woekele schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:22:
Dat is een goede rente zeg. En je hoeft dus 'maar' 10% zelf in te brengen. Ik hoorde elders verhalen van 20-40%. Maar kun je deze financiering ook op een huis in NL toepassen, of alleen een huis in .de?
Er is mij wel verteld dat de banken niet zomaar alle huizen helemaal financieren. Dat is in Duitsland toch meer afhankelijk van wat voor waarde de bank aan zo'n huis hangt. Als zij denken dat het huis minder waard is, is de kans groot dat je dus niet de hele waarde gefinancierd krijgt en meer eigen geld moet inleggen.
Ik dacht trouwens ook dat het % eigen inbreng hoger was, maar dat valt nu nog wel mee. Meefinancieren van de kosten koper zou me €100 netto per maand schelen afhankelijk van het hypotheekbedrag:
Huis van €210K over een looptijd van 35 jaar (laatste 5 jaar geen rente aftrek)
k.k. mee gefinancierd, eerste maand: €675,13 netto (annuïteit €953,59)
k.k. niet mee gefinancierd, maar bij familie geleend: €605,89 netto ex terug betaling aan familie (annuïteit €855,79)
Ik ga er dan vanuit dat ik 15 of 20k bij familie zou lenen en dat terugbetaal in 10 jaar met een rente vergelijkbaar aan spaarrente (kost me dan netto per maand nog eens 180 euro ofzo de eerste 10 jaar).
@DrivinUCrazy, daar heeft de bemiddelaar niets over gezegd. Afhankelijk van je bruto inkomen en de waarde van het huis zijn ze best bereid om 100% te financieren.
[
Voor 5% gewijzigd door
De_Bastaard op 02-10-2013 10:16
]