Ik heb afgelopen weekend een witte Nokia Lumia 800 besteld bij Hi.

Net las ik het leuke
bericht dat klanten van KPN, Hi en Telfort vanaf nu elkaar onderling kunnen bellen met HD Voice, mits ze een geschikt toestel hebben.
Echter, op de site van KPN kwam ik dit tegen bij de
FAQ:
Is mijn toestel een HD Voice toestel?
De volgende mobiele telefoons zijn/worden door kpn verkocht en hiervan garandeert KPN de ondersteuning in het netwerk:
Alcatel: OT-990
HTC: Rhyme, HTC Sensation XE with Beats Audio
Nokia: 300, 700, C7-00, E6-00, E7-00, Lumia 710, Lumia 800*, N8-00, X3-02**
Samsung: Galaxy Note (GT-N7000), Galaxy S II (GT-i9100)**, Galaxy S Plus (GT-i9001)**
Sony Ericsson: Xperia arc (LT15i), Xperia arc S (LT18i), Xperia mini pro (SK17i), Xperia neo (MT15i), Xperia neo V (MT11i), Xperia PLAY (R800i), Xperia ray (ST18i)
ZTE: ZTE Blade
Daarnaast kan het zijn dat een mobiele telefoon leverancier claimt dat een mobiele telefoon wel geschikt is. Wanneer een toestel niet in bovenstaande lijst staat, kan KPN ook niet garanderen dat deze telefoon wordt ondersteund met HD Voice gesprekken. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de site van de mobiele telefoon leverancier.
* Voor de Nokia Lumia 800 geldt dat de productie vanaf maart 2012 pas geschikt is gemaakt voor HD Voice. Lumia 800 telefoons verkocht voor maart 2012 zijn waarschijnlijk dus niet geschikt voor HD Voice. Hier is helaas ook geen software update voor mogelijk
** Voor deze toestellen zijn updates beschikbaar. Zie de vraag 'Kan ik mijn huidige toestel HD Voice geschikt maken en zo ja, hoe?' voor verdere instructies.
Weet iemand of en hoe je kunt achterhalen of je pas bestelde toestel bij deze 'oude' productielijn behoort?

En nóg veel belangrijker: welke beperkingen heeft deze oude lijn nog meer, naast het niet kunnen ondersteunen van HD Voice?

Niet zo netjes als de early adopters zo gedupeerd worden...