Zit er zelf ook aan te denken om er eentje in te laten bouwen in m'n 15" MBP (Early 2011). Die 256 GB van Samsung lijkt me prima en dan offer ik m'n discdrive wel op, zodat daar m'n huidige harde-schijf in kan worden geplaatst.pposthoorn schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:54:
Voor de mensen die een SSD in hun Macbook willen zetten: Op dit moment is bij diverse shops de Samsung 830 van 256GB afgeprijst naar €170,- Geen geld voor één van de best schijven die je kan krijgen a.t.m. Ik heb nu een 120GB SSD en dat is echt klein. Ik kan iedereen aanraden om de 256GB Samsung 830 te halen.
Dat ligt er natuurlijk aan wat je allemaal installeertUntouchablezz20 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:56:
Hoeveel hou je over na installatie op zo'n SSD van 128GB?
Kaal ongeveer 10GB.
Dit is ongeveer het beste wat je kan krijgen qua prijs/kwaliteit maar ook qua prestaties.syltheboy schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 01:25:
[...]
Zit er zelf ook aan te denken om er eentje in te laten bouwen in m'n 15" MBP (Early 2011). Die 256 GB van Samsung lijkt me prima en dan offer ik m'n discdrive wel op, zodat daar m'n huidige harde-schijf in kan worden geplaatst.
Waar kun je dat doen dan?Teknix1982 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:06:
*knip*, niet meer van toepassing.
heb reactie van chris bloom op de zebra's wallpaper. ze hebben besloten iedereen een gratis gepersonaliseerde versie te sturen die er om vragen. dan moet je jouw naam en email achterlaten en dat wordt dan subtiel in het watermerk gedaan. Maargoed, hij is hier al gepost omdat hij in IOS 6 zit.
Bedankt voor de tip. Ga me er eens in verdiepen of ik die wil plaatsen in mijn MBP 13' 2010 samen met 8GB RAM. Denk dat ik dan meer snelheid krijg dan wanneer ik een 2012 MBP13' koop zonder SSD en 8GB RAMpposthoorn schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:54:
Voor de mensen die een SSD in hun Macbook willen zetten: Op dit moment is bij diverse shops de Samsung 830 van 256GB afgeprijst naar €170,- Geen geld voor één van de best schijven die je kan krijgen a.t.m. Ik heb nu een 120GB SSD en dat is echt klein. Ik kan iedereen aanraden om de 256GB Samsung 830 te halen.
Voor degene die er geinteresseerd in zijn, Anandtech heeft zojuist de RMBP review online gezet:
http://www.anandtech.com/...ith-retina-display-review
http://www.anandtech.com/...ith-retina-display-review
Ben tegen een probleem aangelopen op mijn Retina MBP. Mijn externe USB drive word constant eruit gegooid (ejected)
Het is een USB 2.0 drive. Alle USB 3.0 ports zijn toch backward compatible?
Het is een USB 2.0 drive. Alle USB 3.0 ports zijn toch backward compatible?
Ja ze zijn backwards compatible.
Het wil nog wel eens helpen om een andere usb kabel te gebruiken. Zeker als het een wat oudere schijf/kabel is.
Het wil nog wel eens helpen om een andere usb kabel te gebruiken. Zeker als het een wat oudere schijf/kabel is.
Ben er even mee gaan werken, en tot nu toe bevalt 1920x1200 mij het best.
Voorlopig even safari totdat firefox en chrome geüpdatet zijn.
Scherm is erg nice. btw waar zit de recovery mogelijkheid, want ik zie in de doos geen cd/dvd/usb sticks met lino mocht deze stuk gaan ?
Voorlopig even safari totdat firefox en chrome geüpdatet zijn.
Scherm is erg nice. btw waar zit de recovery mogelijkheid, want ik zie in de doos geen cd/dvd/usb sticks met lino mocht deze stuk gaan ?
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
Heb ook een andere kabel geprobeerd maar dat mocht niet baten. Schijnt een bekend fenomeen te zijn onder de Mac's. Ik wacht het effe af, wellicht dat apple updates uitkomst bieden straks. Anders word het toch een thunderbolt HD kopen.pposthoorn schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 12:47:
Ja ze zijn backwards compatible.
Het ontbreken van smoothness in Lion op de rMBP wordt ook door Anand aangekaart. Het komt er eigenlijk op neer dat er nog niet genoeg power is om zo'n enorme resolutie aan te kunnen.
Daar schrok ik best wel van eigenlijk, maar het schijnt dat dit softwarematig nog opgelost kan worden (software aanpassen zodat GPU meer wordt aangesproken).
Mountain Lion schijnt al een stap voorwaarts te zijn qua smoothness op de rMBP. Toch jammer dat het dan niet 100% werkt nog en ooit zal werken.
Daar schrok ik best wel van eigenlijk, maar het schijnt dat dit softwarematig nog opgelost kan worden (software aanpassen zodat GPU meer wordt aangesproken).
Mountain Lion schijnt al een stap voorwaarts te zijn qua smoothness op de rMBP. Toch jammer dat het dan niet 100% werkt nog en ooit zal werken.
Hoe kan jij nou concluderen dat er met future optimalization van OS en drivers de boel niet aanzienlijk beter zal lopen? Echt een beejte doom denken dit... Apparaat is net uit.RnB schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:08:
Het ontbreken van smoothness in Lion op de rMBP wordt ook door Anand aangekaart. Het komt er eigenlijk op neer dat er nog niet genoeg power is om zo'n enorme resolutie aan te kunnen.
In de winkel viel het een collega & ik ook al op dat bij b.v. scrollen in Safari het allemaal een beetje stotterde en moeite had.RnB schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:08:
Het lijkt erop dat standaard de Intel graphicscard wordt gebruikt bij het renderen van osx.
Er zou een optie moet komen (of is er al een optie? De mac-verkoper kon dat ons niet vertellen) om standaard de geforce te gebruiken.
Iemand al gekeken of Safari standaard nog anti-aliased op retina macbooks (aliasing lijkt me niet echt nodig. Dus daar kan ook nog snelheid worden behaald)?
[ Voor 4% gewijzigd door Xan op 23-06-2012 14:23 ]
Iemand enig hoeveel impact het upgraden van 2 naar 8GB gaat hebben op mijn macbook pro mid 2009? Ik zie nu steeds dat het geheugen helemaal vol loopt, de page outs ook aardig hoog.
I am the great Cornholio!
Enorme impact. Upgrade van geheugen merk je vrijwel direct. Helemaal van 2GB naar 8GB.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gast serieus, heb ik te hard op je penisje gestaan en doet ie nou pijn?Ibix schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:20:
[...]
Hoe kan jij nou concluderen dat er met future optimalization van OS en drivers de boel niet aanzienlijk beter zal lopen? Echt een beejte doom denken dit... Apparaat is net uit.

Ik heb alleen maar een kleine samenvatting gemaakt van wat mij opviel uit Anands review. Volgens hem zijn de huidige GPU's (dus ook de GT650) niet gemaakt voor zulke enorme resoluties. Software zal er dus niet voor zorgen dat het 100% gaat werken, maar het zal alleen een boost geven ten opzichte van de huidige software.
[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 24-06-2012 10:56 ]
Even ter bevestiging, gaat deze werken http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-121887 in een macbook pro (ivy bridge)? Als ik het goed begrepen heb, kan in de nieuwe macbook pro's ook een hardeschijf en geheugen worden verwisseld.
Dat gaat gewoon werken. Ik heb zelf geen IvyBridge ervaringen, maar ik dacht dat daar de schijf ook gewoon te vervangen is door een 2.5inch exemplaar.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 19:28:
Even ter bevestiging, gaat deze werken http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-121887 in een macbook pro (ivy bridge)? Als ik het goed begrepen heb, kan in de nieuwe macbook pro's ook een hardeschijf en geheugen worden verwisseld.
In oktober komt misschien een 13 inch retina macbook.
Al lijkt dit mij niet handig met alleen in integrated gpu en dual core cpu
Ja en effectief 1280x800 als ik de geruchten mag geloven...itsFuzeh schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 20:06:
In oktober komt misschien een 13 inch retina macbook.
Juist en vanwege die resolutie twijfel ik of Apple en 3e MacBook gaat lanceren met 13 inch. Ik geloof er niet in, twee13 inch types zijn er, de air en pro totaal verschillend. Maar daar ook nog een retina pro bij, zou ik niet doen als ik Tim Cook was.
Maar we zullen zien:)
Maar we zullen zien:)
Ik wil deze MBP overnemen van een vriend. Kan iemand een prijs indicatie geven?
15" voorjaar 2011 Core i7 2.0 met mat 1680 x 1050 scherm. (500GB, 4GB). 1 jaar oud.
thanks.
15" voorjaar 2011 Core i7 2.0 met mat 1680 x 1050 scherm. (500GB, 4GB). 1 jaar oud.
thanks.
[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 23-06-2012 20:39 ]
+- €1300Philflow schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 20:31:
Ik wil deze MBP overnemen van een vriend. Kan iemand een prijs indicatie geven?
thanks.
Zelf zit ik nog te twijfelen om mijn early 2011 MBP 15" (Samsung 830 SSD 256GB + 8GB + Case) te verkopen, en voor een rMBP te gaan. Hoogste bod dat ik heb mogen ontvangen ligt op €1370.
Misschien moet ik maar een vakantie naar Zwitserland/HK plannen, aangezien je honderden euros kan besparen. (Eigenlijk dus een goedkope vakantie
rMBP Base Model:
€1580 in HK
€1736 in NYC
€1876 in Zwitserland
€2053 in UK
€2096 in NL
(incl. locale taxes i.c.m. studentenkorting)
[ Voor 44% gewijzigd door OfferedPoet op 23-06-2012 21:43 ]
Thanks.
Goedkope vakantie ja... tenzij ze je bij de douane pakken denk ik.
Dat klopt. Maar zelfs als de douane je pakt, ben je nog goedkoper uit (via HK).Philflow schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:43:
[...]
Thanks.
Goedkope vakantie ja... tenzij ze je bij de douane pakken denk ik.
Daarnaast hebben ze mijn laptop nog nooit gecontroleerd. (USA->NL, HK->NL, China->NL etc.)
Zwitserland is misschien nog wel interessant, aangezien het nogal "vlakbij" zit
Verwijderd
Zwitserland heeft een bizarre toetsenbordlayout met allerlei vreemde tekens die een laptop onbruikbaar maken. Internationale toetsenborden zijn bij Apple in landen als Zwitserland en Duitsland alleen op bestelling te krijgen en dan is het maar de vraag of ze een Nederlands adres accepteren.Chuckiej schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:28:
Misschien moet ik maar een vakantie naar Zwitserland/HK plannen, aangezien je honderden euros kan besparen. (Eigenlijk dus een goedkope vakantie)
Ik erger me er ook aan dat alles in Nederland altijd het duurste moet zijn maar soms kun je dat maar beter accepteren.
Gelukkig heb ik vrienden in Zwitserland, HK, NYC, etc. wonenVerwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:59:
[...]
Zwitserland heeft een bizarre toetsenbordlayout met allerlei vreemde tekens die een laptop onbruikbaar maken. Internationale toetsenborden zijn bij Apple in landen als Zwitserland en Duitsland alleen op bestelling te krijgen en dan is het maar de vraag of ze een Nederlands adres accepteren.
Ik erger me er ook aan dat alles in Nederland altijd het duurste moet zijn maar soms kun je dat maar beter accepteren.
Is het echter mogelijk om van te voren te bestellen, om deze op te halen? (d.m.v. lokaal adres + evt. CC)
Naar mijn vrienden verzenden vind ik net teveel gedoe.
Ik wil een prijsverschil van 10-15% best wel accepteren. Helaas zitten we te praten over meer dan 20%. Prijsverschil met HK is ruim €500... Hiermee kan je een iPad of de duurdere versie van de rMBP van halen.
Zover ik weet kan je n Zurich in de Apple Store (Bahnhofstrasse) bestellen, en dan kan je het ophalen als het eenmaal binnen is. Ik ben er vandaag nog langs geweest en heb eindelijk kunnen spelen met een Retina MBP. Heerlijk apparaat, maar mijn MBP (Early 2011) voldoet nog (helaas) prima. Volgende update ben ik er zeker bij!Chuckiej schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 22:12:
[...]
Gelukkig heb ik vrienden in Zwitserland, HK, NYC, etc. wonen
Is het echter mogelijk om van te voren te bestellen, om deze op te halen? (d.m.v. lokaal adres + evt. CC)
Naar mijn vrienden verzenden vind ik net teveel gedoe.
Ik wil een prijsverschil van 10-15% best wel accepteren. Helaas zitten we te praten over meer dan 20%. Prijsverschil met HK is ruim €500... Hiermee kan je een iPad of de duurdere versie van de rMBP van halen.
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Nee, net even getest maar ik zie niets. Iemand anders wel?xoror schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:07:
Hebben jullie ook dit ook met de MBPR?
https://discussions.apple.../4034848?start=0&tstart=0
Je moet je background op donkergrijs zetten, en dan 10 a 20 mins safari op een plek zetten. bij voorkeur met wit. Ik zie het bij mij wel
ik draai 1920x1200.
Vrees dat mijnes terug moet
https://discussions.apple...90202#18690202%2318690202
nog meer mensen en meer info.
Lijk niet incidenteel vrees ik.
[ Voor 26% gewijzigd door xoror op 23-06-2012 23:30 ]
Ja klopt, ik heb de thread eerst gelezen en zoiets zou me direct opgevallen zijn. Ik heb hem nu vanaf afgelopen maandag en heb er al een week mee gewerkt. Op mijn werk laat ik hem vaak staan op mijn mail, dus dan zou ik dat ook moeten hebben. s avonds laat ik hem vaak op tweakers staan. Ik zie niets, dus denk idd dat je misschien pech hebt gehad?xoror schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:24:
Je moet je background op donkergrijs zetten, en dan 10 a 20 mins safari op een plek zetten. bij voorkeur met wit. Ik zie het bij mij welik draai 1920x1200.
Ik moet wel zeggen dat ik de energiestand op default heb staan. Dat betekend dat mijn scherm automatisch dimt in een paar minuten. Zou dat een verschil kunnen zijn?
Ik heb nog nooit een major release van een product meegemaakt waar niet op fora problemen opdoken. Dat zegt me nog niets, die paar die op internet staan. Je zou de aantallen tav de totale productie moeten weten.[b][message=38469863,noline]
[ Voor 19% gewijzigd door Teknix1982 op 23-06-2012 23:33 ]
Dimmen even uitzetten, je kan het al na een minuut of 20 zien. Ik zag het voor het eerst nadat ik een stream gekeken had. Ik lees veel meer mensen met zelfde prob. vrees het ergste.Teknix1982 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:31:
[...]
Ja klopt, ik heb de thread eerst gelezen en zoiets zou me direct opgevallen zijn. Ik heb hem nu vanaf afgelopen maandag en heb er al een week mee gewerkt. Op mijn werk laat ik hem vaak staan op mijn mail, dus dan zou ik dat ook moeten hebben. s avonds laat ik hem vaak op tweakers staan. Ik zie niets, dus denk idd dat je misschien pech hebt gehad?
Ik moet wel zeggen dat ik de energiestand op default heb staan. Dat betekend dat mijn scherm automatisch dimt in een paar minuten. Zou dat een verschil kunnen zijn?
Het lijkt eerder op te treden op 1920x1200
ben nu een stap lager aan het uit testen en het lijkt daar niet op te treden, maar ik test wel even nog uurtje
[ Voor 8% gewijzigd door xoror op 23-06-2012 23:43 ]
Nou ik ben nu al een tijdje bezig op internet dus bepaalde elementen zouden dan nu wel ingebrand zijn. Het scherm heeft in tussentijd niet meer gedimmt en ik heb photoshop even gestart en een volledige effen grijze afbeelding gemaakt. Deze fullscreen getoond en ik zie echt geen oneffenheden.xoror schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:34:
[...]
Dimmen even uitzetten, je kan het al na een minuut of 20 zien. Ik zag het voor het eerst nadat ik een stream gekeken had. Ik lees veel meer mensen met zelfde prob. vrees het ergste.
Het lijkt eerder op te treden op 1920x1200
Ik gebruik zelf ook 1920 x 1200. Ik hou het wel even in de gaten. Het trekt wel weer weg toch?
Ja hoor het trekt wel na een tijdje weg. maar het hoort niet voor z'n laptop.Teknix1982 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:45:
[...]
Nou ik ben nu al een tijdje bezig op internet dus bepaalde elementen zouden dan nu wel ingebrand zijn. Het scherm heeft in tussentijd niet meer gedimmt en ik heb photoshop even gestart en een volledige effen grijze afbeelding gemaakt. Deze fullscreen getoond en ik zie echt geen oneffenheden.
Ik gebruik zelf ook 1920 x 1200. Ik hou het wel even in de gaten. Het trekt wel weer weg toch?
vooral fel wit op donker grijs zie je snel. dus photoshop openen 300x300 velde wit vullen en dat wit laten voor min of 10. je background op donkergrijs zetten gedurende die 10 mins, dan zou je wel moeten zien.
misschien heb ik pech gehad, maar goed dat wordt morgen terugbrengen
anderen hebben foto's gemaakt, zoiets zie je dan:

[ Voor 17% gewijzigd door xoror op 23-06-2012 23:50 ]
Ik denk / hoop dat je pech gehad hebt met deze en de volgende gewoon goed is. Ik gebruik mijn laptop de hele week al op full brightness en ook veel aan de lader gehad dus dan had ik het echt wel gezien.xoror schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:48:
[...]
Ja hoor het trekt wel na een tijdje weg. maar het hoort niet voor z'n laptop.
vooral fel wit op donker grijs zie je snel. misschien heb ik pech gehad, maar goed dat wordt morgen terugbrengen
België: 2299 euroVerwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:59:
[...]
Denemarken: 2367 euro
Polen 2388 euro
Noorwegen: 2400 euro
...
De duurste is Nederland dan toch ook weer niet, in feite zelfs een van de goedkopere in Europa
klein uurtje verder en ik krijg het ook voor elkaar in best retina mode.
Menu van safari blijft vaak als gehost image achter. lijkt verder ook geen software issue, want als ik laptop uitzet en weer aanzet dan zie ik de ghosting nog steeds. switchen van resoluties helpt ook niet.
baggerzooi
Menu van safari blijft vaak als gehost image achter. lijkt verder ook geen software issue, want als ik laptop uitzet en weer aanzet dan zie ik de ghosting nog steeds. switchen van resoluties helpt ook niet.
baggerzooi
Ik heb vandaag in de winkel staan spelen met de retina MBP (weet niet welke processor) en de gewone nieuwe 13" MBP met i7. Het viel me op dat het scrollen in Safari op bijvoorbeeld store.apple.com/nl op de gewone MBP soepeler ging. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik vond het opvallend.
Volgens mij heeft de retina MBP nu dezelfde kortere toetsaanslag als de air (dus minder diep indrukken om al contact te maken), maar dat vond ik vrij lastig zo snel even te testen.
Edit : oeps, zie net dat het smooth scroll probleem hierboven al besproken werd. http://gathering.tweakers...message/38467494#38467494
Volgens mij heeft de retina MBP nu dezelfde kortere toetsaanslag als de air (dus minder diep indrukken om al contact te maken), maar dat vond ik vrij lastig zo snel even te testen.
Edit : oeps, zie net dat het smooth scroll probleem hierboven al besproken werd. http://gathering.tweakers...message/38467494#38467494
[ Voor 14% gewijzigd door Dancing_Animal op 24-06-2012 02:42 ]
Ik schrok ook van de afwezigheid van smoothness op mijn rMBP. Heb dus Gfxstatus geïnstalleerd en handmatig de dedicated GPU aangezet. Dat zorgt ervoor dat alles weer soepel gaat, alleen scrollen in Safari en Chrome Canary gaat nog traag, door de resolutie. Oude Chrome op lage resolutie is wel snel.
Ik hoor overigens van anderen dat dit opgelost is in Mountain Lion.
Ik hoor overigens van anderen dat dit opgelost is in Mountain Lion.
[ Voor 10% gewijzigd door Interfico op 24-06-2012 07:15 ]

[ Voor 99% gewijzigd door zeef op 24-06-2012 10:57 ]
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar Ook zie je op het apple forum dat er melding gemaakt wordt van demo modellen die het ook niet hebben. En gezien het aantal mensen dat je kunt vinden die er last van hebben op internet, zal het wel een hardware probleem zijn en kun je een nieuwe halen.xoror schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:43:
klein uurtje verder en ik krijg het ook voor elkaar in best retina mode.
baggerzooi
Ik zou me er niet te druk om maken en een nieuwe halen wanneer ze op voorraad zijn.
Ik heb er even een foto van gemaakt. Dit krijg je ook met menu bars etc.
Beetje vervelend met foto's bewerken. Hij gaat iig terug, als ze geen voorraad hebben dan geld terug, dan misschien maar wachten op rev b. Zo jammer dit.
[ Voor 21% gewijzigd door xoror op 24-06-2012 10:10 ]
Verwijderd
Zit nog met een vraagje ivm usb 3.0. Ik heb inmiddels 2 schijven die usb 3.0 zijn. Werken mijn usb 2.0 verlengkabels ook voor de usb 3.0 schijven? Lijkt me wel interessant om te weten ivm de rmbp die ik binnenkort ontvang.
IPS displays hebben wel vaker last van image retention, maar dat je daar na 10 minuten op een machine van 2200 al last van heb vind ik best schandalig.
Dit zijn de dingen die mij er altijd van weerhouden om direct na aankondiging nieuwe producten te kopen. Eerst even de kinderziektes afwachten.
Dit zijn de dingen die mij er altijd van weerhouden om direct na aankondiging nieuwe producten te kopen. Eerst even de kinderziektes afwachten.
Ik gebruik de MBPR nu al even hetvolgende wil ik wel even onder de aandacht wil brengen; hij heeft geen IR sensor meer.
Wat inhoud, je kunt je Harmony of andere remote niet meer gebruiken om je mediaplayer client (o.a. Plex) te bedienen.
Ik had al ergens gelezen dat de IR weggelaten was, dus het kwam niet als een verassing. Zijn er andere manier om toch een IR signaal te ontvangen? Ik gebruik nu gewoon mijn bluetooth muis en tb.
Zovlug de nieuwe mac mini aangekondigd wordt gaat die toch de mediacenter taken overnemen, moet die natuurlijk wel zijn IR poort behouden!
Oh en betreft die Display ghosting, ik heb het niet getest. Maar mocht ik er last van hebben dan zou ik hem niet nu direct vervangen maar over een paar weken, je gaat toch niet 3-4 weken zonder zitten.
Wat inhoud, je kunt je Harmony of andere remote niet meer gebruiken om je mediaplayer client (o.a. Plex) te bedienen.
Ik had al ergens gelezen dat de IR weggelaten was, dus het kwam niet als een verassing. Zijn er andere manier om toch een IR signaal te ontvangen? Ik gebruik nu gewoon mijn bluetooth muis en tb.
Zovlug de nieuwe mac mini aangekondigd wordt gaat die toch de mediacenter taken overnemen, moet die natuurlijk wel zijn IR poort behouden!
Oh en betreft die Display ghosting, ik heb het niet getest. Maar mocht ik er last van hebben dan zou ik hem niet nu direct vervangen maar over een paar weken, je gaat toch niet 3-4 weken zonder zitten.
[ Voor 15% gewijzigd door RVE_NL op 24-06-2012 10:20 ]
Verwijderd
Geneve hadden ze het basis model ook op voorraad, helaas moet je wel rekening houden met het volgende;
- Geen studenten korting
- 1 jaar garantie ipv 2 jaar garantie
- QWERTZ toetsenbord
Om die redenen heb ik hem in Nederland besteld..
- Geen studenten korting
- QWERTZ toetsenbord
azt33 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 22:15:
[...]
Zover ik weet kan je n Zurich in de Apple Store (Bahnhofstrasse) bestellen, en dan kan je het ophalen als het eenmaal binnen is. Ik ben er vandaag nog langs geweest en heb eindelijk kunnen spelen met een Retina MBP. Heerlijk apparaat, maar mijn MBP (Early 2011) voldoet nog (helaas) prima. Volgende update ben ik er zeker bij!
Volgens mij krijgen vervangende exemplaren voorrang op nieuwe bestellingen.RVE_NL schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:17:
Maar mocht ik er last van hebben dan zou ik hem niet nu direct vervangen maar over een paar weken, je gaat toch niet 3-4 weken zonder zitten.
^ Wat hij zegt.
Dit zal vast wel bekend zijn, maar toch even een "heads up": Zwitserland is geen lid van de EU, en dus hebben wij als Nederlander / Belg / [...] de mogelijkheid daar belastingvrij te kopen. Nu is de BTW in Zwitserland niet erg hoog, maar het scheelt toch.Chuckiej schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:28:
[...]
+- €1300
Zelf zit ik nog te twijfelen om mijn early 2011 MBP 15" (Samsung 830 SSD 256GB + 8GB + Case) te verkopen, en voor een rMBP te gaan. Hoogste bod dat ik heb mogen ontvangen ligt op €1370.
Misschien moet ik maar een vakantie naar Zwitserland/HK plannen, aangezien je honderden euros kan besparen. (Eigenlijk dus een goedkope vakantie)
rMBP Base Model:
€1580 in HK
€1736 in NYC
€1876 in Zwitserland
€2053 in UK
€2096 in NL
(incl. locale taxes i.c.m. studentenkorting)
Inderdaad dit lijkt me een ongelofelijke domper. Ben benieuwd hoe Saturn in Utrecht dit afhandeld.xoror schreef op zondag 24 juni 2012 @ 09:31:
Zo jammer dit.
Tsja, hier had ik laatst ook last van. Ik was in de Apple Store in Zurich en toen ik vroeg om een normaal US qwerty toetsenbord verwezen ze me meteen door naar de online Store. Bovendien zijn de verzendkosten vanuit Zwitserland vergeleken met Nederland echt enorm (weet niet hoe het zit met de apple store verzendkosten).Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:38:
Geneve hadden ze het basis model ook op voorraad, helaas moet je wel rekening houden met het volgende;
- Geen studenten korting
- QWERTZ toetsenbord
[...]
Ik zit er aan te denken binnenkort ook een nieuwe rMBP (basis model) of MBA (13" met 256GB SSD, 8 GB RAM) te kopen. Als er een 13" rMBP was, dan was de keuze niet zo moeilijk geweest. Grootste nadeel aan beiden vind ik ook wel dat er geen ethernet aansluiting (adapters tellen niet!) en kensington slot aan zit.
Probeer anders eens gfxCardStatus 2.2 te downloaden. Dit is nog een beta versie maar daarmee kun je de RMBP dwingen de GeForce te gebruiken voor rendering. Misschien dat dit iets uitmaakt? Ik denk hardop nu hoor.xoror schreef op zondag 24 juni 2012 @ 09:31:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb er even een foto van gemaakt. Dit krijg je ook met menu bars etc.
Beetje vervelend met foto's bewerken. Hij gaat iig terug, als ze geen voorraad hebben dan geld terug, dan misschien maar wachten op rev b. Zo jammer dit.
Dat gaat niet uitmaken. Dit is gewoon het LCD-scherm wat een kleeein beetje ghosting heeft.Teknix1982 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:46:
[...]
Probeer anders eens gfxCardStatus 2.2 te downloaden. Dit is nog een beta versie maar daarmee kun je de RMBP dwingen de GeForce te gebruiken voor rendering. Misschien dat dit iets uitmaakt? Ik denk hardop nu hoor.
Dat komt hier tevoorschijn omdat xoror daar de exact goede omstandigheden voor gecreëerd heeft, zo met z'n lichtgrijze achtergrond.
(Ik heb hier ook een scherm waar wat spul subtiel op ingebrand is en dat zie je ook alleen op grijs.)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Wellicht een stomme vraag, maar waar precies moet ik aangeven dat ik in aanmerking wil komen voor de "free upgrade" naar Mountain Lion?
Ik heb begrepen dat je dit binnen 30 dagen moet doen, nu heb ik van het weekend een MBP gekocht en het lijkt me toch wel lekker om in juli over te gaan op Mountain Lion.
Ik heb begrepen dat je dit binnen 30 dagen moet doen, nu heb ik van het weekend een MBP gekocht en het lijkt me toch wel lekker om in juli over te gaan op Mountain Lion.
Zodra Mountain Lion in juli is uitgekomen even kijken op http://www.apple.com/nl/osx/uptodate/Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:50:
Wellicht een stomme vraag, maar waar precies moet ik aangeven dat ik in aanmerking wil komen voor de "free upgrade" naar Mountain Lion?
Ik heb altijd deze kleur als achtergrond en meerdere MacBooks en IPS panels gehad. Dit is de eerste keer dat ik dit zie. Wat ik ook apart vindt is dat sommigen het niet hebben. Of wel hebben maar weer niet zien op demo modellen in de store. Lijkt dus dat sommige exemplaren meer last van hebben dan anderen.CyBeR schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:01:
[...]
Dat gaat niet uitmaken. Dit is gewoon het LCD-scherm wat een kleeein beetje ghosting heeft.
Dat komt hier tevoorschijn omdat xoror daar de exact goede omstandigheden voor gecreëerd heeft, zo met z'n lichtgrijze achtergrond.
(Ik heb hier ook een scherm waar wat spul subtiel op ingebrand is en dat zie je ook alleen op grijs.)
Overigens beetje ghosting voor 1 sec ofzo boeit me niet zo veel. maar dit blijft gewoon half uur, is niet goed.
[ Voor 7% gewijzigd door xoror op 24-06-2012 13:15 ]
Niet alle schermen hebben 't inderdaad.xoror schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:12:
[...]
Ik heb altijd deze kleur als achtergrond en meerdere MacBooks en IPS panels gehad. Dit is de eerste keer dat ik dit zie. Wat ik ook apart vindt is dat sommigen het niet hebben. Of wel hebben maar weer niet zien op demo modellen in de store. Lijkt dus dat sommige exemplaren meer last van hebben dan anderen.
Ik zeg ook alleen maar dat jij er op een scherm wat 't wel heeft de ideale omstandigheden voor gemaakt hebt
Verwijderd
Ok, thanks! Waar ik me "zorgen" over maakte was:
Maar dan heb ik dat stuk tekst verkeerd geïnterpreteerd.Customers must request their Up-to-Date upgrade within 30 days of purchasing their Mac computer. Customers who purchase a qualifying Mac between 11 June 2012 and the date when Mountain Lion is available in the Mac App Store will have 30 days from the OS X Mountain Lion release date to make a request.
Apart verschijnsel dit. Heb hier 2 matte 23" cinema displays staan, beide IPS en de oudste van de 2 heeft dit inbrandverschijnsel ook. Je zou verwachten dat dit verschijnsel in de loop der jaren bij nieuwe producten niet meer voor zou mogen komen.xoror schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:12:
[...]
Ik heb altijd deze kleur als achtergrond en meerdere MacBooks en IPS panels gehad. Dit is de eerste keer dat ik dit zie. Wat ik ook apart vindt is dat sommigen het niet hebben. Of wel hebben maar weer niet zien op demo modellen in de store. Lijkt dus dat sommige exemplaren meer last van hebben dan anderen.
Overigens beetje ghosting voor 1 sec ofzo boeit me niet zo veel. maar dit blijft gewoon half uur, is niet goed.
Geen Magsafe gaatje in de behuizing is ook wel idioot hoor. Je maakt mij niet wijs dat het ding zo propvol zit dat je dat gaatje er niet meer bij kan maken. En ander maak je het apparaat 1mm breder ofzo.
Weet iemand hier misschien waar je in brabant of gelderland (omgeving den bosch/nijmegen) een macbook pro met mat scherm kunt bekijken?
Bij A-Mac in Den Bosch hebben ze er waarschijnlijk wel.
Verwijderd
Voor Den Bosch -> http://www.apple.com/nl/b...Country=NLD&q=den%20bosch
Voor Nijmegen -> http://www.apple.com/nl/b...Country=NLD&q=den%20bosch
Voor Nijmegen -> http://www.apple.com/nl/b...Country=NLD&q=den%20bosch
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2012 17:33 . Reden: Typo ]
Hij heeft het over een matte 15 inch he, die staan vaak niet op display. In ieder geval niet toen ik bij Amac werkte (wel standaard op voorraad).
Ik studeer aan de Hogeschool Rotterdam en kan dus een MacBook Pro met 8% korting kopen. Bij de TU Delft is dit zelfs 12% (via *snip*). Wat als ik nou via de link van de TU een Mac bestel? Komen ze dat controleren ofzo?
[ Voor 9% gewijzigd door Daedalus op 24-06-2012 23:09 ]
Bijna niemand wordt gecontroleerd bij de studenten korting maar het komt wel voor. Het is niet toegestaan te bestellen via de TU Delft link als je niet studerend/werkzaam bent bij de TU Delft.
Dat snap ik
In Nijmegen staat hij in ieder geval niet.tabakje schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:50:
[...]
Dat snap ikMaar de macbook pro met mat display staat vaak niet tentoongesteld in de winkel.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Vandaag ging ik weer bij iCentre haarlem de rMBP kijken, bij het afspelen van films op youtube bleek dat de laptop hik kreeg, bleek de schuld van de instellingen te zijn en heb ik de reso even naar 1440x900 verandert en het werkte prima.
Toen ik wat zat te spelen met de bijgeleverde programma's werkte alles goed, behalve toen ik de rMBP op 2880x1800 reso instelde, ik dacht dat ik lag zag bij de effecten van Mac OS X en dat was zo.
Ik deed paar simpele handelingen als vensters minimaliseren, safari openen, vensters vergroten en de muis cursor op de iconen in het dock aanwijzen, omdat naast de rMBP de normale 15"MBP stond ging ik dat vergelijken, en ja er was sprake van lag de rMBP leek het niet bij te kunnen houden.
Eigenlijk is het een domme zet om gt650m in de rMBP te plaatsten, een GTX560 of een GTX660 was veel verstandiger met die resolutie, ik ben dus bang dat als de 13" rMBP uitkomt, dat de IGP 4000 van intel het absoluut niet trekt op 2560x1440 reso en krijgen we enorm veel last van lag.
Als ik een MBP neem dan is het de normale, ik hoop dat Apple verstandig blijft en de Retina versies naast de normale versies blijft aanbieden.
Toen ik wat zat te spelen met de bijgeleverde programma's werkte alles goed, behalve toen ik de rMBP op 2880x1800 reso instelde, ik dacht dat ik lag zag bij de effecten van Mac OS X en dat was zo.
Ik deed paar simpele handelingen als vensters minimaliseren, safari openen, vensters vergroten en de muis cursor op de iconen in het dock aanwijzen, omdat naast de rMBP de normale 15"MBP stond ging ik dat vergelijken, en ja er was sprake van lag de rMBP leek het niet bij te kunnen houden.
Eigenlijk is het een domme zet om gt650m in de rMBP te plaatsten, een GTX560 of een GTX660 was veel verstandiger met die resolutie, ik ben dus bang dat als de 13" rMBP uitkomt, dat de IGP 4000 van intel het absoluut niet trekt op 2560x1440 reso en krijgen we enorm veel last van lag.
Als ik een MBP neem dan is het de normale, ik hoop dat Apple verstandig blijft en de Retina versies naast de normale versies blijft aanbieden.
Hoe komt het dat ik op internet nog bijzonder weinig lees over 512 GB SSD schijven?
Ik ben van plan om de basis versie MacBook Pro -non retina aan te schaffen, en hier zelf een SSD schijf in te zetten. 256GB vind ik echter net iets te weinig, zijn er nog geen goede 512GB schijven?
Ik ben van plan om de basis versie MacBook Pro -non retina aan te schaffen, en hier zelf een SSD schijf in te zetten. 256GB vind ik echter net iets te weinig, zijn er nog geen goede 512GB schijven?
Ik zou bijna denken dat je echt niet goed gekeken hebt dan, de Samsung 830 serie wordt vrijwel overal (lees: op T.net en daarbuiten) bejubeld. Menig MBP bezitter die zo'n schijf in z'n MBP heeft gezet. Of de Crucial M4 serie als alternatief.
Verwijderd
- haal maar weg - reactie op ouder bericht
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2012 22:36 ]
Natuurlijk wel. De Samsung 830 bijvoorbeeld. Je leest er weinig over omdat ze nogal duur zijn, en een 128 of 256GB versie is prijstechnisch wat beter te behappen.Mandarijntje schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:22:
Hoe komt het dat ik op internet nog bijzonder weinig lees over 512 GB SSD schijven?
Nee, als je een USB 2.0 verlengkabel gebruikt, dan werkt de schijf gewoon als USB 2.0.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:11:
Zit nog met een vraagje ivm usb 3.0. Ik heb inmiddels 2 schijven die usb 3.0 zijn. Werken mijn usb 2.0 verlengkabels ook voor de usb 3.0 schijven? Lijkt me wel interessant om te weten ivm de rmbp die ik binnenkort ontvang.
Want de USB 3.0 aansluitingen zitten op een andere plaats (kijk maar eens in de stekker)
Verwijderd
De drivers die Apple nu heeft vppr deze SSD is beter dan die van Samsung. En vooral de onboard cache zorgt voor de hogere doorvoersnelheden.CyBeR schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:59:
[...]
Natuurlijk wel. De Samsung 830 bijvoorbeeld. Je leest er weinig over omdat ze nogal duur zijn, en een 128 of 256GB versie is prijstechnisch wat beter te behappen.
Ik vond op MacRumors (dit topic) deze link over het 'ghosting' fenomeen dat op IPS schermen redelijk normaal schijnt te zijn: Een link naar een Dell's support kbase artikel hier over. Ze noemen het Image Retention.
Maar het schijnt dus niet permanent te zijn. Ik heb nog nooit een IPS scherm gehad behalve mijn iPhone en iPad en daar heb ik zelden hetzelfde beeld op staan gedurende langere tijd. (Overigens heb ik ook geen rMBP, ik wacht tot ze met een 13" komen).
Maar het schijnt dus niet permanent te zijn. Ik heb nog nooit een IPS scherm gehad behalve mijn iPhone en iPad en daar heb ik zelden hetzelfde beeld op staan gedurende langere tijd. (Overigens heb ik ook geen rMBP, ik wacht tot ze met een 13" komen).
excessive time. several hours . dit krijg je al na min of 10. daarnaast heb ik meerdere ips panels. nog niet eerder meegemaakt. en als het normaal is waarom ruilt apple dan om of worden nieuwe units besteld?GekkePrutser schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:48:
Ik vond op MacRumors (dit topic) deze link over het 'ghosting' fenomeen dat op IPS schermen redelijk normaal schijnt te zijn: Een link naar een Dell's support kbase artikel hier over. Ze noemen het Image Retention.
beetje vaag dan
Verwijderd
massaproductie en aan de vraag voldoen, Apple krijgt meestal het quality level wel op het juiste niveau maar in het begin slippen er altijd schermen doorheen die eigenlijk niet moesten worden uitgeleverd...xoror schreef op maandag 25 juni 2012 @ 08:02:
[...]
excessive time. several hours . dit krijg je al na min of 10. daarnaast heb ik meerdere ips panels. nog niet eerder meegemaakt. en als het normaal is waarom ruilt apple dan om of worden nieuwe units besteld?
beetje vaag dan
Verwijderd
Zo te zien wil mediamarkt van zijn oude voorraad last gen macbook pro's en macbook airs / mini en imac af.
Doe er je voordeel mee.
Apple actie bij MM online (klik)
Doe er je voordeel mee.
Apple actie bij MM online (klik)
Denk dat de imacs mee doen, omdat tsjah, je ze ook niet uit gaat sluiten van de actie. lijkt me stug dat er ineens binnen een paar weken een kleine imac refresh aangekondigd wordt. hoop 't niet, wil retina imac
Haha ja, een 27" iMac met retina scherm. Met resolutie van holyshit bij heelveel.thijszor schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:12:
Denk dat de imacs mee doen, omdat tsjah, je ze ook niet uit gaat sluiten van de actie. lijkt me stug dat er ineens binnen een paar weken een kleine imac refresh aangekondigd wordt. hoop 't niet, wil retina imac
Verwijderd
iMac gaat er voorlopig niet komen met retina bij de volgende refrash.thijszor schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:12:
Denk eerder aan SSD + HD, USB 3.0
Een Retina iMac lijkt me voorlopig nog niet echt tot de mogelijkheden behoren. 5120 x 2880 is voor de gemiddelde videokaart op dit moment denk ik nog niet echt fijn te renderen. En of Apple de resolutie daarom flink gaat terugschroeven vraag ik me af. Het zou geweldig zijn als het zou gaan gebeuren, maar schermen met die grootte en resolutie lijken me nog iets verder weg in de toekomst. Zeker als we kijken naar de prijs, waarschijnlijk is dat op dit moment nog redelijk onbetaalbaar.BioHazard schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:39:
[...]
Haha ja, een 27" iMac met retina scherm. Met resolutie van holyshit bij heelveel.
De kans lijkt me groter, zoals hierboven al wordt gezegd dat er gewoon een Ivy Bridge update komt, met standaard SSD en USB 3.0 poorten. Maargoed, met Apple weet je het nooit tot het zover is. Zelf heb ik die verwachting in elk geval niet dat de 27" Retina gaat worden
De SSD die apple nu gebruikt is op basis van de Samsung 830. Dezelfde chips maar in een andere vorm.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:15:
[...]
De drivers die Apple nu heeft vppr deze SSD is beter dan die van Samsung. En vooral de onboard cache zorgt voor de hogere doorvoersnelheden.
Source: http://www.anandtech.com/show/6005/apples-new-ssd-its-fast
Dus die zijn echt niet beter.
Maar vraag is wanneer, je refreshed je imac lijn niet over een paar weken als je het 2 weken geleden had kunnen doen, denk ik zo. maar om er nou nog een half jaar mee te wachten is ook weer raar... , en retina imac is inderdaad niet echt haalbaar denk ikankhie schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:15:
[...]
Een Retina iMac lijkt me voorlopig nog niet echt tot de mogelijkheden behoren. 5120 x 2880 is voor de gemiddelde videokaart op dit moment denk ik nog niet echt fijn te renderen. En of Apple de resolutie daarom flink gaat terugschroeven vraag ik me af. Het zou geweldig zijn als het zou gaan gebeuren, maar schermen met die grootte en resolutie lijken me nog iets verder weg in de toekomst. Zeker als we kijken naar de prijs, waarschijnlijk is dat op dit moment nog redelijk onbetaalbaar.
De kans lijkt me groter, zoals hierboven al wordt gezegd dat er gewoon een Ivy Bridge update komt, met standaard SSD en USB 3.0 poorten. Maargoed, met Apple weet je het nooit tot het zover is. Zelf heb ik die verwachting in elk geval niet dat de 27" Retina gaat worden
Verwijderd
Had het over de driverkingofnima schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:20:
[...]
De SSD die apple nu gebruikt is op basis van de Samsung 830. Dezelfde chips maar in een andere vorm.
Source: http://www.anandtech.com/show/6005/apples-new-ssd-its-fast
Dus die zijn echt niet beter.
Iemand al Mountain Lion op een retina MBP geprobeerd? Ik ben benieuwd of de UI-lag daar is opgelost. Op Lion is het ondraaglijk.
UI lag?? Misschien ben ik wel gek maar ik zie dat niet. Kun je is omschrijven hoe dat eruit moet zien?Interfico schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:46:
Iemand al Mountain Lion op een retina MBP geprobeerd? Ik ben benieuwd of de UI-lag daar is opgelost. Op Lion is het ondraaglijk.
Oke, ik ben een beetje een leek (sorry) met een vraag
Heb een MBP 13 uit 2010 met 4GB RAM. Zou wel wat meer snelheid willen. Wat is verstandiger:
Een nieuwe kopen (2011 model voor 999) of mijn huidige upgraden met 256GB Samsung SSD en 8GB RAM.
Denk dat ik voor mijn 2010 model 700 euro kan krijgen, dus moet 299 bijleggen voor 2011 mode. SSD en RAM voor in mijn 2010 model gaan mij totaal 220 kosten.
Heb ook een Air overwegen, maar 128gb is gewoon te weinig en vind het 256gb model te duur
Heb een MBP 13 uit 2010 met 4GB RAM. Zou wel wat meer snelheid willen. Wat is verstandiger:
Een nieuwe kopen (2011 model voor 999) of mijn huidige upgraden met 256GB Samsung SSD en 8GB RAM.
Denk dat ik voor mijn 2010 model 700 euro kan krijgen, dus moet 299 bijleggen voor 2011 mode. SSD en RAM voor in mijn 2010 model gaan mij totaal 220 kosten.
Heb ook een Air overwegen, maar 128gb is gewoon te weinig en vind het 256gb model te duur
Ik denk persoonlijk dat je met 700 aan de te hoge kant zit, 600-650 is realistischer. Ik denk dat je hem beter kunt gaan upgraden.
Wat doe je met je systeem? Als je weinig cpu-intensieve software gebruikt, zou ik je huidige systeem upgraden met een SSD. Dat geeft je de grootste performance toename.M.C. schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:10:
Oke, ik ben een beetje een leek (sorry) met een vraag
Dan zou ik nu voor een Samsung 830 256GB en nieuw RAM gaan. Kan je zeker nog een jaar of twee mee vooruit. Ondertussen lekker sparen voor een 13" retina macbook 2014
Oke thanks, dan gaat het dat indd worden. (en zeker sparen voor de retina MBP voor de toekomst)
Heerlijke machine's toch die MacBooks!
Heerlijke machine's toch die MacBooks!
Scrollen in Safari of Chrome Canary gaat met hooguit 20 fps, tegenover 50 op een vergelijkbare "normale" MBP. Resizen van die vensters net zo.Teknix1982 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:06:
[...]
UI lag?? Misschien ben ik wel gek maar ik zie dat niet. Kun je is omschrijven hoe dat eruit moet zien?
Het gaat allemaal gewoon helemaal niet vloeiend. Zelfs scrollen in de finder gaat niet altijd even lekker.
Haha ik zal wel gek zijn dan maar zie dat verschil niet met mijn vorige macbook pro. 17" versie uit 2010. Die is ook nog wel in het bedrijf, ik ga morgen wel even vergelijken. Ben wel even benieuwd.Interfico schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:46:
[...]
Scrollen in Safari of Chrome Canary gaat met hooguit 20 fps, tegenover 50 op een vergelijkbare "normale" MBP. Resizen van die vensters net zo.
Het gaat allemaal gewoon helemaal niet vloeiend. Zelfs scrollen in de finder gaat niet altijd even lekker.
Op welke resolutie heb je hem nu staan? Het schijnt niet bij alle resoluties hetzelfde te zijn...
1920 x 1200pposthoorn schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:19:
Op welke resolutie heb je hem nu staan? Het schijnt niet bij alle resoluties hetzelfde te zijn...
Resolutie maakt geen verschil. Wereld van verschil met mijn iMac. Op andere fora zijn er veel mensen die dit opgemerkt hebben. Blijkbaar is het in Mountain Lion aanzienlijk beter.pposthoorn schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:19:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Maak voor specifieke vragen en problemen een nieuw topic. Dan krijgt je vraag of probleem de aandacht die het verdient en het topic blijft goed te volgen.
Maak voor specifieke vragen en problemen een nieuw topic. Dan krijgt je vraag of probleem de aandacht die het verdient en het topic blijft goed te volgen.