@PClop 16mm
Goed punt! Heeft met het mechanische aspect te maken, totaal niet aan gedacht.
Moet ik bij de netbeheerder melden dat ik een inductiekookplaat heb gekocht (2× volle 16A) en op welke fasen ik die mag aansluiten?
Goed punt! Heeft met het mechanische aspect te maken, totaal niet aan gedacht.
Waarom mag ik daar niet van afwijken? Wie zegt dat? "Als het goed is wel ooit iemand doorgerekend" moet trouwens worden "op gevoel"rdfeij schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:10:
[...]
voor wat betreft die gelijke verdeling.. natuurlijk haal je dat niet altijd, maar er heeft als het goed is wel iemand ooit doorgerekend hoe de verdeling in je meterkast is gemaakt, en daar mag je niet zomaar van afwijken.
Moet ik bij de netbeheerder melden dat ik een inductiekookplaat heb gekocht (2× volle 16A) en op welke fasen ik die mag aansluiten?
Ik heb liever iedereen zelf wat doet (random) dan dat één installateur in een nieuwbouw wijk alle vaatwasser op dezelfde fase aansluit. (Dat laatste gebeurt namelijk in de praktijk)Er is ook geen probleem als jij dit in je eentje doet, er is pas een probleem als iedereen in de straat deze verdeling zelf om zeep gaat halen, en er in de straat waar iedereen op dezelfde kabel zit aangesloten iedereen fase 3 zwaarder gaat belasten dan de andere 2 fasen...
Is dat zo? Waar staat dat? Is HBO studie voldoende of moeten we een WO studie volgen?Niet wetende wat je doet (lees: geen elektrotechniek gestudeerd hebbende) mag je niet zomaar aanpassingen doen aan een groepsverdeling aan je huis.