Misschien een ''domme'' vraag maar heb je er wel een crossfire bridge tussen zitten?DCG909 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:52:
Hmmm, kaarten van plek verwisselen heeft niet geholpen...
Audiosurf 2 wil wel spelen (met de kaarten in beide posities)
Saints row III laad het spel, maar crashed vervolgens, na minder dan 1 seconde spel beeld... de pc blijft volledig hangen en alleen de reset knop en powerknop werken dan....
Toen de positie van de kaarten anders was kon ik nog net 1.5 seconden spelen voor de pc bevroor....
Het lijkt wel alsof CF bij mij gewoon nooit wil werken.....
Hiervoor heb ik het geprobeerd met 5870's (beide asus, zelfde type), bleek één van de gpu cores rot te zijn waardoor het steeds mis ging (die kaart wilde ook op één spel na niks spelen -.-" )
En nu met de 7970's werkt CF weer niet...
Draait de fan wel van de 2e kaart? Ik heb mijn beide 7950 nl geflashed naar 1.15v @1100/1500, maar na het installeren van de drivers gaan de fans van de 2e kaart uit als ik in windows kom...maar als je via msi ab ulps disabled en herstart dan is er niks aan de hand en draait ie gewoon.
Ik schrok me in het begin toen dat gebeurde, ook als ik de default bios draaide ging de fans uit van de 2e kaart.. dus ulps disablen hielp bij mij.
Ik schrok me in het begin toen dat gebeurde, ook als ik de default bios draaide ging de fans uit van de 2e kaart.. dus ulps disablen hielp bij mij.
|2600k|Asus 290|
Yep, brug zit er tussen, heb er twee geprobeerd, maar daar ligt het dus niet aan 
De tweede fan draait in beide gevallen (non top boven en onder).
Al hoort het volgens mij juist wel dat de 2e kaart door ulps uit gaat, toch?
Ik kwam er vanmiddag achter dat (zover ik weet) alle DX9 spellen wel werken, maar DX10/11 laten het systeem hangen / starten niet op...
ik had de top kaart al een keer op zichzelf geprobeerd en toen kon ik 20 minuten oid Saints Row IV spelen, toen ik dat vanmiddag probeerde hing de computer na 30 minuten oid.
Het kan dus zo zijn dat er iets met de top kaart is, maar dat dit niet zomaar naar boven komt
Wat is een goede manier om erachter te komen of de kaart helemaal in orde is?
Ik bedacht me net dat de unigine valley hier van pas kan komen omdat deze erg veel Vram gebruikt, toch?
Ik zal ook de andere kaart moeten testen, om problemen door het OS uit te sluiten -.-"
(Daar gaat mijn eerste echte vrije weekend in 4 weken...)

Ik kwam er vanmiddag achter dat (zover ik weet) alle DX9 spellen wel werken, maar DX10/11 laten het systeem hangen / starten niet op...
ik had de top kaart al een keer op zichzelf geprobeerd en toen kon ik 20 minuten oid Saints Row IV spelen, toen ik dat vanmiddag probeerde hing de computer na 30 minuten oid.
Het kan dus zo zijn dat er iets met de top kaart is, maar dat dit niet zomaar naar boven komt

Ik bedacht me net dat de unigine valley hier van pas kan komen omdat deze erg veel Vram gebruikt, toch?
Ik zal ook de andere kaart moeten testen, om problemen door het OS uit te sluiten -.-"
Probeer eens alle 3D marks te draaien. Voornamelijk Vantage, 11 en de laatste die gewoon 3Dmark heet zullen in vrijwel alle gevallen de problemen boven water toveren.DCG909 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 20:50:
Yep, brug zit er tussen, heb er twee geprobeerd, maar daar ligt het dus niet aan
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Hmm, zal ik doen.
Hoe openbaren errors zich?
Faalt de test, of crashed/hangt de pc?
Edit.
Ok, eerste poging 3Dmark Vantage: System hang zodra de eerste test begint (dus na het load screen).
Well, eerst even de andere twee ook een poging geven, maar ik denk dat ik mijn nieuwe favoriete test software gevonden heb
Edit 2.
Ohhhh kay.....
de non top getest, werkt gewoon in de tests....
Hoe groot is de kans dat ik twee keer in V&A een gpu koop en dat deze beide keren niet werkt
XD
Edit.
Ok, eerste poging 3Dmark Vantage: System hang zodra de eerste test begint (dus na het load screen).
Well, eerst even de andere twee ook een poging geven, maar ik denk dat ik mijn nieuwe favoriete test software gevonden heb

Edit 2.
Ohhhh kay.....
Hoe groot is de kans dat ik twee keer in V&A een gpu koop en dat deze beide keren niet werkt
[ Voor 79% gewijzigd door DCG909 op 17-11-2013 01:58 ]
Cooler master V1000, wat een rebrand is van een seasonic voeding.
Uit meerdere reviews blijkt dat het een van de betere voedingen is op dit moment
(Kwam er bij toeval langs toen ik een nieuwe voeding zocht, omdat de oude naar een andere pc ging)
Uit meerdere reviews blijkt dat het een van de betere voedingen is op dit moment
(Kwam er bij toeval langs toen ik een nieuwe voeding zocht, omdat de oude naar een andere pc ging)
Welke sloten gebruik je? Aangezien de top een dikke jongen is.
Slot 1-2 of 1-3?
Slot 1-2 of 1-3?
Je hebt inderdaad gelijkStef602 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:20:
[...]
van een discussie ben ik niet vies, daarom wil ik hier nog een laatste keer iets over kwijt.
BIOS = basic input output system.
[...]
bron: jouw link
Zie je, het is dus wel degelijk ''het bios.''
Edit: Ik heb een MSI R9 280X bios gevonden. Zelf heb ik de MSI R7950. Hoe flash ik deze nu precies? Is daar een goede guide voor? Ik vond een guide maar die is al ruim 9 jaar oud
[ Voor 21% gewijzigd door TeunisDokter op 17-11-2013 11:56 ]
Als het je mobo is, dan is dat 100%DCG909 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:02:
Hmm, zal ik doen.
Edit.
Edit 2.
Ohhhh kay.....
Hoe groot is de kans dat ik twee keer in V&A een gpu koop en dat deze beide keren niet werktXD
Als het de kaart is, dan... is dat niet echt te zeggen.
@mukkel.
Dat is idd een stommiteit van mijn kant om dat niet te melden...
Ik gebruik een MSI Mpower Z87, met 3 full sized Pci-E lanes.
De lanes zijn als volgt :
2.0 x 1
3.0 x 16 (x8 in 2cf, x8 in 3cf)
2.0 x 1
2.0 x 1
3.0 x 8? (x8 in 2cf, x4 in 3cf)
2.0 x 1
2.0 x 1
3.0 x ? (x4 in 3cf)
Ik heb de kaarten in de "bovenste" 2 3.0 sloten zitten, dus feitelijk 2 -5.
Dit staat ook geadviseerd in de handleiding.
@Stef602.
De 5870's werden in een AMD systeem geplaatst, de 7970's in een intel systeem.
En uit tests blijkt ook dat de oude 7970 het wel gewoon doet, wat OS problemen dus uitsluit.
Dat is idd een stommiteit van mijn kant om dat niet te melden...
Ik gebruik een MSI Mpower Z87, met 3 full sized Pci-E lanes.
De lanes zijn als volgt :
2.0 x 1
3.0 x 16 (x8 in 2cf, x8 in 3cf)
2.0 x 1
2.0 x 1
3.0 x 8? (x8 in 2cf, x4 in 3cf)
2.0 x 1
2.0 x 1
3.0 x ? (x4 in 3cf)
@Stef602.
De 5870's werden in een AMD systeem geplaatst, de 7970's in een intel systeem.
En uit tests blijkt ook dat de oude 7970 het wel gewoon doet, wat OS problemen dus uitsluit.
Ja oke dat bedoelde ik ookDCG909 schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:59:
Dat zou goed moeten zijn.
Misschien een Mobo bios update? Wil wel eens problemen oplossen bij de 7000serie.
Proberen kan altijd.
Als vantage er gelijk uit klapt na het begin scherm, lijkt me dat iets softwarematigs.
Bij een brakke kaart verwacht ik eerer artifacts / blokken en wasige problemen.
Een enkele top doet het wel goed of alleen problemen bij crosfire.
aaj dat ziet er niet goed uit...
Heb je msi afterburner? Zoja de core even 100 terug zetten (of iets in die richting)
en het geheugen ook terug schroeven.
Werkt dat => half brakke kaart & RMA
Werkt dat niet => gelijk RMA? mits je de bon hebt.
Of de laatste strohalm, de kaart testen in een compleet ander systeem.
Om alles uit te sluiten. Maar dit ziet er inderdaad uit als een defecte.
Heb je msi afterburner? Zoja de core even 100 terug zetten (of iets in die richting)
en het geheugen ook terug schroeven.
Werkt dat => half brakke kaart & RMA
Werkt dat niet => gelijk RMA? mits je de bon hebt.
Of de laatste strohalm, de kaart testen in een compleet ander systeem.
Om alles uit te sluiten. Maar dit ziet er inderdaad uit als een defecte.
Ik ga de kaart hoe dan ook RMA'en.
Het enige waar ik nu nog even mee zit is hoe.
De kaart is via V&A, dus ik kijk even of het via de verkoper, de winkel of asus zelf gaat.
Ik heb dit keer gelukkig een bon, dus als het goed is kan ik het zelf via asus doen.
Het enige waar ik nu nog even mee zit is hoe.
De kaart is via V&A, dus ik kijk even of het via de verkoper, de winkel of asus zelf gaat.
Ik heb dit keer gelukkig een bon, dus als het goed is kan ik het zelf via asus doen.
Rechtreeks via ASUS zal niet lukken
ASUS zelf neemt alleem motebooks aan.
Voor losse componeten zul je het via de winkel moeten spelen.
Maar als je de bon hebt is er niets aan de hand.
Even een factuur doorgeven en een RMA aanvragen.
Zit alleen een langere tijd overheen ..
Dat is helaas het nadeel van 2de hands spullen kopen.
Zelf ook een keertje meegemaakt met Corsair geheugen.
Maar gelukkig kan dat rechtstreeks en zonder bon
ASUS zelf neemt alleem motebooks aan.
Voor losse componeten zul je het via de winkel moeten spelen.
Maar als je de bon hebt is er niets aan de hand.
Even een factuur doorgeven en een RMA aanvragen.
Zit alleen een langere tijd overheen ..
Dat is helaas het nadeel van 2de hands spullen kopen.
Zelf ook een keertje meegemaakt met Corsair geheugen.
Maar gelukkig kan dat rechtstreeks en zonder bon
Vantage die uitklapt toont aan dat het voltage en clockspeed niet overeenkomt. Makkelijker meetbaar door de kaart te underclocken of te overvolten. Als dat laatste uitkomst bied dan zou je een gemodde bios erop kunnen laden met hogere voltages.mukkel schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:32:
[...]
Ja oke dat bedoelde ik ookbovenste 2 sloten voor je graka 1 - 2.
Dat zou goed moeten zijn.
Misschien een Mobo bios update? Wil wel eens problemen oplossen bij de 7000serie.
Proberen kan altijd.
Als vantage er gelijk uit klapt na het begin scherm, lijkt me dat iets softwarematigs.
Bij een brakke kaart verwacht ik eerer artifacts / blokken en wasige problemen.
Een enkele top doet het wel goed of alleen problemen bij crosfire.
Hmm, volgens mij waren ze met de 5870 toen bereid om de kaart zelf in te nemen, ik had toen alleen geen bon met aanschaf datum.
Ik heb niet zo gek veel zin om in dit geval ermee te gaan kloten, het hoort gewoon te werken en als er op stock iets mis is is de kaart gewoon niet goed...
Ook is het met de DC II's niet in alle gevallen mogelijk ze te overvolten... Want ze zijn voltagelocked...
Ik heb niet zo gek veel zin om in dit geval ermee te gaan kloten, het hoort gewoon te werken en als er op stock iets mis is is de kaart gewoon niet goed...
Ook is het met de DC II's niet in alle gevallen mogelijk ze te overvolten... Want ze zijn voltagelocked...
hey jongens ik heb onlangs een sapphire 7970 overgenomen van een medetweaker (met factuur) maar wanneer ik nu skyrim speel begint hij enorm te brommen. soms is dit eventjes weg wanneer de ventilator wat zakt maar dan is het in een paar seconden ook weer terug. wanneer ik [alt] + [tab] en het gpu gebruik naar beneden gaat is het helemaal weg en komt het niet meer terug tot ik weer ingame ga.
ik heb de stroom aansluitingen al eens verwisseld, dit is atm 6+2 + 6. enig idee of dit nog onder garantie valt? ik kan nergens vinden hoe lang er garantie op zit/zat.
sapphire 7970 reference non OC
MyCom factuur
ik heb de stroom aansluitingen al eens verwisseld, dit is atm 6+2 + 6. enig idee of dit nog onder garantie valt? ik kan nergens vinden hoe lang er garantie op zit/zat.
sapphire 7970 reference non OC
MyCom factuur
B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW
Is het niet een fan die trilt? Zit je kaart goed in het PCI-E slot, of trilt de hele kaart?
ja hij zit gewoon goed in zijn slot, het geluid komt rondom de fan vandaan. heb totaal geen artifacts of performance drops of wat dan ook.
maar ik denk niet dat het de fan zelf is, want als ik switch tussen skyrim en desktop blijft de fan volgens msi afterburner en mijn oren even hard draaien. maar zodra ik naar skyrim switch is het gebrom meteen terug.
maar ik denk niet dat het de fan zelf is, want als ik switch tussen skyrim en desktop blijft de fan volgens msi afterburner en mijn oren even hard draaien. maar zodra ik naar skyrim switch is het gebrom meteen terug.
[ Voor 44% gewijzigd door aminam op 17-11-2013 21:13 ]
probeer even te of je kunt zien of hij in skyrim niet net ietsje harder draait.
Aan de andere kant, het kan ook Coil whine zijn, tijdens wat voor situaties gebeurt het? hoge fps gedeeltes?
Aan de andere kant, het kan ook Coil whine zijn, tijdens wat voor situaties gebeurt het? hoge fps gedeeltes?
aminam in "AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1"
nee fps is begrensd op 60 lager dan 58 gaat hij niet, gpu gebruik wisseld wel vrij veel tussen 20 40 en 60 maar dit ligt natuurlijk aan de vele verschillende omgevingen in skyrim. wat ook opvalt is dat wanneer hij bromt en je wisselt tussen een (dimensie/omgeving) wanneer hij dus een nieuw stukje map laadt, hij ook ophoudt met brommen. en als je dan gespawned bent dan gaat ie er weer mee door. en hetzelfde met het escape menu. dan houdt hij ook meteen op met brommen

hier heb ik geswitched tussen desktop en ingame skyrim. zoals je ziet springt het gpu gebruk wel normaal naar boven maar het gebrom gebind meteen zonder dat de ventilator harder gaat, deze begint pas met blazen op 68 graden
ook wanneer ik hem eerst goed op temperatuur laat komen (74) en dan switch naar desktop gaat de ventilator op zelfde snelheid eerst door maar stopt het gebrom.
heeft dit misschien te maken met een geheugen module ofso? aangezien het ook zo is met het laden van nieuwe maps enzo.
nee fps is begrensd op 60 lager dan 58 gaat hij niet, gpu gebruik wisseld wel vrij veel tussen 20 40 en 60 maar dit ligt natuurlijk aan de vele verschillende omgevingen in skyrim. wat ook opvalt is dat wanneer hij bromt en je wisselt tussen een (dimensie/omgeving) wanneer hij dus een nieuw stukje map laadt, hij ook ophoudt met brommen. en als je dan gespawned bent dan gaat ie er weer mee door. en hetzelfde met het escape menu. dan houdt hij ook meteen op met brommen

hier heb ik geswitched tussen desktop en ingame skyrim. zoals je ziet springt het gpu gebruk wel normaal naar boven maar het gebrom gebind meteen zonder dat de ventilator harder gaat, deze begint pas met blazen op 68 graden
ook wanneer ik hem eerst goed op temperatuur laat komen (74) en dan switch naar desktop gaat de ventilator op zelfde snelheid eerst door maar stopt het gebrom.
heeft dit misschien te maken met een geheugen module ofso? aangezien het ook zo is met het laden van nieuwe maps enzo.
[ Voor 27% gewijzigd door aminam op 17-11-2013 22:09 ]
Ik vermoed dat het gewoon coil whine is maar dan met een hele lage pitch. Heb dit wel meer gehoord. Heb dit op mijn videokaart ook helaas. Sterker nog, mijn speakers pakken dit zelfs op.
hmm das jammer, ja net even gegoogled en der zit ongeloofelijk veel coil whine op de 7900 reference kaarten.. naja accepteren dan maar
idd gewoon rma naar asus zelf, die fans zouden ze beter moeten bevestigen. Heb nu al zeker 5x een brakke bevestiging gehad met die koelers (veertjes drukken niet genoeg en de koeler maakt alleen genoeg contact als dat dikke plakaat standaard koelpasta er nog op zit).DCG909 schreef op zondag 17 november 2013 @ 16:12:
Hmm, volgens mij waren ze met de 5870 toen bereid om de kaart zelf in te nemen, ik had toen alleen geen bon met aanschaf datum.
Nukezone FTW
wat ik heb begrepen met die koelers was dat dit een probleem was met de "V1" van de 7950 DCII, deze hadden DCII koelers van de 69x0, maar de schroeven waren te lang....
Ik wacht even af wat de verkoper zegt, aangezien dit blijkbaar ook een "winkel" is.
Ik wacht even af wat de verkoper zegt, aangezien dit blijkbaar ook een "winkel" is.
De laatste keer dat ik zo'n scherm zag was bij een vriend met een 6970 in zijn PC en die kaart bleek later kapot te zijn dus goed dat je hem naar de RMA afdeling hebt gestuurdDCG909 schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:49:
Ik wordt door de top kaart gepresenteerd door dit beeld.
Dat is dus zodra de test echt begint, ik zie de grot met water voor een fractie van een seconde en dan komt dit in beeld...
[afbeelding]
De non top heeft geen enkel probleem...
3dmark 11 heeft hetzelfde.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nu ik er over nadenk, die 2e 5870 gaf ook dit soort beelden, werd ook door AMD en Asus gemeld dat de kaart hoogst waarschijnlijk defect was, na alle tests die ik toen deed.
Enige probleem was toen dat ik en de verkoper geen bon hadden, anders had Asus hem zo omgeruild
Enige probleem was toen dat ik en de verkoper geen bon hadden, anders had Asus hem zo omgeruild

@beeldscherm problemem. probeer de kleursetting eens anders te zetten in ccc. dat hielp bij mij. iets van cmv naar rgb
Verwijderd
Hallo tweakers,
ik heb een tijdje geleden een topic gestart omdat ik wat artifacting had met mijn asus
matrix 7970 en mij afvroeg of dit een hardware of software matig probleem was.
Ook heb ik het probleem destijds gemeld bij mijn leverancier en aangezien deze na verschillende test ervan overtuigd van was dat deze kaart defect was. Heb ik inmiddels een nieuwe kaart ontvangen en heb na een paar dagen weer dezelfde problemen met deze kaart,
Ik krijg onder andere in battlefield 3 kleine zwarte blokjes rondom tekst en "uitrekkende textures".
Het topic is:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1568238
ik heb een tijdje geleden een topic gestart omdat ik wat artifacting had met mijn asus
matrix 7970 en mij afvroeg of dit een hardware of software matig probleem was.
Ook heb ik het probleem destijds gemeld bij mijn leverancier en aangezien deze na verschillende test ervan overtuigd van was dat deze kaart defect was. Heb ik inmiddels een nieuwe kaart ontvangen en heb na een paar dagen weer dezelfde problemen met deze kaart,
Ik krijg onder andere in battlefield 3 kleine zwarte blokjes rondom tekst en "uitrekkende textures".
Het topic is:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1568238
De temperatuur die je meet is die van de gpu. Die zorgt meestal niet voor artifacts. Dat zijn de memory vrm's. De geheugen temperatuur word namelijk niet weergegeven bij de 7970 kaarten.
En het zou dus kunnen dat je kaart geheugen te warm word.
Even zo goed hoort dit niet, je zou kunnen testen met een open kast, meer ventilators in de kast etc.
Ook kan je spelen met de power slider in ccc, energie beheer instellingen heet die als je nederlands hebt ingesteld als taal. Probber eens -20 om te kijken of de kaart meteen terug klokt en/of voor lagere temperaturen zorgt. Dan kan je +20 proberen om te zien of het probleem erger word of juist niet.
Controleer of het bios van je moederbord max 100Mhz voor de pcie heeft staan.
Dit lijkt me geen driver probleem van amd te zijn, heb hier iig nog niets over gelezen of gehoort.
In het ergste geval zou het zomaar kunnen dat je moederbord eender welke grafische kaart om zeep helpt na een poosje. Dit zou dan een defect zijn aan de pcie poort, hier heb ik wel eens in het verleden over gelezen.
Probeer ook eens een aantal zware grafische tests los te laten op je kaart.
ps. heb ook wel wat problemen gelezen over asus koelers op hun 7970 kaarten, veel rma gevallen van een specifieke batch. Als je weer een rma doet bij de winkel waar je je spullen hebt gekocht, probeer dan een andere kaart te krijgen van een ander merk. Zou mogelijk moeten zijn om een R9 280X te krijgen, zijn hezelfde als de 7970 en kosten ook hetzelfde momenteel.
En het zou dus kunnen dat je kaart geheugen te warm word.
Even zo goed hoort dit niet, je zou kunnen testen met een open kast, meer ventilators in de kast etc.
Ook kan je spelen met de power slider in ccc, energie beheer instellingen heet die als je nederlands hebt ingesteld als taal. Probber eens -20 om te kijken of de kaart meteen terug klokt en/of voor lagere temperaturen zorgt. Dan kan je +20 proberen om te zien of het probleem erger word of juist niet.
Controleer of het bios van je moederbord max 100Mhz voor de pcie heeft staan.
Dit lijkt me geen driver probleem van amd te zijn, heb hier iig nog niets over gelezen of gehoort.
In het ergste geval zou het zomaar kunnen dat je moederbord eender welke grafische kaart om zeep helpt na een poosje. Dit zou dan een defect zijn aan de pcie poort, hier heb ik wel eens in het verleden over gelezen.
Probeer ook eens een aantal zware grafische tests los te laten op je kaart.
ps. heb ook wel wat problemen gelezen over asus koelers op hun 7970 kaarten, veel rma gevallen van een specifieke batch. Als je weer een rma doet bij de winkel waar je je spullen hebt gekocht, probeer dan een andere kaart te krijgen van een ander merk. Zou mogelijk moeten zijn om een R9 280X te krijgen, zijn hezelfde als de 7970 en kosten ook hetzelfde momenteel.
[ Voor 14% gewijzigd door Bisquit op 23-11-2013 20:47 ]
Oja, Ben dit al een paar jaar vergeten te vragen...
Het viel mij op dat er bij STALKER Call of Prypiat 's avonds artefacts zijn in de vorm van een goene radar etc...
Dit had ik niet bij mijn oude 5870, maar wel met de 7970, verder werkt ieder spel perfect dus ik vermoed dat het iets was met de combinatie van de 7970 en Stalker.
Heeft iemand anders dit ook ooit gehad?
Ik zal vanavond/morgen even kijken of het met de meest recente "officiele" drivers nog steeds zo is.
Edit.
Nop, de meest recente drivers hebben het nogsteeds...

Het zit rechtsonder en het blijft ook in dat gebied....
Ik denk eigenlijk dat het gewoon iets in het spel zelf is
Het viel mij op dat er bij STALKER Call of Prypiat 's avonds artefacts zijn in de vorm van een goene radar etc...
Dit had ik niet bij mijn oude 5870, maar wel met de 7970, verder werkt ieder spel perfect dus ik vermoed dat het iets was met de combinatie van de 7970 en Stalker.
Heeft iemand anders dit ook ooit gehad?
Ik zal vanavond/morgen even kijken of het met de meest recente "officiele" drivers nog steeds zo is.
Edit.
Nop, de meest recente drivers hebben het nogsteeds...

Het zit rechtsonder en het blijft ook in dat gebied....
Ik denk eigenlijk dat het gewoon iets in het spel zelf is

[ Voor 35% gewijzigd door DCG909 op 25-11-2013 16:19 ]
Zaterdag heb ik een HD7950 ontvangen, namelijk de Club3D HD7950 royalKing. Niet bijster slim dat het mij ontschoten was dat je op dat moment de 7970 royalAce variant voor slechts 2 tientjes meer kon hebben.
Nu heeft deze kaart ook nog last van coil whine, alhoewel het nu iets minder lijkt te zijn. De komende weken gaan uitwijzen of de kaart hier blijft.
Wie kan mij vertellen: Ik kan nergens een coupon vinden voor Never Settle Gold of info in die richting. Hoe zit dat?

Wie kan mij vertellen: Ik kan nergens een coupon vinden voor Never Settle Gold of info in die richting. Hoe zit dat?
Waar heb je hem gekocht? Bij Alternate kreeg ik die in de eerste instantie ook niet, maar nadat ik daarover een mailtje had gestuurd kreeg ik hem meteen opgestuurd.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Si-computers heeft ze niet, heb ik ook naar gevraagd.
Alleen alternate doet aan die actie in nederland.
Wederom een vraag aan mede CF bezitters.
Als je via GPU-Z kijkt naar de bios.
Kun je dan van beide kaarten de bios zien, of wordt de bios van de hoofdkaart weergegeven ipv. de tweede kaart?
Als het eerste klopt heb ik twee DCII 7970's uit de eerste bios batch (xxx.12.000.4.0000 oid)
Dus de Top en de Non-top (en die biossen schijnen uitwisselbaar te zijn)
Als je via GPU-Z kijkt naar de bios.
Kun je dan van beide kaarten de bios zien, of wordt de bios van de hoofdkaart weergegeven ipv. de tweede kaart?
Als het eerste klopt heb ik twee DCII 7970's uit de eerste bios batch (xxx.12.000.4.0000 oid)
Dus de Top en de Non-top (en die biossen schijnen uitwisselbaar te zijn)
Onderin gpu-z heb je en dropdown menu, daar kan je elke kaart onafhankelijk kiezen en uitlezen.
Lame. Dan maar Club3D mailen.Thomg schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:10:
Si-computers heeft ze niet, heb ik ook naar gevraagd.
Over de coil whine heb ik al gemailed naar Club3D. Mijn 520W voeding is het probleem...yea right. Eerste en laatste Club3D kaart denk ik zo...
[ Voor 22% gewijzigd door Saturnus op 27-11-2013 19:09 ]
Vrijwel alle high-end kaarten hebben last van coilwhine. Is heel weinig aan te doen, zeker door Club3D. Vaak is het na een paar dagen 'inbranden' ook wel weg.Saturnus schreef op woensdag 27 november 2013 @ 18:35:
[...]
Lame. Dan maar Club3D mailen.
Over de coil whine heb ik al gemailed naar Club3D. Mijn 520W voeding is het probleem...yea right. Eerste en laatste Club3D kaart denk ik zo...
Elke voeding en videokaart kan hoorbare coil whine hebben.Saturnus schreef op woensdag 27 november 2013 @ 18:35:
[...]
