"Now, if you two don't mind, I'm going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed, or worse, expelled."
nieuws: Sony brengt Xperia S begin maart uit in Nederland
I intend to live forever. So far, so good.
Ik vraag mezelf nu af, omdat ik nog nooit een android toestel heb gebruikt, bied deze Xperia S ondersteuning voor USB-on-the-go?
Kan is je dus USB-pen/flash-sticks aankoppelen? (bijvoorbeeld 16/32gb USB-sticks)
Yep, normaal wel! De Japanse versie komt zelfs met een MicroSD-kaartlezer in de doos die je dan op je Xperia kan aansluiten.SpitfireNL schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:43:
Xperia S is niet uitbreidbaar met een SD-kaart.
Ik vraag mezelf nu af, omdat ik nog nooit een android toestel heb gebruikt, bied deze Xperia S ondersteuning voor USB-on-the-go?
Kan is je dus USB-pen/flash-sticks aankoppelen? (bijvoorbeeld 16/32gb USB-sticks)
http://www.xperiablog.net...osd-card-reader-pictured/
Je kan die MicroSD-kaartlezer zelf los bestellen bij Amazon.co.uk. Heb ik zelf ook gedaan. 6 pond inclusief verzendkosten. Je hebt dan nog wel een usb kabel nodig (Bijvoorbeeld die van een Sony tablet S)AmbroosV schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:07:
[...]
Yep, normaal wel! De Japanse versie komt zelfs met een MicroSD-kaartlezer in de doos die je dan op je Xperia kan aansluiten.
http://www.xperiablog.net...osd-card-reader-pictured/
Verwijderd
Strak, deels een vooruitgang, deels ook weer niet. Vond de oude site beter wat betreft de weergave als je een telefoon bekeek.r_ketting schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:15:
http://www.sonymobile.com/
Nieuwe site is online
Weet iemand trouwens hoe het nou met het logo zit? Het SE logo behouden ze op de achterkant of is dat alleen op deze toestellen nog omdat ze nog van SE kwamen?
Ow ja, hij wel, er zijn mensen die altijd geluk hebben natuurlijkDaannO schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:37:
Zo, ik heb inmiddels de Xperia S in bezit. Hij zal vanaf 3 maar in Nederland verkrijgbaar zijn voor een adviesprijs van 499 euro. Als er vragen zijn dan kun je ze stellen hier. Nu ff nieuwsberichtje over de launch schrijven
Het is dat ik de S2 heb en dat ik daar nog wel een tijdje mee moet doen, maar dit is echt een juweeltje om te zien.
Grote vraag bij dit soort telefoons, met zulke moderne hoge resolutie schermen is hoe de accu het doet. Maar goed neem aan dat DaannO dat vast gaat mee nemen in zijn review
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Wat was redelijk? De benchmarks? ( wat mijn echt 0 interesseert ). Of bedoel je de snelheid in het dagelijkse gebruik? ( was SE altijd zeer sterk in )alwaysleft schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:04:
Met mensen gesproken die met de Xperia S hebben gespeeld, conclusie was dat de snelheid van het toestel maar redelijk was. Minder

Trouwens wel een gemiste kans zeg met gekleurde LED's in die transparante strip.

Snelheid algemeen was niet smoother dan bijvoorbeeld de galaxy s2, eerder trager.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:28:
[...]
Wat was redelijk? De benchmarks? ( wat mijn echt 0 interesseert ). Of bedoel je de snelheid in het dagelijkse gebruik? ( was SE altijd zeer sterk in )

en een unboxing + kort filmpje van software
[ Voor 18% gewijzigd door Lisadr op 22-02-2012 20:21 ]
GoT, You have to love it!

Battery duur valt een beetje tegen. Maar wellicht dat root moeilijk is om de Dual-core 1.5 GHz op op een lagere GHz te zetten.
[ Voor 26% gewijzigd door Lisadr op 22-02-2012 20:24 ]
GoT, You have to love it!
idd, vindt hem net zo snel als mijn galaxy nexus ogenronaldm3 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:35:
al met al werkt ie snel
YouTube: Unboxing the Sony Xperia S
Je ziet wel dat het scherm zeer veel actief is geweest...Lisadr schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:20:
[afbeelding]
Battery duur valt een beetje tegen. Maar wellicht dat root moeilijk is om de Dual-core 1.5 GHz op op een lagere GHz te zetten.
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Misschien word ik wel weggeblazen door het design, maar de hardware is imho niet high-end.. wat moet ik..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hij gaat concurreren met de Galaxy Nexus, de komende Galaxy S3, de HTC One X ( tegra 3) en de LG X 3 ( quadcore telefoon).CLB schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:38:
Pfffffffjew die foto's, that's Sony, dat is wel horny, voor de rest wacht ik het wel af...
Misschien word ik wel weggeblazen door het design, maar de hardware is imho niet high-end.. wat moet ik..
Alle telefoons boven genoemd ( behalve nexus) krijgen betere cpu kracht dan de Sony Xperia S. Vooral de HTC One X en de LG X3 gaan gewoon qua cpu ruimschoots over de Sony Xperia S heen.
Kan ik die met dit nieuwe toestel (LT26i) gebruiken ??
Achja je hebt nog wel meer / er komt nog wel meer aan...alwaysleft schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:41:
Hij gaat concurreren met de Galaxy Nexus, de komende Galaxy S3,
de HTC One X ( tegra 3) en de LG X 3 ( quadcore telefoon).
Alle telefoons boven genoemd ( behalve nexus) krijgen betere cpu kracht dan de Sony Xperia S.
Vooral de HTC One X en de LG X3 gaan gewoon qua cpu ruimschoots over de Sony Xperia S heen.
De HTC One S, een Huawei met quadcore CPU, HTC komt met 'n Playstation telefoon in 2012, Fujitsu komt met Europese telefoons, LG komt met 'n nieuwe 3D telefoon, de Intel-CPU's komen eraan, pff lastig deze keer!
De Galaxy Nexus ken ik, heb ik gehad, is niks voor mij, de Samsung Galaxy 3 daar wacht ik niet op, die komt ergens in de zomer / na de zomer en tevens heb ik weinig met Samsung (of ze moeten is kiezen voor een prachtige behuizing dan ben ik misschien wel over, alhoewel je dan altijd nog dat TouchWizz hebt) Met LG heb ik al helemaal niks... Dus het wordt Sony of HTC (of een of andere aparte / trendy bamboe-Android telefoon)
Dit zijn m'n eisen aan 'n nieuwe telefoon:
"Zelf wacht ik op een 720P schermpje, van het liefst 4" of nog kleiner (maar dat zal het helaas wel niet worden) dualcore of quadcore maakt me ansich niet zoveel uit, een mooie Android skin (of geen, maar dat zal ook wel niet), goede foto- en filmmogelijkheden (daar schortte het nogal aan bij de Razr), misschien wel weer met 3D scherm (ik heb de HTC Evo 3D gehad en vond het een erg mooie gimmick) en dan niet van LG, een notificatie- ledje, ICS, en een mooi/apart design en een fysiek toetsenbord. En minimaal 1GB ruimte om zut te installeren"
De Sony komt erbij in de buurt, 720P, 4,3", mooie Androidskin (alhoewel ik nog weinig heb gezien van de nieuwe UI), goede film- en fotomogelijkheden geloof ik wel in bij Sony, 3D niet, maar dat zie ik als gimmick, lijkt me grappig, maar is niet baanbrekend, notificatie-ledje zit erop, ik wacht op bevestiging van 100 kleuren, ICS komt eraan dus dat is ook best, mooi/apart design, mwah ik vind hem clean en strak, maar wil hem toch in het echt zien... Tevens ben ik benieuwd naar de interne opslagruimte voor games en apps, maar met 32GB intern geheugen zal er vast wel genoeg ruimte beschikbaar zijn.... En ik twijfel over de CPU / GPU kracht... Ik hoef niet perse met de snelste quad-core 1,5GHz ultrashizzle de nizzle te lopen of met de beste framerate in een benchmark, maar ik wil wel een goede overall speed, games kunnen spelen die net uit zijn of net uitkomen met goede framerates en gewoon lekker smooth door alle menu's, instellingen en alles willen scrollen... Dus pour moi is het nog geen GO, maar wil ik hem eerst in het echt zien, bevoelen, wat testen in de winkel en dan m'n keuze maken t.o.v. de vele andere concurrentie die op de markt is. Ik ga vandeweek maar even een tabelletje in elkaar knutselen met aankomende telefoontjes en alle specs, CPU, GPU, scherm, geheugen, camera, batterij enzovoort.. Dan heb ik alvast alle harde feiten op een rij'tje en daarna kan ik in de winkel alles bevoelen / kiezen.
AllAboutPhones: Eerste ervaring met de Sony Xperia S
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb geen verstand van dit soort mobieltjes, maar lees dit topic met grote interesse.
Een mooie vergelijking zou de keuze voor een smartphone wellicht makkelijker maken.
[ Voor 55% gewijzigd door Jorgen op 22-02-2012 22:03 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Gewoon puur uit interesse, waarom was de galaxy nexus niks voor je?CLB schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:00:
[...]
Achja je hebt nog wel meer / er komt nog wel meer aan...
De HTC One S, een Huawei met quadcore CPU, HTC komt met 'n Playstation telefoon in 2012, Fujitsu komt met Europese telefoons, LG komt met 'n nieuwe 3D telefoon, de Intel-CPU's komen eraan, pff lastig deze keer!
De Galaxy Nexus ken ik, heb ik gehad, is niks voor mij, de Samsung Galaxy 3 daar wacht ik niet op, die komt ergens in de zomer / na de zomer en tevens heb ik weinig met Samsung (of ze moeten is kiezen voor een prachtige behuizing dan ben ik misschien wel over, alhoewel je dan altijd nog dat TouchWizz hebt) Met LG heb ik al helemaal niks... Dus het wordt Sony of HTC (of een of andere aparte / trendy bamboe-Android telefoon)
Dit zijn m'n eisen aan 'n nieuwe telefoon:
"Zelf wacht ik op een 720P schermpje, van het liefst 4" of nog kleiner (maar dat zal het helaas wel niet worden) dualcore of quadcore maakt me ansich niet zoveel uit, een mooie Android skin (of geen, maar dat zal ook wel niet), goede foto- en filmmogelijkheden (daar schortte het nogal aan bij de Razr), misschien wel weer met 3D scherm (ik heb de HTC Evo 3D gehad en vond het een erg mooie gimmick) en dan niet van LG, een notificatie- ledje, ICS, en een mooi/apart design en een fysiek toetsenbord. En minimaal 1GB ruimte om zut te installeren"
De Sony komt erbij in de buurt, 720P, 4,3", mooie Androidskin (alhoewel ik nog weinig heb gezien van de nieuwe UI), goede film- en fotomogelijkheden geloof ik wel in bij Sony, 3D niet, maar dat zie ik als gimmick, lijkt me grappig, maar is niet baanbrekend, notificatie-ledje zit erop, ik wacht op bevestiging van 100 kleuren, ICS komt eraan dus dat is ook best, mooi/apart design, mwah ik vind hem clean en strak, maar wil hem toch in het echt zien... Tevens ben ik benieuwd naar de interne opslagruimte voor games en apps, maar met 32GB intern geheugen zal er vast wel genoeg ruimte beschikbaar zijn.... En ik twijfel over de CPU / GPU kracht... Ik hoef niet perse met de snelste quad-core 1,5GHz ultrashizzle de nizzle te lopen of met de beste framerate in een benchmark, maar ik wil wel een goede overall speed, games kunnen spelen die net uit zijn of net uitkomen met goede framerates en gewoon lekker smooth door alle menu's, instellingen en alles willen scrollen... Dus pour moi is het nog geen GO, maar wil ik hem eerst in het echt zien, bevoelen, wat testen in de winkel en dan m'n keuze maken t.o.v. de vele andere concurrentie die op de markt is. Ik ga vandeweek maar even een tabelletje in elkaar knutselen met aankomende telefoontjes en alle specs, CPU, GPU, scherm, geheugen, camera, batterij enzovoort.. Dan heb ik alvast alle harde feiten op een rij'tje en daarna kan ik in de winkel alles bevoelen / kiezen.
AllAboutPhones: Eerste ervaring met de Sony Xperia S
YouTube: [VideoTest] Xperia S en français et en speed ! \[ notnico.com ]
Vanaf 2 minuut en 20 seconden
[ Voor 5% gewijzigd door alwaysleft op 22-02-2012 22:09 ]
Ga ik ook doen, of in een nieuw topic in de trend van 'High-end devices van 2012, what to do' of ikJorgen schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:02:
Misschien handig om dat tabelletje te delen met je mede-keuze-makers?
Ik heb geen verstand van dit soort mobieltjes, maar lees dit topic met grote interesse.
Een mooie vergelijking zou de keuze voor een smartphone wellicht makkelijker maken.
plaats hem hier: Mobile World Congress 2012, als dat topic over een paar dagen wat 'hotter' wordt denk ik.
alwaysleft schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:04:
Gewoon puur uit interesse, waarom was de galaxy nexus niks voor je?
CLB schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:20:
Ik lees dit topic te weinig om alles op te pikken in de trend van 'misschien iets voor de TS', DM me dan ofzo.. De Galaxy Nexus ligt hier voor me, m'n schoonzusje heeft 'm meegenomen vanuit Engeland dit weekend, maar hij wordt om 17.00 alweer opgehaald (verkocht via MP in 10 minuten) Helaas ook m'n eigen Razr niet bij me, dus mooie rechtstreekse vergelijkingen kan ik niet maken. De eerste indrukken zijn redelijk, ik vind het design met zijn flauwe bochten niet je van het en het gebruik van materialen (lees: plastic) is ook niet optimaal. In vergelijking met mijn Razr is de Galaxy Nexus weer een stukje groter, maar het valt qua proporties nog wel mee eerlijk gezegd. Qua snelheid heb ik niks aan te merken op de Galaxy Nexus vs de Razr, dat is nagenoeg hetzelfde, Googles Android ICS is erg fijn, zitten wat mooie features in en alles werkt eigenlijk vlekkeloos.. Het gemis aan een microSDHC-kaart slot vind ik wel jammer als ik het toestel zou kunnen houden. 16GB is leuk, maar expansiemogelijkheden horen wel in een toestel van hedentendage. Dan nog het scherm... dat is gewoon een pracht van een exemplaar, redelijk vibrant qua kleuren, groot en de resolutie is wel echt heell mooi. De Razr heeft een qHD-resolutie van 960x540 pixels wat voor mij persoonlijk al genoeg is, maar het 720P scherm van de Nexus brengt natuurlijk wel z'n voordelen met zich mee qua het weergeven van inhoud / websites / details... Voor de rest kan ik nog wel wat vragen beantwoorden mochten die er zijn..
CLB schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:17:
[...]
Als je met de Razr hebt gewerkt heb je denk ik / naar mijn mening wel het snelste Android 2.3 toestel te pakken.
[...]
Uiteraard een heel persoonlijke keuze, ik vind het niet van deze tijd.. Clouddiensten zijn leuk, maar minder als je geen / weinig WiFi tot je beschikking hebt of je geen onbeperkt data-abonnement hebt.. Voor de rest heb je met een toestel wat 1080P videomateriaal aankan slechts 2 films nodig om die 16GB vol te pompen, te weinig.. naar mijn mening dan =) Een microsdhc-kaartslot kost weinig ruimte, maar geeft de gebruiker veel gemak terug..
EDIT: En geen flash.. Why not dan? Apple heeft geen flash, iedereen basht, maar dit is ook wel triest.
Sony smartphones onderscheiden zich trouwens meer door de fantastische software en het design dan door pure specs.
Ik zou toch eerst die site clubic.com eens bezoeken met een andere smartphone voor je gaat vergelijken. Die staat vol met Flash-ads en andere zooi, op mijn Xperia Arc S scrollt die aan minder dan 1 FPS. Ik vraag me af of een ander toestel het dan zoveel beter doet. Gezien de website die daar bezocht is vind ik dat de prestaties juist erg netjes zijn!alwaysleft schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:07:
En hier een hands on in het Frans van vandaag waarin je gewoon ziet dat de browser nog erg lagt, slordig Sony!!![]()
YouTube: [VideoTest] Xperia S en français et en speed ! \[ notnico.com ]
Vanaf 2 minuut en 20 seconden
[ Voor 13% gewijzigd door Domipost op 22-02-2012 23:03 ]
Geef het even de tijd en wacht of. Deze prachtige telefoon verdient het niet om zo afgeschoten te worden. Sony richt zich op user experience, niet op benchmarks
Verwijderd
Precies. Die site loopt zelfs op mijn computer hier niet helemaal soepel. Wat ik tot nu toe gezien heb lijkt de snelheid van de menu's en dergelijke dik op orde.brilsmurfffje schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 23:15:
Lekker realistisch hoor, keihard heen en weer vegen over een website. En dan ook nog een of andere vage franse website. Sorry hoor, ik denk dat we gewoon even moeten wachten totdat hij hier in de winkels ligt. Er zit een dual-core in dus de hardware is dik in orde. Een mooie custom rom met wat browser tweaks en het werkt als een zonnetje
Geef het even de tijd en wacht of. Deze prachtige telefoon verdient het niet om zo afgeschoten te worden. Sony richt zich op user experience, niet op benchmarks
Aangezien de GPU in de Xperia S niet de meest krachtige is, en 720p gewoon veel pixels zijn lijkt het me niet zo ideaal om die wallpaper te blijven gebruiken.
Ben het hier ook mee eens.AmbroosV schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:49:
Ik denk dat we de Xperia S niet mogen vergelijken met de nieuwe high-end-toestellen die op MWC gaan aangekondigd worden, want de prijs van de Xperia S is gewoon een hoop lager. De nieuwe flagships van andere merken gaan waarschijnlijk op meer dan €550 op de markt gezet worden. En dat is toch een groot verschil met de €430 van de Xperia S.
Sony smartphones onderscheiden zich trouwens meer door de fantastische software en het design dan door pure specs.
Die nieuwe High-end zooi zal waarschijnlijk een stuk meer kosten.
Daar komen voor mij nog de factoren bij dat ik de rekenkracht die een quad core bied niet echt nodig heb.
Ik wil dat een smartphone lekker soepel loopt en de apps die ik erop wil draaien lekker draaien. Een single of dual core is daar meer dan genoeg voor. Release tijd speelt voor mij ook deels een rol. Mijn contract loopt in maart af en ik ga niet tot augustus wachten ofzo op een specifiek toestel.
Daarnaast zijn er bepaalde fabrikanten die voor mij direct afvallen zoals bv LG. Ik heb op dit moment een LG en het is een leuke gsm. Maar de support van LG is gewoon lachwekkend slecht. Dus als je die koopt moet je daar of genoegen meenemen of hopen dat de communitie het toestel oppikt.
Daarbij is het ook oneerlijk om iets te vergelijken met iets wat nog moet gaan komen. Je moet het vergelijken met de toestellen die er nu zijn. Als je gaat vergelijken met wat er nog gaat komen, dan kan je elk toestel als oud en achterhaald beschouwen aangezien er altijd wel toestellen aangekondigd zijn die beter, sneller, etc zijn.AmbroosV schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:49:
Ik denk dat we de Xperia S niet mogen vergelijken met de nieuwe high-end-toestellen die op MWC gaan aangekondigd worden, want de prijs van de Xperia S is gewoon een hoop lager.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Inderdaad. Ik snap dat we hier op Tweakers.net zitten en dat de specs dus voor een aantal mensen het allerbelangrijkste zijn, maar Sony richt zich meer op de mensen die ook voor een iPhone zouden kiezen. Dat is ook een toestel met mindere specs, maar door de goede software en het design spreekt hij veel mensen aan. Dat er dan een mindere CPU/GPU in zit dan in de Galaxy Nexus, boeit die doelgroep totaal niet (tenzij daardoor de software minder goed werkt!)AmbroosV schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:49:
Ik denk dat we de Xperia S niet mogen vergelijken met de nieuwe high-end-toestellen die op MWC gaan aangekondigd worden, want de prijs van de Xperia S is gewoon een hoop lager. De nieuwe flagships van andere merken gaan waarschijnlijk op meer dan €550 op de markt gezet worden. En dat is toch een groot verschil met de €430 van de Xperia S.
Voor zover ik het nu kan beoordelen, heeft Sony met de Xperia S een mooi toestel dat prima kan concurreren met de huidige toestellen (dus niet per definitie met de toestellen die komend weekend worden aangekondigd). Eigenlijk blijft er nog maar 1 vraag over: wordt het de witte of de zwarte?
Xbox Live: Chevalric
Heel fijnCLB schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:11:
[...]
Ga ik ook doen, of in een nieuw topic in de trend van 'High-end devices van 2012, what to do' of ik
plaats hem hier: Mobile World Congress 2012, als dat topic over een paar dagen wat 'hotter' wordt denk ik.
[...]
Dat topic zal ik ook in de gaten houden.
YouTube: Sony Xperia S - UI Overview
Deze alvast bestellen misschienSpitfireNL schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:43:
Xperia S is niet uitbreidbaar met een SD-kaart.
http://www.dealextreme.co...9100-nokia-n8-more-101894
Mooi verwoord, en neem een zwarteChevalric schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:24:
[...]
Inderdaad. Ik snap dat we hier op Tweakers.net zitten en dat de specs dus voor een aantal mensen het allerbelangrijkste zijn, maar Sony richt zich meer op de mensen die ook voor een iPhone zouden kiezen. Dat is ook een toestel met mindere specs, maar door de goede software en het design spreekt hij veel mensen aan. Dat er dan een mindere CPU/GPU in zit dan in de Galaxy Nexus, boeit die doelgroep totaal niet (tenzij daardoor de software minder goed werkt!)
Voor zover ik het nu kan beoordelen, heeft Sony met de Xperia S een mooi toestel dat prima kan concurreren met de huidige toestellen (dus niet per definitie met de toestellen die komend weekend worden aangekondigd). Eigenlijk blijft er nog maar 1 vraag over: wordt het de witte of de zwarte?
[YouTube: http://youtu.be/k9WVINhlEaI]
Jup, check page 1.brilsmurfffje schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:51:
Weet niet of dit filmpje al geplaatst was:
[video]
Power to the beat.
Heel wat beter dan die blurry promo van laatst. Mooi filmpjebas-r schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:35:
Ik zag hier een wat meer uitgebreid filmpje van de UI van de Xperia S,
YouTube: Sony Xperia S - UI Overview
Nu begin ik persoonlijk een beetje te twijfelen over het aankopen van een Xperia S, ik ben best blij met mijn (gratis, gewonnen) Arc S, en als ik ook alle nieuwe software krijg...
In dat geval kan het wel eens lonend zijn om een iets ouder model voor veel minder geld en mét evenveel functies aan te schaffen.
Eigenlijk wel, maar door de lage hoeveelheid RAM is de snelheid bij multitasking wel wat minder. Maar de toestellen van 2011 zijn al lang een erg interessante keuze. Geweldig snel, leuk design en supersoftware voor eigenlijk een heel lage prijs. Ik sta op het punt om de beta te proberen, maar het gebrek aan WiFi steekt me wat tegen...Jorgen schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:30:
Zijn de 2011 toestellen in staat om alle nieuwe(re) Google en Sony software probleemloos te draaien?
In dat geval kan het wel eens lonend zijn om een iets ouder model voor veel minder geld en mét evenveel functies aan te schaffen.
Wat je dan wel moet bedenken, is dat de hardware wel minder is en hierdoor ook de support/updates eerder zullen stoppen dan bij de Xperia S en andere nieuwe telefoons. Dit was ook toen zo bij de X10. Deze kreeg uiteindelijk ook de Gingerbread update, maar andere updates ook niet meer. De 2011 lijn kreeg daarna nog een update met onder andere swype en 3D foto's en nu dan ook nog de ICS update. Maar dit zal dan waarschijnlijk wel één van de laatste updates zijn voor de 2011 lijn.Jorgen schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:30:
Zijn de 2011 toestellen in staat om alle nieuwe(re) Google en Sony software probleemloos te draaien?
[YouTube: http://youtu.be/6BpMQ9DraHY]
Vooral op macro gebied is het echt zeer zeer goed, jammer dat er geen sample foto's zijn
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fP8eaX2yNO8]
Ik heb daar wat over gelezen, maar wat kan het nou eigenlijk en wat is het?Havelock schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:22:
Hier een filmpje over die NFC chip die samen werkt met tags die er bij krijgt en los er bij kan kopen.
Je kan iets 'scannen' en dan wordt je WiFi aangezet of je BlueTooth wordt uitgezet ofzo, of wat?
Wat me wel op doet vallen is de slechte hardware key buttons, die reageren niet echt denderend....Cyleo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:28:
[...]
Heel wat beter dan die blurry promo van laatst. Mooi filmpje
Eigenlijk is het gewoon profielen wisselen door een tag aan te raken. Of je tag in de auto start vanzelf Google navigatie en zet alles op luid, ... Niet zo speciaal.CLB schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:25:
[...]
Ik heb daar wat over gelezen, maar wat kan het nou eigenlijk en wat is het?
Je kan iets 'scannen' en dan wordt je WiFi aangezet of je BlueTooth wordt uitgezet ofzo, of wat?
Leuk: ja, voor gagdetliefhebbers
Handig of nuttig: zou kunnen, maar waarschijnlijk alleen wanneer het zeer veel handelingen bekort
Compliance: moet ik nog zien.
[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 24-02-2012 12:35 ]
In het principe leest je telefoon een identificatie code uit een NFC tag. In je telefoon staat die id code gekoppeld aan de door jou geprogrammeerde taken. Bijvoorbeeld WIFI en Bluetooth aanzetten. Ik verwacht dat preset opties bijvoorbeeld het wijzigen van je profiel zijn (en daarbij alle settings als achtergrond, beltoon, etc), het starten van widgets of het afspelen van een muziek album. Opties zijn legio afhankelijk van de implementatie van de NFC programmeer app.CLB schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:25:
[...]
Ik heb daar wat over gelezen, maar wat kan het nou eigenlijk en wat is het?
Grappige gimmick wel. Begreep dat de nfc tags zouden werken met elke android telefoon met nfc (2.3.7 of nieuwer las ik). Setje van 4 losse tags zou een 15 euro worden.
[ Voor 9% gewijzigd door riotrick op 24-02-2012 12:53 ]
Is meestal ook een kwestie van gewenning. Zeker met die capacatieve knoppen. Die van de Ray zitten ook net iets hoger dan je zou verwachten maar na 2/3 dagen weet je dat en heb je er geen last meer van.alwaysleft schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:32:
[...]
Wat me wel op doet vallen is de slechte hardware key buttons, die reageren niet echt denderend....
Die NFC tags lijken mij best handig aangezien ik vrij veel vaste plekken voor mijn telefoon heb. In de auto zou bluetooth dan aangaan zodat die paired met de handsdfree zet, en thuis op wifi en geluid op maximaal (al zo vaak dingen gemist omdat hij nog op stil stond). Weet dan weer niet of ik heb €15,- euro voor 4 ideaal vind
Je krijgt er twee bij je telefoon, en ik denk dat twee al leuk is om te beginnen.Cyleo schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:39:
[...]
Is meestal ook een kwestie van gewenning. Zeker met die capacatieve knoppen. Die van de Ray zitten ook net iets hoger dan je zou verwachten maar na 2/3 dagen weet je dat en heb je er geen last meer van.
Die NFC tags lijken mij best handig aangezien ik vrij veel vaste plekken voor mijn telefoon heb. In de auto zou bluetooth dan aangaan zodat die paired met de handsdfree zet, en thuis op wifi en geluid op maximaal (al zo vaak dingen gemist omdat hij nog op stil stond). Weet dan weer niet of ik heb €15,- euro voor 4 ideaal vind
Ik heb nu llama geinstalleerd staan. Daar kun je ook profielen op instellen en wisselen op basis van de locatie waar je bent (door telefoonmasten bepaalt hij waar je zit). Wel handig op zich. Zo gaat wifi bij mij aan als ik thuis ben of bij m'n schoonouders bijvoorbeeld en als ik dan wegga gaat het uit. Ik weet niet wat je verder allemaal kan instellen. Ik gebruik vooral wifi en geluid (van stil profiel op mn werk naar normaal als ik thuis ben etc). Maar met zo'n tag kan je natuurlijk ook bij 'bewegende' locaties (je auto, als je gaat hardlopen ofzo) een profiel laten kiezen.
"Now, if you two don't mind, I'm going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed, or worse, expelled."
[YouTube: http://youtu.be/y7iU4yaEpJ4]
Als die toch niet blijken te werken met de software van Sony (want het is Sony
Android Market: NFC Task Launcher
Ziet er zeker veelbelovend uit!M.S.B. schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:05:
Een cameravergelijking van Recombu tussen de Sony Xperia S, Samsung Galaxy S2, HTC Sensation XL, Nokia N8 and Fujifilm Finepix T200 met bijbehorende analyse. De Xperia S scoort goed!
Hier nog een mooie vergelijking voor video opnames.M.S.B. schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:05:
Een cameravergelijking van Recombu tussen de Sony Xperia S, Samsung Galaxy S2, HTC Sensation XL, Nokia N8 and Fujifilm Finepix T200 met bijbehorende analyse. De Xperia S scoort goed!
Leuk! Zal zo op m'n Desire eens kijken of de muziekspeler wat is.
EDIT: geprobeerd, niet gelukt.
[ Voor 5% gewijzigd door marijni12 op 25-02-2012 13:43 ]
ik ga van een desire hier naar toe, heb getwijfeld tussen de iphone 4s en deze.
maar om nou minimaal 180 euro bij te betalen en een veel duurder abonnement te nemen.
nee
maarja ben een sony en apple fanboy dus liefde voor beiden kampen.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
geen idee ik kreeg 100% omdat ik verlengde.splackavellie85 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:32:
icm een MTV Mobile-abonnement is hij ruim 100 euro goedkoper dan bij alle andere abonnementen. Wat is hier de catch?
mtv mobile is niet de goedkoopste wat voor abo heb je er bij afgesloten?
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Net even gechecked en ik kom op andere bedragen uit.splackavellie85 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 01:11:
Ik heb nog niets afgesloten, maar met een MTV Mobile 1000MB abonnement van 1 jaar kost het toestel slechts 155 euro, met de eerste vier maanden 17,50 en daarna 35/maand. Ik kom, met aansluit- en verzendkosten, uit op een totaal van 532 over een heel jaar. Bij elke andere kom ik op een totaal van 630+ uit.
Die 17.50/35 is alleen voor het internet pakket. Daar komt nog een bel pakket bij. Dan is het 4 maanden lang 21.25 en daarna 8 maanden lang 42.50.
Bijbetaling voor het toestel is 209.95.
Dus in totaal: 85+340+209.95=634.95
Dit is gewoon van de mtvmobile site zonder in te loggen.
En ben je wel verplicht een bel pakket te nemen? Dat zou het, met aansluitkosten, toch 609,95 maken.
Heeft iemand een betere combinate van toestel + abonnement? Want zoals het er nu naar uitziet, kan ik beter een Ben sim only nemen en het toestel lost kopen.
- http://www.groupon.nl/dea...-deal/phone-house/3613605
70 euro korting bij aankoop van iets bij de Phone House. Dus je moet een abbo (nieuw of verlengen) en daarbij een telefoon of een tablet kiezen.. Maar ook de Xperia S kan dus zo gekocht worden. Geen idee of die mee mag doen met deze actie, maar er staat nergens dat dit niet zo is, dus lijkt me wel.
Deal is geldig tot einde van deze dag. Groupon is te gebruiken t/m 30 maart 2012.
Ikzelf heb nog een groupon liggen van afgelopen oktober voor een korting van 120 euro (heb 19 euro betaald, dus 101 euro korting). Deze groupon is toen met voorbedachte rade gekocht, want de groupon was een jaar geldig, dus tot oktober 2012. Ikke blij.
[ Voor 33% gewijzigd door Zeror op 26-02-2012 10:10 . Reden: Wijziging voorwaarden in post verbeterd. ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Niet helemaal waar:Rakkerzero schreef op zondag 26 februari 2012 @ 09:54:
Wellicht wel interresant om gebruik van te maken:
- http://www.groupon.nl/dea...-deal/phone-house/3613605
70 euro korting bij aankoop van iets bij de Phone House. Dus telefoon prepaid, abbo (nieuw of verlengen), tablets.. Maar ook de Xperia S kan dus zo gekocht worden. Geen idee of die mee mag doen met deze actie, maar er staat nergens dat dit niet zo is, dus lijkt me wel.
Deal is geldig tot einde van deze dag. Groupon is te gebruiken t/m 30 maart 2012.
Ikzelf heb nog een groupon liggen van afgelopen oktober voor een korting van 120 euro (heb 19 euro betaald, dus 101 euro korting). Deze groupon is toen met voorbedachte rade gekocht, want de groupon was een jaar geldig, dus tot oktober 2012. Ikke blij.
Een toestel los kopen zit er dus niet in.. De zeer beperkte geldigheid is ook niet echt fijn.- De voucher kan worden gebruikt t.b.v. korting op de bijbetaalprijs van een toestel, tablet of laptop of om extra accessoires mee te kopen. Voorwaarde hierbij is dat er een nieuw abonnement met een toestel, tablet of laptop wordt aangesloten of een huidig abonnement i.c.m. een nieuw toestel wordt verlengd (niet i.c.m. prepaid of een sim only abonnement).
Had zo'n 120 euro coupon gebruikt bij mn meisjes iPhone 4S, uiteindelijk 32 euro goedkoper dan de laagste internetprijs.
Oops. Ik zat met mijn eigen groupon voorwaarden in mijn hoofd. M'n post is gefixed nu.splackavellie85 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:02:
[...]
Niet helemaal waar:
[...]
Een toestel los kopen zit er dus niet in.. De zeer beperkte geldigheid is ook niet echt fijn.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Sony Xperia S (levertijden en prijzen)
Ik gebruik nu op mijn Arc een paar gelekteapps van de Xperia S, echt fijn. Muziekplayer is super, het nieuwe toetsenbord is ook interessant, maar daar ga ik later mijn oordeel over geven.
PSN ID: Aapzak
Ik neig nu wel naar de witte versie. Ik heb nog nooit een wit toestel gehad, maar bij deze vind ik het wel erg mooi.
[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 26-02-2012 11:30 ]
PSN id: NL_SToRM
Livestream gestart! Veel blabla over de integratie tussen alle toestellen van Sony (four screens, Sony Entertainment Network, PlayStation certification, ...). Opnieuw veel gedoe over de Xperia S (en dat hebben we al gehoord).
Facts:
Xperia S te koop vanaf deze week in Barcelona!
Enorme marketingcampagne, grootste ooit voor Sony Ericsson.
Xperia U (ST25i) = Xperia S in 't klein, extreme performance voor een lage prijs. Mid-Q2.
[YouTube: http://youtu.be/TCovU3nvh_Y]
ST-Ericsson U8500 1Ghz Dualcore
Fast Capture
NFC
Wisselbare hoesjesdingen voor de onderste balk, met twee kleuren meegeleverd.
Deze kan de transparante balk wel van kleur wisselen.
Xperia P (LT22i); mid-Q2!
Ziet er uit als een Xperia S maar met een achterkant van geborsteld aluminium (drie kleuren).
ST-Ericsson U8500 1Ghz Dualcore
Fast Capture
NFC
WhiteMagic display! ("brightest on the market today")
SmartDock
1080p video capture
[ Voor 163% gewijzigd door AmbroosV op 26-02-2012 19:27 ]
Dit topic is gesloten.