Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Wat je wilt...In mijn geval doet mijn Synology dat voor me met een cron jobje.Kiswum schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:44:
Heb het niet opgezocht hoor, maar wordt de info van die website handmatig ingevoerd door de eigenaar van zijn eigen PV of automatisch door ..?
Verwijderd
gezien het aantal nullen denk ik handmatigKiswum schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:44:
Heb het niet opgezocht hoor, maar wordt de info van die website handmatig ingevoerd door de eigenaar van zijn eigen PV of automatisch door ..?
Als dit er strak uitziet meld ik me misschien ook aan met mijn kersverse 3180Wp systeem
Zelfde server als die van de tomaten partij, misschien?hansdegit schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:41:
edit: nu snap ik het. Rode cijfers op pvoutput.org. Tsja, ik snap die weergave ook niet. Het enige wat ik doe is om de tien minuten mijn opbrengst doorgeven. Dat hij/zij daar dan iets roods van maakt....
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)
Ik heb ook een Synology, hoe stuur je alles vanaf je omvormer/pv naar je nas? Ik had begrepen dat alleen bluetooth verbindingen mogelijk waren, maar geen lan/wlan.hansdegit schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:45:
[...]
Wat je wilt...In mijn geval doet mijn Synology dat voor me met een cron jobje.
Da's echt 3km bij jou vandaan. Lekker WZW windje erbij....Pff.
Ik sta a) op PVoutput.org, en b) op #1 qua grootte.
http://pvoutput.org/ladder.jsp?tid=426
2 nieuwe zaken voor me. Leuk, dat wel. En zie dat het Land van Jan Klaassen + Ijzerman er ook op staan, aan mijn profiel (?) gelinkt.
Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.
Alleen geen data van opbrengst meer sinds 6/7 voor alle drieSunshineCompany schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:12:
............ Leuk, dat wel. En zie dat het Land van Jan Klaassen + Ijzerman er ook op staan, aan mijn profiel (?) gelinkt.
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
http://samenkopen.net/action/313579
Als ik niet in een flat zat (op verdieping 1 van 3) zou ik voor de setjes van 18 of 20 panelen durven gaan, maar het merk noch de Nederlandse leverancier zegt me iets.
Zouden jullie adhv de informatie toehappen of is de prijs minder mooi dan dat die lijkt?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Ziet er strak uit !!!!hansvk schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 07:32:
Gisteren is mijn pv-systeem geplaatst (12 x Suntech STP250S-20/Wd panelen met 12 x SolarEdge OP250 optimizers op een SolarEdge SE3000). Om ongeveer 18.15 was het zover en werd de eerste energie opgewekt(totaal gisteren 670 Wh).
[afbeelding]
~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin
De belangrijkste reden is de schaduw van een boom (eigendom gemeente) voor het huis gedurende een deel van het jaar op een deel van de panelen. Je ziet links op de foto nog een stuk tak van die boom.NielsTn schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:17:
Gefeli! Wat is de reden geweest om op het dak voor power optimizers te kiezen, als ik vragen mag?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ik heb een Piko 10.1 en lees hem uit via www.suntrol-portal.com maar heb ook een LCD kWh meter gekocht en er tussen gezet, als back-up zeg maar ....snoekds20 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:33:
vraagje, binnenkort wordt een set panelen met kostal piko 5.5 geleverd. In de Piko zit een meter voor opgewekte kWh neem ik aan evenals een functie voor monitoring. Is het verstandig om een extra (3 fase zwarte analoog) meter in de meterkast te plaatsen voor de opbrengst te meten of kan ik van de geleverde gegevens van de piko uitgaan.
Kijk ook eens hier. dat is het logging forum...
~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin
De aangeboden pakketten vind ik nou niet overdreven goedkoop. Zeker niet als je ook nog nagaat dat er geen kabels en connectoren worden meegeleverd en omdat het merk van de panelen en omvormer niet echt top-of-the-bill zijn...soulrider schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 03:41:
Op het risico dat dit 10 pagina's geleden al vermeld werd wou ik toch even een sk-actie vermelden:
http://samenkopen.net/action/313579
@WoudseHoeve De SMA omvormers willen nog wel eens flinke afwijkingen vertonen tussen de interne kWh meter en een externe. Ben wel benieuwd of dit bij de Piko ook het geval is. Heb je al kunnen vergelijken?
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Ik ga uit van de gegevens zoals die door de Piko worden aangeleverd, maar houd me aanbevolen voor een correctiefactor (alleen als de piko zijn opbrengsten onderschatsnoekds20 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:33:
vraagje, binnenkort wordt een set panelen met kostal piko 5.5 geleverd. In de Piko zit een meter voor opgewekte kWh neem ik aan evenals een functie voor monitoring. Is het verstandig om een extra (3 fase zwarte analoog) meter in de meterkast te plaatsen voor de opbrengst te meten of kan ik van de geleverde gegevens van de piko uitgaan.
Ik had altijd een voorschot bedrag van 15 euro die eerst door hun maar weer op 84 euro is gezet zonder het mij te vragen. Daarnaast wordt er op 10 augustus het bedrag afgeschreven van 500 euro. Ben benieuwd wanneer ik de rekening ga ontvangen voor mijn opwekking waarmee ik 400 euro van de rekening kan betalen. Indien ik het bedrag niet voor de 10e ontvang ga ik het de auto incasso blokkeren.
Kan ik dit maken en heeft er iemand al ervaring met deze situatie?
Ik heb zelf aan een andere inkoopactie meegedaan en ben daar toch gunstiger prijzen tegengekomen. Ook incl bekabeling. Kan niet wachten tot het spul komtsoulrider schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 03:41:
Zouden jullie adhv de informatie toehappen of is de prijs minder mooi dan dat die lijkt?
Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl
Ik zit bij Electrabel, maar heb mijn voorschot afgestemd op alleen mijn verbruik. Ook bij Electrabel krijg ik een aparte afrekening voor alleen verbruik en eentje voor de teruglevering. Hierdoor betaal je in de maand iets minder (de zonne-energie die je zelf rechtstreeks verbruikt) en krijg je aan het eind een flink bedrag terug van wat je hebt teruggeleverd.silvester6 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:40:
Kan ik dit maken en heeft er iemand al ervaring met deze situatie?
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Ik wil dit graag op voorhand al verrekend hebben net zoals ik het had. Daarom ga ik vanmiddag maar weer bellen om mijn voorschot na 15-20 euro pm te zetten. Daarbij vind ik dat ze de 2 rekeningen (verbruik en opwekking) op de zelfde datum kunnen opmaken zodat op de genoemde datum een deel wordt afgeschreven maar ook het andere deel wordt bijgeschreven.
sorry wrong topic
[ Voor 8% gewijzigd door Justin2000 op 18-07-2012 09:23 ]
Wat een duidelijke tool is dat om je eventuele opbrengst te berekenen. Ook heel makkelijk variabelen aanpassen en opnieuw berekenen. Het wordt steeds aantrekkelijker om over een paar jaar ook de ONO kant van mijn dak vol te leggen. Laat de prijs nog even zakken en ik ga er voor. Nu is mijn WZW installatie bijna een jaar in gebruik en ik ben zeer tevreden.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Zal er eens naar kijken.antonboonstra schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:31:
[...]
@WoudseHoeve De SMA omvormers willen nog wel eens flinke afwijkingen vertonen tussen de interne kWh meter en een externe. Ben wel benieuwd of dit bij de Piko ook het geval is. Heb je al kunnen vergelijken?
http://www.pekelderstreek...-als-een-trein-in-pekela/
Had dat nooit voor mogelijk gehouden, het zijn doorsnee nogal ruige lui ( pekelderroegboinders )
[ Voor 9% gewijzigd door antonboonstra op 18-07-2012 10:27 ]
Zonder aardlekbev, aangesloten?antonboonstra schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:26:
Oei... Collega van mij heeft afgelopen weekend net 15 stuks 240Wp Senersun gemonteerd met een Kostal Piko 3.6 (SolarNRG). Is gisteren niet alleen de 16A automaat van de omvormer eruit geklapt, maar ook de 40A hoofdautomaat. Het rook wat branderig bij de omvormer en bij het openschroeven troffen ze dit aan. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Lijkt mij toch gewoon een garantiegeval?
[afbeelding]
Met flexkabel?
En dan ook nog VEEEL tekort de buitenmantel afgestript , incl de aderisolatie,
je moet nl altijd nog net de blanke ader kunnen zien voor hij in de aansluitklem verdwijnt
dit tervoorkoming dat je een stuk van de aderisolatie mee onder de aansluitklem krijgt
enz enz enz
( heet,smelt,sluiting,kaboem, de piko is vast nog ok )
Volgens mij is gewoon de standaard meegeleverde kabel gebruikt, waarbij het einde van de aders waren voorzien van aderhulzen. Of er wel/niet een aardlekbeveiliging voor zat, weet ik eerlijk gezegd niet.PClop schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:46:
[...]
Zonder aardlekbev, aangesloten?
Met flexkabel?
En dan ook nog VEEEL tekort de buitenmantel afgestript , incl de aderisolatie,
je moet nl altijd nog net de blanke ader kunnen zien voor hij in de aansluitklem verdwijnt
dit tervoorkoming dat je een stuk van de aderisolatie mee onder de aansluitklem krijgt
enz enz enz
( heet,smelt,sluiting,kaboem, de piko is vast nog ok )
Met 2 servo's, 2 regel LCD, Led pulsen voor schrijven naar Internet en onvangen pulsen uit de meterkast.
En een Netduino als hart van het systeem schrijft elke 20secs naar internet.
https://cosm.com/users/zonnestroom
ben nu bezig aan versie2 die ook het verbruik in huis meet.

Ze doen totaal niet moeilijk. binnen 3 weken ontvang ik de terugleverrekening.
De verbruik rekening wordt met 1 maand opgeschort zodat ze gelijk lopen met verrekenen.
Het voorschot wordt teruggezet naar 15 euro per maand.
Mooi om te zien. Leuk hoe veelzijdig die Duino's toch zijn.JoopC schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:00:
Ik heb de meest aparte zonnestroom log voor in de huiskamer (versie1) klaar.
Met 2 servo's, 2 regel LCD, Led pulsen voor schrijven naar Internet en onvangen pulsen uit de meterkast.
En een Netduino als hart van het systeem schrijft elke 20secs naar internet.
https://cosm.com/users/zonnestroom
ben nu bezig aan versie2 die ook het verbruik in huis meet.
[afbeelding]
[afbeelding]
Meegeleverde kabel? Steek je een 3.6 in een stopcontact dan?antonboonstra schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:52:
[...]
Volgens mij is gewoon de standaard meegeleverde kabel gebruikt, waarbij het einde van de aders waren voorzien van aderhulzen. Of er wel/niet een aardlekbeveiliging voor zat, weet ik eerlijk gezegd niet.
Ja Hans, ik denk dat hier een grote fout is gemaakt bij het aansluiten.hansdegit schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:12:
[...]
Meegeleverde kabel? Steek je een 3.6 in een stopcontact dan?
Nu moet ook de gehele kabel van boven tot aan de meterkast vervangen worden.
Ehh ja, dat lijkt mij wel. De Kostal Piko 3.6 is gewoon een 230V 1-fase omvormer met een maximale stroom AC van 15,7A. Oftewel gewoon geschikt voor een standaard stopcontact.hansdegit schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:12:
[...]
Meegeleverde kabel? Steek je een 3.6 in een stopcontact dan?
Volgens mij kan de Pico3.6 4144 watt leveren.antonboonstra schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:19:
[...]
Ehh ja, dat lijkt mij wel. De Kostal Piko 3.6 is gewoon een 230V 1-fase omvormer met een maximale stroom AC van 15,7A. Oftewel gewoon geschikt voor een standaard stopcontact.
theoretisch Max ac 264v X 15.7a
Verwijderd
Weet het niet helemaal zeker. Heb de handleiding dan ook niet in mijn hoofd zitten.JoopC schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:28:
[...]
Volgens mij kan de Pico3.6 4144 watt leveren.
Maar ik dacht dat je via de landinstelling voor NL op een veel lager maximale spanning uitkomt dan de door jou genoemde 264V. Dat is een max voor een ander land.
Maar ik kan me vergissen hoor.
Ja, dus? Maximaal 15,7A, dus geschikt voor in een stopcontact.JoopC schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:28:
[...]
Volgens mij kan de Pico3.6 4144 watt leveren.
Alhoewel me iets bijstaat dat meer dan een bepaald amperage niet meer via een stopcontact mag, of ben ik abuis?
Signatures zijn voor boomers.
Komman**ken in Komkommertijd
N.a.v. deze post (vooral laatste deel), en reactie die ik daar per mail op kreeg. Vandaag ff zitten bellen, en BINGO!...
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)
My thought exactly. Setjes boven de 600WP moeten toch op een aparte groep aangesloten worden?Maasluip schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:21:
[...]
Ja, dus? Maximaal 15,7A, dus geschikt voor in een stopcontact.
Alhoewel me iets bijstaat dat meer dan een bepaald amperage niet meer via een stopcontact mag, of ben ik abuis?
Alhoewel er niet is aangegeven dat deze ook daadwerkelijk via een stopcontact is aangesloten, kan ik me voorstellen dat het fout gaat als dat wel het geval zou zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door swat! op 18-07-2012 13:41 ]
12*440 oost/west 9*375 oost 9*375 zuid 6*375 west 6*425 zuid
OMG!zonnigtype schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:22:
Zubzidie Zoop numero zoveel:
Komman**ken in Komkommertijd
N.a.v. deze post (vooral laatste deel), en reactie die ik daar per mail op kreeg. Vandaag ff zitten bellen, en BINGO!...
Are you kiddin' me??
1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki
En een enkel stopcontact kan niet op een aparte groep?swat! schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:34:
[...]
My thought exactly. Setjes boven de 600WP moeten toch op een aparte groep aangesloten worden?
Alhoewel er niet is aangegeven dat deze ook daadwerkelijk via een stopcontact is aangesloten, kan ik me voorstellen dat het fout gaat als dat wel het geval zou zijn.
Antwoord: Dat kan prima hoor!
Ach so. En het stopcontact als enige op de betreffende groep aangesloten.Mr-Leo schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:33:
[...]
En een enkel stopcontact kan niet op een aparte groep?
Antwoord: Dat kan prima hoor!
12*440 oost/west 9*375 oost 9*375 zuid 6*375 west 6*425 zuid
Juist! Zo heb ik op zolder 3 stopcontacten bij elkaar in één afdekraam. Twee voor de CV en MV en één voor de PV. In mijn geval lopen er dus twee buizen door de muur naar boven.swat! schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:38:
[...]
Ach so. En het stopcontact als enige op de betreffende groep aangesloten.
Nope. Net nog een uitgebreid telefoon gesprek gehad. Dit gaat zeker consequenties krijgen...
Is toch mooi; zo worden schrieperige 601 Wp figuren mooi aangemoedigd om ietsje meer te installeren. 50 Wp per persoon erbij voor het goede doel, lijkt me zo!zonnigtype schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:02:
[...]
Nope. Net nog een uitgebreid telefoon gesprek gehad. Dit gaat zeker consequenties krijgen...
Er mogen in 3 GEKOPPELDE inbouw of opbouwdozen afgedekt met 1 afdekraam GEEN 2 groepen bevindenMr-Leo schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:47:
[...]
Juist! Zo heb ik op zolder 3 stopcontacten bij elkaar in één afdekraam. Twee voor de CV en MV en één voor de PV. In mijn geval lopen er dus twee buizen door de muur naar boven.
daar dit als één lasdoos wordt benoemd.
Daar gaat het natuurlijk helemaal niet om. Er wordt een uitermate dubieuze, NIET gecommuniceerde "interpretatie" gegeven aan een Staatscourant publicatie in een LOPENDE subsidie actie. Op basis waarvan er al bedrijfsmatige commitments zijn gemaakt.Terpen Tijn schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:25:
[...]
Is toch mooi; zo worden schrieperige 601 Wp figuren mooi aangemoedigd om ietsje meer te installeren. 50 Wp per persoon erbij voor het goede doel, lijkt me zo!
Dat alleen is al heel erg foute boel. Heeft niks met het "schrieperige" te maken. Veel GoT-ers hier zijn met zo'n "schrieperig" setje begonnen (onder totaal andere condities, maar daar gaat het hier dus ook niet om).
"gekoppeld" met een afdekraam? Pff, streng hoor.PClop schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:54:
[...]
Er mogen in 3 GEKOPPELDE inbouw of opbouwdozen afgedekt met 1 afdekraam GEEN 2 groepen bevinden
daar dit als één lasdoos wordt benoemd.
Aan de andere kant: ik snap het wel. Stel je voor: je prikt je spanningszoeker in de meest linkse WCD om prik te testen. Daarna koppel je af. Dan zou je kunnen denken dat de rest van de WCD's in hetzelfde raam ook afgekoppeld zijn.
Heeft dus te maken met veiligheid van personen.
edit: het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Het zijn geen gekoppelde WCD's.
[ Voor 6% gewijzigd door hansdegit op 18-07-2012 17:20 ]
De staatcourant publicatie is duidelijk, AgentschapNL krijgt een harde dobber om eigen interpretatie te kunnen rechtvaardigen, ze zijn een uitvoeringorgaan, geen beleidsorgaanzonnigtype schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:13:
[...]
Daar gaat het natuurlijk helemaal niet om. Er wordt een uitermate dubieuze, NIET gecommuniceerde "interpretatie" gegeven aan een Staatscourant publicatie in een LOPENDE subsidie actie. Op basis waarvan er al bedrijfsmatige commitments zijn gemaakt.
Dat alleen is al heel erg foute boel. Heeft niks met het "schrieperige" te maken. Veel GoT-ers hier zijn met zo'n "schrieperig" setje begonnen (onder totaal andere condities, maar daar gaat het hier dus ook niet om).
Edit Het schriftelijke aanvraagformulier was ook met 3 cijfers achter de komma. corectie 2 cijfers hier te vinden0.2 Is het totaal geïnstalleerd vermogen per woning 0,6 kilo Wattpiek (kWp) of minder?
o(Uw installateur kan u informeren over het vermogen in kWp of het staat vermeld in de offerte en/of overeenkomst.)
oJa: u heeft geen recht op subsidie en u hoeft het formulier daarom niet verder in te vullen.
Er is alleen subsidie mogelijk voor installaties met een vermogen boven de 0,6 kWp.
oNee: ga verder met 0.3.
[ Voor 9% gewijzigd door Domba op 18-07-2012 17:24 ]
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Daar zijn inmiddels meerdere mensen het over eens. Nu ANL nog zien te overtuigen van hun megablunder (mijn interpretatie).Domba schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:18:
[...]
De staatcourant publicatie is duidelijk, AgentschapNL krijgt een harde dobber om eigen interpretatie te kunnen rechtvaardigen, ze zijn een uitvoeringorgaan, geen beleidsorgaan
[...]
Heb jij een andere versie??? Twee cijfers volgens Rijksoverheid site:Edit Het schriftelijke aanvraagformulier was ook met 3 cijfers achter de komma.
http://www.rijksoverheid....egeling-zonnepanelen.html
Dan zou "0,601" tot en met "0,604" niet ingevuld kunnen zijn geworden, want dan had je "af moeten ronden op 0,60", en dus poppetje gezien, kastje dicht.
"0,605" tot en met "0,609" had afgerond moeten worden op "0,61".
En "0,610" tot en met "0,644" wel, en dus gewoon geaccepteerd moeten zijn als op deze wijze zou zijn ingediend, want dan afgerond van "0,61" tot en met "0,64" (alles vanaf "0,645" dus ook, als je had af mogen ronden op groter of gelijk aan "0,65").
[ Voor 52% gewijzigd door zonnigtype op 18-07-2012 17:41 . Reden: kommageneuzel duurt voort ]
Rechter: U reed 144km/uur waar maximaal 100 km/uue was toe gestaan
Snelheids klant: Maar mijnheer de rechter afgerond is dat 0,1 kilo-km/uur
[off-opic mode]
Anyone?
Verwijderd
Ik meen kWp met een cijfer achter de komma.zonnigtype schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:34:
Hoe is het met de digitale aanvragen gegaan. Stonden daar 2 of drie cijfers achter de komma invulbaar, of was er geen limiet bij de "kommaplaatsen"?
Anyone?
Dank, ik hoor gaarne bevestiging van anderen indien dat klopt.Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:36:
[...]
Ik meen kWp met een cijfer achter de komma.
Tijd voor bedrijfsaccount bij GoT? Gefeliciteerd in ieder geval!
Heb nog even de gebruiksaanwijzing doorgelezen, en zie dat de borgstrip op de AC aansluiting mist.antonboonstra schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:52:
[...]
Volgens mij is gewoon de standaard meegeleverde kabel gebruikt, waarbij het einde van de aders waren voorzien van aderhulzen. Of er wel/niet een aardlekbeveiliging voor zat, weet ik eerlijk gezegd niet.
( weet niet of dit echt van belang is trouwens )
Ook vind ik het ( indien het zo is aangesloten ) niet slim om zo iets met een stekker in een wcd aan te sluiten
daar het een TL model betreft, je mag dan zeker niet de L1 en N met elkaar verwisselen wat dus dan wel mogelijk is, ingeval met een HF of een LF trafo scheiding is dat minder een probleem.
Ja, één cijfer. Wat vervolgens in het uiteindelijke formulier weer 3 cijfers werden. Mijn 1170 Wp-installatie is dus aangemeld als 1,2 kWp en uiteindelijk staat in de samenvatting weer 1,200 kWp. Maar dat klopt dus eigenlijk niet...Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:36:
[...]
Ik meen kWp met een cijfer achter de komma.
Punctuality is the politeness of kings
Lijkt wel op het omgekeerde van TenneT. Die gooit in de CertiQ cijfers met megawatten. Een installatie met 3.975 Wp (15 stuks 265 Wp-ers) noemen ze daar een productie installatie van 0,004 MW...dreamscape schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:08:
[...]
Ja, één cijfer. Wat vervolgens in het uiteindelijke formulier weer 3 cijfers werden. Mijn 1170 Wp-installatie is dus aangemeld als 1,2 kWp en uiteindelijk staat in de samenvatting weer 1,200 kWp. Maar dat klopt dus eigenlijk niet...
nen1010hansdegit schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:15:
[...]
"gekoppeld" met een afdekraam? Pff, streng hoor.
Aan de andere kant: ik snap het wel. Stel je voor: je prikt je spanningszoeker in de meest linkse WCD om prik te testen. Daarna koppel je af. Dan zou je kunnen denken dat de rest van de WCD's in hetzelfde raam ook afgekoppeld zijn.
Heeft dus te maken met veiligheid van personen.
edit: het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Het zijn geen gekoppelde WCD's.
8.526.112
In een las- of trekdoos mogen zich alleen leidingen bevinden die deel uitmaken van dezelfde stroomketen.
Deze bepaling geldt niet voor:
a leidingen die deel uitmaken van dezelfde tweeleidingeindgroep, mits deze groep is beveiligd door een beveiligingstoestel tegen overstroom met een nominale stroom van ten hoogste 16 A;
b leidingen die deel uitmaken van hulpstroom-, signaal- en meetketens;
c meergroepslasdozen en meergroepstrekdozen.
Ja, en soms begin ik ook nog te blaffen
Haha, ironie is lastig als je het alleen kan lezen he.zonnigtype schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:13:
[...]
Daar gaat het natuurlijk helemaal niet om. Er wordt een uitermate dubieuze, NIET gecommuniceerde "interpretatie" gegeven aan een Staatscourant publicatie in een LOPENDE subsidie actie. Op basis waarvan er al bedrijfsmatige commitments zijn gemaakt.
Verwijderd
enige dwaling vind ik dat.....
bij brand had je nen1010 moeten volgen, maar hoe vinden henk en ingrid die norm die geen wet is ?
Inderdaad wel jammer dat de NEN niet openbaar is.
Helaas valt zoeken erin ook niet mee, want er staat voor Henk en Ingrid een hoop onduidelijke materie in.
Lijkt dus een beetje op de Netcode ...Pietje NL schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:26:
Helaas valt zoeken erin ook niet mee, want er staat voor Henk en Ingrid een hoop onduidelijke materie in.
... En de Informatiecode. En de Tarievencode. En de Meetcode. En de Netcode. En...
... die wel "openbaar" zijn ...
... en waar Henk en Ingrid ook geen kaas van kunnen breien, zelfs al zouden ze het willen ...
Verwijderd
hoge raad 22 juni 2012 :
verhagen is natuurlijk ook weer #epic fail,4.20. Het argument van Knooble dat de auteursrechthebbende aan een aanvrager de afgifte van een
afschrift van de NEN-norm kan weigeren, is ter zake dienend. In theorie is immers mogelijk dat aan
iemand de mogelijkheid wordt onthouden om kennis te nemen van de verwezen norm, ook al is het
dan geen 'algemeen verbindend voorschrift' in de zin van de Bekendmakingswet. In Duitsland is dit
probleem onderkend en opgelost door middel van een wettelijke verplichting van het normalisatieinstituut
om verdere verspreiding toe te staan (dwanglicentie).
hij noemt van alles, maar zegt niets, en doet ook al een jaar niets.
http://nen.knooble.com/wp...abinetsreactie_normen.pdf
en dan hebben we nog PCIop, die noemt van alles, maar zet nen1010 niet even online,
dat mag hij ook niet want het is `auteursrechtelijk beschermd`
en daar moet jij het dan mee doen.
want een complete rotzooi weer, iedereen verliest, tot 1-1-2014 dan :
de belasting betaler heeft dan betaald aan het NEN om te mogen inzien hoe hij zijn PV of WCD mag aansluiten.Ook voor deze normen geldt dat zij per 1
januari 2014 gratis ter beschikking worden gesteld. NEN heeft aangegeven, onder
voorwaarden voor compensatie van gederfde inkomsten door de overheid, open te staan voor de
kosteloze beschikbaarstelling van nationale normen waarvan NEN auteursrechthebbend is.
bizar is het.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 20:08 ]
kom net van het dak.
panelen liggen.
pfff ging niet van het leien dakje vandaag.
mijn dak pannen op west liggen k.....
behoorlijk lopen kl......
er zijn veel vloek woorden gevallen vandaag.
maar het ligt straks de pluggen zetten
edit:
nu nog de soap lezen die jullie weer hebben geschreven.
tis weer een hoop.
[ Voor 13% gewijzigd door migjes op 18-07-2012 20:34 ]
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
Zeker een vette bouwlamp gebruikt om je bij te lichten bij de ***werkzaamheden?migjes schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:41:
[...]
hehehe 1760W met 1710Wp.![]()
heb het niet zien gebeuren zat zelf op het dak te k... met de west set.
Tweaking_Deejay schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:00:
Naar aanleiding van dit topic ben ik er over gaan denken om de panelen plat neer te leggen, ik kan dan 15 panelen kwijt
De nieuwe offerte (excl. btw) ziet er zo uit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 15x. Panelen astro energy 240 wp 3000,- Omvormer SMA 3000hf 30. 910,- Clickfit montage materiaal. 270,- DC Aansluitmateriaal. 50,- Automaat incl. Aardlekschakelaar 100,- €1,54/wp (incl. btw)
Montage en aansluiten doe ik zelf, ballast heb ik nog liggen
- Heeft er al iemand inmiddels meer ervaring met deze panelen (astro energy)?
- Volgens mij zijn de prijzen van de omvormer en clickfit wel redelijk, alleen die van de panelen kom ik nergens tegen. Al lijkt me 0,83/wp (ex btw) niet slecht.
- Wie heeft er ervaring met het plat neerleggen van de panelen?
"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono
nop.zonnigtype schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:45:
[...]
Zeker een vette bouwlamp gebruikt om je bij te lichten bij de ***werkzaamheden?![]()
van ochtends scheen het zonnetje er hard op mijn oost panelen.(moet al zijn gebeurd voor 10 uur ochtends)
was allen bezig met mijn west panelen op te hangen.
en tering ik ben vet verbrand op mijn dak.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
http://www.sonnenertrag.e...nnenmars/19491/18770.htmlTweaking_Deejay schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:47:
Kick: Niemand ervaring met deze panelen, deze prijzen en het plat neerleggen van de panelen op een plat dak?
http://www.sonnenertrag.eu/de/zwolle/2820/18699/18141.html
http://www.sonnenertrag.e...inse-zon/18409/17893.html
En nog eens 5 Duitsers daar, op Sonnenertrag. Het is trouwens Astronergy, niet Astro Energy.
1 hele grote ode aan mijn over buurman.
we zijn vol goede moed begonnen morgens vroeg.
de hele dag heeft hij me bij gestaan.
met kikkende knieën hebben we op het dak gestaan.
dakpannen gelden weg onder onze voeten.
(we hebben ze maar kapot laten vallen we hadden reserve)
het is een groot man.
Bericht:
In uw e-mail van 17 juli 2012 geeft u aan dat uw teruglevering is aangevraagd bij uw netbeheerder. Graag geef ik u in deze e-mail een reactie.
De aanmelding voor een teruglevering verloopt via de netbeheerder. Deze geeft vervolgens de aangepaste metergegevens aan ons door waarna wij de meter in ons eigen systeem kunnen aanpassen. U ontvangt hiervoor een aparte overeenkomst nadat wij alle benodigde informatie hebben ontvangen van uw netbeheerder. Dit is op dit moment nog niet het geval.
De vergoeding bestaat uit 3 componenten; het levertarief (gelijk aan de tarieven in de leverovereenkomst), 19% BTW en energiebelasting. Om in aanmerking te komen voor een volledige vergoeding dient men niet meer terug te leveren dan 5000 KWh. Indien er sprake is van een negatief verbruik (teruglevering is groter dan de levering) dan geldt voor alle negatieve KWh's een vergoeding van het levertarief en de BTW.
Is uw teruglevering meer dan 5000 kWh; dan vervalt de vergoeding voor de energiebelasting. U ontvangt een terugleververgoeding die gelijk is aan het levertarief en de BTW.
Met vriendelijke groet,
Essent Klantenservice
4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel
Lever je meer terug dan verbruik onder de 5000kWh dan krijg je een kolenfooi (levertarief+BTW zonder energiebelasting)drielp schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:02:
............
De vergoeding bestaat uit 3 componenten; het levertarief (gelijk aan de tarieven in de leverovereenkomst), 19% BTW en energiebelasting. Om in aanmerking te komen voor een volledige vergoeding dient men niet meer terug te leveren dan 5000 KWh. Indien er sprake is van een negatief verbruik (teruglevering is groter dan de levering) dan geldt voor alle negatieve KWh's een vergoeding van het levertarief en de BTW.
Is uw teruglevering meer dan 5000 kWh; dan vervalt de vergoeding voor de energiebelasting. U ontvangt een terugleververgoeding die gelijk is aan het levertarief en de BTW.
Met vriendelijke groet,
Essent Klantenservice[/i]
Ook al verbruik je meer dan je zelf produceert en mocht je in een bepaalde periode meer terugleveren dan 5000 kWh en in een ander periode weer verbruiken (of te wel als bij een digitale meter T3+T4 meer dan 5000 kWh zijn) dan krijg je voor alles boven die 5000 kWh een kolenfooi + BTW of te wel maximaal salderen tot 5000 kWh
"volledige" leveringstarief, maar dan wel zonder BTW, energiebelasting en BTW over de energiebelasting.drielp schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:02:
Als ik het goed begrijp krijg je dus altijd tot 5000 kWh het volledige leveringstarief, ook als je meer levert dan gebruikt.
Nog steeds leuk, maar we hebben het dan wel over een paar cent per kWh.
Edit:
Blijkbaar krijg je dus wel een deel van de BTW terug?
[ Voor 7% gewijzigd door jwstolk op 18-07-2012 22:17 ]
Eeensch!!! Waaaaar blijven de pics?
Hmmm Zit net de voorwaarden van de NEM te bekijken voor ikzegzon. Er wordt gewoon met geen woord gerept over het saldeerbeleid.
Was even een rekensommetje aan het maken:
De kwh prijs van de NEM voor 5 jaar vast is 3 cent hoger, echter zou ik met een uitbreiding van 600wp op een totaal van 1800wp komen waardoor mijn electra verbruik op 0 of zelfs in de - komt.
m3 is voor 5 jaar vast 5 cent hoger als gc. Bij mijn huidige verbruik van 520m3 is dit 26 euro op jaarbasis.
Vastrecht is voor de NEM iets goedkoper als Greenchoice dus dat heft elkaar op.
De korting van 180 euro en de teruggave energiebelasting zullen dan in mindering gebracht worden op de gas rekening?
Grote minpunt is natuurlijk dat je 5 jaar vast zit aan een club als de NEM
De eerste 5 jaar ben je bezig om de panelen af te betalen
Daarnaast is een vaste prijs voor 5 jaar "leuk" maar blijft het vastrecht component variabel.
hmmm Ik zeg niet doen
[ Voor 6% gewijzigd door revolution-nl op 18-07-2012 22:49 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Nooit wat van gemerkt, mijn opa kwam uit Oude PekelaPClop schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:36:
Had dat nooit voor mogelijk gehouden, het zijn doorsnee nogal ruige lui ( pekelderroegboinders )
8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP
knelle kom net van het dak af.
het ging allemaal niet goed.
verrotte dakspante.
doorgezakt dak waardoor het niet paste.
klickfit wat niet past.
etc (en veel gevloek.)
totaal anders als het op oost ging.
foto's volgen eerst rusten.
Herkenbaar... had hetzelfde probleem doordat de eerste pannerij boven het dakkapel een andere hoek had als de pannen op dezelfde rij naast het dakkapel. Als er dakhaken dan niet helemaal in één lijn liggen gaat het klikken ook lastiger.migjes schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:26:
[...]
knelle kom net van het dak af.
het ging allemaal niet goed.
verrotte dakspante.
doorgezakt dak waardoor het niet paste.
klickfit wat niet past.
etc (en veel gevloek.)
totaal anders als het op oost ging.
foto's volgen eerst rusten.
Uiteindelijk met veel gedoe en wat gebroken pannen toch goed gekregen. Behalve de dakpan op de rechter hoek, daar kwam steeds spanning op waardoor deze bleef breken, uiteindelijk maar gebroken gelaten en er Aquaplan opgeplakt. Spanning is eraf, dak is dicht, probleem opgelost
[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 18-07-2012 22:32 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Thanks!zonnigtype schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:58:
[...]
http://www.sonnenertrag.e...nnenmars/19491/18770.html
http://www.sonnenertrag.eu/de/zwolle/2820/18699/18141.html
http://www.sonnenertrag.e...inse-zon/18409/17893.html
En nog eens 5 Duitsers daar, op Sonnenertrag. Het is trouwens Astronergy, niet Astro Energy.
Nu nog mensen die ervaring hebben met het plat neerleggen van hun panelen
"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono
Ik had al zo'n vermoeden, maar dit staat zo niet op de Essent site.Domba schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:14:
[...]
Lever je meer terug dan verbruik onder de 5000kWh dan krijg je een kolenfooi (levertarief+BTW zonder energiebelasting)
Ook al verbruik je meer dan je zelf produceert en mocht je in een bepaalde periode meer terugleveren dan 5000 kWh en in een ander periode weer verbruiken (of te wel als bij een digitale meter T3+T4 meer dan 5000 kWh zijn) dan krijg je voor alles boven die 5000 kWh een kolenfooi + BTW of te wel maximaal salderen tot 5000 kWh
http://www.essent.nl/cont...terugleververgoeding.html
Toch nog maar even vragen hoe het nu echt zit! Bedankt voor jullie reactie.
verwacht er niet al te veel van.drielp schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:43:
[...]
Ik had al zo'n vermoeden, maar dit staat zo niet op de Essent site.
ze hebben een speciaal email adres.
wat precies zegt wat je niet wil weten.
en zelf hun eigen regels niet begrijpt.
zonzeker@essent.nl
suzeven.
de bovenste rij wou maar niet klicken.revolution-nl schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:30:
[...]
Herkenbaar... had hetzelfde probleem doordat de eerste pannerij boven het dakkapel een andere hoek had als de pannen op dezelfde rij naast het dakkapel. Als er dakhaken dan niet helemaal in één lijn liggen gaat het klikken ook lastiger.
Uiteindelijk met veel gedoe en wat gebroken pannen toch goed gekregen. Behalve de dakpan op de rechter hoek, daar kwam steeds spanning op waardoor deze bleef breken, uiteindelijk maar gebroken gelaten en er Aquaplan opgeplakt. Spanning is eraf, dak is dicht, probleem opgelost
de rest ging goed.
bovenste rij panelen geen probleem.
maar toen kwamen we ruimte te kort bij de rij er onder.
aarg. (meer wil ik er nu niet over zeggen, het is geen clickfit probleem of een paneel probleem.
het licht gewoon aan mijn dak)
@hansdegit.
dank je zal ik zeker doen.
Discussie gemist? NEM >>> NL-Energie, en verder lezen hier. En hier.revolution-nl schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:17:
Hmmm Zit net de voorwaarden van de NEM te bekijken voor ikzegzon. Er wordt gewoon met geen woord gerept over het saldeerbeleid.
Er wordt gesuggereerd, in de pakketvoorwaarden van OHS, minimaal 601 Wp (plus tolerantie 200 Wp modules), met 600 Wp ben je sowieso de sjakie en kun je subsidie volgens formulering Staatscourant publicatie op je buik schrijven. Maar zelfs die "601" zou niet mogen van de "creatief denkende" ANL ambtenarij, vandaar nogmaals DIT, of direct: HIER.De kwh prijs van de NEM voor 5 jaar vast is 3 cent hoger, echter zou ik met een uitbreiding van 600wp op een totaal van 1800wp komen waardoor mijn electra verbruik op 0 of zelfs in de - komt.
Wablief???? Vastrecht levering voor NL-Energie is een schofterig hoge 6,99 Euro incl. BTW/maand voor zowel elektra als gas! Dat zal je bij GC (onder "huidige condities") never nooit niet betalen! Lezen die contract voorwaarden!m3 is voor 5 jaar vast 5 cent hoger als gc. Bij mijn huidige verbruik van 520m3 is dit 26 euro op jaarbasis.
Vastrecht is voor de NEM iets goedkoper als Greenchoice dus dat heft elkaar op.
Lezen. EB teruggave post krijg je altijd terug, hoe denk je anders dat je dat "uitgekeerd" krijgt? Via nota leverancier. Waarop elektra en gas posten staan. Alleen elektra posten als je geen gas gebruikt en/of als een oude gasaansluiting formeel is afgesloten (anders blijf je vastrecht dokken). Die 180 Euri is gewoon een "vasteklanten korting" bij NL-Energie. Van dat waanzinnige vastrecht van ze, 5 jaar lang, zowel elektra als gas, betaal jij / de potentiële ikzegzon klant die paneeltjes. Nice deal. Voor hen.De korting van 180 euro en de teruggave energiebelasting zullen dan in mindering gebracht worden op de gas rekening?
Afgezien van die laatste stellingname, wat publiekelijk door hele volksstammen op talloze fora al jaren van vele daken wordt geschreeuwd, zou ik toch voor de zekerheid alle wurgvoorwaarden nog maar eens tien keer nalezen als ik jou was.Grote minpunt is natuurlijk dat je 5 jaar vast zit aan een club als de NEM
"Vastrecht variabel"Daarnaast is een vaste prijs voor 5 jaar "leuk" maar blijft het vastrecht component variabel.
Volgens mij heb je d'r niets van begrepen...
Maar verder no problemo hoor, doe waar je zin in hebt.
Bedankt.
Ik heb nu 2730 Wp op het dak liggen, misschien komt er nog iets bij. Maar voorlopig is mijn eigen gebruik nu bijna geheel afgedekt. Terugleveren zal niet zo snel gebeuren.
Alhoewel, het bezuinigingsvirus heeft nu ook toegeslagen. Alle verlichting op LED, en bijna al het sluipgebruik opgespoort en ge-elimineerd. Dus misschien toch terugleveren....
Excuse mezonnigtype schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:54:
[...]
Discussie gemist? NEM >>> NL-Energie, en verder lezen hier. En hier.
[...]
Er wordt gesuggereerd, in de pakketvoorwaarden van OHS, minimaal 601 Wp (plus tolerantie 200 Wp modules), met 600 Wp ben je sowieso de sjakie en kun je subsidie volgens formulering Staatscourant publicatie op je buik schrijven. Maar zelfs die "601" zou niet mogen van de "creatief denkende" ANL ambtenarij, vandaar nogmaals DIT, of direct: HIER.
[...]
Wablief???? Vastrecht levering voor NL-Energie is een schofterig hoge 6,99 Euro incl. BTW/maand voor zowel elektra als gas! Dat zal je bij GC (onder "huidige condities") never nooit niet betalen! Lezen die contract voorwaarden!
[...]
Lezen. EB teruggave post krijg je altijd terug, hoe denk je anders dat je dat "uitgekeerd" krijgt? Via nota leverancier. Waarop elektra en gas posten staan. Alleen elektra posten als je geen gas gebruikt en/of als een oude gasaansluiting formeel is afgesloten (anders blijf je vastrecht dokken). Die 180 Euri is gewoon een "vasteklanten korting" bij NL-Energie. Van dat waanzinnige vastrecht van ze, 5 jaar lang, zowel elektra als gas, betaal jij / de potentiële ikzegzon klant die paneeltjes. Nice deal. Voor hen.
[...]
Afgezien van die laatste stellingname, wat publiekelijk door hele volksstammen op talloze fora al jaren van vele daken wordt geschreeuwd, zou ik toch voor de zekerheid alle wurgvoorwaarden nog maar eens tien keer nalezen als ik jou was.
[...]
"Vastrecht variabel"![]()
![]()
![]()
Volgens mij heb je d'r niets van begrepen...
Maar verder no problemo hoor, doe waar je zin in hebt.
Ik zou nooit 5 jaar vast willen zitten van een bedrijf laat staan de NEM.
Vastrecht noemde ik variabel omdat dit naar mijn inziens niet binnen de vaste prijs zit van 5 jaar maar tussentijds verhoogt / verlaagt kan worden?
[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 18-07-2012 23:01 ]
Daar staat de zelfde strekking, verder is er geen grens voor salderen zolang je meer verbruikt dan je zelf opwekt ( zie hiervoor het antwoordt van minister aan de kamer ), deze grens is van Essent zelf en is gelijk aan deze die ze minimaal wettelijk verplicht zijn volgens art 31c van de Energiewet.drielp schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:43:
[...]
Ik had al zo'n vermoeden, maar dit staat zo niet op de Essent site.
Via de aanvullende voorwaarden kan Essent voorschrijven welke elektrameter je dient te hebben dit kan je €60 kosten om in aanmerking te komen voor die vergoeding.
Voorwaarden doornemen moet je vooral doen. Maar ga (hier) s.v.p. dan geen onzin vertellen, want dat stond er allemaal niet.revolution-nl schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:57:
Excuse me. Was even geinteresseerd en was gewoon de voorwaarde aan het doornemen.
Ik zou nooit 5 jaar afhankelijk willen zijn van een bedrijf laat staan de NEM.
Ook niet dat het bedrijf zo wordt afgekort zoals jij en velen blijven doen. Dat wordt het nog steeds niet, volgens "dat bedrijf" (die kort zichzelf af met NLE). En het blijft desondanks elke keer weer terugkomen, tot groot verdriet van de medewerkers van dat echte bedrijf wat die afkorting draagt. Mensen die er knettergek van worden met "die energieleverancier" te worden geassocieerd tot in lengte der dagen, waar ze niks mee hebben te schaften...
Niet steeds mijn werkgever beledigen he, NEM staat voor iets heel andersrevolution-nl schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:57:
Ik zou nooit 5 jaar vast willen zitten van een bedrijf laat staan de NEM.
Een van de laatste ketelbouwers in Nederland.
http://www.nem-group.com/EN/welcome/859/
[ Voor 51% gewijzigd door SpeksteenWP op 18-07-2012 23:05 ]
Inkoppertje, voor de zoveelste maal...Speksteenkachel schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:03:
Niet steeds mijn werkgever beledigen he, NEM staat voor iets heel anders![]()
http://www.nem-group.com/EN/welcome/859/
ja snap ik.drielp schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:56:
@ Migjes
Bedankt.
Ik heb nu 2730 Wp op het dak liggen, misschien komt er nog iets bij. Maar voorlopig is mijn eigen gebruik nu bijna geheel afgedekt. Terugleveren zal niet zo snel gebeuren.
Alhoewel, het bezuinigingsvirus heeft nu ook toegeslagen. Alle verlichting op LED, en bijna al het sluipgebruik opgespoort en ge-elimineerd. Dus misschien toch terugleveren....
verwacht er niks van.
je kunt nog beter naar zonnigtype luisteren leer je meer van.
en kun je meteen essent vertellen hoe het wel moet.
zodra je moeilijke vragen gaat stellen daar kun je hun eigen regels daar gaan uitleggen en doen ze als of ze je niet begrijpen.
Je kunt inmiddels hier ook een hele zooi salderingsinfo vinden. Mooi dat anderen zich er ook tegenaan zijn gaan bemoeien, dat scheelt weer extra buffelen hier. Kan ik weer leuke dingen gaan doen (ben met de vakantie foto's bezig, nog ff geduld, Spek...migjes schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:16:
[...]
ja snap ik.
verwacht er niks van.
je kunt nog beter naar zonnigtype luisteren leer je meer van.
en kun je meteen essent vertellen hoe het wel moet.
zodra je moeilijke vragen gaat stellen daar kun je hun eigen regels daar gaan uitleggen en doen ze als of ze je niet begrijpen.
http://www.zonne-energie-...ennisbank/beleid-en-visie
http://www.zonne-energie-...nergie-Wageningen-DEF.pdf
Wel waarschuwing naturellemente: die info kan ook zo weer zijn verouderd, want zolang er niks in WET is afgespijkerd, blijft het aanklooien geblazen met salderen, en neem ik geen enkele "harde" stellingname serieus (wat de levensduur betreft)...
Dit topic is gesloten.
![]()