Lame. Dan maar Club3D mailen.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik hoor veel verhalen van coil whine met de HD7900-kaarten hier. Denk dat het een veel voorkomend probleem is, en dat het niet echt aan de Club3D-versie ligt inderdaad. 
Mijn MSI HD7970 Lightning BE heeft er gelukkig geen last van.
Mijn MSI HD7970 Lightning BE heeft er gelukkig geen last van.
Mijn "oude" 7970 dcii heeft onder normale omstandigheden geen coilwhine (2000 fps situaties daargelaten), de defecte kaart iedem.
De vervangende kaart heeft het een beetje.
Mijn oude 5870 v2 had er erg veel last van in mijn kast, in mijn moeders systeem (enkel een nieuwe kast) is er weer niks aan de hand....
Het blijft geluk hebben.
De vervangende kaart heeft het een beetje.
Mijn oude 5870 v2 had er erg veel last van in mijn kast, in mijn moeders systeem (enkel een nieuwe kast) is er weer niks aan de hand....
Het blijft geluk hebben.
Mijn HD7970 RoyalAce heeft de eerste dag coilwhine vertoond, maar daarna helemaal niet meer.
Ok, kleine sidenote.
Als je CF draait, dan kun je dus niet correct zien welke bios er draait....
GPU-z lijkt ze namelijk om te draaien... (en ik vraag)
Edit.
Hij laat gewoon de verkeerde bios zien...
De DCII top heeft 015.023.xxxxxx
De DCII heeft 015.012.xxxxxx
In CF krijg je dus alleen de bios te zien van de normale DCII, als deze boven staat
Iemand nog tips welke kaart ik het beste als primary kan zetten? (ga maandag over op WC, dus dan kan ik niet zomaar meer wisselen)
Ik denk zelf aan de Top kaart, omdat deze dan op 1 Ghz kan draaien wanneer er non CF spul draait en terug valt naar 925 in CF spul.
Als je CF draait, dan kun je dus niet correct zien welke bios er draait....
GPU-z lijkt ze namelijk om te draaien... (en ik vraag)
Edit.
Hij laat gewoon de verkeerde bios zien...
De DCII top heeft 015.023.xxxxxx
De DCII heeft 015.012.xxxxxx
In CF krijg je dus alleen de bios te zien van de normale DCII, als deze boven staat

Iemand nog tips welke kaart ik het beste als primary kan zetten? (ga maandag over op WC, dus dan kan ik niet zomaar meer wisselen)
Ik denk zelf aan de Top kaart, omdat deze dan op 1 Ghz kan draaien wanneer er non CF spul draait en terug valt naar 925 in CF spul.
[ Voor 61% gewijzigd door DCG909 op 29-11-2013 18:18 ]
Ik heb een vraag over mijn videokaart: XFX Radeon 7870 Double Dissapation Edition
In iedere benchmark die ik van deze kaart terug kan vinden komt deze kaart het beste uit de bus als het gaat om geluid en temperatuur, maar ik merk bij mijn kaart juist het omgekeerde...
De temperatuur is tijdens het spelen van een spel zoals Rift of WoW rond de 90 graden en daarmee klimt de fanspeed soms zelfs naar de !!! 90% !!!.
Dit leidt er uiteraard toe dat de kaart niet bepaald stil is, juist een van de redenen waarom ik em gekocht heb. Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Mijn PC kast heeft genoeg koeling (3 front, 2 back, 2 top fans) en alleen zodra ik deze koelers voluit zet (geluidsniveau opstijgende boeing) dan gaat de fanspeed van mijn videokaart naar beneden (vaak blijft ie dan rond de 65-70% hangen met alsnog 85-90 graden)...
In iedere benchmark die ik van deze kaart terug kan vinden komt deze kaart het beste uit de bus als het gaat om geluid en temperatuur, maar ik merk bij mijn kaart juist het omgekeerde...
De temperatuur is tijdens het spelen van een spel zoals Rift of WoW rond de 90 graden en daarmee klimt de fanspeed soms zelfs naar de !!! 90% !!!.
Dit leidt er uiteraard toe dat de kaart niet bepaald stil is, juist een van de redenen waarom ik em gekocht heb. Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Mijn PC kast heeft genoeg koeling (3 front, 2 back, 2 top fans) en alleen zodra ik deze koelers voluit zet (geluidsniveau opstijgende boeing) dan gaat de fanspeed van mijn videokaart naar beneden (vaak blijft ie dan rond de 65-70% hangen met alsnog 85-90 graden)...
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik weet niet hoe je daar op komt.
http://www.overclockerscl...fx_hd_7870_7850_dd/14.htm
XFX DD koeling is bijzonder ruk voor de 7800.
Tot nu toe verwijtte ik Battlefield 4 van de problemen die ik daarmee had (DirectX function "GetDeviceRemovedReason" errors), maar ik heb nu ook in Sleeping Dogs problemen, namelijk dat Sleeping Dogs regelmatig freezt, alt-tabt naar de desktop en dan "niet reageert".
Ik ben erachter gekomen dat er bij beide crashes bij beide spellen in de Event Log de melding "Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recovered" verschijnt. Dit doet me denken dat de crashes een grotere, gezamenlijke oorzaak hebben.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb een MSI HD7970 Lightning BE die ik gewoon op de stock (overclocked) clocks draai. De problemen zijn ontstaan sinds ik die kaart heb...
Ik was eigenlijk sowieso al van plan een keer een clean install van Windows 8 (ik draai nu Windows 7) te doen, dus ik ga eens kijken of dat de problemen oplost.
Ik ben erachter gekomen dat er bij beide crashes bij beide spellen in de Event Log de melding "Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recovered" verschijnt. Dit doet me denken dat de crashes een grotere, gezamenlijke oorzaak hebben.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb een MSI HD7970 Lightning BE die ik gewoon op de stock (overclocked) clocks draai. De problemen zijn ontstaan sinds ik die kaart heb...
Ik was eigenlijk sowieso al van plan een keer een clean install van Windows 8 (ik draai nu Windows 7) te doen, dus ik ga eens kijken of dat de problemen oplost.
[ Voor 13% gewijzigd door Compizfox op 24-12-2013 23:53 ]
Ik heb hem niet overgeclocked, en hij zou op de factory clocks gewoon stabiel moeten zijn lijkt me toch.
Ja daar ben ik inmiddels achter... Misschien toch maar eens kijken voor wat anders, zo is het ook nietecht leuk gamen (met een halve straaljager naast me...)Thomg schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:38:
Ik weet niet hoe je daar op komt.
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
pricewatch: Gigabyte GV-R787OC-2GDRiqy schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:08:
[...]
Ja daar ben ik inmiddels achter... Misschien toch maar eens kijken voor wat anders, zo is het ook nietecht leuk gamen (met een halve straaljager naast me...)
Hands down stilste kaart die er is.
Pfft, bijdehandjeCompizfox schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:33:
Ik weet zeker dat deze stiller is. pricewatch: Asus EN210 SILENT/DI/1GD3/V2(LP)
Ik heb een soort gelijke koeler op mijn XFX 7950 DD Black zitten en die komt in wow niet hoger dan 65c bij 50% fanspeed (zelf ingesteld profiel).Riqy schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:28:
Ik heb een vraag over mijn videokaart: XFX Radeon 7870 Double Dissapation Edition
Wel heb ik meerdere personen gehoord over het feit dat bij sommige DD koelers de koelpasta niet goed is aangebrachtt en dat dit voor problemen kan zorgen. Even dee koeler verwijderen en opnieuw pasta aanbrengen is dan de oplossing (Mocht je warranty stickers hebben op je koeler doe dit dan in overleg met de winkel waar je em gekocht hebt en de XFX support).
Mocht dit niet de oplossing zijn, dan lijkt me iets defect aan de koeler.
Ai, dat zou mooi kut zijn. Ik heb immers wel betaald voor die Lightning Boost Edition... Heb eerlijk gezegd ook geen zin in een RMA. Met mijn vorige kaart (die overigens compleet defect was) duurde dat 7 weken.!mark schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:55:
Soms komt het voor dat een kaart op factory clocks onstabiel is bij overklokte kaarten.
Zou dat simpel te fixen zijn door de spanningen wat omhoog te voeren? Ik zet hem iig even op de clocks van de HD7970 GHz Edition en ga ff wat testen.
Geweldig...
Koop je The Witcher 2 EE in de steam sale om te spelen op een CF systeem.
Blijkt dat dat spel gewoon niet wil werken op CF -.-" geweldig, kunnen ze dat niet gewoon melden in de discription oid?
Koop je The Witcher 2 EE in de steam sale om te spelen op een CF systeem.
Blijkt dat dat spel gewoon niet wil werken op CF -.-" geweldig, kunnen ze dat niet gewoon melden in de discription oid?
Hallo.
Heb dit topic even snel doorgespit en zie toch redelijk wat negatieve reacties over de XFX 7970 DD.
Helaas is dit nu nog maar de enige 7970 die beschikbaar is voor een normale prijs (245eu).
R9 280X ook nergens te krijgen alleen voor 300eu.
Zijn de problemen met de XFX 7970 DD opgelost? kaarten zijn wel aangepast gezien ze nu ook volt locked zijn.
Zouden jullie de XFX aanraden?
Heb dit topic even snel doorgespit en zie toch redelijk wat negatieve reacties over de XFX 7970 DD.
Helaas is dit nu nog maar de enige 7970 die beschikbaar is voor een normale prijs (245eu).
Zijn de problemen met de XFX 7970 DD opgelost? kaarten zijn wel aangepast gezien ze nu ook volt locked zijn.
Ik heb recentelijk een XFX 7970 DD gekocht, welk in crossfire staat met een sapphire 7970 vapor-x ghz edition en moet zeggen dat ik tevreden ben met de XFX kaart.DoubleYouPee1 schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:02:
Hallo.
Ik weet niet precies welke problemen er waren, maar ik ervaar geen problemen in ieder geval.
Bijv. het te warm worden van VRM, Artefacts, nauwelijks overclockbaar, maar vooral veel herrie van de cooler..Vincent227 schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:19:
[...]
Ik heb recentelijk een XFX 7970 DD gekocht, welk in crossfire staat met een sapphire 7970 vapor-x ghz edition en moet zeggen dat ik tevreden ben met de XFX kaart.
Ik weet niet precies welke problemen er waren, maar ik ervaar geen problemen in ieder geval.
Misschien heb ik geluk, maar bovengenoemde problemen heb ik in ieder geval niet. Zou natuurlijk kunnen doordat de XFX kaart als secundair dient, want als ik geen game speel is de kaart compleet uit, maar als ik juist een game speel; zoals train simulator 2014 of battlefield 4 dan nog merk ik weinig van de genoemde problemen. Het wordt wel warm dat wel, maar dat komt omdat er 2 kaarten aanwezig zijn...DoubleYouPee1 schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:36:
[...]
Bijv. het te warm worden van VRM, Artefacts, nauwelijks overclockbaar, maar vooral veel herrie van de cooler..
Hell yea 
7970 DCII bios flash naar 7970 DCII Top is gelukt
Levert toch weer 6 FPS extra op tijdens de combined test van Firestrike.
Het is dus echt essentieel om de 2e gpu volledig af te koppelen voor je een flash doet, want de CF brug lijkt toch data over te willen sturen oid....
7970 DCII bios flash naar 7970 DCII Top is gelukt
Levert toch weer 6 FPS extra op tijdens de combined test van Firestrike.
Het is dus echt essentieel om de 2e gpu volledig af te koppelen voor je een flash doet, want de CF brug lijkt toch data over te willen sturen oid....
Verwijderd
Net een RMA terug.
M'n Club3D HD 7850 RoyalQueen 1 GB is omgeruild voor een '13Series 2GB.
Mooi natuurlijk maar op de site van Club3D staat dat de GPU een Pitcairn XT is, welke normaal in een HD 7870 zit.
Kloksnelheid en aantal Stream Processors zijn nog hetzelfde, weet iemand meer?
M'n Club3D HD 7850 RoyalQueen 1 GB is omgeruild voor een '13Series 2GB.
Mooi natuurlijk maar op de site van Club3D staat dat de GPU een Pitcairn XT is, welke normaal in een HD 7870 zit.
Kloksnelheid en aantal Stream Processors zijn nog hetzelfde, weet iemand meer?
Hmm, ik krijg, naar mijn mening, best wel weinig punten voor mijn set-up.
http://www.3dmark.com/3dmv/4917287?
Iemand met een vergelijkbare set-up waarmee ik de score kan vergelijken?
Zie namelijk best wel veel fouten.
Geheugen draait op 1800 Mhz.
Ik heb 4 cores en 8 threads.
Maximale turbo is 3.7 Ghz...
Edit: http://nl.hardware.info/p...562&specId=11167&tcId=287
Ik zou bijna 10k meer moeten halen.
http://www.guru3d.com/art...0_review_with_z77,18.html
CPU blijkt wel redelijk te kloppen.
[ Voor 54% gewijzigd door Thomg op 04-01-2014 20:48 ]
In hoeverre is mijn garantie vervallen als ik zelf de koelerpasta van mijn 7870 DD zou vervangen?
Was van de week weer vrolijk aan het gamen, maar kon op gegeven moment de mensen op Teamspeak niet meer verstaan...
Lijkt me nietecht de bedoeling...
Heb nog wel een tube koelerpasta liggen thuis, misschien maar eens vervangen...
Was van de week weer vrolijk aan het gamen, maar kon op gegeven moment de mensen op Teamspeak niet meer verstaan...
Lijkt me nietecht de bedoeling...
Heb nog wel een tube koelerpasta liggen thuis, misschien maar eens vervangen...
My iRacing
Bijna 10k meer? Dat klopt niet. In vantage is mijn cpu score 30600, gpu score verschilt in alle driver versies van amd. Maar hoogste tot nu toe met 13.11B9,5 is 40000.Thomg schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:42:
Pscore is 37196. ook dit verschilt per driver versie maar zit altijd tussen de 36500 en 37500 in.
Dat is dus weliswaar iets hoger dan jouw score, maar ik heb mijn 2600k op 4,5Ghz staan.
Z68 bord
7970Ghz 1125/1525
2600k@4,5Ghz
8GB 1600Mhz ram. 7-8-7-20
Overclock je 3770k dus naar 4,5Ghz met de juiste koeling, dan zal je wellicht iets hoger scoren dan mijn setup.
Om dan aan die 46k te komen heb je de 3960X cpu nodig.
Ik merk dat het bord van mijn 7950 (Club 3D Royalking) wat doorzakt vanwege de zware cooler. Meerdere mensen hebben dit ondervonden. Volgens mij kan het niet veel kwaad, maar ik zou toch graag iets eronder willen plaatsen dat eventuele schade voorkomen kan worden.
Voor als je twee videokaarten erin hebt wel, maar zo te zien staat CrossFire uit?Thomg schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:42:
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ja, heb ik met opzet uitgezet.-The_Mask- schreef op zondag 05 januari 2014 @ 14:56:
[...]
Voor als je twee videokaarten erin hebt wel, maar zo te zien staat CrossFire uit?
Bleek dat teamviewer met de scores & crossfire klootte, alles werkt nu
Iemand ervaring met de XFX 7770 Double Dissipation? Ik ben van plan een budget gamepc'tje aan te schaffen. Maar twijfel nogal over welke kaart er in te doen: een 7750, 7770, 7790 of 7850. Daarbij natuurlijk gelet op prijs/snelheid.
Ik heb momenteel trouwens in mijn oude bak een Zotac GTS 450 2gb ddr3. Hoe verhouden die kaarten zich daar mee?
Ik heb momenteel trouwens in mijn oude bak een Zotac GTS 450 2gb ddr3. Hoe verhouden die kaarten zich daar mee?
[ Voor 20% gewijzigd door Momentumlol op 06-01-2014 01:13 ]
Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --
Zou zelf geen DD aanraden, vanwege de slechte prestatie van de koeler...
Maakt veel lawaai en kaarten worden vaak erg warm
*edit*
vanavond de gok genomen en de koelerpasta van mijn XFX 7870 DD vervangen. Wat een verademing
Kaart is tijdens eerste stresstest (Valley Benchmark) bijna 10 graden koeler en de fan draait 20-25% langzamer
*edit*
*edit*
vanavond de gok genomen en de koelerpasta van mijn XFX 7870 DD vervangen. Wat een verademing
Kaart is tijdens eerste stresstest (Valley Benchmark) bijna 10 graden koeler en de fan draait 20-25% langzamer
*edit*
[ Voor 49% gewijzigd door Riqy op 06-01-2014 19:30 . Reden: toevoeging over 7870 DD ]
My iRacing
Ik heb een klein probleempje met crossfire, weet niet of dit al ergens gepost is maar heb het zo 1,2,3 niet kunnen vinden.
Het probleem is, heb 2 HD7970 in crossfire staan, nu is het zo dat de 2de kaart op 99% activiteit blijft staan, ook de clock en geheugen zijn dan actief, terwijl de eerste kaart(hoofd) gewoon niks aan het doen is.
Terwijl de 2de kaart 99% etc aangeeft, heb ik alleen furmark open, als ik dit sluit dan valt de kaart uit ( wat ik nog wel begrijp ).
Weet iemand hier iets op?
Het probleem is, heb 2 HD7970 in crossfire staan, nu is het zo dat de 2de kaart op 99% activiteit blijft staan, ook de clock en geheugen zijn dan actief, terwijl de eerste kaart(hoofd) gewoon niks aan het doen is.
Terwijl de 2de kaart 99% etc aangeeft, heb ik alleen furmark open, als ik dit sluit dan valt de kaart uit ( wat ik nog wel begrijp ).
Weet iemand hier iets op?
[ Voor 16% gewijzigd door Vincent227 op 07-01-2014 20:30 ]
Hoe zit het met garantie?Riqy schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:49:
Zou zelf geen DD aanraden, vanwege de slechte prestatie van de koeler...
*edit*
vanavond de gok genomen en de koelerpasta van mijn XFX 7870 DD vervangen. Wat een verademing![]()
*edit*
Garantie is niet meer, de schroefjes van de koeler zijn de garantie seals...
My iRacing
Minder, was het van plan bij mijn kaarten te doen, maar dit is wel erg ontmoedigend.Riqy schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:46:
Verwijderd
Als de uitstekende schroeven zijn kun je ze losdraaien met een tangetje, de seal blijft dan heel.Riqy schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:46:
Hey, paar paginas geleden klaagde ik over mijn 7870 Lightning Edition dat het beeld een cm naar beneden verspringt voor 1 miliseconde. Reeks geupdate naar 13.12 driver maar helaas is het nog steeds aanwezig. begin nu beetje te twijfelen of ik een defecte kaart heb, ook al is het een bekent probleem.
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
De 13.30 hebben de screen jump genezen. Die dus proberen om zeker te zijn dat je kaart defect is.
Ik wacht nog even op de 14 serie die hetzelfde zal zijn maar een iets kleinere download.
Overigens heb je met 13.10B2 geen screen jump, is pas gekomen met de 13.11 serie drivers.
En leek alleen betrekking te hebben op 7970 kaarten van gigabyte, hoewel een enkel ander merk ook dit probleem lijkt te hebben.
Dus even testen om zeker te zijn.
Ik wacht nog even op de 14 serie die hetzelfde zal zijn maar een iets kleinere download.
Overigens heb je met 13.10B2 geen screen jump, is pas gekomen met de 13.11 serie drivers.
En leek alleen betrekking te hebben op 7970 kaarten van gigabyte, hoewel een enkel ander merk ook dit probleem lijkt te hebben.
Dus even testen om zeker te zijn.
[ Voor 64% gewijzigd door Bisquit op 20-01-2014 18:59 ]
Een bios flash fixt dit.JinShepard schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:27:
Hey, paar paginas geleden klaagde ik over mijn 7870 Lightning Edition dat het beeld een cm naar beneden verspringt voor 1 miliseconde. Reeks geupdate naar 13.12 driver maar helaas is het nog steeds aanwezig. begin nu beetje te twijfelen of ik een defecte kaart heb, ook al is het een bekent probleem.
Iemand van MSI vertelde me dat. Bekend probleem met de bliksempjes.
Sloopte wel mijn hashrate, jammer dan
[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 20-01-2014 19:01 ]
Ik zal dan kijken naar de 13.30, beta nog als ik zo ff google? Bios Flash heb ik nog nooit gedaan dus ik kijk eerst even naar de drivers!
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Je moet het op de MSI forum zelf naar vragen, zij sturen je een werkende bios.
Ik heb er zelf ook een, geloof me nou maar
Ik heb er zelf ook een, geloof me nou maar
Zojuist heb ik iets vaag meegemaakt...
Ik was aan het gamen met de pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 royalKing toen een van de 3 schermen zwart werd. Eyefinity gaming doe ik niet aan, dus verder gebeurde er nog niks. Het irriteerde toch dus deed ik een reboot. Na de bios/post kwam er niks meer op de schermen. Veilge modus werkte wel. Alle drivers eraf en er was weer beeld. Alle drivers er weer op en het beeld was weer weg. Bios2 aangezet en er was weer beeld. Weer terug op bios1 en nu was er ook weer beeld, maar slechts op 2 schermen. Het scherm dat door de pricewatch: Club3D Mini DisplayPort to Active DVI Single-Link cable wordt aangestuurd was verdwenen, dat is overigens ook het scherm dat op zwart ging. Alle schermen zijn in orde, de DPP poorten ook. De adapter is defect.
De schermen en de videokaart lijken echt in orde, maar het is moeilijk te geloven dat het alleen de adapter is aangezien er weer beeld kwam nadat de kaart op bios2 had gedraaid. Raar toeval hopelijk.
Ik was aan het gamen met de pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 royalKing toen een van de 3 schermen zwart werd. Eyefinity gaming doe ik niet aan, dus verder gebeurde er nog niks. Het irriteerde toch dus deed ik een reboot. Na de bios/post kwam er niks meer op de schermen. Veilge modus werkte wel. Alle drivers eraf en er was weer beeld. Alle drivers er weer op en het beeld was weer weg. Bios2 aangezet en er was weer beeld. Weer terug op bios1 en nu was er ook weer beeld, maar slechts op 2 schermen. Het scherm dat door de pricewatch: Club3D Mini DisplayPort to Active DVI Single-Link cable wordt aangestuurd was verdwenen, dat is overigens ook het scherm dat op zwart ging. Alle schermen zijn in orde, de DPP poorten ook. De adapter is defect.
De schermen en de videokaart lijken echt in orde, maar het is moeilijk te geloven dat het alleen de adapter is aangezien er weer beeld kwam nadat de kaart op bios2 had gedraaid. Raar toeval hopelijk.
De adapter is niet toevallig 1 á 2 jaar oud nu?
Dan schijnen ze namelijk redelijk snel defect te gaan....
Dan schijnen ze namelijk redelijk snel defect te gaan....
De adapter is van 25 november. Raar dat een non-active DX ding het al 1,5 jaar uit houdt.
Heeft iemand trouwens een idee hoe het kan dat pricewatch: Club3D Mini DisplayPort to Active DVI Single-Link cable een active converter is zonder dat het ding extreem duur is?
Heeft iemand trouwens een idee hoe het kan dat pricewatch: Club3D Mini DisplayPort to Active DVI Single-Link cable een active converter is zonder dat het ding extreem duur is?
Because Single Link : Die kan tot 1080p in 60Hz en niet verder
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb een DP -> Single link DVI kabel in mijn pc hangen en ik draai 1080P @ 70 Hz 
Werkt prima tot nu toe.
Werkt prima tot nu toe.
We hebben het onlangs daarover gehad hier : http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?p=517207#517207
Active + Dual Link is the way to go
Active + Dual Link is the way to go
De xfx 7770 is een leuke kaart is een stukje sneller als je 450 draait veel games op 1080p Als je voor xfx kiest zou ik niet hoger gaan dan een 7790 dat zijn de enige kaarten die ze wel fatsoenlijk kunnen maken alle snellere modellen hebben veel problemen.Momentumlol schreef op maandag 06 januari 2014 @ 01:11:
Iemand ervaring met de XFX 7770 Double Dissipation? Ik ben van plan een budget gamepc'tje aan te schaffen. Maar twijfel nogal over welke kaart er in te doen: een 7750, 7770, 7790 of 7850. Daarbij natuurlijk gelet op prijs/snelheid.
Hmm. Alleen met een non-active krijg ik het derde scherm niet aangestuurd (tenzij een van de 2 DVI losgehaald wordt natuurlijk). En ik draai 1920x1200.nero355 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:07:
Because Single Link : Die kan tot 1080p in 60Hz en niet verder
Ik had een tijdje terug een XFX 7970 gehaald 2ehands. Helaas las ik pas na het kopen dat ze die slechter hadden gemaakt met goedkopere componenten, en dat de VRM's niet goed gekoeld werden.
Vandaag de kaart eindelijk kunnen zien en zag gelijk al dat het koelblok eraf was geweest (garantiestickers kapot). Zag ook dat er op de VRM's al kleine heatsinks waren geinstalleerd en ik denk dat de koelpasta ook is vervangen.
Heb het nu overclocked naar 1100mhz op de core en bezig met testen maar hij houdt het zonder problemen. Max temp wordt 72c met 55% fanspeed, ook zeer goed te doen. Ben benieuwd hoe ver ik 'm kan pushen op mijn 500W voeding.
Vandaag de kaart eindelijk kunnen zien en zag gelijk al dat het koelblok eraf was geweest (garantiestickers kapot). Zag ook dat er op de VRM's al kleine heatsinks waren geinstalleerd en ik denk dat de koelpasta ook is vervangen.
Heb het nu overclocked naar 1100mhz op de core en bezig met testen maar hij houdt het zonder problemen. Max temp wordt 72c met 55% fanspeed, ook zeer goed te doen. Ben benieuwd hoe ver ik 'm kan pushen op mijn 500W voeding.
[ Voor 16% gewijzigd door YoghurtO_o op 01-02-2014 10:33 ]
Moet zeggen dat Mantle iig in de starswarm techdemo een leuke boost heeft op mijn "oude" 7950 in de extreme preset en het scenatio was RTS.
Met mantle:
D3D
Met mantle:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Test Duration: 360 Seconds Total Frames: 11179 Average FPS: 31.05 Average Unit Count: 4175 Maximum Unit Count: 5544 Average Batches/MS: 2699.22 Maximum Batches/MS: 3614.63 Average Batch Count: 87749 Maximum Batch Count: 162326 |
D3D
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Test Duration: 360 Seconds Total Frames: 4207 Average FPS: 11.69 Average Unit Count: 4035 Maximum Unit Count: 5645 Average Batches/MS: 1124.19 Maximum Batches/MS: 1690.26 Average Batch Count: 94603 Maximum Batch Count: 163938 |
Wat doet die "power limit settings" bij overdrive? Er staat geen uitleg bij. Ik snap ook dat plaatje ernaast niet helemaal.
Dat stelt het vermogen dat je kaart mag trekken in, gebaseerd op de TDP van de GPU.Avalaxy schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:37:
Wat doet die "power limit settings" bij overdrive? Er staat geen uitleg bij. Ik snap ook dat plaatje ernaast niet helemaal.
Ik heb best wel nasty framedrops in BF4 met mantle
Average FPS is erg goed (rond de 50 op ultra), maar soms uit het niets ineens een drop naar ~15. Dat had ik met DX11 rendering niet.
Specs:
HD7950 OC
i7 2600

Specs:
HD7950 OC
i7 2600