601 Wp is minimum. 600 Wp is net te weinig. Dan dus 3x 200 Wp kopen met plus tolerantie, en dat eerst afstemmen met ANL (laat flashdata zien voordat je koopt, als je subsidie wilt). Of gewoon "knallen" met 3x 225 Wp, kan makkelijk op een Soladin"600" (bij ons staat er al vele jaren lang 648 Wp op zo'n apparaat, no problem)._starbuck_ schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:33:
Ik heb wat spaargeld over en denk erover om een kleine PV-installatie aan te schaffen. Ik heb een huurhuis met een schuurtje op het zuiden met electra. Op het dak van het schuurtje zou ik graag een eenvoudig PV-installatie (rond de 600Wp) willen aanbrengen.
Aangezien het om een huurhuis gaat, wil ik geen extra groepen aanleggen. Ik heb de volgende vragen:
1) zijn er meer mensen met een huurhuis die een dergelijke installatie hebben aangeschaft?
2) is het mogelijk om subsidie voor zoiets aan te vragen. Ik weet dat de grens zonder extra groep op 600Wp ligt, wat tevens ook de ondergrens is voor de subsidieaanvraag. Hoe werkt dit in de praktijk?
* edit *
By the way: allemaal in een huur setting. Ik heb zelf 1,34 kWp, gescheiden over twee verbruiksgroepen, aangelegd door e-bedrijf, schriftelijk contract met verhuurder zonder overbodige beperkingen.
[ Voor 8% gewijzigd door zonnigtype op 02-12-2012 15:45 . Reden: huurders en PeeVau, het kan (beetje geluk hebben) ]
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)