Vinexwijk is waar mensen met kinderen inderdaad gaan wonen, net als jullie wilen. Dus die hangjeugd zie je pas over jaar of 8-10 ontstaan als de oudste kids groter worden, en er niks te doen is in de directe buurt waar ze heen kunnen.Anoniem: 473429 schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:34:
Na lange tijd in het centrum van Delft te hebben gewoond, willen mijn vrouw en ik verhuizen naar een wat kindvriendelijkere omgeving. Dit omdat er over 4 maanden een uitbreiding bij ons gezin komt. Van hartje centrum naar een nieuwbouwwijk. Een flinke stap, maar we voelen ons er goed bij :-).
We hebben ons oog laten vallen op een recent gerealiseerde woning naast de Den Haagse wijk Ypenburg. Namelijk: http://www.dromerdijk.nl/
Nu heb ik twee vragen waar hopelijk iemand hier antwoord op kan geven.
Als eerste vroeg ik me af of er hier mensen zijn die deze wijk kennen, en kunnen beoordelen of het wat is (in vergelijking met andere vinex-wijken). De paar keer dat ik er nu doorheen ben gereden zag het er netjes uit, met kinderen op straat en geen "hangjeugd", maar ik ben benieuwd of dat ook de algemene opinie is over deze wijk.
Ten tweede was ik benieuwd of mensen weten hoe "vast" een V.O.N. prijs tegenwoordig nog is. Het huis is al volledig klaar, dus ik kan me voorstellen dat de projectontwikkelaar er langzaam maar zeker ook mee in zijn maag zit. Normaal zou je nog wat kunnen onderhandelen op meerwerk etc., maar dat is nu natuurlijk te laat.
Het is dus niet specifiek iets van die wijk, maar het probleem van alle vinexwijken.
Over prijzen valt altijd te onderhandelen, v.o.n. of niet. Vergeet niet dat, doordat de woning af is, meerwerk erg lastig is. Zodoende zijn er in principe 'minder' kopers, want het valt niet meer aan je eigen stijl/smaak aan te passen - je krijgt het as-is.