Bedankt voor je uitleg, echter wat bedoel je met user principal name. Alleen mijn schoolnaam dus, NHTV? En .edu dan weglaten?MRELynx schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:06:
@Crescendo:
Ik denk dat de fout zit dat je het als POP3 configureert. Gezien de hostnamen van je mail servers, zit je in een exchange omgeving (aangezien owa ook werkt) hebt en dat POP3 niet eens geactiveerd is. In een exchange omgeving kun je gewoon je gebruikersnaam invullen en de autodiscover functie van je domein/exchange doet de rest (mits in dns geconfigureerd uiteraard) POP3 is zo ouderwets.
Dus in je mail wizard selecteer je gewoon Exchange, vult je gebruikersnaam in en dan wel als: gebruikersnaam@domainnaam.nl, de user principal name dus en NIET domain\gebruikersnaam. Nadat je je wachtwoord hebt ingevuld zal de wizard automatisch de servernamen op gaan zoeken en alles afconfigureren. Is dat niet het geval, dan kun je alsnog handmatig de servernamen er in zetten. Voor meer info gewoon contact opnemen met je ict afdeling.
EDIT: Na invullen, gebruikersnaam@nhtv.nl, en mijn wachtwoord, krijg ik 'Uw gegevens kunnen niet worden gevonden, mogelijk hebt u een typfout gemaakt', waarna ik mijn Gebruikersnaam krijg en een vakje met Domein. Waarbij ik geen flauw idee heb wat in te vullen.
EDIT: Moest het handmatig invullen, dus volledige servernaam ingevuld met https en dergelijke. Vervolgens vond hij hem niet, dus mijn volledige gebruikersnaam + school + edu.nl ingevuld, en hij vond wel iets. Tenminste krijg geen foutmelding nu. Nu maar hopen dat hij werkt. Alvast bedankt voor je hulp!
EDIT: Bedankt man, het werkt! Heb net even een mailtje gestuurd naar mijn school-mail en krijg hem hier binnen, echt heel erg bedankt!
[ Voor 14% gewijzigd door Crescendo op 06-03-2012 18:03 ]