Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

En ik verbaas me er nog steeds over dat niemand hier PK-1 noemt haha.

Enige pasta die ik allround beter vind dan PK-1 is IC Diamond..

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 20:44
Imprezzion schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:01:
En ik verbaas me er nog steeds over dat niemand hier PK-1 noemt haha.

Enige pasta die ik allround beter vind dan PK-1 is IC Diamond..
ken ze allebei niet ^^bloost

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/kxg7jn.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:08
Maar IC Diamond tast de oppervlakten toch aan? en is lastig te verwijderen.

Heb 3 jaar op AS 5 gedraaid, gebruik nu Gelid GC-Extreme, ook best prettig spul.

Meestal vertrouw ik meegeleverde koelpasta niet zo, zeker na dat akkefietje met de pad van AMD zelf, maar de Gelid GC-Extreme die bij m'n EK Supremacy WC blok geleverd werd heb ik na wat goede verhalen erover een kans gegeven. Het heeft me positief verrast :)
(en het is niet geleidend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

En dus idd daarom gebruik ik PK-1 ;)
Plus, 30gram spuit FTW.

Indigo Extreme is leuk, maar niet tot nauwelijks te krijgen hier. En IC diamond is idd redelijk schadelijk voor je oppervlak waar je bv. PK-1 met een doekje zo weg wrijft.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ach er zijn zoveel reviews en die PK-1 komt niet overal het beste eruit.

Met een paste die redelijk in de bovenste helft eindigt, non-conductive is en makkelijk te spreiden en verwijderen voor een goede prijs zigt je altijd wel goed...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Pk-1 was bij mijn zoektocht ook het beste product. Door de slechte verkrijgbaarheid en hoge prijs ben ik toch voor de veel goedkopere MX-4 gegaan, minder goed maar goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:17
welke ook ngo wel leuk zijn, zijn de noctua NT-H1 en de Indigo Extreme.

ik wil ze allemaal wel een keer proberen, 5 seats per pasta. kijken welke seat het beste is, prestaties bekijken en kijken hoe makkelijk het spul is aan te brengen/te verwijderen.

[ Voor 37% gewijzigd door Fordox op 15-04-2013 13:17 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

eL_Jay schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:03:
Pk-1 was bij mijn zoektocht ook het beste product. Door de slechte verkrijgbaarheid en hoge prijs ben ik toch voor de veel goedkopere MX-4 gegaan, minder goed maar goed genoeg.
Met welke van die wtee kun je later je cpu ook weer het makkelijkst uit het socket krijgen?

Ik had eerst die Thermal Compound van Arctic Silver er op zitten, maar ik heb nu al twee keer bijna een cpu gesloopt omdat hij aan de koeler bleef plakken.

Ik heb er nu een heel dun laagje van die ordinaire witte tussen zitten, omdat weer wat vaker aan m'n kast aan het sleutelen ben. Maar die witte zooi is behoorlijk bagger in gebruik.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
met mx-4 heb ik nooit problemen mee gehad.
laatst had ik dat wel met de gelid GC extreme (die mee word geleverd met mijn koelblok). maar nog lang niet zo erg dat ik de processor uit het bord trok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb het een aantal keer gehad met een of andere pasta die ik geleend had : P4 CPU kwam zo mee met het koelblok :X

Wat dat betreft vind ik de Zalman STG1 of STG2 pasta heel leuk : Die blijft vloeibaar gewoon :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Heb zojuist een Noctua NH-D14 bevestigd op een i5 3570k. Idle temps 32 graden.
Paar maanden eerder hetzelfde gedaan met een i7 3770k, en toen idle temps van 24 - 25 graden. Heb ik bij de i5 iets verkeerd gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
idle hier op 45 graden maar de loadtemps zijn veel belangrijker
ook is niet elke cpu hetzelfde en zal het altijd wel wat afwijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
Alexxxxxxxxxx schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 01:12:
Heb zojuist een Noctua NH-D14 bevestigd op een i5 3570k. Idle temps 32 graden.
Paar maanden eerder hetzelfde gedaan met een i7 3770k, en toen idle temps van 24 - 25 graden. Heb ik bij de i5 iets verkeerd gedaan?
kan wezen, het kan ook zijn dat je omgevingstemperatuur is gezakt of dat je airflow is veranderd.

maar koelpasta kan zeker een factor wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 01:12:
[...]

Stook de proc een tijdje heet met een benchmark oid en de oude koelpasta laat een stuk makkelijker los. ;)
Dat was dus nogal een probleem. Ik kan de koeler er niet zomaar afschroeven vanaf de achterkant. En tegen de tijd dat het mobo er uit is, is alles wel weer een heel eindafgekoeld.

Ik moet het gat achter het mobo in de kast nog aanpassen, zodat ik er makkelijker bij kan. Maar dat komt allemaal nog, want ik ben bezig met een waterkoelingsete bij elkaar te sparen. Dus het hele zaakje ioet sowieso nog een keer los.

[ Voor 9% gewijzigd door Phaerion op 31-05-2013 18:21 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
draaien werkt praktisch altijd, ook als de cpu in de socket zit. natuurlijk wel voorzichtig doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hofviering, Gisteren dat super taaie Gelid Extreme na pozen Prolimatech Pk3 te hebben gebruikt aangebracht..Goed middel, ik zie een verschil tussen beide ferm staan tijdens stressen van de cpu. 2 graden ongeveer nu in mindering al moet er nog wel een inwerken gaan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Beste medetweakers,

Een halfjaar geleden heb ik mijn i53570K met een mini beetje Cooler Master (witte) koelpasta vastgezet.
Helaas was het op en heb ik het er maar gewoon mee moeten doen.

Tot nu werden mijn temps in idle max 33 graden en na een lange tijd met settings op ultra tijdens BF3 max 50 graden ( ik gebruik een luchtkoeler van Enermax 40-tb ofzoiets ).

tot mijn schrik zag ik net na het gamen dat de temperatuur ineens 60 graden was. Mijn kamer is wel 3 graden warmer dan normaal.

Ik zit eraan te denken om nieuwe koelpasta te kopen.

Hebben jullie tips? Met het aanbrengen: less is more toch?

Thx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
60 graden is geen enkel probleem, kom terug als je 80+ ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Fordox schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:53:
60 graden is geen enkel probleem, kom terug als je 80+ ziet :P
Maar waardoor wordt mn cpu dan ineens veel heter? is het niet beter voor de levensduur als hij kouder is?

Koelpasta oud of ''op'' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmm ik vraag me nu toch af hoe strikt je het aanbrengen van de pasta moet nemen.
Want Gelid GC Extreme is bijna klei en die moet je zowat wel uitsmeren met de spatel (uitzichzelf verspreid het slecht)
Als ik besluit deze te lappen zal ik misschien eens kijken of ik de pasta expres kan vervuilen (luchtbelletje, 1 haar oid), kijken of het echt veel uitmaakt.
(mogelijk ook genoeg tijd voor in de zomervakantie.... doe dan toch niks :/ )

@Sebas
Het is de laatste dagen weer warmer, ik merk ook dat mijn cpu 4 graden warmer is (AMD), niet echt iets om je direct zorgen om te maken. En als je vermoed dat de pasta opgedroogd is moet je even kijken of vervangen helpt.

[ Voor 20% gewijzigd door DCG909 op 05-06-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
Sebastiaanrh schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:06:
[...]

Maar waardoor wordt mn cpu dan ineens veel heter? is het niet beter voor de levensduur als hij kouder is?

Koelpasta oud of ''op'' ?
combinatie van dingen, omgevingstemperatuur en stof zijn vaak boosdoeners.
je koelpasta vervangen kan nooit kwaad.
DCG909 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:08:
Hmm ik vraag me nu toch af hoe strikt je het aanbrengen van de pasta moet nemen.
Want Gelid GC Extreme is bijna klei en die moet je zowat wel uitsmeren met de spatel (uitzichzelf verspreid het slecht)
niet helemaal mee eens, alleen is verwijderen wel een hel... ik blijf liever bij mx-4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Oh?
Ik gebruik Arctic Clean om het schoon te maken, werkt perfect :)
Vond AS5 iets lastiger om weg te halen (CPU bleef kleven.....) omdat dat iets minder oploste...

(hmm moet eigenlijk weer eens AC kopen, mijn voorraad begint op te raken... en ik wil er niet ineens achter komen dat ik nieuwe moet hebben als mijn pc al uit elkaar ligt -.-" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
ik gebruik wasbenzine. mx-4 was een stuk makkelijker te verwijderen dan gc extreme, uiteindelijk krijg je het er natuurlijk wel vanaf maar t was wel meer werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Voor me intel waterkoeling gewoon standaard shit gebruikt, koelt prima, temps liggen rond 30 graden idle en 33 load.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al jaar en dag gebruik ik gewoon terpentine, niks geen angst van ow jee, maar gewoon omdat het ook kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Die pad die standaard bij mijn 1090T zat was echte *$%^ troep....
Dat nam mijn cpu gelijk mee de socket uit en uiteindelijk heeft mijn vader de cpu toen van de koeler kunnen trekken (2 jaar terug oid)....
Ik kreeg er echt geen beweging in :/ Sindsdien raad ik het gebruik van die pads ook af :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
standaard koelpasta's van waterkoeling is vaak van redelijk hoog kwaliteit. bij luchtkoelers niet (tenzij je een noctua of promalitech koeler hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n Cyrix p133 vroeger eens van de socket afgehaald (ssoow creatief als ik ben) en kwam met de confronatie te zijn dat er een hard plaatje met een brossig karakter was gaan vormen door de hitte welke de cpu produceerde..

Was in het begin dat de doorontwikkeling van het materiaal van de pads nog niet de eigenschappen had als die van de huidige nu. Tegenwoordig is de structuur van het materiaal van dien aardt dat een hard brossing plaatje wat bij enorme temperaturen gaat vormen niet meer mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
DCG909 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:16:
(hmm moet eigenlijk weer eens AC kopen, mijn voorraad begint op te raken... en ik wil er niet ineens achter komen dat ik nieuwe moet hebben als mijn pc al uit elkaar ligt -.-" )
Dit had ik dus.. Heb zelfs het spuitstuk van de tube doorgesneden om het laatste beetje te kunnen gebruiken.... ( niet echt handig)

welke heeft bij jullie de voorkeur? Mx 4 of AS 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-07 10:49
Ik vind zelf de MX-4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik ben zelf overgestapt op het spul dat bij Noctua koelers wordt meegeleverd (noctua NT-H1).
Volgens de tests is dat spul dat vrij goed en kan in de hoogste regionen meekomen.

AS5 was ik altijd tevreden over maar heeft toch lange inwerktijd voor max. resultaat nodig.

AS5 is nog steeds niet slecht maar er zijn inmiddels wel betere en praktischere koelpasta's verkrijgbaar. Daar zou ik eerder naar op zoek gaan dan naar AS5.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 07-06-2013 10:41 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:20
Ik heb 2 pasta's. Meestal gebruik ik Arctic Silver 5 (zo'n 40 gram spuit ofzo volgens mij). Voor cpu's en ander spul zonder dat kapje (was een naam voor, vergeten) heb ik MX2 (want AS5 zit zilver in = geleidend)

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 07-06-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
AS5 geleid electriciteit en heeft een inwerk periode. gezien mx-4 dezelfde prestaties bied, waarom niet :)

ik wil zelf ook wel eens kijken naar IC Diamond of NT-H1. Chillfactor koelpasta lijkt me ook ngo wel een keer leuk om mee te spelen.

had ik ze allemaal maar... kon ik mooi testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Fordox schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:48:
standaard koelpasta's van waterkoeling is vaak van redelijk hoog kwaliteit. bij luchtkoelers niet (tenzij je een noctua of promalitech koeler hebt).
Arctic Cooling zet op zijn luchtkoelers standaard MX-4. wat dus een goede pasta is.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:02

Compizfox

Bait for wenchmarks

Valt wel mee volgens mij.
Not Electrically Conductive:
Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity.
(While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 5 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths.)
http://www.arcticsilver.com/as5.htm

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:04

Roshnak

PSN: Roshgill

Ik hoor niemand over de Indigo Extreme, ik heb zelf deze ''stickers'' en vind dit super werken, icm waterkoeling en een overclockte I7 2600K op 4.5 GHz haal ik temps van 35 graden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb nog wel een tube NT-H1 liggen die niks doet.
(Zelfde tube als de "voorganger" van dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Help!!!! schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 08:26:

AS5 is nog steeds niet slecht maar er zijn inmiddels wel betere en praktischere koelpasta's verkrijgbaar. Daar zou ik eerder naar op zoek gaan dan naar AS5.
Welke betere en praktische bedoel je dan? ( kan ze moeilijk vinden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:57
Net even gekeken hoe warm mijn Athlon X4 740 @ 3.0 Ghz wordt, bleek dus 80 graden met soms zelfs uitschieters naar de 90 graden.

Kan dit kwaad? Gebruik de cpu icm een scythe big shuriken rev b, net maar even een extra outtake aan de zijkant van de kast geplaatst maar aangezien die kant van de pc tegen een muur staat heeft dat ook weinig zin..

Heb er momenteel de standaard koelpasta van scythe opzitten, wellicht dat andere pasta helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sebastiaanrh schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:15:
[...]

Welke betere en praktische bedoel je dan? ( kan ze moeilijk vinden )
Die ik noemde. De Noctua NT-HT1 bijvoorbeeld: Goede resultaten, makkelijk aan te brengen / af te halen, niet geleidend, geen inwerktijd.

Maar er zijn er natuurlijk meer zoals ook door anderen genoemd in dit topic.

Zijn overigens genoeg tests te vinden via google.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 08-06-2013 09:43 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-07 10:49
Hallo,

weten jullie misschien hoe de Prolimatech PK-1 presteerd tegenover de PK-3 ?
Koelt PK-3 beter dan PK-1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bio moleculaire enthousiastelingen welke inwoner zijn in de pasta en die vat hebben op de heatsink krijgen middels de terpentine ook wel op hunner mieter als daar de dep gaat staan richting ze. Dat junk gedoe zit wel goed hoor, terpentine lost nl. ook alles wel op wat in touch komt, en heeft me in de jaren nooit riching schade gebracht. En mocht er ooit een wisselwerking onder het blok hebben gaan heerschen (welke ik nooit heb opgemerkt) heeft me dat iig. niet telleurgesteld, want de temps waren altijd wel in orde en van een ploffen ozid. heb ik niets gemerkt...

Terpentine in je bakkie koffie, ik moet er even over nadenken hoe ik dat zou gaan consumeren, is eigenlijks geen vergelijking, en mocht er een keuringscouncil bestaan welke de verschillende pasta's op een lijst zou zetten wier verboden zijn is dat natuurlijk niet in verband te brengen met de voedsel en waren autoriteit welke honderden malen strikter de menscheid in de peiling houdt..

Conclusie, terpentine blijft, hier althans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ambianz schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:17:
Net even gekeken hoe warm mijn Athlon X4 740 @ 3.0 Ghz wordt, bleek dus 80 graden met soms zelfs uitschieters naar de 90 graden.

Kan dit kwaad? Gebruik de cpu icm een scythe big shuriken rev b, net maar even een extra outtake aan de zijkant van de kast geplaatst maar aangezien die kant van de pc tegen een muur staat heeft dat ook weinig zin..

Heb er momenteel de standaard koelpasta van scythe opzitten, wellicht dat andere pasta helpt?
Veeeeeeeeel te heet. 70-75c MAX voor die CPU.

Heb nu een keer Gelid GC Extreme gebruikt, niet tevreden over. PK-1 doet het beter.
Liquid Ultra op m'n CPU however doet wonderen.. Wat een verschil joh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze mening uit ik omdat ik jaar en dag niets anders gewend ben dan een dip icm een keukerdoekpapiertje op de hals van de verpakking te drukken waarna de omgekeerde verpakking dienst doet het keukendoekpapiertje lichtellijk te drenken met als gevolg dat het shoon maken van een met pasta cq compound aangebracht shield me redelijkerwijs goed af laat gaan wanneer daar de verwijdering in praktijk gaat staan..

Gelid GC Extreme ga ik ook maar weer vanaf, ik vierde hof in eerste instantie, maar riek toch liever weer naar de PK3 van Prolimatech. Was ik altijd goed over te spreken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
Ik hoop dat ik hier goed zit, maar ik heb hier nog koelpasta liggen van Spire - Bluefrost.
Nu zat ik er aan te denken om het te vervangen op mijn GTX470 van EVGA.

Iemand die hier ervaringen mee heeft en of dit uberhaupt zinvol is?

[ Voor 3% gewijzigd door jorank op 10-06-2013 15:59 ]

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
Daar heb je inderdaad een punt.
Zag het zelf meer als een reden om verder te kunnen overclocken :)

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

De winst tussen verschillende pasta's is tegenwoordig niet zo heel groot. In ieder geval niet groot genoeg voor een hoger haalbare overclock.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:58
Mijn MSI Geforce GTX 560ti Twin frozr 2 HAWK werd te heet:

Onder 30 minuten Furmark
GPU: 86 graden
VRM: 70 graden
Geheugen: 101 graden
Fan: 100%

Repaste-tijd!

De jongens van MSI zijn niet zuinig met koelpasta, wat een bende...
Met 96% alcohol en een niet stoffig doekje de boel schoonmaken en vervolgens Artic Silver 5 erop, ongeveer een rijstkorrel, het te bestrijken oppervlak is groter dan een CPU, maar AS5 is voldoende vloeibaar om zich over de hele GPU uit te smeren.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HO0qbnM.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SAXI6Cj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9jPe688.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zdxpshT.jpg

Tadaa, de tweede run van Furmark spreekt boekdelen, ook nog een dag of 2 later hetzelfde gedaan onder dezelfde omstandigheden en de resultaten zijn consistent:

Onder 30 minuten Furmark
GPU: 75 graden
VRM: 60 graden
Geheugen: 58 graden
Fan: 75%

Alles stiller, koeler: zoals het hoort.

Ps: sorry voor de kick, maar zoveel mogelijk mensen moeten weten dat een GPU/CPU repaste veel helpt!

[ Voor 4% gewijzigd door Thamell op 07-07-2013 21:46 . Reden: Kick-disclaimer ]

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:02

Nemesizz

Untouchable

Zie je bij GPU's wel vaker, daar word echt absurd veel koelpasta tussen gedaan. Zo zag m'n 8800 (ook van MSI overigens) er ook zo'n beetje uit, dikke klodders koelpasta.

offtopic:
Ahhhh, schattig kitten op foto 3 <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik wist niet dat een repaste ook voor de vrm's en het geheugen hielp :?
Dat zijn toch een soort pads die daar tussen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
Ik denk dat dat 'm zit in dat de omgeving een stuk koeler is, de heatsink...
Daarnaast de mounting-pressure wat verhoogd, zodat de heatsink/GPU en geheugen wat beter contact maken. Ik heb verder niets bijzonders gedaan.

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
DCG909 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:06:
Ik wist niet dat een repaste ook voor de vrm's en het geheugen hielp :?
Dat zijn toch een soort pads die daar tussen zitten?
Thamell schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:00:
Daarnaast de mounting-pressure wat verhoogd, zodat de heatsink/GPU en geheugen wat beter contact maken. Ik heb verder niets bijzonders gedaan.
dat dus.
als je componenten worden gekoeld met warmere lucht heb je gewoon altijd last van rest hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Thamell schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:00:
Waarmee heb je dat gedaan ? Ik zit ook aan zoiets te denken, maar dan moet ik plastic ringetjes hebben denk ik :?

Ik zit namelijk met 1 kaart die na het opnieuw plaatsen van pasta ineens warmer is geworden |:( terwijl dezelfde kaart op die ik op dezelfde manier heb behandeld gewoon OK is en nergens last van heeft 8)7 en nog een paar andere kaarten ook gewoon OK zijn.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
nero355 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:41:
[...]

Waarmee heb je dat gedaan ? Ik zit ook aan zoiets te denken, maar dan moet ik plastic ringetjes hebben denk ik :?

Ik zit namelijk met 1 kaart die na het opnieuw plaatsen van pasta ineens warmer is geworden |:( terwijl dezelfde kaart op die ik op dezelfde manier heb behandeld gewoon OK is en nergens last van heeft 8)7 en nog een paar andere kaarten ook gewoon OK zijn.
aan de achterzijde zijn de schroefjes maar beperkt aan te schroeven, schroefdraad is niet lang genoeg, dus ik heb heel ghetto-mod-achtig van een oude fietsband stukjes geknipt, rondjes van gemaakt en die 2 dik als ringetjes gebruikt. Je ziet het niet, alleen als je oud met nieuw vergelijkt.

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
Ik ga niet het Lap-topic na een jaar kicken, maar dit heb ik afgelopen winter gedaan met mijn CPU + koeler, resultaten zijn ongeveer van 75 graden op 3,6 GHZ e 8500 met een Mugen 3 PCGH edition naar 70 graden onder een half uur prime95

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vWRuPxY.jpg
Kruisje zetten met een benzinestift om te kijken hoe ver ik ben
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tFo6U8L.jpg
Glazen onderzetters zijn vlak, het enige wat ik in de buurt kon vinden wat echt goed genoeg was :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ALPtqya.jpg
Na een half uur
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hOxFA5f.jpg
Na een uur
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g1bb2cn.jpg
Anderhalf uur, zucht
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7CWOwcK.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Rw9pcms.jpg
CPU aan de beurt
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/skg6gA2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/05Gw654.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M9v7wC9.jpg
Geleverde pasta van Scyte, schijnt niet het beste te zijn, maar het doet zijn werk
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rwItCri.jpg
Kleurig bordje, koper past mooi bij elkaar
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7NSM3mT.jpg

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55

charrel

Cortisol4life..

Verouderd koelpasta eigenlijk in de tube? Heb een arctic silver spuitje van 3,5gram die bijna leeg is en ik denk al meer dan 8 jaar op de plank ligt. Kan ik dit gewoon gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:31
Geen idee, probeer het uit zou ik zeggen...

Als het er al amper meer uitkomt, zal ik het niet meer gaan gebruiken. Of als je duidelijk ziet dat het mengsel is gescheiden, dus dun met dik... mja verder zou ik het gewoon proberen denk ik. Je kan natuurlijk een testje doen, rijstkorrel -> koeler erop -> kijken hoe de pasta spreidt onder het gewicht van de koeler. Als dat goed is, ff schoonmaken, nieuwe erop doen en mounten, temps testen en klaar. Temps of pasta duidelijk niet goed, dan nieuwe kopen of op voorhand al een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zou wellicht binnenkort opnieuw (en proberen op een betere manier) de koelpasta aan te brengen. Echter je zou iets van alcohol moeten hebben om het goed schoon te maken. Een hogere % alcohol wordt aangeraden echter zie ik van de 96% nog meerdere varianten, namelijk:

Alcohol 96% ketonatus (€ 2,79)
Alcohol Ket 96%(gedenat) (€ 2,89)
Alcohol Zuiver 96% (€ 9,91)

Wat de ketonatus precies is of doet heb ik niet kunnen vinden. Denatureren (waar het tweede zou zijn) wel en heeft als doel om het ongeschikt te maken voor consumptie, echter dit laatste is in ieder geval niet relevant in deze situatie. Ik neem zelf aan dat de zuivere variant niet per se noodzakelijk is (die ook nog eens een stuk duurder is), maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid. Wat is het beste / wat nemen jullie doorgaans?

[ Voor 13% gewijzigd door Regeneration op 15-12-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
ze zijn alle 3 wel prima. wat de meeste tweakers gebruiken als alcohol, is isopropanol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ok, bedankt voor je reactie. Ik zal anders een keertje langs een drogist gaan en kijken wat ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ketonatus is het goedkoopst en het beste verkrijgbaar(bij elke drogist) Ik gebruik ook altijd de 96% versie.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:00
Ik pak meestal gewoon een keukenpapiertje met wasbenzine. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wasbenzine is vettig :) Kan je dus beter niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

charrel schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:45:
Verouderd koelpasta eigenlijk in de tube? Heb een arctic silver spuitje van 3,5gram die bijna leeg is en ik denk al meer dan 8 jaar op de plank ligt. Kan ik dit gewoon gebruiken?
mits goed afgesloten bewaard en geen lucht in de tube. Bij het aanbrengen merk je snel genoeg of het spul nog voldoende vloeibaar is.
Onlangs mijn CPU koeler vervangen en 10jaar oude ArticSilver aangebracht. Temps enorm weten te drukken. Blijft geweldig spul.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:00
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:26:
Aha, voortaan het medicijnenkastje opentrekken ipv de schuur induiken, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:26:
ik gebruik zelf altijd wasbenzine en dat werkt juis perfect als ONTvetter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Fordox schreef op zondag 15 december 2013 @ 18:52:
[...]

ik gebruik zelf altijd wasbenzine en dat werkt juis perfect als ONTvetter
ms dat de wasbenzine goed werkt als oplosser van de oude prut.
en alcohol beter als ontvetter ?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kom op jongens, deze discussie is alleen al in dit topic al wel 50x gevoerd. Conclusie is steeds dat het écht geen fluit uitmaakt of je nou wasbenzine, spiritus, >99% ethanol, isopropanol of aceton gebruikt: de koelpasta gaat er met alle van deze substanties wel af en al die substanties verdampen prima.

Zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

+1 voor compizfox

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 00:11

oscarw

Better be a geek than an idiot

Ik ga een nieuwe computer bouwen.
Wat is nou de beste koelpasta die er op dit moment te krijgen is?
Prijs maakt niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
IC diamond is wel een aardige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ho ho ho....

IC Diamond heeft wel een nadelige eigenschap....
Het tast de oppervlaktes aan, waardoor je deze dus zou moeten lappen, als je weer een andere pasta wil gaan gebruiken...

Persoonlijk vind ik Gelid GC Extreme (potje) heerlijk werken, niet geleidend.
Het nadeel is wel dat het een vreemde viscositeit heeft... duw er met de spatel op en het is redelijk zacht, druk er niet op en het is "klei".

Liquid ultra is volgens mij de beste "pasta", maar dat is ook weer zo moeilijk te verwijderen...
Volgens mij zijn die soort metaal pads ook wel goed, maar ook weer een bitch om te verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:36
MX-4 works fine for me!

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
het avlt nog wel mee hoe erg ic diamond is. dat is alleen als je t jaren laat zitten.
gelid extreme en mx-4 heb ik ook, is ook prima spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Makkelijkst te verwijderen en aan te brengen : Zalman STG1/STG2 :)

Voor de allerbeste pasta zou ik je willen doorsturen naar skinneelabs.com maar die site is niet meer actief helaas dus probeer er nog wat van terug te halen via Google Image Search => Click!

Beetje jammer, maar het is niet anders :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-08 17:09
Dankzij IC Diamond weet ik nu dat Shin-Etsu echt de beste is.
Daar was bepaald niet makkelijk achter te komen met zo veel tegenstrijdige- en onbetrouwbare informatie.
T.o.v. de AS5 zal die de CPU gemiddeld bijna 2 graden beter koelen, wat neerkomt op ~6%.

De beste koelresultaten krijg je trouwens -volgens IC Diamond- als je alles vast soldeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Ikzelf heb ook IC Diamond 24 carat gebruikt tussen CPU en koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Bubble.
Is dat dan gecurde AS5, of verse? ;)

Ik ben zelf een beetje een hekel aan AS5 gaan krijgen, omdat het niet betrouwbaar aan te brengen is, slecht te verwijderen is en ook nog eens geleid :/

Gelid GC extreme is ook waardeloos met aanbrengen vanuit een spuit.
Het potje werkt wel gewoon goed en met de spatel kun je het tamelijk goed verspreiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Maar dan zal je wel lucht hebben in je koelpasta als je het uitwrijft met spatel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik wou net zeggen. Je moet het ook niet verspreiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb het mijzelf wel eens afgevraagd, maar ik weet niet hoe erg dit effect eigenlijk is....

Mijn cpu is eerder gelimiteerd door de TIM die Intel gebruikt (of de rand van de lijm van de IHS).
Mijn GPU's worden 23 á 24 graden Idle en 34 graden onder load (7970, in CF)
Dit is met een enkele Black Ice GT extreme 360 rad, met 3x GT AP-15 fans.

Mij lijkt dat geen echt slechte temperatuur, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
DCG909 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:42:
Ik heb het mijzelf wel eens afgevraagd, maar ik weet niet hoe erg dit effect eigenlijk is....

Mijn cpu is eerder gelimiteerd door de TIM die Intel gebruikt (of de rand van de lijm van de IHS).
Mijn GPU's worden 23 á 24 graden Idle en 34 graden onder load (7970, in CF)
Dit is met een enkele Black Ice GT extreme 360 rad, met 3x GT AP-15 fans.

Mij lijkt dat geen echt slechte temperatuur, toch?
geen slechte temperatuur, maar t kan beter ;)

onthoudt goed: stilstaande lucht is 1 van de meest efficiente manieren om te isoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-08 17:09
@DCG
Gecured en gedegradeerd, real life resultaten. Pasta's met -te- veel vocht, siliconen of zilver gaan sneller achteruit en dat wordt in al die andere tests niet gemeten. De mede winnaar van de test in de OP Prolimatech bij voorbeeld deed het in de praktijk zelfs nog slechter dan AS5.

Ik zou wel eens performance degradatie tests willen zien. Die degradatie zal denk ik de reden zijn waarom notebook- en videokaart fabrikanten altijd van die dikke klodders pasta gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:15:
[...]
onthoudt goed: stilstaande lucht is 1 van de meest efficiente manieren om te isoleren.
Als je de koelpasta in een "rijstkorrel" aanbrengt en vervolgens verspreid door het aanbrengen van de koeler wordt de pasta altijd in een cirkelvorm verspreid en blijft een flink deel van de heatspreader dus koelpastavrij. Als je het zelf uitspreid kun je wel de hele heatspreader bedekken. Zijn een paar miniscule luchtbelletjes erger dan een flink deel van de heatspreader wat schoon blijft? Dat lijkt mij toch sterk eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:07:
[...]

Als je de koelpasta in een "rijstkorrel" aanbrengt en vervolgens verspreid door het aanbrengen van de koeler wordt de pasta altijd in een cirkelvorm verspreid en blijft een flink deel van de heatspreader dus koelpastavrij.
Gelukkig is de core een stuk kleiner dan de IHS. De hoeken zijn dus eigenlijk best 'nutteloos'.

Dit hangt trouwens af van de CPU. Bij Intel Sandy Bridge (en Ivy Bridge en Haswell ook als ik het goed heb) liggen de cores op een rij. Het is dan ook aan te raden een lijntje koelpasta erop te doen in plaats van een korrel in het midden.
Als je het zelf uitspreid kun je wel de hele heatspreader bedekken. Zijn een paar miniscule luchtbelletjes erger dan een flink deel van de heatspreader wat schoon blijft? Dat lijkt mij toch sterk eerlijk gezegd.
Toch is het zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:14:
[...]
Gelukkig is de core een stuk kleiner dan de IHS. De hoeken zijn dus eigenlijk best 'nutteloos'.

Dit hangt trouwens af van de CPU. Bij Intel Sandy Bridge (en Ivy Bridge en Haswell ook als ik het goed heb) liggen de cores op een rij. Het is dan ook aan te raden een lijntje koelpasta erop te doen in plaats van een korrel in het midden.
Die heatspreader is van metaal, wat warmte nogal goed geleidt. Je zult niet snel temperatuurverschillen tussen het midden en de hoeken zien. Ik zou zeggen dat een groter oppervlak leidt tot een betere warmteoverdracht, maar misschien zit ik er naast.
Nou wil ik dat best geloven, maar een review/test met grafiekjes e.d. is wat overtuigender dan een tweaker die zegt "Toch is het zo". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 02:59:
[...]

Die heatspreader is van metaal, wat warmte nogal goed geleidt. Je zult niet snel temperatuurverschillen tussen het midden en de hoeken zien. Ik zou zeggen dat een groter oppervlak leidt tot een betere warmteoverdracht, maar misschien zit ik er naast.
Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar die temperatuursverschillen zijn er toch echt. Ze zijn zelfs heel eenvoudig zelf te meten als je zo'n Intel CPU hebt; stress de boel eens flink en kijk met CoreTemp naar de temperaturen. Je zult zien dat de twee middelste cores 2 tot soms wel 5 graden warmer zijn dan de buitenste cores.
[...]

Nou wil ik dat best geloven, maar een review/test met grafiekjes e.d. is wat overtuigender dan een tweaker die zegt "Toch is het zo". ;)
Dit is een mooi filmpje waar je het resultaat van verschillende methodes (en de ontstane luchtbellen) kunt zien: YouTube: How Thermal Compound Spreads

Hier een testje: http://www.hardwaresecret...hermal-Grease-Part-2/1392

Ik volg trouwens altijd gewoon de instructies van de fabrikant van de koelpasta die ik gebruik. Ik gebruik AS5, en Arctic Silver raadt bij een Intel CPU een lijn (recht over de cores) aan, dus dat doe ik dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Zojuist de koelpasta vervangen en op een andere manier erop gebracht. Eerste keer (tijdje geleden) had ik de spread methode gebruikt. Nu heb ik de erwt methode gebruikt. Ik heb dit keer de oppervlakten ook schoongemaakt met 96% alcohol. (Ik had de alcohol bij de Kruidvat gehaald en deze was € 2,35 die zowaar goedkoper was dan wat ik op internet (€ 2,79) had gevonden) Zo even met Linx testen kijken of en zo ja hoeveel graden het verschil is.

Vreemd, na een eerste korte test met Linx, werd de CPU core temp na 6 min al hoger dan 45 min voorheen...

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 29-12-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Moet eens kijken op sites van koelers, wat ze de aanbevolen methode vinden om koelpasta aan te brengen, ook eens kijken op reviews van koelers op YouTube, ze zullen zeggen dat koelpasta in het midden moet aangebracht worden van de CPU ter grootte van een erwt.

CPU draait hier op 18°C idle, systeem 31°C en PCH 38°C (allemaal tijdens gewoon gebruik, dus geen games!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Dragunov.
Je vergeet even erbij te vermelden welke cpu dit is, lapped, ihs tim vervangen, overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
CPU is een i7-4770K, niet overklokt!

Gewoon dus originele CPU, niks aan veranderd, dan gewoon koelpasta van IC Diamond ter grootte van erwt op CPU gedaan, dan me Be Quiet! Dark Rock Pro erop gemonteerd.

[ Voor 71% gewijzigd door Dragunov op 29-12-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Mooie temp :)
Wat is je omgevings-temperatuur?

Maar belangrijker, wat zijn je load temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Omgevingstemperatuur hier thuis is zo'n 21°C, loads zal ik nog even moeten bekijken

kzit wel met vier fans in me kast:

- vooraan
- achteraan
- bovenkant
- zijkant

[ Voor 34% gewijzigd door Dragunov op 29-12-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:17
18 graden bij 21 omgeving is niet mogelijk... dan moet je actieve koeling (koelkast) hebben ipv luchtkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
PC draait bijna ganse dag en zo'n 5 minuten geleden effen Crysis gespeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/54vbwi.jpg
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste