Bij mij ziet het er niet uit, en dat komt niet door de "echte opbrengst". De Enecsys logging zit er gewoon knetterhard naast. Het rare is, dat het de current* power gewoon goed heeft. Tussen 10:00 en 13:00 was current power gewoon >1kW continu (op 1,44kWp set). Ook wel 1,2kW gezien, maar nooit lager dan 1kW (geen wolkje aan de lucht ook, geen partiële schaduw of iets). Toch logged het ding maar 100-150 Wh

Naja, ding, ik denk dat er iets mis gaat bij hun servers. Dit verklaart wel waarom het systeem "onder presteert" met 10%-20%, het doet dat niet feitelijk, maar de logging klopt niet.

De rode lijn heb ik getekend met photoshop, als wat je redelijkerwijs zou verwachten.
De twijfels over dat het aan de logging ligt is nu echt zeker. Eerder was het door het wisselvalige weer moeilijk te bepalen. En eerst dacht ik dat het aan de slechte ontvangst lag (vanwege alufolie tegen dak), dat nu opgelost is (goede ontvangst).
Mailtje naar Enecsys dan maar...
* Niet current = stroom, maar current = momentaan.
edit; vond ook dit, ook lui die problemen hebben met logging;
http://www.navitron.org.uk/forum/index.php?topic=16428.0
Al vind ik 5 of 10% mismatch over de gehele linie minder erg (hell, veel omvormers zitten er zo een paar % structureel naast) dan gewoon complete gaten laten vallen die niet kloppen met het profiel.
[
Voor 13% gewijzigd door
Bartjuh op 23-07-2012 21:14
]