Ervaring met huis kopen deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 127 Laatste
Acties:
  • 751.710 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
4,5% voor 13 jaar is zeker OK !. Wij hebben 4,65% voor 10 jaar bij ABN AMRO.

Overigens hebben we hier toch verlenging aan moeten vragen (contract eind maart ondertekend, overdracht 15 mei). Niet omdat de bank tegen werkt (die heeft alles klaar liggen) maar vanwege de overleidensrisicoverzekering :s. Klaverblad blijft maar formulieren opsturen die je dan weer in moet vullen :(

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:03
Als ik iemand een paar ton zou uitlenen zou ik dat ook wel goed dichtgetimmerd willen hebben hoor ;)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:28
eymey schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 01:16:
4,5% voor 13 jaar is zeker OK !. Wij hebben 4,65% voor 10 jaar bij ABN AMRO.

Overigens hebben we hier toch verlenging aan moeten vragen (contract eind maart ondertekend, overdracht 15 mei). Niet omdat de bank tegen werkt (die heeft alles klaar liggen) maar vanwege de overleidensrisicoverzekering :s. Klaverblad blijft maar formulieren opsturen die je dan weer in moet vullen :(
Ik zat op 4.47 dus voor 10jaar even zo uit me hoofd. ING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

King Nothing schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:26:
Komende donderdag samen met vriendin voor tweede gesprek naar ABN Amro. Ik was er al (alleen) geweest, maar m'n vriendin kwam met allerlei dingen die ik niet gevraagd heb of gewoon ben vergeten te vragen. Dus nu mag ze mee.
Ben benieuwd... Kunnen we na donderdag iig makkelijker zoeken naar een woning omdat we dan weten wat financieel reëel en haalbaar is.
Mocht ze daarvoor niet mee dan? Of is het jouw huis wat je alleen betaald?

Mijn vriendin moest mee, kom nou, tis ook haar pakkie an. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
EvaluationCopy schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:00:
Als ik iemand een paar ton zou uitlenen zou ik dat ook wel goed dichtgetimmerd willen hebben hoor ;)
Uiteraard, maar kom daar dan gewoon wat sneller mee en niet vlak voor een deadline pas. Overigens ging het hier om de verzekeraar, niet om de bank. Die staat klaar om alles naar de notaris te sturen zodra het fiat van de verzekeraar er is :).
Mektheb schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:07:
[...]

Ik zat op 4.47 dus voor 10jaar even zo uit me hoofd. ING
Kan je na gaan hoe snel dat gaat :). Rond half maart waren Argenta en ABN AMRO (incl. kortingen) voor 10 jaar vast nog 1 van de goedkoopste :o. Of heb jij bij ING ook lagere rente vanwege huisbankierschap e.d. ? :)

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 21-04-2012 13:29 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
eymey schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:28:
[...]

Uiteraard, maar kom daar dan gewoon wat sneller mee en niet vlak voor een deadline pas. Overigens ging het hier om de verzekeraar, niet om de bank. Die staat klaar om alles naar de notaris te sturen zodra het fiat van de verzekeraar er is :).

[...]

Kan je na gaan hoe snel dat gaat :). Rond half maart waren Argenta en ABN AMRO (incl. kortingen) voor 10 jaar vast nog 1 van de goedkoopste :o. Of heb jij bij ING ook lagere rente vanwege huisbankierschap e.d. ? :)
Ja :), ben al jaren klant en me familie ook dus inderdaad loyaliteit bonus etc, starter % etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Flagg schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:20:
[...]

Mocht ze daarvoor niet mee dan? Of is het jouw huis wat je alleen betaald?

Mijn vriendin moest mee, kom nou, tis ook haar pakkie an. :)
Kon niet mee, ze kan erg lastig vrij krijgen van haar werk en als zij dan vrij is, is de bank gesloten. Ik heb haar al wel gezegd dat we sommige dingen toch echt samen moeten gaan doen als we samen een huis willen kopen, ik kan (en wil!) niet alles alleen doen als we samen ergens gaan wonen.
En ook als ik alleen een huisch koop wil ik haar mee hebben.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
SeatRider schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:37:
[...]Die ja, sterker nog, heel erg vlakbij die torens zelfs. Hoe beviel dat? Waarom uiteindelijk weggegaan?
Bedoel jij dan zo'n woning naast die torens? Bolderpad? Ertsstraat? Katendrechtsestraat?

Ik heb in zo'n toren gewoond van 2003 tm. mei 2007. Inmiddels dus bijna 5 jaar weg daar.

Alles was destijds spiksplinternieuw. Veel was nog in aanbouw, onder andere kade voor de SS-Rotterdam (boot). Laatstgenoemde ligt er nu permanent?

Bedenk: ik woonde er als vrouw. Heb me nergens zó onbehaaglijk gevoeld als daar. Nageslist worden voor 'varken, hoer, kut, kankerwijf', en vele onverstaanbare dingen, door allochtone oudere mannen'. Dat gestaar van die mannen. Als blanke vrouw had je niets te zoeken op Katendrecht.

Voor
-nieuw, waardoor comfort van huis
-schitterend uitzicht (we keken open de Maas op)
-bij werk
-allerlei evenementen, havendagen, Redbull Airraces,..vlak voor je deur, mooier kun je dan niet wonen

Tegen:
1 Kan heel diplomatiek, politiek correct gaan doen, maar dit was destijds een keihard feit. Je waande je in Turkije, Marokko, veel boerka's. In tegenstelling tot wat beweert wordt (ook hier op GoT): alleen al op Katendrecht liepen die 'slechts 12 vrouwen in Nederland in boerka's'.

Diverse visite schrok zich rot, voor ze aan het einde aan de Maas aangekomen waren bij onze woning.
Vanwege 'de muur van 2 kilometer' waar je eerst doorheen moest rijden.
Diverse mensen zeiden: "de woning is prachtig, het uitzicht ook, maar al kreeg ik geld toe dan ging ik hier nog niet wonen, voor je hier bent, 't is gewoon een achterbuurt, alleen hier binnen is het mooi".

Vanwege bovenstaande heeft onze woning destijds bijna 2 jaar te koop gestaan! Niet vanwege woning, uitzicht e.d., maar vanwege alle allochtonen. Zélfs geboren en getogen Katendrechters, die weer terug wilde komen wonen, zeiden: "Laat maar, Katendrecht bestaat niet meer".

Makelaar destijds: ik ben alleen maar mensen aan het vertellen, dat Katendrecht écht 'schoongeveegd' (lees allochtoon vrij) gaat worden'. De woning vindt iedereen prachtig, maar voor mensen hier zijn hé..die muur van 2 kilometer allochtoon waar ze eerst doorheen moeten, dat is toch 'de eerste indruk'.

Aan het begin "Kop van Katendrecht" is kruising Hillelaan, Brede Hilledijk (Maashaven Noord en Rijnhaven zuidzijde), één groot allochtoon gebied, pas tegen waar de 'rode nieuwbouw' begint stopte dit.
E zit een supermarkt daar aan het begin van Katendrecht, daar liep je als enige blanke. Om nog te zwijgen van de Pretorialaan...als daar markt is, één grote verkeersopstopping.

Destijds regelmatig schietpartijen e.d. Daar merkte je in de nieuwbouw niets van. Dat las je met nieuws lezen.. Terwijl het letterlijk 'om de hoek' gebeurde.

Hoe dit alles anno 2012 is, weet ik niet. Maar als dit nóg steeds aan de hand is, bedenk dan dat bij verkoop, je een héél groot probleem kunt hebben.

2. bereikbaarheid, verkeersprobleem met auto. Je moet altijd via de wapperbrug naar Rotterdam-Zuid. Of via Maastunnel. Dit kán heel erg vervelend zijn. Destijds was er dagelijks verkeersopstopping op de Posthumalaan/Hillelaan, vóór je Katendrecht op kon rijden. Vanaf de Maastunnel net zo erg. Dagelijks Brielselaan/Maashaven-Oostzijde helemaal vast!

Je woont daar 'aan de verkeerde kant van de Maas'..

3 Alleen 'de rode nieuwbouw' ziet er leuk uit, daar helemaal op 't eind. De rest van Katendrecht was één grote achterstandswijk, achterbuurt,...

4geen groen, geen vogeltje te bekennen, als natuur liefhebster werd ik er bijna depressief van..

Zijn de kavels op de Maashavenkade al verkocht, of ligt dat nog steeds braak? Indien ja,..veelzeggend.

Waarom weg:
1. achterstandsbuurt, kun je leuk helemaal achteraan bij de Maas wonen, elke dag moet je eerst door...
2. bereikbaarheid verkeer, altijd eeuwig in de file staan, of je nu van wapperbrug kwam, of Maastunnel
3. Géén enkele voorziening, winkel, restaurantje in de buurt, moet je altijd de auto voor pakken, naar centrum
4. de chaos, hoeveel jaren zijn ze daar nu al aan 'het opknappen' ?

Het huis was prachtig, uitzicht waanzinnig! Maar zodra je een voet buiten de deur zette..
Waarom persé Katendrecht?

Het kan natuurlijk dat dit allemaal weg is, anno 2012.
Ga anders even kijken, overdag, 's avonds, door de weeks, in weekend..

Als jij in Rotterdam wilt wonen, waarom dan niet bijv. wijk Blijdorp? Da's een leuke gemêleerde beetje groene wijk..

Voor een ieder die denkt dat ik iets tegen allochtonen heb: ben er zélf één, niet zo'n nep-allochtoon met dubbel paspoort, maar een échte allochtoon, (buitenland geboren, géén Nederlandse ouders) géén Nederlands paspoort, geen stemrecht , moet naar vreemdelinge politie, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@King Nothing: Inderdaad, als je iets 'samen' gaat doen moet het ook gewoon "echt samen" zijn. Ik had in het begin van het traject nogal de neiging om nog steeds alles vanuit mijn persoon te doen, maar gelukkig heeft mijn vriendin wel (terecht) zoiets van "hey, ik wil met alles mee en betrokken worden" ;)

Overigens, net de extra post van de verzekeraar ontvangen. Bleek dus dat ze meer wilden weten over het feit dat ik op de gezondheidsverklaring had ingevuld dat ik in 2008 bij de huisarts geweest omdat ik me zorgen maakte over hartkloppingen (hier is verder niets uit gekomen en sindsdien ook geen last meer van gehad ).

Nou ja, wel te snappen... nu hopen dat ze daar verder niet meer moeilijk over doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Kabinet waarschijnlijk gevallen. Voordeel bij het kopen in verband met onzekerheid op andere kopers, of juist nadeel omdat eigen zekerheid mogelijk ook lager ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
frickY schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 18:26:
Kabinet waarschijnlijk gevallen. Voordeel bij het kopen in verband met onzekerheid op andere kopers, of juist nadeel omdat eigen zekerheid mogelijk ook lager ligt?
Als het huis dat je wil kopen goed haalbaar is ben je als koper in het voordeel. Maar dat hangt dus van je totale situatie af.

Voor verkopers is politieke onrust eigenlijk altijd ongunstig.

[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 21-04-2012 18:32 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Gunstig voor starters (kopers). Voor iedereen die al een woning heeft en in de markt zit of de markt op gaat is het een nadeel.

Zal er namelijk voor zorgen dat de daling minimaal nog tot in 2013 blijft doorzetten en de lucht in woningen blijft wegstromen.

Als je nu woning probeert te verkopen, gaat het nu langzaam aan naar een 'koste wat kost snel verkopen' om je restschuld proberen te beperken.

[ Voor 52% gewijzigd door Xanaroth op 21-04-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
Idd t/m een nieuw accoord of nieuwe verkiezingen blijft de toekomst onzeker. Dat is een gegeven dat een koper die niet boven z'n stand koopt in z'n voordeel kan gebruiken. Tijd kan een heel goed pressie middel zijn.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
martijn_tje schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 18:31:
[...]

Als het huis dat je wil kopen goed haalbaar is ben je als koper in het voordeel. Maar dat hangt dus van je totale situatie af.

Voor verkopers is politieke onrust eigenlijk altijd ongunstig.
Zou een starter toch niet aan te raden te kopen dit jaar, kan hij zometeen weer een daling van 5% afschrijven op zijn woning in het eerste jaar, kan je toch beter huren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
StephaN900 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 19:07:
[...]

Zou een starter toch niet aan te raden te kopen dit jaar, kan hij zometeen weer een daling van 5% afschrijven op zijn woning in het eerste jaar, kan je toch beter huren?
Dat is wel waar, maar als je niet van plan ben de 1e 15jaar weg te gaan of misschien langer.
Dan heb je der waarschijnlijk minder last van.

Elke situatie is per persoon en gezin anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
[...]

Niet helemaal. Nu de kans groot is dat de rente gaat stijgen (verliezen triple-A is vrijwel onvermijdelijk en daarmee gaan de kosten voor banken ook omhoog) zullen de rentelasten gaan stijgen.

Stel je hebt 5% rente en 200k hypotheek, als dat straks 5,25% wordt (5% stijging relatief) en de woning dan 190k (5% eraf) zullen de lasten ongeveer gelijk zijn. De woning wordt inderdaad minder waard, maar in je portemonnee merk je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:44

Wimo.

Shake and Bake!

[...]

Wachten. Op het moment dat de markt aantrekt of de rente veel omhoog gaat heb je toch binnen drie weken een huis. Van een huis afkomen zal alleen lastiger worden met deze onzekerheid. Wij slaan de huizen tussen 200-300k gewoon over om niet in de situatie te komen waarin we over 5 jaar wegwillen. In de tussentijd huren we.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Met het inkomen waarvoor je een huis van 200k koopt betaal je aan huur ongeveer hetzelfde als wat je aan hypotheek zou betalen (~800 netto). Dus of je daar nu werkelijk zo veel mee opschiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:44

Wimo.

Shake and Bake!

frickY schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:05:
Met het inkomen waarvoor je een huis van 200k koopt betaal je aan huur ongeveer hetzelfde als wat je aan hypotheek zou betalen (~800 netto). Dus of je daar nu werkelijk zo veel mee opschiet...
Is dat zo? Zijn nogal wat variabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Bi-zonder schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:12:
[...]
Als jij in Rotterdam wilt wonen, waarom dan niet bijv. wijk Blijdorp? Da's een leuke gemêleerde beetje groene wijk..
Blijdorp is geweldig :) Overigens zou ik het niet 'gemeleerd' willen noemen. Het is gewoon een blanke wijk en bovendien hoogopgeleid: het stikt er ook van de baby'tjes. Het enige deel waar het wat gemeleerder is, is meer richting Bergpolder: Gordelweg/Noorderhavenkade/Abraham Kuyperlaan, dat deel. Dat zijn ook meteen de kleinste appartementen.

Het is een fantastische wijk, met veel groen, oorspronkelijke architectuur, en natuurlijk de dierentuin naast de deur. In de winter, toen het -20 was, hebben we heerlijk geschaatst op de Statensingel (daar wonen wij zelf aan). Kan ik echt iedereen aanraden :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:16

Don Quijote

El Magnifico

Nou niet overdrijven :) Blijdorp is prima, maar in mijn ogen ook wel redelijk saai. Voor mij in ieder geval reden geweest om uiteindelijk weg te gaan en naar Den Haag te trekken. Daar heb je soortgelijke wijken die bruisender zijn met een stuk meer eet/drink/koffie-gelegenheden en leuke boetiek winkels. Wat wel voor Blijdorp spreekt is de betaalbaarheid van de woningen, je krijgt veel huis voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deadsy33 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:10:
Inmiddels ook flink gevorderd met de aanschaf van de keuken. Al blijft dat vrij lastig om te controleren of je niet teveel betaald. Voorkeur ging uit naar Bruynzeel vanwege gunstige voorwaarden vanuit het bouwproject. Het eerste gevoel is prima, morgen kijken we verder.
Je zou eens bij Eigenhuis Keukens kunnen kijken, als ze in de buurt zitten. Het blijven keukenboeren met alle gebreken van dien, maar ze lijken zich te beseffen dat service de meerwaarde is, en concurreren op basis van prijs alleen geen zin heeft in die markt. Ik heb in ieder geval niet eerst een offerte aan hoeven te horen die 120% boven de marktprijs lag, zoals bij veel van die ketens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:05:
Wat je er mee opschiet is dat het
a) echt van jou is zodat je het naar je eigen smaak kan aanpassen
b) je vermogen opbouwt door aflossing terwijl je er woont. Na 30 jaar is het van jou of heb je het grotendeels afgelost. Na 30 jaar in een huurwoning heb je geen vermogen opgebouwd.
c) huren stijgen elk jaar, hypotheeklasten niet. Ofwel: over een lange periode dalen je netto lasten.

Dus volgens mij moet je niet alleen naar de netto kosten op dit moment kijken. Maar dat is denk ik al vaker voorbijgekomen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ravnoss schreef op zondag 22 april 2012 @ 08:14:
Nou niet overdrijven :) Blijdorp is prima, maar in mijn ogen ook wel redelijk saai. Voor mij in ieder geval reden geweest om uiteindelijk weg te gaan en naar Den Haag te trekken. Daar heb je soortgelijke wijken die bruisender zijn met een stuk meer eet/drink/koffie-gelegenheden en leuke boetiek winkels.
De "Fred" e.o. ? :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:43

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:44:
[...]

Wat je er mee opschiet is dat het
a) echt van jou is zodat je het naar je eigen smaak kan aanpassen
b) je vermogen opbouwt door aflossing terwijl je er woont. Na 30 jaar is het van jou of heb je het grotendeels afgelost. Na 30 jaar in een huurwoning heb je geen vermogen opgebouwd.
c) huren stijgen elk jaar, hypotheeklasten niet. Ofwel: over een lange periode dalen je netto lasten.

Dus volgens mij moet je niet alleen naar de netto kosten op dit moment kijken. Maar dat is denk ik al vaker voorbijgekomen hier.
  • Echt van de bank voor een heleboel mensen. Ook huurhuizen kun je aanpassen.
  • Een huis is om te wonen. Voor vermogen opbouwen hebben ze de spaar/vermogens/beleggings rekening uitgevonden. Je zou de huizenkopers de kost moeten geven die na 30 jaar nog steeds niets hebben afgelost.
  • Onderhoud kost ook geld, gemeentelijke lasten, lang niet iedereen zet zijn rente voor 30 jaar vast.
Het is allemaal niet zo zwart-wit en veel is afhankelijk van je persoonlijke situatie.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Fiber: Jouw punt 2 is ook weer heel kort door de bocht.....

Als huizenkopers na 30 jaar nog steeds niks hebben afgelost, dan gaat dat punt van vermogensopbouw uiteraard niet op. Die mensen hadden dan ook beter kunnen huren.

Maar als je gewoon (grotendeels) aflost, dan blijft @driven bij rage gelijk hebben: Aan de ene kant woon je in een huis, aan de andere kant is het huis binnen 30 jaar grotendeels van jou en woon je er ineens met fors lagere maandlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

Met mijn vriendin een aardig lang gesprek gehad over toekomst plannen en hebben besloten om nog zeker de komende 10jaar in amsterdam te blijven..dit in verband met haar studie mijn werk en wat familie omstandigheden (moeder die ernstig ziek is en zorg behoeft). Nou hebben we een leuk huisie gevonden, 65m2 vraagprijs 133k (v.o.n/geen notaris kosten). Gister een tweede bezichtiging gehad en een goede vriend mee genomen die een aannemer is. Om het huis te krijgen zoals ik zou willen zou me rond de 12-15k kosten. (Voornamelijk materiaal kosten arbeid rekent ie nauwlijks wat voor)

Nou heb ik de volgende redenering: Als ik een soortgelijk woning zou willen huren ben ik minstens 750e kwijt waarschijnlijk meer, de hypotheek lasten zullen op 600e vallen. VVE - 50e per maand dus totaal 650 (op basis van een rente van 5,25% dus kan lager uitvallen?). In 10jaar los ik toch ook een heel bedrag af 12-14k? + Wat opzij zetten(10k), stel die markt blijft maar slechter lopen dan moet ik het appartement wat dan in tip top shape is voor +-130k verkopen wil ik kiet spelen. Dat moet toch vast wel lukken of in ieder geval in de buurt?

Het enige wat me nog weerhoudt om de volgende stap te zetten zijn die freaking pipo's in het kabinet....geen idee waar die allemaal mee gaan komen en hoe het uit gaat pakken.

Blijft lastig allemaal hehe

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als jullie nog zeker 10 jaar in die woning gaan wonen en als je niet aan de top zit van wat je kan kopen zodat je kan sparen, extra aflossen, etc., dan zou ik me geen zorgen maken en gewoon lekker voor dat huisje gaan.

Met "die pipo's in het kabinet" hoef je alleen maar rekening te houden in die zin dat je ook een beetje de bruto hypotheeklast (wat je aan de bank moet gaan betalen) in de gaten moet houden en moet bedenken of je die ook zou kunnen ophoesten met jullie huidige inkomen. Zo ja, go for it. Maar dat laatste is worst case en zal waarschijnlijk nooit gaan gebeuren.

Wat er uitgelekt is van het catshuisoverleg zouden ze er wel wat aan gaan doen (HRA alleen voor aflossers / gedeelte dat je aflost), maar dat mag dus geen probleem zijn als je het grootste deel gewoon gaat aflossen.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 22-04-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 21:19
Hoe lang duurde het bij jullie ongeveer om de financiering rond te krijgen nadat een offerte is ondertekend?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

eymey schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:32:
Als jullie nog zeker 10 jaar in die woning gaan wonen en als je niet aan de top zit van wat je kan kopen zodat je kan sparen, extra aflossen, etc., dan zou ik me geen zorgen maken en gewoon lekker voor dat huisje gaan.

Met "die pipo's in het kabinet" hoef je alleen maar rekening te houden in die zin dat je ook een beetje de bruto hypotheeklast (wat je aan de bank moet gaan betalen) in de gaten moet houden en moet bedenken of je die ook zou kunnen ophoesten met jullie huidige inkomen. Zo ja, go for it. Maar dat laatste is worst case en zal waarschijnlijk nooit gaan gebeuren.

Wat er uitgelekt is van het catshuisoverleg zouden ze er wel wat aan gaan doen (HRA alleen voor aflossers / gedeelte dat je aflost), maar dat mag dus geen probleem zijn als je het grootste deel gewoon gaat aflossen.
Mag max 186k lenen (in me eentje) dat was ook een "eis" van mijn kant..zo laag mogelijk houden om lekker veel ruimte hebben. Mochten ze de HRA in 1x afschaffen (wat ik niet zie gebeuren) dan zou ik de lasten in me eentje alsnog kunnen dragen.
Maar eens een paar nachtjes over slapen nog, maar misschien ben ik als alles goed gaat over een tijdje ook een inwoner van mijn eigen stulpie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Laatst online: 12-09 22:51

Steffie

Opaque

ephymerous schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:03:
Hoe lang duurde het bij jullie ongeveer om de financiering rond te krijgen nadat een offerte is ondertekend?
Dat hangt van de bank af. Sommige banken doen alle checks al voordat de offerte opgestuurd wordt, maar niet alle banken doen dit. Toen ik twee weken geleden de offerte voor mijn hypothecaire lening bij de Rabobank tekende, kreeg ik twee werkdagen later de bevestiging al dat alles akkoord was. De BKR-check, opvragen van saldi van rekeningen en interne toetsing door hoofdkantoor was toen al gebeurd.

Voordat ze de stukken op gingen sturen naar de notaris moest ik echter nog wel eerst wachten op de polis van de overlijdensrisicoverzekering. Die kwam een paar dagen later en weer een werkdag later heeft de Rabobank alle stukken naar de notaris gestuurd.

[ Voor 6% gewijzigd door Steffie op 22-04-2012 13:33 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
nare man schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:13:
[...]Blijdorp is geweldig :) Overigens zou ik het niet 'gemeleerd' willen noemen. Het is gewoon een blanke wijk en bovendien hoogopgeleid: het stikt er ook van de baby'tjes. Het enige deel waar het wat gemeleerder is, is meer richting Bergpolder: Gordelweg/Noorderhavenkade/Abraham Kuyperlaan, dat deel. Dat zijn ook meteen de kleinste appartementen.

Het is een fantastische wijk, met veel groen, oorspronkelijke architectuur, en natuurlijk de dierentuin naast de deur. In de winter, toen het -20 was, hebben we heerlijk geschaatst op de Statensingel (daar wonen wij zelf aan). Kan ik echt iedereen aanraden :)
Heb destijds bijna zelf een woning gekocht in Blijdorp. Ik moet je gelijk geven, Blijdorp doet leuk aan. Geweldig weet ik niet, nooit zelf gewoond :P . Heb je op Statensingel geen last van stank/geluidoverlast van de Stadhoudersweg?

Durf het haast niet te zeggen juist tegen jou nare man,...maar zou nooit (meer) in Rotterdam willen wonen :$ Ik wil sowieso niet in een stad wonen, ben geen stadsmens.

wij zoeken woning bij Arnhem, Veluwse zoom, grofweg tussen Renkum, Doorwerth, Heveadorp, Oosterbeek, die strook. Of anders richting Eerbeek, die kant boven Arnhem
Ravnoss schreef op zondag 22 april 2012 @ 08:14:
Nou niet overdrijven :) Blijdorp is prima, maar in mijn ogen ook wel redelijk saai. Voor mij in ieder geval reden geweest om uiteindelijk weg te gaan en naar Den Haag te trekken. Daar heb je soortgelijke wijken die bruisender zijn met een stuk meer eet/drink/koffie-gelegenheden en leuke boetiek winkels. Wat wel voor Blijdorp spreekt is de betaalbaarheid van de woningen, je krijgt veel huis voor je geld.
Over welke wijken heb je het dan? 25 jaar geleden was het Zeeheldenkwartier geweldig wonen.
Maar nu? Omgeving 'de Fred' is wel direct weer lekker 'koude kak Den-Haag'. Moet je van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 21:32
Jumpiefox schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:19:
Met mijn vriendin een aardig lang gesprek gehad over toekomst plannen en hebben besloten om nog zeker de komende 10jaar in amsterdam te blijven..dit in verband met haar studie mijn werk en wat familie omstandigheden (moeder die ernstig ziek is en zorg behoeft). Nou hebben we een leuk huisie gevonden, 65m2 vraagprijs 133k (v.o.n/geen notaris kosten). Gister een tweede bezichtiging gehad en een goede vriend mee genomen die een aannemer is. Om het huis te krijgen zoals ik zou willen zou me rond de 12-15k kosten. (Voornamelijk materiaal kosten arbeid rekent ie nauwlijks wat voor)

Nou heb ik de volgende redenering: Als ik een soortgelijk woning zou willen huren ben ik minstens 750e kwijt waarschijnlijk meer, de hypotheek lasten zullen op 600e vallen. VVE - 50e per maand dus totaal 650 (op basis van een rente van 5,25% dus kan lager uitvallen?). In 10jaar los ik toch ook een heel bedrag af 12-14k? + Wat opzij zetten(10k), stel die markt blijft maar slechter lopen dan moet ik het appartement wat dan in tip top shape is voor +-130k verkopen wil ik kiet spelen. Dat moet toch vast wel lukken of in ieder geval in de buurt?

Het enige wat me nog weerhoudt om de volgende stap te zetten zijn die freaking pipo's in het kabinet....geen idee waar die allemaal mee gaan komen en hoe het uit gaat pakken.

Blijft lastig allemaal hehe
Altijd goed om dit soort dingen te bespreken inderdaad. Er vallen me wat dingen op:

- 50e VvE klinkt wat laag: is het een actieve VvE waarbij alles gedaan wordt vanuit die 50e de maand, of zullen er voor groot onderhoud zaken extra rekeningen richting de eigenaren gaan?
- let even op wat je wilt doen met die klus kosten: 10% bij je huis waarde gooien gaat niet overal meer (of nergens, ik weet het niet zeker)
- Als je voor een (bank)spaarhypotheek gaat en tussendoor verkoopt is het niet vanzelfsprekend dat je het spaar (aflossing) bedrag boete-/belastingvrij mag meenemen, voor een annuiteitenhypotheek weet ik het al helemaal niet
- Die pipo's in het kabinet, tja, die zitten er eigenlijk altijd, als niet de komende 4 jaar heb je er de 4 jaar erna wel een keer last van, lees je wat in, kies bewust, da's alles wat je kan doen zeker nu..

Met 10 jaar 'zeker' blijven wonen zou ik ook (onder de max) kopen (sterker nog, dat heb ik ook gedaan).
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Jumpiefox schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:19:
Met mijn vriendin een aardig lang gesprek gehad over toekomst plannen en hebben besloten om nog zeker de komende 10jaar in amsterdam te blijven. [...] Nou hebben we een leuk huisie gevonden, 65m2 vraagprijs 133k (v.o.n/geen notaris kosten). [...]
Denk je echt 10 jaar met z'n tweeen op 65m2 te willen/kunnen blijven wonen? Het lijkt mij (zeer) onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Ga echt voor 3 kamers. Het geeft enorm veel meer flexibiliteit nu, en rust voor de toekomst.

En ook net verschil in je eigen gemoedsrust tussen verplicht verhuizen omdat je een gezin wilt, of verhuizen omdat je het gezin meer ruimte/luxe wilt geven.
3 kamers red je prima mee tot de oudste van je 2/3/4 kids een jaar of 12 is. 2 kamers red je het mee totdat je vriendin zwanger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Rukapul schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:17:
[...]

Denk je echt 10 jaar met z'n tweeen op 65m2 te willen/kunnen blijven wonen? Het lijkt mij (zeer) onwaarschijnlijk.
Ligt ook geheel aan jezelf. Ik zit nu 1,5 jaar met vriendin op 65m2 maar omdat we toch altijd op elkaars lip zitten gaat dat prima. Echter zie ik het niet zitten om hier een kind op te laten groeien dus als daar niet aan wil de komende tijd is het best wel een optie.

Desondanks staat het wel te koop nu vanwege de kinderreden en dat we weg willen uit Brabant.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Rukapul schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:17:
[...]

2 slaapkamers(1 lekker ruim..bijna 3x zo groot als mijn huidige kamertje en de ander perfect voor een kindje) en een ruime woonkamer....ik denk dat het misschien ook een beetje te maken heeft met hoe je bent opgegroeid? Wij hier thuis hebben het gedaan met ze 5en totaal op 55m2...en zij met ze 6e op 70m2...
Dus voor ons is het best een hele verademing op zich hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Bi-zonder schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:38:
[...]
Heb destijds bijna zelf een woning gekocht in Blijdorp. Ik moet je gelijk geven, Blijdorp doet leuk aan. Geweldig weet ik niet, nooit zelf gewoond :P . Heb je op Statensingel geen last van stank/geluidoverlast van de Stadhoudersweg?

Durf het haast niet te zeggen juist tegen jou nare man,...maar zou nooit (meer) in Rotterdam willen wonen :$ Ik wil sowieso niet in een stad wonen, ben geen stadsmens.

wij zoeken woning bij Arnhem, Veluwse zoom, grofweg tussen Renkum, Doorwerth, Heveadorp, Oosterbeek, die strook. Of anders richting Eerbeek, die kant boven Arnhem
Niet echt van stankoverlast, wel flink wat geluid. Ik woon redelijk dicht bij de kruising Statenweg/Statensingel, dus je hoort de weg eigenlijk altijd wel, maar dat is iets dat je accepteert. Je woont eigenlijk toch middenin de stad, dan kun je niet verwachten dat het fluisterstil is. Overigens wordt de Statenweg/Stadhoudersweg in 2015 ondertunneld: de aansluiting Maastunneltracé-A13 (Stadhoudersviaduct) wordt dan helemaal ondergronds, en waar nu de Statenweg ligt, komt gewoon een groenstrook. Dit is al besloten.

Overigens geef ik je wat betreft Arnhem/Eerbeek etc. volkomen gelijk, ik heb zelf zestien jaar in Zutphen gewoond dus ik weet al te goed hoe mooi het daar is :) Toch weet ik niet of ik ooit terug zou gaan, het is daar wel heel mooi maar er is op mijn werkgebied (advocatuur) ook niet zoveel te doen helaas.
Over welke wijken heb je het dan? 25 jaar geleden was het Zeeheldenkwartier geweldig wonen.
Maar nu? Omgeving 'de Fred' is wel direct weer lekker 'koude kak Den-Haag'. Moet je van houden.
Den Haag is mooi, maar ik zou er denk ik nooit wonen. Ik vind het iets teveel koude kak inderdaad. Heb er wel vrienden wonen, maar ik vind het toch allemaal net iets te omhooggevallen, no offense uiteraard :) Ik denk dat het wel prettig wonen is overigens, alhoewel Den Haag ook een flink aantal enorm slechte wijken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
nare man schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:05:
[...]Niet echt van stankoverlast, wel flink wat geluid. Ik woon redelijk dicht bij de kruising Statenweg/Statensingel, dus je hoort de weg eigenlijk altijd wel, maar dat is iets dat je accepteert. Je woont eigenlijk toch middenin de stad, dan kun je niet verwachten dat het fluisterstil is. Overigens wordt de Statenweg/Stadhoudersweg in 2015 ondertunneld: de aansluiting Maastunneltracé-A13 (Stadhoudersviaduct) wordt dan helemaal ondergronds, en waar nu de Statenweg ligt, komt gewoon een groenstrook. Dit is al besloten.

Overigens geef ik je wat betreft Arnhem/Eerbeek etc. volkomen gelijk, ik heb zelf zestien jaar in Zutphen gewoond dus ik weet al te goed hoe mooi het daar is :) Toch weet ik niet of ik ooit terug zou gaan, het is daar wel heel mooi maar er is op mijn werkgebied (advocatuur) ook niet zoveel te doen helaas.

Den Haag is mooi, maar ik zou er denk ik nooit wonen. Ik vind het iets teveel koude kak inderdaad. Heb er wel vrienden wonen, maar ik vind het toch allemaal net iets te omhooggevallen, no offense uiteraard :) Ik denk dat het wel prettig wonen is overigens, alhoewel Den Haag ook een flink aantal enorm slechte wijken heeft.
Dat is mooi van die ondertunneling en groenstrook zeg.

Persoonlijk vind ik Den-Haag vreselijk wonen qua mentaliteit, heb recent in Kijkduin gewoond (randje Waldeck) en nu Leidschenveen (zo'n overwegend blanke lelijke Vinex-wijk). Als ik nu weg kon uit Den-Haag was ik weg. Die koude kak, brbrbrbr... begrijp ook niet waar die houding vandaan komt eerlijk gezegd.
Precies wat jij zegt, dat omhooggevallen gedoe en gedragen, naar gedrag i.m.h.o.

Een groot deel van mijn jeugd ben ik in Zutphen geweest (adoptiefamilie woonde daar). Heb heel veel voetstapjes liggen in Zutphen, oude brug, nieuwe brug, rivier, binnenstad :) Denk er met warme gevoelens aan terug. Ik probeer via Google maps de straat van m'n opa en oma te vinden, was bij grote vijver.
We hebben gekeken voor huizen in Zutphen, maar weten niet welke buurten wél/niet.
Weet jij hoelang (tijd) de afstand Zutphen-Arnhem met auto is? Bedoeling is overplaatsing met standplaats Arnhem namelijk.
frau bi-zonder werkt bij NS, dus werk kan door hele land in principe
http://www.funda.nl/koop/...-47844015-tullekenweg-36/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Bi-zonder schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:24:
[...]
Persoonlijk vind ik Den-Haag vreselijk wonen qua mentaliteit, heb recent in Kijkduin gewoond (randje Waldeck) en nu Leidschenveen (zo'n overwegend blanke lelijke Vinex-wijk). Als ik nu weg kon uit Den-Haag was ik weg. Die koude kak, brbrbrbr... begrijp ook niet waar die houding vandaan komt eerlijk gezegd.
Precies wat jij zegt, dat omhooggevallen gedoe en gedragen, naar gedrag i.m.h.o.
Volgens de vader van mijn vriendin (geboren en getogen Scheveninger) komt het door de aanwezigheid van het Koningshuis.
Een groot deel van mijn jeugd ben ik in Zutphen geweest (adoptiefamilie woonde daar). Heb heel veel voetstapjes liggen in Zutphen, oude brug, nieuwe brug, rivier, binnenstad :) Denk er met warme gevoelens aan terug. Ik probeer via Google maps de straat van m'n opa en oma te vinden, was bij grote vijver.
We hebben gekeken voor huizen in Zutphen, maar weten niet welke buurten wél/niet.
Weet jij hoelang (tijd) de afstand Zutphen-Arnhem met auto is? Bedoeling is overplaatsing met standplaats Arnhem namelijk.
frau bi-zonder werkt bij NS, dus werk kan door hele land in principe
[/i]
Reistijd Zutphen-Arnhem met de auto: geen idee. Ik deed dat stuk nooit met de auto. Per trein is het 22 minuten. Ideaal, alleen Dieren zit ertussen.

In Zutphen heb je geen echt slechte wijken. Wel wijken die 'minder' zijn, in de zin van voornamelijk kleinere, vooroorlogse arbeiderswoninkjes, meer sociale woningbouw etc., zoals Helbergen, rond de Vijver, en de buurt rond de Sidneystraat/IJsbaanstraat.

Het mooist om te wonen is toch het centrum zelf en de grote, brede lanen en singels erom heen: de Martinetsingel, de Jacob Damsingel, de Rozenhoflaan, de Coehoornsingel. Aan één van die straten zou ik toch ooit nog wel eens terug willen keren, maar dan echt als ik 40, 45+ ben.

Zoiets staat toch echt nog wel op mijn verlanglijstje:

Coehoornsingel: http://www.funda.nl/koop/...252776-coehoornsingel-78/
Deventerweg: http://www.funda.nl/koop/...-47905977-deventerweg-71/
Jacob Damsingel: http://www.funda.nl/koop/...41360-jacob-damsingel-25/
Burgemeester Dijckmeesterweg: http://www.funda.nl/koop/...ester-dijckmeesterweg-19/
:)

[ Voor 10% gewijzigd door nare man op 23-04-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
nare man schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:35:
[...]Volgens de vader van mijn vriendin (geboren en getogen Scheveninger) komt het door de aanwezigheid van het Koningshuis.

Reistijd Zutphen-Arnhem met de auto: geen idee. Ik deed dat stuk nooit met de auto. Per trein is het 22 minuten. Ideaal, alleen Dieren zit ertussen.

In Zutphen heb je geen echt slechte wijken. Wel wijken die 'minder' zijn, in de zin van voornamelijk kleinere, vooroorlogse arbeiderswoninkjes, meer sociale woningbouw etc., zoals Helbergen, rond de Vijver, en de buurt rond de Sidneystraat/IJsbaanstraat.

Het mooist om te wonen is toch het centrum zelf en de grote, brede lanen en singels erom heen: de Martinetsingel, de Jacob Damsingel, de Rozenhoflaan, de Coehoornsingel. Aan één van die straten zou ik toch ooit nog wel eens terug willen keren, maar dan echt als ik 45+ ben.
Vanwege het Koningshuis :?
Waarom heb ik de idee dat jij al 45+ was? Sorry dacht dat je van mijn leeftijd was. :o

Goed te weten van die 22 minuten trein, klinkt hoopgevend :) Dank voor tips van centrum, brede lanen en singels. Maakt zoeken makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ja, dat zijn tenslotte de grootste kouwe kakkers van allemaal :P

Verder weet ik het ook niet precies. Het valt me elke keer weer op als ik in Den Haag ben: hartstikke leuk en mooi, maar wel een beetje omhooggevallen. Zou niet mijn stijl zijn denk ik.
Waarom heb ik de idee dat jij al 45+ was? Sorry dacht dat je van mijn leeftijd was. :o
Ik ben 30 :P

[ Voor 22% gewijzigd door nare man op 23-04-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
nare man schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:54:
Ja, dat zijn tenslotte de grootste kouwe kakkers van allemaal :P

Verder weet ik het ook niet precies. Het valt me elke keer weer op als ik in Den Haag ben: hartstikke leuk en mooi, maar wel een beetje omhooggevallen. Zou niet mijn stijl zijn denk ik.

Ik ben 30 :P
Zie je wel, dacht even dat ik mijn laatste hersencel kwijtgeraakt was, je wijzigde je bericht. Heb het heus wel gelezen hoor,...ik 45+ :P Nee, ben 42 en dat is een groot verschil ;)
Jij 30, wat scheelt 't? :D

Eens, Den-Haag --> stijlloos, haha..
*gaat huizen zoeken in leuke rustige 42-regio :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Als ik partner zou kunnen worden bij een goed kantoor in het oosten van het land zeg ik daar echt geen nee tegen. Ik wil daar best wel weer wonen, maar dan wel like a boss :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Eigen baas worden, of gesprekje aangaan met Sovereign?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke leuk Den Haag! Zelfs in de slechte wijken! ;)

Grappig om te lezen hoe mensen steden op verschillende mannieren kunnen ervaren, heb nooit over Den Haag als omhooggevallen gedacht. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:43

Fiber

Beaches are for storming.

Hagenezen zijn toch allemaal van die 'Oh Oh Cherso' types...? :+

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig ben ik een Hagenaar... :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:38
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:06:
Gelukkig ben ik een Hagenaar... :9 :+
Is dat wat je "geluk bij een ongeluk" noemt?

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timag schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:42:
[...]

Is dat wat je "geluk bij een ongeluk" noemt?

O-)
Wat jij wil! >:)
Fijn stadje om te wonen, DH. Zeker als je niet geconfronteerd wordt met oh oh cherso achtige typjes is het helemaal een feestje! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Wat ik mis in Den Haag is het studentikoze. Omdat er geen universiteit staat is het toch wel heel erg serieus en ondernemerig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Overigens een beetje een nare na smaak van de bezichtiging afgelopen zaterdag..die makelaar sloeg echt alles.

The story:
Ik en mijn vriend komen daar aan, parkeren (10min te laat) komt die makelaar ook net aan rijden..geen enkel probleem! wij waren immers ook laat. Hoi-hoi groeten en een zelfverzekerde makelaar die: Volg mij maar riep.
Nou Jumpie en vriend volgen de makelaar naar een deur waarop hij de sleutel zocht...uh maar meneer de makelaar dit is niet het huis waar ik interesse in heb, het gaat om het huis 20meter verderop.
O O jah dat klopt sorry!....Makelaar zocht duidelijk naar een te koop bordje..had hem gevonden en liep naar de deur. ff zoeken naar de sleutel maar het was hem gelukt hoor! 2min later stonden we in de trappenhal, trap op...trap...(jumpie express stil). Meneer de makelaar draait zich om: Uhm...jij bent hier eerder geweest he? Welke deur was het ook alweer? :X :X

Ok no problem boeiuh, meneer is niet echt voorbereid ma goed. stappen het huis in beetje rond kijken en met de aannemer het 1 en ander bekijken/bespreken.
Toen had jumpie het volgende idee: Ff vragen hoeveel bezichtigingen hij hier heeft gehad.....antwoord van de makelaar: Nou het loopt storm! Veel mensen hebben interesse in het huis alleen nog niet verkocht maar dat duurt niet lang meer.

Jaja en ik ben sinterklaas..vandaar dat ie niet wist welke deur het was..het huis sinds augustus te koop stond..vorig maand al 5000e van de vraagprijs is gehaald en op de opendag er maar liefst 1 andere bezoeker was die ook nog eens niet geïnteresseerd was.

Bizar vond ik het. Kwam ook een beetje pusherig over van ja, maak je niet druk om de financiering dat komt helemaal goed de bouwdepot ook! en we kunnen hem niet vast houden als je eerst wil checken of je überhaupt wel dat depot krijgt etc kan dan opeens weg zijn....blablabla

En op de vraag: Jah en wat als ik dan dat depot niet krijg ben ik de klos? Antwoord: Tjah...dat gaan we niet als ontbindende voorwaarde opnemen.

No shit...maar dan wel proberen mij zover te krijgen om ja te zeggen. Bleh achterbaks.

Woning is van een woningcorporatie, vraagprijs Augustus 2011: 137.5k Vraagprijs nu: 133.5k
Wat is redelijk om te bieden? Heb begrepen dat een woningbouw het niet echt boeit hoe lang het te koop staat dus niet aan onderhandelen doet..niet dat dat me ervan weerhoudt om het alsnog te proberen hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Mooie panden, herenhuizen hebben wel iets statigs :) Vooral die op de Damsingel is errug fraai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Jumpiefox schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:51:
Overigens een beetje een nare na smaak van de bezichtiging afgelopen zaterdag..die makelaar sloeg echt alles.
Klinkt als een standaard brutale aap, de categorie waarin ongeveer 98% van alle makelaars vallen. Realiseer je dat hij niet jouw belangen dient maar alleen die van de verkopende corporatie. Negeer dus standaard dat gelul over 'het is straks weg', 'het loopt hier storm' et cetera. Bedenk voor jezelf wat je voor het huis over hebt en formuleer je eigen ontbindende voorwaarden: als de wederpartij ze niet accepteert kun je een potje gaan stoeien of alsnog akkoord gaan.

Bottom line: laat je niet initimideren, maar vooral ook niet op de kast jagen, door een makelaar van de wederpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:16

Don Quijote

El Magnifico

Bi-zonder schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:38:

Zeeheldenkwartier vind ik persoonlijk erg gaaf. De Piet Heinstraat heeft de laatste tijd veel nieuwe horeca en leuke winkels gekregen. Het is wel een erg multiculturele buurt, al bestaat dat voornamelijk uit westerse-expats.

@ Nare man
Wat ik mis in Den Haag is het studentikoze. Omdat er geen universiteit staat is het toch wel heel erg serieus en ondernemerig allemaal.
Daar geef ik je gelijk in. Ondanks dat het overloopt met hoogopgeleide mensen, zijn het wel voornamelijk mensen die na hun studententijd zijn gekomen, en dus ook in een andere fase in hun leven zitten. Je mist daardoor zeker in het centrum die typische sfeer die studenten geven. Ook in mijn ogen een van de grootste nadelen van Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Ravnoss schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:44:

Daar geef ik je gelijk in. Ondanks dat het overloopt met hoogopgeleide mensen, zijn het wel voornamelijk mensen die na hun studententijd zijn gekomen, en dus ook in een andere fase in hun leven zitten. Je mist daardoor zeker in het centrum die typische sfeer die studenten geven. Ook in mijn ogen een van de grootste nadelen van Den Haag.
Je zit ook met de politiek. Ambassades. Ministeries. Al die formele onzin met teveel geld, dikke auto's en in pak. Geen ruimte dus voor die gezellige cafetjes of kleine restaurants, de doelgroep wil voornamelijk grootse dingen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:31
Wat ik dan bijzonder vind bij een huis met een vraagprijs van €650.000, is de staat van de keuken, badkamer en CV. Volgens mij komt dat echt nog uit de jaren 60 ofzo.... Verder wel een erg mooi huis maar het heeft slechtere voorzieningen dan een recent gerenoveerde sociale huurwoning. Dan steek je daar als bijwoner na zoveel jaar toch wel een keer wat tijd en geld in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
TheJason schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:49:
[...]

Wat ik dan bijzonder vind bij een huis met een vraagprijs van €650.000, is de staat van de keuken, badkamer en CV. Volgens mij komt dat echt nog uit de jaren 60 ofzo.... Verder wel een erg mooi huis maar het heeft slechtere voorzieningen dan een recent gerenoveerde sociale huurwoning. Dan steek je daar als bijwoner na zoveel jaar toch wel een keer wat tijd en geld in :?
Kijk eens doorheen, zoek naar de bewoners. Waarschijnlijk hebben ze dat gedaan, inderdaad in de jaren 60-80, toen ze er gingen wonen. Die generatie heeft geen behoefte aan elke 10 jaar een nieuwe keuken. Nu zijn ze overleden of hebben ze een verzorgingstehuis nodig of simpelweg kleiner wonen. Waarom zouden ze dan nog opnieuw gaan investeren voor de verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 14:11

Kju

[...]

Zeeheldenkwartier vind ik persoonlijk erg gaaf. De Piet Heinstraat heeft de laatste tijd veel nieuwe horeca en leuke winkels gekregen. Het is wel een erg multiculturele buurt, al bestaat dat voornamelijk uit westerse-expats.
Het ligt er aan hoe je het bekijkt. Ik zit met mijn kantoor op de Laan van Meerdervoort tegenover de Groot Hertoginnelaan. De Zoutmanstraat is als winkelstraat helemaal niet meer wat het ooit is geweest. De Piet Heinstraat e.o. is inderdaad leuk, prachtige herenhuizen, appartement, leuke winkels. Ook de Laan van Meerdervoort is in het eenrichtingsgedeelte waar ik met mijn kantoor zit heel leuk om te wonen. De andere helft van het Zeeheldenkwartier (alles om de Prins Hendrikstraat tussen het Prins Hendrikplein en de Waldeck Pyrmontkade) heeft gewoon een flinke opknapbeurt nodig. Veel panden hebben achterstallig onderhoud, een deel is (lelijk) jaren '80 bouw en parkeren is een ramp. Het is daarom ook jammer dat de gemeente haar inspanningen voor woningverbetering vrijwel uitsluitend beperkt tot de Schilderswijk en Transvaal. In andere wijken waar het nu echt nodig is zoals Benoordenhout, Bezuidenhout, Rivierenbuurt steekt de gemeente geen vinger uit.
@ Nare man

[...]

Die studenten die buiten Den Haag studeren komen allemaal ook wel eens naar huis. Warme zomeravonden in het centrum zijn altijd reuze druk en gezellig. Voor de rest ben ik het met jullie eens, in de winter is er niet veel te doen.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-08 16:56
Één van leukste dingen aan Den haag wonen is natuurlijk het strand, Scheveningen is echt wel enorm leuk in de zomer.

Het plein in Den Haag is ook leuk en sfeervol, en daar hangt wel beetje studentensfeer vindt ik.

In de winter is het wel beetje saai, maar ook dan heb je nog de ijsbaan op het Spui en in Scheveningen.

Als je in een mooie oude wijk wilt wonen dan kom je wel tussen de kouwe kak inderdaad. Maar Den Haag is behoorlijk groot dus er zijn wel stukjes waar je mooi kan wonen zonder gelijk in kakbuurt te zitten. Maar dat is wel zeldzaam ;).

Aanbod van gemiddelde eengezinswoningen is ook best beperkt, dan kom je al snel op Vinex locatie (Ypenburg, Leidschenveen of Wateringse Veld) of jaren 80 (Houtwijk) uit of op niet gemiddelde prijzen ;) (> 4 ton voor eengezinswoning).

Elk stukje Den Haag heeft zijn eigen geschiedenis en sfeer ;).
Bi-zonder schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:24:
[...]
Dat is mooi van die ondertunneling en groenstrook zeg.

Persoonlijk vind ik Den-Haag vreselijk wonen qua mentaliteit, heb recent in Kijkduin gewoond (randje Waldeck)
Ligt er echt heel erg aan waar je woont hoor. Randje Waldeck zou ik zelf ook niet graag wonen. Beetje sfeerloos imho, weet niet wat mentaliteit daar is. Loosduinen is bijvoorbeeld ook soort dorp op zich met eigen mentaliteit.
en nu Leidschenveen (zo'n overwegend blanke lelijke Vinex-wijk).
Leidschenveen is wel de lelijkste van de 3 grote Vinex wijken in Den Haag imho. Wateringse Veld denk ik nog de mooiste.

Woon nu zelf in De Bras, hoort officieel bij Ypenburg maar ligt er stuk vanaf (gescheiden door water) midden tussen het groen. Leuke mensen hier, geen kouwe kak of zo (wellicht in het duurdere stuk van de wijk waar vrijwel alleen 2-onder-1-kap en vrijstaande huizen staan).
Als ik nu weg kon uit Den-Haag was ik weg. Die koude kak, brbrbrbr... begrijp ook niet waar die houding vandaan komt eerlijk gezegd.
Volgens mij heb je dat vooral heel erg in de "Hagenaar" stukken in oude Den Haag, toch niet zo in de Vinex wijken?

Ik kan er wel om lachen ;). Zou liever tussen de Kouwe Kak wonen dan in oud Scheveningen of Loosduinen of zo ;).

Heb zelf trouwens ruim 5 jaar in Rustenburg/Oostbroek gewoond en dat is prima wijk. Mooie mix van Hagenezen, Nederlandse import (van buiten Den Haag dus :P), expats en allochtonen. Echt heel rustig, heb er eigenlijk nooit problemen gehad en tokkie-gehalte is erg laag (die wonen meestal wat meer richting transvaal ;)). Fietsafstand van Scheveningen (kwartier), Kijkduin (10 minuten) en centrum (10 minuten), parkeren voor de deur en tramhalte om de hoek.

Dat was overigens in appartement van 65m2 met zijn tweeën. Bij zo'n oppervlakte is het vooral van belang hoe het is ingedeeld. Volgens mij is het namelijk prima te doen om daar met één kind te wonen als je voldoende kamers hebt.

In ons appartement was de woonkamer erg groot, iets wat heel prettig is als je met zijn tweeën bent maar iets minder handig als je kinderen hebt (dan heb je liever extra slaapkamer/grotere slaapkamers).

Dus imho is 65m2 prima te doen met zijn 2en, heb het in ieder geval 5,5 jaar met gemak en plezier gedaan. Het is ook goed te doen met je 1e kind mits de indeling goed is. Ik was overigens 24 toen ik daar ging wonen en 29 toen ik ging verhuizen.

Dingen die ook schelen zijn een berging en eventueel een tuin.

[ Voor 3% gewijzigd door McVirusS op 24-04-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een standaard koopcontract van NVM gelden de ontbindende voorwaarden voor 4 weken. Dit is toch vrij normaal om dit te laten verhogen naar 6 weken? Ik vind 4 weken wel erg krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind ik persoonlijke en voordeel! :9
Myrdreon schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:19:
[...]

Je zit ook met de politiek. Ambassades. Ministeries. Al die formele onzin met teveel geld, dikke auto's en in pak. Geen ruimte dus voor die gezellige cafetjes of kleine restaurants, de doelgroep wil voornamelijk grootse dingen zien.
Ik woon denk ik echt in een andere stad ofzo. Ja, het Plein is waar het politieke Den Haag zich bevindt, maar genoeg waar dit niet te vinden is. En die grootste dingen, die snap ik ook niet! DH stikt van de kneuterige boetiekjes, restaurantjes op rare locaties met maar 5 tafeltjes maar belachelijk goed eten, leuke kroegjes...Den Haag is meer dan alleen het Plein!

Maar...ieder z'n ding natuurlijk, we hebben allemaal onze voorkeuren.

Ik vind DH errug fijn om te wonen omdat het
- Dicht bij Zoetermeer is (waar mijn mama woont), maar ver genoeg;
- Multi culti is, vind ik prettig en is een must voor mij. Bij voorkeur geen "kouwe kak" of "white thrash" voor mij;
- Nog genoeg jaren 30 woningen, vind ik ook leuk!
- Groot genoeg om een stad te zijn en lekker in opgeslokt te worden, klein genoeg om af en toe een dorp te zijn;
- MUZIEK!

Ben wel benieuwd wat die mentaliteit is waar men het hier over heeft, ik had geen idee van een specifieke mentaliteit die bij DH hoort. Kouwe kak kom ik alleen tegen als ik net iets te veel geld aan het een heel lekker spaans hammetje wil uitgeven bij de deli zaak aan de Javastraat, verder weinig last van.

Maar nogmaals, grappig om de subjectieve belevingen te lezen van hoe een stad wordt ervaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:08:
Bij een standaard koopcontract van NVM gelden de ontbindende voorwaarden voor 4 weken. Dit is toch vrij normaal om dit te laten verhogen naar 6 weken? Ik vind 4 weken wel erg krap.
Voorheen was drie weken normaal, het schijnt dat men tegenwoordig eerder uitgaat van 4-6 weken om dat het meer tijd is gaan kosten om dingen rond te krijgen. Zou het gewoon voorstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:15:
[...]

Voorheen was drie weken normaal, het schijnt dat men tegenwoordig eerder uitgaat van 4-6 weken om dat het meer tijd is gaan kosten om dingen rond te krijgen. Zou het gewoon voorstellen!
Omdat er (vooralsnog) geen besluit is genomen over de overdrachtsbelasting zal het nu even gaan pieken. D.w.z. dat veel personen gaan kopen en hypotheekaanvragen in gaan dienen. Hou dus rekening met 20 tot 30% langere doorlooptijden. Het gaat vaak om de levensverzekeringsmaatschappijen die lang op zich laten wachten. Probeer daarom minimaal 6 weken te bedingen.
Wat ook zeer belangrijk kan zijn is om in de koopakte op te nemen dat indien de verkoper om wat voor reden dan ook niet voor 1 juli kan leveren, het mogelijke nadelige verschil in overdrachtsbelasting voor rekening van de verkoper dient te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Mijn verhaal gaat de laatste fase in. De aspirant koper heeft netjes gemiddeld naar 182 (tussen 175 en 189 in). Maar hij wil nog wel dat wij wat houtwerk aanpakken. Dat gaan we niet doen, ik zou niet weten hoe je zoiets af moet spreken. (wat precies, staat van afwerking, kwaliteit materialen etc...). Het werd zijn definitief bod genoemd.

Wij willen dan zakken naar 180 en dat hij zelf de klusjes laat doen. Ik vind dat niet onredelijk, als je echt niks wenst te doen aan een huis dan moet je geen oud huis kopen. Wij moeten voor een 20.000 euro gaan opknappen aan het nieuw te kopen huis en gaan dus echt niet hier nog wat kleine dingen laten fixen. (wat nauwelijks goed af te spreken is).

Eind deze week weet ik dus of project 'Groter Huis 2012' gelukt is of het project 'Knap-De-Eigen-Kiet-Op' begin 2013 van start gaat.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
@Kju (was jij niet die makelaar?) Laan van Meerdervoort, een hele drukke enorm lange weg vanaf Koningin Emmakade tot Ockenburgstraat. Over de hele Laan van Meerdervoort loopt tram, deels bus.
Altijd geluidoverlast en stank van alle verkeer die er is. Pas vanaf kruising Groen van Prinsterenlaan tot Ockenburgstraat wordt het iets rustiger. Leuk om er een kantoor te hebben, maar om te wonen?

@Scheveningen (gewoond in mijn jeugd) was toen 36 jaar geleden al niet leuk in de zomer. Alle dagjesmensen, toeristen die de enige 2 toegangswegen compleet blokkeerden. Insiders kenden ook de 3e en 4e toegangsweg (Scheveningseweg of om via Statenlaan en Westduinweg), maar die wordt ook helaas steeds bekender.
Scheveningen is vrij onbereikbaar, je komt er moeilijk in en uit, zeg maar.

Wat betreft die Vinexwijken, klopt, alleen eengezinswoningen, beginnen inderdaad als 'goedkoopste' vanaf ongeveer € 300.000. Géén vrije sector huur eengezinswoningen te vinden.

Randje Waldeck-Kijkduin: een 'bejaarde, baby-boomer' wijk. Rustig, groen, ruim opgezet.
Mentaliteit: omhooggevallen, uit de hoogte doen, jezelf beter en vooral rijker voordoen dan je bent.
Er wonen wel een paar 'stiekeme' miljonairs (van bedrijven, woningstichting en verzekeraars).
Jezelf beter en meer waard vinden dan ieder andere levend wezen. Neerkijken op andere mensen. Het aantal LPF stemmers is schrikbarend in die wijk.
En niets, maar dan ook niets voor een ander over hebben, ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.

Leidschenveen: we wonen in het stuk tussen Donau en Zoetermeerse Rijweg. Zo'n 20 meter van het weiland.
Het zijn vooral grote eengezinswoningen jaren 30-stijl. Ons appartementencomplex oogt erg uit de toon.
Al hoorden we laatst dat de overkant van de Zoetermeerse Rijweg óók Leidschenveen is?

Mentaliteit is hier redelijk 'uit de hoogte doen'. Veel geroddel, wat we wel niet horen over die -en die...
Ons appartementencomplex is gemêleerd, maar baby-boomers' met 2 á 3 ton overwaarde voeren hier de boventoon.
Er wonen, Hindoestaans stel, (vermoedelijk) Surinaamse man met zijn zoon, Marokkaanse man en zijn vriendin (vrouw), Turkse man en zijn vriendin (vrouw), die worden anders dan ons, niet gegroet en met nek aangekeken. Sommige hebben het over 'die bruine'. Waar wij dan zo boos om worden en dan worden er wel snel excuses aangeboden, ...maar je weet wel hoe ze denken, doen. Ook de vraag 'waar betalen ze dit van', komt regelmatig.

@WendyVbass, inderdaad grappig om te lezen, ieder mens ervaart dingen anders.

@EvaluationCopy, kun je er niet iemand bijhalen in aanwezigheid van die mensen, om te kijken waar het feitelijk om gaat? Verrotte kozijnen zou ik ook niet blij mee zijn. Wat herstelwerkzaamheden en verven is natuurlijk een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Bi-zonder schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:23:
@Kju (was jij niet die makelaar?) Laan van Meerdervoort, een hele drukke enorm lange weg vanaf Koningin Emmakade tot Ockenburgstraat. Over de hele Laan van Meerdervoort loopt tram, deels bus.
Altijd geluidoverlast en stank van alle verkeer die er is. Pas vanaf kruising Groen van Prinsterenlaan tot Ockenburgstraat wordt het iets rustiger. Leuk om er een kantoor te hebben, maar om te wonen?
Ja en ja... lekker dichtbij het centrum, dichtbij de snelweg, winkels en scholen dichtbij. Buiten kantooruren valt de drukte heel erg mee en tegenwoordig zit je op het einde van de Javastraat haast niet meer vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Myrdreon schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 07:38:
[...]

Kijk eens doorheen, zoek naar de bewoners. Waarschijnlijk hebben ze dat gedaan, inderdaad in de jaren 60-80, toen ze er gingen wonen. Die generatie heeft geen behoefte aan elke 10 jaar een nieuwe keuken. Nu zijn ze overleden of hebben ze een verzorgingstehuis nodig of simpelweg kleiner wonen. Waarom zouden ze dan nog opnieuw gaan investeren voor de verkoop?
Exact. Je koopt zo'n huis om er nooit meer weg te gaan. Dan zijn heel andere zaken van belang dan of de keuken en de badkamer strak en nieuw zijn. Het gaat je bij zo'n huis om de architectuur, de ruimtes en de ligging. Dat zijn zaken met eeuwigheidswaarde, een keuken en een badkamer zijn in dat perspectief maar vergankelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door nare man op 24-04-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
argro schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:23:
Begin deze week een bod gedaan op een woning. Het bod lag bijna 17,5% onder de vraagprijs (je kunt maar één keer lekker laag beginnen dacht ik). Vandaag de reactie gehad dat men weinig ziet in ons bod, maar toch een gebaar wil maken. Dit gebaar bestaat uit een daling van de vraagprijs met iets meer dan 1%. Tijd dus om over vervolgstappen na te denken. Met een nieuw bod wat 16,5% onder de oorspronkelijke vraagprijs ligt gaat het niks worden, maar met de huidige beweging van de verkopers gaan we nooit op een mijns inziens redelijke prijs uitkomen. Leuk spelletje...
Het vervolg...

Uiteindelijk de keuze gemaakt om een eindbod te doen. Dit is een bod geworden van iets meer dan 10% onder de vraagprijs. Ergens tussen ons eerste bod (17,5% onder vraagprijs) en hun tegenbod (1% onder vraagprijs) in dus, maar dan iets gunstig voor ons. Benieuwd naar de reactie. Hopelijk zijn ze niet blij met het eindbod maar is het toch goed genoeg om er op in te gaan.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
@ Bizonder: Ze willen ook nog een bouwkundig rapport maken dus ik snap het ook niet helemaal. Ik mik nu een beetje op een 'as is' prijs. Zelf noemden ze die 182 een definitief bod, maar dit is nog voor er ook maar een bouwkundig rapport is. Hoe definitief is dat dan.

Tijdens de 2e bezichtiging was er wel iemand mee met verstand van bouw dus misschien heeft die al gezien wat er nodig moet gebeuren en heeft hij dat allang op een rijtje incl wat het kost.

Reactie maar weer afwachten, beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 21:19
argro schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:57:
[...]
Het vervolg...

Uiteindelijk de keuze gemaakt om een eindbod te doen. Dit is een bod geworden van iets meer dan 10% onder de vraagprijs. Ergens tussen ons eerste bod (17,5% onder vraagprijs) en hun tegenbod (1% onder vraagprijs) in dus, maar dan iets gunstig voor ons. Benieuwd naar de reactie. Hopelijk zijn ze niet blij met het eindbod maar is het toch goed genoeg om er op in te gaan.
Zo hebben wij dat dus precies gedaan... en met succes :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
@ Argro, hoop dat het lukt!

Is er iemand uit Arnhem (omgeving) die dit project kent?

http://www.funda.nl/nieuw...97-497c-9d64-b37f6be6a8a0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met een woningruil? Er is niet zo heel veel te vinden op het internet.

We hebben een huis gezien en de verkoper overweegt om te "ruilen" zodat zijn maandlasten lager zijn (hij heeft 2 huizen).

Voor ons is het 250 --> 400.000. Is het een kwestie van een koop overeenkomst tekenen voor allebei de huizen en overdrachtsbelasting betalen? Of zijn er nog specifieke (financiele) voordelen te behalen?

We overwegen het overigens om zonder makelaar te doen (alleen technische keuring laten doen). Dit scheelt ons natuurlijk de kosten van de verkoop (wij hebben dit zelf in gang gezet)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:15:
[...]

True. Wij hebben ook nog 3 weken in het koopcontract. Maar hebben nu al verlenging nodig.

De bank had wat langer nodig om de offerte bij de Hypotheker te krijgen (maar was na ondertekening dan ook wel erg snel definitief akkoord). Maar goed, bij ons gingen er dus ook nog paar dagen overheen voor we allebei bij de Hypotheker terecht konden voor het ondertekenen. En nu loopt dus de overlijdensrisicoverzekeraar nog moeilijk te doen met extra vragenlijsten omdat ik de gezondheidsverklaring te 'eerlijk' heb ingevuld (over iets uit 2008).

Maar goed, hopelijk komt het deze week dus in ieder geval wel voor elkaar en kunnen we op 15 mei lekker aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
beter te eerlijk dan verkeerd invullen, en dat er straks iets gebeurd en ze het nog makkelijker hebben niet te hoeven uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is zeker zo :). Ik ben dan ook altijd van mening dat "eerlijkheid het langst duurt". Maar het is wel jammer dat, terwijl ik op de gezondheidsverklaring al had ingevuld dat er uit diagnose niets aan de hand bleek te zijn, ze dan alsnog gaan lopen vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

eymey schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:19:
Dat is zeker zo :). Ik ben dan ook altijd van mening dat "eerlijkheid het langst duurt". Maar het is wel jammer dat, terwijl ik op de gezondheidsverklaring al had ingevuld dat er uit diagnose niets aan de hand bleek te zijn, ze dan alsnog gaan lopen vertragen.
Goh, Hier ook al van dat soort gefuck. We hebben gelukkig nog tot begin juni, dus het zal wel goedkomen, maar het hele process is nogal irritant.
Vooral omdat je er ook geen grip op hebt / geen enkele manier om het wat te versnellen.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowlers
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 09:22
Ik heb dit topic het laatste jaar met veel interesse gevolgd. Dit jaar hebben, ik en mijn vriendin, besloten om het appartement van haar te gaan verkopen en te verhuizen naar iets groters. Ongeveer drie weken geleden ging het appartement in de verkoop voor 179.000 euro en zaterdag is het verkocht voor 170.000. Goed nieuws dus in deze tijd!

Al langere tijd hebben wij een huis op het oog wat helemaal naar onze wens is en waar we in principe voor “altijd” in kunnen blijven wonen met de plannen die we nu hebben. Wij hebben hier gister een bod op uitgebracht dus we hopen dat hier serieus op gereageerd wordt.

Ook zijn we bij een hypotheekadviseur langs geweest en deze week hebben we nog een gesprek bij een ander gepland staan. De adviseur van gister vraagt voor zijn diensten een vergoeding per uur. Ik had eigenlijk verwacht dat hij ook al met een soort van offerte zou komen maar volgens mij is het de bedoeling dat we hem daar al voor per uur gaan betalen. Bij een eerste gesprek bij de rabobank 2 maanden geleden, om te kijken hoeveel we konden lenen, werd wel een offerte gegeven met een nettomaandlasten overzicht.

Nou is mijn vraag of zo’n offerte meteen wordt gegeven bij een eerste gesprek of dat hier al betaald voor moet worden bij adviseurs die per uur rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
qadn schreef op woensdag 25 april 2012 @ 07:16:
[...]

Goh, Hier ook al van dat soort gefuck. We hebben gelukkig nog tot begin juni, dus het zal wel goedkomen, maar het hele process is nogal irritant.
Vooral omdat je er ook geen grip op hebt / geen enkele manier om het wat te versnellen.
Ach het "termijn van het koopcontract tekenen is bij mij ook 6x verlengt" omdat de banken etc zo traag waren rond de jaarswisseling etc en nieuwe regels etc.

Verkoper wil toch de woning kwijt dus ja hij kan wel NEE zeggen maar daar hebben ze ook niks aan :P.
Vervelend is het wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met de overdrachtsbelasting van een nieuwbouwhuis wat al af is en vrij op naam te koop staat. Heeft de verkoper er dan baat bij het voor 1 juli te verkopen? Gezien de 2% -> 6% wijziging.

Ik dacht zelf altijd dat je met nieuwbouw geen overdrachtsbelasting had. Maar is dat misschien alleen met nieuwbouw wat nog niet gebouwd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:05:
Weet iemand hoe het zit met de overdrachtsbelasting van een nieuwbouwhuis wat al af is en vrij op naam te koop staat. Heeft de verkoper er dan baat bij het voor 1 juli te verkopen? Gezien de 2% -> 6% wijziging.

Ik dacht zelf altijd dat je met nieuwbouw geen overdrachtsbelasting had. Maar is dat misschien alleen met nieuwbouw wat nog niet gebouwd is?
Als een nieuwbouwhuis VON te koop staat hoeft er geen overdrachtbelasting betaald te worden. Dus dan heeft de verkoper ook geen haast om het dan voor 1 juli te verkopen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
Rowlers schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:10:
Ook zijn we bij een hypotheekadviseur langs geweest en deze week hebben we nog een gesprek bij een ander gepland staan. De adviseur van gister vraagt voor zijn diensten een vergoeding per uur. Ik had eigenlijk verwacht dat hij ook al met een soort van offerte zou komen maar volgens mij is het de bedoeling dat we hem daar al voor per uur gaan betalen. Bij een eerste gesprek bij de rabobank 2 maanden geleden, om te kijken hoeveel we konden lenen, werd wel een offerte gegeven met een nettomaandlasten overzicht.

Nou is mijn vraag of zo’n offerte meteen wordt gegeven bij een eerste gesprek of dat hier al betaald voor moet worden bij adviseurs die per uur rekenen?
Je kan gewoon onderhandelen hoor. Mijn hypotheekadviseur hanteerde eerst ook een uurtarief, ik wil van te voren gewoon weten waar ik aan toe ben. Uiteindelijk heb ik een fixed price offerte laten maken waar ik nog flink op heb kunnen afdingen (35% eraf). Als ze daar niet in mee gaan ga je gewoon naar een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
OrbitZ schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:12:
[...]

Je kan gewoon onderhandelen hoor. Mijn hypotheekadviseur hanteerde eerst ook een uurtarief, ik wil van te voren gewoon weten waar ik aan toe ben. Uiteindelijk heb ik een fixed price offerte laten maken waar ik nog flink op heb kunnen afdingen (35% eraf). Als ze daar niet in mee gaan ga je gewoon naar een ander.
Mijn hypotheek adviseur vroeg gewoon een bedrag :)..
Verder rekende hij geen provisie in verzekeringen of de hypotheek zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Weer een paar stappen verder met het onderhandelen...eindbod van de makelaar is 127k, V.O.N voor 65m2 (2slaapkamers) in A'dam. Morgen een afspraak met de bank en kijken wat er mogelijk is (zal denk ik geen enkel probleem zijn mocht max rond de 187k lenen ofzo)

Wel spannend hehe, appartement is ook in goede staat, casco opgeleverd ma goed aan 1 kant vind ik dat ook fijn. Helemaal naar wens fixen, daar zal de Ikeak cheque van 2500e die ik erbij krijg ook wel goed van pas komen haha :+

Heeft er iemand toevallig een pagina ofzo waar de huidige rentes op staan? En is daar ook ruimte voor onderhandelen? Zo van: Ik zit ver onder mijn max, en minder als 80% van de woningwaarde als hypotheek dus het risico is kleiner etc etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Jumpiefox schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:29:
En is daar ook ruimte voor onderhandelen? Zo van: Ik zit ver onder mijn max, en minder als 80% van de woningwaarde als hypotheek dus het risico is kleiner etc etc?
Dat argument zelf zal je niet heel veel brengen, omdat je toch al wel het NHG-tarief zult krijgen.

Blijft over de onderhandeling op basis van aanbiedingen van verschillende partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowlers
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 09:22
Mektheb schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:14:
[...]

Mijn hypotheek adviseur vroeg gewoon een bedrag :)..
Verder rekende hij geen provisie in verzekeringen of de hypotheek zelf.
Ik bedoelde eigenlijk meer te vragen of de adviseur meteen bij het eerste gesprek een offerte geeft voor de hypotheek. Niet voor zijn diensten maar dat hij meteen inzichtelijk maakt wat bij hem de hypotheek gaat kosten. Nu moet ik hem eerst per uur betalen voordat ik weet wat ik zometeen maandelijks kwijt ben. Is dat normaal? Of geven de meeste adviseurs die voor een uurtarief werken gewoon aan wat ik in de toekomst aan mijn hypotheek moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Rowlers schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:44:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk meer te vragen of de adviseur meteen bij het eerste gesprek een offerte geeft voor de hypotheek. Niet voor zijn diensten maar dat hij meteen inzichtelijk maakt wat bij hem de hypotheek gaat kosten. Nu moet ik hem eerst per uur betalen voordat ik weet wat ik zometeen maandelijks kwijt ben. Is dat normaal? Of geven de meeste adviseurs die voor een uurtarief werken gewoon aan wat ik in de toekomst aan mijn hypotheek moet betalen?
Bij hypotheker kreeg ik alleen totaaloverzicht. Zoveel kan je lenen, dit is je rente.
Hypotheekshop gaf een complete uitdraai van maandlasten (bruto en netto) erbij en ook lijst van de bijkomende kosten (hoeveel aan hen te betalen, hoeveel geld voor taxatie, hoeveel bouwkundige keuring etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Rowlers schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:44:
[...]

Het vrijblijvende advies en het vrijblijvend aanvragen van een offerte begint zo langzamerhand te verdwijnen bij de onafhankelijke tussenpersoon. In de afgelopen jaren heeft de AFM de vereisten voor en beloning van advisering bij complexe financiële producten dusdanig gewijzigd dat onafhankelijke tussenpersonen genoodzaakt zijn om per uur te gaan werken. In het verleden kon een adviseur o.b.v. een kort gesprek al een offerte aanbieden en had de klant meer mogelijkheden om te gaan shoppen. De provisies werden volledig in één keer bij het afsluiten door de bank uitbetaald. Tegenwoordig wordt max 50% gelijk uitbetaald en de rest wordt met een maandelijkse doorloopprovisie uitgesmeerd over een periode van vijf jaar. Daarnaast is er nog een terugboekrisico indien een verzekering of een hypotheek tussentijds wordt beëindigd waardoor de adviseur dus provisie terug moet betalen.Er moet verplicht eerst een uitgebreide hypotheekadviesgesprek plaats vinden, de kennis, eisen en wensen van de klant moeten uitgebreid getoetst en gerapporteerd worden voordat er een offerte aangevraagd kan worden, ondertussen staat de teller al op minimaal 6 tot 8 uur werk, een ondernemer kan zo niet vrijblijvend blijven werken. Alleen de bankmedewerkers die voor een vast salaris werken hebben nog de mogelijkheid om "vrijblijvend" te werken, onafhankelijk is dat echter niet.
Myrdreon schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:58:
[...]

Bij hypotheker kreeg ik alleen totaaloverzicht. Zoveel kan je lenen, dit is je rente.
Hypotheekshop gaf een complete uitdraai van maandlasten (bruto en netto) erbij en ook lijst van de bijkomende kosten (hoeveel aan hen te betalen, hoeveel geld voor taxatie, hoeveel bouwkundige keuring etc).
Op het moment dat ze verder dan dat gaan is er sprake van advies, een activiteit waarvoor een vergunning vereist is en er dwingende vereisten zijn (zoals hierboven beschreven), vanaf dat moment zal een onafhankelijke tussenpersoon dan ook niet meer vrijblijvend werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Kju op 25-04-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Het hangt er denk ik vanaf bij wie je zit. Ik kan het je zelfs zo sterk maken dat ik pas de betalingsovereenkomst heb getekend tezamen met de offerte vd bank!

Maar dat is toen ook aangegeven door de adviseur. Je tekent bij mij pas als je een offerte hebt die jou aanstaat.

Helaas is uiteindelijk de koop niet doorgegaan (project ging niet meer door) en ben ik EUR 1750 kwijt aan advieskosten :( Dat is dan ook weer het nadeel van een adviseur. Bij de bank had ik geen kosten meer gehad omdat de hypotheek nooit zou zijn afgesloten (afsluitprovisie). Maar ach...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
qadn schreef op woensdag 25 april 2012 @ 07:16:
[...]

Hier vanmiddag positief bericht (via e-mail) van De Hypotheker gekregen dat de verzekeringsmaatschappij me geaccepteerd heeft! :). Bericht was ook al naar de bank verstuurd, dus in principe moet, op het naar de notaris sturen van de hypotheek stukken na, alles nu dus rond zijn! _/-\o_
Myrdreon schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:58:
[...]

Hmm, hier bij de Hypotheker in Almere Stad kreeg ik ook gewoon complete uitdraai van de maandlasten (bruto en netto), aflossing, etc. En ze namen in de berekening ook prima de kosten voor de aankoopmakelaar en notarisdiensten mee :). Ik kreeg zelfs van alle 3 de geldverstrekkers op onze shortlist zo'n overzicht mee :). Uiteindelijk hebben ze nog met ABN AMRO kunnen onderhandelen zodat we via de Hypotheker dezelfde rente konden krijgen als direct bij ABN AMRO :).

[ Voor 40% gewijzigd door eymey op 25-04-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Workaholic schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:52:
Heeft iemand ervaring met een woningruil? Er is niet zo heel veel te vinden op het internet.

We hebben een huis gezien en de verkoper overweegt om te "ruilen" zodat zijn maandlasten lager zijn (hij heeft 2 huizen).

Voor ons is het 250 --> 400.000. Is het een kwestie van een koop overeenkomst tekenen voor allebei de huizen en overdrachtsbelasting betalen? Of zijn er nog specifieke (financiele) voordelen te behalen?

We overwegen het overigens om zonder makelaar te doen (alleen technische keuring laten doen). Dit scheelt ons natuurlijk de kosten van de verkoop (wij hebben dit zelf in gang gezet)
Geen ervaring maar ben wel benieuwd naar jouw bevindingen komende tijd. Ik zit namelijk in het zelfde schuitje (zelfde waardes.)

Hier in de buurt is de woningmarkt compleet stilgevallen en staan er ongeveer 40 gelijkwaardige huizen te koop in dezelfde wijk. Ik zou ook graag de wensen van verkopers (vaak ouderen) uit dit segment willen weten.
Als men dit al weet zonder makelaar(skosten) dan ben je al een heel eind.

Bijv. 65+ willen van een te groot huis naar een appartement ---> verkoper appartement wil graag een eengezinswoning ---> eengezinswoning (ik in dit geval) kan naar de grotere woning.
Maar waar vind je deze info op het web, of waarom zie ik zo weining op funda wat de verkoper van een huis precies wil.. (het zullen toch niet allemaal scheidingen zijn)

Tot die google ik maar naar "Woningruil "woonplaats"

Het treintje hoeft naar mijn idee ook niet altijd bij een starter te beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik word gek. Sta echt voor de moeilijkste beslissing uit m'n leven. Zal vandaag toch ergens de knoop moeten doorhakken. Bod van 182 ligt er, dat is op zich akkoord maar ze willen nog wat reparaties zien.

Ik vind het prima om die laatste stapjes ook nog te zetten maar mijn vrouw wil niet meer, zij is er helemaal klaar mee en zou het liefst helemaal niet meer verkopen. Maar ja we hebben een tijdelijk koopcontract waarin staat dat we onze uiterste best moeten doen om ons huis te kunnen verkopen. Dat kan nu, mits nog één extra inspanning.

Dan is ze ook nog bang gemaakt door onze fijne overheid die van alles willen gaan veranderen.. zucht. Ik kan haar moeilijk dwingen akkoord te gaan met de verkoop. Wat nu wat nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
wat is er zo erg aan het veranderen dan ?, je verkoopt nu en koop weer terug ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:59:
Ik word gek. Sta echt voor de moeilijkste beslissing uit m'n leven. Zal vandaag toch ergens de knoop moeten doorhakken. Bod van 182 ligt er, dat is op zich akkoord maar ze willen nog wat reparaties zien.

Ik vind het prima om die laatste stapjes ook nog te zetten maar mijn vrouw wil niet meer, zij is er helemaal klaar mee en zou het liefst helemaal niet meer verkopen. Maar ja we hebben een tijdelijk koopcontract waarin staat dat we onze uiterste best moeten doen om ons huis te kunnen verkopen. Dat kan nu, mits nog één extra inspanning.

Dan is ze ook nog bang gemaakt door onze fijne overheid die van alles willen gaan veranderen.. zucht. Ik kan haar moeilijk dwingen akkoord te gaan met de verkoop. Wat nu wat nu.
Probeer haar rustig duidelijk te maken dat jullie niet op de top gaan zitten, qua maandlasten (tenminste dat hoop ik toch: -) en mocht de HRA eraf gaan,dan gaat dit niet in 1 keer.
Het zal effe doorbijten zijn, maar ik zou denken als jullie in jullie nieuwe stulpje zitten, dat dit weer snel vergeten is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Simpel gezegt reken gewoon niet op de HRA, dan heb je toch niks te verliezen als je een nieuwe woning koopt ? en het bruto berekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Netto zou het op iets van 1150 uitkomen, bruto dan 1600? Op een gezamenlijk netto-inkomen van 4700, dus ongeveer een derde deel. Het lijkt zo'n bak geld per maand pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
EvaluationCopy schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:11:
Netto zou het op iets van 1150 uitkomen, bruto dan 1600? Op een gezamenlijk netto-inkomen van 4700, dus ongeveer een derde deel. Het lijkt zo'n bak geld per maand pfff.
Ja is het ook, maar goed weet niet hoe je verder leeft maar als je met een internet verbinding van 100euro loopt en een abbonement van je mobiel van 50euro en je vrouw ook 50 euro.
Dan ja gaat het hard :P.

Maar nogmaals als het Bruto kan kan je het netto helemaal :).
En dat van de HRA gaat wel weer een jaar overheen helaas voor daar echt iets aan gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Financieel kan het prima, we leven verder op normale voet. Ik zie ook wat we nu overhouden, weet wat we extra gaan betalen en dat is goed te doen.

Soms moet je ook maar een stap zetten hoor. No guts no glory. (Ik snap haar wel, behalve wat ruimtetekort wonen we perfect leuk, eerste huisje samen, moeilijk om achter zich te laten waarschijnlijk)

Misschien beetje luxe maar beide iPhones worden ook nog door de baas betaald, evenals de internetverbinding thuis. Enige lek in begroting zijn hardware en jurkjes en laarsjes ;)

[ Voor 21% gewijzigd door EvaluationCopy op 26-04-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben het nog "slechter" hoor!
Sinds gister is de hypotheek rond! Geen rare dingen bijgekomen, alleen de acceptatie bij de verzekering duurde wat langer omdat ze de papieren kwijt waren.
Wij verdienen gezamenlijk 4600 netto. Onze bruto hyptheeklast is 1800.
Maar als je netto altijd zeker 1500 volledig vrij hebt (dus na vaste lasten, abonnementen, verzekeringen, eten, ed.) dan moet je daar toch echt wel heel lekker van kunnen leven hoor! Tenminste wij doen dat wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Mektheb schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:14:

Maar nogmaals als het Bruto kan kan je het netto helemaal :).
En dat van de HRA gaat wel weer een jaar overheen helaas voor daar echt iets aan gedaan is.
Er zou zomaar nog wat achter kunnen blijven in de bezuinigingen die nu besproken worden. Zou dus zeker even die paar dagen wachten voordat je iets over de HRA zegt.
Pagina: 1 ... 13 ... 127 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic tot concrete vragen, antwoorden, overwegingen en ervaringen rondom het (ver)kopen en financieren van een woning. Algemene discussies over de huizenmarkt, huizenmarktpolitiek, etc. hoort in andere bestaande danwel nieuwe topics.