Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 205 ... 257 Laatste
Acties:
  • 1.544.852 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

_starbuck_ schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:33:
Ik heb wat spaargeld over en denk erover om een kleine PV-installatie aan te schaffen. Ik heb een huurhuis met een schuurtje op het zuiden met electra. Op het dak van het schuurtje zou ik graag een eenvoudig PV-installatie (rond de 600Wp) willen aanbrengen.

Aangezien het om een huurhuis gaat, wil ik geen extra groepen aanleggen. Ik heb de volgende vragen:
1) zijn er meer mensen met een huurhuis die een dergelijke installatie hebben aangeschaft?
2) is het mogelijk om subsidie voor zoiets aan te vragen. Ik weet dat de grens zonder extra groep op 600Wp ligt, wat tevens ook de ondergrens is voor de subsidieaanvraag. Hoe werkt dit in de praktijk?
601 Wp is minimum. 600 Wp is net te weinig. Dan dus 3x 200 Wp kopen met plus tolerantie, en dat eerst afstemmen met ANL (laat flashdata zien voordat je koopt, als je subsidie wilt). Of gewoon "knallen" met 3x 225 Wp, kan makkelijk op een Soladin"600" (bij ons staat er al vele jaren lang 648 Wp op zo'n apparaat, no problem).

* edit *
By the way: allemaal in een huur setting. Ik heb zelf 1,34 kWp, gescheiden over twee verbruiksgroepen, aangelegd door e-bedrijf, schriftelijk contract met verhuurder zonder overbodige beperkingen.

[ Voor 8% gewijzigd door zonnigtype op 02-12-2012 15:45 . Reden: huurders en PeeVau, het kan (beetje geluk hebben) ]

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat spaargeld over en denk erover om een kleine PV-installatie aan te schaffen. Ik heb een huurhuis met een schuurtje op het zuiden met electra. Op het dak van het schuurtje zou ik graag een eenvoudig PV-installatie (rond de 600Wp) willen aanbrengen.

Aangezien het om een huurhuis gaat, wil ik geen extra groepen aanleggen. Ik heb de volgende vragen:
1) zijn er meer mensen met een huurhuis die een dergelijke installatie hebben aangeschaft?
2) is het mogelijk om subsidie voor zoiets aan te vragen. Ik weet dat de grens zonder extra groep op 600Wp ligt, wat tevens ook de ondergrens is voor de subsidieaanvraag. Hoe werkt dit in de praktijk?
Eerst navragen of dit mag bij je woningstichting. Vriend van mij wilde dat ook en dit werd uitdrukkelijk verboden.

Subsidieregeling kan je nalezen op http://www.agentschapnl.n...idieregeling-zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

En je moet minimaal 601Wp neerleggen. Edit: te laat.

[ Voor 28% gewijzigd door woekele op 02-12-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Starbuck,

Ik zit ook in een huurhuis en heb bij de woningstichting een aanvraag ingediend. Als reactie daarop kreeg ik een goedkeurend bericht. Tevens krijg ik de installatie-kosten vergoed, wanneer ik de zonne-panelen laat liggen, wanneer ik huurhuis zou verlaten.

Meer info op :
- Ervaringen van een RWS-huurder met zonne-panelen
- Mijn ervaringen met installatie van zonne-panelen

Verder kan je nog kijken op mijn website voor eventueel nog meer informatie. Succes en vooral later veel plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 12:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:24:
[...]

Dat red ik nooit. Ik verbruik met gezin met 2 kinderen tussen de 3000 en 3500 KwH per jaar. Daar gaat dan komend jaar hopenlijk 2000 KwH vanaf door opbrengst panelen.
Niet veel gezinnen denk ik, de vaatwaser en de wasmachine een keer aan en ik ben er al bijna over.

Toch vandaag ook 1/3 van mijn verbruik opgeleverd dus dat blijft het zelfde.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agvdberg
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 09:15
Rol-Co schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:06:
[...]

(other quote) "Dat red ik nooit. Ik verbruik met gezin met 2 kinderen tussen de 3000 en 3500 KwH per jaar. "
Niet veel gezinnen denk ik, de vaatwaser en de wasmachine een keer aan en ik ben er al bijna over.
dat valt wel mee; met inductiekoken, veel pc's en twee volwassenen en twee kleine (zichzelf goed viesmakende) kinderen haal ik bijna de 2600 kWh. Wat wellicht wel scheelt is dat als mijn vriendin de kinderen naar bed doet, ik snel even de afwas verzorg. De vaatwasser is met 0-gebruik dan erg zuinig :)

Met meetapparatuur zoals Plugwise is wel te achterhalen waar het echte grote verbruik zit. En dan kan je dáár dan effectief proberen iets aan te doen; in plaats van "quick-wins" de 'big-wins".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 12:28

databeestje

Von PrutsHausen

Net de platdak beugels van aluminiumshop.nl uitgepakt en er zitten netjes schroeven en beugels bij. De middenbeugel heeft 2 popnagels met draadeind waarmee een klikfit stijl tussenbevestiging gemonteerd kan worden.

Voor de eindbeugels zijn er hoeklijntjes meegeleverd waarmee de panelen bevestigd kunnen worden. De bijgeleverd schroeven zijn zelftappers. Klein gaat 3mm boren en dan moet het lukken. Alternatief, de panelen op de eindbeugels vastzetten met borger M8, hier kan je tenslotten wel bij, in tegenstelling tot de middenbeugels.

Beugels zijn gelast aluminium, dus dat gaat nergens heen. 2 50mm hoekprofielen zorgen aan de stevigheid voor de achterzijde en het ballast gewicht. Ik zal nog een profiel aan de voorzijde moeten maken voor een ballast tegel aan de voorzijde. Plan, 2 T profielen met inkeping die bovenop de onderzijde van de driehoek kan liggen en de tegel kan dragen.

Een zijwandje zit er niet bij zoals sommige duurdere platdak systemen hebben. Ik zal wel ergens een mooi plaatje vinden dat hier past. Schroef of pop nagel oid.

Als het zo ver is maar eens plaatjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

agvdberg schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:44:
[...]

dat valt wel mee; met inductiekoken, veel pc's en twee volwassenen en twee kleine (zichzelf goed viesmakende) kinderen haal ik bijna de 2600 kWh. Wat wellicht wel scheelt is dat als mijn vriendin de kinderen naar bed doet, ik snel even de afwas verzorg. De vaatwasser is met 0-gebruik dan erg zuinig :)

Met meetapparatuur zoals Plugwise is wel te achterhalen waar het echte grote verbruik zit. En dan kan je dáár dan effectief proberen iets aan te doen; in plaats van "quick-wins" de 'big-wins".
Oh maar die weet ik wel, vaatwasser,koffie app, wasmachine, tv, koelkast, dat kan allemaal beter/minder maar om nou je hele invetaris te vervangen in 1x. :)

Ik heb al ruim 50% minder zonder de pv hoor en ben nog lang niet klaar alleen ik kan op een of andere manier niet goed de tvt berekening krijgen van bijv een nieuwe vaatwasser die +++ is, ik blijf op een tvt van een jaar of 10 uitkomen wat ongeveer weer de vervangleeftijd is van zo'n apparaat.

Maar dan nog, we gaan hier nooit op een 1200 uitkomen zonder pv, dat weet ik 100%, daar moet ik teveel voor inleveren en ik wil eerst normaal minimizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnebaas
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-12-2024

zonnebaas

iskra-netduino plus-omnik 4.0

Oeps jaarverbruik van ruim 4000 kW/jaar; gezin 5 personen. Nu besmet met het PV virus.
Uitbreiding met 2450 W op oost staat geplant. 8)

Afgelopen maand 13*40W halogeen (plafondspots) vervangen door led.
Genomineerd voor vervanging: de meer dan 15 jaar oude vrieskast.
Dit jaar al een andere wasmachine A+++ ter vervanging van een ook 19 jaar oude wasmachine.
Dus ja het besparen is begonnen en gaat door.

Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

zonnebaas schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:42:
Oeps jaarverbruik van ruim 4000 kW/jaar; gezin 5 personen. Nu besmet met het PV virus.
Uitbreiding met 2450 W op oost staat geplant. 8)

Afgelopen maand 13*40W halogeen (plafondspots) vervangen door led.
Genomineerd voor vervanging: de meer dan 15 jaar oude vrieskast.
Dit jaar al een andere wasmachine A+++ ter vervanging van een ook 19 jaar oude wasmachine.
Dus ja het besparen is begonnen en gaat door.
Scheelt een wasmachine dan zo veel in stroom? Dacht dat dat meer om de waterhoeveelheid ging, mijne is van 2005 en verbruikt op 40gr 0,6kWh per wasbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rol-Co schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:13:
[...]

Ik heb al ruim 50% minder zonder de pv hoor en ben nog lang niet klaar alleen ik kan op een of andere manier niet goed de tvt berekening krijgen van bijv een nieuwe vaatwasser die +++ is, ik blijf op een tvt van een jaar of 10 uitkomen wat ongeveer weer de vervangleeftijd is van zo'n apparaat.

Maar dan nog, we gaan hier nooit op een 1200 uitkomen zonder pv, dat weet ik 100%, daar moet ik teveel voor inleveren en ik wil eerst normaal minimizen.
je vergeet dat dat oude ding hoe dan ook vervangen moet worden, en daar heb je je echte tvt.
hoe ouder de machine hoe beter.
de volgende zin reageer ik maar niet op, want die staat in verhouding tot bovenstaand, maar je illusie klopt niet, integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:00:
[...]

je vergeet dat dat oude ding hoe dan ook vervangen moet worden, en daar heb je je echte tvt.
hoe ouder de machine hoe beter.
de volgende zin reageer ik maar niet op, want die staat in verhouding tot bovenstaand, maar je illusie klopt niet, integendeel.
Eens, hij moet vervangen worden......eens, maar ik kan de berekening nog niet maken om het vroegtijdig te doen, hij is geen 10 jaar oud en niet kapot dus in theorie is het verspilling als ik hem nu zou vervangen, ik win er alleen minder verbruik mee, maar ook een afvalberg.

Als jij er niet op reageerd dan ik wel,
Mijn beveiliging draait hier 24/7, ik heb een koffie machine en een plasma tv die ik alle 3 niet kwijt wil of wil vervangen voor iets anders wat er naar mijn mening niet is, ook 2 opgroeiende tieners met ieder hun pc wil ik ook absoluut niet teleurstellen en die dingen bij elkaar hebben nou eenmaal een x verbruik wat niet anders kan. Het is al niet exclusief verbruik, maar toch voldoende om niet op 1200kWh p/j te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnebaas

zonnebaas

Rol-Co schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:58:
[...]

Scheelt een wasmachine dan zo veel in stroom? Dacht dat dat meer om de waterhoeveelheid ging, mijne is van 2005 en verbruikt op 40gr 0,6kWh per wasbeurt.
De wasmachine was echt "end of live" dus daarom vervangen door een energie en water zuinig apparaat.
Was ook wel afgeschreven na 19 jaar.
Idem hier 3 jonge mannen in thuis PC's /tablet, telefoon enz. dus daarop valt weinig te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buyksloot
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-06-2014
Tja we vebruiken 8000 KW per jaar
3 personen en een grote koi karper vijver waar de pompen 24/7 x 365 draaien
Dus gelijk maar 16 kw systeem genomem hoeven we van ons leven geen zorgen te maken om die stomme kw.
En niets te vervangen als het niet stuk gaat wat ook weer geld scheelt
All in onder de 1euro per Kwp mijn systeem gekocht daar zat mijn besparing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem hier 3 jonge mannen in thuis PC's /tablet, telefoon enz. dus daarop valt weinig te besparen.
jeeeej dat klinkt bijna als dwangmatig en gevaarlijk

ik heb ook een koi vijver maar geen 8000kWh, een nulletje minder wel.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

@apparatuur vervangen
Het wordt pas vervelend als besparen op elektriciteit nog maar €0,09/ kWh oplevert, de tvt door vervanging is dan erg lang. Wellicht vanuit financieel (en milieu) oogpunt beter PV plaatsen dan koelkast vervangen? Voor €200 extra aan PV wordt mijn circa 20 jaar oude tafelmodel koelkast geupgrade naar een A+++ model die nieuw € 476 zou kosten. Wel extra dakruimte nodig uiteraard.

Fabrikant van koelkast geeft 2 jaar garantie op de nieuwe koelkast terwijl de fabrikanten van PV panelen 25 jaar vertrouwen in hun producten hebben. PV is dan beter om in te investeren. Koelkast stuk na 2 jaar en 1 maand en de winkel zegt :w. Dat noemen ze dan "high service"

Ik heb overwogen de koelkast te vervangen, maar de tvt (ook bij €0,21/ kWh, in het tijdperk voor PV) is mij te lang versus de garantie die fabrikanten geven. De koelkast wordt wel vervangen als ie stuk gaat, en dan hopen dat de koelkast van vandaag dezelfde kwaliteit heeft als van 20 jaar geleden.

* Dre heeft stap 2 en 1 omgedraaid bij trias energetica

[Edit]
@ mensen die tablets en mobiele telefoons als oorzaak voor hun hoge energieverbruik geven: Zoek eens hoeveel uur je tablet aan moet staan om 1 van je 8000 kWh'tjes te verbruiken. Met andere woorden: verbruikt praktisch niets. Telefoon opladertjes moeten uit het stopcontact van papa vanwege het sluipverbruik terwijl in de woonkamer de UPC Horizon decoder in 'hoog standby' staat zodat de TV snel aangaat. (33mW standby verbruik vs 38.000 mW standby verbruik).

[ Voor 17% gewijzigd door Dre op 02-12-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:27
Dre schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:15:
@apparatuur vervangen
Het wordt pas vervelend als besparen op elektriciteit nog maar €0,09/ kWh oplevert, de tvt door vervanging is dan erg lang. Wellicht vanuit financieel (en milieu) oogpunt beter PV plaatsen dan koelkast vervangen? Voor €200 extra aan PV wordt mijn circa 20 jaar oude tafelmodel koelkast geupgrade naar een A+++ model die nieuw € 476 zou kosten. Wel extra dakruimte nodig uiteraard.

Fabrikant van koelkast geeft 2 jaar garantie op de nieuwe koelkast terwijl de fabrikanten van PV panelen 25 jaar vertrouwen in hun producten hebben. PV is dan beter om in te investeren. Koelkast stuk na 2 jaar en 1 maand en de winkel zegt :w. Dat noemen ze dan "high service"

Ik heb overwogen de koelkast te vervangen, maar de tvt (ook bij €0,21/ kWh, in het tijdperk voor PV) is mij te lang versus de garantie die fabrikanten geven. De koelkast wordt wel vervangen als ie stuk gaat, en dan hopen dat de koelkast van vandaag dezelfde kwaliteit heeft als van 20 jaar geleden.

* Dre heeft stap 2 en 1 omgedraaid bij trias energetica
Ik ben ook geen voorstander van vervangen van apparatuur alleen omwille van het verbruik. Wat ga je met het oude apparaat doen? Op marktplaats? Dan blijft hij gewoon verbruiken, zij het bij een ander, of recyclen.
Alleen als er een redeljke tvt tegenover staat. Ik heb mij VR cv ketel vervangen toen hij zo'n
jaar of 12 was. Ook de mechanische ventilatie unit heb ik vervangen. Deze was 15 jaar oud, maar werkte nog wel (is inderdaad op marktplaats verkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buyksloot
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:55:
[...]

ik heb ook een koi vijver maar geen 8000kWh, een nulletje minder wel.
Ook een met water inhoud van. ..0000 nullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

buyksloot schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:22:
All in onder de 1euro per Kwp mijn systeem gekocht daar zat mijn besparing
Uit je post historie begrijp ik dat je het zelf geinstalleerd hebt? Dan is het niet All-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buyksloot
Dre schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:38:
[...]

Uit je post historie begrijp ik dat je het zelf geinstalleerd hebt? Dan is het niet All-in.
Tja als je het zelf kan waarom niet ,dat is wel all in daar de installlatie kosten het zelfde zou wezen als de btw (die ik zo en zo terug krijg).
De prijs was incl btw ( en evt installatie kosten) onder de 1 kwp

En we hebben iemand die goed chinees spreekt

[ Voor 5% gewijzigd door buyksloot op 02-12-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

buyksloot schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:51:
[...]

Tja als je het zelf kan waarom niet ,dat is wel all in daar de installlatie kosten het zelfde zou wezen als de btw (die ik zo en zo terug krijg).
De prijs was incl btw ( en evt installatie kosten) onder de 1 kwp

En we hebben iemand die goed chinees spreekt
Wat zou je nou kwijt zijn zonder subsidie, met transport, met btw en laten installeren door een extern bedrijf. (Gewoon consumententarief dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buyksloot
Dre schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:01:
[...]

Wat zou je nou kwijt zijn zonder subsidie, met transport, met btw en laten installeren door een extern bedrijf. (Gewoon consumententarief dus)
Onder de 1 euro kwp dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Alles is mogelijk in Nederland...

Afbeeldingslocatie: http://www.energietref.nl/index_bestanden/image5701.jpg

... mits je een bouwvergunning hebt anno 2012.

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:30
Is dat een school? Ik kan me geen betere plek bedenken voor zonnestroompanelen. Mooi en duidelijk display in de hal of aula, energielessen... als we daar niet beginnen wordt het nooit wat, ben ik bang.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

JeroenH schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:24:
Is dat een school? Ik kan me geen betere plek bedenken voor zonnestroompanelen. Mooi en duidelijk display in de hal of aula, energielessen... als we daar niet beginnen wordt het nooit wat, ben ik bang.
Ja, lijkt er op. En natuurlijk moeten die scholen helemaal vol geplempt worden, allemaal een display in de hal hebben, en allemaal verplichte lessen duurzame energie incl. eigen zonnestroom opwek...

Waar ik even op wilde wijzen was de opbouwstijl waarvan ex-VROM vindt dat het vergunningsplichtig is, terwijl je dat in Duitsland gewoon op het dak smijt.

Duits: "Aufständerung" (niet vergunningsplichtig).
NL:
"Komt de zonnecollector of het zonnepaneel op een schuin dak, dan geldt dat:
• de collector of het paneel niet mag uitsteken en dus aan alle kanten binnen het vlak van het dak moet blijven,
• de collector of het paneel in of direct op het dakvlak moet worden geplaatst,
• de hellingshoek van de collector of het paneel hetzelfde moet zijn als die van het dakvlak waarop het staat;"
http://www.rijksoverheid....oren-en-zonnepanelen.html

Wilde ik weer eventjes op wijzen, en dat je dus een - hopelijk "lichte" - bouwvergunning moet hebben als je afwijkt van die ambtelijke regel. That's all... ;)

* edit *

Bij den weg: aanbieder numero 394 "netto". Nog 6 te gaan (met dank aan Speksteen die hem niet in zijn hochst interessante lijstje had staan, wel de partner die ik al had... :P ).

* edit 2 *

Nu we toch bezig zijn: kan iemand een KVK vinden voor dit ambitieuze bedrijf wat nogal flink aan de weg timmert? Met opvallende reclame voor 7 energiebedrijven!

Heb de KVK'tjes tot nu toe vrij makkelijk kunnen vinden voor een paar honderd andere bedrijven. Deze echter niet. Curieus! Zitten ook hoop andere bedrijfjes op dat adres, maar ik heb het gelinkte exemplaar nog niet nader kunnen vastpinnen... Onder andere naam? Iemand nog ideeën?

(doet ook hoogst curieuze uitspraken over teruggavepost energiebelasting, waar we het hier vaker over hebben gehad). Evt. inhoudelijke info mag ook naar mijn mail adres. Dank!

[ Voor 23% gewijzigd door zonnigtype op 03-12-2012 00:02 . Reden: leverancierslijst updeet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:25

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je bij Zonneplan iets bestelt (als particulier) dan krijg je een rekening van Outset BV te Zwolle.
Er is ook een link met Solar-Premium in Deventer die de zakelijke markt bedient.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Speedy-Andre schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:27:
Als je bij Zonneplan iets bestelt (als particulier) dan krijg je een rekening van Outset BV te Zwolle.
Er is ook een link met Solar-Premium in Deventer die de zakelijke markt bedient.
Dank. Ook weer opgelost. Interesting, die link naar S-P (had ik al in de lijst staan), die zelfde modules/inverters verkoopt.

Blijf het hoogst curieus vinden dat zo'n bedrijf (nu TopSolar50 numero 1!) geen KVK vermelding heeft...

Over "Outset B.V." meldt KVK: "Ontwikkelen en produceren van maatwerksoftware."

[ Voor 7% gewijzigd door zonnigtype op 03-12-2012 01:11 . Reden: Hmmmm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[offtopic] lijkt me een leuk garantie issue
stel over 4 jr doe je een garantieclaim vanwege je panelen / omvormer
zonneplan vind je niet meer terug ga je zoeken op outset b.v
krijg je sorry manier die is 2 jr geleden failliet gegaan
bel je rechtstreeks met de fabrikant omnik,sma, suntech, .......
ecuses meneer dit bedrijf kennen wij niet er is ook geen registratie aangaande uw omvormer /zonnepaneel en de leverancier die u noemt.. |:( |:( |:(
vaag

als ik bij bedrijf X iets bestel dan verwacht ik een factuur van Bedrijf X.
en niet bedrijf y of z.
[offtopic uit]

Kijk eens op google streetvieuw naar het adres

http://maps.google.nl/map...um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2012 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:56

ericplan

5180 Wp PV

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 06:36:
[offtopic] lijkt me een leuk garantie issue
stel over 4 jr doe je een garantieclaim vanwege je panelen / omvormer
zonneplan vind je niet meer terug ga je zoeken op outset b.v
krijg je sorry manier die is 2 jr geleden failliet gegaan
bel je rechtstreeks met de fabrikant omnik,sma, suntech, .......
ecuses meneer dit bedrijf kennen wij niet er is ook geen registratie aangaande uw omvormer /zonnepaneel en de leverancier die u noemt.. |:( |:( |:(
vaag

als ik bij bedrijf X iets bestel dan verwacht ik een factuur van Bedrijf X.
en niet bedrijf y of z.
[offtopic uit]

Kijk eens op google streetvieuw naar het adres

http://maps.google.nl/map...um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

8)7
Goudzoekers.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 23:43

B2

wa' seggie?

Tja met deze grijze luchten en neervallende sneeuw wordt het niks vandaag, zoals ik al voorspelde een aantal dagen terug :) 72W op het moment, ik kan er net mn Hue lampen van laten branden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:17

The Wizard

Moderator Mobile
Hmmm, hier met de vallende sneeuw niks... :p
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/25854502/2012-12-03%2010.11.59.jpg

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;( is toch 88 wh meer als hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoFTSTuFF
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 16:15
Hmm die sneeuw komt heel slecht uit..
Bij mij zouden vrijdag panelen op dak komen, maar dat kon zo we eens gaan tegenvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonnigtype schreef op maandag 03 december 2012 @ 01:09:
[...]

Dank. Ook weer opgelost. Interesting, die link naar S-P (had ik al in de lijst staan), die zelfde modules/inverters verkoopt.

Blijf het hoogst curieus vinden dat zo'n bedrijf (nu TopSolar50 numero 1!) geen KVK vermelding heeft...

Als werknemer van Zonneplan volg ik dit forum op de voet. Zonneplan is onderdeel van Solar Premium, een gerenommeerd bedrijf waarmee we ons richten op de zakelijke markt. Zonneplan is hierbij het merk wat zich richt op de particuliere markt. De garantie is daarom goed afgezekerd. Het klopt verder dat wij het druk hebben, we doen dagelijks veel installaties. Afgelopen week zijn we ook continu op TV geweest, daardoor is het nu extra druk en draaien wij overuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buyksloot
Zonneplan een merk nog wel!
Waarom is het merk dan niet geregistreerd?

Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zou je toch verwachten dat de bedrijfsregistratie zoals een kvk aanwezig is.

als ik een grotere uitgave doe check ik altijd even een kvk om te zien of een bedrijf wel /niet er goed voorstaat

back on topic
ja we zijn opgestart hihi een spaarlamp kan branden nu ( 27watt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

zonnigtype schreef op maandag 03 december 2012 @ 01:09:
[...]

