Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Verwijderd
Niet persé vanuit de persoon, maar meer een situatie: Pulp FictionXcalibur schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:01:
...
Zat wel ingenieus in elkaar. Als iemand weet wat ik bedoel hoor ik het graag
Je kan toch ook hobby/interesse hebben in het goed vertellen van een verhaal op film?Zandpad schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:03:
[...]
Hollywood hoopt dan ook een kaskraker te maken, terwijl bij ons meer het naar hobby/interesse gaat.
Ik snap dat een groot deel van ons ook hobby aan fotograferen heeft en daarom graag zijn hobby (en zijn/haar gear) wil showen aan de rest van de wereld. Maar vergeet niet dat we een Tweakers videoproject willen maken, niet alleen een FG videoproject.
Mensen die geen fotografie-skills of apparatuur hebben kunnen misschien op creatief aspect anders een beetje buiten de boot vallen. 9 van de 10 GoT-ers heeft misschien niet eens een idee dat we dit project aan het doen zijn. Zoals ik eerder al aangaf, in GFX hebben we fantastische 3D artists, in CM een aantal vaklui die geweldige sets/props kunnen bouwen, en in AUD vind je bijvoorbeeld weer componisten en DJ's die ook graag hun kunstje aan de wereld laten zien. En dan beginnen we nog niet eens over de legio hobby's die iedereen laat horen in SG... zo trek je het ook een beetje vanuit het 'voor en door fotografen' naar het grote mainstream-publiek.
Vandaar ook dat ik me een beetje afvraag of die 5 minuten niet juist te kort is: Wordt het dan niet gehaast omdat je veel wil vertellen in korte tijd en je daardoor materiaal achter elkaar moet proppen? In een filmpje van bijvoorbeeld 10 minuten of een kwartier heb je ook de gelegenheid om iemand uitgebreid aan het woord te laten of 2 personages een gesprek of ruzie uit te laten spelen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Volgens mij (?) heeft iedereen wel dezelfde mening dat we ook viral willen gaan. En om viral te gaan wil je geen al te lange film hebben, maar iets met impact waar je over na kan vertellen. Hoe langer de film, hoe langer je iemands aandacht erbij moet houden, hoe moeilijker het maken van de desbetreffende film wordt. Als je het hier niet mee eens bent mag je alle pagina's van deel 1 gaan lezen (wat je vast al gedaan hebt), en die mooie afbeelding die GH gepost heeft over 'how to go viral in zoveel stappen' 3 keer overschrijvenStoney3K schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 03:42:
[...]
Je kan toch ook hobby/interesse hebben in het goed vertellen van een verhaal op film?
Ik snap dat een groot deel van ons ook hobby aan fotograferen heeft en daarom graag zijn hobby (en zijn/haar gear) wil showen aan de rest van de wereld. Maar vergeet niet dat we een Tweakers videoproject willen maken, niet alleen een FG videoproject.
Mensen die geen fotografie-skills of apparatuur hebben kunnen misschien op creatief aspect anders een beetje buiten de boot vallen. 9 van de 10 GoT-ers heeft misschien niet eens een idee dat we dit project aan het doen zijn. Zoals ik eerder al aangaf, in GFX hebben we fantastische 3D artists, in CM een aantal vaklui die geweldige sets/props kunnen bouwen, en in AUD vind je bijvoorbeeld weer componisten en DJ's die ook graag hun kunstje aan de wereld laten zien. En dan beginnen we nog niet eens over de legio hobby's die iedereen laat horen in SG... zo trek je het ook een beetje vanuit het 'voor en door fotografen' naar het grote mainstream-publiek.
Vandaar ook dat ik me een beetje afvraag of die 5 minuten niet juist te kort is: Wordt het dan niet gehaast omdat je veel wil vertellen in korte tijd en je daardoor materiaal achter elkaar moet proppen? In een filmpje van bijvoorbeeld 10 minuten of een kwartier heb je ook de gelegenheid om iemand uitgebreid aan het woord te laten of 2 personages een gesprek of ruzie uit te laten spelen.
Conclusie van de maand: wacht nog even met blaten tot na de meet en greet/brainstormsessie, tenzij je een killer story hebt.
Het hele forum erbij betrekken is een goed idee, maar eerst een script.
Get Airflow, save the world.
Verder: in Duisburg is er een groot industrie park (Landschaftspark Duisburg Nord) wat vrij toegangelijk is en zich volgens mij heel goed voor een camera-war video leent. Het zijn oude hoogovens waarvan het oudste stuk meer dan 150 jaar is. Je kunt 1 van de hoogovens in tot een metertje of 75. Veel oud en dik ijzer en veel beton.
Anders misschien Doel in Belgie?
Hoewel ik denk dat dat een ontzettend gave lokatie is om wat te gaan filmen, was er in het begin al aangegeven dat de volgende video GEEN tweede camera-war gaat worden.PageFault schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:17:
Worden er nog lokaties gezocht? Ik heb toegang tot een commandotoren van de 2e wereldoorlog, wel in Venlo dus wat minder centraal in NL. Er zijn nog veel restanten in die omgeving te vinden in de bossen van delen van het vliegveld wat er gelegen heeft.
Verder: in Duisburg is er een groot industrie park (Landschaftspark Duisburg Nord) wat vrij toegangelijk is en zich volgens mij heel goed voor een camera-war video leent. Het zijn oude hoogovens waarvan het oudste stuk meer dan 150 jaar is. Je kunt 1 van de hoogovens in tot een metertje of 75. Veel oud en dik ijzer en veel beton.
Los daarvan zijn er natuurlijk nog meer dan genoeg dingen die je wél op zo'n oud industrieel complex kan doen.
MBT de opzet van het filmpje: Ik denk dat we ons eerst eens moeten bedenken wat we ons (als makers) als doel willen stellen. Willen we laten zien hoe geweldige filmmakers we precies zijn en moet alles in de puntjes en details goed zijn? Willen we de wereld laten zien dat we met 5 minuten beeld een geweldig verhaal neer kunnen zetten, maar het beeld mag wat slordiger zijn? Of willen we misschien zelfs een hele reeks prachtige plaatjes achter elkaar zetten waar plot-technisch wat moeilijker wat van te maken valt?
MAW: Welke boodschap willen we met dit filmpje als filmmakers aan onze kijkers overdragen?
Je kan natuurlijk mooi zeggen 'het mot viral gaan', maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het een leuk filmpje hoeft te worden.
Muthas schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 22:09:
Oke, script: gearslet. Doei.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ben benieuwd wat het gaat worden!
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Totzo.Muthas schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 22:09:
Oke, script: gearslet. Doei.
Om maar even niet discriminerend te zijn t.o.v. de fabrikanten van fotogear: de gearslet moet natuurlijk wel ten aller tijde én een Nikon én een Canon toestel aan zijn lijf hebben hangen
Misschien zelfs een Sony of Olympus in zijn broekzakken...
Get Airflow, save the world.
Verwijderd
http://blog.iusmentis.com...p-per-beveiligingscamera/
Misschien een idee baseren op een dergelijke video?
Bij behorende video:Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:13:
Ik kwam gisteren deze blogpost tegen:
http://blog.iusmentis.com...p-per-beveiligingscamera/
Misschien een idee baseren op een dergelijke video?
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Trek 't nog iets extremer doordiedazz schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:56:
[...]
Totzo.
Om maar even niet discriminerend te zijn t.o.v. de fabrikanten van fotogear: de gearslet moet natuurlijk wel ten aller tijde én een Nikon én een Canon toestel aan zijn lijf hebben hangenZo kun je ook optimaal gebruik maken van de beschikbare gear van de medewerkers van 't filmpje.
Misschien zelfs een Sony of Olympus in zijn broekzakken...
Gearslets door de eeuwen heen, te beginnen in de steentijd met een Ca-rock en een Ni-stone, inclusief "flintstones-techniek" met hamer en 1.2Megabeitel. (decor: Hunnebedden / heideveld of zo iets)
Dan door naar de "vroege dagen van fotografie" met driepootje, houten kist-met-doek en plankje flitspoeder. Een grotere flits/rookwolk is natuurlijk altijd beter. Net zoals een grotere kist ook altijd beter is. En een hoger statief...
Uiteraard ook een hedendaags stukje, waarover hiervoor al in meerder posts gesproken is.
En dan als einde, een plaatje van rotstekeningen, die duizenden jaren later nog steeds bewonderd worden, ondanks de slechte kleurweergave
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
• Belangrijk: met de meet is wel gebleken dat een groot deel van de groep het een tof script vindt.
• Door een foto-gerelateerd verhaal kunnen we hetzelfde trucje met promotie doen zoals met Double Exposure. Dat maakt het wel makkelijker + weer op Petapixel e.d. komen is iets wat we als fotografen denk ik wel leuk vinden.
• Het script vereist geen uitgebreid en moeilijk gedoe in post. Dit is iets wat we ook echt niet moeten willen, aangezien het de haalbaarheid en kans tot slagen enorm verkleint.
• Het script is met name op humor gericht en dat vergroot de kans op veel exposure.
• Het verhaal is geschikt voor een relatief korte video. Dit vergroot de kans op veel exposure + we halen ons niet een enorme bak werk op de hals.
Wat ik denk dat we nu moeten doen is gewoon gaan voor gearslet en daar binnen de grote lijnen van het verhaal een script verzinnen wat vol humor zit, veel afwisseling heeft, niet al te lang, en met een knallend einde komt. Gerards opzet staat hier, maar daar is uiteraard nog veel speling binnen.
Binnen: fotowinkel (kunnen we zelf opzetten met alle gear die aanwezig is, of natuurlijk proberen te regelen met een sponsor, komt die ook meteen goed in beeld)
Binnen: huis, nerdering ingericht
Binnen/buiten: shootlocatie (park/studio/feest, waar onze gearslet een gratis shoot doet)
Buiten: duistere straat
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Je kunt je natuurlijk afvragen of een fotowinkel zijn naam wel gaat verbinden als sponsor aan een filmpje dat als eind moraal heeft:2mb schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:52:
Binnen: fotowinkel (kunnen we zelf opzetten met alle gear die aanwezig is, of natuurlijk proberen te regelen met een sponsor, komt die ook meteen goed in beeld)
“Don’t spent all your money on gear, just take photos”
Dat kun je je afvragen, maar mij lijkt het niet eens heel onwaarschijnlijk. Een goede foto winkel heeft ook graag dat zijn klanten goede foto's kunnen maken. Het gevolg is dat als je dat lukt je toch vaak weer extra objectieven koopt, om een aantal jaar een nieuwe body wat accessoires etc.M a r c o schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:21:
[...]
Je kunt je natuurlijk afvragen of een fotowinkel zijn naam wel gaat verbinden als sponsor aan een filmpje dat als eind moraal heeft:
[...]
Verwijderd
Ook Cameranu zou niet (meer) mijn voorkeur hebben. Ook daar zie je geen kasten vol met spullen meer staan.
Mijn eerste idee zou zijn cameratools in Appeldoorn, omdat die redelijk centraal in het land zitten en ik gok dat die eventueel ook wel mee willen werken.
Afhankelijk van hoe het shot in elkaar zit heb je ook helemaal niet zoveel nodig denk ik om het "veel" te laten lijken?
Verwijderd
Wellicht ben ik de twee keer dat ik er geweest ben op het verkeerde moment binnen gelopen, maar daar was het veel te druk (i.e. vergeet het maar dat je de winkel leeg genoeg krijgt voor ons doel) en het personeel gaf (op dat moment) niet de indruk dat ze een beetje mee wilden denken.Aloys schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:42:
Konijnenberg niet geschikt? Zie de foto's onderin: http://www.fotokonijnenberg.nl/page/543/den-ham.html
Maar wellicht dat andere mensen geheel andere ervaringen hebben met KB?
Ik vind dat trouwens toch niet zo goede uitsmijter, denk dat die boodschap wel overkomt bij de kijker zonder dat je het expliciet noemt. Beter eindigen we met iets humoristisch.M a r c o schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:21:
Je kunt je natuurlijk afvragen of een fotowinkel zijn naam wel gaat verbinden als sponsor aan een filmpje dat als eind moraal heeft:
“Don’t spent all your money on gear, just take photos”
Het idee om een fotowinkel te vragen voor de locatie leek me wel een goede manier om een sponsor iets meer te bieden dan alleen een logo'tje in het filmpje.
Ik neem aan dat de organisatie binnenkort meer duidelijkheid geeft over de taakverdeling?
Ik weet wel zeker dat die mee gaan doenVerwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:35:
Mijn eerste idee zou zijn cameratools in Appeldoorn, omdat die redelijk centraal in het land zitten en ik gok dat die eventueel ook wel mee willen werken.
Gearslet is wmb prima, maar dan wel in een bewerking zoals ik eerder zei met wat meer humor en een duidelijke aanleiding, plot en duidelijke clou.
Zal normaals mijn bewerking toevoegen, en degenen daaronder dragen daar ook goed aan bij. Sindsdien is dit topic beetje afgedwaald naar andere onderwerpen.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37545751
[ Voor 54% gewijzigd door Snuurtje op 08-03-2012 14:56 ]
Ah fellow ApeldoornerSnuurtje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:52:
Hoe weet je dat zo zeker? Tis iig wel een toffe winkel, ben er in mijn korte tijd dat ik fotografeer 2x geweest, tis slechts 5 minuutjes bij mij vandaan.
Verwijderd
Ik ben helaas degene die dit meegemaakt heeft. Niet zozeer door gear, maar ander gedoe, maar daar is vast wel iets in de HK wat van te vinden.- Raakt z’n huis kwijt en beland op straat (slaapt onder z'n softbox)
- Z’n gear wordt opgehaald door enge mannetjes omdat hij het niet meer kan betalen
- Laatste shot zie je hem als een zwerver arm op straat liggen
Ik heb mij opgegeven voor e.a. in dit project maar ik twijfel heel erg of ik dit wel moet doen; Het komt wel heel erg dichtbij mij, aan de andere kant- Ik heb de kennis en de verhalen.
(Kortom, time to get down and dirty?)
We kunnen er één Postbus 51 filmpje van maken met jou aan het eind in beeldVerwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:50:
Als men wat real world info willen hebben over het volgende gezien het volgende project Gearslet is:
[...]
Ik ben helaas degene die dit meegemaakt heeft. Niet zozeer door gear, maar ander gedoe, maar daar is vast wel iets in de HK wat van te vinden.
Ik heb mij opgegeven voor e.a. in dit project maar ik twijfel heel erg of ik dit wel moet doen; Het komt wel heel erg dichtbij mij, aan de andere kant- Ik heb de kennis en de verhalen.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verder uitgewerkt script?
We zitten nu in het stadium 'wachten tot de producers zin hebben om de rollen te verdelen'.Servertje schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:03:
Wat moet er nu nog gebeuren?
Verder uitgewerkt script?
Verwijderd
Is er een mogelijkheid om deze te kunnen lezen dan?
INT. HUIS GEARSLET - SLAAPKAMER - AVOND GEARSLET zit achter zijn computer. Hij browset wat rond op Tweakers totdat zijn oog op een foto op Flickr valt. GEARSLET klikt op reply en plaatst een post: "Wow, nice photo! What camera did you use?" GEARSLET klikt door naar de photosteam van de fotograaf en zoekt of er ergens ExIF informatie te vinden valt. Tevergeefs. Hij opent Lightroom en kijkt naar z'n eigen foto's van vanmiddag. Ze halen het niet bij de foto's op Flickr. Naast z'n beeldscherm zien we een compactcamera liggen. GEARSLET gaat naar Amazon.com en pakt impulsief z'n creditcard. Hij zoekt de pagina van de 5D MkIII op en klikt op Add to Cart.

Zonder reactie te krijgen van de persoon die de foto gemaakt heeft gaat hij door met spullen kopen omdat hij verwacht dat de mooie foto gemaakt is doordat er goede apparatuur gebuikt is.2mb schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:50:
Zoiets?
INT. HUIS GEARSLET - SLAAPKAMER - AVOND GEARSLET zit achter zijn computer. Hij browset wat rond op Tweakers totdat zijn oog op een foto op Flickr valt. GEARSLET klikt op reply en plaatst een post: "Wow, nice photo! What camera did you use?" GEARSLET klikt door naar de photosteam van de fotograaf en zoekt of er ergens ExIF informatie te vinden valt. Tevergeefs. Hij opent Lightroom en kijkt naar z'n eigen foto's van vanmiddag. Ze halen het niet bij de foto's op Flickr. Naast z'n beeldscherm zien we een compactcamera liggen. GEARSLET gaat naar Amazon.com en pakt impulsief z'n creditcard. Hij zoekt de pagina van de 5D MkIII op en klikt op Add to Cart.
[afbeelding]
Op het einde zie je een reactie van die persoon verschijnen waarin hij zegt. "Oh I just used a simple camera like xxxxxx" .
Zou wel vet zijn als we toch doorgaan en een tweede kunnen maken
Let op: mijn mening, ervaring en verwachting.