Een PlayMobil mast dan?
Dat bedoelde ik ook indirect met de vraag. Welke hardware zit er in de Femtocell. Is dit een DC-HSDPA 'mastje' of zit hier eerder eenvoudige hardware in?robertwebbe schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:53:
Volgens mij ga je niet naar een mast maar direct naar de switch. De beperking zal hem meer zitten in de hardware van de femtocell zelf en uiteraard de software.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Het is gewoon HSDPA volgens mij, met een theoretische max. van 14 Mbps, die dus blijkbaar bij lange na niet wordt gehaald. Sowieso geen DC.
Denk niet dat je een H+ in beeld ziet staan als je 'm gebruikt, of wel?
Denk niet dat je een H+ in beeld ziet staan als je 'm gebruikt, of wel?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Nope, dat bedoel ik niet88Weighed schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:29:
Volgens mij bedoelt UltraSub een repeater, die pikt dmv een donorantenne het signaal van de mast op en zend het (versterkt) opnieuw uit. Bij slecht bereik noemt met dit het shit in, shit out principe.
Dit bedoel ik dus. Echter je zult echt niet rechtsreeks op de core zitten. Je krijgt dus gewoon max vodafone 3G snelheid, en niet sneller (ik proef dat hier mensen denken dat het met Ziggo snelheden kan omdat het over bijv je Ziggo lijntje gaatEen femtocell (zoals SignaalPlus) maakt inderdaad verbinding met het core netwerk van Vodafone (via een femtocell gateway) en is de "mast", waarbij mast uiteraard de verkeerde term is. Een mast is een hoog ding waar een macrocell in hangt. Als je het heel graag wilt kun je je femtocell ook in een mast hangen, maar nuttig is dat niet.
De performance van het Femto netwerk staat los van het Macro netwerk. Zo moet je het grofweg zien:UltraSub schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:46:
[...]
Nope, dat bedoel ik niet
[...]
Dit bedoel ik dus. Echter je zult echt niet rechtsreeks op de core zitten. Je krijgt dus gewoon max vodafone 3G snelheid, en niet sneller (ik proef dat hier mensen denken dat het met Ziggo snelheden kan omdat het over bijv je Ziggo lijntje gaat)
CORE - RNC - Macro Cell 3G
"" - BSC - Macro Cell 2G
"" - Femto Netwerk - Breedband Internet - Femto Cell
Je haalt inderdaad niet de Ziggo snelheden, maar ook niet de Macro snelheden. Anders zou ik met mijn Femto ook de +/-10mbit moeten halen, die ik hier op het Macro netwerk haal. Ik haal max 4,1mbit via mijn Femto.
Vodafone limiteert je snelheid aan de hand van je abonnement. Mijn abo heeft een max van 3.6Mbps bijvoorbeeld. Verder zul je ook nooit sneller gaan dan de max van je internetverbinding en de max van de femtocel zelf. Lang verhaal kort: de laagste snelheid van die drie is wat je haalt.UltraSub schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:46:
[...]
Nope, dat bedoel ik niet
[...]
Dit bedoel ik dus. Echter je zult echt niet rechtsreeks op de core zitten. Je krijgt dus gewoon max vodafone 3G snelheid, en niet sneller (ik proef dat hier mensen denken dat het met Ziggo snelheden kan omdat het over bijv je Ziggo lijntje gaat)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik ga binnenkort ook een femtocell aanschaffen. Op marktplaats worden ze voor 5 tientjes aangeboden. Zijn er ondertussen nog nieuwe varianten beschikbaar gekomen of is er maar 1 versie? Ik meen dat ik ooit gelezen heb hier dat er een nieuwere versie was.
Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Er is 1 versie van SignaalPlus Plug&Play. Dat is de Femtocel 1.0. Waar 1.0 uiteraard voor de Sw versie staat. Wordt bij je eerste keer inpluggen geupdate.PaT schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:49:
Ik ga binnenkort ook een femtocell aanschaffen. Op marktplaats worden ze voor 5 tientjes aangeboden. Zijn er ondertussen nog nieuwe varianten beschikbaar gekomen of is er maar 1 versie? Ik meen dat ik ooit gelezen heb hier dat er een nieuwere versie was.
Btw. Let op met de Femto's op marktplaats. Er zijn nl. een aantal die geopend zijn geweest (laatst tegen gekomen). Mocht je support willen bij VF zul je die niet krijgen met een femto die geopend is geweest.
Greetings
[ Voor 16% gewijzigd door SafariFlow op 24-12-2013 16:56 ]
Voor zo iets was ik al bang...misschien toch een nieuwe kopen
Als dat zo is (enkel een softwarematig verschil wat na 1x inpluggen opgelost wordt), vraag ik me wel af waarom er op het Vodafone forum mensen klagen dat ze versie 2 besteld hadden, maar versie 1 geleverd gekregen hebben, en waarom de moderators op dat forum vragen stellen zoals 'Welke versie/merk Femtocel heb je?'SafariFlow schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:52:
[...]
Er is 1 versie van SignaalPlus Plug&Play. Dat is de Femtocel 1.0. Waar 1.0 uiteraard voor de Sw versie staat. Wordt bij je eerste keer inpluggen geupdate.
Btw. Let op met de Femto's op marktplaats. Er zijn nl. een aantal die geopend zijn geweest (laatst tegen gekomen). Mocht je support willen bij VF zul je die niet krijgen met een femto die geopend is geweest.
Greetings
http://forum.vodafone.nl/...issues/td-p/38052/page/12
Er zijn meerdere soorten femtocellen, voor de particuliere en de zakelijke markt zijn er verschillende. Vooral in de zakelijke markt zijn ze er al wat langer en daar zijn er verschillende.
De meest bekende en meest verkocht is de de SignaalPlus Plug&Play. Daar is maar 1 hardwareversie van. Er is wat spraakverwarring ontstaan toen softwareversie 2 uit kwam, blijkbaar werd er vanuit gegaan dat dit apparaat 2 genoemd zou gaan worden.
De meest bekende en meest verkocht is de de SignaalPlus Plug&Play. Daar is maar 1 hardwareversie van. Er is wat spraakverwarring ontstaan toen softwareversie 2 uit kwam, blijkbaar werd er vanuit gegaan dat dit apparaat 2 genoemd zou gaan worden.
[ Voor 21% gewijzigd door robertwebbe op 27-12-2013 16:00 ]
Omdat de eerste van Huawei was, en de tweede van Sagem...DeadMetal schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:35:
[...]
