Ray schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:44:
[...]
@BW maar afgezien van die € 50,-- poliskosten is de premie veel lager dus zal het met een andere aanbieder niet veel schelen. Groter probleem bij ASR is de en-bloc clausule. Maar goed je hebt betaald voor advies dus laat het je uitleggen zou ik zeggen

Volgens Independer zitten we nu bij de goedkoopste OVR (Reaal), ASR zou veel duurder zijn dan die 20 Euro die we nu samen betalen. Als je bij ASR dan nog per polis 50 Euro kwijt bent (dus 100 Euro in totaal per jaar), dan maakt het niet zoveel uit op zich. Maar die en-bloc clausule is inderdaad wel iets wat me zou storen.

Sowieso zou ik niet snel voor ASR kiezen omdat m'n vader onlangs een zeer negatieve ervaring met hen had: zijn rentevaste periode liep op 1 augustus af en normaal gesproken zou je 3 maanden van tevoren het nieuwe rentetarief te horen krijgen. ASR stuurt doodleuk op 25 juli een brief die natuurlijk pas een paar dagen later bezorgd wordt. Needless to say dat je dan in 2-3 dagen tijd geen overstap meer kan maken.

M'n vader had nog e.e.a. uitgezocht (hij weet absurd veel van financiën, maar dat moet wel omdat dat ook zijn werk was) en toch iets gevonden dat hem toch een goede rente zou geven bij ASR. Maar nee dat kon niet volgens ASR, want dat was alleen voor nieuwe klanten zogenaamd.
Maar wat me heel erg stoort in het geval van de Hypotheekshop is dat ASR dus kennelijk een offerte heeft uitgebracht en dit voor ons verzwegen is. Hoogstwaarschijnlijk is de offerte van ASR pas verstrekt toen Florius al akkoord was gegaan, maar ik neem aan dat men wel een voortgang bij een aanvraag in de gaten houdt. In het adviesrapport (pas ontvangen nadat Florius akkoord is gegaan) stond letterlijk dit: "ASR heeft ook geoffreerd echter in de combi van rente en (de voor die rente) verplichte dekking bij overlijden bij tevens ASR, was ASR niet goedkoper waardoor we met Florius zijn verder gegaan." Dit suggereert dus dat er overleg met ons is geweest, maar dat is dus niet zo. Ik vind het helemaal niet erg om iets meer rente te betalen als de voorwaarden (veel) beter zijn en er ook geen verplichte verzekering bij diezelfde geldverstrekker aan vast zit, maar het idee dat iemand anders nu voor ons beslist heeft zint me niet echt. Ik zal dit in ieder geval nog aankaarten bij de adviseur.