Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:52:
Of je pakt een veldslag die echt enorm cliché is. Pirates vs. Ninja's bijvoorbeeld.
Kun je een eindshot maken van verbroedering in de pub wellicht.

"Pirate or Ninja, we are all human anyway."

*edit*
of met actualiteiten:
internetpiraten vs. the Brain (BREIN mag waarschijnlijk niet vanwege weet ik veel wat)
Een schip met piraten en dan een jacht met allemaal dikke mensen in dure pakken en grote sigaren rokend die via een rechter/commando team het schip met piraten laten zinken.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
Kobus Post schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:26:
[...]

Een schip met piraten en dan een jacht met allemaal dikke mensen in dure pakken en grote sigaren rokend die via een rechter/commando team het schip met piraten laten zinken.
Zoiets zal denk ik zeker aanslaan bij het grote publiek. Maar dan zou hij wel snel uitgebracht moeten worden, niet pas over een half jaar, dus...

Of BREIN moet nog verder gaan, dan zal het misschien toekomstige filmpje altijd erg vermakelijk blijven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 12:47
Piraterij is in ieder geval lekker relevant met al die SOPA/PIPA wetsvoorstellen, ACTA, BREIN's gelazer met TPB...maar dan moeten we wel een wat snellere turnaround hebben :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:32:
....maar dan moeten we wel een wat snellere turnaround hebben :)
Daar heb je wel een heikel punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:33

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Zomaar een idee:

"Gone in 1/60 seconds"

Onbekend persoon verzamelt dingen (mensen, dieren, gebouwen, gebruiksvoorwerpen) voor z'n privé-collectie door er een "speciale" foto van te maken. Het gefotografeerde object verdwijnt, en op de plaats waar 't object was, valt een geheugenkaartje/polaroid/negatief op de grond.

Overal paniek, (krantenkoppen speculeren over monster of UFO's)

Een team van Phorensisch Photografen maakt (duh...) plaatjes van de plaats delict en puzzelt de identiteit van de misterieuze figuur uit. (spionage, achtervolging, vluchtpoging)

Na (lang?) speuren wordt het privémuseum gevonden, met alle objecten keurig ingelijst aan de muur. (lekker duister sfeertje?)

Door het in oplosmiddel oplossen (stoom/rook/geknetter --> instortend museum) van de eerder gevonden geheugenkaartjes (of de opgehangen foto's oid) worden alle opjecten weer terug op hun plaats gezet. Of niet, en zijn voor eeuwig verloren... :P

Ik heb erg genoten van de vorige film, dus ik help jullie graag aan ideeën :P

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:33
ideetje voor onderwerp wat lastig is maar wel potentie heeft naar mijn mening:

Bepaalde instanties, zeg bedrijven, overheid, stichtingen etc. maken soms fouten of acties die eigenlijk van geen kant kloppen. Als je nou stel een stuk of 5 van die dingen pakt, vergroot en in één verhaal kan gieten die wereldwijd bekend zijn dan zou je zo publiekelijk aandacht krijgen en vinden mensen het zelfs interresant om het te zien. + voor de media word het ook intteresant. Een statement mag best gemaakt worden denk ik zolang het maar iets in de trand word van menselijkheid, logica, eerlijkheid, veiligheid, iets wat wereldwijd geaccepteerd wordt.

bijvoorbeeld:
Iemand gooit een dood persoon uit een helikopter boven zee
ontzettend lange rijen voor een winkel voor een telefoon die over een jaar weer weggegooid word omdat de opvolger er is
beveilegingslek bij een grote game fabrikant
Kernwapens die overal en nergens blijken te zijn
torrentsite die overal en nergens word aangeklaagd
een besturings systeem wat alleen nog maar goed gaat werken met touch bediening
twee mensen die gevangen gehouden worden op een vissersboot
Olielek waar een klep het niet meer deed
vloedgolf en een kernramp, kernreactor die niet bestand was tegen een aardbeving boven 6,9

Deze bovenstaande dingen heb ik nu heel algemeen beschreven maar de meeste mensen zullen wel weten wat ik bedoel.

of algemene kleine bekendheden
taxi chauffeurs zetten je altijd af
java update als je er echt geen zin in hebt
film die je net opstart en er dan wat van je gevraagd wordt

Nog even ter inspiratie. Prachtige filmpjes zonder spraak maar met zeer duidelijke emotie erin verwerkt. Wel inclusief erg goede acteurs :)

[ Voor 8% gewijzigd door walletje-w op 16-01-2012 20:44 . Reden: inspiratie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 10:15

2mb

Nog een verhaalidee:

Creepy fotograaf-predator-drama
De hoofdpersoon is een amateurfotograaf. Hij misleidt jonge meiden door ze een carrière als model te beloven. Hij overtuigt ze om een fotoshoot met hem te doen waarbij hij continu de grens van wat het model bereid is te doen opzoekt. Hij zet ze onder druk met het argument dat ze er wel wat voor over moeten hebben als ze een model willen worden. Na de shoot laat hij uiteraard nooit meer iets van zich horen.

Eindigen kan op een positieve manier waarbij iemand aangifte doet en de fotograaf wordt opgepakt, of het kan open gelaten worden. Sterk punt is dat het een maatschappelijk geëngageerd en actueel thema is, probleem is dat er sterke dialogen en acteerwerk nodig zijn.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderweg naar huis was mijn hoofd nog wat aan het doorbreien op mijn ideetjes

InternetPiraten vs. the brain:

Twee personen zitten in een steegje met een laptop en een WIFI antenne. Dan komen er een paar mannen in pak met een button waar een brein op staat. Deze gebruiken afstandsbedieningen als 'schietwapens'. wat de piraten gebruiken heb ik nog niet bedacht. De piraten slaan op de vlucht voor de breinmannen en dan komt er een verder avontuur uit.

Gangwars: Old-skool vs. Next-Gen
Dit gaat over een gangwar waar voorstanders van beidde partijen vechten voor hun territorium (een arcade hal?). De Old-Skool bende maakt gebruik van een morning star gebouwd uit en stok met NES controller, of nunchucks van VHS banden.
De Next-Gen bende maakt gebruik van nieuwere dingen zoals DVD-werpsterren en Wii nunchucks.

verhaalidee:
Je ziet eerst de bendes zich voorbereiden, peptalks gegeven, spullen opgeborgen.
Dan komt een auto een parkeerterrein op gescheurd met 4 man erin, die stopt abrupt voor een groep mensen (eventueel meer auto's/grotere groep als er veel acteurs zijn).

Close up van de chaffeur van de auto die eerst om zich heen kijkt en dan knikt, op dat teken valt die bende aan (Next-Gen zou wel logischer zijn, zoals bijv. een jonge leeuw vecht om leider te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2mb schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:41:
Nog een verhaalidee:
...

Eindigen kan op een positieve manier waarbij iemand aangifte doet en de fotograaf wordt opgepakt, of het kan open gelaten worden. Sterke punt is dat het een maatschappelijk geëngageerd en actueel thema is, probleem is dat er sterke dialoog en acteerwerk nodig zijn.
Persoonlijk hou ik niet van dit soort zware thema's, ik zie meer in iets luchtigs. Gewoon een spoof van het één of ander. En wel met een begin, midden en een einde (eventueel met een cliffhanger :P)

En vermakelijke ideetjes sofar, maar het moet wel haalbaar zijn he, van idee naar verhaal>script>storyboard, location, sets, props, dailies, post zit nogal een tijd in en geld :o

En kan er een topicwarning komen dat er geen 2e "war" video komt?

"Wel is duidelijk dat we het camera-warfare idee in ieder geval links gaan laten liggen. Het is tijd voor iets nieuws. Wat dat ook gaat worden, jij mag er aan meehelpen!"

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook kun je trouwens het 2e filmpje weer op een gelijke manier eindigen als het eerste, dat het een droom was van Mandy. Hiermee kun je leuk spelen met de verwachtingen van mensen in een eventueel 3e filmpje door hiervan af te wijken ;)
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:49:
[...]

En kan er een topicwarning komen dat er geen 2e "war" video komt?

"Wel is duidelijk dat we het camera-warfare idee in ieder geval links gaan laten liggen. Het is tijd voor iets nieuws. Wat dat ook gaat worden, jij mag er aan meehelpen!"

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:51:
Ook kun je trouwens het 2e filmpje weer op een gelijke manier eindigen als het eerste, dat het een droom was van Mandy....
Inhaken op mijn idee van de Mythbusters, Mandy (dan als Kari) heeft haast om naar werk/school te gaan, stapt in haar zeepkist en wordt geflitst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:54:
[...]

Inhaken op mijn idee van de Mythbusters, Mandy (dan als Kari) heeft haast om naar werk/school te gaan, stapt in haar zeepkist en wordt geflitst....
Maar dan moet het ook wel -echt- een zeepkist zijn (in de droom of aan het einde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:56:
[...]

Maar dan moet het ook wel -echt- een zeepkist zijn (in de droom of aan het einde)
De droomwereld kun je natuurlijk doortrekken, niets is wat het is, pas op het allerlaatste filmpje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:56
APClll schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:11:
Zomaar een idee:

"Gone in 1/60 seconds"

Onbekend persoon verzamelt dingen (mensen, dieren, gebouwen, gebruiksvoorwerpen) voor z'n privé-collectie door er een "speciale" foto van te maken. Het gefotografeerde object verdwijnt, en op de plaats waar 't object was, valt een geheugenkaartje/polaroid/negatief op de grond.

Overal paniek, (krantenkoppen speculeren over monster of UFO's)

Een team van Phorensisch Photografen maakt (duh...) plaatjes van de plaats delict en puzzelt de identiteit van de misterieuze figuur uit. (spionage, achtervolging, vluchtpoging)

Na (lang?) speuren wordt het privémuseum gevonden, met alle objecten keurig ingelijst aan de muur. (lekker duister sfeertje?)

Door het in oplosmiddel oplossen (stoom/rook/geknetter --> instortend museum) van de eerder gevonden geheugenkaartjes (of de opgehangen foto's oid) worden alle opjecten weer terug op hun plaats gezet. Of niet, en zijn voor eeuwig verloren... :P

Ik heb erg genoten van de vorige film, dus ik help jullie graag aan ideeën :P
Ik vind dit wel tof, titel is ook helemaal goed natuurlijk _/-\o_

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Xcalibur schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:02:
[...]

Ik vind dit wel tof, titel is ook helemaal goed natuurlijk _/-\o_
Ik ben al blij dat tenminste één persoon 't een leuk idee vindt O+

Eventueel kun je de Mandy-eind-foto van de vorige film het eerste slachtoffer van de nieuwe film laten zijn. En de "geest-Mandy" wijst de "helden" de weg door op elke foto waar ze toevallig op staat, de juiste kant op te wijzen.

EDIT: digitaal fotolijstje biedt mogelijkheden tot uitbeelden van zaken (vraag/antwoord met "de helden")

Maar nu begin ik door te draven geloof ik :+

[ Voor 9% gewijzigd door APClll op 16-01-2012 23:14 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval, het mooiste zou zijn als er een Previously on... en een Now on is. Gewoon een lopende video met meerdere delen, en het ultieme: verkoop van de film :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:54
Ik ben ook Zeker vóór het idee van APCIII,
aangezien op dit idee een ruimdenkend storyboard op te maken valt en het alle mogelijke elementen kan bevatten, en een verhaal wat ook zeer goed opbouwend gepresenteerd kan worden

"Gone in 1/60 seconds" + 1 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk heb ik zelf ook iets van "liever niet iets met camera's/fotografen" het hele project zeker leuk om aan mee te werken natuurlijk, maar als het niet over camera's/fotografen gaat maar iets meer generieks vind ik het een heel stuk leuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 23:05
Misschien een idee om iets met meme's te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jee, nieuw deeltje online. Ben heel benieuwd naar de ideeën van iedereen voor het verhaallijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 23:44
Zomaar een idee:

"Gone in 1/60 seconds"
Ik zie hier persoonlijk geen video in die veel views trekt en veel aandacht krijgt. Het idee is super en past prima bij een "short" / korte film, maar ik mis een beetje de humor en kan me er geen leuke (losse) scenes nij voorstellen. Misschien dat jij het anders ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:41
Beukerz schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:33:
Misschien een idee om iets met meme's te doen ?
Zo'n idee had ik ook. Een verhaal vertellen en ondertussen zoveel internet meme's erin verwerken/ op de hak nemen.

Ook natuurlijk wat GoT meme's zoals vinger horizontaal/ vinger verticaal uiteraard. :P

Edit: Misschien is dit een idee: de evolutie van het internet uitbeelden. In het filmpje komen dan meme's terug.

Wat losse ideeën: de opkomst van fora uitbeelden met een Romeins forum. Er is een verhitte discussie en in de loop daarvan steekt er plotseling iemand een bord omhoog met:
Afbeeldingslocatie: http://wirawanweb.com/wp-content/uploads/2011/08/818303542-ArguingOnTheInternet-Special_Olympics.jpg

Uiteraard begint het bij een nerd op de kamer met modembliepjes.

Matrix- style 'regenende' nummers.

[ Voor 55% gewijzigd door Jaap-Jan op 17-01-2012 01:39 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

GerardHenninger schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:48:
[...]

Ik zie hier persoonlijk geen video in die veel views trekt en veel aandacht krijgt. Het idee is super en past prima bij een "short" / korte film, maar ik mis een beetje de humor en kan me er geen leuke (losse) scenes nij voorstellen. Misschien dat jij het anders ziet?
Ik denk dat ik weet wat jij bedoelt maar wat versta je onder losse scenes?

Overigens. FreddieW is populair omdat hij en zn collegas heel grappige dingen kunnen over games en dan met name BF series. RussiaFP vanwege dikke wapens en Double Exposure was populair vanwege de camera's Nu begrijp ik dat men liever niet overkomt als een 1trick pony maar wellicht is het best als de schoenmaker dicht bij diens leest blijft? Dus sowieso iets met fotografie in het verhaal?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Mag ik een variant geven?

Men zegt wel dat je met cameraas het moment vangt of iets heel erg echt maakt of weergeeft.

Als het verhaal hierover gaat dan kan het itt tot DE ook iets liefdevols worden.

Fotograaf met een camera (nameless) kan dingen met zn camera echt maken en voor zn voeten doe verschijnen. Als hij staatgeheim fotografeert verschijnt dat in zn jaszak. Is hij vervolgens te laat voor zn vriendinnetje dan moet hij, al rennend, een bos bloemen fotograveren. Vervolgens stoot hij een persoon met een bonbon doos om, doos vliegt door de lucht. Met de S setting weet hij rap alles uit de lucht te schieten en spurt hij vervolgens met een bos bloemen en bonbons weer verder.

zo nog wat sequences.

Hij treft zn meisje op tijd maar voordat hij haar echt kan zoenen moet hij er wel eerst een foto maken van hem en haar samen.

/brainfart

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het idee van piraterij, BREIN etc vind ik eigenlijk wel erg sterk.
Lekker actueel ook (heb je gelijk weer meer kans om bij programma's als DWDD te komen).

Toevallig moest ik daar laatst aan denken omdat ik toen "Das Leben der Anderen" zat te kijken en dezelfde dag dat nieuws van Ziggo/XS4ALL had gelezen.

Misschien is het dan mooi om bv twee hoofdrol spelers te kiezen.
De een (A) woont in een deel van de wereld waar (volledig) vrij internet is.
De ander (B = Mandy?) zit juist in een deel waar een strakke controle is (ala Stasi).
Op een of andere manier komen deze twee toevallig in contact met elkaar doordat B per toeval met wat vrienden een lek ergens ontdekt.
De overheid merkt dat echter op en er volgt een soort klopjacht op B, die tevergeefs bij A probeert te komen (of iets in die trend).
Het dreigt echter volkomen mis te lopen en dan............

(wordt de persoon wakker -> kun je werken aan een vervolg etc)

Je kunt dan lekker met flashbacks/forwards werken en wisselende beelden (de een zwart-wit, de ander kleur). Zoals films als Memento, Usual suspects, Pi, Requim for a dream etc.

Het lijkt me dan zeker interessant om voor- EN nadelen van beide situaties (dus vrij vs niet vrij) uit te lichten.
Dit script kun je ook lekker spannend maken en bv een aantal bizarre feiten/wendingen aan geven.

/brainfart
(mocht er interesse zijn, wil ik het verder uitwerken, ik heb nog wel wat leuke details, oa met vliegtuigje)

[ Voor 7% gewijzigd door B_FORCE op 17-01-2012 03:25 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Of verder gaan waar het vorige deel stopte, Mandy die de camera op der gericht krijgt.
Ze begint te vluchten, de straat op waar ze meer mensen met camera's tegenkomt, paparazzi, iedereen wilt een foto van der.

En op het eind wordt ze weer wakker in der bed.

/brainwaste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Eventueel kan ik een baby regelen als dat leuk is voor de verhaallijn.

En no worries, baby is van mijzelf, want ik besef me dat dit ^^ een wat vreemde zin is.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Moby schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:00:

En no worries, baby is van mijzelf, want ik besef me dat dit ^^ een wat vreemde zin is.
Heeft die ook aantoonbare acteerervaring? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Het is wel een clown en kan op commando lachen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:56
Lol :D

Ik vind zelf de Brein / piraterij / etc niet zo interessant, ik hoef niet zo nodig een politiek statement te maken. Ik zie meer in een film die gewoon leuk / tof is omdat het idee tof is en hij goed gemaakt is :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niemands creativiteit inperken of afremmen, maar houden we er rekening mee dat het een heel kort filmpje moet worden? 4/5 minuten zit je zo aan. Er is bijna geen tijd om relaties op te bouwen, dialogen te voeren, nieuwe mensen in te brengen, onderliggende verhaallijnen te bouwen. Het moet een straight forward, A-B-C verhaal zijn met karakters waarin mensen zich kunnen identificeren in een hele korte tijd met veel humor en herkenbaar voor een breed publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heel erg mee eens Tom. Wilde het net gaan posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Maar @bouncing_tom. Vergeet niet dat je heel veel kunt laten zien in 4/5 minuten. Zie die filmpjes die ik gepost heb. Daarin word toch een behoorlijk verhaal uitgezet. Sommige zijn dan ook 7 minuten maar ook korter.

Verder ben ik het wel met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walletje-w schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:05:
Maar @bouncing_tom. Vergeet niet dat je heel veel kunt laten zien in 4/5 minuten. Zie die filmpjes die ik gepost heb. Daarin word toch een behoorlijk verhaal uitgezet. Sommige zijn dan ook 7 minuten maar ook korter.

