Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 13:32
Beste Tweakers,

Naar aanleiding van berichtgeving hier op Tweakers heb ik besloten een Femtocell aan te schaffen bij Vodafone.
Naar veel ontkenning door de medewerkers van Vodafone (Een Femtocell? Een WAT?, Een Femtocell? Nee, die leveren we nog niet, tot zelfs: Een Femtocell? Meneer, denkt u nou echt dat u zelf een antenne kunt plaatsen?), uiteindelijk toch de juiste mensen weten te bereiken die zo'n ding kunnen uitleveren.

Krijg ik vervolgens het volgende bericht:

"Wilt u alstublieft de 16 nummers opgeven die bij de Femtocell aangemeld moeten worden?"

Na gevraagd te hebben waar dat voor dient (Ik dacht wellicht vanwege een aangepast tarief voor telefoontjes via de Femtocell), kreeg ik te horen dat een Femtocell alleen van te voren aangemelde nummers kan bedienen, aldus Vodafone.

We hebben het hier over de 'zakelijke' Femtocell, SignaalPlus van Vodafone. Hiermee valt m.i. een groot deel van het nut van zo'n femtocell weg. Al mijn klanten kunnen dan binnen niet bellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.imagzin.nl/wp-content/uploads/2011/09/Vodafone-Access-Gateway-Femtocell.jpg
Vodafone's Femtocell

Vraag: Is het echt waar? Werkt een femtocell niet zonder whitelist maar gewoon met een maximum aantal gelijktijdige bellers (16 in dit geval dus.)? En weet iemand of er alternatieven zijn waar dat wel het geval is?

Over een aantal maanden introduceert Vodafone de femtocell ook voor consumenten. Zullen die dezelfde beperking hebben? Lijkt me erg ongunstig voor gasten/bezoek?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Torrentus

P.S. Voor geïnteresseerde Tweakers; Je krijgt geen korting bij Vodafone als je via de femtocell belt en de aanschafkosten bedragen €99,- (waarschijnlijk ex. BTW)

[ Voor 10% gewijzigd door Torrentus op 27-01-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

http://www.expertreviews....5258/vodafone-sure-signal

als ik dit zo lees kan je max 30 aanmelden waarvan 4 gelijktijdig iets kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kunt ook gewoon een gsm versterker met een externe antenne aanschaffen (die je buiten hangt). Dat moet ook wel voor onder de 100 euro te doen zijn lijkt me. Die versterkt dus eigenlijk gewoon alle gsm signalen. Misschien dat ze er ook voor 3G zijn, maar dat is ongetwijfeld een stukkie duurder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Satch schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:05:
Je kunt ook gewoon een gsm versterker met een externe antenne aanschaffen (die je buiten hangt). Dat moet ook wel voor onder de 100 euro te doen zijn lijkt me. Die versterkt dus eigenlijk gewoon alle gsm signalen. Misschien dat ze er ook voor 3G zijn, maar dat is ongetwijfeld een stukkie duurder. :)
Ja, ik heb zelf ook aan die optie gedacht, maar het schijnt vaak alleen maar storing op het netwerk te veroorzaken en niet legaal te zijn in Nederland zonder toestemming van de provider (frequentie-kwestie natuurlijk).

Vodafone laat weten dat de limiet 16 personen is. Misschien hebben ze custom firmware op dat ding geladen. Ze laten ook weten dat de limiet er is 'om te voorkomen dat er andere mensen op jou femtocell gaan bellen'. Tsja, begrijpelijk, maar wat nou als ik dat juist wél wil? Jammer dat ik de whitelist niet uit kan schakelen.

Ik ga nog eens goed naar de versterkers kijken :) Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Torrentus schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:18:
[...]

Ja, ik heb zelf ook aan die optie gedacht, maar het schijnt vaak alleen maar storing op het netwerk te veroorzaken en niet legaal te zijn in Nederland zonder toestemming van de provider (frequentie-kwestie natuurlijk).

Vodafone laat weten dat de limiet 16 personen is. Misschien hebben ze custom firmware op dat ding geladen. Ze laten ook weten dat de limiet er is 'om te voorkomen dat er andere mensen op jou femtocell gaan bellen'. Tsja, begrijpelijk, maar wat nou als ik dat juist wél wil? Jammer dat ik de whitelist niet uit kan schakelen.

Ik ga nog eens goed naar de versterkers kijken :) Bedankt voor het meedenken.
Als de binnendekking onvoldoende is dan kan Vodafone zelf versterkers aanbrengen in jouw pand. Op deze manier regelen zij het voor je, heb jij precies wat je wilt hebben en het zou je ook nog eens niks moeten kosten ;)

Even Vodafone bellen denk ik ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
MensionXL schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:52:
[...]

Als de binnendekking onvoldoende is dan kan Vodafone zelf versterkers aanbrengen in jouw pand. Op deze manier regelen zij het voor je, heb jij precies wat je wilt hebben en het zou je ook nog eens niks moeten kosten ;)

Even Vodafone bellen denk ik ;)
.. Als consument? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een consument met klanten?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik wil wel zo'n ding voor op vakantie. Routertje mee met VPN tunnel naar thuis, kan ik lekker voor weinig bellen aan de andere kant van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bartjeee schreef op zondag 29 januari 2012 @ 02:49:
Ik wil wel zo'n ding voor op vakantie. Routertje mee met VPN tunnel naar thuis, kan ik lekker voor weinig bellen aan de andere kant van de wereld.
AT&T biedt in de VS ook dit soort femtocellen aan, maar daar zit ook een GPS in zodat je ze niet buiten de VS kunt gebruiken.

Dat zal deze ook wel hebben, aangezien GSM frequenties gebruiken zonder licentie == big trouble. En dat doe je in het buitenland, want daar heeft Vodafone Libertel N.V. die licentie niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 23:56
In zoverre ik begrepen heb, zit er een 2G-modem ingebouwd. Deze zal dus wel contact leggen met Vodafone, of wellicht de aanwezige netwerken scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
CyBeR schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:35:
[...]

Een consument met klanten?
Gasten/Kennissen. Je begrijpt wellicht dat ik bij Vodafone vanuit mijn bedrijf moet praten om überhaupt zo'n ding te krijgen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Torrentus schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:16:
[...]

Gasten/Kennissen. Je begrijpt wellicht dat ik bij Vodafone vanuit mijn bedrijf moet praten om überhaupt zo'n ding te krijgen. :>
Haha, ik dacht al: ik zal toch niet gek geworden zijn en het hebben verzonnen? :D
We hebben het hier over de 'zakelijke' Femtocell, SignaalPlus van Vodafone. Hiermee valt m.i. een groot deel van het nut van zo'n femtocell weg. Al mijn klanten kunnen dan binnen niet bellen.
Maar ik weet niet hoeveel klanten kennissen het precies zijn maar anders kun je toch hun nummers erin zetten? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
MensionXL schreef op zondag 29 januari 2012 @ 17:12:
[...]

Haha, ik dacht al: ik zal toch niet gek geworden zijn en het hebben verzonnen? :D

[...]

Maar ik weet niet hoeveel klanten kennissen het precies zijn maar anders kun je toch hun nummers erin zetten? :)
Ja, je hebt gelijk.. Zelf ook aan gedacht, en als dat kan schaf ik hem ook aan :)
Maar.. De medewerkers laten doorschemeren dat je zelf de nummers niet meer kunt aanpassen. Dus heb duidelijk gesteld dat áls dat kan, ik er een bestel.. ik wacht op antwoord :*)

Edit:
quote: Vodafone
Een Femtocel is zo ingericht dat er nummers aan gekoppeld dienen te worden. Het is wel mogelijk om er nummers aan toe te voegen maar aangezien deze dienst nu nog min of meer in de pilot fase zit kan dat vooralsnog via ons geregeld worden. Wij nemen het op onze beurt dan met Vodafone op. Het is uiteraard wel de bedoeling dat het in de nabije toekomst via My Vodafone Zakelijk kan.
;w

[ Voor 26% gewijzigd door Torrentus op 31-01-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-04 20:59
Vraagje, ben je hier nog verder mee gekomen?

want na die storing van laatst is het hier(bedrijf) drama met het bereik.

ben benieuwd of je er 1 heb kunnen bemachtigen, en zo ja hoe?
want wij kunnen dat wel gebruiken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319977

Ik heb er een vandaag binnengekregen. Een Huawei UAP 2105V. Vodafone is niet scheutig met deze devices en het heeft lang geduurd voordat ik er eentje kreeg. Ik werk veel thuis en heb al jaren Vodafone via mijn werkgever. Altijd veel last gehad met wegvallende gesprekken etcetera. Mijn oude werkgever was niet te porren tot aktie, maar mijn nieuwe werkgever heeft Vodafone onder druk gezet.

Zodoende kwam Vodafone met deze optie. Mijn telefoonnummer doorgegeven waarna de femtocell per koerier werd bezorgd. Mooie brief erbij, maar geen handleiding. Dus googlen... zeer weinig te vinden, de meeste documentatie is in de UK te vinden, Vodafone heeft hier een offering die Sure Signal heet. Ports geconfigureerd waarna het wachten is op activatie. De femtocell kost zo'n 100 euro, ik zou niet weten wat de maandelijkse kosten zijn. Vodafone zet inderdaad zelf de telefoonnummers erin die van de femtocell gebruik kunnen maken. Volgens mij kunnen er maximaal 12 telefoonnummers in worden gezet en kunnen er maximaal 4 gelijktijdige gesprekken worden gehouden... Een oplossing voor kleinere bedrijven en prive situaties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 08:27
Na een periode van een aantal maanden, ben ik benieuwd hoe de ervaringen tot nu toe zijn.
-Wat gebeurt er bijvoorbeeld met je telefoonverbinding als je flink aan downloaden bent?
-Heb je echt 2G dekking nodig om zonder problemen de femtocell te kunnen gebruiken?

Ok ben ik benieuwd of er naast je aanschaf ook nog maandelijkse kosten verbonden zijn aan het gebruik van deze femtocell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:02
Gadgeteer schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:21:
Na een periode van een aantal maanden, ben ik benieuwd hoe de ervaringen tot nu toe zijn.
-Wat gebeurt er bijvoorbeeld met je telefoonverbinding als je flink aan downloaden bent?
-Heb je echt 2G dekking nodig om zonder problemen de femtocell te kunnen gebruiken?

Ok ben ik benieuwd of er naast je aanschaf ook nog maandelijkse kosten verbonden zijn aan het gebruik van deze femtocell?
1) Voor de Femtocell heb je maximaal 1mbits nodig om 4 gebruikers tegelijk te laten bellen/internetten zonder dat er problemen onstaan.(gesprekskwaliteit etc)
2) Tuurlijk heb je geen 2G dekking nodig...Femtocell staat via je internet verbinding direct verbonden met het VF netwerk. Voor alle Femtocell gebruikers is capaciteit gereserveerd op het netwerk. Dus als er een locale storing is op een mast bijvoorbeeld. Kun jij gewoon verder bellen.

Vraag: Is het echt waar? Werkt een femtocell niet zonder whitelist maar gewoon met een maximum aantal gelijktijdige bellers (16 in dit geval dus.)? En weet iemand of er alternatieven zijn waar dat wel het geval is?
Momenteel wordt er gebruik gemaakt van een acces list. Maar als de dienst live gaat kun je hem in "Open Modus" waardoor elke VF abonnee/prepaid gebruiker er gebruik van kan maken....

ps. geen maandelijke kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 08:27
Ik las ergens dat het signaal kan storen op andere signalen op dezelfde frequentie. Bijvoorbeeld telefoons met een SIM van een andere provider, herkent iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gadgeteer schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:00:
Ik las ergens dat het signaal kan storen op andere signalen op dezelfde frequentie. Bijvoorbeeld telefoons met een SIM van een andere provider, herkent iemand dit ook?
Signalen op dezelfde frequentie storen elkaar inderdaad maar elke provider heeft zijn eigen stukje bandbreedte en dus een andere frequentie. Ik neem niet aan dat Vodafone opeens op de frequentie van KPN of T-Mobile zal uitzenden dus je zal niks merken hiervan :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sulo77
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-05 04:45
Mooi apparaat, handig voor op vakantie lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-05 10:56
Vanaf 3 september 2012 biedt Vodafone als eerste Nederlandse telecomaanbieder zowel particuliere als zakelijke klanten de mogelijkheid hun inpandige 3G-dekking via femtocel-technologie te verbeteren. Het gebruik van zware materialen in de bouwconstructies van huizen en kantoorgebouwen of een ligging op grote hoogte kan resulteren in verminderde dekking van het 3G-netwerk. Onder de naam SignaalPlus Plug&Play biedt Vodafone de femtocel aan, die tevens als back-up kan dienen tijdens piekmomenten of een storing op het mobiele netwerk. Het breed beschikbaar maken van femtocellen sluit aan bij Vodafone’s netwerkinnovatieprogramma ‘Fast Forward’, waarmee de telecomaanbieder onder meer de dekking en capaciteit van het mobiele netwerk verder verbetert.

Klanten die SignaalPlus Plug&Play aanschaffen, ontvangen een apparaatje – de femtocel – dat een 3G-signaal zendt en ontvangt voor bellen en mobiel internetten. De femtocel is ontworpen om in een woonhuis of kleine bedrijfsomgeving te plaatsen en wordt via een vaste internetverbinding verbonden met het netwerk van Vodafone. Eenmaal aangesloten ontstaat een 3G-signaal met een straal van circa 30 meter. Door de verbinding via het vaste internet is de femtocel ongevoelig voor drukte of storingen op het mobiele netwerk.

Het apparaat is alleen bruikbaar voor 3G-apparaten die zijn voorzien van een Vodafone-simkaart (maximaal acht gesprekken of datasessies tegelijkertijd) en kan zowel gesloten als open gebruikt worden. In het eerste geval bepaalt de klant zelf welke telefoonnummers gebruikmaken van de femtocel, in het tweede geval kunnen alle Vodafone-klanten binnen bereik van de femtocel deze gebruiken. De adviesprijs voor SignaalPlus Plug&Play bedraagt € 85 (incl. btw) voor consumenten en € 70,25 (excl. btw) voor zakelijke klanten.

SignaalPlus Plug&Play is de opvolger van de Huawei variant die in oktober 2011 in gelimiteerde oplage voor alleen zakelijke klanten op de markt kwam. Door het almaar groeiende gebruik van smartphones en mobiel internet neemt het belang van een goede inpandige 3G-dekking steeds verder toe.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
SignaalPlus Plug&Play

Ik ben zelf beta tester en heb er zelf ook even een hands on video van gemaakt:

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Vodafone SignaalPlus Plug&Play femtocell demonstratie

Ter verduidelijking:
Je kunt hem dus volledig open zetten, dan kunnen alle Vodafone klanten profiteren.
Je kunt hem dus op gesloten modus zetten, dan kun je 32 telefoonnummers registreren (via My.Vodafone.nl).
In het filmpje zei ik 16, dat was bij de vorige versie het geval

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8446/7874779520_4e08f58061_o.jpg

Er kunnen 8 gelijktijdige sessies zijn.
Let op: ook een dataverbinding is een sessie (maar die zijn vaak kortdurend).

Je mag hem verplaatsen naar een andere Nederlandse locatie echter dien je hem iedere keer weer opnieuw te registreren. Je dient dan slechts het adres in te geven en dat is vanwege de verplichting dat als iemand 112 belt via je femtocel dat men moet weten waar dat is.
Je mag hem niet meenemen naar het buitenland (duh!), dit wordt gecontroleerd op basis van IP en ping tijd.

Dataverbruik via de femtocel gaat van je databundel af. Echter zullen de meeste gebruikers ook een WiFi verbinding hebben en die heeft prioriteit waardoor je de SignaalPlus alleen gebruikt om te bellen en gebeld te kunnen worden.

Het stroomverbruik is gemiddeld slechts 4 Watt = 35 kWh per jaar = ongeveer 7 euro (gemeten via de Nuon E-manager: screendump).

Ik heb ook nog wat foto's gemaakt van het product en de verpakking: http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157631276736528/

De Vodafone shops en BelCompany winkels zullen ze uit voorraad gaan leveren.

[ Voor 21% gewijzigd door robertwebbe op 09-04-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
De pdf handleiding van de Vodafone SignaalPlus femtocel is hier te vinden:
https://www.vodafone.nl/_...signaalplus_snelstart.pdf

[ Voor 27% gewijzigd door robertwebbe op 09-04-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heeft iemand al een Femtocell geprobeerd in het buitenland in de grensstreek ? (via een VPN)
Een kennis van mij, woont net over de grens in België. Omdat ie in Nederland werkt, heeft hij ook een Nederlandse Vodafone simkaart (op naam van zijn werkgever). Vaak dan bellen mensen hem nog wel in de avond en weekend wat dan toch weer extra kosten meebrengen.

Qua IP (via een VPN naar mijn router Nederland) en ping ( 18ms ) zit het verder wel goed eigenlijk.
Tenzij deze kastjes iets hebben van GPS, dan zal het feest niet doorgaan vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Leuk testje. Weet je eigenlijk wat het echte zendvermogen is van het apparaat? :) En zou je de signaalsterktes op bepaalde afstanden van de Signaalplus kunnen meten met je telefoon? Ik ben erg benieuwd tot op welke afstand het signaal nog bruikbaar is :)

[ Voor 30% gewijzigd door MensionXL op 01-09-2012 10:44 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 20:43
Snap t niet... thuis situatie; ding kost 80 euro en t gaat ook nog van je tegoed af. Je moet lan/wifi hebben voor het ding... dan zet je je gsn toch op wifi modus?

Ik ga wat dom/duur lopen doen om 3G bereik te hebben waar ik gratis wifi heb?! Of mis ik iets...

Spraak gaat toch wel via 2G, dat is overal wel toch...

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Madshark schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 03:32:
Heeft iemand al een Femtocell geprobeerd in het buitenland in de grensstreek ? (via een VPN)
Een kennis van mij, woont net over de grens in België. Omdat ie in Nederland werkt, heeft hij ook een Nederlandse Vodafone simkaart (op naam van zijn werkgever). Vaak dan bellen mensen hem nog wel in de avond en weekend wat dan toch weer extra kosten meebrengen.

Qua IP (via een VPN naar mijn router Nederland) en ping ( 18ms ) zit het verder wel goed eigenlijk.
Tenzij deze kastjes iets hebben van GPS, dan zal het feest niet doorgaan vrees ik.
Met zulke lage pingtijden moet dat wel te doen zijn. Officieel mag het natuurlijk niet. En als het niet lukt kun je hem volgens mij met een klein verlies zo weer tweedehands van af.

MensionXL schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:43:
[...]
Leuk testje. Weet je eigenlijk wat het echte zendvermogen is van het apparaat? :) En zou je de signaalsterktes op bepaalde afstanden van de Signaalplus kunnen meten met je telefoon? Ik ben erg benieuwd tot op welke afstand het signaal nog bruikbaar is :)
Ik heb begrepen dat het zendvermogen ongeveer 100 mWatt is. De afstand is ongeveer in en rondom het huis, iets minder dan een DECT draadloze telefoon. De obstakels er tussen beperken het bereik bijvoorbeeld maar het ene materiaal laat de 2100 MHz signalen beter door de het andere. Een collega heeft een hele grote boerderij, eigenlijk alleen maar hout, en daar werkt het geweldig, zelfs op het terras een stukje verderop in de tuin heeft hij nog signaal. Normaal had hij 0,0 signaal dus het is duidelijk of het signaal van de femtocell komt of van het macronetwerk.

Ik heb echter een nieuwbouw woning met dikke gewapend betonnen vloeren en muren en HR++ isolatieglas. Eén muur verder lukt nog wel maar twee etages lukt niet meer. Grappig is dat mijn buurman binnen een half uur in de gaten had dat ik een femtocel had (ik had hem er over verteld) omdat hij normaal gesproken ook geen signaal binnenshuis had en nu wel. Dus hij gaat geen femtocel meer kopen, hij lift gratis mee op de mijne.

philipperosier schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:47:
Snap t niet... thuis situatie; ding kost 80 euro en t gaat ook nog van je tegoed af. Je moet lan/wifi hebben voor het ding... dan zet je je gsm toch op wifi modus?

Ik ga wat dom/duur lopen doen om 3G bereik te hebben waar ik gratis wifi heb?! Of mis ik iets...

Als je al prima kunt bellen thuis met Vodafone dan is dit apparaat ook niet zinvol, het helpt je geen steek verder. Het apparaat is bedoeld voor mensen die geen enkel bereik (2G of 3G) hebben en dus niet kunnen bellen of gebeld kunnen worden.
Internetten doe je inderdaad thuis via je WiFi en niet via je femtocel. Alleen je gasten wellicht, dan hoeven ze niet te bedelen om je WiFi sleutel. Ze kunnen dan prima Facebooken, whatsappen, etc.

En het is een misverstand dat alleen data over 3G gaat, dat is niet zo. Je belt en sms't ook gewoon over 3G.

[ Voor 17% gewijzigd door robertwebbe op 10-09-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

philipperosier schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:47:
Snap t niet... thuis situatie; ding kost 80 euro en t gaat ook nog van je tegoed af. Je moet lan/wifi hebben voor het ding... dan zet je je gsn toch op wifi modus?

Voor sommige mensen is het een oplossing voor hun problemen, het is misschien makkelijker en zelfs voordeliger om zo'n femtocell te kopen dan om van provider te wisselen als je bijvoorbeeld verhuist en merkt dat het bereik erg slecht is. Een hoop ergernissen zal het ook schelen ;)

Spraak gaat gewoon over 3G als je verbinding hebt met het 3G-netwerk, net als dat data ook over 2G kan gaan. 3G is niet alleen voor data heh ;)
robertwebbe schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:53:
[...]

Met zulke lage pingtijden moet dat wel te doen zijn. Officieel mag het natuurlijk niet maar ik zou het er wel op wagen. En als het niet lukt kun je hem volgens mij met een klein verlies zo weer tweedehands van af.

[...]

Ik heb begrepen dat het zendvermogen ongeveer 100 mWatt is. De afstand is ongeveer in en rondom het huis, iets minder dan een DECT draadloze telefoon. De obstakels er tussen beperken het bereik bijvoorbeeld maar het ene materiaal laat de 2100 MHz signalen beter door de het andere. Een collega heeft een hele grote boerderij, eigenlijk alleen maar hout, en daar werkt het geweldig, zelfs op het terras een stukje verderop in de tuin heeft hij nog signaal. Normaal had hij 0,0 signaal dus het is duidelijk of het signaal van de femtocell komt of van het macronetwerk.

Ik heb echter een nieuwbouw woning met dikke gewapend betonnen vloeren en muren en HR++ isolatieglas. Eén muur verder lukt nog wel maar twee etages lukt niet meer. Grappig is dat mijn buurman binnen een half uur in de gaten had dat ik een femtocel had (ik had hem er over verteld) omdat hij normaal gesproken ook geen signaal binnenshuis had en nu wel. Dus hij gaat geen femtocel meer kopen, hij lift gratis mee op de mijne.
toon volledige bericht
Oke nice :) Jammer dat Vodafone dit ding niet gratis of in elk geval voor een lager bedrag van de hand doet, ze willen momenteel dus nog echt dat enkel mensen waarbij het noodzakelijk is, het nemen. Ik denk dat het over een tijdje wel goedkoper zal worden als ze het netwerk ermee willen ontlasten, de klant levert Vodafone in principe een dienst op dat moment ;)

Weet je eigenlijk hoe de femtocell reageert als er te weinig bandbreedte is voor een telefoongesprek? Bijvoorbeeld doordat er andere mensen het netwerk flink dichttrekken en de pings ook tegen de 1000ms komen te liggen? :)

[ Voor 52% gewijzigd door MensionXL op 01-09-2012 13:26 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
MensionXL schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:22:
[...]
Oke nice :) Jammer dat Vodafone dit ding niet gratis of in elk geval voor een lager bedrag van de hand doet, ze willen momenteel dus nog echt dat enkel mensen waarbij het noodzakelijk is, het nemen. Ik denk dat het over een tijdje wel goedkoper zal worden als ze het netwerk ermee willen ontlasten, de klant levert Vodafone in principe een dienst op dat moment ;)

Weet je eigenlijk hoe de femtocell reageert als er te weinig bandbreedte is voor een telefoongesprek? Bijvoorbeeld doordat er andere mensen het netwerk flink dichttrekken en de pings ook tegen de 1000ms komen te liggen? :)
Femtocellen zijn nog relatief nieuw en het kost gewoon even tijd voordat de prijzen dalen. Pas als die dingen in mega massaproductie worden gemaakt kunnen de prijzen flink dalen. Maar dat is alleen de hardware, ook de software aan de netwerkkant om de femtocellen te ondersteunen is nog in ontwikkeling. Naarmate het wat meer volwassen wordt gaat het makkelijker en beter werken. Een voorbeeld is bijvoorbeeld het frequentie gebruik, een operator heeft hier altijd schaarste. Waar ga je welke frequentie inzetten. En als er slechte dekking in een bepaald gebied is (zoals bij mij in de wijk), hoe ga je dan weer om met frequenties. Je kunt niet alle femtocellen op 1 frequentie zetten want dan gaan buren elkaar weer storen. Al met al ligt dat wat ingewikkelder dan je denkt.

Wat betreft je laatste vraag over het dichtslibben van je internetpijp; ik heb het nog nooit gehad maar ik vermoed dat het net zo gaat als bij VoIP zonder quality of service, dan krijgt je happeringen in je gesprek. En als het lang aanhoudt (10 sec.) zal er een time out volgen en wordt de verbinding verbroken.

Iets vergelijksbaars heb ik nu, als je een gesprek hebt via je femtocel en je loopt buiten bereik dan hoor je ook niets meer en na een paar seconden (als je dan niet bent terug gelopen) dan wordt de verbinding verbroken.
Je hebt dus geen hand-over van je femtocell naar het macronetwerk. Andersom was bij de oude Huawei wel het geval maar dat heb ik nog niet getest bij deze nieuwe Sagemcom.

[ Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 01-09-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:31

Sorcerer8472

Mens sana?

Handover werkt niet? Ook niet van 3G naar 3G? Ik weet dat dit bij de Engelse versie van de femtocell wel werkte, zijn filmpjes van te vinden op YouTube van iemand die z'n tuin in loopt, zie je de balkjes telkens minder worden en dan ineens weer vol bereik in de tuin. Handover terug naar de femtocell werkte juist niet.

Heb het filmpje even opgezocht:

Bekijk op YouTube
Vodafone Sure Signal (Femtocell) Handover Test

[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 01-09-2012 17:27 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb het zojuist even getest en helaas, beide kanten uit geen handover maar dat zou kunnen komen omdat ik buiten overschakel naar 2G (en er geen 3G ontvangst is). Ik zal maandag eens bellen of dat standaard is of dat er nog iets goed gezet moet worden voor me. En op mijn werkplek ook eens testen waar wel 3G dekking is.
Ik had inmiddels ook al de vraag uitgezet of dat er handover mogelijk was tussen 2 femtocellen in 1 huis.

Bij de vorige versie (Huawei) was ik de eerste buiten Vodafone die hem kreeg in Nederland. Dat was al in oktober 2011 en het hele registratieproces was nog volledig handmatig. Daarvoor moest ik nog bellen naar de technische mensen die hem registreerde in het netwerk en toen was de handover nog wel twee kanten uit. Later hoorde ik van andere testers dat ze dat niet meer deden want dat het was technisch haalbaar. Ik vroeg wat uitleg maar begreep het niet helemaal. Ze hadden het over het beperkt beschikbaar zijn van scambling codes en op het moment dat er massaal femtocellen in het netwerk worden toegevoegd zijn daar blijkbaar niet genoeg van.

[ Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 02-09-2012 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

https://directsales.vodaf...990/signaalplus_plug&play
SignaalPlus Plug&Play voor € 76,50

SignaalPlus Plug&Play wordt geleverd met een Femtocel bj 1.0. Deze Femtocel 1.0 zorgt voor een optimaal 3G-signaal. Doormiddel van een kleine 3G-zender en ontvanger maakt hij verbinding met 3G-mobiele telefoons, laptops met interne 3G-modems en USB 3G-modemsticks. De Femtocel 1.0 sluit u aan op uw breedband router/modem. Al uw mobiele verkeer (gesprekken, sms en mobiel internet) wordt over de breedbandverbinding via het Vodafone netwerk afgehandeld. Installeer de Femtocel 1.0 op een zo centraal mogelijke plek en niet te dicht bij metalenvoorwerpen of andere zenders (zoals wifi-routers).

Specificaties
‐ 3G geschikt (3G WDCMA nodeB)
‐ 8 kanaals (8 gelijktijdige voice‐ of datasessies)
‐ 32 geregistreerde gebruikers (toegangslijst)
‐ Maximale 3G download snelheid: 14.4 Mbps *
‐ Maximale 3G upload snelheid: 5,76Mbps *
‐ RF uitgangsvermogen: 20mW
‐ 2 Ethernet poorten
‐ 4 status LEDs
‐ Stopcontact (Max. 600W)
‐ Afmetingen (h*b*d): 140*69*35 mm (excl. stekker)

* Let op: dit zijn de maximale snelheden van de Femtocel 1.0.
Beperkingen in het abonnement van het 3G-apparaat of
netwerk en omstandigheden van het radionetwerk of
breedbandv
toon volledige bericht
Geen 100mW maar 20mW dus :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Hi staat inmiddels niet meer op de F&F website. Jammer want ik heb best veel vrienden en familie die zo'n ding willen hebben en 10% korting is niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
Heb hem sinds vandaag. Ik moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben.
Bij de Vodafone winkel in Heerhugowaard hadden ze geen flauw benul wat ik bedoelde maar in Alkmaar snapte ze mij gelijk.

Nu het bereik, beneden volle bak 3G maar op de eerste verdieping zakt ie al gauw weg naar 3 streepjes.
Denk ook dat het te maken heeft met de positie van de femtocel, ga hem nog wel wat verder van de router proberen te plaatsen.

Ik blijf dit topic aandachtig volgen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Volgens mij maakt het ook uit of je hem rechtop, onderste boven op plat liggend gebruikt. De antenne is volgens mij polarisatie gevoelig.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8031/7932078066_9fb70137a3_z.jpg

Wellicht heeft er iemand antennekunde gestudeerd en kan die persoon er nog iets zinnigs over zeggen.

Betreft het handover vraagstuk ben ik er ook uit: alleen spraaksessies van femtocell 3G naar macronetwerk 2G worden ondersteund. Andersom niet. En ook niet naar 3G.

Ik ben er ook nog niet achter of gebruikers met een MVNO SIM (bijv. hollandsnieuwe, TeleSur, etc.) nu ook gebruik kunnen maken van je femtocel als je hem in open modus hebt staan. Ik zal het morgen eens navragen en bij twijfel testen. Als dat zo is zou je gewoon een femtocel kunnen kopen met een Vodafone prepaid kaartje. Je hebt immers slechts een Vodafone nummer om een MyVodafone account te kunnen maken en daarmee activeer je je femtocel.

@heerhugo
Heb jij hem in open of gesloten modus geïnstalleerd?

[ Voor 61% gewijzigd door robertwebbe op 04-09-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
@robertwebbe

Ik heb hem gesloten, m'n ma heeft Sizz en kan er gewoon gebruik van maken open en gesloten. Met Sizz log je trouwens gewoon in op MyVodafone dus kan je ook een femtocel registreren.
Nu hem ik hem trouwens gewoon rechtop in het stopcontact zitten, nu ben ik benieuwd wat nou de beste positie is. Morgen maar even proberen...

Gaaf trouwens dat je hem al even hebt open geschroefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Dat is nog een oude afwijking van vroeger, ik moet altijd even kijken wat er in zit.

Ik ga ook nog even experimenteren met het bereik en de opstelling.

Dat Sizz werkt wist ik al, ook Sizz klanten kunnen straks straks de femtocel bestellen. Maar de andere?

Mag ik vragen waarom je je verbinding niet deelt? Niet bedoelt als aanval ofzo, puur nieuwsgierig naar je overweging.

[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 04-09-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
Je was mij voor want ik wilde dat ook nog doen :)

Ik deel mijn verbinding niet omdat het mijn investering is, al m'n familieleden en vrienden met een VF nummer zijn aangemeld op de femtocel. Maar ik vind het niet nodig om andere te laten profiteren van m'n femtocel en internetverbinding. Misschien dat ik hem in de toekomst nog wel open zet maar ik denk dat het voor de omgeving niet zinvol is. Deze huizen zijn dermate geïsoleerd dat ik denk dat je bij de buren het signaal al niet ontvangt, ook hebben wij een stalen voordeur die het WIFI buiten al aardig in de weg zit.

Vanmiddag even verder kijken of ik nog beter signaal gaan krijgen door de positie van de femtocel

[ Voor 8% gewijzigd door heerhugo op 05-09-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Inmiddels weer wat verder met ontdekken; iedereen die gebruik kan maken van het Vodafone macronetwerk kan ook gebruiken maken van de open femtocellen. Dus klanten met hollandsnieuwe, TeleSur, etc. profiteren dus ook mee.

En ook de truuk om aan een femtocel te verkrijgen door een Vodafone prepaid kaartje te kopen werkt, ideaal voor hollandsnieuwe klanten e.d.

Als je 2 femtocellen in één groot huis installeert dan moet je er voor zorgen dat ze niet overlappen anders gaan ze beide telkens in storingsmodus, ze willen elkaar niet kunnen horen. En er is ook geen handover tussen de cellen dus 2 in huis is eigenlijk niet aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Kon het zo 1 2 3 niet vinden maar het is toch niet relevant bij welke internet provider je zit. Wij zitten bijvoorbeeld bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
@robertwebbe

Heb jij hem nog anders geprobeerd te plaatsen? Ben er vandaag nog niet aan toe gekomen.
Ik merk wel dat je hem echt ff wat verder dan de router moet plaatsen, scheelde bij mij 1/2 streepjes op de benedenverdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

thijszor schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:05:
Kon het zo 1 2 3 niet vinden maar het is toch niet relevant bij welke internet provider je zit. Wij zitten bijvoorbeeld bij KPN.
Is dat een vraag? Dit werkt alleen bij Vodafone en bij Vodafone-MVNO's (zoals Hollands Nieuwe, Lebara, etc.). Dus niet bij KPN (+ Hi, Simpel, Telfort) en ook niet bij T-Mobile (en Ben etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Sorcerer8472 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:40:
[...]

Is dat een vraag? Dit werkt alleen bij Vodafone en bij Vodafone-MVNO's (zoals Hollands Nieuwe, Lebara, etc.). Dus niet bij KPN (+ Hi, Simpel, Telfort) en ook niet bij T-Mobile (en Ben etc.)
Ik ben denk niet duidelijk. Ik bedoel dus je provider voor internet thuis, niet die van je telefoon. Daar je hem met een ethernet kabel aan je router moet verbinden. Of het relevant is of dat wat anders dan vodafone is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

thijszor schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:45:
[...]

Ik ben denk niet duidelijk. Ik bedoel dus je provider voor internet thuis, niet die van je telefoon. Daar je hem met een ethernet kabel aan je router moet verbinden. Of het relevant is of dat wat anders dan vodafone is..
Neehoor, als het maar internet is :)

• thijszor
Goed, zojuist besteld. ben benieuwd! Wonen in goed geisoleerd nieuwbouw huis waarbij je soms 1 streep maar vaak helemaal geen bereik heb binnenshuis. Laat staan 3G daar wij net in een buurt zitten waar alleen GPRS zit. Pa onderneemt vanuit huis, vrij vervelend als je mobiel gebeld word en ongeveer je telefoon tegen 't raam moet houden wil je ook maar eens kans hebben op een normaal gesprek.

Wij hebben de zakelijke versie besteld, maar je kan alsnog wel prive vodafone nummers toevoegen of? hoeft niet perse, maar zou makkelijk zijn :)

• robertwebbe
thijszor schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:19:
Wij hebben de zakelijke versie besteld, maar je kan alsnog wel prive vodafone nummers toevoegen of? hoeft niet perse, maar zou makkelijk zijn :)
Ik ben benieuwd wat je krijgt dan. Volgens mij worden alleen de Sagemcom's uitgeleverd en geen Huawei's meer. De Huawei kun je alleen in gesloten modus zetten met maximaal 16 telefoonnummers.

@heerhugo
Nee, ook nog geen tijd voor gehad, er zijn nog wat andere zaken die spelen die directe aandacht nodig hebben. Wellicht anders in het weekend even. Dan doe ik ook de test via de Poweline set even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
Ik denk dat je gewoon de femtocel krijgt net zoals de particulieren.

@robertwebbe
Ik heb hem nu liggend gemonteerd en ik moet zeggen dat ik denk dat dit het maximaal haalbare is.
Al met al ben ik tevreden, maar als je nog tips hebt dan hoor ik ze graag:)

Ik ben wel benieuwd hoeveel data de femtocel gebruikt dus die ga ik bijhouden.
Kan het op m'n Netgear switch per poort zien.

[ Voor 19% gewijzigd door heerhugo op 07-09-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Mijn bevinding is ook dat liggend het beste resultaat geeft. Ik heb hem ook nog tactisch in de woonkamer geplaatst onder de trap zodat die ook mooi kan opstralen door het trapgat. Nu heb ik in heel mijn huis perfect signaal.

Kun je eens meten hoeveel bandbreedte een telefoongesprek nodig heeft. Volgens mij zal dat niet meer dan 64 kilobit/sec zijn inclusief alle overhead.

[ Voor 25% gewijzigd door robertwebbe op 07-09-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-05 11:15
Mensen, even een simpele en korte vraag tussendoor waarvan ik het antwoord hoogstwaarschijnlijk wel weet maar die ik toch even bevestigd wil hebben:

De femtocell verbetert niet alleen het UMTS/3G signaal maar ook het GSM (het gewone bellen) signaal? Kortom, zowel mijn mobiel internet dekking als de dekking om te bellen word met dit kastje/deze versterker verbetert?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
@robertwebbe

Goed plan ik ga kijken of ik hem ook onder de trap kan plaatsen :)
Ik moet ff kijken hoe ik dat kan meten, want hij gebruikt constant bytes.

@JKratos,

Nee, alleen het 3G signaal. 2G is "nagenoeg landelijk dekkend". Maar waarom zou je over 2G willen bellen als dat over 3G kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
heerhugo schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:54:
@JKratos,

Nee, alleen het 3G signaal. 2G is "nagenoeg landelijk dekkend". Maar waarom zou je over 2G willen bellen als dat over 3G kan?
Aah ok, ik wist niet dat, dat kon. Het gaat mij erom dat het belsignaal beter word aangezien dat op dit moment matig en instabiel is. Of dat over 2G, 3G of 8G gaat maakt mij niet uit.

Was even bang dat het alleen over internet ging en niet over bellen. Maar duidelijk, thanx!

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Laatst online: 01-05 10:49
Doet bij iemand onderstaande pagina het nog? Hier moet ik naar toe navigeren volgens de handleiding, maar levert een 404 op.

https://my.vodafone.nl/my...instellingen/SignaalPlus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

JKratos schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:02:
[...]

Aah ok, ik wist niet dat, dat kon. Het gaat mij erom dat het belsignaal beter word aangezien dat op dit moment matig en instabiel is. Of dat over 2G, 3G of 8G gaat maakt mij niet uit.

Was even bang dat het alleen over internet ging en niet over bellen. Maar duidelijk, thanx!
Hoe denk je dan dat je belt als je op en 3G-netwerk zit? Dat gaat ook gewoon over het 3G-netwerk :P
Dus je belkwaliteit wordt zeker wel beter ja! :)

Overigens, als je bij Vodafone via 3G belt en het signaal wordt te zwak, dan wordt je gesprek tijdens het bellen naar 2G overgezet. Vandaar misschien de verwarring, dat je soms direct na het bellen even een G of E ziet op je telefoon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
robin1979 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:14:
Doet bij iemand onderstaande pagina het nog? Hier moet ik naar toe navigeren volgens de handleiding, maar levert een 404 op.

https://my.vodafone.nl/my...instellingen/SignaalPlus/
Je moet naar https://my.vodafone.nl gaan, inloggen, dan naar Toestel en instellingen en hier kies je dan SignaalPlus.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8033/7956826132_a7fef15808_c.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 08-09-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:37:
[...]

Hoe denk je dan dat je belt als je op en 3G-netwerk zit? Dat gaat ook gewoon over het 3G-netwerk :P

Klinkt aannemelijk idd ;)

Dus je belkwaliteit wordt zeker wel beter ja! :)

Nice, daar ging het me om ja.

Overigens, als je bij Vodafone via 3G belt en het signaal wordt te zwak, dan wordt je gesprek tijdens het bellen naar 2G overgezet. Vandaar misschien de verwarring, dat je soms direct na het bellen even een G of E ziet op je telefoon? :)

Ik blijf bijleren vandaag! ;) thanx voor de info. Hoewel ik soms zelfs dat de verbinding compleet wegvalt en men gesprek dus ook uitvalt (-3G heet dat :9 )
toon volledige bericht
Kom net ook de video van Robert tegen op Youtube. Goed om jouw ervaringen ook even te zien/horen Robert! Van geen signaal naar volle bak 5 streepjes is toch wel zeer nice. En die 85 euri, tja het is niet niks maar giga veel is het ook weer niet natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door JKratos op 08-09-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb het er graag voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
robertwebbe schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:12:
[...]

Je moet naar https://my.vodafone.nl gaan, inloggen, dan naar Toestel en instellingen en hier kies je dan SignaalPlus.
En daarna krijg ik een 404. Ben ik de enige dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
robin1979 schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:15:
[...]

En daarna krijg ik een 404. Ben ik de enige dan?
Mijn middenscherm blijft nu ook leeg. Heb je Vodafone al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:23
robertwebbe schreef op zondag 09 september 2012 @ 14:55:
[...]

Mijn middenscherm blijft nu ook leeg. Heb je Vodafone al gebeld?
Ziet er uit of er iets (aclm.vodafone.nl?) bij Vodafone aan het hikken is
(Heb hem sinds vrijdag in huis, tot vandaag paar testjes kunnen doen, perfect bereik en 3 à 4 mbit internet, dus als de boel draait is het een prima investering voor als je in huis geen bereik hebt):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VRqZt.png

[ Voor 27% gewijzigd door Doane op 09-09-2012 19:22 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Check, heb vandaag ook steeds dit scherm/deze melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdroos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 20:05
Sinds gister ook de SignaalPlus in mijn meterkast hangen, en ben zeer tevreden over het bereik.

Nadeel is alleen dat ik hem open voor iedereen moet zetten, omdat de website mijn HollandsNieuwe 06 niet als Vodafone nummer herkent 8)7

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/47888869/signaalplus.jpg

Iemand die ervaring met andere Vodafone MVNO's?
@robertwebbe, enig idee of hier nog een oplossing voor komt?

[ Voor 9% gewijzigd door vdroos op 10-09-2012 10:34 ]

VDROOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-05 13:46
Madshark schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 03:32:

Dit wil ik ook wel weten. Woon zelf in belgie net over de grens, en in sommige delen van het huis heb ik slecht bereik. Ik heb van het werk en prive een vodafone sim.

VPN verbinding heb ik alleen niet naar nederland. Heeft iemand al getest of het werkelijk niet werkt in het buitenland. Misschien kan ik z'n ding halen bij de vodafone/belcompany winkel halen en vragen of ik het terug kan brengen als ik "niet tevreden ben"

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Doane schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:51:
[...]
Ziet er uit of er iets (aclm.vodafone.nl?) bij Vodafone aan het hikken is
Het SignaalPlus gedeelte op MyVodafone werkt weer!

vdroos schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:35:
[...]
Iemand die ervaring met andere Vodafone MVNO's?
@robertwebbe, enig idee of hier nog een oplossing voor komt?
Die vraag had ik ook al gesteld aan de vrienden van Vodafone. Voorlopig alleen Sizz klanten en voor de andere wordt nog nagedacht. Als je het nu wilt zul je dus het truukje van de Vodafone prepaid kaart uit moeten halen (dan kun je een MyVodafone aanmaken en je SignaalPlus installeren).

Cyrus The Virus schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:19:
[...]
Dit wil ik ook wel weten. Woon zelf in belgie net over de grens, en in sommige delen van het huis heb ik slecht bereik. Ik heb van het werk en prive een vodafone sim.

VPN verbinding heb ik alleen niet naar nederland. Heeft iemand al getest of het werkelijk niet werkt in het buitenland. Misschien kan ik z'n ding halen bij de vodafone/belcompany winkel halen en vragen of ik het terug kan brengen als ik "niet tevreden ben"
Afgezien of het technisch mogelijk is mag het officieel natuurlijk niet. Vodafone heeft alleen vergunning voor Nederland. In Nederland wordt dit gezien als piraterij van de ether en daar krijg je tegenwoordig flinke boetes voor (1e keer is het € 2.250 en de 2e keer zelfs € 33.750). Dus bezint voor ge begint.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 10-09-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdroos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 20:05
robertwebbe schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:14:
Die vraag had ik ook al gesteld aan de vrienden van Vodafone. Voorlopig alleen Sizz klanten en voor de andere wordt nog nagedacht. Als je het nu wilt zul je dus het truukje van de Vodafone prepaid kaart uit moeten halen (dan kun je een MyVodafone aanmaken en je SignaalPlus installeren).
Dit heb ik gedaan, en in open modus werkt alles super.
Alleen als ik hem in gesloten modus wil zetten, en mijn HollandsNieuwe wil toevoegen, krijg ik de foutmelding 06******** is geen Vodafone nummer.
Ik had hem graag in gesloten modus gezet, maar dit gaat nu dus niet werken helaas.

VDROOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
robertwebbe schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:14:
[...]

Het SignaalPlus gedeelte op MyVodafone werkt weer!

[...]

[...]

Afgezien of het technisch mogelijk is mag het officieel natuurlijk niet. Vodafone heeft alleen vergunning voor Nederland. In Nederland wordt dit gezien als piraterij van de ether en daar krijg je tegenwoordig flinke boetes voor (1e keer is het € 2.250 en de 2e keer zelfs € 33.750). Dus bezint voor ge begint.
toon volledige bericht
Daar heb je een punt, maar het bereik is dermate laag dat niemand het merkt. Femtocellen worden wereldwijd verkocht dus het is niet specifiek voor nederland.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Als ik een VPN verbinding naar mijn werk opzet dan gaat de femtocel bij mij onmiddelijk in foutmodus. De rode LED blijft dan knipperen en je kunt de femtocel dan niet meer gebruiken. Zou iemand dit wellicht ook eens kunnen testen? Wellicht ligt het aan mij?

Als die eenmaal in foutmodus gaat dan is dit de procedure om hem te resetten;

Log in op het MyVodafone account dat gekoppeld is aan de femtocel.
In het keuze menu ga je naar Toestel en instellingen en daarna naar SignaalPlus.
Klik op de link > Instellingen (rechts).
In het menu kies je voor Deregistreren. Je moet nog wel even je keuze bevestigen.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8454/7969821592_896cafd6d6_z.jpg

Als de femtocel is afgemeld in MyVodafone moet het apparaat nog resetten, dit doe je terwijl die in het stopcontact zit. Houdt het resetknopje 30 seconden ingedrukt. Daarna laat je los en moet je op de gele en groene LED letten die bij het netwerkkabeltje zitten. Als deze beide uit gaan, dan trek je hem uit het stopcontact.

Nu is de femtocell volledig gereset. Vervolgens doorloop je het aanmeld proces weer.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 10-09-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
robertwebbe schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:02:
Als ik een VPN verbinding naar mijn werk opzet dan gaat de femtocel bij mij onmiddelijk in foutmodus. De rode LED blijft dan knipperen en je kunt de femtocel dan niet meer gebruiken. Zou iemand dit wellicht ook eens kunnen testen? Wellicht ligt het aan mij?

In het keuze menu ga je naar Toestel en instellingen en daarna naar SignaalPlus.
In het menu kies je voor Deregistreren. Je moet nog wel even je keuze bevestigen.

[afbeelding]

Als de femtocel is afgemeld in MyVodafone moet het apparaat nog resetten, dit doe je terwijl die in het stopcontact zit. Houdt het resetknopje 30 seconden ingedrukt. Daarna laat je los en moet je op de gele en groene LED letten die bij het netwerkkabeltje zitten. Als deze beide uit gaan, dan trek je hem uit het stopcontact.

Nu is de femtocell volledig gereset. Vervolgens doorloop je het aanmeld proces weer.
toon volledige bericht
Hmm dat is jammer.

In ieder geval goed om te horen dat je hem kunt resetten. Kan ik hem in ieder geval door verkopen als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Op zich moet het wel kunnen met een VPN. Als je dat goed doet dan ziet de femtocel alleen het NAT-gedeelte en dat ziet hij ook bij een normale router. Misschien met andere settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
En zou een proxy server niet gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Cyrus The Virus schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:19:
[...]
VPN verbinding heb ik alleen niet naar nederland. Heeft iemand al getest of het werkelijk niet werkt in het buitenland.
Ik kan melden dat het vooralsnog werkt zonder VPN (via Belgacom). Jouw situatie is exact gelijk aan de mijne, en juist de reden dat ik dit ding heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
robin1979 schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:28:
[...]

Ik kan melden dat het vooralsnog werkt zonder VPN (via Belgacom). Jouw situatie is exact gelijk aan de mijne, en juist de reden dat ik dit ding heb gekocht.
Hmm ik had al z'n vermoede dat het gewoon zou werken. Dan toch maar een halen.
Ik heb telenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

robin1979 schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:28:
[...]

Zou kunnen dat het ding nog een 2G-mast van Vodafone kan ontvangen en daardoor werkt. De Engelse femto checkte zo namelijk o.a. z'n locatie en eventueel ook info voor handovers naar 2G als je buiten het bereik van de femto gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Sorcerer8472 schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:36:
[...]

Zou kunnen dat het ding nog een 2G-mast van Vodafone kan ontvangen en daardoor werkt. De Engelse femto checkte zo namelijk o.a. z'n locatie en eventueel ook info voor handovers naar 2G als je buiten het bereik van de femto gaat.
Dit lijkt me niet, als je helemaal geen bereik hebt zou hij niet werken.

Heb de reclame vandaag al 10x gehoord over signaalplus :+

EDIT: hoe heb je dat gedaan met het adres dan ?
Op het moment kan ik geen enkel adres invullen site blijft continue hangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyrus The Virus op 10-09-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:23
robertwebbe schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:02:

[afbeelding]

Ha, dank! Dit was ook de fix voor mij. Hopen dat dit niet te vaak is, want het zijn me nogal wat handelingen... _/-\o_

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Website van vodafone doet het nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:03:
Website van vodafone doet het nog steeds niet
Ik kan gewoon in het SignaalPlus management komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
heerhugo schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:19:
[...]

Ik kan gewoon in het SignaalPlus management komen
Dat kan ik ook maar als ik de femtocell wil registreren en het adres heb in gevuld en dan op verder druk blijft hij uren hangen. Als sinds gister 6 uur toen ik het voor het eerst geprobeerd had.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyrus The Virus op 11-09-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:21:
[...]

Dat kan ik ook maar als ik de femtocell wil registreren en het adres heb in gevuld en dan op verder druk blijft hij uren hangen. Als sinds gister 6 uur toen ik het voor het eerst geprobeerd had.
VF al gebeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Dat wil ik straks doen, had al wat gepost op hun forum.

Kun jij nog wel voorbij de adres meldingen komen ?

probleem van IE9 staat nu een melding bij dat ik de compatibilty aan moet zetten |:(
Nu was het in 5 min gebeurd, vanavond eens kijken of hij het ook doet.

[ Voor 35% gewijzigd door Cyrus The Virus op 11-09-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31
Vodafone Femtocell

Heb er vandaag ook een paar binnen gehad. Ben wel benieuwd of er nog iets van een admin interface op zit ofzo.

Kan ze helaas nog niet registreren omdat ik zelf geen toegang tot Vodafone Zakelijk heb. Moet even op een collega wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
MuddyMagical schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:01:
[afbeelding]

Heb er vandaag ook een paar binnen gehad. Ben wel benieuwd of er nog iets van een admin interface op zit ofzo.

Kan ze helaas nog niet registreren omdat ik zelf geen toegang tot Vodafone Zakelijk heb. Moet even op een collega wachten...
Pas op hé, wanneer ze te dichtbij elkaar zitten gaan zo elkaar storen. Zie post van robbertwebbe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31
heerhugo schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:19:
[...]

Pas op hé, wanneer ze te dichtbij elkaar zitten gaan zo elkaar storen. Zie post van robbertwebbe.
I know. Wij gaan ze inzetten in een kantoor van ons waar op verschillende plaatsen er geen bereik is of zeeer slecht. Ik heb er nu 5 binnen en we gaan hier ook even mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ja hij doet het :) heerlijk

[ Voor 151% gewijzigd door Cyrus The Virus op 11-09-2012 18:00 ]

• joo5ty
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08-2023
Ik heb de signaalplus aangesloten en zit nu op myvodafone om te registeren, maar zie nergens de signaalplus registratie knop... iemand?
Zakelijk inloggen zie ik hem wel..

• heerhugo
joo5ty schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:41:
Ik heb de signaalplus aangesloten en zit nu op myvodafone om te registeren, maar zie nergens de signaalplus registratie knop... iemand?
Je moet hem eerst registreren en dan pas aansluiten...
Ik zie hem bij particulier ook gewoon staan?
Browse je met IE9?
Vodafone:
Let op: Gebruikt u Internet Explorer 9 als browser, schakel dan de compatibiliteitsweergave in.

• Cyrus The Virus
joo5ty schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:41:
per posts terug

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VRqZt.png

• heerhugo
Zowel als in Chrome als in IE werkt het gewoon.
Zet even de compatibiliteitsweergave aan!!

EDIT: Ik hoop dat Vodafone ooit nog een update doet zodat je kan zien dat je op de femtocel zit.
In Amerika zien ze dan ProviderXXX M-Cell op hun telefoon staan.

[ Voor 47% gewijzigd door heerhugo op 12-09-2012 15:41 ]

• Cyrus The Virus
heerhugo schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:21:
Zowel als in Chrome als in IE werkt het gewoon.
Zet even de compatibiliteitsweergave aan!!

EDIT: Ik hoop dat Vodafone ooit nog een update doet zodat je kan zien dat je op de femtocel zit.
In Amerika zien ze dan ProviderXXX M-Cell op hun telefoon staan.
Is dat nodig :+ ik zie het wel aan de 5 streepjes en 3G

• heerhugo
Cyrus The Virus schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:32:
[...]

Is dat nodig :+ ik zie het wel aan de 5 streepjes en 3G
Ik zou het in ieder geval fijn vinden. Toch nog even die extra controle. >:)

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat gebeurt er eigenlijk als de femtocell z'n internetverbinding verliest, stopt hij dan automatisch met 3G-signaal uitzenden? :)

En hoe ervaren jullie het batterijgebruik als je op de femtocell aangemeld bent? Robertwebbe merkte al een grote verbetering op maar merkt de rest dit ook? :)

Goedkoop bellen via VoIP

• heerhugo
MensionXL schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:41:
Wat gebeurt er eigenlijk als de femtocell z'n internetverbinding verliest, stopt hij dan automatisch met 3G-signaal uitzenden? :)

En hoe ervaren jullie het batterijgebruik als je op de femtocell aangemeld bent? Robertwebbe merkte al een grote verbetering op maar merkt de rest dit ook? :)
Als de femtocel z'n internetverbinding verliest stopt ook het 3G-signaal. Zodra hij detecteert dat er weer internetverbinding mogelijk is begint de femtocel met opnieuw opbouwen van de verbinding en 3G-signaal.

Ik merk zelf een iets betere performance van de batterij op de telefoons die erop z'n aangemeld.

• Verelias
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-04 13:22
heerhugo schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:12:
[...]

Ik zou het in ieder geval fijn vinden. Toch nog even die extra controle. >:)
Zover ik kan ontdekken heeft Vodafone de benodigde mechanismen hiervoor in Nederland niet in gebruik. Als ze dit op de femtocell dan aanzetten zal het niet meer uit je scherm verdwijnen, dan is het niet echt nuttig meer helaas :-(

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:54

aKra

Intentionally left blank.

Werkt voortreffelijk moet ik zeggen. Geen telefoontjes meer missen en dan een SMS krijgen "je bent gebeld, geen bericht achtergelaten". En, de batterij gaat inderdaad langer mee. Nu al wel meerdere keren gehad dat ik geen nummer kon toevoegen omdat de website/management er uit lag maar ach...

Intentionally left blank.

• heerhugo
Verelias schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:09:
[...]

Zover ik kan ontdekken heeft Vodafone de benodigde mechanismen hiervoor in Nederland niet in gebruik. Als ze dit op de femtocell dan aanzetten zal het niet meer uit je scherm verdwijnen, dan is het niet echt nuttig meer helaas :-(
Ik schakel dan toch over op een andere antenne die wel Vodafone NL mee kan geven.

[ Voor 5% gewijzigd door heerhugo op 13-09-2012 15:37 ]

• Verelias
heerhugo schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:34:
[...]

Ik schakel dan toch over op een andere antenne die wel Vodafone NL mee kan geven.
Die kan inderdaad Vodafone NL meegeven, maar zover ik kan zien wordt dat mechanisme op dit moment niet op het buitennetwerk gebruikt waardoor de waarde van de femtocell niet meer wordt overschreven.

De naam Vodafone NL die je normaliter ziet wordt direct van de SIM gelezen.

• heerhugo
Verelias schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:05:
[...]

Die kan inderdaad Vodafone NL meegeven, maar zover ik kan zien wordt dat mechanisme op dit moment niet op het buitennetwerk gebruikt waardoor de waarde van de femtocell niet meer wordt overschreven.

De naam Vodafone NL die je normaliter ziet wordt direct van de SIM gelezen.
Kan dat een reden zijn dat handover niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verelias
Lijkt me sterk, zonename indicatie wordt door het apparaat gedaan terwijl de handover door het achterliggende netwerk word gedaan. Wat ik wel gemerkt heb is dat de handover vanaf de femtocell alleen naar 2G gaat, misschien staat je toestel op 3G only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
Verelias schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:03:
Lijkt me sterk, zonename indicatie wordt door het apparaat gedaan terwijl de handover door het achterliggende netwerk word gedaan. Wat ik wel gemerkt heb is dat de handover vanaf de femtocell alleen naar 2G gaat, misschien staat je toestel op 3G only.
Ik gebruik een iPhone en die staat op zowel 2G als 3G. Ik vind het handover gedeelte niet zo belangrijk eerlijk gezegd, ik wil gewoon dat m'n klanten mij altijd kunnen bereiken en dat ik goed verstaanbaar ben.

• zeef
  • Laatst online: 04-05 23:02
Mijn Sonos bridge is nogal gevoelig voor straling van DECT. Nu weet ik dat dat een andere frequentie is dan GSM maar heeft iemand er ervaring mee? Vodafone klappert hier nog wel eens maar mij Sonos is me eigenlijk liever dan Vodafeun. ;)

• robertwebbe
Ik verwacht dat je totaal geen last zult hebben. Hij werkt overigens niet op 2G (GSM 900 MHz) maar op 3G (UMTS 2100 MHz). En daarnaast is het zendvermogen maar 20 mWatt dus met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zul je niets horen.

• zeef
  • Laatst online: 04-05 23:02
Ik hoor niks als de Sonos bridge te dicht bij de DECT staat. Het signaal is alleen :w. :P
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste