Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:16
Murzeltje schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:14:
Net een macbook pro 13" gekocht, mid 2009, 500 gb hdd en 4 gb geheugen.... 250 euro armer.. een mac rijker :p
zo, mooi prijsje! marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

M.C. schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:30:
[...]

zo, mooi prijsje! marktplaats?
Nee, via een klant op mn werk.. Systeembeheerder was er mee gestopt, en de macbookpro die hij altijd gebruikte had dus geen bestemming meer... Ze wilden 'm eerst zelf inzetten, maar na 2 weken kreeg ik een mailtje wat ik er voor wou geven ;) Wil er alleen nog 4 GB extra inzetten denk, maar.. eerst maar 's kijken hoe die het zo doet :)

M'n eerste mac... leuk dingetje om mee te beginnen toch?? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Murzeltje op 27-06-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:10
Apple Store Amsterdam heeft volgens mij minimaal 5 rMBP basis op voorraad. Heb er net eentje gekocht, wat een apparaat! Heerlijk!

Gelijk in de winkel getest of de facetime camera naar behoren werkt en of het beeldscherm vers is. Zag er tot nu toe goed uit, dus ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
RnB schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:05:
Apple Store Amsterdam heeft volgens mij minimaal 5 rMBP basis op voorraad. Heb er net eentje gekocht, wat een apparaat! Heerlijk!

Gelijk in de winkel getest of de facetime camera naar behoren werkt en of het beeldscherm vers is. Zag er tot nu toe goed uit, dus ben tevreden.
Gefeliciteerd! :)
Ik neem aan dat de rMBP een NL toetsenbord heeft?
Zelf wil ik deze ook meenemen, maar dan wel eentje met US layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Gefeliciteerd met je aankoop! Wil je eens de iSight camera testen voor mij? Ik heb last van horizontale lijnen door het beeld. Maar soms niet dus hoop op software probleem. Heb een reinstall gedaan van lion maar hielp niet..

Edit: je post niet goed gelezen. Zie het al. Hmm moet die van mij helaas toch terug...

[ Voor 6% gewijzigd door Teknix1982 op 27-06-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Alleen de standard mem versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
xoror schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:18:
[...]

Leuk ze hebben mijn foto gebruikt ;-)
Staat inmiddels ook op Macrumors via onemorething: http://www.macrumors.com/...iencing-display-ghosting/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 17:39
Wel stom dat ze er nu een nieuwsbericht van maken. Alle forum posts (macrumors, apple discussions, ..) zijn ondertussen stilgevallen zonder nieuwe meldingen ...

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 06:56
Even een korte vraag. Ik heb een RMBP besteld, maar deze heb ik besteld met het NL toetsenbord, zitten daar alle knoppen wel op de juiste plek?

Dit is het toetsenbord wat ik nu heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.sortedbits.com/toetsenbord.jpg

Ze hebben bij Apple al aangegeven dat ze dit nog kunnen wijzigen. Maar is dit gelijk aan een NL toetsenbord, of kan ik hem beter omzetten in een Engels Internationaal?

EDIT: Fijn, plaatje heeft weer eens de verkeerde orientatie. Sorry

[ Voor 7% gewijzigd door sorted.bits op 28-06-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is een nl. Verschil met intl Engels is overigens alleen dat die laatste geen euroteken heeft.

[ Voor 74% gewijzigd door CyBeR op 28-06-2012 11:02 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Een apple engineer heeft contact opgezocht met mij, ze nemen het wel serieus zo te zien.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:22
Wat jij denkt wilt is een US versie met een brede entertoets ipv een haakse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 01-05 10:03

pposthoorn

Constructeur

sorted.bits schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:49:
Even een korte vraag. Ik heb een RMBP besteld, maar deze heb ik besteld met het NL toetsenbord, zitten daar alle knoppen wel op de juiste plek?

Dit is het toetsenbord wat ik nu heb.

[afbeelding]

Ze hebben bij Apple al aangegeven dat ze dit nog kunnen wijzigen. Maar is dit gelijk aan een NL toetsenbord, of kan ik hem beter omzetten in een Engels Internationaal?

EDIT: Fijn, plaatje heeft weer eens de verkeerde orientatie. Sorry
Als je hetzelfde wil als je nu hebt moet je gewoon NL nemen (niks veranderen aan je bestelling dus).

Als je echter iets anders wilt, bijvoorbeeld een liggende ipv staande enter dan moet je wel wijzigen. Naar USA bvb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Het ging me echt om de indeling van de toetsen, dat ik niet ineens de backslash op een rare plek heb staan. De haakse enter toets ben ik ondertussen wel aan gewend, dat hoeft wat mij betreft niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:02
Lijkt me eigenlijk ook alleen relevant als je met verschillende Apple systemen werkt (als het je hoofdsysteem is dan went het binnen no-time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

sorted.bits schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:12:
Het ging me echt om de indeling van de toetsen, dat ik niet ineens de backslash op een rare plek heb staan. De haakse enter toets ben ik ondertussen wel aan gewend, dat hoeft wat mij betreft niet anders.
Dan moet je dus of NL of Intl English nemen. Maar zoals ik al zei, letterlijk het enige verschil tussen die twee is dat de NL een € op de 2 heeft staan en de Intl English niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ik heb een nieuwe rMBP meegekregen bij iCentre Emmen. Die jongens hebben mijn FaceTime camera probleem top opgelost! Heel meedenkend! Ben weer helemaal blij. Keep up thé good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Teknix1982 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:41:
Ik heb een nieuwe rMBP meegekregen bij iCentre Emmen. Die jongens hebben mijn FaceTime camera probleem top opgelost! Heel meedenkend! Ben weer helemaal blij. Keep up thé good work!
Netjes en goeie service :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
En heb je nu ghosting ? >:)

[ Voor 3% gewijzigd door xoror op 28-06-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:04
Teknix1982 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:41:
Volgens hun dus ook een hardware probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01 18:12

Kajel

Development in Style

Conscience NL schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:19:
Ik ben er bijna over uit om een cMBP te kopen (2012, 15", base met 8GB). Het enigste waar ik nog aan twijfel is om te kiezen voor 1680 x 1050. Op mijn vorige laptop had ik 1366 x 768, mijn huidige heeft 1920 x 1080. De schermruimte die erbij kwam was erg handig, maar ik heb Chrome op 110% staan omdat anders de tekst nét iets te klein is. Hoe is de tekstgrootte bij 1680 x 1050?
Ik zat met dezelfde vraag en heb toen besloten dat ik liever een keer zoom als ik iets niet goed zie, dan vast zit aan een lage resolutie. I like my screen-estate :) Ik heb dus begin deze week (eindelijk) een (niet-r)MBP gekocht, 15", duurdere model met hi-res scherm. Hij is gister verzonden :D

edit: alleen al van dit topic lezen word ik super excited. Ik heb 1,5 jaar lang gewerkt achter een witte MacBook early 2009, en die was zo traag dat ik er verdrietig van werd... Ik wil mijn nieuwe MBP! :D

[ Voor 11% gewijzigd door Kajel op 28-06-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 20:05
Yes heb een Macbook PRO Retina zojuist opgehaald bij Apple store A'dam (ziet er goed uit daar binnen staan medewerkers gelijk klaar om te helpen ziet top! ) Ze hadden ook vandaag nog een lading binnengekregen.

Ik heb mijn online order maar geannuleerd jammer van de 6% extra studenten korting en de giftcard. Maar beter dan nog weken wachten ! (had hem ook nodig voor mijn master thesis, die air kon voor geen meter omgaan met excel sheets met 30k aan tabellen 8)7 ).

Ik vind het apparaat er prachtig uitzien. De scherpte helaas al gewend geraakt door de ipad, en iphone. Ik werk trouwens op de 1900x1200 resolutie vind ik het lekkerst! vergelijkbaar met de 27" imac op native resolutie.

Wel is het apparaat niet zo snel als ik verwacht had.. ben nu ML p4 aan het downloaden hopen dat dat beter gaat , scrollen ed ziet er indd laggy uit. Ik ben daar waarschijnlijk erg vatbaar voor.

Ik zit nu overigens buiten in de zon , werkt prima met het scherm ! (AIR is nog beter, en de matte 15"(2010) die ik had was bijna perfect voor buiten! (dat mis ik helaas wel! )

Saillant detail: De macbook air is op haar 'dikste punt' dikker dan de retina _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/11wbxuf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Hehe nee, heb getest maar nog steeds niet! ;) De meldingen over dat probleem zijn ook niet verergerd volgens mij. Ik denk dat dat incidenteel is.
Brm-G schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:55:
[...]

Volgens hun dus ook een hardware probleem?
Ja, ik heb eerst een aantal keer met Apple gebeld, die vonden dat ook na alles wat ik geprobeerd had. En iCentre zag het ook direct zo. En deze heeft het inderdaad niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Oké, er is me net iets opgevallen aan mijn rMBP.
Namelijk dat ie al 3 oplaadcycles erop heeft zitten. Nu dacht ik natuurlijk, iemand anders heeft hem eerder gekocht en weer teruggebracht. Maar wanneer ik in Coconutbattery kijk naar de age van mijn Mac, zie ik 0 weken staan, dus dat klopt dan weer wel...

Is er een mogelijkheid om te kijken of ie al gebruikt is, want ik neem aan dat ie niet zomaar aan 3 cycles komt (in ieder geval niet door mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
RnB schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 18:59:
Oké, er is me net iets opgevallen aan mijn rMBP.
Namelijk dat ie al 3 oplaadcycles erop heeft zitten. Nu dacht ik natuurlijk, iemand anders heeft hem eerder gekocht en weer teruggebracht. Maar wanneer ik in Coconutbattery kijk naar de age van mijn Mac, zie ik 0 weken staan, dus dat klopt dan weer wel...

Is er een mogelijkheid om te kijken of ie al gebruikt is, want ik neem aan dat ie niet zomaar aan 3 cycles komt (in ieder geval niet door mij).
Dit had ik ook met mijn CTO MBP 15" Early 11. Volgens mij is Coconutbattery niet 100% betrouwbaar, maar geeft het slechts een indicatie aan van jouw battery health.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Chuckiej schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:02:
[...]

Dit had ik ook met mijn CTO MBP 15" Early 11. Volgens mij is Coconutbattery niet 100% betrouwbaar, maar geeft het slechts een indicatie aan van jouw battery health.
Onbetrouwbaar met de leeftijd of met de cycle count?
De cycle count klopt wel, want system information geeft zelf ook weer dat ie er 3 cycles op heeft zitten.

[ Voor 47% gewijzigd door RnB op 28-06-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de leveringen en doorlooptijden wil bijhouden... http://wheresmyappleorder.com (MBPr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Een paar dingen die me zijn opgevallen bij mijn rMBP:

- Het geheel loopt niet zo smooth als op de normale Macbooks (dit is meerdere keren teruggekomen: scrollen, swipen)
- Mountain Lion is een (kleine) verbetering, niet als gehoopt (scrollen in Safari gaat uitstekend, maar swipen naar verschillende spaces weer niet).
- Performance is zoals verwacht mag worden.
- Gamen gaat prima (games die 2880x1800 ondersteunen zijn super! Maar ook geschaald ziet het geheel er super uit).
- Het scherm is echt heerlijk, zowel qua beeldkwaliteit als qua spiegeling (mijn MBP 13'' kon niet tegen het zonlicht op, zelfs niet met gordijnen dicht, met de rMBP is alles nog normaal leesbaar).

Al met al een super aankoop geweest, de hakkelige omschakelingen zijn aan te wennen, maar ik hoop echt dat dit verbeterd wordt. Mountain Lion is nog steeds niet smooth, alleen Safari geeft een enorme verbetering weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05
Mountain Lion is ook nog steeds Beta. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Uiteraard, maar ik heb in dit topic gelezen dat Mountain Lion stukken beter liep op de rMBP en dat zal exact dezelfde versie zijn als die ik heb geïnstalleerd.
Als ik er dan achter kom dat het allemaal wel meevalt, tja.. Dan vind ik die uitspraak die gemaakt is, een beetje overdreven. ;)

Update: Net een clean install Lion gedaan via Network Restore (usb stick met Lion is niet compatible, rMBP schijnt een andere versie te gebruiken) en Lion loopt zowaar smooth! _/-\o_
Dan heb ik het over het swipen naar spaces en Launchpad oproepen. Scrollen in Safari heeft ie nog wel moeite mee, al lijkt het wel iets beter te gaan met deze installatie.

Misschien even proberen, mensen met een rMBP.

[ Voor 41% gewijzigd door RnB op 28-06-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 20:05
RnB schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:07:
Uiteraard, maar ik heb in dit topic gelezen dat Mountain Lion stukken beter liep op de rMBP en dat zal exact dezelfde versie zijn als die ik heb geïnstalleerd.
Als ik er dan achter kom dat het allemaal wel meevalt, tja.. Dan vind ik die uitspraak die gemaakt is, een beetje overdreven. ;)

Update: Net een clean install Lion gedaan via Network Restore (usb stick met Lion is niet compatible, rMBP schijnt een andere versie te gebruiken) en Lion loopt zowaar smooth! _/-\o_
Dan heb ik het over het swipen naar spaces en Launchpad oproepen. Scrollen in Safari heeft ie nog wel moeite mee, al lijkt het wel iets beter te gaan met deze installatie.

Misschien even proberen, mensen met een rMBP.
Heb Mountain Lion er nu op staan en alles werkt hier bliksem snel! (scrollen ed) Enkel swipen spaces gaat vertraagd . Dit wordt wel opgelost, is gene probleem ook scrollen doe je eenmaal vaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ze hadden natuurlijk alleen maar de 8GB instap versie van de rMBP op voorraad in Amsterdam. Dat wordt dan sowieso bestellen want wil 16GB memory.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ik ben weer even wat intensiever aan het opletten geweest omdat ik tweakers een tijd open gehad heb. Daarna verschoof ik safari naar rechts toe, en dan komt de grijze achtergrond van tweakers op de plek waar de witte deel van de site eerst zat en dan zie ik wel een rand. Maar deze verdwijnt in 10 sec als ik tweakers een half uur stil heb staan. Is dat wat jij bedoelde of hield het probleem bij jou veel langer aan en is dit normaal wat ik nu ervaar? Ik heb er voordat jij erover begon nooit op gelet en dit zou me ook nooit opgevallen zijn denk ik. Ik lees wel dat IPS panelen altijd wel wat last van image retentie hebben. Ghosting is wat ik lees niet de juiste benaming.

Edit:
Het is dus afhankelijk van hoelang een witte rand stil gestaan heeft, hoelang het duurt voor het verdwijnt. Het langste wat me opgevallen is, is 10 seconden. Meestal verdwijnt het in een seconde of 1 a 2. Ik moet er dan wel specifiek op letten.

[ Voor 13% gewijzigd door Teknix1982 op 28-06-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Image Retention is schijnbaar redelijk normaal bij IPS panelen. Wordt erger of juist minder als de temperatuur verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, als het weer verdwijnt na een tijd is er dus niks aan de hand.
CyBeR schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 00:02:
Image Retention is schijnbaar redelijk normaal bij IPS panelen. Wordt erger of juist minder als de temperatuur verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Teknix1982 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 23:58:
[...]

Ik ben weer even wat intensiever aan het opletten geweest omdat ik tweakers een tijd open gehad heb. Daarna verschoof ik safari naar rechts toe, en dan komt de grijze achtergrond van tweakers op de plek waar de witte deel van de site eerst zat en dan zie ik wel een rand. Maar deze verdwijnt in 10 sec als ik tweakers een half uur stil heb staan. Is dat wat jij bedoelde of hield het probleem bij jou veel langer aan en is dit normaal wat ik nu ervaar? Ik heb er voordat jij erover begon nooit op gelet en dit zou me ook nooit opgevallen zijn denk ik. Ik lees wel dat IPS panelen altijd wel wat last van image retentie hebben. Ghosting is wat ik lees niet de juiste benaming.

Edit:
Het is dus afhankelijk van hoelang een witte rand stil gestaan heeft, hoelang het duurt voor het verdwijnt. Het langste wat me opgevallen is, is 10 seconden. Meestal verdwijnt het in een seconde of 1 a 2. Ik moet er dan wel specifiek op letten.
Ja een beetje retentie is 'normaal' als in is binnen paar seconden weer weg onder bepaalde omstandigheden. Bij mij mocht ik er wel half uur van genieten :( na 10 mins stil op een plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

Vandaag krijgt m'n 'oude' macbook pro uit 2009 een upgrade.. 64GB SSD en een optibay om de oude 500GB te huisvesten op de plek van de superdrive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428891

CyBeR schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 00:02:
ik zie het persoonlijk nooit op mijn dell ips paneel |:( ,blijkbaar type afhankelijk,ik zou er niet blij van worden in ieder geval :|

Mijn ervaring dan maar met de mac book.

Het er erg wennen het MAC Os.Omdat mijn Mac maar 4gb en dus een 5400rpm schijfje heeft,is de boel best traag,vooral met meerdere programma's open merk je dat goed :( .

Tijd dus om daar wat aan te gaan doen :)

Ik ben ook heel benieuwt naar het nieuwe OS, ML of dat een groter verbetering is ten opzichte Lion :)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 428891 op 29-06-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

BlowFish schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:43:
heb een Macbook PRO Retina opgehaald bij Apple store A'dam,

die air kon voor geen meter omgaan met excel sheets met 30k aan tabellen 8)7 ).
Opvallende stap, je ruilt de MBA dus in voor een rMBP.

Vindt je het verschil in gewicht niet bezwaarlijk ? Ik heb het zelf ook een tijdje overwogen maar uiteindelijk niet gedaan.

Welke MBA had je en wat is volgens jou de beperkende factor om met dusdanig grote Excel bestanden over weg te kunnen ?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Laatst online: 02-05 22:39
Destianto schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:38:
[...]

Vindt je het verschil in gewicht niet bezwaarlijk ? Ik heb het zelf ook een tijdje overwogen maar uiteindelijk niet gedaan.

Welke MBA had je en wat is volgens jou de beperkende factor om met dusdanig grote Excel bestanden over weg te kunnen ?
Ik zou zeggen excel zelf, die is echt tergend traag vergeleken met excel op windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

i.v.m excel op windows ? Waar heb je het over ?

Kan je dat enigszins onderbouwen, of met aantoonbare voorbeelden / bronnen komen.

[ Voor 47% gewijzigd door Greatsword op 29-06-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-04 09:06
Rivanov schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:54:
Ze hadden natuurlijk alleen maar de 8GB instap versie van de rMBP op voorraad in Amsterdam. Dat wordt dan sowieso bestellen want wil 16GB memory.
Waarom wil je per se 16Gb? Heb je dit nodig voor meerdere (zware) toepassingen tegelijk of wil je voorkomen dat je in de toekomst te weinig hebt ivm onmogelijkheid upgraden?

Zelf heb ik nu een macbook pro mid 2009 model met 4Gb en die zit vrijwel nooit vol. Heb dus ook een retina besteld met de standaard 8Gb en voor mijn gebruik is dit voorlopig toereikend (itunes, iphoto, excel, numbers, safari etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gewoon om future-proof te zijn.
Heb nu een 13" MacBook Pro met 240GB SSD en 8GB RAM. Als ik de rMBP neem dan wil ik wel 16GB RAM om in ieder geval safe te zitten. You never know. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:28
Rivanov schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:08:
Gewoon om future-proof te zijn.
Heb nu een 13" MacBook Pro met 240GB SSD en 8GB RAM. Als ik de rMBP neem dan wil ik wel 16GB RAM om in ieder geval safe te zitten. You never know. ;)
Dat zal het niet zijn. Denk dat jij hetzelfde hebt als ik. Als ik dan een nieuwe koop, wil ik op ALLES vooruitgaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nou ja, ik krijg 'm van m'n baas. :+
Dus het hangt er vanaf wat hij me geeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Erik-1980 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:45:
[...]

Waarom wil je per se 16Gb? Heb je dit nodig voor meerdere (zware) toepassingen tegelijk of wil je voorkomen dat je in de toekomst te weinig hebt ivm onmogelijkheid upgraden?

Zelf heb ik nu een macbook pro mid 2009 model met 4Gb en die zit vrijwel nooit vol. Heb dus ook een retina besteld met de standaard 8Gb en voor mijn gebruik is dit voorlopig toereikend (itunes, iphoto, excel, numbers, safari etc).
Het is dat ik hem niet met meer geheugen uit kon rusten, maar mijn werk laptop heeft ook 16GB en die heeft het soms moeilijk. Die kan ik gelukkig nog uitbreiden.

Niet iedereen doet hetzelfde met zijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 17:39
Destianto schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:38:
[...]

Zelf ben ik van een MBP 17" naar een air 11" gegaan omdat dat wat fijner is in de zetel enzo. Nu ga ik toch weer een MBPr kopen om de air te vervangen omdat ik de performance en ram kan gebruiken. (VM's)

De iPad retina zoveel aangenamer dan de iPad 2 dat ik die veel vaker gebruik en de draagbaarheid van de 11" air niet meer nodig heb.

Wel verschoten van de kracht die de 11" heeft. Als het niet voor die 4GB ram was kon hij alles aan.

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Sinds augustus vorig jaar heb ik een 15" MacBook Pro 2011 met 8 GB RAM, waar ik erg tevreden over ben. Sinds kort heb ik een probleem. Als ik namelijk video's via verschillende plugins afspeel in XBMC krijg ik bewegend groen beeld te zien.
Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/6827/schermafbeelding2012062u.png
Ik vraag me af of mijn AMD Radeon HD 6490M videokaart defect is, maar via YouTube kan ik gewoon probleemloos HD-videos afspelen. Dat vind ik vreemd. Ook kan ik gewoon nog spellen spelen.

Ik heb al een SMC-reset en een PRAM-reset gedaan, maar dit hielp niets. Ook heb ik XBMC al een keer opnieuw geïnstalleerd.

Ik gebruik ook GfxCardStatus 2.2.1 om de videokaart te selecteren en de Intel HD Graphics 3000-kaart geeft geen problemen.

Edit: Het probleem is inmiddels verholpen door de downgraden naar versie 11 van het programma.

[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 29-06-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-05 22:13
Sinds een aantal dagen heb ik ook een MacBook PRO. Voor het eerst kom ik in aanraking met een notebook van Apple, OSX kende ik wel al langer.

In verband met applicaties die ik gebruik voor mijn werk heb ik echt windows nodig. Ik heb daarom via bootcamp een (legale) windows 7 geinstalleerd. Windows 7 werkt verder prima, heb netjes alle instructies gevolgd met installeren, dus dat is verder goed gegaan.

Echter, ik vind dat het wel erg lang duurt om windows te booten. het duurt zeker een 30 seconden - 1 minuut waarin links boven een wit tekentje knippert, totdat het windows boot scherm tevoorschijn komt. Is dit normaal of heb ik iets verkeerds gedaan? Kan ik dit versnellen? Google hebt me niet echt met deze vragen, ik kom alleen maar tutorials tegen over hoe je windows op een macbook kan installeren.

Het gaat om een nieuwe MacBook Pro 13,3" (mid 2012) met ivy bridge i5, 500GB hdd 5400rpm en 4GB RAM.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Korte test is volledig ok. Hij is nu een lange test aan het uitvoeren.

Wel maf, verder aan het googelen, kom ik dit tegen :
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=823725

Staat in dat het komt omdat windows illegaal is. Dit is onzin, ik heb een legale (SL) windows 7 ultimate geinstalleerd. Nog even gechecked, deze is gewoon geactiveerd met een legale key. Iemand anders nog een idee?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 19:54

World Citizen

FreeReef.nl

grannymark schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:05:
Sinds een aantal dagen heb ik ook een MacBook PRO. Voor het eerst kom ik in aanraking met een notebook van Apple, OSX kende ik wel al langer.

In verband met applicaties die ik gebruik voor mijn werk heb ik echt windows nodig. Ik heb daarom via bootcamp een (legale) windows 7 geinstalleerd. Windows 7 werkt verder prima, heb netjes alle instructies gevolgd met installeren, dus dat is verder goed gegaan.

Echter, ik vind dat het wel erg lang duurt om windows te booten. het duurt zeker een 30 seconden - 1 minuut waarin links boven een wit tekentje knippert, totdat het windows boot scherm tevoorschijn komt. Is dit normaal of heb ik iets verkeerds gedaan? Kan ik dit versnellen? Google hebt me niet echt met deze vragen, ik kom alleen maar tutorials tegen over hoe je windows op een macbook kan installeren.

Het gaat om een nieuwe MacBook Pro 13,3" (mid 2012) met ivy bridge i5, 500GB hdd 5400rpm en 4GB RAM.
Heb je wel eens naar Parallels of VMware gekeken. Ik draai redelijk wat heftige games op deze manier, en dat werkt toch wel aardig.. In coherence mode zie je zelfs helemaal geen windows desktop meer, maar lijkt het net alsof je windows apps in OSX draaien..

Ik weet niet wat je voor software gebruikt.. maar het werkt een stuk vriendelijker als bootcamp.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 17:26

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

grannymark schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:05:

Ik had daar ook last van en vond dit, hoewel ik niet vaak naar Windows boot, erg vervelend! Ik ging op zoek naar een oplossing en vond deze YouTube video. Worked like a charm _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
fanatic_david schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 21:53:
[...]

Ik had daar ook last van en vond dit, hoewel ik niet vaak naar Windows boot, erg vervelend! Ik ging op zoek naar een oplossing en vond deze YouTube video. Worked like a charm _/-\o_
Held! Probleem opgelost! Helemaal super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 18:37
Krijg als het is volgende week vrijdag mijn rMBP binnen. Voor 16GB gekozen ivm VMware gebruik en de combi dat HT in de toekomst niet kan worden uitgebreid. Even in A'dam gaan kijken naar de rMBP en wcherm is echt geweldig. Kan niet wachten tot ik zelf aan de slag kan.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Is er toevallig iemand die een RMBP heeft besteld bij Apple.nl en weet hoe lang het duurt om van de status 'Verzonden' naar aflevering aan de deur te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 23:37

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

pposthoorn schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 00:50:
Is er toevallig iemand die een RMBP heeft besteld bij Apple.nl en weet hoe lang het duurt om van de status 'Verzonden' naar aflevering aan de deur te gaan?
Dit zal voor de bestellingen van Apple sowieso wel gelden. Bij mijn MBP (non-retina) werd hij woensdag eind van de dag verstuurd vanuit Apple en kwam hij dinsdagochtend aan. Het weekend speelde mij parten in dit geval. Ik zou sowieso wel even deze vraag in het http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1469420 topic kijken, dan zie je veel meer van deze info voorbij vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ligt eraan waar ie vandaan komt. China (recht uit fabriek), reken op vier à vijf werkdagen. EindhOven: next business day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Thanks!

Dan hoop ik dat hij uiterlijk maandag verzonden wordt want de 10e ga ik weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:35
Ik ben nog steeds erg teleurgesteld over de UI performance op mijn rMBP. Ik heb nu Mountain Lion geïnstalleerd, wat vooral in Safari enorm veel scheelt, maar programma's zoals Sublime Text zijn gewoon echt niet snel. Het is niet langzaam, maar het is bij lange na niet zo 'snappy' als ik gewend ben van m'n iMac. Vooral bij Sublime is dit gewoon een must.

Safari bewijst echter dat het ook goed kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb hier een nieuwe MBP 2010 15". De scharnieren zijn wat stroef. Ik heb wat meer kracht nodig om hem open te klappen. Iemand hier ervaring mee? Is er wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pposthoorn schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 00:50:
Is voor alle bestellingen identiek, kan een paar uur zijn of een hele lange dag :)
Hangt er vanaf wanneer de ontvangende partij )lokale Apple) de documenten heeft aangemeld voor ontvangst. Dus de lokale kantooruurtjes zijn daarvoor belangrijk.

Maar het varieert allemaal. Ook de productie van de systemen. men verwerkt vaak een hele bulk systemen op basis van de toetsenbord configuraties. je zal zien dat er plots een hele partij NL/BE/FR/DE verstuurd worden.
Heb je een US model, dan krijg je die meestal wel sneller.

Ik zie dat Apple voorloopt op schema, dus de rMBP komt echt wel sneller dan men heeft aangegevevn. Is wel vaker zo. Ik heb een andere bestelling lopen, eergisteren besteld met leverdatum 9de (tas, kabels en wat andere zooi). Die wordt ook al voorbereid voor verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon even wachten op de ML release.
Heb je wel de laatste SL patch al gedeplyed?
Interfico schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 08:09:
Ik ben nog steeds erg teleurgesteld over de UI performance op mijn rMBP. Ik heb nu Mountain Lion geïnstalleerd, wat vooral in Safari enorm veel scheelt, maar programma's zoals Sublime Text zijn gewoon echt niet snel. Het is niet langzaam, maar het is bij lange na niet zo 'snappy' als ik gewend ben van m'n iMac. Vooral bij Sublime is dit gewoon een must.

Safari bewijst echter dat het ook goed kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419115

Ik weet niet of ik het hier mag posten, maar zo niet dan alvast mijn excuus.

Ik zie op de OWC site staan dat de macbook pro 2012 een 204 pin geheugenmodule nodig heeft. Ik wil nu mijn geheugen graag upgraden naar 8 gb, maar ik weet niet welk geheugen.
De enige die ik heb kunnen vinden is http://www.replacedirect....n/khx1600c9d3lk2/4gx.html
Deze heeft echter 240 pins ipv 204.

Kan iemand mij adviseren in welk geheugen er in mijn laptop past? Anders bestel ik ze via de OWC site, maar dat duurt weer zo lang omdat het uit Amerika moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neopatch
  • Laatst online: 26-04 17:23
Sinds vandaag Trotse bezitter van een Apple MacBook Pro 15" 2.2GHz (Late 2011) Is overigens mijn eerste Mac! En tot nu toe bevalt het mij zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Neopatch schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:15:
Sinds vandaag Trotse bezitter van een Apple MacBook Pro 15" 2.2GHz (Late 2011) Is overigens mijn eerste Mac! En tot nu toe bevalt het mij zeer goed.
Veel plezier, je zult er vast geen spijt van krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caddy
  • Laatst online: 29-04 03:36

Caddy

Press start to shutdown

Zojuist extra geheugen in mijn Macbook geplaatst.
pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9S3K2/8GX
Maar deze wordt nu herkent als 1333mhz geheugen.

Iemand enig idee?

Macbook Pro 13" mid 2012

Zou toch gewoon moeten werken op 1600mhz lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180373

Toen ik vandaag mijn Macbook Pro aan het schoonmaken was viel me het volgende op; er zit veel speling tussen de poorten van de Macbook en de behuizing (zie afbeelding). Is dit normaal of zal dit eigenlijk niet mogen?

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/618643.jpg

Alvast bedankt,
hry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:24
Caddy schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:47:
Zojuist extra geheugen in mijn Macbook geplaatst.
pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9S3K2/8GX
Maar deze wordt nu herkent als 1333mhz geheugen.

Iemand enig idee?

Macbook Pro 13" mid 2012

Zou toch gewoon moeten werken op 1600mhz lijkt mij
1600MHZ, kan de Macbook niet aan, vandaar dat het geheugen automatisch wordt gedowngraded naar de snelheid 1333Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeLLiE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vorige week ook mn allereerste Macbook Pro ooit gekocht. Al vanaf mn windows 95 altijd met windows gewerkt.
Ik voel me nu weer een beetje alsof ik terug in de tijd ga. Alles weer opnieuw leren e.d. maar wel leuk om weer es wat nieuws te leren :D

Heb hem aangeschaft voor het (voornamelijk) DJ-en en produceren van muziek.
Gebruik Traktor Pro om te draaien en heb de afgelopen jaren met inmiddels 3 verschillende windows laptops gedraaid en meestal ging het wel goed, maar er waren ook wel eens keren dat het programma haperde (gelukkig niet voor bomvolle zalen, maar toch ;) ).
Maar aangezien ik de komede tijd weer wat leuke boekingen heb staan en straks dus NIET voor een volle zaal af wil gaan, heb ik dus een Mac gekocht.

Tot nu toe helemaal top en erg blij mee. Echter wat mij opviel vanaf het begin is dat tijdens het opstarten van Traktor ik een beep geluidje. Het klinkt als een geluidje wat word gebruikt om een error aan te duiden.

Misschien dat iemand hier die ook traktro gebruikt dit herkend.
Ik heb er een filmpje van gemaakt...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=I-XJkVnEWEs&list=UU7l2tJL1OPvKEkKVvqddm-g&index=1&feature=plcp]

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 20:26

BioHazard

*\o/*

BeLLiE schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:49:
Vorige week ook mn allereerste Macbook Pro ooit gekocht. Al vanaf mn windows 95 altijd met windows gewerkt.
Ik voel me nu weer een beetje alsof ik terug in de tijd ga. Alles weer opnieuw leren e.d. maar wel leuk om weer es wat nieuws te leren :D

Heb hem aangeschaft voor het (voornamelijk) DJ-en en produceren van muziek.
Gebruik Traktor Pro om te draaien en heb de afgelopen jaren met inmiddels 3 verschillende windows laptops gedraaid en meestal ging het wel goed, maar er waren ook wel eens keren dat het programma haperde (gelukkig niet voor bomvolle zalen, maar toch ;) ).
Maar aangezien ik de komede tijd weer wat leuke boekingen heb staan en straks dus NIET voor een volle zaal af wil gaan, heb ik dus een Mac gekocht.

Tot nu toe helemaal top en erg blij mee. Echter wat mij opviel vanaf het begin is dat tijdens het opstarten van Traktor ik een beep geluidje. Het klinkt als een geluidje wat word gebruikt om een error aan te duiden.

Misschien dat iemand hier die ook traktro gebruikt dit herkend.
Ik heb er een filmpje van gemaakt...

[video]

Alvast bedankt! :)
toon volledige bericht
Als ik even zoek, is dit een mooie workaround.
Open System prefs. Go to 'Sound', then to the 'Sound Effects' tab, then select 'Internal speakers' in the 'Play alert...' pop up.
Ja het is een geluid van OSX. Waarom die het doet, weet ik niet. Maar bovenstaande zorgt ervoor dat de error beep van de laptop zelf komt, en niet over je andere outputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeLLiE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hij komt nu al uit de laptop speakers en niet via mn externe geluidskaart :)
Ik had dat btw ook al gelezen.
Op het forum van native instruments is er ook ooit es een topic geweest hierover maar die is nu gesloten zonder dat er echt een oplossing in is vermeld.

Als een gek lopen googl-en maar ookdaar kon niks concreets vinden.Vandaar Maar es hier proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caddy
  • Laatst online: 29-04 03:36

Caddy

Press start to shutdown

Het geheugen dat erin zat draaide wel op 1600mhz en het macbook pro model van 2012 kan 1600mhz wel aan hoor.
PSP123 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:42:
[...]

1600MHZ, kan de Macbook niet aan, vandaar dat het geheugen automatisch wordt gedowngraded naar de snelheid 1333Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:35
Anoniem: 160183 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:58:
Gewoon even wachten op de ML release.
Heb je wel de laatste SL patch al gedeplyed?

[...]
Ik draai nu ML. Het is bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Interfico schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:40:
[...]

Ik draai nu ML. Het is bagger.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neopatch
  • Laatst online: 26-04 17:23
Teknix1982 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:27:
[...]

Veel plezier, je zult er vast geen spijt van krijgen :)
Dankjewel Teknix1982! Dat denk ik ook niet dat er spijt van zal krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Wow, mijn rMBP heeft me echt verwend.
Vanmiddag achter een normale MBP met thunderbolt scherm gezeten en zelfs het thunderbolt scherm is niet meer om aan te zien... :X
Hopen dat ik mijn rMBP dus nooit hoef te missen.

Anderzijds is de smoothness op de combinatie wel stukken beter.. Ach, het is het een of het ander. Ben in ieder geval blij met de rMBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbrits
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-04 18:11
Sinds het weekend ook een MacBook Pro met retina scherm (was op voorraad bij iCentre in Zeist en met 10% korting ivm verbouwing).
Hiervoor, en eigenlijk nog steeds, een Dell XPS-17 met 3d-scherm. Ook erg mooi, maar het retina scherm is echt super! Genieten.
OS X is echter wel erg wennen, maar dat komt op den duur wel goed. Wat mee spelen en ervaring mee opdoen.
Wil de forum-leden even bedanken voor de tips, heeft uiteindelijk de doorslag gegeven bij de keuze tussen de pro en de air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Hebben ze in zeist nog voorraad weet je dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Vandaag de MBPr 2,6ghz / 16gb besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465136

Sinds gister ben ik in het bezit van de rMBP!

Nu zit ik met een probleem met wifi. Ik heb met mijn rMBP slecht verbinding met wifi, de verbinding is extreem sloom. Als ik dan richting de router loop, word de verbinding beter. Erg jammer, want met mijn oude HP laptop had ik wel goede snelle verbinding. Ik had wel verwacht van zo'n dure rMBP dat deze ook goed werkt. Opvallend is dat het signaal wel goed is alleen de snelheid niet. De router bevind zich op de begane grond, en ik zit op mijn kamer 2 verdiepingen hoger, daar kan ik dus geen verbinding meer maken met het internet, terwijl het signaal gewoon goed is.

Wie heeft er tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb nu een MBP 15" 2010 die ik weleens op schoot gebruik. Ik kan na enige tijd duidelijk een soort straling voelen in mijn kruis. Nu heb ik al geprobeerd een kussen er tussen te leggen en de wifi uit te zetten maar dan voel ik het nog steeds. De laptop wordt overigens niet echt warm.

Ik ben nu een MBA 11.6" aan het proberen. Die voel ik minder. Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Philflow schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:18:
Ik heb nu een MBP 15" 2010 die ik weleens op schoot gebruik. Ik kan na enige tijd duidelijk een soort straling voelen in mijn kruis. Nu heb ik al geprobeerd een kussen er tussen te leggen en de wifi uit te zetten maar dan voel ik het nog steeds. De laptop wordt overigens niet echt warm.

Ik ben nu een MBA 11.6" aan het proberen. Die voel ik minder. Weet iemand hier meer over?
Zet je de laptop op je kruis? (dus niet op je benen)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-05 10:38
dan staat 'ie niet echt stabiel lijkt me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:18:
Ik denk dat het de broeierigheid is die je voelt, zeker met deze temperaturen, omdat je je hele schoot er mee afdekt en je het dus warmer krijgt. Want de 15" is een veel grotere plak laptop dan de 11". Dat zou ook verklaren dat het niet weg gaat als je er een kussen tussen doet. Er komt ook meer warme lucht uit de 15".

Aangezien je wifi en hitte van de laptop zelf al hebt uitgesloten denk ik dat dat het is.
Anoniem: 465136 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:20:
Nu zit ik met een probleem met wifi. Ik heb met mijn rMBP slecht verbinding met wifi, de verbinding is extreem sloom. Als ik dan richting de router loop, word de verbinding beter. Erg jammer, want met mijn oude HP laptop had ik wel goede snelle verbinding. Ik had wel verwacht van zo'n dure rMBP dat deze ook goed werkt. Opvallend is dat het signaal wel goed is alleen de snelheid niet. De router bevind zich op de begane grond, en ik zit op mijn kamer 2 verdiepingen hoger, daar kan ik dus geen verbinding meer maken met het internet, terwijl het signaal gewoon goed is.
Wat heb je voor router? 2 verdiepingen is al best veel (afhankelijk van het materiaal van het gebouw). Zeker omdat de meeste staaf-antennes zo gemaakt zijn rondstralen in een horizontaal vlak, dus weinig omhoog stralen.

Een 3x3 wifi-n router kan de performance wat verbeteren (aangezien de rMBP ook 3x3 heeft) maar dat verricht geen wonderen. Ik heb zelf thuis ook dit probleem op zolder en ik heb er een 2e access point neergezet zodat ik kan roamen. Het bestaande access point op de 1e verdieping zetten zodat je meer richting het midden van het huis zit, kan ook helpen.

De Apple laptops hebben over het algemeen inderdaad wat minder WiFi bereik, dit komt door de metalen behuizing die het signaal afschermt. De zwarte strook tussen de scherm scharnieren is waar de meeste antennes zitten (en bij de Pro ook nog eens aan de randen van het scherm, de Air heeft dit niet). Maar ook dan geldt dat ze alleen richting het toetsenbord stralen, en niet naar achter want daar is het ook weer van metaal.

[ Voor 50% gewijzigd door GekkePrutser op 03-07-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Rob schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:28:
[...]
Zet je de laptop op je kruis? (dus niet op je benen)
Ja dichterbij mijn kruis voel ik het meer. Op de knieeen is niet zo fijn maar wel minder straling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbrits
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-04 18:11
xoror schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:40:
Hebben ze in zeist nog voorraad weet je dat toevallig?
geen idee, denk dat je het beste even kan bellen... Zaterdag waren ze in elk geval ruim op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:35
Philflow schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:46:
[...]

Ja dichterbij mijn kruis voel ik het meer. Op de knieeen is niet zo fijn maar wel minder straling.
Dan zet je als test eens alle zenders (Bluetooth, Wi-Fi, etc.) uit en juist de dedicated graphics aan. Als je dan nog last hebt, kan het de straling niet zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Z-Dragon op 03-07-2012 21:27 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

MBPr bevalt erg goed, sneller dan verwacht en het scherm is top :) ook fijn dat de toetsaanslag korter is, zoals bij de MBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:45
Anoniem: 465136 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:20:
Sinds gister ben ik in het bezit van de rMBP!

Wie heeft er tips?
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn MBA (Ivy Bridge). Erg vervelend, ik denk dat ik hem terug ga brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik heb juist sneller WiFi dan ooit te voren, gebruik een Time capsule en was verbaast dat mijn WiFi zo snel kon zijn. Zijn die problemen met wifi niet exemplarisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:45
Qorne schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:22:
Ik heb juist sneller WiFi dan ooit te voren, gebruik een Time capsule en was verbaast dat mijn WiFi zo snel kon zijn. Zijn die problemen met wifi niet exemplarisch?
Ik hoop het. Ik ga deze week even terug naar iCentre Groningen en hoop dat ze een passende oplossing bieden.

Een verdieping hoger heb ik een zeer trage of instabiele verbinding die lang niet altijd werkt. In de tuin internetten kan ik al helemaal vergeten. Dat op grotere afstand snelheden lager worden kan ik mee leven, maar in een straal van ongeveer 7 meter heb ik nieteens overal internet in huis wat toch niet acceptabel is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465136

@GekkePrutser Ik heb thuis een Dlink DIR-855 die zou het goed moeten doen, en vaak werk ik bij me vriendin en daar hebben ze al een verouderde siemens router, ik vrees dat daar niks aan is te doen. Maar toch jammer dat ik met een nieuwe goede laptop geen goede verbinding heb en met een oude HP wel. Terwijl ze beide de wifi ondersteunen. Misschien een externe wifi ontvanger?

@Rubenus Balen dat probleem, bij mij is het nog extremer, ik zit 4 meter van de router vandaan, (dLink DIR-855) en deze staat gewoon in een andere kamer, open en bloot, zonder beton enz. en heb amper internet.

Ik ga vrijdag ook wel ff bellen met Apple, kijken of die een goede oplossing weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 08:40
En dicht :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Maak voor specifieke vragen en problemen een nieuw topic. Dan krijgt je vraag of probleem de aandacht die het verdient en het topic blijft goed te volgen.