AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Pagina: 1 ... 24 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik aan vervanging van mijn HD4850 toe ben. Ben erg tevreden over de kaart, die destijds in mijn ogen de beste prijs/kwaliteit-verhouding had voor mijn wensen.

Nu vraag ik me af of ATI nog steeds de beste keuze is. Kunnen jullie me hierover informeren? Mijn budget is rond de 150 euro; laten we zeggen maximaal 200 euro. Ik zoek een videokaart die hedendaagse games goed kan draaien. Dat hoeft niet met alle settings op "ultra" o.i.d., want ik game voornamelijk op de consoles. Op de PC speel ik vooral wat oudere games die ik goedkoop via Steam kan kopen. Wel wil ik dat de videokaart toekomstbestendig is, zodat 'ie - net als de HD4850 destijds - een jaar of 4-5 meekan.

Er zit overigens geen haast bij. Mocht het dus aan te raden zijn om op een nieuwe productserie te wachten (weet niet wanneer die komt?), dan zou ik dat zeker kunnen doen. Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:30
Ellos schreef op woensdag 26 december 2012 @ 00:35:
[...]
Toen ik de bijgeleverde kabel gebruikte kreeg ik niet eens beeld, wss icm mn moederbord, naderhand een andere DP kabel geprobeerd, wel beeld maar ook crashen
Ik heb een andere kabel van DisplayPort naar mini DisplayPort merk Belkin dacht ik en die geeft ook problemen. Echter is de mini DP connector te klein om hem na te meten maar ik denk dat deze kabel op pin 20 ook contact maakt. Die kabel van Konig heb ik nagemeten en die maakt geen contact op pin 20 zoals het volgens de specificaties hoort en werkt dus probleemloos. Dikke kans dus dat je andere kabel ook niet voldoet aan de specificaties.
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:01:
Ik denk dat ik aan vervanging van mijn HD4850 toe ben. Ben erg tevreden over de kaart, die destijds in mijn ogen de beste prijs/kwaliteit-verhouding had voor mijn wensen.

Nu vraag ik me af of ATI nog steeds de beste keuze is. Kunnen jullie me hierover informeren? Mijn budget is rond de 150 euro; laten we zeggen maximaal 200 euro. Ik zoek een videokaart die hedendaagse games goed kan draaien. Dat hoeft niet met alle settings op "ultra" o.i.d., want ik game voornamelijk op de consoles. Op de PC speel ik vooral wat oudere games die ik goedkoop via Steam kan kopen. Wel wil ik dat de videokaart toekomstbestendig is, zodat 'ie - net als de HD4850 destijds - een jaar of 4-5 meekan.

Er zit overigens geen haast bij. Mocht het dus aan te raden zijn om op een nieuwe productserie te wachten (weet niet wanneer die komt?), dan zou ik dat zeker kunnen doen. Alvast dank.
Gezien je budget kom je uit bij de HD4850 van de huidige reeks, namelijk een HD7850. Echter verwacht ik niet dat dit een kaart is waar je de komende 4-5 jaar goed met mee kunt komen of je moet genoegen nemen dat je de settings geleidelijk omlaag moet brengen om spellen nog goed te kunnen spelen. Wat dat betreft kun je beter om de 2/2,5 jaar voor €200 een nieuwe kaart kopen dan eenmalig €500/€600 neer te leggen voor een dure videokaart en er 4-5 jaar mee doen. Uiteraard kun je ook over twee jaar een tweede HD7850 er bij kopen en cross-fire draaien, tegen die tijd zullen de drivers ook wel op orde zijn ;).

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 12:08
pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 jokerCard

pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)

Zijn dit niet dezelfde kaarten(hoewel de specificaties verschillend zijn?). Ik dacht dat ze beide gewoon de HD7870 waren maar ipv pitcairn gewoon een tahiti core hadden. Iemand enig dee?

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Damn... ze maken het wel steeds moeilijker heh met al die namen.,. x|
Hoeveel cores heeft die 7870 joker XT dan?

Wat doet die XT dan met die andere niet kan? Ik kan nergens info vinden.

Want die webshops liegen aangezien zowel de XT als non-xt 1536 hebben.. klopt geen zak van.. het is steeds weer andere info die je krijgt 8)7 8)7

[ Voor 136% gewijzigd door A87 op 27-12-2012 10:52 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:09
Sandert98 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 15:31:
[...]

Thanks, ik ga het proberen :) !
Al geprobeerd? Zo ja: heeft het geholpen?

Waarom draai je eigenlijk standaard op 80% fan speed? Werkt het automatische temperatuurprofiel niet, of hou je hem op 80% vanwege een overclock?

[ Voor 27% gewijzigd door Jorn1986 op 27-12-2012 11:19 ]

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
-The_Mask- schreef op donderdag 27 december 2012 @ 08:41:
De eerste is Pitcairn de tweede Tahiti.
Volgens mij krijg je bij de ene Dirt er gratis bij en bij de ander is een normale Joker Tahiti kaart zonder game.

Verwijderd

Volgens de meeste webshops is er toch wel een verschil, de XT is volgens mij gewoon de nieuwste uitgave die anders geclocked is en gebruik maak van een Tahiti chip. Ik zou in ieder geval gewoon naar de klok snelheden kijken, van de tahiti zou die 925 MHz moeten zijn met een boost van 975 MHz en het geheugen zou een effectieve klok van 6GHz moeten hebben.
A87 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:44:
Damn... ze maken het wel steeds moeilijker heh met al die namen.,. x|
Alleen Tahiti LE heeft met een beetje een vreemde naam de rest is vrij logisch. HD7930 was veel logischer geweest. Reden hiervoor is waarschijnlijk omdat dit beter verkoopt.
Hoeveel cores heeft die 7870 joker XT dan?
Pitcairn XT (HD7870) heeft 1280 streamprocessor welke allemaal zijn ingeschakeld.
Tahiti LE (HD7870 met extra achtervoegsel*) heeft 2048 streamprocessor maar daarvan werken maar 1536.

• Club3D Radeon HD 7870 jokerCard
• PowerColor PCS+ HD7870 Myst Edition
• Sapphire Radeon HD 7870 XT

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
Er is maar een pin 20 toch?....
Ik heb een kabel gehad die geen beeld gaf (pin 20 connected dus)
En daarna een kabel zonder pin 20 connected, wel beeld.

Helaas blijft hij bij de werkende kabel gewoon crashend uit slaap komen met displayport gebruik.
Dus ik zit nu op het andere protocol genaamd TMDS (DVI en HDMI) hiermee dus blijkbaar op een ander chip oid en dus geen last meer...
Jorick schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:55:
[...]

Ik heb een andere kabel van DisplayPort naar mini DisplayPort merk Belkin dacht ik en die geeft ook problemen. Echter is de mini DP connector te klein om hem na te meten maar ik denk dat deze kabel op pin 20 ook contact maakt. Die kabel van Konig heb ik nagemeten en die maakt geen contact op pin 20 zoals het volgens de specificaties hoort en werkt dus probleemloos. Dikke kans dus dat je andere kabel ook niet voldoet aan de specificaties.

[...]

Gezien je budget kom je uit bij de HD4850 van de huidige reeks, namelijk een HD7850. Echter verwacht ik niet dat dit een kaart is waar je de komende 4-5 jaar goed met mee kunt komen of je moet genoegen nemen dat je de settings geleidelijk omlaag moet brengen om spellen nog goed te kunnen spelen. Wat dat betreft kun je beter om de 2/2,5 jaar voor €200 een nieuwe kaart kopen dan eenmalig €500/€600 neer te leggen voor een dure videokaart en er 4-5 jaar mee doen. Uiteraard kun je ook over twee jaar een tweede HD7850 er bij kopen en cross-fire draaien, tegen die tijd zullen de drivers ook wel op orde zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorick schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:55:
Och, de HD4850 heb ik ook al een jaar of vier geloof ik. En de games die ik wil spelen, draaien allemaal nog wel goed genoeg. Maar ik zit nu op de grens dat een nieuwe kaart bijna nodig is, wil ik de games nog met een soepele framerate willen blijven spelen ;).

Denk inderdaad dat ik dan voor de "HD4850 van nu" moet gaan. Maar één vraag: enig idee wanneer de nieuwe productserie van ATI uitkomt? Als de HD7850 al lang op de markt is, kan ik beter even wachten denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Iemand al goede rumors wanneer die 8970 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:01:
7870 2gb......... koop er een die standaard al op 1100mhz draait, Nvidia vind ik nu echt belachelijk duur voor wat je krijgt, had zelf net een 680 verkocht.. vond em te traag voor die 500 euro en nu levert het nog wat op :z

Had gister 2e hands hier een 7870 OC op de kop kunnen tikke voor 175 euro incl verzenden ...

[ Voor 102% gewijzigd door A87 op 28-12-2012 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

A87 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:41:
Iemand al goede rumors wanneer die 8970 komt?
Waarschijnlijk wordt er wat meer bekend bij CES, dat is 8 - 11 januari. Dan is de HD8000 er dus nog niet, maar hopelijk worden er dan meer details en een datum bekend.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:30
Ellos schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:53:
Er is maar een pin 20 toch?....
Ik heb een kabel gehad die geen beeld gaf (pin 20 connected dus)
En daarna een kabel zonder pin 20 connected, wel beeld.

Helaas blijft hij bij de werkende kabel gewoon crashend uit slaap komen met displayport gebruik.
Dus ik zit nu op het andere protocol genaamd TMDS (DVI en HDMI) hiermee dus blijkbaar op een ander chip oid en dus geen last meer...

[...]
Klopt, elke DP connector heeft 20 pinnen. In de DisplayPort specificaties staat dat een scherm (beter bekend als "sink") stroom moet zetten op de inkomende DP connector (hier word pin-20 voor gebruikt, DP_PWR). Verder staat er in de specificaties dat een videokaart (beter bekend als "source") ook stroom moet zetten op de uitgaande DP connector. De gedachte om zowel op de "source" als "sink" stroom te zetten is dat tussenliggende apparaten dan ook van stroom worden voorzien, vooral nuttig als je meerdere DP apparaten wilt doorlussen (daisy chainen). Echter staat er ook expliciet in de specificaties dat wanneer je een source rechtstreeks aansluit op een sink (videokaart > monitor) dan mag er GEEN verbinding/contact/power zijn op pin-20 want dit zorgt voor allerlei problemen zoals jij ook al gemerkt hebt.

Ik heb nu zelf drie DP kabels waarvan er één aan de specificaties voldoet (die van Konig) en die werkt naar behoren. Met de andere twee kabels (een Delock en een kabel die ik bij mijn Dell monitor kreeg) treden er verschillende problemen op. Meestal wil de computer niet eens starten als ik één van de twee foute kabels gebruik. Als de PC wel start dan gaat het sowieso mis zodra de computer ontwaakt uit slaapstand en gebeurt er één van de volgende dingen:
  • de BIOS van de videokaart crasht (denk ik) en de hele computer slaat vast. Ik moet dan de computer uitzetten door de stroomkabel er uit te halen of de aanknop 5 seconden ingedrukt houden. Zolang de monitor nog is aangesloten komt de computer meestal niet eens door de POST heen. Ik moet de monitor ontkoppelen en de PC powercyclen om überhaupt weer te kunnen booten.
  • de computer komt uit slaapstand (computer is via RDP te bereiken) maar de monitor ontwaakt niet uit stand-by en lijkt het er dan op dat het scherm gecrasht is. De enige oplossing is dan om de stroom- en DP-kabel uit het scherm te halen, 10 seconden te wachten en de kabels weer aan te sluiten zodat ik (meestal) weer beeld krijg.
Voor zover ik weet zijn de problemen die jij beschrijft geen fout/bug in je videokaart of je monitor maar is je kabel de boosdoener (ook al krijg je beeld). Of je kabel voldoet aan de specificaties kun je eenvoudig controleren door een multimeter te pakken, in beide connectoren op pin-20 een test-probe zetten en kijken of je een weerstand kunt meten (weerstand is heel laag). Zo ja dan heb je een kabel die je kunt gebruiken om andere apparaten via DP door te lussen (daisy chainen) en zo niet dan heb je een kabel die voldoet aan de specs en geschikt is om een monitor rechtstreeks aan te sluiten op een videokaart. Een andere oplossing is inderdaad gebruik maken van DVI maar dan moet je ook maar net dual-link DVI aansluiting voor handen hebben als je een Dell U2711 op de native resolutie wilt aansturen. Overigens is die DVI connector echt een ruk connector om aan te sluiten :/, DP-kabel werkt veel sneller en eenvoudiger.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:21:
[...]

Denk inderdaad dat ik dan voor de "HD4850 van nu" moet gaan. Maar één vraag: enig idee wanneer de nieuwe productserie van ATI uitkomt? Als de HD7850 al lang op de markt is, kan ik beter even wachten denk ik. :)
Denk dat je die vraag beter in dit topic kunt stellen. Maar om toch een wilde gok te doen, de kaarten in de HD7800 reeks zijn begin maart van dit jaar aangekondigd maar waren pas eind maart/begin april mondjesmaat te koop. Logischerwijs zou je zeggen dat de opvolger op zijn vroegst pas eind maart 2013 beschikbaar is. Daarbij moet je nog rekening houden dat bij de introductie de prijzen hoger liggen dan wat ze nu zijn. Qua prijs/prestatie verhouding is dit een beter moment om te kopen dan vlak na een launch. Ze zeggen wel eens "de beste computer koop je morgen (of vlak voor je dood)" maar op die manier blijf je wachten en zit je ondertussen met lege handen. Ik denk dat het zeker nog wel 5 maanden gaat duren voordat je een HD8850 kunt kopen voor < €200. In die tijd kun je al heel veel plezier beleven aan een HD7850!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de beschrijving van de functie van de pinnen bekijk (Wikipedia: DisplayPort) dan denk ik dat pin 19 [return for power] als pin 20 [power] ongebruikt moeten blijven bij apparaten die een eigen stroomvoorziening hebben.

