Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was wel een heel erg korte persconferentie, met eigenlijk weinig nieuwe informatie.

Ik denk nu toch dat ik maar voor de Xperia S ga gaan, mid-Q2 is mij te lang :P
drav91 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:29:
Als ik het goed begrijp, kan de doorzichtige balk bij de Xperia U wel in verschillende kleuren oplichten en de Xperia S kan dit niet?
Inderdaad. Gemiste kans als je 't mij vraagt, hadden ze ook in de Xperia S en P moeten steken. Maar ze moeten toch ergens een onderscheid maken, het verschil tussen de S, P en U is nu al enorm klein.

De Xperia Ion komt ook in andere landen op de markt in de zomer, we weten wel nog niet welke landen.

[ Voor 64% gewijzigd door AmbroosV op 26-02-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
Erg jammer dat ze de Xperia U wel de meekleurende balk hebben gegeven, en de S niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 11:27
Precies, als ze de Xperia S nou die aluminium behuizing en meekleurende LEDs hadden gegeven...
Maargoed ik blijf bij de Xperia S!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
De Xperia P vind ik wel interessant. Mid Q2 is voor mij ook nog wel interessant, omdat mijn abo op 5 juni afloopt. Als ik nu voor de S ga, moet ik bij Vodafone blijven. Met de P kan ik kijken of een ander netwerk voordeliger zou zijn voor mij. Nog maar even een nachtje over slapen :)

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de xperias vallen allemaal weer tegen dit jaar, niks bijzonders. Dan maar voor de Huawei Ascend D Quad gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begin te twijfelen over de Xperia P. Ziet er interessant uit, en 960x540 in een display is wel heel nice. Maar ik vrees een beetje dat dat display met WhiteMagic het contrast echt gaat verknoeien... En midden Q2 is nog zoooooooooooo lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xperia P demo:
[YouTube: http://youtu.be/Lj0q5O59D2E]

Xperia U demo:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=z7FUGZiKIX8]

De achterkant van de Xperia P is trouwens volledig onverwijderbaar. De SIM steek je er iPhone-style in.

[ Voor 28% gewijzigd door AmbroosV op 26-02-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel_
Grootste nadeel van de Xperia P t.o.v. Xperia S lijkt mij de processor (1.0 vs 1.5 GHz).
Al lijkt 1GHz dual core me zeker voldoende voor een telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Het zijn twee verschillende CPUs, je kunt dus niet zomaar GHz'en vergelijken, lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zover ik weet is de U8500 qua CPU toch wel wat trager dan de Qualcomms op gelijke kloksnelheid, maar de GPU in de U8500 is dan wel weer net beter dan die in de Xperia S (wat met ICS dan weer belangrijker gaat zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Maar de S en U krijgen beide een kleiner display en tragere CPU dan de S? Ik dacht dat 1 van de 2 onder de S zou vallen en de ander er iets boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Xperia U geen whitemagic? Jammer. Dat leek me wel mooi. Zou wel heel graag een vergelijk zien tussen de mogelijkheden en kosten van deze 2 toestellen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel_
Chevalric schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:55:
Het zijn twee verschillende CPUs, je kunt dus niet zomaar GHz'en vergelijken, lijkt mij?
Nee dat denk ik ook niet nee, maar dit is toch een aardig groot verschil in kloksnelheid dus denk niet dat de CPU van de Xperia P die van de Xperia S te snel af zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:41

kingfriko

100 % BULLY

die xperia-p zet zet me toch serieus aan het twijfelen of ik nog wat langer zal wachten , vooral die alu-body , zolang hij maar niet te zwaar word :)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:25
Inderdaad, zit hetzelfde te denken. Die Alu body ziet er echt grandioos uit :D

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorgV
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-08 14:11
Kwam dit tegen:
http://oursocialmedia.com...ons-xperia-p-en-xperia-u/

Edit: Las op een ander blog dat er idd geen sdcard slot in lijkt te zitten...

[ Voor 28% gewijzigd door JorgV op 26-02-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
kingfriko schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:23:
die xperia-p zet zet me toch serieus aan het twijfelen of ik nog wat langer zal wachten , vooral die alu-body , zolang hij maar niet te zwaar word :)
Volgens de officiële specs weegt hij 120g. De S weegt 144g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb net wat zitten lezen, de Adreno 220 in de Xperia S scoort toch net wat beter dan de Mali-400MP. Net. Maar door het verschil in resolutie zullen ze qua uiteindelijke prestaties niet veel verschillen.

Ik denk dat ik toch voor de Xperia S ga gaan. Ik heb absoluut geen nood aan een helderder scherm (mijn Arc S draai ik al constant op 20% brightness), en ik kan gewoon niet langer meer wachten :P Ook het 720p-display is gewoon heel erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Wow, adviesprijs voor de P is 449 euro. Dat vind ik best duur, in vergelijking met de S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
AmbroosV schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:30:
Heb net wat zitten lezen, de Adreno 220 in de Xperia S scoort toch net wat beter dan de Mali-400MP. Net. Maar door het verschil in resolutie zullen ze qua uiteindelijke prestaties niet veel verschillen.

Ik denk dat ik toch voor de Xperia S ga gaan. Ik heb absoluut geen nood aan een helderder scherm (mijn Arc S draai ik al constant op 20% brightness), en ik kan gewoon niet langer meer wachten :P Ook het 720p-display is gewoon heel erg leuk.
Ik doe met je mee :). Als ik nu wéér ga wachten, dan worden er in mei/juni weer andere nieuwe toestellen aangekondigd en ga ik daar weer op wachten. Zo kan ik wel bezig blijven. De S ziet er top uit, krijgt goede reviews en heeft wat leuke features. Meer dan goed genoeg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Deze week dus de S. Ben benieuwd!

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De adviesprijs van de Xperia P (€449) is echt wel te hoog vergeleken met die van de Xperia S (€499), maar ze hebben allebei wel hun sterke kanten. De Xperia P heeft een leukere body (aluminium) en een WhiteMagic-scherm, de Xperia S heeft een snellere processor (nodig voor het 720p-display), 'gewoon' 720p-display en een 13MP camera. En 16GB meer geheugen.

Xperia S is gewoonweg een betere koop dan, de Xperia P kies je voor het unibody-ontwerp en het WhiteMagic-display. En we zouden de Xperia S best wel snel kunnen gaan zien, waarschijnlijk gaan de eerste retailers ze ook al deze week of volgende week hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was zeker om de S te nemen maar de P zet mij nu toch aan het twijfelen. Hoop dat er nog een aantal goede reviews komen waar deze 2 toestellen met elkaar vergeleken worden. Aan de ene kant is dat aluminium ook wel beter maar dat zachte plastic op de achterkant van de S vind ik ook heerlijk ( geeft X10 meer grip ook )

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:49

SaN

De Xperia P is ook de eerste smartphone in de Xperia-lijn met een lichtsensor, om de helderheid aan te passen op de lichtomstandigheden. Andere merken brengen al jaren smartphones uit met een dergelijke sensor.
Nog een tegenvaller (na de niet verwisselbare batterij) Echt zoiets wat je niet opmerkt in de specs omdat andere telefoons dat inderdaad al jaren gebruiken. Je zou toch zeggen dat ze zo'n feature dan ook gewoon in de S stoppen? Jammer hoor.

Zonde dat ze niet gewoon een topmodel maken met alle features voor een iets hoger bedrag. Nu heb je een "minder" model met op sommige vlakken betere features dan het topmodel.

[ Voor 16% gewijzigd door SaN op 26-02-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe zit het nu met de opslagcapaciteit? Volgens die eerder genoemde website, is het bij de U alsvolgt:

•RAM (voor actieve apps en OS diensten): 512 MB
•Systeemgeheugen (voor Android firmware): 2 GB
•Telefoongeheugen (voor downloaden van apps en gegevens apps): 2 GB
•Interne opslag (voor foto’s, muziek, video’s en het downloaden van apps): 4 GB
• Interne opslag: 8 GB (tot 6 GB beschikbaar)

De S heeft 32 GB. Moet ik deze dingen nu optellen? Of is het eigenlijk enkel 6GB. Wat in dat geval echt heel weinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel_
Gewoon 16GB totaalgeheugen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Xperia S en U hebben ook een lichtsensor.

De S heeft 1GB RAM, 1GB om apps te installeren, en 32GB vastgesoldeerde geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:49

SaN

AmbroosV schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:47:
Gelukkig :) Het automatisch aan laten passen van de brightness is een feature die ik eigenlijk standaard aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

AmbroosV schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:47:

De S heeft 1GB RAM, 1GB om apps te installeren, en 32GB vastgesoldeerde geheugenkaart.
Ik noemde de S als vergelijk. Mag ik het totaal van de U gewoon optellen, zoals Emiel_ zegt?
Dan vind ik het nog aan de krappe kant voor een apparaat dat niet uitbreidbaar is en wel als foto-/video-/muziekspeler gebruikt kan worden. Als het echt 16 GB is voor het totaal, en er maar 6 GB overblijft, dan zit je wel heel gauw vol, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ambroos

Je zei dat de Novathor iets minder is dan die in de S zit maar hoe zit het met het energieverbruik, welke is hier duidelijk beter in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:11:
@ambroos

Je zei dat de Novathor iets minder is dan die in de S zit maar hoe zit het met het energieverbruik, welke is hier duidelijk beter in?
Moet nog blijken, Novathor is nieuw (of in ieder geval ongetest) maar zou in principe zuiniger moeten zijn als ik het goed heb.

Ben zelf in ieder geval nog blij met mijn keuze voor de S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:14:
[...]

Moet nog blijken, Novathor is nieuw (of in ieder geval ongetest) maar zou in principe zuiniger moeten zijn als ik het goed heb.

Ben zelf in ieder geval nog blij met mijn keuze voor de S :)
Sony maakt het niet makkelijker :P Denk dat ik ze beide in de hand moet houden ivm keuze tussen formaat en aluminium en plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
splackavellie85 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 01:11:
Ik heb nog niets afgesloten, maar met een MTV Mobile 1000MB abonnement van 1 jaar kost het toestel slechts 155 euro, met de eerste vier maanden 17,50 en daarna 35/maand. Ik kom, met aansluit- en verzendkosten, uit op een totaal van 532 over een heel jaar. Bij elke andere kom ik op een totaal van 630+ uit.
Smartfoonshop.nl/pdashop.nl
Nieuw abbo:
Vodafoon, 1 jaar, 100min, 1GB Internet
(4x 21,25) + (8x 42,5) + toestel 149,00 = Totaal € 574,00
= gemid. € 47,83 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De NovaThor is in principe inderdaad zuiniger. Maar de Accu's hebben dan ook minder mAH.

Xperia S heeft een batterij van 1750mAH, de Xperia P moet het doen met 1305mAH. Dat gaat de zuinigere SoC wel uitbalanceren.

De Xperia P heeft trouwens ook 1GB RAM, en 16GB vastgesoldeerde geheugenkaart, en waarschijnlijk ook 1GB intern geheugen voor apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:58:
[...]

Ik noemde de S als vergelijk. Mag ik het totaal van de U gewoon optellen, zoals Emiel_ zegt?
Dan vind ik het nog aan de krappe kant voor een apparaat dat niet uitbreidbaar is en wel als foto-/video-/muziekspeler gebruikt kan worden. Als het echt 16 GB is voor het totaal, en er maar 6 GB overblijft, dan zit je wel heel gauw vol, toch?
Xperia U is inderdaad erg onduidelijk. Ik denk 2GB voor de systeempartitie (heb je geen toegang toe zonder root), 2GB voor apps (het oude 'intern' geheugen), en 4GB vastgesoldeerd voor foto's en video's. Voordeel van de 2GB 'intern' geheugen gaat wel zijn dat je apps niet naar de geheugenkaart moet verplaatsen, dus je hebt wel de volledige 4GB voor content. En dat is inderdaad net een beetje weinig, ik hoop dat die een geheugenkaartslot heeft.

De Xperia U is een budgettoestel dat de competitie moet aangaan met de Galaxy Ace-klasse. En voor die prijs is het wel een extreem goed toestel (dualcore, goed scherm, ...). De Xperia S is high-end, de Xperia P is mainstream. Er komen waarschijnlijk in Q3 nog nieuwere toestellen, onder andere de MT27i die we nog altijd verwachten, en een nieuw topmodel.

[ Voor 3% gewijzigd door AmbroosV op 26-02-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:38:
De NovaThor is in principe inderdaad zuiniger. Maar de Accu's hebben dan ook minder mAH.

Xperia S heeft een batterij van 1750mAH, de Xperia P moet het doen met 1305mAH. Dat gaat de zuinigere SoC wel uitbalanceren.

De Xperia P heeft trouwens ook 1GB RAM, en 16GB vastgesoldeerde geheugenkaart, en waarschijnlijk ook 1GB intern geheugen voor apps.
1305 is dan wel erg weinig. Mijn xperia heeft 1500 en trekt een dag net aan, niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk door de oudere hardware maar vind het toch weinig voor die P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:47:
[...]

1305 is dan wel erg weinig. Mijn xperia heeft 1500 en trekt een dag net aan, niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk door de oudere hardware maar vind het toch weinig voor die P.
De ST-Ericssons zijn echt wel vrij efficiënt, en het WhiteMagic display zou ook z'n werk moeten doen als je het niet constant op volle brightness zet. Ik denk dat je uiteindelijk wel een gelijke batterijduur gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit alles is rustig na te lezen en te bekijken...
Die Xperia P is mooi zeg, maar waarom slechts 16GB geheugen en geen expansiemogelijkheden.
Net als de Galaxy Nexus en HTC One S echt hele domme keuze en persoonlijk echt een bummer.

Een zilveren Xperia P met aluminium unibody en dat design is toch gewoon gran-di-oos mja 16GB, pffff :X

EDIT: Tevens denk ik wel dat de Xperia S en P een gekleurde balk kunnen krijgen via een hack of update...

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 27-02-2012 01:47 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel_
CLB schreef op maandag 27 februari 2012 @ 01:42:
EDIT: Tevens denk ik wel dat de Xperia S en P een gekleurde balk kunnen krijgen via een hack of update...
Dat is precies waar ik op hoop, zou de toestellen zeker ten goede komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Emiel_ schreef op maandag 27 februari 2012 @ 03:07:
[...]

Dat is precies waar ik op hoop, zou de toestellen zeker ten goede komen!
Als er maar 1 kleur ledjes inzitten, waar het gewoon op lijkt, gaat een update dit natuurlijk niet mogelijk maken.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Want jij hebt al een teardown gezien? Beetje hopen is toch leuk :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Nee uiteraard niet. Maar als die hardware erin zat hadden ze het vast wel mogelijk gemaakt. De software hebben ze er duidelijk wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, straks mijn pre-order plaatsen bij Smartphoneshop ^^ spannend!

[ Voor 8% gewijzigd door AmbroosV op 27-02-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:21:
Doe mij er ook 1 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-08 20:44
Ik ben benieuwd of de MW-600 headset (Die zo goed met de X10 had moeten werken) nu wel werkt met de Xperia S (weergeven van namen van contactpersonen, mp3 info), etc

Verder een leuk telefoontje, wordt waarchijnlijk de opvolger van mijn inmiddels trage X10 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
AmbroosV schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:21:
Ik heb vandaag ook m'n order voor de Experia S geplaatst. De nieuwe foons van HTC en Sony hebben mij niet kunnen weerhouden van de Experia S. Mijn eisen: 720p scherm, goede camera, strakke interface. De nieuwe HTC One X vind ik te groot en Sense ben ik even zat. De Experia P heeft geen 720p scherm (wel een sexy alu behuizing...).

@ AmbroosV: Gefeliciteerd! Mooi verjaardagskado ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Dynamix op 27-02-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die willen discussieren over de Xperia P, here we go: Sony Xperia P

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 27-02-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen een beetje jammer dat ik op kamers zit, en dat je bij Smartphoneshop niet kan aangeven dat je wilt afhalen bij hun op de dag van release. Ik vertrouw mijn kamergenoten niet aan de deur, en je kan gewoon met het 'afwezig'-bonnetje op de post het pakketje gaan halen (zonder identiteitsbewijs).

Dan toch maar zonder pre-order doen en hopen dat ze er een dag later in voorraad hebben in Antwerpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Dynamix schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:32:
[...]
Ik heb vandaag ook m'n order voor de Experia S geplaatst. De nieuwe foons van HTC en Sony hebben mij niet kunnen weerhouden van de Experia S. Mijn eisen: 720p scherm, goede camera, strakke interface. De nieuwe HTC One X vind ik te groot en Sense ben ik even zat. De Experia P heeft geen 720p scherm (wel een sexy alu behuizing...).
Ook zojuist een pre-order gedaan. Los toestel bij studentmobiel voor 427.
Heb gisteren de aankondigingen op mwc bekeken. De htc toestellen zijn ook wel mooi, maar een stuk duurder.
Wil zelf ook een 720p scherm, 32gb geheugen (of sd slot) en een goede camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
riotrick schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:50:
[...]

Ook zojuist een pre-order gedaan. Los toestel bij studentmobiel voor 427.
Heb gisteren de aankondigingen op mwc bekeken. De htc toestellen zijn ook wel mooi, maar een stuk duurder.
Wil zelf ook een 720p scherm, 32gb geheugen (of sd slot) en een goede camera.
Ze zijn wel mooi, maar na 2 jaar een HTC toestel te hebben gehad (Desire) wil ik absoluut geen sense meer (toestel draait al 1,5 jaar custom roms). Ook staat hun updatebeleid mij niet helemaal aan, en de beloftes van Sony zijn iets mooier wat dat betreft (hele 2011 lijn ICS update). Daarnaast een 720p scherm in 4.3" :9~ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd of er ook een dock komt voor de Xperia S:
Afbeeldingslocatie: http://www-static.sonymobile.com/blogs.dir/0/files/2012/02/smartdock-for-p-main-image-620x440.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:31:
[afbeelding]
Nope, de Xperia S heeft klepjes voor de poorten, en USB en HDMI zitten niet aan dezelfde kant... Dock lijkt me moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
CLB schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:31:
[afbeelding]
Ik snap het nut van die docks nooit zo goed. Ik gebruik m'n telefoon ook wel om media op m'n tv (eigenlijk xbmc media center) af te spelen, maar ik doe dat veel liever draadloos via dlna. Zit in de xperia s al mooi ingebakken allemaal. Op m'n huidige desire gebruik ik daar een dlna app voor (bubbleupnp)
Cyleo schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:26:
[...]

Ze zijn wel mooi, maar na 2 jaar een HTC toestel te hebben gehad (Desire) wil ik absoluut geen sense meer (toestel draait al 1,5 jaar custom roms). Ook staat hun updatebeleid mij niet helemaal aan, en de beloftes van Sony zijn iets mooier wat dat betreft (hele 2011 lijn ICS update). Daarnaast een 720p scherm in 4.3" :9~ ...
Op mijn desire draaien al vanaf het begin custom roms. Gebruik al tijden roms zonder sense, dat draait op de desire een stuk soepeler. Moet wel zeggen dat op iets recentere hardware sense (bv desire s) sense al wel een stuk beter draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmbroosV schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:32:
Nope, de Xperia S heeft klepjes voor de poorten, en USB en HDMI zitten niet aan dezelfde kant...
Dock lijkt me moeilijk.
Ajaa stupid me, zit heel de tijd af te geven op de klepjes inderdaad, vergeet ik dit :+
riotrick schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:37:
Ik snap het nut van die docks nooit zo goed. Ik gebruik m'n telefoon ook wel om media op m'n tv (eigenlijk xbmc media center) af te spelen, maar ik doe dat veel liever draadloos via dlna.
Zit in de xperia s al mooi ingebakken allemaal.
Deze kan meer, waaronder chargen en synchroniseren met de PC, dat is toch wel nice :) Ieder z'n ding!

Toch vraag ik me af, wat Sony laat om de S bijvoorbeeld ook een aluminium unibody te geven, zoals de P:

Ik kan me niet voorstellen dat ze dit alleen gedaan hebben, omdat er een NFC-chip in zit (dat zei HTC over de One X)

[ Voor 56% gewijzigd door CLB op 27-02-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
CLB schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:37:
[...]

Deze kan meer, waaronder chargen en synchroniseren met de PC, dat is toch wel nice :) Ieder z'n ding!
Ja inderdaad :)

Ik heb op m'n werk altijd gewoon een usb kabeltje in m'n telefoon hangen. Dat laadt en je kunt syncen wat je wilt. Al sync ik sowieso eigenlijk nooit. Gebruik voor mail/agenda e.d. gewoon de google services, dus dat synced al vanzelf over het internet. Muziek kan draadloos met winamp of gewoon met de usb kabel en explorer.

Maar ach ja, het ziet er dan wel weer leuk uit zo'n dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle Xperia's sinds 2011 hebben MTP-over-WiFi, en dat werkt erg goed. Gewoon er voor zorgen dat je telefoon en computer op hetzelfde netwerk zitten, één keer met elkaar gepraat hebben (via PC Companion), en dan kan je effectief 'draadloos' USB gebruiken, helemaal zoals je normaal zou werken via USB. Werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg deze telefoon als update voor mijn Nokia N8.

Redenen: gemis van sommige apps op Symbian. Betere integratie van Facebook en facebook chat.
Whatsapp lijkt veel beter te werken dan op Symbian. Bv notificaties. Push-optie.

Is dit allemaal zoveel beter op Android, of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:15:

Redenen: gemis van sommige apps op Symbian. Betere integratie van Facebook en facebook chat.
Whatsapp lijkt veel beter te werken dan op Symbian. Bv notificaties. Push-optie.

Dat klopt eigenlijk allemaal wel ja ;)

De unibody van de P is inderdaad echt een schoonheid, jammer dat niet op de S zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:15:

Eigenlijk altijd symbian telefoons gehad (nokia 7650, nokia 6600, nokia n95 8gb), tot ik twee jaar geleden overgestapt ben naar een htc desire met android. Wat een verademing was dat zeg!
Al die zaken die jij noemt werken op android idd prima. Symbian is wel redelijk aan het eind van z'n bestaan gekomen. Overstappen naar een ander platform lijkt me dan ook geen vreemde keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjet2174
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02-2024
Als er op de xperia s ook een aluminium uni-body zat zou het op zijn minst 50 tot 100EUR duurder zijn geworden. Ik vind het zacht, matte plastic behuizing juist fijn, het biedt meer grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 19:26
Als ik m'n SII kan verkopen koop ik deze

Maar hoe zit het syncen/backuppen via een Mac?
Dat Samsung KIES is een drama

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nils7 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:24:
Als ik m'n SII kan verkopen koop ik deze

Maar hoe zit het syncen/backuppen via een Mac?
Dat Samsung KIES is een drama
http://blogs.sonymobile.c...01/31/are-you-a-mac-user/

Syncen met iTunes en iPhoto is supergemakkelijk, mail, contacten en instellingen zit in de cloud (Google Account)! Werkt eigenlijk beter dan PC Companion op Windows!

En je kan je telefoon binnenkort ook updaten via je Mac!

Vandaag ook nog eens gehoord van een collega bij The Phone House (doe daar vakantiewerk), hij heeft gisteren een S kunnen proberen en gaat z'n iPhone 4S verkopen om een Xperia S te kopen én dan nog geld over te hebben :P

Letterlijk zijn woorden? "Kickass toestel!"

[ Voor 20% gewijzigd door AmbroosV op 27-02-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Thnx voor de info daar kan ik weet mee...

durf nu haast niks met mn SII omdat ik m graag wil backuppen enzo :)
Heb zelf wel een iPhone 4 als dagelijksgebruik.

Ben alleen bang voor de batterij in de S
Heb alles thuis hier Apple/Sony dus moet zeker goed komen.
Ook qua Airplay zijn er mogelijkheden gelukkig en als de S gewoon sync met iTunes :) helemaal O+

[ Voor 27% gewijzigd door nils7 op 27-02-2012 17:13 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nils7 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:09:
Ben alleen bang voor de batterij in de S
De batterij in de Xperia Arc S is 1500mAH, iets minder dan die in de Xperia S (1750mAH), en daarmee kom je met vrij zwaar gebruik (maar geen games) gemakkelijk een hele dag door. En dat is dan met constant 3G in een gebied met heel slechte ontvangst, altijd WiFi aan maar niet dikwijls bereik (en veel hotspot roaming), alle syncs aan, en dus zoals ik al zei vrij veel gebruik. En ik kom dus echt gemakkelijk een hele dag door, ik heb 's avonds altijd tussen de 30 en 60 procent over. De Xperia S zal niet veel verschillen, aangezien een dualcore sneller omlaag kan klokken omdat hij sneller klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
AmbroosV schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:13:
[...]

De batterij in de Xperia Arc S is 1500mAH, iets minder dan die in de Xperia S (1750mAH), en daarmee kom je met vrij zwaar gebruik (maar geen games) gemakkelijk een hele dag door. En dat is dan met constant 3G in een gebied met heel slechte ontvangst, altijd WiFi aan maar niet dikwijls bereik (en veel hotspot roaming), alle syncs aan, en dus zoals ik al zei vrij veel gebruik. En ik kom dus echt gemakkelijk een hele dag door, ik heb 's avonds altijd tussen de 30 en 60 procent over. De Xperia S zal niet veel verschillen, aangezien een dualcore sneller omlaag kan klokken omdat hij sneller klaar is.
Op m'n SII was de batterij vrij matig, ongeveer gelijk aan de iPhone 4.
Ik gebruik veel data vretende dingen: whatsapp enzo (da's echt killing voor de batterij op zowel de iPhone als de SII).
Hij hoeft van mij geen 2 dagen mee met intensief gebruik maar wil best Beejive en dat soort dingen op de achtergrond kunnen draaien en dan niet bang zijn dat de batterij nog maar 60% is als ik weg rij van 't werk terwijl ik weinig bijzonders doe dan.

Heb wel ff de MWC afgewacht voor een keuze voor volgende telefoon/SII vervanger (die gaat naar moeders haha)
Maar op een eventuele SIII na zie ik weinig bijzonders mits sony wel snel met ICS komt natuurlijk.

Denk dat de Xperia S toch de beste combi is, ja er zijn quadcores maar het gaat gewoon om dagelijksgebruik en dat is mij meer waard.

[ Voor 12% gewijzigd door nils7 op 27-02-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Net een twitterreactie op de vraag wanneer de s nu officieel uitlomt en over de notificatiebalk. Dit is het antwoord:
de Xperia S ligt vanaf 5 maart in de eerste winkels. Bij dit model heeft het transparante element geen verschillende kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Zit er een notificatieled op de Xperia S? Kan het namelijk nergens in de specificaties vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:25
Er zit een lichtgevende balk voor iets :P

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Croccifixio83 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:47:
Zit er een notificatieled op de Xperia S? Kan het namelijk nergens in de specificaties vinden.
Yes die zit erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
heeftie nu wel of geen aluminium behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, plastic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speciaal plastic wel, je mag er met pen op schrijven (op de witte bijvoorbeeld) en je kan het er gewoon afvegen! (en het schijnt heel vast en stevig aan te voelen en een leuke grip te hebben zonder rubberachtig te worden)

[ Voor 32% gewijzigd door AmbroosV op 27-02-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal zeker wel een premium finish hebben, zoals ook de HTC One X lijkt te hebben (zegt HTC)
Toch begrijp ik persoonlijk niet helemaal waarom de twee flagships, de Xperia S en HTC One X een 'plastic' behuizing hebben ten opzichte van de modellen die er net onder zitten, de Xperia P en de HTC One S, met hun aluminium unibody-designs... In mijn opinie is dat toch meer premium dan een of andere classy plastic finish...
Ik zeg helemaal niet dat het cheapass is of slechter, wees gerust, maar een aluminium body spreekt mij meer aan dan 'plastic' alhoewel ik ook wel weet dat deze twee flagships echt niet onder zullen doen of cheap aan zullen voelen... It's just a feeling... Toch vind ik het jammer, achja eerst maar is aanvoelen in de winkel :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb eventjes een Sony Ericsson gehad met geborsteld alu (Elm), en hoewel het er erg leuk uitzag moest ik altijd mijn pink onder het toestel houden want het gleed uit m'n hand :P Je hebt er echt weinig grip op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Ik vroeg me af of het plastic na een bepaalde periode onwenselijke geluidjes maakt. Dat is mijn echte zorg. Weet iemand of de bezel ook van plastic gemaakt is of alleen de verwijderbaar achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De achterkant is niet verwijderbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Crazy. Ik dacht dat het toestel (S) een verwijderbaar batterij had en zelfs dat ik het met mijn eigen ogen ergens in een filmpje gezien. Misschien was ik aan het dromen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
AmbroosV schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:51:
Ik heb eventjes een Sony Ericsson gehad met geborsteld alu (Elm), en hoewel het er erg leuk uitzag moest ik altijd mijn pink onder het toestel houden want het gleed uit m'n hand :P Je hebt er echt weinig grip op!
Voor veel toestellen zijn er van die covers die je erop kunt plakken (dikke stickers) en deze zijn geloof ik redelijk stroef.
Deze zullen er denk ik voor deze toestellen ook komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:55:
De achterkant is niet verwijderbaar :)
Welles.

http://youtu.be/064xbChx-Yo?t=6m50s

Het enige nut daarvan is wel het SIM-slot, en ik had daar liever een iPhone-style-dingetje gehad, want ik vrees dat ik weer uit zenuwachtigheid de achterkant de hele tijd ga open- en dichtschuiven en het systeem doen slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Over verwijderbare dingen praten, Ik hoop dat die klepjes over de USB poort wel eens ook verwijderbare zijn. Ze zouden misschien een beetje lastig in het donker kunnen zijn. Bovendien kan ik voorstellen dat ze na een bepaalde periode niet zo goed passen, maar ik hoop het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Neo had een klepje op de USB-poort, ik had altijd een oude bibliotheekkaart naast mijn lader liggen om het open te krijgen :P Klepjes zijn een hel als je een nagelbijter bent...

Ik denk dat de gaten een beetje te groot zijn als je de klepjes er af laat. Ze zien er ook wel handiger uit dan de klepjes op de Neo moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacht dat hij het had over de Xperia P ;)
Die van de S heb je gelijk in, ansich wel handig als die kapot, lelijk is, hop zo te vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Tja, ik vind dat die klepjes niet zo netjes eruit zien. Er zou een beter manier hebben kunnen zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
is deze telefoon eigenlijk uitgerust met Dragontrail glass?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutchzilla schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:47:
is deze telefoon eigenlijk uitgerust met Dragontrail glass?
Nope. Een 'gewoon' stevig glas met een goede screenprotector die het vrij goed zou moeten beschermen tegen barsten. Maar geen Dragontrail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:51:
De Xperia P heeft wel een bolling waardoor je hem ook beter in de hand hebt, weet niet hoe deze in verhouding tot de X10 is en of die bolling zin heeft bij aluminium..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:08:
[...]

De Xperia P heeft wel een bolling waardoor je hem ook beter in de hand hebt, weet niet hoe deze in verhouding tot de X10 is en of die bolling zin heeft bij aluminium..
Ik denk niet dat dat veel helpt :P Aluminium heeft nu eenmaal niet al te veel grip. Een groot probleem zal het niet zijn, maar het was voor mij toch wel een tijdje wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:24:
[...]

Ik denk niet dat dat veel helpt :P Aluminium heeft nu eenmaal niet al te veel grip. Een groot probleem zal het niet zijn, maar het was voor mij toch wel een tijdje wennen.
Dan moet ik sowieso voor de S gaan, door die zachte achterkant heb ik hem altijd heel losjes in de hand maar hij blijft altijd liggen, zal met de P al snel valpartijen opleveren..
Ben ook blij dat ze boven de 10mm zitten, hou totaal niet van de SII met zijn 8mm.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:37:
[...]

Dan moet ik sowieso voor de S gaan, door die zachte achterkant heb ik hem altijd heel losjes in de hand maar hij blijft altijd liggen, zal met de P al snel valpartijen opleveren..
Ben ook blij dat ze boven de 10mm zitten, hou totaal niet van de SII met zijn 8mm.
Inderdaad. Ik heb nu een Xperia Arc S, maar vond mijn Neo en de X10 van een vriend allebei veel fijner in de hand (en de iets strakkere broekzak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
floepie05 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:59:
Crazy. Ik dacht dat het toestel (S) een verwijderbaar batterij had en zelfs dat ik het met mijn eigen ogen ergens in een filmpje gezien. Misschien was ik aan het dromen....
De batterij is vast, dit is nodig volgens Sony om de quickcharge te laten werken (minder contacten dus kan er een grotere stroom door). Achterklepje is verwijderbaar, enkel om de sim te plaatsen maar kan er wel volledig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:57
Weet niet of het hier al werd vernoemd maar hier een vergelijkende camera test... Xperia S komt er als winnaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel_
Jep M.S.B. was je voor ;)
M.S.B. schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:05:
Een cameravergelijking van Recombu tussen de Sony Xperia S, Samsung Galaxy S2, HTC Sensation XL, Nokia N8 and Fujifilm Finepix T200 met bijbehorende analyse. De Xperia S scoort goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
-edit- Reactie toch maar verplaatst naar levertijden topic. Sorry!

[ Voor 95% gewijzigd door TripleM op 28-02-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ten eerste is er een abbo-topic voor de Xperia S, ten tweede, waarom niet online verlengen (via een willekeurige shop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Heb getwijfeld over het prijzentopic maar dacht dat ie daar offtopic was. Heb em bij nader inzien echter toch verplaatst.

Ik dacht via Vodafone te verlengen omdat providers de toestellen doorgaans net iets eerder hebben. Doorgaans dus :P

[ Voor 21% gewijzigd door TripleM op 28-02-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Laatst online: 25-09-2024
misschien een stomme vraag, maar de headset t.w.v. 130 euro die je bij t-mobile erbij krijgt, is dit een bluetooth headset voor in de auto of dient hij gewoon als oortjes voor muziek enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel_
dirk- schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:53:
misschien een stomme vraag, maar de headset t.w.v. 130 euro die je bij t-mobile erbij krijgt, is dit een bluetooth headset voor in de auto of dient hij gewoon als oortjes voor muziek enz.
Beide: specs

[ Voor 54% gewijzigd door Emiel_ op 28-02-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Ik durf het bijna niet te zeggen maar die hoofdtelefoon is wel erg mooi! Zou er bijna voor naar T-Mobile overstappen maar als je toch ziet hoeveel slechte kritiek ze op hun netwerk krijgen ben ik er erg huiverig voor.
Twijfel twijfel twijfel :D :D

Wat wel een andere optie is, is het horloge ipv de hoofdtelefoon maar daar is nog geen prijs van bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hum. Eventjes melden: oortjes via BlueTooth zijn altijd bleh qua kwaliteit. Ik heb er van Sony en bij highs hoor je echt gewoon dat de codec het niet aankan. Zou kunnen dat die nieuwe beter zijn, maar ik moet het niet meer hebben :P

Wel nice aan de Smart Wireless Headset Pro is dat hij ook FM heeft en standalone muziek kan afspelen.

Bij nader inzien, ik heb die oortjes niet meer geprobeerd met een Android, enkel met featurephones. Misschien dit weekend toch nog maar eens proberen met mijn Arc S.

[ Voor 21% gewijzigd door AmbroosV op 28-02-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Hmm, goed dat je het zegt AmbroosV, aangezien ik nog nooit een bluetooth headset heb geprobeerd. Toch maar eens ergens testen maar ja waar kun je dat specifieke model nu testen? Anders maar wachten op de mensen uit dit topic die al gepre-ordered hebben bij T-Mobile? Mwa, haha, vrees dat ik dat niet ga redden ;-)
Pagina: 1 ... 6 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.