antonboonstra schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:18:
[...]
De prijs lijkt mij (incl installatie) wel scherp. Omvormer in Chinees, maar doet het wel goed in de Photon testen. Betrouwbaarheid op lange termijn en ervaring met garantieafhandeling ken ik niet. Panelen zijn van een merk die ik niet ken. Hoeft natuurlijk weinig te zeggen over de kwaliteit
Let wel dat de Solarriver 5200 TL een enkelfase omvormer is die met minimaal 25A afgezekerd moet worden. Hier moet je hoofdaansluiting wel geschikt voor zijn. Ik zou bij deze vermogens eerder kiezen voor een 3-fase omvormer of desnoods twee kleinere enkelfase omvormers.
Edit: een jaaropbrengst van 888 kWh/kWp op een west dak vind ik trouwens wel erg positief ingeschat. Waarschijnlijk alleen haalbaar als je aan de kust woont en helemaal nooit schaduw hebt.
Dankje, offerte is all in, inclusief neiuwe groep in de meterkast.
Op west heb je wel haast nooit de volledige opbrengst uit de omvormer denk ik? Maar goed, zal mijn ouders eens vragen wat voor hoofdzekering ze hebben.
Het bedrijf komt uit de buurt geloof ik, maar ik had er nooit van gehoord. (groenleven.nl, heerenveen)
Offerte ziet er goeduit, qua indruk van een bedrijf, netjes gespecifcieerd en met alles er op wat je kunt verwachten, voorwaarden meegestuurd. Betalingswijze, 25% aanbetaling, 2% korting bij betaling in eens.(vooraf)
al met al komt dat betrouwbaar over, garantie op mterialen is 10 jaar, ook op omvormer.
Dat ik nog nooit van die panelen heb gehoord geeft mij de meeste bedenkingen.
Er komt alshet goed is ook monitoing op, dus dat de gegevens worden geupload naar een website, volgens mij geen leveranciersspecifieke website, maar iets anders.
edit:
ik kom over de omvormer tegen dat die nominaal 4600 en maximaal 5200 W doet.. hoe moet ik dit zien , met de 20 250+3% panelen?
ook kom ik twee plaatjes tegen, met een grote en kleine display, en de specs verschillen ook, ene keer staat er 2 trackers elk 1 string, andere keer 1 mppt tracker, met twee strings... iemand die hier uitsluitsel over kan geven?
anders is het aantrekkelijker ( wegens eventuele schaduw) om 2 omvromers te nemen met dus lagere wattages, dan heb je wel 2 trackers. maar wel extra kosten, ook voor de monitoring...
ah ik zie het al :
http://www.energybank.com...ower%20-%20SolarRiver.pdf
er is een nieuwe 5200 tl-d, met 2 trackers..
maar hoe zit het met de 4600 W nominale ac, en maximale 5200 W ac? gaat dat wel werken met 5000 Wp ?
het gaat trouwens om deze situatie:
http://maps.google.nl/map...LdyzQQ&cbp=11,178.53,,0,0
[
Voor 23% gewijzigd door
engelbertus op 17-10-2012 15:42
]