Outset BV io(!) zit op een andere adres in Zwolle dan Zonneplan en er is contact met meerdere mensen gedurende het bestelproces.
Zo zijn er minstens 2 die de 'zonnescan' uitvoeren, een ander doet de planning en weer een ander stuurt de factuur.
Ze huren Drost installatietechniek in voor de plaatsing en die heeft gelukkig ervaring met dit werk, ze verkopen en plaatsen zelf ook panelen en zonnecollectors naast cvketels, haarden, boilers e.d.
Zonneplan zelf ziet er meer uit als een voorportaal, als je iets met dhz wil doen dan kan dat en de spullen haal je dan op in Deventer.
Ergo Zonneplan houdt zelf geen voorraad, die betrekt het materiaal van S-P.
Ik denk eigenlijk dat het met S-P is begonnen en die BV is tevens gevestigd in Elst.
Een hele brei van bedrijven dus die elk een eigen stukje doen.

[edit]Kijk eens aan, Zonneplan bevestigt het verhaal zelf ;)
Ik vraag me af welke bedrijfsvorm Zonneplan heeft en waarom er geen Kvk vermelding is ...

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy-Andre op 03-12-2012 11:06 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buyksloot
En ze zeggen dat Zonneplan een merk is, dat is iets anders dan een bedrijfsnaam.Een merk staat genoteerd.
Ik heb zo'n merk maar kan Zonneplan niet vinden.
Dus zowel merk, als bedrijfsnaam staat niet ingeschreven.
Vreemd allemaal.
Zou me handen niet branden aan zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Toch af en toe wat kromme redenaties: we willen zo goedkoop mogelijk producten kopen, maar we verwachten wel dat op die producten ALLE voorwaarden gelden die merkproducten zo duur maken...

Maar dat zal wel weer aan mij liggen ;)

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buyksloot
Schinnen-groen schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:00:
Toch af en toe wat kromme redenaties: we willen zo goedkoop mogelijk producten kopen, maar we verwachten wel dat op die producten ALLE voorwaarden gelden die merkproducten zo duur maken...

Maar dat zal wel weer aan mij liggen ;)
Heb jij enig idee wat een paneel kost in China?
En wat daar een kwh kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Ja.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak ons eens deelgenoot van die wetenschap dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

paneel: zoiets als 0,30/Wp
kWh: bij mij 0,235 (eigenlijk niets, want wij zijn neggies)

wij zijn hier niet zo van tvt

[ Voor 21% gewijzigd door Schinnen-groen op 03-12-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je weet ook hoe oud de streetview foto's inmiddels zijn :?
Reken maar op 2009 of ouder :z
Een pand met meerdere bedrijven op hetzelfde adres is ook al geen wereldnieuws.
Je moet ergens beginnen, dat kan 3 hoog achter zijn of in een verzamelgebouw(tje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buyksloot
Schinnen-groen schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:08:

Aan huis bezorgd,
En kwh kost daar geen 23 cent, maar 3 cent all in! wel in Yuan
1 euro is 8 Yuan

[ Voor 4% gewijzigd door buyksloot op 03-12-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

buyksloot schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:29:
[...]

Aan huis bezorgd,
En kwh kost daar geen 23 cent, maar 3 cent all in!
Hier kost het eigenlijk 8ct, maar verder behandelt de regering het als drank- of sigaretten verkoop :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Schinnen-groen schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:08:

Centrotherm prognose voor 2014 (zij zijn een van de grootsten in de business, met ervaring in het volledig doorrekenen van 1 GW zonnepanelen fabrieken):

45 Eurocent per Wattpiek. "Optimistische Prognose"

Concurrent Schmid wordt ook genoemd, m.b.t. kosten doorrekening voor een 1,4 GW fabriek:

52 Eurocent per Wattpiek. ... "heutigen Fabriken"

Gegevens uit Photon 8/2012. Bij mij op te vragen.

Conclusio m.b.t. alle partijen die daar al langere tijd en ook nu nog (vet) onder bieden, CIF af te halen aan de poorten van de (Europese) havens?

Of Centrotherm en Schmid liegen dat het gedrukt staat (en de vakjournalisten van Photon nemen dat kritiekloos, ongecensureerd, en zonder tegenwerpingen over). Of er wordt gedumpt dat het niet mooi meer is. Na U.S.A. is Europa "aan zet"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 23:43

B2

wa' seggie?

Hm, ik kom erachter dat de datum op mijn SMA 3000-TL21 een dag te ver staat. Ik krijg nu namelijk met smatool data van gisteren binnen. Zet ik de systeemdatum waarop smatool draait naar morgen krijg ik de output data van vandaag terug.

Iemand een idee hoe ik de datum op de 3000-TL21 naar vandaag krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Volgens mij is dat met het programma Sunny Explorer in te stellen. Gratis te downloaden.

Althans voor een 3000-TL.

[ Voor 20% gewijzigd door Schinnen-groen op 03-12-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry.rb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
B2 schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:50:
......
Iemand een idee hoe ik de datum op de 3000-TL21 naar vandaag krijg?
Met Sunny Explorer (gratis software van SMA) heb je een mogelijkheid om de tijd in te stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door harry.rb op 03-12-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 20:26
thido schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 10:29:
Goedemorgen allemaal!
Ik lees al een tijdje mee op het Tweakers forum en dan met name dit draadje.
Heb zelf ook wat panelen (2340Wp samen) en vind het altijd wel leuk om te lezen/zien wat anderen er allemaal van maken.

Voor degene die er op zitten te wachten:
Zojuist is hier een enveloppe afgeleverd van ABB met daarin een mooie (en gratis) kwh meter!
Ook ik heb met de quiz meegedaan op de website van ABB.
Toch leuk dat ze er één opgestuurd hebben :)
Jaaaaaa de hoofd prijs gewonnen ... 1x ABB kwh meter ... Zaterdag binnen gekregen !

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 15:25
Idem hier! :) Nu nog eens kijken of ik die zelf kan/durf te monteren in de meterkast.;) Al is het maar voor de kookgroep bv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Speedy-Andre schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:01:
[...]

Outset BV io(!) zit op een andere adres in Zwolle dan Zonneplan en er is contact met meerdere mensen gedurende het bestelproces.
Zo zijn er minstens 2 die de 'zonnescan' uitvoeren, een ander doet de planning en weer een ander stuurt de factuur.
Ze huren Drost installatietechniek in voor de plaatsing en die heeft gelukkig ervaring met dit werk, ze verkopen en plaatsen zelf ook panelen en zonnecollectors naast cvketels, haarden, boilers e.d.
Zonneplan zelf ziet er meer uit als een voorportaal, als je iets met dhz wil doen dan kan dat en de spullen haal je dan op in Deventer.
Ergo Zonneplan houdt zelf geen voorraad, die betrekt het materiaal van S-P.
Ik denk eigenlijk dat het met S-P is begonnen en die BV is tevens gevestigd in Elst.
Een hele brei van bedrijven dus die elk een eigen stukje doen.

[edit]Kijk eens aan, Zonneplan bevestigt het verhaal zelf ;)
Ik vraag me af welke bedrijfsvorm Zonneplan heeft en waarom er geen Kvk vermelding is ...
Dank voor meer info :P. Bedoel je trouwens "Drost uit Elst [Utrecht]" (waarvan ik geen website kan vinden, deze dus?). Of Drost Installatietechniek B.V. uit Wezep [Gld.] (site) - die ook zelf zonnepanelen aanbiedt, maar geen info geeft (offerte aanvragen)?

* edit *
Om het nog ingewikkelder te maken: Solar Premium hoofdkantoor zit in Elst [Gelderland]... en heeft nevenvestiging in Deventer volgens KVK. Site vermeldt alleen Deventer vestiging, maar plaats van inschrijving staat wel in voorwaarden.

[ Voor 8% gewijzigd door zonnigtype op 03-12-2012 13:24 . Reden: S-P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Wel veel referenties, ziet er niet slecht uit. Ben benieuwd naar de omvormers die ze pakken.

[ Voor 15% gewijzigd door SunshineCompany op 03-12-2012 13:24 ]

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
zonnigtype schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:16:
[...]

Dank voor meer info :P. Bedoel je trouwens "Drost uit Elst [Utrecht]" (waarvan ik geen website kan vinden, deze dus?). Of Drost Installatietechniek B.V. uit Wezep [Gld.] (site) - die ook zelf zonnepanelen aanbiedt, maar geen info geeft (offerte aanvragen)?
Als je http://zonneplan.nl/referenties bekijkt dan zie je een auto van Drost Installatietechniek op een van de foto's staan.

Foto's kenmerken zich een beetje door 'proppen met PV' waarbij creatief langs dakdoorvoeren, dakramen gewerkt wordt en een wat creatievere layout ook niet geschuwd wordt (nog net geen tetris).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Rukapul schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:26:
[...]

Als je http://zonneplan.nl/referenties bekijkt dan zie je een auto van Drost Installatietechniek op een van de foto's staan.

Foto's kenmerken zich een beetje door 'proppen met PV' waarbij creatief langs dakdoorvoeren, dakramen gewerkt wordt en een wat creatievere layout ook niet geschuwd wordt (nog net geen tetris).
Aha, dank (had pagina wel snel geflitst, auto [nooit echt mijn "focus" :P ] was me niet opgevallen...). Wezep [Gld.] it shall be, dus.

Elke dag weer een stukje "leren". Het houdt nooit op.

* edit *
Over dat "proppen". NL daken zijn nu eenmaal relatief klein. En mensen zijn inmiddels zonnepanelen-geil. Het een volgt waarschijnlijk uit het ander... (koorts heeft op dit forum al jaren heftig toegeslagen)... >:)

* edit 2*

@SSC
Ben benieuwd naar de omvormers die ze pakken.
Dat lijkt me duidelijk. Hier en hier.

[ Voor 26% gewijzigd door zonnigtype op 03-12-2012 13:44 . Reden: koorts ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog geen metertje ontvangen, maar goed we wachten rustig af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Whaaaaa! Het is intussen 14:43 uur en mijn inverter is nog steeds niet stroom op gaan wekken. Vanochtend niet omdat de panelen onder de sneeuw lagen, nu nog steeds niet omdat het te donker is... Dit heb ik nog niet eerder mee mogen maken. :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:41
0,1 kWh hier, laagste tot nu toe. Had niet verwacht dat helemaal geen opwekking ook nog zou kunnen :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Ik al een vette 98Wh opgewekt. Woei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

c70070540 schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:44:
Whaaaaa! Het is intussen 14:43 uur en mijn inverter is nog steeds niet stroom op gaan wekken. Vanochtend niet omdat de panelen onder de sneeuw lagen, nu nog steeds niet omdat het te donker is... Dit heb ik nog niet eerder mee mogen maken. :)
Wen er maar aan. Hier 14 Wattjes AC momentaan, uit 1,34 kWp, ik vind het best.

FSCD (?):

Ik wil ook wel paneeltjes die 227 kilowatt vermogen per stuk produceren. Dan blaas ik het wijkstation de grond uit...

http://www.solarpartner.nl/nieuw-vennep-88
"De 88 panelen kunnen een vermogen van 20 megawatt produceren."
Journalisten en energie. Zou het ooit nog wat gaan worden? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

zonnigtype schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:48:
[...]

Wen er maar aan. Hier 14 Wattjes AC momentaan, uit 1,34 kWp, ik vind het best.
Ik had het in de anderhalf jaar nog niet mee mogen maken. Dus ik wens er niet aan te wennen als je het niet erg vind :P

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

c70070540 schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:51:
[...]

Ik had het in de anderhalf jaar nog niet mee mogen maken. Dus ik wens er niet aan te wennen als je het niet erg vind :P
Neuh, vind het niet erg. Ik heb me er ook doorheen gesleept. Met moeite, maar het lukte... :P

* edit *

Het leek wel of ik een scherfje blauwe lucht zag...

*O*

Oh neen. Het is alweer weg.

-O-

[ Voor 14% gewijzigd door zonnigtype op 03-12-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

zonnigtype schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:34:
[...]

Aha, dank (had pagina wel snel geflitst, auto [nooit echt mijn "focus" :P ] was me niet opgevallen...). Wezep [Gld.] it shall be, dus.

Dat lijkt me duidelijk. Hier en hier.
Wezep idd, lijkt me handig om een partij nabij Zwolle te kiezen.

De Diehl Ako omzetters zijn bepaald geen standaard meuk, ik heb een model met monitoring via een netwerkaansluiting gekozen en je kan omvormers met elkaar koppelen (de monitoring dan).
Het rendement is met 97% hoog als je bedenkt dat er een trafo in zit en ze starten al op bij een bizar lage 7W input >:)
De Diehl Ako omzetters zijn niet goedkoop, ik zie ze vanaf €1300 in Dld en dat maakt de prijs per Wp hoger dan de prijsvechters.
Voor apparatuur die lang mee moet gaan vermijd ik liever de prijsvechters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

zonnigtype schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:52:
Het leek wel of ik een scherfje blauwe lucht zag...

*O*

Oh neen. Het is alweer weg.

-O-
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Ik zie er alweer een... :*)

Waar een mensch zich al niet "druk" om kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Inderdaad, en dat onder het afwassen met water uit de zonneboiler (dat nog redelijk op temperatuur was). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

zonnigtype schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:03:
[...]

Ik zie er alweer een... :*)

Waar een mensch zich al niet "druk" om kan maken...
Mensen zijn geneigd de toppers van de opbrengsten te melden. Het tegenovergestelde is ook wel eens leuk dacht ik. Het lijkt er toch op dat dit de eerste dag zonder opbrengsten is door weersinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Hier in zonnig Oisterwijk zit ik toch al op een flinke 0,05kWh vandaag.

Als ik op Suntrol kijk zie ik tussen 12:30 en 14:00 een hele lichte blauwe bolling, dat moet hem geweest zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door TheSiemNL op 03-12-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Laatst online: 23:27
@jantje.vlaam
Ben jij toevallig 5062 LX Oisterwijk een van mijn gevolgde installaties in oisterwijk?
(met suntrol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
ja, is mijn dakkie, dan ben jij een van mijn 7 volgers. Wat is de jouwe???

[edit] ik volg ipperhoeve in Haarsteeg en Vest in Waspik (wat een naam voor een dorp).

[ Voor 38% gewijzigd door TheSiemNL op 03-12-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
tik maar Kekerdom in suntrol in
die 2 volg ik ook evenals 4892 Kettinge in Denemarken en nog een paar anderen.
gewoon ter vergelijk en vermaeck :)

[ Voor 85% gewijzigd door snoekds20 op 03-12-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 15:46
Ik heb vandaag 0,14kw opgewekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
snoekds20 schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:53:
tik maar Kekerdom in suntrol in
die 2 volg ik ook evenals 4892 Kettinge in Denemarken en nog een paar anderen.
gewoon ter vergelijk en vermaeck :)
Je hebt er een volger bij! ;-)

Het weer is bij jullie beter dan ons! Je doet het 5 maal beter dan een ander systeem in de buurt dat ik volg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
jantje.vlaam schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:00:
[...]

Je hebt er een volger bij! ;-)

Het weer is bij jullie beter dan ons! Je doet het 5 maal beter dan een ander systeem in de buurt dat ik volg.
van vandaag zeker?
5x niks is ook niks >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
Dank.
ja, 0.53 kWh wordt ik niet vrolijk van, eerder somber maar dat mag ook met dit weer :)
Welk ander systeem in de buurt van mij is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Welke seconde was dat? B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Nee, het zijn systemen bij mij in de buurt.

Ipperhoeve in Haarsteeg
Vest in Waspik
Zonnepanelen op het hoofddak in Rosmalen
gratiszon in Den Bosch
nl5731tm8 in Mierlo

Die zitten hier het dichtste bij mij in de buurt en hebben een vergelijkbaren installatie van rond de 5kWp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnebaas

zonnebaas

Om 11:02 werd mijn systeem wakker en om 15:36 was het weer over. Wel 300W op 1755 W panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 11:20
Bij mij is de opbrengst pas erg, 0,003 Kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Zal gewoon een installateur zijn waarmee ze samenwerken.

En ja, dat proppen.. ik ben d'r ook geen fan van.

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
  • Laatst online: 07-04 22:56
Hier toch nog 0,600 kWh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
helaas over de hele dag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnebaas

zonnebaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mta
  • Niet online

mta

Ook hier is vandaag het ABB kWh-metertje binnengekomen. Netjes met beschermkapje met verzegeloptie aan de spanningvoerende zijde. Met 1000 imp/kWh voor de ingebouwde LED, en 100 imp/kWh op het S0 contact. Toch vreemd, blijkbaar is die puls wel beschikbaar maar bieden ze hem niet aan... dan toch maar een Chinese eBay dingetje van €15 die wel 1000 imp/kWh levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

mta schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:59:
Ook hier is vandaag het ABB kWh-metertje binnengekomen. Netjes met beschermkapje met verzegeloptie aan de spanningvoerende zijde. Met 1000 imp/kWh voor de ingebouwde LED, en 100 imp/kWh op het S0 contact. Toch vreemd, blijkbaar is die puls wel beschikbaar maar bieden ze hem niet aan... dan toch maar een Chinese eBay dingetje van €15 die wel 1000 imp/kWh levert.
Lichtgevoelige transistor op LED plakken dan >:) ABB ding heeft een knopje, dus waarom niet daarmee pulsen per kWh instellen... Knopje+rode ABB inkt = 4,6 keer zo duur als China... (13 vs 60 euro, beide met verzendkosten)

[ Voor 3% gewijzigd door Dre op 03-12-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

0,14 kilowatt "over de hele dag" zou betekenen dat je, bij, zeg, opstarten om 9 uur, en afscheid om 3 uur 's middags, 6 uur lang "continu 140 watt" [AC] zou hebben gedraaid.

Wat zou neerkomen op een energie productie van 6x 140 wattuur = 840 Wh = 0,84 kWh.

Ik denk dus dat je "over de hele dag genomen" een energie productie van 0,14 kilowattuur hebt bedoeld.

Opgesteld vermogen bij PV s.v.p. uitdrukken in kWp (of MWp etc.). Is DC generator vermogen volgens sticker waarde van alle PV-modules. Dat is een nooit veranderend getal, tenzij de modules opnieuw worden "geflasht" en er een andere waarde uit volgt (wederom gemeten onder standaard test condities, die bijna uitsluitend in het lab kunnen worden bereikt/aangehouden, gezien de continu variërende veld condities). Dat "opnieuw flashen" gebeurt vrijwel nooit.

Momentaan vermogen (per seconde) afgegeven aan het (eigen) net door omvormer (AC) uitdrukken in watt, kilowatt, megawatt, etc. Vermogen kan per seconde (fors) wisselen, afhankelijk van omgevingscondities.

Energie opbrengst meten we over een opgegeven tijdsduur. En dan gebruiken we wattuur, kilowattuur, megawattuur, etc. Niet "kilowatt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

WoudseHoeve schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:58:
Jaaaaaa de hoofd prijs gewonnen ... 1x ABB kwh meter ... Zaterdag binnen gekregen !
En de aandrager van deze aktie heeft hem zelf nog steeds niet :X

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mta
  • Niet online

mta

Dre schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:29:
[...]

Lichtgevoelige transistor op LED plakken dan >:) ABB ding heeft een knopje, dus waarom niet daarmee pulsen per kWh instellen... Knopje+rode ABB inkt = 4,6 keer zo duur als China... (13 vs 60 euro, beide met verzendkosten)
Als ik je goed begrijp, stel je voor om het aantal pulsen van de ABB in te stellen. Poging waard. Netsnoer eraan, prik erop en gaan. Ten eerste valt op dat er geen verlichting in zit, het display van dat Chineese ding licht wel op. Maar goed, ABB is daarmee extraduurzaam zullen we maar veronderstellen.
Voorts moet dat kleine pielknopje keihard worden ingedrukt, niks geen soft-touch of zo.
Opties die voorbijkomen zijn het uitlezen van actueel gemeten vermogen, spanning en stroom, alsmede het instellen van een startwaarde of resetten telwaarde komen voorbij. Optie voor het instellen van het aantal impulsen herken ik niet als zodanig... Mocht iemand dat wel vinden dan verneem ik het graag.
[edit: typo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:56

ericplan

5180 Wp PV

mta schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:59:
Ben wel benieuwd of de ABB twee richtingen op meet. Kom er net achter dat een dure Hager EC 051 behalve bedroevend weinig pulsen (10 imp/kWh op de S0, 6000 imp/kWh LED) ook geen onderscheid kan maken tussen verbruik en opbrengst. Ook niet verlicht en slecht afleesbaar door een klein venster. Dat doet die Finder toch een stuk beter.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Speksteenkachel schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:13:
[...]

En de aandrager van deze aktie heeft hem zelf nog steeds niet :X
Je bent niet de enige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier idd ook nog niet,
morgen maar bij de brievenbus gaan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Ik heb net vast gesteld dat met een hellinghoek van 10 graden de poes zichzelf niet kan wassen op de zonnepanelen. De andere poes moet niets van die dingen hebben en loopt er met een wijde boog omheen :)

Dat geeft hoop dat ik het meeste vuil wel kwijt raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mta
  • Niet online

mta

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:26:
hier idd ook nog niet,
morgen maar bij de brievenbus gaan liggen
Probeer het eens met de klomp bij de HR gaswandketel. Vervolgens uit volle borst je muzikale kunsten vertonen. Zul je zien, morgenochtend de felbegeerde ABB op de mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:26
Ik had een Stecagrid 4200 in de planning zitten maar loop nu tegen een Solarmax 4200S aan die ik tegen een wel heel aantrekkelijke prijs kan krijgen. Van een restpartij, scheelt me letterlijk honderden euro's nog. Zit nu te twijfelen, ik weer dat de solarmax ook kwalitatief erg goed zijn, mogelijke nadelen t.o.v. de Stecagrid is het wat lagere rendement. Voordeel is dat de Solarmax direct op ethernet te prikken is en met een app of software op de pc uit te lezen is.

Iemand ervaring met de Solarmax? En als ik de 6000S kan krijgen die beter nemen of gewoon de 4200S met nu gepland 4500Wp aan panelen? Ik zou als ik echt alles vol leg nog wel 2 panelen meer kwijt kunnen voor 5000Wp maar twijfel omdat na salderen van ons verbruik van 2600KWh weinig vergoeding tegenover staat.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Na veel gezocht te hebben naar een leuke logging voor de p1 poort van een slimme meter ga ik denk ik toch de qbox mini gebruiken http://www.qurrent.nl/
1x aanschaffen en logging gebeurt bij hun op de website (geen abbo kosten)
het hobieën met netduino of raspberry hoeft dan niet.
Iemand ervaring er toevallig mee?

[ Voor 5% gewijzigd door SpikeHome op 03-12-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebium
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 10:41
trebium schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:30:
[...]

Het is inderdaad vanwege de schaduw van een flat/toren in de buurt dat het opgesplitst is in twee lussen.
We hebben contact gehad met de leverancier en er komt maandag een monteur langs om de boel te controleren. Dus maar even afwachten, ik hou jullie op de hoogte. Bedankt voor de antwoorden en tips!
Vandaag is een monteur langs geweest, en het bleek dat de eerdere monteurs de plus en min hadden verwisseld van de eerste lus...

Maar het lijkt nu opgelost, dus het is nu weer even wachten op wat beter weer en kijken wat de opbrengst gaat doen! Nogmaals bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

trebium schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:47:
[...]

Vandaag is een monteur langs geweest, en het bleek dat de eerdere monteurs de plus en min hadden verwisseld van de eerste lus...

Maar het lijkt nu opgelost, dus het is nu weer even wachten op wat beter weer en kijken wat de opbrengst gaat doen! Nogmaals bedankt voor de input!
Het is een kwalijke zaak dat de omvormer dit niet aangeeft!

Ik verwacht op zijn minst rode lampjes, toeters, bellen, etc. Maarja, je kan niet alles hebben.

Platdak Beugel geleuter hier:

Nog een hoop gemeubel met die beugels van aluminiumshop. Gaatjes boren, schroefjes draaien, alles weer uit elkaar. Een kant en klaar pakket is het niet, je krijgt wel de basis driehoek, en alle 3 gelijk, wat het veel makkelijker maakt.

De alu hoekprofiel voor de ballast aan de achterzijde moet je zelf boren en vastzetten met rvs zelftappers. Het loont wel om dit te doen voor je op het dak bent, je wil geen aluminium schilvers op het platte dak hebben.

Ik heb nog niet besloten hoeveel balast ik nodig heb voor 10 graden. Ik zat te denken aan 2 30x30 tegels voorin en 3 of 4 30x30 tegels achterop. Geen idee of de zijkant echt dicht moet met zo'n lage hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buyksloot
Luiaard schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:21:

Iemand ervaring met de Solarmax?
Ja ik, alhoewel een stukje groter
Goed hulp van bijv helpdesk van solarmax , antwoord binnen een uur via mail per tel direct
En vakkundig
Pagina: 1 ... 205 ... 257 Laatste

Dit topic is gesloten.