[MBP] Airport 'Connection timeout'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gister avond was ik online op ons WiFi-netwerk met een MacBook Pro (late 2010 @ 10.6.8). Ineens verloor ik de verbinding hiermee, en toen ik opnieuw wilde connecten gaf hij een connection timeout;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/anCm2.jpg

Alle andere devices (iPhone 4, BlackBerry, W7 PC, W7 laptop) bleven allemaal verbinding houden en hadden nergens last van. Toen ik de MBP opnieuw opstartte herkende hij het netwerk ook niet meer (SSID ongewijzigd gebleven natuurlijk). Ik kreeg dus een lijstje met beschikbare netwerken, waaronder het oude netwerk dat het 10 minuten geleden nog deed. Ik heb 2 jaar lang nergens last van gehad, en nu ineens signal drop terwijl ik niks heb veranderd en terwijl alle andere devices gewoon verbinding bleven/konden houden.

Wat niet heeft geholpen:
- Router resetten
- MBP reboot
- SSID + wachtwoord uit keychain verwijderen en opnieuw handmatig verbinden
- SSID + wachtwoord veranderd en opnieuw proberen te verbinden

Als ik google op dit probleem krijg ik bijna alleen maar personen welke hebben geupgrade naar Lion. Dat is bij mij niet het geval, want ik draai al sinds ik de MBP heb SL 10.6.8.

Het gaat hier om een Thomson TG789vn (WPA).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb onder Snow Leopard wel af en aan (lees: soms wel, dan een hele tijd niet, dan weer wel) dat mijn mbp late 2009 geen Wifiverbinding kon maken als het ding uit slaapstand kwam, ook als ik 'm met werkende verbinding liet slapen en na 5 minuten op dezelfde plek weer openklapte.

Uiteindelijk heb ik de zoektocht opgegeven en na een update van SL was het probleem verholpen. Na de installatie van Lion heb ik één keer dit probleem gehad, daarna nooit weer (klopklopklop) gelukkig.

Je zou eens kunnen proberen om airport uit te zetten en weer aan na een minuutje oid, dat hielp bij mij altijd.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, werkt niet en heb niet echt zin om te updaten.

"Connection timeout" is soms "invalid password" en zelfs soms "see administrator". Erg vreemd.

-edit-

Na ongeveer 30 uur zonder connectie te hebben gezeten doet deze het nu (voorlopig) weer!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 20:34 ]