Alleen tijdens de opnamedag is getwitterd, maar daarvoor en daarna is er niets gebeurd. Dat kwam mede omdat het niet helemaal duidelijk was wanneer alles af zou zijn.Snuurtje schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 01:58:
Hoe is vorige keer het ophypen vantevoren gegaan eigenlijk? Ik kwam pas achter dit project toen het canon vs nikon filmpje al af was. Maar is er tijdens de ontwikkeling nog een beetje actief over getwitterd / geblogd / work in progress filmpjes op yt?
Is het misschien een idee om 1 centraal twitter/facebook account te maken voor de PR?
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Nee, je moet juist gebruik maken van alle followers die we zelf al hebben, die ga je nooit allemaal verzamelen op dat ene account.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Dat dus. En ik ben ook geen voorstander van een eigen website, apart bedrijf of uberhaubt iets van een apart account op social media. We moeten dit, net zoals bij onze eerste video, ALLEMAAL promoten.Phehistyr schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:52:
Nee, je moet juist gebruik maken van alle followers die we zelf al hebben, die ga je nooit allemaal verzamelen op dat ene account.
Dat is inderdaad ook wel een gaaf idee. Zo zou je zelfs een trilogy kunnen maken:Arm1n schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 00:17:
[...]
Zelf had ik het idee van een zoektocht naar een "schat", wat dan een hele zeldzame/speciale camera is, of gewoon één van goud. Beetje een Indiana Jones idee, maar aangezien we hier weinig jungle hebben, lijkt een camera opgraven op een strand realistischer. (incl een schatkaart, met rode stippelijn richting een rood kruis, rechts langs de palmboom, boven de waterval langs).
En dan anderen die ook op zoek zijn naar de magische camera, maar tevergeefs een simpele compact vinden of een wegwerp geval. Eventueel nog een achtervolgingscene met slechterikken die de camera af willen pakken.
Maar nu ik dit zo typ heeft het niet echt dat "catchy" iets wat bij een viral hoort.
Ik ben in ieder geval benieuwd wat het wordt
- Zoektocht naar de magische camera. (Waarbij de camera aan het eind weer vermist raakt, met de implicatie dat hij bij Joe Consumer terecht is gekomen. Zou mooi zijn om dat te doen door een sullig helpje (bad/good) de camera te verstoppen. En waar verstop je het nou beter (als je simpel bent) dan tussen allemaal andere camera's. Het eindigt dan (in een ultieme hommage aan Indiana Jones) in een magazijn vol filmcamera's, waar ergens dus de magische camera tussen zit.)
- Mijn verhaal, waarbij aan het eind de camera weer wordt opgepakt door een bad guy. (Wat duidelijk wordt gemaakt door het feit dat hij de kaart formatteert(/weggooit ivm einde deel 3).)
- Gone in 1/60 seconds. Degene die de camera in deel 2 heeft gevonden gebruikt hem om objecten te stelen. Aan het eind wordt de camera vernietigd waardoor alles weer terug tot "leven" komt. Eventueel kunnen dan ook de hoofdrolspelers uit deel 2 zo ook gered worden.
/edit:
Over de promotie hierboven:
Persoonlijk zou ik wel iets zien in een enkele account die alle informatie naar buiten brengt, wat dan door zoveel mogelijk mensen geforward/retweet wordt. Dan bereik je dezelfde doelgroep als dat iedereen het zelf doet, maar als ik het project wil volgen weet ik waar ik dat moet doen. In plaats van iemand volgen die allemaal onzin blaat met zeer sporadisch wat info over dit project ertussen.
[ Voor 16% gewijzigd door Coocoocachoo op 19-01-2012 10:10 . Reden: laatste alinea toegevoegd + Indiana Jones magazijn stukje toegevoegd ]
Verwijderd
We hebben dat allemaal weloverwogen bij het vorige deel en toen al bedacht dat het voor viral promotie het beste is om iedereen lekker z'n eigen ding te laten doen, hoe meer bronnen van uniek geschreven info, hoe meer buzz. Wel wat pre-formatted tweets enzo klaar zetten voor als je zelf geen inspiratie hebt, en 1 uniforme hashtag afspreken, maar that's it.
Maar laten we eerst vooral een leuk, simpel herkenbaar verhaal hebben met veel humor!
Maar laten we eerst vooral een leuk, simpel herkenbaar verhaal hebben met veel humor!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 10:11 ]
YouTube: YouTube - Broadcast Yourself.?desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DKyDHaKtROZo&v=KyDHaKtROZo&gl=NL
Zoiets maar dan met camera's of voetbal? (Ajax-Az)
Zoiets maar dan met camera's of voetbal? (Ajax-Az)
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Oke, kan opzich wel beter deze keer, met een website / blog twitter etc. Ik heb dat met een project met wat mede CGI mensen ook eens gedaan, hoewel we toen niet echt veel aandacht hebben weten te krijgen hebben we opzich wel werk gemaakt van de promotie vooraf. Misschien leuk om te bekijken.GerardHenninger schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:10:
[...]
Alleen tijdens de opnamedag is getwitterd, maar daarvoor en daarna is er niets gebeurd. Dat kwam mede omdat het niet helemaal duidelijk was wanneer alles af zou zijn.
https://twitter.com/#!/animationjam
http://www.animationjam.nl/
eindresultaat.
http://vimeo.com/12826244
Idee was met 3D enthousiastelingen, allemaal net student af of laatste jaars, een soort animatie Lan te houden, in zo kort mogelijke tijd erg lange dagen maken en een animatie in elkaar schroeven. Mede omdat dat ook lekker makkelijk was in de planning, iedereen hoefde uiteindelijk maar 4 dagen tijd te maken en daarna was je er weer klaar mee. Dit is natuurlijk exclusief pre productie. Uiteindelijk is het gelukt met 12 man, in 4 dagen.
Opzich wil ik wel meehelpen / denken met de promotie vooraf ook. Kijken of we dat naar een hoger plan kunnen tillen.
Hij lijkt mij heeeel erg leuk om iets te doen met elite team zegmaar.
We hadden nu een soort SWAT team van Canon.
Maar we kunnen ook een soort Navy Seal team hebben die bijvoorbeeld iets tegen (echte) piraterij doen. Zoals wat er nu allemaal gebeurt in Somalië.
Of iets anders.
Het is nog een brainstorm sessie en daarin kan alles! Dus roep maar los, we kunnen daarna kijken wat er wel en niet realiseerbaar is.
Dus mijn idee is een Navy Seal missie.
We hadden nu een soort SWAT team van Canon.
Maar we kunnen ook een soort Navy Seal team hebben die bijvoorbeeld iets tegen (echte) piraterij doen. Zoals wat er nu allemaal gebeurt in Somalië.
Of iets anders.
Het is nog een brainstorm sessie en daarin kan alles! Dus roep maar los, we kunnen daarna kijken wat er wel en niet realiseerbaar is.
Dus mijn idee is een Navy Seal missie.
In NL zijn er nog best wel wat WW2 locaties te vinden. Als het een 40er jaren film mag worden met amerikanen en nazi's ?Arm1n schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 00:17:
[...]
Zelf had ik het idee van een zoektocht naar een "schat", wat dan een hele zeldzame/speciale camera is, of gewoon één van goud. Beetje een Indiana Jones idee, maar aangezien we hier weinig jungle hebben, lijkt een camera opgraven op een strand realistischer. (incl een schatkaart, met rode stippelijn richting een rood kruis, rechts langs de palmboom, boven de waterval langs).
En dan anderen die ook op zoek zijn naar de magische camera, maar tevergeefs een simpele compact vinden of een wegwerp geval. Eventueel nog een achtervolgingscene met slechterikken die de camera af willen pakken.
Maar nu ik dit zo typ heeft het niet echt dat "catchy" iets wat bij een viral hoort.
Ik ben in ieder geval benieuwd wat het wordt
And it goes BRAAAAAPP!
Een vondst van een gouden camera in een WW2 bunker misschien een idee? Die zijn in Nederland ook nog wel genoeg te vinden.ROFLASTC schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:59:
[...]
In NL zijn er nog best wel wat WW2 locaties te vinden. Als het een 40er jaren film mag worden met amerikanen en nazi's ?
[ Voor 12% gewijzigd door Zeror op 19-01-2012 22:05 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik denk dat het té veel FreddieW word, zoals het vorige filmpje. Als je een SWAT team wilt, of over het algemeen een soort politie/FBI/militaire actie filmpje wilt maken. De succesfilmpjes zijn origineel en hebben een geheel eigen steil.
Actualiteit is altijd handig om inspiratie op te doen. Maar op de lange termijn zal het filmpje het niet goed doen, en is het niet te voor de hand liggend?
Even een bron om wat originelere verhalen op te doen: dit filmpje, gemaakt door laatstejaars Filmacademie studenten. Het is onhaalbaar wat kwaliteit betreft, maar originaliteit en verhaal moet op de 1e plaats staan, daarna kunnen we kijken hoe we het het beste kunnen uitvoeren.
Het filmpje: http://vimeo.com/30016983
Actualiteit is altijd handig om inspiratie op te doen. Maar op de lange termijn zal het filmpje het niet goed doen, en is het niet te voor de hand liggend?
Even een bron om wat originelere verhalen op te doen: dit filmpje, gemaakt door laatstejaars Filmacademie studenten. Het is onhaalbaar wat kwaliteit betreft, maar originaliteit en verhaal moet op de 1e plaats staan, daarna kunnen we kijken hoe we het het beste kunnen uitvoeren.
Het filmpje: http://vimeo.com/30016983
Ook een leuk idee is om een compleet unieke visuele identiteit eraan te geven. Moet uiteraard wel passen bij het verhaal. Zoals dit filmpje:
http://vimeo.com/9178331
Voor CG begrippen een unieke visuele manier van shading en rendering. En voor de makers pakte dit ook nog eens goed uit omdat het met deze manier van modelling, texturing en shading allemaal veel makkelijker en sneller te maken is.
http://vimeo.com/9178331
Voor CG begrippen een unieke visuele manier van shading en rendering. En voor de makers pakte dit ook nog eens goed uit omdat het met deze manier van modelling, texturing en shading allemaal veel makkelijker en sneller te maken is.
Een film maken dan over de camera van HitlAhRakkerzero schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:04:
[...]
Een vondst van een gouden camera in een WW2 bunker misschien een idee? Die zijn in Nederland ook nog wel genoeg te vinden.
De geallieerden willen in 42 een camera onderscheppen waarop Hitlers vakantiekiekjes staan. Hebben ze de fotos dan hebben ze de plek waar hitler elke zomer rondlummelt. Perfect doelwit...
Weliswaar weer schieten met cameras maar dan met de WW2 era cam's ? Zo'n enorme camera met zo'n magnesium schep als mortier?
helemaal waar maar Freddie maakt aldoor BF2 films, orgineel maar onderhand bekent. Is het zinvol als "wij" telkens overkomen als fotografen die met hun cam's spectaculaire en/of wierde shit doen?QErikNL schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:06:
De succesfilmpjes zijn origineel en hebben een geheel eigen steil.
[ Voor 23% gewijzigd door ROFLASTC op 19-01-2012 23:11 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Even mijn mening:
• Ik snap dat we hier allemaal op-en-top mannelijk zijn en van keiharde actie houden, maar dat is niet iets wat per se in de video gaat komen. Het lijkt mij veel leuker om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken met de video. Als we daarbij actie in kunnen mengen is het leuk, maar gewoon puur een actievideo over SWATS/Navy Seals/dolfijntjes spreekt niet een heel groot publiek aan omdat het al te vaak gedaan is.
• Een video waarin fotografie een centraal onderwerp speelt maakt het voor de promotie misschien wat makkelijker omdat we dan weer hetzelfde trucje als met DE kunnen doen en sites als Petapixel, NR, etc. kunnen langs gaan (vanuit waar we ook richting non-fotografiesites verspreiden). Het lijkt me echter niet cruciaal, als we een ander goed script hebben kan dat net zo goed met juiste promotie populair worden.
• Een actueel onderwerp zal met een productietijd van minimaal vier maanden goed overwogen moeten worden. Bovendien moet je erop letten dat het niet alleen in Nederland een actueel onderwerp is en of je jezelf niet veel inperkt qua mogelijkheden voor een aansprekende video. Vooralsnog vind ik de ideeën wat betreft actuele onderwerpen nog niet echt bijster creatief, behalve dat ze inderdaad over een actueel onderwerp gaan.
• Ik zie een aantal ideeën voorbij komen waarbij erg veel post en 3d-modelling nodig is. Dit zie ik zelf totaal niet zitten aangezien de post vorige keer juist enorme vertraging heeft opgelopen door een groot aantal personen die beweerden veel tijd te hebben om te helpen maar dit puntje bij paaltje toch niet hadden. Bovendien zijn we hier met name foto-/videografen en lijkt me daarom veel leuker om de opnames uitbundiger te maken in plaats van de post.
• Het nu al vastleggen van een trilogie wat betreft script is iets te voorbarig. Wie weet hoeveel interesse er nog is over vier maanden en wie weet of we dan niet opeens een heel tof ander idee krijgen en dat eigenlijk veel liever willen doen.
• De never-ending discussie wat promotie: dit is met DE ook al uitvoerig besproken. Promotie vooraf is wat mij betreft vrij zinloos. De aandachtsspanne van internetgebruikers is kort. 800k views op DE levert ons maar liefst 2k subscribers op. We kunnen wel allerlei moeite gaan steken in mensen naar een of andere website krijgen met daarin een hip trailertje, maar hoeveel extra views levert dat op? Grote kans dat de mensen zijn, die je anders met de promotie met de release van de video zelf ook wel bereikt.
• Ik snap dat we hier allemaal op-en-top mannelijk zijn en van keiharde actie houden, maar dat is niet iets wat per se in de video gaat komen. Het lijkt mij veel leuker om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken met de video. Als we daarbij actie in kunnen mengen is het leuk, maar gewoon puur een actievideo over SWATS/Navy Seals/dolfijntjes spreekt niet een heel groot publiek aan omdat het al te vaak gedaan is.
• Een video waarin fotografie een centraal onderwerp speelt maakt het voor de promotie misschien wat makkelijker omdat we dan weer hetzelfde trucje als met DE kunnen doen en sites als Petapixel, NR, etc. kunnen langs gaan (vanuit waar we ook richting non-fotografiesites verspreiden). Het lijkt me echter niet cruciaal, als we een ander goed script hebben kan dat net zo goed met juiste promotie populair worden.
• Een actueel onderwerp zal met een productietijd van minimaal vier maanden goed overwogen moeten worden. Bovendien moet je erop letten dat het niet alleen in Nederland een actueel onderwerp is en of je jezelf niet veel inperkt qua mogelijkheden voor een aansprekende video. Vooralsnog vind ik de ideeën wat betreft actuele onderwerpen nog niet echt bijster creatief, behalve dat ze inderdaad over een actueel onderwerp gaan.
• Ik zie een aantal ideeën voorbij komen waarbij erg veel post en 3d-modelling nodig is. Dit zie ik zelf totaal niet zitten aangezien de post vorige keer juist enorme vertraging heeft opgelopen door een groot aantal personen die beweerden veel tijd te hebben om te helpen maar dit puntje bij paaltje toch niet hadden. Bovendien zijn we hier met name foto-/videografen en lijkt me daarom veel leuker om de opnames uitbundiger te maken in plaats van de post.
• Het nu al vastleggen van een trilogie wat betreft script is iets te voorbarig. Wie weet hoeveel interesse er nog is over vier maanden en wie weet of we dan niet opeens een heel tof ander idee krijgen en dat eigenlijk veel liever willen doen.
• De never-ending discussie wat promotie: dit is met DE ook al uitvoerig besproken. Promotie vooraf is wat mij betreft vrij zinloos. De aandachtsspanne van internetgebruikers is kort. 800k views op DE levert ons maar liefst 2k subscribers op. We kunnen wel allerlei moeite gaan steken in mensen naar een of andere website krijgen met daarin een hip trailertje, maar hoeveel extra views levert dat op? Grote kans dat de mensen zijn, die je anders met de promotie met de release van de video zelf ook wel bereikt.
Verwijderd
Maar dan betrek je voornamelijk mensen die wat hebben met fotografie, dat is dan hetzelfde als je eerste punt en zou het publiek wat kleiner maken.Muthas schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:58:
ook heb ik gemerkt dat de afgelopen paar dagen het brainstormen wat is afgezwakt... ideetjes op?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 13:31 ]
Over 3-4 (misschien 5) maanden actueel? Olympische Spelen?
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Nee hoor, in tegendeel...maar het lijkt me wel belangrijk dat er een richting wordt gekozen zodat we weer verder kunnen brainstormen...Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:30:
[...]
ook heb ik gemerkt dat de afgelopen paar dagen het brainstormen wat is afgezwakt... ideetjes op?
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Verwijderd
misschien een paar polls?
genre (actie, komedie, art, horror, etc...)
thema (actueel, bananen, wereldoverheersting, zombies, etc...)
focussen op camera's ja/nee
Dat kan op zich inderdaad wel leuk zijn. Maar zoals Muthas al aangaf, wat voor leuk idee heb je dan om de actualiteit in te vullen?Gutteguttegut schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:03:
Over 3-4 (misschien 5) maanden actueel? Olympische Spelen?
Je kan op zich wel iets van Fotolympische Spelen doen, maar dan moeten daar wel leuke ideeën voor zijn. En nu ben ik niet fotogeniek genoeg om daar dingen bij te bedenken, maar aangezien hier een grote groep mensen is die meer verstand heeft van fotografie zijn er misschien wel mensen die leuke onderdelen kunnen bedenken om zo tot een leuk filmpje te komen?
Mijn voorstel voor een trilogie was ook niet (helemaal) serieus. Sowieso ben ik van mening dat een verhaal altijd goed afgesloten en opzichzelfstaand moet zijn. Maar ik vond het wel leuk om te brainstormen over hoe je eventueel een rode lijn kan trekken tussen verhalenMuthas schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:58:
Even mijn mening:
mja idd ,Genre poll en dan verderVerwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:14:
And it goes BRAAAAAPP!
true that
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Als je er een dosis humor in wil stoppen.. Waarom niet een parodie maken op bijvoorbeeld de A-team?
Stelletje tweakers krijgt een noodoproep via een chatroom... Pakken hun zooi bij elkaar (computers, keyboards, muizen etc.) gaan vervolgens vanuit verschillende locaties op verschillende manieren op pad.. (per bus, auto, motor, traktor).. Tijdens de reis gaat er bij een aantal tweakers wat mis... Niet werkende OV-chipkaart, geen geld voor benzine, politie achtervolging vanwege te hard rijden..)
Als de overblijvende tweakers vervolgens op de locatie van de noodoproep aankomen, worden ze beschoten uit de lucht.. vervolgens bouwen de tweakers van hun computer gear een soort van wapen, waarbij de muizen dienstdoen als kogels.. Vliegtuig wordt uit de lucht geschoten en de persoon in nood is gered..
En dan een soort van aftiteling.. Once again, The Tweaker Team came to the rescue to save a harmless victim... blah blah blah...
Stelletje tweakers krijgt een noodoproep via een chatroom... Pakken hun zooi bij elkaar (computers, keyboards, muizen etc.) gaan vervolgens vanuit verschillende locaties op verschillende manieren op pad.. (per bus, auto, motor, traktor).. Tijdens de reis gaat er bij een aantal tweakers wat mis... Niet werkende OV-chipkaart, geen geld voor benzine, politie achtervolging vanwege te hard rijden..)
Als de overblijvende tweakers vervolgens op de locatie van de noodoproep aankomen, worden ze beschoten uit de lucht.. vervolgens bouwen de tweakers van hun computer gear een soort van wapen, waarbij de muizen dienstdoen als kogels.. Vliegtuig wordt uit de lucht geschoten en de persoon in nood is gered..
En dan een soort van aftiteling.. Once again, The Tweaker Team came to the rescue to save a harmless victim... blah blah blah...
Ik ben zelf ook van mening dat het dit keer wat anders mag worden.
Vorige keer hadden we als hoofdthema SWAT-teams en camera's die iets anders konden dan camera's, wat natuurlijk prima voor de hand ligt als je met Fotografie-mensen een video maakt.
Mij lijkt het ook een goed idee om eens te kijken wat we nog meer kunnen doen en hoe we eventueel andere Tweakers (van andere stukken van het forum dan FG) erin kunnen betrekken. Laat de mensen uit EL en CM mee helpen om gave set-stukken en props te bouwen, haal artists uit GFX, eventueel wat mensen uit A&H die kunnen DJ'en of producen, als voorbeeld. Dan maak je er echt een Tweakers videoproject van
Qua plot is het best een uitdaging om iets te vinden waarin niet 'de camera' de held uithangt. Of heeft iedereen zo weinig vertrouwen in zijn acteerprestaties dat ze geen woord durven zeggen op de camera?
MAW: Het is redelijk makkelijk om iets te bedenken wat heel technisch is en goed in elkaar steekt, maar een reeks mooie plaatjes achter elkaar levert je nog geen film op.
Ik zou er zelf wel wat voor vinden om iets te maken wat we ook op een (korte) filmfestival kunnen vertonen, desnoods op bijvoorbeeld het Amsterdam Fantastic Film Festival, waar je ook mensen binnen de media en de industrie ermee bereikt.
Vorige keer hadden we als hoofdthema SWAT-teams en camera's die iets anders konden dan camera's, wat natuurlijk prima voor de hand ligt als je met Fotografie-mensen een video maakt.
Mij lijkt het ook een goed idee om eens te kijken wat we nog meer kunnen doen en hoe we eventueel andere Tweakers (van andere stukken van het forum dan FG) erin kunnen betrekken. Laat de mensen uit EL en CM mee helpen om gave set-stukken en props te bouwen, haal artists uit GFX, eventueel wat mensen uit A&H die kunnen DJ'en of producen, als voorbeeld. Dan maak je er echt een Tweakers videoproject van
Qua plot is het best een uitdaging om iets te vinden waarin niet 'de camera' de held uithangt. Of heeft iedereen zo weinig vertrouwen in zijn acteerprestaties dat ze geen woord durven zeggen op de camera?
MAW: Het is redelijk makkelijk om iets te bedenken wat heel technisch is en goed in elkaar steekt, maar een reeks mooie plaatjes achter elkaar levert je nog geen film op.
Ik zou er zelf wel wat voor vinden om iets te maken wat we ook op een (korte) filmfestival kunnen vertonen, desnoods op bijvoorbeeld het Amsterdam Fantastic Film Festival, waar je ook mensen binnen de media en de industrie ermee bereikt.
[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 20-01-2012 14:56 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
Op zich durf ik wel wat te zeggen, of het goed klinkt is een tweede. Ik heb meegedaan in kerstmusicals op school en daar ook een keer de hoofdrol in gespeeld. Nu is dat al een redelijke tijd geleden en is het ook niet een wereldproductie maar toch
Voor een brainstorm sessie wordt er hier door sommigen wel erg snel een idee afgeschoten. Ik heb al aardig wat brainstorms gehad, en geef alleen als tip, wanneer je een idee niks lijkt, schiet het niet meteen af, maar kijk wat je uit dat idee kan halen, of ontwikkelen waardoor het voor jou wel werkt, of voor het project voordeel opleverd. Dan zal je zien dat je zelfs uit de slechtste ideeen iets goeds weet te halen, of het weet door te ontwikkelen tot een wel goed idee..
Dit bedoelde ik dus met het idee van Gerard nemen en dan aanpassen naar "algemeen bekende" gear : Ook al heb je helemaal niks met fotografie of video dan is er grote kans dat je het toch leuk zal vindenXcalibur schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:29:
Ik kwam net deze tegen, ook wel goed gedaan
YouTube: The Golf War
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Het blijft dan wel een duidelijke 'good guys vs. bad guys' platte shoot-out.nero355 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:59:
[...]
Dit bedoelde ik dus met het idee van Gerard nemen en dan aanpassen naar "algemeen bekende" gear : Ook al heb je helemaal niks met fotografie of video dan is er grote kans dat je het toch leuk zal vinden
Zoals Mandy (geloof ik) al aangaf, zal het ongetwijfeld het mannelijk, gamend publiek aanspreken, maar zal het misschien minder goed vallen bij publiek wat meer kijkt dan Bruce Willis-films.
Edit: Ik zou zelf meer voor een thriller-achtig iets gaan, waar de spanning echt in de suggestie (en dus voor een deel buiten beeld) ligt, in plaats van alleen maar mooie-spektakel-plaatjes.
Anderhalf uur vol spektakel is zo ongeveer de gemiddelde Michael Bay-film.
[ Voor 18% gewijzigd door Stoney3K op 20-01-2012 16:13 ]
Ik heb wel een idee.
De olympische spelen.
Dit keer is het anders, er is ook één grote bokaal. Het is een gouden ultra-camera. De tweakers willen hem hebben. Ze geven zich op, maar floppen totaal... Ze kunnen er helemaal niets van.
Totdat... Ze hun gear gaan gebruiken. Camera, foto maken, flits, die gaat naar de grond, en whoep, push omhoog zodat ze heel erg hoog over de stok heen komen bijv. Of een camera op hun rug, zodat ze harder rennen/zwemmen, enz.
Bij boogschieten is de camera als magneet, alles in de roos, enz...
Uiteindelijk winnen ze de camera net. (1 punt verschil oid)
De olympische spelen.
Dit keer is het anders, er is ook één grote bokaal. Het is een gouden ultra-camera. De tweakers willen hem hebben. Ze geven zich op, maar floppen totaal... Ze kunnen er helemaal niets van.
Totdat... Ze hun gear gaan gebruiken. Camera, foto maken, flits, die gaat naar de grond, en whoep, push omhoog zodat ze heel erg hoog over de stok heen komen bijv. Of een camera op hun rug, zodat ze harder rennen/zwemmen, enz.
Bij boogschieten is de camera als magneet, alles in de roos, enz...
Uiteindelijk winnen ze de camera net. (1 punt verschil oid)
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Vast staat dat het een korte video wordt.Stoney3K schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:12:
[...]
Edit: Ik zou zelf meer voor een thriller-achtig iets gaan, waar de spanning echt in de suggestie (en dus voor een deel buiten beeld) ligt, in plaats van alleen maar mooie-spektakel-plaatjes.
Spanning daarin opbouwen wordt lastig. Een thriller lijkt me daarom onwaarschijnlijk. Dat betekent echter niet dat het gelijk puur alleen maar actie moet worden.
Ik denk dat we het moeten zoeken in een combinatie van een leuk verhaal, humor, en herkenbaar maar tegelijkertijd ook onverwacht. Dat was met Double Exposure ook de insteek en heeft uiteindelijk gezorgd voor een video die veel mensen aansprak.
Je wil met een zuiver geweten stellig beweren dat Double Exposure *niet* ook een beetje bedoeld was om de gear van iedereen te kunnen showen?Muthas schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:22:
[...]
Ik denk dat we het moeten zoeken in een combinatie van een leuk verhaal, humor, en herkenbaar maar tegelijkertijd ook onverwacht. Dat was met Double Exposure ook de insteek en heeft uiteindelijk gezorgd voor een video die veel mensen aansprak.
Een camera als narrative element gebruiken vind ik trouwens geen verkeerd idee, zolang het maar een mooi verhaal kan vertellen. Het 'Gone in 1/60 seconds' concept kan ik me dan ook wel in vinden.
Misschien dat je het dan wel om kan bouwen tot een kidnapper/schurk die bij al zijn misdaden een polaroid van het slachtoffer laat slingeren, of op de één of andere manier de gefotografeerde 'objecten', nadat ze zijn verdwenen, weer tot leven komen of in hun originele toestand worden hersteld als de film in een doka wordt ontwikkeld.
Bouw je dat verder uit, dan kun je natuurlijk ook de 'You wouldn't steal a car' gaan spoofen: SNAP!
Wat is kort?Muthas schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:22:
[...]
Vast staat dat het een korte video wordt.
Spanning daarin opbouwen wordt lastig. Een thriller lijkt me daarom onwaarschijnlijk. Dat betekent echter niet dat het gelijk puur alleen maar actie moet worden.
[Vimeo: http://vimeo.com/34726484]
Alledrie behoorlijk spannend, en dat zonder een fototoestel in sight
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ingevuld en deze keer mag het wel porno zijn. Daar ben ik namelijk een ster in... 
Maar het mag best wel iets dramatisch zijn mijns inziens. Of juist totaal over de top a la New Kids.
Iemand zei iets over veel viewers in de VS. Mogelijk kunnen we die een mooie boodschap geven over hoe dwaas land het eigenlijk wel niet is.
Maar het mag best wel iets dramatisch zijn mijns inziens. Of juist totaal over de top a la New Kids.
Iemand zei iets over veel viewers in de VS. Mogelijk kunnen we die een mooie boodschap geven over hoe dwaas land het eigenlijk wel niet is.
Een beetje à la Idiocracy?ManiacsHouse schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:35:
Ingevuld en deze keer mag het wel porno zijn. Daar ben ik namelijk een ster in...
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=L0yQunhOaU0]
Huh ?! Ik bedoel dus dat "Tweaker raakt aan gear kopen verslaafd" verhaal, maar dan niet met dSLR spullen : Gewoon Macbook/Laptop/iPhone/Smartphone/enz... stuffStoney3K schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:12:
Het blijft dan wel een duidelijke 'good guys vs. bad guys' platte shoot-out.
Zoals Mandy (geloof ik) al aangaf, zal het ongetwijfeld het mannelijk, gamend publiek aanspreken, maar zal het misschien minder goed vallen bij publiek wat meer kijkt dan Bruce Willis-films.
Of 2 Tweakers waarvan 1 Apple aanhanger en 1 Anti-Apple en vervolgens de Anti-Apple Tweaker juist NIET arm wordt
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Mijn punt is dus ook juist dat we een keer uit dat doosje moeten denken en iets anders verzinnen dan Tweakers met hele ladingen gear, spektakel en mooie plaatjes.nero355 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:55:
[...]
Huh ?! Ik bedoel dus dat "Tweaker raakt aan gear kopen verslaafd" verhaal, maar dan niet met dSLR spullen : Gewoon Macbook/Laptop/iPhone/Smartphone/enz... stuff
Het zal ook betekenen dat er een paar artistieke figuren bij moeten komen, van die lui die compleet a-technische zaken als toneel of zo gedaan hebben...
Dan (mis)bruiken we Mandy gewoon en gooien we er een hele lading schoenen/laarzen/tassen/kleding tegenaanStoney3K schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:57:
Mijn punt is dus ook juist dat we een keer uit dat doosje moeten denken en iets anders verzinnen dan Tweakers met hele ladingen gear, spektakel en mooie plaatjes.
A-Technisch... hé bahHet zal ook betekenen dat er een paar artistieke figuren bij moeten komen, van die lui die compleet a-technische zaken als toneel of zo gedaan hebben...
Het leven van een drukke stad in beeld brengen ?
Verhuftering van de maatschappij ?
/brainwaste
Verhuftering van de maatschappij ?
/brainwaste
[ Voor 35% gewijzigd door Beukerz op 20-01-2012 18:44 ]
Deze reactie is niet aan jou persoonlijk gericht, meer aan de algemene "wij willen polls-posts".Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:14:
Volgens mij bereik je met dit soort polls het (imo ongewenste) effect dat de mensen die niet meedoen gaan stemmen op "wat lijkt ons leuk om te zien" ipv "wat vinden de makers ZELF leuk (en haalbaar) om te maken"
Nu doe ik zelf niet mee, dus ik moet oppassen niet voor hen te willen spreken.
Maar uit de laatste paar pagina's lijkt het een beetje "wij willen een actiefilm zien" , terwijl in de inleiding van dit draadje wordt gesteld dat het juist geen "schiettent" moet gaan worden.
Wel is duidelijk dat we het camera-warfare idee in ieder geval links gaan laten liggen. Het is tijd voor iets nieuws.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Hm, bedacht net iets, wellicht grappig, wel volledig fotografie georiënteerd. Er zijn tig van soorten camera's van Camphones to EOS 1Ds MKIII etc. Mij lijkt het erg grappig om die camera's uit hun verwachte context / omgeving te halen. Bvb:
Flamboyante fotograaf die al zn equipment neerzet, de laatste finishing touches aan de details geeft, zoals reflector iets buigen, model op de millimeter nauwkeuring in de goeie pose neerzetten, en dan zich achter zn roze ladycameraatje buigt, en de shot maakt.
3 niet zo snugger uitziende, heftig opgemaakte, echt meisje meisjes in een club, beetje dansen, beetje flirten, vrouwendrankje erbij. Opeens roept een. Phototime! Ze steken hun hoofdjes bij elkaar zoals de gebruikelijke facebook pica's, en een van hen trekt een gigantische EOS 1ds MKII, met flitser en zoveel mogelijk assecoires behangen uit haar handtasje, mikt hem op hunzelf en maakt de shot.
Iig, dit gegeven denk ik dat dat erg grappig uit kan pakken, het moet alleen nog wat verder uitgedacht worden als in een goeie aanleiding / intro / punchline / etc.
Wellicht dat de verschillende mensen uit de scenes elkaar later onverwacht tegen het lijf lopen, tegen elkaar opbotsen, de camera's vallen op de grond door de war, ze helpen elkaar met opruimen en komen tot de hemelse ontdekking hoe goed die betreffende cam wel niet bij ze past.
Idee is voor mij licht geinspireerd op de pro tog cheap cam, en pro cam cheap tog serie van digitalrev op youtube. Hierbij laten ze topfotograven met de meest crappy camera's fotograferen (en brengen het er vaak nog aardig goed vanaf) en 1 aflevering waarin een model met een huge nikon camera op pad mag.
Flamboyante fotograaf die al zn equipment neerzet, de laatste finishing touches aan de details geeft, zoals reflector iets buigen, model op de millimeter nauwkeuring in de goeie pose neerzetten, en dan zich achter zn roze ladycameraatje buigt, en de shot maakt.
3 niet zo snugger uitziende, heftig opgemaakte, echt meisje meisjes in een club, beetje dansen, beetje flirten, vrouwendrankje erbij. Opeens roept een. Phototime! Ze steken hun hoofdjes bij elkaar zoals de gebruikelijke facebook pica's, en een van hen trekt een gigantische EOS 1ds MKII, met flitser en zoveel mogelijk assecoires behangen uit haar handtasje, mikt hem op hunzelf en maakt de shot.
Iig, dit gegeven denk ik dat dat erg grappig uit kan pakken, het moet alleen nog wat verder uitgedacht worden als in een goeie aanleiding / intro / punchline / etc.
Wellicht dat de verschillende mensen uit de scenes elkaar later onverwacht tegen het lijf lopen, tegen elkaar opbotsen, de camera's vallen op de grond door de war, ze helpen elkaar met opruimen en komen tot de hemelse ontdekking hoe goed die betreffende cam wel niet bij ze past.
Idee is voor mij licht geinspireerd op de pro tog cheap cam, en pro cam cheap tog serie van digitalrev op youtube. Hierbij laten ze topfotograven met de meest crappy camera's fotograferen (en brengen het er vaak nog aardig goed vanaf) en 1 aflevering waarin een model met een huge nikon camera op pad mag.
De Gearslet GerardHenninger in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Foto-technothriller 2mb in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Consuzombies Verwijderd in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Mythbusters gone wrong Verwijderd in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Gone in 1/60 seconds APClll in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Creepy fotograaf-predator drama 2mb in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Internetpiraten vs the brain / Gangwars: Oldskool vs Next-gen Verwijderd in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Fingersnip Timefreeze Kobus Post in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Magische camera Coocoocachoo in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
De dag dat de olie op was APClll in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Oil Wars Gropah in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Camera Jones Arm1n in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Light, above and beyond APClll in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Trilogy Coocoocachoo in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Hitlers Holiday ROFLASTC in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
The Tweakers Team (A-Team Parody) brombeer21 in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Olympische Spelen F.West98 in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Wrong equipment Snuurtje in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Genoeg ideeën, we kunnen nog wel even doorgaan met brainstormen maar we moeten wel een beetje bedenken welke kant we op willen.
Foto-technothriller 2mb in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Consuzombies Verwijderd in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Mythbusters gone wrong Verwijderd in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Creepy fotograaf-predator drama 2mb in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Internetpiraten vs the brain / Gangwars: Oldskool vs Next-gen Verwijderd in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
De dag dat de olie op was APClll in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Oil Wars Gropah in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Camera Jones Arm1n in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Light, above and beyond APClll in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Trilogy Coocoocachoo in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Hitlers Holiday ROFLASTC in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
The Tweakers Team (A-Team Parody) brombeer21 in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Genoeg ideeën, we kunnen nog wel even doorgaan met brainstormen maar we moeten wel een beetje bedenken welke kant we op willen.
Ik ben even zo vrij geweest om mijn oordeel te vellen en op basis hiervan een kleine selectie te maken. Als je er anders over denkt hoor ik het natuurlijk graag 

De selectie die dan overblijft:
Binnen al deze ideeën zie ik in elk geval één iets wat steeds terugkomt: een 'bijzonder' aspect aan de video wat het net even wat anders maakt. Dat maakt ze naar mijn idee ook gelijk een stuk beter. Dat ze allemaal gerelateerd zijn aan fotografie heb ik niet eens bewust gedaan, ik zie dit 'bijzondere' aspect echter een stuk minder bij de docu/thriller/actie/actuele ideeën.
Ik hoop dat jullie het kunnen vinden met mijn selectie en ook een beetje snappen waarop ik geselecteerd heb. Nu is het naar mijn idee kijken hoe we deze verhalen verder kunnen uitwerken qua haalbaarheid tot een volledig script.
Grappig, zie ik wel viral gaan, genoeg mogelijkheden wat betreft uitwerking.
Niet haalbaar binnen beoogde lengte van video .Foto-technothriller 2mb in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Lijkt me lastig om in drie minuten duidelijk te maken, daarnaast vind ik het idee niet grappig genoeg.Consuzombies Verwijderd in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Geen idee wat ik me hier bij moet voorstellen.Mythbusters gone wrong Verwijderd in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Verhaal met wat meer spanning, heeft misschien wel potentie, twijfel nog over lengte en of het viral kan gaan.Gone in 1/60 seconds APClll in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Dit doet mij eerlijk gezegd meer aan een voorlichtingsfilmpje van de overheid denkenCreepy fotograaf-predator drama 2mb in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Naar mijn idee veel te veel gelijkenissen met Double Exposure.Internetpiraten vs the brain / Gangwars: Oldskool vs Next-gen Verwijderd in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Is naar mijn idee wel een leuke en korte video over te maken, maar... is dit niet al gedaan?Fingersnip Timefreeze Kobus Post in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Leuk script, zie ik ook viral gaan, genoeg creatieve mogelijkheden voor ons.Magische camera Coocoocachoo in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Meer docu-achtig, zie ik niet zo snel viral gaan, lastig binnen lengte.De dag dat de olie op was APClll in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Lijkt me een script voor een dertien in een dozijn-actiefilm.
Er zit naar mijn idee (wat Arm1n zelf ook aangeeft) net niet genoeg in om het viral te laten gaan. Meer een -we moeten een verhaal verzinnen dus doen we maar een zoektocht naar iets- verhaal.Camera Jones Arm1n in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Heeft denk ik wel potentie als viral video, maar lijkt me erg lastig en veel post.Light, above and beyond APClll in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Hierboven al besproken. Niet handig.
Zie ik persoonlijk niet genoeg potentie in.Hitlers Holiday ROFLASTC in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Naar mijn idee wat simpel.The Tweakers Team (A-Team Parody) brombeer21 in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Ik zie het nog niet helemaal voor, maar ik denk wel dat we hier iets mee kunnen.Olympische Spelen F.West98 in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Zelfde als voorgaandeWrong equipment Snuurtje in "Tweakers Videoproject - Het Vervolg"
Binnen al deze ideeën zie ik in elk geval één iets wat steeds terugkomt: een 'bijzonder' aspect aan de video wat het net even wat anders maakt. Dat maakt ze naar mijn idee ook gelijk een stuk beter. Dat ze allemaal gerelateerd zijn aan fotografie heb ik niet eens bewust gedaan, ik zie dit 'bijzondere' aspect echter een stuk minder bij de docu/thriller/actie/actuele ideeën.
Ik hoop dat jullie het kunnen vinden met mijn selectie en ook een beetje snappen waarop ik geselecteerd heb. Nu is het naar mijn idee kijken hoe we deze verhalen verder kunnen uitwerken qua haalbaarheid tot een volledig script.
Muthas: bedankt voor je eerste echte serieuze mening over de filmpjes, ben dan ook 100% akkoord. Geef het nog een dag of 2 (dan is de week van brainstormen om, wie weet wat er nog uitkomt), en wat mij betreft kun je dan overschakelen op een poll of eventueel wat serieuzer, google docs oid. Laat de verzinners in kwestie nog wat sleutelen aan hun verhaallijn (of vrijwilligers) en we zien wat er over een weekje weer uitkomt?
Tegenopmerking op mezelf: 4-5 uitgewerkte verhalen zorgen natuurlijk ook voor een ' hee waarom wordt die van mij niet uiteindelijk gekozen? ' maar kan natuurlijk eventueel ooit nog dienen voor een ander filmpje.
Dus, mij lijkt het het interessantst om nog wat verder te schrijven, denken, etc. En dan te beslissen (uit Muthas' laatste selectie - 6 stuks).
Tegenopmerking op mezelf: 4-5 uitgewerkte verhalen zorgen natuurlijk ook voor een ' hee waarom wordt die van mij niet uiteindelijk gekozen? ' maar kan natuurlijk eventueel ooit nog dienen voor een ander filmpje.
Dus, mij lijkt het het interessantst om nog wat verder te schrijven, denken, etc. En dan te beslissen (uit Muthas' laatste selectie - 6 stuks).
Get Airflow, save the world.
Ik vind persoonlijk De Gearslet wel erg goed/het beste van het lijstje. De rest vind ik, op de Olympische Spelen na, allemaal wat minder sterk.
Tof idee!GerardHenninger schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:55:
Okay geïnspireerd door julle, de foto-nerd-Tweakers kreeg ik deze brainfart
De Gearslet
- Nerd heeft compactcam en maakt daar foto’s mee
- Is niet tevreden en koopt een DSLR
- Raakt verslaafd en koopt nog meer gear (objectieven, flitsers) op afbetaling
- Naar iedere shoot neemt hij vrachtwagens vol gear mee
- Krijgt af en toe een opdracht, maar die doet hij gratis
- Is echt verslaafd aan z’n gear en verliest z’n vrienden en raakt in een isolement
- Kan door z’n dure gear z’n rekeningen niet meer betalen en raakt alles beetje bij beetje kwijt
- Raakt z’n huis kwijt en beland op straat (slaapt onder z'n softbox)
- Z’n gear wordt opgehaald door enge mannetjes omdat hij het niet meer kan betalen
- Laatste shot zie je hem als een zwerver arm op straat liggen
- Fade out naar zwart
- Witte letters “Don’t spent all your money on gear, just take photos”
Met dit einde wordt het een echte (SIRE-achtige) commercial. Maar er moet wel overdreven humor inzitten, dus alles kan overdreven worden.