EDIT: In die zin ben ik van mening dat de fabrikanten van randapparatuur fout zitten. Wanneer het betreffende apparaat een eigen stoomvoorziening (nodig) heeft, dan zouden zijn pin 19 & 20 niet moeten gebruiken. Dat geldt dus in ieder geval voor externe / desktop monitoren.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Iemand nog ervaring met 7950 crossfire??? Microstutter? of niet? Mischien haal ik een crossfire setje, is lekker snel voor wat je er voor betaald iig..

Aan de andere kant... typisch weer een rot tijd om nu een kaart aan te schaffen idd. ik wacht even tot half januari voor nieuws over 8000 serie of mischien zelfs gk110

:O

[ Voor 79% gewijzigd door A87 op 28-12-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50
A87 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:10:
Iemand nog ervaring met 7950 crossfire??? Microstutter? of niet? Mischien haal ik een crossfire setje, is lekker snel voor wat je er voor betaald iig..

Aan de andere kant... typisch weer een rot tijd om nu een kaart aan te schaffen idd. ik wacht even tot half januari voor nieuws over 8000 serie of mischien zelfs gk110

Maar als je blijft wachten ga je nooit een kaartje kopen ;)

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Naja, net een verkocht omdat ik de games die er nu zijn toch heb gezien zoals Far Cry 3 en BF3 ;).. daarentegen is benchmarken wel leuk. Dus alleen daar voor is het al vet... ik wil sowieso 2 kaarten alleen al voor benchmarken _/-\o_

heb ook nog eerst een reparatie aan mijn auto, voordat ik weet hoeveel geld ik kan besteden ...

[ Voor 58% gewijzigd door A87 op 28-12-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Nieuwe PC eindelijk inelkaar gezet, wil ik hem starten, blauwe vertical lines op mn beeldscherm vanaf de bios. Bios even op internal graphics card gezet, ging perfect. Op oude pc ook geen probleem..

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 296,50€ 296,50
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 119,45€ 119,45
1XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation€ 329,-€ 329,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 82,50€ 82,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 93,97€ 93,97
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9€ 78,40€ 78,40
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,99€ 16,99
1XFX Pro 550W€ 54,50€ 54,50
1Samsung 830 series 256GB€ 174,24€ 174,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.280,54

Wat kan het zijn? Heb ook gekeken of ik de juiste connectors gebruik (8 pins en niet 6 pins) etc...maar dat was ook het probleem niet. RMA-tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
whoops delete deze.

[ Voor 96% gewijzigd door nebur86 op 29-12-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

kijk eens of de gpu datzelfde doet in een andere pc. zo wel, rma die shit :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
Fordox schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:14:
kijk eens of de gpu datzelfde doet in een andere pc. zo wel, rma die shit :)
ugh, dat wordt weer sleutelen vanavond, en dan tot de conclusie komen dat ik weer een weekje moet wachten op een nieuw exemplaar. Bleh, heb er nu al geen zin in :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Voor de grap nu een 7870 er in, alleen ff om te testen, voor een vriend is die kaart.
Heb zelf een i5 Quad op 4ghz

Damn wat traag :D ..... spellenzonder AA op 1920x1080pzoals Metro 2033 worden al erg zwaar voor zon 7870... maja 165 euro was ook niet duur...

BF3 vond ik onspeelbaar op High @ 1920x1080p.
maarja, weet ik iig dat als ik nog een wat wil ik echt 2 high-end kaarten wil.

Die 7870 gaat een 8800GTX vervangen dus een miskoop kan het niet zijn..
2 GB + toekomst +zuinig zijn eigenlijk al zat.

Denk dat die kerel er wel blij mee is. als je een 8800 GTX gewend bent :+ :+ :+ :+ :+
Tja zijn E8400 zal ik wel op 4Ghz zetten, dan kan het allemaal net aan

[ Voor 44% gewijzigd door A87 op 29-12-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:28
A87 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:10:

*snip*

[ Voor 34% gewijzigd door azerty op 08-01-2015 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:54
Ik moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben van mijn sapphire 7970 dual-x.
Het overklokken valt wel tegen, games willen nog weleens zonder reden crashen naar de desktop met een magere overclock van 1100/1450. En ik was niet zo tevreden over de temps met een voltage verhoging en 1200 of 1250 (alweer een tijdje geleden. Temperatuur was iets van 80 graden met een fan die te hard ging, al zou ik hier natuurlijk nog aan kunnen sleutelen.

Maar daar zie ik het nut dus niet voor. Ik heb sinds 2 weken een 1440p scherm, en de 7970 draait alles moeiteloos op ultra (MSAA en dat soort dingen wel lager, heb je toch niet echt nodig op 1440p :P). BF3 draait als een zonnetje en ziet er goed uit! Misschien dat het niet op een constante 60 fps loopt. Maar het loopt vloeiend en daar gaat het om :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 09:46
Heeft er iemand ook ervaring met de XFX 7970 Double Dissipation?

Volgens de reviews is dit een vrij stille kaart( reviews: XFX en Asus HD 7970-kaarten in de ring), maar de HD7950 versie met dezelfde koeler schijnt (in de review reviews: AMD's HD 7950: betaalbare snelheid ) weer heel veel lawaai te maken...
16 dB(A) verschil met dezelfde koeler?? 8)7
Dat ligt dus aan het fan profiel waarschijnlijk, maar bij de review van de 7970 staan nergens de temps die de kaart haalt. ;( Kan je wel een stille kaart hebben, maar als de temps daardoor naar 80+ gaan blijft er weinig ruimte over voor overclocken. Nu kan je wel custom fan profielen maken met software zoals MSI Afterburner, maar het liefst heb ik daar geen geklooi mee. :+

Ik heb een 7950 gehad van sapphire( 950mhz edition) met een Dual-X koeler die prima koelde en nog maar net hoorbaar was boven de casefans uit als je aan het gamen was.
Met de clocks op 1100/1400 werd ie niet warmer dan 73 graden tijdens gamen/benchen.
Alles stock niet warmer dan 68.

Ik zoek een nieuwe 7970 die goed koelt en lekker stil is, de prijzen van de XFX kaarten zijn op dit moment vrij gunstig maar ik twijfel of deze kaarten on het gamen wel stil en koel blijven.
Het zou mooi zijn als de 7970 van XFX even goed koelt als de koeler van sapphire..

Weet iemand hier iets meer over? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een toeval Wllmz: Ik ben in de markt voor een snellere GPU, en kijk nu naar de XFX 7850 DD. Ik heb berichten gelezen dat die behoorlijk stil is. Ben ook benieuwd naar de XFX Double Dissipation koelers.

Ik zoek naar een stille snelle GPU omdat ik veel video afspeel met madVR. En madVR gebruikt shaderprogramma's om te renderen (grootte schalen, yCMS etc.). Je krijgt verrassend goed beeld, maar het kost ook verrassend veel GPU-kracht.

Bijvoorbeeld mn HD5770 draait bij schalen soms bijna max. en wordt heet, waarna de erg luidruchtige fan knalhard aan de gang moet. 720p/1080p @ 60 fps red ie dus niet. En dat moet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zelf zit ook al te kijken naar nieuwe videokaart omdat de prijzen erg gunstig zijn van de 7950.
Zit nu met een CFX6950 en wil die denk ik vervangen voor CFX 7950.

Maar aan de andere kant, kan ik nog beter wachten op de nieuwe generatie die eraan komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Ik wacht ook nog ff.. euro of 800 opzij gezet.. maar ik werk nu ook weer ff met een 8800gtx.
Zit ook ff te kijken wat ik wil, iig is de 7950 wel gunstig,, maar aan de andere kant een 580 is ongeveer net zo snel als je die 7950 op 800mhz laat.... dus het is ff kijken wat die 8000 serie doet voordat ik zomaar weer ga shoppen

Crossfire 8970 kan ook nog }:O

[ Voor 152% gewijzigd door A87 op 02-01-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
Net mijn nieuwe Gigabyte HD7950 Windforce 3 binnen, installen ging prima en hij lijkt ook prima te werken. Vreemde is alleen dat GPU-z aangeeft dat de bus interface 1.1 @ 16x is terwijl mijn moederbord(msi p55-gd65) 2.0 x16 zou moeten ondersteunen? Bios is de nieuwste versie en de kaart zit in het slot die het dichtstbij de CPU zit, verder zit er niets anders in de PCI-e slots. Heb ook al een paar keer die render test gedaan zonder succes, o en power saving opties staan ook uit.

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/13/01/02/tq.png

Iemand enig idee?

[ Voor 9% gewijzigd door WolfsRain op 02-01-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Techpowerup zegt ook dat mijn 8800 gtx op 670 mhz draait wat compleet onzin is.
En ook PCI-E 1.1 wat ook onzin is

Daarnaast gaf het bij een GTX680 meerdere fouten weer

[ Voor 38% gewijzigd door A87 op 02-01-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 19:54
Hij draait alleen op topsnelheid onder belasting. Druk maar eens op het vraagtekentje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
Zeara schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:37:
[...]

Hij draait alleen op topsnelheid onder belasting. Druk maar eens op het vraagtekentje ;)
Dat heb ik dus al gedaan, en verandert niets(zie ook mijn originele post) :)

Toch maar even een 3mark11 gedaan, volgensmij is de score gewoon prima?

http://i48.tinypic.com/122yale.png

[ Voor 20% gewijzigd door WolfsRain op 02-01-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes nog terugkomen op Verwijderd in "AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1"
en WllmZ in "AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1" . Het ging daar niet op de fps ftw!!!~~oneone maar om de vraag of die koelers stil zijn. Ik hoop dat iemand op dat punt nog iets kan toevoegen, zodat ik in ieder geval een afgewogen keuze kan maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
En zou je bij de XFX HD7950 Black Edition ook een andere BIOS erop kunnen flashen met een ander fan profiel? Want het is een beetje absurd dat de kaart zijn temps onder de 60 wil houden.
Onder de 80 is wat realistischer en scheelt denk ik al een hoop lawaai.. maar hoeveel? Zoveel vragen.. :/

Oh en de Sapphire HD 7950 Boost 3GB GDDR5 is ook wel interessant... Maar zal die BOOST niet in de weg zitten tijden overclocken? :?

[ Voor 19% gewijzigd door WllmZ op 03-01-2013 04:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik heb een korte vraag, ik heb gisteren mijn pc besteld via de BBG alleen tot mijn spijt had zercom niet de:
Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)
Ik zag dat ze wel de:
Club3D Radeon HD 7870 royalQueen
aanbieden. Ik heb alleen zo snel niet de verschillen kunnen vinden behalve de prijs. Weten jullie of dit een acceptabele vervanger is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
@Alwinonline

De Jokercard heeft eigenlijk een chip van een 7950/7970 (tahiti) waardoor deze dus een stuk sneller is dan een normale 7870.
In sommige benchmarks is deze zelfs iets sneller dan een stock 7950.
Maar de kaart is niet stil te noemen volgens de reviews.
Hier kan je er meer over lezen:
http://nl.hardware.info/r...b-review-stiekem-een-7950!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Niet online
WllmZ schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:16:
@Alwinonline

De Jokercard heeft eigenlijk een chip van een 7950/7970 (tahiti) waardoor deze dus een stuk sneller is dan een normale 7870.
In sommige benchmarks is deze zelfs iets sneller dan een stock 7950.
Maar de kaart is niet stil te noemen volgens de reviews.
Hier kan je er meer over lezen:
http://nl.hardware.info/r...b-review-stiekem-een-7950!
bedankt voor dit interessante artikel, helaas gaf zercom aan niet te weten wanneer deze te leveren in dus ik heb de standaard 7870 besteld, wel zonde als ik het zo lees maar aan de andere kant is de zwaarste game die ik speel diablo 3 wat volgens mij geen problemen meot opleveren bij een van beide kaarten. In de toekomst kan er altijd nog geupgrade worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:06
WllmZ schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 04:49:
En zou je bij de XFX HD7950 Black Edition ook een andere BIOS erop kunnen flashen met een ander fan profiel? Want het is een beetje absurd dat de kaart zijn temps onder de 60 wil houden.
Onder de 80 is wat realistischer en scheelt denk ik al een hoop lawaai.. maar hoeveel? Zoveel vragen.. :/

Oh en de Sapphire HD 7950 Boost 3GB GDDR5 is ook wel interessant... Maar zal die BOOST niet in de weg zitten tijden overclocken? :?
Ik heb zelf een Fan profile gemaakt via MSI afterburner welke bij het opstarten wordt geladen. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
Dennism schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:35:
[...]

Ik heb zelf een Fan profile gemaakt via MSI afterburner welke bij het opstarten wordt geladen. Werkt perfect.
Mag ik weten welke kaart je hebt? en hoe hoog de temps max worden en hoe snel de fan(s) dan draaien? Hoeveel geluid dit ongeveer maakt?

Ben namelijk zeer benieuwd. :>

@Alwinonline:
Voor diablo 3 zal de kaart RUIM voldoende zijn inderdaad, een gewone 7870 ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
WllmZ schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:06:
[...]

Mag ik weten welke kaart je hebt? en hoe hoog de temps max worden en hoe snel de fan(s) dan draaien? Hoeveel geluid dit ongeveer maakt?

