Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Noem het maar goedkoop :')

Ik heb sowieso geen behoefte aan zoveel ruimte op een macbook. Skydrive en thuisserver zijn voor mij de datadragers en lokaal staat er geen media opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 12:59
Jpjedi schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:15:
Noem het maar goedkoop :')

Ik heb sowieso geen behoefte aan zoveel ruimte op een macbook. Skydrive en thuisserver zijn voor mij de datadragers en lokaal staat er geen media opgeslagen.
Ja.. Maar een server heeft in de verste verte niet de snelheid die een beetje grafisch vormgever of editor nodig heeft, wel? Althans, ik denk er zelfs over om 2 512 SSD's in RAID-0 in mijn Macbook te proppen. Kijken of Final Cut Pro nog sneller kan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kun je beter die thunderbolt drive van LaCie nemen lijkt me.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09
Thank god eindelijk eens 450 Mbps 5GHz aan de gang gekregen op mijn Mac. Wat een gedoe is dat tegenwoordig allemaal met die instellingen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Muldert schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:40:
[...]

Ja.. Maar een server heeft in de verste verte niet de snelheid die een beetje grafisch vormgever of editor nodig heeft, wel? Althans, ik denk er zelfs over om 2 512 SSD's in RAID-0 in mijn Macbook te proppen. Kijken of Final Cut Pro nog sneller kan :-)
Tja mijn vrouw is DTP-er op een imac 27" en haar MBP en zij werkt op onze thuis server via een gigabit netwerk en 7tb in Raid5. Ik hoor haar nooit klagen dus zal wel goed zijn. :')

Voor de prijs van 2 van die SSD`s heb ik de server gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg frustrerend dit. Ik heb 10.7 draaien icm bootcamp. Werkt allemaal prima, tot dat ik een tweede partitie op mijn schijf maak en daarop Mountain lion installeer. Mijn bootcamp partitie blijft bestaan maar ik kan er niet meer vanaf booten, hij verschijnt ook niet meer in mijn venster als ik mijn computer opstart met alt ingedrukt. Is dit überhaupt mogelijk om te doen? Dus: 10.7, 10.8 en bootcamp (windows 7)naast elkaar?

Het gaat trouwens om een macbook pro met 750gb hdd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik heb eens gelezen dat standaard een dual boot het maximaal mogelijke is. Je zou rEFIt kunnen proberen, een alternatief boot menu voor macs, deze ondersteund sowieso triple boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 14:12
Ik heb hier wel 10.7, 10.8 en windows draaien op 1 schijf zonder problemen. Had oorspronkelijk 1 OSX partitie en via bootcamp 1 windows partitie en heb voor ML de OSX partitie geresized en een nieuwe partitie aangemaakt. Vanuit 10.7 de installatie gestart voor ML en die partitie aangeklikt om te gebruiken. Ik heb de mogelijkheid om van alle drie (4 inclusief recovery) de partities op te starten met alt ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 23:43:
Erg frustrerend dit. Ik heb 10.7 draaien icm bootcamp. Werkt allemaal prima, tot dat ik een tweede partitie op mijn schijf maak en daarop Mountain lion installeer. Mijn bootcamp partitie blijft bestaan maar ik kan er niet meer vanaf booten, hij verschijnt ook niet meer in mijn venster als ik mijn computer opstart met alt ingedrukt. Is dit überhaupt mogelijk om te doen? Dus: 10.7, 10.8 en bootcamp (windows 7)naast elkaar?

Het gaat trouwens om een macbook pro met 750gb hdd.
Ik weet niet of je vmware fusion hebt, maar met fusion kun je ook je bootcamp partitie openen. Heb ik hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simmity schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 00:26:
Ik heb hier wel 10.7, 10.8 en windows draaien op 1 schijf zonder problemen. Had oorspronkelijk 1 OSX partitie en via bootcamp 1 windows partitie en heb voor ML de OSX partitie geresized en een nieuwe partitie aangemaakt. Vanuit 10.7 de installatie gestart voor ML en die partitie aangeklikt om te gebruiken. Ik heb de mogelijkheid om van alle drie (4 inclusief recovery) de partities op te starten met alt ingedrukt te houden.
Op die manier deed ik het ook. Echter krijg ik dan:
Macintosh HD|Mountain Lion|10.8 Herstel|Recovery HD|

Als partities, bootcamp is nowhere to be found. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 02:15:
[...]

Op die manier deed ik het ook. Echter krijg ik dan:
Macintosh HD|Mountain Lion|10.8 Herstel|Recovery HD|

Als partities, bootcamp is nowhere to be found. :(
Dat "had je moeten weten" dat je bij major upgrade 10.6 -> 10.7 -> 10.8 je bootcamp partitite opnieuw moet maken, alles opnieuw moet installeren.....
Zuur maar je zult opnieuw aan de slag moeten met instellen en opvullen van die bootcamp partitie.....

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, dat had je helemaal niet "moeten weten". De installer mag nooit data weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

CyBeR schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:32:
Euh, dat had je helemaal niet "moeten weten". De installer mag nooit data weggooien.
Nee, dat zou je denken... bij Lion "update' werd daar al voor gewaarschuwd: systeem opnieuw installeren, weg ;w bootcamp-partitie....

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merlijn_merlin schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:17:
[...]

Dat "had je moeten weten" dat je bij major upgrade 10.6 -> 10.7 -> 10.8 je bootcamp partitite opnieuw moet maken, alles opnieuw moet installeren.....
Zuur maar je zult opnieuw aan de slag moeten met instellen en opvullen van die bootcamp partitie.....
Juist.

Dat ik bootcamp opnieuw moet installeren vind ik niet zo'n ramp, data stond toch allemaal extern. Het probleem is nu dat ik nu 10.7 en 10.8 heb draaien, maar ik bootcamp niet meer kan installeren. Dat doet 'ie enkel als ik slechts één ipv twee partities op mijn schijf heb. Ik krijg deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S6CvR.png

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
Zojuist werd mijn cpu goed heet tijdens het werken met Final Cut, nu keek ik even bij iStat, en deze gaf aan dat de tempratuur opliep tot 92 graden. Dit is wel heel erg heet volgens mij, kan dit geen kwaad? De fans gingen wel vol draaien, en binnen no-time zat hij weer rond de 60-70 graden. Maar 90(+) graden, is dit nu schadelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 12:59
Igor92 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:52:
Zojuist werd mijn cpu goed heet tijdens het werken met Final Cut, nu keek ik even bij iStat, en deze gaf aan dat de tempratuur opliep tot 92 graden. Dit is wel heel erg heet volgens mij, kan dit geen kwaad? De fans gingen wel vol draaien, en binnen no-time zat hij weer rond de 60-70 graden. Maar 90(+) graden, is dit nu schadelijk?
Een i7 zou dat wel moeten kunnen hebben. Een Core 2 Duo iets minder. Een Westmere kan het ook wel.

De Sandy Bridges kunnen vrij veel hebben. Maar het moet echt niet te lang. Bij overclocken wordt de regel gezet dat je onder full load onder de 90 moet blijven. Dus je zit close ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Laatst online: 11-09 20:17
Het ontwerp van de unibody geeft ook niet veel opties voor het verwerken van de hitte. ~100% load resulteert al gauw in +90C temperaturen en een ventilator die 6000RPM haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef42 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:50:
Het ontwerp van de unibody geeft ook niet veel opties voor het verwerken van de hitte. ~100% load resulteert al gauw in +90C temperaturen en een ventilator die 6000RPM haalt.
Mijne doet het al met safari. 90c no problemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
Ah, fijn. Ik was gewoon benieuwd. Zojuist ook even de 94 graden aangetikt. Fans teden dan wel meteen fanatiek op met 6000+ rpm. (gelukkig)

In mijn geval is het een 15" MB Pro Early 2011 2.0 ghz i7 sandy bridge, moet toegeven dat naast final cut ook indesign openstond met een werkstuk voor school, chrome met een hoop tab's, skype, itunes, email, etc....

Wel merk ik als ik filmpjes aan het kijken ben in full HD op Youtube of Vimeo dat ie ook soms wilt opstijgen. Maar dat zel wel door de flash players komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
"Maar dat zel wel door de flash players komen?"

Dat mysterie kan je zelf makkelijk oplossen door even in Activiteitenweergave te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 10:14

GKD

Igor92 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:26:
Ah, fijn. Ik was gewoon benieuwd. Zojuist ook even de 94 graden aangetikt. Fans teden dan wel meteen fanatiek op met 6000+ rpm. (gelukkig)

In mijn geval is het een 15" MB Pro Early 2011 2.0 ghz i7 sandy bridge, moet toegeven dat naast final cut ook indesign openstond met een werkstuk voor school, chrome met een hoop tab's, skype, itunes, email, etc....

Wel merk ik als ik filmpjes aan het kijken ben in full HD op Youtube of Vimeo dat ie ook soms wilt opstijgen. Maar dat zel wel door de flash players komen?
Heb dezelfde config als jij (min of meer), maar die van mij wordt alleen warm (niet 94 graden) als Skype aanstaat met een videocall. Skype kan dus (één van de) boosdoener(s) zijn. Over het Youtube gebeuren, je kunt (indien beschikbaar) html 5 gebruiken: Klik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:10
Hoe zijn jullie ervaringen met het downloaden via nieuwsgroepen zoals met nzbvortex of sabnzbd en de snelheid van de macbook pro. Ben van plan een 13 inch macbook pro aan te gaan schaffen, alleen vraag ik me af of die snel genoeg is voor af en toe een dvd of HD film te downloaden en daarnaast surfen, documenten maken etc. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is de macbook 13 inch 2,4 GHZ i5, 4GB ddr3 snel genoeg om te kunnen downloaden en multitasken daarnaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:52:
Hoe zijn jullie ervaringen met het downloaden via nieuwsgroepen zoals met nzbvortex of sabnzbd en de snelheid van de macbook pro. Ben van plan een 13 inch macbook pro aan te gaan schaffen, alleen vraag ik me af of die snel genoeg is voor af en toe een dvd of HD film te downloaden en daarnaast surfen, documenten maken etc. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is de macbook 13 inch 2,4 GHZ i5, 4GB ddr3 snel genoeg om te kunnen downloaden en multitasken daarnaast?
Ligt het aan mij, of had je het antwoord hierop ook zelf kunnen weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:10
Nee anders vroeg ik het namelijk niet. Heb totaal geen ervaring met de macbook pro en weet dus ook niet wat ik kan verwachten. Terwijl het hier wel de macbook pro ervaringen zijn, dus leek me handig om de vraag hier te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Natuurlijk kan dat met een MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Dat kan met elk hedendaagse notebook, dus ook een macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
De antwoorden hierboven zeggen al genoeg, maar nog een kleine toevoeging.

Downloaden + surfen is niet gerelateerd aan je computer zijn snelheid maar aan je internetverbinding/router.
Als je tegen hoge snelheid aan het downloaden bent kan surfen trager gaan.

En je mag altijd vragen stellen, daarvoor dient een forum zoals dit :-)
Maar voor je iets koopt zou ik je inderdaad nog wel goed informeren dat ze je niets aansmeren dat je niet nodig hebt. Dit zou jammer zijn . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Untouchablezz20 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:52:
:D

En je koopt een Mac omdat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

jelle. schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:32:
[...]

:D

En je koopt een Mac omdat...?
offtopic:
Ik moet downloaden en textverwerken tegelijk ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
http://www.macrumors.com/...e-on-nvidia-gpu-failures/

Dit is jammer genoeg de reden waarom ik maar blijf uitstellen om een dure Mac te kopen. Desondanks het feit dat ik het goede toestellen vind en zelf reeds een iPad en iPod bezit.

Veel mensen zullen vermoed ik hier kwaad op reageren maar ik heb enorm bang dat er iets mis zou zijn met het enorm dure toestel en dat je dan de Apple behandeling krijgt.

Deze post is niet om een flamewar te beginnen maar om andere mensen geïnteresseerd in een Mac mijn mening te delen.

En in reacties misschien toch ook wel gerustgesteld te worden door mensen met andere ervaringen :)

[ Voor 15% gewijzigd door DaemonAngel op 20-04-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is wel compleet irrationeel. Het is niet alsof die man de enige is die een MacBook Pro gekocht heeft. Hij is er ééntje van miljoenen. Het grootste deel van die miljoenen werkt prima, in een paar zit een probleem waarvoor Apple niet eens verantwoordelijk is en wat je dus ook in een andere laptop zou tegenkomen. (Het probleem was de nVidia chip tenslotte.)

(Ze zijn alleen bij hem een beetje lastig met de reparatie omgegaan, maar ze weten zelf eigenlijk ook niet zo goed waarom…)

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 20-04-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

DaemonAngel schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:00:
http://www.macrumors.com/...e-on-nvidia-gpu-failures/

Dit is jammer genoeg de reden waarom ik maar blijf uitstellen om een dure Mac te kopen. Desondanks het feit dat ik het goede toestellen vind en zelf reeds een iPad en iPod bezit.

Veel mensen zullen vermoed ik hier kwaad op reageren maar ik heb enorm bang dat er iets mis zou zijn met het enorm dure toestel en dat je dan de Apple behandeling krijgt.

Deze post is niet om een flamewar te beginnen maar om andere mensen geïnteresseerd in een Mac mijn mening te delen.

En in reacties misschien toch ook wel gerustgesteld te worden door mensen met andere ervaringen :)
Macbook Pro 15" 2010: 2.4gHz i5. Na 3 maal een nieuw logicboard te hebben gekregen kreeg ik de keus: geld terug, of een 2011.

Het ligt er maar net aan of je nog garantie hebt of niet, is met wel meer zaken zo.. Asus is daar niet anders in, uit ervaring met een eerdere laptop.

Het is maar net hoe je het bekijkt, heb ook verhalen gehoord van een "instap Fiatje" wat meer service kreeg dan een Renault Laguna van 3 keer zo duur. Als je servicepunt nee zegt en moeilijk doet zit je met de peren, is niet alleen met Apple zo ;).

Afijn weer ontopic: Heeft iemand een idee of er verschillende LCD panelen in de 2010 en 2011 uitgaves gebruikt word? Zit met een tint verschil en best verschillende calibratie profielen 8)7. Uit eindelijk ziet het er weer goed uit maar keek wel even raar dat er zoveel verschil tussen zat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
@cyber: termen zoals irrationeel worden niet in dank afgenomen. Vooral niet als je eigen punt wat denkfouten bevat. Dat terzijde.

Het ging niet over de kwaliteit van de MacBook het ging over de after sales support. Over de kwaliteit heb ik niets op te merken. Maar het kan altijd mislopen hè ...
Het is ook niet eentje, onderaan in het artikel vermeld hij dat hij samen met al de andere een aanklacht gaat indienen.

Bedankt voor de reactie pat juh. Ik vind het nog wel on topic hoor :p

Had je dan Apple care gepakt of was het via de standaard garantie?

[ Voor 34% gewijzigd door DaemonAngel op 20-04-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nou met die 2 jaar garantie die Apple heeft toegekend? Ik heb mijn Macbook Pro eind 2011 gekocht bij Apple zelf, dus via de webshop van Apple. Toen ik net mijn dekking checkte gaf hij echter aan dat mijn garantie eind 2012 zal gaan verlopen. Hoe zit dat nu met het extra jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaemonAngel schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:17:
@cyber: termen zoals irrationeel worden niet in dank afgenomen. Vooral niet als je eigen punt wat denkfouten bevat. Dat terzijde.
Oh? Vertel. Verder: ik stel alleen wat er in mijn optiek aan de hand is. En dat is dat je een beslissing maakt zonder het ratio erbij te betrekken. En dat is letterlijk irrationeel.
Het ging niet over de kwaliteit van de MacBook het ging over de after sales support. Over de kwaliteit heb ik niets op te merken. Maar het kan altijd mislopen hè ...
Het is ook niet eentje, onderaan in het artikel vermeld hij dat hij samen met al de andere een aanklacht gaat indienen.
Nogmaals: dat is één man, die mischien een paar mensen heeft gevonden die een soortgelijke ervaring hebben (wat logisch is-- hij zal allicht niet de enige zijn die een CTO 17" had). Je laat het klinken alsof dit verhaal schering en inslag is, maar dat is niet zo. Sterker nog: Apple gaat normaal gesproken uitstekend om met aftersales-- zeker als je bij Apple zelf koopt in plaats van een reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Pfuh, mijn Macbook Pro maakt sinds deze morgen een ratelend geluid (de fan) Dit is in principe geen groot probleem maar als ik 'm binnenbreng zit ik een week zonder. Jammer.. Zeker voor een laptop uit Oktober. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:10
Mijn MDP uitgang doet het niet (meer)! 3 verloopjes geprobeerd: 2x MDP naar DVI en 1x MDP naar VGA. Bij de Ifactors in Breda langsgeweest en daar aan een Thunderbolt display gehangen, deze geeft niets aan maar zogauw ik de MDP kabel eruit haal springt het scherm op mijn macbook even op blauw (zoals normaal als je de MDP eruit haalt) en daarna weer normaal beeld. betreft een MBP 15" late 2011 met een zelfgedane upgrade naar 8GB RAM. In de winkel werd gezegd dat ik hem langs de Ambridge in Roermond moest brengen (waar ik de Mac heb gekocht). Iemand een idee of dit softwarematig kan zijn? Laptop is 21 december aangeschaft en heb eigenlijk nog nooit eerder de MDP gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je wellicht gfxCardStatus op integrated-only staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
filenox schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:54:
Pfuh, mijn Macbook Pro maakt sinds deze morgen een ratelend geluid (de fan) Dit is in principe geen groot probleem maar als ik 'm binnenbreng zit ik een week zonder. Jammer.. Zeker voor een laptop uit Oktober. :(
Mmm ik heb 'm even opengedaan en er zat niets vreemd tussen de fan :/
Zou een drupje olie helpen tegen dit motorbootje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

filenox schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 18:15:
[...]

Mmm ik heb 'm even opengedaan en er zat niets vreemd tussen de fan :/
Zou een drupje olie helpen tegen dit motorbootje?
Valt altijd te proberen, maar meestal betekenen ratelende fans dat ze graag vervangen willen worden ;)

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Wat best vreemd is voor een machine uit oktober imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

filenox schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 19:11:
Wat best vreemd is voor een machine uit oktober imo :)
Ja, het is zonde, maar je hebt overal maandagmorgenmodellen tussen zitten.

by the way, mijn macbook was binnen een week weer terug van reparatie, dus stuur m op als je hem even kan missen.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
CyBeR schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:28:
Heb je wellicht gfxCardStatus op integrated-only staan?
Heb ik altijd al op dynamic staan :( Dat programma was het eerste waar ik aan dacht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als ik een extern scherm aan m'n Mac heb werkt dat al voor de "boot" (hoe dat ook mag heten bij Apple), je zou dus kunnen proberen of je tijdens een restart wel beeld krijgt. Daarvoor moet je het externe scherm aansluiten, je MBP aandoen en direct dichtklappen (met een lader eraan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Aloys schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:57:
Als ik een extern scherm aan m'n Mac heb werkt dat al voor de "boot" (hoe dat ook mag heten bij Apple), je zou dus kunnen proberen of je tijdens een restart wel beeld krijgt. Daarvoor moet je het externe scherm aansluiten, je MBP aandoen en direct dichtklappen (met een lader eraan).
Zal ik morgen eens proberen, zit nu bij mijn ouders en heb hier geen aansluitmogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-02 22:53

nathanchunkie

Developer

Vraagje, vreet het verlichten van het toetsenbord ook -veel- batterij?

Front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:14

BioHazard

*\o/*

nathanchunkie schreef op zondag 22 april 2012 @ 01:28:
Vraagje, vreet het verlichten van het toetsenbord ook -veel- batterij?
Tuurlijk het gebruikt wat, maar volgens mij valt dit redelijk mee in verbruik. Zeker weten doe ik het alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:55

BPP

Iemand een idee hoe ik een macbook pro early 2011 kan terugzetten naar fabrieksinstelling? Er zaten namelijk geen cd/dvds bij. Ik wil dus dat alles weer 'clean' word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

opstarten met cmd-R ingedrukt en clean installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:18
Dan ga je je MBP niet clean krijgen, aangezien je je HD niet kan schoonvegen.

Lion eerst op een usb stick/dvd zetten en daarmee je systeem installeren. Wel ervoor zorgen dat je dan eerst naar Disk utility gaat om je HD schoon te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10
Kun je gewoon niet opstarten met alt ingedrukt, dan de 'recovery'-partitie selecteren en dan de andere partitie wissen m.b.v. schijfhulpprogramma?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Disk utility moet de schijf unmounten om die te wissen, maar dat kan ie dus niet doen wanneer je van de recovery schijf boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:02

Saven

Administrator

Iemand ervaring met hoelang je je macbook kwijt bent voor reparatie?

Ik ben nog steeds van mening dat mijn lcd scherm niet deugdelijk is (veel te grauw) kalibreren helpt een beetje maar nog niet zoals gewenst. In vergelijking met andere mbp's ziet het er ook een stuk grauwer uit.

Omdat ik hem voor school nodig heb kan ik hem eigenlijk niet missen, maar misschien in de meivakantie + een week extra dat ik hem wel kan missen.. Of is twee weken ijdele hoop? en moet ik rekening houden met een maand oid :P

In dit geval mis ik toch de Dell next-business-day in-home garantie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:55

BPP

RnB schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:06:
Disk utility moet de schijf unmounten om die te wissen, maar dat kan ie dus niet doen wanneer je van de recovery schijf boot.
Ik heb dus inderdaad via de CMD-R methode Lion opnieuw geinstalleerd. (nog bezig) Maar ik begrijp dus dat die mijn gegevens niet verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YH5QD.png
Ik leuk tweede partitie gewist, het balkje omlaag geschoven en op pas toe geklikt. Al een paar uur bezig om het volgende probleem op te lossen, maar ik kom er niet uit.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cTc9G.png

Wie o wie heeft er een oplossing of zal het de vierde keer(!) in 8 maanden tijd worden dat hij voor reparatie moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Wat heb je precies gedaan dan? Ik word niet echt wijzer van je screenshots. Ik zou me wel kunnen voorstellen dat ie je schijf wilt unmounten om die partities te wijzigen en dat kan dus niet wanneer je geboot hebt op je schijf.
Dus even van iets anders booten of deze schijf extern zetten, dan moet het lukken.
BPP schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:39:
[...]

Ik heb dus inderdaad via de CMD-R methode Lion opnieuw geinstalleerd. (nog bezig) Maar ik begrijp dus dat die mijn gegevens niet verwijdert?
Heb je gelijk op Lion installeren geklikt of ben je eerst in Disk utility gegaan om je schijf te wissen? Want bij het eerste laat ie al je gegevens gewoon ongewijzigd, geen clean install dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RobbieB schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:05:
Kun je gewoon niet opstarten met alt ingedrukt, dan de 'recovery'-partitie selecteren en dan de andere partitie wissen m.b.v. schijfhulpprogramma?
Ja, dat kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment nog maar één partitie op mijn schijf staan van 547gb. Mijn hdd is 750gb, er is dus een stuk met 'niks'. Ik wil mijn enkele partitie dus vergroten naar 750gb. Normaal een kwestie van slepen en op pas toe klikken. Werkt niet, ik krijg de error van de tweede screenshot.

Ook als ik via mijn recovery HDD boot krijg ik het niet voor elkaar, dan geeft hij een error dat de schijf niet gedeactiveerd kan worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Mijn Macbook Pro 7.1 vertoonde de afgelopen weken regelmatig spontane vastlopers, waarbij het leek te komen door een warmteprobleem.

Aantal keren het PRAM en NVRAM gereset en het SMC, maar dit mocht niet baten.
De momenten waarop dit gebeurde waren volledig random, zelfs na een 'koude start' waarbij de Macbook een paar dagen niet was gebruikt, 'freezed' het scherm na net te zijn opgestart.

Sinds gisteravond start de Macbook helemaal niet meer op. Bij het aanzetten hoor je de harde schijf wel 'opspinnen', hoor je geen chime geluid en blijft het scherm zwart.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Saven schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:08:
Iemand ervaring met hoelang je je macbook kwijt bent voor reparatie?

Ik ben nog steeds van mening dat mijn lcd scherm niet deugdelijk is (veel te grauw) kalibreren helpt een beetje maar nog niet zoals gewenst. In vergelijking met andere mbp's ziet het er ook een stuk grauwer uit.

Omdat ik hem voor school nodig heb kan ik hem eigenlijk niet missen, maar misschien in de meivakantie + een week extra dat ik hem wel kan missen.. Of is twee weken ijdele hoop? en moet ik rekening houden met een maand oid :P

In dit geval mis ik toch de Dell next-business-day in-home garantie ;(
Ik weet niet hoe lang het duurt, maar weet wel dat als je AppleCare hebt, dat je gewoon een vervangend laptop krijgt.

Waar ik de laatste week last van heb is dat mijn 2nd harddisk soms niet herkend wordt. Ik heb een optibay van http://hdcaddy.com/ en werkte eigenlijk altijd prima. Mijn laptop gaat eigenlijk nooit uit, altijd in sleep-mode. De laatste paar keer had ik hem uitgezet. En als ik hem de volgende dag weer aan zette, herkende hij mijn 2nd harddisk helemaal niet meer. In system profiler was ie niet te zien, in disk utility ook niet.

Paar keer rebooten hielp ook niet. Na de 4e of 5e keer deed ik bij het opstarten <OPTION> + <COMMAND> + <P> + <R> (reset pram + nvram). Daarna deed was de 2nd harrdisk weer zichtbaar.

Ik heb mijn laptop een paar keer per week nodig voor mijn muziek, moet er niet aan denken dat dit voor de les gebeurd.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik heb een early 2011 MacBook Pro i7

[ Voor 33% gewijzigd door iMars op 23-04-2012 09:40 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Crap! :'( zojuist weer... Mijn laptop was nog aan (sleep mode). Ik sluit mijn laptop aan, zet iTunes aan, niks aan de hand. Ergens halverwege een nummer (laatste nummer voordat de les begon) stopt de muziek. Het bekende strandballetje draaide in mijn scherm, en niks reageerde...

Powerknop ingedrukt gehouden, opnieuw opgestart gelijk met commando option + p + r...
Daarna zag ik de harddisk niet meer... Nog een keer opstarten met commando option + p r en daarna was de harddisk er weer... koste me 5 minuten van mijn les...

De harddisk heeft het altijd gedaan als enige harddisk in mijn laptop. Sinds ik een SSD erin heb, zit de ze harddisk in een optibay...

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Laatst online: 15:37
Wat voor een ssd zit erin? Kan zijn dat daar het probleem ligt ;) Ik heb het ook wel is gehad met een vertex 2 in mn iMac. Heb toen de ssd kunnen ruilen voor een andere vertex 2 bij mycom. Hierna geen problemen meer mee gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Mdehoog schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:18:
Wat voor een ssd zit erin? Kan zijn dat daar het probleem ligt ;) Ik heb het ook wel is gehad met een vertex 2 in mn iMac. Heb toen de ssd kunnen ruilen voor een andere vertex 2 bij mycom. Hierna geen problemen meer mee gehad!
Hmmm, dat zou ik toch raar vinden, want de SSD is gewoon benaderbaar, maar de 2e HDD lijkt gewoon echt verdwenen. Niet zichtbaar in System Information en niet zichtbaar in Disk Utility...

Er zit nu een KINGSTON SH100S3120G in, en als tweede drive een Seagate Momentus XT 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Start je mac op en probeer dan een timemachine backup te maken :) (extra partitie op je 2e hdd?)
Draai enkel de backup en gebruik je mac voor niets anders. Als dit klaar is, kan je je ssd wissen en opnieuw installeren?
Heb je trim aangezet? En welke versie os gebruik je? Ik had in het begin toen ik lion draaide ook vaak dit probleem, nadat ik alles tot het laatst had geupdate was het probleem weg!

Tot slot misschien handig om de exacte tijd van zo'n strandbal te onthouden, je mac te resetten in het logboek te kijken wat er aan de hand was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Mdehoog schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:48:
Start je mac op en probeer dan een timemachine backup te maken :) (extra partitie op je 2e hdd?)
Draai enkel de backup en gebruik je mac voor niets anders. Als dit klaar is, kan je je ssd wissen en opnieuw installeren?
Heb je trim aangezet? En welke versie os gebruik je? Ik had in het begin toen ik lion draaide ook vaak dit probleem, nadat ik alles tot het laatst had geupdate was het probleem weg!

Tot slot misschien handig om de exacte tijd van zo'n strandbal te onthouden, je mac te resetten in het logboek te kijken wat er aan de hand was?
Hmmm , heb het net een maand geleden geïnstalleerd, een schone installatie. -O-

Trim heb ik niet aan staan, gebruik 10.7.x (de laatste versie, alles geupdate).

Het gebeurde gisteren rond 19:58, maar kan weinig er over terug vinden in de logbestanaden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Ik zou t dan ook echt niet weten... Enkel uit ervaring kan ik je zeggen dat zelfs na een schone installatie, je opeens een strandbal kan krijgen...

Is weer even pokke werk, maar ervan uitgaande dat je al je data niet op je ssd hebt staan, is mijn advies: SSD formateren, mac os opnieuw installeren, en dan al je apps erbij... Duurt even maar dan heb je kans dat het weer werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
Probleem!

De achtergrondverlichting van mijn scherm wil niet meer aan. Het scherm zelf werkt nog wel, met goed kijken kan ik zelfs nog het balkje van de verlichting zien oplopen (en aflopen) maar de verlichting zelf werkt niet. Het is uitgevallen bij het in slaapstand gaan en gaat dus niet meer aan.

Ik heb de MBP al opnieuw opgestart en alles werkt gewoon, behalve het scherm dus...

Iemand een oplossing voordat ik hem naar Apple breng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij zit er een gat in de product lijn van Apple. Mijn zusje wil een nieuwe computer kopen, bij voorkeur een laptop. Ze wil graag een Apple want ze is klaar met windows. Enige probleem is dat ze kan kiezen uit een iPad van €400, mooi apparaat maar geen laptop. Dan heb je de MacBook Air voor €900, maar die heeft wel een klein scherm. De MacBook Pro is eigenlijk het meest geschikt, maarja, die is te duur. Je zou nog kunnen kijken naar een 2e hands. Ook gaat er nog wat studentenkorting af, maar dat is ook niet wereldschokkend. Eigenlijk was de 'gewone' MacBook de beste keuze, als ik mij goed herinner was die iets van 600-700-800 euro?

Mijn zusje is niet de enige die ik hoor zeggen: "Ik wil een Mac, maar ze zijn me net iets te duur". Zijn er meer die dit horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat is haar budget dan?

De gewone macbook was ook ~1000 euro. De kleinste air is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 07:37
E-Jey Ik vind 1000 euro voor een MacBook is idd veel geld. Tsja, het is een laptop.. op zich prijzig maar wat je ervoor krijgt is 't geld wel waard. Het product is fijn, OS X is fijn... Zeker als je weet dat de restwaarde ook nog goed is mocht je ooit willen doorverkopen..

Natuurlijk kan je ook gewoon een goedkopere Windows laptop kopen.. Want ondanks ik OS X een fijn OS vindt is Windows 7 ook echt niet slecht ofzo (werk er dagelijks nog prima mee..)... Je kan er prima de dingen mee doen die je als student zou willen doen.... Kan zijn dat het voor jouw zusje anders is natuurlijk.. Maar misschien zou ze zich moeten afvragen waarom ze specifiek een Mac wilt... en als ze het geld er niet voor over hebt... zou ze misschien wel met een beetje knappe Windows laptop kunnen werken?

En anders .. tweedehands is een goede optie wel...

[ Voor 0% gewijzigd door Rosto op 25-04-2012 09:47 . Reden: Typo ]

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Ben het eens met Rosto hierboven.
Windows 7 verschilt niet veel meer van OS X.
Mogelijks zijn er andere redenen zoals gewoon graag een Mac willen, maar dan moet je ook het geld ervoor over hebben.
Als ze goedkoop waren had iedereen er 1 en dan was het niet meer speciaal :-)

Hier bij tweakers zie je vaak nice macbook pro 13" in de aanbod sectie voor 800 euro.
Zag er daarstraks nog één staan van 2011. Dus als je dan een goede vind is dit zeker een goede zaak!
Dan heeft ze een macbook pro voor 800 euro ;-)

Voor een iPad zou ik in dit geval zeker niet gaan. Ik heb er zelf ook één en vind het enorm leuk. Dagen dat mijn avond heel kort is gebruik ik deze in plaats van men computer op te starten.
Maar het zou men laptop nooit kunnen vervangen (imo).

[ Voor 19% gewijzigd door DaemonAngel op 25-04-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylux
  • Laatst online: 16-12-2021
Hee,
Ik vroeg me af wat jullie vinden van het volgende:
Iets langer dan een jaar geleden(eind 2010) had ik een mbp gekocht. Heel leuk enzo. Nooit echtproblemen mee gehad. Teminste,tot afgelopen januari. Plotseling liep mijn mb vast en nadat ik hem weer aandeed kreeg ik een mapje met een vraagteken. Had het opgezocht en bleek dat het de hdd was die kapot is. Nou niet leuk natuurlijk maargoed,gelijk maar voor een SSD gekeken en kwam uit op een intel 320 120gb. Voornamelijk intel omdat die het betrouwbaarste bleek.
Maar na 2 maanden (2/3 weken geleden) kreeg ik hetzelfde probleem. Dan ligt het toch niet meer aan je HD maar aan de mbp lijkt me. Of die die kans echt aanwezig dat ik een verkeerde SSD had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
DaemonAngel schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:58:
Ben het eens met Rosto hierboven.
Windows 7 verschilt niet veel meer van OS X.
Mogelijks zijn er andere redenen zoals gewoon graag een Mac willen, maar dan moet je ook het geld ervoor over hebben.
Als ze goedkoop waren had iedereen er 1 en dan was het niet meer speciaal :-)

Hier bij tweakers zie je vaak nice macbook pro 13" in de aanbod sectie voor 800 euro.
Zag er daarstraks nog één staan van 2011. Dus als je dan een goede vind is dit zeker een goede zaak!
Dan heeft ze een macbook pro voor 800 euro ;-)

Voor een iPad zou ik in dit geval zeker niet gaan. Ik heb er zelf ook één en vind het enorm leuk. Dagen dat mijn avond heel kort is gebruik ik deze in plaats van men computer op te starten.
Maar het zou men laptop nooit kunnen vervangen (imo).
Dat Windows 7 niet slecht werkt (quote Rosto) wilt niet zeggen dat Windows 7 niet veel meer verschilt van OSX. Dat is namelijk helemaal niet waar. Ik kan ook prima op Windows 7 werken, naast mijn primaire OSX systeem, maar het is toch behoorlijk anders hoor. In de basis zelfs al.

@E-Jey: als het scherm het enige is wat haar tegenhoud om een MBA te kopen, maar ze wilt per se een Mac, dan zou ze die toch eens moeten bekijken. Het scherm is op papier erg klein, maar er valt prima op te werken. Een studiegenoot van me heeft er één en hoewel ik liever op mijn MBP werk, is de MBA zeker geen slechte keus. Het scherm is keurig scherp en qua resolutie verschilt ie niet zoveel van een MBP 13''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
RnB schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:58:
[...]

Dat Windows 7 niet slecht werkt (quote Rosto) wilt niet zeggen dat Windows 7 niet veel meer verschilt van OSX. Dat is namelijk helemaal niet waar. Ik kan ook prima op Windows 7 werken, naast mijn primaire OSX systeem, maar het is toch behoorlijk anders hoor. In de basis zelfs al.
Dat is waar. Maar omdat er stond 'heeft het helemaal gehad met windows' vermoed ik niet dat het uit gebruikservaring kwam dat ze liever naar Mac OSX zou gaan.

Want dit is eerder zeldzaam als mensen op windows 7 werken en zeggen dat het brol is.
Zoals je zelf en zoals Rosta aangeven is er perfect op te werken :-).
Het is inderdaad anders. Ik ben het helemaal met je eens daar!

Dus ik vermoed/gok dat ze op een vorige versie van windows werkte (vista probably) die niet stabiel was en waar ze wat gek van werd.
Dan is het op zich goedkoper om naar windows 7 eens te kijken. Prijs bleek een probleem te zijn. Dus hier baseerde ik me op qua comment.

Dus tenzij er andere redenen dan het operating system zijn (zoals bij mijn keuze voor een macbook pro) lijkt windows 7 me perfect viable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

ik wilde jullie dit niet onthouden, omdat ik denk dat ik niet de enige ben die hier last van heeft:
Repareren van de MagSafe L-connector

Ik heb m'n MBP nu anderhalfjaar, en afgelopen week vermoedde ik dat MagSafe -L shaped connector een kabelbreuk had: ik moest de kabel op een bepaalde manier houden, wilde hij nog iets gaan opladen.

Ben naar de iFactors in Breda geweest, die vertelde mij dat ze de adapter zouden opsturen wat me sowieso 30 euro kost. Afhankelijk vd technische dienst zou het me dan nog reparatiekosten kosten. Ze hadden ook geen leen-adapter die tijd beschikbaar, dus zat ik sowieso met de gebakken peren.

Anyways, ik besloot 'm open te maken en zelf te repareren (natuurlijk), met behulp van dit artikel.

Toen ik 'm eindelijk open had, zag ik wat de kabelbreuk was: de gevlochten aardedraad was helemaal verschroeid en maakte nauwelijks nog contact (zie foto):
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/414433_3746288825980_1539083857_3188210_156316143_o.jpg

Overigens veroorzaakt door normaal, intensief gebruik - misschien valt het wel onder de garantie, maar niet in mijn straatje als tweaker zijnde.

Dus ik heb 'm afgeknipt, opnieuw gestript, opnieuw gesoldeerd, gekoust en weer voorzichtig in elkaar gezet.

warranty void uiteraard.. maar misschien wel handig om in TS te zetten. just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Laatst online: 22:24
Ik heb sinds eergister een soort van krakend geluidje linksonderin mijn trackpad. Het gebeurt alleen als ik klik (dus niet de hdd oid). Het lijkt alsof er iets onder het trackpad zit, vuil ofzo. Is er een manier om dit schoon te maken/checken? Of is dit een veelvoorkomend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersb
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-11-2024
ThomasW schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:46:
Probleem!

De achtergrondverlichting van mijn scherm wil niet meer aan. Het scherm zelf werkt nog wel, met goed kijken kan ik zelfs nog het balkje van de verlichting zien oplopen (en aflopen) maar de verlichting zelf werkt niet. Het is uitgevallen bij het in slaapstand gaan en gaat dus niet meer aan.

Ik heb de MBP al opnieuw opgestart en alles werkt gewoon, behalve het scherm dus...

Iemand een oplossing voordat ik hem naar Apple breng?
Heb zelf een vergelijkbaar probleem gehad. De sleep mode van m'n mbp was 'inverted'. Bleef doordraaien wanneer dichtgeklapt, en zodra die geopend werd standby. Door een andere hibernatemode te kiezen (zijn er 4), en vervolgens weer de oude te activeren werkte alles weer. Geen idee of het wat uit haalt, maar ik kan me voorstellen dat het scherm zichzelf in een of andere slaapstand heeft gezet.

In terminal: pmset -g | grep hibernatemode

Waarschijnlijk krijg je 3 als antwoord. Noteer dat.

In terminal: sudo pmset -a hibernatemode 0

En vervolgens weer terug naar 3:

In terminal: sudo pmset -a hibernatemode 3

Nogmaals: kans lijkt me klein dat het wat uithaalt, maar bij mijn probleem had ik net zo goed niet verwacht dat het zou werken.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de laatste tijd nogal vaak het probleem dat wifi niet fijn werkt
ik blijf geconnect maar opeens is internet weg heb dit met verschillende AP's (allemaal N band)

iemand hier ook problemen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
M'n huisgenoot heeft nogal wat problemen met zijn trackpad en zijn computer loopt erg traag en vertoont veel bugs. Zojuist een clean install gedaan en SMC en PRAM gereset. Niks heeft geholpen.

Het trackpad heeft vanaf de bovenkant van de trackpad gezien een blinde strook over de hele breedte van het trackpad... nogal vreemd en lijkt op een hardware defect.

Nu wile ik een hardware test uitvoeren maar als ik de computer uitzet en opstart met 'D' ingedrukt komt er na een minuut gewoon het inlogscherm... Enig idee wat ik fout kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Brm-G schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 00:45:
..
Het trackpad heeft vanaf de bovenkant van de trackpad gezien een blinde strook over de hele breedte van het trackpad... nogal vreemd en lijkt op een hardware defect.

...
Dit heb ik vorig jaar ook gehad nadat er een beetje water in het trackpad was gekomen, mijn trackpad is toen vervangen.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24

Chiron

Moderator Discord
Argh.. gisteren heeft mijn Macbook Pro (early 2008) de geest gegeven. Het ding doet alleen 'bzzt' van de dvd drive en het ledje gaat een paar seconden aan als ik de powerknop indruk.
Ik vermoed een kapot logic board, al dan niet door de welbekende nvidia issue. Ramreepjes al uitgewisseld, en de bekende smc reset toetscombinaties werken ook niet.

Iemand enig idee wat zoiets gaat kosten om te laten fixen? (logic board vervangen)

Morgen eens kijken of ik langs de genius bar op het Leidse kan..

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
Heeft iemand de laatste tijd naar 10.7.4 ge-update ?
Een collega van mij met dezelfde MBP als ik (2011 13" 2.4 GHz editie) kreeg een zwart scherm na de update.
Hij had er weliswaar 8GB ipv de originele 4GB in en een andere (640GB) HD in maar nadat hij de originele RAM en HD erin terugzette startte die nog steeds niet op. Ook opbooten van de Lion CD lukte niet, de CD kwam er zelfs niet eens meer uit. Dus ik zei: NIET updaten. Zelf heb ik ook 8GB er in maar wel de originele 320GB HD.
Ik google-de een beetje rond en las dat er meer dit probleem hebben.

http://www.google.com/sea...l=en&as_qdr=all&x=84&y=34

Deze liegt er niet om :
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1369632

Dus ik durf niet meer.
Hebben jullie problemen gehad ?

[ Voor 3% gewijzigd door skatebiker op 14-05-2012 20:01 ]