Ervaring met huis kopen deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 127 Laatste
Acties:
  • 751.923 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:55:
[...]

Transacties binnen een familie of kennissenkring zijn aan regels gebonden omdat de kans groot is dat men elkaar stiekem een gift geeft. Het komt er op neer dat je het huis moet laten taxeren en die prijs moet betalen.

Deze informatie is te generiek om iets te zeggen over de prijs. Is het een krimp of groei gebied? Is het huis in de tussentijd goed onderhouden? Wat doen vergelijkbare woningen op dit moment?
Het huis heb ik 2 weken terug laten taxeren, 125k, 130k als echt maximum volgens die man.
Het gaat om dit huis (om het maar even concreet te maken) : http://www.funda.nl/koop/...48523987-mahlerstraat-39/. Er staan er in de straat nu een stuk of 8/9 te koop en sommige voor 110, anderen voor 130. Het is wel netjes onderhouden inderdaad, al heeft het zo z'n plekjes die aangepakt moeten worden (wat scheurtjes in het balkon bijvoorbeeld).

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 18:23

Metro2002

Memento mori

DennusB schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:57:
[...]

Het huis heb ik 2 weken terug laten taxeren, 125k, 130k als echt maximum volgens die man.
Het gaat om dit huis (om het maar even concreet te maken) : http://www.funda.nl/koop/...48523987-mahlerstraat-39/. Er staan er in de straat nu een stuk of 8/9 te koop en sommige voor 110, anderen voor 130. Het is wel netjes onderhouden inderdaad, al heeft het zo z'n plekjes die aangepakt moeten worden (wat scheurtjes in het balkon bijvoorbeeld).
155k is wel erg veel inderdaad. De buurt is wel redelijk maar meer dan 130k zou ik er zeker niet voor neerleggen.
Daarnaast moet je erg oppassen met het zinnetje : "Geen VVE bijdrage" ... dat betekent een niet erg tot geen actieve VVE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Metro2002 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:09:
[...]

155k is wel erg veel inderdaad. De buurt is wel redelijk maar meer dan 130k zou ik er zeker niet voor neerleggen.
Daarnaast moet je erg oppassen met het zinnetje : "Geen VVE bijdrage" ... dat betekent een niet erg tot geen actieve VVE.
155k heeft ze destijds expres veel te hoog gezet omdat ik het huurde en ze niet wilde verkopen toen. Nu dus wel, voor 130 aan mij. Er is idd geen actieve VVE. Wat houd dat in voor mij als ik het koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

DennusB schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:11:
[...]

155k heeft ze destijds expres veel te hoog gezet omdat ik het huurde en ze niet wilde verkopen toen. Nu dus wel, voor 130 aan mij. Er is idd geen actieve VVE. Wat houd dat in voor mij als ik het koop?
Dat je direct jouw percentage van de kosten moet afrekenen, als de VVE besluit tot het doen van onderhoud (bv. dak / gevel)... En dat kan bij achterstallig onderhoud soms aardig in de papieren lopen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat er voor het onderhoud aan "gezamenlijke" zaken van de mensen die onder-/naast je wonen geen spaarpot/onderhoudsplan aanwezig en waardoor je meer afhankelijk bent van de grillen van je buren op het moment dat er wat moet gebeuren.

Het dak en de gevels zijn bijvoorbeeld gedeelde "onderdelen" van het huis, waar een VvE vaak zorg voor draagt. Net als brand- en opstalverzekeringen. Nu moet je die laatste twee dus (waarschijnlijk) zelf regelen en in het geval van lekkage aan jouw dak (en dat van je onderburen) zul je dus op dat moment geld moeten zien te vinden om dat op te lossen. Als daar vooraf duidelijke afspraken over gemaakt zijn en de kosten via een maandelijkse bijdrage zijn geregeld dan levert dat een stuk minder gezeur op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:15:
Dat er voor het onderhoud aan "gezamenlijke" zaken van de mensen die onder-/naast je wonen geen spaarpot/onderhoudsplan aanwezig en waardoor je meer afhankelijk bent van de grillen van je buren op het moment dat er wat moet gebeuren.

Het dak en de gevels zijn bijvoorbeeld gedeelde "onderdelen" van het huis, waar een VvE vaak zorg voor draagt. Net als brand- en opstalverzekeringen. Nu moet je die laatste twee dus (waarschijnlijk) zelf regelen en in het geval van lekkage aan jouw dak (en dat van je onderburen) zul je dus op dat moment geld moeten zien te vinden om dat op te lossen. Als daar vooraf duidelijke afspraken over gemaakt zijn en de kosten via een maandelijkse bijdrage zijn geregeld dan levert dat een stuk minder gezeur op. :)
Duidelijk :) Dat moet ik nog maar eens even uitzoeken en bespreken met de onderbuurvrouw dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:50
DennusB schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:57:
Ik weet niet hoe het precies werkt, maar als je een taxatie doet moet je hem wel de opdracht geven dat het gaat om een verkoop tussen familieleden. Er zijn nogal wat verschillende vormen van taxatie die allemaal een ander resultaat kunnen opleveren. Al zal dat verschil bij een goedkoop huis in de praktijk niet zo groot zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

De regels met VVE's zijn wel strenger geworden de afgelopen jaren. Gemeentes hebben meer mogelijkheden om je te dwingen om wat te doen. Zo is inschrijving van de VVE bij de KvK verplicht, en moet er ook vergaderd en gereserveerd gaan worden.

Al met al is het ook gewoon verstandig om dat te gaan doen. Je bent als VVE samen verantwoordelijk voor het gebouw en het onderhoud daaraan. Dan is het ook slim dat zorgt dat je daar samen plannen voor opstelt en budget voor reserveert. Anders zit jij zo als het dak gaat lekken met het probleem, terwijl je buren weigeren om bij te dragen in de kosten van reparatie of vervanging. Dat is niet het moment om daarover te steggelen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 16:17
Hebben jullie ervaring met de acceptatieverklaring van de ORV na een medische keuring?

Ik kreeg afgelopen donderdag een brief dat er een aanvullende keuring is vereist, deze heb ik gister afgenomen bij een keuringsarts. De verzekeraar is Erasmus Leven. Aangezien nu het hele dossier hier op hangt, ben ik hier wel benieuwd naar.

[ Voor 4% gewijzigd door johiem op 06-05-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

The plot thickens.

Vanmorgen een enigzins pissig mailtje gestuurd naar mijn FA, over de gang van zaken. Insteek was toch wel dat ik het niet echt lekker vond lopen allemaal en dat ik het ook erg vreemd vond hoe ze nou konden adviseren om de ontbindende voorwaarden met een week te verlengen als ze eigenlijk al wisten dat het langer zou duren.

Hij belde net, op zich een prettig gesprek gehad, maar volgens mij weet hij het ook niet helemaal. Hij blijft zeggen dat hij allang verwacht had dat het rond was en dat hij flink de vinger aan de pols houdt bij Aegon, maar dat ze gewoonweg met achterstanden zitten. Wel zei hij dat ik er op dit moment gewoon nog onderuit zou kunnen via de ontbindende voorwaarden, juridisch gezien, als ik dat zelf zou willen. Ik ben daar niet dieper op ingegaan, maar Ray vertelt hier toch echt een ander verhaal. Wie er nou gelijk heeft..

Wel stelde hij me wederom gerust dat er echt geen gekke zaken in de case zit en dat de kans op afwijzing nihil is.

Wat ik wel heel opvallend vind is dat hij totaal geen problemen verwachtte met het verlengen van de voorwaarden. Hij heeft een paar keer contact gehad met iemand van de verkoopmakelaar (de naam die hij noemde ken ik, dat is de eigenaar van het kantoor) en die zag geen problemen. Ik heb echter gisteren direct met de makelaar gebeld die op de case zit en die (letterlijke bewoordingen) zei "De koper gaat echt niet nog een keer akkoord, dat hoef ik niet eens te vragen". Gezien de reactie van de verkoper van de vorige keer geloof ik dat ook wel. Ik heb toen direct mijn FA gebeld om te kijken wat te doen, maar gisteren kreeg ik hem dus niet te pakken. Nu blijkt dat iemand anders op kantoor blijkbaar geen problemen zag.. De FA gaat nu in ieder geval de makelaar die op de case zit bellen (06 doorgegeven) in plaats van met het kantoor te bellen. Let wel, die is een twee-mans kantoor, dus ik verwacht niet dat de eigenaar geen weet heeft van zaken die lopen bij die ene makelaar die hij in dienst heeft...

Het is natuurlijk ook raar dat de verkoopmakelaar die op de case zit niet eens de moeite neemt om het te vragen (terwijl hij de verkoper meerdere malen aan de lijn gehad heeft, afgelopen vrijdag en afgelopen maandag, naar eigen zeggen) terwijl mijn verzoek al van vrijdag is. Ik had overigens gisteravond de verkoopmakelaar al gemailed met het verzoek om het TOCH te vragen en dat ik een raar gevoel over heel de zaak heb, zeker gezien het feit dat het pas mijn 2e verlening is van een week, dat is echt niet extreem in deze tijd.

Wordt vervolgd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik zou niet gelukkig worden van een FA die eerst zegt dat het rond is en daarna ronduit erkent dat Aegon met een achterstand zit. Desalniettemin zit je met handen en voeten vast aan deze persoon, dus ik hoop het beste voor je. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad, ik zou alvast beginnen met het opbouwen van een dossier wat er allemaal niet klopt. Dan kan je dat nadat het hele gebeuren afgehandeld is ( Hopelijk wel gewoon positief ) voor zijn neus gooien, en zeggen dat je voor het bedrag dat hij rekent wel betere service verwacht, en dat hij maar een deel van zijn courtage laat varen ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb je alleen een beetje een positie om courtage in te houden? Bij mij werd dat bij de notaris verrekend. Dan moet ik er achteraf weer achteraan om die inhouding terug te krijgen. Lijkt me een nogal kansloze zaak.

Overigens komt het vast wel goed. Het komt altijd goed. Maar irritant is het wel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FreakNL:

Ik heb 5 dagen geleden gepasseerd en ik heb de hypotheek ook bij Aegon lopen.
Het heeft ontzetteng lang geduurd voor het finaalakkoord er was, maar ze waren wel heel erg duidelijk en vriendelijk. Gaven ook gewoon statusupdates, want ze hebben een speciale statusdesk die speciaalvoor dat doel is ingericht. Ikzelf heb ook aan een keer verlenging van de ontbindende voorwaarden gevraagd, dus in deze tijd is het zo gek nog niet.

Feit blijft dat er op de 9 vd 10 aanvragen "spoed" staat en op de 10e "bloedspoed": ze kijken niet maar naar spoed, want iedereen heeft spoed.

Daarentegen vind ik het vreemd dat je makelaar pas de 24e gereedmelding had van het document: de makelaar heeft bij Aegon namelijk gewoon een login en kan daar alle stukken 24/7 uploaden. Als dan alles groen is gaat het naar de laatste persoon als één geheel bundel: is het niet volledig, dan wrodt er gewoonweg niet naar gekeken.
Bij mijn makelaar was het echter wel zo dat er erg snel werd aangegeven of het dossier compleet was en bij vragen gewoon direct een telefoontje vanuit Aegon om opheldering.

Voor jouw planning: ze hebben bij Aegon, na completering van het online dossier, officieel 2 weken de tijd voor finaalakkoord en ze nemen die ook. Elk miniscuul dingetje dat ze vinden, vragen ze na bij je makelaar en het kan zomaar zijn dat er dus veel contact is met je FA. Tot die tijd gaat echter de teller van twee weken niet lopen: pas alle vinkjes groen zijn.

Heeft de verkoper soms een tweede koper? Want zolang hij dat niet heeft, heeft het echt geen zin om dit niet te verlengen, want met een andere koper moet hij ook het gehele traject door en deze is toch echt onverbiddelijk traag.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Hoop het niet Deefjuh.

Vanochtend nog contact gehad met FA + verkoopmakelaar + notaris om wat zaken af te tikken. Ik had namelijk de waarborgsom nog niet overgemaakt omdat ik verwacht had de ontbindende voorwaarden wel verlengd zouden worden. (en daarmee ook de einddatum waarborgsom, was de vorige keer ook zo). Toen dit niet het geval was had ik natuurlijk (in theorie) een probleem want op dat moment was ik te laat met de waarborgsom en kon in (in theorie) in gebreke gesteld worden.

FA heeft hierover (en toch ook nog steeds over de ontbindende voorwaarden) onderhandeld met de verkoopmakelaar, maar de verkoper bleef voet bij stuk houden mbt de ontbindende voorwaarden. Als wisselgeld werd wel de eis voor de waarborgsom weggestreept. Overigens dacht de verkoopmakelaar mij daarmee een gunst te verlenen, want die belde mij nog na en had het erover dat ik daar dan in ieder geval geen kosten voor hoefde te maken. Maargoed, ik heb hem maar niet wijzer gemaakt dan hij was, en ik vind het ook wel weer fijn dat ik geen 18k over hoef te maken terwijl de hypotheek nog niet rond is, Aan de andere kant, als het echt shit wordt komen ze het heus wel bij me halen... :/

FA gaf overigens wel aan (hij wilde er verder niet veel over kwijt, maar het woord oncollegiaal viel) dat hij zelf ook erg op zijn pik getrapt is geweest over het niet verlengen. Wat ik eruit op kon maken was er vrijdag al zo goed als een akkoord over het verlengen en zijn ze maandagochtend ineens op hun schreden teruggekeerd zonder daar mijn FA (of mijzelf) over te informeren.... Dat klopt ook wel, want het hoge woord kwam er pas uit toen ik rond 17:00 de verkoopmakelaar sprak. Laat het dan even weten verdorie, als de verkoper van gedachten verandert... Ik blijf die verkoper ook gewoon een hork vinden.... :r

UPDATE:
En toen kreeg ik ineens een (doorgestuurde) mail van mijn FA met de akkoordbevestiging van Aegon met de vermelding dat alles naar de notaris is gestuurd. *O*

Ongelofelijk dit. Aan de ene kant ben ik natuurlijk enorm blij dat het nu allemaal rond is. Maar aan de andere kant vind ik het ook vreemd dat er, nu ik zelf actie onderneem, ineens wel vanalles mogelijk is. Ik heb gisteren natuurlijk gebeld met Aegon, maar had ook nog een tweet op hun officiële pagina gezet (waarook nog op gereageerd werd via Twitter DM). Als laatste had ik vanochtend natuurlijk nog een pissige mail naar de FA gestuurd.

Ik ben blij, maar kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat als ik zelf geen actie ondernomen had het dossier nog steeds onderaan de stapel gelegen had. Of het is gewoon toeval, maar dat geloof ik niet, zeker niet gezien het feit dat de mevrouw die ik gisteren aan de lijn had verteld dat het dossier op 24 april compleet geboekt was en ze qua load nog maar op 17 april waren.

Vannacht eerst maar eens een goeie nacht slaap pakken, ik blijk enorm gevoelig voor dit soort gedoe te zijn waar je zelf erg weinig invloed op hebt. Misschien heb ik voor niets gestressed, maar het gaat wel om een bak geld.

/edit:
Iedereen die sinds gisteren gereageerd heeft: Bedankt voor de steun, info en bemoedigende woorden :)

[ Voor 49% gewijzigd door FreakNL op 06-05-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
JvS schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:41:
Heb je alleen een beetje een positie om courtage in te houden? Bij mij werd dat bij de notaris verrekend. Dan moet ik er achteraf weer achteraan om die inhouding terug te krijgen. Lijkt me een nogal kansloze zaak.
Sterk sta je er niet in, maar puur als gevoelskwestie zou ik het wel naar voren brengen. Hij past maar "coulance" toe omdat hij het blijkbaar niet genoeg "gemonitord" heeft, anders kan hij in ieder geval op een bak slechte PR rekenen ;)
FreakNL schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:08:
FA gaf overigens wel aan (hij wilde er verder niet veel over kwijt, maar het woord oncollegiaal viel) dat hij zelf ook erg op zijn pik getrapt is geweest over het niet verlengen. Wat ik eruit op kon maken was er vrijdag al zo goed als een akkoord over het verlengen en zijn ze maandagochtend ineens op hun schreden teruggekeerd zonder daar mijn FA (of mijzelf) over te informeren.... Dat klopt ook wel, want het hoge woord kwam er pas uit toen ik rond 17:00 de verkoopmakelaar sprak. Laat het dan even weten verdorie, als de verkoper van gedachten verandert... Ik blijf die verkoper ook gewoon een hork vinden.... :r .
Hij kan zich wel op zijn pik getrapt voelen, maar hij had nooit genoegen moeten nemen met een "zo goed als akkoord". Feit blijft dat jij er alsnog zelf achteraan moest, terwijl hij beloofd heeft het voor je te regelen. Leuk allemaal dat hij het op een andere partij af probeert te schuiven, maar hij bagatelliseert zijn eigen rol daarin wel.

Ik zou daar echt enorm slecht tegen kunnen, en na afloop flink van mij laten horen ( Op dit moment ben je er immers niet bij gebaat om hem tegen je in het harnas te jagen ;) )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:51
cooper87 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:04:
Mijn eindbod is vandaag helaas geweigerd. Vraagprijs is 215k, ik had als eindbod 200k. Hij wilt minstens 205k. Dan houdt het op, gaan we verder kijken ;w
Morgen dus een nieuwe bezichtiging nadat deze verkoper het op 5k heeft laten schieten (of ik, is maar net hoe je het ziet ;)). Ik weet in elk geval zeker dat als ik alsnog 205k betaal, dat ik daar spijt van ga krijgen.

Leuk detail: de bezichtiging is bij z'n buurman :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

@Woy,

Dat heb ik hem reeds (via de mail vanochtend) in niet mis te verstane bewoordingen laten weten.

Ik heb hun onder andere kwalijk genomen dat ze mij aan het lijntje gehouden hebben met "het is bijna rond", terwijl is dus gisteren erachter gekomen ben dat de complete geboekte dossiers van 24 april (waaronder de mijne) nog lang niet aan de beurt waren, ze waren namelijk nog maar bij 17 april.

Of het er echt iets mee te maken heeft weet ik niet, maar die tweet heeft wellicht ook nog geholpen. Ik heb een jaartje of drie bij een andere grote verzekeraar gezeten, en ik weet dat de WebCare afdeling daar enorm scherp acteerde op (mogelijke) negatieve publiciteit op hun Social Media profielen (Twitter, Facebook, etc).. Maargoed, of het echt geholpen heeft weet ik niet, misschien was mijn belletje wel genoeg geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FreakNL:

Gefeliciteerd, finaalakkoord is altijd de grootste hobbel.
Wat betreft je web-acties: Ik denk niet dat diegene die het finaalakkoord geeft, dat deze zich ook maar enige zorgen om twitter-opmerkingen maakt. Dit zijn gescheiden afdelingen waarvan zelfs de helpdesk is afgesloten (ze kunnen letterlijk niet doorschakelen), zodat die afdelingen ongestoord offertes kunnen akkoorderen.

Mijn FA had het al gezegd dat Aegon waarschijnlijk wel vertraagd zou zijn, maar dat ze wel een onwijs goed product leveren.

Maar fijn dat je huis rond is, ik zet er net zelf in terwijl mijn finaalakkoord nog niet rond was (!). Het was dat verkoper meewerkte en zelf ook op de afgesproken datum was afgegaan en dus heel het huis al leeg had. Die laatste dagen zit je dan niet bepaald lekker in een woning die nog niet helemaal van jou is, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

FreakNL: Relaxed man! Pak van je hart he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Goed om te horen FreakNL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ik kom net weer bij de bank vandaan, en los van de verkoopperikelen zijn er interessanten ontwikkelingen. Het blijkt mogelijk om alsnog de helft van de lening aflossingsvrij te nemen, als deel van het overgangsregime, ondanks dat mijn huidige hypotheek annuïtair is. Ik had geen idee dat dat mocht.

Toch lijkt het me interessant. Niet omdat ik nu zo graag een aflossingsvrije hypotheek wil, maar omdat het ons meer flexibiliteit biedt. We kunnen er voor kiezen om óf zelf op die lening te gaan aflossen, óf om zelf vermogen op te bouwen met het geld dat we anders zouden stoppen in aflossing van de hypotheek. De flexibiliteit die het biedt, is dat op het moment dat er tijdelijk iets zou gebeuren met ons inkomen, onze verplichte vasten lasten lager zijn. Dat levert minder risico op, en dan hoeven we dat risico ook niet af te dekken. Tegelijk wil ik wel linksom of rechtsom de lening afbouwen of daar vermogen tegenover zetten zodat we aan het eind van de rit alsnog op 0 uitkomen.

De lening past overigens ook met 100% annuïtair in het financiële plaatje.

Edit: de adviseur blijkt zich vergist te hebben. Dit kan dus niet.

[ Voor 3% gewijzigd door ATS op 12-05-2014 13:12 . Reden: Informatie klopt niet. ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Gefeliciteerd FreakNL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 22:51
Vandaag WOZ waarde van ons nieuwe huis gekregen. Aangezien er op de peildatum nog geen huis stond, is de WOZ erg laag. Scheelt ons weer belasting dit jaar :D

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 06:50
@ATS aflossingsvrij kan altijd, maar dan krijg je geen HRA. Tenzij je al een aflossingsvrije hypotheek hebt die je meeneemt.

Wellicht verwijst de bank naar de Blok hypotheek. Daar moet je echt ver van weg blijven, dat is 5 jaar leuk en daarna 25 jaar veel duurder plus dat je met 50 procent restschuld blijft zitten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

welk deel van

'k kom net weer bij de bank vandaan, en los van de verkoopperikelen zijn er interessanten ontwikkelingen. Het blijkt mogelijk om alsnog de helft van de lening aflossingsvrij te nemen, als deel van het overgangsregime, ondanks dat mijn huidige hypotheek annuïtair is. Ik had geen idee dat dat mocht.
'
is hier niet duidelijk ?

schijnbaar heeft hij dus een bestaande EWS die onder het overgangsregime valt. Het maakt daarbij inderdaad niet uit welke vorm dat nu is. Beperking is wel dat in de nieuwe situatie het niet meer mag zijn dan 50% van de waarde van de nieuwe woning. Dan is er gewoon recht op HRA voor het restant van de 30 jaars termijn.

Dit heeft dus niets met een blokhypotheek te maken (overigens is er ook geen enkele bank die hem aanbiedt)

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 06-05-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Wij hebben donderdag de Hypotheek aanvraag getekend, deze week verwachten we het koopcontract te tekenen.

1 juli is de sleutel overdracht, maar we proberen het een week eerder te krijgen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
johiem schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:02:
Hebben jullie ervaring met de acceptatieverklaring van de ORV na een medische keuring?

Ik kreeg afgelopen donderdag een brief dat er een aanvullende keuring is vereist, deze heb ik gister (maandag) afgenomen bij een keuringsarts. De verzekeraar is Erasmus Leven. Aangezien nu het hele dossier hier op hangt, ben ik hier wel benieuwd naar.
Iemand? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee sorry, geen ervaring mee. Ik heb het vragenlijstje toen ingevuld, en kreeg wat extra vragen over een sportblessure. Direct daarna (half uurtje of zo) kreeg ik bericht dat ik was geaccepteerd.
Ik heb dus nooit een arts gezien. Ik denk dat dat voor de meesten geldt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FreakNL schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:08:

UPDATE:
En toen kreeg ik ineens een (doorgestuurde) mail van mijn FA met de akkoordbevestiging van Aegon met de vermelding dat alles naar de notaris is gestuurd. *O*
Super dat het toch snel opgelost is. Gefeliciteerd en gelukkig weer goede nachtrust voor je. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Thanks allemaal :) :D

Volgende dient zich alweer aan, de notaris stuurt een mail dat ik de waarborgsom toch echt moet storten omdat ik al te laat ben. :X :X (lijkt overigens op een geautomatiseerde mail, inclusief template)...

Terwijl ik daar gisteren echt diverse keren contact mee gehad heb via de mail en uiteindelijk rond 15:00 ook heb doorgegeven dat de storting van de waarborgsom (of bankgarantie) in zijn geheel geschrapt is :X

Zucht... :O

@johiem, ik heb alles ingevuld en werd meteen geaccepteerd..

Wat heb jij ingevuld wat afwijkt van de standaard? Want dan kunnen we er pas iets zinnigs over zeggen...

[ Voor 29% gewijzigd door FreakNL op 07-05-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

..dubbelpost...

[ Voor 90% gewijzigd door FreakNL op 07-05-2014 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
@DrivinUCrazy en @FreakNL

Mijn ratio lengte/gewicht klopt niet, oftewel ze noemen me op een fatsoenlijke manier dik. Klopt ook wel O-). Tijdens de keuring was alles op zich wel in orde, zover ze dat kon zien (bloeddruk, urine). Bloed wordt ook onderzocht, ik denk dat dit de vertragende factor is.

Ik vind het op zich best wel uitgebreid. :X

Mijn ontbindende voorwaarden lopen 23 mei af, volgens mijn FA heeft Syntrus Achmea 3 werkdagen nodig na het compleet melden van het dossier. Heb alleen geen flauw idee hoe lang zon keuring duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johiem schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:58:
@DrivinUCrazy en @FreakNL

Mijn ratio lengte/gewicht klopt niet, oftewel ze noemen me op een fatsoenlijke manier dik. Klopt ook wel O-). Tijdens de keuring was alles op zich wel in orde, zover ze dat kon zien (bloeddruk, urine). Bloed wordt ook onderzocht, ik denk dat dit de vertragende factor is.

Ik vind het op zich best wel uitgebreid. :X
Ik moest ook de uitgebreide test ondergaan. Reden daarvoor was dat ik meer dan 250k op één naam leende (Florius), dan moet je niet alleen de vragenlijst doen maar ook lichaamsmetingen, bloed/urine-tests, et cetera. Ik heb naar waarheid ingevuld dat ik diverse medicijnen heb voor mijn asthma. Later bleek dat ze bij de arts een fout hadden gemaakt en het bloed hadden afgenomen terwijl ik niet nuchter was (het was mij vantevoren niet verzocht om nuchter te zijn), daardoor duurde het een paar dagen langer. Maar ik herinner me niet dat het heel lang duurde en uiteindelijk heb ik voor mijn ORV (gehele bedrag van de hypotheek) gewoon dezelfde premie gekregen als het geval zou zijn geweest als ik geen asthma had gehad, dus dat had geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:01:
[...]

Ik moest ook de uitgebreide test ondergaan. Reden daarvoor was dat ik meer dan 250k op één naam leende (Florius), dan moet je niet alleen de vragenlijst doen maar ook lichaamsmetingen, bloed/urine-tests, et cetera. Ik heb naar waarheid ingevuld dat ik diverse medicijnen heb voor mijn asthma. Later bleek dat ze bij de arts een fout hadden gemaakt en het bloed hadden afgenomen terwijl ik niet nuchter was (het was mij vantevoren niet verzocht om nuchter te zijn), daardoor duurde het een paar dagen langer. Maar ik herinner me niet dat het heel lang duurde en uiteindelijk heb ik voor mijn ORV (gehele bedrag van de hypotheek) gewoon dezelfde premie gekregen als het geval zou zijn geweest als ik geen asthma had gehad, dus dat had geen invloed.
Bedankt voor het delen van je ervaring, positieve woorden. Het lijkt erop dat je wat dezelfde test hebt gehad als ik. Bij mij is het bloed wel nuchter afgenomen, dus dat gaat sowieso goed.

Zal eind deze week wel even contact opnemen met mijn FA.

Voor wat het waard is, het gaat om een bedrag van 135k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

ph4ge schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:38:
@ATS aflossingsvrij kan altijd, maar dan krijg je geen HRA. Tenzij je al een aflossingsvrije hypotheek hebt die je meeneemt.

Wellicht verwijst de bank naar de Blok hypotheek. Daar moet je echt ver van weg blijven, dat is 5 jaar leuk en daarna 25 jaar veel duurder plus dat je met 50 procent restschuld blijft zitten.
Nee dus. Ik blijk dus een hypotheek met volledige HRA te kunnen krijgen over 50% van de hypotheek, ondanks/dankzij dat ik nu voor mijn huidige woning een annuïtaire hypotheek heb. Het is wel zo dat de HRA over dat deel geen 30, maar maar 23 jaar aftrekbaar is (die hypotheek loopt nu 7 jaar).

En dat niet aflossen duurder is, dat snap ik. Ik zei dan ook direct dat we of die hypotheek wel willen gaan aflossen, of daarnaast ander vermogen willen opbouwen om alsnog van af te kunnen lossen (meer rendement halen daarop dan zo'n 1,9% wat de lening na HRA kost moet lukken lijkt me, zelfs als we het veilig houden). Het voordeel is flexibiliteit, en daardoor minder behoefte aan afdekken van risico's. Als de nood aan de man is in de vorm van werkeloosheid bijvoorbeeld, dan kunnen we er op dat moment voor kiezen om de extra aflossingen te staken, tijdelijk geen extra vermogen op te bouwen of zelfs iets van het al opgebouwde vermogen in te zetten om de maandlasten te dekken, zodat het langer duurt voor we in accute financiële problemen komen. Als we dat risico op deze manier kunnen afdekken, wordt het volslagen zinloos om bijvoorbeeld een verzekering hiervoor te nemen. Dat is dus goedkoper. Het vergt natuurlijk wel discipline: je moet jezelf dwingen om geld opzij te zetten voor de de eigenwoningschuld, in plaats van dat de bank dat automatisch voor je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 18:34

Shiro

Serenity

Vraagje, ik heb een huis op het oog, situatie.

Huis is echt een bouwval.
- Keuken moet vervangen worden
- Badkamer moet volledig opnieuwe gedaan worden
- Vloer, nieuwe laminaten vloer nodig
- Muren, opnieuw verven nadat alle jaren 80 behang eruit is gegaan.
- Plafond moet ook onder handen genomen worden,probably alleen verven zal al volstaan.
- Radiator moet vervangen worden, waarschijnlijk allemaal.

Makelaar schatte zelf al in dat het 15.000 zou kosten om alles weer in goede staat te brengen.

Gemiddelde prijs, 100.000
Huis staat al voor 10.000 onder de vraag prijs, gezien de huidige staat

Huis staat al meer dan een half jaar leeg, Makelaar zei dat het verkocht moet worden en dat de bank ook een bod op heeft uitgebracht.

Nu is de vraag, dit zal toch redelijk in mijn voordeel moeten werken? Banken betalen toch altijd ver onder de marktwaarde, ofwel, ik zal van de huidige prijs toch ook nog wel wat kunnen afschaven?

Heeft iemand daar ervaring mee, hoeveel een bank bied? En wat is wijsheid? nog eens 10k onder de vraagprijs biedenen hopen op midden uit te komen? Of loop ik dan de risico dat het echt veelste laag zit of juist te veel?

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
Shiro schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:57:

- Plafond moet ook onder handen genomen worden,probably alleen verven zal al volstaan.

Makelaar schatte zelf al in dat het 15.000 zou kosten om alles weer in goede staat te brengen.

Huis staat al meer dan een half jaar leeg, Makelaar zei dat het verkocht moet worden en dat de bank ook een bod op heeft uitgebracht.

Nu is de vraag, dit zal toch redelijk in mijn voordeel moeten werken? Banken betalen toch altijd ver onder de marktwaarde, ofwel, ik zal van de huidige prijs toch ook nog wel wat kunnen afschaven?

Heeft iemand daar ervaring mee, hoeveel een bank bied? En wat is wijsheid? nog eens 10k onder de vraagprijs biedenen hopen op midden uit te komen? Of loop ik dan de risico dat het echt veelste laag zit of juist te veel?
Persoonlijk denk ik dat je wel een voordeel situatie hebt in de onderhandeling, kennelijk staat er "druk" op. Hier heb ik verder niet echt ervaring mee. Echter kun je een bod doen en zien wat de tegenreactie is van de partij.

Maar omtrent de bouwval lijkt het me verstandig dat je alvorens definitief te kopen wel een taxatie laat doen, eventueel kun je vragen om de waarde na verbouwing te laten uitrekenen. Bij mijn geval mocht ik van een verbouwing van 10.000 euro, 7.000 euro meenemen als waarde vermeerdering. Afhankelijk van hoe je een en ander wilt financiering, moet je hier wel om denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Bouw technisch weet ik niet of er veel gekeurd zal kunnen worden. Het gaat om een appartement, dus ramen zijn eigendom van VVE. De muren (steunmuren) binnen, lijkt mij ook gewoon onder VVE te vallen, en daar kan niet veel aan stuk gaan, of heb ik het mis?

Ik heb voor mijzelf al uitgerekend dat ik ongeveer 10k aan verbouwing wil uitgeven, dus, alle eerder opgenoemde punten ben ik sowieso al van plan te vervangen. Dus ik heb dan geen expert nodig die mij vertelt dat de keuken of badkamer uit elkaar valt. Maar misschien dat diegene nog op een andere manier toegevoegde waarde kan bieden? Zie ik iets over het hoofd?

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
Shiro schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:09:
Bouw technisch weet ik niet of er veel gekeurd zal kunnen worden. Het gaat om een appartement, dus ramen zijn eigendom van VVE. De muren (steunmuren) binnen, lijkt mij ook gewoon onder VVE te vallen, en daar kan niet veel aan stuk gaan, of heb ik het mis?

Ik heb voor mijzelf al uitgerekend dat ik ongeveer 10k aan verbouwing wil uitgeven, dus, alle eerder opgenoemde punten ben ik sowieso al van plan te vervangen. Dus ik heb dan geen expert nodig die mij vertelt dat de keuken of badkamer uit elkaar valt. Maar misschien dat diegene nog op een andere manier toegevoegde waarde kan bieden? Zie ik iets over het hoofd?
Ik bedoelde het niet op bouw technisch vlak, maar meer op het waarde gebied. Wat is de woning nu waard en eventueel bij een bouwdepot, wat is de woningwaard na verbouwing. Bij verbouwing 70% waarde vermeerding aanhouding (dus 10000 kosten, is 7000 meer waarde). Aangezien dit van invloed is op je hypotheek.

Op internet lees ik percentages als 75-80% als executiewaarde van de waarde, ik denk dat een bod van de bank in deze richting zit. Maar dat is gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Laatst online: 08:49

ericplan

5180 Wp PV

Hoe actief is de VvE? Is er een MJOP? Is er een reservefonds? Is er groot onderhoud aan het complex gepland?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik vind een verbouwpost van 10K om de vloer, keuken en de badkamer en alle radiatoren te doen vrij scherp. Dat betekent dat je of alles zelf doet, ofwel tegenvallers gaat tegenkomen. :) Verder zou ik niet denken in toegevoegde waarde, maar vooral in woongenot. Als jij er gewoond hebt, wil de volgende bewoner het waarschijnlijk weer verbouwen. ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Krisp op 07-05-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
Krisp schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:14:
[...]

Ik vind een verbouwpost van 10K om de vloer, keuken en de badkamer en alle radiatoren te doen vrij scherp. Dat betekent dat je of alles zelf doet, ofwel tegenvallers gaat tegenkomen. :) Verder zou ik niet denken in toegevoegde waarde, maar vooral in woongenot. Als jij er gewoond hebt, wil de volgende bewoner het waarschijnlijk weer verbouwen. ;)
Ik heb zelf ook 10k begroot voor vloer, keuken en badkamer.

Valt op zicht mee. Ik heb offertes aangevraagd voor een keuken. 3 mtr bij 2,70 hoekkeuken, geen bovenkasten, 5 pits gasstel, koelkast, vaatwasser en combi oven. €3850. Inclusief btw, ex leveren (€100), ex plaatsen. Dit is gewoon goed spul met de juiste garanties.

Badkamer hou ik op €4000 en vloer op €2000. Dat betekent dat ik inderdaad alles zelf doe of laat doen door vrienden/kenissen.

Daarnaast ga ik nog schilderen. Maar dat is het voordeel dat ik zelf bij een schildersbedrijf werk (kantoor) en de verf dus "gratis" krijg. :+

@krips met betrekking tot woongenot heb je volkomen gelijk. Maar ik gaf aan hoe er bij een taxatie wordt gekeken naar waarde toevoeging. Dit is in verband met een bouwdepot wel van belang voor de hypotheek (104% max grens)

[ Voor 16% gewijzigd door johiem op 07-05-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Collega van me heeft 85k geboden voor een huis waar de bank 100k voor wilde en heeft het gekregen. Was ook een bouwval (wiet kwekerij zat erin). Gewoon een laag bod doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Ik heb al gekeken naar gelijkwaardige appartementen, die wel leefbaar zijn :P die gaan voor 100k + dus als ik de genoemde dingen vervang, verwacht ik ook dat het daarop zal uitkomen.

Qua 10k voor alles, dat zal inderdaad krap zijn, maar het mag vrij budget, het hoeft niet heel luxe, een keuken van 3000 vind ik ook prima, het liefst zelfs een showroom model om nog meer op af te dingen.

Laminaten vloer en muren schilderen lukt me nog wel, denk dat ik voor 1 dag wel een vakman inhuur om wat klusjes hier en daar te doen.

Badkamer, tegeltjes en keuken installeren besteed ik uiteraard uit, daar heb ik echt geen kaas van gegeten :D

Het appartement is overigens maar 65 vierkante meter, dus qua opervlakte om te betegelen of dergelijke is ook allemaal in verhouding minder.

Ik ben vooral benieuwd naar reacties van of ik nog lager moet inzetten, of nog eens 10k onder de huidige bod een goeie openingsbod is.

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

No offense, maar een keuken voor 3850 is natuurlijk gewoon een keuken die (mijns inziens) niet langer dan 10 jaar staat. En voor 3850 heb je niet "goed" spul, mijn apparatuur kost dat alleen al. Alhoewel het wel een kwestie van perceptie is, zou ik dat matig tot redelijk noemen...

Geeft verder niet, ik heb nu in mijn huurappartement ook een Bruynzeel keuken met Pelgrim apparatuur. De keuken is wel prima (alhoewel de folie al wel loslaat en hij is nog maar 6 jaar oud). Maar die Pelgrim apparatuur is gewoon troep, de vaatwasser droogt niet en de oven verwarmt niet en de koelkast vriest aan de achterkant, dus ik kan nooit kaas ofzo diep in de koelkast leggen want dan bevriest het :X

Het is prima te doen hoor, maar ik zou het woord "goed" daar niet voor gebruiken...

[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 07-05-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De definitie van 'goed' is nogal discutabel en ik heb daar zelf ook een andere voor. ;) Ik heb een appartement van 64m2 en ik ben ongeveer 6K kwijt aan de douche en het toilet. Door zaken in te leveren kan ik op 5K komen, maar dan is de bodem wel in zicht als je het niet zelf doet. Keuken is voor mij ongeveer 6K, waarbij ook daar geldt dat ik een aantal dingen luxer uitvoer dat strikt noodzakelijk, maar ook een bijzonder eenvoudige keuken heb (4 blokken boven en beneden). Dat kan je nog 1-2K opleveren. Een vloer van 25 euro x 60 m2 is ook 1500 euro, waarna ik al door de 10K heen ben.

Dan vergeet ik nog alle zaken zoals verf, behang, stucwerk en wat dies meer zij. Je kunt het allemaal zeer scherp doen, maar 10K is serieus krap en ik hoop niet dat het je absolute bovengrens is.

[ Voor 4% gewijzigd door Krisp op 07-05-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Laatst online: 08:49

ericplan

5180 Wp PV

Shiro schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:22:
Ik heb al gekeken naar gelijkwaardige appartementen, die wel leefbaar zijn :P die gaan voor 100k + dus als ik de genoemde dingen vervang, verwacht ik ook dat het daarop zal uitkomen.
[...]
Ik ben vooral benieuwd naar reacties van of ik nog lager moet inzetten, of nog eens 10k onder de huidige bod een goeie openingsbod is.
Als de VvE volgend jaar besluit om aan jou een bijdrage te vragen voor het vervangen van de kozijnen waar ze geen geld voor hebben in het reservefonds, ben je dat geld alsnog kwijt. De staat van de VvE is een betere graadmeter voor de waarde van het appartement dan de paar cosmetische zaken die jij opnoemt.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ik denk niet dat je het gaat redden voor 10K. Je weet niet wat er onder dat behang vandaan gaat komen. Afhankelijk van het bouwjaar, heb je een goede kans dat je stucwerk er mee af komt. Opnieuw laten scucen is niet goedkoop, en niet snel. Ook vind ik 3850 voor een keuken heel, heel laag. Ik heb zelf in elk geval voor een simpele rechte keuken (wel met combi-magnetron, vaatwasser, 5 pitter, afzuigkap en inbouwkoelkast) zo'n 6500 uitgegeven. Ok, die heeft wel bovenkasten, maar die wil je volgens mij ook. Zeker in een appartement waar je toch al weinig bergruimte in hebt. En als je pech hebt, dan heb je voor je nieuwe keuken ook nog een paar nieuwe groepen nodig. Dat aanleggen kost ook tijd en geld.

Ik was zelf ruim door mijn 10K bouwdepot heen nadat ik kamers en plafonds had laten stucen, de keuken had vervangen en daarvoor de elektra had aangepakt. En dan heb ik heel veel zelf gedaan.

Dat er zaken onder de VVE vallen, wil niet zeggen dat jij er geen kosten aan gaat krijgen. Een bouwkundige inspectie in combinatie met het opvragen van stukken bij de VVE beheerder (al dan niet via de huidige eigenaar of makelaar) kan verhelderend werken op dat vlak. Een VVE zonder geld terwijl het complex aan een nieuw dak toe is wordt een kostbare zaak (dus ook al zit je niet bovenin: ook het dak laten inspecteren!)

[ Voor 29% gewijzigd door ATS op 07-05-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

10k is inderdaad wel heel erg krap.

Ik moet zelf de badkamer, WC en keuken doen. Waarbij we de eerste twee zelf doen en de laatste laten we plaatsen. Alleen daarvoor heb ik al 12 tot 15k uitgetrokken.

En dan komt de vloer op de begane grond en zolder er nog bij (doen we zelf) en het stucen/sauzen (gehele huis, laat ik doen, is toch veel netter dan dat je zelf loopt te klodderen (in mijn geval!!))..

En dan heb je nog maar een kale woning die je nog moet inrichten :X

Als je een hoop zelf kunt en geen nieuwe meubelen nodig hebt is het overigens wel te doen hoor, die 10k. Maar dan nog is het net aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
johiem schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:18:
[...]
Ik heb zelf ook 10k begroot voor vloer, keuken en badkamer.

Valt op zicht mee. Ik heb offertes aangevraagd voor een keuken. 3 mtr bij 2,70 hoekkeuken, geen bovenkasten, 5 pits gasstel, koelkast, vaatwasser en combi oven. €3850. Inclusief btw, ex leveren (€100), ex plaatsen. Dit is gewoon goed spul met de juiste garanties.

Badkamer hou ik op €4000 en vloer op €2000. Dat betekent dat ik inderdaad alles zelf doe of laat doen door vrienden/kenissen.
De keuken kost mij alleen al 10k (3,2 m x 2,6 m) Ik kan me dan ook niet voorstellen dat een keuken van 4k "gewoon goed" spul is..

Overigens kan ik me wel vinden in de begroting van je badkamer & vloer, maar de keuken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Die van mij kost 8.5k, 2,4 x 2,7. En dat is met composiet (inclusief smetplint), vensterbank afwerking (composiet) en A apparatuur. En dan ben ik nog niet eens "los" gegaan en heb ik echt flink lopen shoppen, eerste offerte kwam op 17k :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-09 13:58
Ik zit intussen even mee te lezen over allerlei kosten en heb meteen ook even een vraag hieromtrent.

Woning die mijn vriendin en ik gekocht hebben bevat een licht eikenhouten parketvloer met wat beschadigingen. Nu hebben we 2k gereserveerd voor het laten schuren en opnieuw oliën (of lakken, daar zijn we nog niet uit) van de vloer.
De parketvloer loop vanuit de woonkamer door naar de keuken (+/- 33,75 m2 + 5,7 m2) en we willen de hal (+/- 8,8 a 9 m2) dan ook meteen laten doen als we toch bezig zijn.

Tevens ligt er op de trappen (1e etage en zolder) vloerbedekking evenals op de overloop. Deze willen we ook vervangen en hiervoor hebben we ook nog eens 2k gerekend.

Samen komen we dus voor de parketvloer en vloerbedekking op 4k. Zijn dit reële bedragen of moeten we hoger inzetten?

Edit: @FreakNL, gefeliciteerd met de woning! Lees dat na flinke strijd uiteindelijk alles gelukt is, super! :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Rohem op 07-05-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Rohem schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:46:
Ik zit intussen even mee te lezen over allerlei kosten en heb meteen ook even een vraag hieromtrent.

Woning die mijn vriendin en ik gekocht hebben bevat een licht eikenhouten parketvloer met wat beschadigingen. Nu hebben we 2k gereserveerd voor het laten schuren en opnieuw oliën (of lakken, daar zijn we nog niet uit) van de vloer.
Wellicht hoeft schuren niet eens. :) Bij onze woning lag er ook een parketvloer in met her en der beschadigingen en verkleuringen. Maar met goed spul krijg je dat zodanig opgepoetst/gepolijst dat al die plekken totaal verdwenen (achteraf bleek dat men al die jaren gewoon niets aan de vloer had gedaan). Het was een gelakte vloer dus dan kan je alleen opnieuw schuren (wat makkelijk nog kon aangezien de vloer nooit geschuurd is), maar bij ons bleek dat niet nodig te zijn. :P Is je vloer geolied, dan kan je de oude olie "verwijderen" (eruit strippen voor zover mogelijk dat gaat) en dan opnieuw oliën zonder te schuren. Maar de gouden tip is dus: ga eerst eens met echt goed spul in de weer (wat je 1x per jaar moet gebruiken, dus niet het spul voor maandelijk gebruik pakken).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
Ach zoals jullie zeggen zit er een verschil in definitie van goed. De keuken ga ik uit van een levensduur van ongeveer 7-8 jaar (garanties liggen ook ergens in die buurt), het is mijn eerste woning en heb momenteel geen vriendin (had, niet meer). Dus in die tijd kan er ook veel veranderen, dan is het fijn als er niet een keuken inzit die een gigantische kwak met geld heeft gekost. Verder ben ik van mening dat een hele groep mensen zich verkijken op een merk, dit zegt niet alles. Het gebeurt vaak dat spul uit dezelfde fabriek komt.

Wat betreft tot sommige zaken. Er zit na mijn mening wel kwalitatief apparatuur in, maar dan niet de laatste/nieuwste modernste modellen. Een voorbeeld. Ik krijg dezelfde oven als mijn ouders, die van hun is 6 jaar oud. Ding doet het prima en bevalt ook prima, maar het model is wel verouderd.

Per situatie verschilt het natuurlijk ook enorm. Zaken zoals keuze in blad en kastsoort (lades of plankjes) heeft ook enorme impact. In mijn opstelling zit maar 1 lade kast, één grote onder het gasstel. Dit vind ik voldoende. Zo zit er in de keuken ook niet een gigantische koelkast/vries combi, maar een klein tafelmodel. Aangezien ik in de bijkeuken een volwaardige koelkast en vriezer plaats, deze heb ik gratis gekregen.

Al geven de meningen mij wel weer een andere kijk, ik heb de hypotheek nog niet eens volledig rond. Dus ik heb wat dat betreft nog genoeg tijd om een en ander goed te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

De ramen zijn momenteel dubbelglas, ik had al nagevraagd dat de glazen, indien ze vervangen worden, op kosten van VVE wordt gedaan. er zit momenteel nog oud dubbel glas in. Ik had meerdere apartementen daar bekeken, sommige hadden al nieuwe dubbel glas en andere nog oude. dus zodra de oude van ellende kapot gaan, wordt er nieuwe ingezet ter vervanging.

Betreft 10k, ik kan het eventuweel nog oprekken qua budget, idee is dat het vervolgens verhuurt wordt aan studenten. Qua luxe zal het wel redelijk beperkt blijven, enige eis is een afzuigkap en een kookpit, de rest is optioneel en hoef niet als inbouw en kan los gefixed worden.

Note: Het verhuren aan studenten mag, al afgestemd met gemeente. Van bank heb ik geen toestemming nodig. Appartement zal met eigen middelen gefinancieerd worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Shiro op 07-05-2014 13:14 ]

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online

Advies: laat dat soort "schattingen" van de verkopende partij niet te makkelijk je aankoopbeslissing (bod) bepalen, zonder zelf wat meer onderzoek te doen!

Jouw lijstje ga je imo niet redden voor €15.000. Ik zou met €20.000 - 25.000 rekening houden - inclusief eventuele tegenvallers (die je altijd hebt!). En dan moet je wellicht nog gaan inrichten?

Wat gaat er onder dat behang vandaan komen? Wat zit er onder je vloeren? Wat is "plafond onder handen nemen"? Voor keuken en badkamer moet je allebei minimaal €5000 rekenen en dan moet je véél zelf doen (IKEA) en/of goed shoppen (showroommodellen, moet wel net passen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

@johiem, Bosch, Siemens en Neff komt (bijvoorbeeld) uit dezelfde fabriek, inderdaad. Net zoals Etna/Atag en Pelgrim (volgens mij) met elkaar verbonden zijn. Maar ik heb ook een Miele vaatwasser, die komt echt niet uit een fabriek waar ze ook Pelgrim maken ;)

Maar ik snap in jouw geval (als je niet zeker weet hoelang je daar gaat wonen) dat je voor een low-budget keuken gaat, daar is ook niets mis mee. Ik heb zelf lang gehuurd dus sowieso nooit iets uitgegeven aan een keuken. Ik heb nu ook een losse koel/vriescombi in de berging bijvoorbeeld, en daar is niet zoveel mis mee, maar het is wel onpraktisch.

Maar deze keer ga ik het wel goed doen, dus ook een fikse koelkast, dat tafelmodel wat onder het werkblad zit ben ik nu wel zat ;) Maargoed, ik verwacht ook gewoon heel lang in mijn nieuwe huis te gaan wonen.

Ik reken trouwens zelf op 30k tot 35k voor de gehele verhuizing. Maar daar zit dus wel heel veel in:

1. Verhuisbedrijf (heb een verhuislift nodig om mijn oude appartement uit te komen met de grote spullen)
2. Stucadoor
3. Keuken
4. Badkamer
5. WC
6. Vloeren op begane grond en zolder
7. Voor een deel nieuwe meubelen
8. Groot deel Kosten Koper (ja, die betaal ik zelf op 2.5k na)
9. Diverse losse posten

En dan volgt de tuin nog in het voorjaar van 2015 :X

Schatting van MrAcid vind ik dus zelf ook een stuk realistischer...

Oh ja, en thx :D

[ Voor 40% gewijzigd door FreakNL op 07-05-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 16:23
johiem schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:14:
[...]

Bedankt voor het delen van je ervaring, positieve woorden. Het lijkt erop dat je wat dezelfde test hebt gehad als ik. Bij mij is het bloed wel nuchter afgenomen, dus dat gaat sowieso goed.

Zal eind deze week wel even contact opnemen met mijn FA.

Voor wat het waard is, het gaat om een bedrag van 135k
Ik hoop dat je er meer geluk mee hebt dan wij hebben gehad.

Wij hebben een huis gekocht en gisteren de sleutels gekregen.

Het langst hebben we zitten wachten op de verwerking van de medische keuring van mijn vrouw (ook i.v.m. ongunstige verhouding gewicht / lengte). Nadat de arts is geweest heeft het nog 3,5 week geduurd voordat de verzekeraar deze medische keuring beoordeeld had en er goedkeuring voor had gegeven. Hiervoor hebben we bij de verzekeraar er zelfs nog 'spoed' op moeten zetten anders had dit nog langer geduurd...

(Ter info: Hypotheekverstrekker is Rabobank en ORV bij Interpolis)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

ORV bij Interpolis :X

Waren die die vroeger niet onwijs duur? (lees ff terug in dit topic).

Of moet dat tegenwoordig nog steeds bij de Rabo?

/Edit
Ah okay, dan heb ik niets gezegd (zie hieronder) ;)

Gefeliciteerd trouwens!

[ Voor 23% gewijzigd door FreakNL op 07-05-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 16:23
FreakNL schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:58:
ORV bij Interpolis :X

Waren die die vroeger niet onwijs duur? (lees ff terug in dit topic).

Of moet dat tegenwoordig nog steeds bij de Rabo?
Valt gelukkig mee. Heb de premie vergeleken met anderen en ligt in dezelfde lijn gelukkig ;)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
FreakNL schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:48:

1. Verhuisbedrijf (heb een verhuislift nodig om mijn oude appartement uit te komen met de grote spullen)
Als je niet al te hoog woont kun je zelf ook zo'n lift huren voor ongeveer €100 per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
FreakNL schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:48:
@johiem, Bosch, Siemens en Neff komt (bijvoorbeeld) uit dezelfde fabriek, inderdaad. Net zoals Etna/Atag en Pelgrim (volgens mij) met elkaar verbonden zijn. Maar ik heb ook een Miele vaatwasser, die komt echt niet uit een fabriek waar ze ook Pelgrim maken ;)

*lap tekst *
Ik verwacht er wel voor een redelijke tijd te gaan wonen, maar eerder dat mijn smaken gaan veranderen de komende tijd. Het is mijn eerste huis, alles is dus onbekend terrein. Vooral op het gebied van de keuken, aangezien ik daar nu ook weinig kom :X. Gasstel wordt een Etna, oven een Pelgrim. De overige apparatuur is Candy. Daar zal dus grotendeels het verschil inderdaad al in liggen.

Voor wat het waard is, ik heb nu nog maar 1 offerte aangevraagd (broer heeft hier net zijn keuken besteld). Ben nu van plan om nog even te gaan shoppen, je weet nooit wat een ander vertelt.
DustMan4u schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:57:
[...]

Ik hoop dat je er meer geluk mee hebt dan wij hebben gehad.

Wij hebben een huis gekocht en gisteren de sleutels gekregen.

Het langst hebben we zitten wachten op de verwerking van de medische keuring van mijn vrouw (ook i.v.m. ongunstige verhouding gewicht / lengte). Nadat de arts is geweest heeft het nog 3,5 week geduurd voordat de verzekeraar deze medische keuring beoordeeld had en er goedkeuring voor had gegeven. Hiervoor hebben we bij de verzekeraar er zelfs nog 'spoed' op moeten zetten anders had dit nog langer geduurd...

(Ter info: Hypotheekverstrekker is Rabobank en ORV bij Interpolis)
Hmm. Hier word ik dan weer wat minder optimistisch van. Ik zal goed vinger aan de pols houden en eind deze week even contact hebben met mijn FA / ORV. Thx for sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Candy...

Tja, daar kan je ook niet al teveel van verwachten dan. Maar het geeft je inderdaad wel budget voor een volgende keuken over een paar jaar. Als het echt niets is pleur je het er over 5 jaar uit (als je dan nog daar blijft).. Welke keukenboer hebben we het dan over btw? :)

/disclaimer
Ook een Candy koelkast kan natuurlijk 20 jaar meegaan, dat weet ik ook wel.... De kans is alleen groter dat een Liebherr het langer uithoudt....

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 07-05-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
FreakNL schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:05:
Candy...

Tja, daar kan je ook niet al teveel van verwachten dan. Maar het geeft je inderdaad wel budget voor een volgende keuken over een paar jaar. Als het echt niets is pleur je het er over 5 jaar uit (als je dan nog daar blijft).. Welke keukenboer hebben we het dan over btw? :)

/disclaimer
Ook een Candy koelkast kan natuurlijk 20 jaar meegaan, dat weet ik ook wel.... De kans is alleen groter dat een Liebherr het langer uithoudt....
De keukenboer is i-Kook in Leeuwarden. Dat was ook een beetje mijn filosofie. Ik ga in het verdere onderzoek wel even kijken wat de stap naar betere apparatuur oplevert. Maar alles heeft een budget. Voor het compleet verbouwen en inrichten heb ik 20k. 10k wou ik eigenlijk gebruiken voor de verbouwing, 10k voor de inrichting. Voor een eerste woning op 21 jarige leeftijd, vind ik dit al een bak geld :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Inderdaad, ik had het niet op die leeftijd, ik ging op mijn 26e op mezelf wonen en heb toen echt van Marktplaats dingen afgehaald, dingen gekregen, etc.. Enige grote uitgave toen was mijn bed, en die heb ik nog steeds (gaat al zijn 3e verhuizing in) :D

Bovendien, het budget blijkt nu 20k te zijn ipv 10k en als jij dan je KK meefinancieerd (wat bijna iedereen doet) dan heb je best een aardig budget hoor! :)

I-Kook :) Daar heb ik tot 3 keer toe een afspraak moeten afzeggen omdat er vanaf mijn kant iets tussenkwam. Had daar wel een goed gevoel over, maar het is dus nooit tot een afspraak gekomen...

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 07-05-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Bart-Willem schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:04:
[...]

Wellicht hoeft schuren niet eens. :) Bij onze woning lag er ook een parketvloer in met her en der beschadigingen en verkleuringen. Maar met goed spul krijg je dat zodanig opgepoetst/gepolijst dat al die plekken totaal verdwenen (achteraf bleek dat men al die jaren gewoon niets aan de vloer had gedaan). Het was een gelakte vloer dus dan kan je alleen opnieuw schuren (wat makkelijk nog kon aangezien de vloer nooit geschuurd is), maar bij ons bleek dat niet nodig te zijn. :P Is je vloer geolied, dan kan je de oude olie "verwijderen" (eruit strippen voor zover mogelijk dat gaat) en dan opnieuw oliën zonder te schuren. Maar de gouden tip is dus: ga eerst eens met echt goed spul in de weer (wat je 1x per jaar moet gebruiken, dus niet het spul voor maandelijk gebruik pakken).
Serieus!? Dat zou bult schelen, kan het geld maar een keer uitgeven natuurlijk :X
Thnx voor de gouden tip, ga ik eerst eens even uitzoeken of ik dat spul kan vinden en we er wat mee kunnen. Heb in ieder geval wat lijntjes uit staan voor offertes bij een drietal partijen, gewoon om de opties open te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
FreakNL schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:12:
Inderdaad, ik had het niet op die leeftijd, ik ging op mijn 26e op mezelf wonen en heb toen echt van Marktplaats dingen afgehaald, dingen gekregen, etc.. Enige grote uitgave toen was mijn bed, en die heb ik nog steeds (gaat al zijn 3e verhuizing in) :D

Bovendien, het budget blijkt nu 20k te zijn ipv 10k en als jij dan je KK meefinancieerd (wat bijna iedereen doet) dan heb je best een aardig budget hoor! :)
Ik heb een en ander versneld kunnen doen met mn studie en nu aan de bak in het bedrijf van mijn vader (toekomst dus positief :*)).

Mijn totale hypotheek komt rond de 133000 uit. Hierin zit de koopprijs (117500), bouwdepot (10000) en KK. Ik moet een bedrag van €1500 bijbetalen en heb hiernaast nog een spaarpot liggen van €10000.

Dus totale budget is €20.000, maar om €0 op mijn spaarrekening na de tijd te hebben staat ook zo zielig :)

Totale verbouwing bestaat uit (totale woonoppervlakte is iets van 95m2):
- Keuken;
- Vloer beneden;
- Vloer bovenverdieping;
- Radiator woonkamer vervangen (bevriende installateur doet dit voor noppes ex materiaal, kosten paar honderd euro);
- Extra groep aanleggen ivm keuken (bevriende installateur doet dit voor noppes ex materiaal, kosten zo goed als €0);
- Schilderwerk (dat doe ik zelf, materiaal van de zaak aangeleverd. kosten €0);
- Badkamer (4m2, wandtegels, vloertegels, inloopdouche (glasplaatscheiding is gratis, materiaal vd zaak), simpel meubel, hangtoilet al aanwezig).

Dan ben ik eerst wel even klaar en kan de inrichting beginnen. Al met al, vond ik dat dit wel moest kunnen voor 10k.

Zoals het nu staat heb ik nog geen exact kostenplaatje voor de badkamer en andere zaken behalve de keuken. Zodra dit meer bekend is, ga ik definitieve dingen besluiten. Als er wat extra ruimte is voor de keuken wordt dit gebruikt.

Zo is jullie beeld ook weer compleet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Rohem schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:15:
[...]

Serieus!? Dat zou bult schelen, kan het geld maar een keer uitgeven natuurlijk :X
Thnx voor de gouden tip, ga ik eerst eens even uitzoeken of ik dat spul kan vinden en we er wat mee kunnen. Heb in ieder geval wat lijntjes uit staan voor offertes bij een drietal partijen, gewoon om de opties open te houden :)
Probeer er eerst maar eens achter te komen wat voor soort vloer het is (geolied of gelakt). Onze vloer is van Bruynzeel, of ja: van een of ander Zweeds merk dat door Bruynzeel verkocht wordt. Het onderhoudsspul is wel weer van Bruynzeel en in ons geval moest er Finepol voor gelakte vloeren op. Daar heb je een dure versie van die je 1x of 2x per jaar moet gebruiken, en een cheape versie voor maandelijks onderhoud (die ze toevallig van Bruynzeel ook gewoon bij de Action verkopen :P dat is de snelreiniger). Je kan dat Finepol-spul gewoon bij de Gamma krijgen. En nog een gouden tip: als de vloer erg beschadigd/bekrast is moet je 2 lagen aanbrengen (in 2 dagen tijd). Bij ons ging het van een doffe vloer met her en der krassen & beschadigingen naar een glanzende vloer die vrijwel als nieuw oogt. :) Het grappige is dat de deur je vast bekend zal voorkomen: het ruikt hetzelfde als houten sportzaal-vloeren die net behandeld zijn. :P Let wel op: je vloer is weer echt spiegelglad. Helpt het nog niet voldoende, dan moet je eerst een boenmachine huren. :) Dat maakte het grote verschil bij een vriend van me (die was bang dat 'ie ook de boel moest laten schuren, maar bleek helemaal niet nodig te zijn).

Is het een geoliede vloer, dan moet je 'm gewoon opnieuw goed in de olie zetten. Het leuke en het grote voordeel van een olie-parketvloer vind ik dat je ook kan variëren in kleur. Mijn broer heeft een olie-vloer en die wisselt geregeld van tint/kleur (dan weer richting zijdeglans bruin, dan weer meer vergrijsd enz).

[ Voor 34% gewijzigd door Bart-Willem op 07-05-2014 15:25 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ziet er goed uit hoor Johiem, moet allemaal wel lukken zo te zien :)
MrAcid schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:02:
[...]

Als je niet al te hoog woont kun je zelf ook zo'n lift huren voor ongeveer €100 per dag.
I know. Maar ik heb nu een offerte liggen voor 500,- waarbij ze de 6 grote dingen in mijn oude huis ophalen en dan ook weer plaatsen in mijn nieuwe huis (inclusief het naar boven (zolder!) brengen van een Miele wasmachine (dat ding is echt niet te tillen) en droger.. Daar ga ik mijn handen niet aan branden.... Het is ook nog zo'n draaitrap ook naar de 1e verdieping en zolder zonder enige houvast of wat dan ook..

Ik ga de kleine tot middelgrote dingen uiteraard wel zelf verhuizen. Bedenk me daarom ook ineens dat ik nog vergat iets mee te nemen in het lijstje "kosten" voor de verhuizing, ik heb een Citroen Berlingo uit het jaar 0 gekocht voor 500 euro, APK tot december. Als ik iets verziek aan mijn leaseauto (bekleding beschadigen of wat dan ook) ben ik ook al 135 euro eigen risico kwijt. En als je een paar keer een kar moet huren zit je ook zo op 200 euro.. En dit ding kwak ik gewoon alles in, van laminaat tot aan blikken verf etc, hoef nergens op te letten. En als hij afgekeurd wordt in december kan hij mooi naar de sloop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
FreakNL schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:25:

[...]
Ja, dat verwacht ik ook. Het blijft een leuke wijze van heel snel, veel geld erdoorheen jagen. Zo snel kan ik het niet verdienen ;).

Wat betreft z'n oude auto kopen voor verhuizing/klussen, dat is wel een slim idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ach, ik jaag er inderdaad ook in krap 2 a 3 maanden tijd ff geld doorheen waar ik echt jaren over gedaan om dat op te sparen... Maargoed, elke maand 1000 euro naar een particuliere verhuurder brengen schiet ook niet op, om dat nou mijn hele leven te blijven doen.. Bovendien blijft dat geen 1000, dat stijgt elk jaar weer...

Niet dat een huis kopen nu zaligmakend is hoor, maargoed, het is in ieder geval van jezelf. :)

Wonen kost nu eenmaal geld, linksom of rechtsom....

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 07-05-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:42
FreakNL schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:25:

[...]

I know. Maar ik heb nu een offerte liggen voor 500,- waarbij ze de 6 grote dingen in mijn oude huis ophalen en dan ook weer plaatsen in mijn nieuwe huis (inclusief het naar boven (zolder!) brengen van een Miele wasmachine (dat ding is echt niet te tillen) en droger.. Daar ga ik mijn handen niet aan branden.... Het is ook nog zo'n draaitrap ook naar de 1e verdieping en zolder zonder enige houvast of wat dan ook..
Toen ik verhuisde hebben we ook een verhuisbedrijf geregeld, ik geloof voor een kleine 1000 euro was alles, maar dan ook alles in een middag over zonder dat we gekloot hadden. Het kan dus best dat al het kleine spul 250 euro extra kost, ze staan toch al voor de deur.

veel spullen konden zo direct door het raam op de verdieping naar binnen en scheelde veel ellende met een wenteltrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Dan nog ga ik het kleine spul zelf doen, die 250 is dan weer snel verdient voor iets wat weinig moeite kost (meeste zit al in dozen). Sommige dingen moet je door een professional laten doen (zoals stucen en een keuken zetten, alhoewel je dat natuurlijk zelf kan als je handig bent, maar dat ben ik niet), maar waar ik winst kan pakken doe ik het dan weer wel.

Hoe ze de zooi boven brengen boeit me niet, al gaan ze door het zolderraam met die wasmachine :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
FreakNL schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:36:
Ach, ik jaar er inderdaad ook in krap 2 a 3 maanden tijd ff geld doorheen waar ik echt jaren over gedaan om dat op te sparen... Maargoed, elke maand 1000 euro naar een particuliere verhuurder brengen schiet ook niet op, om dat nou mijn hele leven te blijven doen.. Bovendien blijft dat geen 1000, dat stijgt elk jaar weer...

Niet dat een huis kopen nu zaligmakend is hoor, maargoed, het is in ieder geval van jezelf. :)

Wonen kost nu eenmaal geld, linksom of rechtsom....
Dat niet alleen, er moet ook iets te huur staan wat je aantrekt. Al vind ik huren toch redelijk snel duur worden in vergelijking met koop. Plus ik heb nu iets gekocht voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

DustMan4u schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:00:
[...]

Valt gelukkig mee. Heb de premie vergeleken met anderen en ligt in dezelfde lijn gelukkig ;)
Apart... Ik heb gisteren ook gekeken, en ik vond ze absurd duur. De bedragen die ik bij de bank hoorde (ik heb nog niet gevonden waar je de Interpolis prijzen kan zien op internet) waren bijna 2x de bedragen die ik elders zou betalen, zeker als je de "onderhoudskosten" meerekent. Ok, de afsluitkosten zijn iets lager, maar dat heb je er met een jaar of twee uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik had geen afsluitkosten, die zaten bij het hypotheekadvies in.. (heb ik er toch nog iets aan gehad :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
FreakNL schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:46:
Die van mij kost 8.5k, 2,4 x 2,7. En dat is met composiet (inclusief smetplint), vensterbank afwerking (composiet) en A apparatuur. En dan ben ik nog niet eens "los" gegaan en heb ik echt flink lopen shoppen, eerste offerte kwam op 17k :X
Lol, mijn eerste offerte kwam ook op 17k uit.. die kerels gaan hard naar beneden _/-\o_
Ik zit nu dus op 10k, echter weet ik via een andere keukenboer dat daar nog onderhandeling in zit (in de kastjes). Er komt dus nog een vervolg gesprek aan waar het bedrag van 10k naar beneden moet O-)

Apparatuur is overigens allemaal van Siemens, voor wie het wat zegt kastjes komen van Häcker / SystematArt en het blad van graniet inclusief achterwand/muur afwerking tot aan bovenkastjes :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:59
MrAcid schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:08:
Ik heb bij de Hypotheekshop geprobeerd om wat van de "vaste prijs" af te praten aangezien we er bij eerste gratis adviesgesprek (eigenlijk daarvoor) al helemaal uit waren wat we wilde. Dat is toen niet gelukt.

Ik heb daar €2270 betaald. Zonde van het geld wat mij betreft. Ze doen echt heel weinig. Heb zelf achter taxatie, notaris en bouwkundigrapport aangezeten en geregeld dat dit gebeurde. Ik had bij mijn hypotheekverstrekker (NIBC) geen hypotheek af kunnen sluiten dus dacht destijds: "we moeten wel". Achteraf gezien is het gewoon echt niet moeilijk en kun je alles prima zelf als je je een beetje inleest.
Mijn ervaring is juist heel anders, ze hebben _alles_ voor me gedaan (bv achter ORV aanzitten, goedkoopste taxatie en notaris) voor een vast bedrag. Daarnaast is m'n studieschuld niet mee gerekend ;)
De ene hypotheekshop is de andere niet waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Allemaal franchise inderdaad, dus kan een hoop schelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

afhankelijk van de keuringsinstantie duurt het een dag tot enkele dagen voordat het bij erasmus is. Vandaar geen idee. Doe al jaren geen zaken meer met die club. Hoe kom je daar zo bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 08:28
I.v.m. de aankoop van een garage als aanhorigheid van m'n huis (ontopic :+) een juridisch vraagje. Doordat het een complexe vereffening van een erfenis betreft vindt levering plaats zonder enige garantie. Toestand van het object is mij echter bekend (bouwkundige keuring).

De concept koopovereenkomst bevat artikelen als 'mededelingsplicht voldaan', 'levering in huidige staat, geen garantie, zonder vrijwaring', 'overdracht van zaak met bijbehorende rechten en aanspraken, vrij van hypotheken, beslagen, pandrechten', 'verkoper staat niet in voor rechten van derden'. Prijs/risico hiervan kan ik akkoord mee gaan, maar een laatste artikel roept vragen op:
Deze verkoop wordt door partijen uitdrukkelijk aangemerkt als een executieverkoop in de zin van artikel 7:19 BW, zodat koper zich er niet op kan beroepen dat dat de zaak behept is met een last of een beperking die er niet op had mogen rusten, of dat deze niet aan de overeenkomst beantwoordt. Verkoper aanvaardt geen aansprakelijkheid en koper vrijwaart verkoper voor enige aanspraken dienaangaande.
Kijken we vervolgens even in het wetboek:
Titel 1. Koop en ruil
Afdeling 2. Verplichtingen van de verkoper
Artikel 19
1.
In geval van een executoriale verkoop kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak behept is met een last of een beperking die er niet op had mogen rusten, of dat deze niet aan de overeenkomst beantwoordt, tenzij de verkoper dat wist.
2.
Hetzelfde geldt indien de verkoop bij wijze van parate executie plaatsvindt, mits de koper dit wist of had moeten weten. Bij een consumentenkoop kan de koper zich er echter wel op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt.
Iemand een idee welk extra risico dit artikel met zich meebrengt (worst case)?
Als ik zelf zoek op 7:19 BW dan kom ik op zaken uit die de eerdere artikelen ook al af lijken te dekken.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 07-05-2014 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
Ray schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:57:
[...]

afhankelijk van de keuringsinstantie duurt het een dag tot enkele dagen voordat het bij erasmus is. Vandaar geen idee. Doe al jaren geen zaken meer met die club. Hoe kom je daar zo bij ?
Bedankt voor je reactie. Zijn kennelijk wel een paar factoren.

De partij heb ik niet gevonden, mijn financieel adviseur (eyeOpen) heeft deze aan mij voorgesteld. De voorwaarden lagen mij wel, dus ben ik daar ook voor gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Rukapul schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:30:
I.v.m. de aankoop van een garage als aanhorigheid van m'n huis (ontopic :+) een juridisch vraagje. Doordat het een complexe vereffening van een erfenis betreft vindt levering plaats zonder enige garantie. Toestand van het object is mij echter bekend (bouwkundige keuring).

De concept koopovereenkomst bevat artikelen als 'mededelingsplicht voldaan', 'levering in huidige staat, geen garantie, zonder vrijwaring', 'overdracht van zaak met bijbehorende rechten en aanspraken, vrij van hypotheken, beslagen, pandrechten', 'verkoper staat niet in voor rechten van derden'. Prijs/risico hiervan kan ik akkoord mee gaan, maar een laatste artikel roept vragen op:

[...]

[...]

Als ik zelf zoek op 7:19 BW dan kom ik op zaken uit die de eerdere artikelen ook al af lijken te dekken.
IANAL, maar volgens mij gaat het dan over vorderingen / rekeningen / overige shit die eventueel nog uitstaan enzo.... dus als iemand nog beef had met de vorige eigenaar, dan heeft ie nu beef met jou en kun jij je niet beroepen op "jamaarikkenietwetenwantikkezogekocht". Ofzo. :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 16:47

Kju

Rukapul schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:30:

[...]

[...]

Bij een echte executieverkoop wordt de onroerende zaak zuiver geleverd. D.w.z. zonder beslagen of aanspraken en loopt de koper geen risico. Dit lijkt juist op beperking van het risico van de verkoper en het afschuiven van alles op de koper. Als de notaris je kan garanderen dat hij de akte ook dusdanig opstelt dat er zuiver geleverd zal worden dan kan je akkoord gaan. En anders moeten ze die bepaling maar in een plaats duwen waar de zon niet schijnt ;)

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 08:28
Kju schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:05:
[...]

Bij een echte executieverkoop wordt de onroerende zaak zuiver geleverd. D.w.z. zonder beslagen of aanspraken en loopt de koper geen risico. Dit lijkt juist op beperking van het risico van de verkoper en het afschuiven van alles op de koper. Als de notaris je kan garanderen dat hij de akte ook dusdanig opstelt dat er zuiver geleverd zal worden dan kan je akkoord gaan.
Bepaalde aanspraken zijn bij een executieveiling toch ook mogelijk, bijvoorbeeld dat er een huurder in zit.

Er wordt zonder beslagen - waarvan er ook minimaal 2 op het object rusten - etc geleverd:
De onroerende zaak wordt overgedragen met alle daarbij behorende rechten en aanspraken alsmede vrij van (eventuele) hypotheken, pandrechten, beslagen en van inschrijvingen daarvan.
Het artikel lijkt mij dus te refereren aan risico's op het object zelf / conformiteit. Discussie van het wetsartikel gaat ook die richting op.
En anders moeten ze die bepaling maar in een plaats duwen waar de zon niet schijnt ;)
Dat verzoek is de deur al uit, maar in de tussentijd kan dit best even uitgezocht worden :)

We gaan eens even kijken naar wat zuivere levering inhoudt :)

edit:
nieuw concept in de mailbox zonder het betreffende artikel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Bart-Willem schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:22:
[...]

Probeer er eerst maar eens achter te komen wat voor soort vloer het is (geolied of gelakt). Onze vloer is van Bruynzeel, of ja: van een of ander Zweeds merk dat door Bruynzeel verkocht wordt. Het onderhoudsspul is wel weer van Bruynzeel en in ons geval moest er Finepol voor gelakte vloeren op. Daar heb je een dure versie van die je 1x of 2x per jaar moet gebruiken, en een cheape versie voor maandelijks onderhoud (die ze toevallig van Bruynzeel ook gewoon bij de Action verkopen :P dat is de snelreiniger). Je kan dat Finepol-spul gewoon bij de Gamma krijgen. En nog een gouden tip: als de vloer erg beschadigd/bekrast is moet je 2 lagen aanbrengen (in 2 dagen tijd). Bij ons ging het van een doffe vloer met her en der krassen & beschadigingen naar een glanzende vloer die vrijwel als nieuw oogt. :) Het grappige is dat de deur je vast bekend zal voorkomen: het ruikt hetzelfde als houten sportzaal-vloeren die net behandeld zijn. :P Let wel op: je vloer is weer echt spiegelglad. Helpt het nog niet voldoende, dan moet je eerst een boenmachine huren. :) Dat maakte het grote verschil bij een vriend van me (die was bang dat 'ie ook de boel moest laten schuren, maar bleek helemaal niet nodig te zijn).

Is het een geoliede vloer, dan moet je 'm gewoon opnieuw goed in de olie zetten. Het leuke en het grote voordeel van een olie-parketvloer vind ik dat je ook kan variëren in kleur. Mijn broer heeft een olie-vloer en die wisselt geregeld van tint/kleur (dan weer richting zijdeglans bruin, dan weer meer vergrijsd enz).
Gisteren de verkopers gesproken bij het tekenen van voorlopig koopcontract. Vloer is gelakt met een witte / matte lak, ze hebben ook naam genoemd van degene die het gelegd heeft, maar naam was te moeilijk dus die ben ik alweer kwijt 8)7 Was in ieder geval een parketeur hier uit de omgeving.

Heb ook 3-tal offertes nu en die komen allemaal rond de 1000 - 1150 euri uit voor het schuren en lakken van het geheel. Moet zeggen dat die prijzen me 200% meevallen, dus misschien dat we dat alsnog wel laten doen. Wil zaterdag in ieder geval eens informeren naar onderhoudsspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Morgen het koopcontract tekenen :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Laatst online: 09:25
Omdat hier in het topic veel kennis aanwezig is over hypotheken de volgende situatie:

Bankspaarhypotheek van (bijv.) 150.000 euro
Resterende looptijd 25 jaar (van de 30 jaar totaal)

Intentie is om binnen nu en 2 jaar deze woning te verkopen en niets anders ervoor terug te kopen. Stel ik heb nu 12.500 euro over, is het raadzaam dit bedrag te gebruiken om een gedeelte van de hypotheek vervroegd af te lossen (dit kan boetevrij tot 10% van de hypotheek)?

De verwachte opbrengst bij verkoop is minder dan 150.000 euro, als ik dat geld er nu instop is de restschuld minder en betaal ik de resterende periode minder hypotheekrente. Vergeet ik het addertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 11:37
Het scheelt je iets van 15 euro in de maand voor een paar maanden (uitgegaan van 5% hypotheekrente tegen 42% aftrek en 1,5% spaarrente). Het kan, persoonlijk zou ik het de moeite niet waard vinden als je toch binnenkort bij de notaris zit om af te rekenen. Ik heb dan liever 12,5K beschikbaar om bijv. wat maatregelen te nemen om je huis voor een betere prijs te verkopen.

Zo heb ik bij mijn vorige huis mijn tuin voor €500 aangepakt om alles er tip top uit te laten zien. Verkocht voor de koopprijs binnen 1,5 maand, vergelijkbaar huis van de buurman staat 2 jaar later nog te koop voor veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Spixo schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:09:
Omdat hier in het topic veel kennis aanwezig is over hypotheken de volgende situatie:

Intentie is om binnen nu en 2 jaar deze woning te verkopen en niets anders ervoor terug te kopen. Stel ik heb nu 12.500 euro over, is het raadzaam dit bedrag te gebruiken om een gedeelte van de hypotheek vervroegd af te lossen (dit kan boetevrij tot 10% van de hypotheek)?

De verwachte opbrengst bij verkoop is minder dan 150.000 euro, als ik dat geld er nu instop is de restschuld minder en betaal ik de resterende periode minder hypotheekrente. Vergeet ik het addertje?
Als je er niets voor terugkoopt, raak je volgens mij mogelijk je rechten op een spaarhypotheek kwijt. Over een resterende looptijd van 20 jaar voor 150.000 euro, kan dat iets van 15.000 euro schelen vergeleken met een annuitaire hypotheek. Dat zijn kosten die je mee moet nemen.

Als je besluit toch niet af te lossen, maar een ander huis wilt kopen, en die spaarhypotheek wilt behouden (dat wil je, want en aflossen en maximaal belastingvoordeel), en je huis levert minder op dan de hypotheekwaarde, dan kan je dat verschil niet altijd bijleggen uit je bankspaardeel. Dan moet je dat uit spaargeld betalen (is bij ABN AMRO bij ex vriendin van me zo).

Dus in die zin zou ik het lekker even in je zak houden. Op je bankspaarrekening levert het 4-5% rente op, op je spaarrekening 1%. Scheelt dus wel paar tientjes, maar levert flexibiliteit op. Zeker als je wilt verkopen en je dan eventueel restschuld uit eigen zak moet betalen.

Maar ik zou dit met een adviseur bespreken. Let zeker op of je die rechten voor spaarhypotheek niet kwijtraakt. Dat zijn de mooiste rechten die je hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:42
Spixo schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:09:

Mogelijk heb je dan een KEW depot. hiermee moet je opletten.
https://www.eigenhuis.nl/...n/verzekeringen/kapitaal/

het lijkt mij dus onverstandig om af te lossen als je niets terugkoopt. Het spaardpot en al het geld wat er in zit word dan namelijk belast als je het huis verkoopt.

Gooi je het er nu in , dan kan het over 2 jaar dus ineens belast zijn. Lijkt mij verstandig om in jouw geval , als je het echt wilt even met een adviseur te overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

johiem schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:36:
[...]

Bedankt voor je reactie. Zijn kennelijk wel een paar factoren.

De partij heb ik niet gevonden, mijn financieel adviseur (eyeOpen) heeft deze aan mij voorgesteld. De voorwaarden lagen mij wel, dus ben ik daar ook voor gegaan.
bij een orv vind ik maar een paar dingen belangrijk. En Bloc ? artikel mbt roekeloosheid ja/nee ? En direct daarna de doorstroom termijn. Bij reaal kan je in 3 dagen alles rond hebben digitaal (en is meestal ook de laagste in premie) Erasmus is voor zover ik weet daar niet op ingericht (maar zeer zeker wel een goede verzekeraar!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hypotheek adviseurs....
Ik ben makkelijk geval, starter zonder schulden en een standaard lening. Wat ik wil is lineair, 10 jaar vast over lening van 135k.
Een onafhankelijk adviseur kan mij hypotheek van 3,55 aanbieden voor 10 jaar maar zijn advies kost 3k.
Rabobank heeft rente van 3,8% en hun adviseur kost 1k.
Over periode van 10 jaar ontloopt het elkaar niet veel.

Ga je 10 jaar later kijken dan kan zomaar zijn dan bank die nu laagste rentes dan misschien wel de hoogste rentes heeft of andersom. Het is maar moment opname wat je doet voor afsluiten van de hypotheek.
Of dan dure adviseur uiteindelijk echt beter uitkomt?
Rentes vergelijken kan je tegenwoordig ook zelf via internet en de polissen goed door lezen ga ik ook zeker doen, want om adviseur op zijn blauwe te vetrouwen.
Maar iemand tip van adviseur die wel uitblinkt qua aanbod?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
Ray schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:11:
[...]

bij een orv vind ik maar een paar dingen belangrijk. En Bloc ? artikel mbt roekeloosheid ja/nee ? En direct daarna de doorstroom termijn. Bij reaal kan je in 3 dagen alles rond hebben digitaal (en is meestal ook de laagste in premie) Erasmus is voor zover ik weet daar niet op ingericht (maar zeer zeker wel een goede verzekeraar!)
Heel eerlijk gezegd, ik heb het advies van de FA gewoon zo vertrouwd. Dus ga er van uit dat het goed zit. Gezien jou reactie dat wel bevestigt, word ik daar wel blij van. Dat het nu iets langer duurt, dat is gewoon even vervelend. Ik heb tot 23 mei, maar je wilt het gewoon aan de kant hebben. Dan pas zit ik wat lekkerder op mijn stoel, nu voelt het gewoon het nog nét niet.

Ach ik begreep dat Syntrus Achmea wel redelijk snel was ingesteld, wellicht compenseert het een het ander weer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:43:
Hypotheek adviseurs....
Ik ben makkelijk geval, starter zonder schulden en een standaard lening. Wat ik wil is lineair, 10 jaar vast over lening van 135k.
Een onafhankelijk adviseur kan mij hypotheek van 3,55 aanbieden voor 10 jaar maar zijn advies kost 3k.
Rabobank heeft rente van 3,8% en hun adviseur kost 1k.
Over periode van 10 jaar ontloopt het elkaar niet veel.

Ga je 10 jaar later kijken dan kan zomaar zijn dan bank die nu laagste rentes dan misschien wel de hoogste rentes heeft of andersom. Het is maar moment opname wat je doet voor afsluiten van de hypotheek.
Of dan dure adviseur uiteindelijk echt beter uitkomt?
Rentes vergelijken kan je tegenwoordig ook zelf via internet en de polissen goed door lezen ga ik ook zeker doen, want om adviseur op zijn blauwe te vetrouwen.
Maar iemand tip van adviseur die wel uitblinkt qua aanbod?
Ik weet niet hoe je er tegenover staat, maar ik heb via eyeOpen gedaan. Online hypotheekadvies. Zit nu in de afronding, maar is mij goed bevallen. Mijn situatie komt overeen met die van jou, behalve de vaste rente periode. Hun aanbod is goed en breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph046ph
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:32
johiem schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:55:
[...]

Ik weet niet hoe je er tegenover staat, maar ik heb via eyeOpen gedaan. Online hypotheekadvies. Zit nu in de afronding, maar is mij goed bevallen. Mijn situatie komt overeen met die van jou, behalve de vaste rente periode. Hun aanbod is goed en breed.
Ik zat ook naar Eyeopen te kijken. Het is alleen jammer dat je De Goede Start Hypotheek van Hypotrust (4,1%, 20 jaar vast) niet kunt afsluiten via Eyeopen. Maar Aegon met 4,1% en 20 jaar vast is wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
Ph046ph schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:03:
[...]

Ik zat ook naar Eyeopen te kijken. Het is alleen jammer dat je De Goede Start Hypotheek van Hypotrust (4,1%, 20 jaar vast) niet kunt afsluiten via Eyeopen. Maar Aegon met 4,1% en 20 jaar vast is wel mogelijk.
Aegon staat er wel tussen: https://www.eyeopen.nl/hypotheekadvies/ons-aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

En er zit ook nog iets tussen die 3k en EyeOpen natuurlijk. Er zijn ook onafhankelijke adviseurs die NIET 3k pakken, maar bijvoorbeeld 2k

Let er ook op dat het ook nog aftrekbaar is, dat maakt het verschil nog kleiner.

Als je voor Aegon gaat, neem er dan een KNAB rekening bij, dat scheelt ook weer een beetje, dan krijg je 4%. KNAB kost wel geld (5 euro per maand) dus je moet even kijken of het daadwerkelijk rendabel is om dat erbij te nemen. In het geval van jouw lage lening wellicht niet.

Ik leen 185k bij Aegon en het verschil tussen 4% en 4.1% rente was 8 euro (netto) dus KNAB was in mijn geval rendabel (alhoewel het bijna niets scheelt).. Ik hoop eigenlijk dat Aegon met KNAB kapt, dan hou ik 4% zonder verdere voorwaarden ;)

[ Voor 54% gewijzigd door FreakNL op 09-05-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2001
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-10 12:57
Als de bank akkoord gaat, hebben mijn vriendin en ik over een paar weken een nog te bouwen woning gekocht :) Ik heb daarom een vraag over het installatiewerk in de keuken; standaard komt het leidingwerk tegen de muur van de hal aan, we willen echter een kastenwand tegen die muur en een kookeiland in het midden van de keuken.

Mijn vraag is dus: wat is nu de beste optie voor het leidingwerk? Alles onder de vloer, in het midden van de keuken uit laten komen, zodat het later op het juiste punt precies door de vloer omhoog kan komen? We hebben nog geen keuken uitgezocht, het huis zal pas in juli 2015 klaar zijn.

Alvast bedankt voor de antwoorden :)
Pagina: 1 ... 116 ... 127 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic tot concrete vragen, antwoorden, overwegingen en ervaringen rondom het (ver)kopen en financieren van een woning. Algemene discussies over de huizenmarkt, huizenmarktpolitiek, etc. hoort in andere bestaande danwel nieuwe topics.