Ben namelijk zeer benieuwd. :>

@Alwinonline:
Voor diablo 3 zal de kaart RUIM voldoende zijn inderdaad, een gewone 7870 ook wel ;)
Ik heb dezelfde kaart als jij de XFX Black Edition DD. Bij gamen (wow) blijft de kaart zo'n 65-70 graden bij een fan snelheid van ~45% afhankelijk van de belasting van de kaart. Bij het standaard fan profile blijft ie iets koeler, maar draait de fan ook al een stukje hoger, en stuk meer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik heb ook mijn tweede 7870 even besteld :)
alleen jammer dat dit nu een andere versie is, de normale PCS+ editie van powercolor word niet meer verkocht en de DiRT edition komt pas halverwege januari binnen. dus nu maar hopen dat dat een beetje snel gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Laatst online: 19-09 09:03
WllmZ schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 04:49:

Er staat op de XFX site van wel, maar ik kon hem niet vinden. Heb een ticket geopend hierover.
Outcome zal ik je laten weten. :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
ben ik ook wel benieuwd naar, bij mij staat het er ook, maar is er niets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Dennism schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:51:
ben ik ook wel benieuwd naar, bij mij staat het er ook, maar is er niets te vinden.
Ik zal de files (mits ik ze krijg) wel doorlinken / uploaden.
Blijft de XFX support afdeling ook gespaard van alle tweakers. >:)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

kun je niet met afterburner er een ander fan profiel op gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Fanatix schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:29:
[...]

Er staat op de XFX site van wel, maar ik kon hem niet vinden. Heb een ticket geopend hierover.
Outcome zal ik je laten weten. :)
Response van XFX:
Hi Jesper, thanks for your message. There are no BIOS updates available for your graphics card,

Vreemd dat het wel op de site staat, maar dat zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatix schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:24:
[...]

Response van XFX:
Hi Jesper, thanks for your message. There are no BIOS updates available for your graphics card,

Vreemd dat het wel op de site staat, maar dat zal wel aan mij liggen.
leuk standaard-antwoord. Had je eigenlijk kunnen verwachten, ik denk zelfs dat de meeste fabrikanten zo zullen reageren om te voorkomen dat iedereen maar biossen gaat flashen en het aantal (mogelijk) gebrickte kaarten oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:53:
[...]

leuk standaard-antwoord. Had je eigenlijk kunnen verwachten, ik denk zelfs dat de meeste fabrikanten zo zullen reageren om te voorkomen dat iedereen maar biossen gaat flashen en het aantal (mogelijk) gebrickte kaarten oploopt.
Klopt, na verdere navraag bleek er wel een update te zijn.
Maar die was voor een andere revisie kaarten dan de mijne. (ik heb een FX-795A-TDBC)
Ik blijf in ieder geval nog even doorvragen en kijken of er nog iets uit te slaan valt.

Semi offtopic:
Hun support reageert wel lekker snel, iedere 10 minuten wel een reactie ontvangen van ze.
En ze denken ook mee. Kuddo's voor XFX so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Nevermind iemand heeft er een gestuurd :)

[ Voor 97% gewijzigd door A87 op 04-01-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Tweakertje hier stuurde er al een op :) . geregeld.

Heb nu 1 kaart draaien, morgen krijg ik die bridge. Nog thnx voor pms :P.

ff korte bench gedraaid die me erg boeide
Metro 2033.. max zonder physx en zonder dof..

Radeon 7950 @ 1050/6Ghz
54 fps....

GTX 680 @ 1,3Ghz/7Ghz = 53 fps..

[ Voor 56% gewijzigd door A87 op 04-01-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een 7970 Sapphire OC edition, maar het valt mij op dat ik er een VGA kabel heb bijgekregen maar deze is op geen enkele manier aan te sluiten op de kaart! Beetje apart? Heb ook HDMI kabel gekregen en een HDMI>DVI en DVI, dus ik heb wel DVI nu. Waarom geven ze dan die VGA kabel erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

FF BELANGRIJK!! Ik had dus alleen van die mini crossfire kabeltjes bij mijn 7950 XFX!!! Echt geen aanrader als je een lange kabel nodig hebt

[ Voor 78% gewijzigd door A87 op 04-01-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:34:
Ik heb sinds kort een 7970 Sapphire OC edition, maar het valt mij op dat ik er een VGA kabel heb bijgekregen maar deze is op geen enkele manier aan te sluiten op de kaart! Beetje apart? Heb ook HDMI kabel gekregen en een HDMI>DVI en DVI, dus ik heb wel DVI nu. Waarom geven ze dan die VGA kabel erbij?
Je krijgt geen monitor kabels bij de videokaart normaal gesproken die zitten bij de monitor, dus iets klopt er niet. ;) Dat er een VGA kabel bij de monitor zit is niet vreemd, voor aansluiten van het scherm op een computer zonder DVI, HDMI of Display Port.
A87 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:39:
FF BELANGRIJK!! Ik had dus alleen van die mini crossfire kabeltjes bij mijn 7950 XFX!!! Echt geen aanrader als je een lange kabel nodig hebt
Er is maar één maat CrossFire kabel en deze heeft de juiste lengte als je de videokaarten op de juiste manier plaatst.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Ik heb spacing tussen mijn boards omdat ik 3x PCI-E heb. en die 1e en 3e zijn de 8x sloten en die middelste is een 4x slot.. dus heeft geen zin om daar op te gaan draaien!

Er zijn echt wel meerdere crossfire maten aangezien ik laatst een 7870 had die een crossfire kabel had bijgeleverd van 10 cm ongeveer.

[ Voor 93% gewijzigd door A87 op 04-01-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Nog even mijn ervaring VS GTX 680 Lightning vs 7950. (680 1,3ghz en 7950 1050)

de 7950 is veel soepeler in games ook in nvidia ready games zoals metro 2033 en dit heeft niets met settings
iig beweegt de muis veel meer smooth... speelt gewoon beter, zelfde fps
het geheugen van de radeon kaart loopt ook lekker vol kan ook hier aan liggen?

Ligt ook niet aan mijn 1200w voeding.

Ik had ook ff met wat UT2004 spelers gesproken en sommige die zeiden ook al dat ze liever AMD hadden omdat nvidia niet lekker speelt

[ Voor 174% gewijzigd door A87 op 04-01-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:28:
[...]

Je krijgt geen monitor kabels bij de videokaart normaal gesproken die zitten bij de monitor, dus iets klopt er niet. ;) Dat er een VGA kabel bij de monitor zit is niet vreemd, voor aansluiten van het scherm op een computer zonder DVI, HDMI of Display Port.
Ik zie het al, de VGA was van mijn monitor inderdaad. Maar ik kreeg er wel een HDMI kabel bij met HDMI>DVI hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
Ik heb de 7950 nu zo'n twee weken maar ben niet helemaal tevreden. Momenteel heb ik de 12.11 beta 11 drivers. Ik heb veel last van microstutter in fifa 13, far cry 3 etc. Ik heb geprobeerd het op te lossen door frames te limiteren met msi afterburner en dxtory maar dit bied geen oplossing. Neig nu erg naar het verkopen van deze kaart en een nvidia 660ti te kopen. Zou amd nog met een fix komen of weet iemand anders een oplossing?

edit: het lijkt na een bios update verholpen te zijn :D

[ Voor 6% gewijzigd door androidlover op 05-01-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
androidlover schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:05:
Ik heb de 7950 nu zo'n twee weken maar ben niet helemaal tevreden. Momenteel heb ik de 12.11 beta 11 drivers. Ik heb veel last van microstutter in fifa 13, far cry 3 etc. Ik heb geprobeerd het op te lossen door frames te limiteren met msi afterburner en dxtory maar dit bied geen oplossing. Neig nu erg naar het verkopen van deze kaart en een nvidia 660ti te kopen. Zou amd nog met een fix komen of weet iemand anders een oplossing?

edit: het lijkt na een bios update verholpen te zijn :D
Vreemd idd. Ik heb ook zowel met de 6 als 7 serie de afgelopen tijd problemen gehad met de 12.10 en 12.11 drivers, vooral met overclocen. ook zonder overclocken in bijvoorbeeld far cry 3 met een HD7950 op 1100mhz maar 17 fps als ik op een berg stond met veel uitzicht. stond ik gewoon op sea-level had ik nergens last van (60-fps). heel raar. Een maatje van me heeft een GTX460 2Win en die haalt nog betere framerates dan ik met dezelfde instellingen. :(
Zodra ik in msi afterburner of trixx de 'unofficial overclocking' aanzette, ( maakt niet uit of het nou met de 6 of 7 serie was, crossfire of niet ) begon het hele scherm te trippen als ik de clocksnelheid ook maar met 1 mhz veranderde.
Zodra ik 'unofficial overclocking' uitzette maar gewoon in CCC 10mhz overclockte niks aan de hand... dus het is zowieso een driver conflict met CCC 12.10/12.11 vs msi afterburner 2.3.0 en trixx...

Heb verder alles al gebprobeerd;
andere kabeltjes etc, andere voeding, ander mobo, andere RAM slots en andere reepjes, andere cpu, meerdere amd kaarten, zelfd andere HDD en kast... Ohja nieuwe windows install ook nog uiteraard.

Leek eerst op een hardware probleem, maar blijkt dus toch aan ccc icm met afterburner of trixx te liggen.

Sinds ik nieuwe amd drivers heb is het mis met overclocken, ook al is het maar 1mhz.
Ik lees er op overclock.net (zal later nog even naar de post zoeken) hier en daar wat dingen over, maar het lijkt net of er maar weinig mensen zijn die hier echt last van hebben.

Hier ook nog mensen die er toevallig last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
AMD heeft latency issues welke zeer waarschijnlijk de oorzaak zijn van wat jullie ervaren. Je zult denk ik je hoop moeten vestigen op fix drivers/caps.

Zie onderstaande artikelen.

http://techreport.com/rev...orce-gtx-660-ti-revisited

http://techreport.com/rev...7950-stumble-in-windows-8

http://techreport.com/rev...tured-on-high-speed-video

http://techreport.com/blo...-our-game-testing-methods
Speaking of follow-up, I know many of you are wondering how AMD plans to address the frame latency issues we've identified in several newer games. We have been working with AMD, most recently running another quick set of tests right before Christmas with the latest Catalyst 12.11 beta and CAP update, just to ensure the problems we saw weren't already resolved in a newer driver build. We haven't heard much back yet, but we noticed in the B3D thread that AMD's David Baumann says the causes of latency spikes are many—and he offers word of an impending fix for Borderlands 2:

There is no one single thing for, its all over the place - the app, the driver, allocations of memory, CPU thread priorities, etc., etc. I believe some of the latency with BL2 was, in fact, simply due to the size of one of the buffers; a tweak to is has improved it significantly (a CAP is in the works).

This news bolsters our sense that the 7950's performance issues were due to software optimization shortfalls.
We saw spiky frame time plots with BL2 both in our desktop testing and in Cyril's look at the Radeon HD 8790M, so we're pleased to see that a fix could be here soon via a simple CAP update.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
Help!!!! schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:27:
^
AMD heeft latency issues welke zeer waarschijnlijk de oorzaak zijn van wat jullie ervaren. Je zult denk ik je hoop moeten vestigen op fix drivers/caps.

Zie onderstaande artikelen.

http://techreport.com/rev...orce-gtx-660-ti-revisited

http://techreport.com/rev...7950-stumble-in-windows-8

http://techreport.com/rev...tured-on-high-speed-video

http://techreport.com/blo...-our-game-testing-methods

[...]
Het is inderdaad hopen op een fix. Als deze fix de latency issues niet kan verhelpen ga ik toch maar voor een nvidia kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar ik lees op een aantal plekken op internet dat je bij aanschaf van een 79XX-kaart (ik overweeg zelf een 7970 te kopen) een aantal games cadeau krijgt. Het zou dan gaan om Far Cry 3, Hitman 3 en Sleeping Dogs.
Zijn er mensen hier die dat kunnen bevestigen? Da's best een leuk extraatje natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:11:
Misschien een stomme vraag, maar ik lees op een aantal plekken op internet dat je bij aanschaf van een 79XX-kaart (ik overweeg zelf een 7970 te kopen) een aantal games cadeau krijgt. Het zou dan gaan om Far Cry 3, Hitman 3 en Sleeping Dogs.
Zijn er mensen hier die dat kunnen bevestigen? Da's best een leuk extraatje natuurlijk :)
Jep heb em mogen ontvangen bij een HD7950 van MSI van 4launch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:13:
[...]

Jep heb em mogen ontvangen bij een HD7950 van MSI van 4launch ;)
Thanks voor je reactie :)
Kreeg je ook echt meerdere games? En is het zo dat dat gebonden is aan de fabrikant en aan de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:48:
[...]

Thanks voor je reactie :)
Kreeg je ook echt meerdere games? En is het zo dat dat gebonden is aan de fabrikant en aan de winkel?
Ik had alle games, far cry via uplay, hitman en sleeping dogs via steam en MoH nooit iets mee gedaan

Tevens is de aktie van AMD uit en niet via fabrikanten of winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
yzx schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:11:
[...]

Ik had alle games, far cry via uplay, hitman en sleeping dogs via steam en MoH nooit iets mee gedaan

Tevens is de aktie van AMD uit en niet via fabrikanten of winkels
Waar kan je dat evt. claimen dan?
Ik heb in december een XFX 7950 gekocht maar geen voucher voor extra games o.i.d. gehad. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
Fanatix schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:35:
[...]

Ik heb in december een XFX 7950 gekocht maar geen voucher voor extra games o.i.d. gehad. :(
Bij mijn Gigabyte HD7950 Windforce 3 zat ook geen voucher oid.

http://blogs.amd.com/play/this-holiday-never-settle/

Ah is uberhaupt alleen bij wat geselecteerde kaarten zie ik nu:

http://www.alternate.nl/html/themeworld.html?docId=4542 en op=op.

[ Voor 23% gewijzigd door WolfsRain op 06-01-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
BlackR schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:51:
[...]

Bij mijn Gigabyte HD7950 Windforce 3 zat ook geen voucher oid.

http://blogs.amd.com/play/this-holiday-never-settle/

Ah is uberhaupt alleen bij wat geselecteerde kaarten zie ik nu:

http://www.alternate.nl/html/themeworld.html?docId=4542 en op=op.
Duidelijk, zo 1,2,3 zie ik alleen Alternate als NL winkel er tussen staan. Maar dit is alleen met de 77xx en 78xx series.
Helaasch dus! :)

* Correctie: Op de site van Alternate staan dus ook 79xx modellen maar niet van XFX in dit geval.

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
@Help!!!!

Ja ik denk dat dat de problemen zijn die ik ingame heb... maar niet bij alle games, alleen bij Far Cry 3 tot nu toe.. Bf3 niet.

Dat overclock probleem is ook een nachtmerrie.

Nog nooit zoveel problemen gehad met drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Fanatix schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:35:
[...]

Heb alleen ervaring met 4Launch en duitse winkels.

Heb verschillende via twitter ook proberen hun code te claimen bij AMD zelf, als dit succesvol was geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eergisteren een hd7950 ontvangen, en nu zit ik te twijfelen of al eerder last had van banding of dat het door de 7950 komt. Zouden jullie dus kunnen kijken of jullie op deze afbeelding banding zien? http://oi49.tinypic.com/5yrgir.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Ik had ook geen games meegekregen en ik kocht 2 x een 7950. maarja, zal die games bewust ook niet kopen dan

[ Voor 39% gewijzigd door A87 op 06-01-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

tja dan moet je net een webshop hebben die de never settle actie ondersteund.
jammer dat dat niet standaard overal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Ik wist niet van die actie tot nu... maarja.
Wat halen julli voor clocks op een 7950?

Ik heb er dus 2 maar ik haal maar 1000mhz per gpu zonder extra voltage... is dit normaal?

[ Voor 66% gewijzigd door A87 op 07-01-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:29
Hoi,

Na mijn 5870 crossfire setup verkocht te hebben, ben ik op zoek gegaan naar een vervanger.

Met een beetje hulp van een, bij jullie bekende tweaker ;-), ben ik uiteindelijk gegaan voor de

pricewatch: XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation

Wie van jullie heeft ook een dergelijke kaart, heb je eventuele tips, en welke drivers kan ik het beste nemen? Gewoon de laatste, ?

Grt, Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb mijn Sapphire OC 7870 overgelockt naar deze waardes maar na 10 minuten BF3 bv schommelt de temperatuur tussen 80 & 90°. Ik vraag mij nu af wat de max temps zijn?

Mijn kast is een Silencio 550 waarin veel dempings materiaal inzit, nochtans heb ik een goede airflow met in & out take fans maar die draaien bewust op 40% omdat ik geen herrie wil. De GPU fan heb ik ook ingesteld tussen 40 & 50%.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/fbapms.jpg

Ik weet 't de vcore staat op max maar als ik die lager zet dan crasht de kaart redelijk snel.

Met deze mildere overclock stijgt de temp naar slechts max 75°, maar ik had graag het maximum eruit geperst :p

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/148k5qt.jpg

Enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

probeer een lage memory clock en een hogere coreclock.

Mijn 7870 draait standaard 1225 op de memory en 1100 op de core, met volgens mij 1,21V.
Ik heb er nog niet veel meer uit getrokken.

en alsjeblieft, doe je kaart dat niet aan met die temperaturen. wees lief voor hem :P

[ Voor 18% gewijzigd door Fordox op 07-01-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thanks voor de tip, ik hou je op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

1,219v*

volgens open hardware monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Fordox schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:05:
en alsjeblieft, doe je kaart dat niet aan met die temperaturen. wees lief voor hem :P
:? Een videokaart mag best 90 graden aantikken, zolang je maar niet constant voorbij de 95 graden of zo komt dan is er niks aan de hand :)

1900XTX = 89/92 graden stressed. Zelfs passief 100-115 graden, maar dat moet je dus niet doen :P
5870 = ergens tussen de 80 en 90 graden stressed.

5770 die ik tijdelijk had deed iets van 67/75 graden geloof ik, omdat die langzamer is en minder heet werd !!

Enige wat hiervan echt afwijkt zijn de laatste 6xx kaarten van nVidia die willen het liefst onder de 80 a 75 graden blijven, vanwege dat extra boost gebeuren :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik zie het persoonlijk liever niet boven de 85 graden :P

die herrie alleen al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvvugt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-08 18:49
Persoonlijk heb ik nergens last van nu met mijn 7950.
Toen ik twee monitoren hier op had aangesloten was dat wel een ander verhaal.
Ik draaide toen op ongeveer 70 graden idle, dit probleem heb ik opgelost door simpelweg mijn 2e monitor in mijn ingebouwde GPU te steken.

Nu draait mijn 7950 twinfrozr 3 van MSI hierop:
1000 core clock
1575 memory clock
1018 voltage

Deze resultaten zijn behaald met MSI afterburner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Tvvugt schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:04:
Ik draaide toen op ongeveer 70 graden idle, dit probleem heb ik opgelost door simpelweg mijn 2e monitor in mijn ingebouwde GPU te steken.

1000 core clock
1575 memory clock
1018 voltage

Eigenlijk best een goede tip, zal ik vanavond ook eens proberen! :)
Wat zijn je idle temps met je huidige setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:50
BlackR schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:48:
Net mijn nieuwe Gigabyte HD7950 Windforce 3 binnen, installen ging prima en hij lijkt ook prima te werken. Vreemde is alleen dat GPU-z aangeeft dat de bus interface 1.1 @ 16x is terwijl mijn moederbord(msi p55-gd65) 2.0 x16 zou moeten ondersteunen? Bios is de nieuwste versie en de kaart zit in het slot die het dichtstbij de CPU zit, verder zit er niets anders in de PCI-e slots. Heb ook al een paar keer die render test gedaan zonder succes, o en power saving opties staan ook uit.

[afbeelding]

Iemand enig idee?
Heb hetzelfde probleem gehad :Y
Bij GPU-Z bleef hij maar 16* 1.1 aangeven ,onder belasting.
Het was ook goed te merken in games dat er iets niet helemaal goed zat.

Oorzaak hier was (weer) het moederboord :X
(Z77 Extreme4)

Update de BIOS van je moederboord naar de laatste versie en update je moederboord driver naar de laatste versie.

Als het nog niet werkt kan je dit nog proberen :
Kijk in BIOS of je je PCI-E poorten op Gen3 kan zetten in plaats van automatisch

*het hoort niks uit te maken gezien ze het vanzelf horen te detecteren maar ja ,sommige merken ... :') *

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
dierkx36 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:01:
[...]

Heb hetzelfde probleem gehad :Y
Bij GPU-Z bleef hij maar 16* 1.1 aangeven ,onder belasting.
Het was ook goed te merken in games dat er iets niet helemaal goed zat.

Oorzaak hier was (weer) het moederboord :X
(Z77 Extreme4)

Update de BIOS van je moederboord naar de laatste versie en update je moederboord driver naar de laatste versie.

Als het nog niet werkt kan je dit nog proberen :
Kijk in BIOS of je je PCI-E poorten op Gen3 kan zetten in plaats van automatisch

*het hoort niks uit te maken gezien ze het vanzelf horen te detecteren maar ja ,sommige merken ... :') *
Thanks, helaas is de videokaart al terug voor RMA, het was niet alleen dat hij in 16x 1.1 draaide, hoewel dat vervelend is en je hem liever in 2.0 16x hebt, was dat niet het grootste probleem. Hij zorgde ook voor veel crashes, kernel errors etc, verder heb ik al mijn andere hardware getest(prime, memtest, multimeter etc) en enige logische verklaring was een DoA videokaart. Zie ook dit topic Problemen na installeren HD7950 Windforce 3. BIOS is sowieso al de nieuwste versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 00:51
Fordox schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:58:
ik zie het persoonlijk liever niet boven de 85 graden :P

die herrie alleen al...
Als je hem meer gaat koelen wordt de herrie erger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Wat vinden jullie ervan dat de 8000 serie een rebrand wordt van de 7000 serie?
(en de 700 een rebrand van de 600)

http://videocardz.com/390...-rebranded-hd-7000-series
http://videocardz.com/358...4-geforce-gtx-780-details

Oftewel voordat we echt nieuwe architectuur krijgen is het al 2014..

[ Voor 15% gewijzigd door calsonic op 08-01-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tvvugt schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:04:

1000 core clock
1575 memory clock
1018 voltage

Ik denk dat als je je memory clock wat omlaag doet je je core clock wel wat kan verhogen terwijl je dezelfde temps houdt, dat is bij mijn 7950 in iedergeval zo. En ik merk duidelijk dat een increase in mijn core clock meer helpt dan van 1500 naar 1575 in memory clock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

calsonic schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:53:
Wat vinden jullie ervan dat de 8000 serie een rebrand wordt van de 7000 serie?
(en de 700 een rebrand van de 600)

http://videocardz.com/390...-rebranded-hd-7000-series
http://videocardz.com/358...4-geforce-gtx-780-details

Oftewel voordat we echt nieuwe architectuur krijgen is het al 2014..
is vaker gebeurd. ik vind het niet erg, ze trekken er toch altijd al meer performance uit.

en nvidia moet nog komen met de consumer gk110 chip.

en wie zegt dat de 8000 serie een rebrand word? dit is nu voor oem's maar dat hebben ze vaker gedaan (en dat is meestal met de low end gpu's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

De HD6XX0 is min of meer ook een rebrand van de HD5XX0 serie.

Zo deden ze dat vroeger al met een respin bv x800 -> x850 of bij de groenen bv de overgang van 7800 naar 7900..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

dat bedoel ik.

en de 75xx en de 76xx kaartjes zijn ook weer een rebranding van de 6xx0 series, en deze worden praktisch alleen verkocht door OEM's en een apu is al gauw even snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:57:
Hey, ik heb mijn Sapphire OC 7870 overgelockt naar deze waardes maar na 10 minuten BF3 bv schommelt de temperatuur tussen 80 & 90°. Ik vraag mij nu af wat de max temps zijn?

Mijn kast is een Silencio 550 waarin veel dempings materiaal inzit,
dempingsmateriaal, wat denk je dat dat doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Laatst online: 17-09 17:15

RyuuPro

That Damn Fly

Fordox schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:28:
[...]en wie zegt dat de 8000 serie een rebrand word? dit is nu voor oem's maar dat hebben ze vaker gedaan (en dat is meestal met de low end gpu's)
nieuws: AMD hernoemt HD 7000-videokaarten naar HD 8000-serie voor oem's

Staat toch duidelijk ook de high-end van de 7xxx bij.

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Vandaag toch maar de overstap gemaakt en een Club3D Radeon HD 7950 royalKing aangeschaft.

Momenteel draai ik 2x Sapphire HD6950 Dirt3 Edition in crossfire, maar dit werkt gewoonweg bagger in veel nieuwe games.. Far cry 3 in dx9 gaat nog wel, maar het is natuurlijk onzin om dit spel in dx9 te gaan spelen. Zelfde geldt voor AC III, die simpelweg met de crossfire opstelling 20 fps oplevert en met 1 videokaart makkelijk 60 haalt.

Anyway, na het lezen van de volgende review ben ik erg benieuwd wat dit beestje me gaat opleveren na de overclock: http://www.overclock3d.ne..._7950_royal_king_review/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:09
Had vandaag voor het eerst over de HD7870 Jokercard gelezen, was best enthousiast totdat ik las over de geluids en hitte productie.. Dus nu zet ik me hoop op de XT van sapphire! Heb nu een GTX560 evga SC samen met een 1055T, ik hoop dat ik een goeie keus maak door binnekort mijn gpu te upgraden ipv cpu :p..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Unexist
  • Laatst online: 19-09 10:00
Boagriuz schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:14:
Vandaag toch maar de overstap gemaakt en een Club3D Radeon HD 7950 royalKing aangeschaft.

Momenteel draai ik 2x Sapphire HD6950 Dirt3 Edition in crossfire, maar dit werkt gewoonweg bagger in veel nieuwe games.. Far cry 3 in dx9 gaat nog wel, maar het is natuurlijk onzin om dit spel in dx9 te gaan spelen. Zelfde geldt voor AC III, die simpelweg met de crossfire opstelling 20 fps oplevert en met 1 videokaart makkelijk 60 haalt.

Anyway, na het lezen van de volgende review ben ik erg benieuwd wat dit beestje me gaat opleveren na de overclock: http://www.overclock3d.ne..._7950_royal_king_review/1
Ik heb deze nu een tijdje in bezit en hij bevalt me erg goed! Op stock zijn de prestaties niet super, maar overclocked is het een beest. Ik heb hem op iets lagere waardes lopen als in die review, maar dat maakt voor de prestaties niet echt uit. Core: 1150 Mem: 1500! Op hogere settings had ik wat last van artifacts in FarCry3, maar is ook een nogal zwaar spel en niet echt geoptimaliseerd.
En heel warm wordt hij ook niet trouwens max 63 graden bij ongeveer 60% fan stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Mr. Unexist schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:58:
[...]
Ik heb deze nu een tijdje in bezit en hij bevalt me erg goed! Op stock zijn de prestaties niet super, maar overclocked is het een beest. Ik heb hem op iets lagere waardes lopen als in die review, maar dat maakt voor de prestaties niet echt uit. Core: 1150 Mem: 1500! Op hogere settings had ik wat last van artifacts in FarCry3, maar is ook een nogal zwaar spel en niet echt geoptimaliseerd.
En heel warm wordt hij ook niet trouwens max 63 graden bij ongeveer 60% fan stand.
Klinkt goed! Hij komt vanavond binnen, waarschijnlijk morgenavond wat benchmark resultaten posten. Als ik het zo lees in alle reviews is de koeler die erop zit echt super.

Hoe zit het met het voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:09
Ik weet niet of deze link al eerder is gepost maar voor de geinteresseerden;

Sapphire 7870XT boost bench;
http://www.hardwareheaven...-review-introduction.html

ik weet bijna zeker dat het deze kaart word als hij verkrijgbaar is.. of kan iemand mij overtuigen een andere te halen :+ ?
Pagina: 1 ... 24 ... 41 Laatste