Verder ben ik het wel met je eens.
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar iets wat in overweging genomen moet worden. We zoeken net als bij deel een snel interpreteerbaar verhaal met een flinke dosis humor, en het hoeft ook niet per see weer met schietende cameras te zijn. Daarbij ben ik ook erg benieuwd naar de hotspot curve van die video's, ervaring leert dat het moeilijk is (ook met DE) de aandacht de hele video vast te houden en dat veel mensen al na 2 minuten klaar zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:04
OK, ik heb me ook ingeschreven, ben zeker niet bang om wat stunts uit te voeren :p En heb horecaervaring, kan fietsen en met een camera overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige vraag is natuurlijk of die baby nog wel een baby is tegen de tijd dat de video uit komt. ;) Niet dat ik niet geloof dat tweakers snel kunnen werken, maar de vorige keer heeft e.a. best wel "enige" tijd gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Dan maken we er gewoon klein persoon van. Ze is op dit moment 10 maanden, dan is het misschien duidelijker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dit idee :
GerardHenninger schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:55:
Okay geïnspireerd door julle, de foto-nerd-Tweakers kreeg ik deze brainfart

De Gearslet

- Nerd heeft compactcam en maakt daar foto’s mee
- Is niet tevreden en koopt een DSLR
- Raakt verslaafd en koopt nog meer gear (objectieven, flitsers) op afbetaling
- Naar iedere shoot neemt hij vrachtwagens vol gear mee
- Krijgt af en toe een opdracht, maar die doet hij gratis
- Is echt verslaafd aan z’n gear en verliest z’n vrienden en raakt in een isolement
- Kan door z’n dure gear z’n rekeningen niet meer betalen en raakt alles beetje bij beetje kwijt
- Raakt z’n huis kwijt en beland op straat (slaapt onder z'n softbox)
- Z’n gear wordt opgehaald door enge mannetjes omdat hij het niet meer kan betalen
- Laatste shot zie je hem als een zwerver arm op straat liggen

- Fade out naar zwart
- Witte letters “Don’t spent all your money on gear, just take photos”

Met dit einde wordt het een echte (SIRE-achtige) commercial. Maar er moet wel overdreven humor inzitten, dus alles kan overdreven worden.

We kunnen er ook een ander einde van maken, maar ik weet niet zo goed wat......

Volgens mij zitten er genoeg herkenbare punten in die ook toepasbaar zijn op de normale mens (vrouwen die steeds meer make-up kopen, auto liefhebbers die een vermogen in hun auto stoppen). Daarnaast hebben we twee herkenningspunten voor fotografen
- Gearslet zijn
- Gratis fotograferen (altijd een leuke discussie)

Dus.....
+ deze titel :
Zomaar een idee:

"Gone in 1/60 seconds"
Maar dan over een verzamelaar van smartphones/tablets/laptops/netbooks/ultrabooks/enz... enz... zodat het een groter publiek aanspreekt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:47:
[...]

De enige vraag is natuurlijk of die baby nog wel een baby is tegen de tijd dat de video uit komt. ;) Niet dat ik niet geloof dat tweakers snel kunnen werken, maar de vorige keer heeft e.a. best wel "enige" tijd gekost.
Tussen start en opnames zaten slechts 6 weken :) Naar verwachting zullen we daar nu (bewust) wat langer over doen zodat we het wat grootser kunnen aanpakken. Ik denk echter dat de post een stuk een sneller zal gaan. Hiervoor is nu al eigenlijk een kleine groep compleet die de vorige keer erg veel inzet heeft getoond. Het was vooral de audio waarop we bleven hangen en daarvoor hebben we deze keer als het goed is Otto ( + er zijn al aantal aanmeldingen binnen voor eventuele assistentie hierbij) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:00
Ik vind het wel een leuk/goed idee om een actueel nieuwsonderwerp te pakken. Ik denk dat je dan makkelijk veel publiciteit kan krijgen.

Brein + piraterij vind ik een interessant onderwerp.

Ook deze twee vind ik leuk.
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:48:
Onderweg naar huis was mijn hoofd nog wat aan het doorbreien op mijn ideetjes

InternetPiraten vs. the brain:

Twee personen zitten in een steegje met een laptop en een WIFI antenne. Dan komen er een paar mannen in pak met een button waar een brein op staat. Deze gebruiken afstandsbedieningen als 'schietwapens'. wat de piraten gebruiken heb ik nog niet bedacht. De piraten slaan op de vlucht voor de breinmannen en dan komt er een verder avontuur uit.

Gangwars: Old-skool vs. Next-Gen
Dit gaat over een gangwar waar voorstanders van beidde partijen vechten voor hun territorium (een arcade hal?). De Old-Skool bende maakt gebruik van een morning star gebouwd uit en stok met NES controller, of nunchucks van VHS banden.
De Next-Gen bende maakt gebruik van nieuwere dingen zoals DVD-werpsterren en Wii nunchucks.

verhaalidee:
Je ziet eerst de bendes zich voorbereiden, peptalks gegeven, spullen opgeborgen.
Dan komt een auto een parkeerterrein op gescheurd met 4 man erin, die stopt abrupt voor een groep mensen (eventueel meer auto's/grotere groep als er veel acteurs zijn).

Close up van de chaffeur van de auto die eerst om zich heen kijkt en dan knikt, op dat teken valt die bende aan (Next-Gen zou wel logischer zijn, zoals bijv. een jonge leeuw vecht om leider te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Brein/piraterij is nog maar de vraag of dat nog een issue is, en zo ja in welke vorm tegen de tijd dat het project gepubliceerd wordt.

Dat hele 'war' thema zie ik ook niet zo snel gebeuren. In het vorige project was er wat kritiek op het geweld, en het is inmiddels een redelijk uitgekauwd thema. Als je het per se wil gebruiken doe hoogstens wat beelden van het eerste project als intro, om een 'oh nee niet weer' effect te creeeren, waarna de camera uitzoomt van een computer/videogamescherm waarop iemand een counterstrike achtige game lijkt te spelen. Dat hoeft niet meer dan 10-15 seconden in beslag te nemen; Een cameo/hint naar het eerste project lijkt me wel leuk opzich.

Sowieso zou ik met de 'short' richten op een filmpje van max 4 minuten; Praktijk wijst uit dat je dan toch wel op 7 a 8 minuten uit komt ;) Hou het eenvoudig (maar dat hoeft niet meteen simpel/plat te betekenen) en gebruik geen tekst, zo spreek je een groter (internationaler) publiek aan.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
Iemand ontdekt bij toeval dat hij alle bewegingen kan bevriezen, hij hoeft maar met zijn vingers te knippen en alles bevriest. 
Hij besluit deze gave in te zetten op criminele wijze.
- overvallen waarbij er ineens iets weg is.
- ontvoeringen waarbij een meisje (Mandy) wat met haar ouders zit te praten ineens weg is. Zij zijn bevroren en kunnen niets doen. 
Maar zij kunnen nog wel zien en daardoor kan er een 'nauwkeurige' (gewoon een of andere onzintekening) omschrijving van de dader gemaakt worden.
We volgen dan hem en Mandy een tijdje, waarin van alles gebeurt (hints naar het vorige deel, de draak steken met BREIN) 
Hij heeft dan op een willekeurig ogenblik een ongelukje met zijn hand. (misschien doordat Mandy hem verwond, maar dan net op het tijdstip dat hij alles bevriest)  Daardoor raakt hij zijn gave kwijt, maar hij heeft  net de wereld bevroren en kan dat niet ongedaan maken. Dan een ijselijke schreeuw en word Mandy wakker.

We zouden ook iets kunnen doen met de Apocalyps. Want in 2012 zou de wereld vergaan, aldus de Maya's. 

Had niets te doen onder Frans en een klasgenoot kwam met dit idee

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Kobus Post schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:13:
Iemand ontdekt bij toeval dat hij alle bewegingen kan bevriezen, hij hoeft maar met zijn vingers te knippen en alles bevriest. 
- ontvoeringen waarbij een meisje (Mandy) wat met haar ouders zit te praten ineens weg is. Zij zijn bevroren en kunnen niets doen. 
Maar zij kunnen nog wel zien en daardoor kan er een 'nauwkeurige' (gewoon een of andere onzintekening) omschrijving van de dader gemaakt worden.
We volgen dan hem en Mandy een tijdje, waarin van alles gebeurt (hints naar het vorige deel, de draak steken met BREIN) 
Hij heeft dan op een willekeurig ogenblik een ongelukje met zijn hand. (misschien doordat Mandy hem verwond, maar dan net op het tijdstip dat hij alles bevriest)  Daardoor raakt hij zijn gave kwijt, maar hij heeft  net de wereld bevroren en kan dat niet ongedaan maken. Dan een ijselijke schreeuw en word Mandy wakker.

We zouden ook iets kunnen doen met de Apocalyps. Want in 2012 zou de wereld vergaan, aldus de Maya's. 

+∞

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kobus Post schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:13:

Leuk idee, die tekening zou het grappigste zijn als het iets van een stokpoppetje is met waskrijt getekend.
Chiron schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:12:
Dat hele 'war' thema zie ik ook niet zo snel gebeuren. In het vorige project was er wat kritiek op het geweld, en het is inmiddels een redelijk uitgekauwd thema. Als je het per se wil gebruiken doe hoogstens wat beelden van het eerste project als intro, om een 'oh nee niet weer' effect te creeeren, waarna de camera uitzoomt van een computer/videogamescherm waarop iemand een counterstrike achtige game lijkt te spelen. Dat hoeft niet meer dan 10-15 seconden in beslag te nemen; Een cameo/hint naar het eerste project lijkt me wel leuk opzich.
Of wellicht de .plan/Youtube pagina van het filmpje?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:47:
[...]

Leuk idee, die tekening zou het grappigste zijn als het iets van een stokpoppetje is met waskrijt getekend.
We laten de baby van Moby een tekening maken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

GerardHenninger schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:48:
[...]

Ik zie hier persoonlijk geen video in die veel views trekt en veel aandacht krijgt.
Dat is inderdaad het moeilijkste deel. Een "maatschappelijk actueel thema" maakt de kans op oppikken van de film groter. Maar het kan ook averechts werken. "de zoveelste variant op ...xyz..."

Ik heb slechts een idee in de groep gegooid :)
Het idee is super en past prima bij een "short" / korte film, maar ik mis een beetje de humor en kan me er geen leuke (losse) scenes nij voorstellen. Misschien dat jij het anders ziet?
Ik had geen exacte details voor alle genoemde scenes in m'n hoofd. Maar na wat gedachtenkronkels kan ik wel wat humor (of meer: poging tot humor) verzinnen.
  • Tijdens de intro kun je het "oefenen" van de dader in beeld brengen, waarbij de kijker het verdwijnen begrijpt. Krijtbord vol einstein-formules, allerlei lens-prisma-opstellingen op een tafel. (of verwijzingen naar de alchemisten of uitvinders van vroeger) Of gewoon een tafel vol met spulletjes, waarbij er ééntje verdwijnt, maar steeds de verkeerde. (front/backfocus --> tafel verdwijnt)
  • Plotseling verdwijnende zaken tijdens het "verzamelen van de opbjecten":
    Persoon Mandy staat op uit bed (vorige film), ontbijt etc., pakt fiets, wil op zadel springen --> "poef" - fiets weg --> persoonMandy ligt/zit/valt verdwaast op de grond.
    Mandy pakt andere fiets, fietst door mooi landschapje
    (of andersom, fietsend persoon --> "poef" --> lege fiets rolt door beeld en plonst in vijver, waardoor de aanwezite eenden verschrikt opkijken en dat nét die ene prachtige plaat oplevert voor die toevallig aanwezige natuur-fotograaf. Deze natuurfotograaf is de getuige, die de helden naar de oplossing leidt, omdat hij de dader gezien heeft / toevallig op foto gezet bij dat eend-shot. )
  • De helden zijn een soort ghostbusters/mystery-onderzoekers, die bij elke voorbereiding een onnoemelijke hoeveelheid gear inpakken in een ongenschijnlijk veel te kleine tas. (kleine rugzak zonder bodem, waar de ene na de andere telelens en statief in verdwijnt, waarbij uiteraard de bodem van de tas niet zichtbaar is in de film). Deze tas komt overal te pas en te onpas in beeld (en geeft grappige toestanden, doordat altijd éérst het verkeerde ding eruit gepakt wordt en de tas veel te zwaar is om zomaar even aan de kant te schuiven.
  • Slechterikt trekt camera, wacht op binnenkomst van helden en richt z'n verdwijn-camera. Hij neemt één stapje tever achteruit (prime --> voetenzoom), verliest z'n evenwicht en maakt een verdwijn-foto van een spijktertje aan de muur. Waardoor niet de helden verdwijnen, maar de koekoeksklok (of wat dan ook) van de muur valt. (slow-motion?) en meteen de slechterik knock-out mept?
ROFLASTC schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 02:20:
[...]

Mag ik een variant geven?

Men zegt wel dat je met cameraas het moment vangt of iets heel erg echt maakt of weergeeft.

Als het verhaal hierover gaat dan kan het itt tot DE ook iets liefdevols worden.

Fotograaf met een camera (nameless) kan dingen met zn camera echt maken en voor zn voeten doe verschijnen. (...)/brainfart
Natuurlijk mag je een variant geven. Dit hele topic is toch opgezet om varianten te verzinnen? :P
Hoe meer ideeën er komen, hoe groter de kans op een nieuw succes :Y)

Iets laten verschijnen op de meest (onmogelijke) momenten kan net zo verrassend/grappig zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door APClll op 17-01-2012 23:12 . Reden: kleine wijziging als reactie op de post van Mandy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

APClll schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:42:
[...]

Dat is inderdaad het moeilijkste deel. Een "maatschappelijk actueel thema" maakt de kans op oppikken van de film groter. Maar het kan ook averechts werken. "de zoveelste variant op ...xyz..."

Ik heb slechts een idee in de groep gegooid :)

[...]

Ik had geen exacte details voor alle genoemde scenes in m'n hoofd. Maar na wat gedachtenkronkels kan ik wel wat humor (of meer: poging tot humor) verzinnen.
  • Tijdens de intro kun je het "oefenen" van de dader in beeld brengen, waarbij de kijker het verdwijnen begrijpt. Krijtbord vol einstein-formules, allerlei lens-prisma-opstellingen op een tafel. (of verwijzingen naar de alchemisten of uitvinders van vroeger) Of gewoon een tafel vol met spulletjes, waarbij er ééntje verdwijnt, maar steeds de verkeerde. (front/backfocus --> tafel verdwijnt)
  • Plotseling verdwijnende zaken tijdens het "verzamelen van de opbjecten":
    Persoon pakt fiets, wil op zadel springen --> "poef" - fiets weg --> persoon ligt/zit/valt verdwaast op de grond.
    (of andersom, fietsend persoon --> "poef" --> lege fiets rolt door beeld en plonst in vijver, waardoor de aanwezite eenden verschrikt opkijken en dat nét die ene prachtige plaat oplevert voor die toevallig aanwezige natuur-fotograaf. Deze natuurfotograaf is de getuige, die de helden naar de oplossing leidt, omdat hij de dader gezien heeft / toevallig op foto gezet bij dat eend-shot. )
  • De helden zijn een soort ghostbusters/mystery-onderzoekers, die bij elke voorbereiding een onnoemelijke hoeveelheid gear inpakken in een ongenschijnlijk veel te kleine tas. (kleine rugzak zonder bodem, waar de ene na de andere telelens en statief in verdwijnt, waarbij uiteraard de bodem van de tas niet zichtbaar is in de film). Deze tas komt overal te pas en te onpas in beeld (en geeft grappige toestanden, doordat altijd éérst het verkeerde ding eruit gepakt wordt en de tas veel te zwaar is om zomaar even aan de kant te schuiven.
  • Slechterikt trekt camera, wacht op binnenkomst van helden en richt z'n verdwijn-camera. Hij neemt één stapje tever achteruit (prime --> voetenzoom), verliest z'n evenwicht en maakt een verdwijn-foto van een spijktertje aan de muur. Waardoor niet de helden verdwijnen, maar de koekoeksklok (of wat dan ook) van de muur valt. (slow-motion?) en meteen de slechterik knock-out mept?
[...]

Natuurlijk mag je een variant geven. Dit hele topic is toch opgezet om varianten te verzinnen? :P
Hoe meer ideeën er komen, hoe groter de kans op een nieuw succes :Y)

Iets laten verschijnen op de meest (onmogelijke) momenten kan net zo verrassend/grappig zijn.
oeh ook goed

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen :)

Ik zit midden in een tentamenweek, dus heb lang niet alles gelezen.

Weet niet of het al gezegd is, maar misschien is het leuk om de nieuwe video te beginnen met het einde van de oude. Dus dat het begint met dat ik uit bed stap, me aankleed, me opmaak, tanden poets, whatever en dan...

Tjah, hier stopt mijn creativiteit al. Hahaha! Jullie zullen qua script schrijven niet veel aan mij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:07:
Hey iedereen :)

Ik zit midden in een tentamenweek, dus heb lang niet alles gelezen.

Weet niet of het al gezegd is, maar misschien is het leuk om de nieuwe video te beginnen met het einde van de oude. Dus dat het begint met dat ik uit bed stap, me aankleed, me opmaak, tanden poets, whatever en dan...
Tjah, hier stopt mijn creativiteit al. Hahaha! Jullie zullen qua script schrijven niet veel aan mij hebben.
Ik heb m'n vervolg-idee een beetje aangepast :P
Persoon Mandy staat op uit bed (vorige film), ontbijt etc., pakt fiets, wil op zadel springen --> "poef" - fiets weg --> persoonMandy ligt/zit/valt verdwaast op de grond.
Mandy pakt andere fiets, fietst door mooi landschapje
(of andersom, fietsend persoon --> "poef" --> lege fiets rolt door beeld en plonst in vijver, waardoor de aanwezite eenden verschrikt opkijken en dat nét die ene prachtige plaat oplevert voor die toevallig aanwezige natuur-fotograaf. Deze natuurfotograaf is de getuige, die de helden naar de oplossing leidt, omdat hij de dader gezien heeft / toevallig op foto gezet bij dat eend-shot.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
En op het eind blijkt dat ze droomde in haar droom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Er is inmiddels heel wat geschreven, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat de producers zelf willen.

Is de bedoeling er een soort "serie" van te maken, of moeten het allemaal op zichzelf staande filmpjes worden?
En wil je het dan houden op voornamelijk actie (zoals Double Exposure), of moet er meer verhaal in?
Moet het weer over camera's gaan, of is dat enkel het middel (en ziet er een dieper verhaal achter)?

Lijken me toch wel essentiële punten alvorens je gaat brainstormen en een nieuw script gaat maken.
Anders kunnen mensen wel een ontelbaar aantal verhalen verzinnen ;) :+

Met anderen woorden, wat is jullie visie?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@APCIII: Best een leuk idee eigenlijk. Ik zit nog een beetje in over de "helden" misschien kan dat wat anders. Maarja het is een begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 23:44
B_FORCE schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 01:17:
Er is inmiddels heel wat geschreven, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat de producers zelf willen.

Is de bedoeling er een soort "serie" van te maken, of moeten het allemaal op zichzelf staande filmpjes worden?
En wil je het dan houden op voornamelijk actie (zoals Double Exposure), of moet er meer verhaal in?
Moet het weer over camera's gaan, of is dat enkel het middel (en ziet er een dieper verhaal achter)?

Lijken me toch wel essentiële punten alvorens je gaat brainstormen en een nieuw script gaat maken.
Anders kunnen mensen wel een ontelbaar aantal verhalen verzinnen ;) :+

Met anderen woorden, wat is jullie visie?
Dit is mijn mening en niet die van de overige producers. Laat het duidelijk zijn dat het een community-project is en dat de producers alleen maar zorgen dat de tekst wordt omgezet naar beelden :)

Maar goed, ik denk persoonlijk dat we de volgende zaken mee moeten nemen
- Humor
- Simpel en duidelijk, m'n oma (die ik helaas niet meer heb) moet het ook kunnen begrijpen
- Geen politieke boodschap, maar het mag wel discussie doen opwaaien
- Iets met techniek/fotografie/nerds lijkt me het handigste aangezien we daar allemaal verstand van hebben

Hierboven zie ik allemaal actuele onderwerpen en daar is ook wel iets voor te zeggen aangezien het dan "gratis" exposure krijgt door het overige nieuws rondom het onderwerp.

Stiekem moeten we wel alvast rekening houden met de promotie, d.w.z. het moet wel een video worden die zichzelf promoot. Om een voorbeeld te geven : Een spannende video waarin een meisje haar prins op het witte paard tegenkomt is leuk, maar het doet niet zoveel.

Van alle "viral" video's is 90% (ja dat is een gok) grappig of schokkerend. Goede shorts/korte films zijn leuk, maar doen niet zoveel op internet.

Hieronder bijvoorbeeld een vette video met een spannend verhaal, super visual effects, opgenomen met een budget van $5000 met behulp van een RED camera, maar niet populair op internet met maar 500.000 views.

We moeten een actueel onderwerp afzeiken of overdrijven. We moeten grappig zijn of juist schokkeren. We moeten iets "unieks" neerzetten.

Just my 2 cents.

Ben moe en brak, dus bear with me, maar ik zit even te denken.
Er is heel veel animo voor dit project, meer dan hiervoor. We zouden ook twee (korte) verhalen uit kunnen werken als mensen echt geloven in een korte film zoals ik hierboven af en toe lees. Twee "teams", die op hun eigen manier een verhaal proberen neer te zetten. OF Twee teams die proberen hetzelfde verhaal om te zetten naar video; de een met humor, de ander op een serieuzere toon.

[ Voor 9% gewijzigd door GerardHenninger op 18-01-2012 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
GerardHenninger schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 02:09:
[...]We moeten een actueel onderwerp afzeiken of overdrijven. We moeten grappig zijn of juist schokkeren. We moeten iets "unieks" neerzetten.

Just my 2 cents.
Een goede 2 centen hoor :)

Het waren ook semi retorische vragen van mij.
(het was iig zeker geen ferme kritiek!)

Ik heb ook weleens projecten gedaan (had niks met films te maken, maar strekking is hetzelfde) en er moet toch altijd wel een bepaalde visie zijn.
Uiteraard moet het een film door (en deels voor) de community zijn, maar er moeten altijd knopen worden doorgehakt.
Er zal toch een persoon (of een aantal personen) moeten zijn die de knopen durft door te hakken.
Anders wordt het snel een losse boel, met veel goede ideeën, maar zonder doel
(en bestaat er een kans dat het nergens naartoe gaat)
Dit zie je typisch ook bij youtube kanalen die regelmatig films maken.
Daar zit namelijk (achter de schermen) wel degelijk structuur in.
De eerst film was (zeker!!) een leuke warmloper, maar hoe nu verder?
Om deze reden sprak ik (logischerwijs) de producers aan ;)

Overigens, een actueel onderwerp hoef je zeker niet perse helemaal af te zeiken.
Afzeiken is gemakkelijk, dat kan iedereen namelijk wel.
Je moet iets maken waardoor mensen aan het denken worden gezet.
Zonder dat je een bepaalde dingen in negatief daglicht zet of "de grond in boort", moet het duidelijk zijn wat je boodschap is.
Dat kan zelf op een uiterst subtiele manier (sterker nog, dat is meestal zelfs boeiender!)

Het idee van twee teams is leuk, maar het is nog veel meer werk en het vereist nog meer structuur.
De vraag is dan ook of het om de "battle" tussen die twee teams gaat (wat dat zal uiteindelijk wel een beetje ontstaan) of echt om de inhoud van de films.

edit:
Je kunt natuurlijk ook gewoon voor brute actie gaan, zoals dat voorbeeld.
(overigens vond ik er zelf weinig aan, maar dat terzijde)

[ Voor 3% gewijzigd door B_FORCE op 18-01-2012 02:42 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk persoonlijk dat je op moet passen met een actueel onderwerp. Daar heb ik een aantal redenen voor.

Ten eerste kan de discussie volledig draaien. Denk bijvoorbeeld aan een situatie waarbij we iets doen met (zielige) walvissen en dan blijkt juist voor ons filmpje klaar is, dat de Steve Irwin (Dat schip van die achterlijke walvisjagerjager) op iedere trip tonnen coke smokkelt....

Een ander punt is dat dit een community project is. Het is niet morgen klaar. Wat vandaag hot-nieuws is, haalt morgen nog pagina 5, volgende week staat het op pagina 21 van de krant en over een maand heeft niemand het er meer over.

Als Viral gaan je doel is of een subdoel is, zul je dus (zoals Gerard ook terecht aangeeft) geen politieke boodschap uit moeten dragen en kan je (in onze situatie) niet echt of echt niet ingaan op de actualiteit. Je kunt je wel focussen op Brein/Baf, maar dan beperk je gelijk het gebied waar je Viral kan gaan tot Nederland en Belgie.

(n.b. Als we gaan verdwijnfotograferen, willen jullie dan wel zorgen dat hij dat ding niet op mijn vliegtuig richt? Lijkt me hoogst onprettig om op 600 voet ineens mijn vleugels te moeten missen... 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:12
Even voortbordurend op een aantal eerder geopperde ideeën (o.a. deze en deze) had ik het volgende in mijn hoofd:

Premise:
Magische camera

Plot:
Op een kleedje in een park ligt een camera. Iemand vind die en maakt er wat leuke foto's mee en ontdekt de magische krachten van de camera. De camera kan namelijk door een foto ergens van te maken het uit de werkelijkheid halen en in de camera zuigen. (En ook weer terug brengen.)
Deze krachten draaien om de functieknop. Zo kan je met de macroknop (bloemetje) bijvoorbeeld boeketten bloemen "opnemen".
Onze vinder gebruikt dit om een meisje te versieren. Zo zien we hem een boeket bloemen (macrostand) voor haar materialiseren. Creëert hij een mooie romantische sterrenhemel (nachtstand). En zorgt hij voor een geweldig uitzicht bij hun nieuwe appartement (panoramastand). En nog een paar van dat soort momenten. (Bijvoorbeeld het freezen en weer unfreezen van een situatie met de filmmodus of timerfunctie.)
Aan het eind ligt hij samen met zijn vriendin op een kleedje in het park. Terwijl hij ligt te slapen pakt zijn vriendin zijn camera en maakt ze een foto van hen beide (portretstand). Zo zorgt ze er natuurlijk voor dat ze allebei in de camera worden gezogen.
Zo komen we weer tot een zelfde situatie als het begin waarbij de camera dus zonder eigenaren op een kleedje ligt. Weer komt er iemand voorbij die de camera vindt. Hij bekijkt de foto's even en formatteert dan de geheugenkaart. (Waarmee hij dus de hoofdrolspelers voor altijd wist.) (En het verhaal Jumanji-like weer opnieuw begint.)

Leuke filmische momenten:
  • Voor het uitvoeren van de magie van de camera moet hij in de juiste modus gezet worden. Dit kan een leuk shot opleveren waarbij in wordt gezoomd op de knop en die met een droge over dramatische klik in de juiste stand wordt gezet.
  • Het opzuigen en materialiseren in de camera kunnen leuke effecten (en geluiden) bij gemaakt worden.
  • Aan het einde kan je de credits laten verschijnen door verder door het camera menu te bladeren.
Ik heb nog niet echt een idee wat voor specifieke humoristische momenten in dit verhaal kunnen komen, maar ik denk dat daar vooral in de freezeframe modus wel iets leuks mee te bedenken is. (Of bijvoorbeeld een burst modus waardoor je een soort stroboscopisch bewegingseffect krijgt.)

Andere brainfarts en overpeinzingen:
  • Met de flits knop (bliksem schicht) beïnvloed je het weer.
  • Stabiliser uitzetten zorgt voor aardbeving o.i.d.
  • Ik weet nog niet hoe je het verschil kan maken tussen opzuigen en materialiseren. (Misschien iets met wel of geen flits gebruiken (Back in a flash).)
Ik ben totaal geen fotoexpert, dus waarschijnlijk kunnen anderen nog veel meer leuke fotomodii bedenken en daar leuke consequenties aan verbinden, maar dit was even wat ik in mijn hoofd had.

/edit: Met dank aan Radiant en PowerUp voor de herinnering: Het met de camera met de omgeving spelen doet natuurlijk ook denken aan de Freestyler clip.
Radiant in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg" en PowerUp in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"

[ Voor 7% gewijzigd door Coocoocachoo op 18-01-2012 15:21 . Reden: brainfart en verwijzingen naar eerdere berichten toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Op het eerste gezicht in elk geval een erg leuk idee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01

Pixeltje

Woo-woohoo!

Coocoocachoo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:11:
Even voortbordurend op een aantal eerder geopperde ideeën (o.a. deze en deze) had ik het volgende in mijn hoofd:

Premise:
Magische camera

Plot:
Op een kleedje in een park ligt een camera. Iemand vind die en maakt er wat leuke foto's mee en ontdekt de magische krachten van de camera. De camera kan namelijk door een foto ergens van te maken het uit de werkelijkheid halen en in de camera zuigen. (En ook weer terug brengen.)
Deze krachten draaien om de functieknop. Zo kan je met de macroknop (bloemetje) bijvoorbeeld boeketten bloemen "opnemen".
Onze vinder gebruikt dit om een meisje te versieren. Zo zien we hem een boeket bloemen (macrostand) voor haar materialiseren. Creëert hij een mooie romantische sterrenhemel (nachtstand). En zorgt hij voor een geweldig uitzicht bij hun nieuwe appartement (panoramastand). En nog een paar van dat soort momenten. (Bijvoorbeeld het freezen en weer unfreezen van een situatie met de filmmodus.)
Aan het eind ligt hij samen met zijn vriendin op een kleedje in het park. Terwijl hij ligt te slapen pakt zijn vriendin zijn camera en maakt ze een foto van hun beide (portretstand). Zo zorgt ze er natuurlijk voor dat ze allebei in de camera worden gezogen.
Zo komen we weer tot een zelfde situatie als het begin waarbij de camera dus zonder eigenaren op een kleedje ligt. Weer komt er iemand voorbij die de camera vindt. Hij bekijkt de foto's even en formatteert dan de geheugenkaart. (Waarmee hij dus de hoofdrolspelers voor altijd wist.) (En het verhaal Jumanji-like weer opnieuw begint.)

Leuke filmische momenten:
  • Voor het uitvoeren van de magie van de camera moet hij in de juiste modus gezet worden. Dit kan een leuk shot opleveren waarbij in wordt gezoomd op de knop en die met een droge over dramatische klik in de juiste stand wordt gezet.
  • Het opzuigen en materialiseren in de camera kunnen leuke effecten (en geluiden) bij gemaakt worden.
  • Aan het einde kan je de credits laten verschijnen door verder door het camera menu te bladeren.
Ik heb nog niet echt een idee wat voor specifieke humoristische momenten in dit verhaal kunnen komen, maar ik denk dat daar vooral in de freezeframe modus wel iets leuks mee te bedenken is. (Of bijvoorbeeld een burst modus waardoor je een soort stroboscopisch bewegingseffect krijgt.)

Andere brainfarts en overpeinzingen:
  • Met de flits knop (bliksem schicht) beïnvloed je het weer.
  • Stabiliser uitzetten zorgt voor aardbeving o.i.d.
  • Ik weet nog niet hoe je het verschil kan maken tussen opzuigen en materialiseren. (Misschien iets met wel of geen flits gebruiken.)
Ik ben totaal geen fotoexpert, dus waarschijnlijk kunnen anderen nog veel meer leuke fotomodii bedenken en daar leuke consequenties aan verbinden, maar dit was even wat ik in mijn hoofd had.
Nice! :) Klinkt goed in ieder geval, hoewel het idee me erg bekend voorkomt. Weet niet van welke film/serie of boek, maar het klinkt bijna als iets wat je in een "griezelbus" tegenkomt ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar pagina's terug was ook wel een leuk idee met iemand die alles kon stilzetten met een vingerknip. Als je dat omtovert tot iets meer geek-achtig (zullen vast wel over-the-top apparaten voor zijn wat lijkt op een afstandsbediening).

En ik denk dat het Brein/Baf idee misschien wel globaler getrokken kan worden door niet referenties te maken naar de instantie zelf maar gewoon naar het doel wat ze doen. Dus geen buttons met een brein erop (zoals ik in mijn idee aanhaalde) maar een button met dollartekens erop, en natuurlijk de "corporate security" look. Dit piraterij verhaal zal nog heel lang blijven spelen aangezien internetpiraterij ook nog lang zal blijven.

Hiermee kun je ook mensen mee aan het denken zetten (overigens zal het wel een beetje politiek-achtig idee zijn) door bijvoorbeeld de securitymensen een deur mee laten nemen, of misschien wel een raam met mooi uitzicht of misschien een auto/fiets/brommer. Dit kun je visueel kracht bijzetten door ze te laten wijzen naar het object, een pak geld tonen en dan nee schudden (als zijnde "je heb niet betaald daarvoor"). Voorbeeld in een achtervolgings-scene ervan: de held(en) vluchten en de 'repomen' pakken ze een deur weg waardoor de held(en) door het raam moeten klimmen. Dan komen ze op een dak waar de brandtrap is weg gehaald bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Niet online
Coocoocachoo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:11:

Premise:
Magische camera

Plot:
- rest van leuk verhaal -
Op zich een goede storyline, maar ik zou het ook een beetje naar het evil durven trekken. Zoals je zegt met flits dat het weer bestuurt, IS af voor aardbevingen e.d. > Het meisje kan bvb in elke scene dat de jongen romantisch wil zijn de camera proberen te pakken, slaagt er uiteindelijk in en ipv 'lief' te zijn er evil dingen mee doen - en stiekem de camera expert te zijn (het zou GH zijn vriendin kunnen zijn moest hij er een hebben). De jongen is uiteindelijk nog hopeloos verliefd en wanneer het meisje en hij nog eens per toeval samen zijn in datzelfde park maakt hij een foto van hun twee... en de rest staat beschreven.

- strand, duinen, stadspark, straatomgeving. Kan zo in de randstad weer gebeuren volgens mij
- heeft er iemand een Fuji X1? :P

[ Voor 7% gewijzigd door diedazz op 18-01-2012 10:40 ]

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt me net een ideetje op:

Fotocamera als tijdreistoestel.

Op meeste camera's heb je een hoop filters toch? (ik ben geen expert) Zoals zwart-wit, sepia, misschien fletsere kleuren. De hoofdpersoon koopt dus deze supercamera en maakt eerst wat foto's normaal, dan speurt hij wat rond in de instellingen en zet hij zwart-wit aan en *poef* onze held(in) begeeft zich in het tijdperk waar zwart-wit foto's gewoon waren (dat zal rond 1800 zijn denk ik?).

Dan speelt hij/zij verder met instellingen, sepia gaat naar 1900 ongeveer. En als er bijvoorbeeld voor een filter met warp of spiegelen word gekozen dan gaat hij/zij naar de toekomst. Zo kun je misschien ook leuk een beetje de geschiedenis van fotografie erin verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 13:21

qless

...vraag maar...

Mischien ideetje om sadistische versie van Sneeuwwitje te maken?

Oude mijn met sneeuwwitje die de dwergnerds afbeult en daarna al dan niet in opstand komen?

Oude mijn valt wel te regelen (kolenmijn dus echt industrieel of mergelgroeves alhoewel die moeilijker legaal zijn), heeft Mandy zin om met een zweep nerds aan het werk te zetten? :+

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 14:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Met 2mb en ROFLTASTC

Mijn mat zwarte Suzuki GSX-R 750 leent zich wel voor een beetje achtervolging...government operative...stuff like that...owja...de zwart Seat Leon 2010 2.0 TDI mag ook mee doen...zwart FTW...

Schroef daar mijn ContourHD op and 'nuff said lijkt me...

Owhja...heb me dus ingeschreven...

@modjes...is er al een genre ? Actie...comedy..thriller

Ben erg fan van de serie "Chuck"... supernerd turns CIA-NSA asset...
Als we dat mengen met het "Enemy of the State" idee van 2mb...misschien wat nutteloze DieHard "YippieKayJee" opmerkingen erin...

Wiiinneeeer!

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 09:02
ik kan ook nog voor wat actie zorgen met de motor :)
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/wheelie1.jpg

ik zie al een hoop leuke ideeen voorbij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 23:43

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:46:
Komt me net een ideetje op:

Fotocamera als tijdreistoestel.

Op meeste camera's heb je een hoop filters toch? (ik ben geen expert) Zoals zwart-wit, sepia, misschien fletsere kleuren. De hoofdpersoon koopt dus deze supercamera en maakt eerst wat foto's normaal, dan speurt hij wat rond in de instellingen en zet hij zwart-wit aan en *poef* onze held(in) begeeft zich in het tijdperk waar zwart-wit foto's gewoon waren (dat zal rond 1800 zijn denk ik?).

Dan speelt hij/zij verder met instellingen, sepia gaat naar 1900 ongeveer. En als er bijvoorbeeld voor een filter met warp of spiegelen word gekozen dan gaat hij/zij naar de toekomst. Zo kun je misschien ook leuk een beetje de geschiedenis van fotografie erin verwerken.
En dan als toekomstperiode 21 december 2012 pakken waarin je dan getuige bent van hoe de wereld vergaat.
Of gaat eerst naar de toekomst (21 december 2012) en ziet dat de wereld vergaat. Vervolgens wil je redden wat je redden kan en beland ineens in het verleden tussen de maya's waar je ziet hoe de kalendar tot jaartal 2012 tot stand is gekomen ofzo.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Mike2k schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:52:
Mijn mat zwarte Suzuki GSX-R 750 leent zich wel voor een beetje achtervolging...government operative...stuff like that...owja...de zwart Seat Leon 2010 2.0 TDI mag ook mee doen...zwart FTW...
Ik heb ook nog 'n zwarte wagen ter beschikking, Mitsu L200 Pickup...
Leukst zou zijn als we natuurlijk 2 van die dikke Chevy's of GMC's konden versieren...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

dodge_911 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:06:
[...]

Leukst zou zijn als we natuurlijk 2 van die dikke Chevy's of GMC's konden versieren...
Pickup's zijn cool...kun je goed van uit filmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 06:28
Ik zou misschien een Ford Explorer V8 met blauwe led flasher in de gril kunnen regelen.

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01

Pixeltje

Woo-woohoo!

Als we op een bouwlocatie willen filmen kan ik dat regelen.. mijn werkgever doet infra, wningbouw, utiliteitsbouw, restauratie, etc.. even aan de juiste mouw trekken en ik heb een locatie :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Niet online
Goede ideeen tot nu toe (want ik heb niets te doen atm) - neem maar over voor in de startpost

Geselecteerd op voldoende verhaal, humor, actie, etc...
  • GH: De Gearslet
  • 2mb: Foto-technothriller
  • Meganutter: Consuzombies
  • Krusher: Mythbusters gone wrong
  • APCIII: Gone in 1/60 seconds
  • 2mb: Creepy fotograaf-predator drama
  • Meganutter: Internetpiraten vs the brain / Gangwars: Oldskool vs Next-gen
  • Kobuspost: Fingersnip Timefreeze
  • Coocoocachoo: Magische camera
  • vervolg of prequel op deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dodge_911 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:06:
[...]

http://i39.tinypic.com/13z07yo.jpg

De linker is mijn nieuwe wagen (rechter is toen ingeleverd), kan ook wat leuks mee gedaan worden lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

diedazz schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:26:
Goede ideeen tot nu toe (want ik heb niets te doen atm) - neem maar over voor in de startpost

Geselecteerd op voldoende verhaal, humor, actie, etc...
  • GH: De Gearslet
  • 2mb: Foto-technothriller
  • Meganutter: Consuzombies
  • Krusher: Mythbusters gone wrong
  • APCIII: Gone in 1/60 seconds
  • 2mb: Creepy fotograaf-predator drama
  • Meganutter: Internetpiraten vs the brain / Gangwars: Oldskool vs Next-gen
  • Kobuspost: Fingersnip Timefreeze
  • Coocoocachoo: Magische camera
  • vervolg of prequel op deel 1
Ik ga toch echt voor 2MB...

Past mooi in het hele SOPA/PIPA/Wikileaks verhaal
Kun je goed breed uitmeten wat er gebeurt met die wetten...De geheime dienst die achter je aan komt omdat je een foto hebt van een "belangrijk" (wie is nou écht belangrijk??) persoon met een of ander kamermeissie (meneer Kahn?) en dreigt deze op wikileaks te posten...

Op een of andere manier weet de "CIA" je telkens te vinden...shit...je hebt Apple spul bij je wat telkens je lokatie doorgeeft...(Southpark S15E01 - The Human Centipad en een stukje Enemy of the State)

Als je uiteindelijk al dat spul hebt weggedaan ben je eventjes veilig...totdat je een tweet verstuurd waarvan de gegevens doorgegeven worden aan de "CIA" (met dank aan Rop Gongrijp) en de jacht begint opnieuw...

Heb je volgens mij toch al wel een verhaaltje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike2k schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:52:
[...]

Ik ga toch echt voor 2MB...

Past mooi in het hele SOPA/PIPA/Wikileaks verhaal
Kun je goed breed uitmeten wat er gebeurt met die wetten...De geheime dienst die achter je aan komt omdat je een foto hebt van een "belangrijk" (wie is nou écht belangrijk??) persoon met een of ander kamermeissie (meneer Kahn?) en dreigt deze op wikileaks te posten...

Op een of andere manier weet de "CIA" je telkens te vinden...shit...je hebt Apple spul bij je wat telkens je lokatie doorgeeft...(Southpark S15E01 - The Human Centipad en een stukje Enemy of the State)

Als je uiteindelijk al dat spul hebt weggedaan ben je eventjes veilig...totdat je een tweet verstuurd waarvan de gegevens doorgegeven worden aan de "CIA" (met dank aan Rop Gongrijp) en de jacht begint opnieuw...

Heb je volgens mij toch al wel een verhaaltje ?
Het einde lijkt mij nogal onlogisch. Je bent eindelijk ontsnapt en dan verstuur je een tweet?
"Eindelijk ontsnapt, ik ruik de vrijheid lol #stinkCIA #nietmeergevolgd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:55:
[...]

Het einde lijkt mij nogal onlogisch. Je bent eindelijk ontsnapt en dan verstuur je een tweet?
"Eindelijk ontsnapt, ik ruik de vrijheid lol #stinkCIA #nietmeergevolgd"
Was top-of-my-head...zou je ook naar het begin kunnen verplaatsen bijv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Of iets met dat door de zoeker van de camera de wereld er heel anders uit ziet. Mooier, lelijker, of 'downright strange'.
Een beetje zoals de film 'They Live, maar dan niet per se in een horror setting. Kunnen de cgi mensen hun lol mee op, of plak er een thema aan vast dat mensen zich anders voordoen dan ze werkelijk zijn oid.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Chiron schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:48:
Of iets met dat door de zoeker van de camera de wereld er heel anders uit ziet. Mooier, lelijker, of 'downright strange'.
Een beetje zoals de film 'They Live, maar dan niet per se in een horror setting. Kunnen de cgi mensen hun lol mee op, of plak er een thema aan vast dat mensen zich anders voordoen dan ze werkelijk zijn oid.
Of zodra je de camera op een persoon richt dat je zijn/haar gedachte kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26

scorpie

Supra Addict

Ik wil ook meedoen! Maar stiekem heb ik weinig tijd.. zal ik het formulier invullen of is dat niet handig..?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:03
Dit gaat vast weer een prachtig project worden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Kent iemand de videoclip van Bomfunk MC's - Freestyler nog? Ventje die met z'n minidisc remote mensen kan bevriezen. We zouden zoiets kunnen doen, maar dan met camera's of smartphones, etc.

Tot zover korte brainfart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:49
En voor degenen die hem niet kennen:

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dan liever deze:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=so9DBHCo64Q]

[edit]
Making of:

[ Voor 35% gewijzigd door Gutteguttegut op 18-01-2012 15:15 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:12
Radiant schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:01:
Kent iemand de videoclip van Bomfunk MC's - Freestyler nog? Ventje die met z'n minidisc remote mensen kan bevriezen. We zouden zoiets kunnen doen, maar dan met camera's of smartphones, etc.

Damnit, dat bewijst maar weer eens dat je veels te veel vergeet tijdens slapen. Dat wilde ik ook benoemen als leuke inspiratie bij mijn verhaaltje :)
Op die manier je omgeving beïnvloeden met een camera lijkt me inderdaad erg gaaf en was ook wel wat ik een beetje voor ogen had (maar dan wel genoeg anders natuurlijk). Alleen waar het in die clip natuurlijk erg ondersteunend is aan de muziek lijkt het me wel het mooiste als wij er een echt verhaal in weten te mengen. (Alhoewel ik het wel met de discussie in het begin eens ben dat je het liefst geen dialoog wil.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 20:32

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Radiant schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:01:

Die is niet echt origineel meer, zie onderstaande video maar (is wel goed idee, daar niet van ;) ):

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uhgSba6bvio]

[ Voor 3% gewijzigd door Leevmeister op 18-01-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
scorpie schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:36:
Ik wil ook meedoen! Maar stiekem heb ik weinig tijd.. zal ik het formulier invullen of is dat niet handig..?
Je kan je altijd aanmelden, je moet alleen dan niet in het formulier aangegeven dat je kan/wilt helpen met pre-productie of post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-09 12:10
Ingevuld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Tijdje terug ingevuld bedenk me alleen net dat ik vergeten ben om hokjes aan te vinken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik zat vandaag nog even over een actueel thema (wat actueel blijft) te denken.

Volgens mij kom je dan vanzelf uit bij de brandstof / olieprijzen. Kijk maar hoe lang dit draadje al bestaat :
Waar gaat het heen met de brandstofprijzen? :+

De kans dat dit thema nog steeds actueel is, op 't moment dat de film klaar is, is vrij groot. Het nadeel van dit onderwerp is dat 't een nogal uitgekauwd thema is.

Je kunt dit onderwerp op verschillende manieren benaderen.
- documantaire-achtige film --> groeiende vraag naar olie en alle gevolgen daarvan (Al Gore ;) )
- "de dag dat de olie op is"
- "wat als we nooit olie gehad hadden" --> huidige gebruiksvoorwerpen, maar dan van hout
- "het complot van de oliebaronnen"

We kunnen wel de meest fantastische dingen verzinnen, maar ik denk dat we ook rekening moeten houden met de beschikbare middelen die we hebben. Grote Hollywood-decors met bijbehorende special-effects zijn moeilijker te vinden dan "een rustig bospaadje".

Dingen proberen na te maken zonder in de buurt te komen van 't echte werk, moet je mijns inziens niet willen. Tenzij je 't zo overduidelijk low-budget aanpakt, dat je werkelijk overal ziet dat 't nep is.

Bij vliegende schotels duidelijk de touwtjes in beeld (in focus), dat soort werk... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
Mij lijkt het ook wel erg tof om eens mee te doen. Ga me inschrijven. Vind van alles wat ik tot nu toe heb gelezen het idee van piraterij en brein / sopa pipa wel erg tof. Lekker actueel, kan veel exposure krijgen mits het een sterk verhaal heeft.

Ik heb zelf enige ervaring met cameravoering, editing (premiere, after effects), en 3d modelling en animatie.

Wat betreft het idee, zouden we een kant op kunnen gaan a la schieten, swat, etc. die bvb bij een downloadend pubertje binnenvallen. Of ook wat serieuzer, van bvb een moeder die wat download en gelijk gesued wordt door een tim kuik look a like en helemaal aan de grond komt. Maar dan met bvb een twist dat hackers / tweakers een actie opzetten en brein oid in de val lokken. Oke heel vaag nog dit, just my two cents, zal er eens verder over gaan denken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 09:51

Phehistyr

De Epische Lurker

YouTube: The IT Crowd - Series 2 - Episode 3: Piracy warning
Zoiets? 8)

[ Voor 80% gewijzigd door Phehistyr op 18-01-2012 20:07 ]

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
haha ja ik ken die, maar het kan veel verhalender, (wellicht) serieuzer, en actueler gemaakt worden.

Dit gaat puur over "stelen", je kan brein ook om heel andere onterechte redenen achter je aan krijgen en schade berokkenen.

Idee van Coocoocachoo vind ik overigens ook top, maar ben daarbij wel een beetje bang voor wat Gerardhenninger zegt, dat het een topfilm wordt alles klopt tot in te puntjes van alle criticasters krijgt het een 10, maar er komen maar weinig views. Het lijkt erop dat de meerderheid toch veel views / exposure enigzins een voorwaarde vind?

[ Voor 42% gewijzigd door Snuurtje op 18-01-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

APClll schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:35:
Ik zat vandaag nog even over een actueel thema (wat actueel blijft) te denken.

Volgens mij kom je dan vanzelf uit bij de brandstof / olieprijzen. Kijk maar hoe lang dit draadje al bestaat :
Waar gaat het heen met de brandstofprijzen? :+

De kans dat dit thema nog steeds actueel is, op 't moment dat de film klaar is, is vrij groot. Het nadeel van dit onderwerp is dat 't een nogal uitgekauwd thema is.

Je kunt dit onderwerp op verschillende manieren benaderen.
- documantaire-achtige film --> groeiende vraag naar olie en alle gevolgen daarvan (Al Gore ;) )
- "de dag dat de olie op is"
- "wat als we nooit olie gehad hadden" --> huidige gebruiksvoorwerpen, maar dan van hout
- "het complot van de oliebaronnen"
Opzich kun je wel wat met dat idee. Brainstorm hier maar raak zonder ook maar enige planning ofzo :P

Oorlog om olievaten. Olie is zo schaars geworden dat er oorlogen worden gevoerd om nog geen 100 liter. Straatbendes beheersen de straten met wapens die ze hebben gekocht van benzine smokkelen toen het schaars werd.

2 Bendes staan op het punt om in een all-out gevecht te gaan om een machtige buit AKA 3 tonnen olie. Alles word klaargezet. De mensen staan op allemaal strategische punten, die wij natuurlijk te zien krijgen in de film. Het eerste schot word al gelost, maar mist. Dan komt ineens de politie binnen vallen vanuit allemaal rare hoeken en objecten (misschien zelfs letterlijk). De bendes worden met de ruggen tegen elkaar gedreven en staat op een kritiek moment, gaan ze door met elkaar bevechten of helpen ze elkaar om niet gepakt te worden? De leiders van de bendes staan oog in oog, en tegelijk draaien ze om en schieten op de politie agenten.

Als de politieagenten eindelijk dood zijn moet de oorlog natuurlijk verder gaan. Na wat hide en seek, en alleen de leiders die nog over zijn komen ze in de kamer waar de olievaten staan. Het is alles of niks en dat weten ze allebei. Ze hebben allebei nog maar een X aantal kogels (lager = beter). Ze schieten op elkaar los, maar missen alles. 1 van de kogels komt echter in 1 van de vaten. Dit hebben ze door, maar voordat ze kunnen vluchten explodeert alles.

Motto: Als 2 vechten om 1 been gaat de derde (er mee) heen en
We moeten zuinig zijn op wat we hebben

BTW nog even een respectje uitroepen naar de makers van de vorige. Heb het toen allemaal zeer geintresseerd gevolgd en het resultaat mag er wezen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
APClll schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:35:
Bij vliegende schotels duidelijk de touwtjes in beeld (in focus), dat soort werk... :+
Niks geen touwtjes, gewoon CG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Totaal ander (geweldloos) idee: "light - above & beyond" waarin we de reis van een lichtstraal volgen.

We kennen allemaal wel die (zo goed als) eindeloze "inzoom" filmpjes.
Zoiets als deze animatie: http://www.syfy.com/tinman/oz/

Is het iets om op deze manier al "zoomend" een stad/dorp/landschap/prvincie te laten zien? En dan alleen maar rustige achtergrondmuziek, met af en toe een beat om bepaalde effecten te ondersteunen.

Ik zie het volgende voor me:

Overzichtsplaatje van willekeurige winkelstraat, langzaam inzoomend op "toevallige voorbijganger". Tijdens het inzoomen op deze persoon, pakt hij lanzaam een camera uit z'n tas. Onze film is precies vergenoeg ingezoomd, op het punt dat je door de zoeker van zijn/haar camera kan kijken.

Dit is het feitelijke begin van de "rondreis". We zien scherpstelpunten oplichten (of een split-screen langzaam alignen), de focus verplaatst zich naar het juiste onderwerp. (mooie gevel aan de overkant van de straat ofzo).

Het beeld (in onze film) bevriest even. Er klinkt een knal (startschot of mooie sluiter-klik) In een snel tempo wordt ingezoomd op de gevel aan de overkant van de straat. Maar opeens schuift er een auto in beeld. Onze lichtstraal ketst af op een glimmende sierstrip van de auto.

De lichtstraal vervolgt z'n weg door de winkelstraat en valt schuin in de lens van een andere fotograaf, kaatst weer af op een of andere manier en stuitert zo "de wereld door".

Mogelijke spiegels: auto's, ramen, mensen (ogen, tranen, sierraden), water.

[ Voor 0% gewijzigd door APClll op 18-01-2012 23:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
Idee: iemand krijgt van buitenaardse wezens superkrachten, hij weet dat niet en komt er dan op de een of andere manier achter dat hij die superkrachten heeft. Hij is dan een held, maar gaat het verkeerde pad op en in een episch gevecht besluiten de buitenaardse wezens zijn superkrachten weer terug te nemen met alle gevolgen van dien.

Kwam op het idee van die superkrachten, maar realiseerde me na een tijdje dat zoiets ooit in de Donald Duck heeft gestaan. Met Goofy of Donald als hoofdpersoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Niet online
Kobus Post schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:28:
Idee: iemand krijgt van buitenaardse wezens superkrachten, hij weet dat niet en komt er dan op de een of andere manier achter dat hij die superkrachten heeft. Hij is dan een held, maar gaat het verkeerde pad op en in een episch gevecht besluiten de buitenaardse wezens zijn superkrachten weer terug te nemen met alle gevolgen van dien.

Kwam op het idee van die superkrachten, maar realiseerde me na een tijdje dat zoiets ooit in de Donald Duck heeft gestaan. Met Goofy of Donald als hoofdpersoon
Leuk, maar vind dit al een vrij uitgemolken concept. Persoonlijk vind ik de magische camera op een verlaten parkveldje dan conceptueel interessanter,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik doe niet mee aan het project (te ver rijden voor een Belg) maar ik wil er wel even bijzeggen dat als jullie terug viral willen gaan zoals vorige keer, hou het fotogerelateerd. Er zijn al duizenden grappige/goede filmpjes op youtube en bovendien weten we hier wie we moeten bereiken voor wat reclame.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Zelf had ik het idee van een zoektocht naar een "schat", wat dan een hele zeldzame/speciale camera is, of gewoon één van goud. Beetje een Indiana Jones idee, maar aangezien we hier weinig jungle hebben, lijkt een camera opgraven op een strand realistischer. (incl een schatkaart, met rode stippelijn richting een rood kruis, rechts langs de palmboom, boven de waterval langs).
En dan anderen die ook op zoek zijn naar de magische camera, maar tevergeefs een simpele compact vinden of een wegwerp geval. Eventueel nog een achtervolgingscene met slechterikken die de camera af willen pakken.

Maar nu ik dit zo typ heeft het niet echt dat "catchy" iets wat bij een viral hoort.

Ik ben in ieder geval benieuwd wat het wordt d:)b

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Lijkt me heel erg leuk, ik heb me in ieder geval ingeschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Hoe is vorige keer het ophypen vantevoren gegaan eigenlijk? Ik kwam pas achter dit project toen het canon vs nikon filmpje al af was. Maar is er tijdens de ontwikkeling nog een beetje actief over getwitterd / geblogd / work in progress filmpjes op yt?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste