HTC ONE staat op auto GSM/WCMDA en vooralsnog verbinding blijft stabiel.
Dat is wel een interessante, zal vanavond ook eens kijken wat er gebeurt als ik met mijn settings ga spelen. Tot nog toe geen vreemd gedrag gezien bij gebruik van mijn padFone 2 op een femtocell.
De Samsung Galaxy S4 heeft nog geen LTE optie, dit zal wel volgen via een update als het LTE netwerk open is. Vergelijkbaar met BlackBerry Z10.
@Josky & RobnStn: Ik heb vandaag weer eens getest en inmiddels kan ik het probleem niet meer reproduceren. Kunnen jullie ook eens kijken? Wellicht is er een update geweest.
Edit: Het probleem heeft zich toch weer voor gedaan alleen niet meer zo frequentie als voorheen. Toen ging het altijd en direct fout zodra ik het toestel op LTE zette. Nu gebeurt het af en toe.
Edit: Het probleem heeft zich toch weer voor gedaan alleen niet meer zo frequentie als voorheen. Toen ging het altijd en direct fout zodra ik het toestel op LTE zette. Nu gebeurt het af en toe.
[ Voor 36% gewijzigd door robertwebbe op 17-06-2013 19:58 ]
De Asus Padfone 2 en de Sony Xperia S hebben ook hetzelfde probleem als de HTC One. Inmiddels heb ik het gemeld bij Vodafone en ligt het bij de juiste mensen die dit kunnen oplossen. Voorlopig blijft het advies om het toestel op GSM/WCDMA modus te zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 17-06-2013 15:05 ]
Met mijn lumia 920 op 4G heb ik nergens last van met de femtocell
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik heb mijn HTC One weer op LTE gezet en dat gaat nu langer goed dan voorheen inderdaad. Drie weken geleden belde een VF technicus n.a.v. een incident dat ik had laten aanmaken. Hij meldde dat er server problemen waren geweest en dat alles nu weer stabiel moet draaien. Ik vertelde hem van het HTC One 4G probleem en hij wist daar niets van maar vond het wel interessant om dit te gaan testen.robertwebbe schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:31:
@Josky & RobnStn: Ik heb vandaag weer eens getest en inmiddels kan ik het probleem niet meer reproduceren. Kunnen jullie ook eens kijken? Wellicht is er een update geweest.
Hmm, laatste paar dagen weer gezeur met de femtocell. Andere ook last van?
Ik had vooral last in het weekend maar sinds zondagavond werkt hij weer als vanouds.
Anoniem: 108504
@thijszor
Hier afgelopen week ook opeens meer problemen.
Gesprekken die zomaar weg vallen.
Op mijn iPhone 5 komt dan de melding "gesprek mislukt".
Hier afgelopen week ook opeens meer problemen.
Gesprekken die zomaar weg vallen.
Op mijn iPhone 5 komt dan de melding "gesprek mislukt".
Heb de afgelopen paar dagen wat moeite om op mijn femtocell te komen gehad, alles lijkt nu weer goed te werken, misschien dat jullie ook zoiets hadden dat je op het buitennetwerk bleef hangen.
heb hier ook wat vreemds met de signaalplus.
deze staat bij ons als 'open' ingesteld, maar toch wil niet elke gsm connecten via de signaalplus module.
de gsm van mijn vrouw werkt prima, die belt altijd via de signaalplus en zij heeft bij ons thuis prima bereik.
maar mijn gsm (jiayu g4) wil niet via de signaalplus connecten terwijl ik er toch twee vodafone sims in heb zitten.
iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn, en wat ik hieraan zou kunnen doen ?
deze staat bij ons als 'open' ingesteld, maar toch wil niet elke gsm connecten via de signaalplus module.
de gsm van mijn vrouw werkt prima, die belt altijd via de signaalplus en zij heeft bij ons thuis prima bereik.
maar mijn gsm (jiayu g4) wil niet via de signaalplus connecten terwijl ik er toch twee vodafone sims in heb zitten.
iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn, en wat ik hieraan zou kunnen doen ?
He das grappig Verelias. Had ik ook de laatste dagen, maar toen ik vanmiddag uit mijn werk kwam zat ik er gelijk op! 
@HerrieMan Misschien ligt het aan je toestel? Je SIM al een keer in een andere telefoon geprobeerd (die van je vrouw bijvoorbeeld
)?
@HerrieMan Misschien ligt het aan je toestel? Je SIM al een keer in een andere telefoon geprobeerd (die van je vrouw bijvoorbeeld
[ Voor 37% gewijzigd door 88Weighed op 10-07-2013 21:35 ]
Ja, het ligt inderdaad vast aan mijn telefoon, voorheen had ik een htc sensation en daarmee werkte de signaalplus wel goed. Ik heb echter geen idee wat er dan mis is aan mijn huidige telefoon, staat er ergens een setting verkeerd ofzo ? geen idee, kan hier nl. nergens iets vinden waarom een gsm wel of juist niet via signaalplus kan bellen.
En in de signaalplus instellingen kan ik ook niet veel doen, heb geprobeerd hem als 'gesloten' in te stellen en dan alle thuis gsm nummers toegang te geven, geen resultaat. Ook de huidige 'open' stand geeft dus geen verbinding.
Als iemand dus tips heeft waar te zoeken dan houd ik me aanbevolen.
En in de signaalplus instellingen kan ik ook niet veel doen, heb geprobeerd hem als 'gesloten' in te stellen en dan alle thuis gsm nummers toegang te geven, geen resultaat. Ook de huidige 'open' stand geeft dus geen verbinding.
Als iemand dus tips heeft waar te zoeken dan houd ik me aanbevolen.
Ik denk dat er daar twee mogelijkheden zijn, je kan Vodafone vragen of zij de compatibiliteit willen onderzoeken (hoewel ik denk dat dit met in europa relatief onbekende toestellen niet snel zal gebeuren) of je kan het als een klacht aanmelden en hopen dat je bij de juiste personen terecht komt.
Is dat toestel een dual-sim toestel? Ik kan mij zo voorstellen dat de femtocell in dat geval even niet snapt welke van de twee er aangemeld moet worden en dan maar besluit helemaal niet te verbinden. Het is wijsheid van de koude grond, maar lijkt mij een redelijke verklaring.HerrieMan schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:00:
terwijl ik er toch twee vodafone sims in heb zitten.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
@Herrieman,
Volgens mij heeft de jiayu g4 geen geschikte 3G module voor Europa. In de specs staat dat hij wel 3G ondersteunt maar wel met een opmerking:
3G: TD-SCDMA 2010-2025MHz (can be only used in China)
Wij (Europa) gebruiken FD-WCDMA, een ander protocol.
In Nederland zal hij prima werken op de 2G GSM netwerken en op Wi-Fi maar niet op 3G. Aangezien SignaalPlus alleen op 3G werkt zal hij dus daarom nooit een verbinding gaan maken met jouw toestel.
Volgens mij heeft de jiayu g4 geen geschikte 3G module voor Europa. In de specs staat dat hij wel 3G ondersteunt maar wel met een opmerking:
In Nederland zal hij prima werken op de 2G GSM netwerken en op Wi-Fi maar niet op 3G. Aangezien SignaalPlus alleen op 3G werkt zal hij dus daarom nooit een verbinding gaan maken met jouw toestel.
[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 11-07-2013 17:55 ]
hmmmm, dat stukje van de specs had ik wellicht eerder moeten wetenrobertwebbe schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:45:
@Herrieman,
wellicht is dat ook de reden dat als ik 3G aanzet (ook als ik niet thuis ben) het signaal telkens wegvalt....
maar in elk geval bedankt voor het antwoord, ik ga eens kijken ofdat dit hardware gekoppeld is, of dat hier wellicht met een update van de radio ofzo nog wat aan te doen is, zou toch best jammer zijn als ik dit toestel helemaal niet met 3G kan gebruiken.
edit: zojuist nog even op de site van http://jiayunederland.nl/product/jiayu-g4-basic/ gekeken, daar staan de volgende spec's:
Netwerk:
Quadband GSM: 850/900/1800/1900 MHz
UMTS/3G: WCDMA 850/2100 MHz
3G: Ja (1x) - WCDMA (UMTS/HSDPA)
is dat nou wel of juist niet compatibel met de standaard in nederland ?
[ Voor 13% gewijzigd door HerrieMan op 11-07-2013 21:26 ]
Umts/3G banden in ieder geval niet! Dat is hier 900/1800
Sure ?PaT schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:33:
op een vodafone forum onderstaande stukje gevonden:
Re: welke netwerkfrequentie gebruikt VF NL voor 3G?
Hoi LPD, voor 3G gebruiken we 2100 Mhz. Voor het 2G-netwerk gebruiken we op dit moment zowel 900 als 1800 Mhz.
Dat lijkt dan toch wel weer aardig overeen te komen met de spec's althans van mijn telefoon.
Eergisteren viel de stroom bij ons uit; dus de femtocell ging uit. Echter sinds de stroom weer terug is; geen Femtocell meer actief. Alle lampjes (op het rode power lampje na) uit. Ik zie wel het netwerk poortje geel knipperen. Ik heb de stekker al een nachtje van de stroom gelaten; gereset maar niets helpt. Iemand een idee hoe ik de lampjes en Femtocell weer kan laten werken?
Ben even benieuwd waar je deze gevonden hebt. Ik kom 't op de officiële site van Jiayu namelijk niet tegen. Als dit klopt, dan zal de Jiayu G4 in elk geval niet op de SignaalPlus kunnen komen, die draait op 2157.2 MHz (download).robertwebbe schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:45:
@Herrieman,
...
Op gizchina zag ik een screenshot waarin staat dat de dualsim een 2G/3G slot heeft en een 2G only slot. Dat zou in elk geval verklaren waarom je niet met beide sims op de SignaalPlus komt.
http://www.gizchina.com/2013/05/30/jiayu-g4-review/
@RobinStn Misschien een spanningspiekje gehad? Je kunt nog een factory reset proberen (reset knop 10s indrukken) en 'm dan even met rust laten.
Heb ik inderdaad geprobeerd maar ook dat heeft helaas niets geholpen.
88Weighed schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 08:42:
@RobinStn Misschien een spanningspiekje gehad? Je kunt nog een factory reset proberen (reset knop 10s indrukken) en 'm dan even met rust laten.
2157.2 MHz? Sinds wanneer is dat zo? Die frequentie heeft Vodafone pas sinds een paar maanden in bezit namelijk.88Weighed schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 08:42:
[...]
Ben even benieuwd waar je deze gevonden hebt. Ik kom 't op de officiële site van Jiayu namelijk niet tegen. Als dit klopt, dan zal de Jiayu G4 in elk geval niet op de SignaalPlus kunnen komen, die draait op 2157.2 MHz (download).
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
@Herrieman en 88Weighed;
Ik had die specs gevonden door te googelen. Maar blijkbaar zijn er meerdere varianten van dat toestel met verschillende radiomodules... Ik zou er niet gek van staan te kijken als er geen volledige 3G ondersteuning voor Europa in zit. Ik heb wel vaker gekke dingen mee gemaakt in die Aziatische onbekende merken.
2G (GSM): 900 (band 8) & 1800 MHz (band 3)
3G (UMTS): 2100 MHz (band 1)
4G (LTE): 800 (band 20), 1800 (band 3) en 2100 MHz (band 7)
In geval dat 1800 MHz voor 4G ingezet zal worden dan zal er geen 2G ondersteuning meer zijn. Ook in de omliggende cellen zal dan 2G uitgezet worden om interferentie tegen te gaan.
Ik had die specs gevonden door te googelen. Maar blijkbaar zijn er meerdere varianten van dat toestel met verschillende radiomodules... Ik zou er niet gek van staan te kijken als er geen volledige 3G ondersteuning voor Europa in zit. Ik heb wel vaker gekke dingen mee gemaakt in die Aziatische onbekende merken.
Helaas PaT,PaT schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:33:
2G (GSM): 900 (band 8) & 1800 MHz (band 3)
3G (UMTS): 2100 MHz (band 1)
4G (LTE): 800 (band 20), 1800 (band 3) en 2100 MHz (band 7)
In geval dat 1800 MHz voor 4G ingezet zal worden dan zal er geen 2G ondersteuning meer zijn. Ook in de omliggende cellen zal dan 2G uitgezet worden om interferentie tegen te gaan.
[ Voor 43% gewijzigd door robertwebbe op 12-07-2013 14:55 ]
@robertwebbe heb jij een ingang bij Vodafone m.b.t. verstoring met de Femtocell? Ik heb al sinds 15 juli het probleem dat de Femtocell, na deze door een stroomstoring is uitgegaan, niet meer actief wordt. Enige dat continue brandt is het rode lampje. Sinds 15 juli loopt er al een call via FB bij Vodafone maar het schiet werkelijk niet op; na 3 weken vroeg ik de status na en krijg dan het advies om de Femtocell van de stroom te halen, reset knop in te drukken, in het stopcontact te steken en de reset knop 30 seconden vast te houden, dan zou de Femtocell weer opnieuw software gaan laden... Werkt dus ook niet.
Ik heb de Femtocell al een paar keer gederegistreerd, uur gewacht, opnieuw geregistreerd etc. niks helpt. Zelfs heb ik de Femtocell in de Apple Airport Extreme base station (deze router hangt direct aan het glasvezel modem van Caiway) de Femtocell in de DMZ gehangen dus er zou niets geblocked kunnen zijn.
Weet jij of VF op afstand een reset kunnen geven richting een Femtocell of op zijn minst de Femtocell kunnen pollen?
Ooit ben ik een paar maanden geleden gebeld door iemand van 2e of 3e lijns support over het 4G issue waar we toen problemen mee hadden. Deze man wist heel veel van de Femtocell af, ik had ook wel verwacht snel een telefoontje te krijgen van zo'n iemand maar helaas werkt VF zeer traag wat ik niet eerder heb meegemaakt. De Femtocelll die er nu al een maand uit ligt begint toch wel erg vervelend te worden.
Ik heb de Femtocell al een paar keer gederegistreerd, uur gewacht, opnieuw geregistreerd etc. niks helpt. Zelfs heb ik de Femtocell in de Apple Airport Extreme base station (deze router hangt direct aan het glasvezel modem van Caiway) de Femtocell in de DMZ gehangen dus er zou niets geblocked kunnen zijn.
Weet jij of VF op afstand een reset kunnen geven richting een Femtocell of op zijn minst de Femtocell kunnen pollen?
Ooit ben ik een paar maanden geleden gebeld door iemand van 2e of 3e lijns support over het 4G issue waar we toen problemen mee hadden. Deze man wist heel veel van de Femtocell af, ik had ook wel verwacht snel een telefoontje te krijgen van zo'n iemand maar helaas werkt VF zeer traag wat ik niet eerder heb meegemaakt. De Femtocelll die er nu al een maand uit ligt begint toch wel erg vervelend te worden.
Hier is hij ook al een tijdje aan het storen, soms doet hij het wel soms niet.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
@RobinStn; volgens mij heb je alles gedaan wat je kon doen (de 30 seconden harde reset en deregistreren), dan begint hij weer met een 'maagdelijke' aanmelding en wordt de software gecontroleerd.
Als ik jou was zou ik met het apparaat en je aankoopbon naar een Vodafone winkel gaan en daar je verhaal doen en garantie proberen te claimen.
Als ik jou was zou ik met het apparaat en je aankoopbon naar een Vodafone winkel gaan en daar je verhaal doen en garantie proberen te claimen.
Ik woon in gebied waar 4G nu uitgerold is en dat merk ik! Niet zozeer dat ik nu op 4G loop te surfen (mocht ik willen met een Lumia 900)
Maar het 2G ontvangst is behoorlijk verbeterd sindsdien. Waar ik eerst plekken had waar ik geen bereik had in huis, zijn die plekken nu compleet verdwenen!
Dus voor degene die twijfelen over wel/niet een femtocell, misschien nog even wachten tot 4G in je gebied is uitgerold.
Dus voor degene die twijfelen over wel/niet een femtocell, misschien nog even wachten tot 4G in je gebied is uitgerold.
@RobinStn Kan je je serialnumber eens posten/via pm sturen, dan zal ik eens een blik werpen.
Hoi Verelias, ik heb zojuist het serie nummer per PM gestuurd.Verelias schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:01:
@RobinStn Kan je je serialnumber eens posten/via pm sturen, dan zal ik eens een blik werpen.
Ik woon in Amsterdam Centrum en daar heb ik sinds kort juist steeds vaker 'No Service' in beeld…PaT schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:27:
Ik woon in gebied waar 4G nu uitgerold is en dat merk ik! Niet zozeer dat ik nu op 4G loop te surfen (mocht ik willen met een Lumia 900)Maar het 2G ontvangst is behoorlijk verbeterd sindsdien. Waar ik eerst plekken had waar ik geen bereik had in huis, zijn die plekken nu compleet verdwenen!
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Weet niet in hoeverre de S4 al was getest met LTE en Signaalplus, maar sinds de software upgrade waarin LTE aangezet is vanochtend, crashed de S+ continu.
Dat Lte probleem is al tijden bekend bij vodafone. Had er vorig jaar december al last van op mijn lumia920.
Sinds gisteren 4g geactiveerd op mijn ABO en happy op mijn werk met 4g, echter bij thuiskomst crashed de s+ binnen paar minuten.
Wel anders dan vroeger. Toen deed hij steeds een reboot, nu gaat het oranje signaallampje branden. Zet ik de telefoon weer op max 3G en dan komt de s+ in een paar minuten weer stabiel online.
Vind het zelf erg teleurstellend om te zien dat het probleem na 8 maanden nog steeds niet opgelost is. Kan me dan ook niet voorstellen dat dit snel opgelost gaat worden en dat er veel mensen met problemen gaan komen nu 4g langzaam gemeengoed is en de meeste telefoons dit ook standaard aan gaan hebben.
Sinds gisteren 4g geactiveerd op mijn ABO en happy op mijn werk met 4g, echter bij thuiskomst crashed de s+ binnen paar minuten.
Wel anders dan vroeger. Toen deed hij steeds een reboot, nu gaat het oranje signaallampje branden. Zet ik de telefoon weer op max 3G en dan komt de s+ in een paar minuten weer stabiel online.
Vind het zelf erg teleurstellend om te zien dat het probleem na 8 maanden nog steeds niet opgelost is. Kan me dan ook niet voorstellen dat dit snel opgelost gaat worden en dat er veel mensen met problemen gaan komen nu 4g langzaam gemeengoed is en de meeste telefoons dit ook standaard aan gaan hebben.
Volgens mij zijn er nu toch cellen waar in één cel 2G en 4G aanstaat op 1800 MHz (in Utrecht zijn die er iig). Weet jij wat meer over het hoe en wat? En wanneer er 100 Mbps 4G komt bij Vodafone? (daarvoor moet 2G wel helemaal uit op 1800 MHz, maar dan moet er genoeg voice-capaciteit op 900 MHz zijn)robertwebbe schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:45:
Oh, en waarom staat EDGE niet overal aan, zelfs op plekken waar wel al 4G is nu? En is er nog wel een toekomst voor de SignaalPlus nu 4G gemeengoed gaat worden met ook goede binnenshuisdekking?
Hmm dat heb ik dus ook volgens mij met mijn Lumia 920, vanavond eens testen.SunnieNL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:08:
Dat Lte probleem is al tijden bekend bij vodafone. Had er vorig jaar december al last van op mijn lumia920.
Zijn er ook mensen die net als ik een Samsung S4 hebben waarbij de signaal+ crashed als de telefoon op LTE stand staat?
[ Voor 9% gewijzigd door Megapaul op 14-08-2013 16:48 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Als ik bovenstaande lees heeft dat niets met een specifiek toestel te maken, maar meer met LTE/4G Ik zie al een One, een 920 en nu een S4 voorbij komen met dat probleem.Megapaul schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:25:
Zijn er ook mensen met een Samsung S4 waarbij de signaal+ crashed als de telefoon op LTE stand staat?
Je had natuurlijk ook even kunnen lezen ...Megapaul schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:25:
Zijn er ook mensen die net als ik een Samsung S4 hebben waarbij de signaal+ crashed als de telefoon op LTE stand staat?
Ik heb net even getest, mijn lumia eerst op 3G gezet, toen had ik HSDPA op telefoon en toen op 4G gezet. Hij bleef werken.
Tja je heb helemaal gelijk, had het bericht van jou over het hoofd gezien.88Weighed schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:34:
[...]
Je had natuurlijk ook even kunnen lezen ...

Niet iedereen heeft last van het probleem. Ik vermoed dat het samenhangt of je 2G op 900 of op 1800 MHz ontvangt. Maar dat is maar een gok.
Ik heb toch problemen met mijn lumia 920 en femtocell. Als ik hen op 4G zet komen whatsapp berichten laat of zelfs niet binnen. Zodra ik 4G weer uitzet lijkt alles weer normaal. Dit is toch wel heel vervelend.
De femtocell lijkt zelf niet in storing te gaan.
De femtocell lijkt zelf niet in storing te gaan.
[ Voor 11% gewijzigd door Cyrus The Virus op 25-08-2013 17:17 ]
Laatste paar dagen geen problemen meer gehad met LTE aan op mijn telefoon. Lijkt dat ze toch wat opgelost hebben ondertussen.
Ik ga het eens proberen.Verelias schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:40:
Laatste paar dagen geen problemen meer gehad met LTE aan op mijn telefoon. Lijkt dat ze toch wat opgelost hebben ondertussen.
Bij mij werkt het sinds een tijdje prima, merk wel dat m'n S4 voorkeur heeft voor 4G en dus niet zo snel naar de S+ overschakelt.
Hier lijkt ook alles te werken met lumia 920 op 4G in een niet 4G gebied (waar ik woon)
Even ter info. Na nagenoeg 0,0 bereik in huis was ik het zat, dus de SignaalPlus Femtocell maar eens gehaald.
Ik heb vanmiddag de SignaalPlus Femtocell aangesloten nadat ik deze had geregistreerd op myvodafone.
Deze werkte prima binnen een halfuurtje.
Maar nu het (minder) leuke. Mijn vriendin heeft een abbo bij Vodafone, jeej
dan kan ik dat ding iig registreren. Ikzelf zit bij Hollandsnieuwe, in de gesloten modus kan ik online geen Hollandsnieuwe 06-nummer toevoegen
.
Echter in de open modus heb ook ik weer uitstekend bereik binnen in huis en kan dus bevestigen dat alle aanbieders die gebruik maken van het VDF netwerk in de open modus dus ook kunnen verbinden met de Femtocell
Ik heb vanmiddag de SignaalPlus Femtocell aangesloten nadat ik deze had geregistreerd op myvodafone.
Deze werkte prima binnen een halfuurtje.
Maar nu het (minder) leuke. Mijn vriendin heeft een abbo bij Vodafone, jeej
Echter in de open modus heb ook ik weer uitstekend bereik binnen in huis en kan dus bevestigen dat alle aanbieders die gebruik maken van het VDF netwerk in de open modus dus ook kunnen verbinden met de Femtocell
Het volgende is het geval,
Ik heb via martkplaats een femtocell gekocht, voor mijn ouders.
Registeren was geen probleem, de femtocell werkt zoals het zou moeten. Echter er is 1 raar iets.
Ik heb een weer app op mijn telefoon en als ik bij mijn ouders ben dan geeft de app aan dat ik in 't zand ben wanneer ik verbonden ben via de femtocell. Ook op de telefoon van mijn pa staat in de weer app 't zand. Ontkoppel ik de femtocell dan is het bereik minimaal maar de weer app geeft wel de juiste plaats aan.
De gene van wie ik de femtocell heb over genomen woont in 't zand.
Ik heb al resets gedaan maar niks hielp. Klantenservice van Vodafone kwam er ook niet uit. iemand een soortgelijke ervaring gehad?
Registeren was geen probleem, de femtocell werkt zoals het zou moeten. Echter er is 1 raar iets.
Ik heb een weer app op mijn telefoon en als ik bij mijn ouders ben dan geeft de app aan dat ik in 't zand ben wanneer ik verbonden ben via de femtocell. Ook op de telefoon van mijn pa staat in de weer app 't zand. Ontkoppel ik de femtocell dan is het bereik minimaal maar de weer app geeft wel de juiste plaats aan.
Ik heb al resets gedaan maar niks hielp. Klantenservice van Vodafone kwam er ook niet uit. iemand een soortgelijke ervaring gehad?
Ik denk dat dit zich vanzelf oplost, maar kan dat niet goed onderbouwenMegapaul schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 00:12:
Het volgende is het geval,
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Volgens mij is mijn femtocel dood, of is er weer een of andere storing ?
Als ik de femtocel in het stopcontact steek dan licht heel even het laatste lampje (telefoontje) oranje op en het rode lampje aan de andere kant blijft continu branden. Verder gebeurt er helemaal niks, de drie lampjes op het grijze vlak die normaal een beetje gaan knipperen en dan continu blijven branden blijven alledrie uit.
Ik heb de femtocel al ge-deregistreerd op de website, weer opnieuw geregistreerd, het reset knopje ingedrukt (kort en lang), de femtocel een paar uur uit het stopcontact gelaten en weer opnieuw aangesloten, niks helpt
Weet iemand of dit oplosbaar is, of wat ik nog meer kan proberen weer leven in dat ding te krijgen ?
Of is dit een garantie gevalletje ?
Als ik de femtocel in het stopcontact steek dan licht heel even het laatste lampje (telefoontje) oranje op en het rode lampje aan de andere kant blijft continu branden. Verder gebeurt er helemaal niks, de drie lampjes op het grijze vlak die normaal een beetje gaan knipperen en dan continu blijven branden blijven alledrie uit.
Ik heb de femtocel al ge-deregistreerd op de website, weer opnieuw geregistreerd, het reset knopje ingedrukt (kort en lang), de femtocel een paar uur uit het stopcontact gelaten en weer opnieuw aangesloten, niks helpt
Weet iemand of dit oplosbaar is, of wat ik nog meer kan proberen weer leven in dat ding te krijgen ?
Woon, nabij Zwaag dus dat is wel een stuk er vanaf.PinokkioTV schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 09:37:
[...]
Ik denk dat dit zich vanzelf oplost, maar kan dat niet goed onderbouwenTenzij je ook dicht bij ' Zand woont en je femtocell dat als nabuurcel ziet
@Megapaul
Er zijn meerdere manieren van plaatsbepaling en 1 ervan is op basis van de cell ID van de zendmast. De weer app gebruikt blijkbaar de cell ID en weet dan onmiddellijk waar je bent omdat de cell ID direct en altijd beschikbaar is en via internet herleid wordt naar een (ruwe) locatie. Voor weerdoeleinden is dat nauwkeurig genoeg.
Zoals PinokkioTV al zei, het zal zichzelf waarschijnlijk vanzelf oplossen. De systemen en databases blijven automatisch lerend en naarmate er van meerdere bronnen (jij en je familie) nieuwe informatie binnen komt (cell id en GPS) zal het vanzelf gecorrigeerd worden. Dit zou best enkele maanden in beslag kunnen nemen.
Ik vermoed dat zowel je vader als jij een Android hebben en dat de Google location databse gebruikt wordt. Het kan dan helpen door met zoveel mogelijk verschillende toestellen Google Maps te starten en wat omtrekkende bewegingen in en rondom je huis te maken (waarbij het toestel wel verbonden blijft met SignaalPlus). Google leert dan de nieuwe locatie en op een gegeven moment zal verwerkt zijn in de database en werken 3th party apps die deze database gebruiken weer correct.
@HerrieMan
Dit lijkt inderdaad op een hardware fout. Ik zou terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt of bellen met de klantenservice als je hem online gekocht hebt.
Er zijn meerdere manieren van plaatsbepaling en 1 ervan is op basis van de cell ID van de zendmast. De weer app gebruikt blijkbaar de cell ID en weet dan onmiddellijk waar je bent omdat de cell ID direct en altijd beschikbaar is en via internet herleid wordt naar een (ruwe) locatie. Voor weerdoeleinden is dat nauwkeurig genoeg.
Zoals PinokkioTV al zei, het zal zichzelf waarschijnlijk vanzelf oplossen. De systemen en databases blijven automatisch lerend en naarmate er van meerdere bronnen (jij en je familie) nieuwe informatie binnen komt (cell id en GPS) zal het vanzelf gecorrigeerd worden. Dit zou best enkele maanden in beslag kunnen nemen.
Ik vermoed dat zowel je vader als jij een Android hebben en dat de Google location databse gebruikt wordt. Het kan dan helpen door met zoveel mogelijk verschillende toestellen Google Maps te starten en wat omtrekkende bewegingen in en rondom je huis te maken (waarbij het toestel wel verbonden blijft met SignaalPlus). Google leert dan de nieuwe locatie en op een gegeven moment zal verwerkt zijn in de database en werken 3th party apps die deze database gebruiken weer correct.
@HerrieMan
Dit lijkt inderdaad op een hardware fout. Ik zou terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt of bellen met de klantenservice als je hem online gekocht hebt.
Thanks voor de tip, we hebben inderdaad allebij Android toestellen.robertwebbe schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 11:42:
@Megapaul
@robertwebbe @Megapaul
Klopt helemaal. Je telefoon haalt dit uit de Google database. Die wordt vanzelf weer gevuld met nieuwe info naarmate je telefoon dit doorstuurt.
Ik heb zelf een femtocell gehad waarvan Google dacht dat 'ie in Geldermalsen zat. Na een paar maanden (3 á 4) wist Google pas dat ik in Utrecht was.
Klopt helemaal. Je telefoon haalt dit uit de Google database. Die wordt vanzelf weer gevuld met nieuwe info naarmate je telefoon dit doorstuurt.
Ik heb zelf een femtocell gehad waarvan Google dacht dat 'ie in Geldermalsen zat. Na een paar maanden (3 á 4) wist Google pas dat ik in Utrecht was.
Ik had exact hetzelfde probleem begin juli. Het heeft toen met de VF webcare ruim een maand geduurd omdat ze eerst zeker wilde zijn dat de stekker kapot was... toen was ik nog niet geholpen. De een zei dit, de ander dat, ik werd zelfs naar een VF winkel gestuurd onder het motto 'daar kan je een nieuwe halen'. Nou dus niet want daar deed de VF winkel niet aan mee. Uiteindelijk nadat ik een mail heb gestuurd aan de directeur consumenten van VF kreeg ik netjes binnen 3 dagen een nieuwe stekker toegestuurd. En die deed het direct goed. Dus ik zou zeker de stekker terugbrengen en hopelijk wordt je "iets" sneller geholpen dan dat het bij mij is gegaan.HerrieMan schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 10:11:
Volgens mij is mijn femtocel dood, of is er weer een of andere storing ?
Heb je 'm dan niet een beetje voor niets eigenlijk nu, de SignaalPlus? Omdat 4G zo goed werkt dat hij niet meer nodig is?88Weighed schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:13:
Bij mij werkt het sinds een tijdje prima, merk wel dat m'n S4 voorkeur heeft voor 4G en dus niet zo snel naar de S+ overschakelt.
SignaalPlus is er voornamelijk voor spraak. En dat heb je nog niet op 4G, dan schakelt die terug. En dan zal die je femto weer weten te vinden. In theorie dan, ik heb dit nog niet in de praktijk gezien. Misschien kan 88Weighed hier iets over vertellen?
4G is op dit moment alleen data. Tele2 is in Europa druk aan het testen met VoLTE (een soort VoIP, maar dan net ff anders).
Zodra ik nu ga bellen schakelt mijn telefoon over op een netwerk wat een spraakverbinding ondersteund. Buiten wil dat nog wel eens het EDGE (2,75G) netwerk zijn, maar binnen is dat altijd naadloos naar de S+.
Zodra ik nu ga bellen schakelt mijn telefoon over op een netwerk wat een spraakverbinding ondersteund. Buiten wil dat nog wel eens het EDGE (2,75G) netwerk zijn, maar binnen is dat altijd naadloos naar de S+.
Schakelt die na het telefoongesprek dan ook weer terug naar 4G?
Als het goed is wel, LTE netwerken hebben in de meeste gevallen zelfs dual attach waarbij het toestel voor data op 4G aangemeld is maar voor voice via 3G (of 2G) aangemeld is.
Dus thuis zit je dan op 4G maar schakelt hij voor het gesprek over naar de S+?88Weighed schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:32:
4G is op dit moment alleen data. Tele2 is in Europa druk aan het testen met VoLTE (een soort VoIP, maar dan net ff anders).
Da's wel gaaf; dacht dat Vodafone alleen terugviel naar 2G voor spraak en nooit naar 3G, maar dat verhaal klopt blijkbaar toch niet dan
Ik ook, daarom vraag ik het maar aan iemand met praktijkervaring.
Zij jij laatst nu ergens dat KPN 3G aan het testen was op 900 MHz in Noord-Holland?
Zij jij laatst nu ergens dat KPN 3G aan het testen was op 900 MHz in Noord-Holland?
Ja Robert: zie hier: De status van 4G netwerken Nederland
Jij weet niet toevallig iets over 3G op 900 MHz bij Vodafone, als soort-van insider?
Jij weet niet toevallig iets over 3G op 900 MHz bij Vodafone, als soort-van insider?
Nou, mijn ervaringen zijn gelukkig wat beter, belletje gedaan naar klantenservice, die gaven aan dat ik bij de winkel moest langsgaan. Dus op mijn fiets gesprongen, femtocell teruggebracht, 3 dagen later lag er een nieuwe voor me klaar die wel weer gewoon netjes werkt. Het kan dus gelukkig ook andersRobinStn schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:41:
[...]
Ik had exact hetzelfde probleem begin juli. Het heeft toen met de VF webcare ruim een maand geduurd omdat ze eerst zeker wilde zijn dat de stekker kapot was... toen was ik nog niet geholpen. De een zei dit, de ander dat, ik werd zelfs naar een VF winkel gestuurd onder het motto 'daar kan je een nieuwe halen'. Nou dus niet want daar deed de VF winkel niet aan mee. Uiteindelijk nadat ik een mail heb gestuurd aan de directeur consumenten van VF kreeg ik netjes binnen 3 dagen een nieuwe stekker toegestuurd. En die deed het direct goed. Dus ik zou zeker de stekker terugbrengen en hopelijk wordt je "iets" sneller geholpen dan dat het bij mij is gegaan.
Meestal niet, de signaalsterkte van de S+ is wel zoveel sterker dat de telefoon (dit is telefoongedrag) geen reden ziet tot overschakelen naar het binnen bereik zijnde 4G netwerk. Neem ik m'n telefoon mee naar zolder dan is de S+ een stuk zwakker en schakelt de telefoon wel weer over naar 4G.robertwebbe schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:38:
Schakelt die na het telefoongesprek dan ook weer terug naar 4G?
Soms ook weer wel, maar dat kan ook zijn omdat de buren de S+ ook gebruiken (open modus). Dan wordt je het 2G netwerk op geforceerd als de S+ het te druk heeft. Telefoon ziet echter ook 4G, dus schakelt weer verder om naar 4G.
De beslissing wanneer een toestel wisselt van 2G, 3G of 4G in stand by modus wordt volgens mij voornamelijk bepaald door de software van het toestel. Net zoals de meeste toestellen nu af en toe zoeken naar een 3G netwerk als die op 2G zit. En als er 3G is, dan schakelt die in de meeste gevallen over, ook al is de signaalsterkte zwakker. Dit zal ongetwijfeld ook gaan gelden voor 4G.
Anders is het bij actief gesprek. In dat geval heeft het netwerk ook nog iets te zeggen. Ik hoorde dat als er hand-over is naar 3G of 2G dat die daar dan ook tijdens de hele sessie daar blijft. De reden zal vast zijn om de dropped call rate laag te houden, hand over tussen 2G, 3G en 4G is de grootste veroorzaker van dropped calls.
Anders is het bij actief gesprek. In dat geval heeft het netwerk ook nog iets te zeggen. Ik hoorde dat als er hand-over is naar 3G of 2G dat die daar dan ook tijdens de hele sessie daar blijft. De reden zal vast zijn om de dropped call rate laag te houden, hand over tussen 2G, 3G en 4G is de grootste veroorzaker van dropped calls.
Precies wat ik bedoel, alleen je zegt het anders
Misschien voor de gebruikers van de femtocell, Iemand die wat zinnigs kan zeggen over het wel dan niet gaan werken van Ziggo mobiel (=Vodavone) op deze femtocell.
Ik heb er maar even een apart topic over geopend daar het in principe wel een andere aanbieder is van mobiele telefonie ( Ziggo mobiele telefonie icm Vodafone femtocell)
Ik heb er maar even een apart topic over geopend daar het in principe wel een andere aanbieder is van mobiele telefonie ( Ziggo mobiele telefonie icm Vodafone femtocell)
Als het goed is moet dat werken. In open mode kunnen deze toestellen waarschijnlijk gewoon connecten (werkt bij bijvoorbeeld hollandse nieuwe ook). In closed mode kan het lastig zijn omdat je volgens mij geen users van virtual operators kan toevoegen via de webinterface.
Het netwerk kan voorkeurgetalletjes hangen aan de verschillende netwerken. Zo is Vodafone ongeveer het enige netwerk dat ik ken dat geen voorkeur geeft aan GSM1800 boven GSM900 op het moment dat dat in bereik is (normaal wil je dat users daarheen switchen ook als het signaal bijv. 6 dB zwakker is)... Geen idee hoe dat precies inter-standaard werkt, maar daar zijn vast ook manieren voor, om zelfs 4G te laten gebruiken als de sterkte daarvan véél lager is dan die van 3G. Het mobieltje maakt dan zelf de beslissing, maar wel op basis van de instructies van het netwerk.robertwebbe schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:37:
De beslissing wanneer een toestel wisselt van 2G, 3G of 4G in stand by modus wordt volgens mij voornamelijk bepaald door de software van het toestel. Net zoals de meeste toestellen nu af en toe zoeken naar een 3G netwerk als die op 2G zit. En als er 3G is, dan schakelt die in de meeste gevallen over, ook al is de signaalsterkte zwakker. Dit zal ongetwijfeld ook gaan gelden voor 4G.
Bij een actieve dataverbinding heeft het netwerk ook iets te zeggen net als bij een gesprek, en bij veel mensen is de dataverbinding altijd wel actief als ze niet op wifi zitten. Bij Vodafone was een hele tijd terug een storing waardoor je bij slechte 3G-data-signaalsterkte ook al naar 2G werd gestuurd terwijl 3G nog best goed bruikbaar was op die signaalsterkte.
Tijdens een call ga je inderdaad niet meer terug naar 3G, omdat de kans toch groot is dat je even later weer naar 2G zou moeten. Goeie kans dat dat sowieso problematisch is ivm legacy-dingen op 2G.
Die open mode klinkt vrij logisch. Het is natuurlijk wel dat hollandse nieuwe een soort van dochter is van vodafone. Ik zie ziggo niet als een dochter ( ze lopen om een of andere reden ook geheimzinnig te doen dat het via het vodafone netwerk gaat).Verelias schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:32:
Als het goed is moet dat werken. In open mode kunnen deze toestellen waarschijnlijk gewoon connecten (werkt bij bijvoorbeeld hollandse nieuwe ook). In closed mode kan het lastig zijn omdat je volgens mij geen users van virtual operators kan toevoegen via de webinterface.
Ik ga maar es even op zoek naar iemand die ziggo mobiel heeft en ga het dan maar eens testen.
@Down Under;
Alle MVNO's die gebruik maken van het Vodafone macro netwerk kunnen ook op de SignaalPlussen, zolang ze maar in open modus staan.
Alle MVNO's die gebruik maken van het Vodafone macro netwerk kunnen ook op de SignaalPlussen, zolang ze maar in open modus staan.
Thx voor de info, ik ga er es even mee aan de slag.
Anoniem: 548069
Hoeveel FemtoCellen (2.0)
kun je op adres registreren. Zodra ik namelijk een 2e aansluit op ons zakelijk adres gaat de eerste de mist in. Vreemd. We hebben 5 aparte router/modems met ieder een eigen publiek adres. Alle poorten die nodig zijn staan open. Krijg het niet voor elkaar. http://tweakimg.net/g/s/bonk.gif

Hoe gaat 'ie de mist in (led status ..)? Ze kunnen zichzelf namelijk ook uitschakelen door interferentie (van elkaar). Dan zitten ze te dicht op elkaar en kun je nog proberen ze verder uit elkaar te zetten.
Wij hebben bij ons op kantoor 4 van die dingen op 1 verbinding live. Dus het zou in principe gewoon moeten werken. Misschien iets in de router(s) waarmee de femtocellen een probleempje hebben.
Ik heb er thuis ook 2 en geen enkel probleem. In veel gevallen gaat er iets mis met de NAT of DHCP.
SignaalPlus gebruikt de UDP poorten 319, 500 en 4500, deze moeten open staan.
SignaalPlus gebruikt de UDP poorten 319, 500 en 4500, deze moeten open staan.
[ Voor 33% gewijzigd door robertwebbe op 25-10-2013 10:57 ]
Eindelijk, na 3 jaar geklaag van mij en mijn vrouw waren we het beu en hebben we zo'n kastje gekocht. Hij hangt een halve meter van mijn router af maar het werkt hier prima! van 1 streepje naar 5! 3g-functionaliteit weet ik niet, heb ik geen behoefte an want schakel toch over op wifi thuis maar bellen werkt goed.
Hoi,
Heb nagevraagd of je met ziggo abbo gebruik kunt maken van de femtocell van vodafone via de twitter helpdesk van ziggo en vodafone en beide zeggen dat dit niet mogelijk is.
Echter ben ik ook erg benieuwd of dat dit in de 'open' modus wel zou kunnen.
iemand er hands-on ervaring mee die uitsluitsel kan geven?
Heb nagevraagd of je met ziggo abbo gebruik kunt maken van de femtocell van vodafone via de twitter helpdesk van ziggo en vodafone en beide zeggen dat dit niet mogelijk is.
Echter ben ik ook erg benieuwd of dat dit in de 'open' modus wel zou kunnen.
iemand er hands-on ervaring mee die uitsluitsel kan geven?
[ Voor 12% gewijzigd door ikkezelf1 op 10-12-2013 14:43 ]
Hoi ikkezelf,
Aangezien ziggo mobiel roamt via Vodafone zal het in openmode moeten werken. In principe werkt elke MVNO die het netwerk van Vodafone gebruikt in open mode, in closed mode kan je de nummers niet toevoegen.
Aangezien ziggo mobiel roamt via Vodafone zal het in openmode moeten werken. In principe werkt elke MVNO die het netwerk van Vodafone gebruikt in open mode, in closed mode kan je de nummers niet toevoegen.
Ja, dat gaat inderdaad werken. Alleen.... Als je een SignaalPlus koopt dien je hem eerst te registreren voordat je hem kunt gebruiken en kunt instellen. En daar heb je een MyVodafone account voor nodig en die heb je alleen weer als je een Vodafone aansluiting hebt. Als je iemand kent die dat heeft zou je kunnen vragen of dat je zijn of haar account mag gebruiken. Kost niets, het is slechts een registratie. En je kunt zoveel SignaalPlussen instellen als je wilt.
Voorheen gaf iemand de tip om er een prepaid kaartje bij te kopen, puur voor de registratie. Dat kan maar dan moet je er wel voor zorgen dat die prepaid actief blijft. Dat betekent minimaal 1x per jaar €10 tegoed er op storten en 1x per jaar een uitgaand gesprek voeren. Als je dat vergeet wordt de prepaid aansluiting opgeheven, het MyVodafone account opgeheven en stopt je SignaalPlus met werken.
Een vriend vragen is dus veel makkelijker. Zolang die maar bij Vodafone blijft. En als je echt niemand kunt vinden dan zijn er vast wel medetweakers die je willen helpen.
Voorheen gaf iemand de tip om er een prepaid kaartje bij te kopen, puur voor de registratie. Dat kan maar dan moet je er wel voor zorgen dat die prepaid actief blijft. Dat betekent minimaal 1x per jaar €10 tegoed er op storten en 1x per jaar een uitgaand gesprek voeren. Als je dat vergeet wordt de prepaid aansluiting opgeheven, het MyVodafone account opgeheven en stopt je SignaalPlus met werken.
Een vriend vragen is dus veel makkelijker. Zolang die maar bij Vodafone blijft. En als je echt niemand kunt vinden dan zijn er vast wel medetweakers die je willen helpen.
Een gesprek voeren is volgens mij niet eens nodig. Volgens mij is alleen jaarlijks opwaarderen de eis bij Vodafone. En via de internetsite van Vodafone kan dat opwaarderen inderdaad met 10,- euro per jaar.
SignaalPlus in huis, gekocht toen ik nog bij Vodafone zat en nu bij Hollandsnieuwe. Over het algemeen prima ding, doet precies waar ik 'm voor wilde: Spraak-bereik in huis verbeteren.
Tot voor kort mooi vijf streepjes, ook met Hollandsnieuwe want 'open' gezet toen ik nog bij Vodafone was.
Nu geen streepjes en soms twee. Toch een vriend met Vodafone zoeken? Ding zelf staat niet in storing.
(Doe nu net even speedtestje over 3G, wifi uitgezet. Eigenlijk gewoon goed. Misschien zo laten?)
Tot voor kort mooi vijf streepjes, ook met Hollandsnieuwe want 'open' gezet toen ik nog bij Vodafone was.
Nu geen streepjes en soms twee. Toch een vriend met Vodafone zoeken? Ding zelf staat niet in storing.
(Doe nu net even speedtestje over 3G, wifi uitgezet. Eigenlijk gewoon goed. Misschien zo laten?)
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Of hebben je buren misschien ook een SignaalPlus?
Ik had ook een signaalplus in open modus gezet voor mijn nummer geporteerd werd. Na nummerportering naar een andere aanbieder deed de signaal plus het niet meer tot ik hem op een ander wel bij Vodafone actief nummer registreerde. Dus trek je signaal plus eens uit de wandcontactdoos en kijk wat je aan signaalsterkte over houdt. Is dit hetzelfe gebleven, dan bel nu via de buren.
Vodafone's handover van 3G naar 2G werkt bij mij eigenlijk altijd probleemloos. Dus als ontvangst op 3G wegvalt dan val je altijd op tijd terug naar 2G.
Maar 't is zonde als je zo'n ding hebt en het niet gebruikt natuurlijk. Dus misschien toch prepaid regelen of een vriend met Vodafone zoeken ofzo inderdaad.
Maar 't is zonde als je zo'n ding hebt en het niet gebruikt natuurlijk. Dus misschien toch prepaid regelen of een vriend met Vodafone zoeken ofzo inderdaad.
Wat is eigenlijk de 3G snelheid van de SignaalPlus? Heeft iemand al eens speedtests gedaan?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Rond de 4 Mbps. Voldoende voor de meeste apps en voor je bezoekers. Als ze meer willen zou je ze nog altijd je WiFi sleutel kunnen geven.
Vergeet niet dat bellen de hoofdzaak is bij SignaalPlus.
Vergeet niet dat bellen de hoofdzaak is bij SignaalPlus.
Dank jullie wel, ik was hier gewoon nieuwsgierig naar :)! Die Upload is wel heel goed, over het normale 3G netwerk haal je dat niet.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
sinds een paar dagen doet mijn femtocel het niet meer alleen het rode lampje blijft branden voor power.
de rest niks.
heb al 10 en 30 sec. de reset knop geprobeerd,
een uur uit het stopcontact maar verder dan het power lampje komt hij niet
de rest niks.
heb al 10 en 30 sec. de reset knop geprobeerd,
een uur uit het stopcontact maar verder dan het power lampje komt hij niet
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Probeer eens 30 seconden resetknop, 10 seconden wachten en dan weer 30 seconden regelknop.
En doe de kabel eens in een laptop zodat je zeker weet dat er internet is de kabel aanwezig is.
En doe de kabel eens in een laptop zodat je zeker weet dat er internet is de kabel aanwezig is.
[ Voor 45% gewijzigd door robertwebbe op 21-12-2013 16:43 ]
kabel getest en die doet het,
heb ook een andere kabel geprobeerd die goed is.
maar het zelfde resultaat.
power lampje blijft branden en verder niks.
heb ook een andere kabel geprobeerd die goed is.
maar het zelfde resultaat.
power lampje blijft branden en verder niks.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Euh, ook je femto ís gewoon normale 3G hoor. Je gaat bekabeld naar een mast zeg maar, en vandaar krijg je dus de max snelheid van de mast.Jassy schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:47:
Dank jullie wel, ik was hier gewoon nieuwsgierig naar :)! Die Upload is wel heel goed, over het normale 3G netwerk haal je dat niet.
Volgens mij ga je niet naar een mast maar direct naar de switch. De beperking zal hem meer zitten in de hardware van de femtocell zelf en uiteraard de software.
De femtocel *is* de mast, alleen kleiner vermogen dan een reguliere mast (en dus past 'ie in een klein doosje). Net zo goed als dat elke mast via een bedraad netwerk naar vodafone ge-route wordt, wordt je femtocel-mast via je switch ook naar Vodafone ge-route.
Volgens mij bedoelt UltraSub een repeater, die pikt dmv een donorantenne het signaal van de mast op en zend het (versterkt) opnieuw uit. Bij slecht bereik noemt met dit het shit in, shit out principe
.
Een femtocell (zoals SignaalPlus) maakt inderdaad verbinding met het core netwerk van Vodafone (via een femtocell gateway) en is de "mast", waarbij mast uiteraard de verkeerde term is. Een mast is een hoog ding waar een macrocell in hangt. Als je het heel graag wilt kun je je femtocell ook in een mast hangen, maar nuttig is dat niet.
Een femtocell (zoals SignaalPlus) maakt inderdaad verbinding met het core netwerk van Vodafone (via een femtocell gateway) en is de "mast", waarbij mast uiteraard de verkeerde term is. Een mast is een hoog ding waar een macrocell in hangt. Als je het heel graag wilt kun je je femtocell ook in een mast hangen, maar nuttig is dat niet.