Als dat zo is (enkel een softwarematig verschil wat na 1x inpluggen opgelost wordt), vraag ik me wel af waarom er op het Vodafone forum mensen klagen dat ze versie 2 besteld hadden, maar versie 1 geleverd gekregen hebben, en waarom de moderators op dat forum vragen stellen zoals 'Welke versie/merk Femtocel heb je?'
http://forum.vodafone.nl/...issues/td-p/38052/page/12
Theoretisch is het wel mogelijk om hogere snelheden te ondersteunen. De meeste femtocellen ondersteunen een methode om local offloading te doen. Dit houdt in dat dataverkeer niet naar de core wordt gestuurd, maar via een breakout mechanisme direct op de internetverbinding van de gebruiker terecht komt. Dit levert in de meeste gevallen hogere snelheden op. Of deze femtocell dit ook kan is mij niet bekend.SafariFlow schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:40:
[...]
De performance van het Femto netwerk staat los van het Macro netwerk. Zo moet je het grofweg zien:
CORE - RNC - Macro Cell 3G
"" - BSC - Macro Cell 2G
"" - Femto Netwerk - Breedband Internet - Femto Cell
Je haalt inderdaad niet de Ziggo snelheden, maar ook niet de Macro snelheden. Anders zou ik met mijn Femto ook de +/-10mbit moeten halen, die ik hier op het Macro netwerk haal. Ik haal max 4,1mbit via mijn Femto.
Volgens mij kan dat alleen als het netwerk de data via de femto niet in rekening brengt (of van de databundel in mindering brengt).
Dat zou alleen zo zijn als de payload data ook naar de PS core (SGSN / GGSN) wordt gestuurd. Omdat er geen payload naar de core wordt gestuurd zou de data niet of nagenoeg niet (control is ook data) in rekening gebracht moeten worden.
Zelfde issue bij mijn femtocel. Verschillende internet aansluitingen geprobeerd. Heel af en toe licht het internetverbindingslampje zwakjes op. Eén keer bleef het telefoonlampje (meest rechtse) oranje branden.TRaSH schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:25:
sinds een paar dagen doet mijn femtocel het niet meer alleen het rode lampje blijft branden voor power.
de rest niks.
heb al 10 en 30 sec. de reset knop geprobeerd,
een uur uit het stopcontact maar verder dan het power lampje komt hij niet
Heeft nog iemand deze ervaring? Of is het gewoon een overleden

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...
Hoi Baslab,
Blijft de rode LED stabiel of knippert die?
Als de LED knippert geeft dat aan dat de femtocell een fout heeft gedetecteerd.
Blijft de rode LED stabiel of knippert die?
Als de LED knippert geeft dat aan dat de femtocell een fout heeft gedetecteerd.
Probeer eens een fabrieksreset; minimaal 40 seconde reset knop inhouden.baslab schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:30:
[...]
Zelfde issue bij mijn femtocel. Verschillende internet aansluitingen geprobeerd. Heel af en toe licht het internetverbindingslampje zwakjes op. Eén keer bleef het telefoonlampje (meest rechtse) oranje branden.
Heeft nog iemand deze ervaring? Of is het gewoon een overledenFemtocel?
Als het telefoontje oranje brandt betekent dit dat hij geen IP krijgt toegewezen via dhcp of niet aangesloten is. Meestal gefixt door de modem/router te resetten.
Als dat allemaal nog steeds resulteert in een alleen rood power lampje, is hij inderdaad kapot.
Bel Vodafone even, wij hebben pas een aantal femtocellen gekocht zakelijk en daarvan kwam er 1 niet op. Er blijkt een serie te zijn met dit probleem.SafariFlow schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:43:
[...]
Probeer eens een fabrieksreset; minimaal 40 seconde reset knop inhouden.
Als het telefoontje oranje brandt betekent dit dat hij geen IP krijgt toegewezen via dhcp of niet aangesloten is. Meestal gefixt door de modem/router te resetten.
Als dat allemaal nog steeds resulteert in een alleen rood power lampje, is hij inderdaad kapot.
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Deze heeft al eens gewerkt, dus dat gaat niet op...Coach4All schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:02:
[...]
Bel Vodafone even, wij hebben pas een aantal femtocellen gekocht zakelijk en daarvan kwam er 1 niet op. Er blijkt een serie te zijn met dit probleem.
Ik heb Via Twitter contact gehad met Vodafone.
Uiteindelijk werd ik gebeld.
Na een laatste test kwamen we tot conclusies dat hij defect is.
Terug gebracht naar Vodafone winkel die sturen hem op.
Daarna krijg ik een andere.
Zal wel een refurbisch worden.
Uiteindelijk werd ik gebeld.
Na een laatste test kwamen we tot conclusies dat hij defect is.
Terug gebracht naar Vodafone winkel die sturen hem op.
Daarna krijg ik een andere.
Zal wel een refurbisch worden.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Thanks!
Rode lampje blijft branden, knippert niet. Krijgt geen IP adres op een open internet verbinding waarop alles en iedereen een IP adres krijgt. Andere internet verbinding geeft wel IP adres. Daarna blijft het stil...
Heb nog een vierde internet aansluiting die ik kan testen en waar ik nog verder op de router kan monitoren.
Anders toch even bij de Vodafone langs.
Rode lampje blijft branden, knippert niet. Krijgt geen IP adres op een open internet verbinding waarop alles en iedereen een IP adres krijgt. Andere internet verbinding geeft wel IP adres. Daarna blijft het stil...
Heb nog een vierde internet aansluiting die ik kan testen en waar ik nog verder op de router kan monitoren.
... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...
Niet doen (verder testen) en gewoon inleveren... Believe mebaslab schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:41:
Thanks!
Kleine update, was van VF naar Hollandsnieuwe en heb vanavond mijn Signaalplus opnieuw geregistreerd via het My Vodafone-account van een kennis. Ding keer uit stopcontact en er weer in, telefoon een keer uit en aan en ja hoor, alle strepekes weer vol. Blij.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Vanmiddag dan toch eindelijk ook een nieuwe SignaalPlus gekocht. Wow, wat werkt dat ding goed! Zo goed dat we het Ben abonnement van mijn vriendin omgezet hebben in een Vodafone RED abonnement.
Dan kunnen we ook thuis onbeperkt bellen met fantastische kwaliteit!
Dan kunnen we ook thuis onbeperkt bellen met fantastische kwaliteit!
We hebben het abo van mijn vrouw ook omgezet naar Ziggo (ipv Telfort). Heeft ze thuis ook goed bereik met onze SignaalPlus.
Dit is vreemd.SignaalPlus geeft aan dat er geen toestel verbonden is, maar dat moet wel zo zijn. Ik heb namelijk wel vol bereik waar ik dat zonder SignaalPlus zeker niet heb. Het lampje voor verbonden toestellen brandt niet. Is dit een bekend kwaaltje? Moet ik hem dan resetten of alleen even stroomloos maken?
Nee, lampje gaat alleen aan als er een sessie actief is.
Maar zou dat dan moeten betekenen dat VF net een mast bij mij in de buurt erbij heeft gezet en dus de femtocell overklast? Dat lijkt mij wel heel erg toevallig. Ik had voorheen echt 0 bereik op sommige plekken in het huis, waar ik nu (bijna) vol bereik heb. Dat zou zonder femtocell niet kunnen. Zou in open modus zetten nog iets hier aan veranderen?
Of bedoel je met "sessie actief" dat er daadwerkelijk gebeld moet worden?
Of bedoel je met "sessie actief" dat er daadwerkelijk gebeld moet worden?
Een actieve sessie is een gesprek of een datasessie. Haal je mail maar eens op als je naast de femtocell staat. Heb je vol bereik, maar doe je even niks met je telefoon, dan is je sessie "idle" en gaat het lampje niet branden.
ahhh, auf dem fahrrad!
Ik zal straks eens even Wifi uit zetten en wat gaan klooien op het toestel.
Ik zal straks eens even Wifi uit zetten en wat gaan klooien op het toestel.
Check anders ook dit filmpje: YouTube: Vodafone SignaalPlus Plug&Play femtocell demonstratie
Dat is niet meer nodig, net getest. En inderdaad, pas een lampje als je 'iets' doet met de femtocell.
Bedankt voor de aanwijzingen.
Bedankt voor de aanwijzingen.
Dinsdag abonnement verlengd, gisteren stond PostNL al aan de deur met de Femtocell. Niet thuis, dus vandaag op het postkantoor gaan halen. Registreren, aansluiten en actief in goed en wel 10 minuten.
Werkt goed, eindelijk heldere gesprekken die niet wegvallen als je even opstaat en 3 passen loopt.
Wat is aan te bevelen? Open modus of gesloten met geregistreerde nummers?
Ik woon in een flatje, 1 hoog aan de buitenkant. Hooguit 4 appartementen kunnen het signaal oppikken.
Werkt goed, eindelijk heldere gesprekken die niet wegvallen als je even opstaat en 3 passen loopt.
Wat is aan te bevelen? Open modus of gesloten met geregistreerde nummers?
Ik woon in een flatje, 1 hoog aan de buitenkant. Hooguit 4 appartementen kunnen het signaal oppikken.
[ Voor 10% gewijzigd door Ramon 73 op 30-01-2014 19:06 ]
Grr, ik heb wat leuks met mijn Femto 
Ik heb mijn netwerk aangepast en nu is mijn DHCP ip-range verschoven van de 192.168.1.x range naar de 192.168.2.x. range. Sindsdien is de Femtocel van slag. Safariflow heeft mij al een eind op weg geholpen en leek zelfs de oplossing te hebben. Namelijk de reset knop minstens 40 seconden ingedrukt houden. De femto doet dan een factory reset en daarna leek hij inderdaad een ip adres te krijgen. Helaas de middag daarop weer hetzelfde liedje. Een knipperende powerled en een oranje brandend "verbindingsled" (het meest rechter lampje). Volgens Safariflow wil dit zeggen dat de femto geen ip krijgt, maar als ik in de log van mijn modem kijk vraagt ie die nu ook niet meer op. Ik heb de femto zelfs rechtstreeks op het modem (een Experia V8 van Telfort) aangesloten, maar zelfs dan nog zonder succes.
Nou kan ik de ip range wel gaan wijzigen naar de oorspronkelijke reeks, maar dat is een klusje waar ik eerlijk niet op zit te wachten.
Heeft er iemand nog goede ideeën die ik zou kunnen proberen om de femto weer tot leven te wekken?
Ik heb mijn netwerk aangepast en nu is mijn DHCP ip-range verschoven van de 192.168.1.x range naar de 192.168.2.x. range. Sindsdien is de Femtocel van slag. Safariflow heeft mij al een eind op weg geholpen en leek zelfs de oplossing te hebben. Namelijk de reset knop minstens 40 seconden ingedrukt houden. De femto doet dan een factory reset en daarna leek hij inderdaad een ip adres te krijgen. Helaas de middag daarop weer hetzelfde liedje. Een knipperende powerled en een oranje brandend "verbindingsled" (het meest rechter lampje). Volgens Safariflow wil dit zeggen dat de femto geen ip krijgt, maar als ik in de log van mijn modem kijk vraagt ie die nu ook niet meer op. Ik heb de femto zelfs rechtstreeks op het modem (een Experia V8 van Telfort) aangesloten, maar zelfs dan nog zonder succes.
Nou kan ik de ip range wel gaan wijzigen naar de oorspronkelijke reeks, maar dat is een klusje waar ik eerlijk niet op zit te wachten.
Heeft er iemand nog goede ideeën die ik zou kunnen proberen om de femto weer tot leven te wekken?
@Ramon 73
Je zou het gewoon op open modus kunnen proberen. Is aardig voor je buren als ze ook VF netwerk gebruiken. Mochten het er teveel zijn, kun je hem altijd nog op gesloten modus zetten.
@PaT
Zolang DHCP aan staat zou het gewoon moeten werken ... zie je ook geen DHCP request langskomen als je 'm reset?
Je zou het gewoon op open modus kunnen proberen. Is aardig voor je buren als ze ook VF netwerk gebruiken. Mochten het er teveel zijn, kun je hem altijd nog op gesloten modus zetten.
@PaT
Zolang DHCP aan staat zou het gewoon moeten werken ... zie je ook geen DHCP request langskomen als je 'm reset?
@88Weighed,
Dat ding blijft mij verbazen. Heel de avond te knipperen dat hij geen ip krijgt (en toen zag je inderdaad ook geen requests meer binnen komen), kom je vanmorgen beneden, BAM! gewoon werken. Naar het DHCP request-overzicht heb ik nog niet goed gekeken (daar was het iets te vroeg voor om zo helder te denken.) Ik ga straks eens kijken wat dat ding uitgespookt heeft tussen 23:00 en 06:00 uur.
Het blijft een wonderlijk apparaatje.
Dat ding blijft mij verbazen. Heel de avond te knipperen dat hij geen ip krijgt (en toen zag je inderdaad ook geen requests meer binnen komen), kom je vanmorgen beneden, BAM! gewoon werken. Naar het DHCP request-overzicht heb ik nog niet goed gekeken (daar was het iets te vroeg voor om zo helder te denken.) Ik ga straks eens kijken wat dat ding uitgespookt heeft tussen 23:00 en 06:00 uur.
Het blijft een wonderlijk apparaatje.
Haha indeedHet blijft een wonderlijk apparaatje.
Tijd lost altijd alle problemen op
[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 01-02-2014 11:57 ]
En een goed ip-adres de rest 
Het bleek dat de femtocell per së 192.168.2,2 toegewezen wilde krijgen. Liet ik nou net op dat ip mijn Nas gezet hebben. Dat verklaarde ook de nachtelijke activitatie, want dan gaat mijn Nas dus uit.
Het Nasje heeft nu een ander ip en nu werkt alles weer naar behoren.
Het bleek dat de femtocell per së 192.168.2,2 toegewezen wilde krijgen. Liet ik nou net op dat ip mijn Nas gezet hebben. Dat verklaarde ook de nachtelijke activitatie, want dan gaat mijn Nas dus uit.
Het Nasje heeft nu een ander ip en nu werkt alles weer naar behoren.
Heel vreemd. Niet per ongeluk een toewijzing vanuit je router staan dan? Ik kan mijn femto op elk IP zetten wat ik wil (en dat zou ook moeten kunnen zou je zeggen).
Nee, die .2.2 had ik toegewezen aan mijn Nas via Mac adres. Blijkbaar bleef de Femto stug volhouden dat ip te krijgen en wilde niet 1 van de overige 249 ip's uit mijn dhcp pool hebben.
Anyway, het werkt weer, dus ik ben blij
@RobertWebbe, had jij nou gemeten hoeveel stroom de femtocell gebruikt? Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel dat kost op jaarbasis.
Anyway, het werkt weer, dus ik ben blij
@RobertWebbe, had jij nou gemeten hoeveel stroom de femtocell gebruikt? Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel dat kost op jaarbasis.
[ Voor 22% gewijzigd door PaT op 01-02-2014 23:17 ]
Ik probeer m'n femtocell opnieuw te registreren omdat de verbinding elke 15min wegvalt maar continu krijg ik op de site de melding 'Er ging iets mis. Probeer het later nogmaals.'. Registreren lukt dus niet meer
Meer mensen die deze melding krijgen bij het opvragen van informatie over de femtocell? Ik vind hem tot nu toe maar erg tegenvallen, het duurt erg lang voordat apparaten ermee verbonden zijn (9 van de 10 keer moet ik zelf het 3G-netwerk selecteren anders blijft hij mooi op 2G hangen) en echt betrouwbaar is het niet...

Meer mensen die deze melding krijgen bij het opvragen van informatie over de femtocell? Ik vind hem tot nu toe maar erg tegenvallen, het duurt erg lang voordat apparaten ermee verbonden zijn (9 van de 10 keer moet ik zelf het 3G-netwerk selecteren anders blijft hij mooi op 2G hangen) en echt betrouwbaar is het niet...
[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 04-02-2014 10:35 ]
Ja: robertwebbe in "Vodafone SignaalPlus Femtocell"PaT schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:38:
[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 04-02-2014 17:05 ]
Ahhh, top! Dank! Die paar euro per jaar aan stroom gaan we wel overleven.
Hoe is je 2G dekking binnenshuis?MensionXL schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:34:
Ik probeer m'n femtocell opnieuw te registreren omdat de verbinding elke 15min wegvalt maar continu krijg ik op de site de melding 'Er ging iets mis. Probeer het later nogmaals.'. Registreren lukt dus niet meer![]()
Toevallig iPhones?
Nog even over de registratie. Dat is momenteel bij iedereen het geval. Wordt aan gewerkt.
[ Voor 6% gewijzigd door SafariFlow op 04-02-2014 19:30 ]
@MensionXL: ik had in het begin ook veel problemen, oorzaak was ook dat ik 'm in eerste instantie op een plek wilde waar helemaal geen (2G) ontvangst bleek te zijn. De femtocell moet enig bereik hebben om z'n werk te kunnen/mogen doen. Even wisselen van locatie dus. Desnoods met een verlengsnoer even naar een raam o.i.d. waar zeker bereik is.
OkeSafariFlow schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:19:
[...]
Hoe is je 2G dekking binnenshuis?
Toevallig iPhones?
Nog even over de registratie. Dat is momenteel bij iedereen het geval. Wordt aan gewerkt.
Hmm er is perfect 2G-bereik door het hele huis...Miyamoto schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:04:
@MensionXL: ik had in het begin ook veel problemen, oorzaak was ook dat ik 'm in eerste instantie op een plek wilde waar helemaal geen (2G) ontvangst bleek te zijn. De femtocell moet enig bereik hebben om z'n werk te kunnen/mogen doen. Even wisselen van locatie dus. Desnoods met een verlengsnoer even naar een raam o.i.d. waar zeker bereik is.
1) Waarom heb je een Femto als je perfect 2G signaal hebt?
2) Toestel verbind met dominant signaal
3) Femto ondersteunt geen handover van Macro naar Femto. Zolang je toestel een lopende PDP sessie heeft zal hij niet over schakelen op de Femto totdat de sessie idle wordt (enige handover die momenteel werkt is van Femto naar Macro 2G).
Wat je kunt doen is kort de vliegtuig modus aan/uit zetten. Toestel dient dan direct te verbinden met de Femto.
Nonsense. Femto werkt geheel onafhankelijk van het Macro netwerk. Juist plaatsen op de plek waar je dekking het zwakste is.
2) Toestel verbind met dominant signaal
3) Femto ondersteunt geen handover van Macro naar Femto. Zolang je toestel een lopende PDP sessie heeft zal hij niet over schakelen op de Femto totdat de sessie idle wordt (enige handover die momenteel werkt is van Femto naar Macro 2G).
Wat je kunt doen is kort de vliegtuig modus aan/uit zetten. Toestel dient dan direct te verbinden met de Femto.
Nonsense. Femto werkt geheel onafhankelijk van het Macro netwerk. Juist plaatsen op de plek waar je dekking het zwakste is.
Anoniem: 52706
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Even een quote van RadioAccess ook wel de partij die het Vodafone (SignaalPlus) netwerk up and running houdt:Miyamoto schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:04:
Lukt het niet om de SignaalPlus online te krijgen en te houden, bel dan even met Vodafone (1201) leg kort je probleem uit en vraag om afd. Netwerk. Deze zullen het probleem doorzetten naar de juiste partijen zodat RadioAccess het probleem snel kan oppakken.• een DNS server welke vfnl-vag-network.vodafone.nl resolved naar 62.140.141.7
• een mogelijkheid om met de nl.pool.ntp.org servers te kunnen communiceren
• een relatief stabiele link, e.g. weinig package loss en lage jitter waarden.
• Voldoende bandbreedte in de downlink (meestal geen issue) en de uplink van de internet verbinding (>1Mb, liefst meer)
• een Vodafone 2G macro op minimaal -103 dBm
Betreffende het laatste punt. Vanwege een keuze die eerder gemaakt is zal de femto ook werken als er geen Vodafone macro dekking is. Indien niet dan komt de femto in een location lock status en dan kan er via een ticket door RadioAccess de betreffende status aangepast worden (op verzoek van Vodafone) en de femto werkend gemaakt worden.
Haha dat is geen quote van RA.
en inmiddels achterhaald.
We zijn onderhand al wat firmware updates verder. Als de Femto totaal geen macro netwerk kan vinden zal hij een aantal reboots uitvoeren (met andere checks) om vervolgens netjes online te komen.
We zijn onderhand al wat firmware updates verder. Als de Femto totaal geen macro netwerk kan vinden zal hij een aantal reboots uitvoeren (met andere checks) om vervolgens netjes online te komen.
[ Voor 5% gewijzigd door SafariFlow op 04-02-2014 21:49 ]
Het slaat dus wél ergens op. Dat ding doet het NIET zonder 2G.Anoniem: 52706 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:23:
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Lukt het niet om de SignaalPlus online te krijgen en te houden, bel dan even met Vodafone (1201) leg kort je probleem uit en vraag om afd. Netwerk. Deze zullen het probleem doorzetten naar de juiste partijen zodat RadioAccess het probleem snel kan oppakken.
Tenzij je Vodafone belt en bla bla. Nu heb ik de femtocell al geruime tijd en ik kan je verzekeren dat dit niet kon of dat Vodafone in ieder geval niet op de hoogte was van deze unlock functie. Mijn ticket is uiteindelijk geëscaleerd naar een speciale afdeling van de klantenservice waar de uiteindelijke oplossing was om het geld terug te geven en de femto retour te sturen. Na het lezen van diverse berichten op internet heb ik toen de locatie van de femtocell een paar keer verplaatst en nu werkt ie feilloos. (Ik zit dan ook in een gebied zonder enige dekking binnenshuis). Maar dat kun je hier ook nalezen in dit topic.
@SafariFlow: Idem voor jou. Dekking zwak is iets anders dan géén dekking (lees 0,0 niks nakkes nada). Edit: Ik zie nu je volgende bericht met betrekking tot firmware updates. Dat zou kunnen
[ Voor 13% gewijzigd door Miyamoto op 05-02-2014 10:30 ]
Lijkt me dat die Femto's iets van GPS bevatten of een naburige netwerkscan doen of er toevallig "vreemde" netwerken zijn. Al zijn er ook femto's die in België draaien volgens mij (maar dan wel met bereik van 2G vodafone NL in de buurt)
Checks voor 204-08 en 204-16?SafariFlow schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:43:
Haha dat is geen quote van RA.en inmiddels achterhaald.
Dat gaat niet lukken, meer kan ik niet zeggen.@SafariFlow: Idem voor jou. Dekking zwak is iets anders dan géén dekking (lees 0,0 niks nakkes nada). Edit: Ik zie nu je volgende bericht met betrekking tot firmware updates. Dat zou kunnenMaar geloof me dat ik genoeg stampij heb gemaakt bij je baas (?)/Vodafone om dat ding werkend te krijgen. Een oplossing kwam er (van Vodafone) niet. Ben ik nu wel benieuwd hoe ze dan oplossen dat ik de femto niet in m'n vakantiehuis in Spanje insteek en vanaf daar bel via het Nederlandse netwerk?
Ik ben het met rooot eens. De femtocell werkt echt niet als er totaal geen 2G dekking is tenzij daarvoor de check wordt uitgeschakeld. Of dit 2G vodafone of 2G nederlandse operator is maakt ook niet zo heel veel uit.
Wat ik hierover zo kan vinden geeft aan dat de femtocell in het algemeen een synchronisatie moet doen met een stabiele clocksource om geen issues te hebben met het opzetten/afhandelen van gesprekken. Mogelijk is het voor locatie bepaling niet (meer) direct van belang om een 2G macro signaal te hebben maar het kan zo zijn dat de synchronisatie wel de macro 2G vereist.
Wat ik hierover zo kan vinden geeft aan dat de femtocell in het algemeen een synchronisatie moet doen met een stabiele clocksource om geen issues te hebben met het opzetten/afhandelen van gesprekken. Mogelijk is het voor locatie bepaling niet (meer) direct van belang om een 2G macro signaal te hebben maar het kan zo zijn dat de synchronisatie wel de macro 2G vereist.
Tegenwoordig kunnen ze dit wel omdat dit door RadioAccess is vrijgegeven. Een bepaalde batch is echter niet vrijgegeven - wellicht omdat deze in het begin al geregistreerd/geactiveerd zijn en de wijziging later is doorgevoerd.
Bericht is trouwens afkomstig van RadioAccess, de partij die jij bedoelt en Vodafone dus inschakelt wordt bij een geëscaleerde ticket.
Dit is al sinds Mei 2013 bekend bij Vodafone, echter is niet iedereen hier volledig in thuis bij Vodafone lopen slechts enkele mensen rond die heel veel weten omtrent de SignaalPlus, alleen zitten deze vaak ergens op de achtergrond en pakken deze de echt moeilijke cases op.
Femtocell draait hier overigens met zeer goede 2G ontvangst (-71dBm 20 asu) vol bereik. SignaalPlus is trouwens helemaal niet als oplossing voor geen 2G bereik, het was gelanceerd als oplossing voor 3G zoals zelfs in de folders etc. al vanaf September 2012 wordt vermeld.
Deze e-mail is naar mij verzonden in opdracht van RadioAccess nadat de problemen met de SignaalPlus bleven aanhouden en ook hiermee niet waren opgelost toen al was er geen sprake van dat mijn femto aan de 2G macro (-103dBm) moest te voldoen getuige het bereik dat ik al aangaf (-71dBm 20 asu).
Maar nogmaals, het kan goed zijn dat een aantal mensen nog wel moeten voldoen aan die eis omdat dit nog niet voor iedereen omgezet is. In de regel was het in 1e instantie de eis dat de ontvangst van 2G ook slechter moest zijn alvorens de Femto in werking zou treden maar hier zijn ze op teruggekomen zodat de Femto in principe altijd zou moeten functioneren ongeacht of de ontvangst van 2G en 3G goed is (of niet).
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 52706 op 05-02-2014 13:36 ]
Waar is hij dan wel als oplossing voor? 
-103 dB is nog best veel trouwens, ik weet nog dat m'n Nokia vroeger nog kon bellen met -107 dB
-103 dB is nog best veel trouwens, ik weet nog dat m'n Nokia vroeger nog kon bellen met -107 dB
Hij is als oplossing voor 3G.Sorcerer8472 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:36:
De ontvangst van 2G is in Nederland bijna overal perfect te noemen. Dus zou SignaalPlus - als het afhankelijk was geweest van 2G dekking - nooit nodig geweest zijn. Bij 2G geeft Vodafone n.l. garantie dat je in huis en op kantoor ontvangst moet hebben. Bij 3G is dit niet het geval.
De andere reden is, dat Vodafone het zich kon voorstellen dat het niet van haar klanten kan verwachten dat mensen steeds bij thuiskomst moeten omschakelen naar 2G omdat 3G niet toereikend genoeg is. Bij mij thuis (Dordrecht) maar ook waar ik kort gewoond heb (Coevorden) was 2G perfect, maar vielen telefoonverbindingen via 3G compleet weg. En dit wordt door de SignaalPlus opgevangen.
Note: Vodafone heeft trouwens nooit beweert dat de SignaalPlus een oplossing is voor 3G EN 2G maar voor 3G.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 52706 op 05-02-2014 13:44 ]
Nou, ik zou nou niet bepaald zeggen dat Vodafone een bijna perfecte landelijke 2G dekking heeft... Sinds wanneer heeft Vodafone die garantie? Ik had, toen ik nog bij Vodafone zat, op veel plekken totaal geen ontvangst. Dat zie je ook wel in de antenneregister kaart, Vodafone heeft (vooral in landelijk gebied) erg weinig masten.
De dekkingskaart van Vodafone is de meest optimistische van de 3 providers, die laat zelfs 3G ontvangst zien in gebieden waar 2G al nauwelijks te onvangen is (buiten!).
De dekkingskaart van Vodafone is de meest optimistische van de 3 providers, die laat zelfs 3G ontvangst zien in gebieden waar 2G al nauwelijks te onvangen is (buiten!).
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Omtrent 2G werd mij dit door Afd. Netwerk kenbaar gemaakt. Overigens is garantie niet echt helemaal het geval, bij slechte dekking van 2G kan aanspraak gemaakt worden op coulance regelingen zoals tussentijds beëindigen van het abonnement, kortingen etc.The Wizard schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:10:
Nou, ik zou nou niet bepaald zeggen dat Vodafone een bijna perfecte landelijke 2G dekking heeft... Sinds wanneer heeft Vodafone die garantie? Ik had, toen ik nog bij Vodafone zat, op veel plekken totaal geen ontvangst. Dat zie je ook wel in de antenneregister kaart, Vodafone heeft (vooral in landelijk gebied) erg weinig masten.
Als bij 3G de ontvangst slecht is maar bij 2G de ontvangst toereikend is, moet je het doen met een SignaalPlus.
Voor de duidelijkheid: Er is GEEN macro signaal nodig om een Femto online te krijgen. PUNT! hahaha
InderdaadSafariFlow schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:15:
Voor de duidelijkheid: Er is GEEN macro signaal nodig om een Femto online te krijgen. PUNT! hahaha

Als aanvulling daarop kreeg ik niet veel later als reactie dat dit sindsdien gewoon vrijgegeven was. Dus helemaal geen macro signaal meer noodzakelijk.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 52706 op 05-02-2014 14:19 ]
Niet door gelezen onder afbeelding!

[ Voor 76% gewijzigd door SafariFlow op 05-02-2014 15:58 ]
Ik heb dat ding sinds 2012
Nu het werkt niet meer geprobeerd of mijn model het ook zonder 2G af kan.
Latency naar de VF servers zou evt. nog kunnen. Maar dat is wel tricky denk ik :-)
GPS kan niet, blijft detectie van macro-netwerken over. Maar er wordt hier nogal hard geroepen dat de femtocell die niet nodig heeft. Of moet zijn dat mijn telefoon iets meezendt als ie een buitenlands netwerk ziet. Maar dan hebben we in de grensstreek een probleem. Het Spaanse stroomnetwerk is misschien minder betrouwbaar dan het onze, maar dat lijkt me ook geen optieSafariFlow schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:44:
[...]
Dat gaat niet lukken, meer kan ik niet zeggen.
Wat bedoel je met iphone ? ik heb zelf ook een signaal plus en ik heb met mijn Lumia 920 en iphone 5 prima bereik. Mijn vriendin met een iphone 4S heeft veel connectie problemen en bij haar helpt de femtocell dus niet.SafariFlow schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:19:
[...]
Hoe is je 2G dekking binnenshuis?
Toevallig iPhones?
Is het een bekend probleem ? Zo ja is er wat aan te doen ?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
DarkForce: bij slechte 3G-ontvangst hoort er een probleemloze handover naar 2G te zijn.
Dit gaat in mijn ervaring nu niet zo vaak meer mis bij Vodafone. Vroeger wel, op locaties met oudere hardware wellicht ook..
Dit gaat in mijn ervaring nu niet zo vaak meer mis bij Vodafone. Vroeger wel, op locaties met oudere hardware wellicht ook..
Cyrus The Virus schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:48:
[...]
Wat bedoel je met iphone ? ik heb zelf ook een signaal plus en ik heb met mijn Lumia 920 en iphone 5 prima bereik. Mijn vriendin met een iphone 4S heeft veel connectie problemen en bij haar helpt de femtocell dus niet.
Is het een bekend probleem ? Zo ja is er wat aan te doen ?
Iphones houden de PDP sessie gemiddeld langer vast dan een ander toestel. Weet niet of dit ook geldt voor de Iphone 5. Weet dit wel van de Iphone 4(s).Zolang je toestel een lopende PDP sessie heeft zal hij niet over schakelen op de Femto totdat de sessie idle wordt (enige handover die momenteel werkt is van Femto naar Macro 2G).
Heb je de Femto gesloten staan?Wat je kunt doen is kort de vliegtuig modus aan/uit zetten. Toestel dient dan direct te verbinden met de Femto.
Zo ja, is er na het toevoegen van de Iphone 4 in de toegangs lijst nog een sim wissel geweest op het mobiele nummer? Na een sim wissel dien je nl. het nummer te verwijderen en opnieuw toe te voegen i.v.m. wijzigen van IMSI.
Gr.
Ik heb mijn femtocell open staan en ze gebruikt al een lange tijd de zelfde sim, het is vooral dat de iphone vaak aangeeft dat er geen netwerk is, terwijl mijn telefoon gewoon enkele streepjes heeft.SafariFlow schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:56:
[...]
[...]
Iphones houden de PDP sessie gemiddeld langer vast dan een ander toestel. Weet niet of dit ook geld voor de Iphone 5. Weet dit wel van de Iphone 4(s).
[...]
Heb je de Femto gesloten staan?
Zo ja, is er na het toevoegen van de Iphone 4 in de toegangs lijst nog een sim wissel geweest op het mobiele nummer? Na een sim wissel dien je nl. het nummer te verwijderen en opnieuw toe te voegen i.v.m. wijzigen van IMSI.
Gr.
Ik lees dat je het hebt over verschillende firmware versie, word de femtocell automatisch geupdate of moet ik dat zelf doen ? ik heb dat ding in sept 2012 gekocht maar nooit zelf wat gedaan met firmware
[ Voor 11% gewijzigd door Cyrus The Virus op 05-02-2014 16:03 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Staat 3G aan? (vast wel)
Probeer eens de vliegtuigmodus aan/uit om hem te forceren op de Femto.
Mocht er een hoesje/bumper (of hoe dat ook heet
) om zitten, probeer het eens zonder.
Evt. kan er ook iets hardwarematig niet in orde zijn. Aangezien 2 andere toestellen dit niet hebben...
Updaten gebeurt automatisch
Probeer eens de vliegtuigmodus aan/uit om hem te forceren op de Femto.
Mocht er een hoesje/bumper (of hoe dat ook heet
Evt. kan er ook iets hardwarematig niet in orde zijn. Aangezien 2 andere toestellen dit niet hebben...
Updaten gebeurt automatisch
[ Voor 5% gewijzigd door SafariFlow op 05-02-2014 16:35 ]
Nieuw Tooltje
Werkt het beste in Chrome/Firefox. Geeft bij mij issues in IE8.
https://www.vodafone.nl/s...alplus-troubleshoot.shtml
https://www.vodafone.nl/s...alplus-troubleshoot.shtml
Handig tooltje. Gebruiken ze dat op de helpdesk ook?
De klantenservice heeft een excel file met info88Weighed schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 07:24:
Handig tooltje. Gebruiken ze dat op de helpdesk ook?
Komt uiteindelijk neer op het zelfde...
Hoi,
Ik zit eraan te denken om naar Vodafone te gaan vanwege de Femtocell optie.
Ik heb nog ene paar vragen hierover.
- Kunnen providers die gebruik maken van Vodafone netwerk hier ook gebruik van maken (zoals Hollands nieuwe)?
- Ik heb in huis slechte verbinding met alle providers (buiten wel ontvangst). Met een Femtocell heb ik dus gegarandeerde verbinding binnenshuis( telefonie als wel data).?
Ik zit eraan te denken om naar Vodafone te gaan vanwege de Femtocell optie.
Ik heb nog ene paar vragen hierover.
- Kunnen providers die gebruik maken van Vodafone netwerk hier ook gebruik van maken (zoals Hollands nieuwe)?
- Ik heb in huis slechte verbinding met alle providers (buiten wel ontvangst). Met een Femtocell heb ik dus gegarandeerde verbinding binnenshuis( telefonie als wel data).?
@Russel88,
MVNO's die op het Vodafone Netwerk zitten kunnen ook gebruik maken van de Femto, mits hij in de open modus staat. In de gesloten modus kun je een toegangslijst beheren, maar die staat alleen Vodafone NL nummers toe.
MVNO's die op het Vodafone Netwerk zitten kunnen ook gebruik maken van de Femto, mits hij in de open modus staat. In de gesloten modus kun je een toegangslijst beheren, maar die staat alleen Vodafone NL nummers toe.
Bedankt voor de info.
Als ik thuis geen/zwak signaal heb, heb ik dan met de FemtoCell wel binnenshuis bereik? In een pagina hiervoor lees ik iets over 2G netwerk?
Als ik thuis geen/zwak signaal heb, heb ik dan met de FemtoCell wel binnenshuis bereik? In een pagina hiervoor lees ik iets over 2G netwerk?
Zwak is geen probleem. Geen is een kwestie van bellen zodat je femtocel wordt vrijgezet voor die situatie (is volgens mij vooral om gebruik in het buitenland te voorkomen).
Bellen is niet nodig. 2G/3G signaal is niet noodzakelijk. Online komt hij sowieso, duurt alleen wat langer zonder GSM/UMTS signaal (Max 1 uur).Sorcerer8472 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:59:
Zwak is geen probleem. Geen is een kwestie van bellen zodat je femtocel wordt vrijgezet voor die situatie (is volgens mij vooral om gebruik in het buitenland te voorkomen).
Ik heb hier op locatie twee internet verbindingen lopen. Een hiervan draait DHCP maar is langzamer (en minder bandbreedte dus). Ik wil dus eigenlijk de SignaalPlus op de snellere verbinding zetten, maar dit is niet mogelijk begrijp ik? (gateway aanpassing)
Edit: Wat ik dus eigenlijk wil, is inloggen op de Signaalplus en IP instellingen wijzigen. Volgens alle documentatie die ik hier heb liggen is dat niet mogelijk. Wellicht weten jullie meer?
Edit: Wat ik dus eigenlijk wil, is inloggen op de Signaalplus en IP instellingen wijzigen. Volgens alle documentatie die ik hier heb liggen is dat niet mogelijk. Wellicht weten jullie meer?
[ Voor 27% gewijzigd door errox op 22-04-2014 14:23 ]
Heb het jaren geleden bij een vorige baas eens op deze manier opgelost.errox schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:16:
Ik heb hier op locatie twee internet verbindingen lopen. Een hiervan draait DHCP maar is langzamer (en minder bandbreedte dus). Ik wil dus eigenlijk de SignaalPlus op de snellere verbinding zetten, maar dit is niet mogelijk begrijp ik? (gateway aanpassing)
http://www.the-computer-g...dhcp-reservations-simple/
(Best handig, die bladwijzers per (oud)werkgever in google chrome....
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Wow.. hoe geniaal en simpel eigenlijk. Ik zat al heel ingewikkeld te denken haha. Super bedankt! Zometeen eens proberen hoe dat werkt.
/edit: Het gaat toch niet als ik dacht. Heb IP + router/dns settings meegegeven op basis van MAC. Maar hij blijft (vast) rood branden met lampje 2 en 3 op oranje. Blijkbaar werkt het toch niet zo simpel als gedacht
/edit: Het gaat toch niet als ik dacht. Heb IP + router/dns settings meegegeven op basis van MAC. Maar hij blijft (vast) rood branden met lampje 2 en 3 op oranje. Blijkbaar werkt het toch niet zo simpel als gedacht
[ Voor 45% gewijzigd door errox op 23-04-2014 12:49 ]
Hoe langzaam is je langzame verbinding? Zoveel heb je niet nodig voor je SignaalPlus namelijk.
Dan heeft hij in ieder geval een IP toegewezen gekregenerrox schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:02:
Wow.. hoe geniaal en simpel eigenlijk. Ik zat al heel ingewikkeld te denken haha. Super bedankt! Zometeen eens proberen hoe dat werkt.
btw, wat het is het merk en type router die je gebruikt?
[ Voor 4% gewijzigd door SafariFlow op 24-04-2014 15:12 ]
17/1Mbit ongeveer. Je hebt gelijk, het heeft niet veel nodig. Maar we willen zo min mogelijk ander traffic over deze lijn laten lopen. Beetje onder het motto: Nu is het dit, morgen dat en volgende week ligt de verbinding plat.88Weighed schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:30:
Hoe langzaam is je langzame verbinding? Zoveel heb je niet nodig voor je SignaalPlus namelijk.
Ik ga nog eens proberen met die poorten, lijkt me dat het daar wel aan zou kunnen liggen.SafariFlow schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:12:
[...]
Dan heeft hij in ieder geval een IP toegewezen gekregenHeb je IP Sec Passthrough aan staan en poorten 4500, 500 en 319 (UDP) geforward naar het IP adres die je hebt toegewezen?
btw, wat het is het merk en type router die je gebruikt?
Houd er ook rekening mee dat de femtocell een DNS resolve nodig heeft voor de IPSec setup (vfnl-vag-network.vodafone.nl) en een NTP sync uit wil voeren. Mogelijk gaat het hierbij fout.
Anoniem: 120539
Onze SignaalPlus 1.0 doet al een tijd prima zijn werk.
Helaas is het bereik van dat ding best beperkt; hang ik hem thuis, dan heb ik in de werkplaats nog geen bereik, en andersom.
Voordat ik een tweede exemplaar aanschaf wil ik kijken of het bereik te verhogen valt. Softwarematig het vermogen opvoeren lijkt me gezien het beperkte standaard vermogen technisch prima mogelijk, maar omdat Vodafone het ding uitleest en van software voorziet lijkt dat geen geschikte optie.
Het zendvermogen via de hardware aanpassen lijkt me lastig.
Verbeteren van de antenne lijkt dan dus de beste optie. Iemand hier enige ervaring mee, en nog beter: iemand goeie tips of een linkje?
Dank!
Dave
Helaas is het bereik van dat ding best beperkt; hang ik hem thuis, dan heb ik in de werkplaats nog geen bereik, en andersom.
Voordat ik een tweede exemplaar aanschaf wil ik kijken of het bereik te verhogen valt. Softwarematig het vermogen opvoeren lijkt me gezien het beperkte standaard vermogen technisch prima mogelijk, maar omdat Vodafone het ding uitleest en van software voorziet lijkt dat geen geschikte optie.
Verbeteren van de antenne lijkt dan dus de beste optie. Iemand hier enige ervaring mee, en nog beter: iemand goeie tips of een linkje?
Dank!
Dave
Ik denk dat het aanschaffen van een 2e exemplaar veel makkelijker en goedkoper is.
Ik waag dat te betwijfelen, zijn er internals van dat ding te vinden ergens?
op het Vodafone forum heeft iemand zijn femtocell aangepast http://forum.vodafone.nl/...odule-tweaken/td-p/145357Anoniem: 120539 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:12:
Onze SignaalPlus 1.0 doet al een tijd prima zijn werk.
Dank!
Dave
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Dat lukt je nu waarschijnlijk niet met een quallcom met antenneversterker en antenne op de soc zelfs.Sorcerer8472 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:36:
En met mediateks helemaal niet.
| live and give like no one else |
Het kan ook zijn dat het ding interferentie van een andere cell heeft gedetecteerd, Femtocellen doe in principe zelf aanpassingen aan het zendvermogen om de dekking te optimaliseren. Misschien een optie om aan de helpdesk te vragen hoe de powersettings staan voor jouw femtocell voordat je er aan gaat knutselen.
Afgezien van of er interferentie is. Hoe ver ligt jouw huis van je werkplaats en wat voor materiaal zit ertussen...
Als ik een grote upload naar usenet doe en ik gebruik 12 connecties, stopt de signaalplus er vrijwel meteen mee. Als ik de upload stop, komt de signaalplus binnen paar minuten weer terug op sterkte.
Upload weer aan, binnen een minuut signaal weg. Upload uit, signaal terug. Paar keer getest.
Ga dit ook eens met minder threads proberen
/update: Met 6 connecties zelfde probleem. Nu upload gecapt op 250kb van 300. Signaalplus blijft nu werken.
Nu kijken met hoeveel bandbreedte hij genoegen neemt.
Upload weer aan, binnen een minuut signaal weg. Upload uit, signaal terug. Paar keer getest.
/update: Met 6 connecties zelfde probleem. Nu upload gecapt op 250kb van 300. Signaalplus blijft nu werken.
[ Voor 20% gewijzigd door Doane op 13-06-2014 14:45 . Reden: update ]
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Logisch toch? Er zal wel teveel packetloss zijn. Misschien kan je QoS inzetten?Doane schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:36:
Als ik een grote upload naar usenet doe en ik gebruik 12 connecties, stopt de signaalplus er vrijwel meteen mee. Als ik de upload stop, komt de signaalplus binnen paar minuten weer terug op sterkte.
Deze test zegt meer over je router en modem dan de SignaalPlus.
Sinds gisteren over naar Ziggo mobiel, hiervoor had ik Vodafone.
Nou heb ik in huis ook een Vodafone SignaalPlus (Femtocel) in gebruik - en sinds gisteren heeft 'ie geen verbinding meer, het symbool voor internet gaat langzaam aan/uit. Volgens de handleiding is 'ie dan verbinding aan het maken met internet en dat kan een uur duren. Da's ondertussen al zo'n 20 uur aan de gang, dus er gaat iets mis.
Nou had ik begrepen dat je weliswaar niet meer kan inloggen bij Vodafone als je geen abonnee meer bent, maar ik had wel de verwachting dat de SignaalPlus zou blijven doorwerken ('vrij' stand, geen vaste nummers ingesteld).
Zijn er hier mensen mee bekend? Kan ik het ding zelf weer aan de praat helpen, of moet ik dan iemand anders met een Vodafone abonnement zoeken om het ding te her-registreren?
Nou heb ik in huis ook een Vodafone SignaalPlus (Femtocel) in gebruik - en sinds gisteren heeft 'ie geen verbinding meer, het symbool voor internet gaat langzaam aan/uit. Volgens de handleiding is 'ie dan verbinding aan het maken met internet en dat kan een uur duren. Da's ondertussen al zo'n 20 uur aan de gang, dus er gaat iets mis.
Nou had ik begrepen dat je weliswaar niet meer kan inloggen bij Vodafone als je geen abonnee meer bent, maar ik had wel de verwachting dat de SignaalPlus zou blijven doorwerken ('vrij' stand, geen vaste nummers ingesteld).
Zijn er hier mensen mee bekend? Kan ik het ding zelf weer aan de praat helpen, of moet ik dan iemand anders met een Vodafone abonnement zoeken om het ding te her-registreren?
Bij het vervallen van je Vodafone nummer vervalt ook je My Vodafone account en dus ook de registratie van de Femtocel. Je zult hem inderdaad opnieuw moeten registreren.
Met Vodafone prepaid kan je hem toch ook weer registreren?vanaalten schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 14:10:
Sinds gisteren over naar Ziggo mobiel, hiervoor had ik Vodafone.