Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:44
SafariFlow schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 14:29:
Bij het vervallen van je Vodafone nummer vervalt ook je My Vodafone account en dus ook de registratie van de Femtocel. Je zult hem inderdaad opnieuw moeten registreren.
Bedankt voor de duidelijkheid. Jammer, zal ik eens iemand in m'n vriendenkring zoeken met Vodafone abonnement.
MensionXL schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 16:02:
Met Vodafone prepaid kan je hem toch ook weer registreren? :)
Mja, maar als dat beltegoed verloopt zal 'ie weer stoppen met werken? Dan blijf ik bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:42
Volgrens mij kun je bij de Vodafone winkels gratis een prepaid sim krijgen voor dit soort zaken. Als je de prepaid sim even registreert hoeft je slechts 1x per jaar op te waarderen. Dat is toch een kleine moeite?

Als je vrienden gaat vragen om hem te registreren is de adresregistratie verkeerd. Stel dat iemand rondom je huis onwel wordt en men belt 112 via Vodafone dan ziet de 112 operator het adres van je vrienden in plaats van jouw adres. Toch wel iets om rekening mee te houden als je hem in open modus zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-06 21:41
Het adres kun je in de registratie wizard zelf kiezen, dus dat is geen probleem.

Je kunt eventueel hier een gratis sim bestellen http://www.Vodafone.nl/free_sim (zoals hier boven vermeldt eens per jaar opwaarderen met €10,--). In de winkel krijg je hem niet gratis mee, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Bedankt voor het meedenken. Een vriend van mij heeft Vodafone (en, hem kennende, gaat hij daar nooit weg) en wil de Femtocell wel voor mij registreren. Dat van die adresregistratie is wel een goed punt - maar als die zelf in te stellen is in de registratiewizard, dan is dat dus ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 15:30
En hij moet dus wel in "Open" modus staan, anders kan je Ziggo abonnement er niet op. Die kun je niet toevoegen aan de gesloten modus namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zojuist mijn femtocel geinstalleerd in open modus. Ik kan het niet 123 vinden, maar kan ik ook zien welke telefoonnummers met mijn femtocel verbonden zijn (geweest)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

TRaSH

koffie ?

nee,
zal wel iets met privacy te maken hebben

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Hier ligt de Femtocel al een maand of twee ongebruikt in de kast (en nee, ik ga 'm nog niet verkopen). Ik merk dat ik nu weliswaar prutbereik heb in huis, maar ook dat ik een aanzienlijk beter batterijverbruik heb. Voorheen, *met* Femtocel, had ik regelmatig dat de accu eind van de dag vrij leeg was, soms haalde de telefoon het eind van de dag niet eens. Nu gaat 'ie bijna twee dagen mee met 1 keer opladen.

Ik vermoed dat het komt door een combinatie van Apple iOS7, Vodafone en de Femtocel - zie dit topic. Ben dus benieuwd of dat met iOS8 opgelost gaat worden (en dan ga ik weer aan het werk om mijn Femtocel te her-registreren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik weet niet of dit nou zo OS afhankelijk is hoor. Mijn LG G2 met Android en mijn Lumia 925 met Windows Phone 8.1 gaan beide ook aanzienlijk korter mee op een acculading als ze een dagje zijn aangewezen op de femtocell.

Ik ben wel benieuwd waardoor dit komt. Je zou verwachten dat bij een beter ontvangststerkte de telefoon juist langer mee zou moeten gaan. Kan iemand daar wat nuttigs over zeggen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Toch, als je die forumposts waar ik naar link doorlees, dan lijkt het er wel degelijk op dat het een specifiek combinatieprobleem is. VF heeft het onderzocht en er wordt door VF onder andere gepost:
Onze technici hebben het probleem onderzocht en meerdere tests uitgevoerd.
Het probleem is gedeeltelijk gereproduceerd en de resultaten hiervan zijn naar de leveranciers/fabrikant verstuurd voor verder onderzoek.
... lijkt mij een bevestiging van een probleem te zijn. En ja: aan het begin van het topic wordt ook de suggestie gedaan dat het hogere verbruik komt door een betere ontvangst - en dat is het blijkbaar dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik las je link later. Zo extreem is het inderdaad niet met mijn apparaten. Bij mij gaat het wel sneller, maar niet met 10% per uur (godzijdank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 11:44
Ik heb de mijne weer afgekoppeld. Het hele netwerk gaat er van over de rooie. Blijkbaar maakt 'ie ruzie met de Sonossen. Eenmaal aangesloten is het een en al geduvel en geen Sonos meer. Dus :w SignaalPlus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
zeef schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:43:
Ik heb de mijne weer afgekoppeld. Het hele netwerk gaat er van over de rooie. Blijkbaar maakt 'ie ruzie met de Sonossen. Eenmaal aangesloten is het een en al geduvel en geen Sonos meer. Dus :w SignaalPlus. :(
Al geprobeerd je Femto een statisch ip adres toe te wijzen? Of gaat het mis door interferentie? (Ben verder niet bekend met Sonos, maar zie op de website dat ze draadloos werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb ook een Sonos bridge (i.c.m. Playbar) en bij mij werkt het prima. Heb ze je wellicht dicht bij elkaar staan?

@vanaalten;
Ik herken het probleem wat je schetst, het lijkt tegenwoordig beter te gaan. Waar ik voorheen net de dag doorkwam zonder al teveel gebruik, haal ik nu wel prima de hele dag. Er zal vermoed ik het een en ander aangepast zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door robertwebbe op 11-08-2014 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verelias
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:56
@robertwebbe

Heb je toevallig enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt? Kan het zo zijn dat de femtocell zich anders gedraagt dan het macro netwerk met betrekking tot de low power states?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Ik ben met de femtocell ook van de regen in de drup. Ik heb nu wel vol bereik, maar de femtocell trekt de batterij van mijn iPhone 4S (iOS 7.1.2) in no time leeg,10% per uur ofzo.
Ik ga de femtocell nu uitzetten en wachten tot er een fix is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 18:43

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb sinds een week een Femtocel in huis.

Ook heb ik een Xperia Z2 sinds 2 weken.
De lampjes op de Femtocel branden continue, maar mijn telefoon verliest steeds het signaal van de Femtocel.

Het gebeurt bijvoorbeeld dat ik 's avonds vol bereik heb op de telefoon. 's Ochtends heb ik dan weer een belabberde dekking, bijvoorbeeld maar 1 streepje.
Het toestel een keer uit- en aanzetten lost het tijdelijk op, of bijv. even kort de vliegtuigstand aan en weer uit.

Wat kan dit zijn?
Het signaal blijft een paar uur goed in huis, maar daarna is het weer een stuk zwakker.

Ik heb net een Cat6 kabel aangeschaft, 5 meter, zodat ik 'm aan de andere kant, verder van het UPC modem, kan aansluiten.
Ook nu is de dekking wisselend volgens mijn telefoon. Zodra er geen volle bak dekking is en ik ga bellen, dan gaat het Use lampje op de Femtocel ook niet branden. De telefoon gebruikt dan dus niet de dekking van de Femtocell, maar het 'standaard' signaal lijkt het. Of heb ik dat mis?

[ Voor 52% gewijzigd door freddyathlon op 13-08-2014 13:02 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:30
Leuk man. Heb ik eindelijk een Vodafone abbo, lees ik nu alleen maar klachten/nadelen over de femtocell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Nu online

TRaSH

koffie ?

heb hem hier ook in huis omdat er bij mij niet eens g verbinding in huis te krijgen is,
werkt bij mij super.
nu ik thuis ben de hele dag wegens vakantie doet me accu van me telefoon er een dag mee.
als ik me telefoon mee naar me werk heb doet me accu er een dag mee.
SGS4 trouwens.
of ik nu eind van de dag 10% of 20% over heb intereseerd me niet,
hij gaat elke nacht toch op de lader.
misschien heb ik net iets meer gedaan als ik thuis ben.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
@freddyathlon

Hoever ben je van de Femto verwijderd op het moment dat dit gebeurt?

Hangt de Femto onder en ben je op dat moment boven? (Ivm eventuele vloer verwarming)

Wat is de dB waarde op het moment dat je met de Femto verbonden bent?

Dit is nl. niet normaal gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

SafariFlow schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:00:
@freddyathlon

Hoever ben je van de Femto verwijderd op het moment dat dit gebeurt?

Hangt de Femto onder en ben je op dat moment boven? (Ivm eventuele vloer verwarming)

Wat is de dB waarde op het moment dat je met de Femto verbonden bent?

Dit is nl. niet normaal gedrag.
Ik heb de Femto in de woonkamer staan, daar ben ik zelf ook. Laten we zeggen niet meer dan 3 meter afstand. Ik heb 'm inmiddels al verder weg gezet van het UPC kabelmodem, maar dit hielp niet.

Indien ik wel via de Femto verbonden ben, is de dBm rond de -45 a -55. Prima dus. Bereiksterkte ligt rond de 96%, dus ik klaag niet.

Wat me vanmiddag opviel; Ik was verbonden via de Femto, na een klein uur viel dat weg en had ik dus verbinding met een andere mast dan de Femto. Gemiddeld ligt de dB waarde dan op -90.
Opeens is er weer volle bak bereik en is er weer Femto-dekking dus.
Inmiddels alweer ruim 1.5 uur via de Femto verbonden, bereik blijft uitstekend.

Nu vraag ik me af; kan het zo zijn dat mijn toestel het signaal van een mast elders oppikt en dit acceptabel vind? Wanneer dan de dBm onder de -100 gaat, dat hij dan de Femto pakt?

Ik heb 'm vandaag al een keer een lange reset gegeven, knopje meer dan 40 seconden ingedrukt gehouden dus. Schakelen tussen Open en Gesloten modus hielp niet direct. Staat nu in Open Modus.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Je toestel zou altijd verbinding moeten maken met de hoogste verbindings snelheid en dat is bij jou 3G Femto.

Het komt wel eens voor dat je toestel kort (meestal een paar seconden) verbinding maakt met een macrocell om vervolgens weer snel naar de femtocell terug te springen. Zie dit ook wel eens gebeuren.

Grote kans dat de factory reset het probleem bij je heeft verholpen.

@russel88

Gezien het aantal femto gebruikers zijn de klachten nihil ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SafariFlow op 13-08-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Nu inmiddels 3 uur verder en nog steeds is er verbinding met de Femtocell...

Edit; te vroeg gejuichd; weer slechts 2 streepjes dekking binnen met -95 dBm.

[ Voor 34% gewijzigd door freddyathlon op 13-08-2014 22:57 ]

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb op mijn Xperia Z2 de netwerkmogelijkheden;

- Alleen 3G
- 3G Voorkeur / 2G

Signaal van de Femto was weer kwijt. Heb mijn telefoon eens op de modus Alleen 3G gezet en daar was het bereik weer.
kan dit het zijn?

• TRaSH
  • Nu online

TRaSH

koffie ?

staat me iets bij als je volgens mij verbonden bent met wifi schakel je telefoon terug naar 2G aangezien 3G niet nodig is meer.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Maar dan zou mijn toestel toch ook de Femtocell moeten pakken? Of geeft die Femtocell echt alleen maar 3G door??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verelias
De femtocell is alleen bedoeld voor 3G signaal en geeft dan ook geen andere signalen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:48

Sorcerer8472

Mens sana?

TRaSH schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:53:
staat me iets bij als je volgens mij verbonden bent met wifi schakel je telefoon terug naar 2G aangezien 3G niet nodig is meer.
Dat is niet zo. Ook als je op wifi zit zal je telefoon met 3G verbonden blijven, alleen dan zonder dataverbinding. Spraak gaat ook gewoon via 3G (buiten de dataverbinding om gaat dat).

Nieuwere telefoons hebben op 3G een langere standbytijd dan op 2G trouwens ;) Maargoed, als je naar 2G gaat, dan is de femto wellicht kort offline geweest. Kan meerdere redenen hebben...

Overigens kan het wel zo zijn dat een 4G-telefoon liever op 4G dan op de femto wil zitten. Op sommige plekken is 4G sterker dan 3G waardoor het zomaar kan zijn dat je femtocell overbodig wordt als je een 4G-telefoon en goede dekking hebt.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:58
Ik heb echt slecht 4G bereik in huis, net 1 streepje (en dat noemt Vodafone dan 4G dekking, 8)7 gewoon midden in de randstad) Maar toch gaat hij niet naar mijn Femto over.
Dus ik weet niet wanneer hij over zou moeten schakelen, maar dat gebeurd bij mij thuis nooit.
Femto is voor mijn S5 dus ook zinloos.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 15-08-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Als je zwakke indoor 4g dekking hebt, kun je het beste 4G uitzetten om gebruik te maken van de Femto. Hier blijft hij nl. op hangen.

