Hoop het niet Deefjuh.
Vanochtend nog contact gehad met FA + verkoopmakelaar + notaris om wat zaken af te tikken. Ik had namelijk de waarborgsom nog niet overgemaakt omdat ik verwacht had de ontbindende voorwaarden wel verlengd zouden worden. (en daarmee ook de einddatum waarborgsom, was de vorige keer ook zo). Toen dit niet het geval was had ik natuurlijk (in theorie) een probleem want op dat moment was ik te laat met de waarborgsom en kon in (in theorie) in gebreke gesteld worden.
FA heeft hierover (en toch ook nog steeds over de ontbindende voorwaarden) onderhandeld met de verkoopmakelaar, maar de verkoper bleef voet bij stuk houden mbt de ontbindende voorwaarden. Als wisselgeld werd wel de eis voor de waarborgsom weggestreept. Overigens dacht de verkoopmakelaar mij daarmee een gunst te verlenen, want die belde mij nog na en had het erover dat ik daar dan in ieder geval geen kosten voor hoefde te maken. Maargoed, ik heb hem maar niet wijzer gemaakt dan hij was, en ik vind het ook wel weer fijn dat ik geen 18k over hoef te maken terwijl de hypotheek nog niet rond is, Aan de andere kant, als het echt shit wordt komen ze het heus wel bij me halen...
FA gaf overigens wel aan (hij wilde er verder niet veel over kwijt, maar het woord oncollegiaal viel) dat hij zelf ook erg op zijn pik getrapt is geweest over het niet verlengen. Wat ik eruit op kon maken was er vrijdag al zo goed als een akkoord over het verlengen en zijn ze maandagochtend ineens op hun schreden teruggekeerd zonder daar mijn FA (of mijzelf) over te informeren.... Dat klopt ook wel, want het hoge woord kwam er pas uit toen ik rond 17:00 de verkoopmakelaar sprak. Laat het dan even weten verdorie, als de verkoper van gedachten verandert... Ik blijf die verkoper ook gewoon een hork vinden....
UPDATE:
En toen kreeg ik ineens een (doorgestuurde) mail van mijn FA met de akkoordbevestiging van Aegon met de vermelding dat alles naar de notaris is gestuurd.
Ongelofelijk dit. Aan de ene kant ben ik natuurlijk enorm blij dat het nu allemaal rond is. Maar aan de andere kant vind ik het ook vreemd dat er, nu ik zelf actie onderneem, ineens wel vanalles mogelijk is. Ik heb gisteren natuurlijk gebeld met Aegon, maar had ook nog een tweet op hun officiële pagina gezet (waarook nog op gereageerd werd via Twitter DM). Als laatste had ik vanochtend natuurlijk nog een pissige mail naar de FA gestuurd.
Ik ben blij, maar kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat als ik zelf geen actie ondernomen had het dossier nog steeds onderaan de stapel gelegen had. Of het is gewoon toeval, maar dat geloof ik niet, zeker niet gezien het feit dat de mevrouw die ik gisteren aan de lijn had verteld dat het dossier op 24 april compleet geboekt was en ze qua load nog maar op 17 april waren.
Vannacht eerst maar eens een goeie nacht slaap pakken, ik blijk enorm gevoelig voor dit soort gedoe te zijn waar je zelf erg weinig invloed op hebt. Misschien heb ik voor niets gestressed, maar het gaat wel om een bak geld.
/edit:
Iedereen die sinds gisteren gereageerd heeft: Bedankt voor de steun, info en bemoedigende woorden
[
Voor 49% gewijzigd door
FreakNL op 06-05-2014 15:22
]