We kunnen er ook een ander einde van maken, maar ik weet niet zo goed wat......
Volgens mij zitten er genoeg herkenbare punten in die ook toepasbaar zijn op de normale mens (vrouwen die steeds meer make-up kopen, auto liefhebbers die een vermogen in hun auto stoppen). Daarnaast hebben we twee herkenningspunten voor fotografen
- Gearslet zijn
- Gratis fotograferen (altijd een leuke discussie)
Dus.....
HOE! Mijne zit er nog tussen 
Ik zal even uitgebreider verhaal doen (mag altijd veranderd worden hoor)
De tweakers zitten gewoon achter hun computer, en laden een game. En jawel, een reclame. *zucht
Iedereen haalt drinken ed, en loopt weg. Op één na, die kijkt eens goed. Die maakt screenie en stuurt naar iedereen door. Grote actie begint, en ze gaan er naartoe, naar Londen!
Eenmaal daar, tussen al die grote en sterke mensen, voelen ze zich heeeeeeeeeel erg klein. Maar toch gaan ze ervoor. Als ze klaar staan bij de eerste wedstrijd, rennen, hebben ze knikkende knieën en als ze weg gaan vallen ze op de grond, nog nooit zo'n langzame tijd.
Na een paar keer zo'n nederlaag willen ze wraak nemen. Ze halen alle gear tevoorschijn en maken er super"wapens" van. De binden een camera op de rug, de renner. Op een autoshoot (hoe dat ook mag heten), zodat ie elke seconde een flitsfoto maakt. Hierdoor zijn ze heeel snel. Flits, flits, flits vooruit. Soort raket-idee.
Hoogspringen, ze houden camera vast en maken een heleboel foto's achter elkaar, van de grond. Ze gaan ook als een raket omhoog en winnen dan.
Op die manier wordt de camera steeds gebruikt als hulpmiddel. Statief als verende polsstok, en ze gaan omhoog, enzovoorts.
De laatste wedstrijd. De beslissende. Het staat gelijkspel met een ander team. Maar bijna al hun accu's zijn leeg. Ze zijn moe, maar ze gaan ervoor. Het lijkt erop dat ze verliezen, de accu;s zijn leeg en alles gaat in semi-slomotion. Tot iemand uit het publiek toevallig nog een halve accu heeft. Ze gaan zo snel mogelijk door, en halen het net met 1/100e van een seconde. Toen viel alles ook gelijk uit.
Ze waren de winnaars. Tweakers had de felbegeerde gouden ultra-camera.
Persoonlijk vind ik gearslet niet zo goed. Opzich wel, maar het lijkt me een beetje saai, en het is niet echt interessant met spanning/actie. Meer een soort verhaal. En dit verhaal trekt minder kijkers, meer de fotografen. Maar mijn verhaal kan ook voor anderen leuker zijn (vind ik)
Ik zal even uitgebreider verhaal doen (mag altijd veranderd worden hoor)
De tweakers zitten gewoon achter hun computer, en laden een game. En jawel, een reclame. *zucht
Iedereen haalt drinken ed, en loopt weg. Op één na, die kijkt eens goed. Die maakt screenie en stuurt naar iedereen door. Grote actie begint, en ze gaan er naartoe, naar Londen!
Eenmaal daar, tussen al die grote en sterke mensen, voelen ze zich heeeeeeeeeel erg klein. Maar toch gaan ze ervoor. Als ze klaar staan bij de eerste wedstrijd, rennen, hebben ze knikkende knieën en als ze weg gaan vallen ze op de grond, nog nooit zo'n langzame tijd.
Na een paar keer zo'n nederlaag willen ze wraak nemen. Ze halen alle gear tevoorschijn en maken er super"wapens" van. De binden een camera op de rug, de renner. Op een autoshoot (hoe dat ook mag heten), zodat ie elke seconde een flitsfoto maakt. Hierdoor zijn ze heeel snel. Flits, flits, flits vooruit. Soort raket-idee.
Hoogspringen, ze houden camera vast en maken een heleboel foto's achter elkaar, van de grond. Ze gaan ook als een raket omhoog en winnen dan.
Op die manier wordt de camera steeds gebruikt als hulpmiddel. Statief als verende polsstok, en ze gaan omhoog, enzovoorts.
De laatste wedstrijd. De beslissende. Het staat gelijkspel met een ander team. Maar bijna al hun accu's zijn leeg. Ze zijn moe, maar ze gaan ervoor. Het lijkt erop dat ze verliezen, de accu;s zijn leeg en alles gaat in semi-slomotion. Tot iemand uit het publiek toevallig nog een halve accu heeft. Ze gaan zo snel mogelijk door, en halen het net met 1/100e van een seconde. Toen viel alles ook gelijk uit.
Ze waren de winnaars. Tweakers had de felbegeerde gouden ultra-camera.
Persoonlijk vind ik gearslet niet zo goed. Opzich wel, maar het lijkt me een beetje saai, en het is niet echt interessant met spanning/actie. Meer een soort verhaal. En dit verhaal trekt minder kijkers, meer de fotografen. Maar mijn verhaal kan ook voor anderen leuker zijn (vind ik)
[ Voor 7% gewijzigd door F.West98 op 21-01-2012 15:32 ]
Dat is de auto ontspanner/ Of burst modus, dan maakt je camera een heleboel foto's achterelkaar.F.West98 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:29:
Op een autoshoot (hoe dat ook mag heten), zodat ie elke seconde een flitsfoto maakt. Hierdoor zijn ze heeel snel. Flits, flits, flits vooruit. Soort raket-idee.
Je bedoelt zoiets? YouTube: The Mini Boss (3rd Person Action)F.West98 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:29:
Alleen dan met een camera, maar hoe moet je dan zien dat er foto's genomen worden?
[ Voor 4% gewijzigd door Kobus Post op 21-01-2012 16:08 ]
Ja, en dan zo'n flits als in DE...
Ik denk dat dit een realistische schifting is.Muthas schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:50:
Een 'bijzonder' aspect maakt het verrassend en biedt voldoende conceptmatige mogelijkheden imho
Ik moet zeggen dat ik die Fotolympics geen verkeerd idee vind, maar....
Houden we dan wel in de gaten dat het een redelijk fysieke shoot gaat worden en we dus sportieve Tweakers nodig hebben die ook onverschrokken genoeg zijn om behoorlijke stunts te willen doen?
Houden we dan wel in de gaten dat het een redelijk fysieke shoot gaat worden en we dus sportieve Tweakers nodig hebben die ook onverschrokken genoeg zijn om behoorlijke stunts te willen doen?
I'm inStoney3K schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:52:
Ik moet zeggen dat ik die Fotolympics geen verkeerd idee vind, maar....
btw: Het Bodybuild- & fitnesservaringentopic XX
[ Voor 9% gewijzigd door Sibylle op 22-01-2012 13:22 ]
Ctrl+k
Gearslet idee vind ik het beste, heb ze allemaal even doorgelezen. Het gearslet verhaal spreekt me al aan bij het lezen van het idee
, en er zit ook nog een echt goeie boodschap achter. Tevens misschien een filmpje waar nog veel door andere websites / mensen op forums naar verwezen zal worden naar mensen om een punt te maken over dat je niet beter word van meer gear.
Zo dacht ik ookhypz schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:31:
Gearslet idee vind ik het beste, heb ze allemaal even doorgelezen. Het gearslet verhaal spreekt me al aan bij het lezen van het idee, en er zit ook nog een echt goeie boodschap achter. Tevens misschien een filmpje waar nog veel door andere websites / mensen op forums naar verwezen zal worden naar mensen om een punt te maken over dat je niet beter word van meer gear.
Als er meer interesse is dan wil ik het nog wel meer uitwerken (met of zonder hulp van de overige producers).
Vind de meeste van deze ideeen best wel oke. (mijn eigen uiteraard het beste :-p) Alleen op gearslet heb ik wel wat aan te merken. Vind het idee voor een film noir achtige sfeer best oke kan heel goed werken, al twijfel ik wel of we een overtuigende acteur hiervoor kunnen strikken. En ik ben bang dat een moralistisch, bad ending verhaal niet echt viral kan gaan, zie alle relatief slecht bekeken maar erg goeie shorts op vimeo.Muthas schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:50:
Heb wel suggesties hoe het concept van "gearslet / gear is niet alles" naar mijn idee anders kan worden ingevuld, namelijk door middel van een soort competitie element.
Idee: Een student die vol passie fotografeert met een oud goedkoop analoog cameraatje gekregen van zn opa. Iedereen vind zn foto's top en wil ze geprint aan de muur hebben etc. Meisjes geven hem opeens alle aandacht omdat hij zulke mooie foto's van hen kan maken etc. etc.
Hij heeft een "kennisje / huisgenoot, whatever" met erg rijke ouders die altijd alle aandacht kreeg van de meisjes en dit nu weg ziet glippen. Belt boos zn vadurrrrr op en zegt pap geef me een... 5D MKII. Pap geeft meteen thuis en geeft zn zoon de topcamera. Vol trots komt hij de huiskamer binnen waar student 1 net een meisje aan het schieten is, duwt hem opzij, trots zwaaiend met de camera, neemt het meisje mee en maakt wat foto's. Uiteindelijk zien we het meisje met de jongens voor zich die allebei hun beste geprinte foto tonen aan haar. Misschien de rijkere zelfs nog in een gouden lijstje oid. Het is snel duidelijk ze kiest de veel betere foto van de arme student.
Rijke wordt boos, verscheurd zijn foto, en stampt weg.
Student en het meisje besluiten een foto modellen wedstrijd mee te doen.
Rijke student krijgt hier lucht van, regelt een ander meisje en doet ook mee, vastbesloten om zn rivaal te verlaan. Hij belt pap op om meer en betere equipment. Die krijgt hij, en de eerste opdracht begint. Bvb, maak een foto van het model bij een auto. Arme student maakt een heel smaakvolle foto van het meisje in ouderwetse kleding bij een oud kevertje. Rijke student maakt een enorme barbie foto bij een van de ferrari's van zn pa. Alles heeft ie hierin echter verkeerd gedaan. Jury oordeel: arme student wint.
Riedeltje kan zich zo nog een paar keer herhalen met andere opdrachten, en steeds meer equipment en rijkdom rondom de shoot. Uiteindelijk wint uiteraard de arme student die trots zn eerste goedkope cameraatje in de lucht steekt waarmee het gelukt is.
Rijke staat teleurgesteld in het publiek met zn inmiddels hasselblad behangen met equipment, dure apparatuur, lenzen etc. etc. In zn hand, loopt boos weg en duwt de dure camera in de handen van een zwerver die langs de kant vd weg zit. Die licht helemaal op, en kijkt door de camera naar de weglopende rijke student drukt af, en flash, we zien de prachtige eindfoto van een weglopend figuur door een donker steegje, en de aftitieling begint.
Tot zover mijn bewerking van het gearslet idee, ik ging even een beetje los, had nogal inspiratie gekregen. Echter is alles natuurlijk nog veranderbaar aan dit verhaal. De hoofdpersonen kunnen een andere achtergrond en onderwerp dan student en model krijgen. Bvb buurmannen die aan natuurfotografie doen, of feestgangers die aan partyfotografie doen. Ook het wedstrijdelement hierin kan misschien verandert worden in een ander competitief element wat de aanleiding tot het gear kopen en de rivaliteit geeft. Alles is mogelijk! Natuurlijk ook met het in gedachten houden van de hoeveelheid acteurs / actrices die we kunnen krijgen. Voor natuurfotografie heb je veel minder acteurs nodig en is qua productie eenvoudiger te doen.
Verwijderd
hierboven, leuk idee 
je zou trouwens ook (simpele) dialoog kunnen tonen met a-la cartoon textballonnetjes met een plaatje erin. Hoeft er niemand te praten maar kun je toch iets meer duidelijk maken
je zou trouwens ook (simpele) dialoog kunnen tonen met a-la cartoon textballonnetjes met een plaatje erin. Hoeft er niemand te praten maar kun je toch iets meer duidelijk maken
Ik vind dan weer dat er te weinig verrassings-elementen in zitten! Mijn toevoeging aan Gearslet:
Student/persoon begint met fotografie en is geïnspireerd door een bepaalde fotograaf of een bepaald fotoboek. Probeert dat een beetje na te doen, koopt (al dan niet op aanraden van internet/youtube/howto's) allemaal gear maar blijft ontevreden. Blijft gear kopen en foto's vergelijken met zijn fotograaf/fotoboek maar is niet tevreden en blijft kopen kopen kopen.
Op het einde dan de 'verrassing' waarbij je de fotograaf die als voorbeeld wordt genomen, meedoet aan dezelfde fotowedstrijd en komt opdagen met zijn simpele gear om de prijs te winnen.
Wellicht uitbreidbaar door meerdere hoofdpersonen die op hun eigen manier ten onder gaan.
1. arme student die zich dakloos koopt
2. rijke stakker die instapt met een 1Dx
etc.
Past zowel bij de originele als bij de versie van Snuurtje
Student/persoon begint met fotografie en is geïnspireerd door een bepaalde fotograaf of een bepaald fotoboek. Probeert dat een beetje na te doen, koopt (al dan niet op aanraden van internet/youtube/howto's) allemaal gear maar blijft ontevreden. Blijft gear kopen en foto's vergelijken met zijn fotograaf/fotoboek maar is niet tevreden en blijft kopen kopen kopen.
Op het einde dan de 'verrassing' waarbij je de fotograaf die als voorbeeld wordt genomen, meedoet aan dezelfde fotowedstrijd en komt opdagen met zijn simpele gear om de prijs te winnen.
Wellicht uitbreidbaar door meerdere hoofdpersonen die op hun eigen manier ten onder gaan.
1. arme student die zich dakloos koopt
2. rijke stakker die instapt met een 1Dx
etc.
Past zowel bij de originele als bij de versie van Snuurtje
Ctrl+k
Kan ook goed, al zou degene door wie ie geïnspireerd wordt dan wel een zeer simpel laagdrempelig figuur moeten zijn. Bijvoorbeeld, dat hij een fotowedstrijd, met de eerste inzending - mooie foto tegenkomt en besluit ook mee te doen. Dat hij op pad gaat met zn dure camera, loopt zn deur uit, groet zn buurjongetje die ook net naar buiten stapt, en gaat naar een stukje natuur om een foto te maken. Komt thuis, upload vol trots zn foto, die belabberd is uiteraard, en ziet na zn upload dat er al een veel mooiere foto geupload is.
Volgende opdracht komt, hij koopt meer gear, opdracht is bvb snelweg. Stapt zn deur uit, groet het buurjongetje die toevallig ook net uit de deur stapt, en op zn fietsje stapt. (hij stapt in zn bmw). En maakt zn foto. Komt thuis, upload en vind weer van een andere user een prachtige foto.
Uiteindelijk de finale, ergens op locatie, zijn foto wordt onthuld, en dan wordt de foto van de andere deelnemer onthuld. veel mooier, jury geeft die foto unaniem de prijs, dan komt uit het publiek de fotograaf naar voren... het is dat buurjongetje met een crappy cameraatje (die die al die tijd dat ie ook op pad ging in zn rugzakje had zitten oid
).
OKe, ook een erg leuke bewerking, ben het met je eens over het verrassingseffect, maar vind als lekker vloeiend lopend verhaal mijn idee persoonlijk beter. Niet perse in die vorm, maar wel met dat concept, kop en staart.
Volgende opdracht komt, hij koopt meer gear, opdracht is bvb snelweg. Stapt zn deur uit, groet het buurjongetje die toevallig ook net uit de deur stapt, en op zn fietsje stapt. (hij stapt in zn bmw). En maakt zn foto. Komt thuis, upload en vind weer van een andere user een prachtige foto.
Uiteindelijk de finale, ergens op locatie, zijn foto wordt onthuld, en dan wordt de foto van de andere deelnemer onthuld. veel mooier, jury geeft die foto unaniem de prijs, dan komt uit het publiek de fotograaf naar voren... het is dat buurjongetje met een crappy cameraatje (die die al die tijd dat ie ook op pad ging in zn rugzakje had zitten oid
OKe, ook een erg leuke bewerking, ben het met je eens over het verrassingseffect, maar vind als lekker vloeiend lopend verhaal mijn idee persoonlijk beter. Niet perse in die vorm, maar wel met dat concept, kop en staart.
Kunnen we Sacha de Boer ( http://www.sachadeboer.com/ ) vragen? :-D
Ctrl+k
Best leuk. Je zou dan natuurlijk nog meer confrontaties kunnen hebben tussen het jongentje en de buurman. Het jongentje vraagt advies, hulp tijdens het fotograferen van iets, of hij iets mag lenen, mee mag rijden, etc. De buurman blijft steeds nee zeggen is is verontwaardigd dat dat kleine eigenwijze snertjong toch steeds wat aan hem blijft vragen, hij is way below his class.
Je zou ook nog kunnen denken aan de klassieke meidenfilms. Meisje heeft pech, verliest vriendje, moet vechten om er weer bovenop te komen, wint, krijgt vriendje terug. Dit dan gegoten in het verhaal van "gearslet" en de aanpassing van "gearslet" door snuurtje
Haha, dan wel als evil gear gear gear fotografeSibylle schreef op maandag 23 januari 2012 @ 00:11:
Kunnen we Sacha de Boer ( http://www.sachadeboer.com/ ) vragen? :-D
what a silence... Niet dat ik veel ideën heb......
Verwijderd
Een idee is leuk, iets maken voor een video-short, minder leuk, en een ramp om te scripten als je maar een minuut of 5 hebt om te laten zien.biertjuh? schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:50:
what a silence... Niet dat ik veel ideën heb......
Zelf denk ik ook niet meer in een short, maar gewoon +- 10-15 minuten, waarom zou je al die moeite en man/vrouw kracht steken in een idioot korte productie.
Mijn redenatie is dan: waarom zou je al die moeite steken in een langere productie, die vervolgens door niemand gekeken wordt. Bovendien: wie zegt dat je in een korte productie niet veel tijd en moeite kan steken. Wat zegt lengte over kwaliteit?Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:10:
[...]
Zelf denk ik ook niet meer in een short, maar gewoon +- 10-15 minuten, waarom zou je al die moeite en man/vrouw kracht steken in een idioot korte productie.
Met 30 man waren we 10 uur bezig om DE te filmen. Als we de locatie van te voren hadden gescout had het korter gekund, maar ik denk dat je wel daaraan vast zit. Bovendien valt een filmpje van een paar minuten meer in de smaak dan 10-15 minuten voor het grote publiek.
In 5 minuten kan je erg veel vertellen hoor. We moeten nu gewoon een idee gaan kiezen, en dit goed gedetailleerd gaan uitschrijven in een script, vervolgens naar een storyboard. Dus? gaan we stemmen over de ideeën of op een andere manier eruit komen. Stel voor dat wel alleen degenen die zich ingeschreven hebben mogen stemmen.
Om mijn voorkeur alvast aan te geven, ben nog altijd gecharmeerd van mijn eigen idee, wrong equipment, dus telkens een fotograaf, in de breedste zin van het woord die de equipment van een ander tevoorschijn haalt. Zie ook mn eerdere post.
Danwel het gearslet idee met de competite bewerking. Dus rijke fotograaf die er wel met een groeiende bult gear denkt te komen neemt het op tegen een simpele fotograaf met slechts 1 camera en een lens.
Een concept dat goed werkend is gebleken in tal van films, recent nog in real steel. (waarin een goedkope scrapheap robot het opneeemt tegen de meest geavanceerde moderne robot). Ik denk dat dat bewezen concept met een fotografiesausje erg goed kan werken. En we staan als fotografen natuurlijk allemaal achter het motto, dat het gaat om de fotograaf niet de camera.
Om mijn voorkeur alvast aan te geven, ben nog altijd gecharmeerd van mijn eigen idee, wrong equipment, dus telkens een fotograaf, in de breedste zin van het woord die de equipment van een ander tevoorschijn haalt. Zie ook mn eerdere post.
Danwel het gearslet idee met de competite bewerking. Dus rijke fotograaf die er wel met een groeiende bult gear denkt te komen neemt het op tegen een simpele fotograaf met slechts 1 camera en een lens.
Een concept dat goed werkend is gebleken in tal van films, recent nog in real steel. (waarin een goedkope scrapheap robot het opneeemt tegen de meest geavanceerde moderne robot). Ik denk dat dat bewezen concept met een fotografiesausje erg goed kan werken. En we staan als fotografen natuurlijk allemaal achter het motto, dat het gaat om de fotograaf niet de camera.
Er is ook veel overleg geweest over de shots op de dag zelf. Met een goed storyboard had het nog een stuk gestroomlijnder gekund.
Maar ik ben het met JvdGeest eens: langer moeten we het niet maken. Mensen vinden het al moeilijk om de aandacht vast te houden bij de making of van DE. Voor een kort(e) film(pje) moet het na 5 minuten wel afgelopen zijn.
Trouwens wel een idee om de kwaliteit te verhogen: beter letten op continuïteit en misschien iemand aanstellen die dat in de gaten houdt. Bij DE zijn er een paar momenten waarop het net niet helemaal goed is. Het eerste is er in ontploffende- flitser- scène de bivakmutsdie in één keer bovenop het hoofd van de commando zit, en er is een momentje (na 'bullet- time- effect- on- a- budget'
) waarop er in één keer een commando uit het niets lijkt te komen. Zulk soort foutjes zijn te voorkomen met een goed storyboard. 
Wat ik wel jammer vind is dat alle ideeën zich richten op fotografie. Ik zou het juist wel leuk vinden om iets totaal anders te doen. Maar dat zijn mijn twee centjes.
Maar ik ben het met JvdGeest eens: langer moeten we het niet maken. Mensen vinden het al moeilijk om de aandacht vast te houden bij de making of van DE. Voor een kort(e) film(pje) moet het na 5 minuten wel afgelopen zijn.
Trouwens wel een idee om de kwaliteit te verhogen: beter letten op continuïteit en misschien iemand aanstellen die dat in de gaten houdt. Bij DE zijn er een paar momenten waarop het net niet helemaal goed is. Het eerste is er in ontploffende- flitser- scène de bivakmutsdie in één keer bovenop het hoofd van de commando zit, en er is een momentje (na 'bullet- time- effect- on- a- budget'
Wat ik wel jammer vind is dat alle ideeën zich richten op fotografie. Ik zou het juist wel leuk vinden om iets totaal anders te doen. Maar dat zijn mijn twee centjes.
[ Voor 9% gewijzigd door Jaap-Jan op 26-01-2012 02:37 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Heb een keer een videoproductie gedaan waarbij we vantevoren al de locatie gescout hebben, 1 van ons was ook de storyboard artist, dus we konden alle shots al goed bedenken vantevoren. We hebben toen zelfs met een camcorder al grof alle mogelijke shots bedacht en gefilmd, daarna gemonteerd in een grof homevideo style filmpje met tekst en vormen erin om eea duidelijk te maken. Hielp enorm op de draaidag. Dus als er mensen zijn die vooraf meer tijd erin willen stoppen, dan is dat een erg goede optie.
[ Voor 13% gewijzigd door Snuurtje op 26-01-2012 02:44 ]
Verwijderd
Same, maar alsnog vind ik het competitie element wel een goed idee. Maakt het ook makkelijker om de 'drive' van de hoofdkarakters uit te beelden.Jaap-Jan schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 02:28:
*tekst*
Simpel en stom ideetje onderweg naar werk:
The slow and mild. een Fast and Furious spoof, misschien wat foute tuning auto's opsnorren en dan 'racen' maar dan met max 5-15 KM/u op een verlaten industrieterrein ofzo. Met over de top overdreven humor.
Daarvoor zou je van die getunede Axiammetjes of andere brommobielen voor kunnen gebruiken. Ik heb ooit zo'n getunede Axiam gezien en dat kan dan max 45 km/uVerwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:57:
[...]
...
The slow and mild. een Fast and Furious spoof, misschien wat foute tuning auto's opsnorren en dan 'racen' maar dan met max 5-15 KM/u op een verlaten industrieterrein ofzo. Met over de top overdreven humor.
[ Voor 16% gewijzigd door Otherside1982 op 26-01-2012 11:19 ]
Verwijderd
Das nog beter dan.Otherside1982 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:19:
[...]
Daarvoor zou je van die getunede Axiammetjes of andere brommobielen voor kunnen gebruiken. Ik heb ooit zo'n getunede Axiam gezien en dat kan dan max 45 km/u
The elderly and the furious
Doet me aan YouTube: Ali G Race denkenVerwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:57:
[...]
Same, maar alsnog vind ik het competitie element wel een goed idee. Maakt het ook makkelijker om de 'drive' van de hoofdkarakters uit te beelden.
Simpel en stom ideetje onderweg naar werk:
Misschien dat we hier een draai aan kunnen geven?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DErDoRX8o58&feature=share]
Maar dan bijvoorbeeld niet met DJ's, maar met fotografie/video.
* Stoney3K ziet al een horde zombies voor zich met camera's om de nek.
Met tekst kun je de kijker het verhaaltje veel makkelijker in hapklare brokken oplepelen, en dan zul je je verbazen over hoe snel een kwartier vol is.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=f8PhzrmBgMI"[/video]
Eén van de redenen waarom films nog altijd een soort magie hebben is omdat je vaak niet ziet wat voor gekke trucs er achter de schermen gebeuren. Als je dat wel zou zien dan zou een film een heel andere waarde krijgen.
Come to think of that...
Misschien is het ook wel leuk om een soort pseudo-Mythbusters te doen en bekende film-clichés eerst na te spelen zoals ze in Hollywood te zien waren, en daarna een komische reconstructie maken van wat er echt gebeurd is en wat de regisseur had willen zien.
Dus bijvoorbeeld, uitgaande van de stelling:
"What really happened".
Dus je pakt een bekende film-scène:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zdK2HP434iI]
En daarna ga je hem opnieuw doen vanuit het standpunt van het publiek ("What the audience wanted to see"), de regisseur ("What the director really wanted"), de special FX-afdeling, stuntteam, enzovoort. Natuurlijk in een cheesy studio met komische insteek
Als extra kun je dan nog een interview doen met mensen van de 'crew' over wat ze precies wilden zien (bv. regisseur: "Our investors told us we needed to throw in a bit of Glee..." *knip naar scène waarin Bond en Alec al zingend een Russische kolonel bont en blauw slaan*) en de redenen waarom dat eruit werd geknipt.
Uiteindelijk krijg je dan als ontknoping de "What Really Happened" waarbij je achter de schermen meekijkt hoe de scène uit de bioscoop werkelijk tot stand is gekomen, en dan blijkt natuurlijk dat alles falikant fout is gegaan. De fabriek ontploft bijvoorbeeld omdat iemand het gaskraantje vergeten was dicht te draaien, het vliegtuig ging rollen omdat één of andere stomme roadie vergeten was blokjes voor de wielen te zetten, enzovoort. Met uiteindelijk de reactie van de regisseur: "Amazing! I LOVE it!" en het wordt in de film geknipt.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DErDoRX8o58&feature=share]
Maar dan bijvoorbeeld niet met DJ's, maar met fotografie/video.
* Stoney3K ziet al een horde zombies voor zich met camera's om de nek.
Dat komt ook omdat er in DE (en in de making of) geen woord gezegd wordt. Dan wordt het al heel moeilijk om als kijker het hele verhaal uit te vogelen, en om die aandacht >5min. vast te houden is vermoeiend.Jaap-Jan schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 02:28:
Met tekst kun je de kijker het verhaaltje veel makkelijker in hapklare brokken oplepelen, en dan zul je je verbazen over hoe snel een kwartier vol is.
Dat kun je ook doen in een 'good idea, bad idea' manier:Snuurtje schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 02:28:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=f8PhzrmBgMI"[/video]
...En we staan als fotografen natuurlijk allemaal achter het motto, dat het gaat om de fotograaf niet de camera.
En ik ben het weer met Jaap-Jan eens: Als filmmakers gebruiken we de camera als een tool om een verhaal te kunnen vertellen. Dáár moeten we in uitblinken, niet noodzakelijk laten zien hoe veel gave gear we nu wel niet precies hebben. Dat vindt een kijker (buiten de fotografie-wereld) ook totaal niet interessant.Jaap-Jan schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 02:28:
Eén van de redenen waarom films nog altijd een soort magie hebben is omdat je vaak niet ziet wat voor gekke trucs er achter de schermen gebeuren. Als je dat wel zou zien dan zou een film een heel andere waarde krijgen.
Come to think of that...
Misschien is het ook wel leuk om een soort pseudo-Mythbusters te doen en bekende film-clichés eerst na te spelen zoals ze in Hollywood te zien waren, en daarna een komische reconstructie maken van wat er echt gebeurd is en wat de regisseur had willen zien.
Dus bijvoorbeeld, uitgaande van de stelling:
"What really happened".
Dus je pakt een bekende film-scène:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zdK2HP434iI]
En daarna ga je hem opnieuw doen vanuit het standpunt van het publiek ("What the audience wanted to see"), de regisseur ("What the director really wanted"), de special FX-afdeling, stuntteam, enzovoort. Natuurlijk in een cheesy studio met komische insteek
Als extra kun je dan nog een interview doen met mensen van de 'crew' over wat ze precies wilden zien (bv. regisseur: "Our investors told us we needed to throw in a bit of Glee..." *knip naar scène waarin Bond en Alec al zingend een Russische kolonel bont en blauw slaan*) en de redenen waarom dat eruit werd geknipt.
Uiteindelijk krijg je dan als ontknoping de "What Really Happened" waarbij je achter de schermen meekijkt hoe de scène uit de bioscoop werkelijk tot stand is gekomen, en dan blijkt natuurlijk dat alles falikant fout is gegaan. De fabriek ontploft bijvoorbeeld omdat iemand het gaskraantje vergeten was dicht te draaien, het vliegtuig ging rollen omdat één of andere stomme roadie vergeten was blokjes voor de wielen te zetten, enzovoort. Met uiteindelijk de reactie van de regisseur: "Amazing! I LOVE it!" en het wordt in de film geknipt.
[ Voor 124% gewijzigd door Stoney3K op 29-01-2012 12:39 ]
Hier kun je ook nog wat leuks mee doen, samen met het "The Elderly and the Furious"-idee. Concept:1Kb schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:18:
Misschien is een kruising tussen Benidorms bastards en de term flash mob iets om uit te werken?
Twee omaatjes zitten bij een bushalte voor een verzorgingshuis, bij een oversteekplaats, wat te beppen en maken af en toe commentaar over de oudere heren die (op de fiets) voor hun in beeld voorbij komen.
Plosteling komen twee van deze heren met elkaar in discussie over iets compleet onzinnigs, en gaan naast elkaar staan op de stoep. De één met een rollator, de ander met een scootmobiel. Ze kijken elkaar nog een keer dreigend aan.
De chaos wordt compleet als er een oude dame in een brommobiel voorbij snort en vraagt wat er aan de hand is, waarop de heren antwoorden dat ze allebei natuurlijk hardloopkampioen van de school van '36 waren.
De vierde komt erbij. Dit keer een compleet fout getunede Aixam met bijpassende boomcar-boxen en foute disco-muziek.
Intussen springt het stoplicht voor het kruisende verkeer langzaam op oranje. Voor ze ligt een zonsondergang en een dampend hete weg van kilometers lang.
De groep kijkt nog een keer over zijn schouder langs elkaar heen. Een paar teuten gas, GROEN!
Iedereen sukkelt in zijn eigen tempo over de kruising, de scootmobiel snelt ervandoor met een aardig geslinger omdat de heer Janssen weer eens een fles jenever achterover had geslagen tijdens de derde helft. Mevrouw in haar normale brommobiel heeft moeite om het ding lopend te houden (sputter, sputter), en de getunede brommobiel rijdt met een sukkeltempo'tje mee terwijl zijn disco-bandjes op dubbel tempo te horen zijn.
De heer Maartens met de rollator gaat aan kop, en in de tussentijd zijn er al genoeg mensen langs de weg komen te staan om het schouwspel met verbaasde ogen aan te zien. Af en toe wordt er nog een opmerking heen en weer geslingerd: "Ik zorg dat je voor de ochtendgymnastiek morgen niet opstaat, Nel!"
Inmiddels is het hele feest ook op de televisie te vinden en we schakelen over naar een Studio Sport-achtige (à la Tour de France met Mart Smeets) nieuwsuitzending die de hele race loopt te verslaan. Het blijft nek aan nek gaan tot de tune-o-biel een lekke band krijgt.
Meters voor de eindstreep verschijnt er een nieuwe deelnemer in beeld. Op de achtergrond zien we een groot, wit blok aanstormen en een gebulder van een straalmotor, gemengd met schreeuwende oude 78-toeren jazz-platen doet iedereen omkijken.
Op de foto-finish was alleen de grote grijns van de heer Timmermans nog te zien, liggend in zijn ziekenhuisbed met een televisie en joystick eraan vastgeknoopt. De pastoor legt de foto van Timmermans uiteindelijk op zijn kist. Hij eindigt met de woorden:
"Hans heeft het ons al laten zien. Het leven is al kort genoeg. Geniet ervan."
Fade out.
Ik kwam net deze tegen, Photoshop in real life zeg maar 
Niet fantastisch, maar wel leuk gedaan imho
http://ihavepsd.com/
Niet fantastisch, maar wel leuk gedaan imho
http://ihavepsd.com/
Ideeën genoeg, maar welke gaan we kiezen?
Ik ga voor het idee van Snuurtje. Daar komen massa´s vrouwen in voor...Kobus Post schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:01:
Ideeën genoeg, maar welke gaan we kiezen?
Verwijderd
Waar wil je die massa's vrouwen vandaan halen? tweakers verkleed?Lumics schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:19:
[...]
Ik ga voor het idee van Snuurtje. Daar komen massa´s vrouwen in voor...
Gelukkig zijn er ook nerd's met vriendin(nen)Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:41:
[...]Waar wil je die massa's vrouwen vandaan halen? tweakers verkleed?
Gutteguttegut schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:43:
[...]
Gelukkig zijn er ook nerd's met vriendin(nen)

Modellen "heb ik" zat, maar net zoals bij de vorige keer wil ik niet de vrouwen regelen; het is leuker als jullie dat als community regelen en dan deze keer WEL regelen.
Tijdens de opnames van DoubleE had ook niemand een model geregeld dus moest ik met behulp van social media op het laatste moment een slachtoffer vinden. Gelukkig volgt Mandy me op Twitter (ik had geen idee wie die lekkere chick was
Ik ken nog een paar Tweakers die een database hebben met daarin een tal van vrouwen (al dan niet werk gerelateerd), dus het moet zeker mogelijk zijn.
Lol, lijkt me geen probleem, genoeg aspirerende actrices die exposure willen, zeker met jullie eerste project dat zoveel views heeft gehad. Ken er ook wel een aantal die ik kan vragen.
Hebben de mensen die uiteindelijk de productie gaan leiden (ik neem aan dezelfde lui die DE hebben gedaan) nu al ergens een knoop doorgehakt? Ik hoor iedereen een hoop roepen maar uiteindelijk ligt die beslissing natuurlijk wel bij de 'executive producers'. 
Is er iets nuttigs gekomen uit de meeting afgelopen weekend?
Is er iets nuttigs gekomen uit de meeting afgelopen weekend?
Das 3 maart voor zover ik weet, of je moet een andere meeting bedoelen.
Weet niet hoe de besluitvorming is vastgelegd. Anders een stemming onder de deelnemers aan de productie een idee, ik kan alleen geen uitgebreide poll maken.
Weet niet hoe de besluitvorming is vastgelegd. Anders een stemming onder de deelnemers aan de productie een idee, ik kan alleen geen uitgebreide poll maken.
Toch even het vermelden waard: Battle at F-stop Ridge 2. Niet bedoeld als spam, puur ter info.
YouTube: Battle At F-Stop Ridge 2
Get Airflow, save the world.
Een van de reacties op die film van hierboven. Geeft wel aan dat men het toch wel leuk vond.No good story, has been done before (twice). I like the Nikon vs Canon vid a lot more. Had a lot more story in it. This is just crap.
TheFreeVoice 5 dagen geleden
We hebben nu een aantal originele ideeën, wordt het niet tijd dat we er een kiezen?
[ Voor 13% gewijzigd door Kobus Post op 08-02-2012 21:39 ]
Die is al een keer langs gekomen op GoT, niet echt wat je zegt een waardige opvolger van deel 1.diedazz schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:14:
Toch even het vermelden waard: Battle at F-stop Ridge 2. Niet bedoeld als spam, puur ter info.
Zo gaan wij het dus NIET doen.
Ik denk dat het na het komend etentje (3 maart) wel storm gaat lopen. Wie weet ervoor al welKobus Post schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:39:
[...]
We hebben nu een aantal originele ideeën, wordt het niet tijd dat we er een kiezen?
Dan wachten we het wel even af.JvdGeest schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:47:
[...]
Ik denk dat het na het komend etentje (3 maart) wel storm gaat lopen. Wie weet ervoor al wel
Verwijderd
misschien dat hij met geluid beter is maar ik vond er veel minder aan, ze liepen alleen maar weg voor wat? geflitst worden?diedazz schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:14:
Ik laat me camera liever niet uit me klauwen slaandiedazz schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:14:
Verwijderd
Dat ligt er natuurlijk ook aan hoe je iemand de camera uit zijn/haar handen slaat en welke voorzorgsmaatregelen je neemt om e.a. op te vangen.
Ik kan me voorstellen dat als er een flinke doos staat met daarin het nodige zachte materiaal, dat je daar een camera wel in wilt laten vallen.
Als iemand mij een mep voor mijn hoofd geeft (wel net mis graag, ik ben namelijk zuinig op mijn hersenpan... als het zo uitkomt) of iemand slaat mijn camera uit mijn hand.. Dan zijn er best mogelijkheden.
Afgezien van de doos, kan je de camera (buiten beeld) ook op laten vangen door een medetweakert. Andere optie kan zijn een dun lijntje (vislijn kan vaak meerdere tientallen kilo's hebben) zijn.
Kortom als je de impact op de grond maar weet te voorkomen... En wellicht heeft iemand nog een oude camera liggen die wel een flinke klap mag krijgen.
Ik kan me voorstellen dat als er een flinke doos staat met daarin het nodige zachte materiaal, dat je daar een camera wel in wilt laten vallen.
Als iemand mij een mep voor mijn hoofd geeft (wel net mis graag, ik ben namelijk zuinig op mijn hersenpan... als het zo uitkomt) of iemand slaat mijn camera uit mijn hand.. Dan zijn er best mogelijkheden.
Afgezien van de doos, kan je de camera (buiten beeld) ook op laten vangen door een medetweakert. Andere optie kan zijn een dun lijntje (vislijn kan vaak meerdere tientallen kilo's hebben) zijn.
Kortom als je de impact op de grond maar weet te voorkomen... En wellicht heeft iemand nog een oude camera liggen die wel een flinke klap mag krijgen.
Nog een keer: Waarom zou er in 'deel 2' weer een centrale rol moeten zijn voor camera's en fotografen?Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:30:
Dat ligt er natuurlijk ook aan hoe je iemand de camera uit zijn/haar handen slaat en welke voorzorgsmaatregelen je neemt om e.a. op te vangen.
(...)
Bij de eerste DE merkte je ook dat het grootste aandeel van de kijkers komt uit de fotografie-hoek, en minder uit de wereld van 'normale' filmliefhebbers en video-guys. Waarom zouden we niet een keer iets compleet anders doen en ons als foto/videografen alleen opstellen als de filmmakers achter de schermen?
In Hollywood lopen ze toch ook niet in beeld met ARRI's en RED's te smijten, of wel?
Hollywood hoopt dan ook een kaskraker te maken, terwijl bij ons meer het naar hobby/interesse gaat.Stoney3K schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:00:
[...]
Nog een keer: Waarom zou er in 'deel 2' weer een centrale rol moeten zijn voor camera's en fotografen?
Bij de eerste DE merkte je ook dat het grootste aandeel van de kijkers komt uit de fotografie-hoek, en minder uit de wereld van 'normale' filmliefhebbers en video-guys. Waarom zouden we niet een keer iets compleet anders doen en ons als foto/videografen alleen opstellen als de filmmakers achter de schermen?
In Hollywood lopen ze toch ook niet in beeld met ARRI's en RED's te smijten, of wel?
Bij mij kwam nog het idee om in plaats van één filmpje te maken er verschillende te maken. Dit vergt wat meer voorbereiding maar kan ook goed uitpakken.
Dus in plaats van één filmpje van 3,5-6 minuten
6 filmpjes van 30 seconden.
Voordeel is dat de aandacht vastgehouden word voor 30 seconden, dat is echt wel te doen. Je kunt verschillende verhaaltjes maken en meerdere mensen kunnen een input krijgen.
Nadeel is dat het verhaal minder uitgebreid kan zijn en dit concept lastiger lijkt uit te voeren. Het is even ter beeldvorming dat ik dit noem, wie weet krijgt iemand hierdoor nog een goed idee.
Je zou een beetje kunnen kijken naar de kleine filmpjes van Julian Smith
Dus in plaats van één filmpje van 3,5-6 minuten
6 filmpjes van 30 seconden.
Voordeel is dat de aandacht vastgehouden word voor 30 seconden, dat is echt wel te doen. Je kunt verschillende verhaaltjes maken en meerdere mensen kunnen een input krijgen.
Nadeel is dat het verhaal minder uitgebreid kan zijn en dit concept lastiger lijkt uit te voeren. Het is even ter beeldvorming dat ik dit noem, wie weet krijgt iemand hierdoor nog een goed idee.
Je zou een beetje kunnen kijken naar de kleine filmpjes van Julian Smith
Wil je dan die filmpjes op elkaar laten aansluiten qua verhaallijn of zijn ze losstaand? In 30s is het lastig iets te vertellen. Je kunt natuurlijk ook hetzelfde onderwerp nemen en dat op verschillende manieren filmen.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Wie o wie heeft dit toevallig ergens op zolder leggen? YouTube: Q4 Systems Red Epic / Full-HD downlink