Voorwaarden lopen/liepen vandaag af.
Heb dat vorige week donderdag (middag) al gesignaleerd naar mijn FA en hem gevraagd te middelen met de verkoopmakelaar. Het leek mij verstandig dat (na de eerste verlenging) het eens uit een andere hoek zou komen. Eerst wilde hij wachten tot maandag maar op mijn aandringen heeft hij vrijdag actie ondernomen. Hij heeft dus vrijdagochtend contact gehad met de verkoopmakelaar en zou me op de hoogte houden. Heel de vrijdag daarna niet meer gehoord en vanochtend een mail gehad dat hij wederom contact had gehad met de verkoopmakelaar en dat hij me op de hoogte zou houden.
Ben zelf ondertussen op eigen houtje naar Aegon gaan bellen omdat ik gewoon harde feiten wilde hebben in plaats van het pappen en nathouden. Weet nu dat Aegon nog "maar" bij de complete dossiers van 17 april is en dat mijn dossier pas 24 april compleet was. Dat is ook al raar omdat het taxatie-rapport (laatste ding) op 18 mei reeds in mijn mailbox zat. Het zijn echter wel harde feiten die ik nu pas te horen krijgen. Van Aegon wel de toezegging gehad dat het dossier nu in spoed zit en morgenochtend, als alles "herverdeeld" wordt aan iemand toegewezen wordt. Geen idee of ik zo goed zeg, maar zo begreep ik het.
De adviseur mailde op 25 april dat het op het punt van vallen stond. Dat was dus gewoon onzin, zeker als ik nu hoor dat Aegon pas bij 17 april is. Op 25 april zijn de ontbindende voorwaarden (die op 28 april afliepen) verlengd naar 5 mei maar achteraf hadden we daar natuurlijk 12 mei van moeten maken, welllicht was de koper daar ook mee akkoord gegaan.
Daarna ook zelf maar naar de verkoopmakelaar gebeld want ik had nog steeds niks gehoord. Koper wil niet akkoord gaan omdat een verkoop van hetzelfde huis al eerder niet doorgegaan is, bij de laatste verlenging ging hij ook al uit zijn dak. Verder is het gewoon een rare kerel, maargoed ik heb er wel mee te maken.
Ik heb te blind gevaren op mijn FA en zit nu met de gebakken peren. Hij had verdorie op 25 april wel mogen zeggen dat het nog lang niet rond was, in plaats van met mooie verhaaltjes te komen. Elke keer als ik hem om een status vroeg zei hij dat het zo goed als rond was en dat het wellicht morgen al bij de notaris zou liggen (letterlijke bewoordingen op diverse data). Ik ben daar dus vanuit gegaan, maar als ik Aegon eerder gebeld had was ik veel wijzer geweest. Ik vond dat echter geen taak van mezelf..
Ik ga er nu sowieso vanuit dat het nog minimaal een week duurt voor het rondkomt en kom dus ook in de shit met mijn overdrachtsdatum (16 mei), aangezien een notaris ook tijd nodig heeft.
Weet ff niet wat ik nu moet doen, kan ik nog iets met dat verlengen? Dreigen dat ik het afblaas heeft ook geen zin want volgens mij heb ik daar geen recht toe?
[
Voor 5% gewijzigd door
FreakNL op 05-05-2014 19:23
]