Barrycade schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:11:
En toch heb ik hier meel van iemand die geen apart besteld opbouwmateriaal heeft opgevoerd omdat dat niet ingevuld zou kunnen worden in dat *** formulier van ANL. En dus heeft hij niet over het opbouwmateriaal snupsniedie gekregen ...
In de opties op het formulier kun je óf apart materiaalkosten opvoeren, waarbij er echter uitsluitend "zonnepanelen", "omvormer", en "bekabeling" staan vermeld (en helaas geen "ondersteunings-constructie" o.i.d.). Óf je hebt een optie met het all-in aankoop bedrag voor de materialen "totaal" exclusief arbeidskosten.
In het eerste geval kun je [blijkbaar] geen frame etc. kosten opvoeren. In het tweede geval beslist wel (want: all-in exclusief arbeidsloon).
Ergo: discriminatie van gelijkwaardige aanvragers. Dat is scheve schaats numero xxx van ANL..
Vraag gezonden aan Agentschap:
-----Oorspronkelijk bericht-----
Geachte agentschap,
Recentelijk heb ik subsidie aangevraagd in het kader van subsidieregeling zonnepanelen. Ik
heb mijn bestelde zonnepanelen en de omvormer opgegeven voor subsidie.
Het montagemateriaal om de zonnepanelen te bevestigen heb ik niet opgegeven omdat ik
dit, op dit moment, nog niet precies kan bepalen. Ik heb daarvoor eerst de panelen in huis
nodig.
Mijn vragen zijn:
1) Valt het montagemateriaal voor bevestiging van zonnepanelen (beugels en dergelijke) ook
onder de regeling?
2) kan ik de kosten voor het montagemateriaal naderhand nog apart voor subsidie volgens
de subsidieregeling zonnepanelen opgeven?
Antwoord ontvangen van Agentschap:
Goedemiddag
We hebben uw mail in goede orde ontvangen.
Een antwoord op uw vraag is:
Montage materiaal mag ook berekend worden voor subsidie, alleen geen arbeidsloon.
In uw geval zou u een een wijziging kunnen doen.
Hopende u voldoende ingelicht te hebben
Vriendelijk groet
---------------------
Kortom, je kunt het gewoon opgeven in het formulier bij "bekabeling"of per email nazenden.
mvg, dof