Tweakers Videoproject - Het Vervolg Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Stoney3K schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:52:
Ik moet zeggen dat ik die Fotolympics geen verkeerd idee vind, maar....

Houden we dan wel in de gaten dat het een redelijk fysieke shoot gaat worden en we dus sportieve Tweakers nodig hebben die ook onverschrokken genoeg zijn om behoorlijke stunts te willen doen? :+
I'm in :D

btw: Het Bodybuild- & fitnesservaringentopic XX

:P

[ Voor 9% gewijzigd door Sibylle op 22-01-2012 13:22 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Gearslet idee vind ik het beste, heb ze allemaal even doorgelezen. Het gearslet verhaal spreekt me al aan bij het lezen van het idee :), en er zit ook nog een echt goeie boodschap achter. Tevens misschien een filmpje waar nog veel door andere websites / mensen op forums naar verwezen zal worden naar mensen om een punt te maken over dat je niet beter word van meer gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:44
hypz schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:31:
Gearslet idee vind ik het beste, heb ze allemaal even doorgelezen. Het gearslet verhaal spreekt me al aan bij het lezen van het idee :), en er zit ook nog een echt goeie boodschap achter. Tevens misschien een filmpje waar nog veel door andere websites / mensen op forums naar verwezen zal worden naar mensen om een punt te maken over dat je niet beter word van meer gear.
Zo dacht ik ook :)

Als er meer interesse is dan wil ik het nog wel meer uitwerken (met of zonder hulp van de overige producers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
Vind de meeste van deze ideeen best wel oke. (mijn eigen uiteraard het beste :-p) Alleen op gearslet heb ik wel wat aan te merken. Vind het idee voor een film noir achtige sfeer best oke kan heel goed werken, al twijfel ik wel of we een overtuigende acteur hiervoor kunnen strikken. En ik ben bang dat een moralistisch, bad ending verhaal niet echt viral kan gaan, zie alle relatief slecht bekeken maar erg goeie shorts op vimeo.

Heb wel suggesties hoe het concept van "gearslet / gear is niet alles" naar mijn idee anders kan worden ingevuld, namelijk door middel van een soort competitie element.

Idee: Een student die vol passie fotografeert met een oud goedkoop analoog cameraatje gekregen van zn opa. Iedereen vind zn foto's top en wil ze geprint aan de muur hebben etc. Meisjes geven hem opeens alle aandacht omdat hij zulke mooie foto's van hen kan maken etc. etc.

Hij heeft een "kennisje / huisgenoot, whatever" met erg rijke ouders die altijd alle aandacht kreeg van de meisjes en dit nu weg ziet glippen. Belt boos zn vadurrrrr op en zegt pap geef me een... 5D MKII. Pap geeft meteen thuis en geeft zn zoon de topcamera. Vol trots komt hij de huiskamer binnen waar student 1 net een meisje aan het schieten is, duwt hem opzij, trots zwaaiend met de camera, neemt het meisje mee en maakt wat foto's. Uiteindelijk zien we het meisje met de jongens voor zich die allebei hun beste geprinte foto tonen aan haar. Misschien de rijkere zelfs nog in een gouden lijstje oid. Het is snel duidelijk ze kiest de veel betere foto van de arme student.

Rijke wordt boos, verscheurd zijn foto, en stampt weg.

Student en het meisje besluiten een foto modellen wedstrijd mee te doen.

Rijke student krijgt hier lucht van, regelt een ander meisje en doet ook mee, vastbesloten om zn rivaal te verlaan. Hij belt pap op om meer en betere equipment. Die krijgt hij, en de eerste opdracht begint. Bvb, maak een foto van het model bij een auto. Arme student maakt een heel smaakvolle foto van het meisje in ouderwetse kleding bij een oud kevertje. Rijke student maakt een enorme barbie foto bij een van de ferrari's van zn pa. Alles heeft ie hierin echter verkeerd gedaan. Jury oordeel: arme student wint.

Riedeltje kan zich zo nog een paar keer herhalen met andere opdrachten, en steeds meer equipment en rijkdom rondom de shoot. Uiteindelijk wint uiteraard de arme student die trots zn eerste goedkope cameraatje in de lucht steekt waarmee het gelukt is.

Rijke staat teleurgesteld in het publiek met zn inmiddels hasselblad behangen met equipment, dure apparatuur, lenzen etc. etc. In zn hand, loopt boos weg en duwt de dure camera in de handen van een zwerver die langs de kant vd weg zit. Die licht helemaal op, en kijkt door de camera naar de weglopende rijke student drukt af, en flash, we zien de prachtige eindfoto van een weglopend figuur door een donker steegje, en de aftitieling begint.

Tot zover mijn bewerking van het gearslet idee, ik ging even een beetje los, had nogal inspiratie gekregen. Echter is alles natuurlijk nog veranderbaar aan dit verhaal. De hoofdpersonen kunnen een andere achtergrond en onderwerp dan student en model krijgen. Bvb buurmannen die aan natuurfotografie doen, of feestgangers die aan partyfotografie doen. Ook het wedstrijdelement hierin kan misschien verandert worden in een ander competitief element wat de aanleiding tot het gear kopen en de rivaliteit geeft. Alles is mogelijk! Natuurlijk ook met het in gedachten houden van de hoeveelheid acteurs / actrices die we kunnen krijgen. Voor natuurfotografie heb je veel minder acteurs nodig en is qua productie eenvoudiger te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hierboven, leuk idee :D

je zou trouwens ook (simpele) dialoog kunnen tonen met a-la cartoon textballonnetjes met een plaatje erin. Hoeft er niemand te praten maar kun je toch iets meer duidelijk maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Ik vind dan weer dat er te weinig verrassings-elementen in zitten! Mijn toevoeging aan Gearslet:

Student/persoon begint met fotografie en is geïnspireerd door een bepaalde fotograaf of een bepaald fotoboek. Probeert dat een beetje na te doen, koopt (al dan niet op aanraden van internet/youtube/howto's) allemaal gear maar blijft ontevreden. Blijft gear kopen en foto's vergelijken met zijn fotograaf/fotoboek maar is niet tevreden en blijft kopen kopen kopen.
Op het einde dan de 'verrassing' waarbij je de fotograaf die als voorbeeld wordt genomen, meedoet aan dezelfde fotowedstrijd en komt opdagen met zijn simpele gear om de prijs te winnen.

Wellicht uitbreidbaar door meerdere hoofdpersonen die op hun eigen manier ten onder gaan.
1. arme student die zich dakloos koopt
2. rijke stakker die instapt met een 1Dx
etc.

Past zowel bij de originele als bij de versie van Snuurtje

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Kan ook goed, al zou degene door wie ie geïnspireerd wordt dan wel een zeer simpel laagdrempelig figuur moeten zijn. Bijvoorbeeld, dat hij een fotowedstrijd, met de eerste inzending - mooie foto tegenkomt en besluit ook mee te doen. Dat hij op pad gaat met zn dure camera, loopt zn deur uit, groet zn buurjongetje die ook net naar buiten stapt, en gaat naar een stukje natuur om een foto te maken. Komt thuis, upload vol trots zn foto, die belabberd is uiteraard, en ziet na zn upload dat er al een veel mooiere foto geupload is.

Volgende opdracht komt, hij koopt meer gear, opdracht is bvb snelweg. Stapt zn deur uit, groet het buurjongetje die toevallig ook net uit de deur stapt, en op zn fietsje stapt. (hij stapt in zn bmw). En maakt zn foto. Komt thuis, upload en vind weer van een andere user een prachtige foto.

Uiteindelijk de finale, ergens op locatie, zijn foto wordt onthuld, en dan wordt de foto van de andere deelnemer onthuld. veel mooier, jury geeft die foto unaniem de prijs, dan komt uit het publiek de fotograaf naar voren... het is dat buurjongetje met een crappy cameraatje (die die al die tijd dat ie ook op pad ging in zn rugzakje had zitten oid :D).

OKe, ook een erg leuke bewerking, ben het met je eens over het verrassingseffect, maar vind als lekker vloeiend lopend verhaal mijn idee persoonlijk beter. Niet perse in die vorm, maar wel met dat concept, kop en staart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Kunnen we Sacha de Boer ( http://www.sachadeboer.com/ ) vragen? :-D

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:33
Best leuk. Je zou dan natuurlijk nog meer confrontaties kunnen hebben tussen het jongentje en de buurman. Het jongentje vraagt advies, hulp tijdens het fotograferen van iets, of hij iets mag lenen, mee mag rijden, etc. De buurman blijft steeds nee zeggen is is verontwaardigd dat dat kleine eigenwijze snertjong toch steeds wat aan hem blijft vragen, hij is way below his class.

Je zou ook nog kunnen denken aan de klassieke meidenfilms. Meisje heeft pech, verliest vriendje, moet vechten om er weer bovenop te komen, wint, krijgt vriendje terug. Dit dan gegoten in het verhaal van "gearslet" en de aanpassing van "gearslet" door snuurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Haha, dan wel als evil gear gear gear fotografe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:19
what a silence... Niet dat ik veel ideën heb......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

biertjuh? schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:50:
what a silence... Niet dat ik veel ideën heb......
Een idee is leuk, iets maken voor een video-short, minder leuk, en een ramp om te scripten als je maar een minuut of 5 hebt om te laten zien.

Zelf denk ik ook niet meer in een short, maar gewoon +- 10-15 minuten, waarom zou je al die moeite en man/vrouw kracht steken in een idioot korte productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:10:
[...]

Zelf denk ik ook niet meer in een short, maar gewoon +- 10-15 minuten, waarom zou je al die moeite en man/vrouw kracht steken in een idioot korte productie.
Mijn redenatie is dan: waarom zou je al die moeite steken in een langere productie, die vervolgens door niemand gekeken wordt. Bovendien: wie zegt dat je in een korte productie niet veel tijd en moeite kan steken. Wat zegt lengte over kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Met 30 man waren we 10 uur bezig om DE te filmen. Als we de locatie van te voren hadden gescout had het korter gekund, maar ik denk dat je wel daaraan vast zit. Bovendien valt een filmpje van een paar minuten meer in de smaak dan 10-15 minuten voor het grote publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
In 5 minuten kan je erg veel vertellen hoor. We moeten nu gewoon een idee gaan kiezen, en dit goed gedetailleerd gaan uitschrijven in een script, vervolgens naar een storyboard. Dus? gaan we stemmen over de ideeën of op een andere manier eruit komen. Stel voor dat wel alleen degenen die zich ingeschreven hebben mogen stemmen.

Om mijn voorkeur alvast aan te geven, ben nog altijd gecharmeerd van mijn eigen idee, wrong equipment, dus telkens een fotograaf, in de breedste zin van het woord die de equipment van een ander tevoorschijn haalt. Zie ook mn eerdere post.

Danwel het gearslet idee met de competite bewerking. Dus rijke fotograaf die er wel met een groeiende bult gear denkt te komen neemt het op tegen een simpele fotograaf met slechts 1 camera en een lens.

Een concept dat goed werkend is gebleken in tal van films, recent nog in real steel. (waarin een goedkope scrapheap robot het opneeemt tegen de meest geavanceerde moderne robot). Ik denk dat dat bewezen concept met een fotografiesausje erg goed kan werken. En we staan als fotografen natuurlijk allemaal achter het motto, dat het gaat om de fotograaf niet de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:41
Er is ook veel overleg geweest over de shots op de dag zelf. Met een goed storyboard had het nog een stuk gestroomlijnder gekund.

Maar ik ben het met JvdGeest eens: langer moeten we het niet maken. Mensen vinden het al moeilijk om de aandacht vast te houden bij de making of van DE. Voor een kort(e) film(pje) moet het na 5 minuten wel afgelopen zijn.

Trouwens wel een idee om de kwaliteit te verhogen: beter letten op continuïteit en misschien iemand aanstellen die dat in de gaten houdt. Bij DE zijn er een paar momenten waarop het net niet helemaal goed is. Het eerste is er in ontploffende- flitser- scène de bivakmutsdie in één keer bovenop het hoofd van de commando zit, en er is een momentje (na 'bullet- time- effect- on- a- budget' :P) waarop er in één keer een commando uit het niets lijkt te komen. Zulk soort foutjes zijn te voorkomen met een goed storyboard. :)

Wat ik wel jammer vind is dat alle ideeën zich richten op fotografie. Ik zou het juist wel leuk vinden om iets totaal anders te doen. Maar dat zijn mijn twee centjes. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jaap-Jan op 26-01-2012 02:37 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Heb een keer een videoproductie gedaan waarbij we vantevoren al de locatie gescout hebben, 1 van ons was ook de storyboard artist, dus we konden alle shots al goed bedenken vantevoren. We hebben toen zelfs met een camcorder al grof alle mogelijke shots bedacht en gefilmd, daarna gemonteerd in een grof homevideo style filmpje met tekst en vormen erin om eea duidelijk te maken. Hielp enorm op de draaidag. Dus als er mensen zijn die vooraf meer tijd erin willen stoppen, dan is dat een erg goede optie.

[ Voor 13% gewijzigd door Snuurtje op 26-01-2012 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 02:28:
*tekst*

Wat ik wel jammer vind is dat alle ideeën zich richten op fotografie. Ik zou het juist wel leuk vinden om iets totaal anders te doen. Maar dat zijn mijn twee centjes. :)
Same, maar alsnog vind ik het competitie element wel een goed idee. Maakt het ook makkelijker om de 'drive' van de hoofdkarakters uit te beelden.

Simpel en stom ideetje onderweg naar werk:
The slow and mild. een Fast and Furious spoof, misschien wat foute tuning auto's opsnorren en dan 'racen' maar dan met max 5-15 KM/u op een verlaten industrieterrein ofzo. Met over de top overdreven humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:37
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:57:
[...]
...
The slow and mild. een Fast and Furious spoof, misschien wat foute tuning auto's opsnorren en dan 'racen' maar dan met max 5-15 KM/u op een verlaten industrieterrein ofzo. Met over de top overdreven humor.
Daarvoor zou je van die getunede Axiammetjes of andere brommobielen voor kunnen gebruiken. Ik heb ooit zo'n getunede Axiam gezien en dat kan dan max 45 km/u :o

[ Voor 16% gewijzigd door Otherside1982 op 26-01-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Otherside1982 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:19:
[...]

Daarvoor zou je van die getunede Axiammetjes of andere brommobielen voor kunnen gebruiken. Ik heb ooit zo'n getunede Axiam gezien en dat kan dan max 45 km/u :o
Das nog beter dan.
The elderly and the furious :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:12
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:57:
[...]

Same, maar alsnog vind ik het competitie element wel een goed idee. Maakt het ook makkelijker om de 'drive' van de hoofdkarakters uit te beelden.

Simpel en stom ideetje onderweg naar werk:
Doet me aan YouTube: Ali G Race denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:24

Stoney3K

Flatsehats!

Misschien dat we hier een draai aan kunnen geven?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DErDoRX8o58&feature=share]

Maar dan bijvoorbeeld niet met DJ's, maar met fotografie/video.

* Stoney3K ziet al een horde zombies voor zich met camera's om de nek. :+
Maar ik ben het met JvdGeest eens: langer moeten we het niet maken. Mensen vinden het al moeilijk om de aandacht vast te houden bij de making of van DE. Voor een kort(e) film(pje) moet het na 5 minuten wel afgelopen zijn.
Dat komt ook omdat er in DE (en in de making of) geen woord gezegd wordt. Dan wordt het al heel moeilijk om als kijker het hele verhaal uit te vogelen, en om die aandacht >5min. vast te houden is vermoeiend.

Met tekst kun je de kijker het verhaaltje veel makkelijker in hapklare brokken oplepelen, en dan zul je je verbazen over hoe snel een kwartier vol is.
Snuurtje schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 02:28:
Om mijn voorkeur alvast aan te geven, ben nog altijd gecharmeerd van mijn eigen idee, wrong equipment, dus telkens een fotograaf, in de breedste zin van het woord die de equipment van een ander tevoorschijn haalt. Zie ook mn eerdere post.
Dat kun je ook doen in een 'good idea, bad idea' manier:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=f8PhzrmBgMI"[/video]
...En we staan als fotografen natuurlijk allemaal achter het motto, dat het gaat om de fotograaf niet de camera.
En ik ben het weer met Jaap-Jan eens: Als filmmakers gebruiken we de camera als een tool om een verhaal te kunnen vertellen. Dáár moeten we in uitblinken, niet noodzakelijk laten zien hoe veel gave gear we nu wel niet precies hebben. Dat vindt een kijker (buiten de fotografie-wereld) ook totaal niet interessant.

Eén van de redenen waarom films nog altijd een soort magie hebben is omdat je vaak niet ziet wat voor gekke trucs er achter de schermen gebeuren. Als je dat wel zou zien dan zou een film een heel andere waarde krijgen.

Come to think of that...

Misschien is het ook wel leuk om een soort pseudo-Mythbusters te doen en bekende film-clichés eerst na te spelen zoals ze in Hollywood te zien waren, en daarna een komische reconstructie maken van wat er echt gebeurd is en wat de regisseur had willen zien.

Dus bijvoorbeeld, uitgaande van de stelling:

"What really happened".

Dus je pakt een bekende film-scène:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zdK2HP434iI]

En daarna ga je hem opnieuw doen vanuit het standpunt van het publiek ("What the audience wanted to see"), de regisseur ("What the director really wanted"), de special FX-afdeling, stuntteam, enzovoort. Natuurlijk in een cheesy studio met komische insteek ;)

Als extra kun je dan nog een interview doen met mensen van de 'crew' over wat ze precies wilden zien (bv. regisseur: "Our investors told us we needed to throw in a bit of Glee..." *knip naar scène waarin Bond en Alec al zingend een Russische kolonel bont en blauw slaan*) en de redenen waarom dat eruit werd geknipt.

Uiteindelijk krijg je dan als ontknoping de "What Really Happened" waarbij je achter de schermen meekijkt hoe de scène uit de bioscoop werkelijk tot stand is gekomen, en dan blijkt natuurlijk dat alles falikant fout is gegaan. De fabriek ontploft bijvoorbeeld omdat iemand het gaskraantje vergeten was dicht te draaien, het vliegtuig ging rollen omdat één of andere stomme roadie vergeten was blokjes voor de wielen te zetten, enzovoort. Met uiteindelijk de reactie van de regisseur: "Amazing! I LOVE it!" en het wordt in de film geknipt. :Y)

[ Voor 124% gewijzigd door Stoney3K op 29-01-2012 12:39 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:25

1Kb

Misschien is een kruising tussen Benidorms bastards en de term flash mob iets om uit te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

1Kb schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:18:
Misschien is een kruising tussen Benidorms bastards en de term flash mob iets om uit te werken?
Hier kun je ook nog wat leuks mee doen, samen met het "The Elderly and the Furious"-idee. Concept:

Twee omaatjes zitten bij een bushalte voor een verzorgingshuis, bij een oversteekplaats, wat te beppen en maken af en toe commentaar over de oudere heren die (op de fiets) voor hun in beeld voorbij komen.

Plosteling komen twee van deze heren met elkaar in discussie over iets compleet onzinnigs, en gaan naast elkaar staan op de stoep. De één met een rollator, de ander met een scootmobiel. Ze kijken elkaar nog een keer dreigend aan.

De chaos wordt compleet als er een oude dame in een brommobiel voorbij snort en vraagt wat er aan de hand is, waarop de heren antwoorden dat ze allebei natuurlijk hardloopkampioen van de school van '36 waren. :+

De vierde komt erbij. Dit keer een compleet fout getunede Aixam met bijpassende boomcar-boxen en foute disco-muziek.

Intussen springt het stoplicht voor het kruisende verkeer langzaam op oranje. Voor ze ligt een zonsondergang en een dampend hete weg van kilometers lang.

De groep kijkt nog een keer over zijn schouder langs elkaar heen. Een paar teuten gas, GROEN!

Iedereen sukkelt in zijn eigen tempo over de kruising, de scootmobiel snelt ervandoor met een aardig geslinger omdat de heer Janssen weer eens een fles jenever achterover had geslagen tijdens de derde helft. Mevrouw in haar normale brommobiel heeft moeite om het ding lopend te houden (sputter, sputter), en de getunede brommobiel rijdt met een sukkeltempo'tje mee terwijl zijn disco-bandjes op dubbel tempo te horen zijn.

De heer Maartens met de rollator gaat aan kop, en in de tussentijd zijn er al genoeg mensen langs de weg komen te staan om het schouwspel met verbaasde ogen aan te zien. Af en toe wordt er nog een opmerking heen en weer geslingerd: "Ik zorg dat je voor de ochtendgymnastiek morgen niet opstaat, Nel!"

Inmiddels is het hele feest ook op de televisie te vinden en we schakelen over naar een Studio Sport-achtige (à la Tour de France met Mart Smeets) nieuwsuitzending die de hele race loopt te verslaan. Het blijft nek aan nek gaan tot de tune-o-biel een lekke band krijgt.

Meters voor de eindstreep verschijnt er een nieuwe deelnemer in beeld. Op de achtergrond zien we een groot, wit blok aanstormen en een gebulder van een straalmotor, gemengd met schreeuwende oude 78-toeren jazz-platen doet iedereen omkijken.

Op de foto-finish was alleen de grote grijns van de heer Timmermans nog te zien, liggend in zijn ziekenhuisbed met een televisie en joystick eraan vastgeknoopt. De pastoor legt de foto van Timmermans uiteindelijk op zijn kist. Hij eindigt met de woorden:

"Hans heeft het ons al laten zien. Het leven is al kort genoeg. Geniet ervan."

Fade out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:56
Ik kwam net deze tegen, Photoshop in real life zeg maar :)
Niet fantastisch, maar wel leuk gedaan imho

http://ihavepsd.com/

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18
Ideeën genoeg, maar welke gaan we kiezen?

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
Kobus Post schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:01:
Ideeën genoeg, maar welke gaan we kiezen?
Ik ga voor het idee van Snuurtje. Daar komen massa´s vrouwen in voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lumics schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:19:
[...]

Ik ga voor het idee van Snuurtje. Daar komen massa´s vrouwen in voor...
Waar wil je die massa's vrouwen vandaan halen? tweakers verkleed? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:41:
[...]Waar wil je die massa's vrouwen vandaan halen? tweakers verkleed? :P
Gelukkig zijn er ook nerd's met vriendin(nen) ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 23:44
Gutteguttegut schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:43:
[...]
Gelukkig zijn er ook nerd's met vriendin(nen) ;)
:w

Modellen "heb ik" zat, maar net zoals bij de vorige keer wil ik niet de vrouwen regelen; het is leuker als jullie dat als community regelen en dan deze keer WEL regelen.

Tijdens de opnames van DoubleE had ook niemand een model geregeld dus moest ik met behulp van social media op het laatste moment een slachtoffer vinden. Gelukkig volgt Mandy me op Twitter (ik had geen idee wie die lekkere chick was ;) ) en zodoende hadden we toch nog een vrouw tijdens de opnames.

Ik ken nog een paar Tweakers die een database hebben met daarin een tal van vrouwen (al dan niet werk gerelateerd), dus het moet zeker mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Lol, lijkt me geen probleem, genoeg aspirerende actrices die exposure willen, zeker met jullie eerste project dat zoveel views heeft gehad. Ken er ook wel een aantal die ik kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Hebben de mensen die uiteindelijk de productie gaan leiden (ik neem aan dezelfde lui die DE hebben gedaan) nu al ergens een knoop doorgehakt? Ik hoor iedereen een hoop roepen maar uiteindelijk ligt die beslissing natuurlijk wel bij de 'executive producers'. :+

Is er iets nuttigs gekomen uit de meeting afgelopen weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Das 3 maart voor zover ik weet, of je moet een andere meeting bedoelen.

Weet niet hoe de besluitvorming is vastgelegd. Anders een stemming onder de deelnemers aan de productie een idee, ik kan alleen geen uitgebreide poll maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Toch even het vermelden waard: Battle at F-stop Ridge 2. Niet bedoeld als spam, puur ter info.

YouTube: Battle At F-Stop Ridge 2

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
No good story, has been done before (twice). I like the Nikon vs Canon vid a lot more. Had a lot more story in it. This is just crap.
TheFreeVoice 5 dagen geleden
Een van de reacties op die film van hierboven. Geeft wel aan dat men het toch wel leuk vond.

We hebben nu een aantal originele ideeën, wordt het niet tijd dat we er een kiezen?

[ Voor 13% gewijzigd door Kobus Post op 08-02-2012 21:39 ]

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

diedazz schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:14:
Toch even het vermelden waard: Battle at F-stop Ridge 2. Niet bedoeld als spam, puur ter info.

Die is al een keer langs gekomen op GoT, niet echt wat je zegt een waardige opvolger van deel 1.

Zo gaan wij het dus NIET doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Kobus Post schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:39:
[...]

We hebben nu een aantal originele ideeën, wordt het niet tijd dat we er een kiezen?
Ik denk dat het na het komend etentje (3 maart) wel storm gaat lopen. Wie weet ervoor al wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
JvdGeest schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:47:
[...]

Ik denk dat het na het komend etentje (3 maart) wel storm gaat lopen. Wie weet ervoor al wel :)
Dan wachten we het wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien dat hij met geluid beter is maar ik vond er veel minder aan, ze liepen alleen maar weg voor wat? geflitst worden? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Het vorig deeltje zit overigens over de 900.000 views nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 23:05

Ik laat me camera liever niet uit me klauwen slaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt er natuurlijk ook aan hoe je iemand de camera uit zijn/haar handen slaat en welke voorzorgsmaatregelen je neemt om e.a. op te vangen.

