Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:12:
[...]

Ik heb met het bellen ook de volume op 10/10 en hoewel dat een prima niveau is voor in een rustige kamer kan het belvolume niet hard genoeg om een gesprek in een lawaaierige omgeving te voeren. Dit is mijn tweede lumia en bij mijn vorige vond ik ook al dat er te weinig rek zit in het belvolume. Ik heb het idee dat ik hier nooit de enige in kan zijn.
Ik heb er weleens last van dat iemand even onverstaanbaar lijkt te zijn, maar dit is na een paar seconden weer over. Ik bel trouwens op volume 1/10. Ik erger me vooral aan het veel te lage beltoon volume.

Die battery update komt als geroepen! Vooral omdat Nokia eigenlijk aangegeven had dat ze er geen werk meer zouden maken. Nu wordt het (hopelijk?) tóch mogelijk redelijk goed de dag door te komen met 3G en WiFi aan. Hulde!

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 02-03-2012 12:14 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook iets bekend over wanneer deze update wordt uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:24:
Op een woensdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DeNachtwacht schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:13:
Ik heb er weleens last van dat iemand even onverstaanbaar lijkt te zijn, maar dit is na een paar seconden weer over. Ik bel trouwens op volume 1/10. Ik erger me vooral aan het veel te lage beltoon volume.
Is het volume van de Lumia over het algemeen niet erg laag? Hoorde eerder melding van een WA bericht, dacht dat ik mijn volume nog ergens op 5/30 had staan. Kijk ik, staat doodleuk op 25/30. Als ik mijn HD2 op 25/30 zet, hoor je het geluid 2 kamers verderop nog.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:24:
UPDATE: Just got word from Nokia that you can expect the PR1.2 / 1600.2487.8107.12070 update to roll out very soon.
http://www.mobiletechworl...fixes-most-of-the-issues/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
badluckboy schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:49:
als de ontlading van 50-65 mAh klopt dan zou de standbytijd met factor 3 omhoog gaan bij mij.
En een factor 4 op bepaalde momenten bij mij! Dan zou ik dus ook zomaar een hele dag gaan halen!
Laten we hopen dat die update er snel aan komt!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mij de lumia 800 aangeschaft bij de introductie op de Belgische markt een kleine maand geleden....
'k vraag me nu af waar de app Nokia music is gebleven? Heb ergens gelezen dat die niet beschikbaar is voor de Belgische gebruikers...klopt dit of is er toch een manier om Nokia music op mijn lumia te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 08:54

Eagle Creek

Breathing security

SinergyX schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:48:
[...]

Is het volume van de Lumia over het algemeen niet erg laag? Hoorde eerder melding van een WA bericht, dacht dat ik mijn volume nog ergens op 5/30 had staan. Kijk ik, staat doodleuk op 25/30. Als ik mijn HD2 op 25/30 zet, hoor je het geluid 2 kamers verderop nog.
Ik heb hem permanent op 5/30 staan, is toch hard zat?

Ik weet dat het batterijtopic wel besproken is, maar toch goed te zien dat Nokia er nog een update tegenaan gooit.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:26:
Heb mij de lumia 800 aangeschaft bij de introductie op de Belgische markt een kleine maand geleden....
'k vraag me nu af waar de app Nokia music is gebleven? Heb ergens gelezen dat die niet beschikbaar is voor de Belgische gebruikers...klopt dit of is er toch een manier om Nokia music op mijn lumia te krijgen?
Deze was dus niet voorgeïnstalleerd?
Ter info: in België schijnt Nokia nog in onderhandeling te zijn met Sabam en consoorten.

Ik heb zelf Lumia 710 aangeschaft (geïmporteerd uit Nederland) waar Nokia Music voorgeïnstalleerd was. Na een update van de Nokia Music app, bleek deze herleid tot een basic muziekspeler (geen mixradio, muziekwinkel,.. meer). De oplossing voor mij was het toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen, bij het eerste keer opstarten (na reset) te kiezen voor Nederland (niet België). Achteraf - nadat alles automatisch is ingesteld (en de voorgeïnstalleerde apps geïnstalleerd werden) - veranderde ik de instellingen naar België.

Dit lijkt mij de enige (tijdelijke) oplossing tot Nokia Music officieel is in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
Iemand al de nieuwe Nokia firmware 1600.2487.8107.12070 al geflashed op zijn/haar Lumia 800?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Cruzer schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 09:39:
Iemand al de nieuwe Nokia firmware 1600.2487.8107.12070 al geflashed op zijn/haar Lumia 800?
mmm ik las dat een NL gebruiker dit heeft gedaan..

Door crankthisup, zaterdag 3 maart 2012 02:10

Ik heb deze firmware even op m'n Lumia geflasht, en ja: alle problemen zijn nu eindelijk opgelost.

Allereerst is de batterijduur flink toegenomen. Ik haalde hem om 21:30 uit de lader, heb toen een treinreis van twee uur gemaakt (constant met telefoon internetten,whatsappen en muziek aan). Bij thuiskomst was de accu op 90%. Eerder had ik nog ongeveer 60% over. Schermhelderheid op hoog, 3G aan, GPS uit. Een prima verbetering dus.

De muziek klinkt via koptelefoon eindelijk fantastisch, veel bass. Daarnaast zijn alle irritante geluidjes weg wanneer je van nummer wisselt.

Heb net even de camera uitgeprobeerd, en deze maakt met weinig licht nog steeds niet al te beste foto's. De kleuren kloppen nu echter WEL en geen rare groene tint meer. Ook zijn de foto's nu gewoon goed scherp.

Wil je nu ook al van deze firmware genieten? Kijk dan even op XDA hoe je dit moet doen. Enige nadeel: alleen nog maar beschikbaar als Vodafone ROM (logo bij bootscreen), verder werkt alles (ook andere simkaarten) helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c-mattic schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:08:
[...]

Deze was dus niet voorgeïnstalleerd?
Ter info: in België schijnt Nokia nog in onderhandeling te zijn met Sabam en consoorten.

Ik heb zelf Lumia 710 aangeschaft (geïmporteerd uit Nederland) waar Nokia Music voorgeïnstalleerd was. Na een update van de Nokia Music app, bleek deze herleid tot een basic muziekspeler (geen mixradio, muziekwinkel,.. meer). De oplossing voor mij was het toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen, bij het eerste keer opstarten (na reset) te kiezen voor Nederland (niet België). Achteraf - nadat alles automatisch is ingesteld (en de voorgeïnstalleerde apps geïnstalleerd werden) - veranderde ik de instellingen naar België.

Dit lijkt mij de enige (tijdelijke) oplossing tot Nokia Music officieel is in België.
Nee was niet voorgeïnstalleerd.....
Als voorlopige oplossing ga ik inderdaad eens hem terug zetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw opstarten en bij opstartprocedure Nederland kiezen.....
Thanks voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badluckboy schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:19:
[...]

Dit is een serieuse post: Heb je het probleem alleen bij deze nokia of ook bij andere telefoons?misschien moet je je oren eens laten nakijken?
Bij vorige telefoons nooit last van gehad. Nu kan het altijd nog zijn dat ik in de tussenperiode wat doof ben geworden. :P Zo vindt ik het volume waarop muziek kan worden geluisterd op de Lumia ook tekort schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
hmm, ik vind de lumia 800 juist nogal hard als ik muziek erop luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:06
badluckboy schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:56:
hmm, ik vind de lumia 800 juist nogal hard als ik muziek erop luister.
Ik ook, ik heb de radio eigenlijk bijna altijd op 1 staan, en soms op 5-6 als ik fiets ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga 'm zo flashen met die NZ vodafone rom, update binnen een paar uur dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:28:
[...]

Ik ook, ik heb de radio eigenlijk bijna altijd op 1 staan, en soms op 5-6 als ik fiets ofzo
Ja de radio is gekoppeld aan een veel hoger geluidsniveau dan de Zune speler. Daar is in wezen bijna het tegenovergestelde volumeprobleem aan de hand imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:43:
Ik ga 'm zo flashen met die NZ vodafone rom, update binnen een paar uur dus :)
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen! Hoe lang heb jij je Lumia 800 al?

Kun je er ook wat foto's van maken van de update versie en uiteraard wat mooie foto's met de camera van de Lumia. Schijnt dat er meer opties bij zijn gekomen en dan de foto's nu beter/scherper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:05:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen! Hoe lang heb jij je Lumia 800 al?

Kun je er ook wat foto's van maken van de update versie en uiteraard wat mooie foto's met de camera van de Lumia. Schijnt dat er meer opties bij zijn gekomen en dan de foto's nu beter/scherper zijn?
Ik heb m'n Lumia 800 vanaf de release date, echt letterlijk dag 1. Was een upgrade van een ander WP7 toestel (HTC Mozart).

Zal na de upgrade wat fotojes maken met alles op auto. Ga geen screenies posten van het update proces, daarvoor mag je naar XDA ;)

Update1: Begonnen met flashen. Instructies op XDA zijn niet 100% wat mij betreft, maar goed hij is iig druk aan het rebooten en tot zo ver lijkt het goed te gaan.

Update2: Flash klaar. Lelijk Vodafone bootlogo nu. Ik zat voor de flash op ~140 mA drain in de diagnostics tool. Ik ga m'n telefoon nu terugbrengen naar dezelfde staat (apps installeren, dus ook background apps) en kijken wat de drain dan is.

Update 3: Er staan nu iets van 50 a 60 apps in de installatiequeue. Totdat dit klaar is even niets over de batterij.

Veranderingen tot zo ver:

• Muziek klinkt véél beter, ook via Spotify
• Foto's ziet er zo uit

Zonder flits: http://dl.dropbox.com/u/22045001/WP_000000.jpg

Met flits: http://dl.dropbox.com/u/22045001/WP_000001.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:08:
[...]

Ik heb m'n Lumia 800 vanaf de release date, echt letterlijk dag 1. Was een upgrade van een ander WP7 toestel (HTC Mozart).

Zal na de upgrade wat fotojes maken met alles op auto. Ga geen screenies posten van het update proces, daarvoor mag je naar XDA ;)

Update1: Begonnen met flashen. Instructies op XDA zijn niet 100% wat mij betreft, maar goed hij is iig druk aan het rebooten en tot zo ver lijkt het goed te gaan.

Update2: Flash klaar. Lelijk Vodafone bootlogo nu. Ik zat voor de flash op ~140 mA drain in de diagnostics tool. Ik ga m'n telefoon nu terugbrengen naar dezelfde staat (apps installeren, dus ook background apps) en kijken wat de drain dan is.

Ik heb ook een verzoek voor wat test foto's gezien, die ga ik ook maken. Verder nog vragen? ;)
Ben echt benieuwd! We lezen wel van je wat anders is dan voor deze update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok final update:

Foto's binnen & buiten:

Binnen:
http://dl.dropbox.com/u/22045001/WP_000000.jpg
http://dl.dropbox.com/u/22045001/WP_000001.jpg

Buiten:
http://dl.dropbox.com/u/22045001/WP_000002.jpg
http://dl.dropbox.com/u/22045001/WP_000003.jpg
http://dl.dropbox.com/u/22045001/WP_000004%20%282%29.jpg
http://dl.dropbox.com/u/22045001/WP_000005.jpg

Alle foto's gemaakt op standaardinstellingen.

Overig:
  • Bass van de muziek is er daadwerkelijk. Zowel via Spotify / Radio als lokaal een enorme verbetering in geluidskwaliteit. Met mijn dopjes SONY MDR EX57 niet "overbassed' o.i.d.
  • Battery drain op 3G (HSDPA) in een gebied met slechte dekking (2 streepjes): Medium brightness: 70mA. Low Brightness: schommelt van 47 tot 65mA
  • Knopjes onder het scherm blijven verlicht bij alle brightness instellingen.
  • Volume wordt niet meer vernaggeld door system events (zie posts Verwijderd in "Nokia Lumia 800 - Windows Phone 7 - Deel 2" en tiele87 in "Nokia Lumia 800 - Windows Phone 7 - Deel 2")

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
klinkt veel belovend fallen angel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badluckboy schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:11:
klinkt veel belovend fallen angel!!
Vooral die battery drain. Die heb ik met mijn config (qua background apps) nog nooit onder de 140mA zien duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Jij bent de hoop van menig lumia bezitters in bange dagen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door badluckboy op 03-03-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badluckboy schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:16:
Jij bent de hoop van menig lumia bezitters in bange dagen. :+
Hoor ik niet bij. Batterij is nu al goed genoeg. Ik haal makkelijk een hele dag.
Met deze update wordt alleen nog nog beter. en dat mag natuurlijk altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:20:
[...]

Hoor ik niet bij. Batterij is nu al goed genoeg. Ik haal makkelijk een hele dag.
Ja met 3G uit zeker.

Ik kan haast niet wachten tot de nieuwe update, nu alleen nog offline maps/rijden support toevoegen en zorgen dat beltoon volume niet gekoppeld zit aan het volume van de muziekspeler. Dan kan hij niet meer stuk wat mij betreft.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:37:
[...]

Ja met 3G uit zeker.

Ik kan haast niet wachten tot de nieuwe update, nu alleen nog offline maps/rijden support toevoegen en zorgen dat beltoon volume niet gekoppeld zit aan het volume van de muziekspeler. Dan kan hij niet meer stuk wat mij betreft.
Volgens mij zit offline Rijden hier in. Hoe test ik dat? Map downloaden en in flight mode zetten? Of valt GPS ook uit in flight mode en moet ik alleen de GSM radio en Wifi uitzetten?
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:20:
[...]

Doe even in de dialer ##634# en ga dan naar Battery Info. Negeer de helft wegens foutieve informatie :+ maar check de drain. Hoeveel mA drain heb je?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-08 21:51
Hey tweakers,

ik heb net mijn lumia 800 gekocht en zune wilde hem graag updaten. Dat heb ik gedaan, maar nu reageert mijn scherm niet meer als ik hem aanraak, alle knopjes werken en er komen nog steeds meldingen binnen van whatsapp en mail. Is hij nu stuk of is dit een probleem wat vaker is voorgekomen en is het makkelijk op te lossen? Ik heb al gegoogled, maar niet echt niet gevonden.

Kunnen jullie mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Seroo schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:52:
Hey tweakers,

ik heb net mijn lumia 800 gekocht en zune wilde hem graag updaten. Dat heb ik gedaan, maar nu reageert mijn scherm niet meer als ik hem aanraak, alle knopjes werken en er komen nog steeds meldingen binnen van whatsapp en mail. Is hij nu stuk of is dit een probleem wat vaker is voorgekomen en is het makkelijk op te lossen? Ik heb al gegoogled, maar niet echt niet gevonden.

Kunnen jullie mij helpen?
En je heb al een keer even kort op de onderste van de drie knopjes aan de rechter zijkant gedrukt als het toestel aan staat? Klinkt alsof je screensaver aan staat.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:44:
Volgens mij zit offline Rijden hier in. Hoe test ik dat? Map downloaden en in flight mode zetten? Of valt GPS ook uit in flight mode en moet ik alleen de GSM radio en Wifi uitzetten?
Rijden heeft altijd al mogelijkheid om de maps te downloaden. Enige lastige is dat je nog steeds dataverbinding nodig hebt om bestemmingen te kunnen zoeken. Dit zijn maar een paar kb's maar in het buitenland kan het dan snel oplopen natuurlijk.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

DeNachtwacht schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:58:
[...]

Rijden heeft altijd al mogelijkheid om de maps te downloaden. Enige lastige is dat je nog steeds dataverbinding nodig hebt om bestemmingen te kunnen zoeken. Dit zijn maar een paar kb's maar in het buitenland kan het dan snel oplopen natuurlijk.
Klopt al heeft Nokia op MWC gemeld dat 'zeer binnenkort' een update uit zal komen die ook het navigeren offline mogelijk maakt. 't zou kunnen dat 'ie al in deze rom zit, maar ik verwacht eerder dat deze via de marketplace wordt aangeboden.

Overigens heeft Nokia ook al een tipje van de sluier opgelicht over de update NA deze update; Nokia Drive 3.0. Zitten interessante nieuwe features in, zie http://wmpoweruser.com/no...tes-and-re-routing-video/

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:58:
[...]

Aha duidelijk. Dat lijkt idd meer iets wat in een update van de app mee gaat komen, en niet in een ROM update. Toch even testen :)

Update: Zoals hierboven al verwacht, drive werkt alleen in online mode.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
PaT schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:56:
[...]

En je heb al een keer even kort op de onderste van de drie knopjes aan de rechter zijkant gedrukt als het toestel aan staat? Klinkt alsof je screensaver aan staat.
Ik heb het nog even verder bekeken. Maar als ik hem opnieuw opstart (10 seconden aanknop indrukken) dan doet hij het weer gewoon en zodra hij op standby gaan (scherm locken) dan reageert hij niet meer op het scherm en moet ik weer opnieuw opstarten als ik er wat mee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroo schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:47:
[...]

Ik heb het nog even verder bekeken. Maar als ik hem opnieuw opstart (10 seconden aanknop indrukken) dan doet hij het weer gewoon en zodra hij op standby gaan (scherm locken) dan reageert hij niet meer op het scherm en moet ik weer opnieuw opstarten als ik er wat mee wil doen.
Vin'k eigenaardig.... Je weet dat jet het lockscreen naar boven moet vegen hè?
Anders gelijk na het rebooten maar een hardreset (terug naar fabrieksinstellingen) geven.
Daarna firmware update misschien nog eens proberen, indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:00:
[...]

Vin'k eigenaardig.... Je weet dat jet het lockscreen naar boven moet vegen hè?
Anders gelijk na het rebooten maar een hardreset (terug naar fabrieksinstellingen) geven.
Daarna firmware update misschien nog eens proberen, indien mogelijk.
Ja, het is mij duidelijk dat ik het lockscreen omhoog moet vegen. Zo'n leek ben ik niet, ik heb dit forum al een tijd gevolgd en ik heb wel een idee hoe het werkt. Maar dit heb ik dus nog niet meegemaakt. Als ik een harde reset doe, dan ben ik alles weer kwijt (Whatsapp, ingestelde accounts en dat soort dingen)?

Edit: Ik ben nu via Zune mijn update aan het verwijderen en terug naar de versie die ik had toen ik mijn mobiel kreeg. Kijken of het werkt en anders toch die harde reset maar proberen.

EDIT: dit heeft gewerkt, maar echt heel chill is het niet. Ik kan dus op een of andere manier niet versie 8107 draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door Seroo op 03-03-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:19
Ik heb ook de VF branded FW geflashed, inderdaad drastische verlaging van de battery drain!

Volume niet alleen de bass verbeterd, ook de +/- response van de volumehoogte is verbeterd. Niet meer instappen van 2 en 1 is ook echt zacht.

[ Voor 44% gewijzigd door Devian op 03-03-2012 19:12 . Reden: meer info ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Devian schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:01:
Ik heb ook de VF branded FW geflashed, inderdaad drastische verlaging van de battery drain!
Is er ook een verschil te merken als je op Edge blijft draaien?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:19
Hoe bedoel je dat?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:08:
[...]

Is er ook een verschil te merken als je op Edge blijft draaien?
Zo te zien geen verschil. Krijg op dezelfde brightness dezelfde waarden als op 3G.

Verder moet ik zeggen dat de downloadsnelheid flink verbeterd is. In de Free Speedtest app haalde ik eerst 6Mb over WiFi, nu 12. Over HSDPA haalde ik hier thuis een Mb. Nu 4Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
De nwe Rom firmware werkt dus goed? Ben bnwd hoeveel dagen/uren jullie batt nu meegaat tot de volgende recharge.

Hoe lang duurt het dat er deze Firmware uitkomt voor de NL markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Onbekend nog hoe lang dat duurt, soon is er gezegd. Deze maand dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwe ROM pas vandaag geïnstalleerd, en in het weekend gebruik ik mijn toestel een stuk minder intensief dan tijdens de werkweek. Vooral woon-werk geforens met het OV en de daarbijbehorende muziekjes, nieuws, spelletjes en ander appgebruik is waar mijn telefoon voor misbruikt wordt. In het weekend heeft-ie het vaak redelijk rustig :)

Moet wel zeggen dat het lijkt als hij nu veel minder leeg is dan normaal aan het einde van een weekeind-dag, maar da's ook maar een "gevoel".

Camera-update:

Foto binnen met flink gedimd (beetje de geeltint van een kaars) halogeenlicht. Wederom alle settings op auto.

Met flits:

http://dl.dropbox.com/u/22045001/WP_000009.jpg

Zonder flits:

http://dl.dropbox.com/u/22045001/WP_000010.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:51:
Ik heb de nieuwe ROM pas vandaag geïnstalleerd, en in het weekend gebruik ik mijn toestel een stuk minder intensief dan tijdens de werkweek. Vooral woon-werk geforens met het OV en de daarbijbehorende muziekjes, nieuws, spelletjes en ander appgebruik is waar mijn telefoon voor misbruikt wordt. In het weekend heeft-ie het vaak redelijk rustig :)

Moet wel zeggen dat het lijkt als hij nu veel minder leeg is dan normaal aan het einde van een weekeind-dag, maar da's ook maar een "gevoel".

Camera-update:

Foto binnen met flink gedimd (beetje de geeltint van een kaars) halogeenlicht. Wederom alle settings op auto.

Met flits:

http://dl.dropbox.com/u/22045001/WP_000009.jpg

Zonder flits:

http://dl.dropbox.com/u/22045001/WP_000010.jpg
Een roze mandarijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder flits wel he.. Ik heb de foto's niet bekeken, mij interesseert die kwaliteit niet zoveel ;) Las hierboven dat er iemand geïnteresseerd was. Maar nu je het zegt. Moet zeggen dat de foto met flits me allerminst tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 22:21:
[...]

Zonder flits wel he.. Ik heb de foto's niet bekeken, mij interesseert die kwaliteit niet zoveel ;) Las hierboven dat er iemand geïnteresseerd was. Maar nu je het zegt. Moet zeggen dat de foto met flits me allerminst tegenvalt.
Die foto met flis valt inderdaad totaal niet tegen (erg goed zelfs vind ik). Die zonder flits is gewoon slecht, waardoor zou die rare kleur komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 22:26:
[...]

Die foto met flis valt inderdaad totaal niet tegen (erg goed zelfs vind ik). Die zonder flits is gewoon slecht, waardoor zou die rare kleur komen?
Waarschijnlijk verkeerde automagische witbalans? Nu geen zin meer om daarmee te gaan spelen, F1 2011 wacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 22:27:
[...]

Waarschijnlijk verkeerde automagische witbalans? Nu geen zin meer om daarmee te gaan spelen, F1 2011 wacht :)
http://youtu.be/EQq_xxfv56k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor. Alle connectivity aan.
Haal nu al makkelijk een dag en dat is de minimale "eis".

Ik zit meer op "internet sharing" te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
[quote]Cruzer schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:03:
[...]

mmm ik las dat een NL gebruiker dit heeft gedaan..

Door crankthisup, zaterdag 3 maart 2012 02:10

Ik heb deze firmware even op m'n Lumia geflasht, en ja: alle problemen zijn nu eindelijk opgelost.

Allereerst is de batterijduur flink toegenomen. Ik haalde hem om 21:30 uit de lader, heb toen een treinreis van twee uur gemaakt (constant met telefoon internetten,whatsappen en muziek aan). Bij thuiskomst was de accu op 90%. Eerder had ik nog ongeveer 60% over. Schermhelderheid op hoog, 3G aan, GPS uit. Een prima verbetering dus.

De muziek klinkt via koptelefoon eindelijk fantastisch, veel bass. Daarnaast zijn alle irritante geluidjes weg wanneer je van nummer wisselt.

Heb net even de camera uitgeprobeerd, en deze maakt met weinig licht nog steeds niet al te beste foto's. De kleuren kloppen nu echter WEL en geen rare groene tint meer. Ook zijn de foto's nu gewoon goed scherp.

Wil je nu ook al van deze firmware genieten? Kijk dan even op XDA hoe je dit moet doen. Enige nadeel: alleen nog maar beschikbaar als Vodafone ROM (logo bij bootscreen), verder werkt alles (ook andere simkaarten) helemaal goed.

[/quote

Als je de Indiase FW d/l heb je een Unbranded dus geen Vodafone Logo

flashed India version no boot logo... all seems to be working fine, just needed to change location is settings and phone reboots and is fine.

Also it doesn't mention anything about India Variant in the About Me phone section

---------- Post added at 10:18 PM ---------- Previous post was at 10:07 PM ----------

you actually get some extra wallpapers nice one of the Taj Mahal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik kon het niet zo gauw terugvinden maar klopt het als je een Lumia 800 bij een verlening aanschaf dat deze gebranded is? Dus met Vodafone startup logo etc?

En klopt het ook dat je dan geen Nokia Theme hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:18:
Ik kon het niet zo gauw terugvinden maar klopt het als je een Lumia 800 bij een verlening aanschaf dat deze gebranded is? Dus met Vodafone startup logo etc?

En klopt het ook dat je dan geen Nokia Theme hebt?
Bij KPN unbranded en met Nokia Theme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had em via The Phone House, met Vodafone abo, unbranded met Nokia theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
Hier T-Mobile branded (alleen boot logo) met Nokia theme

[ Voor 20% gewijzigd door InZane op 04-03-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
InZane schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:28:
Hier T-Mobile branded (alleen boot logo) met Nokia theme
Aha en merk je dat jij langer moet wachten op software updates dan de unbranded Lumia 800 gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wat moet ik me inhouden zeg om niet alvast die firmware te upgraden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D'r komen steeds meer versies bij in het lijstje van de 12070. Gisteren was het nog alleen Nieuw Zeeland, vandaag is India toegevoegd. Zal wel niet lang meer duren.

*Bron: NaviFirm 1.7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56
hjs schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:50:
Wat moet ik me inhouden zeg om niet alvast die firmware te upgraden :+
Dit weekend geprobeerd, maar het is me net even teveel moeite via de manier die op XDA Developers wordt uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn 2 manieren op XDA. Een is ingewikkeld, de andere (met NaviFirm en de Nokia Care Suite) is echt appeltje eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:53
Heb sinds zaterdag een Lumia 800.
In een woord samengevat: GEWELDIG!
ik kwam van een iPhone 3GS af maar ik weet zeker dat ik nooit meer iets anders als een Windows Phone pak.
Alles lekker snel. Mooi opgebouwd.
Batterijduur is ook wel lekker. (heb pas 2 dagen kunnen testen)
Heb hem vannacht opgeladen. Vanmorgen om 11 uur van de oplader af en daarna best veel rondgekeken in het OS en internet en gamen/filmpjes kijken met helderheid op hoog en 3G aan en nu nog 55% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Cruzer schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:35:
[...]

Aha en merk je dat jij langer moet wachten op software updates dan de unbranded Lumia 800 gebruikers?
Ik heb een Lumia800 met Vodafone bootscreen, verder nergens ook maar iets te vinden van Vodafone (ook niet Simlocked), en ik was één van de eersten die de vorige f/w-update binnen kreeg. Dus wat dat betreft maakt het (bij een Vodafone branded) niks uit.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Vandaag tijdens het forenzen veel muziek zitten streamen met Spotify en ondertussen nieuws gelezen in verschillende appjes / de browser. De batterij is (ongeveer) met 1/3e teruggelopen. Dit is ongeveer evenveel als ik me herinner van vroeger.

Vooralsnog lijkt het er dus op dat vooral standby gebruik is aangepakt. Vanavond meld ik me weer even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Cruzer schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:35:
[...]

Weet ik (nog) niet, want ik heb 't toestel pas amper 2 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18
Is er ergens een duidelijke howto hoe je je telefoon kunt flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Laatst online: 11-09 13:21
bastichelaar schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:18:
Is er ergens een duidelijke howto hoe je je telefoon kunt flashen?
Als je deze vraag al dient te stellen raad ik je dit ernstig af... :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:19
Electrowolf schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:51:
[...]

Ik verwacht het niet, volgens mij is het meer de vraag of je provider al meteen de updates door stuurt. Al kan ik dat natuurlijk mis hebben ;-).
Provider is KPN, maar het zijn unbranded toestellen. Dat speelt dus niet mee lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
ik heb in totaal 3 updates gehad. de eerste 2 updates kreeg ik meteen toen ze uit waren. voor de 3e was ik 10 dagen later als de rest. Terwijl sommige andere vodafoners hem wel meteen hadden.

Dus het is allemaal nogal random.

[ Voor 14% gewijzigd door badluckboy op 05-03-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
Rowdy.nl schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:34:
[...]

Ik heb de Lumia sinds gisteren, en heb inmiddels zo'n beetje elk denkbare (Android, WM6, Maemo) telefoon ooit wel geflashed. Ben alleen nog nieuw op WP7 gebied :)

EDIT: Het is allemaal niet zo moeilijk ;) Heb deze link gevonden, misschien nog handig voor andere Tweakers. Mijn telefoon is inmiddels up to date!

http://community.giffgaff...affers-guide/td-p/2891451

[ Voor 28% gewijzigd door bastichelaar op 05-03-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Laatst online: 25-08 14:31
Rowdy.nl schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:34:
[...]
Jij werd geboren met deze kennis?
Geen gebruik gemaakt van de info op; http://forum.xda-developers.com ?

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:10:
ik heb sinds vandaag de witte lumia in bezit... het gekke is dat ik in nokia music alleen ''my music'' ''gigs'' en ''settings'' heb ik zie geen mp3 store en mixradio?? weet iemand hoe ik die kan krijgen

nvm probleem opgelost : http://nokiagadgets.com/2...-800-heres-how-to-add-it/
Vraagje: wat voor soort hoesje zit erbij? Hetzelfde als bij de N9? http://everythingn9.com/w...n9-unboxing-and-hands-on/

Als ik Nokia mag geloven dan zit er eenzelfde hoesje bij als bij de zwarte:
Soft cover, color match to phone
http://www.nokia.com/gb-e.../lumia800/specifications/

[ Voor 14% gewijzigd door unknowndb op 05-03-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 11:51
Ik heb geen witte maar een zwarte. Maar mijn hoesje is heel anders. Geen (nep)leer maar een soort strakke plastic skin met uitsparingen voor scherm en toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
Jannibal23 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:27:
Ik heb geen witte maar een zwarte. Maar mijn hoesje is heel anders. Geen (nep)leer maar een soort strakke plastic skin met uitsparingen voor scherm en toetsen.
Vandaar dus ook mijn vraag ;)
Heb zelf de zwarte gehad dus weet wat voor soort er bij een zwarte zit, maar ik ben dus benieuwd naar de witte en of het een zakje (a N9) is of een soft cover zoals bij de zwarte.

Dus deze:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/wvpr4h.jpg

of deze (in het zwart):
Afbeeldingslocatie: http://europe.nokia.com/MEDIA_BANK_100/R6Accessories/C/CP-553/cp-553_brown_front_604x604.png

[ Voor 28% gewijzigd door unknowndb op 05-03-2012 16:57 . Reden: ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justhim
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-07 08:25
Klopt, deze zit inderdaad bij de zwart: http://www.pocketgamer.co...es/Nokia-Lumia-800-07.jpg

/ ok, net te laat. :)
// of te vroeg... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Justhim op 05-03-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:43:
Update:

Vandaag tijdens het forenzen veel muziek zitten streamen met Spotify en ondertussen nieuws gelezen in verschillende appjes / de browser. De batterij is (ongeveer) met 1/3e teruggelopen. Dit is ongeveer evenveel als ik me herinner van vroeger.

Vooralsnog lijkt het er dus op dat vooral standby gebruik is aangepakt. Vanavond meld ik me weer even.
Mmm dus dan is je Lumia weer snel leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Cruzer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:15:
[...]

Met muziek streamen vanaf spotifiy en tegelijkertijd browsen kan je natuurlijk ook niet veel verwachten.. dr is geen enkele hedendaagse smartphone die dat lang trekt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Die zou ik dus niet aan beginnen, besteld by coolblue maar wat een flut hoesje. De lumia past er nauwelijk is. 25 eu betaald voor noppes. Ware het niet dat ik erover geklaagd heb bij coolblue en mijn aanschafbedrag geretourneerd kreeg. Dat hoesje koop je nog niet voor 2 eu op de turkse markt en ze durven er 25 eu voor te vragen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Oeps, vergeten mn facebook chat uit te zetten: dan houdt de telefoon het net 9 uur vol :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
loewie1984 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:25:
[...]
Die zou ik dus niet aan beginnen, besteld by coolblue maar wat een flut hoesje. De lumia past er nauwelijk is. 25 eu betaald voor noppes. Ware het niet dat ik erover geklaagd heb bij coolblue en mijn aanschafbedrag geretourneerd kreeg. Dat hoesje koop je nog niet voor 2 eu op de turkse markt en ze durven er 25 eu voor te vragen.
Welke van de 2 had je besteld dan?

En ben dus eigenlijk meer benieuwd naar welk hoesje er nu in het het doosje van de witte lumia zit.

Net het antwoord gevonden in accessoirestopic: er zit dus een zwarte in en niet een witte bijpassende kleur zoals Nokia zelf op de website heeft staan.

[ Voor 81% gewijzigd door unknowndb op 05-03-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauzwauz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 16:49
Als je deze geweldige telefoon via Vodafone besteld vraag dan naar de vanilla. Ik had de keuze uit de black vanilla en black vodafone versie. Deze laatste is branded en heb ik de unbranded gekregen. Via bol.com heb ik een nieuw blauw hoesje besteld . En ik ben echt onder de indruk van deze telefoon. Duidelijk en overzichtelijk. Als vergelijking heb ik hier thuis een Iphone 4.

Questions must be asked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
rajboen schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:43:
[...]

Welke van de 2 had je besteld dan?

En ben dus eigenlijk meer benieuwd naar welk hoesje er nu in het het doosje van de witte lumia zit.
De rubbere skin van de Lumia die standaard wordt meegeleverd is prima en ik ben daar heel tevreden over. Het hoesje/sleeve echter daarintegen valt gewoon tegen. De kwaliteit is bedroevend.

Maarja als je iets wil om je telefoon in te stoppen zodat ook het scherm beschermd is, raad ik je aan uit te kijken naar een andere hoes dan de bruine op de afbeelding hierboven.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
loewie1984 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:57:
[...]
De rubbere skin van de Lumia die standaard wordt meegeleverd is prima en ik ben daar heel tevreden over. Het hoesje/sleeve echter daarintegen valt gewoon tegen. De kwaliteit is bedroevend.

Maarja als je iets wil om je telefoon in te stoppen zodat ook het scherm beschermd is, raad ik je aan uit te kijken naar een andere hoes dan de bruine op de afbeelding hierboven.
Thanks voor de tip. Toch jammer dat Nokia (jouwe was toch van Nokia neem ik aan?) daar dus geen kwaliteit voor aflevert in tegenstelling tot de standaardhoes.

P.s. jaja, dit hoort eigenlijk in een ander topic thuis, maar ging in eerste instantie om inhoud van de doos dus ontopic.

[ Voor 9% gewijzigd door unknowndb op 05-03-2012 20:04 . Reden: P.s. voor de admins ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ja het was idd het nokia hoesje, en dat is inderdaad jammer.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Basekid schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:36:
Oeps, vergeten mn facebook chat uit te zetten: dan houdt de telefoon het net 9 uur vol :S
Is mijn accu zo goed, of is jouw accu zo rot? Ik heb facebook chat altijd aan staan, maar ik kom er makkelijk een hele dag mee door (en de rest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:15:
[...]

Valt me nog mee. Heb nu nog 32% over volgens de info bij de battery saver instellingen. Hij ging om 07:00 van de lader af. Normaal moest ik op werk bijladen om de terugweg te halen, nu makkelijk met muziek en browsen heen en terug :) Wat mij betreft dik tevreden, ik gebruik em vrij intensief. Muziek en games of browsen&appjes tegelijk tijdens het reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
InZane schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:39:
[...]

Is mijn accu zo goed, of is jouw accu zo rot? Ik heb facebook chat altijd aan staan, maar ik kom er makkelijk een hele dag mee door (en de rest).
Oh, wow, nee dat lukt me niet. Heb verder wel 30min muziek zitten luisteren en heel ff Wordfeud gedaan. Maar na 9 uur stond hij inderdaad al op battery saving mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik las het volgende op het xda forum:

I get max 14h with 501 fw and with 12070 i get 40h...now i'm happy. If you allready have goot battery life, this new fw doesn't give any improvements for battery.

Klop het bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Hij heeft nu 40H, of zie ik dat verkeerd? Die van mij trekt het maximaal een dag, dus verwacht wel een verbetering zo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crescendo schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:51:
Hij heeft nu 40H, of zie ik dat verkeerd? Die van mij trekt het maximaal een dag, dus verwacht wel een verbetering zo te horen.
Lees anders even die blauwe letters hieronder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:55:
[...]
Mwah, gaat in feite toch om de update specifiek voor dit toestel. M.i. toch redelijk ontopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Laatst online: 11-09 13:21
LessRam schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:46:
[...]
Jij werd geboren met deze kennis?
Geen gebruik gemaakt van de info op; http://forum.xda-developers.com ?
Ik heb die linkjes naar die firmware op XDA gepost, dus ja, ik ben op de hoogte van XDA, ook alweer een 6,5 jaar.... In die link stonden (summier weliswaar) de benodigde handelingen in waar je met een beetje gezond verstand, kennis van engelse taal het redelijk voor elkaar moet krijgen.

Als je een stap voor stap handleiding zoekt waar je bij het handje wordt genomen is het misschien gewoon verstandig om het niet te doen. Waarom? Stel, het gaat fout bij jouw telefoon om wat voor reden dan ook; hoe los je dat dan weer op?

Just my 2cts... ;)
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:55:
[...]
Lees anders de FAQ eens door... :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rowdy.nl op 05-03-2012 21:33 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend een witte Nokia Lumia 800 besteld bij Hi. :) Net las ik het leuke bericht dat klanten van KPN, Hi en Telfort vanaf nu elkaar onderling kunnen bellen met HD Voice, mits ze een geschikt toestel hebben. d:)b

Echter, op de site van KPN kwam ik dit tegen bij de FAQ:
Is mijn toestel een HD Voice toestel?

De volgende mobiele telefoons zijn/worden door kpn verkocht en hiervan garandeert KPN de ondersteuning in het netwerk:

Alcatel: OT-990

HTC: Rhyme, HTC Sensation XE with Beats Audio

Nokia: 300, 700, C7-00, E6-00, E7-00, Lumia 710, Lumia 800*, N8-00, X3-02**

Samsung: Galaxy Note (GT-N7000), Galaxy S II (GT-i9100)**, Galaxy S Plus (GT-i9001)**

Sony Ericsson: Xperia arc (LT15i), Xperia arc S (LT18i), Xperia mini pro (SK17i), Xperia neo (MT15i), Xperia neo V (MT11i), Xperia PLAY (R800i), Xperia ray (ST18i)

ZTE: ZTE Blade

Daarnaast kan het zijn dat een mobiele telefoon leverancier claimt dat een mobiele telefoon wel geschikt is. Wanneer een toestel niet in bovenstaande lijst staat, kan KPN ook niet garanderen dat deze telefoon wordt ondersteund met HD Voice gesprekken. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de site van de mobiele telefoon leverancier.

* Voor de Nokia Lumia 800 geldt dat de productie vanaf maart 2012 pas geschikt is gemaakt voor HD Voice. Lumia 800 telefoons verkocht voor maart 2012 zijn waarschijnlijk dus niet geschikt voor HD Voice. Hier is helaas ook geen software update voor mogelijk
** Voor deze toestellen zijn updates beschikbaar. Zie de vraag 'Kan ik mijn huidige toestel HD Voice geschikt maken en zo ja, hoe?' voor verdere instructies.
Weet iemand of en hoe je kunt achterhalen of je pas bestelde toestel bij deze 'oude' productielijn behoort? :| En nóg veel belangrijker: welke beperkingen heeft deze oude lijn nog meer, naast het niet kunnen ondersteunen van HD Voice? }:| Niet zo netjes als de early adopters zo gedupeerd worden... :-(

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justhim
Vreemd, want dit bericht (http://thenokiablog.com/2...hd-voice-nokia-lumia-800/) geeft aan dat de klanten met een Lumia 800 vanaf 1 feb kunnen bellen met HD Voice. Is in strijd met de "Maart batch".

Misschien gaat het hier om een ingekochte batch door KPN.
Ook al zou het dit zijn, dan blijft de vraag, wat is er anders? Mist het een extra microfoon misschien?

/edit: en ook op deze site (http://nokiadownloadblog....0-the-real-windows-phone/) is in november een kopie van de specificaties geplaatst, waarin het het AMR-WB gewoon staat.
Vreemd bericht van KPN...

[ Voor 23% gewijzigd door Justhim op 06-03-2012 00:27 . Reden: extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56
Justhim schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 00:18:
Vreemd, want dit bericht (http://thenokiablog.com/2...hd-voice-nokia-lumia-800/) geeft aan dat de klanten met een Lumia 800 vanaf 1 feb kunnen bellen met HD Voice. Is in strijd met de "Maart batch".

Ook al zou het dit zijn, dan blijft de vraag, wat is er anders? Mist het een extra microfoon misschien?

/edit: en ook op deze site (http://nokiadownloadblog....0-the-real-windows-phone/) is in november een kopie van de specificaties geplaatst, waarin het het AMR-WB gewoon staat.
Om het wat 'officiëler' te maken, de codec staat ook gewoon in de lijst met specs op Nokia.com (Muziek en Audio > Spraakcodecs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justhim schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 00:18:

Volgens mij is het gewoon een fout van KPN en wordt de Lumia 800 weldegelijk ondersteund nieuws: KPN activeert HD Voice permanent op hele netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justhim
rclahsen schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 07:53:
[...]

Om het wat 'officiëler' te maken, de codec staat ook gewoon in de lijst met specs op Nokia.com (Muziek en Audio > Spraakcodecs).
Klopt, had ik ook gezien, maar die specs zouden aangepast kunnen worden om aan te sluiten bij de "maart batch", dus vandaar dat ik ook even naar oudere posts heb gezocht.

Volgens mij zit KPN hier ook gewoon fout. Althans, dit hoop ik.
Zit zelf bij Vodafone, en hopelijk gaan zij dit ook doorvoeren. Zit zelf met een versie van verkoop-dag 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Crescendo schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:02:
Ik slaag er niet in mijn schoolmail met de vorm van 'schoolnummer'@edu.schoolnaam.nl' in te stellen. Het is een Microsoft Outlook Web App

Gegevens:

[afbeelding]

Ik wil hem gewoon bij mijn Postvak In hebben als email-account, overigens heb ik hem een aantal keer kunnen instellen, met de volgende gegevens:

Ander account -> gegevens invullen -> vind hij ze niet, vraagt hij om op geavanceerd te drukken -> Internete-mail ->

Accountnaam: NHTV
Uw naam: X..... Y...

Server voor inkomende e-mail: amsprd0104.outlook.com
Accounttype: POP3
Gebruikersnaam (hier vul ik dan nogmaals mijn e-mailadres in, omdat je immers die ook invult al meldt je aan bij de maildienst): 'schoolnummer'@edu.nhtv.nl

Wachtwoord: *********
Server voor uitgaande mail: pod51002.outlook.com

Vinkje voor:

Voor de uitgaande server is verificatie vereist, en zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden e-mail.

Geen vinkje bij:

'SLL Vereisen voor inkomende e-mail, en SLL vereisen voor uitgaande e-mail.

--

Vervolgens vind hij het gewoon, en gaat hij synchroniseren, maar dan na een dag, krijg ik elke dag al open ik mijn mail de opmerkingen 'werk je wachtwoord bij voor je *schoolmail*. Ik snap dit niet, en ik zou graag een oplossing zien.

Ook, al probeer ik deze in te stellen op mijn Outlook op Windows7 PC, werkt dit niet, maar zal dit nog wel nader toelichten nadat bovenstaande is gelukt. Één probleem tegelijk. :).
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
Al contact gehad met de ICT afdeling van school? Of klasgenoten die met eenzelfde telefoon lopen en de app wel werkend hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Yeah, de update is aan het uitrollen :)

http://www.wpcentral.com/...-12070-battery-fix-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

@Crescendo:

Ik denk dat de fout zit dat je het als POP3 configureert. Gezien de hostnamen van je mail servers, zit je in een exchange omgeving (aangezien owa ook werkt) hebt en dat POP3 niet eens geactiveerd is. In een exchange omgeving kun je gewoon je gebruikersnaam invullen en de autodiscover functie van je domein/exchange doet de rest (mits in dns geconfigureerd uiteraard) POP3 is zo ouderwets.

Dus in je mail wizard selecteer je gewoon Exchange, vult je gebruikersnaam in en dan wel als: gebruikersnaam@domainnaam.nl, de user principal name dus en NIET domain\gebruikersnaam. Nadat je je wachtwoord hebt ingevuld zal de wizard automatisch de servernamen op gaan zoeken en alles afconfigureren. Is dat niet het geval, dan kun je alsnog handmatig de servernamen er in zetten. Voor meer info gewoon contact opnemen met je ict afdeling.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
Rowdy.nl schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:31:
[...]
Ik heb die linkjes naar die firmware op XDA gepost, dus ja, ik ben op de hoogte van XDA, ook alweer een 6,5 jaar.... In die link stonden (summier weliswaar) de benodigde handelingen in waar je met een beetje gezond verstand, kennis van engelse taal het redelijk voor elkaar moet krijgen.

Als je een stap voor stap handleiding zoekt waar je bij het handje wordt genomen is het misschien gewoon verstandig om het niet te doen. Waarom? Stel, het gaat fout bij jouw telefoon om wat voor reden dan ook; hoe los je dat dan weer op?

Just my 2cts... ;)

[...]
Lees anders de FAQ eens door... :)
Ben het helemaal met je eens hoor, klakkeloos een howto volgen is niet aan te raden. Vond alleen handelingen erg summier beschreven, uiteindelijk bleek dat het enige dat ik miste het hernoemen van de firmware was. Anyway, hij loopt lekker met de update!

[ Voor 21% gewijzigd door bastichelaar op 06-03-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdrievoudiging van de batterijduur, dat beloofd eindelijk wat http://www.wp7.nl/10338/n...gint-uitrol-in-singapore/
Pagina: 1 ... 13 ... 43 Laatste

Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.

Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]