Als je goede 4G dekking hebt, heb je in de regel ook goede 2G dekking en dan moet je, je afvragen of de Femto nog nut heeft op jou locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
tja, dan moet ik elke keer 4G uit als ik thuis ben en weer aan als ik de deur uitga, ook zo een gedoe.
Jammer dat ze nog geen 4G versie hebben of dat de telefoon niet kiest voor het veel sterkere 3G signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Je toestel pakt simpelweg de hoogste verbindingssnelheid. Bij jou dus een zwak 4G signaal.

Een 4G Femto is een beetje zinloos. Een Femto wordt over het algemeen gebruikt voor voice en voice over LTE is er (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Arjant2 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:22:
Ik heb echt slecht 4G bereik in huis, net 1 streepje (en dat noemt Vodafone dan 4G dekking, 8)7 gewoon midden in de randstad) Maar toch gaat hij niet naar mijn Femto over.
Dus ik weet niet wanneer hij over zou moeten schakelen, maar dat gebeurd bij mij thuis nooit.
Als je gebeld wordt misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
CSFB naar Femto wordt niet ondersteund, mocht je dat bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Da's erg jammer en onpraktisch eigenlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
De tijd lost altijd alles op. 4G dekking zal nog toenemen en VoLTE zal ook komen. Dan zijn de SignaalPlussen niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Arjant2 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:30:
tja, dan moet ik elke keer 4G uit als ik thuis ben en weer aan als ik de deur uitga, ook zo een gedoe.
Jammer dat ze nog geen 4G versie hebben of dat de telefoon niet kiest voor het veel sterkere 3G signaal.
Ik heb op mijn Xperia Z2 een Snelle Instelling; ik kan dan met een druk op de knop 4G aan- en uitzetten.

Zet ik het aan, dan staat de telefoon in 4G Voorkeur / 3G / 2G modus.
Zet ik het uit, dan staat de telefoon in 3G Voorkeur / 2G modus.

Dus ja, gedoe... Ik weet niet of het op jouw toestel ook zo kan, maar indien dit dus ook mogelijk is bij jou, valt het gedoe wel mee toch? Je moet er alleen ff aan denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hier thuis na lang wachten ook voor de SignaalPlus 1.0 gekozen. 'k Woon in een benedenwoning in de binnenstad, alle providers hebben bij mij thuis moeite en het is niet praktisch om te telefoon telkens in de vensterbank te moeten leggen. 'k Heb de SignaalPlus centraal opgehangen en nu een perfecte ontvangst in het hele huis. 'k Merk geen extra batterijdrain op de mobiel. Dit had ik jaaáááááren eerder moeten doen, wat een gemak.

Tijdens een actieve verbinding loopt het verbruik op tot 3,6 watt* 1 kWh kost mij zo'n 21,89 cent. Wanneer ik de SignaalPlus 1 jaar lang 24/7 laat aanstaan kost mij dit dus:
365dagen x 24uur x 0,0036kWh x 0,2189euro = 6 euro 90 cent :+

Robert was dus correct met zijn berekening
* gemeten met de Voltcraft Energy Check 3000 tijdens één actieve verbinding.
Arjant2 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:29:
[...]

Je bent wel optimistisch. - knip - Waar moet die betere dekking vandaan komen dan?
Wat mij betreft dus van de SignaalPlus :*)

[ Voor 53% gewijzigd door Chris.nl op 26-08-2014 00:04 . Reden: verbruik erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
robertwebbe schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:08:
De tijd lost altijd alles op. 4G dekking zal nog toenemen en VoLTE zal ook komen. Dan zijn de SignaalPlussen niet meer nodig.
Je bent wel optimistisch.
Dat heb ik ook altijd gedacht, eerst 2G slecht bereik, toen 3G nog steeds slecht bereik, nu 4G en nog steeds slecht bereik. Ik zie de dekking niet toenemen zolang er niet meer masten komen.
Alle masten in mijn omgeving zijn omgezet en bereik is er niet beter op geworden. Waar moet die betere dekking vandaan komen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:37:
Da's erg jammer en onpraktisch eigenlijk :+
Inderdaad jammer, maar vanuit het netwerk gezien is dit zo goed als onmogelijk. Je zult voor elke 4G cell fallback kandidaten moeten definiëren. Zoiets werkt op macro niveau met een script en hier worden Femto cell id's niet in meegenomen. Het femto netwerk staat (zo goed als) los van het macro netwerk.

Daarbij zou het waarschijnlijk voor een slechtere gebruikservaring zorgen. Ook voor niet Femto gebruikers. Zo zou er een fallback gepoogd kunnen worden naar bijv een femto van je buren die in closed mode staat. Met als gevolg dat het gesprek niet binnen komt of opgezet kan worden.

Zo zijn er nog wel een aantal andere scenario's die je liever niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
Arjant2 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:22:
Streepjes op je telefoon is slechts een indicatie van signaalsterkte, dit zegt niets over de kwaliteit van het signaal. Als je wilt meten, meet je in dBm. -110dBm is voor 2G/3G best slecht, maar voor een LTE verbinding is dit nog een zeer acceptabele verbinding. Je telefoon zal echter maar 1 (of misschien zelfs wel geen!) streepje meer weergeven, terwijl er met je verbinding niets mis is.

Je kunt de signaalsterkte met verschillend apps/widgets (de waarde wordt al vastgelegd door je telefoon, de app/widget geeft het alleen weer).
Google Play: Network Info Widget
Google Play: Network Info II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:01
Ik begrijp dus dat zodra je een 4G signaal hebt de Femtocell niet gebruikt wordt?
Ik heb hier een iPhone 5 (inclusief 4G) die wel via de Femtocell verbinding maakt maar een iPhone 6 maakt alleen verbinding als ik de 4G schakelaar uitzet. Waar zit daar de logica in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Je telefoon pakt de beste verbinding. Blijkbaar kan die iPhone6 wel iets met het 4G signaal (die frequentie) en die iPhone 5 niet.

Mijn Lumia930 pakt soms ook het 4G signaal van buiten, maar aangezien de huidige 4G niet gebruikt kan worden om te bellen valt mijn Lumia altijd terug op mijn 'signaal plus' bij een inkomend of uitgaand gesprek. Dus heb ik tijdens het bellen nog altijd profijt van mijn perfecte dekking binnenshuis. Dat zal voor de iPhone6 niet anders zijn.

De logica zit hem erin dat de iPhone 5 maar met één 4G frequentie iets kan (uit mijn hoofd 1800mhz) maar die frequentie is niet overal aanwezig. De iPhone6 kan bijvoorbeeld wel de 800mhz oppikken die blijkbaar bij jou thuis hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Als je op 4G 'zit', zal er nooit een fallback naar Femto 3G zijn voor een inkomend/uitgaand gesprek. CSFB werkt alleen naar het 3G/2G Macro netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ok.. Dan zat ik er naast, dan heeft de SignaalPlus dus eigenlijk last van het 4G signaal. Thuis heb ik niet overal 2/3/4G dekking wat resulteert in wegvallende telefoongesprekken. Als een fallback dan niet mogelijk is, is dat hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-05 20:19
ZiSE schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:24:
Ik begrijp dus dat zodra je een 4G signaal hebt de Femtocell niet gebruikt wordt?
Ik heb hier een iPhone 5 (inclusief 4G) die wel via de Femtocell verbinding maakt maar een iPhone 6 maakt alleen verbinding als ik de 4G schakelaar uitzet. Waar zit daar de logica in?
Die iPhone5 kan alleen lte 1800 aan. De iPhone 6 kan zowel 800 als 1800. Die laatste zal een betere 4g ontvangst hebben en daardoor niet terug vallen naar 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:42
Mijn SignaalPlus zit in het account van iemand waar ik geen contact meer mee heb.
Ik heb inmiddels wel een voda-sim om een eigen account te maken.
Kan ik hem opnieuw activeren of moet de 'iemand' eerst de-activeren?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:56

Gaitman

The Real One

Doane schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:25:
Mijn SignaalPlus zit in het account van iemand waar ik geen contact meer mee heb.
Ik heb inmiddels wel een voda-sim om een eigen account te maken.
Kan ik hem opnieuw activeren of moet de 'iemand' eerst de-activeren?
De SignaalPlus moet volgens mijn eerst gedeactiveerd zijn voordat jij de SignaalPlus kunt activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Je kunt hem ook via de helpdesk laten deactiveren. Kun je hem vervolgens zelf op je voda sim registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Inmiddels een femtocel binnengekregen ivm slechte dekking thuis. Ik dacht plug & play en we kunnen weer fatsoenlijk bellen, maar helaas blijft het wereldbolletje knipperen. Nu heb ik al contact gehad met Vodafone, en heb als advies gekregen om de poorten te openen en IP sec te enablen. Dit allemaal gedaan en een reset uitgevoerd, maar je voelt het al aankomen, het wereldbolletje knippert nog steeds.

Dit heb ik zo'n 6 uur zo gelaten, omdat het kan voorkomen dat die na een paar uur alsnog online komt, maar ook dit gebeurt niet helaas. De suggesties bij Vodafone zijn op, dus ik zoek hier mijn oplossing. Hieronder foto's van de instellingen en een foto van hoe de femtocel er nu bij staat.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/24bVvMJl.png?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jnQ5HY5l.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7WiwTZCl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eekFzrul.jpg

Edit: Bleek dus een storing bij Vodafone te zijn. Nu online met volle bak 3G signaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Untouchablezz20 op 13-10-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06-2023

hors0125

Riding an Zero DS

Tweakers,
Hier hetzelfde. Alles behalve plug 'n play. Ook een knipperende rode led en een knipperend wereldbolletje. reset, bellen met Vodafone etc. maar nog niet werken. Nu denk ik zelf dat het te maken heeft met de poorten die open moeten worden gezet. Maar hoe kom je achter het IP van het ding?
Bij mij zit ie achter een Airport Extreme die weer achter een UPC modem hangt. De Airport geeft DHCp ip's uit van 10.0.0.150 tot 10.0.0.200. Werkt op laptops, ipads etc.
Verder kan ik het MAC adres wat genoteerd staat op de signaalplus niet terugvinden in de lijst met uitgegeven DHCP ip's op de Extreme.
Netwerkkabel ook al vervangen, geen verbetering. Iemand suggesties?

3300Wp no | 2475Wp zo | SMA5000TL21 | 990Wp zzo garage | Steca 500 | | PVoutput SMA + Steca | Zero DS electric bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

hors0125 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:37:
Tweakers,
Hier hetzelfde. Alles behalve plug 'n play. Ook een knipperende rode led en een knipperend wereldbolletje. reset, bellen met Vodafone etc. maar nog niet werken. Nu denk ik zelf dat het te maken heeft met de poorten die open moeten worden gezet. Maar hoe kom je achter het IP van het ding?
Bij mij zit ie achter een Airport Extreme die weer achter een UPC modem hangt. De Airport geeft DHCp ip's uit van 10.0.0.150 tot 10.0.0.200. Werkt op laptops, ipads etc.
Verder kan ik het MAC adres wat genoteerd staat op de signaalplus niet terugvinden in de lijst met uitgegeven DHCP ip's op de Extreme.
Wat gebeurt er als je hem direct op het UPC-modem aansluit?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@hors0125

Staat de UPC router wel in bridge modus? Als dat zo is dan vermoed ik dan je een Technicolor TC 7200 hebt, die bridged niet echt goed. Onder water bemoeit die router zich nog steeds met van alles waardoor je dit soort gezeur kan hebben.

Het apparaat staat inderdaad bij de meeste routers niet in de lijst van verbonden apparaten. Bij mij router (Linksys EA6500) zie ik hem wel staan maar meldt hij zich aan als onbekend apparaat zonder naam, fabrikant of type, alleen het MAC adres wordt getoond. Daaraan herken ik dat het mijn SignaalPlus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
hors0125 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:37:
Tweakers,
Misschien kan je in de router instellen dat ie dat bewuste macadres een vast (statisch) ip geeft?
En dan de nodige poorten forwarden naar dat ip. Zo is het mij iig gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125

hors0125

Riding an Zero DS

MensionXL schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:51:
[...]

Wat gebeurt er als je hem direct op het UPC-modem aansluit?
Helaas, geen verbetering.. Hij zit er nu 5 min in. Ik zal 'm nog even laten zitten. Misschien dat dat helpt?

3300Wp no | 2475Wp zo | SMA5000TL21 | 990Wp zzo garage | Steca 500 | | PVoutput SMA + Steca | Zero DS electric bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125

hors0125

Riding an Zero DS

Chris.nl schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:21:
[...]

Misschien kan je in de router instellen dat ie dat bewuste macadres een vast (statisch) ip geeft?
En dan de nodige poorten forwarden naar dat ip. Zo is het mij iig gelukt.
Ik geloof dat dat niet kan bij een extreme. Ik kan niets vinden wat dat gaat regelen. Heeft de Signaalplus geen admin webpagina waar je 'm kan forceren één IP te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125

hors0125

Riding an Zero DS

robertwebbe schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:53:
@hors0125

Staat de UPC router wel in bridge modus? Als dat zo is dan vermoed ik dan je een Technicolor TC 7200 hebt, die bridged niet echt goed. Onder water bemoeit die router zich nog steeds met van alles waardoor je dit soort gezeur kan hebben.

Het apparaat staat inderdaad bij de meeste routers niet in de lijst van verbonden apparaten. Bij mij router (Linksys EA6500) zie ik hem wel staan maar meldt hij zich aan als onbekend apparaat zonder naam, fabrikant of type, alleen het MAC adres wordt getoond. Daaraan herken ik dat het mijn SignaalPlus is.
Mijn cable modem is een Cisco EPC3925. Bij Ziggo hebben ze hem van router mode af gehaald omdat ik graag mijn AirportExtreme gebruik als router.
Verder echt nooit problemen met deze configuratie. Kan ik Ziggo bellen met een specifieke vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
hors0125 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:40:
[...]
Heeft de Signaalplus geen admin webpagina waar je 'm kan forceren één IP te gebruiken?
Nee.
hors0125 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:45:
[...]
Mijn cable modem is een Cisco EPC3925. Bij Ziggo hebben ze hem van router mode af gehaald omdat ik graag mijn AirportExtreme gebruik als router.
Verder echt nooit problemen met deze configuratie. Kan ik Ziggo bellen met een specifieke vraag?
Vraag of ze je een "dom" modem kunnen leveren in plaats van een modem met router in bridge functie (die dus niet helemaal 100% blijkt te werken). Voorbeelden zijn de Cisco EPC3212 of de Ubee EVM320b (modem-only versie).

[ Voor 58% gewijzigd door robertwebbe op 23-10-2014 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Staat IGMP Proxy aan op je Cisco?

Doe eens een traceroute naar vfnl-vag-network.Vodafone.nl

Ps. Normaal gesproken is forwarding niet eens nodig op de cisco modem Ziggo. (Vanuit factory settings gezien).

[ Voor 37% gewijzigd door SafariFlow op 23-10-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Heb hier op zowel een Astaro firewall die behoorlijk strikt stond, en nu een Asus RC78 helemaal niks aangepast. Meteen online. Nooit problemen. Kan dan toch geen port zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Zolang hij de IPSec tunnel kan opbouwen mag dat geen probleem vormen inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125

hors0125

Riding an Zero DS

robertwebbe schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:55:

Vraag of ze je een "dom" modem kunnen leveren in plaats van een modem met router in bridge functie (die dus niet helemaal 100% blijkt te werken). Voorbeelden zijn de Cisco EPC3212 of de Ubee EVM320b (modem-only versie).
Ga ik doen. Ik was eigenlijk steeds in de veronderstelling dat de signaalplus geen ip van de Extreme krijgt. Maar als het oranje lampje van de wereldbol aan/uit dimt is er dus kennelijk een verbindingsprobleem naar buiten.

Allen bedankt voor de bijdragen, ben nu nog aan het werk tot in de nacht en morgen ga ik verder testten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Rood knipperend power en Oranje puls Internet betekent dat hij geen IP krijgt.

Rood stabiel en witte puls betekent dat hij een IP heeft en een VPN tunnel opzet met het femto netwerk.

[ Voor 40% gewijzigd door SafariFlow op 23-10-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125

hors0125

Riding an Zero DS

SafariFlow schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:09:
Rood knipperend power en Oranje puls Internet betekent dat hij geen IP krijgt.
Dit is dus precies wat ie doet. En dat ip zou ie moeten krijgen van mijn eigen DHCP server uit de Airport Extreme?

Mijn DHCP range staat als volgt ingesteld:
10.0.0.150 tot 10.0.0.200

Omdat ik ook een hoop statische IP's gebruik vanaf 10.0.0.1

Zou het hier mis gaan? Heeft ie voorkeur voor een bepaald IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Het zou kunnen dat hij een bepaald IP adres probeert te bemachtigen die al in gebruik is of buiten de gespecificeerd range valt. Over het algemeen is dit op te lossen door een factory reset uit te voeren op de Femto. Een factory reset initieer je door minimaal 40 seconden de reset knop in te houden. Onder de 40 seconden is geen factory reset.

Je kunt zo te zien ook op basis van MAC adres een statische IP toewijzen op de Airport: http://www.macobserver.co...tion_with_airport_extreme

[ Voor 22% gewijzigd door SafariFlow op 23-10-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kijk net toevallig in mijn meterkast, die van mij staat nu ook te knipperen. Rest functioneert normaal in huis, en de femto eerder ook op zelfde netwerksetup. Zou er niet een VF probleem zijn ergens?
Ik merk het zelf niet meer echt op als het ding er uit mocht liggen, dus wellicht al langer, want sinds ik 4G heb in huis overruled dat 3G van de femto. Mijn vriendin zou het wel op moeten vallen overigens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125

hors0125

Riding an Zero DS

Klopt, 40 sec is bekend en is reeds al een aantal x uitgevoerd helaas. Ergens in het forum gelezen dat hij IP x.x.x.2 wilde krijgen en dat dit conflicten gaf met een NAS in datzelfde netwerk:
PaT schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:34:
En een goed ip-adres de rest :)
Het bleek dat de femtocell per së 192.168.2,2 toegewezen wilde krijgen. Liet ik nou net op dat ip mijn Nas gezet hebben. Dat verklaarde ook de nachtelijke activitatie, want dan gaat mijn Nas dus uit.
Het Nasje heeft nu een ander ip en nu werkt alles weer naar behoren.
Toen het NAS ip verplaatst was naar een ander IP werkte hij bij PaT.

Op welke ip's staat hij bij jullie?
SafariFlow schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:32:
Je kunt zo te zien ook op basis van MAC adres een statische IP toewijzen op de Airport: http://www.macobserver.co...tion_with_airport_extreme
Gaat op de lijst, thanks SafariFlow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Daar even ter aanvulling op, want volgens mij was dat echt een glitch. Inmiddels heb ik mijn netwerk herbouwd en een compleet andere ip-range. Toen wilde de femtocell wel keurig naar de dhcp-server luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125

hors0125

Riding an Zero DS

Goed, ik ga eerst onderstaande oplossing proberen morgen. Dan zien we wel weer verder.
SafariFlow schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:32:
PaT schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:50:
Daar even ter aanvulling op, want volgens mij was dat echt een glitch. Inmiddels heb ik mijn netwerk herbouwd en een compleet andere ip-range. Toen wilde de femtocell wel keurig naar de dhcp-server luisteren.
Goed om te weten PaT. Dank voor je feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125

hors0125

Riding an Zero DS

SafariFlow schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:39:
Staat IGMP Proxy aan op je Cisco?

Doe eens een traceroute naar vfnl-vag-network.Vodafone.nl

Ps. Normaal gesproken is forwarding niet eens nodig op de cisco modem Ziggo. (Vanuit factory settings gezien).
Dit is mijn traceroute:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14638644/Traceroute%20Vodafone.png

Nu weet ik hier niet veel van, kan jij hier iets over zeggen SafariFlow?
Ik heb inmiddels ook via de Airport Extreme een IP gekoppeld aan het Mac adres, maar daar lijkt de Signaalplus niet gevoelig voor. Rood blijft knipperen en oranje ook. Nogmaals een 40sec de reset ingedrukt en geen verbetering.

[ Voor 17% gewijzigd door hors0125 op 24-10-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194205

Hallo,

Ik heb net een Femtocell van Vodafone gekregen vanwege het beroerde bereik in huis (standaard 0 of 1 streepje, regelmatig wegvallende gesprekken).

Na wat gedoe met poorten heb ik de Femtocell aan de praat, maar m'n telefoon wil 'm normaliter niet pakken. Ik begrijp uit eerdere posts in dit draadje dat dat komt doordat ik op 4G zit en m'n telefoon (Galaxy s5) het snelste netwerk pakt, en dus 4G kiest boven de Femtocell 3G. Da's logisch (hoewel onhandig). Maar als ik met m'n telefoon op wifi zit schakelt 'ie toch 4G uit, dus dan zou 'ie de Femtocell moeten pakken, lijkt me? Dat lijkt alleen niet te gebeuren, nog steeds 0 of 1 streepje, ook als ik naast de Femtocell zit. Waar kan dat dan aan liggen?

Verder, om deze materie wat te doorgronden (bepaald geen expert op dit vlak): ik begrijp dat je dus niet belt over 4G, maar dan terugschakelt naar 2G (of 3G?). Begrijp ik daaruit dat 2G, 3G en 4G compleet los van elkaar staande netwerken zijn? Hoe kan het dan dat ik thuis altijd beroerd bereik heb, of ik nu op 3G of 4G zit?

Merci alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Niet dus. Als je 3G of 4G hebt, en je hebt een wifi netwerk, dan blijft op de achtergrond gewoon 3/4G open om bereikbaar te zijn, die handelen ook gesprekken af. En inderdaad, 4G verbinding overruled 3G van je femto. Is hier ook, maar ik klaag niet. GSM was dramatisch, met de 3G van de femto weer perfect. Sinds kort 2 streepjes 4G in huis, en dat werkt perfect. Femto hangt er alleen nog voor mijn vriendin. Die zit nog een jaartje bij Voda, ik vertrek zelf over een tijdje naar KPN/Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194205

^^ Oke, dank voor de uitleg. Ik geloof dat het me wel helder is (en dat de conclusie is dat ik waarschijnlijk weinig aan m'n Femtocell ga hebben).

Overigens: dataverkeer over 4G werkt hier als een speer, ondanks 0 of 1 streepje. Maar bellen blijft dramatisch (maar dat zal er mee te maken hebben dat dat niet over 4G gaat? Maar waarom geeft m'n telefoon dan ook maar zo weinig streepjes voor 4G?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125

hors0125

Riding an Zero DS

Ok, Heb er weer enige tijd ingestoken, maar geen verbetering.
Met het ding onder de arm naar de Vodafone winkel getogen, nieuwe bedongen, geïnstalleerd en hop, na 15 minuten werken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnuis
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-01 20:39
Heb eergisteren een signaal plus gehaald,
super nu gewon vodafone binnen en ook boven en zelfs in de garage en achter in de tuin!

alleen vreemd soms na een paar uur soms na een dag schakelt het 2e witte lampje dat van service uit en weg dekking,
nu met de online tool gekeken:

https://www.vodafone.nl/s...ubleshoot.shtml#infotitle

maar dan staat er iets vreemds ,namelijk:
"Deblokkeer het SignaalPlus apparaat in My Vodafone. Is het probleem daarmee niet opgelost? Neem dan contact op met onze klantenservice"

nu zie ik toch nergens in mijn vodafone bij signaalplus instellingen die optie van deblokkeren, wel de optie open of gesloten , nu heb ik hem tegen mijn zin op open gezet ( en dit verschillende keren uitgeprobeert om toeval uit te sluiten) maar open of gesloten maakt geen verschil.

wat mij meer waarschijnlijk lijkt, is dat de uitleg van de online tool niet klopt, en heeft het meer met het netwerk te maken?

Of is deze signaal.plus niet in orde?

[ Voor 7% gewijzigd door gnuis op 10-11-2014 11:20 . Reden: na testen blijkt open of gesloten niets uit te maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
Open/Gesloten is iets anders dan blokkeren. Open/Gesloten heeft te maken met de toegangelijkheid van toestellen tot jouw signaalplus. Zou wel vreemd zijn als 'ie in gesloten modus offline gaat na een tijdje, maar dat in open modus niet doet. Als je het mij vraagt zijn het twee dingen die niet aan elkaar gerelateerd zijn. Ik zou het nog een keer in gesloten modus proberen als je dat liever hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnuis
Open of gesloten maakt inderdaad niks uit, maar wat bedoelen ze dan in die tool met deblokkeren?
En wat kan de reden zijn dat het servicelampje uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 15:34

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Deblokkeren als dat hij niet meer aan een bepaald my-vodafone account hangt?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnuis
Maar in My Vodafone en dan signaal plus staat nergens de optie deblokkeren
Wel deregristreren maar dat lost niks op, dan zal hij niet meer werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 15:34

Coach4All

I'm a Coach 4 All

gnuis schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:38:
Maar in My Vodafone en dan signaal plus staat nergens de optie deblokkeren
Wel deregristreren maar dat lost niks op, dan zal hij niet meer werken
Wellicht bedoelen ze deregistreren en opnieuw registreren...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• gnuis
Heeft iemand anders ook last van een service lampje wat uitgaat zodat er alleen maar Rood stabiel (power) en Wit stabiel wereldbol (internet) aan is en service helemaal uit blijft ?

en wat betekent dat dan en wat kan de oorzaak zijn ?
na reset (uit het stopcontact halen en terug steken) doet hij het weer , soms een , soms een dag

[ Voor 4% gewijzigd door gnuis op 13-11-2014 02:52 ]

• Verelias
Wat je nog kan proberen is een factory reset uit te voeren, houd hiervoor de reset knop meer dan 50 seconden ingedrukt, hiermee zal het device zichzelf resetten en zich opnieuw op het Vodafone netwerk aanmelden.

Misschien dat dat je nog helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnuis
Het is heel vreemd , het probleem lijkt helemaal uit zichzelf opgelost te zijn, hij doet het nu alweer een week zonder verdere problemen , joost mag weten waarom en wat ook een raadsel zal blijven is wat het probleem was, vreemd ondoorzichtig apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verelias
Goed om te horen dat het uiteindelijk opgelost is, misschien was er een issue op de achtergrond en hebben ze dit opgelost gekregen waardoor ook jouw device ging werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 636522

Hallo,

Ik heb een Femtocell i.c.m. 3 smartphones:
- 1x Samsung Galaxy S3 mini. Deze werkt.
- 2x Samsung Galaxy S5 mini. Deze werkt, maar NIET wanneer WiFi aanstaat.

Zodra ik WiFi activeer op het toestel, dan kun je niet bellen of gebeld worden. Geen overgangstoon wanneer je vanaf de S5 mini belt naar een willekeurig nummer en wanneer je van buitenaf naar de S5 mini belt, dan krijg je de melding van de vriendelijke Vodafone dame "het telefoonnummer dat u belt geeft geen gehoor...". Normaliter kom je in de voicemail. Kortom, ik ben voor niemand bereikbaar en men kan geen bericht achterlaten.

Ik heb alle mogelijke opties op het toestel zoals alleen 3G, 2G e.d. geprobeerd, maar geen resultaat. Ook op de FW alle poorten opengezet gaf geen verbetering. Femtocell deregistreren en registreren, 06 nummers deactiveren en weer aanmelden, vele keren korte en lange resets uitgevoerd, niets van dit alles heeft geholpen. Mijn (voorlopige) conclusie is dat het issue device gerelateerd is. Iemand van jullie die wel een werkende situatie heeft met de Femtocell i.c.m. de S5 mini?

Oja, ik heb uiteraard een case aan laten maken bij Vodafone, maar nog geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Vandaag kreeg ik de melding 'Geen service' op mijn iPhone. Leek op netwerkstoring bij Vodafone maar het bleek echter in de SignaalPlus te zitten. Na een reset van het ding werkte alles weer. Wat echter vreemd is, is dat ik zonder SignaalPlus wel een signaal in huis heb, alleen erg zwak. Blijkbaar produceert de vastgelopen SignaalPlus een storing waardoor er helemaal geen signaal meer bij de telefoon aankomt. Heb niet getest of ik wel 112 kon bellen, maar lijkt me goed om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hmpff... Blijkbaar heb ik thuis nu een redelijk 4G signaal (1 a 2 streepjes) met als resultaat dat de femtocell niet meer opgepakt wordt, tenminste pas als er gebeld moet worden. Er is echter een plek waar 4G net wel/net niet bereik heeft. Dan blijft je toestel zoeken naar 4G ondanks het fantastische femtosignaal. Dit kan je natuurlijk oplossen door je toestel maximaal met umts te laten verbinden, maar dat is ook niet echt praktisch.

Iemand suggesties voor deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Ik lees net op het VF forum dat VF het sinds een paar weken helaas heeft opgegeven om het batterijprobleem met de iPhone 4S op te lossen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zxui
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-05 17:42
Ik vond het bereik nogal tegen vallen, ondanks dat ik hem redelijk centraal in mijn woning had opgehangen had ik niet overal dekking. Tijd om tweaker te spelen en heb ik het apparaat open geschroefd.

De huidige antenne is een kleine plak antenne welke met een u.FL connector aan de print verbonden is. Hierdoor wordt het super makkelijk om een pigtail te gebruiken naar een externe RP-SMA antenne aansluiting. Er is één plekje waar de perfecte ruimte is, vermoedelijk is hier in het design rekening mee gehouden.

Vervolgens heb ik een draai- en kantelbare Huawei 3G antenne gebruikt zodat je hem in ieder stopcontact kunt gebruiken en toch nog de antenne recht omhoog kunt zetten.

Het resultaat is zeer goed te noemen. Ik heb nu door mijn hele huis perfecte dekking en hoef ik mij geen zorgen meer te maken. Zelfs beide buren profiteren er van.

Vodafone zal vast niet blij zijn met deze modificatie maar hey, nu kan ik probleemloos bellen en gebeld worden. Als ik de femtocell er uit trek dan mis ik veel inkomende gesprekken wegens slechte 2G en 3G dekking.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/3000906301304Femtocel_reloaded.jpg

Pigtail: http://www.aliexpress.com...IPX-Cable/1450849394.html €5,19 (2 stuks)
Antenne: http://www.aliexpress.com...-Antenna/32246495781.html €12,97 (2 stuks)

Ik had voor beide artikelen 2 stuks besteld (ik had oorspronkelijk ook 2 signaalplussen).
Beide zijn omgebouwd maar de een heb ik nu niet meer nodig.

By the way: er is inmiddels geen probleem meer met 4G, toestellen schakelen nu gewoon terug naar 3G van je SignaalPlus.

[ Voor 12% gewijzigd door Zxui op 06-04-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Ziet er goed uit. :)
Zxui schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:38:
By the way: er is inmiddels geen probleem meer met 4G, toestellen schakelen nu gewoon terug naar 3G van je SignaalPlus.
Bedoel je dan dat je toestel gewoon de Femto oppikt als je binnen het bereik er van loopt of CS-Fallback van 4G naar je Femto?

Dat laatste zal nl. nooit gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zxui
@SafariFlow: Nee, dat bedoelde ik niet. In het begin van de 4G dekking werkte de combinatie van 4G met femtocel nog niet goed, volgens mij kon het netwerk de gesprekken niet omleiden naar de femtocel indien je toestel verbonden was met 4G, ik was in die gevallen niet meer bereikbaar. De enige optie was toen om 4G uit te zetten.

Dat probleem lijkt nu verholpen, mijn toestel is verbonden met het 4G netwerk buiten en als er een gesprek binnen komt dan wordt ik overgeschakeld naar de 3G van mijn Signaalplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Zxui schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:26:
@SafariFlow: Nee, dat bedoelde ik niet. In het begin van de 4G dekking werkte de combinatie van 4G met femtocel nog niet goed, volgens mij kon het netwerk de gesprekken niet omleiden naar de femtocel indien je toestel verbonden was met 4G, ik was in die gevallen niet meer bereikbaar. De enige optie was toen om 4G uit te zetten.

Dat probleem lijkt nu verholpen, mijn toestel is verbonden met het 4G netwerk buiten en als er een gesprek binnen komt dan wordt ik overgeschakeld naar de 3G van mijn Signaalplus.
Terugschakelen voor een call naar 3G Femto werkt niet (CSFB). Je wordt gewoon naar het Macro netwerk terug geschakeld. Het is trouwens geen probleem, maar bewust niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
Ik heb dat eerder (een jaar geleden) meegemaakt, maar dat bleek een toevalstreffer te zijn. Later kon ik het niet meer reproduceren. Ik dacht het van de week weer te zien eigenlijk. Wellicht is CS fallback naar 3G nu toch geactiveerd. Eens kijken of ik nog een keer voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zxui
SafariFlow schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:51:
[...]

Terugschakelen voor een call naar 3G Femto werkt niet (CSFB). Je wordt gewoon naar het Macro netwerk terug geschakeld. Het is trouwens geen probleem, maar bewust niet gedaan.
Hoe verklaar je het dan dat als ik de femto er uit trek dat ik veel slechter bereikbaar ben? De bellers worden dan in de meeste gevallen naar de voicemail doorgeschakeld. Als de femto er wel in zit komen alle gesprekken vlekkeloos door.

Ik vermoedde dat er onlangs ergens een software aanpassing is doorgevoerd waardoor het nu wel werkt. Maar misschien kun je dat eens verifiëren?

[ Voor 12% gewijzigd door Zxui op 06-04-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
88Weighed schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:25:
Ik heb dat eerder (een jaar geleden) meegemaakt, maar dat bleek een toevalstreffer te zijn. Later kon ik het niet meer reproduceren. Ik dacht het van de week weer te zien eigenlijk. Wellicht is CS fallback naar 3G nu toch geactiveerd. Eens kijken of ik nog een keer voor elkaar krijg.
Ga er maar vanuit dat het niet geactiveerd is ;)

1. De femto CellIds zouden per 4G cellen gedefinieerd moeten worden. Je kunt maar een X aantaal cellen definiëren (Licenties). Daar naast creëer je op die manier callsetup problemen voor buren, voorbijgangers en zit je ook nog eens met de closed modus gebruikers. Je kunt dus naar een Femto gestuurd worden, waar je geen gebruik van mag maken. Al met al creëer je alleen maar vervuiling en performance issues.

2. De Vodafone MSC's ondersteunen dit simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Zxui schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:48:
[...]

Hoe verklaar je het dan dat als ik de femto er uit trek dat ik veel slechter bereikbaar ben? De bellers worden dan in de meeste gevallen naar de voicemail doorgeschakeld. Als de femto er wel in zit komen alle gesprekken vlekkeloos door.

Ik vermoedde dat er onlangs ergens een software aanpassing is doorgevoerd waardoor het nu wel werkt. Maar misschien kun je dat eens verifiëren?
Geen idee waarom je ervaring dan beter is. Weet wel dat CSFB naar een Femto niet werkt. Zie bovenstaande post.

Ben wel benieuwd wat er gebeurt. Installeer eens de G-NetTrack app, start hem op en zet eens een call op. Post vervolgens eens een screenshot van de app hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Is het trouwens wel mogelijk dat hij LTE -> CSFB zwakke macro 3G-cel -> handover femto doet? Of is een handover van macro naar een femto niet mogelijk op 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:13:
Is het trouwens wel mogelijk dat hij LTE -> CSFB zwakke macro 3G-cel -> handover femto doet? Of is een handover van macro naar een femto niet mogelijk op 3G?
Nee, dat is ook niet mogelijk. Een handover van Macro naar Femto is niet mogelijk, ongeacht de gebruikte techniek. Het enige wat werkt is een handover van Femto naar Macro 2G.

Ben benieuwd wat er bij Zxui gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
Ik heb zojuist twee scenario's getest:
4G actief, inkomende call: Telefoon gaat 3G(!) macro.
4G actief, uitgaande call: Telefoon gaat wederom naar 3G macrocell.

Nu is er wel enige tijd geleden een softwareupgrade op de MSC's gedaan, dus wellicht zullen ze nu wel CSFB naar 3G kunnen, of er is nu dual attach op 4G en 3G. Ik heb het hem overigens nog niet naar de femtocell zien doen, maar zeer zeker wel naar de 3G macro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
88Weighed schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:59:
Ik heb zojuist twee scenario's getest:
4G actief, inkomende call: Telefoon gaat 3G(!) macro.
4G actief, uitgaande call: Telefoon gaat wederom naar 3G macrocell.

Nu is er wel enige tijd geleden een softwareupgrade op de MSC's gedaan, dus wellicht zullen ze nu wel CSFB naar 3G kunnen, of er is nu dual attach op 4G en 3G. Ik heb het hem overigens nog niet naar de femtocell zien doen, maar zeer zeker wel naar de 3G macro.
CSFB naar 3G macro is inderdaad gewoon mogelijk. Alleen naar 3G femto werkt het niet.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste