Vodafone SignaalPlus Femtocell

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zxui
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-05 17:42
@SafariFlow: Nee, dat bedoelde ik niet. In het begin van de 4G dekking werkte de combinatie van 4G met femtocel nog niet goed, volgens mij kon het netwerk de gesprekken niet omleiden naar de femtocel indien je toestel verbonden was met 4G, ik was in die gevallen niet meer bereikbaar. De enige optie was toen om 4G uit te zetten.

Dat probleem lijkt nu verholpen, mijn toestel is verbonden met het 4G netwerk buiten en als er een gesprek binnen komt dan wordt ik overgeschakeld naar de 3G van mijn Signaalplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-06 21:41
Zxui schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:26:
@SafariFlow: Nee, dat bedoelde ik niet. In het begin van de 4G dekking werkte de combinatie van 4G met femtocel nog niet goed, volgens mij kon het netwerk de gesprekken niet omleiden naar de femtocel indien je toestel verbonden was met 4G, ik was in die gevallen niet meer bereikbaar. De enige optie was toen om 4G uit te zetten.

Dat probleem lijkt nu verholpen, mijn toestel is verbonden met het 4G netwerk buiten en als er een gesprek binnen komt dan wordt ik overgeschakeld naar de 3G van mijn Signaalplus.
Terugschakelen voor een call naar 3G Femto werkt niet (CSFB). Je wordt gewoon naar het Macro netwerk terug geschakeld. Het is trouwens geen probleem, maar bewust niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 15:30
Ik heb dat eerder (een jaar geleden) meegemaakt, maar dat bleek een toevalstreffer te zijn. Later kon ik het niet meer reproduceren. Ik dacht het van de week weer te zien eigenlijk. Wellicht is CS fallback naar 3G nu toch geactiveerd. Eens kijken of ik nog een keer voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zxui
SafariFlow schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:51:
[...]

Terugschakelen voor een call naar 3G Femto werkt niet (CSFB). Je wordt gewoon naar het Macro netwerk terug geschakeld. Het is trouwens geen probleem, maar bewust niet gedaan.
Hoe verklaar je het dan dat als ik de femto er uit trek dat ik veel slechter bereikbaar ben? De bellers worden dan in de meeste gevallen naar de voicemail doorgeschakeld. Als de femto er wel in zit komen alle gesprekken vlekkeloos door.

Ik vermoedde dat er onlangs ergens een software aanpassing is doorgevoerd waardoor het nu wel werkt. Maar misschien kun je dat eens verifiëren?

[ Voor 12% gewijzigd door Zxui op 06-04-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
88Weighed schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:25:
Ik heb dat eerder (een jaar geleden) meegemaakt, maar dat bleek een toevalstreffer te zijn. Later kon ik het niet meer reproduceren. Ik dacht het van de week weer te zien eigenlijk. Wellicht is CS fallback naar 3G nu toch geactiveerd. Eens kijken of ik nog een keer voor elkaar krijg.
Ga er maar vanuit dat het niet geactiveerd is ;)

1. De femto CellIds zouden per 4G cellen gedefinieerd moeten worden. Je kunt maar een X aantaal cellen definiëren (Licenties). Daar naast creëer je op die manier callsetup problemen voor buren, voorbijgangers en zit je ook nog eens met de closed modus gebruikers. Je kunt dus naar een Femto gestuurd worden, waar je geen gebruik van mag maken. Al met al creëer je alleen maar vervuiling en performance issues.

2. De Vodafone MSC's ondersteunen dit simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Zxui schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:48:
[...]

Hoe verklaar je het dan dat als ik de femto er uit trek dat ik veel slechter bereikbaar ben? De bellers worden dan in de meeste gevallen naar de voicemail doorgeschakeld. Als de femto er wel in zit komen alle gesprekken vlekkeloos door.

Ik vermoedde dat er onlangs ergens een software aanpassing is doorgevoerd waardoor het nu wel werkt. Maar misschien kun je dat eens verifiëren?
Geen idee waarom je ervaring dan beter is. Weet wel dat CSFB naar een Femto niet werkt. Zie bovenstaande post.

Ben wel benieuwd wat er gebeurt. Installeer eens de G-NetTrack app, start hem op en zet eens een call op. Post vervolgens eens een screenshot van de app hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Is het trouwens wel mogelijk dat hij LTE -> CSFB zwakke macro 3G-cel -> handover femto doet? Of is een handover van macro naar een femto niet mogelijk op 3G?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:13:
Is het trouwens wel mogelijk dat hij LTE -> CSFB zwakke macro 3G-cel -> handover femto doet? Of is een handover van macro naar een femto niet mogelijk op 3G?
Nee, dat is ook niet mogelijk. Een handover van Macro naar Femto is niet mogelijk, ongeacht de gebruikte techniek. Het enige wat werkt is een handover van Femto naar Macro 2G.

Ben benieuwd wat er bij Zxui gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
Ik heb zojuist twee scenario's getest:
4G actief, inkomende call: Telefoon gaat 3G(!) macro.
4G actief, uitgaande call: Telefoon gaat wederom naar 3G macrocell.

Nu is er wel enige tijd geleden een softwareupgrade op de MSC's gedaan, dus wellicht zullen ze nu wel CSFB naar 3G kunnen, of er is nu dual attach op 4G en 3G. Ik heb het hem overigens nog niet naar de femtocell zien doen, maar zeer zeker wel naar de 3G macro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
88Weighed schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:59:
Ik heb zojuist twee scenario's getest:
4G actief, inkomende call: Telefoon gaat 3G(!) macro.
4G actief, uitgaande call: Telefoon gaat wederom naar 3G macrocell.

Nu is er wel enige tijd geleden een softwareupgrade op de MSC's gedaan, dus wellicht zullen ze nu wel CSFB naar 3G kunnen, of er is nu dual attach op 4G en 3G. Ik heb het hem overigens nog niet naar de femtocell zien doen, maar zeer zeker wel naar de 3G macro.
CSFB naar 3G macro is inderdaad gewoon mogelijk. Alleen naar 3G femto werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 12:51
Hebben jullie ook last van issues bij Vodafone, dat je je FemtoCell niet meer kunt "beheren" of überhaupt zien?

My Vodafone \ Profiel \ SignaalPlus

En als je je FemtoCell opnieuw probeert te registreren, dan krijg je de melding dat ie al geregistreerd is.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 15:29
toxict schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:38:
Hebben jullie ook last van issues bij Vodafone, dat je je FemtoCell niet meer kunt "beheren" of überhaupt zien?

My Vodafone \ Profiel \ SignaalPlus

En als je je FemtoCell opnieuw probeert te registreren, dan krijg je de melding dat ie al geregistreerd is.
Klopt. Sinds de overgang naar het nieuwe inlogsysteem (met emailadres inloggen i.p.v. telefoonnummer) is dit het geval. Beste wat je kan doen is contact opnemen met vodafone. Heb ik net zelf even gedaan, Ze zijn op de hoogte van het probleem. Schijnt vanzelf weer goed te komen. Je kunt evt. het serienujmmer van je femtocell doorgeven om het proces wat te bespoedigen. Aldus een VF medewerker via de chat,

[ Voor 16% gewijzigd door connos op 12-04-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
connos schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:33:
[...]

Klopt. Sinds de overgang naar het nieuwe inlogsysteem (met emailadres inloggen i.p.v. telefoonnummer) is dit het geval. Beste wat je kan doen is contact opnemen met vodafone. Ga ik ook doen.
Dat hebt ik 1 maart gedaan.
Sindsdien staat er een ticket open waar letterlijk niks mee gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 15:29
toxict schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:50:
[...]
Dat hebt ik 1 maart gedaan.
Sindsdien staat er een ticket open waar letterlijk niks mee gebeurd.
Wat een prutsers. Heeft kennelijk niet echt prioriteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Net de klantenservice aan de lijn gehad...
Het antwoord waar ik kreeg gingen mijn nekharen van overeind staan:

Meneer, uw verzoek van 2 maart staat nog open en daarom kan ik niks doen voor u.
Er wordt aan gewerkt.
De afdeling die hierover gaat kan geen uitspraak doen over wanneer het opgelost is.

Oftewel....zoek het uit....kan morgen zijn, kan over 2 eeuwen zijn....

Zucht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:42
Hoe is het ticket aangemaakt? Als je dat zelf hebt gedaan via de nieuwe My Vodafone omgeving dan kun je hem zelf ook weer annuleren. Als er al zolang niets aan is gedaan dan zal dat waarschijnlijk ook niet meer gaan gebeuren. Het pad naar de telefonische klantenservice staat dan weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:45
Zxui schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:38:
Ik vond het bereik nogal tegen vallen, ondanks dat ik hem redelijk centraal in mijn woning had opgehangen had ik niet overal dekking. Tijd om tweaker te spelen en heb ik het apparaat open geschroefd.

De huidige antenne is een kleine plak antenne welke met een u.FL connector aan de print verbonden is. Hierdoor wordt het super makkelijk om een pigtail te gebruiken naar een externe RP-SMA antenne aansluiting. Er is één plekje waar de perfecte ruimte is, vermoedelijk is hier in het design rekening mee gehouden.

Vervolgens heb ik een draai- en kantelbare Huawei 3G antenne gebruikt zodat je hem in ieder stopcontact kunt gebruiken en toch nog de antenne recht omhoog kunt zetten.

Het resultaat is zeer goed te noemen. Ik heb nu door mijn hele huis perfecte dekking en hoef ik mij geen zorgen meer te maken. Zelfs beide buren profiteren er van.
Moest je solderen of kon je de de kabel gewoon aan de printplaat klikken?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
robertwebbe schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:03:
Hoe is het ticket aangemaakt? Als je dat zelf hebt gedaan via de nieuwe My Vodafone omgeving dan kun je hem zelf ook weer annuleren. Als er al zolang niets aan is gedaan dan zal dat waarschijnlijk ook niet meer gaan gebeuren. Het pad naar de telefonische klantenservice staat dan weer open.
Deze is door hen aangemaakt en daarbij zichtbaar geworden in My Vodafone.
Het blijft belachelijk dat ik sinds 2 maart op een antwoord moet wachten.
Het schijnt trouwens te zijn dat dus meerdere mensen hier last van hebben.
Ook zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zxui
Megapaul schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:22:
[...]

Moest je solderen of kon je de de kabel gewoon aan de printplaat klikken?
Solderen is niet nodig, er zit een u.FL connector op de printplaat dus je klikt het er zo op.

Voorbeeld van een u.FL connector:

Afbeeldingslocatie: http://www.hollandelectronics.com/catalog/upload_image/1203528966U_FL_Web.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
SafariFlow schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:04:
[...]

CSFB naar 3G macro is inderdaad gewoon mogelijk. Alleen naar 3G femto werkt het niet.
Dat is dan wel veranderd. Bij de eerste uitrol was dat nog niet mogelijk.

Ik heb overigens nergens last van op My VF zakelijk... Kan de femto prima beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
88Weighed schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:17:
[...]

Dat is dan wel veranderd. Bij de eerste uitrol was dat nog niet mogelijk.

Ik heb overigens nergens last van op My VF zakelijk... Kan de femto prima beheren.
Het was sinds 4G is live gegaan altijd mogelijk, maar de fallback naar 2G was lange tijd prio op de meeste locaties. Sinds november is het andersom (bijna alle 4G sites hebben fallback naar 3G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Mijn ouders hebben een signaalplus draaien en sinds mijn moeder van een Samsung S3 naar een S5+ is gegaan komt het zeer vaak voor dat de telefoon niet het signaal oppakt van de signaalplus maar verbonden blijft met het reguliere netwerk zij heeft dan hooguit 1 streepje 4G ontvangst.
Echter 2G signaal is er vrijwel niet waardoor alsnog gesprekken wegvallen of gewoon niet aankomen.

Met de S3 was het geen probleem (zwakkere antenne? en geen 4G)

Nu is het zo dat je bij de netwerkinstellingen alleen GSM / WCDMA kan selecteren en dan schakelt
het toestel over naar de signaalplus, volle bak ontvangst.
Alleen buiten moet je hem dan weer omzetten naar GSM / WCDMA / LTE.

Er is wel een workaround;
Zet WiFi aan wanneer je met wifi netwerk ben verbonden ga je naar netwerkinstellingen zet je het toestel op GSM / WCDMA, daarna zet je netwerkinstellingen op GSM /WCDMA / LTE.
Het toestel blijft dan wel verbonden met de signaalplus en wanneer ze dan naar buiten gaat hoeft ze niks om te zetten.

Zelf heb ik een LG G3 deze schakelt gewoon over naar de signaalplus, waarschijnlijk omdat deze een zwakkere antenne heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Megapaul op 24-04-2015 19:04 . Reden: verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelz37
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-06 20:02
hoi ,

Iemand ervaring met signaalplus en huawei accend p7 mate? ik heb de vanmidag de femtocel aangesloten ging erg makkelijk. half uurtje gewacht en alle mobiels deden het behalven de huawei accend p7 mate.
prima ontvangst maar geen door verbinding tijdens het bellen. heb nu mijn wifi uitgezet en nu lijkt het er op dat hij wel doet ( hoop blijvend) betje raar . ienand ervaring of info ? thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

mjl

Ugh

Signaal plus zend alleen 3G uit, geen 4G. Als je de 4G op het toestel uitschakeld zal deze het signaal plus signaal wel pakken. De meeste telefoons nemen 4G als eerste, ook al is dat een zwakker signaal dan 3G...
Megapaul schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:12:
Mijn ouders hebben een signaalplus draaien en sinds mijn moeder van een Samsung S3 naar een S5+ is gegaan komt het zeer vaak voor dat de telefoon niet het signaal oppakt van de signaalplus maar verbonden blijft met het reguliere netwerk zij heeft dan hooguit 1 streepje 4G ontvangst.
Echter 2G signaal is er vrijwel niet waardoor alsnog gesprekken wegvallen of gewoon niet aankomen.

Met de S3 was het geen probleem (zwakkere antenne? en geen 4G)

Nu is het zo dat je bij de netwerkinstellingen alleen GSM / WCDMA kan selecteren en dan schakelt
het toestel over naar de signaalplus, volle bak ontvangst.
Alleen buiten moet je hem dan weer omzetten naar GSM / WCDMA / LTE.

Er is wel een workaround;
Zet WiFi aan wanneer je met wifi netwerk ben verbonden ga je naar netwerkinstellingen zet je het toestel op GSM / WCDMA, daarna zet je netwerkinstellingen op GSM /WCDMA / LTE.
Het toestel blijft dan wel verbonden met de signaalplus en wanneer ze dan naar buiten gaat hoeft ze niks om te zetten.

Zelf heb ik een LG G3 deze schakelt gewoon over naar de signaalplus, waarschijnlijk omdat deze een zwakkere antenne heeft.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Dit zal vaker een probleem zijn gok ik. Wordt tijd dat Vodafone een oplossing hiervoor verzint zodat iedereen het apparaatje weer optimaal kan gebruiken, ook met de nieuwste mobiel.

Telefoon binnen op een plek met slechte verbinding neerleggen is ook een idee trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SafariFlow
marcelz37 schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:10:
hoi ,

Iemand ervaring met signaalplus en huawei accend p7 mate? ik heb de vanmidag de femtocel aangesloten ging erg makkelijk. half uurtje gewacht en alle mobiels deden het behalven de huawei accend p7 mate.
prima ontvangst maar geen door verbinding tijdens het bellen. heb nu mijn wifi uitgezet en nu lijkt het er op dat hij wel doet ( hoop blijvend) betje raar . ienand ervaring of info ? thx _/-\o_
Zorg dat je P7 voorzien is van de B133 software update. Daar zit de fix in voor dit issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelz37
SafariFlow,

thx, maar is deze te installeren via de software van Huawei ( Hisuite) deze fix B133 ?
of los downloaden en installeren ?

grtz Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Die zou je via de HiSuite en OTA kunnen downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 18:53
Ik zie hier eigenlijk alleen maar negatieve berichten over de femtocel. Het is dus geen aanrader? het idee klonk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Het idee is goed van Vodafone om met een femtocel inpandig bereik te genereren.
In de praktijk zijn er helaas wat dingen waardoor het niet zo soepel loopt.

Als je binnen ben en je belt en je loopt vervolgens naar buiten dan valt je gesprek weg zodra je buiten het bereik komt van de femtocel (en andersom). Handover op het normale netwerk werkt niet tijdens een gesprek.
Ook 4G is een issue, telefoon blijft vaak daarop hangen met amper ontvangst, je moet het toestel omzetten naar 2G/3G. Verder hoorde ik van een medewerker van vodafone dat ze (voorlopig?) geen femtocellen meer uitleveren. Dus mocht je er toch 1 nodig hebben; marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Handover van Femto naar Macro werkt wel. Alle andere scenario's inderdaad niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik vraag me af waarom er niet meer wordt uitgeleverd. Even wild speculeren: een nieuwe versie mét 4G zit eraan te komen?

[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-10-2015 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjl
  • Nu online

mjl

Ugh

Sorcerer8472 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:15:
Ik vraag me af waarom er niet meer wordt uitgeleverd. Even wild speculeren: een nieuwe versie mét 4G zit eraan te komen?
Ze kunnen de belofte niet waarmaken zonder te veel support te moeten leveren. Nu 4G toestellen zo veel voorkomen heeft een 3G femtocel weinig toegevoegde waarde meer.

En tja, wie weet komen ze nog met een 4G oplossing.....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
mjl schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:24:
[...]

Ze kunnen de belofte niet waarmaken zonder te veel support te moeten leveren. Nu 4G toestellen zo veel voorkomen heeft een 3G femtocel weinig toegevoegde waarde meer.

En tja, wie weet komen ze nog met een 4G oplossing.....
Ben ik het niet helemaal mee eens, toen ik totaal geen ontvangst had in mijn vorige woning, was ik maar wat blij met de 3G femtocel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-06 22:11
4g zal ook wel moeilijker zijn. En het probleem is minder, het 3g 2100 net had veel sneller zwakke plekken dan het 4G 800 net, het is een betere frequentie en een betere technologie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjl
  • Nu online

mjl

Ugh

Chris.nl schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 01:13:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens, toen ik totaal geen ontvangst had in mijn vorige woning, was ik maar wat blij met de 3G femtocel.
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben ook blij met bereik..

Ik denk alleen dat Vodafone veel klachten of service calls krijgt nu 4G dit soort eigenaardigheden oplevert. Ik denk dat ze daarom de femtocell niet meer leveren (geeft te veel gedoe).

Mijn werk abonnement is helaas maar 3G, daar is het dus nog steeds een uitkomst voor.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelz37
nou hij loopt prima met de iphone,s en femtocel. wat betref de huawei accent p7 mate, loopt het niet erg goed. heb lolipop 5.1 er op gezet hopend op verbetering met de hauwei/femtocel. helaas moet is mijn wifi uitzetten en dan kan ik wel bellen met de femtocel. de fix van B133 kan ik ook niet meer vinden.
voor de rest blijf ik het een lekker toestel vinden voor weining geld.( jammer van het uit en aan zeten van de wifi voor de femtocel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Ik heb een jaar of twee geleden een femto van VF gehad, en zit nu alweer een jaar bij KPN dus die ligt in de kast. Vandaag met een vriend die naar VF is gegaan gebeld, en dat klonk dramatisch. Dus ik heb aangeboden mijn femto aan hem te geven. Nu weet ik dat die femto gekoppeld was aan mijn Vodafone account, en dat is er niet meer. Is dat ding nu automatisch ontkoppeld of moet ik iets regelen voor hij hem kan gebruiken?

• 88Weighed
Bij de helpdesk (of de Vodafone winkel) kunnen ze hem sowieso deregisteren voor je. Dan kan de ander hem op zijn account weer registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
Ik vond dat deze hier ter archivering ook nog wel thuis hoorde:
nieuws: Vodafone stopt in Nederland met verkoop privézendmasten - update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Nu online

mjl

Ugh

Ja erg jammer, ik heb er nog veel nut van, 4G en 3G is hier in en om huis om te huilen, dus om bereikbaar te zijn is de femtocell nog altijd een uitkomst.

Ik vrees echter dat Vodafone de ondersteuning van de femtocell ook we uit de lucht zal gaan halen. Vraag me af of ik dan die 75 euro terug krijg wat dat ding moest kosten.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
mjl schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 08:09:
[...]

Ja erg jammer, ik heb er nog veel nut van, 4G en 3G is hier in en om huis om te huilen, dus om bereikbaar te zijn is de femtocell nog altijd een uitkomst.

Ik vrees echter dat Vodafone de ondersteuning van de femtocell ook we uit de lucht zal gaan halen. Vraag me af of ik dan die 75 euro terug krijg wat dat ding moest kosten.
Support via de helpdesk zal over een aantal jaar inderdaad weg gaan. Het netwerk zelf blijft daarentegen online. Dus je kunt hem blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:43
Ik stap over van Vodafone naar Ziggo mobiel, maar wil wel nog gebruik blijven maken van de femtocell. Is het mogelijk om de femtocell te deactiveren op mijn account, en deze daarna te activeren op een ander account met mijn adres? Zolang de modus op open staat, werkt het voor Ziggo mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Je kunt femtocellen alleen registreren met Vodafone mobiele telefoonnummers. Als je die niet hebt kun je ook even een gratis prepaid kaartje (Free-SIM) bij Albert Heijn halen en hem daar op registreren. Zorg wel dat het kaartje actief blijft (minimaal 1x per jaar gebeld worden), anders wordt die afgesloten en werkt ook de femtocel niet meer. Je kunt hem bijvoorbeeld op je femtocel plakken met een papiertje met de activatiedatum.

[ Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 06-02-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
Of hem registreren op het VF abonnement van iemand die je kent, dan hoef je ook niet tussentijds op te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Voor degenen die zich afvroegen of er nog opvolgers komen voor de SignaalPlus femtocell, het antwoord is VoWiFi, ook wel bekend als WiFi calling. Vodafone start hiermee in het najaar van 2016:

nieuws: Vodafone komt dit jaar met mobiel bellen via wifi en 4g
http://over.vodafone.nl/n...-voor-dekking-binnenshuis

Als je smartphone dan een WiFi verbinding heeft dan maakt die via deze verbinding contact met het Vodafone netwerk om te bellen en gebeld worden. Het toestel en de software moet hiervoor wel geschikt zijn, het is niet zo dat alle smartphones met WiFi dit zullen ondersteunen. T.z.t. zal Vodafone vast een lijst gaan publiceren op de website welke toestellen geschikt zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door robertwebbe op 09-04-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

robertwebbe schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:24:
Voor degenen die zich afvroegen of er nog opvolgers komen voor de SignaalPlus femtocell, het antwoord is VoWiFi, ook wel bekend als WiFi calling. Vodafone start hiermee in het najaar van 2016:

nieuws: Vodafone komt dit jaar met mobiel bellen via wifi en 4g
http://over.vodafone.nl/n...-voor-dekking-binnenshuis

Als je smartphone dan een WiFi verbinding heeft dan maakt die via deze verbinding contact met het Vodafone netwerk om te bellen en gebeld worden. Het toestel en de software moet hiervoor wel geschikt zijn, het is niet zo dat alle smartphones met WiFi dit zullen ondersteunen. T.z.t. zal Vodafone vast een lijst gaan publiceren op de website welke toestellen geschikt zijn.
Weet je toevallig of je ook van WiFi weer terug naar 4G kunt als je naar buiten loopt? Of van WiFi naar 2G/3G bijvoorbeeld, als je op een plek met slechte 4G-dekking woont?

Zelfde vraag trouwens ook over VoLTE: kun je van 4G terugvallen naar 2G/3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Dat werkt inderdaad. Andersom ook; van 2G/3G naar VoLTE/VoWiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

SafariFlow schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:42:
Dat werkt inderdaad. Andersom ook; van 2G/3G naar VoLTE/VoWiFi.
Netjes! Van 2G naar 3G heb ik nooit ergens werkend gezien dus vind het wel opvallend dat het nu wel kan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:58:
[...]

Netjes! Van 2G naar 3G heb ik nooit ergens werkend gezien dus vind het wel opvallend dat het nu wel kan! :)
Voice call Handover van 2G naar 3G staat zo goed als overal uit. Zijn maar enkele sites waarop dit actief is. Maar dit is weer een andere scenario dan hierboven beschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06 14:16
Zijn ze dan ook wel zo eerlijk om VoWiFi gewoon ook in het buitenland gratis te maken?

EDIT: Nee dus. Oftewel op vakantie naar buitenland nog gewoon femtocel mee incl VPN router, net zoals nu.

[ Voor 38% gewijzigd door RadioAir op 09-04-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:52
RadioAir schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 20:51:

Oftewel op vakantie naar buitenland nog gewoon femtocel mee incl VPN router, net zoals nu.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Zijn ze dan ook wel zo eerlijk om VoWiFi gewoon ook in het buitenland gratis te maken?

EDIT: Nee dus. Oftewel op vakantie naar buitenland nog gewoon femtocel mee incl VPN router, net zoals nu.
Mogelijk kun je ook op je smartphone gewoon een VPN opzetten en werkt het dan.

Overigens is mijn ervaring met bellen in het buitenland dat een Whatsappgesprek en andere VOIP via een buitenlands 4G-netwerk veel beter werkt (verstaanbaarheid, vertraging) dan gewoon bellen via een buitenlands netwerk.

Bij gewoon bellen op lange afstanden zit er soms een vertraging op waar je u tegen zegt, sterk afhankelijk van provider en land trouwens. Ik verwacht dat het met VoWiFi ook een stuk beter kan werken, m.u.v. lokale gesprekken als je bijvoorbeeld in Australië zit, want die moeten dan alsnog de wereld rond terwijl ze bij een Whatsapp-gesprek efficiënt worden gerouteerd en het land niet eens verlaten.

Dat is trouwens wel een beetje de toekomst van mobiele communicatie denk ik; dat providers ook groter gaan denken en ook in het buitenland infra gebruiken om buitenlandse communicatie te verbeteren en de kosten ervan te verlagen. Met de nieuwe IP-technieken begint dit langzaamaan haalbaar te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Zou ook kunnen, geen idee. Heb zo'n ding opgehangen op een Franse camping met praktisch alleen NL gasten, werkt prima en altijd veel mensen die balen dat ze geen Voda hebben maar KPN/T-Mo/Tele2. Zou mooi zijn als VoWiFi dit op kan lossen, volledige park hangt sowieso al via een VPN naar NL toe. Nu gaan volgend jaar de roamingkosten er grotendeels af natuurlijk, maar er is ook nog een wereld buiten Europa ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door RadioAir op 09-04-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
RadioAir schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:06:
Zou ook kunnen, geen idee. Heb zo'n ding opgehangen op een Franse camping met praktisch alleen NL gasten, werkt prima en altijd veel mensen die balen dat ze geen Voda hebben maar KPN/T-Mo/Tele2. Zou mooi zijn als VoWiFi dit op kan lossen, volledige park hangt sowieso al via een VPN naar NL toe. Nu gaan volgend jaar de roamingkosten er grotendeels af natuurlijk, maar er is ook nog een wereld buiten Europa ;-)
Zullen die franse providers ook wel chill vinden dat jij op hun bandbreedte zit te zenden met je femtocel. :X

Zulke geintje hoef je in NL niet te proberen: https://www.agentschaptel...cht-op-openbare-netwerken

[ Voor 10% gewijzigd door Whatson op 09-04-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Whatson schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:59:
[...]

Zullen die franse providers ook wel chill vinden dat jij op hun bandbreedte zit te zenden met je femtocel. :X
Hebben ze niet door want vpn ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Whatson schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:59:
[...]

Die situatie hebben de providers zelf in de hand gewerkt met hun debiele roamingtarieven. En geen enkele provider daar heeft 3G2100, dus geen storing. Daarnaast hangt dat ding in een groepsgebouw en heb je buiten amper dekking, alleen op terras, daarnaast al niet meer. Op openbare weg is vodafone NL al niet meer te vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door RadioAir op 09-04-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
EWK schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:01:
[...]

Hebben ze niet door want vpn ;)
uh, je zit toch in de 800/900/1800/1900/2100/2600Mhz band te zenden zonder vergunning?

[ Voor 8% gewijzigd door Whatson op 09-04-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
RadioAir schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:02:
[...]

Die situatie hebben de providers zelf in de hand gewerkt met hun debiele roamingtarieven. En geen enkele provider daar heeft 3G2100, dus geen storing. Daarnaast hangt dat ding in een groepsgebouw en heb je buiten amper dekking, alleen op terras, daarnaast al niet meer. Op openbare weg is vodafone NL al niet meer te vinden.
Nou ja in principe zou dit gezeik kunnen opleveren omdat wat jij doet fysiek niet kan: binnen 1 minuut vanuit NL naar Frankrijk ;) (als je wegloopt bij het terras)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Kan prima als er condities zijn en jij op het strand zit: Heb al een paar keer weten te locken op zowel Vodafone NL 3G als SFR 3G vanuit Nieuwpoort, België met indertijd een HTC TyTN. Vond ik vrij bijzonder, want 3G2100. Is al jaren geleden. Ik dacht even dat SFR 3G ook 3G900 was, maar dat kan niet want dat toestel pakt geen 3G900, maar goed ik zat vlakbij Frankrijk. Zou normaal met 2G niet mogelijk moeten zijn, misschien net aan met halvering bandbreedte.

Maar goed, dit zou VoWiFi op kunnen lossen. Jammer dat dat het niet doet.

[ Voor 19% gewijzigd door RadioAir op 09-04-2016 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SafariFlow

Dat gaat inmiddels niet meer werken aangezien location locking al een tijd aan staat voor alle femto's. De VPN router was sowieso overbodig aangezien er niet naar je IP adres gekeken wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

RadioAir schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:08:
Kan prima als er condities zijn en jij op het strand zit: Heb al een paar keer weten te locken op zowel Vodafone NL 3G als SFR 3G vanuit Nieuwpoort, België met indertijd een HTC TyTN. Vond ik vrij bijzonder, want 3G2100. Is al jaren geleden. Ik dacht even dat SFR 3G ook 3G900 was, maar dat kan niet want dat toestel pakt geen 3G900, maar goed ik zat vlakbij Frankrijk. Zou normaal met 2G niet mogelijk moeten zijn, misschien net aan met halvering bandbreedte.

Maar goed, dit zou VoWiFi op kunnen lossen. Jammer dat dat het niet doet.
Daadwerkelijk inloggen op een 3G-netwerk is me nog niet gelukt, maar wel vanuit Nederland alle Britse netwerken + Orange FR gevonden. De truc is zorgen dat de duinen het zicht naar de Nederlandse antennes blokkeren ;)

Vanaf België kan ik me 3G2100 ook nog wel voorstellen, niet alle kanalen zijn overal in gebruik dus kan prima dat een Frans netwerk er op een lege plek doorheen komt. Verder zijn veel zendmasten aan het strand vaak niet de zee op gericht maar juist in de lengterichting op het strand, m.u.v. vaarroutes en andere uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
De nieuwe oplossing van Vodafone is nu beschikbaar via een publieke pilot:

nieuws: Vodafone start beperkte publieke test bellen via wifi en 4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Als het goed werkt lijkt mij dat een mooie oplossing. Jammer dat ik vanwege het beroerde bereik binnenshuis net weg ben bij Vodafone. Weet je toevallig of T-Mobile en KPN hier ook mee gaan komen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
*knip*. LMGTFY linkjes zijn ongewenst op tweakers.

[ Voor 86% gewijzigd door rens-br op 31-08-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Grapjas...

Uiteraard heb ik (voor T-mobile) gekeken wat bij hun de stand van zaken is. Daar zie ik wel VoLTE, maar geen VoWifi. Mijn vraag was dus vooral geïnspireerd vanwege het feit dat jij wat meer connecties in de telecom business heb dan de gemiddelde bezoeker hier.

Jammer dat je dan zo'n antwoord krijgt.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 31-08-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:01
*knip*. Goed bedoeld. Maar maak de volgende keer even een TR aan.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 31-08-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

PaT schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:19:
[...]

Grapjas...

Uiteraard heb ik (voor T-mobile) gekeken wat bij hun de stand van zaken is. Daar zie ik wel VoLTE, maar geen VoWifi. Mijn vraag was dus vooral geïnspireerd vanwege het feit dat jij wat meer connecties in de telecom business heb dan de gemiddelde bezoeker hier.

Jammer dat je dan zo'n antwoord krijgt.
Roberts connecties zijn vooral die bij Vodafone ;)
KPN heeft VoLTE aangekondigd voor eind dit jaar en VoWifi waarschijnlijk volgend jaar, T-Mobile VoLTE op z'n vroegst 2017, VoWifi komt misschien wel nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hmm, ik hoop dat je mis zit voor wat betreft T-Mobile. Ik las ergens dat ook zij eind 2016 met VoLTE willen komen. Maar daar heb ik in mijn specifieke geval niet veel aan. Het gaat mij echt om de ontvangst binenshuis en dan heb ik meer aan VoWifi. Het vreemde is dan wel dat T-Mobile (ik dacht in de VS) wel met VoWifi bezig is of zelfs al aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Sorry PaT, was in een jolige bui.

Sorcerer8472 heeft eigenlijk al het antwoord gegeven, meer dan dat weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armin
  • Laatst online: 12-06 03:23
PaT schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:57:
Hmm, ik hoop dat je mis zit voor wat betreft T-Mobile. Ik las ergens dat ook zij eind 2016 met VoLTE willen komen. Maar daar heb ik in mijn specifieke geval niet veel aan. Het gaat mij echt om de ontvangst binenshuis en dan heb ik meer aan VoWifi. Het vreemde is dan wel dat T-Mobile (ik dacht in de VS) wel met VoWifi bezig is of zelfs al aanbiedt.
T Mobile USA heeft het inderdaad al sinds 2007 actief, dus inderdaad vreemd als men in Nederland dan zo traag is. In 2010 heb ik zelfs met een zakelijk non-smartphone van hen die deze techniek had het kunnen gebruiken bij een zakenreis naar Zuid-Korea. Maar wellicht zijn hun USA vs EU netwerken wel zo verschillend dat het niet zomaar overgebracht kan worden?

Werkte hoe dan ook ideaal, aangezien deze Amerikaanse telefoon die ik toen had, de frequentiebanden van Zuid-Korea niet had en dus WiFi mijn enige methode was om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ondertussen kan het mij niet meer zoveel schelen. Vandaag m.b.v. een netwerkexpert van T-Mobile de conclusie getrokken dat ik erg ongunstig woon ten opzichte van de zendmast. Contract is ontbonden en ik heb mij weer aangemeld bij Vodafone. Kom maar op met die VoWIFI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
SafariFlow schreef op zondag 10 april 2016 @ 03:40:
[...]

Dat gaat inmiddels niet meer werken aangezien location locking al een tijd aan staat voor alle femto's. De VPN router was sowieso overbodig aangezien er niet naar je IP adres gekeken wordt...
Kan je hier iets meer over zeggen. Wat gebeurt er hierbij? Gaat dit via de globale locatie bekendheid van je modem zoals enkele online diensten gebruiken? Er was al gesproken dat de Femtocel verbinding zoekt met een Vodafone mast via GSM. Als dat zo is, kan je hem dan wel gebruiken op een plaats waar het GSM netwerk van Vodafone ook nagenoeg niet doordringt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
ucsdcom schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:59:
[...]

Kan je hier iets meer over zeggen. Wat gebeurt er hierbij? Gaat dit via de globale locatie bekendheid van je modem zoals enkele online diensten gebruiken? Er was al gesproken dat de Femtocel verbinding zoekt met een Vodafone mast via GSM. Als dat zo is, kan je hem dan wel gebruiken op een plaats waar het GSM netwerk van Vodafone ook nagenoeg niet doordringt?
Kan over de werking niet tot in de detail treden, maar laten we zeggen dat hij niet alleen naar Vodafone GSM snift... De Femto is onder alle omstandigheden in Nederland te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05 12:09
SafariFlow schreef op zondag 13 november 2016 @ 02:06:
[...]

Kan over de werking niet tot in de detail treden, maar laten we zeggen dat hij niet alleen naar Vodafone GSM snift... De Femto is onder alle omstandigheden in Nederland te gebruiken.
Nou dit is vrij eenvoudig toch, een femtocel kan namelijk een GPS ontvanger hebben, die lijkt me voor de hand liggend. Omdat femto's vaak deep-indoor staan wil men er ook nog wel eens voor kiezen om de femto naar macro-cells te laten scannen. Zolang deze dmv een netwerkscan (vaak op 2G) netwerken met country-code 204 oppikt (=NL), gaat de cell uit van locatie NL.
Als de femto cell een on-net cell-ID oppikt (dus een signaal van een Vodafone mast) weet de femto ook nog eens vrij nauwkeurig je locatie (soms is dit zelfs vereiste ivm locatiebepaling tbv hulpdiensten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
PWA777 schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:30:
[...]

Nou dit is vrij eenvoudig toch, een femtocel kan namelijk een GPS ontvanger hebben, die lijkt me voor de hand liggend. Omdat femto's vaak deep-indoor staan wil men er ook nog wel eens voor kiezen om de femto naar macro-cells te laten scannen. Zolang deze dmv een netwerkscan (vaak op 2G) netwerken met country-code 204 oppikt (=NL), gaat de cell uit van locatie NL.
Als de femto cell een on-net cell-ID oppikt (dus een signaal van een Vodafone mast) weet de femto ook nog eens vrij nauwkeurig je locatie (soms is dit zelfs vereiste ivm locatiebepaling tbv hulpdiensten).
De SignaalPlus heeft geen GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
De SignaalPlus heeft inderdaad geen GPS, maar ik kan me zo voorstellen dat men op basis van de locatie waar de SignaalPlus geregistreerd is een soort white list van VF macro cellen samenstelt per femtocell. Als die door de SignaalPlus worden gescand kan de femtocell on-air, anders niet. Dat lijkt mij in elk geval een haalbare oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
88Weighed schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:21:
De SignaalPlus heeft inderdaad geen GPS, maar ik kan me zo voorstellen dat men op basis van de locatie waar de SignaalPlus geregistreerd is een soort white list van VF macro cellen samenstelt per femtocell. Als die door de SignaalPlus worden gescand kan de femtocell on-air, anders niet. Dat lijkt mij in elk geval een haalbare oplossing.
Dank voor de reacties. De whitelist lijkt mij niet de methode. Die is alweer een slag te complex. Een GPS zit er niet in en zou deep indoor ook niet zo heel veel nut hebben denk ik.

De methode die PWA777 beschrijft, dus zoeken naar een Nederlandse macrocell van welke provider dan ook klinkt logischer. Misschien wel gecombineerd met de eventuele locatie of land gegevens van het modem van het Nederlandse netwerk waar hij op zit. Bij het inpluggen van een Vodafone signaal plus merk je ook dat deze heel erg druk is voordat deze actief wordt. Hij zal dus zeker zoeken naar ander mobiel signaal.

Maar misschien denken we al veel te moeilijk. Als je een zender wilt neerzetten, zal je zekerheid moeten geven dat deze de netwerken niet kan storen. Wat dus ook nog kan is dat hij slechts checkt of er geen ander netwerk in dezelfde 3G band waarin de femtocel kan zenden actief is. De kans is in een buitenlandse stad natuurlijk groot dat een andere provider dit spectrum al inzet. Verder wordt de vaste internet snelheid getest of het voldoende is en of hij daar op een Nederlandse verbinding inhaakt.

Dit prikkelt eigenlijk om eens te testen. Hij werkt op een mobiele verbinding van een andere provider, zolang je de verbinding maar via ethernet aanbiedt aan de Femtocell. Stel dat ik met een buitenlandse simkaart in Nederland een mobiele internet verbinding opzet, gaat de afhandeling dan via de buitenlandse provider vanwege het buitenlandse apn of via Nederlandse servers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SafariFlow
Het doel van location locking is niet alleen verifiëren of de Femto in NL is, maar ook of hij zich op de geregistreerde postcode bevindt. Wat 88Weighed aangeeft wordt o.a. toegepast.

[ Voor 79% gewijzigd door SafariFlow op 14-11-2016 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 88Weighed
Mooi gefantaseerd ucsdcom, maar stiekem weet ik waar ik het over heb ... Je hebt geen idee hoe complex het location locking systeem in elkaar zit en ik kan er ook verder niet over uitweiden. Dat wordt door mijn werkgever en VF niet op prijs gesteld.

• ucsdcom
88Weighed schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:30:
Mooi gefantaseerd ucsdcom, maar stiekem weet ik waar ik het over heb ... Je hebt geen idee hoe complex het location locking systeem in elkaar zit en ik kan er ook verder niet over uitweiden. Dat wordt door mijn werkgever en VF niet op prijs gesteld.
Nogmaals bedankt voor jullie inbreng. Absoluut Indrukwekkend dan wat er allemaal nog bij komt om misbruik en andere onbedoelde effecten te voorkomen. Zoals je merkt had ik geen notie van de hoeveelheid werk die in het safe in het netwerk opnemen + tegelijkertijd goed bruikbaar houden van de femtocellen is gestoken.

[ Voor 14% gewijzigd door ucsdcom op 17-11-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Volgens dit nieuwtje van de frontpage kunnen de eerste Vodafone klanten gebruik gaan maken van bellen via WiFi (en bellen over 4G via VoLTE). Er werd getest met de Samsung S6. Als er meer geschikte toestellen komen zal de ondersteuning van de femtocell ook wel snel ten einde komen. Op dit moment schakelen alleen 3G toestellen nog naar de Femtocell over. Bellen met 4G toestellen ging toch al via het Vodafone 2G netwerk ipv. 3G van de Femtocell. Daar komt 4G en WiFi bellen dan nu voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
In de test kon je ook gebruik maken van een Samsung Galaxy S7, S7 edge, A3 (2016) of A5 (2016). Andere toestellen zullen op korte termijn volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
Als de 2G en 4G dekking in huis niet goed genoeg is kun je nog steeds op je femtocell terecht komen hoor. Ik zit met een Nexus 6 toch echt nog regelmatig op de femtocell omdat de call setup niet goed gaat en er een reselect plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:29
robertwebbe schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:46:
In de test kon je ook gebruik maken van een Samsung Galaxy S7, S7 edge, A3 (2016) of A5 (2016). Andere toestellen zullen op korte termijn volgen.
Enig idee of iOS toestellen binnenkort ook ondersteund zullen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 20-06 12:23
ucsdcom schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:32:
Volgens dit nieuwtje van de frontpage kunnen de eerste Vodafone klanten gebruik gaan maken van bellen via WiFi (en bellen over 4G via VoLTE). Er werd getest met de Samsung S6. Als er meer geschikte toestellen komen zal de ondersteuning van de femtocell ook wel snel ten einde komen. Op dit moment schakelen alleen 3G toestellen nog naar de Femtocell over. Bellen met 4G toestellen ging toch al via het Vodafone 2G netwerk ipv. 3G van de Femtocell. Daar komt 4G en WiFi bellen dan nu voor in de plaats.
helaas wel, want het het bellen via WiFi werkt niet via buitenlands internet. Ik woon net over de grens en daar werkt de femtocell prima.

Gelukking zijn de roaming kosten ook verdwenen

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnuis
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-01 20:39
ik woon ook net over de grens , femtocell heeft altijd gewerkt (jaren) nu niet meer aan de gang te krijgen,
1 x rood knipper 2 x oranje stabiel (locatie)

gederegistreerd en weer geregistreerd niks helpt, nu al 3 a 4 dagen niet meer werkend,

iemand ideeen?? voor dat ik een dure gsm repeater aanschaf , (boven voor het raam wel 2 strepen vodafone) waar de femtocell hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb in de praktijk gezien dat ze ook gewoon wel eens stuk gaan. De meeste zijn inmiddels wel een paar jaar gebruikt. Als je hem vervangt voor een ander tweedehandsje dan heb je grote kans dat het weer perfect werkt. Op marktplaats kun je ze al voor enkele tientjes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik heb twee femtocellen van vodafone en sinds vorige week doen ze het ze allebij niet meer, continu oranje lampjes. Meer mensen met dit probleem ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
88Weighed schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:21:
Eindelijk een plaats en gelegenheid gevonden voor wat testen. En toch aardig bedenkingen of de ingebouwde intelligentie of een eventuele netwerklock van het ding in de praktijk ook wel aan staat of doet wat het behoort te doen.

Inmiddels de femtocell op een plaats elders in het land geïnstalleerd op een plaats met Vodafone 2G dekking zonder de registratie te veranderen. Hij werkte prima, dus geen location lock op basis van de registratie adres lijkt het.

Test 2 was op een plaats waar Vodafone dekking volledig afwezig is, wel andere netwerken. Ook hier werkte hij na een flinke tijd wachten prima bij het opnieuw inpluggen.

Vervolgens getest op een plaats zonder mobiele dekking. Ook hier weer succes. Het ding is bij opnieuw inpluggen erg druk, het leek er voor mij op dat hij alleen voldoende netwerksnelheid vraagt aan je router. Verder lijkt hij niet te locken bij wel of geen Vodafone of andere netwerken.

In alle gevallen heb ik getest via een Nederlandse router die nog niet bekend was voor de Femtocell. Test 2 heb ik met een mobiele router gedaan die via 4G van een andere provider liep.(Vodafone dekking afwezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik begreep dat die dingen het gewoon doen als ze maar Vf 2G ontvangen met een sterkte van minimaal -140 dBm. Het is ongeveer onmogelijk om een plek in NL te vinden waar je niet met minimaal die sterkte een Vf-signaal ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:29:
Ik heb twee femtocellen van vodafone en sinds vorige week doen ze het ze allebij niet meer, continu oranje lampjes. Meer mensen met dit probleem ?
Twee weken terug had ik iets vergelijkbaars voor ongeveer een week. Een paar minuten de stroom er af hielp niet. Het rode powerlampje knipperde, het internet en het service lampje waren oranje en het gebruikerslampje was uit. De combinatie komt niet voor in de handleiding. Hier op de vodafone website staat een probleemoplosser. Voor mij was het probleem dat ik zogenaamd verhuisd was. De oplossing was om mijn in mijn vodafone het adres opnieuw op te slaan. De volgende dag werkte alles weer.
Ik had die week wat problemen met ziggo wat wel of niet een trigger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
ucsdcom schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:39:
[...]

Eindelijk een plaats en gelegenheid gevonden voor wat testen. En toch aardig bedenkingen of de ingebouwde intelligentie of een eventuele netwerklock van het ding in de praktijk ook wel aan staat of doet wat het behoort te doen.
Vreemd, dit zou niet moeten kunnen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
fflow schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:44:
[...]

Twee weken terug had ik iets vergelijkbaars voor ongeveer een week. Een paar minuten de stroom er af hielp niet. Het rode powerlampje knipperde, het internet en het service lampje waren oranje en het gebruikerslampje was uit. De combinatie komt niet voor in de handleiding. Hier op de vodafone website staat een probleemoplosser. Voor mij was het probleem dat ik zogenaamd verhuisd was. De oplossing was om mijn in mijn vodafone het adres opnieuw op te slaan. De volgende dag werkte alles weer.
Ik had die week wat problemen met ziggo wat wel of niet een trigger was.
Ik had al een fabrieksreset gedaan van de week maar dat mocht niet helpen, ik heb exact wat je nu beschrijft. Eens proberen of ik het adres kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Helaas zonder succes krijg het adres niet gewijzigd website geeft hele tijd aan dat er wat mis is gegaan. Maar eens contact opnemen met vodafone.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyrus The Virus op 21-04-2017 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:34:
Helaas zonder succes krijg het adres niet gewijzigd website geeft hele tijd aan dat er wat mis is gegaan. Maar eens contact opnemen met vodafone.
Probeer het nog eens als je wilt? Ik denk zomaar dat het sinds woensdagochtend verholpen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
88Weighed schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:14:
[...]

Probeer het nog eens als je wilt? Ik denk zomaar dat het sinds woensdagochtend verholpen is :P
heb inderdaad mijn adres gisteren kunnen wijzigen maar zonder succes. Vandaag nog eens geprobeerd helaas zonder succes. Ik woon wel in België misschien hebben ze dat nu wel dicht gezet aan de hand van het IP adres. Het heeft jaren gewerkt. Gelukkig heb ik geen extra roaming kosten meer.

[ Voor 27% gewijzigd door Cyrus The Virus op 28-04-2017 12:17 ]

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Recentelijk overgestapt naar Vodafone en helaas is het bereik binnen om te huilen. Een 2e hands Signaalplus aangeschaft, maar krijg het net aan de praat.

Registreren ging al moeizaam, maar is uiteindelijk gelukt. Er gaan 2 lampjes wit knipperen en verder komt hij niet. Staat al 1,5 dag aangesloten. Reset en 40 sec reset uitgevoerd, maar zelfde resultaat. Andere netwerkkabel, nog geen verbetering.

Heeft iemand nog een idee?

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:56

mb1

Wellicht staat het apparaat nog gekoppeld aan iemand zijn account een heeft deze persoon en beperkte groep nummers toegang gegeven waar jouw nr geen onderdeel van is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gnuis
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-01 20:39
Nu Vodafone er mee gestopt is ...
is zo'n signaalplus niet te hergebruiken ..
ik zeg te hacken als versterker of zo
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste