Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week nu de nokia lumia 800...
Het enige wat ik niet kan vinden zijn de smileys voor bv de whatsapp....
ik ben van de blackberry afgestapt....maar daar had je echte smileys...
Of zijn deze er gewoon nog niet voor de lumia :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:44:
Ik heb sinds een week nu de nokia lumia 800...
Het enige wat ik niet kan vinden zijn de smileys voor bv de whatsapp....
ik ben van de blackberry afgestapt....maar daar had je echte smileys...
Of zijn deze er gewoon nog niet voor de lumia :/
Dat is geen 'lumia' issue, maar algemene Whatsapp smiley probleem. De gewone sms-variant is enkel omgezet in 'style' van Metro, maar de leuke gele happy smilies van whatsapp zitten er gewoon nog niet in.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Next week (wk 12) Nokia Drive 2.0 will be available in the Windows Phone Marketplace, including offline navigation and lane-assistance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je die qoute gevonden????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:26:
[...]

Waar heb je die qoute gevonden????
Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie het inmiddels ook op de frontpage staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harthead
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 18:51
En zaterdag is mijn Lumia 800 in slaap gegaan en nooit meer aangegaan. Het lijkt dus dat de batterij is te leeg is gegaan, en is overleden (ik heb het dus niet over verbruik). Alles geprobeerd om het te herstellen en opnieuw te starten. Zoals uren aan de PC hangen, USB lader, iPhone lader. En uiteraard proberen met de soft/hard reset knoppen ingedrukt. Maar nee, niks mocht baten.

Nokia Care Point begreep het ook niet en heeft het nu maar naar Nokia opgestuurd. Dit verwacht je toch niet van je mooie telefoon. |:( Op zo een moment is het toch onhandig dat je niet (makkelijk) zelf de batterij eruit kan halen en kan opladen!

Ik zie wel veel mensen die zoiets hebben gehad, maar hem daarna weer aan de praat hebben gekregen. Maar hebben er ook nog mensen last gehad van hetzelfde probleem. Gewoon een dode telefoon?

** update 23/3
Oude telefoon is bij Nokia achtergebleven, nieuwe telefoon gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door harthead op 26-03-2012 13:02 . Reden: retour lumia ]

Things should be as simple as possible, but not simpler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Dat bericht heeft er niets mee te maken..

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

FoggyFreek schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:40:
[...]

Staat er ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisgeerdink
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01-2023
Een vraagje over de agenda. Wanneer ik een agendapunt toevoeg, staat de Herinnering standaard op 15 minuten. Ik wil nooit een herinnering dus ik wil dat dit het liefst standaard op 'geen herinnering' staat, zodat ik het niet steeds handmatig aan hoef te passen. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FoggyFreek schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:40:
[...]

O absoluut wel. Als je het even tot het eind doorleest, wordt die update nog genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
Misschien een domme vraag, maar hoe kun je een back-up maken van je contacten en smsjes?

Ik zie alleen in Zune, synchroniseren podcasts/afbeeldingen etc. maar geen contacten en sms?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:27
Cruzer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:25:
Misschien een domme vraag, maar hoe kun je een back-up maken van je contacten en smsjes?
Ik gebruik een Exchange server... dus contacten staan op de server, maar ik veronderstel dat dit evenzeer werkt als je een Live of Gmail account hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
ja ik heb een windows live account maar worden je contacten nu ook op de micro simkaart opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:53:
ja ik heb een windows live account maar worden je contacten nu ook op de micro simkaart opgeslagen?
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Maar hoe maak je dan een back-up van al je contacten? Op Vuze kon ik dit niet terugvinden?

En smsjes waar kun je die opslaan? Of kan ik Nokia Suite gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP25
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09-2023
chrisgeerdink schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:25:
Een vraagje over de agenda. Wanneer ik een agendapunt toevoeg, staat de Herinnering standaard op 15 minuten. Ik wil nooit een herinnering dus ik wil dat dit het liefst standaard op 'geen herinnering' staat, zodat ik het niet steeds handmatig aan hoef te passen. Is dat mogelijk?
Volgens mij is dit niet mogelijk (ik zit dat ook steeds aan te passen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Sinds een paar dagen:

- Soms al ga ik van instellingen naar Wifi, opent hij wel iets, maar blijft het scherm gewoon volledig zwart. Dan kan ik enkel op de home-windows-knop drukken.
- Soms bij Wordfeud, reageert het scherm niet meer, al wil op een persoon drukken om een woord te leggen.

Wat mij iig, opvalt is dat het iets is wat met één keer terug naar Home, en dan weer terug na het spel is opgelost. En dat het steeds in het midden van het scherm is.

- Al stuur je hem op naar een Nokia Service Point (hoe werkt dit btw?), hoe lang ben je je toestel dan kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:41
Crescendo schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:09:
Sinds een paar dagen:

- Soms al ga ik van instellingen naar Wifi, opent hij wel iets, maar blijft het scherm gewoon volledig zwart. Dan kan ik enkel op de home-windows-knop drukken.
- Soms bij Wordfeud, reageert het scherm niet meer, al wil op een persoon drukken om een woord te leggen.

Wat mij iig, opvalt is dat het iets is wat met één keer terug naar Home, en dan weer terug na het spel is opgelost. En dat het steeds in het midden van het scherm is.

