De Duurzame Kroeg Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 144 Laatste
Acties:
  • 466.230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

(Uit PV-topic gejat):
ericplan schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:21:
[...]

Je maakt wel misbruik van de afwezigheid van Zonnigtype. Het EEG is geen subsidie maar gewoon een wettelijke omslagregeling.
71 pagina's PV geleuter sinds ik met vakantie ging, slechts? :P

Valt me beetje tegen van jullie... >:)

Barman: rondje voor de zaak s.v.p. Grosse, Bitte!

(München waar we op de City Night Line overstapten back to ons Leidse holleke: minstens 32 graden, en kokkerds van onweerswolken die maar bleven stapelen terwijl we weg reden...)

/me Dat wordt weer nachtbraken geblazen om bij te lezen... ;(

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Zit ik een beetje rond te kijken in Mongolië (met Google Earth dan wel), kom ik ineens een gigantische windmolenpark tegen in dat "niemandsland" (een van de dunst bevolkte landen ter wereld) :P

41°41'44.16"N
109°56'46.35"O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 16:30

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Jaaaaaaa de kruipruimte is eindelijk klaar!

Welkom terug peter!

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 20:51
da's de onderkant...Hoe is het nou met de bovenkant van je huis?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de blauwe hoek heeft stilletjes de 22MWh op de klok gezet op 19 juni.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2012 22:26 . Reden: stiekum stilletjes lekker schoon terugverdient ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

hansdegit schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:20:
da's de onderkant...Hoe is het nou met de bovenkant van je huis?
Goot houdt zich goed. Dakdekker is ingebreke gesteld dus nu even afwachten.

In de vakantie. Ga ik met de bijkeuken aan de slag met isoleren . Maandag komt de glasverwerkend voor inmeten

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Nu online
zonnigtype schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:47:
71 pagina's PV geleuter sinds ik met vakantie ging, slechts? :P
Welkom terug, het tempo begon inderdaad flink in te zakken zonder jou bijdragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom terug zonnigtype. Ik heb je reacties op diverse onderwerpen gemist.

Hoe was je vakantie? Leuk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 10:57:
Welkom terug zonnigtype. Ik heb je reacties op diverse onderwerpen gemist.

Hoe was je vakantie? Leuk? :)
Erg leuk. Vooral die 200 meter steil afdalen met 18 kg op de rug en "zekering" kabels die ... eeuuuhhh ... soms ietwat onprettig buiten bereik geplaatst waren op de Sentiero Spinotti (ZW. wand Hohe Warte). Heeeeel leuk. Kostte iets meer tijd dan gedacht (huttenbazin had gezegd dat het wel meeviel... :N ).

Ach ja, wieder überlebt...

(klimmend is 't ie vast veel leuker, zie YouTube: Sentiero Spinotti e Monte Coglians )

Inmiddels er achter gekomen dat juni 2012 voor ons dieptepunt (NL) productie is geweest voor die maand. 103 kWh/kWp. Overleven we ook wel weer.

En dit jaar >33.000 3,5 kWp PV-installaties gesubsidieerd en wel d'r bij gepropt in record tijd in ons heerlijke polderlandje? Zonder noodzaak van (gecertificeerde) bemeting (en dus in normale omstandigheden voor zichzelf respecterende politici niet op te voeren als "invulling van klimaatdoelstellingen", want niet gemeten), dankzij de "groenste" partij in NL? Ook daar gaan we wel weer overheen komen, schat ik zo. ;)

Ben benieuwd hoe alle installateurs dat gaan opvangen. We gaan het zien. Die hebben mogelijk geen tijd meer voor bijdragen in de Duurzame Kroeg dit jaar... En voor hen: geen vakantie, waarschijnlijk (zeker voor de vele "kleintjes" niet) :D In ieder geval: zum wohl m.b.t de komende vele werkzaamheden!!

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

zonnigtype schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:23:
[...]
Inmiddels er achter gekomen dat juni 2012 voor ons dieptepunt (NL) productie is geweest voor die maand. 103 kWh/kWp. Overleven we ook wel weer.
Ik heb geen idee wat normaal is voor juni, maar wij hadden 70 kWh/kWp op OZO in oosten van het land vanaf 5 juni t/m eind van de maand. 5 juni is het online gegaan. Dus als ik dat lineair extrapoleer dan kom ik op zo'n 81 kWh/kWp voor de maand juni. Beetje ok?

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 01-07-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 19:22

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Bartjuh schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:29:
[...]
Ik heb geen idee wat normaal is voor juni...
Ik had dit jaar juni 103,05 kWh/kWp. In 2010 had ik met dezelfde installatie 139,68 kWh/kWp. Volgens mij was dat een normalere juni maand. Maar 81 kWh/kWp lijkt mij, zelfs voor een OZO installatie in het oosten van het land, aan de lage kant.

Welkom terug Peter!

[ Voor 13% gewijzigd door antonboonstra op 01-07-2012 13:34 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

antonboonstra schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:32:
[...]
Ik had dit jaar juni 103,05 kWh/kWp. In 2010 had ik met dezelfde installatie 139,68 kWh/kWp. Volgens mij was dat een normalere juni maand. Maar 81 kWh/kWp lijkt mij, zelfs voor een OZO installatie in het oosten van het land, aan de lage kant.

Welkom terug Peter!
Misschien waren de eerste dagen relatief zonnig... ? ;) Eerste paar dagen zijn natuurlijk ge-extrapoleert.

In de ochtend hebben we wel wat slagschaduw van het dak van de buurman, maar dat is met de hoge zon redelijk snel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 08:45
754kWh zegt de dataimport. Ik heb de BPM alleen nog niet zelf afgelezen om te controleren. Zou 92,6h zijn voor juni dus.

Welkom terug Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Bartjuh schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:29:
[...]

Ik heb geen idee wat normaal is voor juni, maar wij hadden 70 kWh/kWp op OZO in oosten van het land vanaf 5 juni t/m eind van de maand. 5 juni is het online gegaan. Dus als ik dat lineair extrapoleer dan kom ik op zo'n 81 kWh/kWp voor de maand juni. Beetje ok?
Vraagje voor Rob (Siderea.nl) ... ;)

Zie ook KNMI: http://www.knmi.nl/cms/co...uni_in_ruim_vijftien_jaar

(ik zie dat er zelfs grond vorst is waargenomen bij Spek in de buurt, nog wat hout verstookt toen, Spek? ;) )

En natuurlijk onze vaste waarnemingsbasis in Spijkenisse: http://www.pv-solar24.info/

... die met een van de beste (actuele) omvormers nauwelijks hoger zat dan het vorige depressie juni tijdvak, in 2007. Let op de extreme verschillen voor de maand juni, bij Blauwe Hoek.

Nieuwe installaties presteren vaak bovengemiddeld, en vallen na tijdje ietsje terug met de opwek prestaties (ook bij silicium, mechanisme heb ik nog niet helder voor de ogen, is iets anders dan "degradatie"). Bij ons kunnen OK4tjes gehaperd hebben tijdens afwezigheid die niet zijn "opgemerkt". Paar modules blijven duidelijk achter in onze context, maar echt veel is het niet. Lekker door pruttelen dus en als ik tijd heb maar weer eens het dak op om de boel te inspecteren.

Eerst weer an die Arbeit in de moestuin, nat weer en zon = viel Arbeiten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

zonnigtype schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:41:
[...]
Vraagje voor Rob (Siderea.nl) ... ;)
Zie ook KNMI: http://www.knmi.nl/cms/co...uni_in_ruim_vijftien_jaar
(ik zie dat er zelfs grond vorst is waargenomen bij Spek in de buurt, nog wat hout verstookt toen, Spek? ;) )
En natuurlijk onze vaste waarnemingsbasis in Spijkenisse: http://www.pv-solar24.info/
... die met een van de beste (actuele) omvormers nauwelijks hoger zat dan het vorige depressie juni tijdvak, in 2007. Let op de extreme verschillen voor de maand juni, bij Blauwe Hoek.
Op die site staat 89,7 kWh/kWp voor juni met een praktisch zuid systeem in Zeeland (= gunstiger dan Twente). Ooh, dan valt die 81kWh/kWp best mee voor een OZO systeem met heel kort in de ochtend slagschaduw dak buurman...

Maar hoe je 103 kWh/kWp hebt gehaald... puur zuid en in Den Helder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Bartjuh schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:58:
[...]

Op die site staat 89,7 kWh/kWp voor juni met een praktisch zuid systeem in Zeeland (= gunstiger dan Twente).
Ik zie dat zijn data pas tot en met 27 juni zijn bijgewerkt. Dus die worden voor de hele maand nog hoger.

En Ton zou vast niet graag in Zeeland wonen, want dat zou hij met atoomboer Delta in de clinch moeten.

Spijkenisse ligt nog steeds in Zuid Holland. Onder de rook van de fossiele Botlek/Maasvlakte olie/gas/kolen boeren...
Ooh, dan valt die 81kWh/kWp best mee voor een OZO systeem met heel kort in de ochtend slagschaduw dak buurman...
Kan misschien wel beter, ook Blauwe Hoek heeft kort in ochtend dipje bij laag staande zon (buurwoning).
Maar hoe je 103 kWh/kWp hebt gehaald... puur zuid en in Den Helder?
"Gemiddeld zuid" met paar graden afwijking, en Leiden ligt niet in de zonrijke Kop van Noord Holland, maar in dezelfde provincie als Blauwe Hoek. Dicht bij onze Gezegende Residentie (fiets afstand). Zie ook resultaat Anton B. in het hoge noorden, met ook een niet optimale installatie. Die 103 is het "slechtst" bij ons. Beste juni die wij hebben gehad was in het "sunshine year" 2003, met 140 kWh/kWp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hmm, beetje kijkende in het PV productie topic is 81 kWh/kWp wel erg laag idd.

Misschien heeft het te maken met het feit dat de Enecsys gateway niet optimaal ontvangst heeft (een X ipv. V in installer mode), ondanks dat het ding praktisch tegen het dak aan zit op zolder (repeater bijhangen heeft dus geen zin)? Maar nu ik er nog eens over nadenk; we hebben hier echt 3x dubbel dakisolatie. Misschien dat dat het signaal dusdanig afzwakt, ook al is de gateway slecht enkele meters verwijderd van de omvormers.

Ik heb begin juni wel wat problemen gehad met het updaten van uur tot uur van de opbrengstgrafieken, maar dat werkt nu wel goed.

In het zolderhok van de droger is nauwelijks dakisolatie, misschien daar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Mesh netwerk tussen de Enecsys kastjes?

Ik begrijp niet zo goed waarom "men" kiest om draadloos te communiceren. Er hangt al een touwtje tussen. Daar kan je dan toch ook over ouwehoeren?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Voor juni: 96,6 kWh/kWp.
Vorig jaar 111,4 kWh/kWp.

Dit wordt een mager jaartje, zeker omdat we die "vette" voorgaande maanden uit 2011 moeten missen. :'(

Peter, fijn dat je weer heelhuids weer thuis bent (klimmen is voor geiten :X ).

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.loesje.nl/files/posters/big-NL1105_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

hansdegit schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:30:
Mesh netwerk tussen de Enecsys kastjes?

Ik begrijp niet zo goed waarom "men" kiest om draadloos te communiceren. Er hangt al een touwtje tussen. Daar kan je dan toch ook over ouwehoeren?
Maar als je verschillende groepen hebt wordt het weer lastiger om te communiceren...

Maar goed, zal hem vanavond wel even verplaatsen, kijken of de communicatie morgen beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:52
Terug van vakantie, juni was een !@#$%^&*-maand qua zonnestroom - ik ga niet eens kijken naar de cijfers - en in de drie lokale kranten is mijn ingezonden brief geplaatst over het "beschermd gezicht" en de negatieve invloed daarvan op de mogelijkheden van burgers om zelf hun duurzame energie op te wekken.Afbeeldingslocatie: http://www.solarwebsite.nl/wp-content/uploads/2012/07/20120627_Ingezonden_brief_Gooi_en_Vechtstreek.jpg

En onze internetverbinding ligt er thuis ook nog uit :(

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenH op 01-07-2012 21:04 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik hoop voor jouw wijk dat kropje-sla salderen het haalt.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Erasmo schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:03:
Ik hoop voor jouw wijk dat kropje-sla salderen het haalt.
Dat is een workaround, geen oplossing. Mensen met een gunstig eigen dak moet niet de mogelijkheid zelf op te wekken ontnomen worden. We weten allemaal wat opwek op eigen dak voor gunstige neven-effecten heeft.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

JeroenH schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:06:
[...]

Dat is een workaround, geen oplossing. Mensen met een gunstig eigen dak moet niet de mogelijkheid zelf op te wekken ontnomen worden. We weten allemaal wat opwek op eigen dak voor gunstige neven-effecten heeft.
Prima brief, beste Jeroen, ook fijn dat je weer heelhuids terug bent...

@Schinnen-groen
Peter, fijn dat je weer heelhuids weer thuis bent (klimmen is voor geiten :X ).
Nou, ik heb inmiddels alweer een echte geitensik, en de kuiten zijn ook weer flink gezwollen. Dusssszzzzz..... (8>

Tuinbonen oogst was weer goed dit jaar. Ook weer lekker duurzame sla van eigen teelt in huis (dank U, Oh Beste Gaia), en de rijpe, donker rode aalbessen in onze tuin, in combinatie met van die lekker klonterige biologische vla .... man, man, man, wat kan het leven toch mooi & lekker zijn... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Juni was ook bij ons maar matig te noemen. Wat me wel opviel is dat de zonneboiler het record van 2009 heeft ge-evenaard. Gemiddelde boilertemperatuur over de hele maand van 65.4 graden en een warmtedekking van dik 98%. En juni 2011 was echt deprimerend, slechts 159,2 uur zon volgens meetstation Lelystad.

Volgens mijn berekening hadden we veel meer opbrengst van de zonneboiler dan in 2011. 303MJ in 2011 tegenover 397MJ in 2012. En dat terwijl 2011 213 zonuren had en nu dus maar 159.2 zonuren. En juni 2012 was ook nog eens koud met 112 graaddagen, de koudste sinds mijn cijfers ( 2006 ).

Ons waterverbruik was normaal in juni, we zijn niet meer/minder gaan douchen en toch die veel hogere opbrengst van de zonneboiler.

De enige verklaring die ik heb is dat er nogal een verschil kan zitten tussen zonneschijn bij ons vlakbij het Markermeer en het meetstation Lelystad airport die 10-15km landinwaarts zit.

Iemand anders dezelfde gekke cijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Thanks, nu momentum houden en meer mensen mobiliseren.
ook fijn dat je weer heelhuids terug bent...
Hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:04

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

JeroenH schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:48:
Terug van vakantie, juni was een !@#$%^&*-maand qua zonnestroom - ik ga niet eens kijken naar de cijfers - en in de drie lokale kranten is mijn ingezonden brief geplaatst over het "beschermd gezicht" en de negatieve invloed daarvan op de mogelijkheden van burgers om zelf hun duurzame energie op te wekken.[afbeelding]

En onze internetverbinding ligt er thuis ook nog uit :(
De ingezonden brief op hun website (waar nog geen reacties zijn)
http://www.deweekkrant.nl...ef_duurzaam_of_beschermd_

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Hey, wat goed, die kon ik gisteren niet vinden. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Website subsidieaanvraag zonnestroompanelen onbereikbaar:

https://twitter.com/bramborkent/status/219692545377177600

Nice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bartjuh schreef op zondag 01 juli 2012 @ 17:15:
[...]
Maar als je verschillende groepen hebt wordt het weer lastiger om te communiceren...
Maar goed, zal hem vanavond wel even verplaatsen, kijken of de communicatie morgen beter is.
Nu wel goede ontvangst. De dakisolatie zorgt ervoor dat de Enecsys gateway, ondanks de geringe afstand, geen goede ontvangst heeft.

Maarja, nu moet ik weer allerlei netwerkkabel gaan verleggen enzo (ligt nu door de gang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:42
Bartjuh schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:54:
[...]

Nu wel goede ontvangst. De dakisolatie zorgt ervoor dat de Enecsys gateway, ondanks de geringe afstand, geen goede ontvangst heeft.

Maarja, nu moet ik weer allerlei netwerkkabel gaan verleggen enzo (ligt nu door de gang).
wat voor dak isolatie is het?
pir? met een cachet laagje?

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

migjes schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:56:
[...]
wat voor dak isolatie is het?
pir? met een cachet laagje?
Aan de buitenkant van het dak (onder de dakpannen, nog wel genoeg ruimte tussen btw) ligt eens soort geel schuim. Aan de binnenkant van het huis met houten latjes een frame, dus je krijgt een holle ruimte, met daarover aluminium noppenfolie, dan weer een framewerk waardoor je een holle ruimte krijgt, en als laatste dunne hardschuim platen.

Het zal dus waarschijnlijk aan het aluminium folie liggen vermoed ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
Bartjuh schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:02:
[...]
jep das mm.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen is het 13:00 uur en het is nog steeds niet gelukt om in te loggen voor PV aanvraag. Wel erg benieuwd hoeveel aanvragen er binnenkomen vandaag.
https://eloket.dienstuitvoering.nl/eloket-bu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:17:
Ondertussen is het 13:00 uur en het is nog steeds niet gelukt om in te loggen voor PV aanvraag. Wel erg benieuwd hoeveel aanvragen er binnenkomen vandaag.
https://eloket.dienstuitvoering.nl/eloket-bu/
Volgens eloket heeft de site geen enkele moeite met 20k aanvragen per dag.
Dat geeft je een beetje een idee hoeveel mensen het nu proberen...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als al die mensen die nu aan het F5`en zijn op de website aan het werk zouden gaan, zou dat meer dan 20 miljoen opleveren, schat ik in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 12:47
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:24:
Als al die mensen die nu aan het F5`en zijn op de website aan het werk zouden gaan, zou dat meer dan 20 miljoen opleveren, schat ik in :-)
LOL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het innovatieve visitekaartje van de B.V. Nederland: AgentschapNL
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 22 miljoen was overigens incl. operationele kosten. Hoeveel setjes PV zou deze storing uiteindelijk gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:38:
Die 22 miljoen was overigens incl. operationele kosten. Hoeveel setjes PV zou deze storing uiteindelijk gaan kosten?
Geschat uitvoeringskosten (2012 regeling): 450 duizend Euro (Toelichting Staatscourant, 2.2 Omvang subsidie).

Plat liggende aanmeldings sites zijn doodnormaal bij dit soort regelingen. Berucht SDE voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:24
pffft.... wat een gedoe en maar niet er doorheen komen.
probeer vannacht om 04.00 wel.

Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

[ Voor 48% gewijzigd door snoekds20 op 02-07-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:25
RocketKoen schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:21:
[...]

Volgens eloket heeft de site geen enkele moeite met 20k aanvragen per dag.
Dat geeft je een beetje een idee hoeveel mensen het nu proberen...
Dit geeft ook gelijk aan welke blunder ze gemaakt hebben.
Met de gemiddelde tijd per aanvraag waarvan ze uitgegaan zijn van 15 minuten (volgens toelichting van de minister).
Kom je op minder dan 1000 gelijktijdig, minstens een faktor 10 te lage inschatting die graag willen inloggen
en het is natuurlijk onvoorstelbaar dat meer dan 1000 personen klaar zitten om 9:00 om in te loggen.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agentschap heeft volgens mij nog steeds niet bevestigd dat het capaciteitsproblemen zijn. Die kunnen ook ontstaan doordat er al een technische storing was. 20k aanvragen op een dag, dat is 833 aanvragen per uur. Ik weet zeker dat er om 0900uur veel meer mensen achter een inlogschermpje zat.

Volgens mij is relevant hoeveel aanvragen Agentschap gelijktijdig kan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
OMG... wat een amateurs. En op Twitter maar oproepen het later vandaag nogmaals te proberen. Iedereen denkt natuurlijk dat iemand anders het wel later gaat proberen en men blijft gewoon door-F5'en.

Uitverkooptaferelen :')

Ben ik de enige PV-bezitter die al deze drukte om een paar stuivers met enige... verbazing gadeslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
JeroenH schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:20:
OMG... wat een amateurs. En op Twitter maar oproepen het later vandaag nogmaals te proberen. Iedereen denkt natuurlijk dat iemand anders het wel later gaat proberen en men blijft gewoon door-F5'en.

Ben ik de enige PV-bezitter die al deze drukte om een paar stuivers met enige... verbazing gadeslaat?
nee hoor.
zeker niet de enige.
en dat allemaal voor maar een jaartje TVT. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel grappig, familielid en buurman hebben allebei 4kWp besteld en zitten zich nu met tig AgentschapNL tabbladen in Firefox te F5`en. :D :D Als je € 650,- kunt verdienen op een dag, heb je daar wel wat voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:23:
Als je € 650,- kunt verdienen op een dag, heb je daar wel wat voor over.
Ze verdienen lang zoveel niet, ze betalen het via de belasting gewoon weer terug. En ik mag ook meebetalen...

-edit-

En trouwens, of ze het verdienen of niet vind ik al een punt van discussie ;)

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenH op 02-07-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Neen hoor. Ik ben het stadium "verbazing" met PV in Nederland al jaren voorbij... :+

Mompelt iets over GroenLinks die zich ditmaal in het pak heeft laten naaien...

[ Voor 13% gewijzigd door zonnigtype op 02-07-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:23:
[...]

Ze verdienen lang zoveel niet, ze betalen het via de belasting gewoon weer terug. En ik mag ook meebetalen...

-edit-

En trouwens, of ze het verdienen of niet vind ik al een punt van discussie ;)
Zie het dan als een soort belastingteruggave. Ook als subsidie wordt afgewezen gaat koop gewoon door. De buurman vraagt aan en die is toch al met pensioen. Zou gek zijn als je dan niet meedoet aan deze gratis loterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Noem het zoals je wil, ik vind het bizar. Aan de ene kant miljarden en miljarden de fossiele sector inpompen, en aan de andere kant het volk laten koekhappen naar een paar stuivers - wat de gehele PV-markt onnodige schokken geeft.

We zijn niet goed bezig. :N

Ik zag iemand gisteren even voorrekenen dat de € 22 mln voldoende is voor grofweg 100MWp. Dat is ongeveer wat Duitsland in een maand plaatst. Waar hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
JeroenH schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:31:
Noem het zoals je wil, ik vind het bizar. Aan de ene kant miljarden en miljarden de fossiele sector inpompen, en aan de andere kant het volk laten koekhappen naar een paar stuivers - wat de gehele PV-markt onnodige schokken geeft.

[...]
Eens met de opmerking over de schokken. Maar die miljarden in de fossiele industrie? Daar komt toch enorm veel van terug middels de accijnzen en "het kwartje van Kok"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
http://www.eli.org/pdf/Energy_Subsidies_Black_Not_Green.pdf

-edit-

En vergeet nooit: Nederland = aardgasland. Als het niet naar aardgas (of aardolie, ook goed) ruikt wil de gemiddelde politicus er niets mee te maken hebben.

[ Voor 59% gewijzigd door JeroenH op 02-07-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:31:

We zijn niet goed bezig. :N

Ik zag iemand gisteren even voorrekenen dat de € 22 mln voldoende is voor grofweg 100MWp. Dat is ongeveer wat Duitsland in een maand plaatst. Waar hebben we het over?
Ook als je het niet eens bent met deze subsidieregeling kun je toch gewoon aanvragen? Je kunt idealistisch zijn en daarom afzien van subsidie, maar dat heeft ook 0 effect. Zoveel subsidie krijgt de fossiele industrie volgens mij ook niet. Tenminste, nooit goed onderbouwd gezien.
Dat is VS onderzoek, deze 22miljoen betaalt de NL-burger.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
JeroenH schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:44:
http://www.eli.org/pdf/Energy_Subsidies_Black_Not_Green.pdf

-edit-

En vergeet nooit: Nederland = aardgasland. Als het niet naar aardgas (of aardolie, ook goed) ruikt wil de gemiddelde politicus er niets mee te maken hebben.
Zo lang zal het traditionele aardgas niet meer uit NL komen, dunkt me.
Weet je zeker dat je de juiste link hebt gepost? Deze gaat over de subsidies in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:44:
Ook als je het niet eens bent met deze subsidieregeling kun je toch gewoon aanvragen? Je kunt idealistisch zijn en daarom afzien van subsidie, maar dat heeft ook 0 effect.
Tuurlijk, dat kan. Maar daaom hoef ik het nog niet eens te zijn met deze hele kermis...
Zoveel subsidie krijgt de fossiele industrie volgens mij ook niet. Tenminste, nooit goed onderbouwd gezien.
Verdiep je er maar eens in.
Dat is VS onderzoek, deze 22miljoen betaald de NL-burger.
Ik verwacht dat de verhouding in Europa en Nederland vergelijkbaar zullen zijn. Nederland, zoals gezegd, aardgasland en dus is er best kans dat fossiel hier nog meer bevoordeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Site Agentschap NL plat door toeloop subsidieaanvragen zonnepanelen

de amateur zelfst.naamw. (m.)
Uitspraak: [amaˈtør]
Verbuigingen: -s (meerv.)

1) iemand die iets niet als beroep doet, maar voor zijn of haar plezier - amateur
Hij doet fanatiek aan wielrennen, maar blijft het liefst amateur. - He gets fanatic about cycling, but preferrably stays at an amateur level.
amateurorkest - amateur orchestra

2) iemand die zijn of haar werk slecht doet - amateur, unprofessional, unskilled
amateurwerk - amateur work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:02:
[...]
Verdiep je er maar eens in.
Zal ik doen. Laatst wel eens een onderzoekje kort gelezen maar daar werd zelfs aangekaart dat een leasebak gesubsidieerd wordt. Een leaserijder betaalt BPM, bijtelling, accijns, kwartje van Kok, btw. Vraag me af waar ik dan een subsidie formulier kan invullen.

Als ik overstap op een elektrische auto betaal ik geen BPM, accijns, kwartje van Kok meer. Maar dat bureau vond nog steeds dat de leaserijder fossiele subsidies kreeg. Bij dat soort redeneringen haak ik af, elektrisch is zwaar in het voordeel.

Ook clubs als GroenLinks doen fijn mee aan tendentieuze uitspraken over fossiele subsidies. Zie: http://fossielschandaal.groenlinks.nl/

Zoals die belastingkorting voor grootverbruikers, krijgen ze die enkel als ze fossiel inkopen, of krijgen ze die ook als ze groene stroom inkopen? Heeft volgens mij niks met fossiel te maken.

Als we morgen beslissen dat op een flesje bier €1 accijns wordt geheven, maar op een krat €10 euro, wordt dan vanaf morgen bier opeens gesubsidieerd? :?

Dit is ook zo`n mooie van die site:
De accijnzen op diesel en stookolie worden in ons land kunstmatig laag gehouden om de transportsector te steunen.
Hoezo kunstmatig laag? Een belastingtarief bepaal je, daar is niets kunstmatigs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
De automobiel wordt zwaar gesubsidieerd in Nederland (en de meeste andere westerse landen). Als je alle externe kosten zou meenemen (geluidsoverlast, luchtvervuiling, CO2-uitstoot, ruimte-inname in steden, verkeersslachtoffers, inzet hulpdiensten, verslechterende conditie en welvaartsziekten, etc. etc. etc.) zou een autokilometer onbetaalbaar zijn. Echter, we houden onszelf voor de gek, en dus komen de hierbovengenoemde kosten voor rekeningen van de belastingbetaler (ook diegene die geen auto hebben).

Kris Peeters rekent e.e.a. haarfijn voor in zijn boek De file voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:35:
[...]

De automobiel wordt zwaar gesubsidieerd in Nederland (en de meeste andere westerse landen). Als je alle externe kosten zou meenemen (geluidsoverlast, luchtvervuiling, CO2-uitstoot, ruimte-inname in steden, verkeersslachtoffers, inzet hulpdiensten, verslechterende conditie en welvaartsziekten, etc. etc. etc.) zou een autokilometer onbetaalbaar zijn. Echter, we houden onszelf voor de gek, en dus komen de hierbovengenoemde kosten voor rekeningen van de belastingbetaler (ook diegene die geen auto hebben).

Kris Peeters rekent e.e.a. haarfijn voor in zijn boek De file voorbij.
Dan heb je het over kosten van de autobezit en autorijden, we hadden het over fossiele subsidie versus duurzame energiesubsidie. Ik zie echt niet in op welke manier we fossiel meer stimuleren dan duurzaam. Check die GroenLinks website, dat is toch allemaal gebaseerd op mening ipv feiten, je kunt bijna alles andersom gaan redeneren. http://fossielschandaal.groenlinks.nl/

Van mij mag energie veel duurder worden, maar kom niet aanzetten dat minder belasting betalen subsidie is. Zeg dan gewoon dat fossiel slecht is en daarom duurder moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ah ja, we liepen er al eerder tegenaan dat sommige mensen het woord subsidie voor voordeeltjes (nou ja, -tjes...) niet liev vinden :> Dat kan.

Dus om het in hier kennelijke correcte bewoordingen te stellen: de fossiele sector als geheel (met de automobiel slechts als voorbeeld) wordt meer bevoordeeld dan de duurzame sector.

Zo goed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een veel betere redenering ja, dat maakt tenminste duidelijk wat je bedoeld.

Een voordeel is niet per definitie een subsidie. Neem dat dieselaccijns:

GroenLinks vindt het benzineaccijns gewoon en dieselaccijns laag
PVV vindt waarschijnlijk dieselaccijns gewoon en benzineaccijns hoog

Beide partijen kunnen nu dus subsidie afschaffen, de één door accijns te verhogen, de ander door accijns te verlagen.

Geldt ook voor belastingvoordeel grootverbruikers. Als je energiebelasting voor kleinverbruikers gelijk zet aan die van grootverbruikers, heb je dus ook een subsidie afgeschaft, want dan is het voordeel weg.

In zo`n discussie gaat het erom welk tarief je 'normaal' vindt. En welk tarief je normaal vindt is vaak een mening. Want er wordt een hoop politiek gevoerd middels ons belastingstelsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:00:
[...]
.... Ik zie echt niet in op welke manier we fossiel meer stimuleren dan duurzaam. ....
http://www.guardian.co.uk...an/18/fossil-fuel-subsidy
http://www.nrc.nl/klimaat...randstof-krijgt-subsidie/
Bartjuh schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:02:
[...]Aan de buitenkant van het dak (onder de dakpannen, nog wel genoeg ruimte tussen btw) ligt eens soort geel schuim. Aan de binnenkant van het huis met houten latjes een frame, dus je krijgt een holle ruimte, met daarover aluminium noppenfolie, dan weer een framewerk waardoor je een holle ruimte krijgt, en als laatste dunne hardschuim platen.

En op mijzelf weer terug te komen: Raar genoeg blijkt het slechte ontvangst daadwerkelijk invloed te hebben op de totalen die gelogd worden :X Ik heb voor vandaag nu al (net 17:00 geweest) meer opgebracht dan de topdag tot nu toe (vanaf 5 juni), en zo geweldig zonnig was het vandaag niet en de dag is nog niet eens afgelopen.

Pas dus op als je een Enecsys gateway hebt, zorg voor goed ontvangst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

De site ligt er (nog steeds) uit van agentschap. Je zou er bijna een alu-hoedje door opzetten :P.

Maar zonder gekheid...de mensen die (op advies van meneer de minister Verhagen) een ontbindende voorwaarde hebben opgenomen in de verkoopovereenkomst van de paneeltjes "verliezen" toch gewoon al bijna de helft van de subsidie door pas te plaatsen nadat het geld is gestort?

Het is immers (mij) onbekend wat de doorlooptijd is van het afhandelen van de aanvraag tot het moment van geld storten. Het Rijk kennende zal de toewijzing zomaar derde kwartaal kunnen plaatsvinden...liggen je panelen er in november/december/januari op. ;w dag opbrengst van een half jaar!

Ik zou zeggen....als je het geld hebt, gooi de panelen op het dak....neem het risico dat je slechts "de helft" van het subsidiebedrag voor het eind van het jaar op de rekening hebt staan na het afwijzen van je aanvraag door overtekening. En dat bedrag heb je dan zelf opgewekt....en niet van de belastingbetaler gekregen! :)

En ten aanzien van de fossiele subsidie discussie. Het woord subsidie valt niet vaak richting fossiel. Meer "vrijgesteld van". Zoals belasting op kolen bijvoorbeeld (wat nu veranderd zou moeten worden door het lente-akkoord). Of vergunningen worden eenvoudiger verkregen, (kunstmatige)lage grondprijzen, investering in infrastructuur door de overheid ten bate van fossiele bedrijven. Al die dingen zijn voordelen....en eigenlijk subsidies in de betekenis dat het kunstmatige ingrepen zijn die de markt beïnvloeden (verstoren).

Een (kolen)centrale die goed gebruik kan maken van dergelijke voordelen zal een kunstmatig lage kostprijs hebben per geproduceerde energie-eenheid. Hierdoor is het erg lastig voor alternatieve energiecentrales om te concurreren. Om dat verschil te repareren sponsort de overheid opzichtig duurzame energie omdat de kostprijs zogenaamd te hoog zou zijn.....en dat zorgt weer voor domme opmerkingen zoals "windmolens draaien alleen op subsidie".

Kortom....de verstorende voordelen van de huidige energieopwekkers zouden geschrapt moeten worden zodat we eerlijke prijzen gaan betalen....dan wel ook moeten gelden voor alternatieve bronnen zodat het speelveld weer gelijk is.

reserveringshouder Tesla Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Zoals de kaasman net voor mij ook al constateerde ligt het eLoket van onze Nationale Subsidie Fabriek nog steeds plat (bijna zes uur, maar dat is sowieso post-ambtenaren-tijd...). Ik ruik weer eens "kamer vragen". "Goed" dat het zomer reces is...

zonnigtype schreef maar weer eens een eerste post-vakantie episteltje om e.e.a. in perspectief te plaatsen... (komt allen, ik ben een beetje weg gezakt in de Top50Solar... O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

zonnigtype schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:54:
Zoals de kaasman net voor mij ook al constateerde ligt het eLoket van onze Nationale Subsidie Fabriek nog steeds plat (bijna zes uur, maar dat is sowieso post-ambtenaren-tijd...). Ik ruik weer eens "kamer vragen". "Goed" dat het zomer reces is...

zonnigtype schreef maar weer eens een eerste post-vakantie episteltje om e.e.a. in perspectief te plaatsen... (komt allen, ik ben een beetje weg gezakt in de Top50Solar... O-) )
Gelezen :). Altijd weer een genoegen die rijke schrijfstijl!

Volgens een artikel op nu.nl zou de storing niet komen door een stormloop, maar zou er al een probleem zijn geweest voor de openstelling van 09:00 uur. Blijkbaar kan je met de huidige stand van techniek (in ieder geval de robuuste Russische techniek) een capsule in een paar uur vanaf een hoogte van 400km laten landen op een postzegel van 25km2....maar een knappe website voor een subsidietruukje is blijkbaar te veel van het goede.... :|

reserveringshouder Tesla Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Cheese_man schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:15:
[...]

Gelezen :). Altijd weer een genoegen die rijke schrijfstijl!

Volgens een artikel op nu.nl zou de storing niet komen door een stormloop, maar zou er al een probleem zijn geweest voor de openstelling van 09:00 uur. Blijkbaar kan je met de huidige stand van techniek (in ieder geval de robuuste Russische techniek) een capsule in een paar uur vanaf een hoogte van 400km laten landen op een postzegel van 25km2....maar een knappe website voor een subsidietruukje is blijkbaar te veel van het goede.... :|
Dankoewel.

Energeia today: "Vanaf het begin van de middag konden mondjesmaat wel de eerste aanvragen verwerkt worden, maar rond 17.00 uur duurde de storing nog altijd voort."

Om bijna zeven uur 's avonds nog geen leven daar, bij het gewilde eLoket, volgens de start pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
Uw webbrowser mogelijkheden zijn onderzocht.
Een ogenblik geduld, Uw aanmelding wordt gestart.

jaja...

morgen maar weer proberen. (interne bron heeft verteld dat di. om 09.00 het eloket wordt geopend, niet verder vertellen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Ik blijf toch maar volhouden, ben al een uurtje of 10 :( bezig

[ Voor 4% gewijzigd door roy77 op 02-07-2012 19:08 ]

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
succes, ik de gehele dag maar net een vriendje gebeld en daar een vriendje van zit bij de overheid afdeling huppel en die kent weer afd. e loket persoon huppel etc. morgen nieuwe kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Mijn stand is tot nu toe zijn 10 digid inlogs, 4 keer door ja/nee pagina gekomen, maar nog niet één keer tot het einde van het formulier gehaald

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Ik ben maar 1 keer door de ja/nee pagina gekomen

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:32

flippo765

4170 Wp subsidieloos

Na een hele dag pogingen inloggen is me sinds een kwartier duidelijk dat er een ja/nee pagina is.

Het extra'tje wat zich subsidie noemt heb ik opgegeven, al zat ik er niet eens op te wachten maar het zou mooi meegenomen zijn. Nu dus nog eventjes wachten tot de spaarrekening toereikend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Laatst online: 16:48
Wauw, mijn oprechte medeleven met de mensen die nu nog steeds geen aanvraag hebben kunnen doen. Wat een verkwisting van tijd... een volle (werk-)dag verliezen aan Error 503...

Ik meende dat het ergste voorbij was toen ik er tegen lunchtijd doorheen kwam, maar kennelijk waren er op dat moment slechts enkele gelukkigen. Echt slecht ook dat ze het na enkele uren nog steeds niet konden oplossen.

Het moet allemaal veel beter kunnen, dat is wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga niet door start, ga fossiel door, en ontvang geen terugverdientijd.
12 september stemt u ook weer dom, want wij houden u graag zo.
er is gelukkig geen partij die hier iets aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Nu online
Tja, welke partij gaat nou eens echt voor duurzaam en groen en niet voor "de economie" en "groei" ?
Volgens mij is "de economie" en 'groei' niet bevorderend voor het geluk van de mensheid......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:52:
_/-\o_

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Nu online
Tja, maar eigenlijk is het toch te treurig voor worden :N

Edit: en dan heb ik het niet over de "kleinigheden" als deze subsidie zooi enzo, maar het hele systeem en dat geen enkele partij echt groen en duurzaam is en daar vol voor staat

[ Voor 60% gewijzigd door rube op 02-07-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
rube schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:57:
Tja, welke partij gaat nou eens echt voor duurzaam en groen en niet voor "de economie" en "groei" ?
Volgens mij is "de economie" en 'groei' niet bevorderend voor het geluk van de mensheid......
De partij die inziet dat er daar een hoop zieltjes te winnen zijn voor hun andere snode, minder duurzame plannen.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:52:
Geweldige uitspraak!

Zal ik er een tegeltje van maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, en stuur hem met een strik eromheen maar naar verhagen

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2012 21:40 . Reden: wat zou die man gaan doen na 12 september....ik heb bruine/zwarte vermoedens ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:39:
ja, en stuur hem met een strik eromheen maar naar verhagen.
Die heeft niet lang meer (politiek Haags bezien)... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
Iemand een flashkast kopen om zijn modultjes te testen? :p

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/5697/2337328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Nu online
zonnigtype schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:40:
[...]
Die heeft niet lang meer (politiek Haags bezien)... _/-\o_
Tja, dat kan vast geen kwaad....maar wat komt er voor in de plaats......
Ik heb wel eens het gevoel dat er toch wel genoeg mensen zijn om iets te bereiken, maar toch lijkt er niet echt een politieke partij op te staan die hier op een serieuze en geloofwaardige manier mee aan de slag gaat.
Misschien moet ik positiever zijn.....maar dat is best moeilijk zo af en toe,
Cynisme modus: het goede nieuws is dat de 80 km gaat weer naar 100 km -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

Terpen Tijn schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:45:
Wauw, mijn oprechte medeleven met de mensen die nu nog steeds geen aanvraag hebben kunnen doen. Wat een verkwisting van tijd... een volle (werk-)dag verliezen aan Error 503...

Ik meende dat het ergste voorbij was toen ik er tegen lunchtijd doorheen kwam, maar kennelijk waren er op dat moment slechts enkele gelukkigen. Echt slecht ook dat ze het na enkele uren nog steeds niet konden oplossen.

Het moet allemaal veel beter kunnen, dat is wel duidelijk.
Volgens mij was dat echt maar een minuut ofzo, ik was ook bij de gelukkigen. Voor ons hopen dat ze zich wel aan hun woord houden dat de aanmeldingen van dag 1 vast komen te staan. Maar ik vrees dat ze vandaag en morgen op één hoop gaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:35

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik heb inmiddels maar een refresh plugin geinstalleerd... wat een rampenplan is dit weer...

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Kun je wel een extra huurder in kwijt voor ons complex...

... hmmmmm ... kan ik eindelijk eens te weten komen of die 108 Wp paneeltjes van elf jaar geleden een reëel stickertje hadden ... tenzij ze gruwelijk zijn gedegradeerd (niks van gemerkt al die tijd) ...

... wat zullen we gaan bieden en wie heeft er nog wat ruimte over op het erf? Italiaans spul, moet goed zijn (van Laarhoven, ex Ubbink Solar Modules, heeft bij Solar Modules Nederland [of hoe heet het tegenwoordig? Alinement? zie pdf] inmiddels vast nog sjieker spul staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
roy77 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:07:
Ik blijf toch maar volhouden, ben al een uurtje of 10 :( bezig
Dan wordt de opbrengst per uur toch wel laag op een gegeven moment...
revolution-nl schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:57:
Ik heb inmiddels maar een refresh plugin geinstalleerd... wat een rampenplan is dit weer...
En mensen zich maar verbazen dat die site het maar niet doet. Wat een klucht :X

Vrij naar Niels op Twitter: wat ben ik blij dat onze paneeltjes in een grijze oudheid zonder al dit geneuzel stressloos zijn aangeschaft zeg.

[ Voor 47% gewijzigd door JeroenH op 02-07-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

JeroenH schreef op maandag 02 juli 2012 @ 23:15:

Vrij naar Niels op Twitter: wat ben ik blij dat onze paneeltjes in een grijze oudheid zonder al dit geneuzel stressloos zijn aangeschaft zeg.
Nou, stress"loos". Hmmmm. En dan heb ik echt antieke paneeltjes... |:(

Maar eerlijk is eerlijk: ook ontzettend veel lol van gehad. En nog steeds. Daarom blijft zonnigtiep (goed geïnformeerd) GoT duurzame energie spammert. Linksom of rechtsom... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:35

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

JeroenH schreef op maandag 02 juli 2012 @ 23:15:
[...]

En mensen zich maar verbazen dat die site het maar niet doet. Wat een klucht :X

Dat is het gevolg als er vannuit agentschap.nl amper of niet gecommuniceerd word.
De enige communicatie " probeer het later op de avond nog eens". Prima, doen we dat O-)

*Mompelt iets over verwachtingsmanagement

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Nuja, niet communiceren, check dit:
https://twitter.com/#!/AgentschapNL

Ze reageren echt op elk onzinnige reactie. Oftewel er zit dus iemand die als taak heeft om netjes op elk twitter bericht te reageren.

Ik ga ook nog even een aanvraagje doen. 650 euro terugkrijgen op de belastingaanslag doe ik ook. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

revolution-nl schreef op maandag 02 juli 2012 @ 23:45:
[...]

Dat is het gevolg als er vannuit agentschap.nl amper of niet gecommuniceerd word.
De enige communicatie " probeer het later op de avond nog eens". Prima, doen we dat O-)

*Mompelt iets over verwachtingsmanagement
quote van ene "prive" op reactie pagina Nujij.nl:
vandaag gebeld met agentschapnl.nl en deze vertelde dat er een grote storing is en pas dinsdag aan het einde van de dag de site van agentschap weer in de lucht is ze verwachten vanaf 16.30 weer online te zijn.
vandaag voor niets vrij genomen.
een geluk er waren 18.000 mensen die hadden geprobeert om in teloggen maar er is subsidie voor 33.000 mensen volgens agentschap is er drukte om niets want er zou voldoende subsidie zijn voor de hele maand juli

Lees meer: http://www.nujij.nl/inter...73865.lynkx#ixzz1zVJto500
Dus morgen ff duimen draaien tot vlak voor (ambtenaren) sluitingstijd...

... tenzij die ene "prive" snode plannetjes heeft en de hele ochtend duizenden aanvragen d'r gaat door zitten draaien voor zijn (haar?) toko'tje? En of die 18.000 waar is? Toch een respectabel aantal voor een eerste dagje met brakke server...

... dus wellicht morgenochtend toch maar ff proberen dan maar, you never know ... Succes!

Hoogste tijd voor potje "veranderingsmanagement" bij Agentschap NL. Lees: de top d'r uit sodemieteren, i.p.v. de jonge garde die nooit een vast baantje (meer) krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
En welkom bij dag twee van de grote techno-tombola! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:21
SpiceWorm schreef op maandag 02 juli 2012 @ 23:53:
...
Ik ga ook nog even een aanvraagje doen. 650 euro terugkrijgen op de belastingaanslag doe ik ook. :o
Tja, die heb ik in 15 minuten ingevuld...
Maar als ik een anderhalve dag kwijt ben voor 650 euro kan ik beter gaan werken....
Ik ben blij dat ik er niet op ingezet heb en gewoon op mijn eigen tijd die dingen op het dak ga leggen.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

JeroenH schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 07:12:
Afbeeldingslocatie: http://www.polderpv.nl/Download/Subsidie_Soap_Day_Two.gif

http://www.agentschapnl.nl/organisatie/eloket

... niet bereikbaar, "we werken met man en macht", et ce te ra.

Heerlijk landje... Siësta tot half vijf vanmiddag dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
JeroenH schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 07:12:
Na 24 uur heeft zoiets nog maar weinig met techno te maken, hardware kun je in die tijd makkelijk verwisselt hebben, want je zou zowiezo een ontwikkel en produktie omgeving normaliter hebben.
Het is eerder organisatorische beslissingen van de afhandeling en implementatie en daar moet je dan blunder op blunder hebben gestapeld.

De bestelling voor de uitrusting als leerling zonnestroombakker is de deuruit alleen het extra toetje slagroom met een geslaagde aanvraag ligt te verzuren bij de overheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
18.000 verschillende ip adressen denk ik..

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
zonnigtype schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:49:
[...]

[afbeelding]

http://www.agentschapnl.nl/organisatie/eloket

... niet bereikbaar, "we werken met man en macht", et ce te ra.

Heerlijk landje... Siësta tot half vijf vanmiddag dan maar?
Hier doet ie het inmiddels. En snel ook. Hoef alleen geen subsidie meer aan te vragen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:21
pcmadman schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 10:30:
[...]

Hier doet ie het inmiddels. En snel ook. Hoef alleen geen subsidie meer aan te vragen... :+
Die site doet het wel ja....
totdat je hier probeert in te loggen:
https://eloket.dienstuitvoering.nl/

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Laatst online: 01-10 07:14
pcmadman schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 10:30:
[...]

Maar zodra je op inloggen drukt, zit hij weer vast
Pagina: 1 ... 35 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.