Afgelopen zaterdag heb ik 3 stuks Kingsun 185 Wp gekocht (van srbsun). Deze wilde ik eerst op mijn schuur leggen (met een steca 500). Het probleem is dat mijn buren hier op kijken en de BAF is niet echt hoog. Ik kan ook deze 3 panelen op mijn (woning)dak plaatsen. Hier liggen al 14 stuks 195 Wp sunrupu’s en deze 3 kingsuns kunnen daar mooi naast.
De sunrupu’s zijn met 2 strings, 10 en 4 stuks, op een omniksol 3K aangesloten. Niet de meest ideale configuratie, maar het werkt op zich prima. De omniksol 3K kan een maximale ingangsvermogen van 3400 W hebben, daar blijft deze configuratie onder en ook de maximale voltage wordt niet overschreden. En het spaart een extra omvormer uit…
Gegevens kingsun 185 Wp
Vmp=35,5 V
Imp=5,21
Voc=44 V
Isc=5,45
Gegevens Sunrupu 195 Wp
Vmp=36,94 V
Imp=5,28 A
Voc=45,33 V
Isc=5,68 A
Nu is de vraag: Is het mogelijk om de 3 kingsuns op de string van 4 sunrupus aan te sluiten, de verschillen zijn niet zo groot. Loopt ik dan nog tegen andere problemen aan behalve dat de prestaties van de 4 sunrupu’s iets teruglopen?
Heeft iemand nog dat adres van de afkickkliniek nog bij de hand. Moet toch snel hulp gaan zoeken, het loopt uit de hand....
De sunrupu’s zijn met 2 strings, 10 en 4 stuks, op een omniksol 3K aangesloten. Niet de meest ideale configuratie, maar het werkt op zich prima. De omniksol 3K kan een maximale ingangsvermogen van 3400 W hebben, daar blijft deze configuratie onder en ook de maximale voltage wordt niet overschreden. En het spaart een extra omvormer uit…
Gegevens kingsun 185 Wp
Vmp=35,5 V
Imp=5,21
Voc=44 V
Isc=5,45
Gegevens Sunrupu 195 Wp
Vmp=36,94 V
Imp=5,28 A
Voc=45,33 V
Isc=5,68 A
Nu is de vraag: Is het mogelijk om de 3 kingsuns op de string van 4 sunrupus aan te sluiten, de verschillen zijn niet zo groot. Loopt ik dan nog tegen andere problemen aan behalve dat de prestaties van de 4 sunrupu’s iets teruglopen?
Heeft iemand nog dat adres van de afkickkliniek nog bij de hand. Moet toch snel hulp gaan zoeken, het loopt uit de hand....
[ Voor 5% gewijzigd door drielp op 16-10-2012 02:00 ]
4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel