Femtocell doet 't vandaag na weekje wederom niet, anderen hier ook last van? omgeving alkmaar
ik mis nu vaak gespreken, ik krijg later een voicemail bericht dat ik een oproep gemist heb. volgens mij werkt het niet vlekkeloos.
Vandaag brief gekregen over dat de early adopters een eigen directe ingang bij de helpdesk hebben, omdat er af en toe problemen zijn.
Hier lijkt 'ie uitstekend te werken, overigens.
Hier lijkt 'ie uitstekend te werken, overigens.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
@StevenK
Kan je een kopie plaatsen van die brief?
Kan je een kopie plaatsen van die brief?
Nee, tenzij jij van een VF cel nog zwakjes 2G ontvangst hebt.
Is al vrij vaak aan bod gekomen in dit topic....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
dit is de traceroute op bovenstaand ipMensionXL schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:04:
Heb het even opgezocht, dit is wat ik te pakken krijg, waarbij 192.168.1.120 vanzelfsprekend de femtocel is:
code:
1 2 3 192.168.1.120 4500 4500 62.140.141.7 4500 WAN2 192.168.1.120 500 40948 62.140.141.7 500 WAN2 192.168.1.120 60591 35503 173.248.148.27 123 WAN2
C:\Users\kim>tracert 62.140.141.7
Tracing route to 62.140.141.7 over a maximum of 30 hops
1 3 ms 5 ms 1 ms 172.20.0.254
2 19 ms 19 ms 19 ms 192.168.1.254
3 32 ms 32 ms 32 ms [knip mijn ip eruit]
4 38 ms 35 ms 35 ms nl-rt-dc2-ice-ir01.kpn.net [193.172.66.193]
5 36 ms 47 ms 35 ms nl-asd-dc2-ice-ir01.kpn.net [139.156.222.65]
6 39 ms 36 ms 46 ms AMDGW2.arcor-ip.net [195.69.144.123]
7 49 ms 59 ms 58 ms 188.111.129.26
8 48 ms 48 ms 48 ms 145.253.33.250
9 * * * Request timed out.
10 49 ms 49 ms 49 ms 62.140.141.7
Trace complete.
die timeout op hop 9 zal de boosdoener zijn
Neehoor.kshesq schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:49:
[...]
dit is de traceroute op bovenstaand ip
C:\Users\kim>tracert 62.140.141.7
Tracing route to 62.140.141.7 over a maximum of 30 hops
1 3 ms 5 ms 1 ms 172.20.0.254
2 19 ms 19 ms 19 ms 192.168.1.254
3 32 ms 32 ms 32 ms [knip mijn ip eruit]
4 38 ms 35 ms 35 ms nl-rt-dc2-ice-ir01.kpn.net [193.172.66.193]
5 36 ms 47 ms 35 ms nl-asd-dc2-ice-ir01.kpn.net [139.156.222.65]
6 39 ms 36 ms 46 ms AMDGW2.arcor-ip.net [195.69.144.123]
7 49 ms 59 ms 58 ms 188.111.129.26
8 48 ms 48 ms 48 ms 145.253.33.250
9 * * * Request timed out.
10 49 ms 49 ms 49 ms 62.140.141.7
Trace complete.
die timeout op hop 9 zal de boosdoener zijn
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
wil je dat onderbouwen....?
op een andere adsl aansluiting kom ik uiteindelijk helemaal niet uit bij dit ip adres (krijg alleen maar timeouts)
[ Voor 5% gewijzigd door kshesq op 08-11-2012 16:29 ]
Wanneer het apparaat in stap 9 pings blokkeert, krijg je deze melding ook. Dat wil niet zeggen dat die hop niet functioneert, want dan zou je ook geen stap 10 hebben.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
ok, maar bij een andere adsl aansluiting (60mbit kabel van ziggo) kom ik uiteindelijk helemaal niet op het eind adres. Hij blijft op een gegeven moment timeouts geven....Jiriki schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:32:
Wanneer het apparaat in stap 9 pings blokkeert, krijg je deze melding ook. Dat wil niet zeggen dat die hop niet functioneert, want dan zou je ook geen stap 10 hebben.
Misschien ligt dat aan de knooppunten van Ziggo en dat hij het spoor bijster raaktkshesq schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:34:
[...]
ok, maar bij een andere adsl aansluiting (60mbit kabel van ziggo) kom ik uiteindelijk helemaal niet op het eind adres. Hij blijft op een gegeven moment timeouts geven....
Gisteren mijn Femtocel willen registreren maar ik krijg constant de foutmelding dat deze al is geregistreerd.
Uiteraard gelijk gebeld (geen idee welk nummer ik nu moet gebruiken, via 0800-0500 maar geprobeerd) en zou worden terug gebeld. Tot op heden niet gebeurd. Heeft iemand soortgelijke ervaringen gehad en/of oplossingen?
Uiteraard gelijk gebeld (geen idee welk nummer ik nu moet gebruiken, via 0800-0500 maar geprobeerd) en zou worden terug gebeld. Tot op heden niet gebeurd. Heeft iemand soortgelijke ervaringen gehad en/of oplossingen?
Er zijn zat routers die tussen jou en je eindbestemming liggen die om welke reden dan ook geen ICMP TTL-exceeded kunnen of willen sturen. Bijvoorbeeld, dat kan uitgezet zijn in de configuratie. Of ze kunnen een rfc1918-adres hebben wat verderop in de keten gefilterd wordt zodat die het internet niet opgaan.kshesq schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:27:
[...]
wil je dat onderbouwen....?
op een andere adsl aansluiting kom ik uiteindelijk helemaal niet uit bij dit ip adres (krijg alleen maar timeouts)
Het feit dat je wel een stap 10 hebt (je eindbestemming) zegt dat stap 9 prima functioneert.
Ik heb vandaag ook zo'n Femtocell binnen gekregen. Registreren was een fluitje van een cent en via My Vodofone Zakelijk heb ik mijn telefoonnummer toegevoegd in de whitelist. Op mijn telefoon kreeg ik een SMSje met de bevestiging dat ik gebruik kan maken van de Femtocell. Bij de status van de Femtocell staat "actief".
Echter... Nu blijft het signaal-lampje knipperen. In de handleiding staat hier niets over in, behalve dat hij altijd aan hoort te zijn. Ik krijg met geen mogelijkheid verbinding met de Femtocell (3G). Weet iemand wat een knipperend singaal-lampje betekend? Het netwerk-lampje blijft continu aan, dat zit dus wel goed.
Echter... Nu blijft het signaal-lampje knipperen. In de handleiding staat hier niets over in, behalve dat hij altijd aan hoort te zijn. Ik krijg met geen mogelijkheid verbinding met de Femtocell (3G). Weet iemand wat een knipperend singaal-lampje betekend? Het netwerk-lampje blijft continu aan, dat zit dus wel goed.
Sir, yes sir.
Vanmorgen, toen ik wakker werd, merkte ik ineens dat de lampjes niet meer knipperen en miraculeus werkt alles nu ineens. Blijkbaar ging er met het registreren bij Vodafone wat mis... Nu maar hopen dat hij stabiel blijft.
Vanmorgen, toen ik wakker werd, merkte ik ineens dat de lampjes niet meer knipperen en miraculeus werkt alles nu ineens. Blijkbaar ging er met het registreren bij Vodafone wat mis... Nu maar hopen dat hij stabiel blijft.
Blijkbaar heeft er dan iemand even mee gespeeld en is die tester vergeten te deregistreren. Waar had je hem gekocht?errox schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:25:
Gisteren mijn Femtocel willen registreren maar ik krijg constant de foutmelding dat deze al is geregistreerd.
Eergisteren heb ik 2 van die dingen ontvangen. Bij één ging het registeren op het Vodafone lastig (zie hierboven) en bij de andere heb ik exact hetzelfde probleem als jou (errox). Het doosje was als eens open geweest, de handleiding miste bijvoorbeeld. Ook was de Femtocell reeds geïnstalleerd, zodoende kon ik er niets mee. Contact gehad met mijn contactpersoon en die heeft hem verwijderd uit het systeem en nu werkt hij prima (na registratie natuurlijk).
Ik heb het idee dat sinds kort als mensen mij bellen hij meteen naar voicemail gaat, en dan krijg ik SMS dat ik oproep gemist heb.
Ik vraag me alleen af of dat aan de telefoon ligt of aan femtocell. Want het is de ene keer wel en de andere keer niet.
Ik vraag me alleen af of dat aan de telefoon ligt of aan femtocell. Want het is de ene keer wel en de andere keer niet.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik heb dit topic op mijn gemak eens door zitten lezen. Ik zit al tijden te denken om een SignaalPlus aan te schaffen. Het ontvangst in mijn woning is uitermate beroerd (tot simpelweg geen op bepaalde plekken) dat een SignaalPlus uitkomst kan bieden.
Ik lees echter nogal de nodige storingen, vage knipperende ledjes enz. enz.
Wat is nu jullie algemene indruk van deze apparaten? Staat het eigenlijk nog in de kinderschoenen of is het toch echt wel een serieus product met soms een hick-up?
En ik heb nog een tweede vraag. Zie ik het nu goed dat je je dataverbinding "door kan lussen". Dat ik dit apparaat dus aansluit op de datakabel die ik nu gebruik voor mijn mediaspeler en dat vervolgens een tweede kabel van signaalplus naar mediaspeler kan lopen?
Wat is nu jullie algemene indruk van deze apparaten? Staat het eigenlijk nog in de kinderschoenen of is het toch echt wel een serieus product met soms een hick-up?
En ik heb nog een tweede vraag. Zie ik het nu goed dat je je dataverbinding "door kan lussen". Dat ik dit apparaat dus aansluit op de datakabel die ik nu gebruik voor mijn mediaspeler en dat vervolgens een tweede kabel van signaalplus naar mediaspeler kan lopen?
[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 29-11-2012 14:03 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Tsja, het verschilt nogal denk ik. Ik heb tot noch toe maar 2 storingen gehad. Ik denk dat je op soms een hick-up moeten houden wat mij betreft.PaT schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:02:
Ik heb dit topic op mijn gemak eens door zitten lezen. Ik zit al tijden te denken om een SignaalPlus aan te schaffen. Het ontvangst in mijn woning is uitermate beroerd (tot simpelweg geen op bepaalde plekken) dat een SignaalPlus uitkomst kan bieden.
De SignaalPlus beschikt over nog een ethernet poort dus ja je kunt je mediaspeler ook inpluggen.
Je kunt wel doorlussen, maar je mediaspeler wordt niet bereikbaar vanaf je telefoon. Je telefoon blijft een extern ip adres vanuit Vodafone krijgen en meldt zich niet aan op je interne netwerk.PaT schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:02:
Het is meer "convenience" zodat het aansluiten van je femtocell je geen poort kost.
Hahaha, dat zou wat zijn, dat je ineens via je je mobiel je mediaspeler zou kunnen bereiken! Ik ging hier echt niet van uit en wat dat betreft prettig dat je het bevestigt. Ik ben wel blij met die "convenience", want dan kan ik de femtocell daar plaatsen waar ik het meeste problemen heb. Is dit overigens een 100 Mbit aansluiting of Gigabit? (niet zozeer voor de werking van het apparaat zelf, maar eerder de beperking van de rest van het netwerk als dit een 100 mbit poort (cat-5) is. Ik heb niet voor niets overal cat 6 liggen.
Hoe erg hebben jullie gemerkt dat DECT telefoon en deze femtocell elkaar bijten? Als ik hem zou aanschaffen komt hij binnen een meter van mijn DECT telefoon te liggen. Is dat vragen om problemen?
Hoe erg hebben jullie gemerkt dat DECT telefoon en deze femtocell elkaar bijten? Als ik hem zou aanschaffen komt hij binnen een meter van mijn DECT telefoon te liggen. Is dat vragen om problemen?
[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 29-11-2012 17:54 ]
Bij mij stond hij altijd langs een siemens Gigaset telefoon nooit problemen.
Heb hem wel ergens anders in het huis gehangen voor beter bereik.
In de meeste gevallen werkt het goed, heel soms een storingke. Tot nu toe ben ik er nog erg blij mee.
Heb hem wel ergens anders in het huis gehangen voor beter bereik.
In de meeste gevallen werkt het goed, heel soms een storingke. Tot nu toe ben ik er nog erg blij mee.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
100 Mbit/sPaT schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:53:
Hahaha, dat zou wat zijn, dat je ineens via je je mobiel je mediaspeler zou kunnen bereiken! Ik ging hier echt niet van uit en wat dat betreft prettig dat je het bevestigt. Ik ben wel blij met die "convenience", want dan kan ik de femtocell daar plaatsen waar ik het meeste problemen heb. Is dit overigens een 100 Mbit aansluiting of Gigabit? (niet zozeer voor de werking van het apparaat zelf, maar eerder de beperking van de rest van het netwerk als dit een 100 mbit poort (cat-5) is. Ik heb niet voor niets overal cat 6 liggen.
En DECT kan voor een probleem zorgen als je 2G dekking ook slecht is. DECT zit namelijk precies in dezelfde band als GSM900 en hij moet iets van 2G Vodafone dekking ontvangen om te kunnen werken. Als het nu net kritisch is kan de DECT zender net het signaal verdrukken waardoor het niet meer werkt. Zet je basisstation een meter verder en je hebt nergens last meer van.
Mwoah, precies dezelfde? Zit iets onder 1900 MHz, wat wel het dubbele is van 950, waar Vodafone ook ongeveer uitzendt (o.a.). Zou normaalgesproken niet echt veel problemen mogen opleveren.robertwebbe schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 23:06:
[...]
100 Mbit/s
En DECT kan voor een probleem zorgen als je 2G dekking ook slecht is. DECT zit namelijk precies in dezelfde band als GSM900 en hij moet iets van 2G Vodafone dekking ontvangen om te kunnen werken. Als het nu net kritisch is kan de DECT zender net het signaal verdrukken waardoor het niet meer werkt. Zet je basisstation een meter verder en je hebt nergens last meer van.
Vraag me nog steeds af of Vodafone die 2G-requirement in specifieke gevallen niet ongedaan kan maken als je ontvangst echt zo slecht is dat er helemaal niets te ontvangen is (bijv. ergens in een kelder waar je op de bovenverdieping ook al bijna niets ontvangt). En wat doen ze als 2G straks langzaam ontmanteld wordt?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Tegen de tijd dat er helemaal geen 2G op 900 MHz meer is, zal je femtocell al lang outdated zijn verwacht ik.
Hier nog steeds problemen dat de femtocell soms z'n werk niet doet.
Twee gevallen:
1) Totaal geen verbinding
2) Wel uitgaande verbinding, geen inkomende calls mogelijk
Femtocell al verplaatst, staat nu niet in de buurt van andere zenders. Mag allemaal niet baten. Meer mensen met dit euvel?
Twee gevallen:
Femtocell al verplaatst, staat nu niet in de buurt van andere zenders. Mag allemaal niet baten. Meer mensen met dit euvel?
euvel 2 wel, dan krijg ik ineens een SMS dat ik gemiste oproep heb.Miyamoto schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:04:
Hier nog steeds problemen dat de femtocell soms z'n werk niet doet.
Twee gevallen:
Volgens mij is die server 62.140.141.7 gewoon brak. Als ik bij deze server scan op open poorten, dan is alleen poort 21 open en poorten 500 en 4500 staan dicht (zowel met een scanner vanaf ons netwerk geprobeerd, als met een online scanner).
Ik zie in mijn routingtabel dat de module elke keer opnieuw verbinding probeert te maken op dit IP en deze IPSec poorten, maar dat lukt niet op deze manier hè!
Ik zie in mijn routingtabel dat de module elke keer opnieuw verbinding probeert te maken op dit IP en deze IPSec poorten, maar dat lukt niet op deze manier hè!
Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat een server die IPSec moet accepteren deze poorten zomaar "dicht" heeft staan. Is het niet toevallig zo dat je device geen NTP sync kan doen? Indien de femtocell iets van certificaten gebruikt om de peers te authenticeren zal deze wel een correcte datum/tijd nodig hebben om een IPSec op te kunnen zetten.
Bij mijn eigen femtocell zie ik netjes dat er een IPSec tunnel wordt opgezet naar de 62.140.141.7 en na de initiele berichten komen hier correct ESP pakketjes doorheen.
Bij mijn eigen femtocell zie ik netjes dat er een IPSec tunnel wordt opgezet naar de 62.140.141.7 en na de initiele berichten komen hier correct ESP pakketjes doorheen.
Ik zie dat hij een NTP sessie start naar een IP, die wordt gesloten op een gegeven moment, dus dan lijkt dat succesvol te gaan. Daarna blijft het witte lampje knipperen.
Hij doet daarna geen poging meer om naar een NTP server te connecten, maar hij blijft om de zoveel seconden een connectiepoging doen naar poort 500 en 4500 op de Vodafone server.
Hij doet daarna geen poging meer om naar een NTP server te connecten, maar hij blijft om de zoveel seconden een connectiepoging doen naar poort 500 en 4500 op de Vodafone server.
Blokkeert je firewall 't niet gewoon? Die poorten zijn voor IKE en NAT-T. (In dat laatste geval, ESP in een UDP pakketje gepropt.)
Ik heb voor het IP van de Femtocell een allow ALL aangemaakt voor zowel uitgaand als inkomend verkeer.
Edit inmiddels even de hele firewall uitgeschakeld en mijn alu hoedje opgezet voor inkomend boos verkeer vanuit vage lande.
Edit inmiddels even de hele firewall uitgeschakeld en mijn alu hoedje opgezet voor inkomend boos verkeer vanuit vage lande.
[ Voor 39% gewijzigd door GuiltyNL op 12-12-2012 16:56 ]
Hmm, dat is wel vreemd dan. Heb je het ding vantevoren wel geregistreerd via de site. Anders kan het natuurlijk zijn dat er op de remote geblokkeerd wordt omdat het apparaat niet geregistreerd is.
Anoniem: 399679
Lijkt er op dat ze niet meer te bestellen zijn op de vodafone website door leverings tekort.
Dekking van dat ding is ok maar de belkwaliteit. Het is net of er een medeklinker filter op zit ofzo.
@KCOD, volgens iemand bij vodafone zijn er gewoon veel problemen (die je hierboven ook leest) ,
en komt er een nieuwe versie "binnenkort"
ontopic:
Ik heb dit ding ook bij een van mijn gebruikers staan , en kan de de 2 klachten van Roooot bevestigen
ontopic:
Ik heb dit ding ook bij een van mijn gebruikers staan , en kan de de 2 klachten van Roooot bevestigen
Is dat dan een nieuwe softwareversie of een heel nieuwe femtocell?voodoo128 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:19:
@KCOD, volgens iemand bij vodafone zijn er gewoon veel problemen (die je hierboven ook leest) ,
ontopic:
Ik heb een klachtenbrief geschreven naar Vodafone en werd toen terug gebeld door "Special Services Vodafone". Wat blijkt: In tegenstelling tot wat de klantenservice zegt, zijn er wél problemen met de SignaalPlus modules. De reclames zijn ook verdwenen... Ze konden in principe niks voor me doen. Beter dan hoe het nu is, werd het niet (op mijn locatie). Ik mocht het ding terugsturen, maar natuurlijk is mijn wens om bereikbaar te zijn. Zonder SignaalPlus heb ik helemaal géén bereik. Ook met KPN nauwelijks (niet genoeg voor stabiel gesprek).voodoo128 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:19:
Als laatste redmiddel heb ik nu een kabel naar een uithoek in 'n kamer boven liggen, waar ik (zonder SignaalPlus) module wel redelijk bereik heb. Tot op heden (paar dagen) gaat dat goed, problemen zijn (vooralsnog) weg. Ik vermoed dat enigsinds stabiel (GSM/GPRS?) bereik noodzakelijk is. Ben dit vergeten te vragen aan de dame van Vodafone, heb een e-mail met die vraag uitstaan.
Bij mij doet hij het redelijk nu, af en toe is het geluid heel slecht maar dan ff opnieuw bellen en klaar.
meer als "er komt een nieuwe" kom ik niet helaas....MensionXL schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:41:
[...]
Is dat dan een nieuwe softwareversie of een heel nieuwe femtocell?
heb het ding inmiddels maar uit gezet, beter slecht bereikbaar ,als niet in dit geval
Het is weer raak met de storingen.
Bij knippert hij ook alsof die in storing staat maar toch werkt die gewoon.
ja dat viel mij ook op, wel gewoon vol bereik
tsjaa, ziet er inderdaad vreemd uit, bij mij knipperen alle ledjes (3) behalve het tweede (witte) internet ledje.
Net een of ander kerststukje, maar hij lijkt wel gewoon te werken.....
Net een of ander kerststukje, maar hij lijkt wel gewoon te werken.....
Hehe oke, ben benieuwd. Heb hem hier ook al een tijdje uitstaan...voodoo128 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:23:
[...]
meer als "er komt een nieuwe" kom ik niet helaas....
heb het ding inmiddels maar uit gezet, beter slecht bereikbaar ,als niet in dit geval
Anoniem: 52706
@TS
De versie die jij hebt, is dan zelfs één van de vele soorten. De meest geleverde versie is de geen die je aantreft op deze site.
Even wat websites over de Femtocell / SignaalPlus van Vodafone:
Consumentenbond
GSM Helpdesk
Vodafone eForum
Alle Storingen
Zoals jullie hier kunnen zien zijn het aantal negatieve ervaringen, veel voorkomende storingen enorm! Er is zelfs bijna niemand positief over deze device. Nog wat enkele eigenschappen van Vodafone met haar SignaalPlus?;
- Je krijgt geen korting als je slechte dekking hebt binnenshuis laat staan als de dekking buiten de deur slecht is. Of wel, geen dekking? Jou probleem!
- Je krijgt geen korting of kunt niet gratis bellen als je belt via de SignaalPlus.
- Je dataverkeer via 3G (via de SignaalPlus) gaat gewoon van je databundel af.
- Verlaat je het bereik van de SignaalPlus en ga je over op de normale Vodafone antenne, dan wordt de verbinding veelal verbroken.
- Betreed je het bereik van de SignaalPlus en het pand waarin slechte ontvangst is, dan neemt je telefoon het SignaalPlus signaal niet automatisch over.
- De SignaalPlus zorgt alleen voor 3G dekking dus niet HSDPA (meen ik) dus wel de H maar niet H+ zoals te zien is op Samsung Galaxy S3 telefoons.
Of wel, eigenlijk wordt je onder het mom 'Fast Forward' dubbel genaaid door Vodafone voor een hogere prijs. Want zolang de SignaalPlus niet stabiel werkt en je hiervoor wel betaald hebt, schiet je geen ruk op met het hele device.
De versie die jij hebt, is dan zelfs één van de vele soorten. De meest geleverde versie is de geen die je aantreft op deze site.
Kun je natuurlijk doen, hoewel jij als gebruiker geen vergunning hebt om op die frequenties uit te komen en toch aardig veel (honderden tot duizenden) euros aan boetes kunt verwachten. De relay-devices zijn ook niet bedoeld voor de Nederlandse markt en gebruik is op eigen risico - d.w.z. boetes zijn niet mals en kom je echt niet onderuit.Satch schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:05:
Je kunt ook gewoon een gsm versterker met een externe antenne aanschaffen (die je buiten hangt). Dat moet ook wel voor onder de 100 euro te doen zijn lijkt me. Die versterkt dus eigenlijk gewoon alle gsm signalen. Misschien dat ze er ook voor 3G zijn, maar dat is ongetwijfeld een stukkie duurder.
Whitelist kun je uitschakelen door in My Vodafone, te kiezen voor open i.p.v. closed. Dan wordt de Whitelist automatisch uitgeschakeld. Werkt dit dan nog niet, dan even melden aan Vodafone.Torrentus schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:18:Vodafone laat weten dat de limiet 16 personen is. Misschien hebben ze custom firmware op dat ding geladen. Ze laten ook weten dat de limiet er is 'om te voorkomen dat er andere mensen op jou femtocell gaan bellen'. Tsja, begrijpelijk, maar wat nou als ik dat juist wél wil? Jammer dat ik de whitelist niet uit kan schakelen.
Even wat websites over de Femtocell / SignaalPlus van Vodafone:
Consumentenbond
GSM Helpdesk
Vodafone eForum
Alle Storingen
Zoals jullie hier kunnen zien zijn het aantal negatieve ervaringen, veel voorkomende storingen enorm! Er is zelfs bijna niemand positief over deze device. Nog wat enkele eigenschappen van Vodafone met haar SignaalPlus?;
- Je krijgt geen korting als je slechte dekking hebt binnenshuis laat staan als de dekking buiten de deur slecht is. Of wel, geen dekking? Jou probleem!
- Je krijgt geen korting of kunt niet gratis bellen als je belt via de SignaalPlus.
- Verlaat je het bereik van de SignaalPlus en ga je over op de normale Vodafone antenne, dan wordt de verbinding veelal verbroken.
- Betreed je het bereik van de SignaalPlus en het pand waarin slechte ontvangst is, dan neemt je telefoon het SignaalPlus signaal niet automatisch over.
- De SignaalPlus zorgt alleen voor 3G dekking dus niet HSDPA (meen ik) dus wel de H maar niet H+ zoals te zien is op Samsung Galaxy S3 telefoons.
Of wel, eigenlijk wordt je onder het mom 'Fast Forward' dubbel genaaid door Vodafone voor een hogere prijs. Want zolang de SignaalPlus niet stabiel werkt en je hiervoor wel betaald hebt, schiet je geen ruk op met het hele device.
Ik ben het helemaal met je eens met de klachten die noemt en de conclusie die je trekt; ik ga omkijken naar een andere provider die hier in huis wel goede ontvangst heeft.Anoniem: 52706 schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:43:
Mijn kermis is ook weer uit, de led's doen het weer zoals vanouds. Ondanks dat ze raar stonden te knipperen deed mijn femtocel het overigens wel gewoon.
De afgelopen week ging het bij mij erg goed, geen enkele storing meer gehad en ook de kwaliteit van de telefoongesprekken was uitstekend. Voorheen had ik af en toe nog wel eens last dat er stukken van het gesprek onverstaanbaar waren (waarschijnlijk door bandbreedte gebrek) maar dat lijkt nu allemaal opgelost te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 11-01-2013 15:59 ]
Hier ook weinig problemen gehad (al ben ik weinig thuis geweest).
Bij mij ging het 8 dagen goed. Nu heb ik al 3 dagen elke dag de stroom er af moeten halen omdat het internetverkeer stokte. Een reset of de netwerkkabels los halen hielp niets.
[ Voor 32% gewijzigd door K.C. Munchkin op 12-01-2013 21:01 ]
Tja, geen enkele provider heeft dat overal perfect. Alleen KPN doet het beter dan Vodafone imo. En soms heb je juist met Vodafone betere dekking op een bepaalde plek en met de andere providers minder. Dat hou je altijd.Anoniem: 52706 schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:43:
Loopt alsnog allemaal via het Vodafone-netwerk; en sowieso kost het ze dan geld. Dit geldt in mindere mate voor data, maar ook alle data loopt via hun netwerk.- Je krijgt geen korting of kunt niet gratis bellen als je belt via de SignaalPlus.
Da's wel slecht ja, maar het is nogal ingewikkeld om 3G handovers te doen, veel lastiger dan 2G. Van 2G naar 3G tijdens een voicecall wordt op geen enkel netwerk ondersteund geloof ik zelfs.- Verlaat je het bereik van de SignaalPlus en ga je over op de normale Vodafone antenne, dan wordt de verbinding veelal verbroken.
H = HSDPA (max. 14.4 Mbps)- De SignaalPlus zorgt alleen voor 3G dekking dus niet HSDPA (meen ik) dus wel de H maar niet H+ zoals te zien is op Samsung Galaxy S3 telefoons.
H+ = HSPA+ (vaak max. 21 of 28 Mbps, iets lagere latency)
Klinkt alsof Vodafone dit femtocelproject nogal heeft onderschat. Ik vraag me af in hoeverre het ook nog nodig is als we straks LTE800 en UMTS900 krijgen; dekking zal dan veel beter gaan worden, beter nog dan 2G nu is.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Heb sinds 4 weken een femtocel.
De eerste is al retour gegaan vorige week. Service lampje komt soms online en valt dan weer net zo hard weg om rustig te blijven knipperen.
Nou een nieuwe gekregen (zelfde type) en zelfde probleem. Power rood, internet continue wit en service knippert om bij vlagen van werkzaamheid ineens continue wit te branden om 5 a 60 minuten later ineens weer uit te vallen.
Ik wordt er moedeloos van. Blijkbaar werkt het wel maar krijgt hij zijn verbinding niet stabiel. Hij zit nu met een kabel van ong. 1 meter rechtstreeks op modem, zelfde probleem. Modem factory reset, zelfde probleem.
Aangezien andere 24/7 apparaten wel continue op internet bijven (heb een continue monitor op de synologie nas, denk ik niet direct dat het in de modem zal liggen. Maar je kunt op de femtocel helaas ook zelf niet via poort 80 ff snel kijken in logfiles wat hij precies doet of niet voor elkaar krijgt. '
Vodafone support kan er ook niet heel veel mee heb ik het idee.
Er is een nieuwe call aangemaakt voor 2de lijns. Afwachten maar weer waar ze nu weer mee komen.
De eerste is al retour gegaan vorige week. Service lampje komt soms online en valt dan weer net zo hard weg om rustig te blijven knipperen.
Nou een nieuwe gekregen (zelfde type) en zelfde probleem. Power rood, internet continue wit en service knippert om bij vlagen van werkzaamheid ineens continue wit te branden om 5 a 60 minuten later ineens weer uit te vallen.
Ik wordt er moedeloos van. Blijkbaar werkt het wel maar krijgt hij zijn verbinding niet stabiel. Hij zit nu met een kabel van ong. 1 meter rechtstreeks op modem, zelfde probleem. Modem factory reset, zelfde probleem.
Aangezien andere 24/7 apparaten wel continue op internet bijven (heb een continue monitor op de synologie nas, denk ik niet direct dat het in de modem zal liggen. Maar je kunt op de femtocel helaas ook zelf niet via poort 80 ff snel kijken in logfiles wat hij precies doet of niet voor elkaar krijgt. '
Vodafone support kan er ook niet heel veel mee heb ik het idee.
Er is een nieuwe call aangemaakt voor 2de lijns. Afwachten maar weer waar ze nu weer mee komen.
Zou het kunnen zijn dat de 2G dekking op die plek erg slecht of zelf afwezig is? Als Signaalplus geen 2G ontvangst heeft dan krijg je de zaken die jij beschrijft. Probeer anders bij wijze van test eens de femtocel via wat langere kabels dichter bij een raam te krijgen om te zien of die dan wel stabiel blijft werken.
Mochyt je je afvragen waarom SignaalPlus 2G nodig heeft, dat is om te controleren of je wel daadwerkelijk in Nederland bent. Het is puur een sniffer en controlemiddel.
Mochyt je je afvragen waarom SignaalPlus 2G nodig heeft, dat is om te controleren of je wel daadwerkelijk in Nederland bent. Het is puur een sniffer en controlemiddel.
2G dekking is vermoedelijk uitstekend. Als ik mijn simkaart in een nokia 3310 doe heb ik vol ontvangst.robertwebbe schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:13:
Zou het kunnen zijn dat de 2G dekking op die plek erg slecht of zelf afwezig is? Als Signaalplus geen 2G ontvangst heeft dan krijg je de zaken die jij beschrijft. Probeer anders bij wijze van test eens de femtocel via wat langere kabels dichter bij een raam te krijgen om te zien of die dan wel stabiel blijft werken.
Overigens is het wel raar een product op de markt te zetten dat de ontvangst moet verbeteren, maar bij slecht 2g ontvangst je niet verder kan helpen
Maar bedankt voor de tip, zal het eens proberen om hem dichter bij het raam te zetten. (ff kijken hoe ik dat moet doen met alle kabels, gezien het feit dat de femtocel bij dubbel stopcontacten er altijd eentje blokkeerd)
Sundance,
Als je mij de laatste 6 cijfers van het serienummer van je Signaalplus kan pmmen kan ik wel eens navragen of iemand iets kan zien aan dat ding.
Als je mij de laatste 6 cijfers van het serienummer van je Signaalplus kan pmmen kan ik wel eens navragen of iemand iets kan zien aan dat ding.
Is hij bij jullie ook al paar dagen aan het knipperen ?
Bij mij niet.
Inmiddels heb ik 2 in huis. Voorheen werd dat sterk afgeraden maar sinds de softwareupdate is het mogelijk. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met frequenties. Er is geen handover tussen de femtocellen maar nu heb ik wel in mijn hele huis 3G dekking en kan ik nu overal gebeld worden.
En mijn naaste buren zijn er ook erg blij mee, die kunnen nu ook prima bellen.
Inmiddels heb ik 2 in huis. Voorheen werd dat sterk afgeraden maar sinds de softwareupdate is het mogelijk. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met frequenties. Er is geen handover tussen de femtocellen maar nu heb ik wel in mijn hele huis 3G dekking en kan ik nu overal gebeld worden.
En mijn naaste buren zijn er ook erg blij mee, die kunnen nu ook prima bellen.
Ben ik nou gek of mist er een bestelknop op de site van Vodafone?
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Klopt! Ze worden even tijdelijk niet verkocht ivm problemen.
Ik wilde er onlangs nog één halen, maar deze mocht mij niet verkocht worden. VF winkel in HHW vertelde mij dit.
Ik wilde er onlangs nog één halen, maar deze mocht mij niet verkocht worden. VF winkel in HHW vertelde mij dit.
Ze zijn inmiddels weer te bestellen via de site.
Weet iemand hoe je het MAC adres kan achterhalen van de Femtocell. Ik heb nl. een Apple Airport router waarbij sinds de nieuwe van het utility programma geen logs meer zichtbaar zijn zodat ik via deze router niet meer kan achterhalen welk mac adres welk ip nummer heeft gekregen.
<update> ben er inmiddels achter; onder mac os terminal kan je met commando arp <ip nummer> het mac adres vinden
<update> ben er inmiddels achter; onder mac os terminal kan je met commando arp <ip nummer> het mac adres vinden
[ Voor 17% gewijzigd door RobinStn op 17-03-2013 18:23 ]
Staat op de sticker aan de achterkant van het apparaat:

Oeps, dat heb ik over het hoofd gezien... bedankt voor je reactie 
robertwebbe schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:23:
Staat op de sticker aan de achterkant van het apparaat:
[afbeelding]
Ik zie net dat Vodafone ook een speciale website heeft gemaakt over SignaalPlus:
www.SignaalPlus.nl
www.SignaalPlus.nl
Er schijnt overigens een nieuwe versie te zijn.
Afgelopen week kreeg ik een mailtje met daarin de melding dat wij nog gebruik maken van de "oude" versie.
Echter weet ik nu niet of het gaat om het vierkante model dat wordt vervangen, of om het model dat sinds september op de markt is.
Iemand hier een idee?
Overigens werken de de Signaalplus kastjes hier eigenlijk prima, op het "handover" probleem na, maar dat is technisch onmogelijk. Daarom hebben wij sinds kort een ePico oplossing die wel handover met elkaar en buiten kunnen doen.
Afgelopen week kreeg ik een mailtje met daarin de melding dat wij nog gebruik maken van de "oude" versie.
Echter weet ik nu niet of het gaat om het vierkante model dat wordt vervangen, of om het model dat sinds september op de markt is.
Iemand hier een idee?
Overigens werken de de Signaalplus kastjes hier eigenlijk prima, op het "handover" probleem na, maar dat is technisch onmogelijk. Daarom hebben wij sinds kort een ePico oplossing die wel handover met elkaar en buiten kunnen doen.
http://www.deyterra.com
Voor zover ik weet is de vierkante het oude model. Deze wordt geproduceerd door Huawei, de nieuwe is van Sagemcom en steek je direct in het stopcontact.
Anoniem: 108504
@rally Je hebt het over een ePico oplossing. Ik neem aan dat je bedoelt een picocell van Vodafone? Heb je hier misschien meer informatie over?rally schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:52:
Er schijnt overigens een nieuwe versie te zijn.
Iemand hier een idee?
Volgens mij biedt Vodafone deze aan voor zakelijke klanten. Ik heb onlangs die van Sagem gezien (ePico is de oude variant van Huawei), dan hangen er meerdere in een pand en die hebben onderling dan wel hand-over. Deze worden dan geïnstalleerd en onderhouden door Vodafone.
[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 27-03-2013 07:42 ]
Hoe zijn nu de ervaringen i.c.m. privégebruik van deze dingen? Ik zit nog steeds te twijfelen om er 1 aan te schaffen. Een tijdje terug las ik hier dat nog niet alles vlekkenloos werkte. Is dat met de 'nieuwe' versie beter of is het nog steeds een beetje buggy en experimenteel?
De ePico zou inderdaad voor zakelijke klanten zijn. Volgens mij ziet die er zo uit als de linker op dit plaatje:

@PaT; de laatste tijd draaien ze heel stabiel, de kinderziektes lijken er nu wel uit te zijn. Ik heb ze de laatste tijd niet meer in foutmodus zien staan en ook de gesprekskwaliteit is prima. Waar vroeger stukjes in het gesprek soms weg vielen, heb ik daar nu geen last meer van. Ik heb er zelf nu 2 in mijn huis hangen (in de uithoeken) en ik ben zeer tevreden. Installatie gaat tegenwoordig ook een stuk sneller, nu zijn ze binnen een kwartier gebruiksklaar (vanuit de doos tot eerste gesprek), in het begin kon dit een uur duren.
Ze zijn ook weer te koop in de Vodafone en BelCompany winkels.
Die linker wordt in Duitsland iig verkocht: http://www.vodafone.de/bu...odafone-super-signal.htmlVerelias schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 08:44:
De ePico zou inderdaad voor zakelijke klanten zijn. Volgens mij ziet die er zo uit als de linker op dit plaatje:
[afbeelding]
Sinds vanochtend doet de Femtocell helemaal niets meer. Al gereset; aan en uit gezet maar het eerste witte bolletje; internetverbinding wil al niet meer knipperen. Ik heb de femtocell gepingt en ik krijg wel antwoord dus hij hangt wel in het netwerk en moet internetverbinding hebben. Meer mensen hier last van?
Inmiddels doet ie het weer.RobinStn schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:16:
Sinds vanochtend doet de Femtocell helemaal niets meer. Al gereset; aan en uit gezet maar het eerste witte bolletje; internetverbinding wil al niet meer knipperen. Ik heb de femtocell gepingt en ik krijg wel antwoord dus hij hangt wel in het netwerk en moet internetverbinding hebben. Meer mensen hier last van?
Anoniem: 108504
Ook hier vandaag een probleem met de femtocell. iPhone 5 maakte geen verbinding meer. Het linkse, en ook het middelste lampje brandden gewoon dus de femtocell was verbonden met Vodafone en zond een signaal uit. Het rechtse lampje was uit dus er was niemand anders verbonden (staat ingesteld op open-modus). iPhone 5 opnieuw opgestart, nog geen signaal. Femtocell daarna even uit stopcontact gehaald en even later had mijn iPhone 5 weer verbinding.
De femtocell is met een Cat6 kabel aangesloten op een router met daarachter een 100/100 glas verbinding. De rest van de glas verbinding deed het nog wel gewoon. Dit is duidelijk een probleem met de femtocell / Vodafone. Over het algemeen zeer tevreden over de femtocell, sinds weken een keer moeten herstarten.
De femtocell is met een Cat6 kabel aangesloten op een router met daarachter een 100/100 glas verbinding. De rest van de glas verbinding deed het nog wel gewoon. Dit is duidelijk een probleem met de femtocell / Vodafone. Over het algemeen zeer tevreden over de femtocell, sinds weken een keer moeten herstarten.
iPhones doen wel vaker raar ... Hoorde laatst iemand die helemaal niets met z'n iPhone kon (bellen/gebeld worden), maar geen enkel probleem had met een Nokia Lumia.
Ik heb maanden gewacht om een femtocel te kunnen bestellen omdat volgens de VF Klantenservice versie 2.0 in de maak was en dat tot die uit ontwikkeld was er geen nieuwe voorraad meer kwam. Dat was al in 2012 dat ze dat zeiden. Niet dat ik elke dag gekeken heb, maar gewoon een aantal keer. Van de week keek ik nog eens op de VF site en zag ik dat ze weer op voorraad waren. Direct 2 besteld en vandaag binnen gekregen, maar het zijn beide femtocell's 1.0. Er is dus niets veranderd?
Het ze trouwens zakelijk besteld, maar je kunt geen bedrijfsnaam invullen bij je bestelling, dat kan volgens de Klantenservice alleen in de winkel. Nu is mijn voornaam altijd mijn bedrijfsnaam bij dit soort situaties en dat werkte hier ook.
Hier staat trouwens dat handover van Signaalplus naar 2G/3G zou moeten werken met de laatste versie. Met de duurdere epico werkt handover van de ene femtocel naar de andere femtocel ook. Maar handover van buiten naar binnen werkt dus met geen van allen.
Opzich is dat niet erg, als je van binnen naar buiten loopt, al bellend, wil je natuurlijk een handover, want dat signaal met de femtocell verlies je onvermijdelijk. Andersom van buiten naar binnen lopen, dan bel ik dat zeldzame gesprek dat ik heb al lopend naar binnen over de slechte VF ontvangst binnenhuis, maar dat betekend nog niet perse dat het gesprek verbroken wordt. Mits je maar enige ontvangst binnen hebt (zoals de meesten wel zullen hebben).
Wat mij wel opvalt is dat mijn bereik -57 dBm is (dus 5 streepjes), maar elke miliseconde wisselt tussen UMTS/HSPA/HDSPA. Dat gaat zo razendsnel dat mijn icoon in de statusbar al die tijd gewoon op H blijft staan. Tenzij ik dan weer verbonden ben met WiFi, dan blijft die gewoon op HSDPA staan.
Wel flauw dat wij 85 euro inclusief btw betalen (zowel zakelijk als particulier) en de Duitsers 50 euro.
Het ze trouwens zakelijk besteld, maar je kunt geen bedrijfsnaam invullen bij je bestelling, dat kan volgens de Klantenservice alleen in de winkel. Nu is mijn voornaam altijd mijn bedrijfsnaam bij dit soort situaties en dat werkte hier ook.
Hier staat trouwens dat handover van Signaalplus naar 2G/3G zou moeten werken met de laatste versie. Met de duurdere epico werkt handover van de ene femtocel naar de andere femtocel ook. Maar handover van buiten naar binnen werkt dus met geen van allen.
Opzich is dat niet erg, als je van binnen naar buiten loopt, al bellend, wil je natuurlijk een handover, want dat signaal met de femtocell verlies je onvermijdelijk. Andersom van buiten naar binnen lopen, dan bel ik dat zeldzame gesprek dat ik heb al lopend naar binnen over de slechte VF ontvangst binnenhuis, maar dat betekend nog niet perse dat het gesprek verbroken wordt. Mits je maar enige ontvangst binnen hebt (zoals de meesten wel zullen hebben).
Wat mij wel opvalt is dat mijn bereik -57 dBm is (dus 5 streepjes), maar elke miliseconde wisselt tussen UMTS/HSPA/HDSPA. Dat gaat zo razendsnel dat mijn icoon in de statusbar al die tijd gewoon op H blijft staan. Tenzij ik dan weer verbonden ben met WiFi, dan blijft die gewoon op HSDPA staan.
Wel flauw dat wij 85 euro inclusief btw betalen (zowel zakelijk als particulier) en de Duitsers 50 euro.
[ Voor 73% gewijzigd door Malarky op 02-05-2013 20:20 ]
Ik denk dat de helpdeskmedewerker het dan verkeerd begrepen heeft want er was sprake van softwareversie 2.0, niet hardwareversie.
En wat voor het Duitse netwerk geldt hoeft niet persé te gelden voor het Nederlandse netwerk. De femtocell is technisch in staat om handover te doen van femtocel naar het macronetwerk maar zover ik weet werkt dat in Nederland niet. Ik meen dat het te maken heeft met beperkt aantal scramblingcodes dat het macronetwerk beschikbaar heeft en dat het erg veel (hand)werk is om dat toe te voegen.
Wat voor smartphone heb je trouwens Arco?
En wat betreft de prijs, vergeet niet dat de Duitsers ook nog eens €9,99 per maand extra betalen voor minimaal 24 maanden. Dus dan komen wij er beter vanaf.
En wat voor het Duitse netwerk geldt hoeft niet persé te gelden voor het Nederlandse netwerk. De femtocell is technisch in staat om handover te doen van femtocel naar het macronetwerk maar zover ik weet werkt dat in Nederland niet. Ik meen dat het te maken heeft met beperkt aantal scramblingcodes dat het macronetwerk beschikbaar heeft en dat het erg veel (hand)werk is om dat toe te voegen.
Wat voor smartphone heb je trouwens Arco?
En wat betreft de prijs, vergeet niet dat de Duitsers ook nog eens €9,99 per maand extra betalen voor minimaal 24 maanden. Dus dan komen wij er beter vanaf.
[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 16-05-2013 07:54 ]
Naar mijn ervaring werkt de handover van het femtocell netwerk naar de macro wel Robert. Andersom lijkt niet te werken, hoewel dit in de techniek wel mogelijk zou zijn. Ik vermoed dat Vodafone er voor heeft gekozen om deze functionaliteit niet te ondersteunen om een of andere reden.
Het is weer zo ver, de Femtocell doet het weer niet. De hele middag al alleen een rood lampje en geen enkel van de status lampjes die branden. Ik heb de femtocell al opnieuw geregistreerd, gereset etc. Helaas. Meer mensen hier last van?
Bij mij werken ze prima. Als ik jou was zou ik ze een uurtje unpluged laten liggen en dan weer opnieuw proberen.
Ik heb contact gezocht met de klantenservice via Facebook. Men geeft aan dat het systeem waarschijnlijk 'een hik' heeft gehad en dat alles nu weer goed zou moeten zijn. Helaas ook nu nog geen enkele connectie. Rode lampje blijft continue branden, services lampjes totaal niet... Zojuist maar weer opnieuw geregistreerd via de site, kijken of dat wil helpen.robertwebbe schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:48:
Bij mij werken ze prima. Als ik jou was zou ik ze een uurtje unpluged laten liggen en dan weer opnieuw proberen.
Hoe ervaar je het ontvangen van smsjes en oproepen eigenlijk, werkt het - als je bereik hebt van de femtocell - gewoon altijd of is het toch iets minder betrouwbaar dan het normale macronetwerk?robertwebbe schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:48:
Bij mij werkt het altijd, alsof ik gewoon perfect bereik heb. Het is niet minder betrouwbaar dan het macronetwerk.
Na een week nog steeds problemen met de Femtocell. Afgelopen zondagavond deed de Femtocell het opeens weer prima. Vervolgens vanaf maandag gaat de Femtocell er om de 10 minuten uit; rode power lampje knippert alsmede het middelste statuslampje; dat wordt geel en knippert. Na ongeveer 30 seconden herstelt alles zich automatisch en werkt de Femtocell weer. Dit gaat zo de hele dag door. Vodafone heeft dinsdag een ticket aangemaakt voor de technische dienst maar tot op heden niets vernomen. Resetten helpt ook niet helaas.
Ik heb hier dus ook last van....RobinStn schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 09:33:
Na een week nog steeds problemen met de Femtocell. Afgelopen zondagavond deed de Femtocell het opeens weer prima. Vervolgens vanaf maandag gaat de Femtocell er om de 10 minuten uit; rode power lampje knippert alsmede het middelste statuslampje; dat wordt geel en knippert. Na ongeveer 30 seconden herstelt alles zich automatisch en werkt de Femtocell weer. Dit gaat zo de hele dag door. Vodafone heeft dinsdag een ticket aangemaakt voor de technische dienst maar tot op heden niets vernomen. Resetten helpt ook niet helaas.
Ik heb vanavond mijn sim kaart omgewisseld met een KPN sim om het bereik in huis te testen met KPN. KPN is binnenshuis veel beter, maar dat terzijde. Ik heb de SIM van Vodafone weer teruggezet en netwerkmodus veranderd op de HTC One van GSM/WCMDA/LTE automatisch naar GSM/WCMDA automatisch. Sinds dat moment is de stekker het laatste half uur nog niet in storing gegaan. Helpt dat bij jou ook misschien? Sim er uit en er weer in en netwerk instellingen veranderen.
[ Voor 24% gewijzigd door RobinStn op 18-05-2013 22:27 ]
Hmmmm, dat is een goede aanwijzing. Laat zeker van de week nog even weten hoe stabiel het is gebleven.
En voor de test erna nog eens terug zetten op GSM/WCDMA/LTE om te zien of de instabiliteit dan weer terug is. Ik zal zelf volgende week ook even een HTC One regelen om te testen of het bij mij dan ook zo is.
De Samsung Galaxy S4 heeft ook LTE modus, ik zal die ook eens testen om te zien of het dan ook optreed. Dan kunnen zien of het probleem specifiek aan de HTC One ligt of dat het meer een generiek probleem is.
Sowiso is het nog niet zinvol om LTE bij Vodafone aan te zetten gezien het LTE nog niet beschikbaar is voor het publiek. Het toestel probeert wel af en toe verbinding te krijgen (always best connection regel) maar wordt telkens afgewezen. Volgens mij kost dat je onnodig energie. Pas op het moment dat het LTE beschikbaar is, zou je het weer aan moeten zetten. BlackBerry heeft het in de Z1 (althans het STL100-2 LTE model) het compleet onzichtbaar gemaakt. Op het moment dat Vodafone LTE beschikbaar maakt ontvangen de toestel een firmware update over the air en staat het aan.
En voor de test erna nog eens terug zetten op GSM/WCDMA/LTE om te zien of de instabiliteit dan weer terug is. Ik zal zelf volgende week ook even een HTC One regelen om te testen of het bij mij dan ook zo is.
De Samsung Galaxy S4 heeft ook LTE modus, ik zal die ook eens testen om te zien of het dan ook optreed. Dan kunnen zien of het probleem specifiek aan de HTC One ligt of dat het meer een generiek probleem is.
Sowiso is het nog niet zinvol om LTE bij Vodafone aan te zetten gezien het LTE nog niet beschikbaar is voor het publiek. Het toestel probeert wel af en toe verbinding te krijgen (always best connection regel) maar wordt telkens afgewezen. Volgens mij kost dat je onnodig energie. Pas op het moment dat het LTE beschikbaar is, zou je het weer aan moeten zetten. BlackBerry heeft het in de Z1 (althans het STL100-2 LTE model) het compleet onzichtbaar gemaakt. Op het moment dat Vodafone LTE beschikbaar maakt ontvangen de toestel een firmware update over the air en staat het aan.
[ Voor 36% gewijzigd door robertwebbe op 19-05-2013 11:40 ]
Hmmz ik zal dit ook even uitproberen. Ik heb er ook past last van met mijn htc OneRobinStn schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 22:26:
[...]
Ik heb vanavond mijn sim kaart omgewisseld met een KPN sim om het bereik in huis te testen met KPN. KPN is binnenshuis veel beter, maar dat terzijde. Ik heb de SIM van Vodafone weer teruggezet en netwerkmodus veranderd op de HTC One van GSM/WCMDA/LTE automatisch naar GSM/WCMDA automatisch. Sinds dat moment is de stekker het laatste half uur nog niet in storing gegaan. Helpt dat bij jou ook misschien? Sim er uit en er weer in en netwerk instellingen veranderen.
[ Voor 3% gewijzigd door Josky op 19-05-2013 14:46 ]
Kijk, dan hebben we samen waarschijnlijk een oorzaak weten te vinden
Ja heel mooi! Ik heb net weer even LTE aangezet op mijn HTC One en inderdaad na 10 minuten klapt der verbinding eruit en schiet de stekker in storing stand. Zonder LTE aan blijft de Femtocell stabiel en goed werken. Ik hoop dat Vodafone deze oorzaak ook meeneemt in de ontwikkeling van de firmware voor de Femtocell want ik ben bang dat er veel meer mensen dit soort problemen gaan krijgen en niet weten waar het aan ligt.robertwebbe schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:43:
Kijk, dan hebben we samen waarschijnlijk een oorzaak weten te vinden
Ja, ik ga er een melding van maken. Via het Vodafone forum ben ik erachter gekomen wie de productmanager is en haar zal ik een e-mail sturen. Ik zal ook even een Samsung Galaxy S4 testen, die heeft een ook al LTE ondersteuning en als die dit probleem ook heeft dan is dus bijna zeker een netwerkprobleem. Als de SGS4 prima werkt dan zal ik de vrienden van HTC eens vragen of ze enig idee hebben hoe dit kan.