AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Onderin gpu-z heb je en dropdown menu, daar kan je elke kaart onafhankelijk kiezen en uitlezen.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Thomg schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:10:
Si-computers heeft ze niet, heb ik ook naar gevraagd.

Alleen alternate doet aan die actie in nederland.
Lame. Dan maar Club3D mailen.

Over de coil whine heb ik al gemailed naar Club3D. Mijn 520W voeding is het probleem...yea right. Eerste en laatste Club3D kaart denk ik zo...

[ Voor 22% gewijzigd door Saturnus op 27-11-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:38

Esumontere

Floep, banaan.

Saturnus schreef op woensdag 27 november 2013 @ 18:35:
[...]

Over de coil whine heb ik al gemailed naar Club3D. Mijn 520W voeding is het probleem...yea right. Eerste en laatste Club3D kaart denk ik zo...
Vrijwel alle high-end kaarten hebben last van coilwhine. Is heel weinig aan te doen, zeker door Club3D. Vaak is het na een paar dagen 'inbranden' ook wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saturnus schreef op woensdag 27 november 2013 @ 18:35:
[...]

Elke voeding en videokaart kan hoorbare coil whine hebben.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik hoor veel verhalen van coil whine met de HD7900-kaarten hier. Denk dat het een veel voorkomend probleem is, en dat het niet echt aan de Club3D-versie ligt inderdaad. :)

Mijn MSI HD7970 Lightning BE heeft er gelukkig geen last van.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:24
Mijn "oude" 7970 dcii heeft onder normale omstandigheden geen coilwhine (2000 fps situaties daargelaten), de defecte kaart iedem.
De vervangende kaart heeft het een beetje.

Mijn oude 5870 v2 had er erg veel last van in mijn kast, in mijn moeders systeem (enkel een nieuwe kast) is er weer niks aan de hand....

Het blijft geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Mijn HD7970 RoyalAce heeft de eerste dag coilwhine vertoond, maar daarna helemaal niet meer.

• DCG909
Ok, kleine sidenote.
Als je CF draait, dan kun je dus niet correct zien welke bios er draait....
GPU-z lijkt ze namelijk om te draaien... (en ik vraag)

Edit.
Hij laat gewoon de verkeerde bios zien...
De DCII top heeft 015.023.xxxxxx
De DCII heeft 015.012.xxxxxx

In CF krijg je dus alleen de bios te zien van de normale DCII, als deze boven staat :/

Iemand nog tips welke kaart ik het beste als primary kan zetten? (ga maandag over op WC, dus dan kan ik niet zomaar meer wisselen)
Ik denk zelf aan de Top kaart, omdat deze dan op 1 Ghz kan draaien wanneer er non CF spul draait en terug valt naar 925 in CF spul.

[ Voor 61% gewijzigd door DCG909 op 29-11-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Ik heb een vraag over mijn videokaart: XFX Radeon 7870 Double Dissapation Edition

In iedere benchmark die ik van deze kaart terug kan vinden komt deze kaart het beste uit de bus als het gaat om geluid en temperatuur, maar ik merk bij mijn kaart juist het omgekeerde...

De temperatuur is tijdens het spelen van een spel zoals Rift of WoW rond de 90 graden en daarmee klimt de fanspeed soms zelfs naar de !!! 90% !!!.

Dit leidt er uiteraard toe dat de kaart niet bepaald stil is, juist een van de redenen waarom ik em gekocht heb. Zijn er meer mensen die dit herkennen?

Mijn PC kast heeft genoeg koeling (3 front, 2 back, 2 top fans) en alleen zodra ik deze koelers voluit zet (geluidsniveau opstijgende boeing) dan gaat de fanspeed van mijn videokaart naar beneden (vaak blijft ie dan rond de 65-70% hangen met alsnog 85-90 graden)...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:51

Thomg

Aww yiss

Ik weet niet hoe je daar op komt.
http://www.overclockerscl...fx_hd_7870_7850_dd/14.htm
XFX DD koeling is bijzonder ruk voor de 7800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tot nu toe verwijtte ik Battlefield 4 van de problemen die ik daarmee had (DirectX function "GetDeviceRemovedReason" errors), maar ik heb nu ook in Sleeping Dogs problemen, namelijk dat Sleeping Dogs regelmatig freezt, alt-tabt naar de desktop en dan "niet reageert".

Ik ben erachter gekomen dat er bij beide crashes bij beide spellen in de Event Log de melding "Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recovered" verschijnt. Dit doet me denken dat de crashes een grotere, gezamenlijke oorzaak hebben.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb een MSI HD7970 Lightning BE die ik gewoon op de stock (overclocked) clocks draai. De problemen zijn ontstaan sinds ik die kaart heb...

Ik was eigenlijk sowieso al van plan een keer een clean install van Windows 8 (ik draai nu Windows 7) te doen, dus ik ga eens kijken of dat de problemen oplost.

[ Voor 13% gewijzigd door Compizfox op 24-12-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:16
Dat kan een teken zijn dat je kaart onstabiel is(lees te hoge kloksnelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb hem niet overgeclocked, en hij zou op de factory clocks gewoon stabiel moeten zijn lijkt me toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Soms komt het voor dat een kaart op factory clocks onstabiel is bij overklokte kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Thomg schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:38:
Ik weet niet hoe je daar op komt.
http://www.overclockerscl...fx_hd_7870_7850_dd/14.htm
XFX DD koeling is bijzonder ruk voor de 7800.
Ja daar ben ik inmiddels achter... Misschien toch maar eens kijken voor wat anders, zo is het ook nietecht leuk gamen (met een halve straaljager naast me...)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Riqy schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:08:
[...]

Ja daar ben ik inmiddels achter... Misschien toch maar eens kijken voor wat anders, zo is het ook nietecht leuk gamen (met een halve straaljager naast me...)
pricewatch: Gigabyte GV-R787OC-2GD

Hands down stilste kaart die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik weet zeker dat deze stiller is. pricewatch: Asus EN210 SILENT/DI/1GD3/V2(LP)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Gewoon je igpu gebruiken, lekker stil en geen extra kosten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28
Riqy schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:28:
Ik heb een vraag over mijn videokaart: XFX Radeon 7870 Double Dissapation Edition

In iedere benchmark die ik van deze kaart terug kan vinden komt deze kaart het beste uit de bus als het gaat om geluid en temperatuur, maar ik merk bij mijn kaart juist het omgekeerde...

De temperatuur is tijdens het spelen van een spel zoals Rift of WoW rond de 90 graden en daarmee klimt de fanspeed soms zelfs naar de !!! 90% !!!.

Dit leidt er uiteraard toe dat de kaart niet bepaald stil is, juist een van de redenen waarom ik em gekocht heb. Zijn er meer mensen die dit herkennen?

Mijn PC kast heeft genoeg koeling (3 front, 2 back, 2 top fans) en alleen zodra ik deze koelers voluit zet (geluidsniveau opstijgende boeing) dan gaat de fanspeed van mijn videokaart naar beneden (vaak blijft ie dan rond de 65-70% hangen met alsnog 85-90 graden)...
Ik heb een soort gelijke koeler op mijn XFX 7950 DD Black zitten en die komt in wow niet hoger dan 65c bij 50% fanspeed (zelf ingesteld profiel).

Wel heb ik meerdere personen gehoord over het feit dat bij sommige DD koelers de koelpasta niet goed is aangebrachtt en dat dit voor problemen kan zorgen. Even dee koeler verwijderen en opnieuw pasta aanbrengen is dan de oplossing (Mocht je warranty stickers hebben op je koeler doe dit dan in overleg met de winkel waar je em gekocht hebt en de XFX support).

Mocht dit niet de oplossing zijn, dan lijkt me iets defect aan de koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

!mark schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:55:
Soms komt het voor dat een kaart op factory clocks onstabiel is bij overklokte kaarten.
Ai, dat zou mooi kut zijn. Ik heb immers wel betaald voor die Lightning Boost Edition... Heb eerlijk gezegd ook geen zin in een RMA. Met mijn vorige kaart (die overigens compleet defect was) duurde dat 7 weken.

Zou dat simpel te fixen zijn door de spanningen wat omhoog te voeren? Ik zet hem iig even op de clocks van de HD7970 GHz Edition en ga ff wat testen.

• DCG909
Geweldig...
Koop je The Witcher 2 EE in de steam sale om te spelen op een CF systeem.

Blijkt dat dat spel gewoon niet wil werken op CF -.-" geweldig, kunnen ze dat niet gewoon melden in de discription oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:59
Hallo.

Heb dit topic even snel doorgespit en zie toch redelijk wat negatieve reacties over de XFX 7970 DD.
Helaas is dit nu nog maar de enige 7970 die beschikbaar is voor een normale prijs (245eu).
R9 280X ook nergens te krijgen alleen voor 300eu.

Zijn de problemen met de XFX 7970 DD opgelost? kaarten zijn wel aangepast gezien ze nu ook volt locked zijn.

Zouden jullie de XFX aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent227
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 12:14
DoubleYouPee1 schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:02:
Hallo.

Heb dit topic even snel doorgespit en zie toch redelijk wat negatieve reacties over de XFX 7970 DD.
Helaas is dit nu nog maar de enige 7970 die beschikbaar is voor een normale prijs (245eu).
R9 280X ook nergens te krijgen alleen voor 300eu.

Zijn de problemen met de XFX 7970 DD opgelost? kaarten zijn wel aangepast gezien ze nu ook volt locked zijn.

Zouden jullie de XFX aanraden?
Ik heb recentelijk een XFX 7970 DD gekocht, welk in crossfire staat met een sapphire 7970 vapor-x ghz edition en moet zeggen dat ik tevreden ben met de XFX kaart.

Ik weet niet precies welke problemen er waren, maar ik ervaar geen problemen in ieder geval.

Mijn PC configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:59
Vincent227 schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:19:
[...]

Ik heb recentelijk een XFX 7970 DD gekocht, welk in crossfire staat met een sapphire 7970 vapor-x ghz edition en moet zeggen dat ik tevreden ben met de XFX kaart.

Ik weet niet precies welke problemen er waren, maar ik ervaar geen problemen in ieder geval.
Bijv. het te warm worden van VRM, Artefacts, nauwelijks overclockbaar, maar vooral veel herrie van de cooler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent227
DoubleYouPee1 schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:36:
[...]

Bijv. het te warm worden van VRM, Artefacts, nauwelijks overclockbaar, maar vooral veel herrie van de cooler..
Misschien heb ik geluk, maar bovengenoemde problemen heb ik in ieder geval niet. Zou natuurlijk kunnen doordat de XFX kaart als secundair dient, want als ik geen game speel is de kaart compleet uit, maar als ik juist een game speel; zoals train simulator 2014 of battlefield 4 dan nog merk ik weinig van de genoemde problemen. Het wordt wel warm dat wel, maar dat komt omdat er 2 kaarten aanwezig zijn...

Mijn PC configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hell yea :)

7970 DCII bios flash naar 7970 DCII Top is gelukt :)
Levert toch weer 6 FPS extra op tijdens de combined test van Firestrike.

Het is dus echt essentieel om de 2e gpu volledig af te koppelen voor je een flash doet, want de CF brug lijkt toch data over te willen sturen oid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een RMA terug.
M'n Club3D HD 7850 RoyalQueen 1 GB is omgeruild voor een '13Series 2GB.
Mooi natuurlijk maar op de site van Club3D staat dat de GPU een Pitcairn XT is, welke normaal in een HD 7870 zit.
Kloksnelheid en aantal Stream Processors zijn nog hetzelfde, weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hmm, ik krijg, naar mijn mening, best wel weinig punten voor mijn set-up.
http://www.3dmark.com/3dmv/4917287?

Iemand met een vergelijkbare set-up waarmee ik de score kan vergelijken?

Zie namelijk best wel veel fouten.
Geheugen draait op 1800 Mhz.
Ik heb 4 cores en 8 threads.
Maximale turbo is 3.7 Ghz...

Edit: http://nl.hardware.info/p...562&specId=11167&tcId=287
Ik zou bijna 10k meer moeten halen.
http://www.guru3d.com/art...0_review_with_z77,18.html
CPU blijkt wel redelijk te kloppen.

[ Voor 54% gewijzigd door Thomg op 04-01-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
In hoeverre is mijn garantie vervallen als ik zelf de koelerpasta van mijn 7870 DD zou vervangen?
Was van de week weer vrolijk aan het gamen, maar kon op gegeven moment de mensen op Teamspeak niet meer verstaan...
Lijkt me nietecht de bedoeling...

Heb nog wel een tube koelerpasta liggen thuis, misschien maar eens vervangen...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09 00:04
Thomg schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:42:

Iemand met een vergelijkbare set-up waarmee ik de score kan vergelijken?

Zie namelijk best wel veel fouten.
Geheugen draait op 1800 Mhz.
Ik heb 4 cores en 8 threads.
Maximale turbo is 3.7 Ghz...

Edit: http://nl.hardware.info/p...562&specId=11167&tcId=287
Ik zou bijna 10k meer moeten halen.
http://www.guru3d.com/art...0_review_with_z77,18.html
CPU blijkt wel redelijk te kloppen.
Bijna 10k meer? Dat klopt niet. In vantage is mijn cpu score 30600, gpu score verschilt in alle driver versies van amd. Maar hoogste tot nu toe met 13.11B9,5 is 40000.
Pscore is 37196. ook dit verschilt per driver versie maar zit altijd tussen de 36500 en 37500 in.

Dat is dus weliswaar iets hoger dan jouw score, maar ik heb mijn 2600k op 4,5Ghz staan.
Z68 bord
7970Ghz 1125/1525
2600k@4,5Ghz
8GB 1600Mhz ram. 7-8-7-20

Overclock je 3770k dus naar 4,5Ghz met de juiste koeling, dan zal je wellicht iets hoger scoren dan mijn setup.

Om dan aan die 46k te komen heb je de 3960X cpu nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Ik merk dat het bord van mijn 7950 (Club 3D Royalking) wat doorzakt vanwege de zware cooler. Meerdere mensen hebben dit ondervonden. Volgens mij kan het niet veel kwaad, maar ik zou toch graag iets eronder willen plaatsen dat eventuele schade voorkomen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomg schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:42:
Voor als je twee videokaarten erin hebt wel, maar zo te zien staat CrossFire uit?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

-The_Mask- schreef op zondag 05 januari 2014 @ 14:56:
[...]

Voor als je twee videokaarten erin hebt wel, maar zo te zien staat CrossFire uit?
Ja, heb ik met opzet uitgezet.
Bleek dat teamviewer met de scores & crossfire klootte, alles werkt nu :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 15:32

Momentumlol

Car Fanatic

Iemand ervaring met de XFX 7770 Double Dissipation? Ik ben van plan een budget gamepc'tje aan te schaffen. Maar twijfel nogal over welke kaart er in te doen: een 7750, 7770, 7790 of 7850. Daarbij natuurlijk gelet op prijs/snelheid.

Ik heb momenteel trouwens in mijn oude bak een Zotac GTS 450 2gb ddr3. Hoe verhouden die kaarten zich daar mee?

[ Voor 20% gewijzigd door Momentumlol op 06-01-2014 01:13 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Zou zelf geen DD aanraden, vanwege de slechte prestatie van de koeler...

Maakt veel lawaai en kaarten worden vaak erg warm

*edit*

vanavond de gok genomen en de koelerpasta van mijn XFX 7870 DD vervangen. Wat een verademing :9~

Kaart is tijdens eerste stresstest (Valley Benchmark) bijna 10 graden koeler en de fan draait 20-25% langzamer :o

*edit*

[ Voor 49% gewijzigd door Riqy op 06-01-2014 19:30 . Reden: toevoeging over 7870 DD ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent227
Ik heb een klein probleempje met crossfire, weet niet of dit al ergens gepost is maar heb het zo 1,2,3 niet kunnen vinden.

Het probleem is, heb 2 HD7970 in crossfire staan, nu is het zo dat de 2de kaart op 99% activiteit blijft staan, ook de clock en geheugen zijn dan actief, terwijl de eerste kaart(hoofd) gewoon niks aan het doen is.

Terwijl de 2de kaart 99% etc aangeeft, heb ik alleen furmark open, als ik dit sluit dan valt de kaart uit ( wat ik nog wel begrijp ).

Weet iemand hier iets op?

[ Voor 16% gewijzigd door Vincent227 op 07-01-2014 20:30 ]

Mijn PC configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Riqy schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:49:
Zou zelf geen DD aanraden, vanwege de slechte prestatie van de koeler...

Maakt veel lawaai en kaarten worden vaak erg warm

*edit*

vanavond de gok genomen en de koelerpasta van mijn XFX 7870 DD vervangen. Wat een verademing :9~

Kaart is tijdens eerste stresstest (Valley Benchmark) bijna 10 graden koeler en de fan draait 20-25% langzamer :o

*edit*
Hoe zit het met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Garantie is niet meer, de schroefjes van de koeler zijn de garantie seals...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Riqy schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:46:
Minder, was het van plan bij mijn kaarten te doen, maar dit is wel erg ontmoedigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riqy schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:46:
Als de uitstekende schroeven zijn kun je ze losdraaien met een tangetje, de seal blijft dan heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Hey, paar paginas geleden klaagde ik over mijn 7870 Lightning Edition dat het beeld een cm naar beneden verspringt voor 1 miliseconde. Reeks geupdate naar 13.12 driver maar helaas is het nog steeds aanwezig. begin nu beetje te twijfelen of ik een defecte kaart heb, ook al is het een bekent probleem.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09 00:04
De 13.30 hebben de screen jump genezen. Die dus proberen om zeker te zijn dat je kaart defect is.
Ik wacht nog even op de 14 serie die hetzelfde zal zijn maar een iets kleinere download.

Overigens heb je met 13.10B2 geen screen jump, is pas gekomen met de 13.11 serie drivers.
En leek alleen betrekking te hebben op 7970 kaarten van gigabyte, hoewel een enkel ander merk ook dit probleem lijkt te hebben.
Dus even testen om zeker te zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door Bisquit op 20-01-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

JinShepard schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:27:
Hey, paar paginas geleden klaagde ik over mijn 7870 Lightning Edition dat het beeld een cm naar beneden verspringt voor 1 miliseconde. Reeks geupdate naar 13.12 driver maar helaas is het nog steeds aanwezig. begin nu beetje te twijfelen of ik een defecte kaart heb, ook al is het een bekent probleem.
Een bios flash fixt dit.
Iemand van MSI vertelde me dat. Bekend probleem met de bliksempjes.
Sloopte wel mijn hashrate, jammer dan :7

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 20-01-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Laatst online: 09-09 19:58
Ik zal dan kijken naar de 13.30, beta nog als ik zo ff google? Bios Flash heb ik nog nooit gedaan dus ik kijk eerst even naar de drivers!

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Je moet het op de MSI forum zelf naar vragen, zij sturen je een werkende bios.
Ik heb er zelf ook een, geloof me nou maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Zojuist heb ik iets vaag meegemaakt...

Ik was aan het gamen met de pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 royalKing toen een van de 3 schermen zwart werd. Eyefinity gaming doe ik niet aan, dus verder gebeurde er nog niks. Het irriteerde toch dus deed ik een reboot. Na de bios/post kwam er niks meer op de schermen. Veilge modus werkte wel. Alle drivers eraf en er was weer beeld. Alle drivers er weer op en het beeld was weer weg. Bios2 aangezet en er was weer beeld. Weer terug op bios1 en nu was er ook weer beeld, maar slechts op 2 schermen. Het scherm dat door de pricewatch: Club3D Mini DisplayPort to Active DVI Single-Link cable wordt aangestuurd was verdwenen, dat is overigens ook het scherm dat op zwart ging. Alle schermen zijn in orde, de DPP poorten ook. De adapter is defect.

De schermen en de videokaart lijken echt in orde, maar het is moeilijk te geloven dat het alleen de adapter is aangezien er weer beeld kwam nadat de kaart op bios2 had gedraaid. Raar toeval hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
De adapter is niet toevallig 1 á 2 jaar oud nu?
Dan schijnen ze namelijk redelijk snel defect te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
De adapter is van 25 november. Raar dat een non-active DX ding het al 1,5 jaar uit houdt.

Heeft iemand trouwens een idee hoe het kan dat pricewatch: Club3D Mini DisplayPort to Active DVI Single-Link cable een active converter is zonder dat het ding extreem duur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Because Single Link : Die kan tot 1080p in 60Hz en niet verder ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb een DP -> Single link DVI kabel in mijn pc hangen en ik draai 1080P @ 70 Hz :)
Werkt prima tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

We hebben het onlangs daarover gehad hier : http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?p=517207#517207

Active + Dual Link is the way to go :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Laatst online: 06-09 17:02
Momentumlol schreef op maandag 06 januari 2014 @ 01:11:
Iemand ervaring met de XFX 7770 Double Dissipation? Ik ben van plan een budget gamepc'tje aan te schaffen. Maar twijfel nogal over welke kaart er in te doen: een 7750, 7770, 7790 of 7850. Daarbij natuurlijk gelet op prijs/snelheid.

Ik heb momenteel trouwens in mijn oude bak een Zotac GTS 450 2gb ddr3. Hoe verhouden die kaarten zich daar mee?
De xfx 7770 is een leuke kaart is een stukje sneller als je 450 draait veel games op 1080p Als je voor xfx kiest zou ik niet hoger gaan dan een 7790 dat zijn de enige kaarten die ze wel fatsoenlijk kunnen maken alle snellere modellen hebben veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:07:
Because Single Link : Die kan tot 1080p in 60Hz en niet verder ;)
Hmm. Alleen met een non-active krijg ik het derde scherm niet aangestuurd (tenzij een van de 2 DVI losgehaald wordt natuurlijk). En ik draai 1920x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik had een tijdje terug een XFX 7970 gehaald 2ehands. Helaas las ik pas na het kopen dat ze die slechter hadden gemaakt met goedkopere componenten, en dat de VRM's niet goed gekoeld werden.

Vandaag de kaart eindelijk kunnen zien en zag gelijk al dat het koelblok eraf was geweest (garantiestickers kapot). Zag ook dat er op de VRM's al kleine heatsinks waren geinstalleerd en ik denk dat de koelpasta ook is vervangen.

Heb het nu overclocked naar 1100mhz op de core en bezig met testen maar hij houdt het zonder problemen. Max temp wordt 72c met 55% fanspeed, ook zeer goed te doen. Ben benieuwd hoe ver ik 'm kan pushen op mijn 500W voeding.

[ Voor 16% gewijzigd door YoghurtO_o op 01-02-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28
Moet zeggen dat Mantle iig in de starswarm techdemo een leuke boost heeft op mijn "oude" 7950 in de extreme preset en het scenatio was RTS.

Met mantle:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Test Duration:          360 Seconds
Total Frames:           11179

Average FPS:            31.05
Average Unit Count:     4175
Maximum Unit Count:     5544
Average Batches/MS:     2699.22
Maximum Batches/MS:     3614.63
Average Batch Count:        87749
Maximum Batch Count:        162326

D3D

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Test Duration:          360 Seconds
Total Frames:           4207

Average FPS:            11.69
Average Unit Count:     4035
Maximum Unit Count:     5645
Average Batches/MS:     1124.19
Maximum Batches/MS:     1690.26
Average Batch Count:        94603
Maximum Batch Count:        163938

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:13
Wat doet die "power limit settings" bij overdrive? Er staat geen uitleg bij. Ik snap ook dat plaatje ernaast niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Avalaxy schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:37:
Wat doet die "power limit settings" bij overdrive? Er staat geen uitleg bij. Ik snap ook dat plaatje ernaast niet helemaal.
Dat stelt het vermogen dat je kaart mag trekken in, gebaseerd op de TDP van de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ok, maar is dat dan hetzelfde als het core voltage van je GPU verhogen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb best wel nasty framedrops in BF4 met mantle -O- Average FPS is erg goed (rond de 50 op ultra), maar soms uit het niets ineens een drop naar ~15. Dat had ik met DX11 rendering niet.

Specs:
HD7950 OC
i7 2600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Avalaxy schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:02:
Ok, maar is dat dan hetzelfde als het core voltage van je GPU verhogen..?
Nee.

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Heeft iemand hier ervaring met mogelijke koelings problemen van de Asus 7950HD? Het is in dit topic al meerdere keren voorbij gekomen, veel van deze modellen lijken het probleem te hebben dat de koeling niet genoeg contact maakt met de chip (met name bij horizontaal gebruik) waardoor je veel crashes kunt ervaren.

Nu heb ik deze kaart bijna 2 jaar en had ik na +/- 1 jaar al de problemen dat er strepen en afwijkende kleuren door het scherm kwamen tijdens intensief gebruik. Veel getroubleshoot, alles geupdate (waaronder de Bios en als test de nieuwste CCC Beta drivers) en weinig verschil. Toen heb ik de computer ongeveer een week niet aan gehad vanwege vakantie en sindsdien (enkele maanden geleden) werkt hij goed. Nu zijn vorige week de crashes weer begonnen, dit keer echter ook al zodra ik mijn TV als 2e screen aansluit (HDMI, monitor is met DVI-> HDMI aangesloten vanaf pc).

Ik hoor veel verhalen dat dit door de voeding kan komen, 750W XFX voeding van ook bijna 2 jaar oud. Nu kom ik pas achter de problemen die veroorzaakt worden doordat de koeling (mogelijk) te los op de chip zit.. Aangezien ik geen testsysteem/componenten heb om te testen of het echt de kaart is en ik liever ook niet een tijdje zonder kaart zit als ik een RMA aanvraag terwijl ik niet zeker weet dat deze het ook is vraag ik me af in hoeverre dit probleem zelf te verhelpen is. Ik denk hierbij zelf aan het horizontaal leggen van mijn PC, iets zwaars op de videokaart leggen om de koeling ''aan te drukken'', een strak elastiek oid om de kaart heen binden of mogelijk het los schroeven van de koeling (alhoewel je dan geen garantie meer schijnt te hebben).

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:35
ik ben sinds een paar uur de trotse bezitter van een club 3d 13 xt2 hd7970.

2e hands, en ivm nog geen geschikte psu weet ik nog niet of deze werkt, maar ik had in elk geval twee vragen;

wat kan ik met die dual bios? dat schakelaartje op de gpu zelf hoorde daar ook bij?

en er zit een accelero extreme plus 2 cooler op, is die niet erg zwaar voor de pcb zonder backplate? (kaart boog sowieso aardig door, dus heb cooler met tyrap aan case gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder welke categorie valt nou een R7?Of zelfs een R9??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Mijn Kaart isvanuit de Fabriek GE-OCd maar het geheugen kan dit duidelijk niet aan, en bij sommige games slaat hij op hol(ik neem aan met grote textures)

Heb een ASUS CUII variant, maar als ik hem op OCd memory speed laat opereren, is het bijna 90% kans op Grey Lines Artifacts.

Ik heb helaas geen garantie meer, ligt dit puur aan de koeling(die vrij normaal lijkt te zijn, maar van het geheugen weet ik het niet) of aan brakke memory modules?

De OCd speeds zouden

GPU: 1000
Memclock:1400

Maar ik moet Memclock minimaal op 1300 zetten om het aantal grey artifacts drastisch te verlagen, en dan nog kan het bij sommige games te pas en te ontpas gebeuren.

Het is overigens nooit gebeurd bij een game als FIFA.

Maar Kenshi en Dragon Age Inquisition hebben wel last ervan.

Hopelijk heeft iemand wat ideeen, want het lijkt vrijwel game gebonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

De Asus kaarten zijn hier inderdaad infaam om bekend.

Gelukkig heeft memclock niet zoveel invloed op je fps ;)

Fifa belast je kaart niet zo zwaar als dragon age ( ken kenshi niet ).
Mijn overclock is bijvoobeeld stabiel met spellen als LoL, Killing Floor en zelfs Battlefield 4, maar bij Metro 2033 Last Light gaat die op z'n plaat tenzij ik er een paar Mhz vanaf haal ( ja echt een paar, -4 is genoeg ).

[ Voor 56% gewijzigd door Thomg op 16-03-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:03

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ja, klinkt heel bekend in de oren.
Had vroeger ook een OC-ed kaart vanuit de fabriek en daar had ik hetzelfde probleem mee.
Nu met mijn Sapphire HD7950 (ook wel OC vanuit fabriek) heb ik dit weer totaal niet en is hij zelfs nog meer OC-ed door mezelf.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Verkeerde thread, nvm.

[ Voor 89% gewijzigd door edward2 op 16-03-2015 16:57 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik heb al een hele tijd eigenlijk geen nieuwe games meer gespeeld dus ik ben een beetje het overzicht kwijt van hoe goed mijn 7950 in verhouding nog is vandaag. Wie gebruikt er wel een 7950 voor de nieuwste games en kan mij vertellen of dit kan? Wat ik graag wil is GTA V als die straks uitkomt spelen op 1440p, en dan liefst zo mooi mogelijk (anders kocht ik wel een PS4). Loop ik dan al achter met mijn 7950 of kan die dat makkelijk aan?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Jeroen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:19:
Ik heb al een hele tijd eigenlijk geen nieuwe games meer gespeeld dus ik ben een beetje het overzicht kwijt van hoe goed mijn 7950 in verhouding nog is vandaag. Wie gebruikt er wel een 7950 voor de nieuwste games en kan mij vertellen of dit kan? Wat ik graag wil is GTA V als die straks uitkomt spelen op 1440p, en dan liefst zo mooi mogelijk (anders kocht ik wel een PS4). Loop ik dan al achter met mijn 7950 of kan die dat makkelijk aan?
Laat me even in mijn glazen bol kijken... :/

En ff eerlijk, ben je nu serieus een ps4 met een 7950 aan het vergelijken? Ik hoef je toch niet te vertellen welke veel sneller is? Veel plezier met je locked 30 fps ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 17-03-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 22:48

parsnep

Cloud-Master

Jeroen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:19:
ik heb zelf een pricewatch: Club 3D Radeon HD 7850 royalKing deze kaart speelt denk ik op medium-high met redelijke fps in gta 5 afhankelijk of deze goed is geoptimaliseerd

V&A | Everything to the Cloud!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Thomg schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:37:
[...]

Laat me even in mijn glazen bol kijken... :/
Nouja, ik bedoel meer, iemand die meer games speelt zal hier een beter idee van hebben dan ik nu. Zo veel kan dat toch niet afwijken van iets vergelijkbaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Jeroen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:39:
[...]

Nouja, ik bedoel meer, iemand die meer games speelt zal hier een beter idee van hebben dan ik nu. Zo veel kan dat toch niet afwijken van iets vergelijkbaars?
't Is lastig te zeggen eigenlijk, zal me niet verbazen als je cpu ook belangrijk is ( die ik mis ), maar als je cpu ook maar een beetje matcht is die echt veel sneller dan een PS4 wat je ook terugziet in de prijs van de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Thomg schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:46:
[...]

't Is lastig te zeggen eigenlijk, zal me niet verbazen als je cpu ook belangrijk is ( die ik mis ), maar als je cpu ook maar een beetje matcht is die echt veel sneller dan een PS4 wat je ook terugziet in de prijs van de pc.
Ik heb een i3-3225. Ik heb die eerder even kort vergeleken met wat andere voorbeelden en mij is die niet echt zo traag dat dat een probleem zou moeten vormen voor GTA V. Is het een goede aanname dat de resolutie waarop ik een spel draai weinig invloed heeft op hoeveel CPU-kracht er nodig is, oftewel, als de CPU goed genoeg is voor de ene resolutie dan is hij ook wel goed genoeg voor een hogere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Jeroen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:59:
[...]

Ik heb een i3-3225. Ik heb die eerder even kort vergeleken met wat andere voorbeelden en mij is die niet echt zo traag dat dat een probleem zou moeten vormen voor GTA V. Is het een goede aanname dat de resolutie waarop ik een spel draai weinig invloed heeft op hoeveel CPU-kracht er nodig is, oftewel, als de CPU goed genoeg is voor de ene resolutie dan is hij ook wel goed genoeg voor een hogere?
Jammer dat het een i3 is.
Voor nu, het is onmogelijk om je te vertellen wat je performance is, één ding is wel zeker, je zal beduidend betere kwaliteit en fps krijgen op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 22:48

parsnep

Cloud-Master

ben inderdaad benieuwd naar de prestaties van gta 5 maar hoe goed je hem speelt merk je dan pas inderdaad

V&A | Everything to the Cloud!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
GTA V werkt juist prima hier, al is mijn CPU ook wel een heel goeie (i5 4460).

Toch wat teleurgesteld dat er geen driver updates uitkomen voor mijn 7950, of zoek ik verkeerd? Voor bvb Witcher 3 en GTA V.

Ook heb ik nog altijd crashes van BF4, heeeeeeel vaak crashed ie gewoon zonder enige error.
Is deze error, maar deze fix van PC Gaming Wiki werkt niet;

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hXAKX/3638485527.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik je Mantle of DirectX11? Je zou ook eens de andere kunnen gebruiken voor BF4.

Driver updates komen er trouwens nog wel gewoon steeds, Catalyst 15.4 Bèta van vorige maand is de nieuwste met o.a. verbeteringen voor GTA V, in de volgende driver komen ook verbeteringen voor de Witcher 3 dacht ik.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
-The_Mask- schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 17:04:
Gebruik je Mantle of DirectX11? Je zou ook eens de andere kunnen gebruiken voor BF4.

Driver updates komen er trouwens nog wel gewoon steeds, Catalyst 15.4 Bèta van vorige maand is de nieuwste met o.a. verbeteringen voor GTA V, in de volgende driver komen ook verbeteringen voor de Witcher 3 dacht ik.
DX11, nog nooit Mantle gebruikt. Alles werkt naar behoren, enkel BF4 doet heel raar (maar ben niet alleen met die stabiliteitsproblemen)
Als ik Mantle zou gebruiken, gaan mijn andere games dan ook blijven werken?

En ik zal dus idd verkeerd kijken, of de officiële site van mijn kaart toont geen beta versies

Mijn graka; Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hXD5s/851aea5ef2.png

[ Voor 3% gewijzigd door Satangel op 23-05-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Satangel schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 17:41:
[...]
Als ik Mantle zou gebruiken, gaan mijn andere games dan ook blijven werken?
Mantle moet worden geïmplemteerd in een game, BF4 heeft dat en daarom kun je bij BF4 dus ook kiezen.
En ik zal dus idd verkeerd kijken, of de officiële site van mijn kaart toont geen beta versies
Je moet voor drivers van de videokaart van je PC, altijd zijn bij AMD of nVidia en niet bij de fabrikant.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
-The_Mask- schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 17:44:
[...]
Mantle moet worden geïmplemteerd in een game, BF4 heeft dat en daarom kun je bij BF4 dus ook kiezen.

[...]

Je moet voor drivers van de videokaart van je PC, altijd zijn bij AMD of nVidia en niet bij de fabrikant.
Oké bedankt.

Heb de drivers succesvol geüpdate en so far geen klagen van. Ook BF4 op Mantle gezet en het werkt stabieler maar blijft af en toe crashen. Heel vreemd verhaal maar ligt sowieso aan BF4....

Ik blijf verder zoeken voor dat probleem maar vrees ervoor dat het niet in mijn macht ligt (EA zijn fout dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Heb je toevallig je pagefile uit (of heel klein) gezet? Dat had ik ook en dat veroorzaakte bij mij crashes in BF4, ook al zat mijn RAM nog niet eens vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Compizfox schreef op maandag 25 mei 2015 @ 03:19:
Heb je toevallig je pagefile uit (of heel klein) gezet? Dat had ik ook en dat veroorzaakte bij mij crashes in BF4, ook al zat mijn RAM nog niet eens vol.
Staat op 8192 MB, wat mijn totaal aantal RAM is. Net even gezocht en dat is zowat de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Club 3D Radeon HD 7970, deze kaart heb ik twee keer dus ik draai crossfire. Heb verder een opstelling van drie schermen, eyefinity wat prima draait. Als ik de download tool van AMD gebruik detecteer die de 290 Serie, hoe kan dit? Heb al veel verschillende drivers geprobeerd maar hij blijft mijn kaarteen maar verkeerd detecteren. Heb Windows 8.1, legaal. Ook onder apparaatbeheer staat R9 200 serie.

Iemand een idee hoe ik dit weer goed kan krijgen? Draai nu AMD Catalyst 14.9

Grootste hinder wat ik nu ervaar is dat ik geen hypergrid/hypervision kan draaien. Hiermee kan je de vensters heel makkelijk op 1 scherm maximaliseren alleen dat werkt nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48

ikt

De R9 280X is letterlijk de HD7970GHz, misschien daarom?

Welke informatie geeft GPU-z bij de chipnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlon12
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 12:36
Goedemiddag tweaker,

Ik heb de XFX radeon hd7950 DD videokaart een tijd geleden 2ehands gekocht maaaar nu tikt de ventilator (ik denk tegen de case) wanneer hij een beetje warm wordt. Ik heb hem al uit elkaar gehaald en alles goed aan gedraait etc etc... maar tevergeefs Iemand een tip? of een suggestie voor een aftermarket cooler? de videokaart voldoet bij mij nog wel aan de wensen verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cota
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-08 19:39
Hallo,

Ik heb een vraag over Windows 10 en dx12. Heb nu een HD 7970.
Als ik het goed begrepen heb kan ik straks dx12 games spelen met alleen dx11 features? (FL 11.1)

I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP18Joey
  • Laatst online: 07-09-2024
Hallo,

Ik heb een ASRock 870 Extreme 3, een Quadcore AMD Phenom II X4 955 en een HD Radeon 6850 1 GB. Nu wil ik de XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition (3GB GDDR5) kopen maar mijn vraag is of dit compatible is? Ik heb zelf bij de specs gekeken en behalve natuurlijk de snelheid is het enige verschil dat ik van 1x 6 pin naar 2x 6 pin aansluiting ga.

Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 09:47
Het zou gewoon moeten werken zolang je voeding maar krachtig genoeg is en de juiste aansluitingen heeft.

Edit: Volgens http://www.bit-tech.net/h...deon-hd-7950-3gb-review/8
verbruikt een standaard 7950 ongeveer 50watt meer dan een 6850.

[ Voor 44% gewijzigd door BartKers op 09-09-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:19
DP18Joey schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:17:
Hallo,

Ik heb een ASRock 870 Extreme 3, een Quadcore AMD Phenom II X4 955 en een HD Radeon 6850 1 GB. Nu wil ik de XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition (3GB GDDR5) kopen maar mijn vraag is of dit compatible is? Ik heb zelf bij de specs gekeken en behalve natuurlijk de snelheid is het enige verschil dat ik van 1x 6 pin naar 2x 6 pin aansluiting ga.

Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?

Groetjes!
Hangt van je voeding af. Welke heb je? Voor de rest gaat het prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP18Joey
De Silent Storm 660W, en zag dat ik een XFX HD Radeon 6870 heb i.p.v. HD 6850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 09:47
Die voeding zou ruim voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP18Joey
Ah top! Bedankt voor de hulp mensen! Ga hem maar is snel bestellen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

DP18Joey schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:19:
Ah top! Bedankt voor de hulp mensen! Ga hem maar is snel bestellen dan :P
Waar ga je deze kopen en voor hoeveel?
Heb zelf een single HD7950, vraag me af of deze een upgrade in performance biedt die de moeite waard is?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:56

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Jij wilt er dus 2 gaan draaien, dat is helemaal afhankelijk van games die je speelt, of die het wel ondersteunen.

Daarbij komt ook nog eens kijken of je mobo er wel voor geschikt is, en je voeding voldoende is..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DP18Joey schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:01:
De Silent Storm 660W, en zag dat ik een XFX HD Radeon 6870 heb i.p.v. HD 6850.
BartKers schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:14:
Die voeding zou ruim voldoende moeten zijn.
Dat kan wel eens tegenvallen...

We hebben het hier over de Sharkoon Silent Storm CM 660W neem ik aan?

Hoe oud is de voeding?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SAiN ONeZ schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:28:
Jij wilt er dus 2 gaan draaien, dat is helemaal afhankelijk van games die je speelt, of die het wel ondersteunen.

Daarbij komt ook nog eens kijken of je mobo er wel voor geschikt is, en je voeding voldoende is..
Huidig mobo : ASUS P8Z68-V Pro Gen3
Huidige voeding : Corsair Enthusiast series Modular TX850 PS

Games die ik zeker nog wil spelen :
Tomb Raider
BioShock Infinite
Dishonored
DMC : Devil may cry
Batman Arkham Origins

Dank voor je feedback!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Tegenwoordig is het eerder uitzondering dan regel dat het niet werkt, dus hoe hoger je resolutie hoe meer profijt je zult hebben. Speel al paar jaar op 30" met 2560x1600p resolutie, en dan heb je alle gpu power nodig die beschikbaar is, en ik zweer al jaren bij de dualcards van AMD 4870x2, 5970, 6990 en nu de 7990 dat zijn 2 cores op een kaart, waardoor het grote minpunt van CF de extra hitte en herrie ook enorm meevalt, zeker met de laatste serie die enorm stil is, en amper heet word, 80gr in de zomer, wat met 2 kaarten vaak een stuk hoger ligt..

Ik zou even de games icm met CROSSFIRE googlen, dan weet je direct of de games het ondersteunen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SAiN ONeZ schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:35:
Tegenwoordig is het eerder uitzondering dan regel dat het niet werkt, dus hoe hoger je resolutie hoe meer profijt je zult hebben. Speel al paar jaar op 30" met 2560x1600p resolutie, en dan heb je alle gpu power nodig die beschikbaar is, en ik zweer al jaren bij de dualcards van AMD 4870x2, 5970, 6990 en nu de 7990 dat zijn 2 cores op een kaart, waardoor het grote minpunt van CF de extra hitte en herrie ook enorm meevalt, zeker met de laatste serie die enorm stil is, en amper heet word, 80gr in de zomer, wat met 2 kaarten vaak een stuk hoger ligt..

Ik zou even de games icm met CROSSFIRE googlen, dan weet je direct of de games het ondersteunen?
Ik speel wel maar op 1920x1080p resolutie (24" display).
Dan is mijn single HD7950 misschien wel prima en voldoende voor deze games?

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dat is aan jou natuurlijk, het zal altijd extra fps opleveren zolang CF ondersteund word

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste