Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Interfico schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:22:
[...]

Resolutie maakt geen verschil. Wereld van verschil met mijn iMac. Op andere fora zijn er veel mensen die dit opgemerkt hebben. Blijkbaar is het in Mountain Lion aanzienlijk beter.
Ik heb wel via gfxCardStatus het zo ingesteld dat alleen de nvidea gebruikt wordt.. Misschien maakt dat een verschil?

Trouwens, kleven er ook nadelen aan om gfxCardStatus zo in te stellen dat alleen de nvidea kaart gebruikt wordt? (anders dan energiebesparing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Teknix1982 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:23:
[...]

Ik heb wel via gfxCardStatus het zo ingesteld dat alleen de nvidea gebruikt wordt.. Misschien maakt dat een verschil?

Trouwens, kleven er ook nadelen aan om gfxCardStatus zo in te stellen dat alleen de nvidea kaart gebruikt wordt? (anders dan energiebesparing)
Ik krijg bsod en kernel panics met mijn mid 2010 330m.. bekend probleem. Morgen eindelijk naar de verkoper terug, die gaan hem naar het servicecenter brengen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwchess
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het hangt ook af van de geselecteerde videokaart.
Van gfxcardstatus is vandaag een versie verschenen die de Macbook Pro retina ondersteund.
http://codykrieger.com/gfxCardStatus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
jwchess schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:25:
Van gfxcardstatus is vandaag een versie verschenen die de Macbook Pro retina ondersteund.
Ik heb 2.2 beta gedaan, daar zat retina ondersteuning bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
jwchess schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:25:
Die had ik er net opstaan, ik kan alleen op integrated draaien anders pleurt mn macboek uit na een paar minuten. Bleek dat deze versie ook niet helemaal lekker werkte want op integraded waren al mn graphics scrambled :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Maar er kleven verder geen risico's aan ofzo? Ik zou niet weten wat hoor, maar ik kan geen reden bedenken waarom in Mac OSX dat niet in te stellen is zonder third party tool als er alleen maar voordelen aan kleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Ik heb dedicated aan staan met gfx card status inderdaad. Met expose scheelt dit wel een beetje. Daar is te zien dat de GPU goed benut wordt. Bij het scrollen is echter alleen 1 CPU core 100% actief. Volgens mij heeft de GPU daar geen rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwchess
  • Niet online
Interfico schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:29:
Ik heb dedicated aan staan met gfx card status inderdaad. Met expose scheelt dit wel een beetje. Daar is te zien dat de GPU goed benut wordt. Bij het scrollen is echter alleen 1 CPU core 100% actief. Volgens mij heeft de GPU daar geen rol.
Met Chrome Canary wel, Safari heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Interfico schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:29:
Dit kwam ook in de AnandTech review aan bod: Safari heeft het tijdens het scrollen erg druk plaatjes decomprimeren enzo en hij gebruikt daar maar 1 core voor. Dus dedicated GPU helpt daar niet bij. Maar gelukkig valt er wel een hoop te optimaliseren voor Apple want je hebt nog 3 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ontspannen schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:10:
[...]
Inderdaad dit lijkt me een ongelofelijke domper. Ben benieuwd hoe Saturn in Utrecht dit afhandeld.
Nou Saturn is gewoon een hele nette winkel. zonder problemen terug gebracht. geen voorraad dus even kijken waar ik kan kopen. anders van de week weer proberen.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 10:47
xoror schreef op zondag 24 juni 2012 @ 09:31:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb er even een foto van gemaakt. Dit krijg je ook met menu bars etc.
Beetje vervelend met foto's bewerken. Hij gaat iig terug, als ze geen voorraad hebben dan geld terug, dan misschien maar wachten op rev b. Zo jammer dit.
Je bent niet de enige blijkbaar: http://www.onemorething.n...lden-ingebrande-schermen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:19
Kan iemand mij precies vertellen hoe ik dit kan nabootsen ? Ik zie tot nu toe geen rare dingen m.b.t. mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Ik heb een probleem met mijn MacBook Pro, ik heb een MBP 13" van april 2011.
Mijn scherm zit niet meer goed vast, er zit wat speling bij het linker schanier.

Nu ben ik naar de Apple store in Hengelo geweest, en die zeggen "geen apple care = geen garantie na 1 jaar".

Wettelijk zijn ze verplicht 2 jaar te leveren zoals elke andere fabrikant. Ik heb dit de medewerker verteld, en die zegt.. ik kan hem niet aannemen, tenzij u voor de kosten op wilt draaien als het gerepareerd kan worden. en als dat een nieuw scherm is, kan dat oplopen tot 600 euro. :(

Iemand enige ervaring met dit soort praktijken van Apple?

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:50

Xan

Silasje schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:12:
Mijn scherm zit niet meer goed vast, er zit wat speling bij het linker schanier.

Nu ben ik naar de Apple store in Hengelo geweest, en die zeggen "geen apple care = geen garantie na 1 jaar".

Wettelijk zijn ze verplicht 2 jaar te leveren zoals elke andere fabrikant. Ik heb dit de medewerker verteld, en die zegt.. ik kan hem niet aannemen, tenzij u voor de kosten op wilt draaien als het gerepareerd kan worden. en als dat een nieuw scherm is, kan dat oplopen tot 600 euro. :(

Dit was eerst zo, maar Apple heeft het veranderd nu.
Lijkt mij dus een broodje aap van de store in Hengelo.

http://www.nu.nl/internet...t-garantie-twee-jaar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ten eerste, er zit geen Apple Store in Hengelo.

Ten tweede, waar heb je de laptop gekocht?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:08
CyBeR schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:20:
[...]

Ten eerste, er zit geen Apple Store in Hengelo.

Ten tweede, waar heb je de laptop gekocht?
Volgensmij geeft apple nu wel 2 jaar garantie? Maar dan nog is de winkel diegene die 2 jaar garantie moet geven en niet apple, dus de winkel zal dan voor de kosten op moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

sweebee schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:26:
[...]

Volgensmij geeft apple nu wel 2 jaar garantie? Maar dan nog is de winkel diegene die 2 jaar garantie moet geven en niet apple, dus de winkel zal dan voor de kosten op moeten draaien.
Nee, Apple geeft één jaar garantie.

En de winkel waar je 'm koopt moet garantie geven volgens de Nederlandse wet. Dat kán Apple zijn.

Maar als je bij Apple zelf (online bijvoorbeeld) je computer gekocht hebt kun je niet naar de winkel in Hengelo voor garantie (buiten dat 1e jaar of Applecare), want da's een ander bedrijf. In dat geval is 't tijd voor een tripje naar de Apple Store. Die in Amsterdam aan het Leidseplein, welteverstaan, want dat is de énige in Nederland.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 25-06-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Als je de laptop bij die winkel gekocht hebt, dan heb je niks met Apple te maken.
Er is geen Apple Store in Hengelo dat zal gewoon een andere keten zijn.

Een fabrikant hoeft geen 2 jaar garantie te geven, maar wel de winkel waar je hem hebt aangeschaft.
Poot stijf houden, vooral omdat hij maar net een jaar ouder is en dat je van het scharnier mag verwachten dat hij na een jaar nog gewoon fatsoenlijk werkt

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
Heeft een vriend van me ook gehad. Zat het scherm ook los, we zijn toen naar Apple in Amsterdam geweest en daar hebben ze het scherm vervangen. Deze macbook viel wel nog binnen het jaar garantie. Op de factuur stond dat het eigenlijk 250 euro zou kosten (er kwam een volledig nieuw scherm op). Ga anders eens bij de Apple store in Amsterdam af, daar zijn ze nog wel eens coulant met dit soort gevallen. Anders inderdaad gewoon de poot stijf houden, ze zijn verplicht je 2 jaar garantie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
OkselFris schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:36:
[...]
Een fabrikant hoeft geen 2 jaar garantie te geven, maar wel de winkel waar je hem hebt aangeschaft.
Poot stijf houden, vooral omdat hij maar net een jaar ouder is en dat je van het scharnier mag verwachten dat hij na een jaar nog gewoon fatsoenlijk werkt
Na de 1 jaar fabrieksgarantie ligt de bewijslast volgens de NL-wetgeving bij de consument (Wettelijk zelfs na 6 maanden, maar Apple biedt dus 1 jaar fabrieksgarantie). Dus je hebt volgens het consumentenrecht inderdaad 2 jaar garantie, maar je moet wel kunnen aantonen dat het niet jou schuld is dat het apparaat stuk is gegaan.

Dát is de wetgeving die geldt. Echter is het zo dat door flink doorzeuren en klagen, dreigen met (de valse gieren) van Kassa etc. je vaak wel voor elkaar krijgt dat het toch onder garantie gerepareerd wordt.

Kortom, verwacht dat je er een hoop tijd in moet steken en gezeur krijgt als ze nu al zeggen dat je maar 1 jaar garantie hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieB op 25-06-2012 22:17 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Brm-G schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:12:
Anders inderdaad gewoon de poot stijf houden, ze zijn verplicht je 2 jaar garantie te geven.
Maar alleen het bedrijf wat je de laptop verkocht heeft. Niet de fabrikant. Dat kán hetzelfde bedrijf zijn in dit geval, maar is niet persee het geval.

Overigens, die termijn is ook níet twee jaar, maar zolang als je redelijkerwijs kunt verwachten dat 't ding werkt. En dan zijn er nog meer subtiliteiten waardoor je niet zomaar kunt stellen dat de garantietermijn X moet zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 25-06-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd leuk, betatester te zijn voor Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:14

BioHazard

*\o/*

ankhie schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:15:
[...]

Een Retina iMac lijkt me voorlopig nog niet echt tot de mogelijkheden behoren. 5120 x 2880 is voor de gemiddelde videokaart op dit moment denk ik nog niet echt fijn te renderen. En of Apple de resolutie daarom flink gaat terugschroeven vraag ik me af. Het zou geweldig zijn als het zou gaan gebeuren, maar schermen met die grootte en resolutie lijken me nog iets verder weg in de toekomst. Zeker als we kijken naar de prijs, waarschijnlijk is dat op dit moment nog redelijk onbetaalbaar.

De kans lijkt me groter, zoals hierboven al wordt gezegd dat er gewoon een Ivy Bridge update komt, met standaard SSD en USB 3.0 poorten. Maargoed, met Apple weet je het nooit tot het zover is. Zelf heb ik die verwachting in elk geval niet dat de 27" Retina gaat worden :)
Mijn post was dan ook niet 100% serieus bedoeld. Maar inderdaad, er zijn weinig videokaarten die zoiets nu smooth kunnen renderen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:33

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Het zou voor mij ook een insta-buy zijn hoor hahaha. Alhoewel ik super te spreken ben over mijn huidige iMac (2011). Maar probeer mijzelf ook te temperen met de gedachte dat het voorlopig nog niet zal komen want ik heb net een nieuwe MacBook gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:08

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Afgelopen week en gisteren even met de MacBook Pro Retina mogen spelen en wat een schitterend scherm! Dit is wat ik wil hebben, wanneer je tekst leest dat het zo scherp oogt als op je iPhone of iPad.

Wanneer de MBA met een Retina scherm komt ben ik over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Bigg Balls schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:02:
Afgelopen week en gisteren even met de MacBook Pro Retina mogen spelen en wat een schitterend scherm! Dit is wat ik wil hebben, wanneer je tekst leest dat het zo scherp oogt als op je iPhone of iPad.

Wanneer de MBA met een Retina scherm komt ben ik over!
Als er een MacBook Air met retina scherm komt gaat het denk ik lastig worden om een 13" retina MBP op de markt te brengen. De apparaten zijn dan vrijwel even dun en even groot. In een retina MBP zal niet veel meer plek zijn voor hardware dan in een MBA. Misschien dat ze een retina MBP standaard met 8GB ram en 256GB SSD verkopen maar dit zijn ook al opties bij een MBA... Tegen welke prijs zouden ze een 13" retina Pro dan moeten introduceren? vanaf 1599 euro oid?

De MBA heeft al een hogere resolutie dan de pro en lijkt daarom voorlopig minder aanspraak te maken op een resolutie upgraden dan de MBP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Brm-G schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:06:
[...]

Als er een MacBook Air met retina scherm komt gaat het denk ik lastig worden om een 13" retina MBP op de markt te brengen. De apparaten zijn dan vrijwel even dun en even groot. In een retina MBP zal niet veel meer plek zijn voor hardware dan in een MBA. Misschien dat ze een retina MBP standaard met 8GB ram en 256GB SSD verkopen maar dit zijn ook al opties bij een MBA... Tegen welke prijs zouden ze een 13" retina Pro dan moeten introduceren? vanaf 1599 euro oid?

De MBA heeft al een hogere resolutie dan de pro en lijkt daarom voorlopig minder aanspraak te maken op een resolutie upgraden dan de MBP...
Ik maak me dan vooral zorgen om de accu. Een high res scherm vreet stroom en ik zie niet zo 1 2 3 hoe ze een grotere accu in de air gaan proppen. Dat laatste wordt zelfs lastig in de 13" MBP hoewel je daar nog wel wat winst kunt boeken door de superdrive eruit te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Tjoekie schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:49:
[...]

Ik maak me dan vooral zorgen om de accu. Een high res scherm vreet stroom en ik zie niet zo 1 2 3 hoe ze een grotere accu in de air gaan proppen. Dat laatste wordt zelfs lastig in de 13" MBP hoewel je daar nog wel wat winst kunt boeken door de superdrive eruit te laten.
Apple heeft naar eigen zeggen een doorbraak gemaakt in niet-symetrische accu's...
Dit zie je inderdaad ook in de retina macbook..

Ik verwacht dat ze het daarmee kunnen composers door elke ruimte te vullen met accu.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Bij de dagaanbieding van MediaMarkt verkopen ze nu de Samsung SSD Basic Kit 830 in de aanbieding.
De 128 GB versie kost daar nu 99 euro en de 256 GB versie kost daar nu 159 euro. Ik zou altijd voor de dubbele opslagcapaciteit kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
  • Laatst online: 22-12-2022
hoi, ik had net een topic geopend maar die werd snel gesloten, ik was niet helemaal volledig.
Maar ik sta op het punt een nieuwe MBP te kopen maar ik twijfel nog over de processor upgrade van 2,6 naar 2,7 Ghz voor 250,00 euro.
Wat vinden jullie daarvan, is dat het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Wat ga je er mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
ik maak muziek met ableton, reason en een hoop plug ins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Laatst online: 22:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

syltheboy schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:42:

De 128 GB versie kost daar nu 99 euro en de 256 GB versie kost daar nu 159 euro. Ik zou altijd voor de dubbele opslagcapaciteit kiezen.
De 256GB kost 244 euro?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retina in de air zou technisch gezien wel mogelijk moeten zijn, als je al kijkt hoe dun de iPad is geworden en hoe dun de huidige retina mbp al is. Vind het alleen jammer dat je batterijduur en de dvd drive inlevert.
the tempter schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:35:
ik maak muziek met ableton, reason en een hoop plug ins.
Zou dan toch voor de upgrade gaan!

Tevens heb ik een raar probleem met mijn MBP.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

the tempter schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:32:
hoi, ik had net een topic geopend maar die werd snel gesloten, ik was niet helemaal volledig.
Maar ik sta op het punt een nieuwe MBP te kopen maar ik twijfel nog over de processor upgrade van 2,6 naar 2,7 Ghz voor 250,00 euro.
Je maakt het hier ook niet volledig, je vertelt niet eens wat je er zelf van vindt door je eigen onderzoek. Er zijn al genoeg topics overal geopend en de vraag gesteld of 100 MHz nou werkelijk verschil maakt of niet in de MacBook Pro's.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

the tempter schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:32:
Wat je er ook mee gaat doen; die 100 MHz voor 250 euro is het niet waard, wellicht dat je in applicaties die écht heel heel erg afhankelijk zijn van de processor er iets sneller van worden, maar dat ga je nauwelijks merken. Ik denk dat je het verschil niet in seconden moet zoeken maar in tienden daarvan.

Voor 250 euro koop je best een SSD, daar merk je veel meer van.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
ok bedankt pixeltje, ik denk dat ik er dan toch maar vanaf zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Brm-G schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:06:
[...]

Een 13 inch RMBP met dezelfde hoogte als het 15 inch model heeft alsnog veel meer volume dan een MacBook Air. De MBA heeft een sterke wigvorm en een rondingen aan de onderkant om de behuizing dunner te doen lijken. Dit gaat ten koste van het volume dat beschikbaar is voor accu's en andere hardware.

Een MBA met een retinascherm lijkt me vooralsnog een lastiger verhaal. De schermen zullen zuiniger moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Nee, er stond echt 159 euro. Nu is die uitverkocht en hebben ze alleen de 128 GB versie nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Femme schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:17:
[...]

Een 13 inch RMBP met dezelfde hoogte als het 15 inch model heeft alsnog veel meer volume dan een MacBook Air. De MBA heeft een sterke wigvorm en een rondingen aan de onderkant om de behuizing dunner te doen lijken. Dit gaat ten koste van het volume dat beschikbaar is voor accu's en andere hardware.

Een MBA met een retinascherm lijkt me vooralsnog een lastiger verhaal. De schermen zullen zuiniger moeten worden.
Klopt. Maar zelfs als de schermen zuiniger worden weet ik niet waar ze een retina MBA moeten positioneren als de 13" RMBP dezelfde vormfactor krijgt als het 15" model. Daarom ga ik er vanuit dat er bij de volgende upgrade alleen een 13" retina pro komt en geen retina MBA.

Hoop dat de prijs van een 13" retina MBP met 8GB ram en 256GB SSD niet hoger is dan 1599 euro. Dat zou namelijk een instant buy zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Air is gericht op mobiliteit en kan toe met low voltage dual-core processors, minder geheugen en een TN-beeldscherm. De Pro is gericht op creatieve professionals en heeft een hoger geklokte quad-core cpu, ips-beeldscherm, mogelijkheid voor 16GB ram en op 15 inch een losse gpu. De 13 inch MBPR zal zwaarder en duurder zijn dan de Air. Die twee kunnen dus prima naast elkaar leven zelfs als de Air op termijn een retinascherm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

De Pro is gericht op creatieve professionals en heeft een quad-core cpu, ips-beeldscherm, mogelijkheid voor 16GB ram en vanaf 15 inch een losse gpu.
Heeft de 13" pro ook een IPS scherm inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Pixeltje schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:59:
[...]
Heeft de 13" pro ook een IPS scherm inmiddels?
Nee, die heeft het nog niet... Net als de non-retina 15" trouwens. Ik denk dat dat pas komt met de retina 13", als die er al komt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:55
13" MBPR/256GB SSD/8GB RAM kan zomaar 1,6 kilo wegen en 1799 gaan kosten. Toch zou ik 'm bestellen in a heartbeat ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Ik zou niet vreemd opkijken als 'ie zelfs duurder dan dat uit gaat vallen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb ooit mijn superdrive vervangen door een optibay en toen ook de eject-button ingesteld zodat hij een externe schijf eject. Nu heb ik de superdrive weer ingebouwd en wil ik graag dat de ejectbutton zijn oude werk oppakt.. maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik weet natuurlijk niet meer hoe ik het ooit omgewisseld heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Gluten Parody schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:35:
13" MBPR/256GB SSD/8GB RAM kan zomaar 1,6 kilo wegen en 1799 gaan kosten. Toch zou ik 'm bestellen in a heartbeat ;)
Prijsverschil 15" MBP en rMBP is 400 euro.
Laten we hopen dat het niet meer is bij een eventuele 13" rMBP, dan zou je op een prijs van 1649 uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Begin steeds meer gewend te raken aan mijn bijna een week oude MBP 13 inch i7. Wat ik me alleen nog afvroeg is hoe je het voor elkaar krijgt om bijvoorbeeld net als in Windows wanneer je rechtermuisknop doet op bijv. een rar-bestand, je programma/extensie specifieke acties krijgt zoals "extract here".

Ook vroeg ik mij af in hoeverre je hardware acceleration hebt voor bijvoorbeeld MKVs met x264 codec. Ik speel mijn filmbestanden af in VLC player.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de laatste MBP (niet rMBP) nu met dvd speler maw kan je er zelf een SSD insteken? Want er staat noet op de site bij de MPBs dat er een dvd speler aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:31:
Zijn de laatste MBP (niet rMBP) nu met dvd speler maw kan je er zelf een SSD insteken? Want er staat noet op de site bij de MPBs dat er een dvd speler aanwezig is.
Burn DVDs super-fast.
Use the 8x SuperDrive on MacBook Pro to burn DVDs in no time. Since the SuperDrive writes to double-layer discs (DVDs with nearly 9GB of space), it’s great for backing up data too.
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Zijn er meer mensen die een macbook pro retina hebben waarvan de webcam regelmatig blauwe lijnen door het beeld geeft? Lijkt echt een storing in de camera te zijn, want via FaceTime ziet de ander dan ook die lijnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Ik heb net Mountain Lion geïnstalleerd op m'n retina MBP. Wát een verschil.

Vooral Safari 6 is verschrikkelijk snel. UI lag is bijna afwezig. Ik kom nog steeds wel wat dingen tegen, maar die zullen vast nog gladgestreken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Interfico schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:46:

Vooral Safari 6 is verschrikkelijk snel. UI lag is bijna afwezig. Ik kom nog steeds wel wat dingen tegen, maar die zullen vast nog gladgestreken worden.
Safari 6 is inderdaad echt geniaal snel! Vroeger had chrome m'n voorkeur maar nu is het weer safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Oke, na een heleboel topics op internet gelezen te hebben over mogelijke problemen met de iSight camera en horizontale lijnen vrees ik dat ik hem toch terug moet brengen. Ik baal hier van als een stekker, waarschijnlijk zal er wel geen op voorraad zijn. Ik heb van alles geprobeerd maar de camera blijft terugvallen in een modus dat er allemaal horizontale lijnen door het beeld komen. In elke app, als elke user en na een SMC reset. Ik heb gfxStatusChanged al verwijderd, misschien dat dit hielp. Niets helpt, dus morgen maar terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:36
Zoals al eerder door anderen werd aangeraden, zou ik daar nog even mee wachten. Het zou best wel eens met een firmware- of driverupdate opgelost kunnen worden. Als het toch hardwarematig is, zou je nu je laptop relatief lang kwijt zijn en een grote kans hebben dat een vervangend exemplaar het zelfde euvel heeft. Garantie heb je toch wel, dus als je nog even wacht, word je sneller en beter geholpen.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Z-Dragon schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 01:35:
Zoals al eerder door anderen werd aangeraden, zou ik daar nog even mee wachten. Het zou best wel eens met een firmware- of driverupdate opgelost kunnen worden. Als het toch hardwarematig is, zou je nu je laptop relatief lang kwijt zijn en een grote kans hebben dat een vervangend exemplaar het zelfde euvel heeft. Garantie heb je toch wel, dus als je nog even wacht, word je sneller en beter geholpen.
Zijn er meer mensen met dit probleem dan met de retina? Ik kan alleen maar oudere topics op internet vinden waarin altijd gezegd wordt dat het een hardware storing is. Het liefst wacht ik ook even maar nu heb ik nog het recht op een nieuwe toch? Alhoewel de rest perfect is dus ik ook blij zou zijn als ze het gewoon zouden fixen. Ik heb geen last van ghosting of andere dingen die mensen melden.

Willen mensen met de retina is photobooth starten en kijken of ze dit ook hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interfico schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:46:

Mountain Lion is inderdaad deels gebouwd voor retina displays. Daarom ook heb ik de mijne iets later besteld zodat deze gelijk met Mountain Lion zal worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04
Ik had een soortgelijk iets met een HD in mijn Macbook Pro 17 inch mid 2009, daar sloeg de schijf af en toe op parkeerstand. Ik hem weggebracht omdat ik het opgelost wilde hebben 2 weken kwijt, nieuwe schijf erin en exact hetzelfde probleem. Maand later firmware update geen last meer gehad....

Firmware updates duren lang bij Apple, maar lossen meestal alles op.

Enige wat ik je aan kan raden is ga naar de Genius bar in Amsterdam, dat is ultiem qua beleving en qua hulp, die geven duidelijk aan wat er is en wat voor oplossingen er zijn (opsturen hoort daar ook bij)

[ Voor 20% gewijzigd door stormfly op 27-06-2012 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 07:58:
[...]

Mountain Lion is inderdaad deels gebouwd voor retina displays. Daarom ook heb ik de mijne iets later besteld zodat deze gelijk met Mountain Lion zal worden geleverd.
Wanneer heb je jouw macbook besteld dan? Ik heb die van mij vorige week besteld met een verwachte leverdatum 23 - 27 juli. De dame aan de telefoon (apple) gaf aan dat de macbook nog niet met mountain lion wordt geleverd. Wel kom ik uiteraard in aanmerking voor de (gratis) update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Teknix1982 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 07:08:
[...]

Zijn er meer mensen met dit probleem dan met de retina? Ik kan alleen maar oudere topics op internet vinden waarin altijd gezegd wordt dat het een hardware storing is. Het liefst wacht ik ook even maar nu heb ik nog het recht op een nieuwe toch? Alhoewel de rest perfect is dus ik ook blij zou zijn als ze het gewoon zouden fixen. Ik heb geen last van ghosting of andere dingen die mensen melden.

Willen mensen met de retina is photobooth starten en kijken of ze dit ook hebben dan?
Triest dat je ook probs heb. Ik heb mijn macbook niet meer dus ik kan het niet meer testen. Maar ik gebruik de webcam eigenlijk nooit. Apple QA is niet meer wat het was :(

Ik ga denk ik even aankijken en weer pas 2e batch oid pas kopen, teveel issues nu.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar verwachting wordt 19/7 ML uitgebracht. Dus zal de jouwe de nieuwe versie bevatten. Die dame wet dat helemaal niet. :)

Zelfde periode als de jouwe...
Erik-1980 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:51:
[...]

Wanneer heb je jouw macbook besteld dan? Ik heb die van mij vorige week besteld met een verwachte leverdatum 23 - 27 juli. De dame aan de telefoon (apple) gaf aan dat de macbook nog niet met mountain lion wordt geleverd. Wel kom ik uiteraard in aanmerking voor de (gratis) update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
Iemand nog een idee waar de macbook pro Retina op voorraad is? Ik heb geen zin meer om te wachten op mijn bestelling :( .

Saturn Tilburg had ze niet meer helaas..
MM Rotterdam Centraal ook niet ..

[ Voor 10% gewijzigd door BlowFish op 27-06-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:27
BlowFish schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:41:
Iemand nog een idee waar de macbook pro op voorraad is? Ik heb geen zin meer om te wachten op mijn bestelling :( .

Welke versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/mac/retinaMacBookPro/DSC_7465sm.jpg

De reflecties bij de retina zijn een stuk minder doordat de glasplaat ontbreekt. Goede ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Pixeltje schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:36:
Ik heb ooit mijn superdrive vervangen door een optibay en toen ook de eject-button ingesteld zodat hij een externe schijf eject. Nu heb ik de superdrive weer ingebouwd en wil ik graag dat de ejectbutton zijn oude werk oppakt.. maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik weet natuurlijk niet meer hoe ik het ooit omgewisseld heb :+
Iemand hier nog een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ik zou het niet weten anders had ik graag geholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
excuus Retina base :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Crosspost:
Komende vrijdag en zaterdag hebben ze bij iamstore 10% korting op alle Macs.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/5673109/IMG_2607_Smally.JPG
clickable
*Actie is geldig op alle courante Apple computers m.u.v. de Mac mini en Mac Pro. Alleen geldig op 29-06-2012 en 30-06-2012 en zolang de voorraad strekt.
Dus als ze de nieuwste modellen op voorraad hebben krijg je daar ook korting op zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 11:09
BlowFish schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:41:
Iemand nog een idee waar de macbook pro Retina op voorraad is? Ik heb geen zin meer om te wachten op mijn bestelling :( .

Mediamarkt Webshop heeft Retina Modellen op vooraad staat er in de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:18
pposthoorn schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:41:
Crosspost:
[afbeelding]
clickable

[...]

Dus als ze de nieuwste modellen op voorraad hebben krijg je daar ook korting op zo te zien.
Zou je als student zijnde nog extra studentenkorting hier bovenop krijgen? Ik kan het zo even snel niet op de website terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je even op hun site kijkt, zie je dat Retina niet op voorraad is. Types waarop je korting ktijgt. staan op de site.
pposthoorn schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:41:
Crosspost:
[afbeelding]
clickable

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57
Geldt die korting ook op afgeprijsde 2011 modelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:22:
De reflecties bij de retina zijn een stuk minder doordat de glasplaat ontbreekt. Goede ontwikkeling.
Ik heb de retina in mijn handen gehad. Er zit nog steeds een glasplaat op het scherm voor zover ik kon zien.

De glasplaat spiegelt echter minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Philflow schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:15:
[...]

Ik heb de retina in mijn handen gehad. Er zit nog steeds een glasplaat op het scherm voor zover ik kon zien.

De glasplaat spiegelt echter minder.
Je kijkt direct tegen het LCD aan. Deze is ook van glas, maar bij de vorige Macbook Pro zat er voor het LCD nog een losse glasplaat. Deze is dus weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:22:
[afbeelding]

Als je dan toch de betere versie koopt, dan nam je toch ook een mat scherm? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
tiswat schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:29:
[...]

Als je dan toch de betere versie koopt, dan nam je toch ook een mat scherm? 8)7
Die Retina MBP's hebben helaas geen optie tot een mat scherm, dat is enkel een upgrade optie die weggelegd is voor de "gewone" MBP's. Beetje jammer natuurlijk, ik vind namelijk zo'n mat scherm 10 x beter werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Pyr0wl schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:53:
[...]Die Retina MBP's hebben helaas geen optie tot een mat scherm, dat is enkel een upgrade optie die weggelegd is voor de "gewone" MBP's. Beetje jammer natuurlijk, ik vind namelijk zo'n mat scherm 10 x beter werken :P
Dat is inderdaad heel jammer, hier ook een enorme fan van matte schermen. Ik heb zelfs wel eens mijn MacBook (plastic) uit elkaar gehaald om er een mat scherm in te zetten :P Met succes trouwens. Hier op mijn werk heb ik bijvoorbeeld ramen achter me en dan is het gruwelijk irritant met een glossy scherm. Helaas kan dat niet meer, zeker niet bij het retina scherm waar het scherm nu een geheel is met de bovenklep van de laptop.

Nou vind ik wel dat de kleuren en het contrast er inderdaad wel een beetje onder lijden.Het ziet er gewoon heel strak uit met glossy. Maar de voordelen wegen wat mij betreft niet op tegen de nadelen.

Ik ben benieuwd of Apple het in een later stadium weer als optie gaat aanbieden bij de retina pro. Toen de pro naar unibody ging was een mat scherm in het begin ook niet mogelijk. Dus er is nog hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik moet zeggen dat ik me slechts zelden stoor aan de spiegeling van mijn 13"pro, maar ik werk dan ook vaak in een donker hoekje ;)

Op mijn werk heb ik een HP elitebook met mat scherm en dat werkt prettig maar is ook niet zaligmakend met invallend zonlicht. Ook ik heb ramen achter me en als de zon daar des ochtends doorheen schijnt zie ik ook niets op mijn schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben denk ik dan de enige die een voorkeur heeft voor glossy schermen. Ik vind de kleuren veel mooier. Als ik een computer alleen voor werk zou gebruiken dan zou ik inderdaad ook voor een mat scherm kiezen. Maar ik gebruik de computer naast werk ook om te gamen, films te kijken, muziek te luisteren en ander content te nuttigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:32:
Ik ben denk ik dan de enige die een voorkeur heeft voor glossy schermen. Ik vind de kleuren veel mooier. Als ik een computer alleen voor werk zou gebruiken dan zou ik inderdaad ook voor een mat scherm kiezen. Maar ik gebruik de computer naast werk ook om te gamen, films te kijken, muziek te luisteren en ander content te nuttigen.
Hier nog iemand die expres gekozen heeft voor Hi-Res glossy. Vind het er gewoon mooier uit zien dan een mat scherm. Ook ik ga mijn nieuwe macbook vooral gebruiken om films te kijken, muziek te luisteren en te gamen. Verder werk ik toch niet met de laptop buiten. En of je nu met een mat of glossy scherm buiten zit, het is allebei niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ergens retina MBP's te koop met 16GB geheugen? Aangezien dat later niet meer te upgraden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Alleen via de online Apple Store.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Vandaag eindelijk het Retina scherm in het echt gezien. Eerste indruk is inderdaad prachtig. Even met de settings gerommeld en op de hoogste resolutie vond ik het toch allemaal nog erg goed werkbaar. Geen idee hoe het na langere tijd is.

Viel me trouwens wel op dat een 15" opeens heel groot oogt als je recentelijk alleen maar op een 13" hebt gewerkt. Ik blijf toch de voorkeur houden voor het formaat van de 13" MBP.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Net een macbook pro 13" gekocht, mid 2009, 500 gb hdd en 4 gb geheugen.... 250 euro armer.. een mac rijker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 12:00
Murzeltje schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:14:
Net een macbook pro 13" gekocht, mid 2009, 500 gb hdd en 4 gb geheugen.... 250 euro armer.. een mac rijker :p
Goede deal gesloten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

Ja dat vond ik ook wel.. Alleen nog even upgraden naar 8GB, maar dat kost ook niks meer tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

BillSpaarbank schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:58:
Vandaag eindelijk het Retina scherm in het echt gezien. Eerste indruk is inderdaad prachtig. Even met de settings gerommeld en op de hoogste resolutie vond ik het toch allemaal nog erg goed werkbaar. Geen idee hoe het na langere tijd is.

Viel me trouwens wel op dat een 15" opeens heel groot oogt als je recentelijk alleen maar op een 13" hebt gewerkt. Ik blijf toch de voorkeur houden voor het formaat van de 13" MBP.
Ik toevallig ook vandaag, lijkt me een heerlijke laptop!
FF sparen maar en anders volgend jaar via mn werk maar eens aanschaffen!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 13:03
Ik ben er bijna over uit om een cMBP te kopen (2012, 15", base met 8GB). Het enigste waar ik nog aan twijfel is om te kiezen voor 1680 x 1050. Op mijn vorige laptop had ik 1366 x 768, mijn huidige heeft 1920 x 1080. De schermruimte die erbij kwam was erg handig, maar ik heb Chrome op 110% staan omdat anders de tekst nét iets te klein is. Hoe is de tekstgrootte bij 1680 x 1050?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:36
Ik heb 1440x900 op een 13", dus dat zou vergelijkbaar moeten zijn. Ideaal; prima te lezen en toch aardig wat ruimte. 1680x1050 lijkt me voor jou een mooie middenweg.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Ben van plan een macbrook pro najaar 2011 te kopen, maar weet alleen niet hoe ze dit in het verleden bij veel winkels hebben gedaan qua kortingen/acties? Neem aan dat ze van de najaar modellen afwillen omdat het voorjaar 2012 inmiddels uit is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Scrtz schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:37:
Ben van plan een macbrook pro najaar 2011 te kopen, maar weet alleen niet hoe ze dit in het verleden bij veel winkels hebben gedaan qua kortingen/acties? Neem aan dat ze van de najaar modellen afwillen omdat het voorjaar 2012 inmiddels uit is gekomen?
Mycom heeft ze in de aanbieding met 3 jaar garantie.
http://www.mycom.nl/Productgroep/MacBook-Pro/25587

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
zag bij saturn/mediamarkt/ivizi ook al de najaar 11 13" voor 999, maar zoek dus een actie die daar nog eens overheen gaat :P

bijvoorbeeld de saturn heeft soms acties van elke 100 euro 15 euro korting, en mediamarkt met zijn btw korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Saturn of MM gaan geen BTW actie combineren met de lopende actie.

Als je een stukje terug in deze thread kijkt kun je wel een actie zien van een Apple reseller. Verder heeft Dynabyte ook een actie bnk geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Scrtz schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:41:
zag bij saturn/mediamarkt/ivizi ook al de najaar 11 13" voor 999, maar zoek dus een actie die daar nog eens overheen gaat :P

bijvoorbeeld de saturn heeft soms acties van elke 100 euro 15 euro korting, en mediamarkt met zijn btw korting.
Goedkoper dan 999 euro ga je ze echt niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Brm-G schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:03:
[...]

Goedkoper dan 999 euro ga je ze echt niet vinden...
dat wou ik dus even weten :), verder nooit verdiept in macs en hun prijzen buiten het feit dat ik wist dat ze prijzig waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

En drie jaar garantie maakt het helemaal een mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Inderdaad een aantrekkelijke deal, alleen helaas geen mycom in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Scrtz schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:25:
Overigens is de korting op de MBA relatief groter dan die op de MBP. Beide kosten nu 999 euro, de MBA kostte eerst 1249 euro en de MBP kostte (maar) 1149 euro. Dus als het je echt gaat om de meeste korting zou ik voor de MBA gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Scrtz schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:25:
bestel je 'm toch online.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Maak voor specifieke vragen en problemen een nieuw topic. Dan krijgt je vraag of probleem de aandacht die het verdient en het topic blijft goed te volgen.