hallo tweakers,
Ik heb onlangs een nieuw systeem gebouwd met daarin een asus matrix 7970, nu heb ik daar wat problemen mee en vraag ik mij af of het een hardware of driver probleem is.
Ik krijg namelijk soms bij battlefield 3 na een half uur gamen fel paars en groen vierkantjes van ongeveer
1 bij 1 cm, als ik de game dan afsluit en opnieuw opstart is het over.
Nu speel ik ook inmiddels battlefield 4 en ook bij deze game krijg ik soms problemen, ik zie dan rondom tekst kleine blokjes. Als ik dan ingame mijn graphics setting van bijvoorbeeld HBOA even uitzet en dan weer aan, is het voorlopig weer even goed.
Is dit nu een driver of hardware probleem ik heb het getest met catalyst 13.9 en 13.11 beta v8,
beide hebben hetzlefde probleem.
Ik heb de temperatuur gemeten met GPU-Z en deze ligt rond 70 graden tijdens het spel.
Ik heb nog niks aan overklokken gedaan, geen tijd en ook wil ik eerst weten of systeem goed werkt
op basis snelheden.
het systeem:
Fractal Design Define R4
Crucial 8GB DDR3 1600mhz
intel i5 4670k met een Cooler Master Hyper 412S
Gigabyte GA Z87 HD3
Asus MATRIX HD7970 3GB (GPU@1050mhz en geheugen @1500mhz)
Cooler Master Silent Pro Gold 550W
Crucial 240GB M500
Seagate 1TB SATA HDD
software:
windows 8.1 (64 bit)
catalyst 13.11 beta8
Ik heb onlangs een nieuw systeem gebouwd met daarin een asus matrix 7970, nu heb ik daar wat problemen mee en vraag ik mij af of het een hardware of driver probleem is.
Ik krijg namelijk soms bij battlefield 3 na een half uur gamen fel paars en groen vierkantjes van ongeveer
1 bij 1 cm, als ik de game dan afsluit en opnieuw opstart is het over.
Nu speel ik ook inmiddels battlefield 4 en ook bij deze game krijg ik soms problemen, ik zie dan rondom tekst kleine blokjes. Als ik dan ingame mijn graphics setting van bijvoorbeeld HBOA even uitzet en dan weer aan, is het voorlopig weer even goed.
Is dit nu een driver of hardware probleem ik heb het getest met catalyst 13.9 en 13.11 beta v8,
beide hebben hetzlefde probleem.
Ik heb de temperatuur gemeten met GPU-Z en deze ligt rond 70 graden tijdens het spel.
Ik heb nog niks aan overklokken gedaan, geen tijd en ook wil ik eerst weten of systeem goed werkt
op basis snelheden.
het systeem:
Fractal Design Define R4
Crucial 8GB DDR3 1600mhz
intel i5 4670k met een Cooler Master Hyper 412S
Gigabyte GA Z87 HD3
Asus MATRIX HD7970 3GB (GPU@1050mhz en geheugen @1500mhz)
Cooler Master Silent Pro Gold 550W
Crucial 240GB M500
Seagate 1TB SATA HDD
software:
windows 8.1 (64 bit)
catalyst 13.11 beta8