Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
Zodra het toestel vergrendeld wordt dan wordt de wifi ook uitgeschakeld. Hebben jullie daar ook last van?

[ Voor 22% gewijzigd door Isane op 25-02-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:18
MarkoAlmelo schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:23:
Zodra het toestel vergrendeld wordt dan wordt de wifi ook uitgeschakeld. Hebben jullie daar ook last van?
Dat is by design en al tig discussies over gevoerd.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
Ramon schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:34:
[...]

Dat is by design en al tig discussies over gevoerd.
Oke ;) sorry dan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Gisae schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 01:05:
Ik kreeg vandaag een belletje dat ik mijn Lumia weer op kon halen. Schijbaar is zo ongeveer alles intern vervangen. Wel vreemd dat van de een op de andere dag het toestel niet meer wil laden en alles vervangen moet worden.

Maar eens kijken of ik morgen zin heb hem op te halen, ik mis het toestel eigenlijk helemaal niet. Ik heb er weinig vertrouwen in dat het nu wel goed gaat.

[edit]
Nieuw toestel gekregen. Numero 3!

Kan ik weer opnieuw beginnen met alles in te stellen, moet ik weer een screenprotector bestellen. De oude zat er glad 3 dagen op. Weer €15,- down the drain. :/
Dat doe je zelf. De Lumia heeft Gorilla glass. Je hebt helemaal geen screen protecor nodig. Mijn lumia is vorige week gevallen op zn gorilla glas...Niks maar dan ook niks aan te zien, geen krasje.....

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Een aardige poll over de batterijduur van de Lumia 800. (externe website). Als we nu eens massaal daar gaan reageren, dan doet Nokia er heeeeeeeeeeeeeel misschien iets mee, of komen ze ten minste met een echte verklaring.

Je moet soms een beetje blijven dromen toch? ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MRELynx schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:26:
[...]
Dat doe je zelf. De Lumia heeft Gorilla glass. Je hebt helemaal geen screen protecor nodig. Mijn lumia is vorige week gevallen op zn gorilla glas...Niks maar dan ook niks aan te zien, geen krasje.....
Hier zijn de meningen ook over verdeeld volgens mij. Ik heb in ieder geval al 3 (kleine) krassen erop zitten. Een redelijk zichtbare na ook op het glas te zijn gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
Ik heb het idee dat als ik 's ochtends muziek luister op mijn Lumia, dat de batterij die dag dan een stuk korter meegaat. Sinds ik de app "stop the music" gebruik, gaat mijn batterij naar mijn gevoel een stuk langer mee. Zou het kunnen dat de Lumia constant bezig ben, omdat de muziek op 'pauze' staat, waardoor de batterij korter meegaat?

Ik luister overigens voornamelijk naar internetradio, ik zal uitzoeken of m'n batterij ook korter meegaat als ik gewoon mp3'tjes luister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Ook mijn ervaringen maar op WP7.nl gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Voor diegene die radio luisteren: valt het jullie op dat het volume op standje 1 nog veel te hard is in vergelijking tot mp3 op dat volume? Het verschil tussen 0 en 1 is ook gigantisch. Klein bugje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
r0el schreef op zondag 26 februari 2012 @ 09:22:
Voor diegene die radio luisteren: valt het jullie op dat het volume op standje 1 nog veel te hard is in vergelijking tot mp3 op dat volume? Het verschil tussen 0 en 1 is ook gigantisch. Klein bugje misschien?
Ik merk het wel als ik Mix radio via de speaker luister. Stand 1 is voor op het werk bij mij nog wat aan de harde kant. Ik zet het toestel dan maar rechtop op de speaker, dan valt het mee.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Heel herkenbaar! Luisterde vrijdag naar de radio met de originele headset. Stand 1 is eigenlijk nog te hard, en nul, tsja... dat is werkelijk niets :P Daar mag nog wel een standje 0,3 en 0,6 tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:55
Enorm herkenbaar en uiterst vervelend, vind het een beetje amateuristisch dat zulke dingen niet in een keer goed kunnen worden geïmplenteerd. Bij alle andere OS'en heb je dit soort problemen niet, inmiddels is Windows Phone ruim 'n jaar oud en nog steeds dit soort bugs.
Stand 1/30 vind ik nog te hard als ik in een rustige omgeving radio luister.
Is hier al een 'idea' over gestart op deze website? http://windowsphone.userv...01801-feature-suggestions

Kon het zo gauw niet vinden.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:35
Helemaal waar! kei irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gisae schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 01:05:
Ik kreeg vandaag een belletje dat ik mijn Lumia weer op kon halen. Schijbaar is zo ongeveer alles intern vervangen. Wel vreemd dat van de een op de andere dag het toestel niet meer wil laden en alles vervangen moet worden.

[edit]
Nieuw toestel gekregen. Numero 3!
En deze gaat weer retour. Het is een refurbished toestel waarbij te zien is dat het batterijklepje een aantal keer te ver open is gegaan en er zitten aan het randje van het scherm beschadigingen.

95% van de mensen zullen het niet eens zien, maar als 's werelds meest secure persoon wat betreft telefoons stoor ik me er wel aan. Mijn 2 jaar oude palm pre- heeft nog geen krasje.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:38
Zo, ik ben sinds vandaag ook een trotse bezitter van een Nokia Lumia 800 :)
Tot nu toe moet ik zeggen dat het totaal niet tegen valt. Alles is ongelooflijk soepel, dat was met mijn Samsung Galaxy S wel anders op sommige momenten.
Direct wel één nadeel gevonden: je kunt niet op eenvoudige wijze contacten importeren via de software. Waar zelfs Kies (van Samsung) of de Nokia PC-Suite gewoon een import/export functie kenden, is dat hier niet het geval. Contacen-overdracht werkt niet correct, enkel de namen worden meegenomen, maar niet de telefoonnummers (wat mij persoonlijk op een telefoon toch wel praktisch lijkt :+).
Heb het inmiddels maar met de hand gedaan, maar vond het toch wel erg jammer dat het niet op de goede oude manier kan :-(
Rest werkt tot nu toe prima, voor eigenlijk alle apps die ik gebruik is ook een Windows Phone versie (of een andere app met dezelfde functionaliteit), dus ik ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Je kan toch gewoon de bluetooth contacten overdracht gebruiken..? Werkte hier prima iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

MarkoAlmelo schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:23:
Als je 'm aan de lader hangt, blijft de wifi wel aan :)
MRELynx schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:26:
[...]
als ik mijn schermpje nu mooi zuiver veeg, zie ik toch wel al minuscule krasjes als je 'in het licht kijkt'
PaT schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:54:
Een aardige poll over de batterijduur van de Lumia 800. (externe website). Als we nu eens massaal daar gaan reageren, dan doet Nokia er heeeeeeeeeeeeeel misschien iets mee, of komen ze ten minste met een echte verklaring.

Je moet soms een beetje blijven dromen toch? ;)
kheb gevote op 12-18 uur :) (ook de waarheid hoor :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

spNk schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:08:
Je kan toch gewoon de bluetooth contacten overdracht gebruiken..? Werkte hier prima iig.
Dat opzicht is het jammer dat ze oude MyPhone gewoon als 'dump' op Skydrive hebben gezet, ik had al mijn contacten onder MyPhone netjes ingedeeld, maar kan er niets meer mee. Nu via Live maar weer alles opnieuw indelen, jammer dat dan wel je MSN contacten en telefoon contacten door elkaar gaan lopen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zo, aardig wat nieuws vanuit Barcelona.

https://twitter.com/#!/wp7_nl

Skype Beta is uit, Nieuwe versie van Nokia Drive aangekondigd, L900 in q2, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:37
hjs schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:47:
Zo, aardig wat nieuws vanuit Barcelona.

https://twitter.com/#!/wp7_nl

Skype Beta is uit, Nieuwe versie van Nokia Drive aangekondigd, L900 in q2, etc
41 MP camera op de 808, WTF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderdag avond viel mijn lumia 800 uit na een tijdje muziek luisteren op een vrijwel lege batterij; op zich niks bijzonders.

Echter toen ik thuis kwam en hem weer op wilde laden deed hij helemaal niks meer, dit probleem is volgen mij al een aantal keer voorbij gekomen. Apparaat uiteindelijk 20 uur aan de lader gehad, allerlei reset procedures uitgeprobeerd en noem maar op; er was niks meer mee te beginnen.

Na wat google-werk bleek dat het een vaker voorkomend probleem was, dus ben er mee teruggegaan. In eerste instantie proberen ze je weer af te schepen met een reparatie procedure waarbij je hem minimaal 3 weken kwijt bent; dit is natuurlijk belachelijk in geval van een bekende fabrieksfout. Heb moeten praten als een brugman maar uiteindelijk heb ik hem in de winkel om kunnen ruilen voor een nieuwe, wellicht een tip voor andere personen met dit probleem die een reparatie voorstel terug krijgen.

Dit is wel een groot probleem, het risico lopen dat (zeker met de batterijduur van het apparaat) hij na een uitval helemaal niet meer aan wil. Gebeurt me dat nog een keer dan stap ik weer van Lumia af; zonde, maar volgens mij een te grote misser..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gaat die batterij issue om grote aantallen of is het maar een klein deel van de productie geweest?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:18:
Gaat die batterij issue om grote aantallen of is het maar een klein deel van de productie geweest?
Dat weet ik niet; het is trouwens geen batterij issue maar een firmware probleem. Als de batterij helemaal leeg is krijgt het toestel geen trigger meer als je hem aan de lader legt (iets in die trend).

Een paar van mijn collega's hebben het ook al gehad, of in ieder geval vergelijkbaar. Sommige toestellen springen na een paar uur aan de lader weer aan; het lijkt relatief gezien dus wel vaak voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:48
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:00:
[...]

Dat weet ik niet; het is trouwens geen batterij issue maar een firmware probleem. Als de batterij helemaal leeg is krijgt het toestel geen trigger meer als je hem aan de lader legt (iets in die trend).

Een paar van mijn collega's hebben het ook al gehad, of in ieder geval vergelijkbaar. Sommige toestellen springen na een paar uur aan de lader weer aan; het lijkt relatief gezien dus wel vaak voor te komen.
ik heb het ook weleens gehad, maar kreeg het altijd voor elkaar om hem binnen 10 min aan de praat te krijgen.
Hetzij met powertoest lang indrukken, incombinatie met wel of niet laden.
De originele lader is wel noodzakelijk, een andere werkte bij mij ook niet.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Goed nieuws voor de Lumia bezitters, wanneer het aankomt op navigatie

http://www.noknok.tv/2012...res-come-out-of-the-boot/

Zo te zien, kan men snel ook offline navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
Driek schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:12:
[...]

ik heb het ook weleens gehad, maar kreeg het altijd voor elkaar om hem binnen 10 min aan de praat te krijgen.
Hetzij met powertoest lang indrukken, incombinatie met wel of niet laden.
De originele lader is wel noodzakelijk, een andere werkte bij mij ook niet.
Mmm maar ik begreep altijd dat de accu volledig tot zijn recht komt als deze 3 keer volledig ontladen is? Dat is dus een risico? Ik ben nog in de orientatiefase tot aanschaf van evt. de Lumia 800. Zou het kunnen dat dit deze bug in de 1e batch zat van de Lumia 800?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:00:
[...]

Zelfde probleem hier. Stuk of 3-4 keer gehad. Batterij gaat dan ook veel te snel leeg waardoor dit probeer vaker voorkomt... En de laatste keer kreeg ik het echt niet meer aan de praat. Zelfs niet na 4 dagen van alles geprobeerd te hebben. Nu ter reparatie opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mooi lijstje met updates die eraan komen :)

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/16142

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Angermanagement schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:49:
Goed nieuws voor de Lumia bezitters, wanneer het aankomt op navigatie

http://www.noknok.tv/2012...res-come-out-of-the-boot/

Zo te zien, kan men snel ook offline navigeren.
Ik op t.net nu; reviews: Nokia 808 PureView: telefoon met 41-megapixelcamera
De Lumia 900 draait op Windows Phone 7.5 en dat is dezelfde versie als op de Lumia 800. Wel zitten er enkele nieuwe features op, die ook als update naar de 800 komen. Zo is offline navigatie nu echt offline en hoeft de telefoon ook geen internetverbinding meer op te zetten om een route te berekenen. Ook is de ov-app Public Transport nu beschikbaar, die in Nederland alleen in Amsterdam werkt.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:01:
[...]

Zelfde probleem hier. Stuk of 3-4 keer gehad. Batterij gaat dan ook veel te snel leeg waardoor dit probeer vaker voorkomt... En de laatste keer kreeg ik het echt niet meer aan de praat. Zelfs niet na 4 dagen van alles geprobeerd te hebben. Nu ter reparatie opgestuurd.
Belachelijk dat je een reparatie regeling aangeboden wordt. Het is een bekende fabrieksfout, daar moet je als consument niet de dupe van worden (3 weken je telefoon kwijt zijn).

Het is daarnaast praktisch 100% zeker dat je een nieuwe toegestuurd krijgt, kunnen ze beter meteen omwisselen. Ik ben er niet mee akkoord gegaan en ze hebben m meteen omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:21:
Belachelijk dat je een reparatie regeling aangeboden wordt. Het is een bekende fabrieksfout, daar moet je als consument niet de dupe van worden (3 weken je telefoon kwijt zijn).

Het is daarnaast praktisch 100% zeker dat je een nieuwe toegestuurd krijgt, kunnen ze beter meteen omwisselen. Ik ben er niet mee akkoord gegaan en ze hebben m meteen omgeruild.
Zoals ik het lees ga ik er heeel simpel in zijn, 1x zo'n defect en wissel direct om naar Xperia S. Ik moet mijn telefoon nog krijgen en begin me steeds meer zorgen te maken (zeker omdat ik regelmatig mijn batterij helemaal leeg laat lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
SinergyX schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:34:
[...]

Zoals ik het lees ga ik er heeel simpel in zijn, 1x zo'n defect en wissel direct om naar Xperia S. Ik moet mijn telefoon nog krijgen en begin me steeds meer zorgen te maken (zeker omdat ik regelmatig mijn batterij helemaal leeg laat lopen).
Zover ik heb begrepen is het niet goed voor moderne batterijen om ze helemaal leeg te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Helemaal leeg laten lopen zou ik me niet zo druk om maken. Er wordt een beveiliging ingebouwd tegen volledige ontlading. Enige dat je niet moet doen is de mobiel leeg wegleggen en dan twee weken leeg laten liggen. Dan is er een gevaar op totale ontlading!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Basekid schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:43:
Zover ik heb begrepen is het niet goed voor moderne batterijen om ze helemaal leeg te laten lopen.
Mag aannemen dat het OS ook gewoon een auto-shutdown heeft wanneer batterij onder kritieke waarde komt, dat er altijd wat fut in blijft zitten. WM sloot ook automatisch af, bij opstarten was het meteen weer uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:59:
[...]

Mag aannemen dat het OS ook gewoon een auto-shutdown heeft wanneer batterij onder kritieke waarde komt, dat er altijd wat fut in blijft zitten. WM sloot ook automatisch af, bij opstarten was het meteen weer uitschakelen.
Klopt, dat zit er ook in; 9 van de 10 keer gaat het ook goed. Ik laat mijn lumia ook regelmatig uitvallen door tekort aan batterij, echter laad hij daarna gewoon weer op.

Na 2 maanden gebruik was dit dus 1x niet het geval. Heb nu een nieuwe, mocht het nog een keer voorkomen dan stap ik ook over, dat neemt teveel risico met zich mee. Schijnt echter wel een firmware update voor aan te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Beste mensen,

De vragen m.b.t. de batterij zijn al vele malen beantwoord. Eerder is al aangegeven dat het onderwerp genoeg aandacht heeft gehad en dat we het daar bij laten. Lees dit topic en het (gesloten) batterijtopic er nog eens op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PaT schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:51:
[mbr]Beste mensen,

De vragen m.b.t. de batterij zijn al vele malen beantwoord. Eerder is al aangegeven dat het onderwerp genoeg aandacht heeft gehad en dat we het daar bij laten. Lees dit topic en het (gesloten) batterijtopic er nog eens op na.
[/mbr]
Batterij uptime of compleet stoppende batterijen? Daar zit nog wel een aardig groot verschil tussen (als ik dat topic zo snel doorlees gaat het puur over update, niet over defecten). Imho mogen potentiele kopers best op de hoogte gebracht worden van dit mogelijk defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
@ PaT, heb je dit niet enigszins zelf gestimuleerd, door het verwijzen naar een poll op WP7, over batterijproblemen. Volgens mij breng je het dan zelf aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Horen jullie ook elke keer een harde "tik" als je een (facebook) berichtje binnenkrijgt terwijl je naar de radio zit te luisteren op je Lumia? (Ik bedoel dus geen message geluidje ofzo, maar echt een harde tik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:10
Heb nu zelf twee weken lang de Lumia uitvoerig getest voor een review, prachtig toestel. Batterijproblemen ben ik nog niet tegen aangelopen, behalve dat het even duurde voordat hij weer aanging als de batterij helemaal leeg was. Voor de rest de bekende bug wanneer je de brightness omhoog gooit waardoor de verlichting van de softkeys het niet meer doet.

Nog zaken die ik absoluut niet mag vergeten om op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 00:00:
Heb nu zelf twee weken lang de Lumia uitvoerig getest voor een review, prachtig toestel. Batterijproblemen ben ik nog niet tegen aangelopen, behalve dat het even duurde voordat hij weer aanging als de batterij helemaal leeg was. Voor de rest de bekende bug wanneer je de brightness omhoog gooit waardoor de verlichting van de softkeys het niet meer doet.

Alles is hier wel besproken dus ik zou zeggen lees het forum door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 00:00:
Dat er nu naast de zwarte, cyaan en magenta versies ook een witte versie van de Lumia 800 uitkomt.

http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/16074
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/16074/p2

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:15:
[...]

Dat er nu naast de zwarte, cyaan en magenta versies ook een witte versie van de Lumia 800 uitkomt.

http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/16074
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/16074/p2
Relatief oud nieuws, netzo als de rode die er aan komt ;-). Maar wanneer je ze in NL kan kopen is dan wel weer de vraag natuurlijk.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Electrowolf schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:55:
[...]

Relatief oud nieuws, netzo als de rode die er aan komt ;-). Maar wanneer je ze in NL kan kopen is dan wel weer de vraag natuurlijk.
Toch gewoon bij Bol.com te krijgen?

http://www.bol.com/nl/p/e...05000012100861/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We nemen de volgende situatie
  • Volume: 20.
  • Setting voor geluid: Vibrate + ring.
  • We openen een youtube/audio app en spelen het geluid af over de speaker.
  • We pluggen de oplader in.
  • Het "oplader aangesloten" bingeltje komt vrij luid voorbij.
  • Het volume van de youtube / audio app wordt gedempt tijdens dat bingeltje.
  • Het geluid komt niet meer terug op het originele volume.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 22:10
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:13:
Net even getest, ja, heb het ook. Of ik het last vind? Nee, aangezien mijn telefoon gewoon 's avonds aan de lader gaat. :P Van mij kan Nokia beter iets aan die camera doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

exelletor schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:21:
[...]

Net even getest, ja, heb het ook. Of ik het last vind? Nee, aangezien mijn telefoon gewoon 's avonds aan de lader gaat. :P Van mij kan Nokia beter iets aan die camera doen.
Thanks voor het testen. Het is ook meer een "klein ongemak" dan een last natuurlijk. Maar het hoort niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
exelletor schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:21:
[...]

Die camera mogen ze inderdaad snel fixen. Foto's bij weinig licht worden wel erg groen :/

Batterij doet het trouwens netjes hier:
Resterend: 26%
Geschat resterend: 9 uur
Tijd sinds laatste keer opladen: 1 dag en 14 uur.

Dat is eerder beter dan slechter dan mijn Omnia 7.

[ Voor 19% gewijzigd door InZane op 29-02-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
InZane schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:13:
[...]

Die camera mogen ze inderdaad snel fixen. Foto's bij weinig licht worden wel erg groen :/

Batterij doet het trouwens netjes hier:
Resterend: 26%
Geschat resterend: 9 uur
Tijd sinds laatste keer opladen: 1 dag en 14 uur.

Dat is eerder beter dan slechter dan mijn Omnia 7.
Wait, wut?? Hoe krijg je dat voor elkaar 8)7

Remaing batterij life: 65%
Estimated time remaining: 8 hours
Time since last charge: 3 hours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:29
HyperioN schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:36:
[...]
Wait, wut?? Hoe krijg je dat voor elkaar 8)7
3g uitzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:51:
[mbr]Beste mensen,

[/mbr]
Het gaat niet zozeer om het de batterij maar om een WP7 firmware issue waar de batterij (of preciezer; het scenario waarbij het toestel uitvalt wanneer de batterij leeg is) een onderwerp is. Past daarom beter in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:52:
[...]

Het gaat niet zozeer om het de batterij maar om een WP7 firmware issue waar de batterij (of preciezer; het scenario waarbij het toestel uitvalt wanneer de batterij leeg is) een onderwerp is. Past daarom beter in dit topic?
Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
'

Maar dat blijft toch een beetje een paardenmiddel, vind ik. Zonder 3G is mijn standby gebruik minder dan 1% per uur. Met 3G aan loopt het standby gebruik op tot ruim 3% per uur. En een enkele keer, als er kennelijk wat achtergrondprocessen blijven draaien zonder dat dat de bedoeling is, zelfs tot 7% per uur. Een half uurtje browsen via 3G kost makkelijk 10-15%. Navigatie, Nokia Maps en gamen idem. Alles bij elkaar zorgt dat er wel voor dat ik terughoudend ben in het gebruik van de Lumia, en daar heb ik hem niet voor gekocht. Ik heb een databundel van 1 GB per maand, maar met de 3G gebruikstijd van de Lumia moet ik zelfs moeite doen om de 200MB te halen.

Ik weet niet of het bij andere smartphones nu zoveel beter is; de batterijperikelen van de iphone 4s zijn kennelijk ook nog steeds niet volledig verholpen, maar ik vind het wel behoorlijk afbreuk doen aan de gebruikservaring. Een smartphone zonder uithoudingsvermogen is zijn geld gewoon niet waard, hoe mooi en hoe fijn het toestel verder in het gebruik ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Gisteren een mooi artikel in de Pers hierover

http://www.depers.nl/binn...lader-voorlopig-niet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vistajevski schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:22:
Met 3G aan loopt het standby gebruik op tot ruim 3% per uur. En een enkele keer, als er kennelijk wat achtergrondprocessen blijven draaien zonder dat dat de bedoeling is, zelfs tot 7% per uur. Een half uurtje browsen via 3G kost makkelijk 10-15%. Navigatie, Nokia Maps en gamen idem. Alles bij elkaar zorgt dat er wel voor dat ik terughoudend ben in het gebruik van de Lumia, en daar heb ik hem niet voor gekocht.
Je kunt dus elke dag 18 uur aande 3G hangen en daarbij nog 3-4 uur gamen/surfen/bellen.Ik vind dat nogal intensief.
Wil je met een smartphone meer dan moet je bijvoorbeeld een cradle in je auto nemen of moet je een micro USB oplaadkabeltje op je werkplek gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb geen Lumia 800 of een wp7 telefoon maar een Desire Z. En elke android ROM heeft ook z'n batterij issues, maar m'n batterij gaat zowel met 3g als 2g even lang mee. Vaak heb ik meer batterij over bij een goede 3g verbinding dan constant een 2g/gprs verbinding.
Beide antennes verbruiken trouwens idle even veel, bij load gebruikt de 3g antenne idd meer, maar op den duur weer minder omdat deze sneller z'n "taak" kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Ik heb 3G en Wifi eigenlijk altijd aan, maar ik zit wel op een (werk)plek met goed bereik.
Mail (Google apps) check ik trouwens elke 30 min, geen push mail dus.

Misschien dat ie wel een stukje harder batterij gaat zuipen als ik een dagje van hot naar her moet, maar dat heb ik tot nu toe nog niet kunnen testen. Heb 't toestel nog geen week in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
ok, gisteren wilde ik Nokia Drive gebruiken, maar dat kan dus niet als het scherm uit is?

lastig, op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

http://www.wp7.nl/9875/tethering-update-lumia-800-snel/

Ook een stukje over de batterij en dat omruilen dus zin kan hebben met een oudere lumia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al de witte lumia in bezit? hoe zijn de ervaringen qua batterij duur daar op? Als het goed is krijg ik de mijne morgen binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zojuist mijn Lumia binnen :) Eerste wat op valt.. wat is hij klein :P Ik ben een HD2 gewend, dat is toch stukje kleiner :P

Nu rustig alles instellen, ziet er allemaal zeer netjes uit :)

Edit.. begint erg goed. Zune kan geen verbinding maken, camera nu al 2x vastgelopen bij het maken van een foto, SMS komt helemaal niet binnen. :/

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 29-02-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Ik slaag er niet in mijn schoolmail met de vorm van 'schoolnummer'@edu.schoolnaam.nl' in te stellen. Het is een Microsoft Outlook Web App

Gegevens:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iElDq.png

Ik wil hem gewoon bij mijn Postvak In hebben als email-account, overigens heb ik hem een aantal keer kunnen instellen, met de volgende gegevens:

Ander account -> gegevens invullen -> vind hij ze niet, vraagt hij om op geavanceerd te drukken -> Internete-mail ->

Accountnaam: NHTV
Uw naam: X..... Y...

Server voor inkomende e-mail: amsprd0104.outlook.com
Accounttype: POP3
Gebruikersnaam (hier vul ik dan nogmaals mijn e-mailadres in, omdat je immers die ook invult al meldt je aan bij de maildienst): 'schoolnummer'@edu.nhtv.nl

Wachtwoord: *********
Server voor uitgaande mail: pod51002.outlook.com

Vinkje voor:

Voor de uitgaande server is verificatie vereist, en zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden e-mail.

Geen vinkje bij:

'SLL Vereisen voor inkomende e-mail, en SLL vereisen voor uitgaande e-mail.

--

Vervolgens vind hij het gewoon, en gaat hij synchroniseren, maar dan na een dag, krijg ik elke dag al open ik mijn mail de opmerkingen 'werk je wachtwoord bij voor je *schoolmail*. Ik snap dit niet, en ik zou graag een oplossing zien.

Ook, al probeer ik deze in te stellen op mijn Outlook op Windows7 PC, werkt dit niet, maar zal dit nog wel nader toelichten nadat bovenstaande is gelukt. Één probleem tegelijk. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiele87
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 22:30
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:13:
Bij mij is dit ook het geval. Ik heb het ook al gemerkt op het moment dat er een whatsapp bericht binnenkomt en whatsapp maakt een geluidje. Ook dan wordt die gedempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
SinergyX schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:40:
Zojuist mijn Lumia binnen :) Eerste wat op valt.. wat is hij klein :P Ik ben een HD2 gewend, dat is toch stukje kleiner :P

Nu rustig alles instellen, ziet er allemaal zeer netjes uit :)

Edit.. begint erg goed. Zune kan geen verbinding maken, camera nu al 2x vastgelopen bij het maken van een foto, SMS komt helemaal niet binnen. :/
Mmm dat is balen.. ik kan over 2 weken mijn contact verlengen en kans is groot dat ik een lumia 800 neem. Ik hoop niet 1 met veel problemen...

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkos
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-03 06:59
Ik had vandaag de mijn developers telefoon gekregen, een lumia 800. Ik wou hem registreren in Zune en er kwam een probleem op met een bericht. Één die natuurlijk niet erg hulpzaam qua informatie. Uiteindelijk na lang zoeken bleek het een fout te zijn die je niet vaak tegenkomt. Op de een of andere manier omdat het vandaag schrikkeldag is kan Zune de phone niet registreren. Een kleine fix is natuurlijk om de systeem datum te wijzigen. en dan kan het dus weer wel. Dit had ik helemaal niet verwacht als probleem. Grappig om tegen te komen maar weer te veel tijd gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cruzer schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:06:
Mmm dat is balen.. ik kan over 2 weken mijn contact verlengen en kans is groot dat ik een lumia 800 neem. Ik hoop niet 1 met veel problemen...
Eerste probleem is gelukkig een dom probleem, 29 februari terug zetten naar 28 februari, alles werkt weer :P

SMS werkt nog steeds niet, foto is zeer random lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:51:
[...]

Eerste probleem is gelukkig een dom probleem, 29 februari terug zetten naar 28 februari, alles werkt weer :P

SMS werkt nog steeds niet, foto is zeer random lijkt het.
Misschien een idee om de app ´netwerk instellen´ even te downloaden. Is een nokia app. Als je die hebt laten draaien, zou je sms wel eens kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:54:
Misschien een idee om de app ´netwerk instellen´ even te downloaden. Is een nokia app. Als je die hebt laten draaien, zou je sms wel eens kunnen werken.
Ik heb die van de sim-service gedraaid, gooi nog even mijn HD2 aan of het nummer van sms centrale wel goed staat (+6540881000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsr
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
Een nummer in Singapore als SMS centrale? Moet kunnen. Niet te veel SMSen, kan nogal in de papieren lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.vodafone.nl/kl...en/Algemene_instellingen/
Nummer lijkt gewoon te kloppen (het was +316..), dat is het dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justhim
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-07 08:25
Vroeg me af of jullie ook een daling in "Full Charge Capacity" ondervinden?
De laatste weken heb ik het idee dat hij mij mij zwaar achteruit aan het gaan is. Momenteel staat hij bij mij op 1214mAh, en ik weet zeker dat dit begin februari nog rond de 1400 was.
Merk de laatste 3 weken dat hij verdomd snel leeg is, haal hem 's ochtends van de lader af, en aan het einde van de middag staat hij vaak al in de batterij spaar stand.
De laatste update heb ik uiteraard. Enige dat ik hieraan merkte is dat de cijfertjes in de diagnostic tool zijn *verbeterd*.

Ben benieuwd of er meer zijn die merken dat deze full charge capacity naar beneden gaat. En betekend dit ook echt wat? of is dit cijfer maar een *gokje* van de telefoon?

(Excuses als er al over is gesproken, heb proberen te zoeken, en kon niet echt wat vinden in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Het betekend niks (volgens nokia),
de beste manier om batterij te besparen is 3G uitzetten, dan gaat ie zo'n 24 uur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

spNk schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:02:
de beste manier om batterij te besparen is 3G uitzetten, dan gaat ie zo'n 24 uur mee.
Compenseert redelijk de extra tijd dat je langer bezig bent met pagina's inladen en emails binnen halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:19
Maken Nokia en Microsoft verschil tussen de diverse landen binnen Europa wat betreft Lumia 800 software updates e.d.?
Heb namelijk een batch toestellen in Nederlandse uitvoering, maar heb ook een batch binnen gekregen in Italiaanse uitvoering. Dit is geen probleem wat betreft de software, deze kun je omzetten naar NL, maar kan ik hier problemen mee krijgen in de toekomst?
Het moet niet zo zijn dat straks de Nederlandse modellen een update krijgen die voor de Italiaanse modellen niet beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justhim
spNk schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:02:
Dat heb ik al eens overwogen, maar vind het ook wel weer jammer om dit te moeten doen. Heb niet voor niets een 3G verbinding voor als ik niet in de buurt ben van een wifi :/
Maar ok, zal het eens proberen. Waarschijnlijk heb ik meer profijt van de langere batterij duur dan de snelle data verbinding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:10
Zojuist m'n eerste Nederlandse review gepubliceerd, over de Lumia 800: http://www.melf.nl/telefonie/9128/nokia-lumia-800-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Ik merk enkele dagen geleden op dat ik de ander aan de telefoon heel slecht versta, het geluid is gewoon heel zacht ook al staat het volume bij het bellen op 10/10, anderen daar last van?
Laatst was het zo erg dat ik iemand buiten toen ik door iemand gebeld werd niet kon verstaan, ontzettend vervelend...

Graag zie ik reacties van jullie.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier geen hinder wat betreft het volume. Max volume is trouwens 30/30.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

JvdHoudt schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:10:
Maken Nokia en Microsoft verschil tussen de diverse landen binnen Europa wat betreft Lumia 800 software updates e.d.?
Heb namelijk een batch toestellen in Nederlandse uitvoering, maar heb ook een batch binnen gekregen in Italiaanse uitvoering. Dit is geen probleem wat betreft de software, deze kun je omzetten naar NL, maar kan ik hier problemen mee krijgen in de toekomst?
Het moet niet zo zijn dat straks de Nederlandse modellen een update krijgen die voor de Italiaanse modellen niet beschikbaar komt.
Ik verwacht het niet, volgens mij is het meer de vraag of je provider al meteen de updates door stuurt. Al kan ik dat natuurlijk mis hebben ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds vandaag de witte lumia in bezit... het gekke is dat ik in nokia music alleen ''my music'' ''gigs'' en ''settings'' heb ik zie geen mp3 store en mixradio?? weet iemand hoe ik die kan krijgen

nvm probleem opgelost : http://nokiagadgets.com/2...-800-heres-how-to-add-it/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justhim
Wietsee. schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:34:
Ik merk enkele dagen geleden op dat ik de ander aan de telefoon heel slecht versta, het geluid is gewoon heel zacht ook al staat het volume bij het bellen op 10/10, anderen daar last van?
Laatst was het zo erg dat ik iemand buiten toen ik door iemand gebeld werd niet kon verstaan, ontzettend vervelend...

Zoiets heb ik nog nooit gehad, zit er niets in de opening van de speaker?
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:50:
Hier geen hinder wat betreft het volume. Max volume is trouwens 30/30.... ;)
30 is de max bij het 'algemene' telefoon geluidsniveau, 10 voor gesprekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Op welke stand hebben jullie het belvolume staan dan?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Wietsee. schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:01:
Op welke stand hebben jullie het belvolume staan dan?
gesprek: 10/10
telefoon: 30/30

:D als 100 bestond stond ie daar op.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Zo, heb vandaag mijn Lumia 800 opgehaald. Kom van een iPhone 3GS en is wel even wennen moet ik zeggen. SIM kaart is nog niet actief helaas. Bij settings geeft die aan "Invalid SIM", morgen maar eens Vodafone bellen.

Enige waar ik vooral tegen aanloop is notificaties van Facebook die niet werken. Krijg niks te zien dat er nieuwe berichten zijn op de People tile maar ook niet op de Facebook tile zelf. Heb in de Facebook app wel de notificaties aangezet, zowel Toasts als Tiles.

En volgens mij wordt het een ontzettend lange onoverzichtelijke lijst met apps als naarmate er meer bij komen. Voor de rest bevalt die prima!

Wel bijzonder dat ik voor mijn eigen exchange server eerst nog los het root certificaat moest installeren voordat hij wou synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Shinji schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:23:
Zo, heb vandaag mijn Lumia 800 opgehaald. Kom van een iPhone 3GS en is wel even wennen moet ik zeggen. SIM kaart is nog niet actief helaas. Bij settings geeft die aan "Invalid SIM", morgen maar eens Vodafone bellen.

Enige waar ik vooral tegen aanloop is notificaties van Facebook die niet werken. Krijg niks te zien dat er nieuwe berichten zijn op de People tile maar ook niet op de Facebook tile zelf. Heb in de Facebook app wel de notificaties aangezet, zowel Toasts als Tiles.

En volgens mij wordt het een ontzettend lange onoverzichtelijke lijst met apps als naarmate er meer bij komen. Voor de rest bevalt die prima!

Wel bijzonder dat ik voor mijn eigen exchange server eerst nog los het root certificaat moest installeren voordat hij wou synchroniseren.
Facebook app geeft bij mij ook kuren, ik gok dat hij 4 van de 10 accuraat notificatiets weergeeft.

Dat van die app lijst, tja het is gewoon een alfabetisch overzicht. Je kan wel lekker snel bij een app komen door op een letter te drukken en dan nog een keer op de letter van de gewilde app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justhim
Basekid schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:03:
[...]

Facebook app geeft bij mij ook kuren, ik gok dat hij 4 van de 10 accuraat notificatiets weergeeft.

Dat van die app lijst, tja het is gewoon een alfabetisch overzicht. Je kan wel lekker snel bij een app komen door op een letter te drukken en dan nog een keer op de letter van de gewilde app.
Inderdaad, de facebook app notificaties zijn echt slecht. áls ze komen, dan komen ze ook echt veel later dan bij iOS (mn iPad ligt ernaast, en dan merk je het verschil goed)

Aan die alfabetische lijst moest ik ook wennen, maar op een gegeven moment weet je de namen van de apps, en kun je, zoals Basekid zei, via de letters snel naar een app.
En je kunt natuurlijk je meest gebruikte apps aan het startscherm toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Laatst online: 11-09 13:21
Neuje firmware in het wild gesignaleerd... :)
Nieuwe firmware Nokia Lumia 800 duikt op
[list]• Batterij ontlading gehalveerd (50-65 mAh)
• (Niet) oplichtende softkeys aangepast
• 4 nieuwe opties in de camera; Smart group shot, Panorama, Action, Self timer
Geen tethering... :/

Die batterij is voor de meesten denk ik wel een erg fijn bericht. Jammer van de tethering... :/

Edit: linkje naar de originele thread op XDA

[ Voor 10% gewijzigd door Rowdy.nl op 02-03-2012 09:18 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

Ziet er goed uit!
dan zou in theorie men lumia een hele dag mee gaan :)
Denk je dat ie mss gewoon 3G automatisch uitschakelt en naar Edge gaat als ie Idle is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wauw, daar zitten we op te wachten :+

- The Fast battery drain issue has been fixed
- The lack of audio Bass when listening through headsets has been fixed. There�€™s a whole lot of bass now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justhim
Ow wat mooi zeg!
Ook wat betreft die bass over de headset, vond deze ook erg matig. Gebruik erg goede oordopjes, en merkte meteen dat al mijn andere apparaatjes een voller geluid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
als de ontlading van 50-65 mAh klopt dan zou de standbytijd met factor 3 omhoog gaan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, dat standby verbruik ziet er goed uit. Is inderdaad een derde van wat het ooit was. Al heb ik de diagnostics app er al een tijdje niet meer op staan. Maakt het leven met de Lumia 800 een stukje relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Laatst online: 11-09 13:21
Mocht je niet willen wachten, dan kun je 'm blijkbaar al flashen? Tenminste, dat staat in de thread.
Let op je moet blijkbaar wel opnieuw alle Apps installeren!

http://forum.xda-develope...p?p=23158186&postcount=13

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:51:
Inderdaad, dat standby verbruik ziet er goed uit. Is inderdaad een derde van wat het ooit was. Al heb ik de diagnostics app er al een tijdje niet meer op staan. Maakt het leven met de Lumia 800 een stukje relaxter.
ik lees hier dat dat op edge is en dat het met 3G niet bekend is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badluckboy schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:59:
[...]

ik lees hier dat dat op edge is en dat het met 3G niet bekend is. :+
Uit mijn hoofd was het verbruik in mijn geval bij 3G zo'n 200mA en bij EDGE tegen de 160mA.
Als dat betekent dat het verbruik bij 3G op zo'n 75/80mA uitkomt, ben ik ook al heel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wietsee. schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:34:

Ik heb met het bellen ook de volume op 10/10 en hoewel dat een prima niveau is voor in een rustige kamer kan het belvolume niet hard genoeg om een gesprek in een lawaaierige omgeving te voeren. Dit is mijn tweede lumia en bij mijn vorige vond ik ook al dat er te weinig rek zit in het belvolume. Ik heb het idee dat ik hier nooit de enige in kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:12:
[...]

Ik heb met het bellen ook de volume op 10/10 en hoewel dat een prima niveau is voor in een rustige kamer kan het belvolume niet hard genoeg om een gesprek in een lawaaierige omgeving te voeren. Dit is mijn tweede lumia en bij mijn vorige vond ik ook al dat er te weinig rek zit in het belvolume. Ik heb het idee dat ik hier nooit de enige in kan zijn.
Dit is een serieuse post: Heb je het probleem alleen bij deze nokia of ook bij andere telefoons?misschien moet je je oren eens laten nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
badluckboy schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:19:
[...]

Dit is een serieuse post: Heb je het probleem alleen bij deze nokia of ook bij andere telefoons?misschien moet je je oren eens laten nakijken?
Zijn inderdaad wel goede vragen!

Heb van de week nog op de fiets zitten bellen langs een drukke weg en met redelijk wat wind. Had absoluut geen problemen om de ander te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er goed uit voor aankomende firmware.
Hoop dat mijn Lumia optijd terug komt van de reparatie van USB issue met ZUNE.
Pagina: 1 ... 12 ... 43 Laatste

Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.

Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]