Ik kan me voorstellen dat als er een flinke doos staat met daarin het nodige zachte materiaal, dat je daar een camera wel in wilt laten vallen.
Als iemand mij een mep voor mijn hoofd geeft (wel net mis graag, ik ben namelijk zuinig op mijn hersenpan... als het zo uitkomt) of iemand slaat mijn camera uit mijn hand.. Dan zijn er best mogelijkheden.

Afgezien van de doos, kan je de camera (buiten beeld) ook op laten vangen door een medetweakert. Andere optie kan zijn een dun lijntje (vislijn kan vaak meerdere tientallen kilo's hebben) zijn.

Kortom als je de impact op de grond maar weet te voorkomen... En wellicht heeft iemand nog een oude camera liggen die wel een flinke klap mag krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:30:
Dat ligt er natuurlijk ook aan hoe je iemand de camera uit zijn/haar handen slaat en welke voorzorgsmaatregelen je neemt om e.a. op te vangen.

(...)

Kortom als je de impact op de grond maar weet te voorkomen... En wellicht heeft iemand nog een oude camera liggen die wel een flinke klap mag krijgen. ;)
Nog een keer: Waarom zou er in 'deel 2' weer een centrale rol moeten zijn voor camera's en fotografen?

Bij de eerste DE merkte je ook dat het grootste aandeel van de kijkers komt uit de fotografie-hoek, en minder uit de wereld van 'normale' filmliefhebbers en video-guys. Waarom zouden we niet een keer iets compleet anders doen en ons als foto/videografen alleen opstellen als de filmmakers achter de schermen?

In Hollywood lopen ze toch ook niet in beeld met ARRI's en RED's te smijten, of wel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 13:37
Stoney3K schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:00:
[...]

Nog een keer: Waarom zou er in 'deel 2' weer een centrale rol moeten zijn voor camera's en fotografen?

Bij de eerste DE merkte je ook dat het grootste aandeel van de kijkers komt uit de fotografie-hoek, en minder uit de wereld van 'normale' filmliefhebbers en video-guys. Waarom zouden we niet een keer iets compleet anders doen en ons als foto/videografen alleen opstellen als de filmmakers achter de schermen?

In Hollywood lopen ze toch ook niet in beeld met ARRI's en RED's te smijten, of wel? :+
Hollywood hoopt dan ook een kaskraker te maken, terwijl bij ons meer het naar hobby/interesse gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Bij mij kwam nog het idee om in plaats van één filmpje te maken er verschillende te maken. Dit vergt wat meer voorbereiding maar kan ook goed uitpakken.

Dus in plaats van één filmpje van 3,5-6 minuten
6 filmpjes van 30 seconden.

Voordeel is dat de aandacht vastgehouden word voor 30 seconden, dat is echt wel te doen. Je kunt verschillende verhaaltjes maken en meerdere mensen kunnen een input krijgen.

Nadeel is dat het verhaal minder uitgebreid kan zijn en dit concept lastiger lijkt uit te voeren. Het is even ter beeldvorming dat ik dit noem, wie weet krijgt iemand hierdoor nog een goed idee.

Je zou een beetje kunnen kijken naar de kleine filmpjes van Julian Smith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 10:15

2mb

Wil je dan die filmpjes op elkaar laten aansluiten qua verhaallijn of zijn ze losstaand? In 30s is het lastig iets te vertellen. Je kunt natuurlijk ook hetzelfde onderwerp nemen en dat op verschillende manieren filmen.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
Wie o wie heeft dit toevallig ergens op zolder leggen? YouTube: Q4 Systems Red Epic / Full-HD downlink :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Op zich geinig idee :)

Ik heb wel eens een serie filmpjes gezien (vraag me niet meer welke), waarbij je een situatie ziet en waarbij ieder filmpje uit het oogpunt van een ander persoon gefilmd is. Bij ieder filmpje krijg je niet voldoende informatie om het hele verhaal te doorzien, maar als je ze allemaal ziet wel.

Zat wel ingenieus in elkaar. Als iemand weet wat ik bedoel hoor ik het graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xcalibur schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:01:
...

Zat wel ingenieus in elkaar. Als iemand weet wat ik bedoel hoor ik het graag :P
Niet persé vanuit de persoon, maar meer een situatie: Pulp Fiction ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

De film Vantage Point zit ongeveer zo in elkaar.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Zandpad schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:03:
[...]

Hollywood hoopt dan ook een kaskraker te maken, terwijl bij ons meer het naar hobby/interesse gaat.
Je kan toch ook hobby/interesse hebben in het goed vertellen van een verhaal op film?

Ik snap dat een groot deel van ons ook hobby aan fotograferen heeft en daarom graag zijn hobby (en zijn/haar gear) wil showen aan de rest van de wereld. Maar vergeet niet dat we een Tweakers videoproject willen maken, niet alleen een FG videoproject.

Mensen die geen fotografie-skills of apparatuur hebben kunnen misschien op creatief aspect anders een beetje buiten de boot vallen. 9 van de 10 GoT-ers heeft misschien niet eens een idee dat we dit project aan het doen zijn. Zoals ik eerder al aangaf, in GFX hebben we fantastische 3D artists, in CM een aantal vaklui die geweldige sets/props kunnen bouwen, en in AUD vind je bijvoorbeeld weer componisten en DJ's die ook graag hun kunstje aan de wereld laten zien. En dan beginnen we nog niet eens over de legio hobby's die iedereen laat horen in SG... zo trek je het ook een beetje vanuit het 'voor en door fotografen' naar het grote mainstream-publiek.

Vandaar ook dat ik me een beetje afvraag of die 5 minuten niet juist te kort is: Wordt het dan niet gehaast omdat je veel wil vertellen in korte tijd en je daardoor materiaal achter elkaar moet proppen? In een filmpje van bijvoorbeeld 10 minuten of een kwartier heb je ook de gelegenheid om iemand uitgebreid aan het woord te laten of 2 personages een gesprek of ruzie uit te laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 03:42:
[...]

Je kan toch ook hobby/interesse hebben in het goed vertellen van een verhaal op film?

Ik snap dat een groot deel van ons ook hobby aan fotograferen heeft en daarom graag zijn hobby (en zijn/haar gear) wil showen aan de rest van de wereld. Maar vergeet niet dat we een Tweakers videoproject willen maken, niet alleen een FG videoproject.

Mensen die geen fotografie-skills of apparatuur hebben kunnen misschien op creatief aspect anders een beetje buiten de boot vallen. 9 van de 10 GoT-ers heeft misschien niet eens een idee dat we dit project aan het doen zijn. Zoals ik eerder al aangaf, in GFX hebben we fantastische 3D artists, in CM een aantal vaklui die geweldige sets/props kunnen bouwen, en in AUD vind je bijvoorbeeld weer componisten en DJ's die ook graag hun kunstje aan de wereld laten zien. En dan beginnen we nog niet eens over de legio hobby's die iedereen laat horen in SG... zo trek je het ook een beetje vanuit het 'voor en door fotografen' naar het grote mainstream-publiek.

Vandaar ook dat ik me een beetje afvraag of die 5 minuten niet juist te kort is: Wordt het dan niet gehaast omdat je veel wil vertellen in korte tijd en je daardoor materiaal achter elkaar moet proppen? In een filmpje van bijvoorbeeld 10 minuten of een kwartier heb je ook de gelegenheid om iemand uitgebreid aan het woord te laten of 2 personages een gesprek of ruzie uit te laten spelen.
Volgens mij (?) heeft iedereen wel dezelfde mening dat we ook viral willen gaan. En om viral te gaan wil je geen al te lange film hebben, maar iets met impact waar je over na kan vertellen. Hoe langer de film, hoe langer je iemands aandacht erbij moet houden, hoe moeilijker het maken van de desbetreffende film wordt. Als je het hier niet mee eens bent mag je alle pagina's van deel 1 gaan lezen (wat je vast al gedaan hebt), en die mooie afbeelding die GH gepost heeft over 'how to go viral in zoveel stappen' 3 keer overschrijven :P

Conclusie van de maand: wacht nog even met blaten tot na de meet en greet/brainstormsessie, tenzij je een killer story hebt.
Het hele forum erbij betrekken is een goed idee, maar eerst een script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
Worden er nog lokaties gezocht? Ik heb toegang tot een commandotoren van de 2e wereldoorlog, wel in Venlo dus wat minder centraal in NL. Er zijn nog veel restanten in die omgeving te vinden in de bossen van delen van het vliegveld wat er gelegen heeft.

Verder: in Duisburg is er een groot industrie park (Landschaftspark Duisburg Nord) wat vrij toegangelijk is en zich volgens mij heel goed voor een camera-war video leent. Het zijn oude hoogovens waarvan het oudste stuk meer dan 150 jaar is. Je kunt 1 van de hoogovens in tot een metertje of 75. Veel oud en dik ijzer en veel beton.

Anders misschien Doel in Belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Eerst een script dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PageFault schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:17:
Worden er nog lokaties gezocht? Ik heb toegang tot een commandotoren van de 2e wereldoorlog, wel in Venlo dus wat minder centraal in NL. Er zijn nog veel restanten in die omgeving te vinden in de bossen van delen van het vliegveld wat er gelegen heeft.

Verder: in Duisburg is er een groot industrie park (Landschaftspark Duisburg Nord) wat vrij toegangelijk is en zich volgens mij heel goed voor een camera-war video leent. Het zijn oude hoogovens waarvan het oudste stuk meer dan 150 jaar is. Je kunt 1 van de hoogovens in tot een metertje of 75. Veel oud en dik ijzer en veel beton.
Hoewel ik denk dat dat een ontzettend gave lokatie is om wat te gaan filmen, was er in het begin al aangegeven dat de volgende video GEEN tweede camera-war gaat worden.

Los daarvan zijn er natuurlijk nog meer dan genoeg dingen die je wél op zo'n oud industrieel complex kan doen.

MBT de opzet van het filmpje: Ik denk dat we ons eerst eens moeten bedenken wat we ons (als makers) als doel willen stellen. Willen we laten zien hoe geweldige filmmakers we precies zijn en moet alles in de puntjes en details goed zijn? Willen we de wereld laten zien dat we met 5 minuten beeld een geweldig verhaal neer kunnen zetten, maar het beeld mag wat slordiger zijn? Of willen we misschien zelfs een hele reeks prachtige plaatjes achter elkaar zetten waar plot-technisch wat moeilijker wat van te maken valt?

MAW: Welke boodschap willen we met dit filmpje als filmmakers aan onze kijkers overdragen?

Je kan natuurlijk mooi zeggen 'het mot viral gaan', maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het een leuk filmpje hoeft te worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
waarom niet werken naar the best of our abilities? Snap het niveau vantevoren bepalen niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Oke, script: gearslet. Doei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Tof :-)
Ben benieuwd wat het gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:41
+1.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Niet online
Totzo.

Om maar even niet discriminerend te zijn t.o.v. de fabrikanten van fotogear: de gearslet moet natuurlijk wel ten aller tijde én een Nikon én een Canon toestel aan zijn lijf hebben hangen :P Zo kun je ook optimaal gebruik maken van de beschikbare gear van de medewerkers van 't filmpje.
Misschien zelfs een Sony of Olympus in zijn broekzakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam gisteren deze blogpost tegen:
http://blog.iusmentis.com...p-per-beveiligingscamera/

Misschien een idee baseren op een dergelijke video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 13:18
Script: Gearsletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:13:
Ik kwam gisteren deze blogpost tegen:
http://blog.iusmentis.com...p-per-beveiligingscamera/

Misschien een idee baseren op een dergelijke video?
Bij behorende video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:33

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

diedazz schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:56:
[...]

Totzo.

Om maar even niet discriminerend te zijn t.o.v. de fabrikanten van fotogear: de gearslet moet natuurlijk wel ten aller tijde én een Nikon én een Canon toestel aan zijn lijf hebben hangen :P Zo kun je ook optimaal gebruik maken van de beschikbare gear van de medewerkers van 't filmpje.
Misschien zelfs een Sony of Olympus in zijn broekzakken...
Trek 't nog iets extremer door :P

Gearslets door de eeuwen heen, te beginnen in de steentijd met een Ca-rock en een Ni-stone, inclusief "flintstones-techniek" met hamer en 1.2Megabeitel. (decor: Hunnebedden / heideveld of zo iets)

Dan door naar de "vroege dagen van fotografie" met driepootje, houten kist-met-doek en plankje flitspoeder. Een grotere flits/rookwolk is natuurlijk altijd beter. Net zoals een grotere kist ook altijd beter is. En een hoger statief...

Uiteraard ook een hedendaags stukje, waarover hiervoor al in meerder posts gesproken is.

En dan als einde, een plaatje van rotstekeningen, die duizenden jaren later nog steeds bewonderd worden, ondanks de slechte kleurweergave :+

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
En dan nu even een toelichting waarom we gewoon voor gearslet moet gaan:

• Belangrijk: met de meet is wel gebleken dat een groot deel van de groep het een tof script vindt.
• Door een foto-gerelateerd verhaal kunnen we hetzelfde trucje met promotie doen zoals met Double Exposure. Dat maakt het wel makkelijker + weer op Petapixel e.d. komen is iets wat we als fotografen denk ik wel leuk vinden.
• Het script vereist geen uitgebreid en moeilijk gedoe in post. Dit is iets wat we ook echt niet moeten willen, aangezien het de haalbaarheid en kans tot slagen enorm verkleint.
• Het script is met name op humor gericht en dat vergroot de kans op veel exposure.
• Het verhaal is geschikt voor een relatief korte video. Dit vergroot de kans op veel exposure + we halen ons niet een enorme bak werk op de hals.

Wat ik denk dat we nu moeten doen is gewoon gaan voor gearslet en daar binnen de grote lijnen van het verhaal een script verzinnen wat vol humor zit, veel afwisseling heeft, niet al te lang, en met een knallend einde komt. Gerards opzet staat hier, maar daar is uiteraard nog veel speling binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Wat ik zo kan bedenken qua locaties die we nodig hebben zijn:

Binnen: fotowinkel (kunnen we zelf opzetten met alle gear die aanwezig is, of natuurlijk proberen te regelen met een sponsor, komt die ook meteen goed in beeld)
Binnen: huis, nerdering ingericht
Binnen/buiten: shootlocatie (park/studio/feest, waar onze gearslet een gratis shoot doet)
Buiten: duistere straat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
2mb schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:52:
Binnen: fotowinkel (kunnen we zelf opzetten met alle gear die aanwezig is, of natuurlijk proberen te regelen met een sponsor, komt die ook meteen goed in beeld)
Je kunt je natuurlijk afvragen of een fotowinkel zijn naam wel gaat verbinden als sponsor aan een filmpje dat als eind moraal heeft:
“Don’t spent all your money on gear, just take photos”
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
M a r c o schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:21:
[...]

Je kunt je natuurlijk afvragen of een fotowinkel zijn naam wel gaat verbinden als sponsor aan een filmpje dat als eind moraal heeft:

[...]

;)
Dat kun je je afvragen, maar mij lijkt het niet eens heel onwaarschijnlijk. Een goede foto winkel heeft ook graag dat zijn klanten goede foto's kunnen maken. Het gevolg is dat als je dat lukt je toch vaak weer extra objectieven koopt, om een aantal jaar een nieuwe body wat accessoires etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas nog bij camera express in capelle geweest.... Die valt dan wel af, want daar heb je niet meer van die stellingen vol met objectieven en zo liggen. Dat pand is echt een-en-al-dozenschuiver.

Ook Cameranu zou niet (meer) mijn voorkeur hebben. Ook daar zie je geen kasten vol met spullen meer staan.

Mijn eerste idee zou zijn cameratools in Appeldoorn, omdat die redelijk centraal in het land zitten en ik gok dat die eventueel ook wel mee willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Konijnenberg niet geschikt? Zie de foto's onderin: http://www.fotokonijnenberg.nl/page/543/den-ham.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Als we wat Tweakers bij elkaar zetten die hun gear meenemen hebben we zo een stelling gevuld natuurlijk :+
Afhankelijk van hoe het shot in elkaar zit heb je ook helemaal niet zoveel nodig denk ik om het "veel" te laten lijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht ben ik de twee keer dat ik er geweest ben op het verkeerde moment binnen gelopen, maar daar was het veel te druk (i.e. vergeet het maar dat je de winkel leeg genoeg krijgt voor ons doel) en het personeel gaf (op dat moment) niet de indruk dat ze een beetje mee wilden denken.
Maar wellicht dat andere mensen geheel andere ervaringen hebben met KB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Ik heb er meerdere malen gewerkt en het personeel is daar hartstikke relaxt en bovendien is de tent vaak genoeg leeg. Een dergelijke beslissing om daarbinnen opnames te doen zal echter niet van het verkooppersoneel maar van hoger af moeten komen. Voordat we daar kunnen aankloppen zullen we eerst een wat verder uitgewerkt plan moeten hebben dus dit naar mijn idee een beetje voorbarig. Mocht het echt niet lukken een camerawinkel te regelen dan doen we het gewoon in een willekeurig magazijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Konijnenberg in Den Haag heeft ook erg vriendelijk personeel en de keren dat ik er ben geweest was het niet zo druk.. Ze hebben echter geen stellingen met objectieven daar, wel met tassen en er staat her en der wat studiomateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

M a r c o schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:21:

“Don’t spent all your money on gear, just take photos”

;)
Ik vind dat trouwens toch niet zo goede uitsmijter, denk dat die boodschap wel overkomt bij de kijker zonder dat je het expliciet noemt. Beter eindigen we met iets humoristisch.

Het idee om een fotowinkel te vragen voor de locatie leek me wel een goede manier om een sponsor iets meer te bieden dan alleen een logo'tje in het filmpje.

Ik neem aan dat de organisatie binnenkort meer duidelijkheid geeft over de taakverdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:35:
Mijn eerste idee zou zijn cameratools in Appeldoorn, omdat die redelijk centraal in het land zitten en ik gok dat die eventueel ook wel mee willen werken.
Ik weet wel zeker dat die mee gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Hoe weet je dat zo zeker? Tis iig wel een toffe winkel, ben er in mijn korte tijd dat ik fotografeer 2x geweest, tis slechts 5 minuutjes bij mij vandaan.

Gearslet is wmb prima, maar dan wel in een bewerking zoals ik eerder zei met wat meer humor en een duidelijke aanleiding, plot en duidelijke clou.

Zal normaals mijn bewerking toevoegen, en degenen daaronder dragen daar ook goed aan bij. Sindsdien is dit topic beetje afgedwaald naar andere onderwerpen.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37545751

[ Voor 54% gewijzigd door Snuurtje op 08-03-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Snuurtje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:52:
Hoe weet je dat zo zeker? Tis iig wel een toffe winkel, ben er in mijn korte tijd dat ik fotografeer 2x geweest, tis slechts 5 minuutjes bij mij vandaan.
Ah fellow Apeldoorner :) Vanuit de FvS redelijk veel contact met hen. Daarnaast kent de baas een klasgenoot van mij, en na het zien van deeltje 1 waren ze zo enthousiast dat ze het jammer vonden dat ze niets gedaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Ah tof, nou zeker even contact opnemen voor deze keer dan. Ze hebben ook een verhuurafdeling, dus wellicht dat ze ons kunnen helpen aan wat gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
*schopje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:30
Als je vroeg bent in de winkel dan zal dat sowieso wel meevallen qua drukte toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als men wat real world info willen hebben over het volgende gezien het volgende project Gearslet is:
- Raakt z’n huis kwijt en beland op straat (slaapt onder z'n softbox)
- Z’n gear wordt opgehaald door enge mannetjes omdat hij het niet meer kan betalen
- Laatste shot zie je hem als een zwerver arm op straat liggen
Ik ben helaas degene die dit meegemaakt heeft. Niet zozeer door gear, maar ander gedoe, maar daar is vast wel iets in de HK wat van te vinden.

Ik heb mij opgegeven voor e.a. in dit project maar ik twijfel heel erg of ik dit wel moet doen; Het komt wel heel erg dichtbij mij, aan de andere kant- Ik heb de kennis en de verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

We zijn langzaam uit een paar dingen? Goed, dan wil ik graag aanbieden om mee te doen als figurant, kabelsleper, koffiemiep, gripper of eventueel cameraman als jullie daar nog niet genoeg van op de sets hebben rondwandelen. :+

(Kortom, time to get down and dirty?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:50:
Als men wat real world info willen hebben over het volgende gezien het volgende project Gearslet is:

[...]

Ik ben helaas degene die dit meegemaakt heeft. Niet zozeer door gear, maar ander gedoe, maar daar is vast wel iets in de HK wat van te vinden.

Ik heb mij opgegeven voor e.a. in dit project maar ik twijfel heel erg of ik dit wel moet doen; Het komt wel heel erg dichtbij mij, aan de andere kant- Ik heb de kennis en de verhalen.
We kunnen er één Postbus 51 filmpje van maken met jou aan het eind in beeld :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Wat moet er nu nog gebeuren?

Verder uitgewerkt script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSteeman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:13
Ik zie dit topic nu pas omdat ik het afgelopen half jaar voor stage in het buitenland ben geweest, maar ik heb het vorige project wel stiekem op de achtergrond gevolgd. Ik heb me nu dan ook aangemeld om te helpen met het filmwerk of editing en anders misschien als figurant :) Lijkt me erg gaaf om deel te mogen nemen aan dit initiatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Servertje schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:03:
Wat moet er nu nog gebeuren?

Verder uitgewerkt script?
We zitten nu in het stadium 'wachten tot de producers zin hebben om de rollen te verdelen'. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dat wil zeggen dat het script al af is?

Is er een mogelijkheid om deze te kunnen lezen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Denk t niet, dr heeft hier niemand gezegd dat ie ermee bezig ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Zoiets?

INT. HUIS GEARSLET - SLAAPKAMER - AVOND

GEARSLET zit achter zijn computer. Hij browset wat rond op 
Tweakers totdat zijn oog op een foto op Flickr valt.
GEARSLET klikt op reply en plaatst een post:

"Wow, nice photo! What camera did you use?"

GEARSLET klikt door naar de photosteam van de fotograaf en 
zoekt of er ergens ExIF informatie te vinden valt. 
Tevergeefs. Hij opent Lightroom en kijkt naar z'n eigen 
foto's van vanmiddag. Ze halen het niet bij de foto's op 
Flickr. Naast z'n beeldscherm zien we een compactcamera liggen.

GEARSLET gaat naar Amazon.com en pakt impulsief z'n creditcard. 
Hij zoekt de pagina van de 5D MkIII op en klikt op Add to Cart.

Afbeeldingslocatie: http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/common/sprites/btn_add-to-cart._V156421482_.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Klinkt goed! 2mb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
2mb schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:50:
Zoiets?

INT. HUIS GEARSLET - SLAAPKAMER - AVOND

GEARSLET zit achter zijn computer. Hij browset wat rond op 
Tweakers totdat zijn oog op een foto op Flickr valt.
GEARSLET klikt op reply en plaatst een post:

"Wow, nice photo! What camera did you use?"

GEARSLET klikt door naar de photosteam van de fotograaf en 
zoekt of er ergens ExIF informatie te vinden valt. 
Tevergeefs. Hij opent Lightroom en kijkt naar z'n eigen 
foto's van vanmiddag. Ze halen het niet bij de foto's op 
Flickr. Naast z'n beeldscherm zien we een compactcamera liggen.

GEARSLET gaat naar Amazon.com en pakt impulsief z'n creditcard. 
Hij zoekt de pagina van de 5D MkIII op en klikt op Add to Cart.

[afbeelding]
Zonder reactie te krijgen van de persoon die de foto gemaakt heeft gaat hij door met spullen kopen omdat hij verwacht dat de mooie foto gemaakt is doordat er goede apparatuur gebuikt is.

Op het einde zie je een reactie van die persoon verschijnen waarin hij zegt. "Oh I just used a simple camera like xxxxxx" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:49
Zit er nog een beetje schot in het project? Het zou erg leuk zijn als we een mooi vervolg kunnen geven aan het vorige filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Komt er nog wat van de grond of stoppen we ermee?

Zou wel vet zijn als we toch doorgaan en een tweede kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Wat tussen neus en lippen misschien al wel genoemd was en op andere kanalen al duidelijk was hier ook maar even herhalen: mijn interesse om tijd in een videoproject via Tweakers.net te stoppen is verdwenen. Het staat andere uiteraard vrij om dit op te pakken of een nieuw project te starten, wie weet met Gerard of Martijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik je vragen waarom je interesse verdwenen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Uiteraard. Ik voel niet de noodzaak om het uitgebreid toe te lichten, maar gecombineerd met drukte in de afgelopen tijd, komt het er op neer dat GoT naar mijn idee niet de geschikte plek is om een dergelijk project aan te gaan. De enorme interesse in het vervolg maakte dat er vanuit alle hoeken vooral veel geschreeuwd werd en minder geluisterd (gelezen). De druk om het geheel democratisch aan te pakken maakt dat het meer tijd kost om alles te verantwoorden en op elke schreeuw in te gaan in plaats van daadwerkelijk met de video bezig te zijn/gaan. Dat is niet waarom ik dit wil doen.

Let op: mijn mening, ervaring en verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Misschien een idee om het project op te laten pakken door een andere groep producers? Voordat ook maar iemand enthausiast wordt van zo'n rol: het gaat heel veel tijd kosten. Maar wel ontzettend leuk en leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Ik vind het jammer dat dit niet zo'n vaart loopt, ik zou graag meehelpen. Mag ik vragen wie eigenlijk de kartrekkers / organisators zouden moeten zijn waar we allemaal op wachten blijkbaar? Ik ben erg onder de indruk van wat er met het vorige project klaar is gespeeld, en had / heb best hoge verwachtingen van de organisatie en workflow van dit project.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste