Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

zeef schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:50:
Ik hoor niks als de Sonos bridge te dicht bij de DECT staat. Het signaal is alleen :w. :P
Je DECT-basisstation zendt een signaal uit met pieken van 250mW. Hoe verder je je DECT-basisstation en andere draadloze apparatuur van je Sonos bridge zet, des te kleiner de kans is dat het zal storen. Je telefoon heeft toch geen vreselijk sterk signaal nodig om de verbinding in stand te houden, hoe verder weg hoe beter, zowel voor je Sonos bridge als voor jou misschien in verband met de 'straling' ;) Wel is het zo dat je telefoon harder zal zenden als de afstand naar het basisstation groter wordt, maar dit zal waarschijnlijk hoe dan ook lager (en variabel) zijn dan het basisstation. :)

[ Voor 19% gewijzigd door MensionXL op 16-09-2012 17:21 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Opeens sinds vanavond werkt mijn Signaalplus niet meer. Internet lampje en power lampje branden netjes respectievelijk wit en rood maar het service lampje licht steeds wit op en dooft vervolgens weer; dat gaat zo op en neer voor ruim 1 minuut. Dan knippert het internet lampje even en dan staat het internet lampje weer vast met de witte kleur en gaat het service lampje weer... Vreemd genoeg is de kleur niet oranje wat een storing zou betekenen.

Om 19:55 gebeld met 1201. Krijg ik rond 20:00 uur een dame aan de telefoon die me vervolgens 5 minuten in de wacht zet en daarna de verbinding verbreekt; de klantenservice ging natuurlijk dicht om 20:00 uur en deze mevrouw had er blijkbaar geen zin meer in. Vond ik niet erg netjes...

Ik heb al van alles geprobeerd; reset knop in gedrukt. Het apparaat afgekoppeld, deregistratie uitgevoerd, opnieuw geregistreerd en daarna weer aangesloten maar het wil niet helpen. Wat kan hier aan de hand zijn? Het apparaat heeft sinds afgelopen vrijdag tot vanavond 18:00 perfect gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 12:23
Hier ook storing

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
Heeft iemand het webcare team al geprobeerd? Ben zelf niet thuis om te checken of de mijne nog werkt of in storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
heerhugo schreef op maandag 17 september 2012 @ 23:11:
Heeft iemand het webcare team al geprobeerd? Ben zelf niet thuis om te checken of de mijne nog werkt of in storing is.
Nee dat zal zo laat niet meer open zijn, ik heb hem er nu uitgehaald. Vanavond weer eens kijken.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:38:
[...]

Nee dat zal zo laat niet meer open zijn, ik heb hem er nu uitgehaald. Vanavond weer eens kijken.
M'n femtocel werkt op moment van schrijven gewoon. Overigens is webcare 24/7 bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
RobinStn schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:54:
Opeens sinds vanavond werkt mijn Signaalplus niet meer. Internet lampje en power lampje branden netjes respectievelijk wit en rood maar het service lampje licht steeds wit op en dooft vervolgens weer; dat gaat zo op en neer voor ruim 1 minuut. Dan knippert het internet lampje even en dan staat het internet lampje weer vast met de witte kleur en gaat het service lampje weer... Vreemd genoeg is de kleur niet oranje wat een storing zou betekenen.

Om 19:55 gebeld met 1201. Krijg ik rond 20:00 uur een dame aan de telefoon die me vervolgens 5 minuten in de wacht zet en daarna de verbinding verbreekt; de klantenservice ging natuurlijk dicht om 20:00 uur en deze mevrouw had er blijkbaar geen zin meer in. Vond ik niet erg netjes...

Ik heb al van alles geprobeerd; reset knop in gedrukt. Het apparaat afgekoppeld, deregistratie uitgevoerd, opnieuw geregistreerd en daarna weer aangesloten maar het wil niet helpen. Wat kan hier aan de hand zijn? Het apparaat heeft sinds afgelopen vrijdag tot vanavond 18:00 perfect gewerkt.
Zojuist wederom gebeld met Vodafone klantenservice. Er is nu een call aangemaakt voor de technische dienst. De Signaalplus stekker blijkt te blijven hangen in pending activation modus op onverklaarbare wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
RobinStn schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:48:
[...]

Zojuist wederom gebeld met Vodafone klantenservice. Er is nu een call aangemaakt voor de technische dienst. De Signaalplus stekker blijkt te blijven hangen in pending activation modus op onverklaarbare wijze.
M'n SignaalPlus werkt nu ook niet meer. Ga webcare nu tweeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verelias
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 11:56
Het kan ook zijn dat de femtocell bezig is met een software update. Enige tijd geleden van een Vodafone medewerker te horen gekregen dat de status rood stabiel, wit stabiel, wit knipperend betekent dat de femtocell nieuwe software aan het downloaden is. Zou me met een nieuw product op zich niet heel erg verbazen als dit in het begin vaker gebeurt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verelias op 18-09-2012 11:02 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
Verelias schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:55:
Het kan ook zijn dat de femtocell bezig is met een software update. Enige tijd geleden van een Vodafone medewerker te horen gekregen dat de status rood stabiel, wit stabiel, wit knipperend betekent dat de femtocell nieuwe software aan het downloaden is. Zou me met een nieuw product op zich niet heel erg verbazen als dit in het begin vaker gebeurt.
Oké, ik heb nu slechts het power lampje stabiel en knipperend voor internet. Ben met webcare aan het tweeten.

EDIT: Mijne werkt weer.

EDIT2: Vodafone Webcare bevestigd dat er een update is geweest voor de femtocellen. Alle femtocellen zouden weer naar behoren moeten werken. Heb gevraagd naar een changelog, maar misschien kan robbertwebbe ons meer melden als eerste beta tester.

[ Voor 18% gewijzigd door heerhugo op 18-09-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verelias
Ah mooi dat de femtocell weer werkt. Als er een changelog is zou mij dit wel interesseren. Heeft iemand trouwens al iets van een webinterface of iets dergelijks op het dingen kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
Vodafone Webcare melde dat een update overigens dik een uur kan duren. Vind ik best lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verelias
Dat klinkt inderdaad wel als erg lang, vraag me af of dat normaal is bij femtocellen. Mijne was na een minuut of 5 klaar zover ik kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
Bij die van mij duurde het vele malen langer. Ben benieuwd of we nog antwoord krijgen op m'n vraag over de changelog. Ik denk zelf van niet.

EDIT: Geen changelog...

[ Voor 8% gewijzigd door heerhugo op 18-09-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-06 14:42
Zelfs de mensen van Vodafone zelf krijgen de changelog niet in handen, die blijft bij Sagem en Ericsson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
robertwebbe schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:45:
Zelfs de mensen van Vodafone zelf krijgen de changelog niet in handen, die blijft bij Sagem en Ericsson.
Oké, nu maar even zien of er iets is verbeterd of misschien is verslechterd.
Ik merkte het gelijk met telefoneren, belabberde verbinding. Je went snel aan de femtocel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Hier doet hij het ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:45

Sorcerer8472

Mens sana?

Is dat ding van Sagem? Dacht dat hij Huawei was?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
De vorige versie was van Huawei, de nieuwe is van Sagem.

Oude model / Huawei:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6178/6258316074_5f717d469e_m.jpg

Nieuwe model / Sagem:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8435/7873272796_572e71343a_m.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 18-09-2012 20:24 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe reageert je telefoon eigenlijk als je aan het bellen bent via de femtocell en het bereik is nog maar 1 tot 2 streepjes, maakt hij dan al snel een handover naar 2G of blijft hij tot aan het laatste moment dat de femtocell de telefoon kan bereiken de verbinding in stand houden?

Goedkoop bellen via VoIP

• robertwebbe
Je toestel gaat een hand over proberen als het signaal bijna kwijt is (geen streepjes meer).
Zoals eerder gezegd, de femtocell kan alleen een handover doen naar het 2G macronetwerk.

[ Voor 32% gewijzigd door robertwebbe op 20-09-2012 12:41 ]

• Cyrus The Virus
Zo kreeg net telefoon, maar kon er niks van verstaan het was net een stemvervormer. Iemand dat nog meer gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verelias
Heb daar zelf nog geen last van gehad, klinkt een beetje alsof je misschien wat packageloss of iets dergelijks had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik bel vrij veel via Vodafone 2G en 3G en ik moet zeggen dat ik het wel vaker heb de laatste tijd, vooral via 2G zelfs (m'n werktelefoon staat daarop gelocked).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:17
Klopt. Als je dan uitbelt en de telefoon gaat over lijkt het net of je naar Groot-Brittannië aan het bellen bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Haha dat is mij ook opgevallen ja... Als je dan blijft bellen dan blijft je gesprek ook van slechte kwaliteit, ik hang dan altijd meteen op en bel opnieuw, dan is het altijd wel gewoon goed :) Dit zonder femtocell.

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 24-09-2012 21:02 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 13:37
Zou je deze apparatuur ook kunnen gebruiken (na aanpassingen) met een Asterisk PBX? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
De femtocel wordt eigenlijk een integraal onderdeel van het Vodafone netwerk. Hoe zou je het dan willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verelias
Ik gok dat Asterisk op dit moment nog geen emulatie heeft voor het achterliggende systeem bij femtocellen. Maar wat niet is kan wel komen, lijkt me wel een interessante ontwikkeling.

• robertwebbe
Vodafone heeft nog een mooi filmpje gemaakt over SignaalPlus:

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
SignaalPlus is tijdelijk uitverkocht. Ik heb geen leverdatum gekregen. Jammer genoeg krijg je pas te horen dat er geen voorrraad meer is, nadat je een bestelling geplaatst (en betaald) hebt. Vervolgens moet je zelf contact opnemen met de klantenservice.

Hopelijk bevalt ie straks wel, want de eerste kennismaking is niet goed...

• robertwebbe
Bij de meeste BelCompany winkels ligt er nog wel een op voorraad. Misschien kun je je order annuleren en er daar eentje ophalen?

Mijn signaalplus is de laatste dagen niet meer online. Hebben meer mensen daar last van?
Het kan mogelijk ook komen door mijn UPC infrastructuur, er zijn de laatste tijd veel wijzigingen geweest vanwege Horizon, externe modems, andere routers, etc.

• heerhugo
@rooot
Kan je niet gewoon langs een VF winkel gaan? Ik weet dat ze in Alkmaar eo nog op voorraad zijn.

@robertwebbe
Ik heb daar geen last van gehad. Wat ik wel merk is dat de femtocel slecht online kan komen als het internet er even vanaf is geweest. Je kan hem dan beter uit het stopcontact trekken en opnieuw erin doen, is vele malen sneller.

• Miyamoto
@robertwebbe, heerhugo:
Daar had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht :) Helaas zitten ze niet om de hoek. Ik wacht het nog even af, mochten ze op korte termijn niet leveren ga ik zelf op pad. Bedankt voor de tip.

• RobinStn
robertwebbe schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:18:
Bij de meeste BelCompany winkels ligt er nog wel een op voorraad. Misschien kun je je order annuleren en er daar eentje ophalen?

Mijn signaalplus is de laatste dagen niet meer online. Hebben meer mensen daar last van?
Het kan mogelijk ook komen door mijn UPC infrastructuur, er zijn de laatste tijd veel wijzigingen geweest vanwege Horizon, externe modems, andere routers, etc.
Gistermiddag kwam ik er achter dat de signaalplus offline was (alleen het internet lampje stond aan). Ik heb daarop de reset knop ingedrukt en daarna deed ie het weer. Is wel de 2e keer sinds 2 weken dat ik de signaalplus heb dat het apparaat offline is gegaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Paniek om niks. Zojuist een track-and-trace code ontvangen: De femtocell is onderweg. Binnenkort dus de ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-06 07:01
Iemand enig idee of de femtocellen ooit vastlopen?

Ik heb er bij ons in het pand 5 opgehangen, allemaal in open modus. Nu kwam ik erachter dat er ééntje knipperde dat ie vol zou zitten. Redelijk onmogelijk, aangezien er slechts twee man in de buurt waren met een 3G toestel...

tuurlijk altijd degene die naast de directie hangt... Heb hem nu op gesloten gezet en een paar nummers toegevoegd.

[ Voor 17% gewijzigd door LiquidSmoke op 28-09-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
LiquidSmoke schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:51:

Ik heb er bij ons in het pand 5 opgehangen, allemaal in open modus. Nu kwam ik erachter dat er ééntje knipperde dat ie vol zou zitten. Redelijk onmogelijk, aangezien er slechts twee man in de buurt waren met een 3G toestel...

tuurlijk altijd degene die naast de directie hangt... Heb hem nu op gesloten gezet en een paar nummers toegevoegd.
Hoeveel afstand zit er tussen de femtocellen? Ze zijn niet echt geschikt om vlak bij elkaar te gebruiken omdat ze elkaar storen.

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 15:30
LiquidSmoke schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:51:

Deze situatie kan vrij vervelend worden als je bellend door het pand gaat lopen. Er zijn geen handovers mogelijk tussen deze femtocellen (technisch wel, maar daarvoor het Vodafone een zakelijke oplossing).

• Miyamoto
Inmiddels bereikbaar! In tegenstelling tot sommige berichten op internet, vond ik het wel degelijk plug and play. Ok, je moet even registreren op de Vodafone site, maar toen werkte ie binnen enkele seconden.

Wel vreemd dat de serienummers worden meegezonden in de SMS-berichten naar de personen die je toevoegt aan de whitelist? In principe kan iemand anders de femtocell daarna registreren. (Ok, moet ik de femtocell eerst deregistreren waarschijnlijk, maar die optie zit ook in het menu...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Precies, zolang jij je femtocel niet deregistreert kun je er niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:11
Interessante techniek van vadofone om hun netwerk uit te breiden op kosten van de klant!

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
Stinger_Ventura schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:15:
Interessante techniek van vadofone om hun netwerk uit te breiden op kosten van de klant!
Wat een kansloze bijdrage! Verdiep je eerst eens in de femtocel.
Bovendien hoef je het niet te kopen. Als jij volledige dekking in je huis wilt ga je hier huilie huilie doen omdat de maankosten niet zijn op te hoesten. Kortom lever een bijdrage met je comment en niet zo'n ongefundeerde post zonder enige inhoud zoals vele andere schreeuwers doen omdat deze het concept niet begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:11
heerhugo schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:54:
[...]

Wat een kansloze bijdrage! Verdiep je eerst eens in de femtocel.
Bovendien hoef je het niet te kopen. Als jij volledige dekking in je huis wilt ga je hier huilie huilie doen omdat de maankosten niet zijn op te hoesten. Kortom lever een bijdrage met je comment en niet zo'n ongefundeerde post zonder enige inhoud zoals vele andere schreeuwers doen omdat deze het concept niet begrijpen.
Bijzondere opmerking. Mijn post had geen negatieve lading, blijkbaar komt die wel zo op je over.

Na het hele topic aandachtig gelezen te hebben vind ik het interessante techniek.
In de huidige gsm markt zitten de frequenties aardig vol. ( bijvoorbeeld Tmobile). Hoe slim is het dan om techniek te introduceren die op de infrastructuur van je klant gaat, en zo het potentieel heeft om ook andere Vodafone klanten van beter bereik te voorzien en/of meer bandbreedte?

Waar ik nog benieuwend naar ben is of iemand het al geprobeerd heeft in het buitenland?
In de grensstreek werkt het al heb ik gelezen. Maar hoe zit dit in zuid Frankrijk?
Dan zou je het volle potentieel van de techniek benutten!
Kan me voorstellen dat het prijs technisch voor Vodafone minder interessant is, aan de andere kant grijp je hiermee veel nieuwe markt aan en kost het je relatief weinig ( klant betaald femtocell en internet verbinding).

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476398

@robertwebbe als ik me niet vergis zou jij de femtocell dit weekend aansluiten op een powerline adapter, hoe is dit gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
heerhugo schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:12:
[...]

Hoeveel afstand zit er tussen de femtocellen? Ze zijn niet echt geschikt om vlak bij elkaar te gebruiken omdat ze elkaar storen.
Nu hangt er 1 per verdieping, wel redelijk bij elkaar. Ik ga er een paar verplaatsen om de spreiding wat groter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stinger_Ventura schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 08:17:
[...]

Bijzondere opmerking. Mijn post had geen negatieve lading, blijkbaar komt die wel zo op je over.

Na het hele topic aandachtig gelezen te hebben vind ik het interessante techniek.
In de huidige gsm markt zitten de frequenties aardig vol. ( bijvoorbeeld Tmobile). Hoe slim is het dan om techniek te introduceren die op de infrastructuur van je klant gaat, en zo het potentieel heeft om ook andere Vodafone klanten van beter bereik te voorzien en/of meer bandbreedte?

Waar ik nog benieuwend naar ben is of iemand het al geprobeerd heeft in het buitenland?
In de grensstreek werkt het al heb ik gelezen. Maar hoe zit dit in zuid Frankrijk?
Dan zou je het volle potentieel van de techniek benutten!
Kan me voorstellen dat het prijs technisch voor Vodafone minder interessant is, aan de andere kant grijp je hiermee veel nieuwe markt aan en kost het je relatief weinig ( klant betaald femtocell en internet verbinding).
Vodafone geeft ook de mogelijkheid om het alleen voor jezelf te gebruiken. Gezien de beperkte capaciteit van een femtocel is dat ook wel nuttig.

Vodafone mag dit in het buitenland niet aanbieden ivm dat ze geen licentie hebben om daar op die frequentie uit te zenden. Zodra te veel mensen dit gaan doen is de kans ook groot dat ze het actief gaan blokkeren en dat je zelf een vpn-oplossing moet gaan realiseren. Waarschijnlijk werkt het dan wel nog als je een snelle verbinding hebt.

En kan nog altijd interessant zijn voor VF als je thuis tegen NL-tarieven kunt bellen en buiten het huis via een Frans netwerk, omdat je daardoor misschien geen Frans abo aanschaft (afhankelijk van je gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dat Vodafone robot voice-probleem lijkt ook wel steeds erger te worden zeg. Ik heb het zowel op m'n zakelijk als m'n privénummer zowel op 2G als op 3G...

En het lijkt wel of 1 op de 5 uitgaande gesprekken er last van heeft... Beetje offtopic hier misschien, maar ik ben niet de enige geloof ik dus? Dekking is hier prima verder trouwens, heeft het ook totaal niks mee te maken volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Sorcerer8472 op 01-10-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Volgens mij hangt het samen met een bandbreedteprobleem. Alle femtocellen maken een VPN naar de switch en de bandbreedte aldaar zal niet oneindig zijn. Als er flink gebruik gemaakt wordt van de femtocellen dan zul je hetzelfde effect krijgen als bij unmanaged VoIP, robotstemmen en gedeeltes die wegvallen.

Ongetwijfeld zal dit gemonitord worden en als dit structureel een probleem is zal er ongetwijfeld extra bandbreedte worden toegevoegd. Vergeet niet dat deze techniek nog relatief nieuw is, ik zie het nog als een kinderziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:17
Maar deze "kinderziekte" heeft volgens mij niets te maken met de femtocel. Ik heb het namelijk ook als ik aan het bellen ben op de fiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ja, Vodafone is gewoon niet lekker bezig de laatste tijd. Echt heel veel gesprekken gaan mis... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Sorcerer8472 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:06:
Ja, Vodafone is gewoon niet lekker bezig de laatste tijd. Echt heel veel gesprekken gaan mis... :/
Heb ik met mijn KPN en T-Mobile SIM ook wel last van. Ieder netwerk heeft zo zijn zwakke plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

robertwebbe schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:12:
[...]

Heb ik met mijn KPN en T-Mobile SIM ook wel last van. Ieder netwerk heeft zo zijn zwakke plekken.
Had er vroeger echt nooit last van bij Vodafone en ik bel toch vrij veel. Vandaar mijn klacht :)
Kan ook aan de lokale mast liggen, want het is vooral bij mijn woonadres (waar ik ook het meest bel trouwens).

[ Voor 14% gewijzigd door Sorcerer8472 op 02-10-2012 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Zo, ik heb hem gistermiddag ook besteld. Heb alleen nog geen track & trace code gekregen dus ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik hem binnen heb. :)

@ Robertwebbe: heb je de femtocell eigenlijk nog getest in combinatie met powerline adapters? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
Zodra te veel mensen dit gaan doen is de kans ook groot dat ze het actief gaan blokkeren en dat je zelf een vpn-oplossing moet gaan realiseren. Waarschijnlijk werkt het dan wel nog als je een snelle verbinding hebt.
Helaas gaat dit trucje niet werken. De femtocell wordt niet toegelaten of geblokkeerd op basis van ip, maar op basis van neighbour cells. Als je je femtocell in een gebied aansluit waar 'ie niet geregisteerd is, ofwel geen van de verwachte neighbour (macro) cells kan vinden, komt 'ie niet online. In het buitenland zul je nooit een neighbour cell kunnen vinden die matched met je omgeving in Nederland, dus komt deze niet online. Een VPN tunnel zal je daar niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

88Weighed schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:12:
[...]

Helaas gaat dit trucje niet werken. De femtocell wordt niet toegelaten of geblokkeerd op basis van ip, maar op basis van neighbour cells. Als je je femtocell in een gebied aansluit waar 'ie niet geregisteerd is, ofwel geen van de verwachte neighbour (macro) cells kan vinden, komt 'ie niet online. In het buitenland zul je nooit een neighbour cell kunnen vinden die matched met je omgeving in Nederland, dus komt deze niet online. Een VPN tunnel zal je daar niet bij helpen.
Uhuh, maar dan zou je hem nooit kunnen gebruiken op een plek waar ook geen 2G-dekking is dus? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Sorcerer8472 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:16:
[...]

Uhuh, maar dan zou je hem nooit kunnen gebruiken op een plek waar ook geen 2G-dekking is dus? ...
Dat vraag ik me dus ook af, het ding is juist bedoeld op plekken waar weinig of GEEN bereik is. Maar het word inderdaad ook niet op basis van IP gedaan gezien het gewoon werkt bij mij. Heb dan ook wel beetje bereik met een gewone mast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joo5ty
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08-2023
Ik heb dit ding dus aangeschaft en thuis geinstalleerd. Het werkt RUK !
Het probleem is dat ik beneden geen signaal heb. Daarom dit ding beneden opgehangen en voilla ik heb wel bereik. Maar als ik van boven bel en naar beneden loop, dan is het niet zo dat hij het signaal oppakt. Andersom...als je van beneden belt en je belt via dit apparaat en je loopt naar boven gaat het ook niet goed. Je valt nu weer buiten het bereik van de femtocell.
En als hij het doet...dan hoor je tijdens het bellen getik (niet dat je niks verstaat, maar het is irritant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
In eerste instantie leek de femtocell prima te werken, totdat ik van meerdere mensen hoorde dat ze meteen de voicemail kregen. Na contact met de klantenservice heb ik de femtocell verplaatst van de meterkast (naast de WiFi-router >:)) naar de woonkamer. Dit lijkt vooralsnog het probleem te verhelpen :)
Waar heb je de femtocell hangen? In de buurt van ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
joo5ty schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:55:
Het probleem is dat ik beneden geen signaal heb. Daarom dit ding beneden opgehangen en voilla ik heb wel bereik. Maar als ik van boven bel en naar beneden loop, dan is het niet zo dat hij het signaal oppakt. Andersom...als je van beneden belt en je belt via dit apparaat en je loopt naar boven gaat het ook niet goed. Je valt nu weer buiten het bereik van de femtocell.
En als hij het doet...dan hoor je tijdens het bellen getik (niet dat je niks verstaat, maar het is irritant).
Hangt die wellicht vlak naast een andere zender (bijvoorbeeld WiFi router, zender draadloze headset, DECT basisstation)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sinds gisteren is hier ook een femtocel actief, in de open modus momenteel :) Het werkt erg goed en het bereik is sterk, zelfs 2 verdiepingen lager (in een huis met houten vloeren) heb ik nog 5/5 streepjes.

Gisteren liep ik van mijn huis vandaan en ik merkte dat ik 20 meter verder nog steeds verbinding had met de femtocel. Het waren wel 1 tot 2 streepjes en bruikbaar zal het zonder packetloss niet zijn geweest, maar dat geeft wel aan dat als er mensen voorbijlopen met Vodafone, ze verbinding zullen maken met mijn femtocel. Ik woon aan de buitenkant van de stad maar ook hier kan het wel eens erg druk zijn op straat, weet iemand of het mogelijk is om te zien hoeveel mensen momenteel verbonden zijn met de femtocel? :) Ik denk dat ik hem in mijn schuur ga plaatsen aan de kant van het huis en hem in gelosten modus zet.

Mijn buren maken ook al gebruik van mijn femtocel zie ik :D

Dit is trouwens wat ik meet tijdens een gesprek naar 1200 (waarbij ik zelf niet praat dus):

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/31662/got/Bellenfemtocell.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door MensionXL op 10-10-2012 12:09 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
Sorcerer8472 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:16:
[...]

Klopt helemaal. Geen 2G dekking is geen femtocell. De ingebouwde 2G sniffer is echter wel wat gevoeliger dan wat er in je telefoon zit. Het kleinste beetje signaal is al genoeg.
joo5ty schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:55:
Handovers naar de femtocell toe zijn niet toegestaan op het Vodafone netwerk, alleen reselection. Een handover vanaf je femtocell (naar boven toe) zou wel moeten werken, mits het 2G signaal daar sterk genoeg is om op te kunnen bellen. Door de opbouw van je huis (beton/wapening) zou je zelfs een white spot in je huis kunnen hebben.

[ Voor 55% gewijzigd door 88Weighed op 11-10-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
MensionXL schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:41:
@ Robertwebbe: heb je de femtocell eigenlijk nog getest in combinatie met powerline adapters? :)
Hij kwam, tegen mijn verwachting in, niet meer online. Ik heb er niet echt heel veel tijd ingestoken dus wellicht met wat phreaken lukt het alsnog als ik een keer wat meer tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:59

aKra

Intentionally left blank.

Iemand enig idee wat het betekend als de Femtocel zijn service & gebruikers lampje oranje knippert? Kan het helaas niet op Internet vinden...

Heeft het tot op vandaag prima gedaan, meerdere keren gereset ook de modem en router.

Na de zoveelste reset doet hij het ineens weer... De wegen van dit kastje zijn ondoorgrondelijk helaas :/

[ Voor 20% gewijzigd door aKra op 12-10-2012 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 13:53
Ik heb het topic vluchtig doorgenomen, maar er zit een 2G modem in om te bepalen of je in Nederland bent?
In het buitenland hiermee bellen (eventueel middels VPN) werkt dus niet als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

errox schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:42:
Ik heb het topic vluchtig doorgenomen, maar er zit een 2G modem in om te bepalen of je in Nederland bent?
In het buitenland hiermee bellen (eventueel middels VPN) werkt dus niet als ik het goed begrijp?
Klopt, er zit een 2G-sniffer in :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

88Weighed: hoe weet je dat eigenlijk? Werk je bij Vodafone of bij een leverancier ofzo? Ben wel benieuwd :)

Ben ook benieuwd of het echt nooit voorkomt dat er geen 2G-cel kan worden gevonden, en of het dan bijv. mogelijk is voor Vodafone om softwarematig voor een bepaalde klant dat criterium uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
Laten we zeggen dat ik dicht genoeg bij het vuur zit om marshmallows te roosteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik denk dat je beter kunt zeggen dat jij het vuurtje beheert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

88Weighed schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:52:
Laten we zeggen dat ik dicht genoeg bij het vuur zit om marshmallows te roosteren.
Ok :P
Maar je beantwoordt m'n andere vraag niet. Of is dat vertrouwelijke informatie?

Ik vraag me trouwens af of Vodafone een soortgelijke methode (via internet / vpn aansluiten) ook gebruikt bij picocellen, bijv. zoals de nieuwe 3G-picocellen die in Hoog Catharijne in Utrecht hangen. Of hangt daar "volwaardige" en dus veel duurdere apparatuur achter? (immers kunnen deze 3G-cellen wel handovers doen naar het macro-netwerk)

Ben ook heel benieuwd naar de impact die die picocellen hebben op het macro-netwerk; stuk minder clients zal dat overdag hebben nu lijkt me. Desondanks zie je bijna nooit 3G-picocellen in het wild; wel heel veel 2G die dan per stuk niet eens zo veel capaciteit hebben volgens het antenneregister (zoals bijv. KPN @ binnenstad Utrecht, allemaal picocellen die maar ~15 gesprekken per stuk aankunnen). Jammer dat er zo weinig informatie over deze materie te vinden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 11:21
Hoi,
weet iemand wellicht of het mogelijk is de femtocell remote te resetten (via ssh of een andere netwerk poort ofzo) ?
Ik heb hier nl. last dat als mijn thuisnetwerk even offline is geweest de femtocell niet vanzelf weer de verbinding opbouwd. Het Internet ledje blijft dan branden, maar het service ledje blijft uit, na een handmatige reset komt dan wel alles weer tot leven maar dat is lastig aangezien ik steeds de meterkast in moet duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
@Sorcerer, technisch kan het wel, maar ik weet niet wat het standpunt van Vodafone daarin is.

De 3G picocellen in HC zijn mij niet bekend. De SignaalPlus femtocell kan overigens wel handovers doen náár het 2G macronetwerk, maar niet vanaf het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verelias
HerrieMan schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 08:45:
Hoi,
weet iemand wellicht of het mogelijk is de femtocell remote te resetten (via ssh of een andere netwerk poort ofzo) ?
Ik heb hier nl. last dat als mijn thuisnetwerk even offline is geweest de femtocell niet vanzelf weer de verbinding opbouwd. Het Internet ledje blijft dan branden, maar het service ledje blijft uit, na een handmatige reset komt dan wel alles weer tot leven maar dat is lastig aangezien ik steeds de meterkast in moet duiken.
Ik vermoed dat het wel mogelijk is maar dit zal waarschijnlijk alleen vanuit de operator gedaan kunnen worden. Ik gok zo dat het voor de gerbuikers niet gewenst is dat deze op het device inloggen, dus als er al poorten open staan buiten de IPSec zullen deze waarschijnlijk beveiligd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ook bij mij ligt de internetverbinding er wel eens uit. Inmiddels denk ik er aan om bij de Gamma een programmeerbare tijdklok te gaan kopen die de femtocel ieder 8 uur even een paar minuten uitzet. Daarna komt die dan vanzelf weer online.

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 15-10-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
M'n femtocel komt al sinds vanmiddag niet meer online. Niet op de switch en niet op de router ook heb ik geklaagd bij Vodafone over de 3,6 Mbps die ik telkens maar haal terwijl m'n telefoon een max heeft van 7,2. M'n huidige abonnement is 14,4, ik weet dat het theoretische snelheden zijn maar er moet volgens mij meer inzitten. Ik heb namelijk het idee dat ik nog gecapt word. Maar kan iemand anders nog even wat testen doen met hun maximale snelheid op de femtocel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:59

aKra

Weer sinds afgelopen zaterdag problemen met m'n femtocel, Vodafone geprobeerd contact te krijgen maar gezien de verbinding zo slecht is hier vallen ze steeds weg... Mijn vraag of ze me terug willen bellen op het huisnummer als ik wegval vergeten ze blijkbaar, want ik hoor maar niks :Y)

Goeie oplossing joh! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verelias
Heb ook al wat last met de femtocell sinds vanmorgen, eerder vandaag met iemand van de tweede lijn bij Vodafone gesproken en deze wist me te vertellen dat er wat problemen met een onderdeel van het systeem dat femtocellen bestuurd waren. Er werd aan gewerkt, misschien hebben jullie hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Hier ook signaal-loos! Opnieuw opstarten van de femto-cell helpt niet. Ethernet-verbinding is ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Alle femtocellen die ik ken werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdroos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 20:05
Miyamoto schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:28:
Hier ook signaal-loos! Opnieuw opstarten van de femto-cell helpt niet. Ethernet-verbinding is ok.
Hier ook al 2 dagen zonder signaal op een prima werkende internetverbinding :'(

VDROOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hier werkt het ook niet meer, ik had hem al een week offline omdat het net een knipperlicht is maar hij komt nu niet meer online na 4 uur aangestaan te hebben... :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
En weer up hier sinds vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Hier sinds net ook uit de lucht, gisteravond werkte alles nog prima en vanmorgen

[ Voor 44% gewijzigd door Cyrus The Virus op 20-10-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
Hier ligt ie er ook al deze hele dag uit :( Al heel vaak geprobeerd te resetten maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Hier inmiddels al 2 dagen down, resetten helpt niks. Blergh :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
thijszor schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:10:
Hier inmiddels al 2 dagen down, resetten helpt niks. Blergh :(
Wat is dan down? Knippert power en service?

Van de 5 cellen die ik hier heb zijn er 2 die werken, de andere 3 doen al een week niks meer.
Ook al gederegistreerd en opnieuw geregistreerd, maar het mag niet helpen helaas.

Apparaat boot -> internet (wit vast) -> service (wit langzaam knipperend) -> power knippert en service knippert oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 23:51
Hier werkt hij ook niet, hele weekend al. hebben er mensen wel een werkende femtocell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Ook down!!!

Omgeving Den Bosch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
zaterdagavond deed hij het weer, nu net is hij er weer meer gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nekatspoh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-01-2023
Hier ook sinds afgelopen weekend in storing. knipperende witte service LED die na verloop van tijd oranje kleurt. Kan niets terugvinden op Vodafone site over mogelijke storingen, alleen wat ik op dit forum lees de afgelopen dagen is naar mijn idee wel iets aan de hand op het netwerk. Morgen maar eens bellen met Vodafone (moet ik wel een goed signaal hebben :P )......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
Ik heb gisteravond via Facebook een vraag gesteld aan de smartcrew van Vodafone. Daar werd snel op geantwoord dat er inderdaad meerdere meldingen zijn binnengekomen bij Vodafone en dat er hard wordt gewerkt aan een oplossing. Vanochtend deed mijn Femtocell het opeens weer wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 23:51
bij mij werkt het weer sinds vanochtend na een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Oke cell is weer online, Vodafone vandaag voor een andere klacht aan de lijn gehad, en na heel wat gesteggel kwam ik ook nog eens uit op deze storende Femtocell van Vodafone..

Deze zeiden tegen mij dat er nieuwe firmware in de maak was, en dat de servers van Vodafone het niet aan konden dat deze Femtocellen die wij gebruiken om de 10 sec een verbinding maken met de hoofd server die deze dingen aanstuurt..

Deze raakt overstuur met gevolg dat wij niet meer een verbinding hebben of slechte verbinding hebben met dat ding..

Er wordt hard gewerkt aan een oplossing, en wij adviseren de klanten de stekker en internet aan de cell te laten, en deze doen wij op afstand firmware upgraden.

Laten we hopen dat dit dan snel gebeurd, want zo hebben we niets aan dit mooie apparaat..

Verder ooit iemand problemen met Vodafone ???

Mijn probleem is namelijk met 3 telefoons van Vodafone volle bak UMTS, straling op ongeveer -80db dus redelijk goed ontvangst, maar kan niet bellen via Vodafone.. En ook geen internet verkeer mogelijk

Heel gesprek vandaag met de klantenservice gehad, en die adviseerde me om naar een andere provider te gaan :-S lekker argument... of oplossing dus!!!!!

Nooit problemen gehad op die locatie, cell van Vodafone op het dak van die flat.. Maar geen verbinding mogelijk op bepaalde tijdstippen....

Oke overbelasting van het 3G best, maar dit niet regelmatig en dan 2 tot 3 uur achter elkaar...

Oplossing een.. " schaf een Femtocell aan " tja die dingen werken niet mevrouw..

Oplossing twee " schakel je telefoon terug naar 2G als je er niet mee kunt bellen... " tja die had ik zelf ook al verzonnen.... Hoe kon ik anders bellen naar de klanten service.. :-S

Tevens ook een raar argument!! Want wanneer weet ik dat mijn verbinding met de 3G cell een dooie cell is die wel uitzend????? Tja.. kan wel met een KPN telefoon mijn Vodafone gaan bellen om te kijken of deze werkt??? En dan vooralsnog terug zetten op 2G??? Als deze niet bereikbaar mocht zijn?? duuh!!!!

Laatste optie was... " zet uw telefoon standaard op 2G!! U kunt dan nog makkelijk internetten"

Vanaf toen hadden wij redelijk ruzie... wat een niet goed ingelegerde dame zat daar op de helpdesk... 2G is bagger!!!! voor internet waardeloos!!!!!

Die jonge dame adviseerde klanten die meer dan 15 jaar al bij Libertel--->Vodafone zitten om te gaan zoeken naar een andere provider...

Waardeloos gesprek dus!!!

Maar goed, de Femtocell werkt weer na een reset, nu kijken hoe lang deze weer in de lucht blijft????

Succes.... allemaal, en ik ben benieuwd hoe jullie ervaring verder met Vodafone is en 3G...

Omgeving Den Bosch.

MVG Maikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Heb zojuist even geprobeerd of het lukt om de femtocel te gebruiken als deze aangesloten is op een router die vervolgens weer draadloos is verbonden met een andere router, en dit werkt (zoals ik al verwachte) prima! :)

Even een netwerkoverzichtje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BjdWXbVrLDzh2YmPj5c3wksS/full.png

@ Robertwebbe: Ik vind het nog steeds vreemd dat het bij jou niet met powerline adapters werkte...

[ Voor 10% gewijzigd door MensionXL op 29-10-2012 20:48 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@ Maikel: waar ik woon is een 3G-cel die regelmatig uit lijkt te vallen. 3G-dekking is dan bijna verdwenen en mijn telefoon switcht naar EDGE. Daar is de snelheid vervolgens 15 kbps (minder dan toen de cell nog GPRS-only was :X). Bellen en sms'en gaat wel gewoon goed, maar 2G-data is zwaar onder capaciteit. Meer dan Whatsapp lukt gewoon niet, en op Whatsapp een bericht sturen duurt soms >10 seconden...

Beetje jammer dat hun systemen interne storingen en capaciteitsproblemen blijkbaar niet oppikken, of dat ze er niks aan willen doen ofzo... Da's wel een risico met dat SignaalPlus ook: als je problemen hebt moet je maar een kastje kopen, maar zelfs daar lopen ze nu tegen capaciteitsproblemen aan :X

Als KPN straks UMTS900 gaat uitrollen en Vodafone achterblijft dan vrees ik toch dat ik weg ben... het is er niet beter op geworden de afgelopen paar jaar namelijk. Qua 3G-dekking is KPN nog flink aan het investeren maar Vodafone ligt stil, tenminste zo lijkt het. En EDGE gebruiken ze alleen om meer voice-capaciteit te krijgen volgens mij, niet om 2G-internet sneller te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 30-10-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:14:
Als KPN straks UMTS900 gaat uitrollen en Vodafone achterblijft dan vrees ik toch dat ik weg ben... het is er niet beter op geworden de afgelopen paar jaar namelijk. Qua 3G-dekking is KPN nog flink aan het investeren maar Vodafone ligt stil, tenminste zo lijkt het.
Het is een algemeen bekend gegeven dat in de herfst er meer mensen klagen over dekking, natte bladeren beïnvloeden de dekking. Inmiddels zijn er al weer veel blaadjes gevallen en wordt het weer beter.

Daarnaast staat Vodafone zeker niet stil, misschien al gehoord van project Fast Forward?

@MensionXL
Ik zal het nog eens proberen met de powerline adapters. Misschien was ik gewoon te ongeduldig... In theorie zou het ook geen enkel probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Hier nu problemen dat ik wel kan wegbellen, maar niet gebeld worden. (Krijg dan meteen een 'oproep gemist' SMS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb het even getest net en ik kan nu prima gebeld worden.
Je telefoon uit- en aanzetten helpt vaak bij dit soort problemen :P

[ Voor 36% gewijzigd door robertwebbe op 04-11-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_klaver
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 14:45
Weet iemand naar welke sites/ip adressen de femtocellen verbinden ?
Wij hebben hier meerdere internet verbindingen liggen, en willen het verkeer van de femtocellen over de meest betrouwbare verbinding routeren .

mvg

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Mark_klaver schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:58:
Weet iemand naar welke sites/ip adressen de femtocellen verbinden ?
Wij hebben hier meerdere internet verbindingen liggen, en willen het verkeer van de femtocellen over de meest betrouwbare verbinding routeren .

mvg

Mark
Daar zou ik wel achter kunnen komen voor je, maar is het niet slimmer om dit te doen op basis van het LAN-ip van de femtocel? Stel dat er een server verandert, dan ga je alsnog de mist in, terwijl het op deze manier nooit fout zal gaan dan :)

Heb het even opgezocht, dit is wat ik te pakken krijg, waarbij 192.168.1.120 vanzelfsprekend de femtocel is:

code:
1
2
3
192.168.1.120  4500         4500    62.140.141.7  4500    WAN2
  192.168.1.120   500        40948    62.140.141.7   500    WAN2
  192.168.1.120 60591        35503  173.248.148.27   123    WAN2

[ Voor 21% gewijzigd door MensionXL op 05-11-2012 21:58 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste