DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:52:
[...]
Of je een testament nodig hebt, durf ik je niet te zeggen. Gevoelsmatig zou ik zeggen van wel, inderdaad omdat anders de familie de erfgenaam is.
Maar bij levensverzekeringen, of beter, overlijdensrisicoverzekeringen is er een simpel trucje om successierechten te omzeilen. Hij verzekert haar leven, en zij verzekert zijn leven. Als zij overlijdt, krijgt hij uitgekeerd, en andersom.

Dat snap ik wel, maar dat was mijn vraag niet

Tnx, dit is inderdaad een goede bron waar ik wat mee kan
[edit] Ik heb het nagelezen, en deze website legt inderdaad duidelijk uit hoe het zit, conclusie, het erven van het gemeenschappelijk vermogen (zoals beschreven in de samenlevingsovereenkomst) is gedekt, mocht je meer willen regel dan heb je een testament nodig
[edit2]
Wat dan trouwens wel een probleem oplevert is in het geval dat beide partners vlak na elkaar overlijden tijdens bijv. een auto ongeluk.
Man en Vrouw krijgen auto ongeluk
Man overlijdt direct en de vrouw overlijdt 2 dagen hierna aan haar verwondingen.
Resultaat, vrouw erft helft van het huis van haar man, vrouw volledig eigenaar voor 2 dagen..
Vrouw overlijdt alsnog, familie van de vrouw krijgt alles, familie van de man krijgt niets (van de gemeenschappelijke boedel dan, dus het huis).
Als je dit wil regelen zul je een testament moeten hebben begrijp ik er nu van
[
Voor 27% gewijzigd door
Grolsch op 23-10-2013 16:29
]