*neemt een aanloop*
Okay, ik ga binnenkort (binnen nu en ~2 weken) een nieuwe kast kopen voor mijn dual Xeon setup, en ik heb daar nu el-cheapo
Cooler Master IC Value V1 tussen zitten. Ik heb nog bijna een tube vol, maar hoe meer ik lees over dit soort koelpasta, hoe meer ik denk dat dit heel erg niet handig is. De setup:
- Dual socket Xeon moederbord op basis van Intel 5400 chipset (Tyan i5400PW)
- 2x Intel Xeon L5410 (50W TDP), word binnenkort 2x Intel Xeon X5492 (150W TDP)
- 2x koperen koelblok (excl. fan)
De kast word een
Thermaltake Core X9 waarbij ik er even vanuit ga dat ik genoeg airflow over het moederbord kan genereren voor de CPU's e.d. Nu kan ik natuurlijk gewoon Arctic Silver koelpasta kopen, maar aangezien ik niet eerder een bak heb gebouwd die zoveel warmte genereert leek het mij handig om eens te kijken wat er nu echt goed werkt

Als ik een beetje door het topic blader vind ik veel links naar de
80-way TIM Performance Test, maar ik weet niet hoe actueel deze is gezien deze uit 2009 stamt. Aan de andere kant, mijn moederbord en CPU's stammen uit dezelfde tijd
Is Arctic Silver 5 nog steeds "het beste", of kan ik beter voor iets anders gaan?
Het is zeker niet de eerste keer dat ik een PC bouw, maar tot nu toe heb ik eigenlijk altijd de pasta gebruikt die meegeleverd was met de koeler. De Cooler Master pasta was puur omdat ik even iets moest, en dat was het enige dat de lokale PC boer had...