Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nadat gisteren de eerste berichten over het uitrollen van deze veelbelovende firmware update online kwamen is het hier op GoT nog erg stil.

Vol verwachting klopt ons hart, want deze update zal, als we de eerste berichten mogen geloven, aardig wat problemen van de Lumia 800 aanpakken.

Hij rijtje zoals het bij MobiletechWorld staat:
- The Fast battery drain issue has been fixed
- The lack of audio Bass when listening through headsets has been fixed. There’s a whole lot of bass now..
- The auto-white balance issue with the camera has also been fixed
- The hardware buttons backlights are now always on at all screen brightness levels
- Diagnostics app has been changed to prevent users from getting misleading info about their device
- Focus Mode is now set to Normal by default in the camera app
- The jittery screen issue (bad grounding) has be reduced
- More stuff that I won’t talk about

Wie heeft de update al en wat zijn je ervaringen ermee?

[EDIT]
Even de nuttige links uit het topic in de start post plakken

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1306415

http://nokiainnovation.co...test-lumia-800-update-now

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 16-03-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 13:19
volgens mij zijn er 1 of 2 tweakers die hun telefoons hebben geflasht naar deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:57
badluckboy schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:57:
volgens mij zijn er 1 of 2 tweakers die hun telefoons hebben geflasht naar deze versie.
Het schijnt dat updates altijd op woensdag komen. Ben dus benieuwd of het vandaag komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Wat las ik nu over de forced methode, die werkt niet meer ofzo?

(dus op update klikken in Zune en met 1-3 seconde je internetverbinding verbreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 14:42

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

hjs schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:10:
Wat las ik nu over de forced methode, die werkt niet meer ofzo?

(dus op update klikken in Zune en met 1-3 seconde je internetverbinding verbreken)
Hier niet iig... :/

Ag, we wachten rustig af.... Tot nu toe telkens een van de eersten geweest, en van een dagje meer of minder op standje 'G' gaan we niet dood... :P

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22
Ik heb hem geflashed, maar ik heb niet heel veel vergelijkingsmateriaal. Ik heb de telefoon afgelopen zaterdag gekocht, maar ik kan nooit wachten met dit soort zaken :) Het flashen ging probleemloos, en ik heb het idee dat de batterij wel langer mee gaat. Ook is het geluid enorm verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is die whitebalance van de camera ook gerelateerd aan het wat blauw/groenige waas over foto's?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:55
Aangezien de update blijkbaar officieel beschikbaar is in bepaalde regio's... gaat het 'disconnect' truukje (voor een forced update) tijdens de update check dan ook weer werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik draai nu deze software al een aantal dagen.
Kan bevestigen dat de fixes zoals deze in de openingspost staan kloppen.

batterij voorbeeld:
7.00 van de lader af.
2 uur MP3 luisteren, 2 uur internetten. Wat bellen, SMS, Whatsapp. Facebook chat staat aan. Sync settings zijn verder default.

22.00 aan de lader: ik had nog 60% batterij.

Voor de update had ik rond 22.00 nog 10-15% batterij.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invitiom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10-2023
r2504 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:07:
Aangezien de update blijkbaar officieel beschikbaar is in bepaalde regio's... gaat het 'disconnect' truukje (voor een forced update) tijdens de update check dan ook weer werken ?
Werkt voor mij niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 18:20
Nou ik heb mijn Lumia 800 (Vodafone Branded) besteld via een verlenging. Ik ben bnwd wanneer ik deze kan verwachten? Zal denk ik volgende week wel zijn...

Misschien dat ik hem dan laat unbranden bij een NSP? Maar als aan branded toestel, er verder geen nadelen aan vast zitten dan laat ik het maar zo.... :)

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Klinkt goed, ben benieuwd wanneer die uitrolt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
hij is waarschijnlijk nog niet actief voor Nederland vandaar dat het truukje met het disconnecten niet werkt. (bij mij heeft dat truukje nooit gewerkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zothor
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03 13:18
vliegtuig modus aan en via command scherm van windows je internet verbinding verbreken dan moet hij het meteen doen ALS hij al beschikbaar is voor ons. ik kan het niet testen want ik ben niet thuis maar de afgelopen keren dat ik mijn lumia's updates gaf is dat de manier waarop het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339948

Bij de vorige update kwam de melding van beschikbaarheid ook pas tegen de avond. Zal nu niet anders zijn. Zes , zeven uur wachten en we weten meer. Even geduld nog. Moet zeggen dat ik op zich de dag altijd wel door kom. Met 3G en wifi aan maar wel elke ochtend een reset voor ik 'm van de lader haal. Welke trouwens niet de meegeleverde is, maar een 1 ampère model van muvit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
zeven uur, mooie tijd. Hebben we wat te doen terwijl de rest van Nederland dat apple gebeuren volgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
@MobileTechWorld
Reports about 3xbattery life with new Lumia 800 firmware are bullshit. Trust me... #badjournalism #Nokia #wp7 #windowsphone
net via Twitter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 15:06
Hm, meeste mensen zeggen toch wel wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 433014

Met 2x ben ik ook dik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invitiom
Devian schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:40:
Ik draai nu deze software al een aantal dagen.
Kan bevestigen dat de fixes zoals deze in de openingspost staan kloppen.

batterij voorbeeld:
7.00 van de lader af.
2 uur MP3 luisteren, 2 uur internetten. Wat bellen, SMS, Whatsapp. Facebook chat staat aan. Sync settings zijn verder default.

22.00 aan de lader: ik had nog 60% batterij.

Voor de update had ik rond 22.00 nog 10-15% batterij.
Spreekt elkaar een beetje tegen

[ Voor 27% gewijzigd door Invitiom op 07-03-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Het uninstallen van de Nokia Diagnostic app en regelmatig het ding om de paar dagen rebooten zorgde bij mij voor ongeveer een x2 (misschien iets minder) en dus bijna 2 dagen... dus ik veronderstel dat men die problemen nu ook effectief heeft opgelost.

Voor mensen die reeds aan 3 dagen zaten (al begrijp ik nog steeds niet hoe ze dat deden tenzij door zowat alles uit te schakelen) zal het vermoedelijk natuurlijk wel geen x2/x3 zijn. In ieder geval, ik heb de indruk dat deze firmware zorgt voor een aanvaardbare accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Invitiom schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:55:
[...]

[...]

Spreekt elkaar een beetje tegen
Ja, dat van @mobiletechworld is bullshit ;).

Stand-by verbruik is drastisch verminderd, waar je eerder rond de 160mah zat zakt hij nu naar 60-70mah. (in de bat diagnostics app, dus idle met scherm aan).

Als je muziek luistert, volume op 12, en dan in de diagnostics app kijkt zit hij rond de 70-80mah. Nog steeds de helft van voor de update.

Er zit af en toe wel een geluids bug in nu, bvb bij de insider app schaalt het volume niet goed. Volume 10= 1, en volume 1 is voluit... hij schaalt dus van 10-20 en dan van 1-10.

Bij MP3 luisteren is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Devian schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:37:
[...]
en dan in de diagnostics app kijkt zit hij rond de 70-80mah. Nog steeds de helft van voor de update.
Weet wel dat Nokia heeft aangegeven dat de Diagnostic informatie niet correct is... het is dus niet omdat je voordien het dubbele zag dat het ook het dubbele was !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:13

Ankh

|true

r2504 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:58:
Het uninstallen van de Nokia Diagnostic app en regelmatig het ding om de paar dagen rebooten zorgde bij mij voor ongeveer een x2 (misschien iets minder) en dus bijna 2 dagen... dus ik veronderstel dat men die problemen nu ook effectief heeft opgelost.

Voor mensen die reeds aan 3 dagen zaten (al begrijp ik nog steeds niet hoe ze dat deden tenzij door zowat alles uit te schakelen) zal het vermoedelijk natuurlijk wel geen x2/x3 zijn. In ieder geval, ik heb de indruk dat deze firmware zorgt voor een aanvaardbare accuduur.
Ik heb een keer aan de 3 dagen gezeten, daarna is het ineens veel slechter geworden. 8 uurtjes bijvoorbeeld...
Nu heb ik me locatie diensten uitgezet en lijkt het een stuk beter. Het lijkt wel alsof de GPS continu aanstaat.. Dit terwijl ik niets met Nokia rijden of kaarten doen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
r2504 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:56:
[...]

Weet wel dat Nokia heeft aangegeven dat de Diagnostic informatie niet correct is... het is dus niet omdat je voordien het dubbele zag dat het ook het dubbele was !
Daarom ook mijn praktijk voorbeeld in een eerdere post in dit topic. Ik bemerk, met mijn gebruik, een verdubbeling van de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Bij de vorige update was iemand van Nokia NL (?) die via twitter liet weten wanneer de update in NL uitgerold zou worden. Is nu geen optie om die info dit keer weer uit die persoon te trekken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
r0el schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:33:
Bij de vorige update was iemand van Nokia NL (?) die via twitter liet weten wanneer de update in NL uitgerold zou worden. Is nu geen optie om die info dit keer weer uit die persoon te trekken oid?
@nokianl spammen maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:57
Nutteloos gespeculeer dit topic, wacht rustig af of soms update geil?
Dit laat de update niet sneller naar je toe komen.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Wietsee. schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:49:
Nutteloos gespeculeer dit topic, wacht rustig af of soms update geil?
Dit laat de update niet sneller naar je toe komen.
Tja jij hebt mazzel: het stoplicht springt op rood, het stoplicht springt op groen, in Almelo is altijd wat te doen.
Wij moeten ons vermaken met dit soort nutteloos gespeculeer.

:+

(overigens mogen de sneeuwvlokjes wel uit bij meteo-almelo.nl ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door hjs op 07-03-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
hjs schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:36:
[...]
@nokianl spammen maar >:)
Vorige keer was het Jugen Thysmans, de PR voorlichter van Nokia Benelux via twitter :)

edit: http://twitter.com/#!/jurthys

[ Voor 7% gewijzigd door r0el op 07-03-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:57
r0el schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:03:
[...]

Vorige keer was het Jugen Thysmans, de PR voorlichter van Nokia Benelux via twitter :)

edit: http://twitter.com/#!/jurthys
Ik heb Jurgen een tweet gestuurd. Wie volgt (op Twitter, haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:54

Eagle Creek

Breathing security

Krijg je gegarandeerd altijd een update alert op je telefoon OTA?
Ik heb weinig behoefte telkens Zune aan te koppelen om te bedelen voor een update :z .

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invitiom
Eagle Creek schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:37:
Krijg je gegarandeerd altijd een update alert op je telefoon OTA?
Ik heb weinig behoefte telkens Zune aan te koppelen om te bedelen voor een update :z .
Vorige update bij mij, had ik geen notificatie op mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justhim
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 21:13
Kijk in je instellingen onder telefoon updates of de eerste checkbox aan staat. En als je een data-contract hebt, ook gewoon de 2e aanzetten. Zo heb ik ze tot nu toe telkens gewoon gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:57
hjs schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:00:
[...]

Tja jij hebt mazzel: het stoplicht springt op rood, het stoplicht springt op groen, in Almelo is altijd wat te doen.
Wij moeten ons vermaken met dit soort nutteloos gespeculeer.
Ah, iemand die zich aangesproken voelt _/-\o_ .
(overigens mogen de sneeuwvlokjes wel uit bij meteo-almelo.nl ;) )
Die laat ik nog even staan tot 20 maart, wat afwisseling voor je dan alleen turen naar updates :).

[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 07-03-2012 16:11 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan maar zo nog 3 weken duren voordat ze gaan uitrollen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invitiom
Anoniem: 433014 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:02:
kan maar zo nog 3 weken duren voordat ze gaan uitrollen denk ik...
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justhim
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 21:13
ik heb zo'n vermoeden dan hjs dadelijk wel met meer info komt ;)

laat het aan hem over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Blijkbaar heeft de camera ook een aantal extra mogelijkheden ?

http://www.windowsadvices...-and-camera-improvements/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 12:20

Snippertje

Light up your life

Dit kreeg ik op twitter van NokiaNL:
@lomax_hjs Er is voor Nederland nog geen update voor de Lumia 800 aangekondigd, melding volgt via je Lumia 800. CC @Snippertjes @petsie90

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Snippertje schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:42:
Dit kreeg ik op twitter van NokiaNL:
@lomax_hjs Er is voor Nederland nog geen update voor de Lumia 800 aangekondigd, melding volgt via je Lumia 800. CC @Snippertjes @petsie90
Hey, ik ook al ;)

Mijn antwoord: @NokiaNL Waar wachten jullie op? Maakt de Lumia800 eindelijk af.

[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 07-03-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
hjs schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:01:
[...]
Mijn antwoord: @NokiaNL Waar wachten jullie op?
Tja, de eeuwige vraag waarom het zo traag moet gaan... een Windows 8 Preview van enkele GB's is meteen wereldwijd beschikbaar, terwijl een kleine upgrade voor een beperkte groep Windows Phone gebruikers in fases moet verlopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Ik heb de update draaien, alles wat er gezegd wordt in de TS is waar... met uitzondering van die auto white balance, met handmatig haal ik nog steeds (veel) betere resultaten. Dus.

Valt me nog tegen met de beschikbaarheid van de update. Toen ik hem downloade (3 maart) was hij er voor Nieuw Zeeland. Een dag later ook voor India. En sindsdien is er niets meer bijgekomen. NaviFirm 1.7+ als bron.

Kijk even hier en hier voor voorbeeldfoto's

@Hier onder ;)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/22045001/navifirm.PNG

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 07-03-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Today while I connect my Lumia with my PC, I just got official Update from Nokia.
Volgens z'n signature komt ie uit India, dus dat zijn al twee landen...?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414266

Heb hier zojuist op twee toestellen de nieuwe firmware gezet, ik gebruik hiervoor de cab sender, dat heeft als grote voordeel dat het feitelijk precies een zune update is, dus al je settings, apps en files blijven er gewoon opstaan, de flash methode is wel destructief, en die had ik dan ook niet toegepast, ook al zou ik weken moeten wachten. Ik had al een goede batterij, dus verwacht niet dat ik meer dan 4 dagen ga halen, wel is de discharge behoorlijk wat minder, van 140 naar 70-80 voor wat het waard is.

De firmware komt trouwens uit Singapore, daar kregen mensen hem via zune al aangeboden, die cab heb ik dus op het toestel gezet.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 414266 op 07-03-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414266 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:21:
Heb hier zojuist op twee toestellen de nieuwe firmware gezet, ik gebruik hiervoor de cab sender, dat heeft als grote voordeel dat het feitelijk precies een zune update is, dus al je settings, apps en files blijven er gewoon opstaan, de flash methode is wel destructief, en die had ik dan ook niet toegepast, ook al zou ik weken moeten wachten. Ik had al een goede batterij, dus verwacht niet dat ik meer dan 4 dagen ga halen, wel is de discharge behoorlijk wat minder, van 140 naar 70-80 voor wat het waard is.
Cab sender? Enlighten me. Ik heb Navifirm + Nokia Care Suite gebruikt omdat ik echt flink getroffen was door die batterij problemen, maar dit klinkt wel goed voor een eventuele volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik ben ook benieuwd naar cab sender. Please do tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414266

Lees de eerste twee posts maar door, language packs zijn niet van toepassing op de firmware, dus de cab downloaden wp7 update tool downloaden en installeren, cab sender downloaden, uitpakken, drop de cab in dezelfde map als de cap sender bat file, de bat file runnen, B en wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het eerste moment dat ik op tweakers "baal" van het niet hebben van een like knop. Ik wil Sjaak327 bedanken, maar er eigenlijk ook weer niet deze post aan verspillen. Daarom type ik dit dan ook maar, in plaats van enkel thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:22
Zonet de update maar even geïnstalleerd. Het geluid uit de oordopjes is flink verbeterd. Wel heb ik een bug gevonden: Als ik luister met een volume van 1-9, is het geluid ontzettend hard. Bij 10 is het geluid weer normaal en gaat het rustig omhoog.

Batterijduur kan ik nog niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-05 18:43
Ankh schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:15:
[...]

Ik heb een keer aan de 3 dagen gezeten, daarna is het ineens veel slechter geworden. 8 uurtjes bijvoorbeeld...
Nu heb ik me locatie diensten uitgezet en lijkt het een stuk beter. Het lijkt wel alsof de GPS continu aanstaat.. Dit terwijl ik niets met Nokia rijden of kaarten doen.
Reboot je hem wel elke ochtend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
mhhh, die cab-sender wilde niet werken bij mij omdat ik Zune op een andere plek had geinstalleerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 23:01
Wat me even niet duidelijk word is of ik nu ook language packages moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Exact wat sjaak327 zegt, niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

http://www.mobiletechworl...lly-announced-change-log/

Nokia has finally made the Lumia 800 PR 1.2 1600.2487.8107.12070 update official today and has announced the roll out of the update (which has already started yesterday). The company ha also released the update’s change log as you can see below:

• Enhanced battery standby and talk time performance
• Battery capacity icon instead of question mark on top right of screen
• Improved bass in audio performance
• Soft-key illumination at all brightness levels
• Fixes for device performance issues including self-reboots, freezes and call-ending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 23:01
hjs schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:18:
Exact wat sjaak327 zegt, niet van toepassing.
Excuus, totaal overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Zojuist ook de update geïnstalleerd met de "cab sender"-methode.
Ook ik kan beamen dat de discharge lager is. Vóór de update 165-170 mA, nu 85-95mA.
Of dat daadwerklijk zo is, of dat de diagnostics eerst verkeerd uitlas, dat zal moeten blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

Anoniem: 414266 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:28:

Lees de eerste twee posts maar door, language packs zijn niet van toepassing op de firmware, dus de cab downloaden wp7 update tool downloaden en installeren, cab sender downloaden, uitpakken, drop de cab in dezelfde map als de cap sender bat file, de bat file runnen, B en wachten.
Hartelijk dank voor je duidelijke omschrijving, precies gevolgd en binnen een kwartier up en running, morgen de batterij uitgebreid testen!!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Anoniem: 614 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:34:

• Battery capacity icon instead of question mark on top right of screen
wat bedoelen ze daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Is een bug bij een klein aantal toestellen, dat er ipv het batterij icoontje een ? staat geloof ik.
(persoonlijk nog nooit gezien)

Las gisteren wel ergens dat er ook een gps icoontje gaat aankomen, dat je dus (net als op de iphone) ziet wanneer er een app gps gebruikt. Handig.

[ Voor 20% gewijzigd door hjs op 08-03-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Anoniem: 414266 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:28:

Ik krijg het niet voor elkaar. Die update tool installeert niet. Hij begint met laden en daarna gebeurd er niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Dat klopt, die update tool doet iets, maar wat is niet duidelijk.

Daarna dus die Cab Sender uitpakken en de CAB in dezelfde folder zetten.
dubbel klik op het bat file en S intikken.

[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 08-03-2012 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ja is gelukt nu bezig :-)

Direct na het installeren naar de diagnostics gegaan, gaf eerst nog een ontlading van 320 weer, maar al snel dropte dat naar 70~90 met 3G aan!. Hoop dus op een verbetering van de batterij, haalde er eerst geen dag mee en moest zeker 2x opladen. Vandaag eens goed gebruiken.

Hmm, na volledig opladen staat de discharge toch weer op 250. Nouja ik wacht het vandaag wel af.

[ Voor 98% gewijzigd door Snippertje op 08-03-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
hjs schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:05:
Dat klopt, die update tool doet iets, maar wat is niet duidelijk.

Daarna dus die Cab Sender uitpakken en de CAB in dezelfde folder zetten.
dubbel klik op het bat file en S intikken.
Die update tool zorgt ervoor dat andere programma's als Zune (in dit geval de CAB-sender) verbinding kunnen maken met je Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artie16
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 13:47
(jarig!)
Ik heb hem inmiddels ook geupdate met Cab Sender, werkt perfect! Wel even geduld hebben na het herstarten aangezien het lijkt of hij niks doet.

Discharge level ligt nu ongeveer rond de 80mA terwijl die voor de update rond 140mA schommelde.
Verder merk ik dat internet sneller is geworden met 3G, ik heb hier geen harde cijfers voor maar voor mijn gevoel werkt het sneller. Qua geluid heb ik niet echt vergelijkingsmateriaal aangezien ik mn lumia hier nooit voor heb gebruikt maar als ik nu muziek beluister via oordopjes dan is de kwaliteit normaal.

Al met al een leuke update dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invitiom
Bedankt Sjaak327, update methode via Cab Sender werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Anoniem: 614 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:34:
• Fixes for device performance issues including self-reboots, freezes and call-ending[/i]
Mooi... al was het bij mij zeer beperkt (verleden week nog eens een keertje), andere bleken het bijna bij ieder oproep te hebben (ie. call ending issue).

Moest ik een aantal personen hun raad hier telkens volgen had ik m'n toestel al 37 keer moeten ruilen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Spotify via 3G klinkt goed, maar verbruikt nog wel rond de 300mA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Bij mij heeft de update klaarblijkelijk geen zin gehad. Om half 10 volledig opgeladen en nu, met af en toe whatsappen, nog maar 77%. Discharge nog steeds rond de 250~300, ook na reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hjs schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:55:
Spotify via 3G klinkt goed, maar verbruikt nog wel rond de 300mA ;)
Logisch toch?

Volledig 3G gebruiken
Scherm aan (anders kun je het niet zien)
Audio output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 21:24
Ik heb een Nokia Lumia 710, krijgt deze ook updates betreft batterij. Als ik met de diagnostic Tool kijk is mijn current ook 290 - 370 mA Door gewoon naar het schermpje te kijken met brightness op laag. Gaat ook maar een halve dag mee :(

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Tiwazz schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:41:
Ik heb een Nokia Lumia 710, krijgt deze ook updates betreft batterij. Als ik met de diagnostic Tool kijk is mijn current ook 290 - 370 mA Door gewoon naar het schermpje te kijken met brightness op laag. Gaat ook maar een halve dag mee :(
Tuurlijk, don't sweat... Iedereen krijgt die update in de komende weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

r2504 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:48:
[...]

Mooi... al was het bij mij zeer beperkt (verleden week nog eens een keertje), andere bleken het bijna bij ieder oproep te hebben (ie. call ending issue).

Moest ik een aantal personen hun raad hier telkens volgen had ik m'n toestel al 37 keer moeten ruilen 8)7
Bij omwisselen had je toen zo goed als zeker een Lumia 800 zonder deze storing gekregen.
Je wachtte liever. Ook goed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook maar gedaan via de cabsender. Geduld is ook van mij niet een van mijn sterkste punten. :N :)

╔════════════════════════════════════════════════════════════════════╗
║ WP7 Update Cab Sender xboxmod-Yuki 2011 ║
╠════════════════════════════════════════════════════════════════════╝

╠══════» S ·(S)end Cabs to device

╠══════» B ·Send Cabs to device with (B)ackup

╠══════» R ·(R)estore device backup

╠══════» L ·Read last Update (L)ogs from device

╚══> Your choice: S

╔══════» Creating list of cabs

╠══════» Updating device

UpdateWP version 4.8.2345.0

Applying updates to device
.
Checking your phone's status: Completed in 0.01 seconds
Checking system requirements: Completed in 0.02 seconds
Downloading updates: Completed in 12.11 seconds
Checking system requirements: Completed in 0.02 seconds
Transferring updates: Completed in 7.13 seconds
Preparing to install: Completed in 8.04 seconds
Restarting your phone: Completed in 33.63 seconds
Installing updates: Completed in 477.82 seconds
Restarting your phone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Anoniem: 614 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:06:
[...]
Bij omwisselen had je toen zo goed als zeker een Lumia 800 zonder deze storing gekregen.
Je wachtte liever. Ook goed natuurlijk.
Een software bug die verdwijnt door je telefoon om te wisselen 8)7 Blijkbaar begrijp je nog steeds niet dat het niets met de telefoon op zich te maken had (getuige ook de velen die wel geruild hebben op de officiele Nokia forums en nog steeds het probleem hadden). Het is niet omdat jij het probleem niet had, dat het onbestaande is (en ik heb ook geen idee waarom sommigen het niet, zelden of dagelijks hadden) en ruilen de oplossing is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

niet doen, zelfs niet tussen [sarcasme]

[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 09-03-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

r2504 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:08:
[...]
Een software bug die verdwijnt door je telefoon om te wisselen 8)7 Blijkbaar begrijp je nog steeds niet dat het niets met de telefoon op zich te maken had (getuige ook de velen die wel geruild hebben op de officiele Nokia forums en nog steeds het probleem hadden). Het is niet omdat jij het probleem niet had, dat het onbestaande is (en ik heb ook geen idee waarom sommigen het niet, zelden of dagelijks hadden) en ruilen de oplossing is !
Ik ga op mijn ervaring af en weet van 5 Lumia 800's die geen last van de die software bug hebben.
Geen van de 5 hebben überhaupt ergens last van. Alleen bij 2 loopt de accu soms om een of andere reden in standby veel te snel naar een lager accuniveau.
Hopelijk lost deze update je storing echt op en is het eind goed al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

╠══════» Updating device

Error: No update files.

Volgens mij heb ik alles gedaan zoals het er staat, maar blijkbaar doe ik toch iets fout...

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Anoniem: 433014 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:50:

╠══════» Updating device

Error: No update files.

Volgens mij heb ik alles gedaan zoals het er staat, maar blijkbaar doe ik toch iets fout...

iemand een idee?
.cab file wel in de goede directory gezet, bij de .bat file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
De juist cab opgehaald?
Cab niet uitpakken, zo neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja staat in de juiste directory en niet uitgepakt.....snap er niks van :(

edit: na telefoon reboten is het uiteindelijk toch gelukt!

discharche staat nu op 63 mA

ik ben benieuwd of ik er wat van ga merken :)

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 433014 op 08-03-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Tiwazz schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:41:
Ik heb een Nokia Lumia 710, krijgt deze ook updates betreft batterij.
http://discussions.europe...5-8107-12070/td-p/1341089

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 433014 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:04:
ja staat in de juiste directory en niet uitgepakt.....snap er niks van :(
Het zal toch niet bijzonder lang meer duren voordat hij gewoon beschikbaar is, die paar dagen zonder deze update overleef ik dan ook nog wel.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/16211

Andere link met uitleg om zelf te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ik had het probleem dattie ook de updates niet wou vinden... :)

Wat bij mij hielp;
[list]• Rechtermuisknop op Start > Programs > Accessoires > Command Prompt "Run as Administrator"
cd "map\waar\de\updatetool\staat"
WP7 Update Cab Sender.bat uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126717

Got it!

Voor de XP (en wellicht Vista?) gebruikers, Choice geeft een foutmelding, unknown command.
Even de eerste 3 regels na "CHOICE /C:SBRL /N /M "╚══> Your choice:"" er uit remmen, en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
een aantal mensen gebruiken de update al een paar dagen. Hoe was je eerdere leefduur tegenover de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Thanks, die werkt perfect voor mij, erg easy :)
Heb kwa batterijduur nog niet echt referentiemateriaal, de lumia heb ik pas 2 dagen in mijn bezit, maar de bas in muziek is wel iig sterk verbeterd

[ Voor 23% gewijzigd door Phase op 09-03-2012 10:04 ]

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

badluckboy schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:54:
een aantal mensen gebruiken de update al een paar dagen. Hoe was je eerdere leefduur tegenover de nieuwe?
Het valt mij op dat hij in de standby mode echt veel langer meegaat, zodra je er weer van alles mee gaat doen, lijkt het ook iets beter te gaan, maar zeker geen 3x langer......

Ik heb trouwens altijd alles aanstaan, 3G, wifi, bluetooth etc... dan schommelt hij tussen de 60 en 80 mA.....

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 433014 op 09-03-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Officiële change log firmware Lumia 710 en 800 bekend gemaakt

http://www.wp7.nl/10529/o...10-en-800-bekend-gemaakt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Zag 'm idd. Zelf flashen is interessant blijkbaar;
Zeker de Lumia 800 bezitters zitten met smart te wachten op deze update. Helaas moeten we, als gebruikelijk, weer op onze beurt wachten, want Nokia rolt de update niet in één keer uit. Daar nemen de Finnen in totaal zo’n 6 weken de tijd voor. Daarnaast is het geen automatisme dat iedereen de update krijgt. Dat is namelijk ook afhankelijk van je provider, mocht je een gebrand toestel hebben.
Kom er maar in r....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-05 19:48
Dus geen verbeterde camera :(
Gelukkig wordt het grootste probleem wel al aangepakt: de batterij.

Nu maar hopen dat ie hier in Nederland snel komt en dan we niet bij de laatste lichting zitten over 5-6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SinergyX schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:12:
[...]

Het zal toch niet bijzonder lang meer duren voordat hij gewoon beschikbaar is, die paar dagen zonder deze update overleef ik dan ook nog wel.
Ok met een 6 weken uitrol neem ik dat terug :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
badluckboy schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:54:
kweet niet, een paar uur spotify via 3G was genoeg om het eind vd dag niet te halen ;)

(maar dat is te verwachten hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
SinergyX schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:26:
[...]

Ok met een 6 weken uitrol neem ik dat terug :X
Bij de introductie van de lumia 800 zat Nederland bij de eerste 6 landen. Dus ik denk ook dat we weer bij de eerste lichting gaan zitten( hooguit 3 weken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Zojuist ook geupdate via de guide op http://nokiainnovation.com. Kon geen goede reden verzinnen om het niet te doen.

Alles blijft behouden op de telefoon, easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Nou mijn batterij gaat nog steeds dramatisch kort mee. Nu op 58% na hem amper gebruikt te hebben. Scherm stond op laag. Denk dat ik hem maar postuur. Dit is geen doen, batterij lijkt zelfs iets slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339948

Folkifoon schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:42:
Zojuist ook geupdate via de guide op http://nokiainnovation.com. Kon geen goede reden verzinnen om het niet te doen.

Alles blijft behouden op de telefoon, easy!
Ik heb net ook op die manier de update gedraaid.
Lekker helder verhaal en inderdaad, behalve de 'S' intikken, hoef je niet veel te doen.
Nu maar kijken wat het oplevert...

Dit is trouwens de goede uitleg met downloadlinks.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 339948 op 09-03-2012 14:27 . Reden: correcte url gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Snippertje schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:37:
Nou mijn batterij gaat nog steeds dramatisch kort mee. Nu op 58% na hem amper gebruikt te hebben. Scherm stond op laag. Denk dat ik hem maar postuur. Dit is geen doen, batterij lijkt zelfs iets slechter.
dat is teleurstellend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 08:29
Anoniem: 339948 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:11:
[...]

Ik heb net ook op die manier de update gedraaid.
Lekker helder verhaal en inderdaad, behalve de 'S' intikken, hoef je niet veel te doen.
Nu maar kijken wat het oplevert...

Dit is trouwens de goede uitleg met downloadlinks.
Is die firmware nu branded of niet? Das is me niet helemaal duidelijk

Hij is em aan et draaien >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Sc0tTy op 09-03-2012 16:00 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.