Ervaring met huis kopen deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 127 Laatste
Acties:
  • 751.878 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroach
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ons bod is geweigerd (verrassend...) zonder tegenbod. Ze willen eerst een fatsoenlijk bod. Volgens mij best bizar om te vragen in deze markt. Ben geneigd om meteen een eindbod te geven met take it or leave it. Wij hebben geen haast, willen pas per april een huis hebben, dus nog tijd zat...

Iemand anders ervaring mee met zo'n situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 20:56
Ja, vorig jaar alweer. In mei bod gedaan, werd niet serieus genomen. We zijn iets tegemoet gekomen (tot het bedrag waar ik op uit wilde komen) maar er werd nog steeds veel te veel gevraagd.

Heb vriendelijk maar beslist laten weten dat het dan, helaas voor ons, niet doorging.
In juli, 2,5 maand later zijn wij opgebeld door de verkopend makelaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

theroach schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:17:
Ons bod is geweigerd (verrassend...) zonder tegenbod. Ze willen eerst een fatsoenlijk bod. Volgens mij best bizar om te vragen in deze markt. Ben geneigd om meteen een eindbod te geven met take it or leave it. Wij hebben geen haast, willen pas per april een huis hebben, dus nog tijd zat...

Ook hier ervaring: mensen vroegen 239k voor een woning terwijl het A: veel aandacht nodig had (het was nog net geen kluswoning, badkamer boven was wel vernieuwd) en B: alle andere en zelfs grotere woningen in die straat/wijk waren goedkoper. Het was een woning van erfgenamen en was geheel vrij van hypotheek etc, en stond ook al gigantisch lang leeg (2 jaar leeg, meer dan 1 jaar in de verkoop). Long story short: ze wilden gewoon keihard cashen. :P Eerste bod gedaan van 180k wegens de hoop gebreken, werd niet serieus genomen (ze kwamen wel met een tegenbod van 220k). Een tijdje later zijn we opnieuw gaan onderhandelen en deden we een beginbod van 190k, komen ze met een tegenbod dat hoger is dan hun laatste tegenbod. 8)7 Uiteindelijk is het op 5k verschil afgeketst (wij boden 195k, makelaar had die mensen eindelijk aan hun verstand gepraat gekregen dat ze echt flink moesten zakken, anders zou die woning nog lang te koop blijven staan) en ze wilden minimaal er 2 ton voor hebben. Uiteindelijk hebben we dat niet gedaan en hebben we een andere woning gekocht. Vlak nadat we die andere woning gekocht hadden zakte de vraagprijs ineens van 239k naar 210k en is het 1 week later verkocht. Voor hoeveel weet ik niet, maar ik vermoed dat dat wel eens onder de 195k kan zijn. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 19:14

dommerick

is domm

Wij hebben zelf van de week een openingsbod gedaan dat 12,8% onder de vraagprijs was. Leek ons redelijk voor het beginnen van het biedingsproces. De verkopende makelaar gaf aan dat de bank er ook bij betrokken is en dat ze graag direct een eindbod willen.

Onze max was in principe 220k. Hier zijn we nog 2,5k van afgeweken en nu uitgekomen op een bod van 217,5. Ik ben benieuwd of het voldoende is. We zijn de verkopende partij in ieder geval tegemoet gekomen op basis van de ontbindende voorwaarden. Dit plus de stijging is hopelijk voldoende. Er moet namelijk nog flink wat gebeuren aan de woning.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik heb ook in deze situatie gezeten, maar in mijn geval was de makelaar zo vriendelijk om de minimum prijs vrij snel te noemen. Ik zat daar met mijn max 10K onder. Later is deze woning wel verkocht, ik weet niet voor welke prijs. Desalniettemin is deze tijd imo niet geschikt voor spelletjes: de 'take it or leave it' strategie is zeker geen slechte. Beide partijen weten dan immers waar ze aan toe zijn. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freek19
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-05-2021

Hier ook een zelfde verhaal, woning stond te koop voor 260k, eerste bod van 217,5k verassend genoeg ook afgewezen zonder tegenbod...wel toen samen met de partner een max bedrag afgesproken wat we voor de woning over hadden.
Na de afwijzing een maandje niets meer laten horen en toen belde de verkopend makelaar op of we niet nog een bod wilden doen op de woning. We hebben toen een bod gedaan van 225k excl. allerlei extra's (alarmsysteem, airco, gordijnen etc.) Uiteindelijk om een lang verhaal kort te maken op een eindbod net boven de 230 uitgekomen wat toen geaccepteerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Nou ja, bizar lijkt mij niet het juiste woord hier. Het is het goed recht van de verkoper om jouw bod te laag te vinden en er daarom niet meer verder op in te gaan. Ondanks dat je, afgaande op de huidige woningmarkt, natuurlijk wel een punt hebt met je lage bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Zucht makelaars, zij hebben echt een reputatie laag te houden.. Die knuppel had ons bod nog niet eens door gegeven aan de eigenaar. Ik had de eigenaar overigens gesproken tijdens de open huizen dag, die gaf zelf aan of dat die niet zeker wist of de makelaar het huis wel wilde verkopen :P

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 16:48
De makelaar zag zijn provisie verdampen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
darkmage schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:53:
De makelaar zag zijn provisie verdampen....
Niet verkopen is geen provisie. Dus lager verkopen lijkt me voor de makelaar beter dan niet ....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-09 07:54
Ik heb zojuist mijn (concept) koopakte ontvangen van de makelaar. Ik wil de koop in laten schrijven in het kadaster door de notaris, alleen staat er het volgende in:
Partijen geven de notaris hiermee wel opdracht deze overeenkomst zo spoedig mogelijk in de
openbare registers in te laten schrijven, doch niet eerder dan dat de koper een
hypothecaire geldlening of het aanbod daartoe van een erkende
geldverstrekkende instelling heeft verkregen (artikel 16.1.b. en 16.1.c.)
en na overeenstemming verkoper en zijn hypotheeknemer (artikel 19).
De aan deze inschrijving verbonden kosten komen voor rekening van koper
Is dit standaard? Ik ging er vanuit dat ik deze direct na de bedenktijd van drie dagen in kon laten schrijven?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op zich wel logisch, want tot dat moment kun jij mogelijk nog ontbinden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Ons begin bod is afgeketst (zoals verwacht, vraagprijs is 175k). Tegenbod gekregen die dichtbij de vraagprijs zit, dat gaan we natuurlijk niet doen. Denk nu na over een tegenbod, wil eigenlijk niet te snel omhoog, anders weten zij dat wij een hoop geld uit onze hoge hoed te toveren en dat kunstje dus nog een keer kunnen flikken. Dus All-In of speling houden op het bedrag waar wij uit willen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Voor beide valt denk wel wat te zeggen. Het is afhankelijk van een hoop factoren. Het belangrijkste is dat je voor jezelf echt een maximum bepaalt en daar dus ook onder blijft. Je strategie vooral richten op het bedrag dat je voor ogen hebt.

Zelf zou ik niet zo veel heen en weer willen bieden, dus zou ik gewoon een stap richting je richting gaan, maar niet zo snel een veel grotere stap maken dan de verkoper. Maar het is natuurlijk ook afhankelijk of je je eerste bod erg laag/hoog gedaan hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door Woy op 16-10-2013 18:09 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Woy schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:06:
Voor beide valt denk wel wat te zeggen. Het is afhankelijk van een hoop factoren. Het belangrijkste is dat je voor jezelf echt een maximum bepaalt en daar dus ook onder blijft. Je strategie vooral richten op het bedrag dat je voor ogen hebt.

Zelf zou ik niet zo veel heen en weer willen bieden, dus zou ik gewoon een stap richting je richting gaan, maar niet zo snel een veel grotere stap maken dan de verkoper. Maar het is natuurlijk ook afhankelijk of je je eerste bod erg laag/hoog gedaan hebt.
Het bod was ook laag met het doel in het midden te eindigen, wij hebben ook een maximum bedrag voor ogen. Ik ga nu wel een bod plaatsen die een stap hoger zal zijn (6500 euro), en dan hebben wij nog speling van 2500-3500 euro tot het maximum bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week langs de Hypotheker geweest, afsluitprovisie van maar liefst 3.000 euro !

Gisteren ook even een afspraak gemaakt bij de lokale Rabobank en daar zijn de kosten 1.050, mits ik van te voren de documenten oplaad op hun website ..

Ik ben me bewust van het feit dat een bank een iets ander advies zal geven dan de Hypotheker, maar wie weet of ze voor de rest hetzelfde doen als de Hypotheker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMLM
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-04-2022
Ik had ook eerst een bod gedaan met het gedachte om een beetje in het midden te komen van mijn bod en de vraagprijs. Maar ik kreeg een tegenbod die maar ietsje lager was dan de vraagprijs.
Toen dacht ik al dat het niets werd en heb maar een eindbod neergelegd, met de gedachte niet geschoten is altijd mis. Na wat heen en weer over de voorwaarden is hij toch uiteindelijk geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
MMLM schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:26:
Ik had ook eerst een bod gedaan met het gedachte om een beetje in het midden te komen van mijn bod en de vraagprijs. Maar ik kreeg een tegenbod die maar ietsje lager was dan de vraagprijs.
Toen dacht ik al dat het niets werd en heb maar een eindbod neergelegd, met de gedachte niet geschoten is altijd mis. Na wat heen en weer over de voorwaarden is hij toch uiteindelijk geaccepteerd.
3de bod word ons "we kunnen er echt niet meer uithalen :') "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 22:24
Wellicht voor de zoekenden onder jullie is dit wel wat: 't Harde.
Ik besef heel goed dat de woningmarkt op z'n gat ligt, maar hierbij krijg ik wel het idee dat de verkoper behoorlijk wanhopig is.
Zou dit pandje toch wel iets hoger inschatten dan de genoemde prijs... :?

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:06
Spoetnik385 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:11:
Ik besef heel goed dat de woningmarkt op z'n gat ligt, maar hierbij krijg ik wel het idee dat de verkoper behoorlijk wanhopig is.
Bizar inderdaad. https://www.bva-auctions.com/auction/index/5131
Bijzondere prijswijzigingen trouwens ook : http://www.huizenzoeker.n...e/damweg-1-a/details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:25
Vanmiddag een huis in Duitsland voor de tweede keer gaan bezichtigen.
Erg mooi huis, eigenlijk helemaal af.

Ik twijfel alleen over de grootte (of beter het idee dat ik er van krijg) van de woonkamer. De woonkamer, eetkamer en keuken zijn van elkaar gescheiden door mooie oude schuifdeuren met glas in lood erin.

In totaal is de woningoppervlakte 105m2 wat voor twee volwassen en op termijn een kleine De_Bastaard erbij niet heul klein toch ? Kwa kamer grootte boven is het prima te doen.. Twee grote slaapkamers en een kleinere...

Keuzes keuzes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee man, ordinair kamperding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:17:
Afgelopen week langs de Hypotheker geweest, afsluitprovisie van maar liefst 3.000 euro !

Gisteren ook even een afspraak gemaakt bij de lokale Rabobank en daar zijn de kosten 1.050, mits ik van te voren de documenten oplaad op hun website ..

Ik ben me bewust van het feit dat een bank een iets ander advies zal geven dan de Hypotheker, maar wie weet of ze voor de rest hetzelfde doen als de Hypotheker?
Uh... lees je even in? Iets ander advies is natuurlijk understatement van de eeuw. Rabobank adviseert alleen Rabobank. Hypotheker adviseert hypotheken die aardig wat tiende procenten lagere rente hebben. Dat bemiddelingsgeld heb je er dan zo weer uit. Tenzij ze je bij Rabo echt een goed aanbod kunnen doen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 29-09 22:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar zijn vraag was of de uitgevoerde werkzaamheden verder hetzelfde zijn. En ja, dat is zo. Na je adviesgesprek regelen zij alle papierwerk. Jij moet dan nog tekenen, en alles is geregeld. Als hypotheekverstrekker hebben ze een zorgplicht. Zij rekenen dus net zo goed door wat er gebeurt bij ontslag, arbeidsongeschiktheid, inkomensterugval, en wat nog meer zoals een onafhankelijke adviseur zou doen.

Inderdaad, je hebt de keuze uit Rabo hypotheken, en bij de verzekeringen uit Interpolis. Maar als je je daar prettig bij voelt en een goed aanbod krijgt, waarom niet?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 00:05:
[...]

Nee man, ordinair kamperding.
lol idd.

Zou me niks verbazen als t officieel nog een stacaravan is ook :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Omdat je waarschijnlijk duurder uit bent, maar als je dat geen probleem vindt, moet je dat natuurlijk gewoon doen.
DrivinUCrazy schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 07:50:
Maar zijn vraag was of de uitgevoerde werkzaamheden verder hetzelfde zijn. En ja, dat is zo. Na je adviesgesprek regelen zij alle papierwerk. Jij moet dan nog tekenen, en alles is geregeld. Als hypotheekverstrekker hebben ze een zorgplicht. Zij rekenen dus net zo goed door wat er gebeurt bij ontslag, arbeidsongeschiktheid, inkomensterugval, en wat nog meer zoals een onafhankelijke adviseur zou doen.

Inderdaad, je hebt de keuze uit Rabo hypotheken, en bij de verzekeringen uit Interpolis. Maar als je je daar prettig bij voelt en een goed aanbod krijgt, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Natuurlijk, je moet vergelijken. Maar staar je niet blind op de tarieven op de website. Rabo is niet één bank, en de lokale banken bieden vaak kortingen ten opzichte van de standaard prijs.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 19:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als het goed is heb je een maximumbedrag in je hoofd wat je het waard vindt. Als dat ver onder de vraagprijs zit, en jouw bod was daarom ook ver (maar nog ietsje verder) onder de vraagprijs, is het denk ik hopeloos en kan je beter zeggen dat je het graag zou willen kopen, afziet van een nieuw bod, maar graag een beter tegenbod hoort. Anders einde oefening.

Dat gedoe met zogenaamde 'eindboden' maken volgens mij echt geen indruk. Als je ziet hoeveel mensen daar op terug komen. Onderhandelingen staken en bereid zijn weg te lopen maakt wel indruk. Maar dan moet je echt zeker weten dat je stiekem die prijs er niet alsnog voor over hebt.

Maar misschien hebben die mensen gewoon al vier mensen die een bod doen of meerdere geinteresseeren. Er zijn genoeg huizen die wel voor een prima prijs op de markt komen en die verkopen snel voor prijzen die dichtbij de vraagprijs zitten. Het is natuurlijk niet zo dat omdat de huizenmarkt slecht is, iedereens vraagprijs met 20% naar beneden moet :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Locatie gezien? Leuk hoor, aan de A28 wonen... Je kan wel goedkoop "uit eten" als je daar gaat wonen, want je loopt zo even naar het AC restaurant.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is geen mooie woning en de locatie kan je wat over twijfelen, maar dit is duidelijk ook geen mobiele villa hoor :P. Dit is gewoon een echte stenen woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Met muren die kunnen omklappen zodat je met de woonwagen er vandoor kunt in het geval een inval door de belastingdienst :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Uh een volle % onder de landelijke Rabobank rente? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Naast dat ze overigens niet meer lokaal mogen stunten met rentes, maar goed.

http://hypotheekrentes.nl...r&sort=nhg#rentetabel-box
ATS schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:30:
Natuurlijk, je moet vergelijken. Maar staar je niet blind op de tarieven op de website. Rabo is niet één bank, en de lokale banken bieden vaak kortingen ten opzichte van de standaard prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroach
  • Nu online
JvS schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:45:
[...]

Als het goed is heb je een maximumbedrag in je hoofd wat je het waard vindt. Als dat ver onder de vraagprijs zit, en jouw bod was daarom ook ver (maar nog ietsje verder) onder de vraagprijs, is het denk ik hopeloos en kan je beter zeggen dat je het graag zou willen kopen, afziet van een nieuw bod, maar graag een beter tegenbod hoort. Anders einde oefening.

Dat gedoe met zogenaamde 'eindboden' maken volgens mij echt geen indruk. Als je ziet hoeveel mensen daar op terug komen. Onderhandelingen staken en bereid zijn weg te lopen maakt wel indruk. Maar dan moet je echt zeker weten dat je stiekem die prijs er niet alsnog voor over hebt.

Maar misschien hebben die mensen gewoon al vier mensen die een bod doen of meerdere geinteresseeren. Er zijn genoeg huizen die wel voor een prima prijs op de markt komen en die verkopen snel voor prijzen die dichtbij de vraagprijs zitten. Het is natuurlijk niet zo dat omdat de huizenmarkt slecht is, iedereens vraagprijs met 20% naar beneden moet :).
2 weken geleden hebben we een tweede bezichtiging gehad en daarbij zei de makelaar dat de verkopers in scheiding liggen en dat er momenteel geen andere geïnteresseerden zijn. Voor ons gevoel een goed uitgangspunt. Het huis voldoet aan alle eisen, alleen de prijs is ver boven wat het waard is volgens ons. Nu is vandaag een huis in dezelfde straat te koop gekomen welke 40k (209.500) onder 'ons' huis (249k) te koop staat. 'Ons' huis staat al 5,5 maanden te koop, is daarnaast wel iets groter in woonoppervlak (9 m2) en perceeloppervlak (19m2) en is mbt keuken, badkamer en wc mooier/nieuwer (ook een eis van ons). Vandaag willen we een iets hoger openingsbod doen (210k) en daarmee zeker meenemen dat er een ander huis in de straat te koop staat welke fors goedkoper is en dat we geïnteresseerd zijn... We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Vandaag bij ons 2e huis een bezichtiging doen. Zou ook een derde huis bezichtigen (had 3 huizen op het oog) maar gisteravond gebeld dat deze verkocht is onder voorbehoud, dus die gaat niet door! best balen, maar staat nog genoeg te koop gelukkig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

theroach schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:36:
2 weken geleden hebben we een tweede bezichtiging gehad en daarbij zei de makelaar dat de verkopers in scheiding liggen en dat er momenteel geen andere geïnteresseerden zijn.
:X Het zou je makelaar maar zijn zeg... De makelaar wordt toch geachte voor de verkoper te werken? Leuk voor jou, maar dit soort informatie weggeven lijkt me niet in het belang van de verkoper. Maar goed, zelf ook al eens dit soort dingen gezien bij het bezichtigen van een huis. De makelaar die zelf wees dat er achter het gordijn schimmel op de muur zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 15:48
ATS schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:46:
[...]

:X Het zou je makelaar maar zijn zeg... De makelaar wordt toch geachte voor de verkoper te werken? Leuk voor jou, maar dit soort informatie weggeven lijkt me niet in het belang van de verkoper. Maar goed, zelf ook al eens dit soort dingen gezien bij het bezichtigen van een huis. De makelaar die zelf wees dat er achter het gordijn schimmel op de muur zat...
Hiermee piekt je interesse, terwijl dat helemaal niet per se hoeft te betekenen dat je een koopje hebt. Sterker nog, het hoeft niet eens waar te zijn. Het belang van de koper is ook dat jij interesse hebt, uiteindelijk staan onderhandelingen toch op zichzelf. Het huis wordt niet minder waard omdat hun scheiden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je gaat nu van 205 naar 210 als openingsbod? Terwijl de eerste is weggewimpeld? Wil je het huis echt maar voor max 225.000 kopen neem ik dan aan? Dan zou ik gewoon weglopen en zeggen dat je het graag wilt kopen als er een tegenbod komt. Dat maakt naar mijn mening veel meer indruk dan die muizenstapjes naar elkaar toe kruipen (en de eerste paar keer afgewezen worden). Ik zou graag de 'upper hand' willen houden en dat doe je niet door (een heel klein beetje) te dansen naar hun pijpen. Onderhandelen zou ik pas doen als je een fatsoenlijk tegenbod hebt gehad.

Overigens is 10m2 groter, een tuin van 20m2 groter en een nieuwe sanitair en keuken rustig wel wat waard natuurlijk. Dat is gewoon een ander klasse huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroach
  • Nu online
JvS schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:56:
Je gaat nu van 205 naar 210 als openingsbod? Terwijl de eerste is weggewimpeld? Wil je het huis echt maar voor max 225.000 kopen neem ik dan aan? Dan zou ik gewoon weglopen en zeggen dat je het graag wilt kopen als er een tegenbod komt. Dat maakt naar mijn mening veel meer indruk dan die muizenstapjes naar elkaar toe kruipen (en de eerste paar keer afgewezen worden). Ik zou graag de 'upper hand' willen houden en dat doe je niet door (een heel klein beetje) te dansen naar hun pijpen. Onderhandelen zou ik pas doen als je een fatsoenlijk tegenbod hebt gehad.

Overigens is 10m2 groter, een tuin van 20m2 groter en een nieuwe sanitair en keuken rustig wel wat waard natuurlijk. Dat is gewoon een ander klasse huis.
We zijn van 203k naar 210k gegaan. Eerst wilden we 212k bieden, maar omdat het andere huis in de straat te koop kwam vandaag zijn we naar 210k gegaan. Als ze nu weer niets doen geven we ons eindbod en zeggen we laat maar weten als je ooit nog op ons bod in wilt gaan, wij gaan door...

Keuken in andere huis in de straat is ook nieuw (obv foto's uiteraard) en badkamer en wc is wat minder. Maar in het huis waar we op bieden zitten de badkamer en wc er ook al weer 3 jaar in, dus wat betreft waarde is dit ook gedaald agv afschrijving en gebruik... Verschil in m2 is wat waard, voor ons max 225k (en dat is 15,5k hoger dan het andere huis in de straat) en dat is gelijk aan aankoopwaarde door huidige eigenaars in 2009...

Onze mening over het huis is dat het naar ons wens is, maar dat zijn meer huizen, we gaan dus niet het onmogelijke doen om dit huis te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
theroach schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:17:
[...]
We zijn van 203k naar 210k gegaan. Eerst wilden we 212k bieden, maar omdat het andere huis in de straat te koop kwam vandaag zijn we naar 210k gegaan. Als ze nu weer niets doen geven we ons eindbod en zeggen we laat maar weten als je ooit nog op ons bod in wilt gaan, wij gaan door...
Dat zou ik zeker niet doen. Als er geen reactie komt, zou ik gewoon helemaal geen bod meer neerleggen, maar gewoon weglopen. Maar ook als je wel een eindbod neerlegt zou ik daar gewoon een geldigheid van maximaal een paar dagen aan hangen. Anders geef je de verkopers wel de indruk dat ze gewoon rustig over je bod na kunnen denken, en voelen ze dus geen druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ATS schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:46:
[...]

:X Het zou je makelaar maar zijn zeg... De makelaar wordt toch geachte voor de verkoper te werken? Leuk voor jou, maar dit soort informatie weggeven lijkt me niet in het belang van de verkoper.
Je wil niet weten hoe vaak we dat al bij de eerste bezichtiging kregen te horen. Sterker nog: ooit eens bij een Open Huis meteen bij entree van de makelaar te horen gekregen dat meneer vreemd was gegaan en met een ander was samen gaan wonen en daarom de woning asap verkocht moest worden. Vervolgens kregen we te horen dat die vraagprijs een vanaf-prijs was en we wisten meteen al dat we niet met de meest degelijke makelaar te maken hadden. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Zo 2de bod is door gegeven, verkopende makelaar roept steeds dat er meerdere geïnteresseerde zijn. Alleen hebben die personen nog geen bod uitgebracht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:11
JerX schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:07:
Zo 2de bod is door gegeven, verkopende makelaar roept steeds dat er meerdere geïnteresseerde zijn. Alleen hebben die personen nog geen bod uitgebracht :+
De verkopend makelaar roept altijd dat er meerdere geinteresseerden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zojuist een bod gedaan op een appartement in Breda wat voor 189K (kwam van 200K in 2012) te koop staat. 150K geboden. Ze hadden een tijd geleden een bod gehad van 163K, maar de situatie is met de zwangerschap ook veranderd. Heel benieuwd..

[ Voor 4% gewijzigd door Elect op 17-10-2013 15:17 ]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:54:
[...]

De verkopend makelaar roept altijd dat er meerdere geinteresseerden zijn ;)
Zojuist een tegenbod gehad en geaccepteerd (verrassend was die laag uitgevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik zit even te rekenen wat 'dat' huis in Duitsland me nu zou gaan kosten.

Stel ik kan het kopen voor €210.000 waar nog eens €20.000 bij komt aan kosten koper (k.k. is duurder over de grens..). Die wil ik meefinancieren, waardoor mijn rente (helaas) ook 1% hoger uit valt.

Laatst met een financieeladviseur gesproken die me vertelde dat het ook mogelijk is om een doorlooptijd van 35 jaar te nemen. Nu ben ik 29 en mijn vriendin 30, dus zo heel gek is dat volgens mij niet. De netto lasten gaan dan in elk geval wel redelijk omlaag.

Gegevens so far:

Totale hypotheeksom: €230.000
Rente (10 of 15 jaar vast ongeveer) over 35 jaar: 4,3%

De annuiteit wordt dan: €1064,35 waarvan in het begin 819 euro rente is en €245,35 daadwerkelijke aflossing.

Mijn rente aftrek zou dan in het begin €343,98 zijn, wat maandelijks een euro minder wordt met een max van 30 jaar. Mijn vriendin en ik zitten allebei rond modaal, dus in de 42% schijf).

De netto maandlast komt dan uit op €720,- in het begin en eindigt op 1064,35 ...

Klopt dat zo, of zie ik nu iets totaal over het hoofd en is de netto last eigenlijk veel meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sowieso heb je maar 30 jaar renteaftrek. En er staat me iets van bij dat je alleen rente aftrek hebt als je binnen 30 jaar aflost. Maar of dat ook echt keihard 30 jaar is weet ik niet 100% zeker. Lijkt me wel dat ergens een grens is, anders nemen mensen een aflossingsperiode van 1000 jaar om alsnog "aflossingsvrij" te lenen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Denk dat je wel redelijk goed zit met je berekening.
Vergeet niet dat je in totaal veel meer kwijt bent met 5 jaar extra looptijd. De aflossing gaat langzamer, dus daalt het bedrag waarover rente gerekend wordt ook langzamer.

Mensen vergeten nogal eens naar het totaalbedrag te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freek19
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-05-2021
JerX schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:23:
[...]

Zojuist een tegenbod gehad en geaccepteerd (verrassend was die laag uitgevallen).
Gefeliciteerd! Moet er nog veel in gedaan worden? of valt dat allemaal wel mee?
Ook nog onderhandeld over de voorwaarden/overname van spullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
freek19 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:05:
[...]

Gefeliciteerd! Moet er nog veel in gedaan worden? of valt dat allemaal wel mee?
Ook nog onderhandeld over de voorwaarden/overname van spullen?
Thanks. Uhmm nu niet heel veel, maar wel binnen 3 jaar (dakramen en schuur). Spullen nemen we niet over, maar de vloer (laminaat) blijft wel liggen (en daaronder ligt zelfs parket!).

[ Voor 4% gewijzigd door JerX op 18-10-2013 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat is een beetje een reëel eerste bod op een appartement van 160k (k.k) welke al 1,5 jaar in de verkoop staat? (oorspronkelijke prijs 175k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Blijkbaar is de huizenmarkt in Haarlem booming, voor 10 huizen een bezichtiging aangevraagd, alle 10 verkocht. En de meeste stonden er nog geen maand op. Nu kijken we elke dag, en zodra er iets nieuws op staat wat ons aanstaan vragen we maar een bezichtiging aan. Van crisis hebben ze daar blijkbaar geen enkele last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-09 19:31
Sommige steden blijven gewild.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rev! schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:06:
Blijkbaar is de huizenmarkt in Haarlem booming, voor 10 huizen een bezichtiging aangevraagd, alle 10 verkocht. En de meeste stonden er nog geen maand op. Nu kijken we elke dag, en zodra er iets nieuws op staat wat ons aanstaan vragen we maar een bezichtiging aan. Van crisis hebben ze daar blijkbaar geen enkele last.
Kan kloppen. Haarlem is heel erg gewild namelijk - en d'r wordt volgens mij vrijwel niks bijgebouwd. Allemaal van die figuren uit Bloemendaal en andere nabije kapitaalkrachtige oorden die graag in een stad willen wonen maar Amsterdam te ver vinden ;)
Dus de vraagt drijft bij gelijk aanbod de prijs ook nog eens op. En omdat ze toch geld zat hebben wordt het zonder blikken of blozen betaald. Helpt niet, me dunkt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:06
Als je zelf geld inbrengt in een hypotheek, kun je dan ook meer lenen?
Dus stel je kunt 80k lenen en je kunt zelf 20k inbrengen, kun je dingen boven de 100k financieren?
Ik meende me zoiets te herinneren, maar op internet lees ik er niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee, je kunt dan niet opeens meer lenen. Je totaalbedrag wordt uiteraard wel hoger. ;) Of je leent juist minder, waardoor je lagere maandlasten hebt. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

G-PHREAK schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:51:
Wat is een beetje een reëel eerste bod op een appartement van 160k (k.k) welke al 1,5 jaar in de verkoop staat? (oorspronkelijke prijs 175k)
Geen enkele uitspraak over te doen. Als-ie al een jaar voor 160 staat, flink eind (>10%) eronder. Als-ie net op 160 is gezet, kan het ook flink eronder zijn, maar ook al redelijk scherp geprijsd.

Volgens mij is er maar een strategie:
Bepaal voor jezelf wat je er maximaal voor over hebt (en dan ook echt je max bepalen) en biedt zodanig dat je daar niet bovenuit hoeft te komen. Lijkt het wel die kant op te gaan, staak dan direct het bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

DrivinUCrazy schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 07:50:
Maar zijn vraag was of de uitgevoerde werkzaamheden verder hetzelfde zijn. En ja, dat is zo.
Ik vind het nogal verschillende werkzaamheden: vergelijken tussen X aanbieders of alleen je eigen product aanbieden 8) Het is ongeveer het verschil tussen een adviseur en een ordinaire verkoper wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat zeg ik toch? Als je tenminste mijn hele post leest, en niet alleen de eerste zin.

En ik vind het verschil tussen die werkzaamheden trouwens helemaal niet zo groot. Op independer kan ik zelf ook al een vergelijking maken. En een 'onafhankelijke' adviseur gaat echt niet iedere aanbieder voor iedere klant opnieuw uitpluizen. Dat is dus gewoon een uitdraai van hun computerprogramma.

Het grootste deel van de werkzaamheden is nou eenmaal het bekijken, uitleggen en doorspreken van de scenario's wat er gebeurt als je arbeidsongeschikt raakt, wat er gebeurt als je met pensioen gaat tijdens de looptijd van je hypotheek, enzovoort. En dat doen ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Vandaag 2e huis bekeken... beide best wel wat verliefd al... wat een ruimte!

maar we gaan toch nog maar wat meer bezichtigen. 2 huizen en al gelijk door is ook wat snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Waah schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:45:
Vandaag 2e huis bekeken... beide best wel wat verliefd al... wat een ruimte!

maar we gaan toch nog maar wat meer bezichtigen. 2 huizen en al gelijk door is ook wat snel!
Wij hebben met de open huizen dag 5 woning bekeken, maar 2 woningen sprongen er toch wel uit. Uiteindelijk voor 1 van die woningen gegaan en binnen een week gekocht. Ik had ook niet verwacht dat het zo bizar snel zou gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
JerX schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:13:
[...]

Wij hebben met de open huizen dag 5 woning bekeken, maar 2 woningen sprongen er toch wel uit. Uiteindelijk voor 1 van die woningen gegaan en binnen een week gekocht. Ik had ook niet verwacht dat het zo bizar snel zou gaan!
Herkenbaar, dit hadden wij ook 2 weken geleden nog niet zien aankomen :)

Appartement, 179K. Bod van 150K. Uiteindelijk is hij op 160K gaan zitten en dat lijkt ons een prima prijs. Dus vanaf vandaag (bijna) eigenaar van een eigen appartement *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burlok86
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:12
Nadat een project waar ik eerder naar had gekeken recentelijk een behoorlijke prijsverlaging heeft doorgevoerd (~-15%) is het hier ook in een stroomversnelling gegaan.
Appartement wordt momenteel gebouwd, heb nu een optie en ik ben van plan die gewoon door te zetten.

Is het dan verstandig om tekenen bij de notaris zo laat mogelijk te doen? (natuurlijk niet 1 dag voor termijn verstrijkt) Ik heb zelf namelijk alle benodigde documentatie ingescand en klaar, en mijn situatie is verder eenvoudig; ben vrijgezel, kom uit huur en heb een vast contract, zonder verder spannende verplichtingen/belangen.
Zou zomaar in een paar weken rond kunnen zijn, is het dan verstandig te wachten tot richting de max termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik betaal best een hoge hypotheekrente, voor 10 jaar vast. Is het mogelijk om 20% daarvan (wat nu aflossingsvrij is) om te zetten naar annuïteitenhypotheek tegen variabel tarief? (vlgns de voorwaarden mag er jaarlijks boetevrij 20% afgelost worden).

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 18-10-2013 17:45 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help! Heb net kadastraal bericht opgevraagd voor een woning, staat de koopsom er niet op. Het huis is uit 2002 en eerste bewoners wonen er nog in. Waar kan ik de aankoopsom van de woning achterhalen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bij de eerste bewoners. Het kadaster weet dat soort zaken pas als de boel voor de eerste keer verkocht is namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:40
Eventueel online zoeken of de VON prijs nog te vinden is?

Niet dat dat alles zegt natuurlijk, maar dan kan je een betere richtlijn maken dan niets natuurlijk.
Buiten dat is het aankoopbedra ook niet alles zeggend...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Je kan waarschijnlijk wel de koop akte opvragen. Dan weet je iig wat de grond gekost heeft, maar waarschijnlijk staat de bouwsom er ook in.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
Koopakte is binnen. Nu nog de juridische kluif van het appartementrecht doorspitten.

Ook gestart met het zoeken naar een notaris. 1000 euro moet wel goed te doen zijn, uitschieters van 1250 bieden naar mijn inzicht geen toegevoegde waarde.

Hypotheek blijft ook een zoektocht. Zelf een heel goed gevoel bij de Hypotheker na ons introductiegesprek. Maar 2990 euro bij de Hypotheker tegenover het telefonisch afsluiten van een Hypotheek via de Nationale Hypotheek Pas voor 1750 euro. Ook de reviews van de NHP zijn op Independer prima.

Iemand ervaring met de bedragen en/of partijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

In mijn geval vond ik de Hypotheker zijn geld niet waard. Had achteraf ook liever met bijvoorbeeld NHP gedaan. Kan me niet voorstellen dat die iets minder goed hadden gedaan. Maar wij hadden dan ook weinig bijzonderheden.

[ Voor 16% gewijzigd door woekele op 22-10-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Net als Woekele vind/vond ik De Hypotheker niet zijn geld waard. Ik heb mijn hypotheek (weliswaar 5 jaar geleden) via De Hypotheker afgesloten, maar het blijkt dat wij (waarschijnlijk) niet volledig / niet geheel correct zijn voorgelicht. Ik heb er zelf ook schuld aan omdat ik er zelf niet de tijd voor had (gemaakt) om er heel veel werk van te maken, dat zal ik niet ontkennen, maar er is wel iets aan de hand aangezien er nog een klachtenprocedure loopt (maar mijn klacht kan natuurlijk afgewezen worden ;))...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Ik zit op dit moment in het kopen van een huis samen met mijn vriendin. Nu staat er in het voorlopige koopcontract dat het ontbonden kan worden indien de financiering niet op tijd rond komt, of wanneer er uit het bouwkundig rapport iets naar voren komt.

Wij willen het huis kopen van een aannemer die het huis gerenoveerd heeft. Vervolgens hebben we enkele vragen gesteld over extra werk tegen betaling (omdraaien scharnieren deuren, etc) en ook wilden we zwart op wit welke garanties er op ons overgedragen worden bij de koop. De makelaar samen met de aannemer werden schijnbaar 'moe' van onze vragen, en heeft vanochtend iets geroepen in de trant van "als ze zo blijven zeuren, verkoop ik het huis wel aan iemand anders".

Kan dit zomaar? Oftewel, het lijkt me dat de verkoper ook de overeenkomst niet zomaar kan ontbinden?
Heb het koopcontract nu ff niet bij de hand om dit hier op door te lezen, maar ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment ben ik zelf in onderhandeling met een verkopende partij over een huis met een vraagprijs van 150K. Mijn eerste bod was 130K en heb ondertussen een eindbod terug gekregen van 142k, echter had ik als voorwaarde gesteld dat de overdracht dit jaar (2013) zou plaatsvinden. Aangezien dit voor mij geen strikte voorwaarde is, heb ik gevraagd aan de verkopende makelaar wat voor overdrachtstermijn de verkopende partij graag wilde, maar hij geeft hier geen antwoord op :?

Tijdens de bezichteging kwam naar voren dat ze nu nog geen ander huis op het oog hadden, maar ze er wel snel uitmoesten ivm een tweede kind wat geboren was maar waar geen plaats voor was (nu op de ouders slaapkamer).

Hoelang zou ik de overdrachtstermijn verruimen met een nieuw bod van 137K??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Lampie schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:24:
Ik zit op dit moment in het kopen van een huis samen met mijn vriendin. Nu staat er in het voorlopige koopcontract dat het ontbonden kan worden indien de financiering niet op tijd rond komt, of wanneer er uit het bouwkundig rapport iets naar voren komt.

()...) Oftewel, het lijkt me dat de verkoper ook de overeenkomst niet zomaar kan ontbinden?
Heb het koopcontract nu ff niet bij de hand om dit hier op door te lezen, maar ben benieuwd..
Het ligt er aan wat er in je contract staat. Als daarin staat dat de verkoper zomaar kan ontbinden, dan is dat dus zo. Vaak staat er echter in dat ontbinden buiten de overeengekomen ontbindende voorwaarden 10% van de overeengekomen verkoopprijs kost.

Wel vreemd dat je begint te vragen welke garanties je krijgt nadat je het contract getekend hebt. Dat lijkt me nu typisch iets dat in het contract moet komen te staan.

Het lijkt me dat de verkoper niet zomaar onder de verkoop uit kan, maar dat ze je ook niet meer hoeven geven (garanties, meerwerk, wat dan ook) dan je in het contract al hebt vastgelegd.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:37:
Hoelang zou ik de overdrachtstermijn verruimen met een nieuw bod van 137K??
Dat moet je natuurlijk zelf bepalen, en ligt er vooral aan wat het jou waard is om eerder te verhuizen. Je zou als basis uit kunnen gaan van een redelijke huurprijs voor de woning plus je eigen woonlasten per maand. Stel, de woning zou in de verhuur €800 per maand kosten en jij woont nu voor €500, dan zou je kunnen voorstellen dat een maand later opleveren ongeveer €1300 zou moeten kosten. Zakken van €142k naar €137k levert de verkoper dan een 5000/1300 = kleine vier maanden uitstel op.

[ Voor 53% gewijzigd door ATS op 22-10-2013 14:45 . Reden: Ook een reactie op de volgende post. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Lampie schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:24:

Wij willen het huis kopen van een aannemer die het huis gerenoveerd heeft. Vervolgens hebben we enkele vragen gesteld over extra werk tegen betaling (omdraaien scharnieren deuren, etc) en ook wilden we zwart op wit welke garanties er op ons overgedragen worden bij de koop. De makelaar samen met de aannemer werden schijnbaar 'moe' van onze vragen, en heeft vanochtend iets geroepen in de trant van "als ze zo blijven zeuren, verkoop ik het huis wel aan iemand anders".

Kan dit zomaar? Oftewel, het lijkt me dat de verkoper ook de overeenkomst niet zomaar kan ontbinden?
Ligt er aan of het contract al door beide partijen ondertekend is lijkt me. Zo ja dan is het na afloop van de voorwaarden bindend. Zo nee, dan heb je pas een concept koopovereenkomst die nog door beide partijen bekrachtigd moet worden en zit de verkoper nergens aan vast.
Overigens zal een aannemer makkelijker geneigd zijn om het huis niet ve verkopen, evt boetes te betalen en dan gewoon de vraagprijs te verhogen vermoed ik. Zit toch in de bedrijfsvoorraad, kost hem vermoedelijk niet zoveel als dat het jullie doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Zondag langs 6 huizen gereden en door de straten hierbij gelopen, 3 zijn er doorgestreept door ligging, buurt of bereikbaarheid van het huis en 1 is een twijfel, van 2 huizen zijn we wel fan. Alhoewel 1 huis toch wel héél erg onze voorkeur heeft (echter ligt hier aan de andere kant van de straat een basisschool, met het schoolplein aan de 'achterkant' van het huis gezien).

Toen maar via de Rabobank een gesprek aangevraagd. Vandaag door de Rabobank gebeld uit het dorp, morgen belt Rabobank Roosendaal voor een oriënterend hypotheekgesprek. ik heb met mijn vriendin 2 woningen op het oog in Roosendaal. Misschien ook de makelaar maar eens bellen over de interesses in deze huizen en hoe ver deze gevorderd zijn, om te kijken of we hier niet te veel hoop op moeten vestigen. Voor we een bezichtiging kunnen doen, verwacht ik toch al een maand verder te zijn.

De huizen zijn wel beiden € 10K gedaald naar € 199K en 6+ maanden in de verkoop. Ook beiden zo goed als af waar dus weinig aan hoeft te gebeuren. Het is hoog gegrepen, maar ik heb wel goede hoop (mede door mijn ouders die misschien gaan schenken).

[ Voor 13% gewijzigd door RickvN op 22-10-2013 22:14 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Begrijp ik het goed dat je zegt dat je de verkopend makelaar gaat vragen hoeveel interesse er in die woningen is? Wat verwacht je voor antwoord? Dikke kans namelijk dat het antwoord in de trant "het loopt hier storm, ze zijn razend populair. Sterker nog, ik zou zelf ook wel een bod willen doen!" of iets dergelijks is. :P

En verder, waarom denk je een maand verder te zijn voordat je een bezichtiging kunt doen? Hebben jullie beiden zo'n drukke agenda? Want als het een beetje flexibele makelaar is kun je binnen een paar dagen al terecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
RickvN schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:13:
Toen maar via de Rabobank een gesprek aangevraagd. Vandaag door de Rabobank gebeld uit het dorp, morgen belt Rabobank Roosendaal voor een oriënterend hypotheekgesprek.
Je realiseert je wel dat de Rabobank hogere rentes hanteert en je minder leent voor een inkomen? Dus bij andere banken kun je doorgaans meer lenen tegen minder rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

!null schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:38:
[...]

Je realiseert je wel dat de Rabobank hogere rentes hanteert en je minder leent voor een inkomen? Dus bij andere banken kun je doorgaans meer lenen tegen minder rente.
Je bent ervan op de hoogte dat "de Rabobank" niet bestaat, en dat elke bank in de coöperatie haar eigen rente aanbiedt (die vaak lager is dan de geadverteerde "centrale" rente)? Bij Haaglanden kan je bijvoorbeeld 0,4 procentpunt korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
DrivinUCrazy schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:43:
Dat zeg ik toch? Als je tenminste mijn hele post leest, en niet alleen de eerste zin.

En ik vind het verschil tussen die werkzaamheden trouwens helemaal niet zo groot. Op independer kan ik zelf ook al een vergelijking maken. En een 'onafhankelijke' adviseur gaat echt niet iedere aanbieder voor iedere klant opnieuw uitpluizen. Dat is dus gewoon een uitdraai van hun computerprogramma.

Het grootste deel van de werkzaamheden is nou eenmaal het bekijken, uitleggen en doorspreken van de scenario's wat er gebeurt als je arbeidsongeschikt raakt, wat er gebeurt als je met pensioen gaat tijdens de looptijd van je hypotheek, enzovoort. En dat doen ze allemaal.
Een hypotheekadvies gaat natuurlijk om meer dan het vergelijken van rentepercentages en voorwaarden. Toen ik mijn hypotheek afsloot had ik ook wat eigen geld. Via eigen vergelijkingen via Independer was ik niet verder gekomen dan het verlagen van de hypotheeksom met dat eigen geld en met dat geld verbouwingen betalen. De hypotheekadviseur kwam met een hoog-laag-constructie, waarbij ik in de eerste twee jaren vanuit het eigen geld extra stortingen doe in het spaardeel van de hypotheek. Dat scheelde over de looptijd best een klap geld en maakte de keuze voor een kortlopende rente aantrekkelijk omdat het risicodempend werkt. M.i. was die adviseur zijn geld best waard. Goed advies mag best wat kosten.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
ATS schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:48:
[...]

Je bent ervan op de hoogte dat "de Rabobank" niet bestaat, en dat elke bank in de coöperatie haar eigen rente aanbiedt (die vaak lager is dan de geadverteerde "centrale" rente)? Bij Haaglanden kan je bijvoorbeeld 0,4 procentpunt korting krijgen.
En op hoeveel rente zit je dan?

Ik vond het in ieder geval verspilling van m'n tijd. Kon zo 20K minder lenen. Had voornamelijk met de hoge rekenrente te maken als ik het me goed herriner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMLM
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-04-2022
Het verschil tussen een wat minder goede adviseur en een goede adviseur is nu niet meer zo groot, omdat er weinig spannends kan gebeuren omdat je alleen in principe annuitair kan 'kiezen'.

[ Voor 21% gewijzigd door MMLM op 23-10-2013 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
argro schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:50:
[...]
Een hypotheekadvies gaat natuurlijk om meer dan het vergelijken van rentepercentages en voorwaarden. Toen ik mijn hypotheek afsloot had ik ook wat eigen geld. Via eigen vergelijkingen via Independer was ik niet verder gekomen dan het verlagen van de hypotheeksom met dat eigen geld en met dat geld verbouwingen betalen. De hypotheekadviseur kwam met een hoog-laag-constructie, waarbij ik in de eerste twee jaren vanuit het eigen geld extra stortingen doe in het spaardeel van de hypotheek. Dat scheelde over de looptijd best een klap geld en maakte de keuze voor een kortlopende rente aantrekkelijk omdat het risicodempend werkt. M.i. was die adviseur zijn geld best waard. Goed advies mag best wat kosten.
Dit soort ingewikkelde constructies bestaan tegenwoordig niet meer, althans door het afschaffen van de HRA zijn ze niet meer interessant. Daarmee is inderdaad het belangrijkste werk van de hypotheekadviseur verdwenen. Grof gezegd is het enige waar een hypotheek adviseur in kan adviseren is de verhouding annuitair/liniear, wat verzekeringetjes en de mate van flexibiliteit tov. extra aflossen. De meeste mensen komen hier zelf wel uit (annuitair, de minimale 10% extra aflossen per jaar is genoeg, alleen de verplichte verzekeringen en wat kosten die dan).

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 23-10-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Precies wat ik bedoelde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
RickvN schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:13:

De huizen zijn wel beiden € 10K gedaald naar € 199K en 6+ maanden in de verkoop. Ook beiden zo goed als af waar dus weinig aan hoeft te gebeuren.
Zou even op Huizenzoeker.nl kijken. Daar staat exact hoeveel de prijzen zijn gedaald, en wanneer. Daarbij staat er exact hoelang het huis wordt aangeboden. 6+ maanden kan bij het ene huis best 7 maanden zijn, en bij het andere huis 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:01:
Begrijp ik het goed dat je zegt dat je de verkopend makelaar gaat vragen hoeveel interesse er in die woningen is? Wat verwacht je voor antwoord? Dikke kans namelijk dat het antwoord in de trant "het loopt hier storm, ze zijn razend populair. Sterker nog, ik zou zelf ook wel een bod willen doen!" of iets dergelijks is. :P
Wat heeft hij te verliezen?
Als hij bovenstaand antwoord krijgt hecht hij er 0 waarde aan. Begint de makelaar te stamelen, of geeft hij eerlijk aan dat de vraag tegenvalt (ja, ze bestaan) dan ben je kennis rijker. Vaak kun je aan non-verbale communicatie ook genoeg afleiden.

[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 23-10-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 21:11
Elect schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:16:
Ook gestart met het zoeken naar een notaris. 1000 euro moet wel goed te doen zijn, uitschieters van 1250 bieden naar mijn inzicht geen toegevoegde waarde.
Ik weet niet of het je iets waard is, maar ik heb in de praktijk een "te goedkope" notaris meegemaakt. De koper mocht kiezen dus had geen inspraak maar ik had er wel veel last van:
- Dag voor de overdracht wordt ik gebeld, afspraak moet worden verzet omdat de bank de gegevens niet op tijd heeft geleverd (dat vond ik vreemd dus ik reclameer bij de bank wat er aan de hand is).
- Notaris vroeg veel te laat de gegevens op bij de bank (week of 2 voor de overdracht) en kreeg toen direct te horen dat de gegevens niet op tijd binnen zouden zijn.
- Notaris wil kosten voor bovenstaande vertraging doorberekenen want hij moest extra uren maken, Makelaar komt om de hoek en wijst meneer op de feiten / verantwoordelijkheden (hulde voor de makelaar!)
- Uiteindelijk wordt een sleutelverklaring getekend voor de koper (vanwege omstandigheden moest die alvast spullen kunnen verhuizen).
- Na de overdracht nog veel gesteggel over de dagrente die ik moest betalen, puur uit ellende heb ik dat laten zitten omdat ik 't beu was.

Al met al heeft me dat veel sores en 2 weken extra rente gekost, Notaris heeft een deel van die rente wel vergoed maar niet van harte. Daarnaast begrijp ik dat de goedkope notaris een basistarief rekende en veel zaken gewoon gedeclareerd heeft waardoor die alsnog niet zo goedkoop bleek :P

Vervolgens heb ik bij de koop van mijn woning zelf de keuze gehad van de notaris. Daar een partij gekozen die wat duurder was maar wel beter aangeschreven stond. Die was voor mij echt z'n meerprijs waard omdat alles in 1x vlekkeloos verliep :)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:30
Een goede bekende van mij is ook bezig een huis te kopen.

Zelf ben ik in 2007 gaan samen wonen met een samenlevingsovereenkomst en testamenten.

Ondertussen ben ik in 2012 getrouwd, en heb ik aangepaste testamenten laten maken, dus de tijden zijn volgens mij veranderd.

Nu wil deze bekende een samenlevingsovereenkomst opstellen waarin volgens zijn "adviseur" alles afgedekt is. Verder een aantal levensverzekeringen op beide namen etc.

Nu meen ik mij te herinneren dat je ook testamenten nodig hebt voor het geval iemand overlijd zodat je de ander als erfgenaam aanwijst.

Als je dit niet zou doen zou het deel van de overleden persoon naar zijn familie gaan ipv de partner.

Maar kan iemand mij duidelijk maken of je nu wel of geen testament nodig hebt bij een samenlevingsovereenkomst en het kopen van een huis :?

Beide partners hebben geen grote vermogens en geen kinderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 23-10-2013 12:32 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij een samenlevingscontract kunnen alleen de gezamenlijke zaken worden afgedekt. Als je persoonlijke bezittingen buiten de samenleving (bijvoorbeeld spullen en persoonlijke bankrekeningen) houd, dan gaan deze naar de wettelijke erfgenamen (dus ouders / broer/zus ect).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Maar het "erven" van het persoonlijke aandeel in het huis (50%) kun je dus regelen in een samenlevingsovereenkomst zonder testament :?

Hoe werkt het dan met de successietarieven op het moment dat er geen testament is :?

Heeft iemand hier ook een betrouwbare bron van :?

[ Voor 14% gewijzigd door Grolsch op 23-10-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Grolsch schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:31:
Een goede bekende van mij is ook bezig een huis te kopen.

Zelf ben ik in 2007 gaan samen wonen met een samenlevingsovereenkomst en testamenten.

Ondertussen ben ik in 2012 getrouwd, en heb ik aangepaste testamenten laten maken, dus de tijden zijn volgens mij veranderd.

Nu wil deze bekende een samenlevingsovereenkomst opstellen waarin volgens zijn "adviseur" alles afgedekt is. Verder een aantal levensverzekeringen op beide namen etc.

Nu meen ik mij te herinneren dat je ook testamenten nodig hebt voor het geval iemand overlijd zodat je de ander als erfgenaam aanwijst.

Als je dit niet zou doen zou het deel van de overleden persoon naar zijn familie gaan ipv de partner.

Maar kan iemand mij duidelijk maken of je nu wel of geen testament nodig hebt bij een samenlevingsovereenkomst en het kopen van een huis :?

Beide partners hebben geen grote vermogens en geen kinderen.
Of je een testament nodig hebt, durf ik je niet te zeggen. Gevoelsmatig zou ik zeggen van wel, inderdaad omdat anders de familie de erfgenaam is.

Maar bij levensverzekeringen, of beter, overlijdensrisicoverzekeringen is er een simpel trucje om successierechten te omzeilen. Hij verzekert haar leven, en zij verzekert zijn leven. Als zij overlijdt, krijgt hij uitgekeerd, en andersom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Grolsch schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:32:
Maar het "erven" van het persoonlijke aandeel in het huis (50%) kun je dus regelen in een samenlevingsovereenkomst zonder testament :?

Hoe werkt het dan met de successietarieven op het moment dat er geen testament is :?

Heeft iemand hier ook een betrouwbare bron van :?
Erven van een woning kun je regelen met een samenlevingscontract via een verblijvensbeding. Daarmee gaan gemeenschappelijke bezittingen na overlijden van een partner over naar de ander. Niet-gemeenschappelijke zaken regel je via een testament.

Zie: http://www.samenlevingsovereenkomst.com/ waar de meeste info wel staat.

Qua successierechten:
Samenwoners (op hetzelfde adres) met een notarieel samenlevingscontract vallen namelijk na 6 maanden onder het lage tarief en de hoge vrijstelling voor successierechten die normaal gesproken alleen gelden voor echtgenoten. Voor de inkomstenbelasting doe je dan aangifte als 'fiscale partners'.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:52:
[...]

Of je een testament nodig hebt, durf ik je niet te zeggen. Gevoelsmatig zou ik zeggen van wel, inderdaad omdat anders de familie de erfgenaam is.

Maar bij levensverzekeringen, of beter, overlijdensrisicoverzekeringen is er een simpel trucje om successierechten te omzeilen. Hij verzekert haar leven, en zij verzekert zijn leven. Als zij overlijdt, krijgt hij uitgekeerd, en andersom. :)
Dat snap ik wel, maar dat was mijn vraag niet :)
Question Mark schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:52:
[...]

Erven van een woning kun je regelen met een samenlevingscontract via een verblijvensbeding. Daarmee gaan gemeenschappelijke bezittingen na overlijden van een partner over na de ander. Niet-gemeenschappelijke zaken regel je via een testament.

Zie: http://www.samenlevingsovereenkomst.com/ waar de meeste info wel staat.

Qua successierechten:

[...]
Tnx, dit is inderdaad een goede bron waar ik wat mee kan :)

[edit] Ik heb het nagelezen, en deze website legt inderdaad duidelijk uit hoe het zit, conclusie, het erven van het gemeenschappelijk vermogen (zoals beschreven in de samenlevingsovereenkomst) is gedekt, mocht je meer willen regel dan heb je een testament nodig

[edit2]

Wat dan trouwens wel een probleem oplevert is in het geval dat beide partners vlak na elkaar overlijden tijdens bijv. een auto ongeluk.

Man en Vrouw krijgen auto ongeluk
Man overlijdt direct en de vrouw overlijdt 2 dagen hierna aan haar verwondingen.

Resultaat, vrouw erft helft van het huis van haar man, vrouw volledig eigenaar voor 2 dagen..
Vrouw overlijdt alsnog, familie van de vrouw krijgt alles, familie van de man krijgt niets (van de gemeenschappelijke boedel dan, dus het huis).

Als je dit wil regelen zul je een testament moeten hebben begrijp ik er nu van :)

[ Voor 27% gewijzigd door Grolsch op 23-10-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krystman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:47
Grolsch schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:55:
Resultaat, vrouw erft helft van het huis van haar man, vrouw volledig eigenaar voor 2 dagen..
Vrouw overlijdt alsnog, familie van de vrouw krijgt alles, familie van de man krijgt niets (van de gemeenschappelijke boedel dan, dus het huis).

Als je dit wil regelen zul je een testament moeten hebben begrijp ik er nu van :)
Dat is inderdaad hoe de notaris het ons ongeveer uitlegde, toen hij ons naast de koopakte ook nog een testament aan wou smeren.

- Spes consilium non est -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Man en Vrouw krijgen auto ongeluk
Man overlijdt direct en de vrouw overlijdt 2 dagen hierna aan haar verwondingen.

Interessante case. De simpelste oplossing is denk ik een kind krijgen samen. Dan erft die alles uiteindelijk :P

Ik betwijfel overigens of het echt zo zou uitpakken. Je moet een erfenis ook nog aanvaarden voor zover ik weet. Als je in het ziekenhuis ligt en kennelijk zo zwaar gewond bent dat ze twee dagen later ook overlijdt, dan zie ik niet hoe ze dat zou moeten doen. Valt dan niet alsnog de erfenis (van de helft van het huis) toe aan de volgende erfgenaam, in dit geval de ouders van de man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Wij hadden combiprijs voor hypotheekakte, koopakte, samenlevingscontract en testament geloof ik iets van 900 euro (kan het nakijken vanavond). Dus gewoon alles gedaan. Notaris was erg duidelijk met zijn verhalen, vragen etc. Tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:18
ATS schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:01:
[...]

Interessante case. De simpelste oplossing is denk ik een kind krijgen samen. Dan erft die alles uiteindelijk :P
En als dat kind minderjarig wordt, zit je in theorie met dezelfde situatie. "Hoezo tijd dat ik op kamers ga? Wie ze huis denk je dat dit is?" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

ATS schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:01:
[...]

Ik betwijfel overigens of het echt zo zou uitpakken. Je moet een erfenis ook nog aanvaarden voor zover ik weet. Als je in het ziekenhuis ligt en kennelijk zo zwaar gewond bent dat ze twee dagen later ook overlijdt, dan zie ik niet hoe ze dat zou moeten doen. Valt dan niet alsnog de erfenis (van de helft van het huis) toe aan de volgende erfgenaam, in dit geval de ouders van de man?
Ik kan uit praktijkervaring spreken dat dit zo werkt, zelfs als het over minuten gaat. De persoon die het laatst gestorven is, krijgt eerst de hele erfenis, daarna schuift het weer door naar zijn erven. Achteraf mag je dat administratief helemaal uitpluizen.

Overigens is het alternatief niet veel beter. Imo wil je niet met een huis zitten wat van je schoonfamilie is, als een van beiden overlijdt. De standaard regeling (langstlevende krijgt het huis) is zo gek nog niet. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee en nee. Een kind dat minderjarig wordt? Waarom zou de leeftijd van het kind er iets mee te maken hebben? Hooguit voor de handelingsbevoegdheid, maar dat lost zichzelf door middel van ouder worden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]
Volgens mij niet, in mijn samenlevingscontract stond opgenomen dat mijn (ex) partner pas onze gezamenlijke spullen zou erven als er tussen het overlijden meer dan x dagen zat. Juist om te voorkomen dat er bij een ongeluk discussie zou komen over wie er eerst overleden is. Daarvoor was het blijkbaar niet nodig om een testament op te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik vind het maar een rare discussie. Je gaat toch geen immense investering doen waar je elkaar langere tijd aan elkaar verbindt zonder dat je elkaar volledig vertrouwt en de hele duidelijke intentie hebt om bij elkaar te blijven "tot het einde"? Neem gewoon een geregistreerd partnerschap of trouw met elkaar, en als je nog twijfelt is daar niks mis mee maar ga dan huren.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 24-10-2013 08:51 ]

Pagina: 1 ... 91 ... 127 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic tot concrete vragen, antwoorden, overwegingen en ervaringen rondom het (ver)kopen en financieren van een woning. Algemene discussies over de huizenmarkt, huizenmarktpolitiek, etc. hoort in andere bestaande danwel nieuwe topics.