Je beperkt je guild progressie gewoon heel erg als je alleen maar NL sprekende mensen wil.
Zo mis je net die goeie Tank die uit de UK komt of die ene goeie healer uit sweden.
Andere kant kan het ook weer leuk zijn als je graag alleen met NL'ers wilt raiden.
Ik zelf vind vele nederlanders die ik in pugs en her en der tegenkom in-game ook met andere games vaak arrogant. Dat valt natuurlijk extra op omdat ze je taal spreken natuurlijk.
inb4 niet iedereen is zo.
Klopt dat zeg ik ook niet
hebben toevalig een groot hoeveelheid NL sprekende mensen in de guild denk 75% van de guild spreekt Nederlands. Maar daar kom je ook pas achter nadat je ze heb op mumble, vraag nooit om nationaliteit omdat het me totaal niet uitmaakt waar ze vandaan komen. Zolang ze maar 18 en ouder zijn en ten alle tijden goed hun best doen in raids.
Maar we hebben dus, 4 Belgen, 6 Nederlanders, 2 uit de UK en 1 uit Sweden lol dus ja semi-NL guild zo langzamerhand. Daarnaast hebben we wat socials uit verschillende landen.
Hadden dus meer nationaliteiten in de raid team, in WotLK was het 50/50 Helft UK andere helft NL'sprekend en 1 Noor

in Cata zijn er in de loop dit jaar een Pool die alleen niet goed engels kon maar dps als de beste (helaas moeten laten gaan juist door de taal barrière). Hadden een Griek en nog wat meer uit sweden.
Zelfs een shaman gehad uit Egypte, was eigenlijk een Amerikaan die naar Egypte verhuisde maar niet op de US realm kon spelen vanwegen Lag en Tijdzone verschil.
Altijd gezellig zoveel nationaliteiten en verschillen onderling en Raiden met veel LoL is toch erg prettig

Had ooit wel een progressie gevoel toen ik in 10man strict guild zat die om de 1ste en 2de plek van server vocht van de vele 10man strick guilds die mijn realm had (Alliance en Horde). Maar nu is dat minder en zolang ik maar lol heb is het goed. Tuurlijk progressie drang is er wel maar niet meer in grote maten, toen vorige week zondag raid niet doorging terwijl een madness kill voor het oprapen lag was erg zuur
==raiding gister==
Gister was iig weer leuk, nerf merk je best want bosses gaan toch rap neer nu.
Helaas later begonnen door patch, sommige mensen hadden dus een optimalisatie die 30min duurde en toen nog patch downloaden. Onze DK had het al uitgevoerd, disconnected en bij wow herstarten kreeg hij een melding dat hij moest patchen. Download 12 gb lol, herstarten en toen was het een 1.2gb nog steeds raar omdat hij die 1.2gb al had gedownload. Maarja 20:45 was iedereen online, 20:55 iedreen in DS en addons gefixed en 23:30 was het einde.
p.s. WoW op SSD scheelt enorm optimaliseren was 3 min klaar en heb 6gb meer ruimte vrij
De mage (officer) die naar druid is gegaan (mains) heeft gister haar aller eerste raid gehealed.
Perfect om te doen nu met die nerf, miss je de healing die zij doet, vergeleken met de ilvl 392 HPally (zij 379), een heel stuk minder. Kon ik met iets meer werk dan normaal goed ondersteunen om zo toch 2 healing wise door de content te gaan.
Ze heeft gister ook 5 upgrades gehad uit de raid en heb haar de VP Boots gegeven en is van 378 naar 384 ilvl gegaan en van geen tier bonus naar t13 2set. Healing komt wel weer goed, nam mijn tips goed op en alleen gun ship was problematisch voor haar mana-wise daar hadden we totaal 6 wipes op waarvan zij 1x DC'd en ik solo healend ten onderging naar mate de boss meer damage deed, tis te doen maar rond 30% van de boss moet je toch behoorlijk wat spammen en dat vind die blauwe mana bar niet zo leuk.
Uiteindelijk dus haar mana bar kunnen balanceren wel de Hymn of Hope + innervate combinatie nodig en power infusion op haar en mid fight mana pots traden lol.
Zondag spine en madness weer, madness helemaal opnieuw aanleren met haar als healer maar heb er vertrouwen in dat we er goed door komen. Die 5% nerf helpt iig erg goed voor dit soort acties en gelukkig heeft ze meer plezier gehad met healen dan dat ze laaste tijd had op haar mage.