- Al stuur je hem op naar een Nokia Service Point (hoe werkt dit btw?), hoe lang ben je je toestel dan kwijt?
Reboot en/of hard reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_Jr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
PP25 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:19:
[...]

Volgens mij is dit niet mogelijk (ik zit dat ook steeds aan te passen)
Is juist wel mogelijk!

Als je een nieuwe afspraak maakt zie je, als je een klein stukje naar beneden gaat "meer details". Klik daar op en dan kan je bijvoorbeeld de "Herinnering" uitzetten (op "Geen Herinnering), je kan ook de "Regelmaat" aanpassen, dus als je bijvoorbeeld elke weer dezelfde afspraak hebt dan zet je het op "elke woensdag", je kan ook een "status", "genodigen die aanwezig zijn" en ook "Notities" toevoegen en de taak op "prive" zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisgeerdink
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01-2023
Z_Jr schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:28:
[...]

Is juist wel mogelijk!

Als je een nieuwe afspraak maakt zie je, als je een klein stukje naar beneden gaat "meer details". Klik daar op en dan kan je bijvoorbeeld de "Herinnering" uitzetten (op "Geen Herinnering), je kan ook de "Regelmaat" aanpassen, dus als je bijvoorbeeld elke weer dezelfde afspraak hebt dan zet je het op "elke woensdag", je kan ook een "status", "genodigen die aanwezig zijn" en ook "Notities" toevoegen en de taak op "prive" zetten.
Maar het probleem is dus dat de herinnering bij het toevoegen van weer een nieuwe afspraak dan weer op de standaard 15 minuten staat. Ik wil dat ie standaard op geen herinnering staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
niemand een antwoord hoe je een back-up kunt maken van je contacten?

Ik kon het niet via Zune vinden? Daar kun je alleen afbeeldingen/muziek synchroniseren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Cruzer schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:47:

Ik kon het niet via Zune vinden? Daar kun je alleen afbeeldingen/muziek synchroniseren....
bij personen, instellingen en dan simcontacten importeren. dan maakt hij een backup bij de geselecteerde mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
InZane schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:27:
[...]

Reboot en/of hard reset geprobeerd?
Nahja het 'probleem duurt steeds maar een paar seconden, dan even Home en weer terug, en hij doet 't meer. Dus het lijkt me ook niks hardwarematigs. Reboot doe ik na elke keer opladen. Het is ook heel soms, echter wilde even weten of meer mensen dit hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 09:41

Als het goed is worden alle contacten gesynchroniseerd met je windows live id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En via Live.com kan je ze weer exporteren/importeren, heb je altijd een backup bij de hand.

Maar zoals het ging bij WM (complete backup van email/sms/contacten naar een lokaal bestand) is niet mogelijk (of nog niet mogelijk, maar apps hebben volgens mij geen directe toegang tot deze gegevens).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
aha ok thanks... wel apart zo'n manier manier van back-up. Stel ik zou mijn micro simcard in een Iphone stoppen dan mis ik al mijn contacten die ik op mijn Lumia heb opgeslagen? Want contacten worden niet op de simcard opgeslagen en je kunt zo ook niet backup-en naar je simcard/pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Cruzer schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:32:
aha ok thanks... wel apart zo'n manier manier van back-up. Stel ik zou mijn micro simcard in een Iphone stoppen dan mis ik al mijn contacten die ik op mijn Lumia heb opgeslagen? Want contacten worden niet op de simcard opgeslagen en je kunt zo ook niet backup-en naar je simcard/pc?
Contacten op een telefoon of sim is zo 1990 ;).

Ik sync sinds Android alles met google. Gaat perfect, account instellen op je Lumia en alle contacten staan in je lijst.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:41
Devian schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:37:
[...]

Ik sync sinds Android alles met google. Gaat perfect, account instellen op je Lumia en alle contacten staan in je lijst.
Mee eens. Een simkaart is trouwens ook nog eens ontzettend beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Devian schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:37:
[...]

ja daar heb je wel een punt. Dus in mijn windows live account staan nu al mijn (gekoppelde) contacten + telefoonnummers etc etc etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:19
Cruzer schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:29:
[...]

ja daar heb je wel een punt. Dus in mijn windows live account staan nu al mijn (gekoppelde) contacten + telefoonnummers etc etc etc?
heb je al ingelogd op je live account?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54

Kid Buu

Huh, Pietje?

Heb nu een erg vervelend probleem met mijn Lumia 800, hij herkent niet meer mijn headphone als ik deze aansluit. Alles gaat nog alleen maar over de speakers momenteel, alleen als ik via het diagnostics menu de audio loopback test via headphone werkt deze nog. Maar zodra ik dit menu verlaat gaat alles weer over de speakers van de telefoon.

Start ik de telefoon opnieuw op met de headphone al aangesloten, dan werkt het wel. Maar dan werkt het geluid niet meer via speakers zodra ik deze losmaak 8)7 Muziek blijft gewoon doorspelen overigens, hij blijft gewoon nog in dezelfde modus alsof de headphone aangesloten is. Dit kan ik echter wel oplossen door naar audio loopback te gaan en via de speakers te testen. In dat geval blijft het wel gewoon werken via de speakers. Maar om dan mijn headphone weer werkend te krijgen kom ik weer bij het begin van mijn verhaal.

Overigens heb ik dit getest met meer dan 1 setje oortelefoontjes, dus daar ligt het niet aan.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 10:21
Ik had iets vreemds vandaag.. Ik had een pagina geopend vanuit mijn mail, maar volgens mij was dit een flash-pagina. Dus kon hij die niet laden (maar hij bleef constant op 90% staan). Nu wilde ik de pagina afsluiten door middel van de terug-knop, maar dit weigerde hij. Verschillende dingen geprobeerd, maar de pagina bleef maar staan. (ik was gelijktijdig muziek aan het luisteren). Nu wilde ik dus gaan rebooten om het probleem op te lossen, dus ik duw uit-knop in en ik zie tot ziens in het scherm staan. Maar opeens viel mij op... De muziek loopt nog door xD Kon de telefoon ook niet meer gewoon aanzetten. Dit moest door de hard-reset..

Ben benieuwd of dit nog eens voor gaat komen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21
Next week (wk 12) Nokia Drive 2.0 will be available in the Windows Phone Marketplace, including offline navigation and lane-assistance
Nice, laat maar komen die hap! :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Goed nieuws Rowdy!

aanvullend heb ik een vraag. Ik wil binnenkort met de motor naar het eiffelgebied in Duitsland. Ik wil een bepaalde route rijden die ik kan zoeken op internet. Kan ik een of andere manier een route zetten in windows maps, nokia maps of in nokia drive? Zodat ik onderweg kan kijken waar ik ben en hoe ik de route moet rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al je contacten worden automatisch opgeslagen in je windows live account, backups zijn dus overbodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 15:53
badluckboy schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:00:
Goed nieuws Rowdy!

aanvullend heb ik een vraag. Ik wil binnenkort met de motor naar het eiffelgebied in Duitsland. Ik wil een bepaalde route rijden die ik kan zoeken op internet. Kan ik een of andere manier een route zetten in windows maps, nokia maps of in nokia drive? Zodat ik onderweg kan kijken waar ik ben en hoe ik de route moet rijden?
Je kan met Nokia Rijden (Nokia Drive) toch gewoon heel de route berekenen. en dan kun je tussendoor gewoon kijken waar je op dat moment rijd en welke kant je op moet. Nokia Rijden is eigenlijk gewoon hetzelfde als iedere ander losse navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
XNL073 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:45:
[...]

Je kan met Nokia Rijden (Nokia Drive) toch gewoon heel de route berekenen. en dan kun je tussendoor gewoon kijken waar je op dat moment rijd en welke kant je op moet. Nokia Rijden is eigenlijk gewoon hetzelfde als iedere ander losse navigatie
Het is niet echt een rit naar een plek. het is een motorroute waar je gewoon verschillende afslagen neemt om zoveel mogelijk 'kronkels' tegen te komen. Je rijdt dus niet naar een bepaalde locatie maar je doet een regio aan waarin een aantal leuke wegen zitten.

bijvoorbeeld dit: http://www.motorroutes.net/routes/mierlo-valkenburg.html

je upload dan naar je navigatie de route zo bijvoorbeeld: http://www.verweijweb.nl/garmin.htm

[ Voor 6% gewijzigd door badluckboy op 15-03-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 15-09 18:48
Bij mij is opeens het knopje van de camera 'los' gaan zitten. Hij rammelt een beetje in de case. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
badluckboy schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:53:
[...]
Je rijdt dus niet naar een bepaalde locatie maar je doet een regio aan waarin een aantal leuke wegen zitten.
Ik vrees dat dit niet mogelijk is (zelfs de Symbian versie die meer mogelijkheden heeft kan dit niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 14:45
badluckboy schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:00:
Goed nieuws Rowdy!

Ik vrees dat dit niet kan. Het is zelfs op dit moment nog niet mogelijk om 'snelwegen vermijden' in te stellen. Als motorrijder vind ik dit heel jammer. Je wordt dus gewoon over de snelweg gestuurd als dit de snelste route is. Misschien dat het nog komt. De symbian versie heeft het wel. Ik ben vorig jaar met veel plezier met behulp van mijn Nokia N8 naar de Bodensee gereden.

De enige software voor smartphones die ook routes kan inlezen is bij mijn weten die van Garmin. Die was er voor symbian, maar ik weet niet of dit nog gemaakt wordt. Het is denk ik ook niet zo'n heel groot gat in de markt omdat de meeste motorrijders toch voor een Garmin of een Tripy gaan. Zelf zou ik het wel graag willen hebben. Zo'n dedicated systeem is een aardige kostenpost en ik gebruik het niet vaak.

Conclusie is dat je voor dit soort zaken een dedicated navigatiesysteem nodig hebt op de motor. Overigens zijn vocht en trillingen ook niet heel bevorderlijk voor je smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De update van Nokia Drive zou er ergens volgende week aan moeten komen heb ik gelezen, dus wellicht wordt er ook wat functionaliteit op dat gebied toegevoegd. Het wordt namelijk wel al een 2.0 versie.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
ik zou het niet erg vinden als het op de nokia of microsoft maps te zien is. Dat je ziet dit is die route en hier sta je momenteel, je navigeert dan niet maar ziet wel de map in ieder geval digitaal wat beter is als helemaal geen navigatie.

Ik heb vroeger met een andere telefoon via de oordopjes puur op geluid genavigeerd op de motor. het werkt wel maar niet echt ideaal.

[ Voor 22% gewijzigd door badluckboy op 15-03-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
badluckboy schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:02:
ik zou het niet erg vinden als het op de nokia of microsoft maps te zien is. Dat je ziet dit is die route en hier sta je momenteel, je navigeert dan niet maar ziet wel de map in ieder geval digitaal wat beter is als helemaal geen navigatie.

Ik heb vroeger met een andere telefoon via de oordopjes puur op geluid genavigeerd op de motor. het werkt wel maar niet echt ideaal.
Juust. Ik ben toch eigenwijzer dan wat voor navigatiesysteem dan ook... :+

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Weet iemand goede GTD software voor WM7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
kbloem schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:42:
Weet iemand goede GTD software voor WM7?
Geen gezien WM7 niet bestaat :+

Als je Googled op WP7 en GTD vind je al snel bijvoorbeeld [GoGetter. €0,99 en een trial versie die Ad supported is...

Dit topic is overigens een betere plek is voor dit soort vragen...

[ Voor 13% gewijzigd door Rowdy.nl op 15-03-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Even een technische vraag, ik heb een Belkin USB auto (snel) lader gekocht voor in mijn Peugeot 207.
Nu is de output 1000Ma van deze usb autolader, echter bij het laden zie ik in de Diagnostics dat max de accu geladen wordt op 220mA. Ik heb deze verbonden met een oud micro USB kabel van een Nokia N82. Zou dit nu door deze kabel liggen dat er maar vanuit mijn auto maar max 220mA wordt geladen? Ik had nog niet de mogelijkheid om dit te testen.

Via stopcontact krijg ik rond de 500mA met de originele Lumia lader. En met een Samsung Galaxy SII lader van mijn collega die een output heeft van 700MA haal ik rond de 630mA op mijn Lumia..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik zou het met een andere kabel proberen. DIe 1000Ma is voldoende, maar die 220mA niet, dan wordt je accu nog leeggetrokken als je bv Nokia Drive aan hebt staan.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
MRELynx schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:50:
Ik zou het met een andere kabel proberen. DIe 1000Ma is voldoende, maar die 220mA niet, dan wordt je accu nog leeggetrokken als je bv Nokia Drive aan hebt staan.
Ok ja misschien is dat een Nokia Data kabel die niet geschikt is voor USB charging..Ik probeer het deze week nog een x met de meegeleverde kabel.

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
klopt het dat Nokia Rijden/kaarten je weinig PIO's hebt dan op de symbian versies? Ik heb max 5 a 7 PIO's waar ik uit kan kiezen in mijn omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
@Cruzer, dit is ook afhankelijk van hoe vol of leeg je accu is hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, als je muziek op je skydrive zet (wat trouwens super easy, gratis en snel werkt) dan betaal je dus wel het streamen neem ik aan he? want heb nu veel muziek erop gezet maar ik ben bang dat dit extreem hoge kosten met zich meebrengt, want muziek of video streamen is echt te duur...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:36:
Vraagje, als je muziek op je skydrive zet (wat trouwens super easy, gratis en snel werkt) dan betaal je dus wel het streamen neem ik aan he? want heb nu veel muziek erop gezet maar ik ben bang dat dit extreem hoge kosten met zich meebrengt...
Ligt eraan hoeveel data je in je telefoonabonnement hebt hè.
Ik weet niet met welke kwaliteit de muziek gestreamd wordt; als je dat weet kun je simpel uitrekenen hoeveel data het je kost.

Als voorbeeld:
192 Kbps stream.
192 / 8 = 24 kB/s.
24 * 60 * 60 / 1024 = 84 MB per uur muziek streamen.

Dus in dat geval ga je er vrij snel doorheen inderdaad.. maar hoeveel het in praktijk is weet ik dus niet echt.

[ Voor 8% gewijzigd door HyperioN op 16-03-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kosten boeien me nu even niet maar volgens jou is streamen vanaf je eigen skydrive dus niet gratis. thnx voor reactie : >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gratis zolang je natuurlijk binnen je data bundel blijft of gewoon via Wifi laat streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus het is niet gratis :) (ja oke binnen je databundel maar dat is logisch hehe)

dan ga ik maar gewoon muziek op de SD zetten :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke SD? Je kunt geen SD in je lumia steken...... Via Zune op je telefoon zetten, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Heeft iemand de update al ontvangen via Zune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:45:
Dus het is niet gratis :) (ja oke binnen je databundel maar dat is logisch hehe)

dan ga ik maar gewoon muziek op de SD zetten :( :P
Mwah net zo "gratis" als tweakers.net bezoeken op je Lumia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik kon dit ook niet zou gauw terugvinden hier. Maar als ik bv de radio/muziekspeler uitzet, dan blijft deze nog steeds zichtbaar in dat volume pop-up balk. Er moet toch wel een mogelijkheid zijn om de speler gewoon uit te zetten en dat je de speler niet meer zit in dat pop-up balk.?

Nu doe ik maar een reset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Cruzer schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:45:
Er moet toch wel een mogelijkheid zijn om de speler gewoon uit te zetten en dat je de speler niet meer zit in dat pop-up balk.?

Nu doe ik maar een reset....
http://www.wp7.nl/10599/h...-windows-phone-gebruiker/
Iedereen kent het wel. Je maakt gebruik van de Zune functie, en als je stopt met luisteren, blijft het laatst afgespeelde nummer in de volume-bar staan, heel irritant. Wat ik altijd deed was mijn toestel opnieuw starten zodat het niet meer weergegeven werd. Na wat zoeken in Marketplace heb ik een geweldige App gevonden die dit probleem voor ons oplost.
:+

[ Voor 34% gewijzigd door hjs op 16-03-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
oh ok, ik dacht dit een sw bug was. Thanks. Maar dit kost niet je accu vermogen dat die melding boven in blijft hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Nee, het is hooguit schermvervuiling...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:29:
[...]

Mwah net zo "gratis" als tweakers.net bezoeken op je Lumia.
tweakers bezoeken en muziek streamen? echt wel groot verschil neem ik toch aan : >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
harthead schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:15:
En zaterdag is mijn Lumia 800 in slaap gegaan en nooit meer aangegaan. Het lijkt dus dat de batterij is te leeg is gegaan, en is overleden (ik heb het dus niet over verbruik). Alles geprobeerd om het te herstellen en opnieuw te starten. Zoals uren aan de PC hangen, USB lader, iPhone lader. En uiteraard proberen met de soft/hard reset knoppen ingedrukt. Maar nee, niks mocht baten.

Nokia Care Point begreep het ook niet en heeft het nu maar naar Nokia opgestuurd. Dit verwacht je toch niet van je mooie telefoon. |:( Op zo een moment is het toch onhandig dat je niet (makkelijk) zelf de batterij eruit kan halen en kan opladen!

Ik zie wel veel mensen die zoiets hebben gehad, maar hem daarna weer aan de praat hebben gekregen. Maar hebben er ook nog mensen last gehad van hetzelfde probleem. Gewoon een dode telefoon?
Mijne ging nog even aan na 5-6 uur proberen, echter zo gauw ik de lader er uit trok viel het toestel definitief uit. Dat is nu 1,5 maand geleden, intussen 2 keer een refurbished toestel met beschadigingen terug gehad.
Jeej nokia :r
Hoera palm pre- *O*

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ik mocht vanmorgen niet bellen van mijn Lumia800.
Wilde bellen en gaat ie rebooten...pffffffffffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
peerke63nl schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:21:
Ik mocht vanmorgen niet bellen van mijn Lumia800.
Wilde bellen en gaat ie rebooten...pffffffffffffff
dat wordt opgelost in de nieuwe patch die medio april uitkomt. ( of je flasht hem er nu op zie andere topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:22:
[...]
tweakers bezoeken en muziek streamen? echt wel groot verschil neem ik toch aan : >
Beiden kosten ze data, beiden zijn ze gratis binnen je databundel.
Het grote verschil zit hem erin dat je buitenbundelkosten met muziek streamen een stuk sneller gaan dan tweakers.net bezoeken.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Laatst online: 00:54

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ben vandaag ook maar van de Lumia 800 afgestapt. Meest recente probleem wat ik eerder in dit topic beschreef lijkt toch hardwarematig te zijn. Ik laat hem repareren en dan verkoop ik hem denk ik. Terug naar de iPhone dan maar :)

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind de wifi ontvangst eigelijk best slecht, als ik bijvoorbeeld ergens ben en er is wifi beschikbaar, kan mijn toestel vaak geen beschikbare wifi netwerken vinden. ''no wifi services availble'' ofso terwijl mijn vriend naast mij gewoon een hele lijst met beschikbare wifi adressen krijgt. ( dat met een blackberry) denken jullie dat ik iets verkeerd heb ingesteld ofzo? thuis vind die wel mijn draadloos netwerk en op werk ook, maar op sommige momenten ook niet.. no wifi found geef die dan aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
klopt het dat je bij Nokia kaarten je geen navigatie kan activeren? Bij mij wordt er een keurig een route berekend voor voetgangers en auto. maar je nergens in Nokia Kaarten de navigatie starten?

Ik heb de kaart Nokia ged/l + een NL stembegeleiding maar volgens mij is dat meer voor Nokia rijden, ik heb nu over Nokia kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:49:
denken jullie dat ik iets verkeerd heb ingesteld ofzo?
Er is niets in te stellen aan WIFI (behalve dat die constant zoekt of niet).
Cruzer schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 01:02:
klopt het dat je bij Nokia kaarten je geen navigatie kan activeren?
Daarvoor heb je Nokia Drive (op zich vind ik het wel absurd dat dit twee apps zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
r2504 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:42:
[...]

Er is niets in te stellen aan WIFI (behalve dat die constant zoekt of niet).

[...]

Daarvoor heb je Nokia Drive (op zich vind ik het wel absurd dat dit twee apps zijn).
Ok dus samengevat Nokia kaarten kun je geen voetgangers stembegeleiding/navigatie voor gebruiken, ook al wordt wel wel de voetgangersroute berekend? En Nokia drive is puur voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:18:
[...]

Ok dus samengevat Nokia kaarten kun je geen voetgangers stembegeleiding/navigatie voor gebruiken, ook al wordt wel wel de voetgangersroute berekend? En Nokia drive is puur voor de auto.
Vooralsnog wel. De komende week komt versie 2.0 van Nokia Rijden (Drive) uit. Eens kijken wat dat allemaal aan extra's gaat bieden, behalve volledig offline navigeren. Ik meende ook al iets te hebben gezien met indicatie van de geldende maximumsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
HBinnenkort thetering op de lumia 800 :)
Q: When will the tethering update for the Lumia devices be pushed out?

A: It will be in coming soon for 800 and 710 via Zune update, for 610 and 900 it will be available at launch.
Dit en meer, te vinden in de FAQ voor de 900:

http://nokiaconnects.com/...-your-questions-answered/

[ Voor 8% gewijzigd door Sebastian op 17-03-2012 16:08 . Reden: Iets te enthousiast gekopieerd en geplakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebastian schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:39:
Binnenkort thetering op de lumia 800 :)

[...]

Dit en meer, te vinden in de FAQ voor de 900: Q: When will the tethering update for the Lumia devices be pushed out?

http://nokiaconnects.com/...-your-questions-answered/
Mooi. Het laatste wat miste.

Af en toe lees je hier geklaag, logisch in een forum, maar ik begin steeds blijer te worden van de Lumia's hier in huis. Accuduur nu top. Zelfs al 3 echte dagen accuduur. Lumia van mijn dochter zelfs al 5 dagen. Nog altijd leuke opmerkingen over de mooie looks en nog altijd super stabiel en heerlijk snel.

Nu ook een Windows 8 tablet en dan zie ik waar het prettig samenwerkt. Heb dan ook al zin in een Nokia tablet met Lumia 800 looks 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die concept tablet ziet er echt geweldig uit altijd. Ik zou meteen naar de winkel rennen als ze die overnemen.
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-PA8vJnZYLpk/TvtXEgrLisI/AAAAAAAABM4/SMU2RsInL4c/s1600/nokia+concept+tablet+window+8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Dat lijkt me niet echt comfortabel houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Waar baseer je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:06
Weet iemand waar ik goedkoop een blauwe case kan kopen? Op ebay is tie 20 euro. dat vind ik iets te veel van t goede; http://www.ebay.nl/itm/Or...n_146&hash=item3373363747

edit; op bol is de case voor een 10tje te koop

[ Voor 46% gewijzigd door Isane op 17-03-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik muziek wil luisteren, ik ga naar de tab tracks, en ik kies ervoor om ''shuffle all'' te doen, speelt de speler gewoon in volgorde af en niet willekeurig.. is dat bij jullie ook zo? de functie werkt dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:20
Hebben meer mensen hier de camera op 16:9 staan (7MP)? Ik gebruik hem nu 2 weken zo maar regelmatig zit er aan de rechterkant een blauwe streep door het beeld. Dacht eerst dat het alleen bij donkere foto's was maar het is ook regelmatig bij foto's genomen met voldoende licht.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://remote.wesdijk.net/WP_000023.jpg

Denk dat ik maandag er maar eens mee naar de Vodafone winkel ga want ik heb het idee dat er iets met de sensor niet helemaal goed is.

Het is overigens niet bij elke foto maar bij pak en beet 2/3e van de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 10:21
MarkoAlmelo schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:56:
Weet iemand waar ik goedkoop een blauwe case kan kopen? Op ebay is tie 20 euro. dat vind ik iets te veel van t goede; http://www.ebay.nl/itm/Or...n_146&hash=item3373363747

edit; op bol is de case voor een 10tje te koop
Op Ebay is hij ook goedkoer te krijgen. Zijn wel geen originele.. Net zoals die van bol.com niet de originele is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:21

Sebazzz

3dp

Ik fotografeer ook op 7M en heb er geen last van.
lucash schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:14:
[...]

Op Ebay is hij ook goedkoer te krijgen. Zijn wel geen originele.. Net zoals die van bol.com niet de originele is.
Zit de blauwe case er niet standaard bij, bij een blauwe lumia? Bij mijn exemplaar wel namelijk.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://allaboutwindowspho...witter&utm_campaign=aa_wp

Zoek op je Lumia naar Creative Studio. Hij staat nog niet onder de Nokia software vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:33:
[...]

Af en toe lees je hier geklaag, logisch in een forum, maar ik begin steeds blijer te worden van de Lumia's hier in huis. Accuduur nu top. Zelfs al 3 echte dagen accuduur. Lumia van mijn dochter zelfs al 5 dagen. Nog altijd leuke opmerkingen over de mooie looks en nog altijd super stabiel en heerlijk snel.

Nu ook een Windows 8 tablet en dan zie ik waar het prettig samenwerkt. Heb dan ook al zin in een Nokia tablet met Lumia 800 looks 8)
dat is niet verkeerd, 5 dagen!!

[ Voor 24% gewijzigd door Cruzer op 18-03-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:25:
http://allaboutwindowspho...witter&utm_campaign=aa_wp

Zoek op je Lumia naar Creative Studio. Hij staat nog niet onder de Nokia software vermeld.
Stoer programma :D Foto's maken met die effecten aan is wat traag, maar effect is best bijzonder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ru__
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:33:
[...]

Sake, wat staat er dan aan qua dataverbindingen (3G, WiFi, Locatie/gps)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
SinergyX schreef op zondag 18 maart 2012 @ 00:32:
[...]

Stoer programma :D Foto's maken met die effecten aan is wat traag, maar effect is best bijzonder goed.
thanks voor de tip

[ Voor 16% gewijzigd door Cruzer op 18-03-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ru__ schreef op zondag 18 maart 2012 @ 00:33:
[...]

Sake, wat staat er dan aan qua dataverbindingen (3G, WiFi, Locatie/gps)?
Haar Lumia 800 staat nog gedeeltelijk op wintersport vakantiestand (om een onverwachte rekening te voorkomen)
WiFi: aan
Mobiel netwerk: data aan, op E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ru__
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:28:
[...]

Haar Lumia 800 staat nog gedeeltelijk op wintersport vakantiestand (om een onverwachte rekening te voorkomen)
WiFi: aan
Mobiel netwerk: data aan, op E.
Thanks. Dat werpt toch een duidelijker licht op de situatie; dat zijn zo ongeveer de meest zuinige instellingen. Dan hoeven anderen zich ook niet zo achter hun oor te krabben wanneer na een dag de prik al op is met locatie aan, WiFi aan en data op 3G. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ru__ schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:53:
[...]

Thanks. Dat werpt toch een duidelijker licht op de situatie; dat zijn zo ongeveer de meest zuinige instellingen. Dan hoeven anderen zich ook niet zo achter hun oor te krabben wanneer na een dag de prik al op is met locatie aan, WiFi aan en data op 3G. ;)
Yep. Al haal ik met alles aan inclusief 3G tot 3 dagen. Komt wellicht ook omdat ik vaak al WiFi heb.
Dan is het verder een kwestie van hoe intensief gebruikt iemand zijn telefoon.
Met heel intensief gebruik iets van 1½ dag ie zo'n 36 uur.
Mijn dochter geniet zorgeloos van haar Lumia 800. Ze kijkt dan ook niet hoe lang haar accuduur is :)
Maar voordat dit een accu verhaal wordt, kan ik beter stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:15:
[...]

Yep. Al haal ik met alles aan inclusief 3G tot 3 dagen. Komt wellicht ook omdat ik vaak al WiFi heb.
Dan is het verder een kwestie van hoe intensief gebruikt iemand zijn telefoon.
Met heel intensief gebruik iets van 1½ dag ie zo'n 36 uur.
Mijn dochter geniet zorgeloos van haar Lumia 800. Ze kijkt dan ook niet hoe lang haar accuduur is :)
Maar voordat dit een accu verhaal wordt, kan ik beter stoppen.
Helder verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unia
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 21:56
Hm. Was ik net aan het hardlopen, valt mn Lumia opeens uit. Kreeg hem zo één twee drie ook niet meer aan, dus ben maar doorgelopen naar huis en heb hem toen aan de oplader gehangen. Toen ik wegging van huis had de batterij nog 33% over, dus leeg was ie niet.

Eenmaal thuis aan de oplader duurde het zeker 5 minuten voordat ie aanging, maar hij gaf wel 32% batterij aan. Heb toen even geinternet terwijl het toestel aan de lader hing en opeens was de batterij op nog maar 17%! Om er zeker van te zijn dat het geen applicatie is die opeens veel energie opslokt (gebeurt wel vaker....), wilde ik het toestel opnieuw opstarten maar ging het weer (!) niet aan!

Nu dus aan de computer gehangen waarna het wel weer werkt, maar ik word hier toch wel een beetje gek van; tis namelijk niet het enige probleem:

- Regelmatig wordt de bovenkant van de achterzijde warm, bijvoorbeeld als ik even bel (alleen audio) met Skype. Geschatte batterijtijd is dan 1 tot 2 uur.
- Alle instellingen moeten op zo laag mogelijk (helderheid laag, data op edge, wifi uit, locatie uit, bluetooth uit) om een batterijtijd van anderhalve dag mogelijk te maken (en dan moet ik er dus echt zuinig mee omgaan, even een kwartiertje internet of whatsapp en de batterij vliegt omlaag met 10 tot 20%. Ik weet dat dit een geschatte waarde is en dat hij dit berekent aan de hand van het verbruik op dat moment, maar "eenmaal eraf, blijft eraf".)
- Ook al een keer voorgekomen dat mijn toestel na een lege batterij gewoon écht niet meer aan ging. Ik zat op dat moment in Zweden op het vliegveld en heb tot thuis moeten wachten om het aan de pc te hangen.

Ik heb die nieuwe firmware dus al (via de cab methode) maar een verbetering zit er niet in. Zoals ik al zei word ik het nu dus toch echt wel zat en had ik volgens mij beter een HTC Titan of Galaxy S2 kunnen halen voor dit geld.... In ieder geval, wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Unia, terug gaan naar de winkel en een nieuwe vragen. Dat hij warm wordt, is niet normaal. Die van mij wordt totaal niet warm, zefls niet als ik hem uit de autohouderer haal waarin hij wordt opgeladen en ik met nokia drive heb genavigeerd.

Vind het eerlijk gezegd onzin om dat direct te zeggen dat je beter voor een HTC Titan of SGS2 had kunnen gaan. Mijn auto start een enkele keer ook niet in 1 keer, moet ik dan zeggen dat Volkswagen slecht is en dat ik beter een Toyota had kunnen kopen omdat die auto namelijk nooooooit problemen hebben ?

EDIT: die foto van die Nokia tablet met W8 ziet er ongelooflijk mooi uit. Als Nokia besluit voor dit design te gaan voor hun tablets, dan hebben ze er zeker een koper.

[ Voor 13% gewijzigd door MRE-Inc op 18-03-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unia
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 21:56
MRELynx schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:17:
Vind het eerlijk gezegd onzin om dat direct te zeggen dat je beter voor een HTC Titan of SGS2 had kunnen gaan. Mijn auto start een enkele keer ook niet in 1 keer, moet ik dan zeggen dat Volkswagen slecht is en dat ik beter een Toyota had kunnen kopen omdat die auto namelijk nooooooit problemen hebben ?
Ik loop al te tobben met die telefoon sinds ik heb hem, dat is dus een paar maanden. Ik word het nu gewoon een beetje zat en als ik alles achteraf bekijk, had ik liever een andere telefoon gekocht.

Ik zal de winkel is contacteren. Zullen ze blij mee zijn, heb hem namelijk al een keer omgeruild :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Unia schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:08:
Hm. Was ik net aan het hardlopen, valt mn Lumia opeens uit. Kreeg hem zo één twee drie ook niet meer aan, dus ben maar doorgelopen naar huis en heb hem toen aan de oplader gehangen. Toen ik wegging van huis had de batterij nog 33% over, dus leeg was ie niet.

Eenmaal thuis aan de oplader duurde het zeker 5 minuten voordat ie aanging, maar hij gaf wel 32% batterij aan. Heb toen even geinternet terwijl het toestel aan de lader hing en opeens was de batterij op nog maar 17%! Om er zeker van te zijn dat het geen applicatie is die opeens veel energie opslokt (gebeurt wel vaker....), wilde ik het toestel opnieuw opstarten maar ging het weer (!) niet aan!

1 - Regelmatig wordt de bovenkant van de achterzijde warm, bijvoorbeeld als ik even bel (alleen audio) met Skype. Geschatte batterijtijd is dan 1 tot 2 uur.
2 - Alle instellingen moeten op zo laag mogelijk (helderheid laag, data op edge, wifi uit, locatie uit, bluetooth uit) om een batterijtijd van anderhalve dag mogelijk te maken (en dan moet ik er dus echt zuinig mee omgaan, even een kwartiertje internet of whatsapp en de batterij vliegt omlaag met 10 tot 20%. Ik weet dat dit een geschatte waarde is en dat hij dit berekent aan de hand van het verbruik op dat moment, maar "eenmaal eraf, blijft eraf".)
3 - Ook al een keer voorgekomen dat mijn toestel na een lege batterij gewoon écht niet meer aan ging. Ik zat op dat moment in Zweden op het vliegveld en heb tot thuis moeten wachten om het aan de pc te hangen.
1. Skype , zelfs audio, is een constante datastroom. Ik heb zelf ook dat het toestel warm wordt als ik intensief internet. Zou ik ook normaal vinden. Geen idee waarom anderen dat niet hebben.
2. Staat het leuke diagnostics-programma toevallig geactiveerd? En dan bedoel ik dat het programma in je lijst met apps staat, nog nieteens dat je hem aan hebt staan. Want zelfs dan merkte ik een verschil in batterijtijd. Flink verschil zelfs.
3. Bekend probleem met de eerste batch geloof ik. Misschien nog oude voorraad van de winkel?

Je blijft dus met problemen zitten. Ik zou zeggen, ruil hem een laatste keer om en kijk anders verder.
Succes.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRELynx schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:17:
EDIT: die foto van die Nokia tablet met W8 ziet er ongelooflijk mooi uit. Als Nokia besluit voor dit design te gaan voor hun tablets, dan hebben ze er zeker een koper.
Zeker mooi. En gezien ik al overtuigd ben van Windows 8 op een tablet (Consumer Preview heb ik al draaien op een oude Acer W500 origineel Windows 7 tablet, heb iPad gehad en nu nog een Tab 10.1), staat de Nokia tablet heel hoog op de nominatie.
Zou ook erg mooi staan bij een Lumia 800/900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unia schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:31:
[...]

Ik loop al te tobben met die telefoon sinds ik heb hem, dat is dus een paar maanden. Ik word het nu gewoon een beetje zat en als ik alles achteraf bekijk, had ik liever een andere telefoon gekocht.

Ik zal de winkel is contacteren. Zullen ze blij mee zijn, heb hem namelijk al een keer omgeruild :D
Kan me voorstellen dat dit "klote" is. Wat je ervaart is echter niet normaal. En dat kan ik toch wel zeggen nu ik 5 Lumia 800 eigenaars en hun ervaring ken. En een voordeeltje is, dat je inmiddels mag aannemen dat de winkel niet meer een oude batch heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:54:
[...]

Zeker mooi. En gezien ik al overtuigd ben van Windows 8 op een tablet (Consumer Preview heb ik al draaien op een oude Acer W500 origineel Windows 7 tablet, heb iPad gehad en nu nog een Tab 10.1), staat de Nokia tablet heel hoog op de nominatie.
Zou ook erg mooi staan bij een Lumia 800/900.
Tja, ik heb alleen de W8 in een virtuele omgeving even een half uurtje getest. Kon dr zo mee werken. Het verschil tussen een Lumia 800 en een Nokia W8 tablet zal dan ook niet erg groot zijn voor mij. Dat een W8 tablet er komt, staat hier al vast, maar het is nog even afhankelijk van de specs en het design van de Nokia tablets.

Kantel je Lumia 800 en je hebt een mini tablet. Het werken met een metro interface vind ik zelf echt heerlijk werken. Zijn er ergens Hi Res Nokia W8 tablets foto's van die concepts ?

Pagina: 1 ... 15 ... 43 Laatste

Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.

Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]