De Duurzame Kroeg Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 140 ... 144 Laatste
Acties:
  • 466.150 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 20:26

WoudseHoeve

Hobby Boer

JAN-B schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:36:
nog geen reactie gezien hier: Za 24 aug in het NOS journaal van 8 uur: een item over het opslaan van met name zonne- en windstroom; best interessant.
de ontwikkelingen gaan best snel, heb ik begrepen.
Vertel ? link ?

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Voor zover ik dit item heb begrepen is men in Duitsland bezig om een systeem te ontwikkelen dat het surplus aan opgewekte energie zal gaan omzetten in waterstof dat na productie kan worden bijgemengd bij het normale gas. Die technologie is reeds ver ontwikkeld en zal in de nabije toekomst ervoor gaan zorgen dat ook energie die slechts overdag kan worden geoogst, ook tijdens de nachtelijke uren kan worden gebruikt.

Dat is wat ik er van heb begrepen...

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 23:46

JAN-B

525 Wp op mijn dak

WoudseHoeve schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:36:

Ik vind trouwens dat voetbal zwaar belast zou moeten worden door alle sociale onrust, schade aan de samenleving, overmatige belasting van de zorg instellingen en alle subsidies aan voetbal clubs met overbetaalde lieden die tegen een bal kunnen trappen. Hoge kosten voor de samenleving dus!
@WoudseHoeve: Aha, ik zie dat je toch 1 woord in de tekst hebt gewijzigd :Y
voor de rest: het slaat NERGENS op :(
wat heeft voetbal met duurzaamheid te maken :?
sociale onrust / schade aan de samenleving / enz....... de laatste jaren valt het best mee.
ga eens 1 weekend uit in de stad, dat is pas schade, je loopt letterlijk in de buurt van cafe,s en disco,s door het glas (leuk voor je fietsbanden)
belasting v/d zorg?? ja logisch, als er weer eens iemand mishandelt wordt door 4/5 personen (weet je nog dat filmpje van Eindhoven laatst)
zo kan ik nog wel even doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 23:46

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Uitzending gemist NOS Journaal za 24 aug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:32
Schinnen-groen schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:52:
Voor zover ik dit item heb begrepen is men in Duitsland bezig om een systeem te ontwikkelen dat het surplus aan opgewekte energie zal gaan omzetten in waterstof dat na productie kan worden bijgemengd bij het normale gas. Die technologie is reeds ver ontwikkeld en zal in de nabije toekomst ervoor gaan zorgen dat ook energie die slechts overdag kan worden geoogst, ook tijdens de nachtelijke uren kan worden gebruikt.

Dat is wat ik er van heb begrepen...
hier kan ik een heel klein beetje meer over vertellen. Ik was laatst op een conferentie over duurzame energie in Groningen waar ik met iemand van GasUnie sprak. Hij vertelde dat ze bezig zijn met een pilot waarbij ze dit bij hun windmolens doen. Wanneer er dus een overschot aan elektriciteit geproduceerd wordt dan maken ze waterstofgas en mengen dit bij in het gasnet.

ik heb toen nog gevraagd of dit niet zonde was van het waardevolle waterstofgas, maar schijnbaar niet.

GasUnie is dus een partij die hier mee bezig is, maar het fijne weet ik er niet van.

edit: google weet t wel
https://www.google.nl/sea...lient=firefox-a&gws_rd=cr

[ Voor 6% gewijzigd door Fr33z op 28-08-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Laten ze eerst eens met een gedetailleerde analyse komen zoals het Fraunhofer voor Duitsland heeft gedaan met een overzicht wanneer met welke productiemiddelen electriciteit wordt opgewekt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Betekent dit dat er een subsidie komt op isolatie van woningen in eigendom?

Even gegoogeld, maar kan dit specifiek niet terugvinden.

Heeft iemand een link of info?

Wij willen de zolder nog gaan isoleren en dat kost een bak geld: zolder met 45 graden dak en nokhoogte van 6 meter.

[ Voor 25% gewijzigd door Schinnen-groen op 28-08-2013 15:31 ]

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:31
@schinnen-groen: het gaat over een revolverend fonds. ik denk dat ze bedoelen dat je geld kan lenen voor duurzame maatregelen en dat dan met een schappelijke rente terugbetaald.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

BarryH schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:36:
@schinnen-groen: het gaat over een revolverend fonds. ik denk dat ze bedoelen dat je geld kan lenen voor duurzame maatregelen en dat dan met een schappelijke rente terugbetaald.
Als dit zo is, dan sparen we maar een tijdje door. Lenen doen we niet meer. Subsidies hebben we ook nooit gehad, dus: same as usual :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ben hier ook met de vloer bezig, vanmiddag nog even een flinke bak piepschuim op maat zitten zagen, gaat zaterdag onder de vloer als mijn vriendin er is om me te bewaken en de platen aan te geven via het luikje van 40x60cm.

Al met al heeft het nog heel wat voeten in de aarde om de hele vloer te isoleren. Heb laatst in een middag iets van 4m2 gedaan, wat ik nu op maat gezaagd heb is goed voor 10m2. Hele vloer is 50m2. Je verkijkt je ook snel op het aantal platen dat nodig is om de hele vloer vol te plakken van onderen.

Maargoed, ik heb 2 winters koude voetjes gehad, heb wel een paar centen en een paar vrije zaterdagen over om dat probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Kruipruimtes, brrrrr!

Ik heb me altijd afgevraagd waarom ze die opening niet een stuk groter maken. Kost niets en je gaat met een heel andere "mind set" die ruimte in.

Een hoogte van 70 cm heeft ook een heel ander effect op je gevoel dan 50 cm.
Ervaringsdeskundige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Heb hier een vrij diepe kruipruimte, maar als ik straks overal een laag EPS vlak onder heb hangen heb ik nog zo'n 50cm over.

Overigens vind ik het voorste stuk nog wel te doen. Achter het muurtje met opening van 60cm in het midden daarvan vind ik het dan weer minder prettig, dat gedeelte is dan ook het stuk dat ik het verst voor me uit loop te schuiven als het op isoleren aankomt.

Wat die krappe opening betreft, de balken van de broodjesvloer liggen op 39cm afstand, dus het gat kan sowieso niet breder dan dat zijn zonder de stevigheid van de constructie aan te tasten.

[ Voor 20% gewijzigd door _JGC_ op 28-08-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

_JGC_ schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:47:
Heb hier een vrij diepe kruipruimte, maar als ik straks overal een laag EPS vlak onder heb hangen heb ik nog zo'n 50cm over.

Overigens vind ik het voorste stuk nog wel te doen. Achter het muurtje met opening van 60cm in het midden daarvan vind ik het dan weer minder prettig, dat gedeelte is dan ook het stuk dat ik het verst voor me uit loop te schuiven als het op isoleren aankomt.

Wat die krappe opening betreft, de balken van de broodjesvloer liggen op 39cm afstand, dus het gat kan sowieso niet breder dan dat zijn zonder de stevigheid van de constructie aan te tasten.
Ah, dezelfde indeling als in ons eerste huis.
Tip: zorg voor veel, heel veel verlichting onder de vloer. Dat geeft rust. Wat ook helpt misschien (bij mij althans wel) is om een lekker muziekje op te zetten onder de vloer. Gewoon je favoriete muziek. Radio-CD speler of gewoon een lekkere radiozender. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Schinnen-groen schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:52:
[...]
Wat ook helpt misschien (bij mij althans wel) is om een lekker muziekje op te zetten onder de vloer. Gewoon je favoriete muziek. Radio-CD speler of gewoon een lekkere radiozender. >:)
Weet je zeker dat ze je hulp geroep niet horen ..... _O-

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

WoudseHoeve schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:40:
[...]

Weet je zeker dat ze je hulp geroep niet horen ..... _O-
flauw..., zelf wel eens onder zo'n vloer rondgekropen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wietman!!! schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:57:
[...]

hier kan ik een heel klein beetje meer over vertellen. Ik was laatst op een conferentie over duurzame energie in Groningen waar ik met iemand van GasUnie sprak. Hij vertelde dat ze bezig zijn met een pilot waarbij ze dit bij hun windmolens doen. Wanneer er dus een overschot aan elektriciteit geproduceerd wordt dan maken ze waterstofgas en mengen dit bij in het gasnet.

ik heb toen nog gevraagd of dit niet zonde was van het waardevolle waterstofgas, maar schijnbaar niet.

GasUnie is dus een partij die hier mee bezig is, maar het fijne weet ik er niet van.

edit: google weet t wel
https://www.google.nl/sea...lient=firefox-a&gws_rd=cr
Is op ameland ook al een proef mee gedaan om waterstof bij het gas te mengen.
Ook leuk voor het pv overschot thuis :-)
Of compressortje naar 700 bar en die waterstofauto volpompen. En de auto als backup/accu gebruiken voor snachts :)
Vermoedelijk gaat dat stiekem toch wel veel energie kosten, dat omzetten naar waterstof.

Gecompimeerde lucht kan ook als opslag, al lijkt me dat nog meer verlies geven.
Gelukkig werk ik in de branch waar men natte compressor lucht droogt. :*)

[ Voor 12% gewijzigd door AUijtdehaag op 28-08-2013 18:12 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Vriendin had het al over een set walkie talkies zodat we contact konden houden...

Op zich ben ik niet snel panisch onder de vloer, vorige week ook al een paar meter gedaan, maar mijn vriendin vindt het niks als ik dat in mijn eentje doe (en terecht, je zult niet de eerste zijn die 3 dagen later onder de vloer gevonden wordt).

Overigens muziek... de gedachte dat als ik bovenkom dat er een kop hete koffie voor me klaarstaat en dat de kat niet achter me aankomt, maar tijdelijk op de bovenverdieping blijft stelt me meer gerust dan een beetje muziek.
Verder qua verlichting... een fatsoenlijke bouwlamp met een geaard snoer in een geaard stopcontact lijkt me eerst genoeg.

Heb nu 18 platen gezaagd in stukjes van 39x50 en 39x60cm met afgeschuinde kanten. Breedte van het eerste stuk is 3 meter, kan ruim 6 lengtes leggen met die platen. Daar dwars overheen gewoon hele platen van 50x100cm en ik heb het gedeelte in de eethoek gedaan waar ik over het algemeen zit te werken en het altijd fris aan de voeten vind.

Vraag me alleen af wat de buren hiervan gaan vinden. Die klagen al jaren dat de vloer zo koud is in de winter, maar er iets aan doen ho maar. Mogen ze straks ook mijn kruipruimte gaan opwarmen :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Schinnen-groen schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:44:
[...]
flauw..., zelf wel eens onder zo'n vloer rondgekropen B)
Ja vaak, strak tussen bodem en vloer, beetje graven voor wat extra ruimte, touw erbij indien ik mezelf niet met armen of benen kon voortbewegen. Lamp waarvan stekker opeens uit verlengsnoer gaat.
Smerig, nat, riool water, spinrag, sh*t baco vergeten ...... :) klaar, overal uittrekken (weinig er onder), douchen .....

Maar nooit alleen, altijd iemand boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hier ging het om, vandaag allemaal nieuwsberichten over de inauguratie van de Falkenhagen Power2Gas plant.
http://www.4-traders.com/...eastern-Germany-17221312/

We hadden er hier op de vloer een aardige discussie over. Blijkbaar is het proces rond de 60% energie efficient (oftewel, 10 MWh aan stroom genereert 6 MWh aan gas). Betekent in principe dat, nog los van de kosten van de plant zelf, gas (nu ~26 €/MWh) grofweg dubbel zo duur moet zijn als stroom.

Dit werkt in principe alleen als PV/Wind stroom grofweg een factor 10 goedkoper wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Dreamvoid op 28-08-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Dreamvoid schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:15:
Hier ging het om, vandaag allemaal nieuwsberichten over de inauguratie van de Falkenhagen Power2Gas plant.
http://www.4-traders.com/...eastern-Germany-17221312/

We hadden er hier op de vloer een aardige discussie over. Blijkbaar is het proces rond de 60% efficient (oftewel, 10 MWh aan stroom genereert 6 MWh aan gas). Betekent in principe dat gas (nu ~26 €/MWh) grofweg dubbel zo duur moet zijn als stroom.
Maar het is toch "goedkoop" gas? wat je anders over hebt en minder als 1 cent/kWh voor krijgt? Dan is dat gas ook goedkoop ondanks de conversie verliezen van 60%

Overigens is in Luxemburg een meer op een berg die ze volpompen met water met goedkope stroom en weer leeg laten lopen om dure stroom op te wekken. Dat heeft ook een Efficiëntie van 60%. Daar wordt goed geld verdiend.

[ Voor 0% gewijzigd door WoudseHoeve op 28-08-2013 18:23 . Reden: typo :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dat is idd alleen bij een situatie waar stroomprijs onder de 15 euro zakt - iets wat steeds vaker gaat gebeuren, zeker in de piek zonne-uren. Om dit "stand-alone" te laten werken (zonnepaneeltje + power-to-gas plant) zouden de kosten voor PV installaties naar ongeveeer 0.15 €/Wp moeten gaan.

Pumped storage werkt als het verschil tussen piek en dal uren heel groot is (>60%, in dat geval). Power-to-Gas werkt met een ander prijsverschil (stroom vs gas).

Overigens was het mij ietwat onduidelijk of er waterstof in het gasnet werd ingevoerd, of dat er nog een tussenstap zit om van waterstof naar methaan te gaan. Dat laatste lijkt me een stuk waarschijnlijker.

[ Voor 78% gewijzigd door Dreamvoid op 28-08-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

WoudseHoeve schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:14:
[...]

Ja vaak, strak tussen bodem en vloer, beetje graven voor wat extra ruimte, touw erbij indien ik mezelf niet met armen of benen kon voortbewegen. Lamp waarvan stekker opeens uit verlengsnoer gaat.
Smerig, nat, riool water, spinrag, sh*t baco vergeten ...... :) klaar, overal uittrekken (weinig er onder), douchen .....

Maar nooit alleen, altijd iemand boven.
Ik weet nu wie ik de volgende keer ga bellen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:47
Schinnen-groen schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:41:
[...]

Als dit zo is, dan sparen we maar een tijdje door. Lenen doen we niet meer. Subsidies hebben we ook nooit gehad, dus: same as usual :)
Lenen in combo met een subsidie is zo gek nog niet. Je spaargeld wordt alleen maar minder waard nu door de lage rente en hoge inflatie. Provincie Limburg heeft nog de LEF (Limburgs Energie Fonds) link . Ik heb er zelf gebruik van gemaakt:

Lening 7500 euro. Nieuwe kozijnen met HR++ glas (9 stuks) en 85m2 spouwmuur isolatie. Lening via SVN loopt 10 jaar tegen 4,6% rente (is nu 4,7%). Ik krijg 3% korting op de rente van de provincie. Netto 4,6 - 3 = 1,6% en van deze 1,6% heb ik nog jaarlijks belastingaftrek omdat het een verbetering van de woning is, 1,6 - 0,6 = 1% rente ! Ik bespaar direct en tegen die 1% rente kan een spaarrekening - inflatie niet tegen op. Tevens kan je kostenloos tussentijds alles of extra aflossen.

Dus ik zou zeggen, kijk er toch nog eens goed naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Petje72 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:13:
[...]

Lenen in combo met een subsidie is zo gek nog niet. Je spaargeld wordt alleen maar minder waard nu door de lage rente en hoge inflatie. Provincie Limburg heeft nog de LEF (Limburgs Energie Fonds) link . Ik heb er zelf gebruik van gemaakt:

Lening 7500 euro. Nieuwe kozijnen met HR++ glas (9 stuks) en 85m2 spouwmuur isolatie. Lening via SVN loopt 10 jaar tegen 4,6% rente (is nu 4,7%). Ik krijg 3% korting op de rente van de provincie. Netto 4,6 - 3 = 1,6% en van deze 1,6% heb ik nog jaarlijks belastingaftrek omdat het een verbetering van de woning is, 1,6 - 0,6 = 1% rente ! Ik bespaar direct en tegen die 1% rente kan een spaarrekening - inflatie niet tegen op. Tevens kan je kostenloos tussentijds alles of extra aflossen.

Goeie tip! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Petje72 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:13:
[...]

Je rekend de verkeerde kant op.
Je spaargeld gebruiken blijft goedkoper, het wordt nl minderwaard.
Op je lening betaal je altijd nog 1% op. ( ook moet je hier dan de inflatie nog van aftrekken )

Het enige voordeel van lenen is dat je spaargeld als buffer overendblijft voor tijdelijke kalamiteiten.
Het blijft een personelijk voorkeur wat je wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

"Het schenkrecht wordt uitgebreid. Hierdoor kan er tot 100.000 euro belastingvrij geschonken worden. Voorwaarde is wel dat dit geld in een woning wordt geïnvesteerd"

Zou dat ook gelden voor het aflossen van de hyphotheek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

WoudseHoeve schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:43:
[...]

Op je lening betaal je altijd nog 1% op. ( ook moet je hier dan de inflatie nog van aftrekken )

Het enige voordeel van lenen is dat je spaargeld als buffer overendblijft voor tijdelijke kalamiteiten.
Behalve als je 1,2% vermogensrendementsheffing moet betalen over dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:47
WoudseHoeve schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:43:
[...]

Je hebt gelijk maar anders was er te veel van het spaargeld op gegaan, ik wil toch wel een redelijke buffer houden. We hebben al flink in de spaarpot gezeten tijdens de verbouwing :9

En als je bezuinigt op wat luxe merk je er niks van. Tel abbo van 30€ per maand niet verlengt en over naar prepaid (in 3 maanden 5€ opgemaakt). 1x in de maand minder uit eten en ik heb de aflossing van lening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh ? als je een niet bestaande buffer aanspreekt neem je een lening.
maar volgens mij niet eerder....
je operationele kosten laag houden is volgens mij het verstandigst, en zoals jeroenh bedoelt :
hou je aanvoerlijnen kort

ik heb geleerd dat je daarvoor best je hele spaargeld kunt gebruiken,
omdat je daarna bijna onaantastbaar word voor zwalkende beleidsbeslissingen

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:23
Hier sta ik 100% achter (geldt overigens niet alleen voor duurzaamheid):

Afbeeldingslocatie: https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/554501_574739599238587_1196801782_n.jpg

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:23:
huh ? als je een niet bestaande buffer aanspreekt neem je een lening.
maar volgens mij niet eerder....
je operationele kosten laag houden is volgens mij het verstandigst, en zoals jeroenh bedoelt :
hou je aanvoerlijnen kort
ik heb geleerd dat je daarvoor best je hele spaargeld kunt gebruiken,
omdat je daarna bijna onaantastbaar word voor zwalkende beleidsbeslissingen
Ik zou een nooit naar een buffer 0 gaan, als er dan wat aan de knikker is moet je DUUR lenen. Je moet gewoon wat overhouden voor problemen: wasmachine, CV-ketel :), reparaties (huis), enz. Voor mij vind een 10k wel het minimum. Werkloosheid is een van de problemen die onverwacht kunnen ontstaan, dan moet je het gewoon ff kunnen uithouden (vaste kosten). Als je dat niet kunt kost het uiteindelijk onevenredig veel geld en ongemak (huis gedwongen verkopen ...).

Als je nu dus goedkoop kan lenen EN voldoende buffer overhoud lijkt me dat optimaal.
Als je later weer wat geld "over" hebt zou ik dat wel direct gebruiken voor aflossen van de lening of Hypotheek, welke het meeste besparing oplevert. Niet van op vakantie gaan dus, beetje financieel discipline ..... en een goede planning.

Verwijderd

je bent in mijn ogen niet op de hoogte van de huidige regelgeving
juist dat keurige gedrag laat je bloeden als het misgaat
anyway ik heb tijdelijk mijn volledige buffer gebruikt, juist om die zogenaamde uitgaven te doen, te vernieuwen.
dat viel wel mee, en de auto blijft weg
juist nu heb ik lage kosten en kapitaalkracht omdat zelfs met een bijstandje ik nu ruim kan leven
misschien onvoorstelbaar, dat dacht ik ook maar o wee wat werkt dat goed
had ik conventioneel gedacht, had ik sinds 2006 behoorlijk wat van die koopkracht verloren
kijk eens naar mijn 2300 euro voor de qsolar (huidige winkelwaarde 8600 euo)
de daarna vermeden kosten zijn teruggezet op een triodos rekening, die nu ongeveer 3x zo hoog staat
dat noem ik rente.

• blissard
  • Laatst online: 09:12
eric, welke huidige regelgeving?

• Terpen Tijn
  • Laatst online: 16:56
Laten we wel reeel blijven. Kosten sinds 2006 op een Triodos rekening gezet, en sindsdien is dat geld verdriedubbeld? Een kleine 20% rente per jaar ofzo? Komaan.

En er zijn niet veel energie-besparende dingen die je kan kopen die dan magischerwijs bijna 4x zo duur worden na een paar jaar, integendeel.

Ik ben het helemaal niet oneens met het idee om wat te investeren om zo je lopende (energie-)kosten te drukken. Misschien dat je zelfs wat onafhankelijkheid wint (hoewel, zie salderen). Maar zulke investeringen moeten wel op basis van de juiste schattingen gedaan worden, vind ik. Niet op basis van dit soort "fantastische" getallen.

Verwijderd

doe het lekker op je eigen manier zoals je nu doet, en hou je kop in het zand.
een voorbeeld : uwv maximum dagloon
dat kan ineens dus erg tegenvallen
veel sociale regelingen kennen inmiddels een inteer regeling
het is wel grappig aan het worden hoe zeer iedereen maar tegen blijft spreken wat nu eenmaal zo is
in eerdere delen heb ik er genoeg over gepost
ja het rendement is 27,2% sinds 2006
overigens vergeten jullie dat mijn investering laag was, jullie denken meteen weer tonnen,
dat is niet zo.
het was voor mij (zelf installateur) erg makkelijk om 200 euro per maand energie weg te werken, maar ook 200 euro hypotheek.
dat jullie dat niet geloven vind ik voor jullie jammer.
inmiddels kocht ik een warmtepomp
waar doet ie het van he ?
moeilijk uit te leggen aan slechte luisteraars, maar vanaf mei 2006 tot nu is 84 maanden
84 maanden 200 vermijden =17000 euro (oh het is alweer bijna september 2013, alweer 3x200 vermeden)
proost, dit is de kroeg

nog meer fanta getallen :
mijn wtw was 3 jaar geleden ongeveer de helft van nu (koper)
de qsolar was een kwart van nu
ik kreeg nu een goeie deal voor de warmtepomp
afwachten is niet mijn stijl (tot het beter word "weer zoals vroeger")

conclusie : kosten in de toekomst vermijden met spaargeld geeft het hoogte rendement

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 21:33 ]

• izdp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:45
Eric, je mist de crux. Het gaat niet over wel of niet investeren.

Ik vind het wijs om wel een buffer aan te houden zoals woudse zegt. Er is niets mis mee om dan een lening te nemen tegen een hele kleine rentevergoeding om te investeren en je buffer in stand te houden.
Voorbeelden genoeg van mensen die investeerden en plots door een niet te voorziene omstandigheid een enorm liquiditeitsprobleem hebben.

Verwijderd

i rest my case.
let wel effe op met je `buffer` wat jouw bank met je geld doet, of de winst op je lening
http://www.eerlijkebankwijzer.nl/
investeer liever duurzaam in jezelf

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 21:56 . Reden: dovemans oren en one track donkeys ]

• izdp
Triodosje doen dan?

• izdp
En ja woudse het schenkingsplan was dat het ook voor het aflossen van de hypotheek zou gaan gelden.
Maar definitief plan is er volgens mij nog niet.
Ik betwijfel overigens of het zo voordelig is.
En in dit geval?: ouders staan mede garant, dus borg voor een hypo, van hun kind. Nu gaat het mis>huis wordt verkocht 30,000 deficit> ouders worden aangesproken en zuiveren de schuld. Schenking?

• Terpen Tijn
  • Laatst online: 16:56
Je hoeft niet verongelijkt te doen. Als je overtuigend wil overkomen, presenteer dan gewoon harde feiten. Laat maar zien dan, die 27% rekening bij Triodos; heb je een link? Ik denk dat HEEL veel mensen interesse hebben in zo'n rendement. Bij gewone banken staat die nu op 1.4%...

Of bedoel je dat al je investeringen in energie besparen je nu maandelijks die 200 euro opleveren? Dat kan, maar wat was de inleg dan? Hoeveel was die nu waard geweest met cumulatieve rente? Was er sprake van subsidie of andere bijzonderheden waardoor een dergelijke return-on-investment voor anderen niet haalbaar is?

Geef gewoon het hele, eerlijke verhaal, dat komt veel beter over en voorkomt te hooggespannen verwachtingen. Er is volgens mij best een goede casus voor veel energie besparingen die hier voorbij komen (met name een goedgelegen, schaduwvrij PV setje), ook als je er nuchter bij blijft. No offense.

• SpeksteenWP
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

Door gebruik gemaakt te hebben van de uitstekende subsidieregelingen van de gemeente Alkmaar kun je het maar zo voor elkaar krijgen dat je een PV set van 6 kWp hebt liggen voor praktisch nop.
Vervolgens al je besparingen op de spaarrekening et voilas daar is die 27% rendement.
Duidelijk verhaal van Eric.

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:12:
juist nu heb ik lage kosten en kapitaalkracht omdat zelfs met een bijstandje ik nu ruim kan leven
Als je huis eigen bezit is (gezien hypo gok ik van wel) = dat verkopen als in de bijstand....
Of leenbijstand accepteren.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izdp
Over geld gesproken: polder pv heeft wel een zeer merkwaardige post op zijn website gezet.
Hij geeft zelf al aan qua advertentie. Met recht, want dit is er echt 1!
Maar geen kritische.
Centrosolar zit in behoorlijk zwaar financieel weer, dus wat moet je met die 20 jaar garantie?
Daarenboven is het geen nieuws. Deze panelen zetten ze al langer in de markt.
Zijn idd strak, maar ook heel duur.
Familielid deed mee met inkoopactie, geheel ontzorgd: 12 paneeltjes van 215 wp met een sma. Na aftrek van subsidie ruim 6000 euro.
Duurzaam om zoveel geld te besteden voor de look of het eu-gedachtengoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izdp
Over geld gesproken: zouden de vve's en cooperaties nu blij zijn met die 9 (7,5 energiebelastingkorting + de btw daarvan) cent korting?
Ze blijven nog altijd energiebelasting betalen over eigen opwek.
Een zeer bedenkelijk signaal voor iedereen met pv.
Gecombineerd met de inzet op een versnelde invoering van de slimme meter nog bedenkelijker.
En uiterst bedenkelijk als je de uitspraken in acht neemt van de vvd bij monde van dhr van de leegte over de pv van particulieren en met name van dhr kamp over het handhaven van salderen.

Voorts maak ik me grote zorgen voor de huurders. Teveel partijen zien daar brood in en ik vrees dat zij de rekening gaan betalen.
Rest mij te zeggen hoe ik me verbaas over de stilte rondom dit akkoord. ( Ambtelijke teksten vol met roze wolkjes)
Nl slaapt al of laat zich in slaap sussen met de nieuw verpakte woorden van colijn. Ken uw klassiekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izdp
En ja, speksteenkachel geeft het juist aan.
Eric vergeet wat te gemakkelijk hoeveel hij cadeau kon krijgen. In dat licht is zijn commentaar beperkt tot zijn stadje en bewoners.
In mijn gemeente/provincie is er nooit een cent te halen geweest. Die mensen die toch kochten en deden hebben qua geld louter verloren.
En natuurlijk wekt dat wrevel op de manier van hoe eric het brengt.
Een nederlander en het gaat enkel om geld?
Dan denk ik; eric jochie toch, wat ben je toch jong en gedreven en weet je erg veel nog niet.
Omdat zijn zeggen gewoon niet waar is macro gezien.

Alleen dit forum al. Toonbeeld van elkaar helpen. Gratis.
Kijk dan een amerikaans iets. Telkens stuit je op kopen van info.
Nl barst van sociale cohesie incluis het multicultiverhaal. Gratis.

Maar als je vrouw, eric je gedoe zat is en de deur op slot doet voor jou.
Onvoorzien, niet te geloven en plenty anderen is het gebeurd.
Wat dan zonder buffer?
Als geen ander reken je telkens voor en ga je er vol voor.
Ik heb zoveel anders waar ik ook vol voor ga zonder te rekenen.
Dom? Ja, wordt ik niet geldrijk van.
Maar ik weet zeker dat ik met nog minder geld kan leven dan jij eric.
Maar dat maakt mij en jou nog geen betere mensen dan anderen die meer nodig hebben.
Toen ik het ooit nodig had voor mijn gezin en behoud had ik het geld wel.
Jij nu niet.
Jij zou afhankelijk zijn van regelingen al dan niet. Ik kon kiezen en betalen en gelukt.
Dus dovemans oren en one track donkeys is een uitspraak die getuigd van erg veel niet weten en beseffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 22:56
Volgens o.a. het Nibud is een buffer van 2,5x je maandinkomen voldoende. De rest kun je beter gebruiken om je vaste lasten zo laag mogelijk te krijgen door het aflossen van je hypotheek en het verlagen van je energierekening etc. Het is waar dat je je huis "op moet eten" als je in de bijstand komt, net zoals je ook je spaargeld op moet eten. Het verschil is dat je bij lage maandlasten ook met een minder betaald baantje boven water kunt blijven. Daarnaast is het bijkomend voordeel natuurlijk dat je alsnog meer kunt gaan sparen wanneer je maandelijks meer geld over houdt.

(leuk boek om eens te lezen: Hypotheekvrij van Gerhard Hormann)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ze blijven nog altijd energiebelasting betalen over eigen opwek.
Je betaalt energiebelasting over je eigen *verbruik*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is wat genuanceerder, maar nederlands welvaren zit in wegzetten en klagen.
door mijn oudere leeftijd reageer ik verder niet, geen ruzie in de kroeg
verder heb ik het al zo vaak verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Mr-Leo schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:52:
Volgens o.a. het Nibud is een buffer van 2,5x je maandinkomen voldoende. De rest kun je beter gebruiken om je vaste lasten zo laag mogelijk te krijgen door het aflossen van je hypotheek en het verlagen van je energierekening etc. Het is waar dat je je huis "op moet eten" als je in de bijstand komt, net zoals je ook je spaargeld op moet eten. Het verschil is dat je bij lage maandlasten ook met een minder betaald baantje boven water kunt blijven. Daarnaast is het bijkomend voordeel natuurlijk dat je alsnog meer kunt gaan sparen wanneer je maandelijks meer geld over houdt.

(leuk boek om eens te lezen: Hypotheekvrij van Gerhard Hormann)
Het probleem is vaak in dit soort discussies dat men regelingen zoals WW, bijstand, etc. ziet als een recht en niet als een (tijdelijke) voorziening.

Indien je je eigen broek kunt ophouden, dan wordt verwacht dat je dat ook doet, indien mogelijk.

Maar daar zit ook de "ellende" van dit soort systemen. Als je gewoon alles "verbruikt" wat er binnenkomt
dan kom je in aanmerking voor die tijdelijke voorzieningen. Leef je wat conservatiever en heb je dus geen schulden/spaargeld/vermogen in de vorm van bijv. een hypotheekvrije woning, dan wordt verwacht dat je dat eerst gaat opeten.
Het geeft een gevoel van oneerlijkheid. Maar in feite is het dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:09:
dat is wat genuanceerder, maar nederlands welvaren zit in wegzetten en klagen.
door mijn oudere leeftijd reageer ik verder niet, geen ruzie in de kroeg
verder heb ik het al zo vaak verteld.
Volgens mij ben ik nog ouder.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Schinnen-groen schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:32:
[...]
Het geeft een gevoel van oneerlijkheid. Maar in feite is het dat niet.
Als je alles verbrast hebt met drank, drugs en dure autos, mag je wel je hand ophouden, en als je zuinig geleefd hebt, gespaard en afgelost mag je alles zelf betalen.

Ik vind dat wel oneerlijk.

Ik zie het nu al met zorginstellingen, daar wordt nu ook weer je vermogen mee genomen bij de bepaling van je eigen bijdrage.
Schenken dus ! ( waar ik weer de hypo mee af los... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

WoudseHoeve schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:11:
[...]

Als je alles verbrast hebt met drank, drugs en dure autos, mag je wel je hand ophouden, en als je zuinig geleefd hebt, gespaard en afgelost mag je alles zelf betalen.

Ik vind dat wel oneerlijk.

Ik zie het nu al met zorginstellingen, daar wordt nu ook weer je vermogen mee genomen bij de bepaling van je eigen bijdrage.
Schenken dus ! ( waar ik weer de hypo mee af los... )
We leven in Nederland met een groot aantal collectieve regelingen die ervoor moeten zorgen dat je in financiële nood het een tijdje kan uitzingen. Als die regelingen er niet waren geweest, dan hadden we een heel ander Nederland denk ik.

Dat groepen uit de bevolking hier voordeel van hebben (je noemt een voorbeeld) doet aan het nut van de regeling niets af. Dat geldt voor bijna alle regelingen. Ook ik ken in mijn omgeving mensen die zwaar misbruik maken van die collectiviteit. Ik zie de laatste tijd dat daar (eindelijk!!) eens achteraan wordt gezeten. De eerste opbrengsten zijn al binnen. Er is echter nog een wereld te winnen.

Toch ben ik blij dat die regelingen er zijn. Ik betaal daar graag aan mee, maar zal van het merendeel van al die regelingen nooit gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:16

ericplan

5180 Wp PV

Schinnen-groen schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:24:
[...]
We leven in Nederland met een groot aantal collectieve regelingen die ervoor moeten zorgen dat je in financiële nood het een tijdje kan uitzingen. Als die regelingen er niet waren geweest, dan hadden we een heel ander Nederland denk ik.

Dat groepen uit de bevolking hier voordeel van hebben (je noemt een voorbeeld) doet aan het nut van de regeling niets af. Dat geldt voor bijna alle regelingen. Ook ik ken in mijn omgeving mensen die zwaar misbruik maken van die collectiviteit. Ik zie de laatste tijd dat daar (eindelijk!!) eens achteraan wordt gezeten. De eerste opbrengsten zijn al binnen. Er is echter nog een wereld te winnen.

Toch ben ik blij dat die regelingen er zijn. Ik betaal daar graag aan mee, maar zal van het merendeel van al die regelingen nooit gebruik maken.
Ik ben het van harte met je eens, leeftijdgenoot.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Laatst online: 12:34

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

ericplan schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:48:
[...]

Ik ben het van harte met je eens, leeftijdgenoot.
Laat ik dan als broekje ook aansluiten :+ (getal is geboortejaar in mijn naam)
En dat terwijl ik stem op die regeringspartij met 3 letters als afkorting ;)

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
ollie1965 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:06:
[...]

Ik wist niet dat de ARP nog bestond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Hij bedoelt waarschijnlijk de SGP O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Daar gaan je zekerheden...

Elk jaar in week 44 komt de meteropnemer(in persoon!). Dat is de afgelopen 10 jaar zo geweest.
En nu opeens, out of the blue, staat in week 35 de meteropnemer voor de deur. Hij had een ID van Liander en de foto leek op de persoon, dus het zal wel kloppen. En hij komt voortaan nog maar eens in de drie jaar (zodat die wietkwekerijen hun plantjes rustig kunnen laten groeien). Tsss.

Benieuwd wat dit voor het jaarafrekenmoment met GC gaat betekenen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

blissard schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:17:
[...]

Ik wist niet dat de ARP nog bestond :)
Nee die was het niet...
Moet zeggen virtueel regeren die wel vaak mee ...... en aangezien de S staat voor Staatkundig en ze de Staat vaak zeer hoor achten (maar een of ander persoon daarboven nog hoger).

Maar helaas jullie gaan beide niet door voor de zonneboiler (weer eens wat anders dan die koelkast bij die kwissen ..... ja 1965 hé tegenwoordig win je andere dingen)

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

ollie1965 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:56:
[...]
Nee die was het niet...
[...]
Moet zeggen virtueel regeren die wel vaak mee ...... en aangezien de S staat voor Staatkundig en ze de Staat vaak zeer hoor achten (maar een of ander persoon daarboven nog hoger).

Maar helaas jullie gaan beide niet door voor de zonneboiler (weer eens wat anders dan die koelkast bij die kwissen ..... ja 1965 hé tegenwoordig win je andere dingen)
Of de hamvraag, hoewel ik dat alleen als baby/peuter (1955) heb meegemaakt.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

ericplan schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:02:
[...]

Of de hamvraag, hoewel ik dat alleen als baby/peuter (1955) heb meegemaakt.
Tja, toen hadden we nog niet zoveel vegetariërs, was je als de dood voor de wijkagent, was de koningin nog een stuk (..jonger) en liet je de achterdeur en voordeur de hele dag van het slot.

Het was geen goeie ouwe tijd, maar wel een leuke.

En de tijd dat ongeveer iedereen een groentetuin had XXL. >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Schinnen-groen op 30-08-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
En mocht je gewoon met asbest bouwen, rookte zelfs de dokter, had niemand ooit van duurzame energie gehoord en werd de donkere, vrouwelijke en anders-geaarde medemens met iets minder respect bejegend dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
...en dacht men dat de olie nooit opraakt, dat we auto's op kernenergie zouden krijgen, dat kernafval in koude gebieden gebruikt kon worden om de wegen ijsvrij te houden (I kid you not), dat we onze zonnestelsel anno 2013 wel grotendeels gekoloniseerd zouden hebben, etc. etc. etc.

Wellicht waren het vroeger optimistischer tijden, maar beter? Dat weet ik niet. Ik vind het heden de leukste tijd, want in het heden kun je wat doen. Aan het verleden kun je niets doen*, en aan de toekomst maar gedeeltelijk**. Geniet van het heden, daar heb je (denk ik) het meeste aan.

En dat is wat ik dan ook doe. :)

* Wat geen reden is om de lessen van het verleden niet ter harte te nemen.
** Wat geen reden is om de toekomst niet te willen verbeteren.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 22:03

flippo765

4170 Wp subsidieloos

ollie1965 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:06:
[...]

Laat ik dan als broekje ook aansluiten :+ (getal is geboortejaar in mijn naam)
Noemt zich een broekje, voor mijn geboortejaar moet je er nog 20 bijtellen.
Ben ik dan echt zo'n broekie in dit Subforum?

Het klopt wel dat leeftijdsgenoten mij allemaal voor gek verklaren om mijn manier van denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-01-2023
flippo765 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:37:
[...]

Het klopt wel dat leeftijdsgenoten mij allemaal voor gek verklaren om mijn manier van denken.
Het gek verklaren is slechts een manier om hun eigen onwetendheid te verdoezelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Dreamvoid schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:15:
En mocht je gewoon met asbest bouwen, rookte zelfs de dokter, had niemand ooit van duurzame energie gehoord en werd de donkere, vrouwelijke en anders-geaarde medemens met iets minder respect bejegend dan nu.
Ja, vergeet dan ook niet alle kolendamp in het Limburgse, het feit dat pampers niet bestond maar alles met katoenen luiers werd geregeld, kleur- geur- en smaakstoffen nog in de kinderschoenen stond, je gewoon vriendelijk goededag zei tegen de busconducteur, je met een paar gulden op zak in elke bus en trein kon stappen, mensen zeker minder dik waren dan deden-ten-dage, je nog naar een voetbalwedstrijd kon gaan met je kinderen zonder al dat geweld, ziekenfonds nog betaalbaar was, er meer werd gefietst dan in een auto werd gereden, je politici nog kon vertrouwen, mensen dichter bij de natuur stonden, je werd gecorrigeerd door je ouders of in afwezigheid ervan, door de buren, je op je flikker kreeg als je iets had uitgevreten en de buren kwamen dat melden, je.....

Het was soms beter, soms slechter, gewoon dus een heel andere tijd.

Zou ik willen ruilen? Heel vaak wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
Zo ben ik zelf bezig om een aantal autokilometers te verlagen ten gunste van elektrisch vervoer.
Het streven is om +/- 6000 km. per jaar op een elektrische motor af te leggen(reeds in bezit).

Ga ik me opgeven voor motorrijles, staan ze me vreemd aan te staren: "U gaat waar op rijden?
elektrisch??? kan dat dan? nooit van gehoord, is dat er al lang? u bent toch niet gek?"

Dus zodra je vooruitstrevend bent en niet vast geroest zit, ben je al snel knetter. 8)7

Van tegen de stroom inzwemmen wordt men sterk.

Ik voel een tegeltje aankomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Motorrijders zijn een apart slag mensen, ik heb er ook een paar op mijn werk. Als het niet brult kan het niet goed zijn. Beetje een soort automobilisten in het kwadraat...

/generalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

JeroenH schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:32:
...en dacht men dat de olie nooit opraakt, dat we auto's op kernenergie zouden krijgen, dat kernafval in koude gebieden gebruikt kon worden om de wegen ijsvrij te houden (I kid you not), dat we onze zonnestelsel anno 2013 wel grotendeels gekoloniseerd zouden hebben, etc. etc. etc.

Wellicht waren het vroeger optimistischer tijden, maar beter? Dat weet ik niet. Ik vind het heden de leukste tijd, want in het heden kun je wat doen. Aan het verleden kun je niets doen*, en aan de toekomst maar gedeeltelijk**. Geniet van het heden, daar heb je (denk ik) het meeste aan.

En dat is wat ik dan ook doe. :)

* Wat geen reden is om de lessen van het verleden niet ter harte te nemen.
** Wat geen reden is om de toekomst niet te willen verbeteren.
Goed lezen is best moeilijk. Het was geen betere tijd, wel een leuke.
Althans dat was mijn opmerking. Als jij dit vertaalt in "een betere", moet je de post nog maar eens lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
JeroenH schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:27:
Motorrijders zijn een apart slag mensen, ik heb er ook een paar op mijn werk. Als het niet brult kan het niet goed zijn. Beetje een soort automobilisten in het kwadraat...

/generalisatie
Dat is inderdaad de kam waar we niet allemaal over geschoren willen worden. :D
Maar goed, zo is er ook de eindeloze discussie op verjaardagen over het rijden met een automaat.
Schakelen dat is lekker stoer!!! Wat een stelletje idi....ten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Schinnen-groen schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:34:
Goed lezen is best moeilijk. Het was geen betere tijd, wel een leuke.
Althans dat was mijn opmerking. Als jij dit vertaalt in "een betere", moet je de post nog maar eens lezen.
Het was op geen enkele manier kritiek, meer een toevoeging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Meridiaan schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:26:
Zo ben ik zelf bezig om een aantal autokilometers te verlagen ten gunste van elektrisch vervoer.
Het streven is om +/- 6000 km. per jaar op een elektrische motor af te leggen(reeds in bezit).

Ga ik me opgeven voor motorrijles, staan ze me vreemd aan te staren: "U gaat waar op rijden?
elektrisch??? kan dat dan? nooit van gehoord, is dat er al lang? u bent toch niet gek?"

Dus zodra je vooruitstrevend bent en niet vast geroest zit, ben je al snel knetter. 8)7

Van tegen de stroom inzwemmen wordt men sterk.

Ik voel een tegeltje aankomen :P
Mooi!
Hoe rijdt dat, elektrisch? Volgens mij heb je dan wel een mega koppel dat al meteen geleverd wordt.
Ik heb daar nooit op gereden, maar lijkt me wel "fun".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

JeroenH schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:37:
[...]

Het was op geen enkele manier kritiek, meer een toevoeging...
Dan ook nog maar eens je eigen post nalezen.., wat je schrijft is waarschijnlijk niet helemaal wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

/generalisatie
Lekker he dat generaliseren. Alles is wit of zwart. Leven de hokjes geest! Wat ben ik die mentaliteit in dit land af en toe toch zo ongelooflijk zat :r

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
revolution-nl schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:54:
Lekker he dat generaliseren. Alles is wit of zwart. Leven de hokjes geest! Wat ben ik die mentaliteit in dit land af en toe toch zo ongelooflijk zat :r
Nou, laat ik eens nadenken. Ik schat dat ik ongeveer 25-30 motorrijders echt ken. Op mijn werk zitten er veel (een zich duurzaam noemende organisatie... of zoiets).

Aan de lunchtafel heb ik het er wel eens met ze over. De reacties van zeker 90% van deze groep variëren van "geen lawaai is niet leuk" tot "dat is voor homo's". Sja, wat moet ik daar van denken dan?

Een andere collega van mij (ik heb het hier wel eens eerder verteld volgens mij) woont al sinds zijn geboorte in het huis wat vroeger van zijn ouders was, ergens aan de Lekdijk. Hij heeft het altijd aan de stok met de motorrijders, want hij heeft op mooie weekenddagen geen leven door groepen van 10-20-30-40 motorrijders die "lekker" brullend voorbij rijden. Het zou me niets verbazen als hij op internet nog eens een zak kraaiepoten bestelt.

Typisch een geval van plezier voor enkelen, overlast voor velen.

En als je mijn reactie projecteert op "de mentaliteit in dit land" is er wellicht iets anders mis. Dit is een forum. Ik heb een mening. Jij hebt een mening. Daar hebben we het over. Sim-pel. Zolang er maar op de bal en niet op de man gespeeld wordt is er toch niets aan de hand? Of wel? Dat we het niet eens zijn lijkt me geen drama, ik mag toch hopen dat dat je wel eens vaker is overkomen, of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@izdp
het zal allemaal wel, lekker wegzetten maar geen alternatief noemen wat echt voor jezelf werkt,
dat is kenmerkend.
vrouw word erbij gehaald, jammer, je zou eens moeten weten wie de drijfveer is achter mijn dom-fossiele gashead, een aantal members hier weten precies hoe het zit, en je maakt je volslagen belachelijk zo.
juist de vrouw is verantwoordelijk voor het out of the box thinking,
ik was typisch nuon leaeauto met abn amro, so fcking 2008

vrouwen gaan veel beter om met duurzaam dan de hollandse carbon-man,
fantastisch wat ik allemaal hoor, maar ik trek inmiddels wel volle zalen,
dus het zal wel goed zijn he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
Schinnen-groen schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:49:
[...]

Mooi!
Hoe rijdt dat, elektrisch? Volgens mij heb je dan wel een mega koppel dat al meteen geleverd wordt.
Ik heb daar nooit op gereden, maar lijkt me wel "fun".
sst, ik mag er natuurlijk nog niet op rijden, fluister, fluister
Maar ehh... het is dikke pret: geen geschakel, geen uitlaatgassen, geen lawaai, geen spattende olie,
geen stroomkosten (door laden van teveel eigen opgewekte stroom). Als je snel wilt dan kan dat:
100 km/p.uur in 6,25 seconden. Keren op een landweggetje geen probleem door achteruitversnelling.
Elektriciteit regenereren via afremmen.
Het heeft uiteraard ook nog een mindere kant: actieradius is 55 km. bij 85 km./p.uur. Voor mij is dat geen
probleem.
De ontwikkelingen gaan echter zo rap, dat er nu al andere batterijen in kunnen die 2,5 keer zo ver komen.
Dus wie weet als het over een jaartje of drie wel nodig is...... :9
kbenderblijmee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
JeroenH schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:03:
[...]
Sja, wat moet ik daar van denken dan?
Dit is niet echt een argument natuurlijk. Je suggereert dat er geen andere gedachte mogelijk is. Dat lijkt me onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

[...]

Nou, laat ik eens nadenken. Ik schat dat ik ongeveer 25-30 motorrijders echt ken. Op mijn werk zitten er veel (een zich duurzaam noemende organisatie... of zoiets).

Aan de lunchtafel heb ik het er wel eens met ze over. De reacties van zeker 90% van deze groep variëren van "geen lawaai is niet leuk" tot "dat is voor homo's". Sja, wat moet ik daar van denken dan?

Een andere collega van mij (ik heb het hier wel eens eerder verteld volgens mij) woont al sinds zijn geboorte in het huis wat vroeger van zijn ouders was, ergens aan de Lekdijk. Hij heeft het altijd aan de stok met de motorrijders, want hij heeft op mooie weekenddagen geen leven door groepen van 10-20-30-40 motorrijders die "lekker" brullend voorbij rijden. Het zou me niets verbazen als hij op internet nog eens een zak kraaiepoten bestelt.

En als je mijn reactie projecteert op "de mentaliteit in dit land" is er wellicht iets anders mis. Dit is een forum. Ik heb een mening. Jij hebt een mening. Daar hebben we het over. Sim-pel. Zolang er maar op de bal en niet op de man gespeeld wordt is er toch niets aan de hand? Of wel? Dat we het niet eens zijn lijkt me geen drama, ik mag toch hopen dat dat je wel eens vaker is overkomen, of niet? :)
De bal dus:
Statistisch gezien is je opmerking BS, je kent 25 motorrijders en hebt met dezelfde 25 motorrijders gepraat. Geen significante steekproef. Ze werken allemaal op dezelfde plek, geen significante steekproef. Je kent één iemand die aan een dijk woont met overlast van motorrijders (misschien ken je er wel 5): dit is zelfs geen steekproef.

Wat is de significantie van jouw bal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Het gaat mij erom dat je dergelijk generaliserende opmerkingen steeds vaker ziet in onze samenleving. Dat zie je ook direct aan het politieke klimaat waar de PVV (meester in het generaliseren) zeer succesvol is. Lees het nieuws, kijk op fora.

In Nederland kennen we enkel nog maar zwart en wit, Allochtonen zijn bij voorbaat zware criminelen, Motorrijders houden enkel van herrie en mensen die op energie besparen zijn geitenwollen sokken personen die alleen boodschappen doen bij de natuurwinkel.

Laatst ook weer zo verjaardag waar alles en iedereen in een hokje en over een kam geschoren werd. Lekker makkelijk, het bekt zo lekker. Simplisme heerst. Ik ben daar echt helemaal klaar mee. Waar is de nuance mensen!? Waar is het grijs!?

Sorry maar jouw opmerking schiet mij echt even in het verkeerde keelgat! Door dergelijke stigmatiseringen zou ik bijna mijn fluisterstille demper eraf halen en een open pijp monteren. Als ik dan toch al het etiket krijg waarom zou ik me er dan niet naar gedragen. (ik trek het nu even in het extreme maar ik neem aan dat jij mijn punt snapt). Ik kan sta hier gelukkig boven maar genoeg mensen die wel zo handelen. Worden we daar beter van als samenleving? Is dat duurzaam?

Morgen lekker op vakantie, geen internet, geen nieuws.. heerlijk

1600km met de leasebak naar Italie, kom maar op met je oordeel.... je sticker :W

[ Voor 11% gewijzigd door revolution-nl op 30-08-2013 20:30 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
blissard schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:11:
Dit is niet echt een argument natuurlijk. Je suggereert dat er geen andere gedachte mogelijk is. Dat lijkt me onzin.
Er zullen vast motorrijders zijn die electrisch/stil rijden zullen verwelkomen, maar ik ben er niet van overtuigd dat het er veel zijn. Een motorrijdende collega liet me twee jaar terug eens een test van een Vectrix zien op de website van een motorblad. De tester was nog redelijk positief herinnerde ik me nog, alleen het gewicht en de actieradius werden neergesabeld, lijkt me niet onrealistisch. Maar onder dat artikel stonden comments waarvan de honden geen brood lusten. "from my cold dead hands", "ik blijf benzine rijden al moet het illegaal", dat soort werk.

En dat was op de site van een groot motorblad, die dat kennelijk onderschrijft want het werd niet weggemodereerd.
Schinnen-groen schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:17:
De bal dus:
Statistisch gezien is je opmerking BS, je kent 25 motorrijders en hebt met dezelfde 25 motorrijders gepraat. Geen significante steekproef. Ze werken allemaal op dezelfde plek, geen significante steekproef. Je kent één iemand die aan een dijk woont met overlast van motorrijders (misschien ken je er wel 5): dit is zelfs geen steekproef.

Wat is de significantie van jouw bal?
Moet het significant zijn? Ik vertel er duidelijk bij dat het mijn mening is, dat het mijn ervaring is, ik vertel er zelfs bij dat ik generaliseer en dat ik dat weet. Misschien was het wel mijn bedoeling om niet significant te zijn. What's your problem man?
revolution-nl schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:20:
Laatst ook weer zo verjaardag waar alles en iedereen in een hokje en over een kam geschoren werd. Lekker makkelijk, het bekt zo lekker. Simplisme heerst. Ik ben daar echt helemaal klaar mee. Waar is de nuance mensen!? Waar is het grijs?
Het zal je verbazen dat ik het grotendeels met je eens ben. Ik heb een aantal "duurzame" vrienden op Facebook die met de hele dag bekogelen met "GMO is evil" berichtjes, plaatjes en cartoons. Mijn vrouw promoveert volgende maand in de oncologie, knutselt de hele dag met genen. Ik krijg zijdelings nogal wat mee over wat het precies inhoudt, wat er wel en niet meer kan, en het is absoluut niet evil. (Wat naar mijn mening evil is is de verregaande patentering en commercialisering ervan, maar dat is wat anders). Precies wat jij zegt: het is niet zwart/wit.
1600km met de leasebak naar Italie, kom maar op met je oordeel.... je sticker :W
Had je niet beter met het vliegtuig kunnen gaan? Meestal zuiniger per passagier :P

(Geintje he!)

-edit-

Als je een sticker wil, ik heb nog wel een club van 90 sticker, interesse? ;)

@ericpvt: Vertel me eens... wat is hier veranderd sinds die eerste post die ik deed in juni 2006.... Ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

flippo765 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:37:
[...]

Noemt zich een broekje, voor mijn geboortejaar moet je er nog 20 bijtellen.
Ben ik dan echt zo'n broekie in dit Subforum?

Was meer bedoeld om het feit dat ik ongeveer -10 jaar heb op de poster......

/generalisatie
Klopt een apart slag mensen, vooral buikschuivers en (nep)shoppers zijn een apart slag volk.
Maar vaak uit stoerheid om zichzelf stoer/hoog te houden. En vaak niet een eigen mening vormend
[...]

Klopt waar we zo dicht op elkaar leven is er altijd overlast/irritatie van andere (of dat dan wel/niet legaal veroorzaakt wordt).

En dat alles gezegd door iemand die dit jaar 30 jaar op 2 wielen rijdt, (helaas) in het topjaar 55.000Km per jaar reed, en pas stopt met rijden bij sneeuw en ijzel.
Alhoewel ik ook wel eens in een (vrij) sneeuwspoor op mijn werk ben aangekomen, maar zo gek ben ik niet meer.

Je ziet je hebt ze in alle soorten en maten (motorrijders), zelfs binnen de groep op elkaar afgeven.

EDIT Ik ben heel nieuwsierig
JeroenH schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:33:

Mijn vrouw promoveert volgende maand in de oncologie, knutselt de hele dag met genen. Ik krijg zijdelings nogal wat mee over wat het precies inhoudt, wat er wel en niet meer kan, en het is absoluut niet evil.
Vertel eens .......waarin ongeveer?
Ik heb van mijn zwager al enkele keren uitleg gekregen over Moleculaire Celbiologie en dat is best wel interessant. Jammer dat hij het voor mij altijd in Jip en Janneke moet uitleggen anders haak ik al na de tweede zin af.
Zoiets dus http://jcb.rupress.org/content/198/3/457

[ Voor 9% gewijzigd door ollie1965 op 30-08-2013 20:54 . Reden: Ik ben nieuwsgierig ]

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

[...]

[...]

Moet het significant zijn? Ik vertel er duidelijk bij dat het mijn mening is, dat het mijn ervaring is, ik vertel er zelfs bij dat ik generaliseer en dat ik dat weet. Misschien was het wel mijn bedoeling om niet significant te zijn. What's your problem man?

[...]

[...]
Als je afsluit met een zin als:

"Typisch een geval van plezier voor enkelen, overlast voor velen. "

Tja, dan komt dit bij mij over als een algemene conclusie. Een conclusie die is gebaseerd op je eigen ervaringen op een paar vierkante meter.

Daar heb ik moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeroenh
je krijgt hier duidelijk te zien dat klaas vaak regeert, anno 2013
zand in de ogen - meel in de bek, en alles blijft bij het oude.

hou het kort en duidelijk,
een harde grappige of duidelijke oneliner is altijd beter dan oeverloos gezwam, waarvoor je eindeloos veel uitnodigingen krijgt.

zoals hierboven weer.
ik heb wel wat aan je signalen gehad anno 2006, pakte het op,
en veranderde dat in mijn omgeving
je moet maar gaan leren dat je word weggezet als poolse arbeider,
zonder je af te vragen wie dan ons vreten oogst.....
/my 2 cents.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:51:
@jeroenh
je krijgt hier duidelijk te zien dat klaas vaak regeert,
zand in de ogen - meel in de bek, en alles blijft bij het oude.

hou het kort en duidelijk,
een harde grappige of duidelijke oneliner is altijd beter dan oeverloos gezwam, waarvoor je eindeloos veel uitnodigingen krijgt.

zoals hierboven weer.
Eindelijk iemand die weet hoe het moet: one liners 8)

Scheelt een hoop discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de beste krijgen een tegeltje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

One-liners met onzin erin, nee, geef mij maar wat onderbouwing voor die onzin praatjes ;)

@Motor aso's/ emotie/ 'stoere' stinkende motoren
Kan het zijn dat we een vergelijkbare discussie een tijdje geleden al gehad hadden?

[ Voor 8% gewijzigd door Dre op 30-08-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Dre schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:01:
One-liners met onzin erin, nee, geef mij maar wat onderbouwing voor die onzin praatjes ;)

@Motor aso's/ emotie/ fossiele 'stoere' stinkende motoren
Kan het zijn dat we deze discussie een tijdje geleden al gehad hadden?
Yep! Ik weet alleen niet meer wanneer.

@Eric: mijn halve familie is Pools en werkend. Wegzetten als Poolse Werker komt niet echt lekker binnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, mijne portugees ** dus je kent het gevoel
de meeste posts hier komen zeker niet lekker binnen, we weten nu al meer van elkaar, dat zijn inzichten.
ik heb veel gehad aan de inzichten van jeroenh, en zoals hij word weggezet komt bij mij verkeert binnen.
ik zal mijn taal weer aanpassen aan een niveau wat inzichten kan verschaffen, en excuses als je je eraan hebt geirriteerd.

** met zonneboiler sinds 1971

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

No worries. Dit is een forum voor discussie en het mag best wel eens wat heftig worden :)

Zoals al eens door mij gezegd, ik heb Jeroen hoog staan (de laatste keer dat ik die opmerking maak, want mijn betere helft wordt jaloers, zij leest mee :> ).

Maar dat wil niet zeggen dat ik niet altijd kritisch zal zijn mbt zijn uitspraken. Als ik daar een steek laat vallen: reageer en ontzenuw!

Het is tenslotte een kroeg en wel een duurzame. Eentje waar je niet dronken wordt vanwege de digitale alcohol, er nooit een handgemeen zal ontstaan vanwege de oplettendheid van de rest van het gezelschap en waar je soms meer kunt leren dan in de schoolbanken.

What the f*ck: rondje aan de bar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:24:
ik heb veel gehad aan de inzichten van jeroenh, en zoals hij word weggezet komt bij mij verkeert binnen.
Is zeker waar maar telkens die pagina's tekst tegen gemotoriseerd vervoer :O
Wie kaatst kan de bal verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Schinnen-groen schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:43:
No worries. Dit is een forum voor discussie en het mag best wel eens wat heftig worden :)

Zoals al eens door mij gezegd, ik heb Jeroen hoog staan (de laatste keer dat ik die opmerking maak, want mijn betere helft wordt jaloers, zij leest mee :> ).

Maar dat wil niet zeggen dat ik niet altijd kritisch zal zijn mbt zijn uitspraken. Als ik daar een steek laat vallen: reageer en ontzenuw!

Het is tenslotte een kroeg en wel een duurzame. Eentje waar je niet dronken wordt vanwege de digitale alcohol, er nooit een handgemeen zal ontstaan vanwege de oplettendheid van de rest van het gezelschap en waar je soms meer kunt leren dan in de schoolbanken.

What the f*ck: rondje aan de bar!!!
^^^^ I'm with Schinnen-Groen
Speksteenkachel schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:47:
Is zeker waar maar telkens die pagina's tekst tegen gemotoriseerd vervoer :O
Wie kaatst kan de bal verwachten.
Ik zie het als tegengeluid voor de beweging vóór zwaar gemotoriseerd vervoer. Maar: ik ben een echt biertje pakken en dan ga ik weer aan het werk (1 september komt eraan, bijna maandelijkse World Solar Challenge team update oOo), tabee iedereen! En een goede vakantie revolution-nl.

-edit-

Solar racing teamleden zijn echt hele grappige mensen: :)

Afbeeldingslocatie: https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/526526_574987212547352_1658114041_n.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenH op 30-08-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Heeft die alweer vakantie ? :F

(grapje, mooi weer toegewenst!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Uiteraard houden we komende maand http://www.solarwebsite.nl/ in de gaten.
Petje af voor al dat werk dat je er in steekt!

Is toch veel leuker dan dat gekrakeel over auto's ;)

[ Voor 23% gewijzigd door SpeksteenWP op 30-08-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuur mij anders ook ff een update als je meer weet, plaats ik het ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Speksteenkachel schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:01:
Uiteraard houden we komende maand http://www.solarwebsite.nl/ in de gaten.
Petje af voor al dat werk dat je er in steekt!

Is toch veel leuker dan dat gekrakeel over auto's ;)
Het is niet meer op solarwebsite, ik heb er een aparte website voor gebouwd vorig jaar: www.solarracing.org, uitsluitend Engelstalig. Bezoekersaantallen beginnen nu al weer uit de hand te lopen. Volgende maand loop ik vrijwel zeker uit mijn 15TB dataverkeer en in oktober (de maand van de race) zeker. Eens kijken hoe we dat oplossen :P

Dit zijn "auto's" die ongeveer evenveel wegen als één zware of twee lichte voetgangers. Met of zonder zonnecellen erop, daar zul je me niet over horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Solarracing.org had ik al gevonden, kun je bijna niet omheen als je solarwebsite.nl bezoekt.
Uiteraard ben ik supporter van Solar Team Twente http://www.solarteam.nl/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:59:
en de beste krijgen een tegeltje !
Bij deze :
Afbeeldingslocatie: http://www.energiebewustzeeland.nl/images/tegeltje_eric-pvt.jpg

haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[...]

En dat was op de site van een groot motorblad, die dat kennelijk onderschrijft want het werd niet weggemodereerd.
Dat is een gevaarlijke aanname, en zo kan je inderdaad je eigen (vertekende?) beeld versterken.

Ik woon niet aan de lekdijk, heb geen last van motorrijders. Woon wel in de buurt van schiphol, en heb wel last van vliegtuigen. Nouja, "last" is overdreven, want ik weet waar ik woon, en wat daar de consequenties van zijn. Daar hoor je mij dus niet over mekkeren.

Ik zit zelf een beetje in het motorwereldje (en ja, ik rommel ook met autos), heb er een aantal. Helemaal standaard, standaard uitlaat, etc.
Rij bijna nooit in groepen, kom niet graag op de gebaande paden/dijkjes (terwijl ik vlakbij de meije woon).
Zo'n beetje iedereen die ik ken rijdt met een standaard uitlaat, speelt geen circuitje in de buurt en komen elke dag weer veilig thuis. Een maat mist zelfbeheersing, die heeft zijn fiets weggedaan toen hij vader werd.

Enneh... Ik heb het plan om een electrische scooter te bouwen... Wellicht heb ik je beeld iets bij kunnen stellen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
teacher schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:23:
Dat is een gevaarlijke aanname, en zo kan je inderdaad je eigen (vertekende?) beeld versterken.
Dat zou kunnen. Maar de motorrijders die ik incidenteel tegenkom (zowel op de weg als als persoon) bevestigen het beeld helaas wel. En ook iet wat me opvalt: zo merkgeil, vaak. Of althans, zo negatief over andere merken - of zelfs nog iets specifieker, zo negatief over mensen die een ander merk rijden. Maar goed, ik heb niet de illusie dat ik dat ga veranderen. Ik had net nog wel de illusie dat ik niet moe was, maar dat blijkt niet waar te zijn. Ik ga dus lekker slapen :)
Ik woon niet aan de lekdijk, heb geen last van motorrijders. Woon wel in de buurt van schiphol, en heb wel last van vliegtuigen. Nouja, "last" is overdreven, want ik weet waar ik woon, en wat daar de consequenties van zijn. Daar hoor je mij dus niet over mekkeren.
Verschil: die collega van me woont daar al bijna vijftig jaar...
Enneh... Ik heb het plan om een electrische scooter te bouwen... Wellicht heb ik je beeld iets bij kunnen stellen.
Ik had nog geen beeld van jou, maar je lijkt me wel aardig. Ken je deze site? Geen idee van de kwaliteit, maar ze hebben van alles: http://www.goldenmotor.com/

Pagina: 1 ... 140 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.