Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

alexandersamson schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:54:
Sinds vandaag heb ik ook een mbp13" met i5 :)
Het is de eerste mac in mn leven. Voorheen altijd windows bakken gehad. Het is nog wel even wennen, maar over het touchpad ben ik zeer tevreden, werkt soepel met die multitouch.
Wel een raar probleempje met een logitech draadloze muis en starcraft2 combinatie. Loopt helemaal traag en muis lagged vaak en hangt. Als ik een normale bedrade muis aansluit (mx518) dan werkt alles zeer soepel en vlot. Herkent iemand dit?
Ik gok dat het met je bluetooth heeft te maken of heb je geen bluetooth muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Zygivt schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:58:
[...]

Ik gok dat het met je bluetooth heeft te maken of heb je geen bluetooth muis?
Het is een Perfomance MX muis van Logitech. Hij heeft zo'n unifying ontvangertje. Dus niet direct via de bluetooth van de mbp. Heel apart.

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

Hi guys,

Ik ben van plan een Macbook Pro 13" te kopen. Ik weet alleen niet zeker of ik wil wachten tot de nieuwe reeks. Is er een soort van schema waarin Apple dit uitbrengt?

Als ik hem via school aanschaf (account op Slim.nl > scholieren versie Apple-website), krijg ik 10% korting. Het probleem is alleen dat ik volgende maand al afstudeer. Dus na die maand, zal ik geen korting meer krijgen.

Eigenlijk heb ik hem ook zo spoedig mogelijk nodig, dit in verband met live optredens. Wat zouden jullie doen? Gewoon nu kopen, of even wachten op de nieuwe lijn van Macbooks?

[ Voor 6% gewijzigd door VP. op 23-05-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
VP. schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:18:
Hi guys,

Ik ben van plan een Macbook Pro 13" te kopen. Ik weet alleen niet zeker of ik wil wachten tot de nieuwe reeks. Is er een soort van schema waarin Apple dit uitbrengt?

Als ik hem via school aanschaf (account op Slim.nl > scholieren versie Apple-website), krijg ik 10% korting. Het probleem is alleen dat ik volgende maand al afstudeer. Dus na die maand, zal ik geen korting meer krijgen.

Eigenlijk heb ik hem ook zo spoedig mogelijk nodig, dit in verband met live optredens. Wat zouden jullie doen? Gewoon nu kopen, of even wachten op de nieuwe lijn van Macbooks?
Er is geen duidelijk schema, maar er is wel een website die bijhoudt om de hoeveel dagen Apple komt met een productrelease van een bepaald product.
http://buyersguide.macrumors.com/
Zo kan je zien dat de mbp gemiddeld om de 267 dagen ' ververst' wordt. We zitten nu op dag 212 sinds laatste update. Hieruit kan je zelf een conclusie trekken. Maar veel duidelijker zal het niet worden voor je. Want ook apple wil natuurlijk dat je zo lang mogelijk de oude lijn leegkoopt. :) Anders zouden er te veel mensen steeds wachten, waardoor oude modellen onverkocht blijven.

Zelf heb ik sinds eergisteren het 13" model, en ik ben er zeer blij mee, zeker het touchpad en het toetsenbord zijn zeer fijn. Ook het besturingssysteem is ok. (Kom zelf uit windowsomgeving)

Als je hem NU echt nodig hebt, koop hem.
Heb je hem niet nu nodig, dan loont wachten denk ik. (Geruchten over nog dunner, retinascherm, usb3)

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:02

Saven

Administrator

Volgens mij komt de nieuwe reeks over een kleine 3 weken. Daar zou ik nog even op wachten ;)

11 juni is er een Apple event waar ze eigenlijk altijd nieuwe iMacs en Macbooks aankondigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
Saven schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:36:
Volgens mij komt de nieuwe reeks over een kleine 3 weken. Daar zou ik nog even op wachten ;)

11 juni is er een Apple event waar ze eigenlijk altijd nieuwe iMacs en Macbooks aankondigen
Volgens mij kondigen ze in juni zelden nieuwe macs aan op dat event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Brm-G schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:59:
[...]

Volgens mij kondigen ze in juni zelden nieuwe macs aan op dat event.
Dan ga ik 'm morgen gelijk halen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
VP. schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:04:
[...]

Dan ga ik 'm morgen gelijk halen! :D
Daarmee wil ik niet zeggen dat het dit event niet wordt verwacht. Dit event worden namelijk wel nieuwe macs verwacht. Normaal kondigt Apple in Juni meestal iOS aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

VP. schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:18:
Tenzij je hem nu nodig hebt, zou ik even 11 juni afwachten. Als je de geruchtensites volgt dan lijkt het erop dat er rond die tijd een nieuwe MBP wordt aangekondigd. En zelfs al zou je niet de nieuwste willen, dan heb je kans dat de huidige versie iets goedkoper wordt aangeboden.

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro
http://9to5mac.com/2012/0...n-and-super-fast-usb-3-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixvdl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:30
Ik kreeg vandaag een email van iCentre waarin ze idays aankondigen:Mac kopen en 100 euro giftcard die je later kunt inwisselen op Apple. En ook de studentenkorting (bij iCentre 6%) blijft van kracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10
Marnixvdl schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:26:
Ik kreeg vandaag een email van iCentre waarin ze idays aankondigen:Mac kopen en 100 euro giftcard die je later kunt inwisselen op Apple. En ook de studentenkorting (bij iCentre 6%) blijft van kracht!
Jup: http://www.idays.nl/

En veel winkels gaan ook eerder open en zijn langer geopend zodat iedereen de mogelijkheid heeft om langs te komen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

SmartDoDo schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:20:
[...]
Tenzij je hem nu nodig hebt, zou ik even 11 juni afwachten. Als je de geruchtensites volgt dan lijkt het erop dat er rond die tijd een nieuwe MBP wordt aangekondigd. En zelfs al zou je niet de nieuwste willen, dan heb je kans dat de huidige versie iets goedkoper wordt aangeboden.

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro
http://9to5mac.com/2012/0...n-and-super-fast-usb-3-3/
Damn, begin nu wel heel erg te twijfelen :)

Hoe lang duurt het voordat een Mac op de markt is nadat hij wordt aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10
Verschilt per geval. Soms kan het enkele dagen/weken duren, maar we hebben bij ons in de winkel ook wel eens gehad dat we 's ochtends een levering kregen van nieuwe MacBooks en ze 's middags pas aangekondigd werden. Is dus niet te voorspellen, maar ik verwacht zelf dat het niet al te lang zal duren. Wel dat ze schaars zullen zijn in het begin.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik weet het antwoord al, maar toch vraag ik het :P .

Liever een (Ford) Fiesta met een Macbook of een (Audi) A1 zonder? Nu alleen nog mijn ouders overhalen ;)

Maar even serieus:

Wanneer kun je dit jaar het beste een nieuwe macbook kopen? Nu, na de zomer (na de release van de nieuwe) of aan het einde van het jaar (als de nieuwe beter leverbaar zijn tegen mogelijk een betere prijs)?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontspannen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11-2022
RoofTurkey schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:57:
Wanneer kun je dit jaar het beste een nieuwe macbook kopen? Nu, na de zomer (na de release van de nieuwe) of aan het einde van het jaar (als de nieuwe beter leverbaar zijn tegen mogelijk een betere prijs)?
Mij lijkt een maand of twee na de uitgave van het nieuwe model.
Kan je kijken of het nieuwe model geen enge ziektes heeft en het oude model zal goedkoper zijn.
Kan je dan beslissen wat je gaat doen.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Laatst online: 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ontspannen schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:09:
[...]
Mij lijkt een maand of twee na de uitgave van het nieuwe model.
Kan je kijken of het nieuwe model geen enge ziektes heeft en het oude model zal goedkoper zijn.
Kan je dan beslissen wat je gaat doen.....?
Dat zou een mooie periode zijn, ongeveer tegelijk met de nieuwe auto dus (gezien auto's 2-3 maanden moeten worden gefabriceerd). Maar ik ben eigenlijk helemaal niet bang voor enge ziektes (ben erg immuun ;) ) en misschien kan ik ze overhalen gewoon direct na de launch te gaan kopen (zelfs icm een A1 is de kans vrij groot dat er een macbook bij komt).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:18
Ik kreeg net voor het eerst in mijn leven een kernel panic:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kE6AhoGKLSQotncXbk1eCvSi/full.jpg

Kan dit door de warmte komen? Schrik je toch wel even als het de eerste keer is.

Ik was op het moment een game aan het draaien en op mijn kamer is het ontzettend warm, ik schat zo'n 27 a 28 graden Celcius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 10:14

GKD

Ben vandaag langs de Genius Bar geweest. Heb sinds een tijdje (waarschijnlijk al sinds ik 8gb RAM erin gezet heb) een vreemd tikkend geluidje bij (licht) aanraken van de laptop. Heb de boel uitgelegd, de medewerker ging even met het ding naar achteren. Even later kwam hij terug en probeerde hij de boel een beetje te chargeren, zo van: 'Het is wel héél zacht hoor'. Prima, maar het is wel irritant. Bottomline, 'het kunnen de flatcables zijn, kan ik zo niet fixen voor je'.

Ik had al een zoektocht op internet gedaan, en het bleek dat diverse mensen dezelfde problemen hadden. Het is niet de Sudden Motion Sensor, en ook niet het loslaten van de flatcables. Dat heb ik ook de medewerker proberen uit te leggen, maar hij was niet echt voor rede vatbaar. Had zelfs de indruk dat hij mijn 'probleem' lichtelijk overdreven vond. Desalniettemin, het is de aardeconnector, die 'schraapt' tegen de onderkant.

Heb via deze site gekeken wat er aan te doen is: Fix the clicking sound in your Macbook Pro en heb het zelf opgelost met een klein stukje Gaffatape (dat zwarte spul van Nichiban) :)

Resultaat: Geen rare geluidjes meer. Fixtijd: 2 minuten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:43
RnB schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:15:

[afbeelding]

Kan dit door de warmte komen? Schrik je toch wel even als het de eerste keer is.

Ik was op het moment een game aan het draaien en op mijn kamer is het ontzettend warm, ik schat zo'n 27 a 28 graden Celcius.
Kreeg die melding ook net, toen ik de MBP aanzette in een kamer van 24 graden.
MBP zelf was koel, dus kan niet de warmte zijn geweest.
Moest daarna wel alles opnieuw instellen in Messages Beta, is dat misschien de boosdoener!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik kon helaas de temperatuur niet zien gezien de game die ik speelde, maar die komt in een koele kamer zo rond de 78 graden max. Die zal nu dus ver onder de 99 zijn geweest, iets wat ie wel eens haalt bij een 4 core film conversie.
Toch is dat het enige wat ik me kan bedenken, aangezien het de eerste x dat het is gebeurd en het daarna niet meer is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

VP. schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:02:
[...]

Hoe lang duurt het voordat een Mac op de markt is nadat hij wordt aangekondigd?
Doorgaans is hij na de aankondiging ook gelijk te bestellen bij Apple. Dus vrij snel. De resellers hebben hem meestal niet gelijk op voorraad, dat kan soms tot enkele weken duren vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
SmartDoDo schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:03:
[...]
Doorgaans is hij na de aankondiging ook gelijk te bestellen bij Apple. Dus vrij snel. De resellers hebben hem meestal niet gelijk op voorraad, dat kan soms tot enkele weken duren vziw.
Al is het wel eens voorgekomen dat de APR de nieuwe Macbooks al binnen hebben voordat ze worden aangekondigd (al staat er dan meestal iets op van don't open before, blablabla..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Laatst gesproken met een medewerker van een APR en die vertelde mij ook tussen neus en lippen door dat de nieuwe modellen in principe al een dag van tevoren op de stoep daar staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb nu me Macbook Pro inmiddels 3 maanden. Deed afgelopen week een USB apparaat in de USB poort, maar kon vrij makkelijk de USB plug heen en weer wiebelen. Bij de andere poort is dat niet het geval. Hoort niet lijkt me? Iemand hier ook ervaring mee?

USB poorten nog weinig gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Dennischo schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:59:
Heb nu me Macbook Pro inmiddels 3 maanden. Deed afgelopen week een USB apparaat in de USB poort, maar kon vrij makkelijk de USB plug heen en weer wiebelen. Bij de andere poort is dat niet het geval. Hoort niet lijkt me? Iemand hier ook ervaring mee?

USB poorten nog weinig gebruikt...
Als je apparaat gewoon werkt, ook tijdens het wiebelen, dan zou ik er niet veel aandacht aan besteden. Anders even langs de winkel. Erger je hieraan, ook ff langs gaan. Maar ik neem aan dat je dit zelf ook al had bedacht ;)

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
De online store is down, IS THAT THE NEW MACBOOK COMING UP ?

(wil gewoon wat animo creëren, de kans is zeer reëel dat binnen 2 weken de nieuwe MBP aangekondigt wordt :)

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Maar als dat over 2 weken is komt die nu toch niet al online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
Saven schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:57:
Maar als dat over 2 weken is komt die nu toch niet al online?
We zullen zien het feit is wel dat de store al een lange tijd offline is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Och, dat gebeurt wel vaker.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 23:12

PBP

Iets groots vandaag zeker niet, dat bewaren ze wel voor de WWDC. Waarschijnlijk gewoon wat onderhoud, of wat meer info over Mountain Lion.

EDIT: Store terug online, nothing to see here

[ Voor 15% gewijzigd door PBP op 30-05-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 21:18
Ik heb net even (uurtje) mijn MBP (early 2011) uit elkaar gehaald en de gobs koelpasta vervangen door een normale hoeveelheid.

Temperaturen in idle zijn met +- 10 graden gedaald van 49 naar 38/39.

Op zich een fijn resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Welke versie heb je en hoe heet wordt ie in stress? Een verschil van 10 graden is wel lekker! Die van mij wordt max 90 graden met alle cores 100% belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 21:18
In stress kom ik niet hoger dan 85 graden, dit is met de cpu 100% belast. De temps zouden lager kunnen als de fans harder gingen draaien.

Ik heb een Pro 15" basismodel met een 256GB crucial M4, en 8gb ram. Uit begin 2011.

De idle temps zijn dus omlaag gegaan van 49 naar 39 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

loyske schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:34:
[...]

Kreeg die melding ook net, toen ik de MBP aanzette in een kamer van 24 graden.
MBP zelf was koel, dus kan niet de warmte zijn geweest.
Moest daarna wel alles opnieuw instellen in Messages Beta, is dat misschien de boosdoener!?
Vandaag al 3 x gehad. Waarschijnlijk door mijn optibay/hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Hallo,
Even een vraagje tussendoor ;)

Als ik een 13" MBP zou combineren met een Thunderbolt Display, wordt de MBP zelf dan langzamer of blijft deze gewoon op de zelfde snelheid? Is deze set aan te raden? (Ben van plan deze te kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Waarom zou je laptop langzamer worden van een externe monitor? Misschien grafisch iets door de hogere reso, maar verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Navi schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:32:
Waarom zou je laptop langzamer worden van een externe monitor? Misschien grafisch iets door de hogere reso, maar verder niets.
Omdat ik niet precies weet of ie het nou van het werkgeheugen neemt of van het videogeheugen.. Hier een quote van de Apple site:

Intel HD Graphics 3000 met 384 MB DDR3 SDRAM, gedeeld met werkgeheugen

Dus ik begrijp het niet helemaal hoe het hier zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Het videogeheugen is gewoon een deel van het werkgeheugen inderdaad, gezien de Intel HD3000 geen dedicated geheugen heeft.
Dus stel jij hebt xGB in je systeem zitten, dan haalt je systeem er maximaal 384MB af voor het videogedeelte. Maar daar wordt je systeem niet trager door. Het enige is inderdaad dat grafische dingetjes wat minder vloeiend gaan, maar met genoeg RAM is dat ook geen probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door RnB op 31-05-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Ben sowieso van plan om er 8GB in te gaan zetten, dus dat moet wel lukken?
En bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Met minder werkt het ook, dus dat komt zeker goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ah vandaar. Soms als ik met veel dingen bezig ga lijken de effecten met de intel kaart iets minder soepel te gaan dan met die ander. Binnekort even 2 x 4gb kopen. De macbook pro heeft maar 2 ram slots toch als ik het goed heb gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Saven schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:54:
Ah vandaar. Soms als ik met veel dingen bezig ga lijken de effecten met de intel kaart iets minder soepel te gaan dan met die ander. Binnekort even 2 x 4gb kopen. De macbook pro heeft maar 2 ram slots toch als ik het goed heb gelezen
2x8 joh, kan makkelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Chiron schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:29:
Macbook pro is weer terug, gefixed met een nieuw logic board.

Het ding gisteren ingeleverd bij de Genius Bar voor een onderzoek of ie uberhaupt onder het vervangingsprogramma viel, als dat niet zo was zou het 480 euro gaan kosten.. ze hebben echter omdat ze het onderzoek niet konden doen (ding deed echt helemaal niks meer) er direct een nieuw logic board in gezet. Omdat we gisteren af al af hadden gesproken dat ik geen 480 euro zou betalen (dan koop ik liever een nieuwe macbook pro) is er na 10 minuten intern overleg besloten dat ik hem zo mee mocht nemen, zonder te betalen. _/-\o_

Problem solved :7
Darkstar schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:45:
Dat soort zaken heb ik sinds de opening van de Apple Store wel vaker gehoord, ook als het gaat om iDevices. Jammer dat je bij APR's dat soort service niet krijgt. Je leest erg vaak van die anti-Apple reacties dat de service bedroevend slecht is, maar je ziet dat het gelukkig ook anders kan.
Inderdaad ik ook, zelfs iPhone 4's met gebroken schermen van vrienden die kosteloos zijn vervangen (no joke) blijkbaar een openings(maand/week)actie ofzo (via een telefoonwinkel waar ik zelf werk kost het gewoon 250 euro voor een nieuwe iphone)
Daarnaast erg netjes dat ze een reparatie van 480 euro gratis vergoeden. Al ben ik van mening dat dit gewoon nijgt naar een fabrieksfout en ik me afvraag of je zoiets wel zou kunnen afdwingen.
Overigens heb ik hetzelfde probleem gehad met een MacBook en daarbij werd het logicboard door iCentre ook kosteloos vervangen.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:42
Ik wil ook graag een geheugen upgrade doen maar heb begrepen dat je niet zomaar de 1e de beste geheugenbank erin kan stoppen.
Hebben jullie hier tips in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 10:14

GKD

bartkoper schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:22:
Ik wil ook graag een geheugen upgrade doen maar heb begrepen dat je niet zomaar de 1e de beste geheugenbank erin kan stoppen.
Hebben jullie hier tips in?
Er is een heel topic voor, klik hier .

Wel handig om daar te vermelden is type Macbook en jaartal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:47

Ves

A gadget addicted Bounty

RnB schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:15:

[afbeelding]

Ik had het gister ook voor het eerst. Uit het niets. Het was niet warm in huis. Wat ik lees is dat veel mensen er last van hebben op Lion OS X.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Vandaag via de BTW actie van Saturn een MacBook Pro 13" gehaald, ondanks de verwachte nieuwere versie. Als student kon ik de korting goed gebruiken.

Wat een fijn apparaat om op te werken, af en toe wel eens bij vrienden wat gezien, maar zelf er mee werken is echt ideaal. Ik ga dit topic maar eens goed in de gaten houden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

is dit een teken van een luie of een defect batterij

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3095221/Screenshots/l~ky.png

[ Voor 25% gewijzigd door DancePlaza op 02-06-2012 14:18 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Het is voornamelijk een teken van een obsessieve gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Plus dat ie al 3 jaar oud is zo te zien. Zou me er niet al teveel zorgen om maken. Accu wordt altijd slechter na verloop van tijd

[ Voor 22% gewijzigd door Saven op 02-06-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Puur om de bovenstaande gebruiker weer even de stuipen op het lijft te jagen >:)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/337710/coconut.png

Grapje hoor, maar die accu van mij houdt het nog lekker vol vind ik 8) , jammer dan ik niet meer kan undervolten sinds Lion (zonder idioot te hacken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
15" mid 2010 en met lion er op heb ik alleen maar bsods. Komt door de videokaart. Met gfxstatus op integrated gezet, kan nu zonde bsods werken maar ja dat lost uiteraard het probleem niet op. Het probleem is, de ctrl en de A toets missen :+ . Zou ik het misschien alsnog op garantie kunnen worden gegooid?

[edit]
Ik zie net met coconutbattery dat ie 26 maanden oud is.. too bad.. ach, gelukkig is de batterij nog 90% (6200mah) :P . Dan maar geen diablo 3! misschien nog proberen terug te zetten naar snow leopard dan.

[ Voor 26% gewijzigd door Tricq op 02-06-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
Toen ik jullie battery uploads zag heb ik gelijk coconut ook maar gedownload. Wat blijkt, er staat bij ouderdom 126 maanden?! terwijl ik de Macbook gister heb gehaald.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Nvm, ik gebruikte versie 2.6.6 ipv 2.7! :)

[ Voor 24% gewijzigd door Netsrek op 02-06-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Laatst online: 17:08
Ook leuk. Ik dacht even lekker GTA: IV te installeren om op mijn MacBook te spelen, doet 'ie het nauwelijks doordat ik maar 60 MB VRAM zou hebben :')

Ik kan de grafische instellingen dus niet veranderen EN de wereld wordt niet geladen. (enkel water met lantaarnpalen e.d.)

Het betreft hier een 13" MacBook Pro van eind 2011 (2.4 Ghz i5, 8 GB RAM) met in OS X 512 MB VRAM. CanYouRunIt geeft aan dat ik 1,4 GB VRAM heb in Windows 7 Ultimate (x64, SP1).

Ik neem aan dat dit aan de Intel HD 3000 ligt, maar nieuwe drivers lossen niets op.

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/402t3W1a112z270O0F3L/IMG_03062012_144302.jpg

Weet iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Probeer je gpu eens te forceren naar de radeon ipv intel hd dmv http://codykrieger.com/gfxCardStatus

[ Voor 6% gewijzigd door Saven op 03-06-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 07:37
Saven.. Appleseed heeft een 13" MBP zonder Radeon.. dus dat zal niet werken.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
GTA 4 op een onboard chip gaat gewoon niet werken (toekomstige chips uitgezonderd) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
filenox schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:34:
GTA 4 op een onboard chip gaat gewoon niet werken (toekomstige chips uitgezonderd) :)
Hmm... ook leuk. Je zou toch denken dat een 2011 MacBook Pro op alle vlakken beter is dan een 2010-versie.

:/

EDIT // met behulp van één of andere 'hack' (tekstbestandje) heb ik 'm toch aardig draaiend aan de gang gekregen.

[ Voor 17% gewijzigd door BleuZ op 03-06-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Rosto schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:30:
Saven.. Appleseed heeft een 13" MBP zonder Radeon.. dus dat zal niet werken.
Hehe my bad. Maar met dat hack bestandje komt er alsnog niet veel soeps uit ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
J.Appleseed schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:53:
[...]

Hmm... ook leuk. Je zou toch denken dat een 2011 MacBook Pro op alle vlakken beter is dan een 2010-versie.

:/

EDIT // met behulp van één of andere 'hack' (tekstbestandje) heb ik 'm toch aardig draaiend aan de gang gekregen.
Dat kan toch niet speelbaar werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
filenox schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:08:
[...]

Dat kan toch niet speelbaar werken?
Jawel hoor! Loopt echt aardig. Ik heb in ieder geval nog geen lag gehad... nu, je moet de graphics niet op high zetten uiteraard maar tijdens het spelen valt dat sowieso niet echt op.

Ik zal toch gewoon mijn XBOX blijven gebruiken maar dit is dus meer iets voor als je onderweg of bij een vriend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:42
zijn er mensen met gebruikerservaring mbt hard (bottom) cases voor de mbp modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ook maar ff battery gecheckt maar wtf :P
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/4549/schermafbeelding2012060p.png

Hoe kan dat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Saven schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:17:
Ook maar ff battery gecheckt maar wtf :P
[afbeelding]

Hoe kan dat? :+
Had ik destijds met mijn nieuwe MBP ook. Capaciteit van een nieuwe accu is simpelweg iets hoger dan wat er als theoretisch maximum is opgegeven. Troost je, na een tijdje is dat een stuk minder :+

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Wat is eigenlijke het beste/beter voor de accu ?
Altijd op lader aansluiten of bijna leeg trekken en dan pas weer aansluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
loyske schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:29:
Wat is eigenlijke het beste/beter voor de accu ?
Altijd op lader aansluiten of bijna leeg trekken en dan pas weer aansluiten ?
Zoek eens in dit topic en/of vorige topicdelen. Genoeg meningen en reacties die dat onderwerp behandeld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
jelle. schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:39:
[...]

Zoek eens in dit topic en/of vorige topicdelen. Genoeg meningen en reacties die dat onderwerp behandeld hebben :)
Had ik inderdaad best kunnen doen ja. 8)7
Maar goed, het blijkt dus niet echt uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:11
Niet laten leiden door 'wat nu het beste zou zijn'. Gewoon opladen wanneer je wil en niet te veel nadenken.
1x in de maand helemaal laten leeglopen en dan weer helemaal opladen (full cycle) wordt wel vaak geadviseerd.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
  • Laatst online: 13:59
Ik heb een vraag met betrekking tot de audio output van mijn MBP

Als ik de MBP (via Thunderbolt & HDMI) naar mijn Pioneer VSX921 reveiver aansluit en een film wil afspelen, worden de kanalen door elkaar gegooid. Met andere woorden: de stemmen komen uit de rechter luidspreker en uit de center komen geen stemmen. Dit geldt niet alleen voor films die ik met VLC afspeel, maar ook voor filmpjes van youtube.

Het probleem ligt niet bij de receiver, want als ik terugschakel naar de digitale ontvanger of de PS3, wordt wel alles goed weergegeven.
Ook heb ik geprobeerd om de MBP via een andere invoer-kanaal van de reciever aan te sluiten, maar dat brengt ook niets.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft!

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als het goed is kun je dat instellen met audio midi setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
  • Laatst online: 13:59
CyBeR schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:12:
Als het goed is kun je dat instellen met audio midi setup.
Waar kan ik dat vinden? Heb jij dit ook al eens mee gemaakt?

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

In spotlight intypen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Of op de standaardplaats gaan kijken voor tooltjes die je anders nooit gebruikt: Programma's - Hulpprogramma's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 12:59
Met mijn oordopjes (zal wel aan de oordopjes liggen) krijg ik alleen fatsoenlijk geluid als ik een van de twee channels in Audio Midi Setup uitzet.

Als ik dat niet doe, hoor ik een aantal verstoorde channels door elkaar heen (alsof ik alleen de sub en de mid hoor, en dat nog eens versterkt). Verder staat mijn Macbook gewoon ingesteld op stereo, niet op multichannel.

Hoe kan dit? De oordopjes kwamen met mijn Galaxy S mee, en hebben een built-in mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 11:13
Ik ben bang dat ik toch win als het gaat om de slechtste batterij. Laten vervangen?

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/23mld6u.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
boe.i schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:37:
Ik ben bang dat ik toch win als het gaat om de slechtste batterij. Laten vervangen?

[afbeelding]
Maar je hebt er ook ruim 1000 cycles opzitten... ik zit met 418 cycles en 19 maanden op 76% (ook niet echt tevreden over trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb er 270 cycles opzitten en ik zit nog op 92%. M'n MacBook is nu exact 12 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronin_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 08:42
Ik ben nog niet zo heel lang overgestapt op Mac maar wil onderstaande info toch even meegeven. Is de oude Macbook van mij vriendin die ik in gebruik heb momenteel om te leren =)

Afbeeldingslocatie: http://i1208.photobucket.com/albums/cc368/Ronin_Vibes/Afbeelding2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Lijkt me dat de accu dan een keer is vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:05
Saven schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:34:
Lijkt me dat de accu dan een keer is vervangen?
Dat lijkt mij ook of deze batterij komt uit de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronin_
  • Laatst online: 19-06 08:42
Juist nog even nagevraagd en blijkbaar toch niet. Het is de eerste batterij nog maar. De laptop heeft wel een tijdje (jaartje) stilgelegen maar werd daarvoor + nu (laatste 6 maanden) toch vrij actief gebruikt. Weliswaar hangt hij wel heel veel aan de lader (vrijwel constant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Coconut Battery is niet erg consistent. Dergelijk waardes worden meestal behaald als de laptop nog nooit een keer helemaal leeg is gelopen.

Probeer dit een keer en je zal waarschijnlijk andere waarde ontvangen.

Ik heb in de praktijk ook meegemaakt dat een Clean Instal ook voor andere resultaten zorgden.
Neem het dus met een korreltje zout, en vermeldt gewoon de praktijk ervaringen op accuduur
( bij eventuele verkoop )

[ Voor 34% gewijzigd door Greatsword op 05-06-2012 14:20 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mijne is na 18 weken al op 92% :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Mensen hier die een Thunderbolt Display hebben hangen aan hun 13'' MBP?
Het kriebelt bij mij heel erg om er een te gaan halen, maar ik ben benieuwd naar de prestaties van de IGP. Ik heb geen zin in irritaties door animaties die niet smooth gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo even 16Gb DDR3 en een Samsung SSD besteld voor mijn Macbook Pro 13 inch Late 2011 2.4
ben erg benieuwd na de prestaties! SSD is helaas niet op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
RnB schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:55:
Het kriebelt bij mij heel erg om er een te gaan halen, maar ik ben benieuwd naar de prestaties van de IGP. Ik heb geen zin in irritaties door animaties die niet smooth gaan.
Bij mij hangt hij aan een MBA 11" I5 en dat gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Was hetzelfde vanplan.
De 13" heeft 300mb video geheugen (Niet precies 300, ietsjes meer) en dit wordt gebruikt met het werkgeheugen. Dit zal dus eigenlijk geen problemen ondervatten met het aansluiten op een T Display. Want elke Macbook 2011 late moet daar compatibel mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:51
Man, wat ben ik zwaar teleurgesteld in mijn eerste mac. exact 2 jaar en 7 dagen heeft hij het uitgehouden. Moederbord en ram kapot, herstellingskosten zouden 870 euro bedragen. Jongens toch dikke rommel, ik koop NOOIT , maar dan ook NOOIT meer een mac. hoe fijn ze dan ook mogen zijn. al mijn spaargeld weg op twee jaar tijd. nooit gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009

muhda

Time & Space traveler

Daarvoor heeft u ook Apple Care, anders sluit u een verzekering aan.
Iedereen weet dat er maar beperkt garantie op (Apple) producten meegegeven wordt.

Lijkt mij ook sterk dat de Logic-board en Ram zonder reden opeens stuk gaan?

[ Voor 23% gewijzigd door muhda op 07-06-2012 18:08 . Reden: Spelling/Grammer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Heb 27" Cinema Display aan m'n MBP 13" hangen. Werkt super.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
muhda schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:01:
Daarvoor heeft u ook Apple Care, anders sluit u een verzekering aan.
Iedereen weet dat er maar beperkt garantie op (Apple) producten meegegeven wordt.

Lijkt mij ook sterk dat de Logic-board en Ram zonder reden opeens stuk gaan?
Ik had een fresh install van Lion gedaan. heeft welgeteld 2 uur gewerkt. Toen begaf ie het. Dus jij vind het normaal dat een ding van +1000 euro gewoon na 2 jaar 0 euro meer waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Als je tijd teveel hebt kun je overwegen om verdere stappen te ondernemen. Een laptop van 1800 euro zou waarschijnlijk wel langer mee mogen gaan dan 2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009

muhda

Time & Space traveler

sQuare8 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:10:
[...]

Ik had een fresh install van Lion gedaan. heeft welgeteld 2 uur gewerkt. Toen begaf ie het. Dus jij vind het normaal dat een ding van +1000 euro gewoon na 2 jaar 0 euro meer waard is?
Dat heb ik niet gezegd. Hoe lang een Notebook meegaat hangt af van verschillende factoren.
Bijvoorbeeld: Hoe is der mee omgegaan? In welk omgeving is de Notebook gebruikt?
Show/maandagmodel? Verkeerde reparaties? Onmacht: stroomstoring/ blikseminslag/ vocht&waterschade etc.

Na 2 jaar had u kunnen weten: Dat wanneer de Notebook defect raakt dat u geen garantie kan claimen.
Nogmaals dat is uw eigen verantwoordelijkheid, U had de kans om Apple Care, Garantie+ en een verzekering kunnen bij kopen of afsluiten. De kans dat er iets stuk gaat, bestaat altijd en is random.

Dat u teleurgesteld of boos bent begrijp ik. Maar in een topic gaan roepen dat je nooit meer een Mac gaat kopen lost niks op. Inplaats daarvan kan u beter vragen of er misschien Tweakers zijn die het zelfde probleem gehad hebben en hoe het is opgelost. Misschien dat u goedkoop een logic-board op de kop kan tikken via iFixit, V&A of Ebay en dat een Tweaker je wilt helpen met inbouwen (repareren).

[ Voor 6% gewijzigd door muhda op 07-06-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
muhda schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:30:
[...]

Dat heb ik niet gezegd. Hoe lang een Notebook meegaat hangt af van verschillende factoren.
Bijvoorbeeld: Hoe is der mee omgegaan? In welk omgeving is de Notebook gebruikt?
Show/maandagmodel? Verkeerde reparaties? Onmacht: stroomstoring/ blikseminslag/ vocht&waterschade etc.

Na 2 jaar had u kunnen weten: Dat wanneer de Notebook defect raakt dat u geen garantie kan claimen.
Nogmaals dat is uw eigen verantwoordelijkheid, U had de kans om Apple Care, Garantie+ en een verzekering kunnen bij kopen of afsluiten. De kans dat er iets stuk gaat, bestaat altijd en is random.

Dat u teleurgesteld of boos bent begrijp ik. Maar in een topic gaan roepen dat je nooit meer een Mac gaat kopen lost niks op. Inplaats daarvan kan u beter vragen of er misschien Tweakers zijn die het zelfde probleem gehad hebben en hoe het opgelost is. Misschien dat u goedkoop een logic-board op de kop kan tikken via iFixit, V&A of Ebay en dat een Tweaker je wilt helpen met inbouwen (repareren).
Ik weet het. ik ben gewoon een beetje gefrustreerd. Ik besloot om een mac te kopen, en al mijn geld erin te steken, omdat ik een grotere zekerheid dacht te hebben dat dit soort dingen net niét zouden gebeuren. Ik ga morgen langs bij de winkel en de meubels nog wat proberen te redden. Verder kan ik vrij weinig doen denk ik.

Hij is trouwens altijd goed verzorgd geweest en geen gekke dingen meegedaan. Maar na deze ervaring heb ik gewoon geen zin meer op spullen van Apple te kopen ongeacht hoe goed en leuk ik ze vind.
Vreemd vind ik ook dat het net gebeurde nadat ik Lion geïnstalleerd had. Had ik dit niet gedaan was er misschien niks gebeurt?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:24
bartkoper schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:36:
zijn er mensen met gebruikerservaring mbt hard (bottom) cases voor de mbp modellen?
Je bedoelt bijvoorbeeld de Speck cases? Ik heb een mid 2010 met een zwarte Speck case. Ik vind ze eigenlijk de €50 niet waard. Je koopt zoiets als bescherming voor je MBP, maar doordat er toch vuil tussen de case en de laptop komt krijg je onherroepelijk krassen in het aluminium. Je zou elke week de case er af moeten halen en met een droge pluisvrije doek alles moeten schoonmaken, MAARRRRR; daar kan het plastic van de case niet tegen; de lipjes waarmee hij om de laptop klikt breken na een paar keer af. En als laatste kan de case ook niet goed tegen zweet. Daar waar je polsen de bottom case raken zie je duidelijke slijtplekken van inwerking van zweet.

Al met al, niet tevreden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokki
  • Laatst online: 07-08-2024
DavidZH schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:15:
[...]

Je bedoelt bijvoorbeeld de Speck cases? Ik heb een mid 2010 met een zwarte Speck case. Ik vind ze eigenlijk de €50 niet waard. Je koopt zoiets als bescherming voor je MBP, maar doordat er toch vuil tussen de case en de laptop komt krijg je onherroepelijk krassen in het aluminium. Je zou elke week de case er af moeten halen en met een droge pluisvrije doek alles moeten schoonmaken, MAARRRRR; daar kan het plastic van de case niet tegen; de lipjes waarmee hij om de laptop klikt breken na een paar keer af. En als laatste kan de case ook niet goed tegen zweet. Daar waar je polsen de bottom case raken zie je duidelijke slijtplekken van inwerking van zweet.

Al met al, niet tevreden. :/
Neem een goedkoop alternatief van ebay. Heb ik ook gedaan. 11 dollar en je bent klaar, dat van het stof tussen de case klopt maar voor 11 dollar vind ik het nog de moeite waard en doordat deze cases van een inferieure kwaliteit zijn is het plastic meestal wel wat zachter/flexibeler. Dus dan is er nog de mogelijkeheid om hem er af en toe van af te halen. Let bij de cases met een satin soft afwerking er wel op dat als je deze aanraakt met vette vingers dat je glimmende plekken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik zie sinds kort een soort veeg op mijn beeldscherm. Het gekke is dat het aan de binnenkant van het beeldscherm zit, aangezien ik niks meer zie wanneer het beeldscherm uitstaat. Zodra die aanstaat en er donkere beelden weergegeven worden, dan is het merkbaar.
Ik kan me niet herinneren dit eerder gezien te hebben, maar nu let ik er op en zie ik het constant natuurlijk. Wat zou het kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XQ2G0TFWEIOR22D0rwBjRpyy/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y2UQlWyZICAJSNMdm2Vo0Hgv/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ls6osc85IZ86iAv946HRR8Zh/full.jpg

Het is niet echt goed te zien, maar als je goed kijkt zie je een vaag beeld. Bij lichte beelden is er niks aan de hand, echt alleen bij donkere beelden. Wanneer ik een zwart vlakje over mijn beeldscherm sleep, wordt ie pas goed zichtbaar wanneer ik op de plek ben aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
sQuare8 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:38:
[...]

Ik weet het. ik ben gewoon een beetje gefrustreerd. Ik besloot om een mac te kopen, en al mijn geld erin te steken, omdat ik een grotere zekerheid dacht te hebben dat dit soort dingen net niét zouden gebeuren. Ik ga morgen langs bij de winkel en de meubels nog wat proberen te redden. Verder kan ik vrij weinig doen denk ik.

Hij is trouwens altijd goed verzorgd geweest en geen gekke dingen meegedaan. Maar na deze ervaring heb ik gewoon geen zin meer op spullen van Apple te kopen ongeacht hoe goed en leuk ik ze vind.
Vreemd vind ik ook dat het net gebeurde nadat ik Lion geïnstalleerd had. Had ik dit niet gedaan was er misschien niks gebeurt?

Mvg
Dat zou me verbazen, een besturingssysteem zal/kan geen 'self-destruct' bericht sturen naar je logic board.
Ben je er trouwens zeker van dat je RAM ook kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 12:59
RnB schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:35:
Ik zie sinds kort een soort veeg op mijn beeldscherm. Het gekke is dat het aan de binnenkant van het beeldscherm zit, aangezien ik niks meer zie wanneer het beeldscherm uitstaat. Zodra die aanstaat en er donkere beelden weergegeven worden, dan is het merkbaar.
Ik kan me niet herinneren dit eerder gezien te hebben, maar nu let ik er op en zie ik het constant natuurlijk. Wat zou het kunnen zijn?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is niet echt goed te zien, maar als je goed kijkt zie je een vaag beeld. Bij lichte beelden is er niks aan de hand, echt alleen bij donkere beelden. Wanneer ik een zwart vlakje over mijn beeldscherm sleep, wordt ie pas goed zichtbaar wanneer ik op de plek ben aangekomen.
Aangezien het zó lokaal is kan het niet echt een kapotte transistor of iets dergelijks zijn. Ik vermoed dat je scherm een tikje heeft gekregen, mijn vorig extern scherm had dat ook.
Je kunt je bezel er vanaf halen en kijken of je het dán kan schoonmaken, anders vrees ik voor je dat je er mee moet leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Hm, ik zou het wel weten als ie een harde tik heeft gehad. Ik heb dat ding altijd onder mijn hoede en ik weet 100% zeker dat ie geen klap heeft gehad. Ik weet ook helemaal niet of het af fabriek is of dat ie later pas is gekomen. Nu valt ie alleen sterk op omdat ik weet dat ie er zit.
Ik heb anderen het laten zien en die zagen het ook pas toen ik hun erop attendeerde. Ik ga van de week in ieder geval langs de Apple Store, kijken wat zij erover te zeggen hebben. Hij is dik 2 maanden oud, dus hij mag nog best als nieuw zijn, zeker gezien de manier waarop ik ermee omga.
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Maak voor specifieke vragen en problemen een nieuw topic. Dan krijgt je vraag of probleem de aandacht die het verdient en het topic blijft goed te volgen.