Niet, de meeste argumenten zijn gewoon valide voor hun maar niet voor jou, niet voor niets daalt nieuwbouw niet met de huizenprijzen mee en wordt er dus weinig nieuwbouw verkocht. 20% van nieuwbouw af praten is zeer uitzonderlijk. Ze zullen altijd eerst "gaan stunten met de prijzen", de prijzen bijv. 5% laten zakken of casco gaan aanbieden als ze dat nog niet deden, om te kijken of dat nieuwe geïnteresseerde aantrekt voordat ze met een individuele geïnteresseerde in zee gaan die niet verder gaat dan -20%. Ik zou je laatste bod neerleggen en weglopen, dan maak je nog de grootste kans dat ze je binnen afzienbare tijd bellen. Je kan ook nog inzetten op gratis opties als je dat interessant vindt. Je kan ook wachten tot de eerste de beste eigenaar zn huis weer te koop zet. Statistisch gezien is er waarschijnlijk al een scheiding of een ander probleem voordat de woningen zijn opgeleverd.Krisp schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:06:
Gisteravond een tweede bod uitgebracht op een nieuwbouwflat. Ik probeer ~20% korting te bedingen, maar dat is nog niet gemakkelijk. Inmiddels het ik verschillende argumenten gehoord:
- een belegger koopt het pand anders wel;
- we wachten wel op een andere koper (die al 1,5 jaar niet komt);
- we hebben een andere lead;
- dan maken we verlies op deze flat (het is de een-na-laatste);
- dat is oneerlijk tegenover andere bewoners die wel veel betaald hebben;
- dan gaat de kadasterwaarde teveel omlaag;
- deze prijs is te goedkoop ten opzichte van andere huizen;
- we kunnen het voor meer verkopen aan iemand anders.
Los van het feit dat sommige argumenten beter zijn dan andere; op welke argumenten moet ik echt inspelen?
Enige juiste advies, blijkbaar heb je al een hypotheek gekregen die te ver ging, zo ver dat je niet eens een simpele extra meer kon betalen, en toch heb je dat gedaan. Zeer onverstandig inderdaad, je hebt nieuwbouw dus je staat zeer waarschijnlijk al een stuk onder water bij oplevering zelfs zonder een extra hypotheek. Maar als je het toch wil weten, ik neem aan dat je een hypotheek van voor 1 januari 2013 hebt. Het verhogen van je hypotheek betekent dat je onder het nieuwe veel duurdere regime gaat vallen en is daardoor totaal niet aantrekkelijk. Overigens is je opmerking dat het gaat om een paar extra aansluitingen en dus geen kapitaalvernietiging is een beetje naïef, net als dat het een beetje naïef was om vooraf geen rekening te houden met dit soort extra's, dat heb je namelijk altijd.Wceend schreef op maandag 17 juni 2013 @ 08:54:
wat denk je van die 400 euro in de maand sparen totdat je het bedrag bij elkaar hebt.
In deze tijd moet je namelijk maar afwachten of de hypotheekverstrekker je er nog wat bij wil lenen. Daarnaast moet je je afvragen of je onder water wilt komen staan in deze tijd.
[ Voor 30% gewijzigd door ph4ge op 17-06-2013 09:24 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"