Algemene vraag: wat doe je als je zo vlak voor transport nog iets tegenkomt? Het lijkt me wat laat om opnieuw daarover te onderhandelen?Lonestander schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:12:
Volgende week vrijdag zal bij ons het transport plaats vinden van ons eerste huis. Nu is de notaris afspraak om 12.00, en heeft de makelaar een inspectie afspraak om 11.00 gepland. Dit zou in houden dat we maar een half uur de tijd hebben om te inspecteren.
Ik denk dat dit te kort is om het huis en de bijgebouwen even helemaal grondig door te lopen. Iemand die wat meer licht hierop zou kunnen werpen met eigen ervaringen of iets dergelijks?
Dit lijkt me meer iets voor tijdens een tweede keer kijken, cq als aandachtspunten voor een bouwkundige keuring. Bij een opleverinspectie lijkt het me te laat voor dit soort dingen eigenlijk.yinx84 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:46:
Kijk goed naar de afwerking van het lood op het dak, rond de uitbouwingen/ramen/kapellen. Dit zegt meestal veel over de staat van het dak. Neem ook een priem of een schroevendraaier mee om voorzichtig als niemand kijkt onder de kozijnen en ander houtwerk te porrendat geeft een goed beeld wat de staat is. Bij één van de eerste huizen waar ik ben gaan kijken zagen de kozijnen aan de buitenkant er goed uit, maar aan de onderste rand was alles broos en ging de priem er zonder enige kracht zo in.
[ Voor 36% gewijzigd door ATS op 19-11-2013 12:08 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant