Yep.. maar als we dus relatief goedkoop wonen, zouden we dat inkomensverlies tijdelijk beter kunnen overbruggen dan wanneer we in een woning zitten die we met z'n 2-en moeten betalen, omdat het anders nooit was gelukt.
Op dit moment woon ik zelfs in een flat die mijn vriendin theoretisch zou kunnen betalen. We moeten dus beiden werkloos raken voor een langere periode voordat we hier weg moeten.
En dat voelt een stuk veiliger dan wanneer je beiden
moet werken om de boel te kunnen betalen.
Je zou het kunnen vergelijken met het kiezen voor een RAID-0 of RAID-1 systeem. Bij RAID-0 heb je meer opslagruimte (grotere woning), maar de kans op gegevensverlies is veel groter dan bij RAID-1. Bij RAID-1 heb je alles nog wanneer 1 schijf (inkomen) wegvalt, bij RAID-0 ben je dan meteen de sjaak.
Ik moet er niet aan denken dat ik belangrijke gegevens alleen maar op een stripe zou zetten, dus waarom zou ik mijn leven dan zo indelen?
Daarnaast is de kans dat een stripe stuk gaat, nog groter dan wanneer een enkele schijf stuk gaat. Dus in theorie is 1 inkomen
nodig hebben ipv 2 nog veiliger ook.
Stel dat 80% van de harde schijven het na 5 jaar nog doet (of dat 80% van de mensen hun baan nog heeft na 5 jaar).
De kans dat de stripe het nog doet : 64%
De kans dat 1 schijf het nog doet : 80%
De kans dat de gegevens op de mirror nog bruikbaar zijn : 96% (immers 4% kans op failure)
[
Voor 24% gewijzigd door
Lethalis op 21-10-2012 14:01
]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.